Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.852 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
MisteRMeesteR schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

Het volume gaat tot 30 en ik ga nooit (lees: hoef nooit) hoger dan 15.

Ik rij ook 308SW maar dan met met de EBS Amplifier en Subwoofer, omdat het af-fabriek systeem niet voldeed aan mijn wensen/eisen.

Volume op 20... :X
Ah tot 30 maar. Dan heb ik het misschien verkeerd onthouden. Ik vond dat het af fabriek systeem al vrij snel ging vervormen en niet om aan te horen was.
En ik wist zeker dat ik me daar 4 jaar aan zou gaan ergeren, dus ook maar dat extraatje erbij gedaan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

cypher21 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:37:
[...]

Ah tot 30 maar. Dan heb ik het misschien verkeerd onthouden. Ik vond dat het af fabriek systeem al vrij snel ging vervormen en niet om aan te horen was.
En ik wist zeker dat ik me daar 4 jaar aan zou gaan ergeren, dus ook maar dat extraatje erbij gedaan
Alsof ik mezelf hoor praten ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

wimpie schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 04:42:
Zet het eens af tegen het alternatief dat ze hebben, wat (bijna) kostenneutraal voor de werkgever is. Totale kosten leaseauto voor werknemer zijn het netto uitgekeerd leasebudget (waarvan zakelijke en woon-werkverkeer tegen 19 cent/km onbelast ugekeerd kan worden, het restant bruto), de netto bijtelling en de eventuele eigen bijdrage.
De meeste werkgevers hanteren een mobiliteitsbudget waarven de werknemer zelf zijn mobiliteit kan bepalen en hiervan betalen.

Als je dit uitrekent voor een doorsnee leaseauto zul je zien dat je makkelijk €500 tot €1.000 per maand (netto) uitgeeft aan mobiliteit. Al die mensen die roepen dat hun leaseauto maar €100 per maand kost rekenen zichzelf rijk door niet de scenario's eerlijk te vergelijken (scenario netto salaris inclusief leasuauto en scenario netto scenario zonder leaseauto en kiezen voor uitkeren budget).
Klopt, dat is het scenario dat de meeste mensen moeten uitrekenen voor zichzelf en dan schrikken veel mensen. Zeker als ze 25% auto rijden.

Als ik dat voor mezelf doe:
50.000km/jaar V40 D4
Dan kom ik voor zelf kopen/verkopen + onderhouden/belasting/verzekering + brandstof op 1350 euro per maand uit bij gebruik van getallen van de ANWB autokosten tool.

Zet ik dat af tegen leasemaandbedrag (wat hierboven vervoersbudget was geweest die je via 19ct netto kan maken), en ook de bijtelling netto betaald bedrag, dan zit ik op grofweg 1050 euro per maand, zonder zorgen dat als ik extra km rij de kosten oplopen en dat er dure reparaties kunnen volgen (duurder dan gemiddeld die al in de berekening van de 1350 mee zitten).

Zou de auto een 20% versie zijn of een 25% bijtellingsversie, dan kruip je al aardig dicht tegen de eigen prive kosten aan, blijft alleen het gemak en zorgeloosheid over.

Andersom, weet je dat je veel minder km rijdt, dan blijven de kosten van lease per maand even hoog zou je lease rijden, maar gaan je prive kosten per maand denderend naar beneden zou je prive rijden. In het voorbeeld van de secretaresse die slechts 10k per jaar rijdt dan moet de auto al dermate goedkoop in de lease zijn wil ze voordeliger uitkomen dan prive rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En toch vraag ik me af of het 'de meeste werkgevers' zijn die een mobiliteitsbudget hanteren?
Dus een budget dat je krijgt en kan besten aan ofwel een leaseauto ofwel eigen vervoer bedoelen jullie dan?
Dus als je 1000 mobiliteitsbudget hebt en een leaseauto met een all-in tarief van 750 uitkiest, dan hou je dus bruto 250,- over dat bij je salaris opgeteld wordt?

Ik heb bij al mijn werkgever niet zo'n dergelijke regeling gehad. En ook bij mijn opdrachtgevers ben ik het niet tegengekomen. Dat was wel meestal een werk- of opdrachtgever die iets met Financiële Dienstverlening te maken had. Dus wellicht zit het 'm daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik ken er 1 die je of een leaseauto, of 550 extra + 0.19km vergoeding, maar je hoort het niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
In de detachering zijn er best veel bedrijven die die keuze bieden. Vaak is een mobiliteitsvergoeding echter niet "550 +0.19x" maar "750 en daar moet je het mee doen". waarmee meteen een groot nadeel bloot ligt; je draait op voor je het bedrijfsrisico van meer of minder zakelijke kilometers.

Verder is het niet gangbaar. Maar, in het algemeen kun je wel stellen dat een auto, mobiliteitsbudget, of andere bijzondere AV uit je loonruimte komt. Zo niet bij je huidige werkgever, dan wel bij een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

readytoflow schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:13:
En toch vraag ik me af of het 'de meeste werkgevers' zijn die een mobiliteitsbudget hanteren?
Dus een budget dat je krijgt en kan besten aan ofwel een leaseauto ofwel eigen vervoer bedoelen jullie dan?
Dus als je 1000 mobiliteitsbudget hebt en een leaseauto met een all-in tarief van 750 uitkiest, dan hou je dus bruto 250,- over dat bij je salaris opgeteld wordt?

Ik heb bij al mijn werkgever niet zo'n dergelijke regeling gehad. En ook bij mijn opdrachtgevers ben ik het niet tegengekomen. Dat was wel meestal een werk- of opdrachtgever die iets met Financiële Dienstverlening te maken had. Dus wellicht zit het 'm daar in.
Ik ken ze ook niet. Ik werk in de zakelijke dienstverlening. Als ik bedank voor mn auto dan krijg ik niets. Mogelijk dat ik een leuke eenmalige salarisverhoging eruit zou kunnen onderhandelen, maar daar staat tegenover dat ik direct een nieuwe, representatieve, auto zal moeten kopen, onderhouden en rijden.
Z___Z schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:07:
[...]

Jij kijkt waarscheinlijk alleen naar de bijtelling. Dan is 600 inderdaad veel.
Ehm... Volgens mij heb je bij een beetje (premium) auto al snel 600 euro / maand aan bijtelling, daar hoef je niet eens heel raar voor te doen. Een fiscale waarde van 55k is immers genoeg:

55k * 0,25 * 0,52 * 1/12 = 600.

Daarvoor heb je een goed aangeklede A4, A5 of A6, een goed aangeklede 3 Serie of C Klasse, een vrij kale 5 serie of E klasse. Zodra je richting SUV gaat is het of helemaal kaal of vaak zelfs al duurder voor de basisprijs.

