Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.851 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:17:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb zowel een Polo, een Golf als een A1 gereden en van alle 3 vind ik de A1 toch het prettigst rijden, vooral op de snelweg merk je het verschil. Bij de A1 merk ik het verschil niet tussen 100 en 190 km/u qua wegligging en weggedrag, de Polo gaat bij 130 toch wat meer trillen en herrie maken en de Golf vond ik wat onrustig, met name in bochten is hij niet zo stabiel als de A1. Dan heb ik het over de 1.4 TFSI benzinemotoren en 5-deurs. De diesels ken ik niet.
Ook mijn ervaring. Ik kwam uit een A3 2.0 TDI, daarna heb ik twee A1's gereden (beide 1.4 TFSI, met S-line/sportonderstel) en nu weer een A3 1.4 TFSI. Ik vond de A1 heerlijk rijden: vooral in bochten lekker soepel en toch ook comfortabel en opvallend stil bij hogere snelheden. Nergens een trilling te bemerken. De e-tron is zeker niet slecht maar wel wat meer log. Verder uiteraard comfortabel en stil, maar af en toe wil ik gewoon even door de bocht scheuren :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
timwijn schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:54:
Hier verschillen we toch echt van mening dan. Heb zelf ook een Polo, A1 en Golf gereden en van die drie is de Golf in mijn ogen toch absoluut de beste zowel qua wegligging en weggedrag (Voelde als een veel meer volwassen auto). Daarnaast vond ik een A1 en een Polo onder de 120km/h wel heel erg gelijkwaardig (Logisch, aangezien ze op het zelfde platform zijn gebouwd). Op hogere snelheden is een A1 wel net even een tikkie beter.
Jammer dat je zelf niet mag dieselen en dat daardoor de V40 uitgesloten is. Erg fijne auto :)
Ja echt jammer! Had wel weer zin in iets heel anders. Ik ga morgen voor een proefrit in de BMW-1 118i, de Urban high ex. versie, kijken of ik nog weet hoe ik in een automaat moet rijden, en daarna door naar de Audi dealer. Naar verhouding is de BMW een stuk voordeliger, ik begrijp niet goed waarom maar misschien kom ik daar morgen direct achter :)
Canaria schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:02:
Ook mijn ervaring. Ik kwam uit een A3 2.0 TDI, daarna heb ik twee A1's gereden (beide 1.4 TFSI, met S-line/sportonderstel) en nu weer een A3 1.4 TFSI. Ik vond de A1 heerlijk rijden: vooral in bochten lekker soepel en toch ook comfortabel en opvallend stil bij hogere snelheden. Nergens een trilling te bemerken. De e-tron is zeker niet slecht maar wel wat meer log. Verder uiteraard comfortabel en stil, maar af en toe wil ik gewoon even door de bocht scheuren :P
Exact dit, ik scheur ook graag zo door de bocht, daar is de A1 echt het meest geschikt voor >:)
Een e-tron is ook tof, jammer dat we geen hybride plugin mogen leasen, dan was dat mijn eerste keus geweest! Sowieso vind ik de A3 een mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:24:
[...]

Bij sommige V40's is het helemaal suf gedaan. Dan zie je gewoon heel duidelijk een klein pijpje lopen met op het uiteinde zo'n rond verchroomd rondje. :|
Zoiets? Is gewoon standaard bij de D4 Momentum van vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/IMG_20141009_122135.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 17:19
J0YR1D3R schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:13:
[...]

Zoiets? Is gewoon standaard bij de D4 Momentum van vorig jaar.

[afbeelding]
Ik hoop niet dat ik de thread een beetje teveel off-topic laat gaan maar je kan het een beetje op het volgende plaatje zien:

http://www.carblogger.nl/...iness-r-design-07.jpg.jpg

Je ziet dat het chromen stukje maar een paar centimeter is en daarachter zit een simpele uitlaat zoals we dat nog uit de jaren '80/'90 kennen. Vind ik zelf er erg suf uit zien. Laat dan het mooie stukje dermate ver doorlopen dat niemand ziet dat het een opzetstuk is, of verzin iets anders. Dit ziet er, mijns inziens, zo 'Ik ben ff langs de Halfords gelopuh' uit.

Voor de rest, overigens, een hartstikke leuke auto hoor. Begrijp me niet verkeerd. Ik zou graag ruilen.

[ Voor 5% gewijzigd door tikkietrugjaap op 11-09-2015 13:23 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:36:
Wat ik ook op veel 'luxere' auto's zie is dat de uitlaat heel mooi gevormd is (een platte streep bijv). Echter, als je recht achter zo'n auto rijdt en de zon schijnt precies goed, zie je middenin die mooie streep alsnog een klein rond pijpje uitkomen. Zelfde verhaal als met de verchroomde rondjes van Volvo. Puur zonde in mijn optiek.
Dit zie je idd heel vaak voorkomen tegenwoordig, enkele voorbeelden zo uit het hoofd:
  • Citroën DS5;
  • Volvo V60 PiH;
  • Huidige Mercedes C-klasse;
  • Huidige Audi RS6 met zijn 'kenmerkende OVALE uitlaten', als je goed kijkt zitten er per zijde 2 ronde pijpen en is het ovale puur en enkel de vorm van de bumper, er zit zelf een opening tussen het ovale gedeelte en de daadwerkelijke uitlaten..
Zonde!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Net bevestiging van de dealer gekregen dan mijn Passat GTE 30 september geleverd gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:07
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:26:
[...]

Dit zie je idd heel vaak voorkomen tegenwoordig, enkele voorbeelden zo uit het hoofd:
  • Citroën DS5;
  • Volvo V60 PiH;
  • Huidige Mercedes C-klasse;
  • Huidige Audi RS6 met zijn 'kenmerkende OVALE uitlaten', als je goed kijkt zitten er per zijde 2 ronde pijpen en is het ovale puur en enkel de vorm van de bumper, er zit zelf een opening tussen het ovale gedeelte en de daadwerkelijke uitlaten..
Zonde!
Sjesus, bij een Audi RS6?! Dat KAN echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Trishul schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:40:
[...]

Sjesus, bij een Audi RS6?! Dat KAN echt niet.
Yeap:

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2015-audi-rs6-is-a-refreshed-super-wagon-in-paris-live-photos_11.jpg

www.google.nl

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 20:27
thefox154 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:11:
[...]

Ik kan je hierbij officieel bevestigen dat je dealer iets niet goed gedaan heeft.

De automatische binnenspiegel+kompas kan prima als optie in de business sport.
Mijn auto is inmiddels binnen moet hem alleen nog even laten staan. Was gisteren kijken en de binnenspiegel zat er al netjes in gemonteerd. Ook de bijrijdersstoel is vervangen door een in hoogte verstelbare stoel. Ruiten zijn getint, ziet er super netjes uit en is gewoon het volledige ruit. Iemand hier zij dat ze het afsneden bij de stipjes die in het ruit zitten. Dat klopt dus ook niet.
Kan niet wachten.. Maar zal nog moeten november komt hij pas uit de stal :'(
Er zit dus dan veel verschil bij de dealers. Voor mijn bestelling heb ik contact gehad met 5 verschillende dealers om opties zoals het getinte glas door te nemen. Allen gaven aan alleen te plakken en niet de ruit te vervangen. Bij 2 dealers langs geweest en bij beide werd de tint afgesneden bij de stippen (Alleen op het achterraam en achterste zijruitje, zijruit van achterdeur was wel mooi). Dat was voor mij een no go dus niet genomen. Helaas want de tint in de achterramen vind ik wel erg mooi, maar dan moet het wel goed gebeuren! Over paar jaar dan nog maar eens met meer dealers de opties doornemen :+

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Djie schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 07:14:
[...]

Er zit dus dan veel verschil bij de dealers. Voor mijn bestelling heb ik contact gehad met 5 verschillende dealers om opties zoals het getinte glas door te nemen. Allen gaven aan alleen te plakken en niet de ruit te vervangen. Bij 2 dealers langs geweest en bij beide werd de tint afgesneden bij de stippen (Alleen op het achterraam en achterste zijruitje, zijruit van achterdeur was wel mooi). Dat was voor mij een no go dus niet genomen. Helaas want de tint in de achterramen vind ik wel erg mooi, maar dan moet het wel goed gebeuren! Over paar jaar dan nog maar eens met meer dealers de opties doornemen :+
Moet dat perse bij de dealer? Autotaalglas doet dat bijv ook en dat ziet er netjes uit. Misschien hebben die zelfs nog wel meer expertise ervoor in huis want ze doen vaker iets met glas ;)

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
Nu een week in de V40 gereden(en nog steeds geen goede foto's gemaakt). Tot nu toe moet ik zeggen dat het echt een fantastische auto is, het rijgedrag is erg goed en aan comfort geen gebrek.

Pluspunten tot nu toe:

- Erg fijn aan de diesel is dat je gewoon 12/13 km/u kan rijden in zijn 2, wat erg handig is in de file.
- Voldoende gemotoriseerd, je kan gewoon goed meekomen, inhalen is geen probleem. De 199 km/u is de auto vrij rap. Jammer dat deze begrenst is, aangezien de garage bij het plaatsen van de velgen gewoon normale banden heeft gemonteerd, geen eco banden.
- Het entertainmentsysteem van de Volvo werkt erg goed, spraakbesturing ook na de ingebouwde spraaktraining. Kwaliteit van de navigatie moet nog even blijken in de komende tijd natuurlijk, maar tot nu toe geen last gehad. Krijg ook als ik niet aan het navigeren ben af en toe een geluidsignaal als ik bij een trajectcontrole kom oid, erg handig.
- De stoelen zitten geweldig. De combinatie leer en stof bevalt goed(Alleen niet per ongeluk de stoelverwarming aanzetten, het werd na 20 minuten ineens wel heel warm in de auto :P)
- Bellen in de auto werkt ook erg goed. Mensen kunnen me perfect verstaan, ook op hoge snelheden met wind.
- Kan prima met 4 volwassenen tot +- 1.95 in de auto zitten, beenruimte is achter niet super, maar ook niet oncomfortabel. De reviews op internet spreken van weinig ruimte, hier kan ik niet in meekomen.
- Stilte in de auto.

Wel paar kleine puntjes:

- Zoals eerder vermeld resoneert de deur door de bas respons, ik erger me hier niet echt aan maar mogelijk anderen wel. Ook is het verschil in kwaliteit audio tussen radio en spotify(via bluetooth) goed te horen, jammer dat er geen DAB+ in zit.
- Ik hoor iets trillen in de middenconsole, maar moet dit nog even verder testen om te zien of het niet gewoon iets wat los ligt ergens. Dit is overigens wel irritant.
- Het automatisch vergrendelen van de portieren werkt iets te goed. Als je de auto stopt en uitstapt dan ontgrendelen alleen de deuren waaruit mensen uitstappen. Als ik dan even mn spullen uit de kofferbak wil pakken moet ik eerst met de afstandbediening deze ontgrendelen.
- Vering is iets te sportief, had wel tandje softer kunnen zijn.
- Kan zijn dat deze nog verder ingereden moet worden, of ik gewoon absoluut niet zuinig gereden heb, maar de auto geeft 1:14 aan. :X Even zien hoe dat zicht ontwikkelt.

