Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.851 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Waarom worden er zelden koreanen geleased? Op zich hebben leasemaatschappijen toch ook baat bij de langere garanties en de pure kwaliteit?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:56
YoshiBignose schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:14:
Waarom worden er zelden koreanen geleased? Op zich hebben leasemaatschappijen toch ook baat bij de langere garanties en de pure kwaliteit?
Misschien een afweging van de toekomstige verkoop waarde en hoe eenvoudig ze de auto's kwijt kunnen komen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Deadsy schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:24:
[...]

Misschien een afweging van de toekomstige verkoop waarde en hoe eenvoudig ze de auto's kwijt kunnen komen in de toekomst.
De vraag is anders: waarom least vrijwel niemand een Koreaan?

Ik niet omdat die auto's me niets doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Omdat Koreanen zich richten op de onderkant van de markt. Maar ze hebben geen modellen met 14% bijtelling. Waarom zou je een i30 kiezen boven een 308?
Vanaf het D-segment kiest men toch vaker met emotie, omdat het kan. Waarom dan een i40 nemen boven een Passat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Qua bijtelling zijn ze misschien niet zo slim bezig, maar voor de rest zijn het toch gewoon nette auto's? Een i10 doet echt niet onder voor een Up, een Kia Ceed doet echt niet onder voor een Leon of Astra. Ik vind ze vaak mooier zelfs. Maar goed dan zou het een kwestie van smaak zijn en blijkbaar vinden mensen een Golf of een Polo nog steeds een mooie auto... ik snap het persoonlijk niet echt.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

joke_name schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:18:
Ik mag ook een leaseauto voor mijn werk kiezen.

Vandaag een rondje dealers gedaan:

De keuze is momenteel:

Renault Clio Energy dCi 90 Serie Limitee Nig and Day extra optie: R-link, andere geluidssysteem,
Peugeot 208 Blue Lease Premium.

Heb nog helaas geen proefrit kunnen maken.

Zijn er mensen met ervaring in 1 van deze 2 auto's.

Ik zit erg te twijfelen, Eigenlijk is het grote verschil:
Op de 208 zit een panaromadak en Climate Control. Deze zitten op de Renault Clio niet.

Mmh lastig, lastig.
Klinkt als de eerste leasert. Ga vooral proefritten maken, een lange, en let op de stoelen. Je wilt een goede zit hebben, je leased niet voor niks ;)

@koreanendiscussie: nog niet zo lang geleden hingen ze vrijwel allemaal in de 25%. Dan moet je dus al gan rekenen voor het uberhaupt interessant wordt. En ze hadden een (inmiddels onterechte, want gewoon goede) naam. Dat hielp ook niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:59
Voor mij en m'n collega's is het een heel simpel antwoord: het mag niet.
Koreanen staan gewoon niet in het lijstje met toegestane automerken en kun je dus ook niet leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb 3mnd gereden in de Clio. Comfortabele wagen, niet al te snel maar ook niet vervelend traag. Erg zuinig, ook met bepakking op lange afstanden met vrij hoog tempo.

De R-link zou ik zeker nemen, die schijnt een stuk beter te zijn dan MediaNav waar ik af en toe ruzie mee had.
Climate controle is wel erg fijn als je het gewend bent. Ik had dat in mijn vorige auto wel en in de Clio niet. Je blijft steeds aan die knopjes pielen van "net iets warmer/kouder", "harder/zachter blazen" en de keuze knop waar geblazen moet worden. Als je dat nu ook hebt is het waarschijnlijk niet zo'n probleem, maar ik vond het erg irritant omdat ik beter gewend was en ben heel blij dat mijn huidige auto wel weer climate controle heeft.
Zoek anders even terug naar mijn posts in dit topic voor wat andere kleine irritaties aan de Clio. Kan zijn dat jouw uitvoering die niet heeft, maar dan weet je waar je op kan letten.

De 208 ken ik niet, dus ik kan geen vergelijking maken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt.

Momenteel rijd ik een BMW 116i met 20% bijtelling welke op 9 Januari 2016 afloopt, net te laat om nog met de huidige tarieven te kunnen rijden de komende 4 jaar maar gelukkig kreeg ik een mail van m'n LM dat ze de optie bieden om nu alvast te bestellen en dan m'n huidige auto af te kopen, als indicatie kreeg ik hiervoor een bedrag van €170,-

Vorige week dus gelijk even langs de Lexus dealer gegaan om na te vragen wat daar de levertijden zijn en of deze dan nog dit jaar geleverd kan worden, gelukkig hebben ze de grote toeloop al voorzien en genoeg auto's alvast besteld waardoor de levertijd ~ 2-4 weken is.

Mijn keuze is geworden: Lexus CT200h 2th edition in het wit :)
Komende jaren dus nog profiteren van de 14% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vraagje. Wat is er met de E300 Estate Bluetec Hybrid Lease Edition?

Die stond eerst wel in de lijst van de lease editions bij Mercedes. Maar nu zie ik alleen nog maar de limousine er tussen staan? Tenminste als lease edition en met 20% bijtelling.

Bij Autoweek staat ie er nog wel tussen als 20% Auto? De emissienorm is dit jaar tussentijds toch niet meer gewijzigd waardoor hij niet meer als 20% lease edition aangeboden kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
joke_name schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:18:
Ik mag ook een leaseauto voor mijn werk kiezen.

Vandaag een rondje dealers gedaan:

De keuze is momenteel:

Renault Clio Energy dCi 90 Serie Limitee Nig and Day extra optie: R-link, andere geluidssysteem,
Peugeot 208 Blue Lease Premium.

Heb nog helaas geen proefrit kunnen maken.

Zijn er mensen met ervaring in 1 van deze 2 auto's.

Ik zit erg te twijfelen, Eigenlijk is het grote verschil:
Op de 208 zit een panaromadak en Climate Control. Deze zitten op de Renault Clio niet.

Mmh lastig, lastig.
Ik rij zelf ruim 2 jaar in een Clio. Vind het een heerlijke auto. Hij is ook behoorlijk snel (imo). Enig minpuntje vind ik de binnenspiegel die voor mijn lengte op (sommige momenten) wat laag hangt.

Voor zover ik weet zijn een panoramak en Climate Control normaal gesproken wel mogelijk. Kan zijn dat dit niet mag ivm de speciale uitvoering.

Is er een reden dat je enkel naar deze 2 auto's kijkt?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:28
Ik ga de keuzes niet NOG moeilijker maken door ook de C er nog eens bij te gooien. Ik heb ook totaal niks met Mercedes. Het is relatief simpel op te noemen, kiezen is veel moeilijker.

Passat
+ super veel assistentiesystemen
+ voordeliger in VAA
- zetels twijfelachtig

BMW 4 Gran Coupé
+ Prachtig design
+ Zetels zitten "gevalideerd" goed voor mij
- Geen file assistent, wel ACC en Active Lane Assist
- ACC pas beschikbaar vanaf 20d motor of hoger
- Heel dure catalogusprijs, dus hoog VAA

BMW 3 Touring
+ Mooi design
+ Zetels gevalideerd goed voor mij
- Geen file assistent, wel ACC en Active Lane Assist
- ACC pas beschikbaar vanaf 20d motor of hoger

Ik wist niet dat de V60 als Diesel Hybride te krijgen was, met 48gr CO2 is dat wel een VAA topper, maar dat valt even te bezien of die binnen budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:01
Ik vind persoonlijk de Gran Coupé er vrij lomp uit zien door z'n hoogte. Overigens rijden ook de BMW's met hogere instap uitstekend (ik heb weleens in een X1 rondgetufd).
Ik zou het laten gaan tussen de 3-serie en de Passat. Hierbij is ook naar mijn mening de BMW iets mooier. Wellicht is het handig als je de financiële consequenties ook even toevoegt aan je overzicht. Wellicht is dan de Passat toch veel aantrekkelijker.

Je kunt wel zo een keuze maken, maar aan elke keuze zit een verschillend prijskaartje.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:49

Reinier

\o/

Gran Coupé hoog? Bedoel je niet de 3 GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Een 3 of een 4 GC, dat lijkt me vooral een kwestie van smaak. De 4 is iets duurder maar wat exclusiever.

