Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

We hebben een fantastische nieuwe optie op ons forum. Het heet: "Wijzig". In het Engels is dit vertaald als "Edit'

Voordeel van deze knop is dat je je post die je gemaakt heb kan aanpassen. Hierdoor hoef je nooit meer 2 posts achter elkaar te maken, maar kan je gewoon je laatste post voorzien van nieuwe informatie.

De volgende keer dan er 2, 3 of 4 berichten achter elkaar staan van 1 gebruik, gaan die linea recta, zonder vooraankondiging, zonder vragen, zonder melding ende zonder pardon, de donkere krochten van onze Trash Can in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
Zijn hier mensen met Mazda (specifiek CX-5) ervaring?

Heb altijd Duits gereden (BMW, Volkswagen), meest recent was een Passat. Nu vraagt wagenpark echter of ik een auto uit de poule wil overnemen.

Er is op internet vrij weel te vinden (o.a. reviews op Autoweek en Autoreview) Maar was eerlijk gezegd op zoek naar een "first-hand" oordeel?

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maks schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Cool, ik overweeg ook nog een Clio. Ik had ook nog voor een Civic gekeken maar dat is weer net een stap hoger (en dus te duur voor mij). Rijdt ie ook goed? En valt het dashboard wel mee als je er langer naar moet kijken? Ik vind het veruit de mooiste auto in dit segment maar het interieur viel mij tegen. Digitale speedo en een soort monolith uit 2001 A space Odyssey die ze in het midden van het dashboard gebruiken :/.
Hij rijdt inderdaad prima. Het dashboard heeft een paar irritante dingen: de schuine ringen om de tellers zijn een soort van verchroomd plastic. Die spiegelen dus de kleur van alles wat naast je rijdt in je gezicht. Als ik er op let vind ik het irritant, maar vaak genoeg valt het ook niet op.
Vergelijkbaar vind ik het hoogglans gedeelte om de radio/navigatie niet mooi. Het is vrij vingerafdruk en stofgevoelig. Ik zou als het even kan wel voor de R-Link (2) navigatie gaan ipv de MediaNav. Ik heb MediaNav en die heeft moeite met muziekbestanden in verschillende mappen, zodat hij alleen alles in één map afspeelt. Zoek iets terug naar posts van mij in dit topic voor een iets uitgebreidere rant op het mediasysteem :)
De digitale snelheidsmeter vind ik geen probleem. Qua knopjes en informatie op het dashboard is het vrij basic, maar het geeft wel de meeste informatie die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
readytoflow schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Waarom is die GTD minder saai dan een Golf Highline? Omdat ie sneller is? Heb niks met of tegen VW, maar welke versie je ook neemt: ze zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit.

De Passat BE R vind ik een mooi wagentje om te zien en zit goed in de opties.

Heb je automaat, ruimte, luxe.
Het is dan wel geen Audi. Maar als de A4 niet lukt, zou ik die toch altijd prefereren boven een A3.
Golf? Komaan zeg, dat ben ik al 20 jaar gepasseerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:02
OMX2000 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Die nieuwe Passat is van buiten misschien wel zo spannend als de A4. Ja smaken verschillen. Maar interieur van nieuwe A4 is echt op een ander niveau. Tis dat deel wat je het meeste ziet, dus best belangrijk.

Trouwens Passat met Active Info Display is ook GAAF! Helaas zeer slecht leverbaar dit jaar.
Het interieur van de nieuwe A4 zal zeker op een ander niveau zitten dan de Passat, maar het interieur van een Passat is ook echt niet mis en is imho een stuk beter dan een 3 serie. Dus om een A4 te nemen boven een Passat voor het interieur, als je een 320d overweegt (in het geval van wvkreg) is niet echt een denderend argument.
En het AID was goed leverbaar. In het eerste kwartaal van 2015 toch. En gaaf is het zeker, als staat die van mij gewoon 99% van de tijd op de kaart + verbruik en range in de tellers erbij.
wvkreg schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Hoe zit het nu met je 40k km per jaar contract terwijl je veel minder dan dat rijdt? Als je dat naar 20k kan krijgen rijdt je een leuke A6 of 520d voor hetzelfde geld.
Dan ben je je 3 serie/A4 jaren al gepassseerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Klopt, alleen is dat een bedrijf breed geldende norm waar ik niet van mag afwijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AndRo555 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:06:
[...]

Hoe zit het nu met je 40k km per jaar contract terwijl je veel minder dan dat rijdt? Als je dat naar 20k kan krijgen rijdt je een leuke A6 of 520d voor hetzelfde geld.
Dan ben je je 3 serie/A4 jaren al gepassseerd. ;)
Lease normen zijn altijd gebaseerd op een standaard hoeveelheid KMs. Leasecontracten worden daarna bijna altijd afgesloten op de verwachte daadwerkelijke KMs.
De reden hiervoor is heel simpel. Leasebudgetten hangen meestal aan functie(schalen). Dus als jij om de hoek woont en maar 20k/jaar hoeft te rijden en je collega 50k/jaar moet rijden, omdat hij vaak naar een klant in Groningen moet, bepaalt niet welke auto je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Ja, dat snap snap ik ook wel. Reageer op heel wat anders en had het over een Passat.

Wat rij je nu ook alweer?

Is €80,- genoeg voor proline(plus)?
Dan heb je daarmee een prima auto.
Wel de automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Z___Z schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

Lease normen zijn altijd gebaseerd op een standaard hoeveelheid KMs. Leasecontracten worden daarna bijna altijd afgesloten op de verwachte daadwerkelijke KMs.
De reden hiervoor is heel simpel. Leasebudgetten hangen meestal aan functie(schalen). Dus als jij om de hoek woont en maar 20k/jaar hoeft te rijden en je collega 50k/jaar moet rijden, omdat hij vaak naar een klant in Groningen moet, bepaalt niet welke auto je rijdt.
Bij grote bedrijven is dat inderdaad meestal, maar bij kleinere bedrijven of startups is dat lang niet altijd het geval, daar krijg je een leasebudget en zie je maar zelf wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dan ben ik eigenlijk wel blij dat er bij ons geen vast budget is. Blijkbaar is mijn contract afgesloten op 45k/4jr, maar als de trend van de afgelopen 3 maanden doorzet zit ik eerder op 60k per jaar. Volgens mij is het voornamelijk het brandstofvoorschot dat dan het leasebedrag omhoog zet, maar bij ons geldt meer "kijk naar wat je denkt dat je mag rijden en waar je je prettig in voelt" dan een strak budget.
Aan de ene kant is dat wat lastig zoeken omdat je niet zoals wvkreg kan zeggen "ik heb nog 80 euro (en geen 82)" om opties te kiezen, aan de andere kant geeft het wel de mogelijkheid om wat leuks te kiezen, en als de baas je dat dan gunt ook kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:59:
Dan ben ik eigenlijk wel blij dat er bij ons geen vast budget is. Blijkbaar is mijn contract afgesloten op 45k/4jr, maar als de trend van de afgelopen 3 maanden doorzet zit ik eerder op 60k per jaar. Volgens mij is het voornamelijk het brandstofvoorschot dat dan het leasebedrag omhoog zet, maar bij ons geldt meer "kijk naar wat je denkt dat je mag rijden en waar je je prettig in voelt" dan een strak budget.
Aan de ene kant is dat wat lastig zoeken omdat je niet zoals wvkreg kan zeggen "ik heb nog 80 euro (en geen 82" om opties te kiezen, aan de andere kant geeft het wel de mogelijkheid om wat leuks te kiezen, en als de baas je dat dan gunt ook kan rijden.
Als de offerte 2 euro over het budget heen gaat kan je dat ook wel met de dealer/leasemaatschappij regelen dat de offerte 2 euro omlaag gaat. Het gaat maar om 48x2 = 96 euro, bij een 4 jarig contract. Zo heb ik mijn auto ook binnen budget gekregen, die eigenlijk 50 euro boven het budget was. Hebben ze uiteindelijk ook ergens die 2400 euro gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55
sjorremans schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Vind dat ook wel weer zwaar overdreven, rijd nu zelf tijdelijk een Polo BM als voorloper en het rijd toch wel redelijk volwassen. Het is niet snel nee maar bij 150 op de cc is het prima rijden vind ik. Weinig windgeruis en weinig geluiden van buitenaf.