[ Voor 23% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-10-2015 13:52 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik vind het dus een hoop geld. Ik heb nu de keuze om een E-klasse over te nemen (E300Hybrid Estate Lease Edition). Fsicale waarde 63K. Kost mij bijna dan inderdaad bijna 600,- per maand.

Vind ik veel te veel geld. Wellicht kan ik dit laten compenseren met een netto onkostenvergoeding van 150,-. Dan zit ik op ~450,-. Nog steeds meer dan de 400,- die ik een auto waard vind.

Het is wel een grote bak. Automaat. Best luxe. Rijdt geweldig denk ik (De C reed al super) Aan de andere kant mis ik wel weer wat luxe snufjes. Het is buitenkant wel beetje taximodel, maar je komt wel met een auto aanrijden hoor... En van binnen is het goed toeven. En het blijft 'een tweedehandsje' natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Z___Z schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:07:
[...]En voor iemand die 3000 netto verdient (dat is 5000 bruto) is een nieuwe C-Segment auto helemaal niet zo'n rare keuze.
Bij mij op kantoor heeft een groot aantal mensen de mogelijkheid om zonder bijbetaling een auto van zo'n 60K te leasen. (Overigens krijg je bij ons het overschot van het leasbudget niet bruto bij het salaris)

Er is een collega die een 14% 308 heeft (maar een auto boeit hem dan ook totaal niet) een ander vindt auto's wel leuk, zolang het maar niet te gek veel kost. Hij rijdt een nieuwe (vieze ;)) Passat van zo'n 50K, komt ongeveer op netto iets meer dan 400 euro, weer een ander heef een 20% Octavia met alle mogelijke opties en ik heb rijd een BMW F10 van bijna 62K, met een eigen bijdrage van 85 euro, komt neer op iets meer dan 550,- netto per maand en we zitten allemaal op zo'n 4K netto zonder bijtelling...

Dus alleen al in 1 bedrijf is de diversiteit in keuze vrij groot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jeroen V schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:38:
[...]
...en we zitten allemaal op zo'n 4K netto zonder bijtelling...
Ik denk dat je daarmee al aangeeft dat het bij jullie bedrijf niet gemiddeld is. 4K netto gaat richting de 8K bruto (kan nog redelijk variëren uiteraard door toeslagen en pensioenen).

Ik denk dat de meeste hier zich wel boven modaal begeven, maar slechts beperkt op 3x modaal.

En bij een 3x modaal inkomen, kan ook best een auto er vanaf die 3x zo duur is in gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

fredkroket schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:04:
[...]

Ik denk dat je daarmee al aangeeft dat het bij jullie bedrijf niet gemiddeld is. 4K netto gaat richting de 8K bruto (kan nog redelijk variëren uiteraard door toeslagen en pensioenen).
Ik had het over de voorbeelden die ik gaf hierboven, het is echt niet zo dat iedereen bij ons op dat salaris zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Rev! schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Niet? Misschien vind ik 600 gewoon veel geld, maar dat hakt er aardig in elke maand lijkt me.

Zelf net een zwarte 308SW BLEP besteld, zonder extra opties om het zo goedkoop mogelijk te houden. Er zitten ook al genoeg opties op natuurlijk 8) , ben benieuwd, vooral naar het panorama dak in de praktijk :)

hoeveel % van je salaris is normaal om uit te geven aan je auto eigenlijk(richtlijn)? Ik zit nu opgeveer 5% met deze leaseauto, Met mijn Prive Volvo zit ik al snel aan het dubbele.
Net maar even gebeld, ik wil hem toch in Blanc Nacre, jammer voor mijn GF ;). Hij lijkt zo...klein(?) in het zwart, weet niet echt wat het precies is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rev! schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:00:
[...]

Net maar even gebeld, ik wil hem toch in Blanc Nacre, jammer voor mijn GF ;). Hij lijkt zo...klein(?) in het zwart, weet niet echt wat het precies is :P
haha
Hier ook blanc nacre.
Van de beperkte kleuren die er op die BLEP mogelijk waren vond ik wit toch het sportiefst ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Nou, poeh bestelling is gedaan hoor.

Lederen bekleding als accessoire dus zelf aftikken want de leaseprijs mocht niet omhoog.. € 1035 :(

Audi A4 2.0 TDI Ultra 110kW Design 4D SED 110KW/150PK
Kraftstoffbehälter (54 Liter)
SCR-Tank (24 Liter) - Katalysator
Metallic lak Argusbruin metallic
Decoratielijsten, hout klavierlak zwart
Pro Line Plus
- Audi virtual cockpit
- Audi soundsystem
- MMI Navigation plus mit MMI touch
- Multifunctioneel stuur plus, in leder
- LEDkoplampen
Ruimtebesparend reservewiel
Bekleding, twin leder - Twin Leder Atlasbeige
Achterbank, in drie delen, 40:20:40 neerklapbaar
Multifunctioneel stuur plus, in leder, afgevlakt
Geen motoraanduiding
Geen type-aanduiding
Sportstoelen vóór
Velgen, lichtmetaal 7,5J x 17 "5-parallelspaak"-design

Totaal: € 51.911,00

http://www.audi.nl/ADGPKXGC (maar dan atlasbeige bekleding front en hemel, niet mogelijk in configurator, wel bij de dealer).

Hoop nog op dit jaar levering i.v.m. bijtelling, anders 21 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:09:
[...]

haha
Hier ook blanc nacre.
Van de beperkte kleuren die er op die BLEP mogelijk waren vond ik wit toch het sportiefst ogen.
Weet je al wanneer je hem krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
Rev! schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

Weet je al wanneer je hem krijgt?
Gewenste afleveringsdatum 31-12-2015 :+

gave bak wvkreg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:42
Pff wat een geld :+ Ik heb van de week in een nieuwe A4 Avant gereden, als leenauto. Totale waarde 46K en dan geen automatisch dimmende binnenspiegel?! Dat soort zaken vind ik echt schandalig.

Als je eenmaal zo'n spiegel hebt gehad wil je niet zonder meer.

Het reed wel echt voortreffelijk, daar valt niet over te twisten. Maar aan dat soort 'rand' zaken kan ik me wel echt irriteren.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Zelfdimmend, als dat het belangrijkste is... :)
Kost 300 a 500 euro extra, dat merk je niet op 50K plus..

[ Voor 70% gewijzigd door wvkreg op 02-10-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02

Reinier

\o/

wvkreg schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:23:
Zelfdimmend, als dat het belangrijkste is... :)
Kost 300 a 500 euro extra, dat merk je niet op 50K plus..
Maar het ging om de binnenspiegel ;)

Oh wacht je heb je bericht ge-edit :)

Zie ik dat jouw buitenspiegels niet inklapbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Klopt, wel inklapbaar alleen niet electrisch... Niet nodig. Daarnaast die 1331 voor leer extra betalen is zat.
Inklapbaar is weer 316 euro erbij. Het is Audi hè? Optieparadijs.
Binnenspiegel dimmend is 344 euro extra.