Wat betreft BMW vs Passat: gewoon rijden met die auto's. Als de BMW je hart verovert is je keuze gemaakt. Als dat niet gebeurt dan Il je waarschijnlijk de Passat kiezen, meer ruimte voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
Jozz schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:54:
[...]

Ik rij zelf ruim 2 jaar in een Clio. Vind het een heerlijke auto. Hij is ook behoorlijk snel (imo). Enig minpuntje vind ik de binnenspiegel die voor mijn lengte op (sommige momenten) wat laag hangt.

Voor zover ik weet zijn een panoramak en Climate Control normaal gesproken wel mogelijk. Kan zijn dat dit niet mag ivm de speciale uitvoering.

Is er een reden dat je enkel naar deze 2 auto's kijkt?
Na een grondige bekijken test zijn deze eruit gekomen.

Vandaag een proefrit gemaakt in een Renault Clio,
Trekt goed mee in het verkeer, Fijne bediening van de Cruise Control.

Eigenlijk gewoon een top autootje.
Lease-offerte ook gekregen en deze is mooi scherp.
Morgen even overleggen met mijn manager.

Vind het trouwens ook veel mooier dan de Peugeot 208.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
Verward met de 3GT inderdaad. Dan is het nagenoeg dezelfde auto (qua platform e.d.). Vooral het uiterlijk en uitrusting zal nog verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
joke_name schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:18:
[...]

Na een grondige bekijken test zijn deze eruit gekomen.

Vandaag een proefrit gemaakt in een Renault Clio,
Trekt goed mee in het verkeer, Fijne bediening van de Cruise Control.

Eigenlijk gewoon een top autootje.
Lease-offerte ook gekregen en deze is mooi scherp.
Morgen even overleggen met mijn manager.

Vind het trouwens ook veel mooier dan de Peugeot 208.
Zorg wel dat je R-Link neemt en niet de MediaNav.

Zelf rijd ik trouwens de Night&Day uitvoering, maar vind het een rampzalige auto. Rijdt uitstekend, maar alle elektronica is tenenkrommend. Al noem jij het fijn, ik vind de cruisecontrol verschrikkelijk omdat het niet met 1 hand en/of blindelings te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Hoera, met m'n manager geregeld dat mijn Polo wordt afgekocht en voor de komende 5 jaar staat er een 308 SW voor de deur... een hele vooruitgang voor die 6 tientjes per maand extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
Deveon schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:15:
[...]

Zorg wel dat je R-Link neemt en niet de MediaNav.

Zelf rijd ik trouwens de Night&Day uitvoering, maar vind het een rampzalige auto. Rijdt uitstekend, maar alle elektronica is tenenkrommend. Al noem jij het fijn, ik vind de cruisecontrol verschrikkelijk omdat het niet met 1 hand en/of blindelings te bedienen is.
Heb jij toevallig de oude versie van de Cruise Control?
Bij deze versie zit de cruise control gewoon op het stuur namelijk, blindelings te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
joke_name schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:42:
[...]

Heb jij toevallig de oude versie van de Cruise Control?
Bij deze versie zit de cruise control gewoon op het stuur namelijk, blindelings te bedienen.
Hoef jij niet op je display te kijken om de snelheid in te stellen? Aangezien voor elke 2 km/u op "harder" moet drukken noem ik dat niet blindelings besturen. Je zou zeggen dat ingedrukt houden werkt, maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31
Wijnbo schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:19:
Hoera, met m'n manager geregeld dat mijn Polo wordt afgekocht en voor de komende 5 jaar staat er een 308 SW voor de deur... een hele vooruitgang voor die 6 tientjes per maand extra :)
Gefeliciteerd! Hoe lang liep het leasecontract van je Polo eigenlijk nog?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Uiteindelijke configuratie van Audi A4 Avant Pro Line Plus is als volgt geworden : http://www.audi.nl/AYTYK2YI

Bizar veel geld. Leaseprijs valt mee, maar maandelijkse kosten zijn stevig. Maar een bewuste keus. Zeker de Tour optie met Active Cruise Control en Lane Assist, rustiger rond hobbelen in files.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 04-10 08:53
Nou, bij mijn A4 is het drama. Design Pro Line Plus besteld met sportspoelen. Dat kon bij Terberg.
Dus ik check dat bij de Audi dealer. Sportspoelen vereist bij de Design edition leer of alcantara. Daarnaast had ik een afgevlakt stuur besteld wat totaal niet mogelijk is op de design edition. Kortom, 900 euro teveel uitgegeven virtueel. De leasemaatschappij zal wel contact met me opnemen. De leverende dealer (Vallei Autogroep) is alvast op de hoogte, die heb ik gebeld en ze hebben mij geïnformeerd :).

Heeft iemand een idee of standaardstoelen ook een optie is voor iemand van 193cm en is er iets veranderd in de stoelen sinds de vorige a3/a4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
OMX2000 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:40:
Uiteindelijke configuratie van Audi A4 Avant Pro Line Plus is als volgt geworden : http://www.audi.nl/AYTYK2YI

Bizar veel geld. Leaseprijs valt mee, maar maandelijkse kosten zijn stevig. Maar een bewuste keus. Zeker de Tour optie met Active Cruise Control en Lane Assist, rustiger rond hobbelen in files.
Ben je zeker van die velg? Ik zou eerder de 5 spaaks ( Gegoten aluminium velgen in "5-parallel-spaak"-design grootte 7,5J 17 met banden 255/50 R17 ) kiezen, wel bredere band dus nog duurder maar mooier ;) imho. Veel geld, maar ik mis wel sportspoelen en ged. of volledig leder en verstelbare stoelen...Dat zou bij zo'n bak toch passen.. Met een pianolakje inleg is dit hem dan: http://www.audi.nl/A1FYME3S
Ged. leder is iets goedkoper...maar dan heb je een andere binnenkleur.

[ Voor 25% gewijzigd door wvkreg op 22-09-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

wvkreg schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:49:
[...]

Ben je zeker van die velg? Ik zou eerder de 5 spaaks ( Gegoten aluminium velgen in "5-parallel-spaak"-design grootte 7,5J 17 met banden 255/50 R17 ) kiezen, wel bredere band dus nog duurder maar mooier ;) imho. Veel geld, maar ik mis wel sportspoelen en ged. of volledig leder en verstelbare stoelen...Dat zou bij zo'n bak toch passen.. Met een pianolakje inleg is dit hem dan: http://www.audi.nl/A1FYME3S
Ged. leder is iets goedkoper...maar dan heb je een andere binnenkleur.
Ik ben zeker van de hele configuratie. En 67K voor een A4 Avant. Denk het ff niet. Ben nog steeds een Tweaker, dus gadgets (Virtual Cockpit, B&O, Smartphone Interface, etc) vind ik belangrijk.

De config die ik heb is relatief goedkoop in lease. Inc brandstof ca. 1200 euries p/m.

[ Voor 7% gewijzigd door OMX2000 op 22-09-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:58
wvkreg schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:47:

Heeft iemand een idee of standaardstoelen ook een optie is voor iemand van 193cm en is er iets veranderd in de stoelen sinds de vorige a3/a4?
Dit is heel erg persoonlijk. Ik vind de 'standaard' vag stoel erg slecht. Binnen een uur voel ik me rug in een standaard passat of golf stoel. De standaard stoel in een a3 precies hetzelfde.
Nu weet ik niet precies wat er in de nieuwe a4 geschroefd word maar ik zou altijd kiezen voor de sportstoel of de versie die in 20000 standen verstelbaar is met de massage functie. Ik weet niet hoe die heet :+

Neem je er toch alcantara op? Mooie sjieke bruine kleur en hij is af :9

• The Eagle
  • Laatst online: 17:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Totdat je de prijzen van die sportstoelen ziet :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

The Eagle schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:18:
Totdat je de prijzen van die sportstoelen ziet :X
Mijn idee. Die moet je met belachelijk prijzig leer combineren. En de sportstoel is in het geval van de nieuwe Audi A4 alleen "goedkoop" icm de Pro Line S

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 17:19
Misschien een rare vraag maar heeft iemand ervaring met die virtual cockpit + gepolariseerde zonnebril? Ik vraag dit omdat ik er laatst achter kwam dat het beeld op mijn telefoon helemaal zwart doorkomt als ik m in landscape mode door mijn zonnebril bekijk. Leverde wel wat moeilijkheden op toen ik de telefoon voor navigatie wilde gebruiken :D.

