Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.851 views

Onderwerpen

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

wd200 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:30:
Volgens mij is er een nieuwe wet die verplicht vanaf 2016? Dat de achterlichten moeten mee branden met drv
Op mijn Passat heb ik dat middels VAG-COM laten wijzigen. Vind het zelf wel een fijn idee dat ik beter zichtbaar ben – zelfs overdag.
In sommige landen is het zelfs al verplicht zoals Italië en Zweden, nu controleert de politie daar niet actief op, en zeker niet bij buitenlandse toeristen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:47
naturalcool schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:22:
Het argument dat een kennis mij gaf is: Voor de V40 betaal ik een veel groter deel van de auto zelf, waarbij ik voor de polo klasse (in verhouding) veel minder voor de auto betaal.

Voor de V40 in 4 jaar betaal ik pakweg 12000 euro. (40% van 30000)
Voor een polo zou ik 5700 euro betalen in 4 jaar. (30% van 18000)

Maar goed, persoonlijk denk ik dan, gewoon dat extra geld betalen en gewoon genieten.

Ik ga binnenkort proefrijden in de v40, maar bied het echt een meer luxe/prettige ervaring dan een polo, is de belangrijke vraag voor mij.

Overigens kan ik het geld prima missen.
Alles is beter in de v40. Ik reed drie weken geleden nog in een polo, ruim een jaar erin rondgereden. Comfort is stukken hoger; de stoelen, de veeeeel soepelere motor, de zesde versnelling, de rust terwijl je met 137 km/h in z'n 6 cruist, cruise control die nauwkeurig werkt en een start/pauze knop kent, enz. Spraakgestuurde navigatie die prima werkt, sensus connect die twee telefoons tegelijkertijd kan koppelen via bluetooth waarbij 1 toestel voor telefonie gebruikt wordt en de ander op de achtergrond muziek streamt via spotify. Ik ben tevreden met mijn business sport uitvoering. Enige andere optie was de nieuwe 116d, maar die werd wel erg gortig in de bijtelling met wat opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Canaria schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:20:
Bij mij gaat de navigatie op nachtstand (donkere kleuren) als de verlichting aan gaat. Maar ik vind over het algemeen dat de verlichting veel te laat inschakelt. In de Schipholtunnel pas na een paar seconden bijvoorbeeld. Met mist helemaal niet. En het is nog wel all weather led-verlichting.
Bij mijn Golf VII gaat de navigatie ook op nachtstand als de verlichting aan gaat.

Met mist vind ik het eigenlijk niet vreemd dat het niet goed werkt. Kan een sensor dat wel waarnemen?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Canaria schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:20:
Bij mij gaat de navigatie op nachtstand (donkere kleuren) als de verlichting aan gaat. Maar ik vind over het algemeen dat de verlichting veel te laat inschakelt. In de Schipholtunnel pas na een paar seconden bijvoorbeeld. Met mist helemaal niet. En het is nog wel all weather led-verlichting.
Ga eens kijken in je MMI, daar kan je instellen dat de verlichting vroeg of laat moet inschakelen. Ik had er geen probleem mee met mijn Audi A3 en ik ben qua verlichting heel gevoelig aan dat soort dingen.
RomeoJ schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:54:
[...]

Op mijn Passat heb ik dat middels VAG-COM laten wijzigen. Vind het zelf wel een fijn idee dat ik beter zichtbaar ben – zelfs overdag.
In sommige landen is het zelfs al verplicht zoals Italië en Zweden, nu controleert de politie daar niet actief op, en zeker niet bij buitenlandse toeristen.
Correct, ook gedaan hier met mijn A3 Berline indertijd, zag er ook al wat leuker uit en zeker een aanrader als je Xenon hebt. In de zomer lijkt het dan wel wat raar maar aangezien wij hier in de lage landen meer slecht weer als goed hebben vind ik het een verbetering als iedereen dat zou doen.

[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 25-09-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door HyperBart op 25-09-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02

Reinier

\o/

HyperBart schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:28:
[...]
Correct, ook gedaan hier met mijn A3 Berline indertijd, zag er ook al wat leuker uit en zeker een aanrader als je Xenon hebt. In de zomer lijkt het dan wel wat raar maar aangezien wij hier in de lage landen meer slecht weer als goed hebben vind ik het een verbetering als iedereen dat zou doen.
Het ging toch over achterlichten i.c.m. DRL? Dan heeft Xenon daar niet echt veel mee te maken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Toch wel, je achterlichten zijn LED als je xenon hebt, als je gewone reflectorlampen hebt dan heb je vanachter ook reflectors en dat ziet er imho echt niet uit... Dat wringt ook een beetje met het stoplicht omdat het dan in het daglicht vaak minder goed opvalt als je remt, omdat dat niet zo verschilt van elkaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/2014-Audi-A3-Launch-Tail-Lights.jpg
(met LED)

Afbeeldingslocatie: http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2014/07/Audi-A3-Sedan-Review-halogen-taillight.jpg
(met reflectors)

[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 25-09-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
woensdag is er iemand op mijn auto ingereden (stond stil in de file) :(

Auto staat nu bij een schadebedrijf en alphabet gaat dan een keuze maken of de auto wel of niet zal worden gerepareerd.

Voorkant lichte spuitschade
Achterkant:
- achterklep goed ingedeukt inclusief nummerbord etc
- onderkant volledig ingedeukt en het frame daarachter is ook verbogen een stuk

betreft een A3. Hebben jullie ervaringen met reparaties van leasemaatschappijen? Ben benieuwd aangezien mijn auto 14% was en die zijn nu natuurlijk niet meer te bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:53
Moet je de standaard achterlichten van de Golf VII eens zien. Die zijn ook bar slecht vind ik. Ik zou op een Golf VII daarom ook altijd i.i.g. de LED achterlichten voor €300 kiezen.
Nee, dan heeft de 308 het beter voor elkaar. Standaard LED achterlichten die imho echt mooi en duidelijk zijn.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Duidelijke mooie LED achterlichten mis ik ook best wel op de Fiesta :( Voor is het wel mooi geregeld, zonde!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ls789 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:49:
woensdag is er iemand op mijn auto ingereden (stond stil in de file) :(

Auto staat nu bij een schadebedrijf en alphabet gaat dan een keuze maken of de auto wel of niet zal worden gerepareerd.

Voorkant lichte spuitschade
Achterkant:
- achterklep goed ingedeukt inclusief nummerbord etc
- onderkant volledig ingedeukt en het frame daarachter is ook verbogen een stuk

betreft een A3. Hebben jullie ervaringen met reparaties van leasemaatschappijen? Ben benieuwd aangezien mijn auto 14% was en die zijn nu natuurlijk niet meer te bestellen :(
Jep, 2 jaar geleden reed ik mijn A3 in de vangrail door aquaplaning. Er was wel e.e.a. gedeukt aan de buitenkant maar voor de leasemaatschappij (Alphabet) was de doorslaggevende reden om hem economisch total-loss te verklaren dat alle airbags waren opengeklapt. Dan moet er van binnen zoveel vervangen worden dat het wel erg prijzig wordt.

Hopen voor je dat er nog ergens voorraad modellen zijn van de A3 E-tron of Golf GTE o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

HyperBart schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:05:
Toch wel, je achterlichten zijn LED als je xenon hebt, als je gewone reflectorlampen hebt dan heb je vanachter ook reflectors en dat ziet er imho echt niet uit... Dat wringt ook een beetje met het stoplicht omdat het dan in het daglicht vaak minder goed opvalt als je remt, omdat dat niet zo verschilt van elkaar...

[afbeelding]
(met LED)

[afbeelding]
(met reflectors)
Bij Audi kun je de led-achterlichten ook als optie kiezen als je geen xenon (of led) voor hebt. Maar bij sommige modellen is de vorm dan wel afwijkend.

Ik heb aan de voorkant led in plaats van xenon, maar ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk. Het was standaard op het model, de forse meerprijs zou ik er niet voor over hebben.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
kazuka schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:48:
[...]

Jep, 2 jaar geleden reed ik mijn A3 in de vangrail door aquaplaning. Er was wel e.e.a. gedeukt aan de buitenkant maar voor de leasemaatschappij (Alphabet) was de doorslaggevende reden om hem economisch total-loss te verklaren dat alle airbags waren opengeklapt. Dan moet er van binnen zoveel vervangen worden dat het wel erg prijzig wordt.

Hopen voor je dat er nog ergens voorraad modellen zijn van de A3 E-tron of Golf GTE o.i.d.?
net gebeld met alphabet zij hebben het schadebedrijf even gevraagd voor een update. Schadebedrijf moet alle schades nog op papier zetten maar de man aan de telefoon (van alphabet) gaf aan dat ik er vanuit kan gaan dat de auto zal worden gemaakt. Kan natuurlijk wel dat de prijs nogal hoog uit gaat vallen.. dan kunnen ze het misschien alsnog afzeggen :(

Auto is ook nog maar 1 jaar oud en 50k op de teller.. lijkt mij erg zonde als ze deze total loss verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Canaria schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:59:
[...]

Bij Audi kun je de led-achterlichten ook als optie kiezen als je geen xenon (of led) voor hebt. Maar bij sommige modellen is de vorm dan wel afwijkend.

Ik heb aan de voorkant led in plaats van xenon, maar ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk. Het was standaard op het model, de forse meerprijs zou ik er niet voor over hebben.
Dat wist ik niet dat je ze wel als aparte optie kon nemen.

Het is in ieder geval wel zo
Xenon? Ja = Achterlichten LED
LED vanvoor? ja = achterlichten LED

Anders is het een optie. Ik neem per definitie vanaf nu altijd xenon lampen op mijn wagen. Voor de achterlichten zou ik nu ook niet bijbetalen, maar aangezien de meeste Duitse Premiums vanachter al wel LED hebben, zeker met xenon lampen vind ik dat een fijne nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20

JB

Cédric roelt!

wd200 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:30:
Volgens mij is er een nieuwe wet die verplicht vanaf 2016? Dat de achterlichten moeten mee branden met drv
De meeste nieuwe wagens hebben dat nu ook standaard aan staan vanuit de fabriek. Zie het bij VAG in ieder geval al terug. Mijn Seat Leon (MY 2015) heeft dat nog niet (uiteraard wel aan te passen met VCDS) maar de MY 2016 heeft het wel standaard dat de achterlichten ook aan zijn bij DRL.
ls789 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:01:
[...]

net gebeld met alphabet zij hebben het schadebedrijf even gevraagd voor een update. Schadebedrijf moet alle schades nog op papier zetten maar de man aan de telefoon (van alphabet) gaf aan dat ik er vanuit kan gaan dat de auto zal worden gemaakt. Kan natuurlijk wel dat de prijs nogal hoog uit gaat vallen.. dan kunnen ze het misschien alsnog afzeggen :(

Auto is ook nog maar 1 jaar oud en 50k op de teller.. lijkt mij erg zonde als ze deze total loss verklaren
Ben wel benieuwd hoe dit afloopt en zeker als het een totall loss wordt. Lijkt me dat je het voordeel wat je daardoor mist mbt bijtellingscategorie (verdere looptijd contract) moet kunnen verhalen (indien niet zelf schuld).

