Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DarkChylde schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:08:
Waar veel mensen zich op verkijken is hoeveel je dan verliest op een dure leaseauto.
Een nette bijtelling van 500 euro is per jaar 6000 euro. over 4 jaar betaal je dus 24.000 euro voor een auto die je niet mag houden. Kan je ook hele leuke andere dingen mee doen.. en als je nog verder doorrekent over 12 jaar, dan is het toch echt veel geld..
Als ik jou post lees denk ik dat veel lease rijders geen idee hebben hoe duur auto rijden wel niet is. Ik reed voordat ik een lease auto had prive een E46 3 serie. Dat was een occasion en kostte me zo'n 1000 euro/maand. Nu betaal ik 650 euro/maand bruto bijtelling voor een nieuwe C.Dus een flinke verbetering.
Kreeg toen wel reiskostenvergoeding, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar toch is een lease auto flink voordeliger.

Prive kosten van een nieuwe auto uitrekenen is vrij eenvoudig. Je pakt een lease calculator en reken uit hoeveel het kost. Voeg daarbij de btw bij en je hebt ongeveer de kosten van die auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Z___Z op 05-09-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:02
Z___Z schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:54:
[...]
Prive kosten van een nieuwe auto uitrekenen is vrij eenvoudig. Je pakt een lease calculator en reken uit hoeveel het kost. Voeg daarbij de btw bij en je hebt ongeveer de kosten van die auto.
Als je de auto afschrijft op 4 jaar is dat inderdaad zo. Maar als je die gewoon afschrijft op zijn levensduur (pakweg 350 tot 400k) en je veel rijdt dan ben je een heel stuk goedkoper uit, al dan niet deels door de km vergoeding.
Ik ken iemand die 160km per dag woon-werk rijdt, in NL werkt en in BE woont. Op papier krijgt die 1200 euro per maand om aan vervoer/mobiliteit/auto (of hoe het daar ook mag noemen) te besteden. Die rijdt gewoon een Golf 6 bluemotion waar nu naar bijna 4 jaar al 170k op staat. Nieuw gekocht. Aan 1 euro/l en 4.xl/100km is dat gewoon een heel pak goedkoper dan leasen in NL (wat bij het bedrijf daar niet kan/mag). Aparte situatie , dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En daar gaat je vergelijking scheef. Wat kosten nieuwe auto's je als je iedere drie jaar een nieuwe rijdt? Doe je ook als je leased.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Bij leasen heb je geen keus. Het is 4j of 5j of minder. (toch niet in de bedrijven die ik ken) Als je zelf een auto koopt ben je zelf baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:08:
[...]

Als je de auto afschrijft op 4 jaar is dat inderdaad zo. Maar als je die gewoon afschrijft op zijn levensduur (pakweg 350 tot 400k) en je veel rijdt dan ben je een heel stuk goedkoper uit, al dan niet deels door de km vergoeding.
Ik ken iemand die 160km per dag woon-werk rijdt, in NL werkt en in BE woont. Op papier krijgt die 1200 euro per maand om aan vervoer/mobiliteit/auto (of hoe het daar ook mag noemen) te besteden. Die rijdt gewoon een Golf 6 bluemotion waar nu naar bijna 4 jaar al 170k op staat. Nieuw gekocht. Aan 1 euro/l en 4.xl/100km is dat gewoon een heel pak goedkoper dan leasen in NL (wat bij het bedrijf daar niet kan/mag). Aparte situatie , dat wel.
Grove berekening:
Golf 6: 30k afschrijven naar 0 in 9 jaar 40k/jaar = 280/maand
Mrb: 100
Verzekering: 80
Onderhoud: 100
Banden: 10
Diesel bij 1:20 180
Totaal: 750

Direct lease kale golf 7 confortline bij 40k en 4,5 jaar 720 ex btw. Mag je na 4,5 jaar wel een nieuwe uitzoeken. Dus in dezelfde periode rijd je 2 nieuwe voor iets meer dan 1 auto helemaal op rijden in 9 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Z___Z schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:23:
[...]

Grove berekening:
Golf 6: 30k afschrijven naar 0 in 9 jaar 40k/jaar = 280/maand
Mrb: 100
Verzekering: 80
Onderhoud: 100
Banden: 10
Diesel bij 1:20 180
Totaal: 750

Direct lease kale golf 7 confortline bij 40k en 4,5 jaar 720 ex btw. Mag je na 4,5 jaar wel een nieuwe uitzoeken. Dus in dezelfde periode rijd je 2 nieuwe voor iets meer dan 1 auto helemaal op rijden in 9 jaar.
Fijne berekening: 350k bij 9 jaar (35 a 40k per jaar)
Golf 6 (1.6TDI 5d, navi, goed geluid en verwarmde zetels): 23k afschrijven naar 1000 in 9 jaar = 200 per maand
MRB? Verkeersbelasting = 22 per maand
Verzekering = 55
Onderhoud = 40 (1200 per jaar aan onderhoud, voor 1 beurt?)
Banden = 6.5 (om de 90k km dus 3 keer dus 3x4x60)
Diesel (bij 1:20 irl iets beter, 1.1 euro de liter (is nu 1, maar gemiddelde zal iets hoger liggen) = 180

Totaal: 503 per maand. En dat is nog ruim geschat met brandstof en onderhoud en afschrijving.

Vergelijkbare Golf op directlease.be is 605 per maand excl btw. Je rijdt dan wel in een relatief nieuwere auto. Echter kost het je ook gewoon een heel pak meer als je hem zelf zou leasen. En als je gewoon betrouwbaar en goedkoop (en comfortabel) naar je werk wilt zal er niet veel goedkopers zijn dan een diesel golfje (of vergelijkbaars). Of je moet met oude barrels of een Polo of kleiner willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BE is net met NL te vergelijken qua auto's. Ps: 90k km op je banden? Das wel heel optimistisch. Ik rijd 5 maanden op winterbanden, dus heb nu 12 maanden op m'n zomerbanden gereden. Daarin reed ik zo'n 50k km. Heb alle vier de banden al moeten laten vervangen.

Door de band ( :+ ) genomen gebruik ik in m'n leasetermijn 1 set winterbanden, 6 voorbanden en 4 achterbanden. In 140 tot 150k km.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
readytoflow schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:56:
[...]

...Dit is dan weer jammer...Net nu iedereen je die Audi gunde... ;)
Blijft ook een grap..ik rij een Passat Prive! :)

Nog 1 twijfelpunt. Kleur...argusbruin of mythoszwart voor de A4.
Zwart mettalic ,zegt dealer althans, is niet nodig. Dan net zo goed unilak zwart. Puurder e.d.
Ik weet t niet en heb nu 60% op argusbruin. Wat is jullie idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:21:
[...]

Maar probeer jij voor die 24k eens een nieuwe 5 serie rijden. Zelfs een jonggebruikte (3 jaar oud) is rustig 30 tot 45k in aanschaf. En je wil toch zeker iedere paar jaar weer het nieuwste model rijden?!
Het is wat je zelf wil. En nee, ik hoef niet het nieuwste model te rijden. Als ik een 4 jaar oude 5 serie zakelijk kon rijden tegen een redelijke bijtelling zou ik dat meteen doen.
Ik ben een paar jaar geleden met mij gezin een half jaar op wereldreis geweest.
Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven..

En een audi is toch een opgeleukte volkswagen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:07
yeehaw schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:57:
Vandaag mijn Volvo V40 ophalen bij de dealer :)

Zal straks even foto maken.
Nice, indien je ook het high performance sound system hebt, kun je testen of bij jou ook de chauffeursdeur meekraakt op de muziek (bij bass impact vooral)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:32
Ik had de verhalen gelezen inderdaad, maar heb het nog niet kunnen reproduceren. Kan je een specifiek nummer aangeven waarbij je hiervan last hebt? Dan probeer ik dat even uit. Heb je verder nog de bass harder gezet oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:30:
[...]

Nice, indien je ook het high performance sound system hebt, kun je testen of bij jou ook de chauffeursdeur meekraakt op de muziek (bij bass impact vooral)?
Wist niet dat de high performance ook de verhalen had! Met premium heb ik wel wat gedoe, maar echt duidelijk is het allemaal niet.

Als m'n auto stilstaat, de motor stationair draait, en het nummer bass heavy is (seven nation army intro bv), dan kraakt ie er behoorlijk op los. Consistent reproduceerbaar ook. Daarvoor gaat hij donderdag naar de garage. Heb de bas overigens via de equalizer teruggeschroeft.