Prima.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

Ook ik zit te twijfelen om te gaan leasen maar zou graag voor zo'n groot mogelijke ruimte willen voor zo'n laag mogelijke bijtelling. Hebben jullie ervaringen en/of modellen welke ik over het hoofd zie?

Een golf variant/ v50 etc. zijn mij allemaal eigenlijk te klein. Atm rijd ik een scenic waar ik makkelijk 2 kinderen (leeftijd 1,5 en 0) en een hond in kwijt kan.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• fonsoy
fonsoy schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:11:
In oktober zal ik op gaan voor een leasewagen. Als alles goed gaat tenminste (waar ik nu wel even op reken).
Het gaat om een vrij hoog kilometrage, dus de kans dat het een dieselauto wordt is 99%.

Ik moet me nog even beter inlezen in de kleine lettertjes van de regeling. Ik ben specifiek aan het kijken naar oa. de Mazda 3, Seat Leon of BMW 1. De eerste ziet er op papier het meest interessant uit, helaas is deze volgend jaar niet meer leverbaar voor 20% bijtelling, maar 25%.

Het mooiste zou uiteraard een V40 met 14% bijtelling zijn, maar ik lees hierboven dat dat niet reëel is. Voor 20% vind ik het niet meer interessant voor dat model, dan valt hij voor mij af.
Goed nieuws! De leasemaatschappij heeft contact opgenomen en ze hebben prematuur een hele lading Volvo V40's besteld die dit jaar nog geleverd gaan worden en dus 14% bijtelling zijn.

Daarbij komt dat ze de Mazda niet (willen?) voeren, en dat de BMW 114d (waarbij ik toch graag de 116d zou willen) €90 duurder is dan de Volvo. Per maand (!).

Nu is het hopen dat er nog wel een paar opties configurabel zijn. Standaard wordt de Business Sport geleverd met metallic lak. Zo is een grote pré voor mij dat de auto een (afneembare) trekhaak heeft. Bluetooth zou ook leuk zijn.
Zijn er nog zaken die jullie aanbevelen qua opties?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
De V40 D2 is het hele jaar toch nog goed leverbaar? Of heb ik dat verkeerd?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

tikkietrugjaap schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:29:
Misschien een rare vraag maar heeft iemand ervaring met die virtual cockpit + gepolariseerde zonnebril? Ik vraag dit omdat ik er laatst achter kwam dat het beeld op mijn telefoon helemaal zwart doorkomt als ik m in landscape mode door mijn zonnebril bekijk. Leverde wel wat moeilijkheden op toen ik de telefoon voor navigatie wilde gebruiken :D.
Grappig dat je het vraagt. Ik had eigenlijk dezelfde vraag bij het Active Info Display in combinatie met mijn gepolariseerde zonnebril.
De dealer vertelde me dat ze dit altijd meenemen in het ontwikkelproces van de auto, dat mensen met polariserende zonnebrillen ook nog normaal op apparatuur aan boord kunnen kijken. Heb hier achteraf inderdaad geen last van.

Geckoo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:33:
Ook ik zit te twijfelen om te gaan leasen maar zou graag voor zo'n groot mogelijke ruimte willen voor zo'n laag mogelijke bijtelling. Hebben jullie ervaringen en/of modellen welke ik over het hoofd zie?

Een golf variant/ v50 etc. zijn mij allemaal eigenlijk te klein. Atm rijd ik een scenic waar ik makkelijk 2 kinderen (leeftijd 1,5 en 0) en een hond in kwijt kan.
Een Volvo V50 wordt niet meer nieuw gemaakt, deze heeft plaatsgemaakt voor de V60. Zowel de V50 als de V60 zijn beiden geen echt ruimtewonder. Vreemd dat de Golf Variant ook te klein is, ik zou zeggen dat het achter meer dan genoeg plaats biedt voor twee kleine kinderen en een hond.

Ik zou zeggen dat de 308 SW dan als enige zo'n beetje deels aan je voorwaarden voldoet, ook dat is geen supergrote wagen (als je de Golf Variant al te klein vindt, zal je deze ook niet snel groot genoeg vinden), en is nog tot dit jaar met 14% bijtelling te rijden.

In het 20% segment zou ik opteren voor de Skoda Octavia, of als je toch wat meer wil uitgeven: Skoda SuperB of VW Passat Variant.

[ Voor 41% gewijzigd door RomeoJ op 23-09-2015 08:59 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 17:19
RomeoJ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:50:
[...]

Grappig dat je het vraagt. Ik had eigenlijk dezelfde vraag bij het Active Info Display in combinatie met mijn gepolariseerde zonnebril.
De dealer vertelde me dat ze dit altijd meenemen in het ontwikkelproces van de auto, dat mensen met polariserende zonnebrillen ook nog normaal op apparatuur aan boord kunnen kijken. Heb hier achteraf inderdaad geen last van.
Ah ok. Had niet anders verwacht eigenlijk gezien de prijs van de systemen waar we het over hebben maar je weet maar nooit.
Niet dat ik op dit moment een Audi RS6 aan het bestellen ben ofzo. Ik vroeg het me gewoon af.

Prima.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Octavia of Superb. Met een voorraadmodel kan je wellicht nog een 20% bijteller scoren. Een leuk aangeklede Octavia zit rond de 35k, een leuk aangeklede Superb zit rond de 40-45k.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• wvkreg
OMX2000 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:19:
[...]

Mijn idee. Die moet je met belachelijk prijzig leer combineren. En de sportstoel is in het geval van de nieuwe Audi A4 alleen "goedkoop" icm de Pro Line S
Dat klopt, 1331 euro voor ged. leer. Maar ziet er wel mooier ut, zie mijn configvoorstel. Ik vind de grijze elementen in de auto echt lelijk en vervang die dan ook. Mono.pur (niet mogelijk bij a4) of decoratielijst naar pianolak is dus standaard :). Ik zal eens afwachten waar de leasemaatschappij mee komt. Ik kon gewoon sportspoelen selecteren zonder leer dus die wil ik, anders idd te duur en ik kies ook de PL Plus Design voor de Virt cockpit en MMI, ook een tweaker :). Heb alleen geen Avant nodig, dus Limo.

Voor de Sport versie (LImo) met die opties (cockpit, connect mmi plus, led e.d.) zit het ook rond zelfde bedrag als de Design trouwens: 50k... zie http://www.audi.nl/AN0EDUGY. En dat is met sportstoel!

[ Voor 11% gewijzigd door wvkreg op 23-09-2015 09:14 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:01:
[...]

Octavia of Superb. Met een voorraadmodel kan je wellicht nog een 20% bijteller scoren. Een leuk aangeklede Octavia zit rond de 35k, een leuk aangeklede Superb zit rond de 40-45k.
Skoda, had ik nog niet aangedacht...
RomeoJ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:50:
[...]

Een Volvo V50 wordt niet meer nieuw gemaakt, deze heeft plaatsgemaakt voor de V60. Zowel de V50 als de V60 zijn beiden geen echt ruimtewonder. Vreemd dat de Golf Variant ook te klein is, ik zou zeggen dat het achter meer dan genoeg plaats biedt voor twee kleine kinderen en een hond.

Ik zou zeggen dat de 308 SW dan als enige zo'n beetje deels aan je voorwaarden voldoet, ook dat is geen supergrote wagen (als je de Golf Variant al te klein vindt, zal je deze ook niet snel groot genoeg vinden), en is nog tot dit jaar met 14% bijtelling te rijden.

In het 20% segment zou ik opteren voor de Skoda Octavia, of als je toch wat meer wil uitgeven: Skoda SuperB of VW Passat Variant.
Bedoel inderdaad de v60
en probleem is de hond is een witte herder ;) maw groot ;)
Misschien maar eens bij van udenhout binnenlopen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:28
thefox154 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:08:
[...]