[ Voor 44% gewijzigd door JB op 25-09-2015 13:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
JB schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:26:
[...]

De meeste nieuwe wagens hebben dat nu ook standaard aan staan vanuit de fabriek. Zie het bij VAG in ieder geval al terug. Mijn Seat Leon (MY 2015) heeft dat nog niet (uiteraard wel aan te passen met VCDS) maar de MY 2016 heeft het wel standaard dat de achterlichten ook aan zijn bij DRL.

[...]
Ben wel benieuwd hoe dit afloopt en zeker als het een totall loss wordt. Lijkt me dat je het voordeel wat je daardoor mist mbt bijtellingscategorie (verdere looptijd contract) moet kunnen verhalen (indien niet zelf schuld).
me2 maar zoals alphabet al zei ''ga er maar vanuit dat de auto niet total loss is'' :) alhoewel ik dus verschillende verhalen hoor.. sommige hadden niet hele erge schade en toch total loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:26:

[...]
Dat kan ook, indien er een schuldige dader is. Daar is al een uitspraak over. Geen zin om die nu op te zoeken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tjonge jonge...service is weer ver te zoek op vrijdagmiddag... :+
Fleet&Mobility
Als een leaserijder na total loss een nieuwe auto krijgt, moet de verzekeraar het eventuele verschil in bijtelling compenseren. Dat blijkt uit de uitspraak van de Rechtbank Amsterdam in een zaak tussen een leaserijder van Athlon en verzekeraar Delta Lloyd.

De leaserijder reed in een Mitsubishi Outlander PHEV van november 2013. Deze werd door een aanrijding op 21 februari 2014 met een Volkswagen, die onder contract stond bij Lease Visie, total loss verklaard. De berijder kreeg op basis van de WA-verzekering van de tegenpartij een nieuwe Outlander PHEV.

In 2013 gold nog een 0 procent bijtellingtarief, in 2014 is dat 7 procent. Dat komt neer op 257,71 bruto per maand, en over de gehele resterende looptijd 14.431,98 euro. De berijder beargumenteerde dat deze verhoogde bijtelling onderdeel is van de schade: het verschil in fiscale bijtelling is een toekomstige vermogensschade, omdat het feit dat hij nu bijtelling moet betalen direct is terug te voeren op de aanrijding.

Delta Lloyd stelt dat de bijtelling niet voor vergoeding in aanmerking komt, omdat de schade voortkomt uit een verandering in belastingwetgeving en niet direct uit de aanrijding.

De rechtbank oordeelt dat er wel een causaal verband is, omdat er geen ‘bijtellingschade’ zou zijn geleden als de aanrijding niet had plaatsgevonden. De verzekering moet daarom het bijtellingverschil betalen als onderdeel van de schadeloosstelling.

Bron:
[www.fleet-mobility.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ls789 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:01:
[...]

Zo'n A3 is nog heel wat waard hoor. Ter indicatie: mijn A3 SB was toen ik hem inleverde 5 jaar oud en had 130k gelopen. Dagwaarde ca 10-12k. Die van jou is veel nieuwer, gok 20k dagwaarde. Dan moet je behoorlijk wat schade hebben wil ie totalled verklaard worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:58
ls789 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:47:
[...]

me2 maar zoals alphabet al zei ''ga er maar vanuit dat de auto niet total loss is'' :) alhoewel ik dus verschillende verhalen hoor.. sommige hadden niet hele erge schade en toch total loss.
Het gaat erom wat er kapot is.
Blikschade is eenvoudig te herstellen. Hier in het bedrijf zijn er ook wel eens wat neuzen en portieren van a3's gesneuveld maar dat is altijd gewoon herstelt. Klappen er 15 airbags uit dan wordt het kosteplaatje in eens een heel stuk minder aantrekkelijk. Heb je geen fototje voor ons :+

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Goh nou de dealer heeft de leasemij uitgelegd dat de a4 design pl plus niet zonder leren stoelen kan worden geleverd. Dus ged. leer a €1331 erbij. Benieuwd hoe de leasemij. hun eigen fout gaat rechtzetten, ik heb inmiddels met de dealer de ''goede'' offerte opgesteld em die heeft hij naar hun gestuurd...:)

http://www.audi.nl/AD9RWJRR

Pray and see :)

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 26-09-2015 11:03 ]

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
De keuze is gemaakt en contracten zijn opgesteld.

Renault Clio D&N edition silver met R-link, armsteun, mooie geluidset.
Dinsdag kan ik ga rijden :).

Heel veel geluk mee gehad.

Iemand had een Renault Clio Estate besteld bij zijn fleetmanager en de fleetmanager had per ongeluk een Renault Clio besteld en deze werd ook afgeleverd.
Dus neem ik dus, was namelijk precies de configuratie die ik wilde.
Ik blij, baas blij.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

joke_name schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:00:
De keuze is gemaakt en contracten zijn opgesteld.

Renault Clio D&N edition silver met R-link, armsteun, mooie geluidset.
Dinsdag kan ik ga rijden :).

Heel veel geluk mee gehad.

Iemand had een Renault Clio Estate besteld bij zijn fleetmanager en de fleetmanager had per ongeluk een Renault Clio besteld en deze werd ook afgeleverd.
Dus neem ik dus, was namelijk precies de configuratie die ik wilde.
Ik blij, baas blij.
Mijn Clio Estate Night and Day wordt ook besteld, benieuwd naar de levertijd (mijn huidige auto moet november eruit, kleine gok dat dát het niet gaat worden).

Jammer dat op de Night and Day een aantal opties niet kan worden meegenomen. Gelukkig wel R-Link en een achteruitrijcamera :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

wvkreg schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:03:
Goh nou de dealer heeft de leasemij uitgelegd dat de a4 design pl plus niet zonder leren stoelen kan worden geleverd. Dus ged. leer a €1331 erbij. Benieuwd hoe de leasemij. hun eigen fout gaat rechtzetten, ik heb inmiddels met de dealer de ''goede'' offerte opgesteld em die heeft hij naar hun gestuurd...:)

http://www.audi.nl/AD9RWJRR

Pray and see :)
Wel vervelend dat Pro Line Plus en Pro Line S vaak lederen bekleding bevatten, zonder de mogelijkheid om dat te verruilen voor stoffen bekleding. Ik wil gewoon per se geen leer, ik vind het heel naar zitten, maar als je de overige opties van PLP of PLS bij elkaar optelt kom je zo een paar duizend euro duurder uit. Met alleen lederen zijwangen zou ik minder moeite hebben, maar zelfs dat kan vaak niet. Raar.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:57

thof

FP ProMod
naturalcool schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:22:
Het argument dat een kennis mij gaf is: Voor de V40 betaal ik een veel groter deel van de auto zelf, waarbij ik voor de polo klasse (in verhouding) veel minder voor de auto betaal.

Voor de V40 in 4 jaar betaal ik pakweg 12000 euro. (40% van 30000)
Voor een polo zou ik 5700 euro betalen in 4 jaar. (30% van 18000)

Maar goed, persoonlijk denk ik dan, gewoon dat extra geld betalen en gewoon genieten.

Ik ga binnenkort proefrijden in de v40, maar bied het echt een meer luxe/prettige ervaring dan een polo, is de belangrijke vraag voor mij.

Overigens kan ik het geld prima missen.
Zou wel vaart maken als je hem nog dit jaar geleverd wil hebben. Heb heb hem ongeveer 2 weken geleden besteld, verwachte levering voor bestellen was eind november begin december. Inmiddels is dat al bijgesteld naar eind december... :O

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:47

OMX2000

By any means necessary...

Canaria schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:27:
[...]

Wel vervelend dat Pro Line Plus en Pro Line S vaak lederen bekleding bevatten, zonder de mogelijkheid om dat te verruilen voor stoffen bekleding. Ik wil gewoon per se geen leer, ik vind het heel naar zitten, maar als je de overige opties van PLP of PLS bij elkaar optelt kom je zo een paar duizend euro duurder uit. Met alleen lederen zijwangen zou ik minder moeite hebben, maar zelfs dat kan vaak niet. Raar.
Mee eens! Ik heb in ijn huidige A5 Sportback Pro Line S wel alleen lederen zijwangen. Da's wat mij betreft best of both worlds. Super fijne sportstoelen, deels leer voor de uitstraling, maar stof op het zitvlak.

Ik vermoed dat de komende jaren de uitrusting qua interieur wat meer gebalanceerd zal worden. Er zijn op dit moment gewoon nog wat vreemde keuzes gemaakt qua pakketten, en verplichte combinaties.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
thof schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:36:
[...]

Zou wel vaart maken als je hem nog dit jaar geleverd wil hebben. Heb heb hem ongeveer 2 weken geleden besteld, verwachte levering voor bestellen was eind november begin december. Inmiddels is dat al bijgesteld naar eind december... :O
Echt? Dealer deed niet alsof er veel haast bij was. Ik mag nog niet bestellen. Pas over een paar weken, dus ik moet helaas wel wachten.

Vandaag een fiesta gereden ipv een polo, gezien de polo niet meer met 14% bijtelling te koop is. Rijdt prima, zit wel prettig, maar de binnenkant is echt niet leuk afgewerkt. De software werkt wel fijn, maar het is wel een kleine scherm. Dus enorme waarde voor het geld, een prima auto, maar heeft voor afwerking aan de binnenkant toch wat minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
naturalcool schreef op zondag 27 september 2015 @ 03:23:
[...]

Echt? Dealer deed niet alsof er veel haast bij was. Ik mag nog niet bestellen. Pas over een paar weken, dus ik moet helaas wel wachten.

