Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

vhal schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:41:
Leuk ding wel, alleen het dashboard is m.i. hopeloos verouderd als je hem vergelijkt met vergelijkbare auto's. Overigens snap ik niet waarom ze geen mechanische sper hebben gekozen.
V3 van de Ibiza heeft nagenoeg hetzelfde dashboard als de huidige Leon. V1 had de oranje accenten, V2 lijkt op een Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
A6 of BMW 5 is een illusie. Automaat is leuk, maar kost toch snel 2.5K.
A4 Pro Line Plus Design met metallic lak is max budget. Zie vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

wvkreg schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:03:
[...]

Mooie config, alleen binnenkant grijs is naar mijn mening niet mooi, zou dat zwart pianolak doen.
Waarom geen LED als je al design pl plus gaat? Stuk mooier! En normale stoelen ipv sport?
IK zit nog steeds te wachten op de leaseclub. de prijzen op de portal daar wijzigen nog dagelijks...wordt er nog depri van :)

BTW: wat is de leaseprijs van deze config voor jou?
Ik heb gewone LED dus niet Matrix. Optie is mee veel te duur. Sportstoelen overweeg ik nog.

Nu zit ik op net onder de 1200 incl brandstof.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Beste werkgever dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

Overigens ter informatie:

Op de 308SW 14% BlueLease en BlueLease Executive is sinds vandaag de chroomomlijsting van de achterruiten niet meer aanwezig... daarvoor moet je dan naar de BlueLease Premium.

Wellicht dat dit handige informatie is voor mensen die mogen shoppen voor een leaseauto.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Optie 3 is inderdaad Merc:

Mercedes-Benz CLA-Klasse CLA 180 d 7G-DCT Ambition Urban
ARTICO Saharabeige lederlook (sportstoelen)
Automatische airconditioning THERMOTRONIC
Bekleding in lederlook ARTICO met sportstoelen
Harman Kardon Logic 7 surround sound system
Zwart Mettalic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

1100 euro eigen bijdrage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Die snap ik niet helemaal die 1100, leg uit of een grapje?
Wij hebben 900+15%, die 15% is je eigen (netto) kosten.
Kortom, Superb Station normaal en als je bereid bent meer te betalen, basis A4 Avant of A4 Limo met aardige opties (Pro Line Plus + metallic en B&O).

Woehaa: Zag net dat deze ook een optie is:: Mercedes-Benz CLA-Klasse Shooting Brake CLA 180 d OrangeArt Edition 5d, meteen op max zonder nog een kleur te kiezen.. maar ja da's wel een versie zeg :)

Audi Limo final config naar alle waarschijnlijkheid: http://www.audi.nl/ASYX4X7M

Of toch Sport: http://www.audi.nl/A7M9C8J4

[ Voor 43% gewijzigd door wvkreg op 01-09-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:49:
A6 of BMW 5 is een illusie. Automaat is leuk, maar kost toch snel 2.5K.
A4 Pro Line Plus Design met metallic lak is max budget. Zie vorige post.
Echt waar? Zat net even op Directlease te kijken.
Jouw config kwam op €1.005,- voor de A4 limo.

De Audi A6 Limousine 2.0 TDI 110kW Ultra S tr Business Ed (4d) 150pk met ~€4.000,- aan willekeurige opties komt daar op €1.010,-.

Ik zou die CLA nooit boven de A4 verkiezen. De A3 sedan wil je ook niet. Zelfde segment.
wvkreg schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:24:

Audi Limo final config naar alle waarschijnlijkheid: http://www.audi.nl/ASYX4X7M
d:)b

[quote]
Die snap ik niet helemaal die 1100, leg uit of een grapje?
[/quote]
Eigen bedrijf/ZZP'er denk? :+

[ Voor 25% gewijzigd door readytoflow op 01-09-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Waarom niet de CLA. behalve de kleine achterruit en de crappy motor is die Orange Edition wel cool.
Maar die Directease klopt voor mij niet helemaal.

Kijk maar eens bij deze:

https://www.justlease.nl/zoeken/

Onze voorwaarden zijn 40k km per jaar op basis van 5 jaren! :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Reinier

\o/

OrangeArt is toch met oranje gordels enzo? Maf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Tja, waarom niet. Omdat je die te klein vond. Waarom dan geen A3 sedan? Zou je die in een orange art versie wel overwegen?

Het wordt toch de A4...
Maar je gaat toch geen CLA overwegen vanwege een paar oranje versieringen? Ja, het maakt het inderdaad een stuk mooier. Maar zeker niet functioneler. Qua bruikbare opties valt het wel mee.

Je hebt gelijk. Ik kon inderdaad niet 5 jaar 40K kiezen...was 5 jaar 35K.

[ Voor 10% gewijzigd door readytoflow op 01-09-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Reinier schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:54:
OrangeArt is toch met oranje gordels enzo? Maf :)
yup:

Afbeeldingslocatie: http://ultraimg.com/images/foto-cla-shooting_04-650x433.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ultraimg.com/images/OrangeArt-680x379-EN.jpg

https://www.mercedes-benz...h-eye-catching-contrasts/

[ Voor 21% gewijzigd door wvkreg op 01-09-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
...Ja, die Orange Art is echt mooi. Maar zoals ik al zei: het is allemaal uiterlijk. Geen functionele accessoires.

Even gekeken bij Terberg:

A6 Limo 2.0 TDI Ultra S-Tronic Business Edition
Metallic lak
Sportstuur met paddels
Audi Connect
18" Velgen
€1.004,97 (971.77+33.20 opties)

Premium/uitstraling vindt jij belangrijk. Passagiers zul je niet vaak hebben denk?
Als je toch niet privé rijdt en alle overige luxe nodig hebt, dan kom je met een A6 wel goed voor de dag natuurlijk. En het bekt lekkerder op de verjaardagen... :+

[ Voor 13% gewijzigd door readytoflow op 01-09-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dank voor de moeite....mijn bedrag van 1035 max. is inclusief brandstof en winterbanden om je even uit de illusie te helpen :)

Anders was het inderdaad paradijs!

Orange Art is dit in het kort:

Korte beschrijving
  • Bi-xenonkoplampen
  • 45,7 cm (18 inch) multispaaks lichtmetalen AMG-velgen
  • Sierdelen: Evolution

[ Voor 35% gewijzigd door wvkreg op 01-09-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Oh ja...duh...
Stomme brandstof. Bij mij budget altijd ex. Brandstof.