Dit is heel erg persoonlijk. Ik vind de 'standaard' vag stoel erg slecht. Binnen een uur voel ik me rug in een standaard passat of golf stoel. De standaard stoel in een a3 precies hetzelfde.
Nu weet ik niet precies wat er in de nieuwe a4 geschroefd word maar ik zou altijd kiezen voor de sportstoel of de versie die in 20000 standen verstelbaar is met de massage functie. Ik weet niet hoe die heet :+

Neem je er toch alcantara op? Mooie sjieke bruine kleur en hij is af :9
Join the club, ik zit per definitie slecht in een VAG stoel van alles wat ik tot nog toe heb getest:

Audi A3 van vorig jaar (standaard zetels, zonder lendensteun) zat ik rotslecht in
Passat CC met opstaande wangen en lendensteun (duwt te hard en te lokaal in de rug)
Scirocco (zie passat CC)

Daardoor twijfel ik heel hard aan de nieuwe A4... Vanavond proefritje met de 4 Gran Coupé

• wvkreg
Dan moet je eens proberen wat ik nu rijd...Peugeot 508 1.6 HDI Blue Lease Executive 163pk, nog een luxe versie ook voor zover mogelijk bij Peugeot. Ik moet de stoel op de grond zetten, anders kan ik met mijn knieën sturen etc... Na een half uur wil je uitstappen.

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 23-09-2015 09:47 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar ik ga nu voor het eerst leasen.

Stel mijn leasebedrag is 750. Nu kan ik redelijk dezelfde auto leasen in 14% en 20%. de 14% is 775, de 20% is 740. Ik moet voor de 14% dus 25 euro bijbetalen. Is dat dan netto of bruto? Want het lijkt mij dan toch voordeliger om toch de 14% auto te nemen. (14% is 160/ 20% zit boven de 220)

• wvkreg
Netto. Je eigen bijdrage bovenop lease is altijd netto.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24
wvkreg schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:46:
Dan moet je eens proberen wat ik nu rijd...Peugeot 508 1.6 HDI Blue Lease Executive 163pk, nog een luxe versie ook voor zover mogelijk bij Peugeot. Ik moet de stoel op de grond zetten, anders kan ik met mijn knieën sturen etc... Na een half uur wil je uitstappen.
Vreemd, ik twijfel nu tussen een 308 en een v40, omdat ik tijdens de proefrit de 308 fijner vond zitten. Mij lijkt dat een 508 nog beter zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 23-09-2015 10:13 ]

BlaBlaBla

• wvkreg
De V40 stoelen zijn ook zeker niet te vergelijken met Audi sportstoelen met lendesteun en aut. verstelbaar... maar wel beter dan elke Peugeot :). Vond de stoelen (waren luxe leren comfort) in de Opel Insignia Sports Tourer ook erg fijn. Om niet meteen alle merken te diskwalificeren...

• Rev!
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:08:
Maar dan is de iets duurdere 14% auto alsnog voordeliger (komt dan uit op ongeveer 185, de 20% zit dan alsnog boven de 200)

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Rev! schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:48:
[...]

Maar dan is de iets duurdere 14% auto alsnog voordeliger (komt dan uit op ongeveer 185, de 20% zit dan alsnog boven de 200)
Dat klopt. Je zou het gemakkelijk in een Excel-sheet kunnen uitrekenen voor jezelf, of even een aantal berekeningen doen op bijvoorbeeld deze calculator.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Strider
wvkreg schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:27:
De V40 stoelen zijn ook zeker niet te vergelijken met Audi sportstoelen met lendesteun en aut. verstelbaar... maar wel beter dan elke Peugeot :). Vond de stoelen (waren luxe leren comfort) in de Opel Insignia Sports Tourer ook erg fijn. Om niet meteen alle merken te diskwalificeren...
Ik kreeg in de v40 last van mijn linkerbil, net of dat ik op iets hards zat. 2 proefritten in gemaakt, 2x last van gehad. Maar 2 jaar terug ook in de v40 gereden, en toen had ik nergens last van.
In de 308 had ik hier geen last van, in andere auto's overigens ook niet.

BlaBlaBla

• readytoflow
  • Niet online
Rev! schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:02:
Stomme vraag misschien, maar ik ga nu voor het eerst leasen.

Stel mijn leasebedrag is 750. Nu kan ik redelijk dezelfde auto leasen in 14% en 20%. de 14% is 775, de 20% is 740. Ik moet voor de 14% dus 25 euro bijbetalen. Is dat dan netto of bruto? Want het lijkt mij dan toch voordeliger om toch de 14% auto te nemen. (14% is 160/ 20% zit boven de 220)
Dat ligt eraan. Officieel is dit wel netto. Ik heb dit uitlaten zoeken bij mijn huidige en toekomstige werkgever. Bij mijn huidige werkgever kon ik dit laten beschrijven in een extra addendum dat de eigen bijdrage niet als privé bestempeld wordt. Bij mijn toekomstige werkgever hebben ze dit standaard afgesproken met de belastingdienst. Ook daar wordt dit als een bruto bijdrage gezien. Ik zou dit dus even bij HR of wagenpark beheer navragen. In je geval is de 14% uiteraard altijd gunstiger. Als die voldoet, zeker die nemen (en niet te lang meer wachten, het is al bijna oktober. Moet wel dit jaar op kenteken staan).

• readytoflow
  • Niet online

Citroën C4 grand Picasso?
Wat duurder: BMW Gran Tourer

Beide 20%.

Als je nu een tevreden scenes rijder bent en veel ruimte voor weinig geld wilt hebben zou ik de C4 eens bekijken als ik jou was. De Superb is ook ideaal voor jou. Maar ik denk dat je die dit jaar niet meer kan rijden.
Octavia is ook al zeer ruim. Ik weet niet wat die doet qua levertijden momenteel.

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
die wordt alleen wel weer in mindering gebracht op de bijtelling

formule voor netto maandlasten:
((((((cataloguswaarde * bijtellings%)/12)-eigen bijdrage)*belastingtarief)*parttime percentage))+eigen bijdrage)

dus het zijn idd wel netto kosten, maar als je eigen bijdrage heel hoog is kan het zijn dat je 0 bijtelling hebt >:)

[ Voor 37% gewijzigd door cypher21 op 23-09-2015 12:08 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
readytoflow schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:43:
Dat ligt eraan. Officieel is dit wel netto. Ik heb dit uitlaten zoeken bij mijn huidige en toekomstige werkgever. Bij mijn huidige werkgever kon ik dit laten beschrijven in een extra addendum dat de eigen bijdrage niet als privé bestempeld wordt. Bij mijn toekomstige werkgever hebben ze dit standaard afgesproken met de belastingdienst. Ook daar wordt dit als een bruto bijdrage gezien. Ik zou dit dus even bij HR of wagenpark beheer navragen. In je geval is de 14% uiteraard altijd gunstiger. Als die voldoet, zeker die nemen (en niet te lang meer wachten, het is al bijna oktober. Moet wel dit jaar op kenteken staan).
Heb je informatie over hoe je de eigen bijdrage als bruto hebt kunnen bestempelen?
Bij mijn weten moet een eigen bijdrage netto van je salaris af.
Deze kun je uiteraard wel van je bijtelling af trekken als deze als eb voor prive gebruik afgesproken is.