Vandaag een fiesta gereden ipv een polo, gezien de polo niet meer met 14% bijtelling te koop is. Rijdt prima, zit wel prettig, maar de binnenkant is echt niet leuk afgewerkt. De software werkt wel fijn, maar het is wel een kleine scherm. Dus enorme waarde voor het geld, een prima auto, maar heeft voor afwerking aan de binnenkant toch wat minpunten.
De dealer in Apeldoorn deed mij ook niet vermoeden dat er haast was. Als ik het mij goed herinner hadden ze het over een levertijd van enkele weken, maar dat er wel veel vraag naar was. Zeker naar de Business Sport uitvoering. Die is bewust niet veel te configureren, zodat massaproductie z'n gang kan gaan. Na het bestellen krijg ik een late leverdatum. Misschien is het wel iets wat de leasemaatschappij met de dealer heeft afgesproken, en niet zo zeer de meest korte termijn. Toch zou ik het wel in de gaten houden, zou jammer zijn als je net buiten de boot valt. Heb zelfs al collega's welke in december met 2 lease auto's gaan rijden, omdat ze dan nog de gunstige bijtelling hebben en pas in januari hun auto in zouden mogen wisselen.

Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:00:
[...]

De voorloop golf 7 die me vriendin vorig jaar had deed dat niet. Dat was een Highline dus zou je verwachten dat dat soort opties erin zitten. Daar reed je mee in de mist en hevige regen en dan moet je met de hand een of ander draai knopje met veel te kleine icoonntjes onder op het dashboard omzetten. Als je hem van automaat afhaalt had deze nog wel iets van 5 standen waar hij inkon :?
Erg veilig... zonder naar bendeden te kijken kun je niet eens de verlichting schakelen want je hebt geen idee wat je aan doen bent en wat je zegt het dashboard geeft ook niets aan dus je kunt ook zo maar alles uitdraaien.. :X

Wat mij betreft moeten gewoon bij dagrijverlichting een standaard linkje maken, ruitenwisser aan, betekent automatisch achterlichten erbij. Ook in hevige regen zijn de leds voor duidelijk genoeg om goed zichtbaar te zijn. Het gaat meestal om de achterkant.
Dan heeft deze optie waarschijnlijk niet aangevinkt gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/IMAG0360.jpg

alleen bij mist dus even handmatig aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

thof schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:33:
[...]

Heb zelfs al collega's welke in december met 2 lease auto's gaan rijden, omdat ze dan nog de gunstige bijtelling hebben en pas in januari hun auto in zouden mogen wisselen.
Vreemd? Betaalt de werkgever dan ook voor 1 - 2 maanden een extra leasebedrag voor de tweede leaseauto bovenop het bedrag wat de werkgever dan al betaalt voor de eerste leaseauto?

Dat is wel een hele coulante regeling moet ik zeggen!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
thof schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:33:
[...]

De dealer in Apeldoorn deed mij ook niet vermoeden dat er haast was. Als ik het mij goed herinner hadden ze het over een levertijd van enkele weken, maar dat er wel veel vraag naar was. Zeker naar de Business Sport uitvoering. Die is bewust niet veel te configureren, zodat massaproductie z'n gang kan gaan. Na het bestellen krijg ik een late leverdatum. Misschien is het wel iets wat de leasemaatschappij met de dealer heeft afgesproken, en niet zo zeer de meest korte termijn.
De Business Sport is enkel in het leven geroepen omdat Volvo Cars Nederland het vooraf opgegeven te verkopen aantal niet ging halen (veel concurrentie in bijvoorbeeld de 7% categorie) . Dus er is inderdaad een "beperkte" hoeveelheid beschikbaar, gewoon om zeker te zijn dat ze de doelstelling halen. En de dealers moeten vooraf ook productieplaatsen in tekenen, misschien heb jij net een dealer getroffen die nog iets meer productieplaatsen over had.

Dus beperkt configureerbaar ten behoeve van de massa productie is het niet, meer voor de doelstelling te behalen. Daarnaast willen ze ook niet iedereen aan de Business Sport, anders neemt niemand meer dat te dure panoramische dak bij ze af ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
fredkroket schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:38:
[...]

De Business Sport is enkel in het leven geroepen omdat Volvo Cars Nederland het vooraf opgegeven te verkopen aantal niet ging halen (veel concurrentie in bijvoorbeeld de 7% categorie) . Dus er is inderdaad een "beperkte" hoeveelheid beschikbaar, gewoon om zeker te zijn dat ze de doelstelling halen. En de dealers moeten vooraf ook productieplaatsen in tekenen, misschien heb jij net een dealer getroffen die nog iets meer productieplaatsen over had.
Volgens mijn info zijn het aantal productieplaatsen van de business sport voor dit jaar begin september flink verhoogt om zoveel mogelijk auto's op de weg te kunnen zetten. Je hebt geen beperkte beschikbaarheid nodig om een doelstelling te halen. Begin van het jaar wist iedere fabrikant al dat er aan het einde van 2015 een run op de 7 en 14% categorie zou komen en sommige merken hebben hier handig op ingespeeld. Of door aantallen weg te kunnen zetten zoals volvo en peugeot of door exorbitant hoge prijzen te vragen zoals bij de passat gte en te weinig productie te reserveren. Per saldo kan dat laatste natuurlijk netzoveel euro's opleveren als veel auto's met minder marge :+

Zeker in het min of meer betaalbare luxere segment waar Volvo zich beweegt is er eigenlijk geen alternatief. Dan kom je bij de a3 etron / lexus ct200 als je bijtellingsvriendelijk wilt, je moet een stapje terug naar een 308 of je gaat naar een d-segmenter. Wat dat betreft is de V40 redelijk uniek.
Probleem zit hem nu in de tijd, nu nog bestellen, produceren, naar NL verschepen, etc. Ik zou geen weken meer wachten ;) Dit is ook een van de redenen dat ze niet vrij configureerbaar zijn, er staat veel meer in bestelling dan er daadwerkelijk verkocht is. Aangezien ze allemaal hetzelfde zijn krijg je geen gedoe met klanten die optie x of y willen. Welke kleur wilt? En volvo koppelt deze netjes aan een in productie staande auto.

[ Voor 20% gewijzigd door thefox154 op 28-09-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

shameete schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:12:
[...]

Dan heeft deze optie waarschijnlijk niet aangevinkt gestaan.

[afbeelding]

alleen bij mist dus even handmatig aanzetten.
Of even via iemand met VCDS standaard de achterlichten aanlaten zetten terwijl je DRL voor hebt. Snap nog steeds niet waarom dat niet standaard is. |:(

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
thefox154 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:04:
[...]

Volgens mijn info zijn het aantal productieplaatsen van de business sport voor dit jaar begin september flink verhoogt om zoveel mogelijk auto's op de weg te kunnen zetten. Je hebt geen beperkte beschikbaarheid nodig om een doelstelling te halen. Begin van het jaar wist iedere fabrikant al dat er aan het einde van 2015 een run op de 7 en 14% categorie zou komen.
Zeker in het min of meer betaalbare luxere segment waar Volvo zich beweegt is er eigenlijk geen alternatief. Dan kom je bij de a3 etron / lexus ct200 als je bijtellingsvriendelijk wilt, je moet een stapje terug naar een 308 of je gaat naar een d-segmenter.
Probleem zit hem nu in de tijd, nu nog bestellen, produceren, naar NL verschepen, etc. Ik zou geen weken meer wachten ;)
Vandaar ook de quote's om "beperkt". Zonder de Business Sport gaan ze de doelstelling niet halen, de V40 is inmiddels ook weer bijna 4 jaar oud en de bijzondere aantrekking die de D4 vorig jaar had is er ook alweer vanaf. Voordeel is soms dat je ze veel ziet rijden, er zijn ook mensen die nu bewust andere keuzes maken juist omdat je ze veel ziet rijden.

De A3 E-Tron en Golf GTE zijn ook gewoon klanten die voor een V40 in het luxe segment konden kiezen, maar nu wel voor 200+ pk konden kiezen.

Verder staan de productieplaatsen al redelijk vast (kunnen tot een bepaald moment nog de productieplek wijzigen qua specificaties) en verschepen duurt vanuit Gent ook niet zo lang meer. En zodra in NL kan het kenteken worden aangevraagd, begin 2016 zullen er nog voldoende auto's zijn met registratie 12-2015 die dan pas worden uitgegeven.

De vraag blijft hoe groot de "run" gaat worden... Uiteraard is nu bestellen beter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
thefox154 schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:04:
[...]

Volgens mijn info zijn het aantal productieplaatsen van de business sport voor dit jaar begin september flink verhoogt om zoveel mogelijk auto's op de weg te kunnen zetten. Je hebt geen beperkte beschikbaarheid nodig om een doelstelling te halen. Begin van het jaar wist iedere fabrikant al dat er aan het einde van 2015 een run op de 7 en 14% categorie zou komen en sommige merken hebben hier handig op ingespeeld. Of door aantallen weg te kunnen zetten zoals volvo en peugeot of door exorbitant hoge prijzen te vragen zoals bij de passat gte en te weinig productie te reserveren. Per saldo kan dat laatste natuurlijk netzoveel euro's opleveren als veel auto's met minder marge :+

Zeker in het min of meer betaalbare luxere segment waar Volvo zich beweegt is er eigenlijk geen alternatief. Dan kom je bij de a3 etron / lexus ct200 als je bijtellingsvriendelijk wilt, je moet een stapje terug naar een 308 of je gaat naar een d-segmenter. Wat dat betreft is de V40 redelijk uniek.
Probleem zit hem nu in de tijd, nu nog bestellen, produceren, naar NL verschepen, etc. Ik zou geen weken meer wachten ;) Dit is ook een van de redenen dat ze niet vrij configureerbaar zijn, er staat veel meer in bestelling dan er daadwerkelijk verkocht is. Aangezien ze allemaal hetzelfde zijn krijg je geen gedoe met klanten die optie x of y willen. Welke kleur wilt? En volvo koppelt deze netjes aan een in productie staande auto.
Klopt, met mijn v40 had ik geluk dat precies de kleur die ik wilde (onyx black metallic) net geproduceerd was (van de band af gerold) en onderweg was naar de dealer. Meteen gereserveerd door de dealer en twee weken later kon ie al opgehaald worden.
fredkroket schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:16:
[...]