[ Voor 26% gewijzigd door wvkreg op 02-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
zie ik daar een 2.0 diesel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik vind elektrisch inklapbaar eigenlijk wel een beetje horen bij zo'n niet-goedkope auto. Maar goed, dat is inderdaad Audi optieparadijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

wvkreg schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:32:
Klopt, wel inklapbaar alleen niet electrisch... Niet nodig. Daarnaast die 1331 voor leer extra betalen is zat.
Inklapbaar is weer 316 euro erbij. Het is Audi hè? Optieparadijs.
Binnenspiegel dimmend is 344 euro extra.
Merk je toch niet op 50K :? :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Touché :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nope, einde budget :)
Zoals je kunt lezen is het leer al accessoire.

[ Voor 53% gewijzigd door wvkreg op 02-10-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Reinier schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:36:
Ik vind elektrisch inklapbaar eigenlijk wel een beetje horen bij zo'n niet-goedkope auto. Maar goed, dat is inderdaad Audi optieparadijs :P
Heb je alleen nodig als je regelmatig in krappe parkeerplaatsen moet parkeren. Dus vind het niet zo gek dat het niet standaard is. Audi rijders hebben vaak een eigen ruime parkeerplaats :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Z___Z schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

Heb je alleen nodig als je regelmatig in krappe parkeerplaatsen moet parkeren. Dus vind het niet zo gek dat het niet standaard is. Audi rijders hebben vaak een eigen ruime parkeerplaats :Y)
En in de wasstraat, die borstels willen mijn spiegels nog wel eens in- of uitklappen. Oh nee, Audi-rijders hebben natuurlijk een personal detailer :P

Ik meen ergens gelezen te hebben dat premium-rijders vinden dat ze midden op twee parkeerplekken mogen staan. Dan heb je ze inderdaad minder nodig. Hoewel ik het zelf ook wel fijn vind om geen uitstekende spiegels te hebben als ik filegeparkeerd sta. i.v.m. langsfietsende lolbroeken die het op spiegels gemunt hebben. Met de hand inklappen vind ik dan weer pauper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik vind het juist handig om snel te checken of de auto op slot zit ;) Even een blik op de spiegels en ik weet voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-10-2015 15:58 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Goed punt, dat vergat ik nog. Doe ik ook altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vind optische spiegels eigenlijk niet meer horen bij deze tijd. Paar kleine camera's en twee displays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mee eens. De regelgeving loopt achter :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 00:11

OMX2000

By any means necessary...

wvkreg schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:03:

Lederen bekleding als accessoire dus zelf aftikken want de leaseprijs mocht niet omhoog.. € 1035 :(

Audi A4 2.0 TDI Ultra 110kW Design 4D SED 110KW/150PK
Kraftstoffbehälter (54 Liter)
SCR-Tank (24 Liter) - Katalysator
Metallic lak Argusbruin metallic
Decoratielijsten, hout klavierlak zwart
Pro Line Plus
- Audi virtual cockpit
- Audi soundsystem
- MMI Navigation plus mit MMI touch
- Multifunctioneel stuur plus, in leder
- LEDkoplampen
Ruimtebesparend reservewiel
Bekleding, twin leder - Twin Leder Atlasbeige
Achterbank, in drie delen, 40:20:40 neerklapbaar
Multifunctioneel stuur plus, in leder, afgevlakt
Geen motoraanduiding
Geen type-aanduiding
Sportstoelen vóór
Velgen, lichtmetaal 7,5J x 17 "5-parallelspaak"-design

Totaal: € 51.911,00

http://www.audi.nl/ADGPKXGC (maar dan atlasbeige bekleding front en hemel, niet mogelijk in configurator, wel bij de dealer).

Hoop nog op dit jaar levering i.v.m. bijtelling, anders 21 %.
Hoe heb je de sportstoelen zonder leer geregeld? En dus als accesoire?

Hoe dan ook, mooie bak ook!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Ik vind optische spiegels eigenlijk niet meer horen bij deze tijd. Paar kleine camera's en twee displays.
Niet mee eens. Camera's werken slecht in het donker. Wel beter voor de Cw waarde natuurlijk, als je geen uitstekende spiegels meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:06
OMX2000 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Volgens mij was het hele punt dat het een fout was van de leasemij, oftewel sportstoelen met stof kon niet en nu heeft hij zelf leer erbij moeten nemen als optie, zoals hierboven gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

wvkreg schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:03:
Mooie auto hoor! Ga je veel plezier aan beleven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Z___Z schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

Niet mee eens. Camera's werken slecht in het donker. Wel beter voor de Cw waarde natuurlijk, als je geen uitstekende spiegels meer hebt.
In donker heb je het IR signaal van de camera's en eventueel close range radar. Het meeste wat van achteren een auto voorbij komt, heeft wel een infrarood afdruk.

En voor achteruit parkeren heb je verlichting aan de achterkant van de auto. Desnoods kan die wat worden opgevoerd.

Uit het raam kijken doe je uit nostalgie, op de instrumenten vliegt het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
readytoflow schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:47:
Ik vind het dus een hoop geld. Ik heb nu de keuze om een E-klasse over te nemen (E300Hybrid Estate Lease Edition). Fsicale waarde 63K. Kost mij bijna dan inderdaad bijna 600,- per maand.

Vind ik veel te veel geld. Wellicht kan ik dit laten compenseren met een netto onkostenvergoeding van 150,-. Dan zit ik op ~450,-. Nog steeds meer dan de 400,- die ik een auto waard vind.
Geen idee of je die onkostenvergoeding nog kan krijgen. Bij ons is als gevolg van belastingmaatregelen voor iedereen de basis vergoeding op 35€ gezet, en al het andere is op declaratie basis. Het totale bedrag aan vergoedingen mag sinds dit jaar niet meer dan 1,2% van de omzet bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je kunt iemand geen onbelaste vergoeding toekennen van 150 euro om hem te compenseren voor de hoge kosten van een overgenomen auto.

Je kunt wel een netto vergoeding van 150 afspreken, maar je zult als werkgever loonheffing of eindheffing moeten afdragen. Die 150 zal de baas dus het dubbele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
OMX2000 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Inderdaad, 1331 euro als accessoire. Die mag ik pinnen bij levering in Veenendaal :)
Design edities sportspoel moet met leer, dan is de goedkoopste optie ged. leder a € 1331,
Alle kleuren zijn trouwens mogelijk van dat ged. leder. In de configurator niet, in het echt bij de dealer wel!