• readytoflow
  • Niet online
Eigen bijdrage wegens duurdere auto
Hoge Raad 13-8-2010, nr. 08/02970, ECLI:NL:HR:2010:BK4555, Vakstudie Nieuws 2010/37.15
Als u uw werkgever een bijdrage betaalt omdat u een duurdere auto ter beschikking hebt dan waarop u volgens de normen van uw werkgever recht hebt of omdat bepaalde extra’s (bijv. trekhaak, navigatie) zijn aangeschaft, zou die bijdrage naar evenredigheid moeten worden toegerekend aan privégebruik en zakelijk gebruik (incl. woon-werkverkeer). Alleen het deel dat betrekking heeft op privégebruik zou dan in mindering komen op de autokostenfictie. De Belastingdienst keurt echter goed dat de volledige eigen bijdrage daarop in mindering komt als de werkgever heeft bepaald dat die bijdrage wordt beschouwd als een bijdrage wegens privégebruik. Wanneer de autoregeling van de werkgever inhoudt dat ook werknemers die de auto van de zaak niet voor privédoeleinden gebruiken onder bepaalde omstandigheden een ‘bovennormbijdrage’ aan de werkgever moeten betalen, lijkt het moeilijk verdedigbaar dat de volledige ‘bovennormbijdrage’ een bijdrage wegens privégebruik vormt.
Wanneer u de bijdrage voor een duurdere auto als een bedrag ineens hebt betaald, moet de bijdrage worden uitgesmeerd over de vermoedelijke periode waarin de auto zal worden gebruikt (BNB 1996/197). De werkgever kan het bedrag dat op een bepaald jaar betrekking heeft, in mindering brengen op de bijtelling over dat jaar.
Let op: Kom zo veel mogelijk (schriftelijk) met uw werkgever overeen dat uw eigen bijdrage wordt beschouwd als een vergoeding voor privégebruik.
Dit vormde de basis waarmee de accountant van mijn huidige werkgever een addendum heeft beschreven voor mijn en mijn werkgever waarmee die laatste zin bevestigd werd.

Mijn toekomstige werkgever heeft hier schijnbaar een overkoepelende afspraak over gemaakt met de belastingdienst.

Als je die niet maakt zou het dus kunnen dat de werkgever op de vingers getikt wordt (die dat dan vast weer wil verhalen op de werknemers). Het is echter een enorme klus om een eigen bijdrage vanwege een duurdere auto juist af te rekenen. Vandaar dat het vaak of niet toegstaan wordt door de WG of dat er een afspraak met de BD wordt gemaakt.

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 10:24
Goedemiddag,

Ik heb net te horen gekregen dat ik een leaseauto mag uitzoeken.
Ze gaven aan dat ik mocht kijken naar een prijs tot € 25.000,-, maar ook dat het afhangt van het leasebedrag.
Dit word mijn eerste lease auto en ben nu in het bezit van een Deawoo Matiz.
Aangezien ik heb begrepen dat vanaf 1 januari andere schalen gelden voor de bijtelling heb ik het idee dat ik vrij snel moet gaan beslissen. Ik heb nog helemaal geen onderzoek gedaan (omdat ik het net heb gehoord) maar zijn er op voorhand al tips vanuit jullie kant?
Waar ik nu al iets over kan zeggen wat ik graag zou willen:
14% bijtelling.
We hebben een dochter van 1 en in april komt er een 2e bij dus de kinderwagen/buggy zou in de achterbak moeten passen.

Alvast bedankt voor de input.
mvg Tim

• cypher21
terribleweak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:05:
Goedemiddag,

Ze gaven aan dat ik mocht kijken naar een prijs tot € 25.000,-, maar ook dat het afhangt van het leasebedrag.
Aangezien ik heb begrepen dat vanaf 1 januari andere schalen gelden voor de bijtelling heb ik het idee dat ik vrij snel moet gaan beslissen. Ik heb nog helemaal geen onderzoek gedaan (omdat ik het net heb gehoord) maar zijn er op voorhand al tips vanuit jullie kant?
14% bijtelling.
We hebben een dochter van 1 en in april komt er een 2e bij dus de kinderwagen/buggy zou in de achterbak moeten passen.

mvg Tim
Beetje eigen initiatief mag wel toch : http://www.autoweek.nl/bijtelling

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Fabia

• Rev!
  • Niet online
Goedemiddag,

14% bijtelling.

mvg Tim
Probeer of je nog iets kan rekken, dan kun je voor een 308SW gaan. Anders een Clio SW met 14%?

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 10:24
Bedankt voor de eerste tips, ik ga me er vanavond in verdiepen!

• readytoflow
  • Niet online
Heb jij aandelen Skoda of zo... :+
Maar de goedkopere fabia stations zijn met hun 20% ook een aantrekkelijke keuze denk.
Maar dat geldt ook voor de Clio
Goedemiddag,

14% bijtelling.

mvg Tim
Meest logische keuzes:
Ruime stations
308SW diesel 14% €27K
Auris TS benzine hybride 14% va 26K

Overig 14%
308 hatchback va 24,5K
Citroën cactus

Ik zou in jouw situatie eens kijken of de 308/Auris haalbaar is. Best handig met 2 kleine kids en vakantietripje.

[ Voor 11% gewijzigd door readytoflow op 23-09-2015 15:31 ]

• wvkreg
Goedemiddag,

14% bijtelling.

mvg Tim
VW Golf/Polo of Pegeot 308 (SW) ?

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:24:
Vraagje. Wat is er met de E300 Estate Bluetec Hybrid Lease Edition?

Die stond eerst wel in de lijst van de lease editions bij Mercedes. Maar nu zie ik alleen nog maar de limousine er tussen staan? Tenminste als lease edition en met 20% bijtelling.

Bij Autoweek staat ie er nog wel tussen als 20% Auto? De emissienorm is dit jaar tussentijds toch niet meer gewijzigd waardoor hij niet meer als 20% lease edition aangeboden kan worden?
Weet iemand hoe dit zit?
Is de limousine Lease Edition hetzelfde qua uitrusting en opties als de limousine?

Er is mij gevraagd of ik een E300 estate Bluetec Hybrid wil overnemen.
Het is volgens mij een lease edition uit 2014? Ik kan er online niks meer over vinden qua opties etc...
Ik zie overigens heel de E300 hybrid (zowel limousine als Estate) niet niet meer op de MB site staan?

• Deveon
  • Niet online
readytoflow schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:25:
[...]

Ik zou in jouw situatie eens kijken of de 308/Auris haalbaar is. Best handig met 2 kleine kids en vakantietripje.
Ik sluit me hier bij aan. Binnenruimte zou ik belangrijker vinden als bagageruimte. In mijn Clio is het aardig proppen met z'n Maxicosi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

readytoflow schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:25:
[...]

Heb jij aandelen Skoda of zo... :+
Maar de goedkopere fabia stations zijn met hun 20% ook een aantrekkelijke keuze denk.
Maar dat geldt ook voor de Clio
LOL, nee hoor. Maar hij zoekt ruim en goedkoop. En een Clio is, behalve dat t een Renault :r is, gewoon lelijk.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:16:
[...]

LOL, nee hoor. Maar hij zoekt ruim en goedkoop. En een Clio is, behalve dat t een Renault :r is, gewoon lelijk.
als hij nu in een Daewoo Matiz rijdt is een Clio wel een vooruitgang hoor, ook qua uiterlijk!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:32

vhal

ಠ_ಠ

[...]

ach ja, sommige hebben dat weer met een Fabia :r , ook omdat het een Skoda is.

/iets met persoonlijke voorkeuren en 13 in een dozijn...

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 23-09-2015 19:39 ]

Strava

• Strider
[...]

Is wel door een Nederlander ontworpen ;)

BlaBlaBla

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vhal schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:38:
[...]

ach ja, sommige hebben dat weer met een Fabia :r , ook omdat het een Skoda is.

/iets met persoonlijke voorkeuren en 13 in een dozijn...
Inderdaad, ik vind een Fabia ook lelijk :+
Strider schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:42:
[...]

Ach, ik heb een afkeer van Renault. Da's puur persoonlijk en staat helemaal los van wie het waar of waarom ontworpen heeft :)

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

KeesV

Zonder titel

readytoflow schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:50:
Octavia is ook al zeer ruim. Ik weet niet wat die doet qua levertijden momenteel.
Ik heb die van mij half augustus besteld, en kreeg gisteren een telefoontje dat ik 'm volgende week op kan halen :). Levertijden lijken dus wel mee te vallen, al stond de initiële schatting op 5 december 8)7.

Skoda Octavia Combi Style Businessline 1.6 TDI DSG, met een paar opties:
  • Panoramadak
  • Sunset (getint glas achter)
  • 18 inch velgen Alaris
  • DAB radio
Kan bijna niet wachten om m'n huidige Clio daar achter te laten :) !

Ik doe niet aan sigs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Strider schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:42:
[...]
Alsof dat een pluspunt is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:45:
[...]