Vandaar ook de quote's om "beperkt". Zonder de Business Sport gaan ze de doelstelling niet halen, de V40 is inmiddels ook weer bijna 4 jaar oud en de bijzondere aantrekking die de D4 vorig jaar had is er ook alweer vanaf. Voordeel is soms dat je ze veel ziet rijden, er zijn ook mensen die nu bewust andere keuzes maken juist omdat je ze veel ziet rijden.

De A3 E-Tron en Golf GTE zijn ook gewoon klanten die voor een V40 in het luxe segment konden kiezen, maar nu wel voor 200+ pk konden kiezen.

Verder staan de productieplaatsen al redelijk vast (kunnen tot een bepaald moment nog de productieplek wijzigen qua specificaties) en verschepen duurt vanuit Gent ook niet zo lang meer. En zodra in NL kan het kenteken worden aangevraagd, begin 2016 zullen er nog voldoende auto's zijn met registratie 12-2015 die dan pas worden uitgegeven.

De vraag blijft hoe groot de "run" gaat worden... Uiteraard is nu bestellen beter ;).
Een A3 e-tron is toch iets van 39/40K? Dat is dan wel een heel dik uitgevoerde v40 D2 als je 14% wil blijven, en daarnaast is zo'n e-tron of golf gte volgens mij vaak geen optie als je een 40K KM/jr contract afsluit. Ben het dus wel eens met thefox154, de v40 D2 blijft een unieke in de markt. En in 2016 is dat weer de v40 D4 die als enige opgepompte diesel netjes in de 21% categorie valt.

[ Voor 28% gewijzigd door Trishul op 28-09-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Mits het leasebudget natuurlijk toereikend is. Waar de Volvo net boven de prijs van 308 zit is voor de Etron toch wel een wat groter leasebudget nodig. Een A3 Etron kost met een paar opties al snel 50k / meer dan 800 in de lease. Deze komt in prijsregionen van een d-segmenter van een aangeklede mondeo en insignia. Waar de grooste meerderheid van ons Nederlanders een budget heeft voor een nette middenklasser.

Ben wel erg benieuwd hoe het met de wegenbelasting gaaat straks. Die komt er vanaf volgend jaar erbij Ben Ik ben benieuwd hoe werkgevers hier mee omgaan. Ik denk dat er genoeg mensen op het randje van hun budget bestellen en zich hier niet in verdiept hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door thefox154 op 28-09-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06
thefox154 schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:14:
Mits het leasebudget natuurlijk toereikend is. Waar de Volvo net boven de prijs van 308 zit is voor de Etron toch wel een wat groter leasebudget nodig. Een A3 Etron kost met een paar opties al snel 50k / meer dan 800 in de lease. Deze komt in prijsregionen van een d-segmenter van een aangeklede mondeo en insignia. Waar de grooste meerderheid van ons Nederlanders een budget heeft voor een nette middenklasser.
Hoe aantrekkelijk de E-tron/HPEV is hangt toch vooral af van de manier van berekenen denk ik:

Bij ons:
  • Kilometers 35k/jaar
  • contractduur 4 jaar
  • Laagste budget €800,- incl. brandstofvoorschot
  • Directlease[/u]
Dan een eis van mezelf:
  • Automaat
  • Voldoende vermogen
Volgens mij is de Golf PHEV dan één van de goedkoopste meest complete opties binnen het budget maar ook de laagste bijtelling.

Vooral het budget incl. brandstofvoorschot doet veel, diesel + automaat zit toch al snel boven de €800,- zo ver ik zie.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
RomeoJ schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:13:
[...]

Vreemd? Betaalt de werkgever dan ook voor 1 - 2 maanden een extra leasebedrag voor de tweede leaseauto bovenop het bedrag wat de werkgever dan al betaalt voor de eerste leaseauto?

Dat is wel een hele coulante regeling moet ik zeggen!
Het bedrag wat de werkgever betaald aan de leasemaatschappij wordt dan volledig extra door belast. Werkgever geen extra kosten en werknemer blij op langere termijn. Gelukkig zelf hier geen gebruik van hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
assje schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:21:
[...]

Hoe aantrekkelijk de E-tron/HPEV is hangt toch vooral af van de manier van berekenen denk ik:

Bij ons:
  • Kilometers 35k/jaar
  • contractduur 4 jaar
  • Directlease[/u]
Dan een eis van mezelf:
  • Automaat
  • Voldoende vermogen
Volgens mij is de Golf PHEV dan één van de goedkoopste meest complete opties binnen het budget maar ook de laagste bijtelling.

Vooral het budget incl. brandstofvoorschot doet veel, diesel + automaat zit toch al snel boven de €800,- zo ver ik zie.
Ik kon het niet beter uitleggen :). Een automaat is al meteen geen 14% meer bij Volvo.

Daarnaast zijn er vaak ook mensen met meer dan voldoende budget over (waarbij de V40 dan dik onder budget is), terwijl er ook zat voorbeelden zijn waarbij mensen graag een eigen bijdrage doen om maar een V40 te kunnen rijden.

Daarnaast zit ik dicht bij het vuur () en weet dan ook dat het een vastgesteld feit was dat ze daar klanten aan verliezen.

Overigens zie ik meer E-Trons dan Insignia's en Mondeo's rijden, dus ondanks dat het in mensen hun budget zou kunnen vallen kiezen ze toch voor de E-Tron. Het bijtellingspercentage doet toch wonderen in keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Falcon schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:08:
[...]

Of even via iemand met VCDS standaard de achterlichten aanlaten zetten terwijl je DRL voor hebt. Snap nog steeds niet waarom dat niet standaard is. |:(
Volgens mij is dat toch (per binnenkort) verplicht :-)?
http://kassa.vara.nl/vraa...o-2015-icm-achterlichten/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
fredkroket schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:29:
[...]

Ik kon het niet beter uitleggen :). Een automaat is al meteen geen 14% meer bij Volvo.

Daarnaast zijn er vaak ook mensen met meer dan voldoende budget over (waarbij de V40 dan dik onder budget is), terwijl er ook zat voorbeelden zijn waarbij mensen graag een eigen bijdrage doen om maar een V40 te kunnen rijden.

Daarnaast zit ik dicht bij het vuur () en weet dan ook dat het een vastgesteld feit was dat ze daar klanten aan verliezen.

Overigens zie ik meer E-Trons dan Insignia's en Mondeo's rijden, dus ondanks dat het in mensen hun budget zou kunnen vallen kiezen ze toch voor de E-Tron. Het bijtellingspercentage doet toch wonderen in keuzes.
Dat klopt wel ja, als ik bij mijn werkgever met 40k km/jr een golf gte mocht leasen, had ik di gekozen. Budget was er. Uiteindelijk bleef de keuze 308 of v40 over met de lage bijtelling, dus toen werd het de v40. En hou nu veel budget over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vanmiddag mijn nieuwe werkgever gesproken en woensdag wordt er hier een shortlease 308 station geleverd. Mag mij benieuwen hoe die gaat bevallen. Heb er in de showroom al eens ingezeten en was niet kapot van het kleine stuur, maar hoe dat echt is ga ik vanzelf merken. Nog geen idee van uitvoering though.
Belde overigens exact op het goede moment; dr collega had net Athlon aan de lijn om eea te regelen. Toen ik zei dat we in december ons eerste kindje verwachtten werd het ineens een station ipv een hatchback :Y)
Oh ja, en een 14% diesel, dat zal ook aardig schelen op de A3 20% die ik hiervoor had.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

assje schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:21:
[...]

Bij ons:
  • Kilometers 35k/jaar
  • contractduur 4 jaar
  • Directlease[/u]
Dan een eis van mezelf:
  • Automaat
  • Voldoende vermogen

Ligt eraan bij welke leasemaatschappij je bestelt. Toen ik offertes voor de e-tron ging opvragen, varieerde het brandstofvoorschot tussen de €50 en €150 per maand, bij een contract van 25.000 km. Dat maakt voor een leasebudget inclusief brandstof nogal wat uit!

In de praktijk is zelfs die €150 (excl. btw) alleen realistisch als je vaak oplaadt. Zonder opladen kom ik op 6,9 l per 100 km en dat is bij 25.000 km per jaar al ruim €200 (incl. btw) per maand aan benzine. Af en toe (drie keer per week) opladen brengt het verbuik omlaag naar 6,0 l per 100 km, maar opladen is ook niet gratis.

Dus als je werkgever te grote afwijkingen van het normverbruik doorbelast, kan dat nog tegenvallen.

Ik lease overigens zonder brandstofpas en had voor benzine €150 per maand gebudgetteerd. Daar blijf ik wel onder, maar dat komt vooral doordat ik véél minder kilometers rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

The Eagle schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:01:
[...]
Toen ik zei dat we in december ons eerste kindje verwachtten
offtopic:
Volgens mij had ik je daar al voor gefeliciteerd maar indien niet, dan alsnog.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Morgen mag ik mijn Passat GTE ophalen.
Blijft toch een leuk moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben aan het kijken of ik mijn huidige auto voortijdig in kan leveren.

Mijn huidige auto zou ik in mei 2016 in moeten leveren, dus zou ongeveer een half jaartje eerder zijn.
Dit zou me een "afkoopboete" van van 1306 ex btw (1580 incl btw) opleveren.

Dat boetebedrag is toch af te schrijven als leaseautokosten (eigen bijdrage)? Dus zou bruto aan mij doorberekend worden? Of sla ik nu de plank mis

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zou je wel verwachten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Heb de vraag voor de zekerheid maar even bij HR neergelegd.

Dit jaar nog een 308sw leasen zou mij €175 netto per maand schelen.
eigenlijk een no-brainer om te doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

In de meeste contracten staat ook dat de afkoopregeling bij vroegtijdig inleveren c.q. uitdiensttreding vervalt wanneer je het contract bij een collega onder kan brengen.
Wellicht iets om over na te denken als dit ook in jouw contract opgenomen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
RomeoJ schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:16:
In de meeste contracten staat ook dat de afkoopregeling bij vroegtijdig inleveren c.q. uitdiensttreding vervalt wanneer je het contract bij een collega onder kan brengen.
Wellicht iets om over na te denken als dit ook in jouw contract opgenomen staat?
Als een collega het contract over zou nemen is er inderdaad niets aan de hand. Echter zijn er maar weinig collega's die momenteel een nieuwe leaseauto mogen uitzoeken, en de gene die het mogen willen dit jaar nog een 14% auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cypher21 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:02:
[...]

en de gene die het mogen willen dit jaar nog een 14% auto
Is dat zo? Bij ons in het bedrijf rijdt er slechts één 14% auto en één Tesla, secretaresses uitgezonderd, maar die nemen sowieso de auto's van de experts niet over. De rest rijdt 20% (een stuk of 5) of 25% (zo'n 15 stuks).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:21:
[...]