Verder: A4 laatste config
Niet meer zoeken en weer aan het werk.
Km's goed bijhouden kost het je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Tja, ik ga vrijdag naar de Audi dealer. Ik zie de toegevoegde waarde van de virtual cockpit ook niet zo.
Daarnaast LED boven Xenon Plus zie ik ook geen echte voordelen in. Ik ga dit me de dealer bespreken en we zullen zien :-)

Heeft iemand ervaring met Audi Sound en dat i.v.m. B&O set? Want dat is ook een aardige kostenpost...snap dat B&O beter klinkt, maar is het verschil heel groot of is Audi Sound wat standaard in de Pro Line Plus zit ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:14:
Tja, ik ga vrijdag naar de Audi dealer. Ik zie de toegevoegde waarde van de virtual cockpit ook niet zo.
Daarnaast LED boven Xenon Plus zie ik ook geen echte voordelen in. Ik ga dit me de dealer bespreken en we zullen zien :-)

Heeft iemand ervaring met Audi Sound en dat i.v.m. B&O set? Want dat is ook een aardige kostenpost...snap dat B&O beter klinkt, maar is het verschil heel groot of is Audi Sound wat standaard in de Pro Line Plus zit ook goed?
Audi sound is goed. B&O was bij vorige generatie al heel goed, maar deze generatie een slag beter. Dus ik vermoed dat het verschil groter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Tja, keuze tussen Design Pro Line Plus en Sport Pro Line is een erg moeilijke. IK heb hierin wel de sportstoelen kunnen krijgen...

Maar...ga ik de virtual cockpit nuttig gebruiken, is dit zinvol of kies ik voor iets dikkere Sport Pro Line.
en dan met B&O. Dat is nu de keuze.

Sport: http://www.audi.nl/AHYEGZTN
Design: http://www.audi.nl/AVCPD833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:49:
Tja, keuze tussen Design Pro Line Plus en Sport Pro Line is een erg moeilijke. IK heb hierin wel de sportstoelen kunnen krijgen...

Maar...ga ik de virtual cockpit nuttig gebruiken, is dit zinvol of kies ik voor iets dikkere Sport Pro Line.
en dan met B&O. Dat is nu de keuze.

Sport: http://www.audi.nl/AHYEGZTN
Design: http://www.audi.nl/AVCPD833
Drop de Virtual Cockpit. Ik wil hem wel, maar heb met Avant geen "keus" om voor Sport te gaan vanwege 25% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Prima. Maar ik zie geen argumentatie. Waarom droppen, hierdoor is de wagen denk ik wel future proof en het is best een mooie feature met daarnaast de MMI Plus en Audi Sound (zit in design pro line plus)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:54:
Prima. Maar ik zie geen argumentatie. Waarom droppen, hierdoor is de wagen denk ik wel future proof en het is best een mooie feature met daarnaast de MMI Plus en Audi Sound (zit in design pro line plus)!
Argumentatie? Een Pro Line S Line is gewoon van binnen en buiten heel mooi. Dàt is tijdsloos. De Virtual Cockpit is nu zijn tijd vooruit, maar zal over een jaar of 4 misschien dated zijn. Vergelijk het een beetje met n smartphone of smartwatch.

Maar ik vergat ook dat MMI plus Audi Sound niet in de sport zit. Da's een gemis.

Ga je voor uiterlijke schijn en veel positieve opmerkingen van onbekenden, neem de sport. Ga je voor eigen luxe, neem de design. C'est tous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dan wordt het bij wvkreg waarschijnlijk de uiterlijke schijn en wordt het de sport met B&O.

Sportief vs comfort? ik ga persoonlijk voor comfort. Zeker als het een zakelijke auto betreft die ik niet privé ga rijden.

Heb je nu de s-tronic toch weer laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik kan de Sport Pro Line S niet betalen, heel simpel. S Tronic idem dito, kost 3K meer, dat haal ik niet. Komt op 55K!... http://www.audi.nl/ACUL95JC

Daarnaast vindt ik de nieuwe achterkant, de onderlijn zeg bumper van het S-Line exterieur niet mooi.
Sport Pro Line met 2 opties zie ook http://www.audi.nl/AHYEGZTN

Design Pro Line Plus is 16 of 17 inch? Dit is onduidelijk?

[ Voor 37% gewijzigd door wvkreg op 02-09-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:26:
Ik kan de Sport Pro Line S niet betalen, heel simpel. S Tronic idem dito, kost 3K meer, dat haal ik niet.
Design is 17 inch. En die velgen zijn gewoon netjes.

Ik zou voor deze config gaan. http://www.audi.nl/A1YQK64M En misschien is het iets om na te vragen welke opties gunstiger in de lease zijn. Sommige opties zijn gunstiger voor restwaarde waardoor leasebedrag omlaag gaat. De prijs wordt dan soms wel hoger, maar leaseprijs gaat dan omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor. dat de leaseprijs omlaag gaat bij het aanvinken van een optie.

Soms stijgt ie bij de ene optie minder hard wanneer twee opties dezelfde prijs hebben.
wvkreg schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:26:
Ik kan de Sport Pro Line S niet betalen, heel simpel. S Tronic idem dito, kost 3K meer, dat haal ik niet. Komt op 55K!... http://www.audi.nl/ACUL95JC

Daarnaast vindt ik de nieuwe achterkant, de onderlijn zeg bumper van het S-Line exterieur niet mooi.

In je config van gisteren zat toch wel s-tronic?

Het gaat ook maar om een autootje van ~50K hè. Moet je ook niet teveel eisen hebben. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door readytoflow op 02-09-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

readytoflow schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:47:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor. dat de leaseprijs omlaag gaat bij het aanvinken van een optie.

Soms stijgt ie bij de ene optie minder hard wanneer twee opties dezelfde prijs hebben.

[...]

In je config van gisteren zat tich wel s-tronic?
Ik heb het met mijn A5 wel gehad. Geen online berekening. En offerte met 1 optie erbij was lager dan zonder. Maar dat kan ook zijn omdat de leasemij medewerker met een goed been uit bed was gestapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nou, nee ik ga toch voor de Design na overleg met dealer. Duidelijk op 17 inch en met cockpit en audi sound en mmi+.

http://www.audi.nl/AJJUM2FT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Mooi, ik zou 'm maar snel bestellen. Morgen wil je weer ineens een CLA of toch liever die Giulia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Spuug, nou nee hoor :). Ik moet even de reactie van de leaseclub afwachten anders is dit 'em inderdaad :)

Audi A4 2.0 TDI 110kW Design 4D SED 110KW/150PK
Kraftstoffbehälter (54 Liter)
Metallic lak 1.246,00
- Argusbruin metallic
Decoratielijsten, hout klavierlak zwart
Pro Line Plus 5.980,00
- Audi virtual cockpit
- Audi soundsystem
- MMI Navigation plus mit MMI touch
- Multifunctioneel stuur plus, in leder
- LEDkoplampen
Ruimtebesparend reservewiel
Stof "Concept" Zwart
Multifunctioneel stuur plus, in leder, afgevlakt
Geen type-aanduiding
Geen motoraanduiding
Sportstoelen vóór

Twijfel alleen over de kleur: Argusbruin, Myhthoszwart of Maneschijnblauw.
Argusbruin is volgens mij toch te licht...zie http://www.autoweek.nl/occasion?id=6QRPT

[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 02-09-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Enige jammere vind ik die enkele uitlaat, zeker omdat het gewoon een redelijke motor is. Twee uitlaatpijpjes naast elkaar vind ik dan wel chique staan, zoals in het vorige model A4.