[ Voor 24% gewijzigd door wvkreg op 03-10-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 23:30:
Je kunt iemand geen onbelaste vergoeding toekennen van 150 euro om hem te compenseren voor de hoge kosten van een overgenomen auto.

Je kunt wel een netto vergoeding van 150 afspreken, maar je zult als werkgever loonheffing of eindheffing moeten afdragen. Die 150 zal de baas dus het dubbele kosten.
Tja, da's niet echt mijn probleem. Er staat in de onkostenvergoeding dat voor bepaalde functieschalen een onkostenvergoeding kan worden ingesteld die liggen tussen 75,- en 250,- per maand netto.
Bij mijn schaal zou een vergoeding van 150,- passen. Ik ben er nog niet in dienst, dus als ze iets met die auto willen mogen ze hem aan mij geven. Wel met die onkostenvergoeding per maand dan. Ik wist pas vsn die onkostenregeling nadat we er samen wel uit waren.

Kijk, het bedrijf koopt de auto's. Het is dus niet zo dat ze iets af kunnen kopen bij een Leasemaatschappij. Ik zeg altijd maar zo 'je moet van een ander zijn probleem niet jouw probleem maken'.
Of die E300 met onkosten vergoeding of een nieuwe auto zoals contractueel afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Het is ongelofelijk. Ik heb een bestelling offerte gehad van de leasemaatschappij. Krijg ik net de bestelling via de leasemaatschappij en de dealer binnen.. hebben ze doodleuk de velgen terug gezet naar de standaard 17 inch krysta terwijl in de offerte 5 spaaks staat (Audi A4). Mail gestuurd en de reactie was dat de 5 spaaks een meerprijs oplevert. Maar het staat wel in hun offerte.. Wat kan ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
wvkreg schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:28:
Het is ongelofelijk. Ik heb een bestelling offerte gehad van de leasemaatschappij. Krijg ik net de bestelling via de leasemaatschappij en de dealer binnen.. hebben ze doodleuk de velgen terug gezet naar de standaard 17 inch krysta terwijl in de offerte 5 spaaks staat (Audi A4). Mail gestuurd en de reactie was dat de 5 spaaks een meerprijs oplevert. Maar het staat wel in hun offerte.. Wat kan ik hiermee?
Aangeven dat je verwacht dat ze hun afspraken nakomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-10 07:46

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

wvkreg schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:28:
Refereren naar de offerte? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dat heb ik nu inderdaad gedaan, nu is het weer wachten. Probleem is dat het op deze manier een 21% auto wordt :(

[ Voor 34% gewijzigd door wvkreg op 06-10-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

wvkreg schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:38:
Dat heb ik nu inderdaad gedaan, nu is het weer wachten. Probleem is dat het op deze manier een 21% auto wordt :(
Waarschijnlijk heb je dan pech. Telfoutje en daarbij behorende kleine lettertjes zullen ze gedekt zijn. Wel erg onfatsoenlijk om zomaar andere velgen toe te passen en niets te melden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Tja, ik zou ook willen dat we niet aan monopolist Terberg Leasing vastzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wvkreg schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:43:
Tja, ik zou ook willen dat we niet aan monopolist Terberg Leasing vastzaten.
Ik zit daar ook, heb opzich wel goede ervaringen maar merk dat dit toch eigenlijk niet zo lekker gaat?
Wellicht eens tijd voor een grote "Ervaringen met lease-maatschappijen" topic?
Poll: Topic voor ervaringen met leasemaatschappijen aanmaken?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395501&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Het begint al met hun configuratietool, deze klopt voor geen meter voor diverse merken.
Ik kon sportstoel kiezen zonder leer, dat kan niet bij Design Edition. Nu krijg ik door hun fout(en) de rekening gepresenteerd, dat noem ik geen dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kecin schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:08:
[...]

Wellicht eens tijd voor een grote "Ervaringen met lease-maatschappijen" topic?
Ik denk dat het overgrote deel van de werknemers geen keuze heeft in de leasemij en zodoende is het niet relevant om hier uitgebreid over te discussieren. Als je iets dwars zit met je leasemij, dan zou je dat met diegene in jouw bedrijf die het contact onderhoud en het contract beheert moeten bespreken, zodat die dat vervolgens met (de accountmanager van) de leasemij kan bespreken.
Ik heb dan ook 'nee' gestemd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dat klopt inderdaad wel. Veelal zijn bedrijven met (voor hun) mooie afspraken gekoppeld aan 1 maatschappij. Sommige bedrijven hebben wel 2 leaseaanbieders, maar die kun je dan als klant niet tegen elkaar uitspelen. Dit doet het bedrijf, zo ook Terberg. Arval is de 2e partij, maar Terberg vraagt aan Arval om een offerte uit te brengen. Vervolgens gaat Terberg daar (ondank hun initiële hogere prijs) weer onder zitten zodat ze altijd zelf de leverende partij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 12:05
Dat merkt ik bij andere bedrijven ook, de configuratietool is niet compleet of up-to-date met de huidige mogelijkheden. Afwijkingen hierop kunnen pas in de offertestadium veranderd worden maar moeten na de aanpassing weer langs de directie voor een handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wvkreg schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:21:
Dat klopt inderdaad wel. Veelal zijn bedrijven met (voor hun) mooie afspraken gekoppeld aan 1 maatschappij. Sommige bedrijven hebben wel 2 leaseaanbieders, maar die kun je dan als klant niet tegen elkaar uitspelen. Dit doet het bedrijf, zo ook Terberg. Arval is de 2e partij, maar Terberg vraagt aan Arval om een offerte uit te brengen. Vervolgens gaat Terberg daar (ondank hun initiële hogere prijs) weer onder zitten zodat ze altijd zelf de leverende partij zijn.
Duidelijk, dat zie je inderdaad wel vaker en eigenlijk niet erg netjes natuurlijk.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat het overgrote deel van de werknemers geen keuze heeft in de leasemij en zodoende is het niet relevant om hier uitgebreid over te discussieren. Als je iets dwars zit met je leasemij, dan zou je dat met diegene in jouw bedrijf die het contact onderhoud en het contract beheert moeten bespreken, zodat die dat vervolgens met (de accountmanager van) de leasemij kan bespreken.
Ik heb dan ook 'nee' gestemd.
Eens. Maar ik ben vooral benieuwd hoe er omgegaan word met fouten zoals hierboven, zaken als levertijden, administratieve afhandeling, schademeldingen en de afhandeling, prijsverschil in dezelfde auto's, etc.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kecin schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:28:
[...]