Ik zou het zelf nooit rijden of leasen (ondanks de polo netto maar 100 euro doet :+), is me echt te traag maar als je eenmaal op snelheid bent rijd het eigenlijk wel prima.

Maar goed ik die van mij is nog geen 6 maanden oud, misschien dat jij in het model hier voor rijd. Geen idee hoe dat rijd hoor.
Klopt, ik rij nog iets meer dan een week in een polo bm uit januari 2014, dus met de 1.2tdi. Deze maakt een stuk meer lawaai als die van jou, de bm met 1.4tdi. Heeft ook iets minder koppel, de 1.2. Maar als je m boven de 1800 toeren houdt kan ie wel mee met de rest van het verkeer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
wvkreg schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:58:
[...]

A4 Avant Sport is kaal 970, kan er nog 80 euro opties op gooien dus ik denk dat dat hem wordt.
Klinkt goed, moet je wel een mooi pakket voor aan kunnen vinken. Interieurfoto's van de nieuwe a4 ziet er wel erg goed uit op de persplaten. Afgezien van het ''opplakscherm'' a la Mercedes, dat blijf ik bij beide merken een misser vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
sjorremans schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Vind dat ook wel weer zwaar overdreven, rijd nu zelf tijdelijk een Polo BM als voorloper en het rijd toch wel redelijk volwassen. Het is niet snel nee maar bij 150 op de cc is het prima rijden vind ik. Weinig windgeruis en weinig geluiden van buitenaf.

Ik zou het zelf nooit rijden of leasen (ondanks de polo netto maar 100 euro doet :+), is me echt te traag maar als je eenmaal op snelheid bent rijd het eigenlijk wel prima.

Maar goed ik die van mij is nog geen 6 maanden oud, misschien dat jij in het model hier voor rijd. Geen idee hoe dat rijd hoor.
Het is ook maar net wat je gewend bent hè. Als je een premium D-segmenter gewend bent zal zo'n Polo tegenvallen. Vergeleken met een Daihatsu Cuore is het vast een verademing :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gwystyl schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:59:
Aan de ene kant is dat wat lastig zoeken omdat je niet zoals wvkreg kan zeggen "ik heb nog 80 euro (en geen 82)" om opties te kiezen, aan de andere kant geeft het wel de mogelijkheid om wat leuks te kiezen, en als de baas je dat dan gunt ook kan rijden.
Dit is precies hoe het bij ons ook werkt. Vooraf even klankborden "joh _baas_, denk je dat een 3 Serie/A4/Passat/whatever haalbaar is?" En je hoort gelijk of _baas_ van mening is dat dat een auto is die bij je past. Indien 'ja' dan simpelweg een offerte opvragen bij een dealer en die wordt bij de leasemij ingediend.
Ik heb slechts één keer nul op rekest gehad, toen een Mazda6 (inmiddels 5 jaar geleden) plots 1300 euro in de lease zou zijn. Had m'n baas ook niet verwacht, maar dat was duurder dan de C Klasse van een collega.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Godzijdank hier ook geen rare beperkingen qua kleur of merk.

Krijgt gewoon een budget en dan kan je zelf kiezen met als opdracht "kies gewoon waar je happy mee bent :)".

Onder budget krijg je uitgekeerd en boven budget mag ook gewoon alleen moet je dat natuurlijk bijbetalen. Collega is 30% boven budget gegaan omdat hij dat leuk vind. Zelf kies ik daar niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Frietzegger schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:31:
Godzijdank hier ook geen rare beperkingen qua kleur of merk.

Krijgt gewoon een budget en dan kan je zelf kiezen met als opdracht "kies gewoon waar je happy mee bent :)".

Onder budget krijg je uitgekeerd en boven budget mag ook gewoon alleen moet je dat natuurlijk bijbetalen. Collega is 30% boven budget gegaan omdat hij dat leuk vind. Zelf kies ik daar niet voor.
En is dat budget toereikend om iets leuks te leasen? Wat heb je zelf voor dat budget genomen met welke cataloguswaarde en welke opties?

Bij ons wordt het ook zo toegepast, over het algemeen is het budget goed genoeg om een leuke auto van te leasen, maar ik merk dat veel collega's toch onder budget leasen om dat stuk uitgekeerd te krijgen met uitzondering voor de echte autoliefhebbers.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Budget is 950,- inclusief brandstofvoorschot.

Ik heb zelf gekozen voor de Ford C-max hybrid met een kleurtje. Waarde is dan ongeveer 36k

7% bijtelling en full option, alle opties zijn namelijk standaard ;)

Heb het lease bedrag niet paraat maar zit in ieder geval onder budget zodat ik inclusief bijtelling zo ongeveer neutraal uitkom.

Ik ben geen enorme autofanaat maar omdat ik relatief lang in de auto zit vind ik comfort wel belangrijk. Daarom dus niet voor klein autootje gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmylicious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 22:00
Frietzegger schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:54:
Ik heb zelf gekozen voor de Ford C-max hybrid met een kleurtje. Waarde is dan ongeveer 36k
Hoe bevalt deze in de praktijk eigenlijk? Een proefrit beviel me wel. Ik vond vooral de versnellingspook wel erg fallisch en het piepje van de knipperlichten erg aanwezig. Verder leek hij me erg praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Jelmylicious schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Hoe bevalt deze in de praktijk eigenlijk? Een proefrit beviel me wel. Ik vond vooral de versnellingspook wel erg fallisch en het piepje van de knipperlichten erg aanwezig. Verder leek hij me erg praktisch.
Geen idee, ik krijg hem over twee weken pas :)

Maar alle handige snufjes zitten er op met uitzondering van ACC dus ik ben nu al blij.

Ik heb dus heel bewust gekozen voor een complete c-segmenter ipv bijvoorbeeld een kale 3 serie

[ Voor 9% gewijzigd door Frietzegger op 28-08-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55

vhal

ಠ_ಠ

Frietzegger schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:45:
[...]

Geen idee, ik krijg hem over twee weken pas :)

Maar alle handige snufjes zitten er op met uitzondering van ACC dus ik ben nu al blij.

Ik heb dus heel bewust gekozen voor een complete c-segmenter ipv bijvoorbeeld een kale 3 serie
Kon je wel leven met de bagageruimte? De accupack-oplossing van Ford is niet echt de meest praktische...

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 28-08-2015 15:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Kon je wel leven met de bagageruimte? De accupack-oplossing van Ford is niet echt de meest praktische...
Het ziet er belachelijk uit inderdaad. Maar meestal single en geen kids dus dat is geen punt voor mij.