Inderdaad, ik vind een Fabia ook lelijk :+

[...]

Ach, ik heb een afkeer van Renault. Da's puur persoonlijk en staat helemaal los van wie het waar of waarom ontworpen heeft :)
Ik heb een afkeer van franse auto's maar vind de nieuwe renaults best meevallen qua design. nieuwe clio is in ieder geval een vooruitgang, niet dat ik er ooit voor zou kiezen.

• wvkreg
Je kunt ze dan iets minder lelijk vinden dan vroeger. Dat wil ik nog erkennen, ze kijken goed naar de echte merken. Totdat je erin rijdt en de middeleeuwse kenmerken terugziet in het dashboard, de curieuze bediening en de slechte stoelen, wat je ook kiest. Dan stap je weer heel snel naar een premium merk over. :9 :P

• DarkChylde
readytoflow schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:28:
Dit vormde de basis waarmee de accountant van mijn huidige werkgever een addendum heeft beschreven voor mijn en mijn werkgever waarmee die laatste zin bevestigd werd.

Mijn toekomstige werkgever heeft hier schijnbaar een overkoepelende afspraak over gemaakt met de belastingdienst.

Als je die niet maakt zou het dus kunnen dat de werkgever op de vingers getikt wordt (die dat dan vast weer wil verhalen op de werknemers). Het is echter een enorme klus om een eigen bijdrage vanwege een duurdere auto juist af te rekenen. Vandaar dat het vaak of niet toegstaan wordt door de WG of dat er een afspraak met de BD wordt gemaakt.
Helder. Maar de eigen bijdrage in dit verhaal is toch nog steeds netto?

• thefox154
wvkreg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:29:
Je kunt ze dan iets minder lelijk vinden dan vroeger. Dat wil ik nog erkennen, ze kijken goed naar de echte merken. Totdat je erin rijdt en de middeleeuwse kenmerken terugziet in het dashboard, de curieuze bediening en de slechte stoelen, wat je ook kiest. Dan stap je weer heel snel naar een premium merk over. :9 :P
Ojee wat een vooroordelen. Echte merken? Volgens mij zijn de franse merken met rijke historie in de automobielindustrie. Je hebt het over slechte stoelen, dat is juist iets waar VAG in uitblinkt dit valt bij de franse nog wel mee. Maar veel mensen kijken naar bepaalde merken met een roze bril omdat er waarde of status aan gekoppeld wordt. Opel en Volvo doen het wel weer erg goed met de stoelen. Maar wat is een echt merk? Een Bentley want die heeft een hand gemaakt interieur? Zijn nogal inhoudsloze kreten die je hier neer zet.

• Freee!!
  • Laatst online: 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wil je vooroordelen :?
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd (en ja, die hebben ze waargemaakt, mogelijk is dat niet meer zo, maar dat is dan jammer, het backronym is te mooi).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• wvkreg
thefox154 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:26:
[...]

Ojee wat een vooroordelen. Echte merken? Volgens mij zijn de franse merken met rijke historie in de automobielindustrie. Je hebt het over slechte stoelen, dat is juist iets waar VAG in uitblinkt dit valt bij de franse nog wel mee. Maar veel mensen kijken naar bepaalde merken met een roze bril omdat er waarde of status aan gekoppeld wordt. Opel en Volvo doen het wel weer erg goed met de stoelen. Maar wat is een echt merk? Een Bentley want die heeft een hand gemaakt interieur? Zijn nogal inhoudsloze kreten die je hier neer zet.
Valt wel mee, deze 45 jarige heeft een breed spectrum aan ervaring in auto's. Begon met VW Golf, via Renault Megane naar Peugeot 508 (veelal geen keus poolauto's), Volvo C30/V40 (pool) en daarna Opel Insignia ST en Ford Mondeo ST. Vervolgens VW Passat, Audi A3/A4 en nu weer een luxe A4 besteld. Alleen de stoelen in de Audi (Sport dan wel super sport) en de stoelen in de Opel (Comfort leder) bevielen me goed. Ik ben 1m95cm en daarvoor zijn Franse auto's niet gebouwd. Werkelijk elk model stoel tot op de grond moeten zetten, stuur achteruit en helemaal omhoog, dan pas ik eronder. Stoelen hadden geen wangen, dan wel verlengde uitschuifbare zit of lendensteunen. Kortom, na een half uur rijden ga je irritatie voelen en na een uur wil je uitstappen.. Om het geen epistel te maken breek ik het hier maar even af. Dit is nog maar 1 onderdeel. Dashboard design en interieur afwerking kan ik ook een boek over schrijven.

• Deveon
  • Niet online
Ik rij zelf in een Clio N&D, maar kan me goed vinden in negativiteit over Renault hoor. De basis is prima in orde, maar elektronica is tenenkrommend.

Enkele voorbeeldjes:
- Cruise Control met knoppen aan beide kanten en kaapt de boordcomputer
- Ruiterwisser gaan niet terug naar "interval" als je stil staat
- Elektrische ramen gaan niet automatisch naar beneden
- Bluetooth muziek streamen hapert en het volume van handsfree bellen schiet na elke keer starten terug naar standje onhoorbaar
- Volgende / Vorige nummer via stuurbediening is erg onpraktisch en mute MP3's of Bluetooth ipv pauzeren
- Achterlichten gaan niet aan bij dagrijverlichting
- Auto starten en dagteller gelijk resetten is onmogelijk, omdat hij miept dat er geen gordels achterin zijn vast gemaakt (zit ook niemand)
- Sleutel is gigantisch!

Mijn vorige Punto uit '10 en Ibiza uit '11 hadden geen last van deze eigenaardigheden. Volgens mij mag je dit wel verwachten op een auto uit 2015 van meer dan 20k, toch? Ook de voorloop Fiesta en Peugeot 108 was ik veel meer over te spreken (muv ontbrekende CC op de 108).

• thefox154
wvkreg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:51:
[...]

Valt wel mee, deze 45 jarige heeft een breed spectrum aan ervaring in auto's. Begon met VW Golf, via Renault Megane naar Peugeot 508 (veelal geen keus poolauto's), Volvo C30/V40 (pool) en daarna Opel Insignia ST en Ford Mondeo ST. Vervolgens VW Passat, Audi A3/A4 en nu weer een luxe A4 besteld. Alleen de stoelen in de Audi (Sport dan wel super sport) en de stoelen in de Opel (Comfort leder) bevielen me goed. Ik ben 1m95cm en daarvoor zijn Franse auto's niet gebouwd. Werkelijk elk model stoel tot op de grond moeten zetten, stuur achteruit en helemaal omhoog, dan pas ik eronder. Stoelen hadden geen wangen, dan wel verlengde uitschuifbare zit of lendensteunen. Kortom, na een half uur rijden ga je irritatie voelen en na een uur wil je uitstappen.. Om het geen epistel te maken breek ik het hier maar even af. Dit is nog maar 1 onderdeel. Dashboard design en interieur afwerking kan ik ook een boek over schrijven.
Ik herhaal even; Maar wat is een echt merk? Een Bentley want die heeft een hand gemaakt interieur?

Ik heb de afgelopen jaren een leaseauto of 8 mogen verslijten. Reden er meestal twee jaar mee.
Er is er maar eentje die ver onderaan bungelt en dat is de Passat CC wat een ellende ding. Interieur lijkt op het eerste gezicht prima, maar na een jaar bladert overal de verf van af. Dan is zelfs een Renault nog beter, het lijkt iets minder mooi maar als je beter kijkt en het product langer gebruikt blijft het tenminste hetzelfde ogen.

Dus ik ben nieuwsgierig jij vergeljk met echte merken, wat versta je daar onder? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Deveon schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:21:
[...]

Ik rij zelf in een Clio N&D, maar kan me goed vinden in negativiteit over Renault hoor. De basis is prima in orde, maar elektronica is tenenkrommend.