Eens. Maar ik ben vooral benieuwd hoe er omgegaan word met fouten zoals hierboven, zaken als levertijden, administratieve afhandeling, schademeldingen en de afhandeling, prijsverschil in dezelfde auto's, etc.
Levertijden: afhankelijk van importeur en configuratie
Administratieve afhandeling: dit kan je inderdaad uitdiepen, voor zover relevant
Schademeldingen: is dat niet overal gelijk? Je hebt schade, belt leasemij en rijdt zelf indien kan naar een garage of laat brengen naar garage. En achteraf vul je nog een keer een schadeformuliertje in en stuurt dat op. Vervangend vervoer en het niveau daarvan tov je eigen auto is afhankelijk van wat je in je contract afspreekt.
Prijsverschil: niet relevant want er is dus doorgaans geen keuze in leasemij

;)

Maar, uiteraard staat het (indien mods dit goed vinden) vrij een dergelijk topic te starten en ik hoef daar natuurlijk nooit in te lezen en/of reageren :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

Mooi is dat inderdaad, zelfs mijn Fiesta heeft een dimmende binnenspiegel en elektrisch inklapbare spiegels :D

Dat soort zaken wil je gewoon niet missen, net als een regensensor _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 06-10-2015 10:42 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TommyGun schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:41:
[...]

Mooi is dat inderdaad, zelfs mijn Fiesta heeft een dimmende binnenspiegel en elektrisch inklapbare spiegels :D

Maar dan rijd je een Ford en geen Audi :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ben toch stiekem ook wel een beetje benieuwd naar de Ford Edge die binnenkort zou moeten verschijnen ook in onze markt... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 17:19
[...]

Mooi is dat inderdaad, zelfs mijn Fiesta heeft een dimmende binnenspiegel enelektrisch inklapbare spiegelss :D

Voordat ik deze leaseauto had, was ik het waarschijnlijk niet met je eens geweest over de spiegels maar sinds ik het heb vind ik echt superfijn. Aangezien ik vaak moet fileparkeren in een smalle weg ben ik erg blij dat mijn spiegels wat veiliger tegen de auto aan zitten.

De overige zaken heb ik geen ervaring mee helaas.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Goh, reactie leasemaatschappij:

Excuses, u heeft inderdaad gelijk dat in de laatste offerte de samenstelling maar ook het type velgen is aangepast naar de 5-parallel spaak design LM-velgen.Wij zullen nu dan ook de dealer de definitieve samenstelling bevestigen zoals in de laatste bijgevoegde offerte is bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:57:
Ik ben toch stiekem ook wel een beetje benieuwd naar de Ford Edge die binnenkort zou moeten verschijnen ook in onze markt... !
Fantastisfche auto. Rijd heerlijk, meer als een personen wagen dan een SUV. Fijne automaat en hij helt eigenlijk niet over in bochten en is als bonus lekker stil. Heb hier een aantal maanden in 2013in de usa mogen rijden. Dit zal hier wel een prijsprobleem worden. Waar hij daar voor een mooi aangeklede versie destijds $ 35.000 koste (3.6 v6) willen ze hier gaan concurreren met de oa de Q5....... :X Ik weet niet welk blok ze er hier in lepelen maar de bpm zal wel niet mals zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thefox154 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Fantastisfche auto. Rijd heerlijk, meer als een personen wagen dan een SUV. Fijne automaat en hij helt eigenlijk niet over in bochten en is als bonus lekker stil. Heb hier een aantal maanden in 2013in de usa mogen rijden. Dit zal hier wel een prijsprobleem worden. Waar hij daar voor een mooi aangeklede versie destijds $ 35.000 koste (3.6 v6) willen ze hier gaan concurreren met de oa de Q5....... :X Ik weet niet welk blok ze er hier in lepelen maar de bpm zal wel niet mals zijn.
Volgens mij werd hij aangekondigd als 'ruimte van een Q7 voor de prijs van een Q5...
Maar het is inderdaad zoooo jammer dat wij die verdomde bpm hebben... ik wil graag zo'n auto rijden voor nog geen 30k euro met een 3.6 V6 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

thefox154 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Jup kan ik beamen, in 2011 ook mee gereden in het oosten van de USA. Super groot is ie niet imho. De GMC Yukon XL in het westen was toch wel een beetje ruimer :D

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/10/06/image.png

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

JB schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Maar dan rijd je een Ford en geen Audi :+
Gelukkig niet nee :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
JB schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:42:
[...]

Jup kan ik beamen, in 2011 ook mee gereden in het oosten van de USA. Super groot is ie niet imho. De GMC Yukon XL in het westen was toch wel een beetje ruimer :D

[afbeelding]
Laten we die auto op de achtergrond leasen.
Wat een gedrocht is dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Een Ford Feest jawel met 20m2 ''design'' dashboard :P

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 06-10-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:47
Ik vind dat het interne werk ook wel belangrijk is, en op dat gebied is Ford beter. Maakt ook al veel langer auto's vergeleken met Audi/VAG. En degelijker ook. Geen belachelijke dingen zoals gesjoemel, niet toegeven van ontwerpfouten met tfsi's, enz. Audi is gewoon erg duur waarbij je meer voor de verpakking betaald (toegegeven, mooie verlichting) maar wil je echt een premium Duitser rijden, pak dan gewoon een Mercedes. Die maken al wat, iets van 100 jaar premium auto's? Die zijn ook duurzamer en degelijker. Daarnaast is het design van Mercedes ook wat tijdlozer dan die van Audi en zelfs BMW. Kijk maar eens naar deze auto uit 1954: Wikipedia: Mercedes-Benz 300SL
Ook de nieuwere Mercedes C, E en S klassen hebben beter de tijd doorstaan vergeleken met bv. de A4, A6 en A8 uit dezelfde jaartallen. Excuses dat dit nogal negatief klinkt naar Audi toe, enige Audi's die ik persoonlijk mooi vind zijn de A5 coupe, A7 en R8. Vind alleen wel dat er te vaak te positief wordt gedaan over het 'premium' imago dat Audi zou hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 06-10-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 17:19
Trishul schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:56:
Ik vind dat het interne werk ook wel belangrijk is, en op dat gebied is Ford beter. Maakt ook al veel langer auto's vergeleken met Audi/VAG. En degelijker ook. Geen belachelijke dingen zoals gesjoemel, niet toegeven van ontwerpfouten met tfsi's, enz. Audi is gewoon erg duur waarbij je meer voor de verpakking betaald (toegegeven, mooie verlichting) maar wil je echt een premium Duitser rijden, pak dan gewoon een Mercedes. Die maken al wat, iets van 100 jaar premium auto's? Die zijn ook duurzamer en degelijker. Daarnaast is het design van Mercedes ook wat tijdlozer dan die van Audi en zelfs BMW. Kijk maar eens naar deze auto uit 1954: Wikipedia: Mercedes-Benz 300SL
Ook de nieuwere Mercedes C, E en S klassen hebben beter de tijd doorstaan vergeleken met bv. de A4, A6 en A8 uit dezelfde jaartallen. Excuses dat dit nogal negatief klinkt naar Audi toe, enige Audi's die ik persoonlijk mooi vind zijn de A5 coupe, A7 en R8. Vind alleen wel dat er te vaak te positief wordt gedaan over het 'premium' imago dat Audi zou hebben.
Oh boy, here we go.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zit hier bij leaseplandirect, maar van terug mailen hebben ze nog nooit gehoord. Mijn auto zou begin deze week besteld worden, heb nu nog steeds niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rev! schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:35:
Zit hier bij leaseplandirect, maar van terug mailen hebben ze nog nooit gehoord. Mijn auto zou begin deze week besteld worden, heb nu nog steeds niks gehoord.
Bellen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rev! schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:35:
Zolang het nog geen woensdag 12.00 is, is het nog steeds begin deze week.
En leaseplandirect is een internettoko, kost weinig maar je moet ook niet teveel verwachteb. Bellen kun je proberen idd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Trishul schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:56:
Het valt buiten je budget en je vergelijkt B met D segment. Sorry, maar hier ga ik niet meer tijd aan besteden...komaan een Ford fucking Fiesta 8)7 8)7 .. Intern werk 8)7 8)7