Heb nu een station maar ding is eigenlijk nooit vol en de trekhaak heb ik ook nog nooit gebruikt.

Andere opties waren eigenlijk audi a3 e-tron maar maakte me wat zorgen over de levertijd en gebrek aan opties. Ik kan me niet meer precies herinneren wat er mistte maar iets als een regensensor was niet leverbaar volgens mij. Iets wat me overbodig leek maar wat ik nooit meer zou willen missen.

Bijbetalen voor passat of mercedes hybrids zag ik ook niet zo zitten.

Citroen Cactus vond ik echt niet lekker rijden en net te spartaans, wel leuk concept verder. Zelfde geldt voor de Auris en de goedkope Lexus.

Als de bijtelling niet zo belangrijk was geweest in nederland dan was ik misschien wel voor Civic of i30 gegaan, maar op 20% zijn die gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
Voor de maand juni reed ik een Toyota Yaris 2012 model met een bijtelling met 156 Euro plus 100 Euro eigen bijdrage. Afgelopen juni was deze drie jaar oud en ben ik het 2015 model gaan rijden. Ik met mijn stomme kop niet in de gaten gehad dat ik dan natuurlijk ook meer ga betalen, tot nu. Echter heeft mijn bedrijf hier ook niks over gezegd, maar dat neem ik ze opzich niet kwalijk want het is vanzelfsprekend, denk ik nu achteraf. Echter is de bijtelling nu 228 Euro en nog steeds 100 Euro eigen bijdrage. Is dat dan nog een fair bedrag per maand voor zo'n auto?

Belangerijkste aspecten van de auto:

Hybrid
Automaat
Cruise control
Bluetooth koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:21:
Voor de maand juni reed ik een Toyota Yaris 2012 model met een bijtelling met 156 Euro plus 100 Euro eigen bijdrage. Afgelopen juni was deze drie jaar oud en ben ik het 2015 model gaan rijden. Ik met mijn stomme kop niet in de gaten gehad dat ik dan natuurlijk ook meer ga betalen, tot nu. Echter heeft mijn bedrijf hier ook niks over gezegd, maar dat neem ik ze opzich niet kwalijk want het is vanzelfsprekend, denk ik nu achteraf. Echter is de bijtelling nu 228 Euro en nog steeds 100 Euro eigen bijdrage. Is dat dan nog een fair bedrag per maand voor zo'n auto?

Belangerijkste aspecten van de auto:

Hybrid
Automaat
Cruise control
Bluetooth koppeling
Je zal wel starter zijn en nog geen goeie onderhandelingspositie hebben maar ik vind een eigen bijdrage onzin en 100,- voor een yaris vind ik al helemaal bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik ben inderdaad een starter. 2,5 jaar nu bij mijn detacheringsbedrijf en gelijk na mijn MBO Niveau 4 opleiding daar gekomen. Ik ben nu 22. Ik vind het lastig hoe dit aan te pakken. Het project waar ik op zit is namelijk echt geweldig.

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 28-08-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Volgens mij mag je die eigen bijdrage weer aftrekken van de bijtelling?
In dat geval maakt het weinig uit dat dat bedrag relatief hoog is, want de bijtelling is hoger.
Dus komt het erop neer, vind jij het tof dat je bijtelling ruim 70,- is gestegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vinom schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:21:
Echter is de bijtelling nu 228 Euro en nog steeds 100 Euro eigen bijdrage. Is dat dan nog een fair bedrag per maand voor zo'n auto?
Tja... Mijn leasebudget is wat ruimer en ik heb geen eigen bijdrage, maar ter vergelijk: ik betaal 320 aan bijtelling maandelijks voor een Octavia. Die is toch zeker tweemaal zo duur als een Yaris (ik gok dat de Yaris niet over de 19k gaat)...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tja de regels worden elk jaar aangescherpt, dus het is goed mogelijk dat een auto die eerst in 14% viel nu 20% is. Daarnaast kan een nieuw model ook weer duurder zijn, dus betaal je netto meer bijtelling. Dat had je vantevoren echt wel kunnen uitzoeken door het model waar je interesse in hebt op te zoeken op autoweek.nl of een vergelijkbare site.
Als ik dat doe voor de Yaris 1.5 Full Hybrid Now zie ik dat die nog wel 14% is. De bijtelling is dan (als je in 42% valt) nog geen € 100 per maand. Ik weet niet waar je dan € 228 vandaan haalt?
Welk model had je eerst precies en welke heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frietzegger schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:11:
[...]
Andere opties waren eigenlijk audi a3 e-tron maar maakte me wat zorgen over de levertijd en gebrek aan opties. Ik kan me niet meer precies herinneren wat er mistte maar iets als een regensensor was niet leverbaar volgens mij. Iets wat me overbodig leek maar wat ik nooit meer zou willen missen.
Logisch dat een regensensor niet beschikbaar is als optie, is namelijk gewoon standaard op de e-tron :)
Ik vraag me af welke opties je verder nog miste, ik heb zelf een e-tron, deels omdat die standaard al zo compleet was met daarnaast opties die je niet bij andere merken vindt in hun kleine middenklassers.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Canaria schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:12:
[...]

Logisch dat een regensensor niet beschikbaar is als optie, is namelijk gewoon standaard op de e-tron :)
Ik vraag me af welke opties je verder nog miste, ik heb zelf een e-tron, deels omdat die standaard al zo compleet was met daarnaast opties die je niet bij andere merken vindt in hun kleine middenklassers.
Heb de mail van audi alweer gevonden, ging om voorruitverwarming :) Nog zoiets wat ik nooit meer wil missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Frietzegger schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:25:
[...]

Heb de mail van audi alweer gevonden, ging om voorruitverwarming :) Nog zoiets wat ik nooit meer wil missen.
Tsja, als ie aan de laadpaal hangt heb je gewoon een standkachel/airco (weet niet of die zonder laadpaal ook werkt). Heb je geen voorruitverwarming nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
Canaria schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:12:
[...]

ik snap hem wel, ben ook met een etron bezig geweest. Maar die tikt gewoon de 52k aan als je hem een beetje aangekleed wilt rijden. En dat voor een a3tje wat echt een kleine c-segmenter is 7(8)7 Voorin voelde ik me voornamelijk als bijrijder erg opgesloten. Qua opties: zelfs een zilver accentje in het interieur was nog een optie en dat is toch wel treurig aangezien veel mensen roepen dat audi een o zo mooi interieur heeft _O- Ik vond persoonlijk de prijs / kwaliteit verhouding absoluut niet te rechtvaardigen voor deze auto.
Maar goed niet iedereen kijkt op deze manier naar zijn nieuwe aankoop sommige willen perse 7% en vier ringen en dan heb je opzich een prima comfortabele auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
secury schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:06:
Volgens mij mag je die eigen bijdrage weer aftrekken van de bijtelling?
In dat geval maakt het weinig uit dat dat bedrag relatief hoog is, want de bijtelling is hoger.
Dus komt het erop neer, vind jij het tof dat je bijtelling ruim 70,- is gestegen?
EDIT: Klopt inderdaad.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:58:
[...]