Echter ben ik afgelopen vrijdag met hardstyle mixes naar München gereden, en na een paar uur mijn "random goeie nummers" playlist opgezet waar ook wel wat bas tussen zit, in totaal 10 uur rijden nergens maar dan ook echt nergens last van gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Mephisteus op 06-09-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
wvkreg schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:28:
[...]

Zwart mettalic ,zegt dealer althans, is niet nodig. Dan net zo goed unilak zwart. Puurder e.d.
Heel persoonlijk he...
Ik had een bruine C350e met beige en bruin lederen interieur.
Gewoon omdat ik dat mooi vond en ook omdat iedereen al zwart of zilver neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

wvkreg schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:28:
[...]

Ik zou voor bruin gaan. Anders zwart.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Z___Z schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:54:
[...]

Als ik jou post lees denk ik dat veel lease rijders geen idee hebben hoe duur auto rijden wel niet is. Ik reed voordat ik een lease auto had prive een E46 3 serie. Dat was een occasion en kostte me zo'n 1000 euro/maand. Nu betaal ik 650 euro/maand bruto bijtelling voor een nieuwe C.Dus een flinke verbetering.
Kreeg toen wel reiskostenvergoeding, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar toch is een lease auto flink voordeliger.

Ik had voor ik mij huidige leaseauto had bijna privé een 320d van 3 jaar oud gekocht. Maar vergoeding voor woon werk verkeer stond toen ter discussie.
En als je voordelige leaseauto neemt, dan is een vergelijkbare privé zeker duurder. Maar je hebt binnen lease ook veel keuze hoeveel je zelf wil toeleggen ivm bijtelling. Word over een paar jaar weer anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
yeehaw schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:37:
Ik had de verhalen gelezen inderdaad, maar heb het nog niet kunnen reproduceren. Kan je een specifiek nummer aangeven waarbij je hiervan last hebt? Dan probeer ik dat even uit. Heb je verder nog de bass harder gezet oid?
Thanks, ik kan het eigenlijk reproduceren met vrijwel alles waar bass inzit. Bass staat bij mij op neutraal in de equalizer, ook de lage frequenties staan op neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Ik heb het net getest en mijn deur resoneert inderdaad ook. Wel de eerste keer dat ik het gehoord heb vreemd genoeg. Ik vind het verder niet heel erg storend, het geluid van de High Performance audio is voor mij verder echt goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag een Lexus IS-300h mee als leenauto. Dat ding rijdt als een zonnetje, alleen weet ik niet in welk segment ik hem zou plaatsen. Tussen de 3 en 5 serie in? Wat denken jullie?

Al met al is het ding vrij vlot door de electrische aandrijflijn en het dashboard is minder plastic dan verwacht. Toffe auto, jammer dat het volgend jaar geen 20%ér meer is, anders had hij zeker kans gemaakt :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:03
3-serie. Zowel van binnenruimte als van koffer. Buitenafmetingen passen meer bij 5-serie, maar de meeste leasemaatschappijen plaatsen hem tussen de 3, A4, C klasse.
Zeer fijne auto, als je niet van drama houdt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
IS300h is van binnen kleiner dan een 3-serie. Qua wielbasis past hij in het rijtje 3/A4/C. Dus ik zou hem net onder de 3 serie plaatsen. Ik had hem ook proefgereden, maar m'n vrouw vond hem niet mooi :). Straalde veel minder klasse uit dan een C-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:00
yeehaw schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:57:
Vandaag mijn Volvo V40 ophalen bij de dealer :)

Zal straks even foto maken.
Waar blijven de foto's? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

Fab1Man

Live life to the fullest

yeehaw schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:10:
Ik heb het net getest en mijn deur resoneert inderdaad ook. Wel de eerste keer dat ik het gehoord heb vreemd genoeg. Ik vind het verder niet heel erg storend, het geluid van de High Performance audio is voor mij verder echt goed genoeg.
Hier kon je mijn ervaring al lezen ;) :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43770295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Gaf vandaag tijdens de terugrit en flinke dreun aan de binnenzijde, gekraak is nu weg, ook op hogere volumes zelfs... Ff aankijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 11:23

Zak

Leasestress!

Ik rijd nou zo'n 20 maanden in een 208 en ik heb mijn manager laten weten dat er asap wat anders moet komen en dat de 208 moet worden doorgeschoven. Om de volgende redenen:

- ben in januari van de NL bv. naar de BE BVBA overgestapt. Werk dus fulltime in Brussel. Auto meegenomen vanuit NL want ze hadden geen andere bestuurder op dat moment. Ik ben van 35k per jaar naar 75k in km gegaan. Vooral doordat naar Brussel een stuk verder is en ik voor deze functie ook vaker diep Duitsland in moet voor gesprekken bij de DE moeder. Werkelijk gebruik past dus niet bij leasecontract.

- jan 2014 officieel bij deze organisatie gestart. Zou maar een jaartje blijven dus ik heb gezegd doe maar een klein gebakje wat je makkelijk kan doorschuiven. Toch blijven plakken. Maar dat klein gebakje breekt me nu. Vorig jaar al 3 weken niet kunnen lopen /liggen/zitten omdat er een zenuw in mijn rug klem zat. Klachten zijn minder nou ik veel oefeningen doe, regelmatig spierverslappers en pijnstillers pak etc. Allemaal niet heel gezond. Helaas door de beklemde zenuw ook last van een trillend linkerbeen welke soms uitvalt.

Hiervoor 7 jaar ZZPer geweest en 100kkm per jaar in verschillende C5 Tourers. Geweldige auto. Nooit last van mijn rug of been.

Nou heb ik toestemming gekregen om wat te regelen. De 208 gaat gewoon terug naar NL. Ze kijken maar wat ze ermee doen. Maar ik moet dus wel wat anders...

Situatie is ingewikkeld. Woon in NL maar werk in BE dus kan in beide landen een auto kiezen.

NL is makkelijk want de vrienden van de BD hoeven de fiscale waarde niet te hoog te schatten en ik hoef geen douanepapieren in de auto te leggen. NL is ook lastig want fiscale waarde is hoog wat weer een effect heeft op de VAA. NL is misschien ook makkelijk omdat NL me toch over een jaartje of max twee terugwil waarschijnlijk. Althans dat lieten ze doorschemeren toen ik aangaf dat ze de 208 terugkregen.

BE lijkt gunstig. Maar ik heb nog altijd te maken met NL bijtelling welke bij mijn wereldinkomen word geteld.

Maar goed... Eerst de auto maar en dan puzzelen waar we deze nemen.

De requirements:
- goede stoelen. Ik rijd per dag minimaal 128km enkele reis.
- Automaat. Dit ivm last van mijn linkerbeen. En richting Brussel=file en veel op ieder moment van de dag.
- limiter. Beter dan cc

De Nice to haves:
- automatisch dimmende binnenspiegel en eventueel buitenspiegels.
- meer ruimte dan de 208 maar dat is niet zo moeilijk.

We zijn met twee en een grote hond. Kinderen helaas niet en zal ook niet gebeuren of adoptie moet opeens heel makkelijk worden helaas. Wel nemen we graag onze nichtjes mee op uitstapjes. Een met rolstoel dus kofferbak is gewenst. Dus een station. Maar hoeft niet perse zo groot als de C5 want... En nou komen we bij een belangrijk punt: ik wil er zo weinig mogelijk aan kwijt zijn. Dan heb ik het over VAA en bijtelling.

Een leasebudget heb ik niet. Ze vertrouwen wel dat ik een verstandige keuze maak. Dus tsja... What to do?

De combi goede stoelen en automaat bijten een beetje met mijn wens zo min mogelijk uit te geven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Klinkt alsof de Auris TS wat voor je is als je die stoelen fijn vindt. CVT automaat en redelijk wat ruimte maar iets compacter dan de C5. Ook een stuk goedkoper met lagere aanschafprijs en in NL 14% bijtelling. Lage CO2 uitstoot dus misschien in BE ook wel gunstig?
Het enige nadeel is dat het een benzine hybride is, dus je gaat wel fors aan brandstof lappen (nou ja de baas dan). Anders misschien de Volvo V60 D6, al weet ik niet of je die nog dit jaar gaat krijgen. Hybride diesel met erg fijne stoelen en automaat. Iets kleiner dan de C5. Heeft wel een hoge cataloguswaarde maar nu in NL nog lage bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De regels omtrent VAA zijn in Belgie altijd nog gunstiger dan de bijtellingsregels in Nederland, ik zou dus zeker proberen je auto in Belgie te nemen zolang je in Belgische loondienst bent, daarna maakt het effectief niet meer uit.