Nog even een tip voor mensen die kijken naar een V40. Ik heb de park assist pilot genomen, daar je dan ook park distance control krijgt voor, het automatisch inparkeren vond ik verder niet zo interessant.

Echter, ging ik het natuurlijk wel even testen. De V40 zet zichzelf in parkeerplekken waar je deze zelf nooit in zou krijgen. Soms steekt de auto zelfs twee / drie keer en is er aan beide kanten nog maar een paar centimeter over.

Wel een erg handige functie als je zoals ik in een drukke stad woont met soms maar kleine parkeerplekken. Wel al wat mensen bezorgd voor hun raam zien staan tijdens het testen in een dorpje, toen ik even de 40 zichzelf strak tegen hun auto aan liet parkeren :P. Ben erg onder de indruk, alleen het voelt wel raar als de auto zelf begint te sturen.

Al met al super tevreden over de auto :), kan deze echt aanraden.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

PeaceNlove schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Ook bij mij gaf het systeem van Volvo de optie wel aan, maar de dealer vertelde me dat hij door schade en schande er achter was gekomen dat het in de praktijk toch niet kon :X
Misschien was hij in de war met de spiegel met kompas als accessoire zonder dat een dimmende binnenspiegel af fabriek als optie is gemonteerd. Dat kan namelijk niet, daar kwam mijn dealer achter toen mijn auto binnen was gekomen.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19
yeehaw schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:40:
Nu een week in de V40 gereden(en nog steeds geen goede foto's gemaakt). Tot nu toe moet ik zeggen dat het echt een fantastische auto is, het rijgedrag is erg goed en aan comfort geen gebrek.

Pluspunten tot nu toe:

- Erg fijn aan de diesel is dat je gewoon 12/13 km/u kan rijden in zijn 2, wat erg handig is in de file.
- Voldoende gemotoriseerd, je kan gewoon goed meekomen, inhalen is geen probleem. De 199 km/u is de auto vrij rap. Jammer dat deze begrenst is, aangezien de garage bij het plaatsen van de velgen gewoon normale banden heeft gemonteerd, geen eco banden.
- Het entertainmentsysteem van de Volvo werkt erg goed, spraakbesturing ook na de ingebouwde spraaktraining. Kwaliteit van de navigatie moet nog even blijken in de komende tijd natuurlijk, maar tot nu toe geen last gehad. Krijg ook als ik niet aan het navigeren ben af en toe een geluidsignaal als ik bij een trajectcontrole kom oid, erg handig.
- De stoelen zitten geweldig. De combinatie leer en stof bevalt goed(Alleen niet per ongeluk de stoelverwarming aanzetten, het werd na 20 minuten ineens wel heel warm in de auto :P)
- Bellen in de auto werkt ook erg goed. Mensen kunnen me perfect verstaan, ook op hoge snelheden met wind.
- Kan prima met 4 volwassenen tot +- 1.95 in de auto zitten, beenruimte is achter niet super, maar ook niet oncomfortabel. De reviews op internet spreken van weinig ruimte, hier kan ik niet in meekomen.
- Stilte in de auto.

Wel paar kleine puntjes:

- Zoals eerder vermeld resoneert de deur door de bas respons, ik erger me hier niet echt aan maar mogelijk anderen wel. Ook is het verschil in kwaliteit audio tussen radio en spotify(via bluetooth) goed te horen, jammer dat er geen DAB+ in zit.
- Ik hoor iets trillen in de middenconsole, maar moet dit nog even verder testen om te zien of het niet gewoon iets wat los ligt ergens. Dit is overigens wel irritant.
- Het automatisch vergrendelen van de portieren werkt iets te goed. Als je de auto stopt en uitstapt dan ontgrendelen alleen de deuren waaruit mensen uitstappen. Als ik dan even mn spullen uit de kofferbak wil pakken moet ik eerst met de afstandbediening deze ontgrendelen.
- Vering is iets te sportief, had wel tandje softer kunnen zijn.
- Kan zijn dat deze nog verder ingereden moet worden, of ik gewoon absoluut niet zuinig gereden heb, maar de auto geeft 1:14 aan. :X Even zien hoe dat zicht ontwikkelt.

Nog even een tip voor mensen die kijken naar een V40. Ik heb de park assist pilot genomen, daar je dan ook park distance control krijgt voor, het automatisch inparkeren vond ik verder niet zo interessant.

Echter, ging ik het natuurlijk wel even testen. De V40 zet zichzelf in parkeerplekken waar je deze zelf nooit in zou krijgen. Soms steekt de auto zelfs twee / drie keer en is er aan beide kanten nog maar een paar centimeter over.

Wel een erg handige functie als je zoals ik in een drukke stad woont met soms maar kleine parkeerplekken. Wel al wat mensen bezorgd voor hun raam zien staan tijdens het testen in een dorpje, toen ik even de 40 zichzelf strak tegen hun auto aan liet parkeren :P. Ben erg onder de indruk, alleen het voelt wel raar als de auto zelf begint te sturen.

Al met al super tevreden over de auto :), kan deze echt aanraden.
In welke v40 uitvoering heb je gereden? Ik vond de stoelen in de v40 een vrij smal zitgedeelte hebben, op langere afstanden vond ik dat wat oncomfortabel zitten.

BlaBlaBla

• yeehaw
Ik lease de business sport :), ik ben zeker niet klein maar heb geen last met de stoelen.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

[...]

[...]
Dit vond ik ook enorm irritant toen ik nog een V40 reed voor een paar maanden. Collega's van mij zetten de automatische deurvergrendeling zelfs helemaal uit om deze ergenis te besparen.

Daarnaast vond ik het ook een fijne auto, qua infotainment blonk 'ie niet erg uit. Rijcomfort was wel dik in orde. Verder vond ik de binnenruimte wel krap. Voor die Volvo reed ik in een BMW 1-serie en deze had meer ruimte, hoewel je dit niet van de buitenkant zou zeggen, maar dat komt door de aflopende daklijn van de Volvo die hem een 'kleine' station-uitstraling geeft.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:43

aex351

I am the one

Vandaag een proefrit gemaakt in de Volvo V40 Business Sport. Voor het eerste in een Volvo gereden. Een leuke auto in de 14% bijtellingscategorie. De auto wordt standaard geleverd met 16" velgen en ondanks die best oké zijn, doen die toch flink afbreuk aan het sportieve uiterlijk, en is 17" / 18" toch mooier. Het mag kennelijk niet, maar er werd verteld dat deze als accessoire mee besteld kan worden, want de auto zou met grotere velgen in de 20% bijtellingscategorie moeten vallen. Kortom, zo zie je maar weer hoe krom de wet- en regelgeving in Nederland is.

Overal is het een goede auto, maar ik heb toch enkele op- en aanmerkingen:

Het dashboard met alle knoppen zit niet helemaal handig in elkaar, en oogt druk. Bepaalde menu's zijn alleen te bereiken met specifieke knoppen, en dat werkt erg verwarrend. Bijvoorbeeld de draaiknop om de automatische climate control aan/uit te zetten is niet de draaiknop voor de temperatuur. Wanneer je aan de knop draait dan zet je de automatische climate control uit en ga je over op handmatige modus. Terwijl daarnaast nog een draaiknop zit voor de temperatuur. Toen ik "op automatisch piloot" de temperatuur wilde veranderen ging het dus steeds mis. Verder, de audio instellingen zijn alleen te bereiken via een specifieke knop, en niet via het "hoofdmenu". Toen ik aan het eind van de rit "even snel" mijn bluetooth verbinding wilde uitschakelen was ik eerst nog 5 minuten aan het zoeken in het hoofdmenu. Een enkele knop of interface werkt dan toch stukken handiger (zoals Volkswagen met de touchscreen of Audi met de draaiknop).

Verder het scherm en de console achter het stuur zag er prima uit, lekker scherp. Biedt goed overzicht en laat ook heel erg duidelijk zien wanneer iemand zijn gordel niet om heeft, wie dat is, en of er een deur open is, en welke dat dan is. De console kan je in 3 standen zetten, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de r-design nog een 4e had, maar die had ik ten iedere geval niet. Als Tweaker zijnde zou ik wel maar al te graag de console willen aanpassen qua kleur en getoonde informatie.

Het materiaalgebruik is goed te noemen, het ziet er mooi uit en over de afwerking is weinig op aan te merken. Het gebruikte leer is volgens mij prima, ik stapte niet bezweet de auto uit zoals ik dat soms wel ervaar. Toch merkte ik dat het middenconsole/dashboard rechts (in r-design uitgevoerd) "kraakte", en dat vind ik niet oké. Ik ben gewend aan Volkswagen Golf/Audi A3 en dat zijn kraakvrije auto's. Indien dit "normaal" is, dan is dat echt een flinke minpunt voor een anders mooie auto.

Bluetooth werkte wel aardig, maar het instellen was even zoeken door "het dashboard". Nummers van Spotify werden getoond, kon vooruit/achteruit, maar het lukte mij niet om de afspeellijst in te zien, of door afspeellijsten heen te lopen. Waardoor je Spotify dan met je telefoon moet bedienen. Ik weet nog niet of bluetooth tegelijk met bijvoorbeeld radio/navigatie werkt (voor bijvoorbeeld Flitsmeister).

Windgeruis bij de spiegels, zoals ik dat bij Volkswagen/Audi ervaar, niets van gemerkt. Was blij verrast. Min punt (pin me hier niet aan vast) de buitenspiegels zijn niet synchroon te bedienen. En een pluspunt is dat ze bij het afsluiten van de auto inklappen. Overal heb ik het idee dat er wel meer omgevingsgeluiden de auto binnendringen.

De V40 oogt van buiten groot, is van binnen aardig ruim, maar is kleiner dan een Golf/A3. Dit merk je als bestuurder al aan de zit van de stoel. Achterin is er ruimte voor 2 mensen, een 3e past maar ideaal is het niet. Hoofdruimte achterin is matig. Iemand van 1,80/1,90m zit al snel met zijn hoofd tegen het plafond/deurstijl. De passagier die ik mee had van 1,65/1,70m maakte al de opmerking dat het een "beetje" "claustrofobisch" was, maar acceptabel. Wellicht dat de zwarte hemelbekleding hier een rol in speelt, maar het is wel mooi. Minpunt is dat de hemel/dak flexibel is en dat de passagiers geen knoppen hebben om hun leeslampen te bedienen. Is dus ook meer bedoeld als omgevingslicht voor het in en uitstappen.