De A3 wordt namelijk alleen bij de 1.6 TDI met een enkele uitlaat geleverd, de 2.0 TDI heeft een dubbele.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ach ja, klopt. Maar Die zit wel op Pro Line S bijvoorbeeld. Is motorkeuze... op de 190pk zit het wel ....Maar er zijn ergere dingen...:)
readytoflow schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:24:
Dan wordt het bij wvkreg waarschijnlijk de uiterlijke schijn en wordt het de sport met B&O.

Sportief vs comfort? ik ga persoonlijk voor comfort. Zeker als het een zakelijke auto betreft die ik niet privé ga rijden.

Heb je nu de s-tronic toch weer laten vallen?
Nee dus :) wel de design en tja schakelbak is geen ramp..wel nog even gevraagd naar s tronic offerte maar denk dat het te duur wordt.

[ Voor 84% gewijzigd door wvkreg op 02-09-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
8)7

[ Voor 204% gewijzigd door wvkreg op 02-09-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet je dr toch aftermarket een ander uitlaatsierstuk op? Niet te moeilijk doen :P
En vwb die virtual cockpit: hardstikke leuk, maar
- als je een beetje sportief ogend wilt rijden heb je liever analoge meters
- in het donker heb je, ook al is ie gedimd, een lichtbak voor je neus en dar levert vermoeide ogen en afleiding
- als je toevallig een beetje slecht ontspiegeld lcd scherm hebt zie je bij een beetje zoninval geen drol meer (eigen ervaring met ingebouwde navi).
- uiteindelijk heb je meestal toch maar 1 stand die altijd aan staat.
Nee, aan dat soort dingen zou ik geen geld extra uitgeven. Dan liever een gewoon compleet dasboard met normale tellers en een infosysteem in het midden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Dat is wel heel negatief over virtual cockpit. Ik zou er ook geen geld voor over hebben, want in principe nutteloos. Heb liever een HUD. Maar virtual cockpit zal over 10 jaar wel standaard zijn op alle auto's, want het is goedkoper dan losse analoge meters.

Enige nadeel wat ik zie in de A4 is de kleine brandstoftank. Lijkt wel een c-segment inkoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:02
The Eagle schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:41:
Zet je dr toch aftermarket een ander uitlaatsierstuk op? Niet te moeilijk doen :P
En vwb die virtual cockpit: hardstikke leuk, maar
- als je een beetje sportief ogend wilt rijden heb je liever analoge meters
- in het donker heb je, ook al is ie gedimd, een lichtbak voor je neus en dar levert vermoeide ogen en afleiding
- als je toevallig een beetje slecht ontspiegeld lcd scherm hebt zie je bij een beetje zoninval geen drol meer (eigen ervaring met ingebouwde navi).
- uiteindelijk heb je meestal toch maar 1 stand die altijd aan staat.
Nee, aan dat soort dingen zou ik geen geld extra uitgeven. Dan liever een gewoon compleet dasboard met normale tellers en een infosysteem in het midden.
Ik kan mij niet echt vinden in die argumenten in mijn Passat. Alleen laat ik wel altijd de kaarten in het midden zien en dan wat info in de tellers. Maar dat is nog altijd veel leuker dan een klein boordcomputer schermpje met wat instructies.

De respons is erg goed, itt wat je soms bij andere merken ziet van lag in de teller bewegingen. In het donker worden de kleuren van je kaart anders en geeft die veel minder licht. De tellers zelf zijn al een soort grijs met enkel witte markeringen, dus het is zeker geen lichtbak die je vermoeide ogen geeft.
Ook spiegelt het scherm totaal niet en het glas ervoor is gebogen dus ook dat reflecteert niet.

Is het leuk speelgoed en bij tijd handig (navigatie vooral)? Ja dat wel. Zou ik er 700-800 euro budget aan geven? Nee, dat steek ik liever in goede audio of wat velgen. Wel leuk dat het er standaard gewoon op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

^^^ kan ik beamen ook in mijn Passat waar dit standaard in meegeleverd is, hoewel ik in tegenstelling tot AndRo555 wel geld uit zou geven aan deze AID optie.

Overigens heb ik het al eerder gepost, maar er zit wel een bug in de aansturing van de AID navigatiekaarten. Het volgende filmpje geeft het probleem weer: YouTube: Passat 2015 - Active Info Display - Navigation Flashing

Vooralsnog heb ik geen oplossing van de dealer doorgekregen, terwijl ik dit vrijwel de eerste week al gemeld had.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Z___Z schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:16:
Dat is wel heel negatief over virtual cockpit. Ik zou er ook geen geld voor over hebben, want in principe nutteloos. Heb liever een HUD. Maar virtual cockpit zal over 10 jaar wel standaard zijn op alle auto's, want het is goedkoper dan losse analoge meters.

Enige nadeel wat ik zie in de A4 is de kleine brandstoftank. Lijkt wel een c-segment inkoud.
Grotere brandstoftank is een gratis optie. Dus zo'n issue is dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Gratis optie? Wat is er het nadeel van dan dat die er niet standaard in zit?

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Dat wordt vaker gedaan om het gewicht te besparen, met name handig bij de CO2 testen.
Ik durf niet helemaal zeker meer te zeggen waar dat ook wordt gedaan, maar ik dacht dat Mercedes dit trucje ook toepast op bepaalde modellen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RomeoJ schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:20:
Dat wordt vaker gedaan om het gewicht te besparen, met name handig bij de CO2 testen.
Ik durf niet helemaal zeker meer te zeggen waar dat ook wordt gedaan, maar ik dacht dat Mercedes dit trucje ook toepast op bepaalde modellen.
De Volvo V40 heeft standaard een 45 liter tank, maar er is voor een kleine meerprijs een 62 liter tank leverbaar. Waarschijnlijk voor dezelfde reden.

• Z___Z
  • Niet online
OMX2000 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:40:
[...]

Grotere brandstoftank is een gratis optie. Dus zo'n issue is dat ook weer niet.
Ik heb hem niet gezien in de optielijst. De vorige A4 had een 66 liter tank en de nieuwe maar een 54 liter tank. Scheelt toch 150 KM actieradius.. Bij de C-klasse is de standaard tank ook maar 44 liter, maar wordt hij in Nederland alleen geleverd met de grote tank van 66 liter. In Duitsland is de grote tank een optie van 100 euro. Je zou maar vergeten de grote tank aan te vinken bij het bestellen 8)7 .

