Als ik jou post lees denk ik dat veel lease rijders geen idee hebben hoe duur auto rijden wel niet is. Ik reed voordat ik een lease auto had prive een E46 3 serie. Dat was een occasion en kostte me zo'n 1000 euro/maand. Nu betaal ik 650 euro/maand bruto bijtelling voor een nieuwe C.Dus een flinke verbetering.DarkChylde schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:08:
Waar veel mensen zich op verkijken is hoeveel je dan verliest op een dure leaseauto.
Een nette bijtelling van 500 euro is per jaar 6000 euro. over 4 jaar betaal je dus 24.000 euro voor een auto die je niet mag houden. Kan je ook hele leuke andere dingen mee doen.. en als je nog verder doorrekent over 12 jaar, dan is het toch echt veel geld..
Kreeg toen wel reiskostenvergoeding, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar toch is een lease auto flink voordeliger.
Prive kosten van een nieuwe auto uitrekenen is vrij eenvoudig. Je pakt een lease calculator en reken uit hoeveel het kost. Voeg daarbij de btw bij en je hebt ongeveer de kosten van die auto.
[ Voor 9% gewijzigd door Z___Z op 05-09-2015 20:56 ]