Tja... Mijn leasebudget is wat ruimer en ik heb geen eigen bijdrage, maar ter vergelijk: ik betaal 320 aan bijtelling maandelijks voor een Octavia. Die is toch zeker tweemaal zo duur als een Yaris (ik gok dat de Yaris niet over de 19k gaat)...
Precies, ik vind 228 als bijtelling en 100 Euro eigen bijdrage iets teveel van het goede.

gwystyl schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:59:

Tja de regels worden elk jaar aangescherpt, dus het is goed mogelijk dat een auto die eerst in 14% viel nu 20% is. Daarnaast kan een nieuw model ook weer duurder zijn, dus betaal je netto meer bijtelling. Dat had je vantevoren echt wel kunnen uitzoeken door het model waar je interesse in hebt op te zoeken op autoweek.nl of een vergelijkbare site.
Als ik dat doe voor de Yaris 1.5 Full Hybrid Now zie ik dat die nog wel 14% is. De bijtelling is dan (als je in 42% valt) nog geen € 100 per maand. Ik weet niet waar je dan € 228 vandaan haalt?
Dat had ik inderdaad kunnen uitzoeken en weten, dat gaf ik in mijn eerdere post ook aan.
Voorheen had ik: http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=85-XKB-6

Nu heb ik een:
http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=6-ZHK-16

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 28-08-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
vinom schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:50:
[...]

EDIT: Klopt inderdaad.

[...]

Precies, ik vind 228 als bijtelling en 100 Euro eigen bijdrage iets teveel van het goede.
[...]

Dat had ik inderdaad kunnen uitzoeken en weten, dat gaf ik in mijn eerdere post ook aan.
Voorheen had ik: http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=85-XKB-6

Nu heb ik een:
http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=6-ZHK-16
Nogmaals, waar haal je die 228 euro vandaan? Want de netto bijtelling zoals ik em heb gezien voor het kenteken wat je in je post gaf zit op 96 euro en een paar cent. Misschien dat je bruto met netto verward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

timwijn schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:10:
[...]

Nogmaals, waar haal je die 228 euro vandaan? Want de netto bijtelling zoals ik em heb gezien voor het kenteken wat je in je post gaf zit op 96 euro en een paar cent. Misschien dat je bruto met netto verward?
Ja dat verwacht ik ook idd, maar dan zou hij dat hiervoor ook gedaan moeten hebben? Zowel de oude als nieuwe Yaris Hybrid zitten om en na bij de 19k afhankelijk van de uitvoering, en aangezien ze beide 14% zijn kan ik niet bedenken waar het verschil in bijtelling vandaan moet komen. Dat kan hooguit een paar euro schelen.

Voor een simpele berekening: zoek de auto op op autoweek.nl, klik op het knopje bijtelling, vink eventuele opties zoals metallic lak aan en druk op bereken. Het getal wat er dan komt te staan deel je door 12 en vermenigvuldig je met 0,42. Dan kom je op het netto bedrag per maand uit van je bijtelling.
Ik zie wel dat je oude auto een catalogusprijs had van ongeveer 13,5k (was geen hybrid), en je nieuwe 19,5. Aan de andere kant was je oude 20% bijtelling, en de nieuwe 14%.

Berekeningen:
Oude: 13355 * 0,20 * 0,42 / 12 = € 93,48
Nieuwe: 19620 * 0,14 * 0,42 / 12 = € 96,14. De bruto bijtelling (19620 * 0,14 /12) is inderdaad € 228. Ik denk dat je vergeten bent dat het bedrag wat je echt betaalt gelijk staat aan de belasting die je over die € 228 betaalt. En dat is dan 42% (afhankelijk van welke schaal je valt) van die € 228 --> € 96,14

Edit: volgens autoweek was de oude 20%, maar volgens de app iKenteken was hij 14%. Dan wordt de netto bijtelling € 65,44 per maand (bruto 155,80). Op je loonstrook staat welke bijtelling het precies was.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 29-08-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

0.42? Wil jij mijn 10% verschil compenseren iedere maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:49

FreakNL

Well do ya punk?

gwystyl schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:59:
Misschien heeft hij het over de bruto bijtelling? Die Yaris die jij linkt komt op 213 bruto, dat komt redelijk in de buurt.

Wellicht snapt hij het concept bijtelling niet?
gwystyl schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:32:
[...]

Ja dat verwacht ik ook idd, maar dan zou hij dat hiervoor ook gedaan moeten hebben? Zowel de oude als nieuwe Yaris Hybrid zitten om en na bij de 19k afhankelijk van de uitvoering, en aangezien ze beide 14% zijn kan ik niet bedenken waar het verschil in bijtelling vandaan moet komen. Dat kan hooguit een paar euro schelen.
Nee, zijn eerste Yaris was veel goedkoper. Check zijn kenteken links maar..

Als ik (grofweg) zijn bijtelling van zijn eerste Yaris bereken kom ik op 157.

Hij haalt bruto en netto door elkaar.

228 - 156 = 72 bruto * 0,58 = 40 netto (grofweg). Dus dat valt mee, wellicht heeft het nieuwere model ook wat meer opties en luxe...

Maar 100 eb is wel veel voor een Yarisje. Ik heb een negatieve eb van 200 op mijn Cactus :+

Is die 100 eb bruto of netto Vinom?

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 29-08-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het blijkt inderdaad dat ik niet precies weet hoe bijtelling in elkaar steekt :9

Die 228 Euro is bruto, de eigen bijdrage Is 100 Euro netto. We zijn er gelukkig uit dankzij jullie, ik ben niet goed op de hoogte geweest hoe het precies in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

Net de nieuwe Audi A4 Limousine en Avant in het echie mogen bewonderen in Breda. De avant stond er in het bruin metallic en die was mooi! Maar ook 85K, dus voor die prijs verwacht je ook wel wat.

Interieur is voor deze klasse echt niet geëvenaard. Virtual cockpit is super.

Maar ruimte achterin was niet echt om over naar huis te schrijven. De avant had een panoramadak waardoor je blijkbaar in de hoogte ruimte verliest. De Limousine had daarmee achterin merkbaar meer ruimte in de hoogte. De breedte was volgens mij gelijk aan de vorige A4. Echter de bank was nu vlakker. En dat laatste helpt hopelijk ermee om twee zitjes aan de buitenkant en 1 zitverhoger in het midden te kunnen plaatsen. Zitjes komen dan dus niet in Isofix, maar zitten vast met riem, en misschien ook Top Tether.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Frietzegger schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Je zal wel starter zijn en nog geen goeie onderhandelingspositie hebben maar ik vind een eigen bijdrage onzin en 100,- voor een yaris vind ik al helemaal bullshit.
bij mijn vorige werkgever betaalde ik ook 70 euro eigen bijdrage voor prive gebruik van de auto, iedere leaserijder die 'm privé gebruikte betaalde dit, of je nu in een ibiza of een C220 reed maakte niet uit.

officieel was het zelfs zo dat als je exorbitant veel reedt (meer als 10K prive per jaar) dan moest je officieel naar ratio nog meer betalen. echter als je geen kilometers schreef dan was dit niet te controleren.

Bij m'n huidige baas bestaat die regel gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

shameete schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

officieel was het zelfs zo dat als je exorbitant veel reedt (meer als 10K prive per jaar) dan moest je officieel naar ratio nog meer betalen.
Pardon? Exorbitant? Alleen de afgelopen maand heb ik al 6k privé gereden (Spanje), dan rij ik om de week naar mijn ouders (100 km) daarnaast alles wat ik gewoon privé rij (sporten, uitjes, weekends weg etc) ik rij in een normaal jaar zo'n 20k privé. Dat is met één vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zit te balen als een stekker. Eindelijk mijn keuze gemaakt, blijken bijna alle bijtelling interessante Passat's niet meer in 2015 leverbaar te zijn :-(

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Zijn de diesels niet meer leverbaar voor 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
kan goed, feitelijk heb je nog 3 maanden voor dit jaar want leasetoko's zetten toch geen auto's meer op kenteken in December?
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:50:
[...]