• wvkreg
Tja ik kan ook gaan voor B&O set ipv audi sound en virt cockpit.
Das de afweging...dan wordt dit de optielijst:
  • Pro Line
  • Multifunctioneel stuur plus, in leder
  • Myhtoszwart metallic
  • Stof "Concept"
  • Decoratielijsten, hout klavierlak zwart
  • Bang & Olufsen soundsystem
  • Interieurelementen in mono.pur
  • Geen motoraanduiding
  • Geen type-aanduiding
  • Schuif-/kanteldak, glas, elektrisch bedienbaar
  • Hemelbekleding in stof zwart
Wederom de prijzen aangepast door leasemij.
Dit kan nu ook:
  • Multifunctioneel stuur plus, in leder, afgevlakt
  • Mythoszwart metallic
  • Metallic lak
  • Stof "Concept" Zwart
  • Pro Line Plus
  • Achterbank, in drie delen, 40:20:40 neerklapbaar
  • Geen technologie-aanduiding
Tja...

[ Voor 102% gewijzigd door wvkreg op 03-09-2015 12:19 ]

• AndRo555
RomeoJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:17:
^^^ kan ik beamen ook in mijn Passat waar dit standaard in meegeleverd is, hoewel ik in tegenstelling tot AndRo555 wel geld uit zou geven aan deze AID optie.

Overigens heb ik het al eerder gepost, maar er zit wel een bug in de aansturing van de AID navigatiekaarten. Het volgende filmpje geeft het probleem weer: YouTube: Passat 2015 - Active Info Display - Navigation Flashing

Vooralsnog heb ik geen oplossing van de dealer doorgekregen, terwijl ik dit vrijwel de eerste week al gemeld had.
Dat is vreemd, want ik rijdt dat exact stuk weg wel een paar keer per week en ik heb het nog geen enkele keer gemerkt. Wel rijdt ik meestal met de tellers net wat groter en de map net wat kleiner.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
readytoflow schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:04:
Gratis optie? Wat is er het nadeel van dan dat die er niet standaard in zit?
Kentekengewicht is inclusief halfvolle brandstoftank. 20 liter benzine scheelt een kilo of 14, de helft daarvan is 7 kg. Het kan helpen om de auto 1 klasse lager in de wegenbelasting te krijgen (i.e. 1355 -> 1348 kg).

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

AndRo555 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:19:
[...]

Dat is vreemd, want ik rijdt dat exact stuk weg wel een paar keer per week en ik heb het nog geen enkele keer gemerkt. Wel rijdt ik meestal met de tellers net wat groter en de map net wat kleiner.
Dat is geen bug specifiek op dat stuk weg, maar gewoon een bug in de aansturing van het scherm. Dat AID zo 'flashed' gebeurt overal. Bij mij trouwens veel minder vaak dan in het filmpje (deze is niet van mij), en alleen met dagkaarten, nachtkaarten weergave is bugvrij ;)

Overigens rijd ik ook altijd met grote tellerweergave. De smallere tellers vind ik persoonlijk niet fijn om te lezen gezien de schaalverdeling dan ook anders is.

• OMX2000

OMX2000

Z___Z schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:03:
[...]

Ik heb hem niet gezien in de optielijst. De vorige A4 had een 66 liter tank en de nieuwe maar een 54 liter tank. Scheelt toch 150 KM actieradius.. Bij de C-klasse is de standaard tank ook maar 44 liter, maar wordt hij in Nederland alleen geleverd met de grote tank van 66 liter. In Duitsland is de grote tank een optie van 100 euro. Je zou maar vergeten de grote tank aan te vinken bij het bestellen 8)7 .
Oh wacht. Je hebt gelijk. 66 liter tank is fijn!

• Shanquish
  • Niet online
heerlijk lijkt me dat, nu heb ik in de golf7 50 liter.. in de 6 had ik een 55 liter en dat mis ik nu toch wel een beetje...

• Z___Z
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:16:
[...]

Kentekengewicht is inclusief halfvolle brandstoftank. 20 liter benzine scheelt een kilo of 14, de helft daarvan is 7 kg. Het kan helpen om de auto 1 klasse lager in de wegenbelasting te krijgen (i.e. 1355 -> 1348 kg).
Wishful thinking dat dit voor Nederlandse wetgeving gedaan is. Dit is gedaan om CO2 reductie. De cyclus moet gereden worden met een halfvolle tank. Scheelt weer 5 gram CO2. Aangezien opties niet meetellen in de CO2 meting, is dit makkelijk verdient.

• The Eagle

The Eagle

wvkreg schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:58:
Tja ik kan ook gaan voor B&O set ipv audi sound en virt cockpit.
Das de afweging...dan wordt dit de optielijst:
  • Pro Line
  • Multifunctioneel stuur plus, in leder
  • Myhtoszwart metallic
  • Stof "Concept"
  • Bang & Olufsen soundsystem
  • Interieurelementen in mono.pur
  • Geen motoraanduiding
  • Geen type-aanduiding
  • Hemelbekleding in stof zwart
Wederom de prijzen aangepast door leasemij.
Dit kan nu ook:
  • Mythoszwart metallic
  • Metallic lak
  • Stof "Concept" Zwart
  • Pro Line Plus
  • Achterbank, in drie delen, 40:20:40 neerklapbaar
Tja...
Wat jij moet doen is de leasemij vertellen welke opties je wilt en wat je er max voor wilt neertellen. En of ze het voor die prijs kunnen maken. Laat ze maar kijken of ze kunnen zakken in de prijs. Is vrij normaal, zeker als zij de dealer mogen kiezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben sowieso een beetje in verwarring wvkreg: moet je je nou houden aan een bepaald leasebudget of aan een bepaalde cataloguswaarde? Ik snap dat ze enigszins aan elkaar verwant zijn, maar soms krijg ik de indruk dat het om het ene gaat, dan weer om het andere.

Wel goed om te zien dat je dichter bij je keuze komt. Op een gegeven moment moet je gewoon bedenken welke opties je het belangrijkst vindt en dan de knoop doorhakken. Anders komt die auto er nooit ;). Hoe dan ook ziet de nieuwe A4 er goed uit en is er blijkbaar genoeg te personaliseren....

• readytoflow
  • Niet online
En dan ook voor jezelf eens bepalen wat je belangrijk vindt. Eerst moest het een automaat zijn en een station. Nu is het een luxere handgeschakelde sedan geworden.

Als ik dat zo lees zou ik dat schuifdak laten vallen en s-tronic toevoegen. Dat aan de LM doorgeven om dat passend te maken.

Wat rij je nu eigenlijk? Of beter, wat reed je voor je huidige auto (want nu een voorloper toch)? Had je die ook zelf samengesteld of nu voor het eerst de luxe vh zelf samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hiervoor reed ik een A3 SB Pro Line S TFSI CoD. Daarvoor een A4 en daarvoor een Opel Insignia Sports Tourer. :)

De bestelling is nu doorgegeven en geaccepteerd. Totaal 1035,59... dus 135,59 privé bijdrage.