Enkele voorbeeldjes:
- Bluetooth muziek streamen hapert en het volume van handsfree bellen schiet na elke keer starten terug naar standje onhoorbaar
- Volgende / Vorige nummer via stuurbediening is erg onpraktisch en mute MP3's of Bluetooth ipv pauzeren
- Auto starten en dagteller gelijk resetten is onmogelijk, omdat hij miept dat er geen gordels achterin zijn vast gemaakt (zit ook niemand)
- Sleutel is gigantisch!

Mijn vorige Punto uit '10 en Ibiza uit '11 hadden geen last van deze eigenaardigheden. Volgens mij mag je dit wel verwachten op een auto uit 2015 van 20k, toch? Ook de voorloop Fiesta en Peugeot 108 was ik veel meer over te spreken (muv ontbrekende CC op de 108).
Ik heb ooit een Clio meegekregen als leenauto. Prima auto maar inderdaad de sleutel is bijna een halve vliegenmepper. Radio met USB deed wat die moest doen maar daar hield alles mee op en navi van Garmin was echt slecht (vaak uitval qua GPS antenne of compleet de route kwijt of liep vast). Qua rijden was het prima en qua verbruik ook. Alleen de stoelen, ik weet niet wat voor voor Fransman deze had verzonnen maar volgens mij zolang die onder een balk van 1.60m hoog kon lopen dan mocht hij de stoelen ontwerpen,
Om het belangrijkste nog even te vermelden. Altijd als rondreed viel mij op waarom altijd Franse auto's geen lichten aan had van de nieuwere generatie. Nou het antwoord kreeg ik door de Clio.
De dashboard verlichting stond altijd aan 8)7 waardoor je niet wist of je nou je lichten aan had of niet. Dat is dus bij ieder Frans model gaande dus vandaar dat de meeste Franse auto's zonder lichten reden. Daarnaast was LED strip zo veel dat je bij een verkeerde hoek en een spiegel voor je, jezelf aan het verblinden was.

[ Voor 13% gewijzigd door itsalex op 24-09-2015 14:30 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• wvkreg
Toch veelal ''Duits": Audi, BMW, Mercedes, Italiaans behalve Alfa Romeo. Opel, Volvo (>V40), Lexus, Infinity, Jaguar, Tesla binnen een realistisch kader. Daarnaast vindt ik Koenigsegg ook wel aardig :p

Btw: Passat CC had je dan een bijzonder exemplaar denk ik, want dat is een prima luxe VAG wagen! Het zijn meer de Franse auto's die van binnen en buiten na een jaar of 2 uit elkaar vallen uit ervaring.

[ Voor 33% gewijzigd door wvkreg op 24-09-2015 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
Deveon schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:21:
[...]

Enkele voorbeeldjes:
- Sleutel is gigantisch!
Ik zeg de volgende keer maar eens proef rijden voordat je iets bestelt >:) Al deze zaken had je van te voren kunnen constateren en dan had je iets kunnen bestellen wat bij je past. En zo heeft elk merk zijn dingen als ik bijv in een golf stap dan kan ik niet overweg met dat rare hendeltje voor de cruise control etc. Dat is puur wat je gewent bent.

Overigens:
- Achterlichten gaan niet aan bij dagrijverlichting --> Dit gebeurt nagenoeg nergens. Dat is ook het gevaarlijke van al die mensen die met automatische verlichting rijden als het regent gaat de verlichting niet aan en zijn ze slecht zichtbaar op de weg. Iets wat van mij betreft wel een verplichting zou mogen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
Ik heb gehad, in deze volgorde:
206 voorloop
leon
opel tigra twin top
honda civic
octavia station
megane station

De meest bestuurder vriendelijk auto vond in de honda civic.
Mooi dashboard, goede stoel, ergonomische knopjes.
De octavia met dsg en veel luxe beviel me ook goed.
Maar de honda vind ik nog steeds een topper. Zou deze overwegen als prive auto.
Ik had het eerste futuristiche model, dus modellen daarna vind ik niet mooi

• Deveon
  • Niet online
thefox154 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:32:
[...]

Ik zeg de volgende keer maar eens proef rijden voordat je iets bestelt >:)
Ik heb hem niet uitgekozen... Renault kiezen? Ik ben toch niet gek. De auto's van PSA vind ik wel prima in orde.
Overigens:
- Achterlichten gaan niet aan bij dagrijverlichting --> Dit gebeurt nagenoeg nergens. Dat is ook het gevaarlijke van al die mensen die met automatische verlichting rijden als het regent gaat de verlichting niet aan en zijn ze slecht zichtbaar op de weg. Iets wat van mij betreft wel een verplichting zou mogen worden.
Het is dacht ik verplicht voor modellen van 2015 of later. Die Clio is een model van 2014 en ondanks geleverd in 2015 hoeft hij hier niet aan te voldoen. 8)7

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:28
itsalex schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:28:
[...]

Dat is dus bij ieder Frans model gaande dus vandaar dat de meeste Franse auto's zonder lichten reden.
Flauwekul. Rij al jaren Peugeot (205, Partner, 207 en nu aan m'n 2e 308 bezig) en bij geen van deze auto's staat de dashboardverlichting altijd aan. En hoe moeilijk is het om even op je dashboard te kijken of het verlichtings-symbooltje brand?

Wat wel vreselijk irritant is bij Renault (heb 2 jaar in een Megane Grandtour gereden) is dat de verlichting niet automatisch aangaat wanneer het regent. Bij Peugeot en iig ook Opel is de regensensor gewoon gekoppeld aan de lichtsensor. En de cruisecontrol die maar in stappen van 2 kmph te verstellen is.

• itsalex
  • Niet online
DesireHD schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:52:
[...]

Flauwekul. Rij al jaren Peugeot (205, Partner, 207 en nu aan m'n 2e 308 bezig) en bij geen van deze auto's staat de dashboardverlichting altijd aan. En hoe moeilijk is het om even op je dashboard te kijken of het verlichtings-symbooltje brand?

Wat wel vreselijk irritant is bij Renault (heb 2 jaar in een Megane Grandtour gereden) is dat de verlichting niet automatisch aangaat wanneer het regent. Bij Peugeot en iig ook Opel is de regensensor gewoon gekoppeld aan de lichtsensor. En de cruisecontrol die maar in stappen van 2 kmph te verstellen is.
Bedoelde de nieuwere modellen dan. Ik zie vaak bij Citroen, Peugeot en Renault. Meeste mensen kijken echt niet naar het verlichtingssymbooltje en die LED verlichting is zo fel dat je niet eens het verschil ziet of je de lichten aan hebt of niet.
Over die cruise control en een Opel Astra uit 2012. Daar heb je geen indicatie hoe hard je rijdt en waar de cruise op staat. Als je die aanpast weet je totaal niet wat je doet, de auto hield ook de cruise control niet constant maar varieerde in een snelheidsmarge van 10 km/h. Dat kwam omdat ik een "midden" boordcomputer had en geen duurder model 8)7 . Zelfs bij VW basisboordcomputer staat het in de display.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
Korte vraagje voor de v40 leasers:
Tot hoeveel kosten is het waard om de v40 te leasen?

Mijn totale netto kosten zouden rond de 250 euro kosten. Ik kan uiteraard ook voor een polo gaan voor rond de 120 euro (of iets anders in deze klasse).

Ik moet waarschijnlijk veel snelweg kilometers gaan rijden, en contract loopt voor 4 jaar.

Enig advies?

• cypher21
naturalcool schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:00:

Mijn totale netto kosten zouden rond de 250 euro kosten. Ik kan uiteraard ook voor een polo gaan voor rond de 120 euro (of iets anders in deze klasse).

Ik moet waarschijnlijk veel snelweg kilometers gaan rijden, en contract loopt voor 4 jaar.

Enig advies?
Beetje vreemde vraag...
niemand kan ik jouw portomonaille kijken hoeveel jij netto voor een auto kan/wil uitgeven

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:28
itsalex schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:57:
[...]