Schakelen ging vlot en soepel, heel fijn eigenlijk. De 1e en 2e versnelling zijn gesynchroniseerd. Bij de Golf 6 kan dit soms nogal "stroef" gaan. Ben hiervoor toen ook bij de dealer geweest. De achteruitversnelling zit rechts onderin, de versnellingspook hoef je niet in te drukken of op te tillen om de versnelling in de achteruit te zetten.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

aex351 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:49:
[...]
De achteruitversnelling zit rechts onderin, de versnellingspook hoef je niet in te drukken of op te tillen om de versnelling in de achteruit te zetten.
Lekker doorschakelen naar Race dus >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
aex351 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:49:
Het mag kennelijk niet, maar er werd verteld dat deze als accessoire mee besteld kan worden, want de auto zou met grotere velgen in de 20% bijtellingscategorie moeten vallen. Kortom, zo zie je maar weer hoe krom de wet- en regelgeving in Nederland is.
Met de ander velgen/banden voldoet de auto niet meer aan de co2 norm, luister erg nou. Ook oppassen met het plaatsen van andere velgen achteraf. De aanslag van de belastingdienst wil je missen als kiespijn.

Weet niet of het nu nog zo is, maar de D4 was er in een 14 en 20% versie. De 20% versie met de mooiere velgen loopt 230kmh, de 14% is begrenst op 193 wat ook niet mis is.

ps,
mooie review dank je.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Goede punten ja, een aantal dingen herken ik wel (rijd nu 2,5 jaar in een MY13 V40). Maar wat bedoel je met het synchroon bedienen van de spiegels?
Aan de draaiknoppen wen je heus in een dag.

Overigens zit de R bij mij linksboven en moet ik de pook indrukken (oude D2 met oude bak).

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
satya schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:11:
[...]

Met de ander velgen/banden voldoet de auto niet meer aan de co2 norm, luister erg nou. Ook oppassen met het plaatsen van andere velgen achteraf. De aanslag van de belastingdienst wil je missen als kiespijn.

Weet niet of het nu nog zo is, maar de D4 was er in een 14 en 20% versie. De 20% versie met de mooiere velgen loopt 230kmh, de 14% is begrenst op 193 wat ook niet mis is.

ps,
mooie review dank je.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen met die aanslag van de belastingdienst. Er zijn verschillende uitspraken te vinden van de belastingdienst dat het achteraf (dus nadat de auto op kenteken is gezet) wijzigen van de velgen geen invloed heeft op het bijtellingspercentage. Dus in andere woorden: het mag gewoon.
Volgens mij is dit de meest bekende:
http://www.marklanphen.nl/bestanden/bijtelling.jpg

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 22:08
RomeoJ schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:03:
[...]

Dit vond ik ook enorm irritant toen ik nog een V40 reed voor een paar maanden. Collega's van mij zetten de automatische deurvergrendeling zelfs helemaal uit om deze ergenis te besparen.

Daarnaast vond ik het ook een fijne auto, qua infotainment blonk 'ie niet erg uit. Rijcomfort was wel dik in orde. Verder vond ik de binnenruimte wel krap. Voor die Volvo reed ik in een BMW 1-serie en deze had meer ruimte, hoewel je dit niet van de buitenkant zou zeggen, maar dat komt door de aflopende daklijn van de Volvo die hem een 'kleine' station-uitstraling geeft.
Helemaal eens met die automatische vergrendeling, schijtvervelend.
@aex, dat met die knoppen kan ik me na 1,5 maand rijden niet in vinden, vind het allemaal gemakkelijk te bedienen en kan alle functies snel vinden.
@yeehaw, ik rij over 10k km's gemiddeld 4,7 op 100 met veel druk snelwegverkeer en ook een aardig aandeel stadsverkeer, dus die 1 op 14 kan beter. Boven 130km/h gaat t verbruik heel rap omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 13:37
Voor een diesel in de 14% vind ik 1:14 bedroevend slecht eigenlijk. Zou dan eerder aan 1:20 als praktijk verbruik denken, misschien 1:17-1:18 met een vlotte rijstijl. Dan ga je haast twijfelen aan de fabrieksopgaaf van 1:30,3 gecombineerd.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Met een diesel Golf (1.6 BMT) haalde ik zonder probelemen 1:25 en met een BMT 1.2 benziene gemiddeld ruim 1:15. Als je met dat soort auto's 1:14 rijd ligt het echt aan je rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Gister bij de dealer gewest voor wat proefritjes en offertes. Helaas kwam ik voor lul bij de BMW dealer want de auto die ik had afgesproken te gaan proefrijden was er niet... Dat was geen goede binnenkomer. Toen door naar de Audi dealer. Heb proefgereden in een A3 3-deurs, mooie bak maar inderdaad iets logger dan de A1. Heb nu offertes van de A1 SB en de A3 3-deurs, ik zou voor de A3 toch wel fors moeten bijbetalen. Voor de A1 SB zou ik ongeveer hetzelfde kwijt zijn als voor mijn huidige A1. En dan is het nog de vraag of deze voor het eind van het jaar geleverd kan worden, anders valt hij in de 25% bijtelling. Jammer toch dat ik zo'n dure smaak heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Frieda schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:42:
Gister bij de dealer gewest voor wat proefritjes en offertes. Helaas kwam ik voor lul bij de BMW dealer want de auto die ik had afgesproken te gaan proefrijden was er niet... Dat was geen goede binnenkomer. Toen door naar de Audi dealer. Heb proefgereden in een A3 3-deurs, mooie bak maar inderdaad iets logger dan de A1. Heb nu offertes van de A1 SB en de A3 3-deurs, ik zou voor de A3 toch wel fors moeten bijbetalen. Voor de A1 SB zou ik ongeveer hetzelfde kwijt zijn als voor mijn huidige A1. En dan is het nog de vraag of deze voor het eind van het jaar geleverd kan worden, anders valt hij in de 25% bijtelling. Jammer toch dat ik zo'n dure smaak heb :p
Is een Mercedes A klasse lease edition geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Frieda schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:42:
Gister bij de dealer gewest voor wat proefritjes en offertes. Helaas kwam ik voor lul bij de BMW dealer want de auto die ik had afgesproken te gaan proefrijden was er niet...
Vervelend
Dat was geen goede binnenkomer.
Dat hangt er een beetje vanaf, als die net bij de een uurtje geleden bij een proefrit kort is gereden, dan kan ik het best wel snappen, als die dubbel geboekt is voor een proefrit, vind ik het wel onbehoorlijk slordig. En daar zit nog een leuk gebied tussen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:58
Reinier schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:57:
[...]

Misschien was hij in de war met de spiegel met kompas als accessoire zonder dat een dimmende binnenspiegel af fabriek als optie is gemonteerd. Dat kan namelijk niet, daar kwam mijn dealer achter toen mijn auto binnen was gekomen.
Ik poste net een aantal post hierboven dat het wel kan O-) Het zit in mijn auto toch echt werkend en wel.
Een R design business sport heeft af fabriek geen dimmende binnenspiegel.
De automatisch dimmende met kompas is besteld en door de dealer gemonteerd :+
Dat is eigenlijk de enige must have die ze vergeten zijn in de business sport pakket op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ah, okee. Misschien dat het eind 2012 anders was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:16

OMX2000

By any means necessary...

Freee!! schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:22:
[...]

Vervelend

[...]

Dat hangt er een beetje vanaf, als die net bij de een uurtje geleden bij een proefrit kort is gereden, dan kan ik het best wel snappen, als die dubbel geboekt is voor een proefrit, vind ik het wel onbehoorlijk slordig. En daar zit nog een leuk gebied tussen.
Ik heb ook slechte ervaringen met BMW dealers. Als ik het vergelijk met Audi en Volvo is het echt beneden de maat. Terwijl sommige mensen echt lyrisch zijn. Lijkt wel dat ze niet iedereen gelijk behandelen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Heb erg goede ervaring met BMW dealer te Maastricht Airport (Keram). Super vriendelijk en ik mocht proefrijden in de 3 touring die speciaal voor mij was gehaald uit Amsterdam. Verkoper was erg enthousiast en wilde onderhandelen met de leasemaatschappij en en was bekend met de politiek daaromtrent.

Helaas kan het dashboard van de 3 Touring High Executive Sport me niet genoeg verleiden (erg lomp en basic, handrem niet mooi weggewerkt etc.) om niet direct bij thuiskomst de bestelling voor de A4 Design Pro Line Plus (met optes) te regelen :-)

http://www.audi.nl/AU4DF2ZV

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 13-09-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik rij een D4 en rij gemiddeld over de afgelopen 30dkm 1:20.3, dus het lijkt me dat je auto nog een beetje ingereden moet worden. En nee, ik rij niet altijd supereco in de slipstream van vrachtwagens, ook gewoon met 200 over de Autobahn :+
Freee!! schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:02:
[...]

Lekker doorschakelen naar Race dus >:)
Boven de 20kmp/u kan je de auto niet in z'n achteruit krijgen :) rond die snelheid hoor je een zacht "kloenkje" (je moet er echt op letten) en dan kan de auto ineens in z'n achteruit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

wvkreg schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:24:

Helaas kan het dashboard van de 3 Touring High Executive Sport me niet genoeg verleiden (erg lomp en basic, handrem niet mooi weggewerkt etc.) om niet direct bij thuiskomst de bestelling voor de A4 Design Pro Line Plus (met optes) te regelen :-)

http://www.audi.nl/AU4DF2ZV
wel aardige config maar had je een specifieke reden om te kiezen voor 17" wielen? :/ je zou wel 18" of groter verwachten voor 53K...

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 13-09-2015 20:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:43:
[...]
Is een Mercedes A klasse lease edition geen optie?
Helaas niet, we mogen geen Mercedes leasen.
Freee!! schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:22:
[...]

Vervelend

[...]

Ja tuurlijk, alleen kreeg ik het volgende te horen: "De auto is gereserveerd voor iemand die dit model graag wilde proefrijden en staat nu bij een andere dealer". En ik kon maandag terugkomen of in een ander model proefrijden. Dus ja, ik werd er niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
vhal schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:26:
[...]

wel aardige config maar had je een specifieke reden om te kiezen voor 17" wielen? :/ je zou wel 18" of groter verwachten voor 53K...
Yup, rolweerstand, CO2 -->bijtelling?
Audi info: Opm.: grotere wielmaten dan standaard zorgen voor een afwijkende CO2 uitstoot, zie bandenmaattabel voor BPM-heffing ofwel welkom in Nederland, land van betutteling.

[ Voor 25% gewijzigd door wvkreg op 14-09-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
wvkreg schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:18:
[...]