Is dat zo? Bij ons in het bedrijf rijdt er slechts één 14% auto en één Tesla, secretaresses uitgezonderd, maar die nemen sowieso de auto's van de experts niet over. De rest rijdt 20% (een stuk of 5) of 25% (zo'n 15 stuks).
yes, er zijn bij ons (130+ werknemers) er maar 8 die dit jaar nog een andere leaseauto uit kunnen kiezen, die heb ik benaderd en zij geven allemaal aan voor een 14% auto te gaan.
Ik heb nu een Mazda CX-5 met 20%, die zouden ze (met contractverlenging )maximaal tot mei 2016 kunnen rijden, maar die vinden ze allemaal te prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:21:
[...]

Allemaal relatief. Als er bij jouw alleen de hogere lonen mogen leasen, dan ga je geen 14% 5 series vinden, laat staan leasen. Terwijl die keuze er wel is bij lagere lonen en eigenlijk ook vaak gekozen zal worden.
Ook hier in België zie je gewoon heel veel 'goedkope' modellen. De EDE's x18d/x20d, wat bluemotion's of ultra's. Velen kiezen bewust voor een wat zuinigere keuzen. Al scheelt het wel veel tegenover het extreme in NL waar men alles er aan doet om in de 14% te vallen. In België betaal je dan weer wel weer altijd een klein beetje meer voor grotere velgen of een dikkere motor. (zonder de meerprijs er mee te rekenen)
Veel beter systeem imho. Dan krijg je geen 14% V40 D4 toestanden op eco bandjes en gelimiteerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Het is maar net wat je belangrijk vindt en je gewend bent. En ook hoeveel km je er in rijdt.

Ik ken mensen met een salaris van >150.000,- die een 0% ampera/outlander rijden omdat het gewoon goedkoop is en ze verder niks om auto's geven.

Ken ook mensen met een salaris van 60.000 die een dikke A4 rijden waar ze bijna 600,- pm voor betalen.
als je van de 3.000 netto (zonder auto) je 20% salaris afgeeft voor je A4 en je 2.400,- overhoudt dan vind ik dat toch wel erg veel geld hoor. Dan betaal je al 50% van die Audi uit eigen zak zonder dat ie echt van jou is...

Ik zit er een beetje tussen in. Maar neig eerder naar goedkoop rijden. 200,- pm of 500,- pm is elk jaar een leuke vakantie met het hele gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
Dit is ook de dillemma waar ik uiteindelijk zelf mee worstel.
Het geld is er wel, maar je zou het ook aan iets anders kunnen uitgeven natuurlijk.
Ik heb de luxe niet echt nodig, maar ik wil het wel.
Oftwel het hart wil luxe, verstand zegt goedkoopste.

Ik vind het heel moeilijk om in te schatten wat nou een acceptabele bedrag t.o.v. van je salaris.
Hoeveel procent van je salaris is verstandig om uit te geven aan een auto?

Ach ja, ik hoop de V40 volgende week te mogen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik vind dat niet in een percentage van je salaris uit te drukken. Het gaat erom wat je wilt en kunt missen.

Voor mij persoonlijk is 350 euro netto per maand de grens. Ik kan prima meer missen maar ik vind het zonde om dat aan een luxere/duurdere auto uit te geven.
Momenteel kan ik door het huidige contract af te kopen de 308sw leasen voor ongeveer 170 netto per maand. Geef ik mezelf een salarisverhoging van 180 netto.
Dat is 8640 netto over vier jaar (min aftrek boete uiteraard)
Voor dat geld ga ik wel vaker op vakantie of iets in huis verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:46:
[...]

Allemaal relatief. Als er bij jouw alleen de hogere lonen mogen leasen, dan ga je geen 14% 5 series vinden, laat staan leasen. Terwijl die keuze er wel is bij lagere lonen en eigenlijk ook vaak gekozen zal worden.
Bij ons heeft t voltallige personeel een leaseauto. Secretaresses rijden de kleine auto's (meestal een Clio), de rest zoals ik aangaf. De directeur leaset een Tesla.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

cypher21 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:18:

[...]

Geef ik mezelf een salarisverhoging van 180 netto.
Bij mij thuis werkt dat helaas niet zo. Als ik € 180,- overhoud, dan komt dat op de grote hoop en wordt dat niet netjes 4 jaar lang opzij gezet. Ik zal het daarom dan terugzien in de aankopen van mijn vrouw, waar ik in de meeste gevallen niets aan heb ;)

• assje
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:32:
[...]

Bij ons heeft t voltallige personeel een leaseauto. Secretaresses rijden de kleine auto's (meestal een Clio), de rest zoals ik aangaf. De directeur leaset een Tesla.
Echt enorm bizar dat het bij sommige bedrijven zo werkt.

Waarom zou je een secretaresse die bijvoorbeeld 10k per jaar rijdt een gloednieuwe auto willen laten leasen? En dan nog gekker, waarom zou zij dat zelf willen? Ik denk dat de meeste mensen dan toch liever een hoger salaris hebben en een auto van bijvoorbeeld 3 jaar oud rijden voor die paar kilometer.

Door standaard een leaseauto te geven verplicht je de werknemer eigenlijk een nieuwe auto te rijden en dus relatief veel geld daar aan uit te geven (ook al is het indirect omdat je het niet "zelf" betaalt).

Kan natuurlijk zo zijn dat de secretaresses ook nog 20k/jaar zakelijk rijden tussen vestigingen o.i.d. dan wordt het natuurlijk een ander verhaal...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• cypher21
RomeoJ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:54:
[...]

Bij mij thuis werkt dat helaas niet zo. Als ik € 180,- overhoud, dan komt dat op de grote hoop en wordt dat niet netjes 4 jaar lang opzij gezet. Ik zal het daarom dan terugzien in de aankopen van mijn vrouw, waar ik in de meeste gevallen niets aan heb ;)
Haha, ach zo zal het grootste gedeelte hier ook wel op gaan. Als ze er goede lingerie van koopt klaag ik natuurlijk niet O-)
Ik verhoog iig zodra het door gaat het maandelijkse bedrag wat opzij gezet wordt, dus er zal sowieso meer naar de spaarrekening gaan dan nu

• Z___Z
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:46:
Het is maar net wat je belangrijk vindt en je gewend bent. En ook hoeveel km je er in rijdt.

Ik ken mensen met een salaris van >150.000,- die een 0% ampera/outlander rijden omdat het gewoon goedkoop is en ze verder niks om auto's geven.

Ken ook mensen met een salaris van 60.000 die een dikke A4 rijden waar ze bijna 600,- pm voor betalen.
als je van de 3.000 netto (zonder auto) je 20% salaris afgeeft voor je A4 en je 2.400,- overhoudt dan vind ik dat toch wel erg veel geld hoor. Dan betaal je al 50% van die Audi uit eigen zak zonder dat ie echt van jou is...

Ik zit er een beetje tussen in. Maar neig eerder naar goedkoop rijden. 200,- pm of 500,- pm is elk jaar een leuke vakantie met het hele gezin.
600 op een netto salaris van 3000 is toch niet zoveel?

Ik denk zelf aan een salarisverdeling van 1/3 naar wonen, 1/3 naar vervoer, en 1/3 naar de rest (eten, spullen en vakanties)
assje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:43:
[...]

Waarom zou je een secretaresse die bijvoorbeeld 10k per jaar rijdt een gloednieuwe auto willen laten leasen? En dan nog gekker, waarom zou zij dat zelf willen? Ik denk dat de meeste mensen dan toch liever een hoger salaris hebben en een auto van bijvoorbeeld 3 jaar oud rijden voor die paar kilometer.

Door standaard een leaseauto te geven verplicht je de werknemer eigenlijk een nieuwe auto te rijden en dus relatief veel geld daar aan uit te geven (ook al is het indirect omdat je het niet "zelf" betaalt).

Kan natuurlijk zo zijn dat de secretaresses ook nog 20k/jaar zakelijk rijden tussen vestigingen o.i.d. dan wordt het natuurlijk een ander verhaal...
Omdat je voor het bruto lease bedrag + bijtelling waarscheinlijk niet goedkoper prive een auto kan rijden. Zelfs niet als je een auto van 10 jaar oud gaat rijden. De kosten van auto rijden wordt enorm onderschat door mensen met leaseautos :)

[ Voor 34% gewijzigd door Z___Z op 30-09-2015 09:38 ]

• readytoflow
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:34:
[...]

Ik denk zelf aan een salarisverdeling van 1/3 naar wonen, 1/3 naar vervoer, en 1/3 naar de rest (eten, spullen en vakanties)
[...]
Zo zie je maar. Is voor iedereen anders.
Ik vind netto 3.000 ontvangen zonder auto of netto 2.400,- ontvangen met auto een behoorlijk verschil.
Bij 5.000,- of 5.600,- wordt het al weer een heel ander verhaal moet ik toegeven.
Voor mij is, afhankelijk van de auto, 400,- de max momenteel.
Vind auto's leuk, maar ook weer niet zo leuk... :)
Mijn huis is mij sowieso meer waard dan een auto.

• cypher21
1/3 wonen en 1/3 auto vind ik een hele scheve verdeling.
Ga toch niet net zoveel uitgeven aan een auto als aan mijn koopwoning :S
Dan mag ik onderhand een porsche cayenne gaan leasen oid.

Maar dan nog is alles relatief. Als jij een huurflatje van 500 per maand hebt, geen kinderen e.d. dan kan ik begrijpen dat je een leuke auto wilt rijden voor 500 netto want voor de rest heb je weinig onkosten

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

cypher21 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:18:
ik vind dat niet in een percentage van je salaris uit te drukken. Het gaat erom wat je wilt en kunt missen.