Bedoelde de nieuwere modellen dan. Ik zie vaak bij Citroen, Peugeot en Renault. Meeste mensen kijken echt niet naar het verlichtingssymbooltje en die LED verlichting is zo fel dat je niet eens het verschil ziet of je de lichten aan hebt of niet.
Over die cruise control en een Opel Astra uit 2012. Daar heb je geen indicatie hoe hard je rijdt en waar de cruise op staat. Als je die aanpast weet je totaal niet wat je doet, de auto hield ook de cruise control niet constant maar varieerde in een snelheidsmarge van 10 km/h. Dat kwam omdat ik een "midden" boordcomputer had en geen duurder model 8)7 . Zelfs bij VW basisboordcomputer staat het in de display.
Ik rij leaseauto's dus nieuwe modellen ;)
Kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar in mijn vorige 308 (die met die ledstrips om de mistlampen) zie je echt niet veel zonder de normale verlichting hoor :D

Zo'n Astra heb ik idd ook nog een tijdje gereden, vond dat ook een knap waardeloos systeem met die cruiscontrol ja.

• Reinier

Reinier

\o/

Precies. Mij kost de mijne iets van 350 euro, meer is het me niet waard (beetje ruimtegebrek en te weinig pit in de oude D2 :) ).

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31
naturalcool schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:00:

Enig advies?
Advies is lastig te geven als je niet wat meer duiding geeft. Gezinssituatie, uitbreidingsplannen etc.

Afgaand op wat je nu aangeeft zou ik in jouw geval met veel snelweg kilometers een c-segmenter kiezen. Puur voor de relatieve rust en de ruimte omdat je hem 4 jaar hebt.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

Ik zeg de volgende keer maar eens proef rijden voordat je iets bestelt >:) Al deze zaken had je van te voren kunnen constateren en dan had je iets kunnen bestellen wat bij je past. En zo heeft elk merk zijn dingen als ik bijv in een golf stap dan kan ik niet overweg met dat rare hendeltje voor de cruise control etc. Dat is puur wat je gewent bent.

Overigens:
Bij mijn Golf VII gaan de lichten aan als het regent. Is een instelling :*)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• naturalcool
Het argument dat een kennis mij gaf is: Voor de V40 betaal ik een veel groter deel van de auto zelf, waarbij ik voor de polo klasse (in verhouding) veel minder voor de auto betaal.

Voor de V40 in 4 jaar betaal ik pakweg 12000 euro. (40% van 30000)
Voor een polo zou ik 5700 euro betalen in 4 jaar. (30% van 18000)

Maar goed, persoonlijk denk ik dan, gewoon dat extra geld betalen en gewoon genieten.

Ik ga binnenkort proefrijden in de v40, maar bied het echt een meer luxe/prettige ervaring dan een polo, is de belangrijke vraag voor mij.

Overigens kan ik het geld prima missen.

[ Voor 3% gewijzigd door naturalcool op 24-09-2015 15:24 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

naturalcool schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:22:
Het argument dat een kennis mij mag is: Voor de V40 betaal ik een veel groter deel van de auto zelf, waarbij ik voor de polo klasse (in verhouding) veel minder voor de auto betaal.

Voor de V40 in 4 jaar betaal ik pakweg 12000 euro. (40% van 30000)
Voor een polo zou ik 5700 euro betalen in 4 jaar. (30% van 18000)

Maar goed, persoonlijk denk ik dan, gewoon dat extra geld betalen en gewoon genieten.

Ik ga binnenkort proefrijden in de v40, maar bied het echt een meer luxe/prettige ervaring dan een polo.

Overigens kan ik het geld prima missen.
Ja

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• naturalcool
Haha ok, duidelijk antwoord.
Ik ga gelijk een offerte regelen bij de proefrit, en gelijk doorsturen naar de leasemaatschappij dan maar.

• sjorremans
  • Nu online
Ik rijd nu een Polo BM (eind 2014) als voorloper en ik zou daar zelf echt nooit voor kiezen! Het rijd wel volwassen maar het is en blijft een polo.. en het is echt zoooooooooo ontzettend traag :+

Ik rijd voor 80 euro (netto) meer een Volvo D2 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sjorremans op 24-09-2015 15:51 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• thefox154
[...]

Volgens mij klopt je verhaal niet helemaal. De Megane heeft geen permanent brandende dashboard verlichting? Deze springt aan zodra het dimlicht aanspringt, dan gaat ook de navigatie automatisch in nachtstand als je dat aan hebt staan.
En ik weet ook niet over wat voor led je het hebt? De dagrijverlichting heeft geen enkele lichtopbrengst voor de auto. Of praat je nu over led koplampen? Dan lijkt het me inderdaad ook wel normaal dat de achterlichten aanspringen en je inderdaad lichtopbrengst voor de auto hebt :+

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:06
naturalcool schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:26:
Haha ok, duidelijk antwoord.
Ik ga gelijk een offerte regelen bij de proefrit, en gelijk doorsturen naar de leasemaatschappij dan maar.
Ik kan dit ook met volle overtuiging bevestigen. V40 is veel meer en een veel comfortabelere auto dan een Polo. Dus als je het geld er voor over hebt, zou ik het zeker doen.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tja, andere klasse dus dat mag zeker wel.
[...]

Overigens:
Dan rij je in de verkeerde auto ;) Ook bij mijn golf7 gaat wel degelijk de verlichting aan met slecht weer.
ja, ook overdags als de zon schijnt en het regent.
achterlichten gaan inderdaad niet aan bij dagrijverlichting, zo is het volgens mij ook ontworpen.

wat hierboven geschetst word zie ik ook regelmatig gebeuren, mensen zónder automatische verlichting rijden zonder lampen aan omdat de dagrijverlichting en cockpitunit brand (de Auris is er zo een)
[...]

In een Golf (6 én 7) zit geen lichtsymbooltje. alleen het lampje bij de verlichtingsknop.
gelukkig maar want wil geen continu brandende symbooltjes in m'n dash, bloedirritant :P
LED dagrijverlichting is wel fel, maar schijnt geen bundel op de weg, het is alleen maar om zelf zichtbaar te zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Shanquish op 24-09-2015 17:59 ]

• thefox154
shameete schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:51:
tja, andere klasse dus dat mag zeker wel.

[...]
Dan rij je in de verkeerde auto ;) Ook bij mijn golf7 gaat wel degelijk de verlichting aan met slecht weer.
ja, ook overdags als de zon schijnt en het regent.
achterlichten gaan inderdaad niet aan bij dagrijverlichting, zo is het volgens mij ook ontworpen.
wat hierboven geschetst word zie ik ook regelmatig gebeuren, mensen zónder automatische verlichting rijden zonder lampen aan omdat de dagrijverlichting en cockpitunit brand (de Auris is er zo een)
[...]
De voorloop golf 7 die me vriendin vorig jaar had deed dat niet. Dat was een Highline dus zou je verwachten dat dat soort opties erin zitten. Daar reed je mee in de mist en hevige regen en dan moet je met de hand een of ander draai knopje met veel te kleine icoonntjes onder op het dashboard omzetten. Als je hem van automaat afhaalt had deze nog wel iets van 5 standen waar hij inkon :?
Erg veilig... zonder naar bendeden te kijken kun je niet eens de verlichting schakelen want je hebt geen idee wat je aan doen bent en wat je zegt het dashboard geeft ook niets aan dus je kunt ook zo maar alles uitdraaien.. :X

Wat mij betreft moeten gewoon bij dagrijverlichting een standaard linkje maken, ruitenwisser aan, betekent automatisch achterlichten erbij. Ook in hevige regen zijn de leds voor duidelijk genoeg om goed zichtbaar te zijn. Het gaat meestal om de achterkant.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Volgens mij is er een nieuwe wet die verplicht vanaf 2016? Dat de achterlichten moeten mee branden met drv

• Reinier

Reinier

\o/

wd200 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:30:
Volgens mij is er een nieuwe wet die verplicht vanaf 2016? Dat de achterlichten moeten mee branden met drv
Da's wel een goede ontwikkeling. Mijn V40 heeft dat ook al was het niet standaard. Vandaag ontzettend veel vrijwel onzichtbare auto's in de stortregen gezien.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij mij gaat de navigatie op nachtstand (donkere kleuren) als de verlichting aan gaat. Maar ik vind over het algemeen dat de verlichting veel te laat inschakelt. In de Schipholtunnel pas na een paar seconden bijvoorbeeld. Met mist helemaal niet. En het is nog wel all weather led-verlichting.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.