Volgens mij heeft BMW fiscaal redelijk voordelige auto's in Belgie, bovendien zijn ze daar enorm populair en gangbaar waardoor je er vermoedelijk gemakkelijk weer vanaf geraakt zodra je terug naar de BV zou verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak

Zak

Mijn pa rijd een auris. Beetje plastic en die stoelen voelen niet super comfortabel. Heb er maar even in gezeten dus misschien te snel geoordeeld. Maar met minimaal 60k (echt minimaal. Alle vakantiedagen nemen en dan vliegen, 1 dag thuiswerken en minimaal naar DE) is benzine niet echt een optie.

En het probleem is dat ik zowel met VAA en bijtelling te maken heb. Dus dubbel genaaid ;) die fiscaal leuke BMW is dus weer fiscaal vervelend in NL. En de V60 is idd een optie maar dan moet die wel nog NU leverbaar zijn. Al klik ik zo bij leaseplan een flinke maandprijs bij elkaar. Heb ik toch wel een beetje moeite mee... Budget kan ik ook voor andere dingen gebruiken namelijk zoals de teamleden. Lastig. Dubbeltje op de eerste rang weer ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Zak op 07-09-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Octavia combi is een goede auto voor een redelijke prijs. Of misschien een 308 sw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Waarom heb je met beide te maken. Je bent in Belgische loondienst toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak

Zak

NL collega heeft een Skoda idd. Mooie complete auto. Maar dan moet ik de verschillende stoelen wel uitproberen want die wat hij heeft zijn goed voor een half uur en dan begint het langzaam pijn doen. Maar hij had de simpelste versie als ik het goed herinner.

Als inwoner van NL maar werkzaam in BE moet je toch belastingaangifte doen. Je geeft dan je wereldinkomen op. Dat is je Belgisch inkomen waar je allemaal gekke berekeningen op moet loslaten. De bijtelling komt hier gewoon bovenop. Zo bereken je dan hoeveel je in NL verdiend zou hebben en hoeveel belasting daarbij hoort. Aangezien je geen dubbel belasting hoeft te betalen trekken ze een deel van wat je in belgie aan belasting hebt betaald weer er vanaf. Aangezien belgie veel meer belasting heft krijg je iets terug van NL of kan je iets reserveren voor andere jaren. Je bijtelling maakt dus dat je minder terugkrijgt of kunt reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 16:48
Zak schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:16:
Leasestress!

Ik rijd nou zo'n 20 maanden in een 208 en ik heb mijn manager laten weten dat er asap wat anders moet komen en dat de 208 moet worden doorgeschoven. Om de volgende redenen:

- ben in januari van de NL bv. naar de BE BVBA overgestapt. Werk dus fulltime in Brussel. Auto meegenomen vanuit NL want ze hadden geen andere bestuurder op dat moment. Ik ben van 35k per jaar naar 75k in km gegaan. Vooral doordat naar Brussel een stuk verder is en ik voor deze functie ook vaker diep Duitsland in moet voor gesprekken bij de DE moeder. Werkelijk gebruik past dus niet bij leasecontract.

- jan 2014 officieel bij deze organisatie gestart. Zou maar een jaartje blijven dus ik heb gezegd doe maar een klein gebakje wat je makkelijk kan doorschuiven. Toch blijven plakken. Maar dat klein gebakje breekt me nu. Vorig jaar al 3 weken niet kunnen lopen /liggen/zitten omdat er een zenuw in mijn rug klem zat. Klachten zijn minder nou ik veel oefeningen doe, regelmatig spierverslappers en pijnstillers pak etc. Allemaal niet heel gezond. Helaas door de beklemde zenuw ook last van een trillend linkerbeen welke soms uitvalt.

Hiervoor 7 jaar ZZPer geweest en 100kkm per jaar in verschillende C5 Tourers. Geweldige auto. Nooit last van mijn rug of been.

Nou heb ik toestemming gekregen om wat te regelen. De 208 gaat gewoon terug naar NL. Ze kijken maar wat ze ermee doen. Maar ik moet dus wel wat anders...

Situatie is ingewikkeld. Woon in NL maar werk in BE dus kan in beide landen een auto kiezen.

NL is makkelijk want de vrienden van de BD hoeven de fiscale waarde niet te hoog te schatten en ik hoef geen douanepapieren in de auto te leggen. NL is ook lastig want fiscale waarde is hoog wat weer een effect heeft op de VAA. NL is misschien ook makkelijk omdat NL me toch over een jaartje of max twee terugwil waarschijnlijk. Althans dat lieten ze doorschemeren toen ik aangaf dat ze de 208 terugkregen.

BE lijkt gunstig. Maar ik heb nog altijd te maken met NL bijtelling welke bij mijn wereldinkomen word geteld.

Maar goed... Eerst de auto maar en dan puzzelen waar we deze nemen.

De requirements:
- goede stoelen. Ik rijd per dag minimaal 128km enkele reis.
- Automaat. Dit ivm last van mijn linkerbeen. En richting Brussel=file en veel op ieder moment van de dag.
- limiter. Beter dan cc

De Nice to haves:
- automatisch dimmende binnenspiegel en eventueel buitenspiegels.
- meer ruimte dan de 208 maar dat is niet zo moeilijk.

We zijn met twee en een grote hond. Kinderen helaas niet en zal ook niet gebeuren of adoptie moet opeens heel makkelijk worden helaas. Wel nemen we graag onze nichtjes mee op uitstapjes. Een met rolstoel dus kofferbak is gewenst. Dus een station. Maar hoeft niet perse zo groot als de C5 want... En nou komen we bij een belangrijk punt: ik wil er zo weinig mogelijk aan kwijt zijn. Dan heb ik het over VAA en bijtelling.

Een leasebudget heb ik niet. Ze vertrouwen wel dat ik een verstandige keuze maak. Dus tsja... What to do?

De combi goede stoelen en automaat bijten een beetje met mijn wens zo min mogelijk uit te geven volgens mij.
Ik heb een golf diesel met dsg. Super combinatie vind ik. Stoelen de ergonomische gekozen. Half leer. Voldoende steun. Verwarming. Zit vlak bestuurder te verstellen. Lende steun. Etc.

Ik heb zelf rug problemen en met deze stoelen geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Zak schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:33:
Als inwoner van NL maar werkzaam in BE moet je toch belastingaangifte doen. Je geeft dan je wereldinkomen op. Dat is je Belgisch inkomen waar je allemaal gekke berekeningen op moet loslaten. De bijtelling komt hier gewoon bovenop. Zo bereken je dan hoeveel je in NL verdiend zou hebben en hoeveel belasting daarbij hoort. Aangezien je geen dubbel belasting hoeft te betalen trekken ze een deel van wat je in belgie aan belasting hebt betaald weer er vanaf. Aangezien belgie veel meer belasting heft krijg je iets terug van NL of kan je iets reserveren voor andere jaren. Je bijtelling maakt dus dat je minder terugkrijgt of kunt reserveren.
Ahja, ik was in de wat met een andere situatie. Dat maakt het inderdaad onhandig, ik denk dat het dan effectief niet uitmaakt wat je doet omdat de belastingen toch aangevuld worden tot het 'worst case' scenario :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Trishul schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:03:
Gaf vandaag tijdens de terugrit en flinke dreun aan de binnenzijde, gekraak is nu weg, ook op hogere volumes zelfs... Ff aankijken...
Speaker doet het nog wel? :P
Komen eraan, moet nog even mooie foto's maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
yeehaw schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 06:22:
[...]

Speaker doet het nog wel? :P

[...]

Komen eraan, moet nog even mooie foto's maken :P.
Hoop dat het nu verholpen is met resonantie in de deurpanelen. Volgende week woensdag mag ik ook eindelijk mijn V40 op gaan halen ;)

Ben ook wel benieuwd naar je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Zak schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:33:
NL collega heeft een Skoda idd. Mooie complete auto. Maar dan moet ik de verschillende stoelen wel uitproberen want die wat hij heeft zijn goed voor een half uur en dan begint het langzaam pijn doen. Maar hij had de simpelste versie als ik het goed herinner.

Zuinige benzine auto's: de nieuwe Auris TS. De goedkoopste die je kan rijden denk.
Plug in hybride: Outlander PHEV. Niet zuinig, niet een echte berijders auto. Maar wel comfortabel en ruim. En zo te zien dit jaar nog te leveren als je nu besteld.

De V60 PHEV. Maar met 15% gaat die ook al richting de 450,- per maand.