Voor mij persoonlijk is 350 euro netto per maand de grens. Ik kan prima meer missen maar ik vind het zonde om dat aan een luxere/duurdere auto uit te geven.
Momenteel kan ik door het huidige contract af te kopen de 308sw leasen voor ongeveer 170 netto per maand. Geef ik mezelf een salarisverhoging van 180 netto.
Voor mij is een auto juist iets waar ik graag wat meer aan uitgeef. Ik heb ook altijd mijn leasebudgetten maximaal overschreden. Als dat nodig zou zijn, bespaar ik liever op andere dingen. Lage bijtelling is leuk maar zeker niet de belangrijkste overweging. Wat ik nu op mijn 7%-auto bespaar, geef ik direct weer uit aan extra opties. Autorijden is ook meer een hobby dan een vorm van vervoer voor mij.

Mijn psychologische grens is trouwens min of meer: catalogusprijs = bruto jaarsalaris. En in een grote premiumauto zou ik mezelf niet comfortabel voelen. Dat heb ik al in de Mercedes C van mijn vriend en soms al in mijn eigen auto. Het is lastig om enerzijds luxe te waarderen en aan de andere kant die luxe niet te zichtbaar willen laten zijn. Het is absoluut niet mijn bedoeling om succes uit te stralen door middel van mijn auto. In die zin is een auto anders dan bijvoorbeeld een dure audioinstallatie, die laatste zien mensen niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Canaria op 30-09-2015 10:55 ]

• The Eagle

The Eagle

En ik had nooit problemen met (zelfs een lichte voorkeur voor) duurdere auto's met veel luxe en bijtelling omdat ik zoveel reed. En idd omdat autorijden ook gewoon een hobby van me is. Vandaag wordt een 14% 308 SW geleverd. Die 150 euro in de maand dat het scheelt kan mooi aan de kleine besteed worden :)

• cypher21
Canaria schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:37:
[...]

Voor mij is een auto juist iets waar ik graag wat meer aan uitgeef. Ik heb ook altijd mijn leasebudgetten maximaal overschreden. Als dat nodig zou zijn, bespaar ik liever op andere dingen. Lage bijtelling is leuk maar zeker niet de belangrijkste overweging. Wat ik nu op mijn 7%-auto bespaar, geef ik direct weer uit aan extra opties. Autorijden is ook meer een hobby dan een vorm van vervoer voor mij.

Mijn psychologische grens is trouwens min of meer: catalogusprijs = bruto jaarsalaris. En in een grote premiumauto zou ik mezelf niet comfortabel voelen. Dat heb ik al in de Mercedes C van mijn vriend en soms al in mijn eigen auto. Het is lastig om enerzijds luxe te waarderen en aan de andere kant die luxe niet te zichtbaar willen laten zijn. Het is absoluut niet mijn bedoeling om succes uit te stralen door middel van mijn auto. In die zin is een auto anders dan bijvoorbeeld een dure audioinstallatie, die laatste zien mensen niet.
Ik rij ook graag wat luxer en daardoor duurder. Maar heb nu voor het eerst de keuze gemaakt om wat goedkoper te gaan rijden zonder daar al teveel luxe voor in te hoeven leveren (vind ik)
Maar zo zie je maar dat er geen vast percentage of bedrag te noemen is.
Iedereen heeft zijn eigen wensen :)

• Z___Z
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:33:
1/3 wonen en 1/3 auto vind ik een hele scheve verdeling.
Ga toch niet net zoveel uitgeven aan een auto als aan mijn koopwoning :S
Dan mag ik onderhand een porsche cayenne gaan leasen oid.

Maar dan nog is alles relatief. Als jij een huurflatje van 500 per maand hebt, geen kinderen e.d. dan kan ik begrijpen dat je een leuke auto wilt rijden voor 500 netto want voor de rest heb je weinig onkosten
Het is inderdaad allemaal relatief. Naarmate je meer gaat verdienen ga je relatief meer uitgeven aan wonen en minder aan vervoer. Daarnaast als je met z'n tweeen woont en je auto kost 500, dan is 1000 voor je huis helemaal niet zo'n scheve verhouding.
Salaris ipv auto is (bruto salaris + brutto leasebedrag inclusief brandstof)
Auto ipv salaris is (bruto salaris - bijtelling)
Kosten auto is dus brutto leasebedrag inclusief brandstof + bijtelling. Dat is met 20% bijtelling bij een gemiddelde C-segmenter al snel 700 euro netto. Weinig mensen geven met z'n tweeen meer dan 1400 euro uit aan wonen. Als jij van je woonkosten een Porsche Cayenne kan leasen dan heb je gewoon veel woonlasten en ditto salaris :)

• cypher21
Z___Z schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:25:
[...]

Het is inderdaad allemaal relatief. Naarmate je meer gaat verdienen ga je relatief meer uitgeven aan wonen en minder aan vervoer. Daarnaast als je met z'n tweeen woont en je auto kost 500, dan is 1000 voor je huis helemaal niet zo'n scheve verhouding.
Salaris ipv auto is (bruto salaris + brutto leasebedrag inclusief brandstof)
Auto ipv salaris is (bruto salaris - bijtelling)
Kosten auto is dus brutto leasebedrag inclusief brandstof + bijtelling. Dat is met 20% bijtelling bij een gemiddelde C-segmenter al snel 700 euro netto. Weinig mensen geven met z'n tweeen meer dan 1400 euro uit aan wonen. Als jij van je woonkosten een Porsche Cayenne kan leasen dan heb je gewoon veel woonlasten en ditto salaris :)
mwa, 1400 euro aan wonen geef je al heel snel uit hoor
Hypotheek van 1000 netto is vrij standaard voor een huis van rond de 300k tel daarbij gas+elektra+verzekeringen op en dan kom je wel aan 1400. Ik gok dat merendeel met een leaseauto en gezin die een koopwoning hebben rond dat bedrag uitkomen.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 12:05
Al menige tijd lees ik vol interesse mee, eindelijk mijn eerste leaseauto mogen bestellen na vier jaar oudjes opgereden te hebben.

Historie
Bij aanstelling een Aygo in bedrijfskleuren gereden voor ruim een jaar, toen een deuk(je) gemaakt en de auto was total-loss. Hierna een aantal auto's gehad want tja, nog een keer schade gereden en toen kwamen de huurauto's. (was een dure wintermaand). Een Ford Ka moest hier verandering in brengen, alleen deze was een ook huurauto. Voorzien van teveel opties en een leuke motor kostte die auto 20k en zat ook in de 20% bijtelling. Dure auto, ook prive dus.
Na overleg een poolauto gekregen die nog een jaar moest, een Renault Megane Estate. Na +/- 6mnd moest ik alweer een auto bestellen, maar gezien de vakantieperiode en de "trapauto's" / "dinkytoys" mobielen die er toen besteld konden worden, ben ik "vergeten" te bestellen. Ik was ook verbaast aangezien mij verteld was dat de Megane in mijn klasse zou vallen.
Interessante keuze want ik hoorde niks en ik reed nog mooi in de Renault (al was het vooral in de winter maar afwachten of hij het nog wel deed, vaak vergat hij tijdens de rit vanalles, zoals de NAV, tijd of radio), totdat ik gebeld werd door de LM met de mededeling dat ze een Golf 7 voor mij hadden want de Renault moest uit de lease. Dus mooi geruild en rijd nu al een half jaar in de Golf 7.
Maar nu, ik werd gebeld dat ik nu toch echt een auto moest uitzoeken.

Bestelde auto
Toen dus gezocht naar een vervanger met eigenlijk vier opties:
- Renault Clio Estate (+ ruime, 14%; - uiterlijk+uitrusting, techniek - ervaring van collega's en uit de Megane)
- Ford Fiesta (+ 14% en leuke opties mogelijk; - klein(er))
- VW Polo (+ VW + uiterlijk; - 20% en duur!!)
- Skoda Fabia Combi (+ ruimte; -duur!!)

Nou dure auto's vallen bij mij sowieso af, het verschil tussen een Clio (100euro/mnd) en een Fabia/Polo(160/mnd) vond ik te groot.
De Clio of de Fiesta dus, waarbij ik in de Clio gezeten heb (en ik ook al bij de Megane merkte) en de stoelen zijn te klein en het interieur (waar ik toch vooral vaak tegenaan kijk) is nogal, uhm, saai + oogt goedkoop. Daarentegen kan je wel weer veel meenemen. De Fiesta heb ik ook in gezeten en ik moet zeggen dat ik het ivm de Golf nog best ruim vind. Tja, het is een categorie lager dus het is een andere auto.
Door de vele opties en het goede pakket is het toch de Fiesta geworden:

Ford Fiesta 1.5TDCI Titanium Econetic Lease met Advanced Technology Navigation Pack (standaard) en extra opties: Leren bekleding Charcoal Black, Privacy Glass en in het Panther Black Metallic (wilde de vrouw)

Al met al blij met mijn keuze en nu wachten op de levering, verwachting: eind november
Positieve bijkomstigheid: ruim 40eur/mnd goedkoper dan de Golf7, dus de salarisverhoging is toch nog gekomen dit jaar ;)

• DennusB
  • Niet online
Heinemancp schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:41:
Al menige tijd lees ik vol interesse mee, eindelijk mijn eerste leaseauto mogen bestellen na vier jaar oudjes opgereden te hebben.

Historie
Bij aanstelling een Aygo in bedrijfskleuren gereden voor ruim een jaar, toen een deuk(je) gemaakt en de auto was total-loss. Hierna een aantal auto's gehad want tja, nog een keer schade gereden en toen kwamen de huurauto's. (was een dure wintermaand). Een Ford Ka moest hier verandering in brengen, alleen deze was een ook huurauto. Voorzien van teveel opties en een leuke motor kostte die auto 20k en zat ook in de 20% bijtelling. Dure auto, ook prive dus.
Na overleg een poolauto gekregen die nog een jaar moest, een Renault Megane Estate. Na +/- 6mnd moest ik alweer een auto bestellen, maar gezien de vakantieperiode en de "trapauto's" / "dinkytoys" mobielen die er toen besteld konden worden, ben ik "vergeten" te bestellen. Ik was ook verbaast aangezien mij verteld was dat de Megane in mijn klasse zou vallen.
Interessante keuze want ik hoorde niks en ik reed nog mooi in de Renault (al was het vooral in de winter maar afwachten of hij het nog wel deed, vaak vergat hij tijdens de rit vanalles, zoals de NAV, tijd of radio), totdat ik gebeld werd door de LM met de mededeling dat ze een Golf 7 voor mij hadden want de Renault moest uit de lease. Dus mooi geruild en rijd nu al een half jaar in de Golf 7.
Maar nu, ik werd gebeld dat ik nu toch echt een auto moest uitzoeken.