Yup, rolweerstand, CO2 -->bijtelling?
Audi info: Opm.: grotere wielmaten dan standaard zorgen voor een afwijkende CO2 uitstoot, zie bandenmaattabel voor BPM-heffing ofwel welkom in Nederland, land van betutteling.
Daarom worden worden grotere velgen in nl nagenoeg altijd achteraf gemonteerd... Dan is het een accessoire en dan telt dat hele verhaal van BPM en bijtelling niet. Je dealer ruilt als het ware de meegeleverde set in, en jij betaalt de optie prijs bij. Kost je dan hetzelfde als een set die af fabriek gemonteerd zit zonder alle nadelige gevolgen hiervan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dan kost de 18 inch nog steeds rond de 2000 euro, weinig zin in, ik betaal nu 351 voor 17 inch op de keuze die ik maak (design pro plus).

Prijzen:

PRH Velgen, lichtmetaal 7,5J x 17 "5-parallelspaak"-design € 351,00 meer…
PQI Velgen, lichtmetaal 8,5J x 19 "5-V-spaak"-design € 4.843,00 meer…
PQN Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "10-arm-Y-spaak"-design € 2.766,00 meer…
PRC Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "10-spaak"-design € 2.205,00 meer…
PRD Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "10-spaak-V"-design € 2.205,00 meer…
PQG Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "5-arm-twin"-design € 2.905,00 meer…
PRJ Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "5-twin-spaak"-design € 2.416,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wvkreg schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:18:
Dan kost de 18 inch nog steeds rond de 2000 euro, weinig zin in, ik betaal nu 351 voor 17 inch op de keuze die ik maak (design pro plus).

Prijzen:

PRH Velgen, lichtmetaal 7,5J x 17 "5-parallelspaak"-design € 351,00 meer…
PQI Velgen, lichtmetaal 8,5J x 19 "5-V-spaak"-design € 4.843,00 meer…
PQN Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "10-arm-Y-spaak"-design € 2.766,00 meer…
PRC Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "10-spaak"-design € 2.205,00 meer…
PRD Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "10-spaak-V"-design € 2.205,00 meer…
PQG Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "5-arm-twin"-design € 2.905,00 meer…
PRJ Velgen, lichtmetaal 8J x 18 "5-twin-spaak"-design € 2.416,00
Leuke velgen opzoeken bij een derde partij. Schermuitdraai maken en aan de dealer geven. Gegarandeerd dat die die velgen ook levert tegen dezelfde kosten. Trek daar vervolgens de restwaarde van de van oorsprong bij aflevering gemonteerde velgen vanaf en je bent goedkoper uit.

Geen bijtelling. Ca 500 tot 750 euro voor leuke 18"-ers.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ik heb op mijn Passat ook "maar" 17 inch velgen liggen, terwijl ik nog genoeg budget had om hier 18 of zelfs 19 inch wielen op te monteren.

Op de BMW 1-serie hiervoor had ik 18 inch, maar vond dat na verloop van tijd oncomfortabel, maar oogt wel mooier.

Vind die 17 inchers wel best. Staan wel O.K. en rijdt een stuk comfortabeler, daarnaast worden winterbanden ook hierop gemonteerd, in plaats van 16 inch zwart metaal wanneer je bandenmaat groter is dan 17 inch :X

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Na vier jaar is het helaas afgelopen met m'n Megane GT. Dijk van een auto, met 25% bijtelling allesbehalve goedkoop maar in vier jaar tijd geen seconde spijt gehad van m'n keuze. De nieuwe uitvoering heeft er 40 PK bijgekregen en nog heel wat meer leuke opties. De keuze was dus simpel dacht ik... Helaas, na veel rekenen is de nieuwe versie te duur om voor mezelf te kunnen verantwoorden. Met pijn in m'n hart daarom vandaag de keuze gemaakt voor een Punto 1.3 met 14%. Zal de trekkracht van de Megane gigantisch gaan missen :( Verstand heeft het gewonnen van het hart blijkbaar ;)

Mocht er iemand op zoek zijn naar een betaalbare hot hatch, geef de Megane dan zeker een kans. En haal ondergetekende op voor een ritje :+

[ Voor 10% gewijzigd door the_scientist op 14-09-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:16

OMX2000

By any means necessary...

AllSeeyinEye schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:52:
[...]

Leuke velgen opzoeken bij een derde partij. Schermuitdraai maken en aan de dealer geven. Gegarandeerd dat die die velgen ook levert tegen dezelfde kosten. Trek daar vervolgens de restwaarde van de van oorsprong bij aflevering gemonteerde velgen vanaf en je bent goedkoper uit.

Geen bijtelling. Ca 500 tot 750 euro voor leuke 18"-ers.
Da's leuk. Maar hou er rekening mee dat je leaseprijs ook hoger wordt als je naar 18 inchers gaat. Helemaal als je winterbanden op 18 inch zou willen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
the_scientist schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:19:
Na vier jaar is het helaas afgelopen met m'n Megane GT. Dijk van een auto, met 25% bijtelling allesbehalve goedkoop maar in vier jaar tijd geen seconde spijt gehad van m'n keuze. De nieuwe uitvoering heeft er 40 PK bijgekregen en nog heel wat meer leuke opties. De keuze was dus simpel dacht ik... Helaas, na veel rekenen is de nieuwe versie te duur om voor mezelf te kunnen verantwoorden. Met pijn in m'n hart daarom vandaag de keuze gemaakt voor een Punto 1.3 met 14%. Zal de trekkracht van de Megane gigantisch gaan missen :( Verstand heeft het gewonnen van het hart blijkbaar ;)

Mocht er iemand op zoek zijn naar een betaalbare hot hatch, geef de Megane dan zeker een kans. En haal ondergetekende op voor een ritje :+
Das wel een hele achteruitgang. Waarom kies je niet voor een 14% 308?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:25
AllSeeyinEye heb jij onder je kentekenplaat toevallig i am the stig staan? Dacht dat ik eens gelezen had dat je uit Breda kwam, zo ja zag ik je vanmorgen rijden. Zo'n RS valt wel op als autoliefhebber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik zo brutaal mag zijn...da's iemand anders. HTT-Thalan heeft een RS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:31
Het contract van onze (lees: mijn vriendin's :P ) leaseauto loopt af in maart 2016. Wij hebben nu een Citroën DS3 1.6 eHDi met 14% bijtelling uit de occasionlease. Zeer fijne auto en dito motor. Voor ons volgend jaar dus waarschijnlijk geen 14%-er meer. :'( Of er moet toevallig nog een leuke, jong gebruikte auto in de pool zitten.

We willen graag een maatje groter en ook graag 5-deurs. Auto's die ik (lees: wij :P ) interessant vind: Volvo V40 14%, Peugeot 308 14%, Volkswagen Golf, BMW 1-serie (duur!).
Helaas heeft het bedrijf waar mijn vriendin werkt recentelijk een merkenbeleid ingevoerd. Ze mogen alleen nog Opel, Nissan, Volkswagen of BMW rijden. Diesel is standaard. Voor auto's die al in de pool zitten geldt dat merkenbeleid uiteraard nog niet. Vandaar dat ik hoop dat er nog een leuke 14%-er in zit tegen die tijd (Volvo V40 D4 :9~ ). Anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe Golf BM met 21% bijtelling en alleen de hoognodige opties. De bijtelling per maand wordt dan namelijk al fors voor ons. Zeker als je het vergelijkt met wat we nu betalen.

Ik ben jaloers op de mensen die dit jaar nog een V40 Business Sport, 308 (SW) Blue Lease Executive of andere mooie 14% diesel mogen kiezen! Dat had ik ook graag gedaan.. :+ _/-\o_
RomeoJ schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:54:
Ik heb op mijn Passat ook "maar" 17 inch velgen liggen, terwijl ik nog genoeg budget had om hier 18 of zelfs 19 inch wielen op te monteren.

Op de BMW 1-serie hiervoor had ik 18 inch, maar vond dat na verloop van tijd oncomfortabel, maar oogt wel mooier.

Vind die 17 inchers wel best. Staan wel O.K. en rijdt een stuk comfortabeler, daarnaast worden winterbanden ook hierop gemonteerd, in plaats van 16 inch zwart metaal wanneer je bandenmaat groter is dan 17 inch :X
Ik vind 17" ook zeer acceptabel. Comfort is ook belangrijk inderdaad. Ik wist niet dat je bij >17" standaard zwart metaal winterbanden krijgt. Dat is dan ook nog wel belangrijk om mee te nemen in de overwegingen. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Z___Z schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:37:
[...]

Das wel een hele achteruitgang. Waarom kies je niet voor een 14% 308?
Ik heb verschillende modellen bekeken. Insteek was: óf de Megane, óf een auto die me zo min mogelijk kost. Nu weet ik even niet wat de reden was om niet voor de 308 te gaan (ik heb er wel naar gekeken) maar ik denk dat de aanschafprijs een stuk hoger ligt dan de Punto.

Natuurlijk, er zijn ook nog auto's als de Citroën C1 oid, maar die zijn me net een stap te klein. Zodoende uitgekomen bij de Punto. Mijn verwachting is dat de 1.3 viercilinder net even iets rustiger loopt op de snelweg ten opzichte van de 1.0 driecilinder in b.v. een Polo. Ook denk ik dat, mocht ik na 2 jaar toch de mogelijkheid hebben om weer voor de Megane te gaan (misschien loonsverhoging, bijtelling van 25 naar 22%, rijke vriendin vinden :o) dat ik de Punto snel kwijt kan raken aan een collega.

Laatste punt was levertijd. Veel auto's mag je vier maanden op wachten, en van wat ik begrepen heb is er momenteel een run op de 14%-auto's. Kans dat ze 1 januari niet halen met leveren is dus aanneembaar, en mag je dus mooi 21% bijtelling aftikken vanaf 2016. De Punto is een voorraadmodel en ik heb 100% garantie dat ik hem voor die tijd heb.

Daarom dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
LuPo schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:48:

We willen graag een maatje groter en ook graag 5-deurs. Auto's die ik (lees: wij :P ) interessant vind: Volvo V40 14%, Peugeot 308 14%, Volkswagen Golf, BMW 1-serie (duur!).
Helaas heeft het bedrijf waar mijn vriendin werkt recentelijk een merkenbeleid ingevoerd. Ze mogen alleen nog Opel, Nissan, Volkswagen of BMW rijden. Diesel is standaard. Voor auto's die al in de pool zitten geldt dat merkenbeleid uiteraard nog niet. Vandaar dat ik hoop dat er nog een leuke 14%-er in zit tegen die tijd (Volvo V40 D4 :9~ ). Anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe Golf BM met 21% bijtelling en alleen de hoognodige opties. De bijtelling per maand wordt dan namelijk al fors voor ons. Zeker als je het vergelijkt met wat we nu betalen.

Ik ben jaloers op de mensen die dit jaar nog een V40 Business Sport, 308 (SW) Blue Lease Executive of andere mooie 14% diesel mogen kiezen! Dat had ik ook graag gedaan.. :+ _/-\o_
Ik weet niet wat je vavond gaat doen maar ik zeg pak de rekenmachine!!

Stel je levert de huidige auto 30-12 in. En je bestelt een V40 in de 14% (of 308 die heeft een nog iets lagere bijtelling).