Setup:

Audi A4 Limousine 2.0 TDI 110kW Design 4d
  • Metallic lak Argusbruin metallic
  • Stof "Concept" Zwart
  • Pro Line Plus
  • Sportstoelen vóór
  • Kraftstoffbehälter (54 Liter)
  • Geen motoraanduiding
  • Geen type-aanduiding
  • Ruimtebesparend reservewiel
  • Velgen, lichtmetaal 7,5J x 17 "10-spaak"-design

[ Voor 18% gewijzigd door wvkreg op 04-09-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Nice, gefeliciteerd! Is er al een voorzichtige levertijd afgegeven door de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie bak wvkreg! Al ben ik wel een beetje klaar met de premium merken.. Heb je een auto van 50k en mis je nog steeds veel basic opties. (IMHO) Dan maar iets minder premium en wel alle luxe. Maar zeker mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

wvkreg schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:43:
Hiervoor reed ik een A3 SB Pro Line S TFSI CoD. Daarvoor een A4 en daarvoor een Opel Insignia Sports Tourer. :)

De bestelling is nu doorgegeven en geaccepteerd. Totaal 1035,59... dus 135,59 privé bijdrage.

Setup:

Audi A4 Limousine 2.0 TDI 110kW Design 4d
  • Metallic lak Mythoszwart Mettalic
  • Stof "Concept" Zwart
  • Pro Line Plus
  • Sportstoelen vóór
  • Kraftstoffbehälter (54 Liter)
  • Geen motoraanduiding
  • Geen type-aanduiding
  • Ruimtebesparend reservewiel
  • Velgen, lichtmetaal 7,5J x 17 "10-spaak"-design
Goede keus! En het is je gegund. Nu genieten van de voorpret ;) Ik hoop begin volgende week de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
RomeoJ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:33:
Nice, gefeliciteerd! Is er al een voorzichtige levertijd afgegeven door de dealer?
Ja, week 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:57:
Mooie bak wvkreg! Al ben ik wel een beetje klaar met de premium merken.. Heb je een auto van 50k en mis je nog steeds veel basic opties. (IMHO) Dan maar iets minder premium en wel alle luxe. Maar zeker mooie auto.
Ik zou niet weten wat ik mis. S-Tronic op 2 liter is niet super en de rest is overbodig. Dan bouw je aan A4 van 70K en dat is waanzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk sensoren voor en een dimmende binnenspiegel wel redelijk basic. Dat het waanzin is; dat is precies mijn punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:14:
Ik vind persoonlijk sensoren voor en een dimmende binnenspiegel wel redelijk basic. Dat is waanzin is dat is precies mijn punt. :)
Een automatisch dimmende binnenspiegel lijkt me idd vrij standaard tegenwoordig. Zit dat er niet op dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:15:
[...]

Een automatisch dimmende binnenspiegel lijkt me idd vrij standaard tegenwoordig. Zit dat er niet op dan?
Nope. Zetten ze erin voor EUR 344,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:25:
[...]

Nope. Zetten ze erin voor EUR 344,-.
Oke, dat is wel echt heel idioot...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DennusB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:27:
[...]

Oke, dat is wel echt heel idioot...
Dat is het met de premium merken, voor de basisprijs krijg je een chassis, vier ballonnen eronder en een stuur. En als je meer wilt, dan zal je daarvoor in de buidel moeten tasten. En vaak diep ook...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:36:
[...]

Dat is het met de premium merken, voor de basisprijs krijg je een chassis, vier ballonnen eronder en een stuur. En als je meer wilt, dan zal je daarvoor in de buidel moeten tasten. En vaak diep ook...
Hehe wel grappig dat vwkreg hier zijn hele proces om een A4 te bestellen heeft gedeeld en dat jouw sig dan doodleuk onderaan de pagina staat.

"EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+"

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:12:
[...]

Hehe wel grappig dat vwkreg hier zijn hele proces om een A4 te bestellen heeft gedeeld en dat jouw sig dan doodleuk onderaan de pagina staat.

"EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+"
Wellicht nog grappiger is dat de A4 ook bovenaan mijn lijstje voor de volgende auto staat :o
(Op dit moment samen met de A5, Q5 of Ford Edge (voor deze twee: mits ik de baas zo ver krijg), Superb, Passat, Mondeo en Mazda6)

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-09-2015 12:15 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:14:
[...]

Wellicht nog grappiger is dat de A4 ook bovenaan mijn lijstje voor de volgende auto staat :o
(Op dit moment samen met de A5, Q5 of Ford Edge (voor deze twee: mits ik de baas zo ver krijg), Superb, Passat, Mondeo en Mazda6)
Dat zijn mooie 'petjesauto's' ;). Een mooie A5 zou ik ook niet afslaan.

Ik zou het citaat overigens relevanter vinden als het over Volvo zou gaan. Hoeveel aso's ik tegenwoordig wel niet tegen kom in die dingen... :(

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:14:
[...]

Valt je de Skoda tegen qua bouwkwaliteit/materiaalkeuze? Zou je achteraf wat anders gekozen hebben? Of zou de volgende ook de Superb kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De Skoda valt me zeker niet tegen, maar: ik kom uit een echte D-segmenter (Avensis) en ik mis de breedte. Iets dat ook mist in de Golf, in de A3, in eigenlijk alle C-segmenters. Vandaar dus dat de Superb ook op mijn shortlist staat. Die is wel breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
A5 = oude A4, zou ik nu niet meer voor gaan.

Automatisch dimmende binnenspiegel heb je bijna nooit nodig, en als je hem wel nodig hebt is even met je hand omhoog om de spiegel op dimstand te zetten nou ook geen ramp. Handig ja, nodig, nee.
Wel zou ik graag automatisch dimmende buitenspiegels hebben, want die kan je niet met de hand dimmen.

De Passat zonder actiepakket Business Line is nagenoeg even duur als de A4, dus voor het premium/niet-premium prijsverschil hoef je hem niet laten staan.
Overigens met wvkreg eens. Als je motor te weinig vermogen heeft is een automaat helemaal niet fijn. Een automaat staat vaak niet in de versnelling die je wil. Dit is bij een grote motor geen probleem, want maakt niet zoveel uit in welke versnelling hij staat, want je hebt toch genoeg vermogen. Bij een kleine motor is het irritant, want te hoge versnelling = geen vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
wvkreg schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:59:
[...]

Ik zou niet weten wat ik mis. S-Tronic op 2 liter is niet super en de rest isvind ik overbodig. Dan bouw je aan A4 van 70K en dat is waanzin!
Gefixed :) Auto uitzoeken is persoonlijk en jij bent tevreden met het aantal opties, maar ik begrijp dat andere mensen vinden dat bepaalde opties in jouw setup echt missen. Zelf zou dingen als automatische dimmende binnenspiegel, stoelverwarming en leer toch echt missen :). Daarnaast is voor mij een automaat een absolute must have optie

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 04-09-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wvkreg schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:59:
[...]

Ik zou niet weten wat ik mis. S-Tronic op 2 liter is niet super en de rest is overbodig. Dan bouw je aan A4 van 70K en dat is waanzin!
Ehm... Als ik m configureer volgens wat ik er tenminste in wil hebben, ga ik naar 52k. Een Passat komt op 50k en een A5 op 56k. Ter vergelijk heb ik ook een Superb aangekleedt. Die komt op 48k. Zit allemaal vrij dichtbij in dat segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar week 50 is wel netjes!