Wat hele goede auto's voor je kunnen zijn:
- Skoda Octavia
- VW Golf
-BMW Active Tourer/3 station

Maar als ik het zo lees, zou ik dens kijken naar de nieuwe Suberb.
Ik denk dat jij met de sedan al heel aardig uit de voeten kan!
Energielabel A, niet duur en erg comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Zak schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:16:
Ik ben van 35k per jaar naar 75k in km gegaan.
En daarnaast werk je ook nog :X ? Pff, ik ben al niet blij met de 45k/jaar wat ik nu rij, maar ik moet er niet aan denken om 75k per jaar te rijden. Tenzij je volgas kan op de Autobahn op een zondagochtend ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:09:
[...]

En daarnaast werk je ook nog :X ? Pff, ik ben al niet blij met de 45k/jaar wat ik nu rij, maar ik moet er niet aan denken om 75k per jaar te rijden. Tenzij je volgas kan op de Autobahn op een zondagochtend ;)
Ligt eraan of het werktijd is :) Ik rij zelf ook zo'n 50K km per jaar maar flink deel hiervan is onder werktijd. Dus als ik, zoals gisteren, van huis in Zeeland naar locatie diep in Noord-Holland ga, plan ik dit bezoek niet in om 9 uur in de ochtend.

@Zak; volgens mij best een aantal opties; pak een C-segmenter station diesel met automaat en sportstoelen (Golf, Octavia etc). Voor 33K ben je er dan wel ongeveer (NL prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Valt mij op dat er weinig mensen een Q50 van Infinity rijden qua lease, is hier een reden voor?
Toch een prachtige wagen voor niet heel veel geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Waarschijnlijk de bijtelling. gelijkwaardige auto's hebben modellen met 20% bijtelling. Scheelt behoorlijk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
G.Scholtens schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:43:
Valt mij op dat er weinig mensen een Q50 van Infinity rijden qua lease, is hier een reden voor?
Toch een prachtige wagen voor niet heel veel geld?
25% met een hoge leaseprijs die overeenkomt met een 7% C klasse.
Dan kan de infinity nog zo gaaf zijn.......

Nog even en we zijn van dit oneerlijke systeem af.. Die Q50 is mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
thefox154 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:37:
[...]

25% met een hoge leaseprijs die overeenkomt met een 7% C klasse.
Dan kan de infinity nog zo gaaf zijn.......

Nog even en we zijn van dit oneerlijke systeem af.. Die Q50 is mooi!!
Als het "oneerlijke" systeem weg is, dan blijft de leaseprijs van de Q50 hoog, want die is niet gebaseerd op de bijtellingsregels.

Ik denk dat een belangrijke reden van de lage restwaarde van Infiniti's is omdat er maar 2 dealer zijn in Nederland. Dus alle auto's die terug komen bij de leasemaatschappij kunnen alleen verkocht worden in de buurt van Amsterdam en Rotterdam.

Als ze van Renault dealers Infiniti service punten maken, dan zal dit misschien beter worden, maarja dat is waarscheinlijk devalueren van de merkbeleving. Hoewel dit bij VW wel kan samen met Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Z___Z schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:49:
[...]

Als het "oneerlijke" systeem weg is, dan blijft de leaseprijs van de Q50 hoog, want die is niet gebaseerd op de bijtellingsregels.

Ik denk dat een belangrijke reden van de lage restwaarde van Infiniti's is omdat er maar 2 dealer zijn in Nederland. Dus alle auto's die terug komen bij de leasemaatschappij kunnen alleen verkocht worden in de buurt van Amsterdam en Rotterdam.

Als ze van Renault dealers Infiniti service punten maken, dan zal dit misschien beter worden, maarja dat is waarscheinlijk devalueren van de merkbeleving. Hoewel dit bij VW wel kan samen met Audi.
Klopt, in de VS zag ik aardig wat Infiniti's rondrijden en vooral de nieuwere modellen zagen er toch een stuk meer premium uit dan de Renaults hier. De vergelijking VW<>Audi is niet helemaal eerlijk, omdat VW in de loop der jaren steeds meer een soort 'premium-light' merk is geworden van VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Z___Z schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:49:
[...]

Bij leaseplan direct was hij helemaal niet duur toen ik hem daar een maandje of 4 geleden invoerde.
Zat gewoon op hetzelfde leasebedrag als de A3 etron etc. Heb in ieder geval niet ervaren dat hij extreem duur was. Nu volgens mij nog steeds niet?

Edit: Ik zie een Business Premium (7AT, 208PK) + Welcome pack staan voor 838 (48mnd/30k perjaar). Deze is al luxer aangekleed dan de audi's die ik hier onlangs zal langskomen. Paar opties op een A4 om in de buurt van de uitrusting te komen en je betne al meer geld kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 08-09-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Vandaag plots foto's in de inbox van mijn 308sw die bij de dealer is aangekomen :) voor het eerst een echt nieuwe leaseauto, maakt het extra leuk.

Volgende week ophalen, moeten nog wat accessoires op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
thefox154 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:50:
[...]

Bij leaseplan direct was hij helemaal niet duur toen ik hem daar een maandje of 4 geleden invoerde.
Zat gewoon op hetzelfde leasebedrag als de A3 etron etc. Heb in ieder geval niet ervaren dat hij extreem duur was. Nu volgens mij nog steeds niet?

Edit: Ik zie een Business Premium (7AT, 208PK) + Welcome pack staan voor 838 (48mnd/30k perjaar). Deze is al luxer aangekleed dan de audi's die ik hier onlangs zal langskomen. Paar opties op een A4 om in de buurt van de uitrusting te komen en je betne al meer geld kwijt.
C220 Automaat lease edition van 47k heeft hetzelfde leasebedrag inclusief brandstof bij 48 maanden 40k per jaar als de Q50 welcome Editon van 37k bij direct lease zonder lease extra's voor 1100 euro/maand.

Dus logisch dat niemand dan de Q50 kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Z___Z schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:06:
[...]

C220 Automaat lease edition van 47k heeft hetzelfde leasebedrag inclusief brandstof bij 48 maanden 40k per jaar als de Q50 welcome Editon van 37k bij direct lease zonder lease extra's voor 1100 euro/maand.

Dan moet je een andere leasemaatschappij nemen die prijs slaat nergens op ;)
De versie die ik net opschreef is er eentje van 44k voor toch echt een stuk minder geld dan wat jij nu noemt. Met jou kilometerstand vraagt Leaseplandirect vraagt € 912 voor 48mnd , waarde 44k met welcome pack + led verlichting en dan heb je bijna alle denkbare luxe aanboord.
Als je een A4 met hetzelfde vermogen en redelijk gelijke opties configureer betaal je ongeveer hetzelfde in de maand. Mercedes weet ik niet hoe de pakketten zitten dus die vind ik lastig te vergelijken.

Zal hem bij infiniti denk ik voornamelijk aan het dealernetwerk liggen, 99% van nederland zal niet weten waar je er eentje kan kopen >:) Ik zou ook geen dealer weten en zit toch redelijk in de auto's :+

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 09-09-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
thefox154 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:43:
[...]

Dan moet je een andere leasemaatschappij nemen die prijs slaat nergens op ;)
De versie die ik net opschreef is er eentje van 44k voor toch echt een stuk minder geld dan wat jij nu noemt. Met jou kilometerstand vraagt Leaseplandirect vraagt € 912 voor 48mnd , waarde 44k met welcome pack + led verlichting en dan heb je bijna alle denkbare luxe aanboord.
Als je een A4 met hetzelfde vermogen en redelijk gelijke opties configureer betaal je ongeveer hetzelfde in de maand. Mercedes weet ik niet hoe de pakketten zitten dus die vind ik lastig te vergelijken.

Zal hem bij infiniti denk ik voornamelijk aan het dealernetwerk liggen, 99% van nederland zal niet weten waar je er eentje kan kopen >:) Ik zou ook geen dealer weten en zit toch redelijk in de auto's :+
Ik denk dat je de brandstofvoorschot bent vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Z___Z schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat je de brandstofvoorschot bent vergeten....
Daar heb je 100% gelijk in. Ik calculeer ze hier altijd zonder brandstofvoorschot aangezien dit vaak scheef loopt bij veel modellen en wij in het bedrijf een eigen overeenkomst hebben met een andere firma die onze tankpassen regelt.