Dit zal je maandelijks bijtelling € x besparen. Laten we voor het gemak 100 euro zeggen.
Je leasecontract loopt 36/48 maande. Stel dit is 48 maanden dan bespaar je aan bijtelling 48 *100 = 4800 euro (mijn advies als je van de bijtelling wil profiteren 48mnd met optie tot 12 maand verlengen, kun je de maximale periode van de voordelige bijtelling meepakken).

Je levert je DS3 drie maand te vroeg in. Dat gaat je waarschijnlijk 800 / 1000 aan boete bedragen. Misschien is de leasemaatschappij zelfs wel genegen de poolauto terug te pakken als jij een contract tekent voor veel meer maanden. Dan kost het zelfs niets. Overleg dit eerst met ze.

Worse case: je bespaart op de bijtelling 4800 - 1000 boete = 3800 verdient en je hebt een Business Sport (of 308) vol opties in plaats van een kale golf voor de hoofdprijs.

Bedragen kun je zelf invullen aan de hand van je eigen situatie aangezien je zelf beter weet wat je wilt en wat dat gaat kosten. Haast is wel geboden, Volvo levert dit jaar nog uit als je nu bestelt maar dan moet je niet al te lang meer wachten. Peug weet k de status niet van.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 14-09-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:25
readytoflow schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:41:
Als ik zo brutaal mag zijn...da's iemand anders. HTT-Thalan heeft een RS
Je hebt gelijk, ik was even in de war, die bedoel ik inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

OMX2000 schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:34:
[...]

Da's leuk. Maar hou er rekening mee dat je leaseprijs ook hoger wordt als je naar 18 inchers gaat. Helemaal als je winterbanden op 18 inch zou willen.
Ja, dat weet ik, maar daar heb ik niets mee van doen (in mijn regeling), want geen strikt budget noch geld terug als ik een goedkope auto zou nemen. En in mijn contract kost die upgrade de baas overigens slechts 25 euro/maand inclusief de winterbanden om dezelfde velg (ik vind aparte velgen een nono)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
OMX2000 schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:34:
[...]

Inderdaad en daarom safe en comfortabel op 17 inch voor 315 euro all in winter en zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Mocht iemand interesse hebben in een Volvo V40 D4 R-Design uit 2014 (14%) bijna full options (zwart) met nog 3 jaar contract (30k/jaar) voor €839 p/m ex brandstof dan hoor ik het graag. (Kan eventueel lease contract doorsturen bij interesse)

Ik wil graag groter qua formaat gaan rijden!

Heerlijke auto die loopt onder lease bij van Roosmalen (Den Bosch en omstreken!) Staan nu 25k op de teller naar 12 maanden gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Aapje! op 14-09-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

D4? Zo ja, dan breng ik hem onder de aandacht bij mijn nieuwe collega's.

[ Voor 92% gewijzigd door Get!em op 14-09-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Heeft er hier iemand ervaring met aftermarket een subwoofer laten plaatsen in de leasebak? Dus op eigen kosten. Ik weet dat je die bij inlevering weer moet verwijderen, incl. evt. de bekabeling, maar ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben, wat de inbouwkosten waren en evt. waar jullie het hebben laten doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Trishul op 14-09-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
En als we dan toch bezig zijn, mensen ook ervaring met het laten chippen van een Ford Fiesta op eigen kosten? Lease maatschappijen vinden dat niet zo tof toch, ook niet als ie zuiniger word?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

DennusB schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:35:
En als we dan toch bezig zijn, mensen ook ervaring met het laten chippen van een Ford Fiesta op eigen kosten? Lease maatschappijen vinden dat niet zo tof toch, ook niet als ie zuiniger word?
Meestal als de leasemij's daar al akkoord op geven, dan zal dat alleen bij de chiptuners gedaan worden die de motorgarantie in de resterende garantielooptijd geheel willen overnemen.

Dan kom je toch al snel bij de gerenommeerde tuners uit die een pak meer geld vragen, wat uiteraard logischerwijs te verwachten is als men de garantie overneemt.
LuPo schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:48:

[...]

Ik vind 17" ook zeer acceptabel. Comfort is ook belangrijk inderdaad. Ik wist niet dat je bij >17" standaard zwart metaal winterbanden krijgt. Dat is dan ook nog wel belangrijk om mee te nemen in de overwegingen. ;)
Even nuanceren: bij mijn werkgever is dat standaard zo geregeld, tenzij je in je leasecontract nog extra budget opneemt voor lichtmetale wintervelgen. Tot 17 inch worden winterbanden standaard gewoon over je huidige velgen gelegd en wordt alleen het rubber verwisseld.

[ Voor 32% gewijzigd door RomeoJ op 14-09-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Get!em schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:25:
D4? Zo ja, dan breng ik hem onder de aandacht bij mijn nieuwe collega's.
D4 yes 190pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:23
In oktober zal ik op gaan voor een leasewagen. Als alles goed gaat tenminste (waar ik nu wel even op reken).
Het gaat om een vrij hoog kilometrage, dus de kans dat het een dieselauto wordt is 99%.

Ik moet me nog even beter inlezen in de kleine lettertjes van de regeling. Ik ben specifiek aan het kijken naar oa. de Mazda 3, Seat Leon of BMW 1. De eerste ziet er op papier het meest interessant uit, helaas is deze volgend jaar niet meer leverbaar voor 20% bijtelling, maar 25%.

Wel wil ik weten hoe het zit met de levertijden van de voertuigen. Is er een kans dat een voertuig nog dit jaar geleverd kan worden? Elke auto wordt sowieso duurder, met het wijzigen van de staffel van 20% naar 21%.

Het mooiste zou uiteraard een V40 met 14% bijtelling zijn, maar ik lees hierboven dat dat niet reëel is. Voor 20% vind ik het niet meer interessant voor dat model, dan valt hij voor mij af.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 11:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan bel je de dealer. Zijn goazen bol is beter geinformeerd dan die van ons.
En als je in oktober mag bestellen: succes om nog een lage bijteller geleverd te krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Dat lukt je denk ik dan alleen nog maar met een voorraadmodel, en ik gok dat die op 1 hand te tellen zijn want ze schijnen nog een run erop te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
fonsoy schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:11:
In oktober zal ik op gaan voor een leasewagen. Als alles goed gaat tenminste (waar ik nu wel even op reken).

Het mooiste zou uiteraard een V40 met 14% bijtelling zijn, maar ik lees hierboven dat dat niet reëel is. Voor 20% vind ik het niet meer interessant voor dat model, dan valt hij voor mij af.
Volgens mij garandeert Volvo nog steeds levering dit jaar als je hem nu besteld..
Afgelopen vrijdag heeft een vriend van me er ook een besteld en die komt sowieso 2015 nog op kenteken.
Volvo heeft de productie voor NL in augustus al laten verhogen en ik zie nog geen berichten dat hij uitverkocht is.

Overigens wat je reden dat hij dan afvalt, een 20% leon of een 20% volvo... Dat is echt een wereld van verschil in rijeigenschappen, afwerking, en erg subjectief 'luxe feeling' wat allemaal in het voordeel van de Volvo is. Persoonlijk zou ik hem dan tussen de mazda3 en de V40 laten gaan. De Maz3 in GTM uitvoering is wel een erg mooie auto die je nagenoeg niet tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Vandaag de 308sw ophalen. Last minute verandering zijn de kleur van de velgen: had 17" macon velgen besteld met donkergrijze inleg maar daar zit plots een levertijd van 6 weken op hoorde ik gister.

Nu worden het dezelfde velgen maar dan met zwarte inleg/binnenkant. Staat nog beter ook denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 04-10 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Schimanski: veel plezier, altijd leuk om een nieuwe wagen op te halen :)

Ik heb mijn Civic nu iets meer dan twee weken en ongeveer 3600km. Gisteren voor het eerst een echt lange rit gemaakt (NL-Zweden) met aardig wat bepakking (200kg).
Het beestje houdt zich prima. Voelt een stuk vlotter en stiller aan dan de Clio voorloopwagen. De Clio had iets zachtere stoelen wat wel fijn zat op de lange afstand, maar de Civic geeft veel meer steun waardoor je toch minder vermoeid uitstapt.
Dankzij de regen zijn de automatische licht en regen sensoren ook aardig op de proef gesteld. Ik had maar één keer de neiging om de ruitenwisser wat harder te zetten bij het inhalen van een vrachtwagen in de regen, verder deed hij het erg goed. Het dashboard en de navigatie dimmen mee. Dit werkt erg fijn: er zit weinig vertraging in en het geheel was altijd afleesbaar zonder veel te fel of donker te zijn.
De cruise control pakt erg soepel op als je wil versnellen of vertragen. De auto trekt vrij makkelijk tot 200 km/h, heb nog niet geprobeerd hoe hard hij echt kan. Zal niet veel meer zijn dan dat verwacht ik.
Al met al een positieve tweede indruk, hier ga ik me wel in vermaken de komende paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Verder nog mensen met een Kia Optima? Volgens mij 20% bijtelling verder maar het is echt een mooie auto met erg veel opties. Beter gezegd alle opties denk ik... en erg veel beenruimte achter. Kofferbakruimte daarentegen is bagger en stoelen niet neerklapbaar vanwege accupakket dus dat is natuurlijk wel een afweging. Recent gefacelift, wat voor de buitenkant niet echt een vooruitgang is geweest (vind ik) maar van binnen was het wel nodig. Bij mijn oude versie is nog duidelijk te zien dat je een Kia rijdt :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
thefox154 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:05:
[...]

Ik weet niet wat je vavond gaat doen maar ik zeg pak de rekenmachine!!

Stel je levert de huidige auto 30-12 in. En je bestelt een V40 in de 14% (of 308 die heeft een nog iets lagere bijtelling).

Dit zal je maandelijks bijtelling € x besparen. Laten we voor het gemak 100 euro zeggen.
Je leasecontract loopt 36/48 maande. Stel dit is 48 maanden dan bespaar je aan bijtelling 48 *100 = 4800 euro (mijn advies als je van de bijtelling wil profiteren 48mnd met optie tot 12 maand verlengen, kun je de maximale periode van de voordelige bijtelling meepakken).

Je levert je DS3 drie maand te vroeg in. Dat gaat je waarschijnlijk 800 / 1000 aan boete bedragen. Misschien is de leasemaatschappij zelfs wel genegen de poolauto terug te pakken als jij een contract tekent voor veel meer maanden. Dan kost het zelfs niets. Overleg dit eerst met ze.

Worse case: je bespaart op de bijtelling 4800 - 1000 boete = 3800 verdient en je hebt een Business Sport (of 308) vol opties in plaats van een kale golf voor de hoofdprijs.