Pardon? Exorbitant? Alleen de afgelopen maand heb ik al 6k privé gereden (Spanje), dan rij ik om de week naar mijn ouders (100 km) daarnaast alles wat ik gewoon privé rij (sporten, uitjes, weekends weg etc) ik rij in een normaal jaar zo'n 20k privé. Dat is met één vakantie.
Dat stond in het autoreglement, ik vind het zelf ook nogal meevallen ;) en ik denk dat ik de 20K ook wel aantik met vakantie naar (zuid)Italië en schoonouders op 130 km afstand.

[ Voor 10% gewijzigd door Shanquish op 29-08-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zou je dat privé ook doen ASE? Ik vind 20k aan de hoge kant, maar nog niet exorbitant :)

Waar je in theorie wel voor uit moet kijken is dat je privé KMs niet uit de pas lopen met je zakelijke, in theorie kun je dan een naheffing krijgen.

Ik vind dat trouwens een rare regel want iemand met weinig zakelijk verkeer mag dan blijkbaar ook minder privé rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

AndRo555 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:08:
Zijn de diesels niet meer leverbaar voor 2015?
Nope, althans niet bij leaseplan en Athlon. Alleen nog modellen die ze op voorraad hebben staan. En dan blijft het beperkt met de keuze en opties. Gewoon bellen en kijken of de uitvoering die in de buurt komt beschikbaar is. Schrok van bijtelling verschil tussen afleveren in 2015 en 2016. En houd er rekening mee, meeste leasemaatschappijen zetten niks in december op kenteken, sommige zelfs niks meer na 15 november.

Dus nu naar Volvo aan het kijken.

Maar gewoon klote dat de Jetta er niet meer is, wilde zo graag een Jetta Hybrid of tdi. Enige nog beetje sportieve zakelijke Volkswagen in mijn visie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:14:
Zou je dat privé ook doen ASE? Ik vind 20k aan de hoge kant, maar nog niet exorbitant :)

Waar je in theorie wel voor uit moet kijken is dat je privé KMs niet uit de pas lopen met je zakelijke, in theorie kun je dan een naheffing krijgen.

Ik vind dat trouwens een rare regel want iemand met weinig zakelijk verkeer mag dan blijkbaar ook minder privé rijden...
??
ik kan op de site van de BD niets terugvinden over een dergelijke regel.
zou gek zijn ook, want als je een leasewagen als onderdeel van je salaris heb onderhandelt en je hebt een kantoorfunctie dan zou je al snel in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Ik weet het niet bij oude werkgevers deden ze moeilijk over meer dan 10% privé, maar kan ik er wat aan doen dat ik zakelijk maar 600 in de week rij. 20k per jaar is veel, maar je betaald er loonbelasting over, dus bij 20% bijtelling op vind ik 20% van totaal aantal jaarkm's gerechtvaardigd. Dus rij je zakelijk 40k per jaar vind ik 40/8*10-40=10k privé normaal. Maar 20k bij 40k is extreem. Heb zelf jaren gehad dat ik op 25k privé zat, maar situaties veranderen. Daar in tegen, wanneer je in buitenland privé tankt, en je maakt 20k waarvan je 10k privé tankt, dan is dat weer geen probleem vind ik.

Iedere situatie is anders. Maar je zit er zo aan. Ik rij nu gewoon normaal rond de 600 per week zakelijk, soms meer soms minder en tegen de 300 privé. Dan zit je 52*300=15600 per jaar tegenover 31200 zakelijk. En dan reken ik weekeinde Parijs, Barcelona, Milaan 3 * per jaar niet mee, maar dat betaal ik nadat tank leeg is zelf.

Dus wat is de een juiste verhouding zakelijk privé. Ik zeg ook altijd als mensen me een andere baan aanbieden zonder lease auto, leuk salaris, maar ik zie een gat van 500 netto per maand......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

shameete schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:19:
[...]

??
zou gek zijn ook, want als je een leasewagen als onderdeel van je salaris heb onderhandelt en je hebt een kantoorfunctie dan zou je al snel in de problemen komen.
Als je zoekt op excessief privégebruik en naheffing kun je er iets over vinden.
http://www.globaltrackmarks.nl/vakantietips/

http://www.esteem.nl/docu...ssiefprivegebruikauto.pdf

http://www.vzr.nl/kennisb...ij-excessief-privegebruik

Het is vooral een theoretisch verhaal, ik heb nog nooit een praktijkvoorbeeld gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 29-08-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ja. Voor ik een leaseauto had reed ik ook 20 tot 25k per jaar.
Klopt. Al ken ik niemand die het meegemaakt heeft, noch vanuit de tweede hand.

Zelf ben ik er niet zo bang voor. Maak ook nog 20k zakelijk en 10k woon werk (is voor de belastingdienst niet zakelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Wim-Bart schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:15:
[...]

Nope, althans niet bij leaseplan en Athlon. Alleen nog modellen die ze op voorraad hebben staan. En dan blijft het beperkt met de keuze en opties. Gewoon bellen en kijken of de uitvoering die in de buurt komt beschikbaar is. Schrok van bijtelling verschil tussen afleveren in 2015 en 2016. En houd er rekening mee, meeste leasemaatschappijen zetten niks in december op kenteken, sommige zelfs niks meer na 15 november.

Dus nu naar Volvo aan het kijken.

Maar gewoon klote dat de Jetta er niet meer is, wilde zo graag een Jetta Hybrid of tdi. Enige nog beetje sportieve zakelijke Volkswagen in mijn visie.
En een Golf GTD? Dat is ook nog een leuke auto met 20%, wel geen 20% in de variant vorm, jammer genoeg.

En de Passat hier heeft er ondertussen net iets meer dan 16k km opzitten in 4 maanden en heeft zijn eerste mankement al laten tonen. Gisteren al terugkomend uit DE tegen 190km/u een bandenspannings waarschuwing gekregen. De auto voelde niet anders aan, maar toch voorzichtig tegen 110 naar de volgende mogelijkheid gereden om te stoppen. Niks te zien aan een enkel band. Vandaag ook nog altijd niks te zien, maar wel dezelfde opmerking bij het starten.

Dat zou toch niet mogen van een VW van dergelijk kaliber anno 2015. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
AndRo555 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:46:
[...]

En een Golf GTD? Dat is ook nog een leuke auto met 20%, wel geen 20% in de variant vorm, jammer genoeg.

En de Passat hier heeft er ondertussen net iets meer dan 16k km opzitten in 4 maanden en heeft zijn eerste mankement al laten tonen. Gisteren al terugkomend uit DE tegen 190km/u een bandenspannings waarschuwing gekregen. De auto voelde niet anders aan, maar toch voorzichtig tegen 110 naar de volgende mogelijkheid gereden om te stoppen. Niks te zien aan een enkel band. Vandaag ook nog altijd niks te zien, maar wel dezelfde opmerking bij het starten.