Maar goed als ik een a4 limo pak met 140kw, automaat, leer, pro line, en wat vergelijkbare opties kost deze bij leaseplan direct zonder brandstofvoorschot ook € 886,- (48mnd, 40k) dus het verschil in de leaseprijs valt mij dan nog wel mee. Denk dat veel mensen dan sowieso door status beïnvloed worden en dat het echt een dealer issue is, mensen vinden de auto mooi maar als je voor onderhoud weet ik veel waar heen moet dan verkoopt dat natuurlijk niet. Ik zou hem persoonlijk graag rijden maar niet met dit dealernetwerk (adam of rdam zie ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik meld me ook weer in dit topic, na 5 jaar gaat mijn Audi A1 eruit en ik ben weer toe aan een nieuwe. Helaas is er een forse beperking in de merken doorgevoerd en ga ik meer eigen bijdrage voor privegebruik betalen, dus blijft er minder auto over.... ik kan in elk geval niet meer dezelfde goed aangeklede auto bestellen, en dat doet wel pijn.. :X

Nu kijk ik naar VW Golf of Polo, weer een Audi A1 of een A3 als het budget het toelaat, BMW-1, een Volvo V40, Ford Focus of Renault Clio of Megane. Ik wil zo laag mogelijk in de bijtelling komen maar helaas mogen we geen hybride plug-in rijden, dus dan kom ik waarschijnlijk op 20% uit als de auto nog voor het eind van het jaar geleverd kan worden.

Voor mijn auto vind ik comfort belangrijk, en snelheid ook eigenlijk wel. En uiterlijk. Ik moet er wel verliefd op worden.... O+ Van die veiligheidssnufjes als een trillend stuur als je van de weg dreigt te raken vind ik niet zo spannend en ik wil liever ook geen automaat, maar wel navigatie, climate control, sportstoelen (ik ben nogal klein en anders heb ik het gevoel alsof ik op een bankstel zit), Xenon en goed geluid. Ik mag sowieso een benzineauto bestellen maar diesel mag eventueel ook, ik zit precies rond het omslagpunt.

Als ik alles mocht bestellen wat ik wilde bestelde ik een A1 quattro in knalgeel, maar dat zit er financieel niet in.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dus wordt het een knalgele A1 met zoveel mogelijk opties binnen het budget. En balen dat je daarvoor meer uit moet geven dan je eerst moest.
Zie verder het relaas vn de afgelopen 6 pagina's ofzo over een Audi A4 en andere premium merken :P

@Zak: als ik jou was zei ik tegen mijn baas dat ie de leasemij belde om te vragen wat ze nog met weinig bijtelling hebben staan. Dat kost jou op de korte termijn het minste. En daarna verder zoeken. De goedkope bijtellers hebben in NL gewoon een lange wachtlijst en zo lang wil je in die 208 echt niet meer rondtoeren. Dus eerst een tussenoplossing en dan verder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 03-10 13:35
Z___Z schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:06:
[...]

Bijtelling scheelt wel, 10k minder cataloguswaarde = 2500 minder bijtellen = 100 in de maand netto. Maar ook dan is het een bescheiden verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:16:
[...]

Bijtelling scheelt wel, 10k minder cataloguswaarde = 2500 minder bijtellen = 100 in de maand netto. Maar ook dan is het een bescheiden verschil.
Ja klopt, straks wel, maar nu niet, want de C-klasse is 20% en de Q50 is 25%, dus qua bijtelling zijn ze nagenoeg even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Frieda schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:41:
Ik meld me ook weer in dit topic, na 5 jaar gaat mijn Audi A1 eruit en ik ben weer toe aan een nieuwe. Helaas is er een forse beperking in de merken doorgevoerd en ga ik meer eigen bijdrage voor privegebruik betalen, dus blijft er minder auto over.... ik kan in elk geval niet meer dezelfde goed aangeklede auto bestellen, en dat doet wel pijn.. :X

Nu kijk ik naar VW Golf of Polo, weer een Audi A1 of een A3 als het budget het toelaat, BMW-1, een Volvo V40, Ford Focus of Renault Clio of Megane. Ik wil zo laag mogelijk in de bijtelling komen maar helaas mogen we geen hybride plug-in rijden, dus dan kom ik waarschijnlijk op 20% uit als de auto nog voor het eind van het jaar geleverd kan worden.

Voor mijn auto vind ik comfort belangrijk, en snelheid ook eigenlijk wel. En uiterlijk. Ik moet er wel verliefd op worden.... O+ Van die veiligheidssnufjes als een trillend stuur als je van de weg dreigt te raken vind ik niet zo spannend en ik wil liever ook geen automaat, maar wel navigatie, climate control, sportstoelen (ik ben nogal klein en anders heb ik het gevoel alsof ik op een bankstel zit), Xenon en goed geluid. Ik mag sowieso een benzineauto bestellen maar diesel mag eventueel ook, ik zit precies rond het omslagpunt.

Als ik alles mocht bestellen wat ik wilde bestelde ik een A1 quattro in knalgeel, maar dat zit er financieel niet in.... >:)
Hm, zo laag mogelijk in de bijtelling. Een v40 business sport of ocean race is bv. 14% bijtelling en rijk uitgerust. Zo heb je een redelijk luxe auto voor niet zoveel bijtelling, maar je moet m natuurlijk wel leuk vinden :P Ga anders even langs voor een proefrit. Test ook even of je het geluid wel goed vindt, want ik heb het gevoel dat het geluid bij VAG beter is als bij Volvo. De 1 serie is het meest premium van het rijtje, maar dan moet je er wel flink wat geld tegenaan gooien aan opties om m zo te maken. Een v40 met 18" velgen ziet er ook dik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

Ik ben net gebeld door de dealer. Ik mag volgende week woensdag mijn Mitsubishi Phev instyle afhalen.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
gefeliciteerd. Altijd mooi moment.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Mijn Peug 308SW Blue Lease Executive wordt in de week van 30 oktober geleverd, leuk leuk :)

• thefox154
PeaceNlove schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Ook bij mij gaf het systeem van Volvo de optie wel aan, maar de dealer vertelde me dat hij door schade en schande er achter was gekomen dat het in de praktijk toch niet kon :X
Ik kan je hierbij officieel bevestigen dat je dealer iets niet goed gedaan heeft.

De automatische binnenspiegel+kompas kan prima als optie in de business sport.
Mijn auto is inmiddels binnen moet hem alleen nog even laten staan. Was gisteren kijken en de binnenspiegel zat er al netjes in gemonteerd. Ook de bijrijdersstoel is vervangen door een in hoogte verstelbare stoel. Ruiten zijn getint, ziet er super netjes uit en is gewoon het volledige ruit. Iemand hier zij dat ze het afsneden bij de stipjes die in het ruit zitten. Dat klopt dus ook niet.
Kan niet wachten.. Maar zal nog moeten november komt hij pas uit de stal :'(

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 16:09
Wat is bij jullie de regeling, leasebedrag inclusief of exclusief brandstofvoorschot (incl of excl btw)?

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

Hangt helemaal van de werkgever af... Bij mij is het inclusief brandstof, exclusief BTW en inclusief BTW correctie.

• thafusion
Ben van werkgever veranderd recent; oude rekende exclusief brandstofvoorschot nieuwe inclusief.
Mijn leasebudget is wel omhoog gegaan maar onvoldoende om het verschil in brandstof te compenseren :(

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

thefox154 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:11:
[...]

Ik kan je hierbij officieel bevestigen dat je dealer iets niet goed gedaan heeft.

De automatische binnenspiegel+kompas kan prima als optie in de business sport.
Mijn auto is inmiddels binnen moet hem alleen nog even laten staan. Was gisteren kijken en de binnenspiegel zat er al netjes in gemonteerd. Ook de bijrijdersstoel is vervangen door een in hoogte verstelbare stoel. Ruiten zijn getint, ziet er super netjes uit en is gewoon het volledige ruit. Iemand hier zij dat ze het afsneden bij de stipjes die in het ruit zitten. Dat klopt dus ook niet.
Kan niet wachten.. Maar zal nog moeten november komt hij pas uit de stal :'(
Mooi dat het voor jou toch wel werkt. De V40 was uiteindelijk een te lage auto voor me, dus ik ben inmiddels de gelukkige berijder van een Octavia, ook met dimmende binnenspiegel 8)

Ik heb overigens 750 inclusief brandstof als leasebudget.

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 10-09-2015 11:48 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

thafusion schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:47:
Ben van werkgever veranderd recent; oude rekende exclusief brandstofvoorschot nieuwe inclusief.
Mijn leasebudget is wel omhoog gegaan maar onvoldoende om het verschil in brandstof te compenseren :(
Dat is wel balen inderdaad, zeker als je daar niet bewust van was (of de aanname deed) toen je met je nieuwe werkgever om tafel ging zitten.

Overigens bij ons wordt het leasebudget excl. brandstof gerekend.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• thafusion
RomeoJ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:22:
[...]

Dat is wel balen inderdaad, zeker als je daar niet bewust van was (of de aanname deed) toen je met je nieuwe werkgever om tafel ging zitten.