En spreek wel de waarheid:

Het merk heeft zijn oorsprong in het in 1899 opgerichte autobedrijf Horch Automobielwerke. Dit bedrijf werd opgericht door ex-Benz-werknemer August Horch samen met een drietal partners. Na elf jaar kwam er een einde aan deze samenwerking. Horch wilde bekendheid voor zijn merk vergaren door aan autosport deel te nemen. Zijn partners waren het daar niet mee eens omdat het te geldverslindend zou zijn en ontsloegen de technisch directeur en oprichter Horch in 1909. August Horch wilde vervolgens met een investering van een vermogende vriend een nieuwe autofabriek starten maar kon zijn eigen naam daar niet meer voor gebruiken omdat zijn ex partners de naam Horch inmiddels als handelsmerk hadden gedeponeerd. De tienjarige zoon van deze vermogende vriend hoorde het gesprek hierover tussen zijn vader en August Horch aan en zei tegen deze: “Horch is in het Latijn Audi,[2] waarom noemt u de nieuwe fabriek niet Audi?” De merknaam was geboren.

Bron: Wikipedia: Audi

[ Voor 27% gewijzigd door wvkreg op 06-10-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dat heb ik ook telkens gedaan, alleen een net bedrijf reageert imo ook gewoon op email.
Ik ga ze morgen vroeg maar weer bellen, stond al in de planning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:57:
Kunnen we dat ding hier niet meteen als "onzuinig" bestempelen (óf gaan we iedereen in zo'n "hok" ook verplichten om volgens de EURO-6 richtlijnen te gaan rijden?).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
wvkreg schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:18:
[...]

Het valt buiten je budget en je vergelijkt B met D segment. Sorry, maar hier ga ik niet meer tijd aan besteden...komaan een Ford fucking Fiesta 8)7 8)7 .. Intern werk 8)7 8)7

En spreek wel de waarheid:

Het merk heeft zijn oorsprong in het in 1899 opgerichte autobedrijf Horch Automobielwerke. Dit bedrijf werd opgericht door ex-Benz-werknemer August Horch samen met een drietal partners. Na elf jaar kwam er een einde aan deze samenwerking. Horch wilde bekendheid voor zijn merk vergaren door aan autosport deel te nemen. Zijn partners waren het daar niet mee eens omdat het te geldverslindend zou zijn en ontsloegen de technisch directeur en oprichter Horch in 1909. August Horch wilde vervolgens met een investering van een vermogende vriend een nieuwe autofabriek starten maar kon zijn eigen naam daar niet meer voor gebruiken omdat zijn ex partners de naam Horch inmiddels als handelsmerk hadden gedeponeerd. De tienjarige zoon van deze vermogende vriend hoorde het gesprek hierover tussen zijn vader en August Horch aan en zei tegen deze: “Horch is in het Latijn Audi,\[2] waarom noemt u de nieuwe fabriek niet Audi?” De merknaam was geboren.

Bron: Wikipedia: Audi
Haha lange tenen... Ik was niet het interne van een fiesta aan het vergelijken met een A4 hoor. Ik had het over dat ford intern niet onderdoet voor audi, en op sommige punten zelfs beter scoort.

Mijn budget is genoeg voor een audi, maar ben daar niet voor gegaan. Of eigenlijk moet ik zeggen: mijn budget is niet genoeg voor een A5, maar goed, niet veel mensen hebben zo'n budget. Want je wilt natuurlijk wel zo'n auto leuk aankleden, en niet kaal bestellen. En als het kan dan met een v6, anders doe je de auto te kort (heb vaker gereden in een A5 '11 3.0 tdi, heerlijke bak). Vind het eigenlijk jammer dat vag zo erg veel schade in 1 keer heeft toegebracht aan dit merk. Niet alleen de tdi maar ook de tfsi en tsi al veel eerder. Wat dat betreft doet een Mercedes en BMW dat wat slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Doe mij maar een kale A4 zonder elektrisch inklapbare buitenspiegels ipv een fiesta (of elke andere c-segmenter en lager) met.

Sowieso is een fiesta met uitgeklapte spiegels al minder breed dan een A4 met ingeklapte spiegels. En spiegels inklappen scheelt misschien 10 cm breedte. Als een straat echt zo smal is dan kan je er beter niet parkeren. (Ik weet het, soms heb je geen keus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik lees 0 argumenten, ik zie alleen iemand met duidelijk weinig rijervaring en autokennis / historie een Ford Fiesta met een Audi A4 vergelijken. Als je eens met wat onderzoek komt dat Ford Fiesta beter scoort dan een A4 dan zal ik dat met plezier lezen :) Een A5 is gewoon een sportversie van de A4 en als je de huidige modellen had bekeken had je kunnen concluderen dat er op het 1e oog nog weinig verschil tussen bijvoorbeeld een A4 en A6 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:25:
Ik lees 0 argumenten, ik zie alleen iemand met duidelijk weinig rijervaring en autokennis / historie een Ford Fiesta met een Audi A4 vergelijken. Als je eens met wat onderzoek komt dat Ford Fiesta beter scoort dan een A4 dan zal ik dat met plezier lezen :) Een A5 is gewoon een sportversie van de A4 en als je de huidige modellen had bekeken had je kunnen concluderen dat er op het 1e oog nog weinig verschil tussen bijvoorbeeld een A4 en A6 zit.
Of we zien hier een fanboy die geen kritiek kan verdragen. Uiteindelijk blijven het allemaal meningen en als je nou eenmaal graag veel geld op een overgewaardeerde auto stuk wilt slaan (mening) dan moet je dat gewoon doen en de rest lekker laten praten.