Toch het dak nog laten vallen op het laatste moment? dacht dat dat ook nog kon?

Maar ik ben het wel eens met wat hierboven al staat. Van een premium auto verwacht ik wel een paar basiszaken die het een luxere uitstraling geven vanaf de basis versie:
- Gescheiden climat control
- neerklapbare achterbank (inclusief one-touch neerklappen)
- CC
- Basis navigatie
- Dimmende binnen- en buitenspiegels
- Afdekbare en verlichte make-up spiegels (als ze er niet zitten of niet verlicht zijn vind ik er zo armoedig uitzien)
- parkeersensoren voor en achter
- Stuurbediening

Voor mijzelf essentieel:
- Luxe snelle HDD navigatie
- Automaat
- Ruimte (Station)
- ACC
- Stoelverwarming
- LED/Xenon verlichting
- Comfort boven sportief
- Keyless entry en starten

Should haves:
- Files assistent (soort van krantje lezen in de file, zonder de krant te lezen natuurlijk :-) )
- Panoramadak/Schuif- kanteldak
- Lederen bekleding
- Verkeersassitentie systemen (blind spot bijv.)

Natuurlijk kan ik met de helft zonder ook leven. Maar rijd nu al bijna een jaar met een kleine auto die veel van die zaken niet heeft. Ik mis elke avondrit de dimmende spiegels.

De Merc is weg... *O*

Zoektocht naar nieuwe auto gaat beginnen.
Ik denk dat het de Superb Businessline Style Full options gaat worden. Of...niet lachen... de BMW Gran Tourer.

Heb uiteindelijk toch een stereotype gezinnetje.

Dan heb je nog wat auto's erom heen hangen zoals de E klasse lease edition, A6, 5 serie, maar die komen niet door de ballotage commissie thuis. Geen station he...

En die kan ik ook niet echt luxe aankleden. E-klasse Estate Lease Edition zie ik op Autoweek nog wel bij de 20% staan, maar bij de configurators niet?

Nieuwe A4 Avant kan ook, maar als ik al mijn wensen mee wil nemen dan wordt het daar peperduur. Logo zegt me niks en ik heb nog nooit zoveel ellende gehad als met Audi.

450,- pm bijtelling vind ik ook meer dan genoeg! Daar heb ik mijn bijtellingsgrens al meer dan genoeg mee opgerekt.

De Gran Tourer biedt een hoop ruimte, rust en luxe:
BMW 2 Serie Gran Tourer 216dA Corporate Lease Edition

M sportonderstel
Comfort Access
DAB-tuner
Comfort pakket
Navigatiesysteem Plus
Model M Sport
Elektrisch verwarmde voorstoelen
Geperforeerd leder Canberrabeige Canberrabeige
Uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding
Lichtpakket
Automatisch dimmende binnenspiegel
17 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 483 M)
BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit
Interieurlijsten Aluminium Längsschliff + accentlijsten Pearl chroom
Sportstoelen voor
Metallic lak
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
BMW Individual hoogglans Shadow Line
HiFi System Harman Kardon
Dynamic Damper Control
High Executive
LED koplampen
Variable Sport Steering
Levering zonder Model aanduiding op de flanken
Park Distance Control voor/achter (PDC)
Levering zonder typeaanduiding
ConnectedDrive Services
Active Cruise Control met Stop&Go
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
Klaptafels voor stoelen achter
Park Assistent
Glazen panoramadak
Comfort Access pakket
Driving Assistant Plus
BMW Head-Up Display
53,5K Veel comfort en luxe.

Of de Superb Combi 1.6 TDI DSG BL Style:

Metallic lak
Lichtmetalen velgen 18" Pegasus
Lichtpakket met Smart light assistent met Lane Assist
Stoelbekleding leder met ventilatie op de voorstoelen
Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur) met Front assist
Verwarmbare voorruit
3-spaaks multifunctioneel lederen stuurwiel met schakelpaddles voor DSG transmissie (radio/telefoon)
Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App
LED interieur pakket
Zonnewering voor de zijruiten achter mechanisch bedienbaar
Elektrisch verstelbare voorstoelen (bestuurdersstoel en buitenspiegels met geheugenfunctie)
Panoramisch glazen glazen schuif-/kanteldak
Verwarmbare stoelen vóór en achter
Travel Assist met verkeersbordenherkenning
Sunset
DAB digitale radio ontvangst met tv-tuner
48,5 K
Plus Nog wat ruimte voor infotainment systemen en andere prullaria

Snelheid zegt me helemaal niks zoals je ziet. Met mijn huidige 1.6TDI kom ik ook prima mee.
Zelfrijdende auto's kunnen mij niet snel genoeg verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Even ter info dit zit er in Pro Line Plus voor Design A4:
  1. Comfortairconditioning
  2. MMI® navigatie plus
  3. Audi Connect
  4. Virtual cockpit
  5. Audi Connect noodoproep & service
  6. Multifunctioneel design-stuur plus
  7. Audi sound system
  8. Audi parking system achter
  9. Cruise control met snelheidsbegrenzer
  10. Licht-/regensensor
  11. Comfortmiddenarmsteun
  12. LED-koplampen
Ik neem een ander stuur en achterbank inklapbaar ook als optie.
LED is dure optie alsmede de MMI Plus. Ik denk echter dat ik samen de 17 inch velg en sportspoelen een complete auto heb. De automaat is helaas niet meer mogelijk, het is niet anders :)

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 04-09-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

readytoflow schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:40:
Snelheid zegt me helemaal niks zoals je ziet. Met mijn huidige 1.6TDI kom ik ook prima mee.
Ik heb de tweede Superb gereden en was daar erg over te spreken. Veel waar voor je geld en de kwaliteit is meer dan acceptabel. Ik rij nu een premiummerk maar mis de ruimte van de Superb best wel.

Een ander dingetje, die prijzen liggen wel 5k uit elkaar maar voor een goede vergelijking moet je eigenlijk een leaseberekening hebben. Daar zitten ook een hele partij andere parameters in verwerkt waaronder de restwaarde. Nu is die voor beide auto's heel sterk maar in theorie kan een goedkopere auto duurder zijn in de lease dan eentje met een hogere aanschafprijs.

[ Voor 28% gewijzigd door Jazzy op 04-09-2015 16:42 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

readytoflow schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:40:
Natuurlijk kan ik met de helft zonder ook leven. Maar rijd nu al bijna een jaar met een kleine auto die veel van die zaken niet heeft. Ik mis elke avondrit de dimmende spiegels.
Mijn lijstje essentials komt daarmee aardig overeen.
In ieder geval moet de auto aan de volgende eisen voldoen:
- automaat
- climate control
- xenon of led
- parkeersensoren voor en achter
- ACC
- goede audio
- goede navigatie
- iPod-/iPhone-integratie
- middenarmsteun met opbergvak
- regen- en lichtsensor
- sportstoelen

Ik neem liever geen auto dan een auto die bovenstaande zaken niet heeft. Dat meen ik ook echt, want ik heb tussendoor een jaar met het ov gereisd.