Overigens bij ons wordt het leasebudget excl. brandstof gerekend.
Klopt; mijn budget gaat dan wel met €50,- omhoog per maand maar er gaat vervolgens weer €150,- af door de brandstof in mijn geval (4jr, 40km/pj, diesel).

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thafusion schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:31:
[...]

Klopt; mijn budget gaat dan wel met €50,- omhoog per maand maar er gaat vervolgens weer €150,- af door de brandstof in mijn geval (4jr, 40km/pj, diesel).
Kennelijk wil de nieuwe werkgever je graag hebben (anders was je immers niet aangenomen). Dan kan je zoiets futiels toch gewoon bespreekbaar maken? Het gaat om 100 euro per maand...!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

En let ook even op de voorwaarden die je nieuwe werkgever met de leasemij heeft gemaakt. Dat je budget lager is wil niet automatisch zeggen dat je ook 'minder auto' kan leasen.

Bij ons ging het budget ook met 50 euro omlaag bij dezelfde werkgever nadat ze geswitcht waren naar een andere leasemij. Iedereen in het bedrijf balen natuurlijk… totdat men zag dat er meer mogelijk was met minder budget.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• thafusion
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:19:
[...]

Kennelijk wil de nieuwe werkgever je graag hebben (anders was je immers niet aangenomen). Dan kan je zoiets futiels toch gewoon bespreekbaar maken? Het gaat om 100 euro per maand...!
Ik kom er pas achter nadat ik al 3 maanden met een pool auto aan het rond rijden ben, zal eens navraag gaan doen bij HR. Eigen bijdragen is af te trekken van de bijtelling, dus scheelt netto weer wat minder...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
thafusion schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
Wat is bij jullie de regeling, leasebedrag inclusief of exclusief brandstofvoorschot (incl of excl btw)?
Ik heb het op dit moment ex btw, maar ik heb hiervoor ook werkgevers gehad die het incl btw deden. Het is een beetje lood om oud ijzer, uiteindelijk betaald de werkgever de brandstof toch wel, alleen in sommige situaties kan het voor of nadelen hebben.

En de BTW heb ik tot op heden nog nooit mee te maken gehad, geen idee of het incl of excl btw is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Widow schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:31:
[...]

Ik heb het op dit moment ex btw, maar ik heb hiervoor ook werkgevers gehad die het incl btw deden. Het is een beetje lood om oud ijzer, uiteindelijk betaald de werkgever de brandstof toch wel, alleen in sommige situaties kan het voor of nadelen hebben.

En de BTW heb ik tot op heden nog nooit mee te maken gehad, geen idee of het incl of excl btw is.
90% van de tijd ex btw.

Wel word apart aangegeven of het incl of excl brandstof is.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 21:10
Bij ons is het ook excl brandstof. Daarvoor is een apart contract met (momenteel) Total afgesloten.

• Frieda
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:00:
Dus wordt het een knalgele A1 met zoveel mogelijk opties binnen het budget. En balen dat je daarvoor meer uit moet geven dan je eerst moest.
Zie verder het relaas vn de afgelopen 6 pagina's ofzo over een Audi A4 en andere premium merken :P
Knalgeel schijnt toch weer bijna 3000 euro te kosten.... :X Dan maar een blauwe. Of toch maar weer een rode? Idd het relaas over de premiums klinkt bekend.. zo jammer dat een dimmende binnenspiegel bijna 400 euro moet kosten. Maar wel makkelijk bespaard :P
Trishul schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:23:
Hm, zo laag mogelijk in de bijtelling. Een v40 business sport of ocean race is bv. 14% bijtelling en rijk uitgerust. Zo heb je een redelijk luxe auto voor niet zoveel bijtelling, maar je moet m natuurlijk wel leuk vinden :P Ga anders even langs voor een proefrit. Test ook even of je het geluid wel goed vindt, want ik heb het gevoel dat het geluid bij VAG beter is als bij Volvo. De 1 serie is het meest premium van het rijtje, maar dan moet je er wel flink wat geld tegenaan gooien aan opties om m zo te maken. Een v40 met 18" velgen ziet er ook dik uit.
Thanks, morgen ga ik bij de Volvo dealer even kijken! Ik ben erg benieuwd hoe deze auto rijdt. En of ie er een beetje minder saai uit kan zien dan het gemiddelde model op de parkeerplaats op het werk! Een leuk kleurtje ofzo, alhoewel zwart ook wel heel stoer is, zeker met mooie velgen idd!

• t_captain
  • Laatst online: 03-10 13:35
Als je voor 3k (bijtellingsvrij) een custom paint job kan kiezen, kun je natuurlijk lekker los gaan. Maak er een Toro Rosso van :)

• Shanquish
  • Niet online
Kwakkel schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:01:
Bij ons is het ook excl brandstof. Daarvoor is een apart contract met (momenteel) Total afgesloten.
Betekent dat dat je alleen bij de total kan/mag tanken?

Jaren geleden had mn ex werkgever dat je alleen bij de Shell kon tanken, geen MTC dus... Wat een drama. Leuk bedacht van de heren in kantoor die voornamelijk woon werk verkeer deden, minder handig voor mensen in de buitendienst die in de meest gekke uithoeken van de benedulux kwamen... Het is al best een tijd geleden maar weet nog wel dat er een OR besluit voor nodig was om de directie op andere gedachten te brengen.

• Frieda
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:05:
Als je voor 3k (bijtellingsvrij) een custom paint job kan kiezen, kun je natuurlijk lekker los gaan. Maak er een Toro Rosso van :)
Toch even doorgerekend, kost me 50 euro per maand netto.. maar wel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
shameete schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:21:
[...]

Jaren geleden had mn ex werkgever dat je alleen bij de Shell kon tanken, geen MTC dus... Wat een drama. Leuk bedacht van de heren in kantoor die voornamelijk woon werk verkeer deden, minder handig voor mensen in de buitendienst die in de meest gekke uithoeken van de benedulux kwamen... Het is al best een tijd geleden maar weet nog wel dat er een OR besluit voor nodig was om de directie op andere gedachten te brengen.
Dat is meestal een optie. Wij hebben en contract met Exxon (esso). Is eigenlijk een soort van exxon creditcard die de berijders hebben. Deze kan open of dicht gezet worden voor andere pompen. Wel is de korting uiteraard het hoogst bij een Exxon pomp. Dus ik kan me goed voorstellen dat er bedrijven zijn die dit uit kostenoogpunt afdwingen.

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 11-09-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 10:06
Frieda schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:25:
Thanks, morgen ga ik bij de Volvo dealer even kijken! Ik ben erg benieuwd hoe deze auto rijdt. En of ie er een beetje minder saai uit kan zien dan het gemiddelde model op de parkeerplaats op het werk! Een leuk kleurtje ofzo, alhoewel zwart ook wel heel stoer is, zeker met mooie velgen idd!
Die V40 is een leasekanon; helemaal volgehangen voor een paar knaken.
Naar mijn mening rijden ze ook lekkerder dan de A1 (alhoewel het R-Design onderstel net ff te is).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Ballebek schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:56:
[...]

Die V40 is een leasekanon; helemaal volgehangen voor een paar knaken.
Naar mijn mening rijden ze ook lekkerder dan de A1 (alhoewel het R-Design onderstel net ff te is).
Is ook wel net ff een ander soort auto dan een A1. A1 is een ''premium'' Polo en rijdt ook niet veel anders dan een Polo. V40 is een ander segment en rijdt daardoor in mijn ogen ook een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 21:10
[...]

Inderdaad, wij mogen enkel bij Total tanken (met een tankkaart van Total). Voor mij alleszins geen probleem: er zijn er 2 in de buurt en 1 op de weg (autosnelweg) naar het werk.
Ik heb verder ook nog niemand horen klagen over die beperking, dus ik denk dat *iedereen* wel ergens een Total station in de buurt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Denk dat er een collega boven me staat hier ook alleen total tanken. Best onhandig maar declareren gaat snel, van tankbeurten bij andere stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
timwijn schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:08:
[...]