En zoveel zei hij toch niet verkeerd om meteen de oorsprong van Audi te moeten posten? Of had je ook opgezocht dat de oorsprong van Ford in 1896 lag, wat toch in ieder geval 3 jaar voor Horch is of 13 jaar voor Audi? Je vergeet dan nog even te posten dat er 25 jaar geen civiele voertuigen door Audi zijn geproduceerd tijdens de oorlogen.

Kom op, gewoon lekker laten posten en met minder lange teentjes de reacties lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
wvkreg schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:25:
OMG :+ Lees anders nog even een keer mijn eerste reactie door. Ik heb de fiesta niet met de a4 vergeleken, maar blijkbaar wil je dit wel zo lezen... Ik vergeleek audi met ford.

En natuurlijk zit er op het eerste gezicht weinig verschil tussen een A4 en A6 (hoewel ik de A6 mooier vind vanwege de achterlichten, vooral de station vind ik erg geslaagd, terwijl ik stations normaliter niet zo nice vind). Zo zit er op het eerste gezicht optisch ook niet veel verschil tussen een 3 en een 5 serie van BMW. Ik vind audi een leuk merk, maar vind het wel erg jammer dat ze lijden onder de VAG misstappen m.b.t. de TDI, TSI en TFSI.

De A5 coupe is trouwens goed te onderscheiden van een A4. Vooral de voorkant, zeg maar de motorkap met het front, is duidelijk forser vergeleken met de A4. Ik zou bijna zeggen dat het front optisch breder oogt dan de rest van de auto, van voren bekeken dan. Blijft een lekkere bak, die 3.0 TDI v6 waar ik wat ritten in gemaakt heb (quattro uitvoering uiteraard). Jammer dat dit soort motoren waarschijnlijk gaan verdwijnen hier in NL. Ik dacht trouwens ook dat deze iets sneller naar de 100 sprint vergeleken met de 3.2 FSI, maar weet dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
We zitten hier in een leasetopic en jij praat over V6 en 3.0 + motoren. Dat is niet haalbaar en zelf meestal niet toegestaan in de lease. Audi vergelijken met Ford is appels met peren vergelijken. De Mondeo ST is goedkoper dan een goede A3, instap A4 bijvoorbeeld. Ander segment dus. Zie: Wikipedia: Autoklasse

Ford zeker geen Feest is echter wel relevant voor de lease...voor de junioren.

En dat verhaal over dieselgate hebben andere merken ook, wacht de onderzoeken maar af. Er is geen enkel merk dat de garantie kan geven, pas over 10 jaar. Maar ze krijgen 3 jaren, dus dat wordt leuk. Zie: http://fd.nl/ondernemen/1...er-niet-de-enige-fraudeur

Voor de rest m.b.t. tfsi en / s-tronic heeft Audi de problemen wel opgelost bij de mensen die ik ken.

[ Voor 69% gewijzigd door wvkreg op 07-10-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:23

PeaceNlove

Deugleuter

wvkreg schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:16:
De Mondeo ST is goedkoper dan een goede A3, instap A4 bijvoorbeeld. Ander segment dus. Zie: Wikipedia: Autoklasse
Als ik doorklik op jouw gelinkte wiki kom ik op deze pagina:https://nl.wikipedia.org/wiki/Middenklasse_(auto)
En daar staan de A4 en de Mondeo beide genoemd, dus je argument dat de A4 een ander segment is dan de Mondeo is niet steekhoudend.

[ Voor 0% gewijzigd door PeaceNlove op 07-10-2015 12:44 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Blijft een Ford, maar een Mondeo ST is wel wat anders dan een Fiesta waar we het over hadden. Ik heb de Mondeo gereden, zelfs de meest recente (gg-351-t) als voorloper lease. Maar wat een ramp dat dashboard en de lompe bediening. Ook de stoel was erg onprettig alsmede de navigatie en bediening daarvan. En dan alleen op 16 inch, het zag er niet uit. Het enige waar ik een beetje tevreden over was, was de ruimte en de motor (hoewel geen Audi sportiviteit).

[ Voor 11% gewijzigd door wvkreg op 07-10-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
We zitten hier in een leasetopic en jij praat over V6 en 3.0 + motoren. Dat is niet haalbaar en zelf meestal niet toegestaan in de lease. Audi vergelijken met Ford is appels met peren vergelijken. De Mondeo ST is goedkoper dan een goede A3, instap A4 bijvoorbeeld. Ander segment dus. Zie: Wikipedia: Autoklasse

Ford zeker geen Feest is echter wel relevant voor de lease...voor de junioren.

En dat verhaal over dieselgate hebben andere merken ook, wacht de onderzoeken maar af. Er is geen enkel merk dat de garantie kan geven, pas over 10 jaar. Maar ze krijgen 3 jaren, dus dat wordt leuk. Zie: http://fd.nl/ondernemen/1...er-niet-de-enige-fraudeur

Voor de rest m.b.t. tfsi en / s-tronic heeft Audi de problemen wel opgelost bij de mensen die ik ken.
Mwa, voor ons niet haalbaar, maar genoeg mensen met functies zoals salesmanagers, directie, enz. die in zo'n bak rondrijden hoor. Niet voor niks kom je de A5 met dergelijke motorisering genoeg tegen op de occassionmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Je hebt dus nog niet gehoord van CO2 normering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
wvkreg schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:44:
Je hebt dus nog niet gehoord van CO2 normering?
Ik ken een salesmanager die een A5 3.0 TDI rijdt, draagt 25% bijtelling af. Hier een voorbeeld: https://www.leaseplandire...-tronic-2d/diesel/175845/
Die van hem heeft zelfs een cataloguswaarde van 81k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
CO2 uitstoot: 158 gr/km
De standaard normering in NL en BE is max 120gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
wvkreg schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:05:
CO2 uitstoot: 158 gr/km
De standaard normering in NL en BE is max 120gr.
Met jouw leasebudget reed je in BE rond met een A4 3.0TDI (272pk), 4.9l/100km 129gr co2...
Dat zou je dan 189 euro netto kosten per maand. Het is dus wel mogelijk, misschien niet zo voor de hand liggend in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb de Belgische lease opties gezien, ik werk bij een BE werkgever.
Instap auto in mijn categorie is :

AUDI A5 Sportback 2.0 Tdi Ultra 136pk Pack Prestige

Duurste is:

MERCEDES-BENZ C Break 220 BlueTEC Avantgarde 163pk Professional Pack

Dan mag ik ook nog een categorie omhoog voor 100 euro extra en dan:

MERCEDES-BENZ C Berline 300 BlueTEC Hybrid 231pk
BMW 5 Touring 518d 136pk Business Pack

Maar ja, ik heb een NL contract :)

[ Voor 47% gewijzigd door wvkreg op 07-10-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De Mondeo ST is goedkoper dan een goede A3, instap A4 bijvoorbeeld.
Ik begin nu toch sterk te twijfelen aan hoe jij je auto's configureert. Ik heb recent een Mondeo geconfigureerd en die komt toch ook op een nette 52k uit. De A4, gelijk geconfigureerd, krijg ik dan op 54k.
AndRo555 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:08:
[...]