Bestelde auto
Toen dus gezocht naar een vervanger met eigenlijk vier opties:
- Renault Clio Estate (+ ruime, 14%; - uiterlijk+uitrusting, techniek - ervaring van collega's en uit de Megane)
- Ford Fiesta (+ 14% en leuke opties mogelijk; - klein(er))
- VW Polo (+ VW + uiterlijk; - 20% en duur!!)
- Skoda Fabia Combi (+ ruimte; -duur!!)

Nou dure auto's vallen bij mij sowieso af, het verschil tussen een Clio (100euro/mnd) en een Fabia/Polo(160/mnd) vond ik te groot.
De Clio of de Fiesta dus, waarbij ik in de Clio gezeten heb (en ik ook al bij de Megane merkte) en de stoelen zijn te klein en het interieur (waar ik toch vooral vaak tegenaan kijk) is nogal, uhm, saai + oogt goedkoop. Daarentegen kan je wel weer veel meenemen. De Fiesta heb ik ook in gezeten en ik moet zeggen dat ik het ivm de Golf nog best ruim vind. Tja, het is een categorie lager dus het is een andere auto.
Door de vele opties en het goede pakket is het toch de Fiesta geworden:

Ford Fiesta 1.5TDCI Titanium Econetic Lease met Advanced Technology Navigation Pack (standaard) en extra opties: Leren bekleding Charcoal Black, Privacy Glass en in het Panther Black Metallic (wilde de vrouw)

Al met al blij met mijn keuze en nu wachten op de levering, verwachting: eind november
Positieve bijkomstigheid: ruim 40eur/mnd goedkoper dan de Golf7, dus de salarisverhoging is toch nog gekomen dit jaar ;)
Fiesta is een erg fijne bak, geen ervaring met de diesels maar de benzine versie is iig erg prettig! Lederen bekleding ziet er ook erg mooi uit (heb ik ook) en Panther Black is echt top op die auto! Alvast veel plezier er mee :D

• Heinemancp
DennusB schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:43:
[...]

Fiesta is een erg fijne bak, geen ervaring met de diesels maar de benzine versie is iig erg prettig! Lederen bekleding ziet er ook erg mooi uit (heb ik ook) en Panther Black is echt top op die auto! Alvast veel plezier er mee :D
Bedankt! Zal wel een fotootje posten als hij er is, met wat ervaringen.

• DarkChylde
En mijn GTE is er. Ben er blij mee.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2celzld.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/oavzn4.jpg

• Fanatix
  • Laatst online: 21:04
Mooi ding! Wil je eens wat foto's van binnen posten?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Heinemancp
Wow man! Ziet er strak uit, heeft deze ook van [ en ] als led-strips aan de voorbumper als een Golf GTE?
ps. wel inpluggen he ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Heinemancp op 30-09-2015 14:23 . Reden: toevoeging ]

• DarkChylde
Ik zal straks wat foto's van het interieur maken. Is in principe hetzelfde als standaard passat, maar dan met GTE blauwe accenten en iets andere tellers.
Deze heeft ook de U vormige led strips. Ik heb helaas geen Led plus in de koplamp unit.
Dus hier zit geen strip, maar zie je de losse ledjes als het ware.
Maar vind hem er zelf strak en luxe uitzien. Er wordt as we speak een stopcontact aangelegd om te laden.
Dus ik weet dat ik milieuvriendelijk rijd met mijn volkswagen ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

assje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:43:
[...]

Het is geen verplichting die leaseauto, maar wordt door alle secretaresses zeer gewaardeerd. Het is ook niet zo dat dat ten koste gaat van salaris bij ze, er is een jaar of 7 terug gewoon besloten dat het, omdat het goed gaat met het bedrijf, ook voor hen een leuke extra is (de vrouwen van de oprichters die toen nog in het bedrijf werkten op het secretariaat reden vanaf dag 1 al leasebakken, maar dan een stukje groter (Saab 9.3 cabrio en Mini Cabrio)).

Verder, wat al gezegd is, is een leaseauto aanzienlijk goedkoper dan zelf een (oudere) auto rijden, laat staan een nieuwe auto, waarmee je de vergelijking eigenlijk moet maken omdat die anders scheef loopt.

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Ziet er goed uit de Passat GTE, ben ook benieuwd naar wat meer foto's, ook binnenin en achterbak.
Mooi Holland niet te vaak wassen grijs en nette velg. Zakelijke bak, zeker. Hoeveel km rijdt ie elektrisch?

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 17:19
DarkChylde schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:29:
Ik zal straks wat foto's van het interieur maken. Is in principe hetzelfde als standaard passat, maar dan met GTE blauwe accenten en iets andere tellers.
Deze heeft ook de U vormige led strips. Ik heb helaas geen Led plus in de koplamp unit.
Dus hier zit geen strip, maar zie je de losse ledjes als het ware.
Maar vind hem er zelf strak en luxe uitzien. Er wordt as we speak een stopcontact aangelegd om te laden.
Dus ik weet dag ik milieuvriendelijk rijd met mijn volkswagen ;)
Mooie auto hoor. Ben benieuwd naar de plaatjes. Veel rijplezier gewenst.

Elke keer als ik die nieuwe VW's zie krijg ik het idee dat ik zo'n grill al eens eerder gezien heb in een auto maar ik kom maar niet op welke dat zou kunnen zijn. Misschien een auto-kenner die daar meer over weet?

Ah found it. Ok je moet goed kijken om het te zien maar hier doet het me telkens aan denken.

[ Voor 9% gewijzigd door tikkietrugjaap op 30-09-2015 16:04 ]

Prima.

• The Eagle

The Eagle

Vanmiddag een zwarte 308 SW in ontvangst mogen nemen. Beetje basismodel, maar rijdt prima :)
So far so good. Kijk ik bij de RDW naar de voertuiggegevens, bijkt er een terugroepactie voor te zijn. Kijk ik bij https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx zijn het er drie!
Fijn, mag ik daar weer achteraan :/

• Fanatix
  • Laatst online: 21:04
The Eagle schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:09:
Vanmiddag een zwarte 308 SW in ontvangst mogen nemen. Beetje basismodel, maar rijdt prima :)
So far so good. Kijk ik bij de RDW naar de voertuiggegevens, bijkt er een terugroepactie voor te zijn. Kijk ik bij https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx zijn het er drie!
Mag hopen dat ze al uitgevoerd zijn door de dealer, je gaat toch geen auto uitleveren terwijl er een terugroepactie is (hoe klein dan ook). Lever dan de auto gewoon een dag of twee later uit. Nu zit je toch met een zure nasmaak ondanks je nieuwe bolide.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Heinemancp
..., blijkt er een terugroepactie voor te zijn...
Mooie auto ook! Jammer van die slordige actie, net als hierboven mag ik hopen dat die al uitgevoerd zijn. Kritische zaken of gemaks zaken?

• assje
[...]
Omdat je voor het bruto lease bedrag + bijtelling waarscheinlijk niet goedkoper prive een auto kan rijden. Zelfs niet als je een auto van 10 jaar oud gaat rijden. De kosten van auto rijden wordt enorm onderschat door mensen met leaseautos :)
Hoe kom je daar nou bij? Net alsof een leasemaatschappij niet precies dezelfde kosten heeft aan een auto?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37

ralpje

Deugpopje

Even gecheckt, voor mijn zwarte 308 SW (weliswaar de benzineversie) staan geen terugroepacties op https://ovi.rdw.nl.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Rubentju
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-10 11:55
Ziet er goed uit die Passat! M'n pa wilt er ook eentje lease maar de de leasemaatschappij heeft gezegd dat het mag als je maximaal 4,8l per 100 km doet anders mag je bijbetalen.
Ben erg benieuwd naar je verbruik cijfers!

• The Eagle

The Eagle

Heinemancp schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:07:
[...]

Mooie auto ook! Jammer van die slordige actie, net als hierboven mag ik hopen dat die al uitgevoerd zijn. Kritische zaken of gemaks zaken?
Geen idee of het al uitgevoerd is. Het is een shortlease, dus vermoed van niet.
Betreft de ring voor de achteruitversnelling, andraaimoment draagarmen en iets met de stuurbekrachtiging. En geen idee of dat op kenteken geregistreerd wordt of niet.

• Z___Z
  • Niet online
assje schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:08:
[...]

Hoe kom je daar nou bij? Net alsof een leasemaatschappij niet precies dezelfde kosten heeft aan een auto?
Verschil tussen bruto ex. btw en netto incl. btw.

• assje
Z___Z schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:21:
[...]

Verschil tussen bruto ex. btw en netto incl. btw.
Verschil afschrijving tussen nieuw en jaar of 5 oud is wel meer dan dat. Bovendien mag je 19ct/km onbelast vergoeden waarmee het verschil nog groter wordt.

Lease kan best wel eens voordeliger uitvallen dan privé rijden maar echt niet als je vergelijkt met een vergelijkbare auto van paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zet het eens af tegen het alternatief dat ze hebben, wat (bijna) kostenneutraal voor de werkgever is. Totale kosten leaseauto voor werknemer zijn het netto uitgekeerd leasebudget (waarvan zakelijke en woon-werkverkeer tegen 19 cent/km onbelast ugekeerd kan worden, het restant bruto), de netto bijtelling en de eventuele eigen bijdrage.
De meeste werkgevers hanteren een mobiliteitsbudget waarven de werknemer zelf zijn mobiliteit kan bepalen en hiervan betalen.

Als je dit uitrekent voor een doorsnee leaseauto zul je zien dat je makkelijk €500 tot €1.000 per maand (netto) uitgeeft aan mobiliteit. Al die mensen die roepen dat hun leaseauto maar €100 per maand kost rekenen zichzelf rijk door niet de scenario's eerlijk te vergelijken (scenario netto salaris inclusief leasuauto en scenario netto scenario zonder leaseauto en kiezen voor uitkeren budget).

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
En nog wat plaatjes van de binnenkant. Persfoto's zien er beter uit.
Maar alles voelt ergonomisch, ruim en luxe aan.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ezigyf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/f4gy0l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mv00gi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2z8qcf7.jpg

Heb alleen nu dat carnet om een of andere reden geen info / verbinding met mijn auto heeft.
En voor de note 4 wordt alleen mirrorlink ondersteund en daar heb je weinig aan (geen nuttige apps).
Mijn telefoon doet helaas geen android auto. het systeem ondersteunt mirrorlink, android auto en Carplay (iOS). Dus best veel. Gisteren toch maar het boekje van de auto doorgebladerd.