Is ook wel net ff een ander soort auto dan een A1. A1 is een ''premium'' Polo en rijdt ook niet veel anders dan een Polo. V40 is een ander segment en rijdt daardoor in mijn ogen ook een heel stuk beter.
Klopt, de v40, ook in D2 uitvoering (120pk 2liter), kan prima meekomen in het verkeer. Ik heb ook het extra lage R-design onderstel, en vind het wel prima rijden. Maar vooral vind ik de motor lekker soepel; gewoon een 2.0, en geen overdreven downsize blok dat ronkt als een grasmaaier. 130km/h op de snelweg in z'n 6 doet ie op iets minder dan 2000 toeren, ik schat zo'n 1900 toeren. 130km/h in z'n 5 kan ook, met iets meer toeren; ongeveer 2200 toeren. Vind het een erg fijne auto, alleen jammer van de krakende deur tijdens muziek met bass. Moet daarvoor even terug naar de dealer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 17:19
Zijn die V40's eigenlijk nog aantrekkelijk met het nieuwe bijtellingsstelsel? Ik zie er nu echt enorm veel rijden inderdaad. Leuke karretjes.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 10:06
Ik heb een aantal keer een V40 met de oude en de nieuwe D2 (1.6 en 2.0) mee gehad als leen auto tijdens onderhoud en ik ben wel verliefd op de nieuwe 2.0; die heeft een veel beter bereik in koppel.
Ik ken geen andere diesel die goed te betalen is die zo lekker rijdt als deze.

Sterker nog, ik vind het jammer dat mijn nieuwe V60 Twin Engine een oudere 5 cilinder onder de kap heeft ipv de nieuwe 2 liter, ondanks dat ik echt een roffel fan ben. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Laatst online: 30-09 14:37
V40's zijn 14% bijtelling. De Business Sport althans. Die zie je overigens nog niet heel veel vind ik (makkelijk te herkennen aan die lelijke buitenspiegels). De meeste die ik zie zijn de niet-r-design modellen.

En ja die staan op elke parkeerplaats :).

Verder rijdt hij super, ook een caravan van 1.300 kg is geen enkel probleem.

Heb zin in de winter om de kachel en stoelverwarming eens te testen. En natuurlijk even lachen als de buurman zijn ruiten aan het krabben is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Ach ik heb een tankpas gehad voor enkel Tinq en Gulf, enkel Shell, MTC en nu Tango en Q8. Bij de MTC viel me op dat ik toch altijd bij de Shell tankte, maar moet zeggen dat ik met 45k p/j prima uit de voeten kan met Tango/Q8. Gemiddeld tank ik toch maar 1x per week. Ik probeer wel de Slimme Donderdag Deal vanwege de drukte altijd te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ero-Sensei schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:56:
V40's zijn 14% bijtelling. De Business Sport althans. Die zie je overigens nog niet heel veel vind ik (makkelijk te herkennen aan die lelijke buitenspiegels). De meeste die ik zie zijn de niet-r-design modellen.
Blijkbaar woon je in een andere regio? Ik ben een van de weinige met een niet R-design namelijk als ik in de buurt rondkijk. Ik vind ze ook gewoon niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:02:
[...]

Blijkbaar woon je in een andere regio? Ik ben een van de weinige met een niet R-design namelijk als ik in de buurt rondkijk. Ik vind ze ook gewoon niet mooi.
Dat gevoel heb ik ook wel eens. Ik rij zelf in een niet R-Design D4, maar ik vind het echt opvallend hoe vaak ik nog tegen die lelijke diffuser van de R-Design aankijk.

Ik zag trouwens ook een keer dat hij er bij iemand was afgevallen op de snelweg (de diffuser dus). Dan blijkt helemaal dat het gewoon een groot stuk goedkoop kunststof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:45:
Zijn die V40's eigenlijk nog aantrekkelijk met het nieuwe bijtellingsstelsel? Ik zie er nu echt enorm veel rijden inderdaad. Leuke karretjes.
Wordt wel spannend voor de v40 D2 zo in het nieuwe stelsel, omdat die dan net zoals de grote concurrent, de Audi A3, ook 21% wordt, maar dan heb je wel een 2.0 drive-e ipv een 1.6 TDI. Aan de andere kant, de D4 wordt dan weer interessant, omdat die netjes in de 21% categorie valt. Een D4 met 190pk is dan wel erg interessant tegenover het Audi A3 TDI aanbod. Ook omdat de v40 goedkoper is en beter uitgerust. Om het helemaal af te maken, dan meteen de achttraps automaat erin.
Als het goed is gaat BMW in 2016 dan ook meer 1-series verkopen met hun eigen motoren, als ze de uitstoot eisen halen om in de 21% te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tjoekie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:05:
[...]

Dat gevoel heb ik ook wel eens. Ik rij zelf in een niet R-Design D4, maar ik vind het echt opvallend hoe vaak ik nog tegen die lelijke diffuser van de R-Design aankijk.

Ik zag trouwens ook een keer dat hij er bij iemand was afgevallen op de snelweg (de diffuser dus). Dan blijkt helemaal dat het gewoon een groot stuk goedkoop kunststof is.
Ze zijn duurder en hebben minder uitrusting dan bijv. een Momentum, dus waar precies de meerwaarde in zit is voor mij onduidelijk. Er zijn ongetwijfeld mensen die wel vallen voor de extra spoilers, grijze spiegelkappen en diffuser, maar mijn ding is het niet. Ik heb zelf een D4, dus voor de dubbele uitlaat heb ik geen R-design nodig ;)

Overigens valt het me ook op dat er maar weinig niet R-designs met xenon zijn, daar zal met de business sport voor de R-design versies wel verandering in komen.

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 11-09-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
timwijn schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:08:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb zowel een Polo, een Golf als een A1 gereden en van alle 3 vind ik de A1 toch het prettigst rijden, vooral op de snelweg merk je het verschil. Bij de A1 merk ik het verschil niet tussen 100 en 190 km/u qua wegligging en weggedrag, de Polo gaat bij 130 toch wat meer trillen en herrie maken en de Golf vond ik wat onrustig, met name in bochten is hij niet zo stabiel als de A1. Dan heb ik het over de 1.4 TFSI benzinemotoren en 5-deurs. De diesels ken ik niet.

De Volvo had ik graag willen uitproberen maar ik kreeg net een belletje van kantoor dat ik toch benzine moet rijden, pas vanaf 40.000 km/jaar mag ik diesel en dat haal ik niet. Helaas komt de Volvo dan in de 25% categorie en dat vind ik het niet waard. Ik ga nog even mopperen en dan die besteltool weer doorpluizen.. jammer, dit beperkt de keuze echt enorm. De Megane valt nu ook sowieso af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
J0YR1D3R schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:15:
[...]

Ze zijn duurder en hebben minder uitrusting dan bijv. een Momentum, dus waar precies de meerwaarde in zit is voor mij onduidelijk. Er zijn ongetwijfeld mensen die wel vallen voor de extra spoilers, grijze spiegelkappen en diffuser, maar mijn ding is het niet. Ik heb zelf een D4, dus voor de dubbele uitlaat heb ik geen R-design nodig ;)

Overigens valt het me ook op dat er maar weinig niet R-designs met xenon zijn, daar zal met de business sport voor de R-design versies wel verandering in komen.
Precies, ik heb ook een business sport gekozen omdat die alles bevatte wat ik wilde. R-design plus allerlei opties erbovenop, zoals (alle?) verlichtingspakketten incl. xenon. En volgens mij ook, maar dat weet ik niet zeker, de extra dikke uitlaten, die 90mm chroom uitlaten. Dat maakt de achterkant weer wat mooier vind ik, dan zo'n standaard R-design. Vind de business sport er in onyx black metallic juist erg goed uitzien met de zilverkleurige accenten. De silk metal spiegelkappen passen daar juist goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Trishul schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:06:
[...]

Wordt wel spannend voor de v40 D2 zo in het nieuwe stelsel, omdat die dan net zoals de grote concurrent, de Audi A3, ook 21% wordt, maar dan heb je wel een 2.0 drive-e ipv een 1.6 TDI. Aan de andere kant, de D4 wordt dan weer interessant, omdat die netjes in de 21% categorie valt. Een D4 met 190pk is dan wel erg interessant tegenover het Audi A3 TDI aanbod. Ook omdat de v40 goedkoper is en beter uitgerust. Om het helemaal af te maken, dan meteen de achttraps automaat erin.
Als het goed is gaat BMW in 2016 dan ook meer 1-series verkopen met hun eigen motoren, als ze de uitstoot eisen halen om in de 21% te blijven.
Ik zie dat jullie allemaal goed ingelicht zijn. Ik moet me nog een beetje inlezen merk ik. Ik weet wel wat de nieuwe categorieën worden maar wat de financiële verschillen gaan worden is mij nog even onduidelijk. Over het algemeen wordt leasen wel duurder volgens mij. Helaas wordt het pas begin 2016 voor mij dat ik een nieuw contract kan bepreken dus nog even snel een leuk autootje voor niet teveel gaat bij mij niet lukken ben ik bang ;( .