Is dat niet gewoon omdat de boordcomputer vind dat je dan op die snelheid met die bandenspanning niet meer zo zuinig mogelijk rijdt? Ik heb ook gewoon 2 maanden rondgereden, dagelijks, in een polo bm die dezelfde melding gaf. Niks aan de hand, en was trouwens te resetten via een knopje in het dashboardkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Ik denk het niet, want dan zou die melding wel mogen weggaan als ik de dag er na terug wil wegrijden. En het zou me verbazen dat die melding er dan ook niet is bij normalere snelheden.
Overigens wel 6.3l/100km gemiddeld gedaan, wat voor dergelijke snelheden en een 2.0TDI met 150pk wel redelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

[...]

Hmm, dat heb ik tijdens vakantie ook gehad. Bij mij was de eerste melding die vóór mijn vakantie kwam wel terecht, omdat een bout in de band rechtsachter bleek te zitten. Daarna tot de vakantie aan toe geen meldingen meer gehad.

Op de heenreis kreeg ik weer de melding, ditmaal dat alle 4 de banden spanningsverlies vertoonden, dat vond ik toch wel iets te sterk. De melding heb ik daarom ook weggeklikt en sindsdien (1,5 maand later) nooit meer iets over terug gezien.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heeft mijn Octavia ook iedere paar maanden een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:22:
0.42? Wil jij mijn 10% verschil compenseren iedere maand?
Hij gaf aan dat hij een MBO-starter is, dus ik ging er voor het gemak van uit dat hij nog in de 42% schaal valt.

Vandaag konden we eindelijk onze auto ophalen.... Even wat fotootjes: O+
Ophalen Civic

Ophalen Civic

Ophalen Civic

Ophalen Civic

We mochten op familiebezoek in het noorden van het land, dus na een uurtje spelen ben ik die kant op gereden en op de terugweg heeft vrouwlief gereden zodat ik met de instellingen/knopjes kon spelen 8)

Tot zover is mijn verwachting uitgekomen: hij is heerlijk soepel en comfortabel, en de kleine minpuntjes aan de Clio zijn hier gewoon wel goed uitgewerkt. Ik heb nog e.e.a. uit te zoeken, maar het meeste wijst zich vanzelf.
Het navigatiesysteem draait op Android (Garmin), en het is mogelijk om er zelf programma's op te zetten. Morgen hang ik de auto maar eens aan de WiFi thuis en ga ik kijken wat ik kan doen >:)

Nog even voor de volledigheid: dit is een Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Elegance Business met als extra's de kofferbakinleg en een afneembare trekhaak. Kleur Brilliant Sporty Blue Metallic

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 29-08-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

[...]

Dat van die bandenspanning ken ik. 3 keer naar garage geweest en uiteindelijk was het niks. Gewoon ff knopje 5 seconden indrukken. Ze zeggen dat het kan met banden die te warm worden, maar of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

[...]

Nee absoluut geen Golf, zijn goede auto's maar de stap Passat - Golf is te groot. In 2002 had ik een Golf en dat punt ben ik in mijn leven al ontstegen en een Audi A4/A6 past niet in mijn budget helaas. Maar een Golf, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bandenspanningcontrolesysteem (!) is bagger in de Octavia. Om de paar weken zou er wel een band op lage spanning zijn. Heb ze allemaal al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jeroen V

yadda yadda yadda

shameete schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:19:
[...]

??
http://www.belastingdiens...egeling/hogere_bijtelling

Ik heb alleen nog nooit gehoord dat dit ook daadwerkelijk is gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:11:
[...]

Nee absoluut geen Golf, zijn goede auto's maar de stap Passat - Golf is te groot. In 2002 had ik een Golf en dat punt ben ik in mijn leven al ontstegen en een Audi A4/A6 past niet in mijn budget helaas. Maar een Golf, nee.
Een Golf overweeg je niet, maar een Jetta wel? Deze zijn volgens mij een pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Z___Z schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Een Golf overweeg je niet, maar een Jetta wel? Deze zijn volgens mij een pot nat.
Ik denk dat je daar tot een paar jaar geleden gelijk in had, maar het nieuwe model Jetta is geen golf met achterbak meer :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
KabalA! schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Ik denk dat je daar tot een paar jaar geleden gelijk in had, maar het nieuwe model Jetta is geen golf met achterbak meer :)
Jetta is Golf 6 niveau, dus dat is eigenlijk een stapje achteruit vanaf een Golf (7, de huidige). Geen MQB en ik weet niet of de afwerking op hetzelfde niveau zit, maar ik vermoed dat dat bij een Golf 7 net wat beter is.
De Jetta is lang niet de groot volume Passat/Golf auto en wordt, denk ik, vooral voor de Amerikaanse markt gemaakt, wat het eerder een goedkope dan kwalitatief goede auto maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door AndRo555 op 30-08-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Klopt, in VS zag ik er iedere dag wel een paar rondrijden, hoewel ze daar allemaal 2.5 liter uitvoeringen zijn, die Jetta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:01:
Zit te balen als een stekker. Eindelijk mijn keuze gemaakt, blijken bijna alle bijtelling interessante Passat's niet meer in 2015 leverbaar te zijn :-(
Hoezo dit? De 1.6TDI gaat van 20% naar 21% bijtelling in 2016, dat is toch prima te doen? De GTE is volgend jaar zelfs nog 15%!

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 31-08-2015 11:49 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19
Schimanski81 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 06:29:
Bandenspanningcontrolesysteem (!) is bagger in de Octavia. Om de paar weken zou er wel een band op lage spanning zijn. Heb ze allemaal al gehad.
Als ik de klachten zo hoor krijg ik het idee dat de techniek an sich gewoon niet zo lekker werkt. Ik heb een tijd in een Kia Rio gereden en die gaf ook op random dagen/tijdstippen aan dat de bandenspanning niet goed zou zijn. Was een bekend iets, zeiden ze bij de dealer.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
Wim-Bart schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:15:
[...]

En houd er rekening mee, meeste leasemaatschappijen zetten niks in december op kenteken, sommige zelfs niks meer na 15 november.
In mijn ervaring maken (alle?) leasemaatschappijen uitzonderingen voor modellen waarbij de bijtelling het volgende jaar omhoog gaat.
Ik zag in het verleden in dit topic, en bij mij op de zaak nooi dat dit een probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:27
Bandenspanningcontrolesysteem moet je ook zelf resetten als je de banden opgepompt hebt of vervangen. Anders werkt het niet nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GrooV schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:17:
Bandenspanningcontrolesysteem moet je ook zelf resetten als je de banden opgepompt hebt of vervangen. Anders werkt het niet nee
MrCaptain Obvious :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Eens maar zeg nou eens eerlijk hoeveel denk je dat dat er daadwerkelijk doen :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Goed, we zijn er bijna uit:

Dit zijn de 2 opties: (links openen in Chrome of Firefox!)

Avant: http://www.audi.nl/A5D3Z7AI

Limo: http://www.audi.nl/AWZE3ETI

De A4 Limo duidelijk meer opties maar op 16 inch en geen sport editie maar design. De Avant ook prima uitgerust, echter geen virtual cockpit en mmi plus maar wel 17 inch. Of ik 16 of 17 ga merken is de vraag.
De auto is voor puur zakelijk gebruik zonder dat er dus prive km's mee ga rijden, daarvoor is de Passat Variant HL van de vrouw :)

Ik twijfel dus tussen deze 2, hebben jullie nog adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
wvkreg schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:26:
Goed, we zijn er bijna uit:

Dit zijn de 2 opties: (links openen in Chrome of Firefox!)