Onderhoudsinterval is jaarlijks / 15k km. Vind zelf 15k kort, maar was vanwege oliewissel omdat de brandstofmotor weinig gebruikt wordt. Dealer raadde wel aan om de benzinemotor warm te rijden alvorens echt te gassen. Lijkt mij ook verstandig.

Hmm, middelste plaatjes zijn geroteerd :?

[ Voor 16% gewijzigd door DarkChylde op 01-10-2015 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn hybride heeft ook zo'n interval. Soms wel vervelend als je veel rijdt.
Erg mooie auto! Stiekem wel een beetje jaloers :P

Geniet ervan :+
Heb je overigens ook area/surround view? Zo ja, hoe ziet dat eruit, kan je dat laten zien?

[ Voor 23% gewijzigd door Kecin op 01-10-2015 08:13 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Kecin schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:13:

Heb je overigens ook area/surround view? Zo ja, hoe ziet dat eruit, kan je dat laten zien?
Op de website van VW staat wel een duidelijk filmpje, maar geen idee of dat in het echt er ook zo uit ziet:
http://www.volkswagen.nl/...ringen/gte?tab=highlights

Maar mooi wagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
DarkChylde schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:57:
En nog wat plaatjes van de binnenkant.
Ziet er mooi uit! Heb nu nog een paar weken een Golf7, Ziet er ongeveer hetzelfde uit (zeg versie 1.5 en jij hebt versie 3.0). Maar dat glimmende laklaagje lijkt me wel storend worden, heb nu een klein stukje in mijn auto en ik zit dat elke keer af te vegen ivm "vette vingers". De rest van mijn dash is "metaallook" en dat is daar niet gevoelig voor.
Maar lijkt mij een prima auto om twee kleine kinderen + vrouw veilig in te vervoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heinemancp schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:18:
[...]

Op de website van VW staat wel een duidelijk filmpje, maar geen idee of dat in het echt er ook zo uit ziet:
http://www.volkswagen.nl/...ringen/gte?tab=highlights

Maar mooi wagen!!
Ja, dat ziet er in het echt precies zo uit. Heb het afgelopen Zaterdag eens goed getest in de nieuwe Passat. Erg handige en vette feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

DarkChylde schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:57:
En nog wat plaatjes van de binnenkant. Persfoto's zien er beter uit.
Maar alles voelt ergonomisch, ruim en luxe aan.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb alleen nu dat carnet om een of andere reden geen info / verbinding met mijn auto heeft.
En voor de note 4 wordt alleen mirrorlink ondersteund en daar heb je weinig aan (geen nuttige apps).
Mijn telefoon doet helaas geen android auto. het systeem ondersteunt mirrorlink, android auto en Carplay (iOS). Dus best veel. Gisteren toch maar het boekje van de auto doorgebladerd.

Onderhoudsinterval is jaarlijks / 15k km. Vind zelf 15k kort, maar was vanwege oliewissel omdat de brandstofmotor weinig gebruikt wordt. Dealer raadde wel aan om de benzinemotor warm te rijden alvorens echt te gassen. Lijkt mij ook verstandig.

Hmm, middelste plaatjes zijn geroteerd :?
Ziet er bekend uit. Heb de mijne afgelopen vrijdag opgehaald en totnogtoe 800km gereden zonder brandstof te tanken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vZ6W8eO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/veqBWGY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n7Q7YDC.jpg

Carnet doet het bij mij ook niet, geeft registratie mislukt in de auto. Echter ik zie wel enige gegevens in de e-Remote app. Heb gebeld met de klantenservice maar nog geen respons gehad.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
DGTL_Magician schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:32:
[...]

Ziet er bekend uit. Heb de mijne afgelopen vrijdag opgehaald en totnogtoe 800km gereden zonder brandstof te tanken.

Carnet doet het bij mij ook niet, geeft registratie mislukt in de auto. Echter ik zie wel enige gegevens in de e-Remote app. Heb gebeld met de klantenservice maar nog geen respons gehad.
Haha, bijna dezelfde bak ;)

Volgens mij is bij mij de registratie goed gegaan. Maar het lijkt erop dat de gegevens niet bijgewerkt worden.
Area view werkt best goed. Ik moet alleen nog even goed kijken hoe het werkt.
Je kan ook allerlei views kiezen. Had op een gegeven moment de brids eye op de oprit gekozen.
Zag ik de kerel die voor mij het stopcontact aan het maken was, hard werken op mijn camera :+

De keyless vind ik minder dan bij renault. Daar kon je gewoon weglopen.
Bij vw moet je met je vinger over het handvat heenstrijken.
Er zit een lichte vertraging in. Waardoor je de neiging hebt om het nog een keer te doen, maar als je eenmaal daaraan gewend bent is het prima. Kofferbak met voetopen moet je ook gewoon een keer zwaaien en dan gaat hij open. En dus niet blijven zwaaien met je voet als hij het niet snel genoeg doet.
Krijg veel complimenten over de auto.

Auto heeft trouwens geen mistlampen voor omdat de led lampen dit overbodig maken.
Auto hold op de handrem is ook heel fijn. De auto onthoud de remdruk.
Dus als je op een helling staat en stopt, dan blijft hij vanzelf staan.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkChylde op 01-10-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Niet? Misschien vind ik 600 gewoon veel geld, maar dat hakt er aardig in elke maand lijkt me.

Zelf net een zwarte 308SW BLEP besteld, zonder extra opties om het zo goedkoop mogelijk te houden. Er zitten ook al genoeg opties op natuurlijk 8) , ben benieuwd, vooral naar het panorama dak in de praktijk :)

hoeveel % van je salaris is normaal om uit te geven aan je auto eigenlijk(richtlijn)? Ik zit nu opgeveer 5% met deze leaseauto, Met mijn Prive Volvo zit ik al snel aan het dubbele.

[ Voor 15% gewijzigd door Rev! op 01-10-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Rev! schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Niet? Misschien vind ik 600 gewoon veel geld, maar dat hakt er aardig in elke maand lijkt me.

Zelf net een zwarte 308SW BLEP besteld, zonder extra opties om het zo goedkoop mogelijk te houden. Er zitten ook al genoeg opties op natuurlijk 8) , ben benieuwd, vooral naar het panorama dak in de praktijk :)
600 op 3000 vind ik ook een hoop.

Ik heb de boete weten te onderhandelen tot 800 ex btw. Is bruto dus komt ongeveer neer op 600 netto.

Heb ook akkoord gegeven op een offerte voor een blanc nacre 308sw BLEP met als extra's de GT bumper en het Integrated Audio pakket.
Het standaard geluidssysteem vond ik echt dramatisch bij een volume van 20 of hoger (gaat meen ik tot 50, maar bij 20 vervormde het al enorm terwijl het niet eens hard was)

Per januari toch een "salarisverhoging" van bijna 170 netto geregeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 16:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

cypher21 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:56:
[...]
Het standaard geluidssysteem vond ik echt dramatisch bij een volume van 20 of hoger (gaat meen ik tot 50, maar bij 20 vervormde het al enorm terwijl het niet eens hard was)

Per januari toch een "salarisverhoging" van bijna 170 netto geregeld >:)
Het volume gaat tot 30 en ik ga nooit (lees: hoef nooit) hoger dan 15.

Ik rij ook 308SW maar dan met met de EBS Amplifier en Subwoofer, omdat het af-fabriek systeem niet voldeed aan mijn wensen/eisen.

Volume op 20... :X

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Rev! schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

hoeveel % van je salaris is normaal om uit te geven aan je auto eigenlijk(richtlijn)? Ik zit nu opgeveer 5% met deze leaseauto, Met mijn Prive Volvo zit ik al snel aan het dubbele.
Jij kijkt waarscheinlijk alleen naar de bijtelling. Dan is 600 inderdaad veel. Ik zie (net als de belastingdienst) een lease auto ook als een stukje salaris. Dus dan moet je gaan vergelijken met een zelfde baan intern zonder lease auto. Wil je dan dezelfde auto prive rijden (ik wel), dan kost die auto je zoveel. Een makkelijke manier om de kosten uit te rekenen is het aantal prive km in een lease calculator stoppen bij de auto die je wil en daar ruw weg 20% bij optellen voor btw. Dat is ongeveer je prive voordeel (en dus de kosten voor je vervoer). In dat opzichte bedoel ik dus die 600 op 3000. En dat is echt niet veel. Voor 600 euro/maand kan je prive niet zoveel auto rijden. Met een Peugeot 308SW ben je er al bijna. En voor iemand die 3000 netto verdient (dat is 5000 bruto) is een nieuwe C-Segment auto helemaal niet zo'n rare keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Z___Z schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:07:
[...]

Jij kijkt waarscheinlijk alleen naar de bijtelling. Dan is 600 inderdaad veel. Ik zie (net als de belastingdienst) een lease auto ook als een stukje salaris. Dus dan moet je gaan vergelijken met een zelfde baan intern zonder lease auto. Wil je dan dezelfde auto prive rijden (ik wel), dan kost die auto je zoveel. Een makkelijke manier om de kosten uit te rekenen is het aantal prive km in een lease calculator stoppen bij de auto die je wil en daar ruw weg 20% bij optellen voor btw. Dat is ongeveer je prive voordeel (en dus de kosten voor je vervoer). In dat opzichte bedoel ik dus die 600 op 3000. En dat is echt niet veel. Voor 600 euro/maand kan je prive niet zoveel auto rijden. Met een Peugeot 308SW ben je er al bijna. En voor iemand die 3000 netto verdient (dat is 5000 bruto) is een nieuwe C-Segment auto helemaal niet zo'n rare keuze.
Dat kan kloppen, maar prive zou ik nooit een nieuwe auto rijden dus dan zou ik die kosten ook niet kwijt zijn. Dat het nu wel kan is mooi meegenomen natuurlijk.

Het zelf eerlijk gezegd niet het geluid echt getest in de 308SW, maar ik kan me niet voorstellen dat het slechter is dan de Fiesta waar ik nu in rijdt, en dat vind ik meer dan prima. en Anders kan ik er altijd nog een sub in doen. Blanc Nacra had wou ik ook eerst bestellen btw, alleen mijn GF liet telkens heel erg duidelijk weten dat ze het niks vond :(

[ Voor 4% gewijzigd door Rev! op 01-10-2015 11:18 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.