Lederen bekleding en dimmende spiegels vind ik dan weer een nadeel. Lederen bekleding is echt een no-go, dimmende spiegels heb ik liever niet maar ik zal een voor de rest prima auto er niet om laten staan.
Dat geldt voor mij ook. En grootte vind ik niet belangrijk.
readytoflow schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:32:
[...]

Nee, dat geldt voor alle vrouwen toch? 'Size doesn't matter' :+
Maar het ligt eraan wat je nu eigenlijk het prettigst vindt.
Dat klopt voor mij dus wel. Maar ik heb makkelijk praten, met de Mercedes C station van mijn vriend ook nog voor de deur.

Ik vraag me wel af hoe andere samenwonende stellen met twee (lease-)auto's dat doen. Een grote en een kleine? De ene ook voor privé en de andere alleen zakelijk? En heeft de vrouw altijd de kleinere auto?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat ligt eraan. Tot nu toe wel. Als mijn vrouw met 200k pj en een S klasse thuiskomt dan draaien we het snel om natuurlijk. :)

Maar tot nu toe heb ik de beste voorwaarden. Wanneer ze straks weer aan de slag kan/gaat misschien een iets kleiner autootje en die dan ook privé rijden. Polo/Clio of zoiets

@Jazzy: ik weet het. Gaan beiden wel passen. Ze kopen de auto's bij mijn a.s. Werkgever. Hebben een eigen configurator.
Ik kijk vooral wat een auto mij kost. Mag benzine of Diesel. Geen stekkerauto. 5 jaar rijden.

Ik verbaas me er trouwens over dat ik zoveel dure auto's zie op de weg.
E/5/A6 stations, panamera's, SUV's. Allemaal à 25% of een hoge aanschafwaarde. Ik vknd >900 per maand voor een auto een boel geld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tja, je hebt altijd baas boven baas. Kom ik heel blij met mijn Civic Station op de zaak. Knalblauw, dus dat valt wel op. Paar collega's willen hem wel even bekijken, zegt er één ineens: heb je die andere nieuwe auto in de parkeergarage ook gezien? Die is van de directeur.

* gwystyl spiekt:

:9~ Porsche Cayenne GTS in knalrood :9~

Hele gave bak, maar daar wil ik zeker de bijtelling niet van betalen O-)

pics or it didn't happen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qUAcRkapnGc2WGSWpDue9N6L/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Bestelling is erdoor, net vernomen. Denk alleen dat het nog lachen wordt met de sportstoelen als losse optie. De configurator van de leasemaatschappij gaat daar namelijk de mist in. Bij sportstoelen in design pro plus hoort twinleder bekleding, die kan ik niet kiezen in hun tool en kost ook 1300 euro. We zullen zien. En ja mensen....dit was mijn droomconfig, maar we moeten met beide voeten op de grond blijven staan :):

http://www.audi.nl/ALWQFC1Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
readytoflow schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:43:

Ik verbaas me er trouwens over dat ik zoveel dure auto's zie op de weg.
E/5/A6 stations, panamera's, SUV's. Allemaal à 25% of een hoge aanschafwaarde. Ik vknd >900 per maand voor een auto een boel geld hoor.
Niet alle auto's worden ook privé gereden denk ik.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:07
Zo, ik heb de eerste upgrade achter de rug, van een polo bm naar een v40 business sport gegaan. Ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen wat voor upgrade dit is. Zeer blij dat ik hiervoor gegaan ben, voor een rijk uitgeruste v40 ipv een kale a3 of 1-serie.

Alleen, is het normaal dat de chauffeursdeur meekraakt op de muziek? Zelf bij bass op neutraal? Ik merkte dat ik onbewust mn deur stevig ging vasthouden om van het gekraak af te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
wvkreg schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:28:
Bestelling is erdoor, net vernomen. Denk alleen dat het nog lachen wordt met de sportstoelen als losse optie. De configurator van de leasemaatschappij gaat daar namelijk de mist in. Bij sportstoelen in design pro plus hoort twinleder bekleding, die kan ik niet kiezen in hun tool en kost ook 1300 euro. We zullen zien. En ja mensen....dit was mijn droomconfig, maar we moeten met beide voeten op de grond blijven staan :):

http://www.audi.nl/ALWQFC1Y
Veel plezier met je auto!
66k voor een A4 met een 2.0TDI 8)7 Hier in België kost een 3.0TDI Quattro 272pk 48k, dus dan moet je nog heel wat opties aantikken eer dat je aan het bedrag van jouw config komt.
En aangezien die 3.0TDI nog relatief zuinig is rij je al een 60k A4 3.0TDI voor 200 euro netto. Men mag dromen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 03-10 13:35
Het enige probleem van de Belgische auto is het Nederlands ingezetenschap. Je mag hem slechts 2 weken per jaar in NL rijden. Naar BE verhuizen is weer wat ongunstiger voor de inkomstenbelasting (tenzij je een gezin met de nodige kids hebt, die regelingen zijn in BE weer een stuk beter). Best of all worlds is om zowel het kenteken als het ingezetenschap naar LU te verplaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
Z___Z schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:19:
A5 = oude A4, zou ik nu niet meer voor gaan.

Automatisch dimmende binnenspiegel heb je bijna nooit nodig, en als je hem wel nodig hebt is even met je hand omhoog om de spiegel op dimstand te zetten nou ook geen ramp. Handig ja, nodig, nee.
Wel zou ik graag automatisch dimmende buitenspiegels hebben, want die kan je niet met de hand dimmen.

De Passat zonder actiepakket Business Line is nagenoeg even duur als de A4, dus voor het premium/niet-premium prijsverschil hoef je hem niet laten staan.
Overigens met wvkreg eens. Als je motor te weinig vermogen heeft is een automaat helemaal niet fijn. Een automaat staat vaak niet in de versnelling die je wil. Dit is bij een grote motor geen probleem, want maakt niet zoveel uit in welke versnelling hij staat, want je hebt toch genoeg vermogen. Bij een kleine motor is het irritant, want te hoge versnelling = geen vermogen.
juist een automatische dimmende binnenspiegel is heerlijk.
Heb je de hele tijd plezier van. Elke avond weer.
Als ik die a4 config zo zie, ben ik toch erg blij met mijn passat (GTE)..
Met de highline standaard automatisch dimmende binnen spiegel en zij spiegel, half lederen bekleding, mooie automaat, ACC, Full LED verlichting en nog meer :D
Dan denk ik nog niet eens aan de helemaal standaard zaken als automatische verlichting, regensensor, lichtsensor..