Met jouw leasebudget reed je in BE rond met een A4 3.0TDI (272pk), 4.9l/100km 129gr co2...
Dat zou je dan 189 euro netto kosten per maand. Het is dus wel mogelijk, misschien niet zo voor de hand liggend in NL.
Pffff ik moet me toch maar eens in dienst laten nemen door onze Belgische tak... Die auto kost je hier zo'n 700 euro netto per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
wvkreg schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:44:
Ik heb de Belgische lease opties gezien, ik werk bij een BE werkgever.
Instap auto in mijn categorie is :

AUDI A5 Sportback 2.0 Tdi Ultra 136pk Pack Prestige

Duurste is:

MERCEDES-BENZ C Break 220 BlueTEC Avantgarde 163pk Professional Pack

Dan mag ik ook nog een categorie omhoog voor 100 euro extra en dan:

MERCEDES-BENZ C Berline 300 BlueTEC Hybrid 231pk
BMW 5 Touring 518d 136pk Business Pack

Maar ja, ik heb een NL contract :)
De meeste werkgevers, ook in BE, zullen je beperken tot 4 cilinders. Jammer genoeg. Maar vaak wel een 520d voor de prijs van een 320d/318d/A4 in NL.
Mits redelijk diploma krijg je op je 23 vaak al een 116d EDE mee als startend werknemer. Er zijn ergere auto's om je carrière in mee te beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:27
Mijn Hyundai ix35 2.0 benzine moest er eigenlijk in juni 2016 uit ,maar ik kon toch nog dit jaar een nieuwe auto bestellen.(hulde werkgever)
Vorige week is deze Peugeot 308 SW Blue Lse Executive Pack athlon editie besteld.
Deze versie is nog wel met chroom accent rondom de ramen en dakrail en het extra getint glas achter levertijd is week 51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Leverdatum Audi: 27-12-2015. Dat gaat echt niet lukken vrees ik, dat is maar 2,5 maanden. Zou wel mooi zijn ivm 20/21% bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ben sowieso benieuwd of dat bijtellingsverhaal blijft. Als straks alles weer op 21%? komt, dan is er geen reden meer om naar "zuinige"/schone auto's te kijken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:39:
Ben sowieso benieuwd of dat bijtellingsverhaal blijft. Als straks alles weer op 21%? komt, dan is er geen reden meer om naar "zuinige"/schone auto's te kijken?
22% ;)
En ja, ik zie het als een goed iets. De bijtelling gaat namelijk met 3% naar beneden en de BPM ook, dus je hoeft minder bij te tellen over een lagere fiscale waarde! Kom maar weer op met de 3 liter turbodiesels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
AllSeeyinEye schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

22% ;)
En ja, ik zie het als een goed iets. De bijtelling gaat namelijk met 3% naar beneden en de BPM ook, dus je hoeft minder bij te tellen over een lagere fiscale waarde! Kom maar weer op met de 3 liter turbodiesels!
kleine correctie. De bijtelling gaat dan niet 3% naar beneden. Het tarief wat destijds was vast gestelt was 22%. men heeft toen met de komst van de 14 en 20% de bijtelling voor auto's die daar buiten valt opgehoogd naar 25%. Als men de categorien loslaat is 22% weer het oude startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ten opzichte van het huidige tarief is het natuurlijk -3. Alleen verdwijnen de voordelen voor spaardiesels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thefox154 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:16:
[...]

kleine correctie. De bijtelling gaat dan niet 3% naar beneden. Het tarief wat destijds was vast gestelt was 22%. men heeft toen met de komst van de 14 en 20% de bijtelling voor auto's die daar buiten valt opgehoogd naar 25%. Als men de categorien loslaat is 22% weer het oude startpunt.
I know. Reed voorheen zelf ook voor 22%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Gaan dan ook alle lopende contracten ook ineens van 25 naar 22?
Destijds kon ik ineens €48 per maand meer gaan betalen toen ik van 22 naar 25 ging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
nope:

http://www.leaselinq.nl/b...ere-fiscale-veranderingen

Sluit in 2015 nog een nieuw contract af

Hebt u een lopend leasecontract? Dan verandert er voor u niets. Want vanaf het moment van afsluiten, staat de bijtellingscategorie 60 maanden vast. Het kan dus gunstig zijn in 2015 nog een leasecontract af te sluiten. Want stel dat u heel graag een Mitsubishi Outlander PHEV wilt, waarvan het bijtellingspercentage in 2016 omhoog gaat naar 15%. Dan kunt u in 2015 nog rustig een leasecontact voor deze auto afsluiten. U betaalt dan namelijk 5 jaar lang 7% bijtelling.

maandag ophalen: Peugeot 308 SW executive Pack. 14% bijtelling de komende 4 jaar *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Meester_J op 08-10-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Meester_J schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:49:
nope:

Hebt u een lopend leasecontract? Dan verandert er voor u niets. Want vanaf het moment van afsluiten, staat de bijtellingscategorie 60 maanden vast. Het kan dus gunstig zijn in 2015 nog een leasecontract af te sluiten. Want stel dat u heel graag een Mitsubishi Outlander PHEV wilt, waarvan het bijtellingspercentage in 2016 omhoog gaat naar 15%. Dan kunt u in 2015 nog rustig een leasecontact voor deze auto afsluiten. U betaalt dan namelijk 5 jaar lang 7% bijtelling.

maandag ophalen: Peugeot 308 SW executive Pack. 14% bijtelling de komende 4 jaar *O*
Die had ik door ;) Van lager ga je niet naar 21/22% maar bedoelde meer van hoger naar lager (25 naar 22)

Hier ook een 308sw in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Meester_J schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:49:
nope:

Eh en wat is het moment van afsluiten dan? Op het moment dat je de bestelling hebt gedaan :?. Ik dacht altijd dat het er om ging dat je auto voor 1-1-16 op kenteken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Rev! schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Eh en wat is het moment van afsluiten dan? Op het moment dat je de bestelling hebt gedaan :?. Ik dacht altijd dat het er om ging dat je auto voor 1-1-16 op kenteken staat.
Gaat op kenteken datum inderdaad ;)
Pagina: 1 ... 20 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.