Bedragen kun je zelf invullen aan de hand van je eigen situatie aangezien je zelf beter weet wat je wilt en wat dat gaat kosten. Haast is wel geboden, Volvo levert dit jaar nog uit als je nu bestelt maar dan moet je niet al te lang meer wachten. Peug weet k de status niet van.
Het probleem is dat het merkenbeleid per direct is ingevoerd. Dus wij kunnen nu alleen een Opel, Nissan, BMW of VW bestellen (theoretisch gezien, zie verhaal hieronder). In de 14% categorie blijft dan alleen een Opel Corsa en een VW Polo als optie over. Beide zijn niet veel groter dan onze huidige DS3 en dus voor ons eigenlijk geen optie. Vandaar dat ik schreef dat ik hoop dat er volgend jaar maart toevallig een V40 of 308 in de pool zit.

Daarnaast heeft mijn vriendin op dit moment een contract voor bepaalde tijd (1 jaar). Dus nu al aan komen met je keuze voor je volgende leaseauto is wat voorbarig. :+

We moeten afwachten en hopen dat ze:

1. contractverlenging krijgt in maart 2016
2. dat er tegen die tijd leuke 14% auto's in de pool zitten.

Helaas zie ik dus de V40 Business Sport en 308 Blue Lease Executive aan mijn neus voorbij gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit bij de Mitsubishi dealer aangezien mijn Outlander weer eens een beetje misselijk is.

Ben even in de "nieuwe" gaan zitten die nu nog 7% bijtelling heeft. Daar heeft echt wel een grote verandering plaats gevonden. Veel betere materialen, mooi stuur, mooi leer, mooi middenconsole. Ook andere zaken (zoals het klepje voor de laadopening wat een kloink geluid maakt als je hem dicht doet, zijn aangepast.

Het is echt een veel mooiere auto geworden. Voor degene die het oude model van hun lijstje hadden gehaald, misschien toch nog maar eens kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Contractmanager lease vindt het een leuk idee, maar onuitvoerbaar en onbetaalbaar. Scheelt zo'n 100 euro p/m extra als contract naar onze LM moet worden overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Get!em schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:57:
[...]

Contractmanager lease vindt het een leuk idee, maar onuitvoerbaar en onbetaalbaar. Scheelt zo'n 100 euro p/m extra als contract naar onze LM moet worden overgenomen.
Waarom overnemen naar jullie LM? Gewoon huidige contract in zijn waarde laten en puur qua naam overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vergeten er bij te vertellen, dat is dus geen optie. Moet naar onze LM ondanks dat we in dezelfde regio zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
thefox154 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:52:
[...]

Volgens mij garandeert Volvo nog steeds levering dit jaar als je hem nu besteld..
Afgelopen vrijdag heeft een vriend van me er ook een besteld en die komt sowieso 2015 nog op kenteken.
Volvo heeft de productie voor NL in augustus al laten verhogen en ik zie nog geen berichten dat hij uitverkocht is.

Overigens wat je reden dat hij dan afvalt, een 20% leon of een 20% volvo... Dat is echt een wereld van verschil in rijeigenschappen, afwerking, en erg subjectief 'luxe feeling' wat allemaal in het voordeel van de Volvo is. Persoonlijk zou ik hem dan tussen de mazda3 en de V40 laten gaan. De Maz3 in GTM uitvoering is wel een erg mooie auto die je nagenoeg niet tegenkomt.
Persoonlijk vind ik de V40 qua uiterlijk niet zo mooi. Het is een auto die ik een stoffig imago vind hebben. Als hij dan een stuk goedkoper is dan vergelijkbare auto's, wil ik de Volvo alsnog overwegen. Als de auto's ongeveer even duur worden, kies ik liever voor een ander model.

De Seat zal ik vooral overwegen als blijkt dat de 'premium' merken buiten budget vallen. Ook zal ik dan kijken naar de Peugeot 308, en de Opel Astra. Overigens kan ik ook nog ervoor kiezen om max. €100 bij te leggen uit mijn netto salaris. Het is dus zaak om te gaan rekenen.

De BMW1 staat ook nog op het lijstje, helaas zijn de betaalbare modellen enkel met een 3-cilindermotor leverbaar. Hiervan valt het vermogen aardig tegen. Op papier is inderdaad de Mazda het aantrekkelijkst. Ook qua motorisering, aangezien de turbodiesels (vind ik) een minder prettige vermogenafgifte kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Spuitelf schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:15:
(30k/jaar) voor €839 p/m ex brandstof dan hoor ik het graag.
30k/jaar en dan zo'n hoog leasebedrag ex brandstof :? ik rij in praktisch dezelfde auto (Summum ipv R-design) 40dkm/jaar en kom op een leasebedrag van 826/maand incl brandstof :X

Over Volvo's gesproken, ik heb nu tijdelijk een "oude" D2 uit 2013 (met de 1.6 motor, niet de nieuwe D2 met een 2.0 motor) te leen als huurauto, omdat mn D4 uit 2014 ff voor onderhoud weg is. Als eerste merk je dat de software echt verouderd is - ik mis allerlei opties in de navigatie en de menu's zijn heel anders. Daarnaast rijd het ook echt heel anders. De koppeling in de D2 is anders, hij mist een beetje gevoel en gaat stukken lichter. In de D4 gaat ie "relatief" zwaar, maar heeft wel duidelijk een aangrijppunt.

De versnellingsbak voelt ook heel anders aan in de D2, hij valt redelijk soepel in de versnelling en terugschakelen om af te remmen gaat ook vrij soepel. In de D4 moet je soms de pook een beetje in de versnelling duwen, en daardoor gaat even snel afremmen door terug te schakelen wat minder lekker.

Maar dan de motor... waar de D4 je echt van 1500 tot 4500rpm als een beer vooruit trekt, gebeurt er bij de D2 gewoon niet zoveel. Niet hoog in de toeren, niet laag in de toeren, als je een D4 gewend bent, blijf je zoeken naar waar het vermogen zit. Terugschakelen helpt niet zoveel iig. Ineens ben je net zo snel als elk ander bestelbusje :/

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Schimanski81 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:02:
Vandaag de 308sw ophalen. Last minute verandering zijn de kleur van de velgen: had 17" macon velgen besteld met donkergrijze inleg maar daar zit plots een levertijd van 6 weken op hoorde ik gister.

Nu worden het dezelfde velgen maar dan met zwarte inleg/binnenkant. Staat nog beter ook denk ik :)
Even wennen na de Octavia maar zal ongetwijfeld niet lang duren. Opvallend extraatje is DAB, staat nergens in de brochures voor deze uitvoering maar zit er dus wel op. Beter geluid dan FM, klinkt best goed over het standaard geluidsysteem.

Plaatje bij het praatje (ik vind em goed geslaagd zo):

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/rwp6dk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSynn
  • Laatst online: 02-10 14:26
PWM schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:09:
Zit bij de Mitsubishi dealer aangezien mijn Outlander weer eens een beetje misselijk is.

Ben even in de "nieuwe" gaan zitten die nu nog 7% bijtelling heeft. Daar heeft echt wel een grote verandering plaats gevonden. Veel betere materialen, mooi stuur, mooi leer, mooi middenconsole. Ook andere zaken (zoals het klepje voor de laadopening wat een kloink geluid maakt als je hem dicht doet, zijn aangepast.

Het is echt een veel mooiere auto geworden. Voor degene die het oude model van hun lijstje hadden gehaald, misschien toch nog maar eens kijken :p
Net besteld: Executive in Amethyst Black
Past met 900,- excl brandstof precies in het budget (149,- netto... )
Overigens zonder facelift was ik voor de Passat gegaan, deze zou met vergelijkbare config ~50,- netto duurder uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 23:04

Fab1Man

Live life to the fullest

Trishul schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:33:
Heeft er hier iemand ervaring met aftermarket een subwoofer laten plaatsen in de leasebak? Dus op eigen kosten. Ik weet dat je die bij inlevering weer moet verwijderen, incl. evt. de bekabeling, maar ben benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben, wat de inbouwkosten waren en evt. waar jullie het hebben laten doen.
Ik heb een behoorlijk traject doorlopen waarbij een subwoofer uiteindelijk geplaatst is om het probleem op te lossen. In feite is het zo dat ik met het akkoord van de leasemij naar een audiospecialist ben gegaan en zij hebben mij een subwoofer geadviseerd en geplaatst. De offerte heb ik opgestuurd naar de leasemij, omdat ik met hun overeen gekomen was dat zij 250 euro ervan betalen. Dit heb ik achteraf gestort gekregen op m'n rekening. Subwoofer laten inbouwen, leasemij weet er dus van. Ik weet niet hoe het zit met bekabeling, maar in dit geval zou ik zelfs zeggen laat de stekkers vooral liggen, dan kan de volgende bestuurder altijd nog kiezen voor een sub aan te sluiten :P.
Inbouwkosten lagen bij mij rond de 180 euro en ik ben daarvoor naar een audiospecialist in de buurt van Eindhoven geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Fab1Man op 15-09-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 04-10 15:42
Widow schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:36:
[...]

30k/jaar en dan zo'n hoog leasebedrag ex brandstof :? ik rij in praktisch dezelfde auto (Summum ipv R-design) 40dkm/jaar en kom op een leasebedrag van 826/maand incl brandstof :X

Over Volvo's gesproken, ik heb nu tijdelijk een "oude" D2 uit 2013 (met de 1.6 motor, niet de nieuwe D2 met een 2.0 motor) te leen als huurauto, omdat mn D4 uit 2014 ff voor onderhoud weg is. Als eerste merk je dat de software echt verouderd is - ik mis allerlei opties in de navigatie en de menu's zijn heel anders. Daarnaast rijd het ook echt heel anders. De koppeling in de D2 is anders, hij mist een beetje gevoel en gaat stukken lichter. In de D4 gaat ie "relatief" zwaar, maar heeft wel duidelijk een aangrijppunt.

De versnellingsbak voelt ook heel anders aan in de D2, hij valt redelijk soepel in de versnelling en terugschakelen om af te remmen gaat ook vrij soepel. In de D4 moet je soms de pook een beetje in de versnelling duwen, en daardoor gaat even snel afremmen door terug te schakelen wat minder lekker.

Maar dan de motor... waar de D4 je echt van 1500 tot 4500rpm als een beer vooruit trekt, gebeurt er bij de D2 gewoon niet zoveel. Niet hoog in de toeren, niet laag in de toeren, als je een D4 gewend bent, blijf je zoeken naar waar het vermogen zit. Terugschakelen helpt niet zoveel iig. Ineens ben je net zo snel als elk ander bestelbusje :/
Ik rijd nu twee jaar in zo'n D2 uit 2013, maar hij is wat mij betreft vlot genoeg. Waarschijnlijk ben je, zoals je zelf al zegt, gewoon de D4 gewend. Dan kan ik me er iets bij voorstellen dat de D2 veel langzamer aanvoelt, maar als je niet anders gewend bent dan voldoet ie prima kan ik uit ervaring zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Schimanski81 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:21:
[...]

Even wennen na de Octavia maar zal ongetwijfeld niet lang duren. Opvallend extraatje is DAB, staat nergens in de brochures voor deze uitvoering maar zit er dus wel op. Beter geluid dan FM, klinkt best goed over het standaard geluidsysteem.