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[...]

Ik ben totaal niet op de hoogte van de diverse uitvoeringen etc. Maar ik zou het verschil denk ik pas kunnen zien als ze naast elkaar zou zien staan.

Zelfde als met de 308 modellen, in de daarvoor bestemde topics wordt gesproken over verticale leds, horizontale leds . Diverse voorbumpers, wat waar bijhoort etc. ;) onnavolgbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
[...]

Smaken verschillen gelukkig. Ik vind het echt opvallend hoe vaak ik nog tegen de saaie/kale achterkant van een niet-R-Design aankijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

shameete schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:37:
[...]

Zelfde als met de 308 modellen, in de daarvoor bestemde topics wordt gesproken over verticale leds, horizontale leds . Diverse voorbumpers, wat waar bijhoort etc. ;) onnavolgbaar :+
Bij de 308 heb je 2 neuzen:
  • die van de Allure, met Full-LED verlichting en DRL ala 'wenkbrauw' bovenin de lichtunit zelf.
  • die van de Active, met halogeen verlichting en DRL onderin de voorbumper.
Valt wel mee toch? De 308SW is als 'Allure' nooit 14% geweest, vandaar dat deze wat zeldzamer is en je de 'Active neus' het vaakst tegenkomt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
J0YR1D3R schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:02:
[...]

Hij zegt de Buisness sport zie je nog niet veel :+
De eerste dealerbestellingen zijn ook pas in augustus uitgeleverd.
Ik kom hier ook voornamelijk standaard v40's tegen met de zwarte achterbumper zonder uitlaat :X
Er rijden nog wel wat wat summums / oceanraces rond met de platte pijpen aan de achterkant, dit is een redelijk voordelige dealeroptie.
R-design zie ik verhoudingsgewijs weinig rijden maar dat gaat de komende maanden wel veranderen.
Volvo NL heeft de productie al laten opschroeven dus dat zegt wel genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:00:
[...]

Hij zegt de Buisness sport zie je nog niet veel :+
En hij geeft aan dat de meeste modellen niet R-design modellen zijn. Uiterlijk is een Business Sport niet anders dan een R-design, vandaar mijn opmerking ;) Hier rijden namelijk juist heel veel R-designs. En met de business sport zullen dat er nog meer worden helaas (of juist niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
thefox154 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:00:
Ik kom hier ook voornamelijk standaard v40's tegen met de zwarte achterbumper zonder uitlaat :X
Oh dat vind ik juist mooi. Zie soms ook Megane's (station versie) rijden waarvan de uitlaat blijkbaar naar beneden gaat en je niks ziet aan de achterkant. Geweldig.
Vind de gemiddelde uitlaat altijd een beetje alsof je een kat precies in z'n kont aan het kijken bent. Alleen bij merken als ferrari en lamborghini vind ik het mooi gedaan.

Bij sommige V40's is het helemaal suf gedaan. Dan zie je gewoon heel duidelijk een klein pijpje lopen met op het uiteinde zo'n rond verchroomd rondje. :|

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:24:
[...]

Oh dat vind ik juist mooi. Zie soms ook Megane's (station versie) rijden waarvan de uitlaat blijkbaar naar beneden gaat en je niks ziet aan de achterkant. Geweldig.
Vind de gemiddelde uitlaat altijd een beetje alsof je een kat precies in z'n kont aan het kijken bent. Alleen bij merken als ferrari en lamborghini vind ik het mooi gedaan.

Bij sommige V40's is het helemaal suf gedaan. Dan zie je gewoon heel duidelijk een klein pijpje lopen met op het uiteinde zo'n rond verchroomd rondje. :|
Ja klopt, die ben ik ook tegengekomen. Weet niet welke uitvoering dat is, in ieder geval niet de business sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:24:
[...]

Die v40's heb ik nog nooit gezien.. Denk dat dit de benzine is dan? Want bij diesels heb je dit niet.

Ik kom ze vooral tegen met die zwarte achterbumper... (@Volvo: waarom spuit je dat niet even mee..)
Ik vind het zo raar staan als het koud weer is, komt er ergens een zooi rook/condens onder die auto vandaan omdat die uitlaat daar uitkomt :P IK vind de achterkant met alleen zo'n stuk zwart plastic gewoon niet helemaal af.

Maar goed dat smaken verschillen anders hadden we allemaal hetzelfde gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Trishul schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:29:
[...]

Ja klopt, die ben ik ook tegengekomen. Weet niet welke uitvoering dat is, in ieder geval niet de business sport.
thefox154 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:30:
[...]

Die v40's heb ik nog nooit gezien.. Denk dat dit de benzine is dan? Want bij diesels heb je dit niet.

Ik kom ze vooral tegen met die zwarte achterbumper... (@Volvo: waarom spuit je dat niet even mee..)
Ik vind het zo raar staan als het koud weer is, komt er ergens een zooi rook/condens onder die auto vandaan omdat die uitlaat daar uitkomt :P IK vind de achterkant met alleen zo'n stuk zwart plastic gewoon niet helemaal af.

Maar goed dat smaken verschillen anders hadden we allemaal hetzelfde gereden :+
Helaas heb ik geen idee hoe ik de versies uit elkaar moet houden of welke versies op benzine dan wel op diesel rijden. Je ziet het het beste als er één jou inhaalt en hij schuin voor je rijdt. Dat gebeurt nogal vaak als je in een Picanto rijdt haha.

Over de uitlaatgas onder auto vandaan vind ik eigenlijk wel grappig. Ik vind het vooral mooi omdat het plastic er toch zit en er ook geen happen in hoeven worden gemaakt voor een pijp(je). Wat ik ook op veel 'luxere' auto's zie is dat de uitlaat heel mooi gevormd is (een platte streep bijv). Echter, als je recht achter zo'n auto rijdt en de zon schijnt precies goed, zie je middenin die mooie streep alsnog een klein rond pijpje uitkomen. Zelfde verhaal als met de verchroomde rondjes van Volvo. Puur zonde in mijn optiek.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Trishul schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:24:
[...]

Klopt, de v40, ook in D2 uitvoering (120pk 2liter), kan prima meekomen in het verkeer. Ik heb ook het extra lage R-design onderstel, en vind het wel prima rijden. Maar vooral vind ik de motor lekker soepel; gewoon een 2.0, en geen overdreven downsize blok dat ronkt als een grasmaaier. 130km/h op de snelweg in z'n 6 doet ie op iets minder dan 2000 toeren, ik schat zo'n 1900 toeren. 130km/h in z'n 5 kan ook, met iets meer toeren; ongeveer 2200 toeren. Vind het een erg fijne auto, alleen jammer van de krakende deur tijdens muziek met bass. Moet daarvoor even terug naar de dealer denk ik.
Helemaal mee eens. Rij zelf ook de nieuwe D2 en met 130 zit je inderdaad rond 1900 toeren. Heb zelf geen gekraak in mijn deur. Vervelend dat die van jou dat wel heeft.
Frieda schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:17:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb zowel een Polo, een Golf als een A1 gereden en van alle 3 vind ik de A1 toch het prettigst rijden, vooral op de snelweg merk je het verschil. Bij de A1 merk ik het verschil niet tussen 100 en 190 km/u qua wegligging en weggedrag, de Polo gaat bij 130 toch wat meer trillen en herrie maken en de Golf vond ik wat onrustig, met name in bochten is hij niet zo stabiel als de A1. Dan heb ik het over de 1.4 TFSI benzinemotoren en 5-deurs. De diesels ken ik niet.

De Volvo had ik graag willen uitproberen maar ik kreeg net een belletje van kantoor dat ik toch benzine moet rijden, pas vanaf 40.000 km/jaar mag ik diesel en dat haal ik niet. Helaas komt de Volvo dan in de 25% categorie en dat vind ik het niet waard. Ik ga nog even mopperen en dan die besteltool weer doorpluizen.. jammer, dit beperkt de keuze echt enorm. De Megane valt nu ook sowieso af.
Hier verschillen we toch echt van mening dan. Heb zelf ook een Polo, A1 en Golf gereden en van die drie is de Golf in mijn ogen toch absoluut de beste zowel qua wegligging en weggedrag (Voelde als een veel meer volwassen auto). Daarnaast vond ik een A1 en een Polo onder de 120km/h wel heel erg gelijkwaardig (Logisch, aangezien ze op het zelfde platform zijn gebouwd). Op hogere snelheden is een A1 wel net even een tikkie beter.
Jammer dat je zelf niet mag dieselen en dat daardoor de V40 uitgesloten is. Erg fijne auto :)
Pagina: 1 ... 16 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.