Avant: http://www.audi.nl/A5D3Z7AI

Limo: http://www.audi.nl/AWZE3ETI

De A4 Limo duidelijk meer opties maar op 16 inch en geen sport editie maar design. De Avant ook prima uitgerust, echter geen virtual cockpit en mmi plus maar wel 17 inch. Of ik 16 of 17 ga merken is de vraag.
De auto is voor puur zakelijk gebruik zonder dat er dus prive km's mee ga rijden, daarvoor is de Passat Variant HL van de vrouw :)

Ik twijfel dus tussen deze 2, hebben jullie nog adviezen?
Ik ben een groot fan van de lijnen van een sedan, dus voor mij is het duidelijk.
Maar aangezien je alleen zakelijk gaat rijden en er al een station thuis staat kun je rationeel uitleggen dat je de ruimte van de avant niet nodig hebt, dan lijkt de limo met meer opties mij fijner.

Over de velgen: Ik heb nu 17"op de A3, bij een volgende auto mag dat ook 16"zijn.
Ik zal me bij een volgende auto alleen maar druk maken om het interieur/rijdegdrag, want de velgen en de sportpakketjes zie ik 99% van de tijd toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Alleen zakelijk? Dan de Sedan. Zonder twijfel. Waarom wilde je dan zo graag een ruime auto?

Heb je dealerkeuze? Dan kan je nog wel
Wat regelen vaak. 'Ik bestel 'm hier, regel jij dan een setje 17"?'

En een sedan met automaat? Lukt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Automaat is 2.5K dus nee zonde van het geld. Lukt wel, dan wordt het minder fancy.
Het kan wel, maar dan moet ik de B&O audio inleveren, de Audi sound nemen en hiervoor de automaat pakken...is dan wel op 17 inch want sport en geen design editie

Audi A4 Limousine 2.0 TDI 110kW S Tronic Sport 4d

Pro Line€ 2.980,00
Metallic lak€ 1.246,00
Stof "Atrium" Zwart€ 0,00
Moonlightblauw metallic€ 0,00
Audi soundsystem€ 407,00
Decoratielijsten, hout klavierlak zwart€ 294,00
Geen motoraanduiding€ 0,00
Geen type-aanduiding€ 0,00
Hemelbekleding in stof zwart€ 357,00

Of deze dus:

Audi A4 Limousine 2.0 TDI 110kW Design 4dd

Multifunctioneel stuur plus, in leder, afgevlakt€ 162,00
Metallic lak€ 1.246,00
Stof "Concept" Zwart€ 0,00
Pro Line Plus€ 5.980,00
Sportstoelen vóór€ 461,00
Ruimtebesparend reservewiel

Avant:
Audi A4 Avant 2.0 TDI 110kW Sport Avant 5dd

Multifunctioneel stuur plus, in leder, afgevlakt€ 370,00
Pro Line€ 2.980,00
Metallic lak€ 1.246,00
Audi soundsystem€ 407,00

[ Voor 145% gewijzigd door wvkreg op 31-08-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Trishul schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:01:
Klopt, in VS zag ik er iedere dag wel een paar rondrijden, hoewel ze daar allemaal 2.5 liter uitvoeringen zijn, die Jetta's.
Wat ik jammer vind is dat de Jetta in NL niet leverbaar is. In Duitsland kan je hem gewoon configureren en bestellen. Maar in NL niet. En ik vind persoonlijk de lijnen van deze auto mooi en hij zit tussen de Golf en de Passat in.

Ik wil gewoon weer een Sedan rijden en als ik naar Skoda kijk heb je voor dat geld ook een Jetta. Dan rij je volkswagen. Maar tja......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Waarom geen A3 limousine dan? Vind ik nog best mooi, en ik denk dat het qua grootte niet zoveel uit maakt met een jetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:26:
Automaat is 2.5K dus nee zonde van het geld. Lukt wel, dan wordt het minder fancy.
Het kan wel, maar dan moet ik de B&O audio inleveren, de Audi sound nemen en hiervoor de automaat pakken...is dan wel op 17 inch want sport en geen design editie

Audi A4 Limousine 2.0 TDI 110kW S Tronic Sport 4d

Pro Line€ 2.980,00
Metallic lak€ 1.246,00
Audi soundsystem€ 407,00
Hemelbekleding in stof zwart€ 357,00
Tja, ik weet niet meer wat je nu wel
Of niet belangrijk vindt? Eerst was dit qua opties voldoende voor je icm een automaat.

Ik zou bij die eisen blijven. Die Bose ok dan: B&O ben je zo weer vergeten als je met je automaat in de file staat (of andersom: wensen dat je toch die s-tronic had genomen wanneer de A2 weer vast staat). Helemaal als je er niet prive naar Spanje of zo mee gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bose? Is het geen B&O meer? En persoonlijk zou ik bijbetalen voor een handbak ipv van S-Tronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

PWM schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:28:
Bose? Is het geen B&O meer? En persoonlijk zou ik bijbetalen voor een handbak ipv van S-Tronic.
Jawel, is nog steeds B&O.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

PWM schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:28:
Want? Is S-Tronic zo slecht? Ik zou ook t liefst een ZF bak willen maar volgens mij wordt die tot nu toe alleen in de A4 Quattro geleverd.

Trouwens er komen schijnbaar nog een 3 tal motoren voor de Avant bij.

Ik quote uit audiforum topic
1.4 TFSI 150pk 6-bak (bestelbaar najaar 2015)
1.4 TFSI 150pk s-tronic (bestelbaar najaar 2015)
2.0 TDI 122pk 6-bak (bestelbaar 1e kwartaal 2016)
Nu vind ik 122 PK voor de Avant "ambitieus", maar het zal voor de prijs en bijtelling gunstig zijn. Misschien issie ook nog goed te tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Het zal waarschijnlijk hetzelfde koppel onderin hebben als de 150pk, alleen dan vanboven afgeknepen op 122pk. Zelfde met de 136pk en de 150pk in de a6. Voldoet zeker voor Nederlands verkeer, maar is niet bijster snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:48
readytoflow schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:20:
[...]

Tja, ik weet niet meer wat je nu wel
Of niet belangrijk vindt? Eerst was dit qua opties voldoende voor je icm een automaat.

Ik zou bij die eisen blijven. Die Bose ok dan: B&O ben je zo weer vergeten als je met je automaat in de file staat (of andersom: wensen dat je toch die s-tronic had genomen wanneer de A2 weer vast staat). Helemaal als je er niet prive naar Spanje of zo mee gaat rijden.
Ik heb DSG en heb hiervoor een ander geluidsysteem moeten laten vallen. Hiervoor had ik een A3 met Bose en een handbak. Ja een fatsoenlijk audio systeem klinkt erg mooi. Het went wel erg snel, maar de automaat dagelijks op de A28 went toch ook wel erg snel en daar heb ik meer plezier van. Het rijden met automaat is voor mij persoonlijk een stuk relaxer. Het bevalt me prima. Mijn eerste automaat en zeker niet de laatste.

[ Voor 7% gewijzigd door Pannekoek81 op 01-09-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
OMX2000 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 03:53:
[...]

Want? Is S-Tronic zo slecht? Ik zou ook t liefst een ZF bak willen maar volgens mij wordt die tot nu toe alleen in de A4 Quattro geleverd.
Slecht is een te groot woord. Ik heb hem 2 jaar geleden en vind het maar een nerveus ding. Een goede automaat is zijdezacht, dat is de S-Tronic zeker niet. Die is gewoon gemaakt voor zo kort mogelijke schakeltijden, wat hartstikke leuk is als je aan het gummen bent, maar onnodig bij normaal gebruik.