[afbeelding]
Mooie bak d:)b , velgen vind ik persoonlijk wat minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Widow schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:36:
[...]

Zit hem in de gekozen opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Tankiej schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:29:
[...]

Ik rijd nu twee jaar in zo'n D2 uit 2013, maar hij is wat mij betreft vlot genoeg. Waarschijnlijk ben je, zoals je zelf al zegt, gewoon de D4 gewend. Dan kan ik me er iets bij voorstellen dat de D2 veel langzamer aanvoelt, maar als je niet anders gewend bent dan voldoet ie prima kan ik uit ervaring zeggen :D
ik heb de nieuwe D2 2.0 Liter motor en die rijdt naar mijn mening prima! _/-\o_ :D
ik heb geen idee hoe de 1.6L motor rijdt maar het zal denk ik wel iets uitmaken met de kracht onderin (als je bijv een bocht neemt in zijn 3...zal dat met de 2.0 liter motor makkelijker gaan dan met de 1.6)

Widow geeft aan dat bij de D2 makkelijker schakelen is? is dat niet hetzelfde bij de D4?
misschien is de koppeling wat zwaarder met zoveel pk...who knows...

ik ken de kracht van de D4 niet maar kan me goed voorstellen dat dit een knalskanon is in vergelijking met de D2... wat je niet kent mis je niet I guess 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Lostson op 15-09-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:33
En mijn ijswitte V40 BS (Business Sport ;)) staat volgende week bij de dealer. Ik ken de 1.6 helaas niet, maar eens een rondje met een collega meerijden om te kunnen vergelijken :)

• DennusB
  • Niet online
Ik zit toch een beetje in dubio wat betreft het laten chippen van mijn Fiesta, ze kunnen hem met 1 druk op de knop van 100 naar 147PK trekken, en ik krijg er ook ~50nM koppel bij. Dat is toch niet mis.
Leasemaatschappij gebeld en die zeggen "Als de fabrieksgarantie vervalt mag t niet, anders vinden we het prima", dealer gebeld en die zegt "Garantie vervalt, dus kan niet MAAR je zou het eventueel kunnen doen met een ODB kastje zodat ze niks weten". Chiptuner (ZipTuning) even gebeld, en die zegt "Wij nemen de garantie op motor en transmissie over na chippen, tot ie de 2 jaar heeft bereikt".
Iemand enig idee waar ik nu verstandig aan doe of mensen met ervaring hier?

• Schimanski81
  • Niet online
Dus maar 2 jaar garantie vanuit de chiptuner (dus geen fabrieksgarantie). Van de LM mag het dus niet.

De vraag is natuurlijk: op welke manier zou de LM hierachter kunnen komen? Uit te lezen mocht je bij een ongeval betrokken raken?

Ik merk toch ook wel behoorlijk verschil in de 2.0tdi uit de octavia en de 1.6 hdi in de 308sw. Chiptunen ging even door mijn gedachten heen maar bij ons is het ook niet toegestaan..ik denk dat het wel went binnen een paar weken.

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:48
Ik zou het niet doen.

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:47:
Ik zit toch een beetje in dubio wat betreft het laten chippen van mijn Fiesta, ze kunnen hem met 1 druk op de knop van 100 naar 147PK trekken, en ik krijg er ook ~50nM koppel bij. Dat is toch niet mis.
Leasemaatschappij gebeld en die zeggen "Als de fabrieksgarantie vervalt mag t niet, anders vinden we het prima", dealer gebeld en die zegt "Garantie vervalt, dus kan niet MAAR je zou het eventueel kunnen doen met een ODB kastje zodat ze niks weten". Chiptuner (ZipTuning) even gebeld, en die zegt "Wij nemen de garantie op motor en transmissie over na chippen, tot ie de 2 jaar heeft bereikt".
Garantie van de tuner is iets anders dan fabrieksgarantie, zeker als dat de fabrieksgarantie op de hele auto vervalt (wat naar ik verwacht wel het geval is?) en de tuner alleen maar motor/transmissie overneemt.

En doen zodat ze niks weten "via een ODB kastje" klinkt wel erg ongeloofwaardig. Hoe willen ze het anders doen? En er staat nog steeds ergens een waarde op "true". Bovendien maak je mij echt niet wijs dat Ford bij een beurt niet door gaat hebben dat er +50% vermogen op zit.

Oftewel, het mag gewoon niet van de dealer. De rest is omzeilen en hopen dat niemad erachter komt. Straks zit jij met een gevalletje contractbreuk, is dat het je waard?

• DennusB
  • Niet online
Mephisteus schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:55:
[...]

Garantie van de tuner is iets anders dan fabrieksgarantie, zeker als dat de fabrieksgarantie op de hele auto vervalt (wat naar ik verwacht wel het geval is?) en de tuner alleen maar motor/transmissie overneemt.

En doen zodat ze niks weten "via een ODB kastje" klinkt wel erg ongeloofwaardig. Hoe willen ze het anders doen? En er staat nog steeds ergens een waarde op "true". Bovendien maak je mij echt niet wijs dat Ford bij een beurt niet door gaat hebben dat er +50% vermogen op zit.

Oftewel, het mag gewoon niet van de dealer. De rest is omzeilen en hopen dat niemad erachter komt. Straks zit jij met een gevalletje contractbreuk, is dat het je waard?
Je hebt 3 vormen van chippen, hardwarematig (als in echt dingen in de motor aanpassen), via de ECU (software flashen) of via ODB (die past de turbo waarden enz aan als je de auto start en het kastje in de ODB aansluiting zit). Bij de 3e optie zien ze dus nooit iets als je problemen hebt en dat kastje er uit haalt!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 22:52

BM

Moderator Spielerij
Daarbij, het is leuk dat de tuner de garantie over neemt, maar.... Wat als jij over anderhalf jaar je motor in puin draait (kan ook iets zijn wat niks met de tuning te maken heeft). Ga je dan op eigen houtje (buiten de LM om) naar de tuner om garantie te claimen? Dat denk ik niet. Dan zul je toch naar de LM moeten met je verhaal, en die weten dan dus ook wat er gebeurd is, en die gaan níet happy zijn daarmee. Garantie overnemen is leuk voor particulieren, maar niet om de LM mee om de tuin te leiden.

Mijn advies, niet doen. Meer pk's is leuk, maar ruzie met de LM wil je niet, dat verlies je. Daarbij is 100pk in een Fiesta ook weer niet zo extreem weinig hoor. Hell, mijn auto heeft er minder, is zwaarder, en is ook vlot zat.

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 17-09-2015 16:02 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• DennusB
  • Niet online
BM schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:01:
Daarbij, het is leuk dat de tuner de garantie over neemt, maar.... Wat als jij over anderhalf jaar je motor in puin draait (kan ook iets zijn wat niks met de tuning te maken heeft). Ga je dan op eigen houtje (buiten de LM om) naar de tuner om garantie te claimen? Dat denk ik niet. Dan zul je toch naar de LM moeten met je verhaal, en die weten dan dus ook wat er gebeurd is, en die gaan níet happy zijn daarmee. Garantie overnemen is leuk voor particulieren, maar niet om de LM mee om de tuin te leiden.

Mijn advies, niet doen. Meer pk's is leuk, maar ruzie met de LM wil je niet, dat verlies je. Daarbij is 100pk in een Fiesta ook weer niet zo extreem weinig hoor. Hell, mijn auto heeft er minder, is zwaarder, en is ook vlot zat.
Goed verhaal! Ben t met je eens. En nee, 100pk Is verre van traag.. Maar een beetje extra pit Is nooit vervelend toch?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
BM schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:01:

Komt nog bij dat je een lastig verhaal gaat krijgen als je in het 3e of 4e jaar extra onderhoud hebt door het tunen. Dan staat de LM ook direct bij jou aan de deur.
Als het al niet eerder is. Ze hebben overal statistieken van en als je daarvan afwijkt gaan ze bekijken wat er aan de hand is. Kost geld namelijk.

* Oogje is ooit op zn vingers getikt wegens extreme bandenslijtage O-)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

Ik heb hem gisteren opgehaald en de eerste kilometers zitten er op. Ik ben er super blij mee!

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2m3sfo6.png

Klik voor de grote versie. (en ja, de klep staat nog open :) )

Koffie en meer...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Schimanski81 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:21:
[...]

[afbeelding]
Nette bak Schimanski :) Hoe is de af-fabriek navigatie tegenwoordig bij Peugeot? Hebben ze al iets van Apple Carplay ondersteuning?

• Schimanski81
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:42:
[...]

Nette bak Schimanski :) Hoe is de af-fabriek navigatie tegenwoordig bij Peugeot? Hebben ze al iets van Apple Carplay ondersteuning?
Thanks :) Veel negatieve verhalen gelezen over de navigatie maar tot nog toe zie ik geen opvallende negatieve zaken. Vind het best overzichtelijk. Bij afslagen of splitsingen is er een rijbaan overzicht met duidelijk 'plaatsnamenbord'. Kan nog niks zeggen over alternatieve routes.

Geen noviteiten als carplay enzo, nee.
Masselink schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:37:
Ik heb hem gisteren opgehaald en de eerste kilometers zitten er op. Ik ben er super blij mee!

[afbeelding]

Klik voor de grote versie. (en ja, de klep staat nog open :) )
Wel een verbetering van het vorige model. Alleen net wat te veel chroom op de voorbumper naar mijn smaak. Maar in elk geval lekker rondknorren met een ruime auto voor weinag.

• yeehaw
Over het chipverhaal, heb hiervoor als voorloopauto een A1 gereden die in overeenstemming met de leasemaatschappij gechipt was. Deze was door het chippen heel erg springering geworden in z'n 1 en in z'n 2. Dit was behoorlijk irritant bij het rijden door de stad. Bleef ook maar schakelen. De dealer die me de V40 heeft verkocht gaf aan dat ze een D2 voor een particulier hadden laten chippen en dat die daardoor ook veel minder prettig reedt. Misschien iets om rekening mee te houden.

• t_captain
  • Laatst online: 03-10 13:35
Chippen met een DSG bak is een wat lastige combo. Je zou de instellingen van de DSG moeten meenemen. Ik neem aan dat dezelfde bak verschillende setpoints heeft afhankelijk van het blok, die setpoints zou je bij chippen ook moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 04-10 22:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

t_captain schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:30:
Chippen met een DSG bak is een wat lastige combo. Je zou de instellingen van de DSG moeten meenemen. Ik neem aan dat dezelfde bak verschillende setpoints heeft afhankelijk van het blok, die setpoints zou je bij chippen ook moeten aanpassen.
Wat opzich ook een logisch gevolg is aangezien de DSG gekoppeld is aan het vermogen, welke door chippen hoger word gebracht. Dit heeft namelijk een maatje van mij ook gehad en die kon uiteindelijk terug naar een meer gerenomeerde chipper ipv de garage om de hoek ( bij wijze van).