[ Voor 4% gewijzigd door DarkChylde op 04-09-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:50:
Het enige probleem van de Belgische auto is het Nederlands ingezetenschap. Je mag hem slechts 2 weken per jaar in NL rijden. Naar BE verhuizen is weer wat ongunstiger voor de inkomstenbelasting (tenzij je een gezin met de nodige kids hebt, die regelingen zijn in BE weer een stuk beter). Best of all worlds is om zowel het kenteken als het ingezetenschap naar LU te verplaatsen ;)
Wonen in België is ook een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oogje schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:22:
[...]

Niet alle auto's worden ook privé gereden denk ik.
Dat kon je nog wel eens tegenvallen denk ik. Iedereen die ik ken met zo'n bak rijdt ook privé. Die tikken idd maandelijks rustig 500 tot 900 euro af bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
DarkChylde schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:54:
[...]

Met de highline standaard automatisch dimmende binnen spiegel en zij spiegel, half lederen bekleding, mooie automaat, ACC, Full LED verlichting en nog meer :D
Dan denk ik nog niet eens aan de helemaal standaard zaken als automatische verlichting, regensensor, lichtsensor..
Ja Passat GTE, is prijs kwaliteit niet te verslaan voor lease rijders waar hij binnen budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:26:
[...]

Dat kon je nog wel eens tegenvallen denk ik. Iedereen die ik ken met zo'n bak rijdt ook privé. Die tikken idd maandelijks rustig 500 tot 900 euro af bij de belastingdienst.
Zo heel vreemd is dat toch niet? Leasebudget groeit vaak met salaris mee, dus hoger salaris = hoger budget, dus heb je simpelweg meer te besteden aan bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Persoonlijk kies ik ervoor om andere dingen te doen met extra salaris. Ik vind het zijne om het te doneren aan de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
DarkChylde schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:57:
Persoonlijk kies ik ervoor om andere dingen te doen met extra salaris. Ik vind het zijne om het te doneren aan de belastingdienst.
Komt doordat we nog niet genoeg verdienen dat die paar honderd euro meer of minder niet meer uit maakt.

Meeste mensen die een Cayenne op de zaak rijden, zijn ondernemer. De bijtelling zal vergelijkbaar zijn met de aftrek van de kosten. Dus uiteindelijk kost het niet zoveel extra belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Jeroen V schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:50:
[...]

Zo heel vreemd is dat toch niet? Leasebudget groeit vaak met salaris mee, dus hoger salaris = hoger budget, dus heb je simpelweg meer te besteden aan bijtelling.
Nee, tuurlijk. Maar ik verbaas me dat er schijnbaar toch zoveel mensen zijn met dergelijke voorwaarden. Tot 60-70K snap ik het heel goed. En dan zit je, bij de bedrijven waar ik allemaal gezeten heb, al richting directie/Top managers. Bij de grotere bedrijven wordt er inderdaad met 7-series, A8 gereden door de directie. Maar dat is dan wel alleen zakelijk is mijn ervaring (meestal ook met chauffeur).

Volgens mij zijn het vooral directeur/eigenaren van wat kleinere bedrijven. Hier nu ook de regel dat je niet groter dan de directeur mag leasen (zijn woorden). Gelukkig rijdt hij een Cayenne (en heeft ook nog een 7 serie en oude Jag). De Tesla's en andere hybrides snap ik wel. Maar een CLS, 5 touring etc.. Kost toch een hoop geld hoor. En als je van de 4.000 netto (7k bruto) je 1.000 weggeeft aan het gebruik van je auto...hoop geld hoor. En als je >4k netto over wil houden met zo'n auto zit je al snel op >9K per maand bruto.

Nou ja, biedt nog ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Toch zijn er genoeg niet directeuren hoor. Bij ons in het bedrijf rijden ook senior experts in A6, 5 serie, A5 Cabrio etc. Auto's van 60 tot 80k. En vergeet ook niet dat er diverse sectoren zijn waarin bonussen van 10k tot 50k niet ongebruikelijk zijn. Denk aan offshore, sales, functies die met declarabele uren werken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 22:32
Vandaag mijn Volvo V40 ophalen bij de dealer :)

Zal straks even foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

Ik zag bij de dealer een trailer staan met daarop de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV. Vandaag er snel even langs om hem in het echt te bekijken. Bleek het die van mij te zijn! Levering was in November verwacht.

Filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KGJ9jAHdYhc]

Foto's: http://masselink.net/auto/mitsubishi-outlander-phev-my2016

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Waar veel mensen zich op verkijken is hoeveel je dan verliest op een dure leaseauto.
Een nette bijtelling van 500 euro is per jaar 6000 euro. over 4 jaar betaal je dus 24.000 euro voor een auto die je niet mag houden. Kan je ook hele leuke andere dingen mee doen.. en als je nog verder doorrekent over 12 jaar, dan is het toch echt veel geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Masselink schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:31:
Ik zag bij de dealer een trailer staan met daarop de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV. Vandaag er snel even langs om hem in het echt te bekijken. Bleek het die van mij te zijn! Levering was in November verwacht.

Filmpje:
[video]

Foto's: http://masselink.net/auto/mitsubishi-outlander-phev-my2016
Wilde ze de auto nog 2 maanden als showroommodel gebruiken ofzo? Raar verhaal.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als dat ding er al staat dan zou ik als de sodemieter tegen die dealer (en de leasemij) gaan vertellen dat ze het spul uit moeten leveren. Scheelt jou weer een hoop bijtelling. Plus je hoeft niet in een demomodel te rijden. Beetje onzin dit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

The Eagle schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:46:
Als dat ding er al staat dan zou ik als de sodemieter tegen die dealer (en de leasemij) gaan vertellen dat ze het spul uit moeten leveren. Scheelt jou weer een hoop bijtelling. Plus je hoeft niet in een demomodel te rijden. Beetje onzin dit zo.
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:41:
[...]

Wilde ze de auto nog 2 maanden als showroommodel gebruiken ofzo? Raar verhaal.
Er is geen sprake van dat ze de auto als demo model wilden gebruiken hoor. Mitsubishi is gewoon voorzichtig geweest met het afgeven van de levertijd. Ze hebben denk ik geleerd van die 'run' die ze in het verleden hebben gehad. In de auto lag netjes een papier dat deze voor mij was. Ze werken er aan om hem z.s.m. af te leveren.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
DarkChylde schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:54:
[...]

Blijft een VOLKSwagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DarkChylde schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:08:
Waar veel mensen zich op verkijken is hoeveel je dan verliest op een dure leaseauto.
Een nette bijtelling van 500 euro is per jaar 6000 euro. over 4 jaar betaal je dus 24.000 euro voor een auto die je niet mag houden. Kan je ook hele leuke andere dingen mee doen.. en als je nog verder doorrekent over 12 jaar, dan is het toch echt veel geld..
Maar probeer jij voor die 24k eens een nieuwe 5 serie rijden. Zelfs een jonggebruikte (3 jaar oud) is rustig 30 tot 45k in aanschaf. En je wil toch zeker iedere paar jaar weer het nieuwste model rijden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
...Dit is dan weer jammer...Net nu iedereen je die Audi gunde... ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.