Eindelijk zelf ook mijn lever datum terug gekregen en deze staat nu op Week 50 2015 :( duurt nog lang maar stiekem hoop ik veel sneller dan dat.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

DennusB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:47:
Ik lees tunen en ZipTuning.....alsof je een 3-Michelin-sterren diner verwacht bij de Golden Arches. :P

Ik zou het nooit doen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:29
Ik meld me hier ook maar even. Mijn bestelmoment is er nog niet, maar zit er binnen een paar maandjes wel aan te komen. Volgende ideeën en modellen passeren de revue.

Volvo V60 Cross Country (proefgereden)
BMW 3, BMW 3 GT (langer geleden proefgereden)
BMW 4 Gran Coupe (nog niet proefgereden)
VW Passat B8 (nog niet proefgereden)
Audi A4 (nieuwe model 2016) (nog niet proefgereden)

Ik rij op dit moment met een tijdelijke Passat CC van 4.5jr oud. Prima wagen, beetje outdated, een groot slagschip met heel comfy vering en geen Bluetooth (groot gemis, fervent beller).

Ik kom van een Audi A3 Berline S-tronic met ACC. Aangezien ik iedere dag naar de 2 meest file-geplaagde steden (Antwerpen en Brussel) moet rijden was ik heel gecharmeerd van de S-Tronic icm ACC. Weliswaar één klein nadeel: de ACC vertrekt zelfstandig slechts binnen 3 seconden na het stoppen. Na die 3 seconden moet je zelf even de ACC activeren door aan het hendeltje te trekken of een beetje gas te geven.

Dat gezegd zijnde, de nieuwe wagen gaat sowieso een automaat zijn, wat er ook gebeurt, dat laat ik nooit meer vallen. De automaat zal dan ook van de Duitse premium merken komen of van Volvo. Ik heb zelf nooit lang met een Volvo gereden, kan de automaat nog niet beoordelen, maar de DSG/S-tronic van Audi vond ik subliem. Heb ook al eens een dagje een 5-reeks automaat meegekregen als vervanger en dat ging ook prima, maar ik heb buiten de Audi nog niet met andere merken in automaat lang genoeg gereden om de bips en quirks van ieder merk te kunnen onderscheiden. Verder heb ik een zekere "terughoudendheid" met de automaat van Volvo. Op wat is dat rationeel gebaseerd? Geen idee, ik denk aan "het is een automaat en ik weet dat de Duitsers dat goed doen". Het feit dat ik 3 dagen met een recent Frans model reed met een automaat beneden alle peil die voor mij absoluut niet goed schakelde draagt aan dat buikgevoel bij... Maar dat is ook weer appelen met peren.

In mijn eerste BMW (BMW 1 F20) had ik nooit last van mijn rug. Met de Audi A3 (ook standaard zetels) HEEL veel. Ook met de Passat CC (verhoogde zit-wangen/sportzetels + elektrische lendensteun die heel hard te lokaal "duwt" in de rug) heb ik last van mijn rug. Ik ben geen rugpatient maar voel het wel telkens en bij de A3 was dat echt een heel groot minpunt (als in "ik heb spijt van die wagen, ook al was ie goed in de opties").
Van vele mensen heb ik al vaak gehoord dat een Volvo de betere zetels levert. Een proefrit met de meest uitgeruste zetels bevestigt dat ook wel, de Volvo zit heel comfortabel qua materialen (!) en qua instelmogelijkheden. Ik merk duidelijk een goed verschil met de huidige oude Passat qua gebruikte materialen en dat scheelt al heel veel... Daarnaast hoor ik wel positieve verhalen over de zetels van de nieuwe Passat en met namen zoals ErgoComfort denk ik dan "hmmm, toch ook mss de moeite waard". Bij BMW ken ik de zetels en weet ik dat het goed zit, zelfs in zijn meest basale vorm.

Zowel Volvo, BMW, VW en Audi bieden ACC aan op hun wagens, tot daar geen probleem. Gelijkstand. De ACC van Audi en VW werkt hetzelfde als bij de A3. Nu is het wel zo dat de nieuwe Passat een pack aanbiedt waarin een zogenaame file-assistent in zit. Dit houdt in dat de wagen ook bij lage snelheden binnen de wegmarkeringen blijft (ipv traditionele active lane assist die alleen werkt op +65km/h snelheden). Verder wordt de wagen dan ook een heel stuk intelligenter en veiliger (in slaap vallen/hartaanval/epilepsie: auto remt zelfstandig met alarmlichten tot stilstand). Met de Passat heb ik dan weer HEEL veel schrik voor rugpijnen, een gepland proefritje voor 2 dagen moet hier uitsluitsel over geven. Ik geniet met volle teugen van "tech opties" en bijstandsystemen in nieuwe wagens, dus daar heeft de Passat een streepje voor. Als de zetels goed zitten wordt het echt heel moeilijk om te kiezen... Dit bovenstaande verhaal is ook van toepassing op de nieuwe A4, wat daar dan weer leuk is als "tech gimmick" is het eventueel toevoegen van HUD en Virtual Cockpit (dat laatste is ook weer beschikbaar op de Passat). De Passat vind ik dan wel weer niet zo spannend qua uiterlijk en daar kan eventueel voor de A4 geopteerd worden, ik vrees wel dat die relatief duur gaat zijn door de introductie in leasing. Als laatste argument biedt de Passat ook een zee van ruimte wat toekomstige gezinsuitbreidingen dan weer ten goede komt.

De BMW daarentegen is het voor mij ultieme sportievere model en ineens ook datgene met het meeste klasse in mijn beleving. Ik heb een heel hoge affiniteit met dat merk en zit er ook heel comfortabel in, daarnast is hier ook ruimte om te upgraden qua zetels waardoor dat zeker goed zit. Nadeel is dat hier geen file-assistent beschikbaar is. Wel ACC met Active Lane Assist. Ik vind dit persoonlijk de mooiste wagen en ook diegene met het meeste "rijvreugde". Ook hier kan een HUD gekozen worden. Qua buikgevoel scoort deze 4 het hoogste met de Passat bijna op een gedeelde eerste plaats... Ook hier is afdoende ruimte, maar door het coupé model wel wat minder. De BMW 3 touring zijn hier gelijkwaardig qua opties en uitrusting. De 4 heeft dan wel wat meer klasse vind ik persoonlijk...

Tot slot hebben we de Volvo V60 Cross Country. Prijzen in leasing zijn voor mij nog niet bekend. Hier geldt dat de hogere positie van de wagen plus de Volvo zetels als grote pro's tellen. Verder vind de vrouw dit ook een heel mooie wagen. Allemaal fijn en wel, maar ik zit er 90% van de 5000km/maand in rond te bollen ;) . Nadeel van de Volvo vind ik het gebrek aan karakter en de rommelige bediening/verzameling knoppen allemaal op het dashboard. Daarnaast nodigt deze wagen niet uit om je arm op de middensteun te leggen en je stuur vast te houden (afstand te groot, leuning te ver naar achter). Door een automaat te kiezen kan je die arm natuurlijk permanent op de middenconsole leggen, maar ik wissel graag eens.

Alle wagens kunnen quasi met de zelfde motor uitgerust worden, muv de BMW waar ik voor ACC minstens een 2.0 moet kiezen. De 4 kan genieten van de nieuwste generatie van motoren waardoor ze er in slagen om 190pk uit dit blok te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:03
Als iemand die die afstand elke dag gedaan heeft gedurende een jaar: overweeg een lexus. Die heeft als cool voordeel dat je de pijnplekken (eg oprit kontich, aansluiting op de ring) volledig op batterij (dus in volledige stilte kan doen). Of als je geen lexus mag, de nieuwe prius.
Beide niet te krijgen zonder automaat. Als je voor een is300h gaat heb je ook een wagen die +- 320 ed aan kan. En VVA = 1450* per jaar, dus goedkoper kan het voor jou niet.

(noot: je kan helaas de VVA geoptimaliseerde business niet nemen omdat dat ding geen ACC als optie heeft, moet je naar de executive voor gaan. Anders is het 1250 per jaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Is 300 f sport gereden een geweldig fijne auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 11:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

manzonderdas schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:57:
Als iemand die die afstand elke dag gedaan heeft gedurende een jaar: overweeg een lexus. Die heeft als cool voordeel dat je de pijnplekken (eg oprit kontich, aansluiting op de ring) volledig op batterij (dus in volledige stilte kan doen). Of als je geen lexus mag, de nieuwe prius.
Beide niet te krijgen zonder automaat. Als je voor een is300h gaat heb je ook een wagen die +- 320 ed aan kan. En VVA = 1450* per jaar, dus goedkoper kan het voor jou niet.

(noot: je kan helaas de VVA geoptimaliseerde business niet nemen omdat dat ding geen ACC als optie heeft, moet je naar de executive voor gaan. Anders is het 1250 per jaar )
Iets zegt me dat als ie in een flinke D klasse zoekt, hij geen Prius zal gaan rijden ;) Maar Lexus is wel een goed alternatief imho.
Having said that: ik mis de Opel Insignia in het lijstje. Automaten van Opel komen vziw van ZF en das echt geen slecht spul :)
En dat terwijl ik er zelf nog niet dood in aangetroffen zou willen worden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fonsoy
Ik vermoed dat het sowieso wel een diesel moet zijn met 60k km per jaar.
De Prius valt ook op dat gebied af. En de Lexus wellicht ook?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:29
Sowieso diesels bij ons... Ik heb echt niets met Opel, zowel design als technisch word ik er niet warmer van dan de vooraf genoemde wagens....

3 reeks heeft net een facelift gehad, weer wat mee met zijn tijd
4 gran coupe weet ik niet of daar de lichten/bumpers van worden gelift(?)
3gt is een cruiser tot en met, ook veel kofferruimtes (zelfs onder de vloer)
Audi A4 is een duurdere passat, design valt me eigenlijk wat tegen...
Passat is de tech auto bij uitstek op dit moment, twijfel over de zetels

Gevoelsmatig neig ik naar de BMW's.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De huidige C heeft volgens mij alles wat je zou willen.
Wat ruwe motor maar meer comfortabel dan de Passat en rijassistentie is zeer uitgebreid.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:27
Ik mag ook een leaseauto voor mijn werk kiezen.

Vandaag een rondje dealers gedaan:

De keuze is momenteel:

Renault Clio Energy dCi 90 Serie Limitee Nig and Day extra optie: R-link, andere geluidssysteem,
Peugeot 208 Blue Lease Premium.

Heb nog helaas geen proefrit kunnen maken.

Zijn er mensen met ervaring in 1 van deze 2 auto's.

Ik zit erg te twijfelen, Eigenlijk is het grote verschil:
Op de 208 zit een panaromadak en Climate Control. Deze zitten op de Renault Clio niet.

Mmh lastig, lastig.
Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.