Voor mij veel liever een handbak, of beter, een echte automaat.

Maar ik weet dat veel mensen de S-Tronic/DSG wel fijn vinden.

Ik had wel veel plezier van de B&O :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Niet elke S-tronic is hetzelfde. Je hebt er twee verschillende (drie als je de RS3 meetelt) in de A3 die dan weer verschillen van diegene in de A4/A5/A6/A7 terwijl de A8 gewoon weer ZF automaten heeft.

De A4 wordt alleen in de 3.0TDI 272pk quattro met ZF automaat geleverd omdat de S-tronic al dat koppel van die motor niet aan kan (550nm max vs 600nm voor de 3.0TDI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik wilde een automaat, B&O en ACC en zou eerder downsizen in formaat van de auto dan in opties. Betekent dus dat ik een A3 heb met een cataloguswaarde van een kale A6. Formaat interesseert me heel weinig, ik zit bijna altijd alleen in de auto. Ik zal dus nooit opties laten vallen voor een grotere auto.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

PWM schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:33:
[...]

Slecht is een te groot woord. Ik heb hem 2 jaar geleden en vind het maar een nerveus ding. Een goede automaat is zijdezacht, dat is de S-Tronic zeker niet. Die is gewoon gemaakt voor zo kort mogelijke schakeltijden, wat hartstikke leuk is als je aan het gummen bent, maar onnodig bij normaal gebruik.

Voor mij veel liever een handbak, of beter, een echte automaat.

Maar ik weet dat veel mensen de S-Tronic/DSG wel fijn vinden.

Ik had wel veel plezier van de B&O :p
B&O heb ik nu ook dik 3 jaar en is "onmisbaar" geworden.

Wat een beetje jammer is dat schijnbaar bij de B9 je de trekhaak niet achteraf kunt laten monteren. En eigenlijk wil ik onder een auto van 58K liever 18 inches hebben. Dus misschien dat een dealer daar nog te porren is om achteraf gratis 18-ers te leveren als hij de auto mag leveren.

Anywayz mijn configuratie : http://www.audi.nl/ASVVMP1I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Canaria schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:07:
Ik wilde een automaat, B&O en ACC en zou eerder downsizen in formaat van de auto dan in opties. Betekent dus dat ik een A3 heb met een cataloguswaarde van een kale A6. Formaat interesseert me heel weinig, ik zit bijna altijd alleen in de auto. Ik zal dus nooit opties laten vallen voor een grotere auto.
Makes sense. En is een goed onderbouwde keus. Ik rij nu een A5 Sportback, en heb kinderen. Dus de A4 Avant is zo'n beetje het kleinste wat ik praktisch wil rijden. Passat, of busjes zijn ook opties, maar ik rij vooral zakelijk en ook privé. En ik word niet zo gelukkig als ik veel rond rij in een busje. Maar goed, na de A5 raak je verwend. Dus enorm first world problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kleine kinderen? Grote kinderen? Hoeveel kinderen? Ik vind de A5 ook een belachelijk mooie auto maar ben altijd bang dat ik mijn drie kinderen er niet comfortabel achterin krijg (op moment bestellen 2 tieners en een bijna tiener). En voor het geld hoef je het eigenlijk niet te laten, een A4, A5 en A6 zijn om en nabij even duur.

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-09-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:15:
Kleine kinderen? Grote kinderen? Hoeveel kinderen? Ik vind de A5 ook een belachelijk mooie auto maar ben altijd bang dat ik mijn drie kinderen er niet comfortabel achterin krijg (op moment bestellen 2 tieners en een bijna tiener). En voor het geld hoef je het eigenlijk niet te laten, een A4, A5 en A6 zijn om en nabij even duur.
Dat gaat bij de Sportback goed. Ik heb wel de 3 zits bank optie genomen.

Ik heb nu kids van 4, 2 en 0. Dus die van 4 gaat op zitverhoger tussen 2 stoeltjes in de A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 10:06
gwystyl schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:32:
[...]
Vandaag konden we eindelijk onze auto ophalen.... Even wat fotootjes: O+

[afbeelding]
Ik zou alleen je lifehammer die op een kansloze plek is gemonteerd verplaatsen.
Ik vind het zoo ergelijk dat nieuwe auto's een lifehammer (Ford, Volvo en kennelijk ook Honda) deze op een onbereikbare plaats hebben!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:42
Ballebek schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:15:
[...]

Ik vind het zoo ergelijk dat nieuwe auto's een lifehammer (Ford, Volvo en kennelijk ook Honda) deze op een onbereikbare plaats hebben!
Dat doet de dealer toch, die lifehammer plaatsen? Niet de fabrikant?
Bij mij (Volvo) kreeg ik hem er gewoon los bij met de opmerking: 'plaats hem maar ergens waar je hem zelf wil hebben'.

Hij ligt na twee jaar nog steeds in het dashboard kastje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 10:06
Tankiej schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:29:
[...]

Dat doet de dealer toch, die lifehammer plaatsen? Niet de fabrikant?
Bij mij (Volvo) kreeg ik hem er gewoon los bij met de opmerking: 'plaats hem maar ergens waar je hem zelf wil hebben'.

Hij ligt na twee jaar nog steeds in het dashboard kastje :X
Yes, de dealer hangt ze erin bij oplevering, maar ik snap niet dat er niemand zoiets heeft van "daar kennik nie bij nie als ik ondersteboven hang".

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Ik heb m wel zien zitten, maar nog niet nagedacht over hoe je er bij zou moeten kunnen als je op de kop hangt. Waar zou hij volgens jou moeten zitten dan? Het lijkt me wel dat je er als bestuurder iig bij moet kunnen, dus ik vind de plek nog niet zo gek (rechtopstaand iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:33:
[...]

Ik heb m wel zien zitten, maar nog niet nagedacht over hoe je er bij zou moeten kunnen als je op de kop hangt. Waar zou hij volgens jou moeten zitten dan? Het lijkt me wel dat je er als bestuurder iig bij moet kunnen, dus ik vind de plek nog niet zo gek (rechtopstaand iig).
Je moet jezelf in de stoel drukken en dan kijken waar je nog bij kunt.

Als je ondersteboven hangt (is mij bij elke rijcursus geleerd) dan heb je grote kans dat de gordelspanners zijn afgegaan, daarnaast moet je jezelf in de stoel drukken om je uit de gordel te kunnen krijgen, als je de gordel doorsnijdt zou je anders namelijk vallen :)

De mijne zit in het deurvak gemonteerd, ook aan de passagierskant, daar kom je goed bij.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/Golf7Variant/MaasvlakteII/20150612_112817.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Shanquish op 01-09-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hmmm.. die nieuwe Seat Ibiza Cupra is trouwens ook een heerlijk bommetje :) En als die prijsindicatie gaat kloppen, nog leuk in de lease ook

Specs:
1.8 TSI
192pk en 320nm (met nog genoeg ruimte voor tuning)
Elektronische XDS
6,7 sec naar 100
Top 235km/u
8)7

http://autointernationaal.nl/artikel.php?id=25008&n=2

Afbeeldingslocatie: http://www.autointernationaal.nl/img/Image/Ibiza2016CupraPiA6.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.autointernationaal.nl/img/Image/Ibiza2016CupraPiA7.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon op 01-09-2015 12:36 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55

vhal

ಠ_ಠ

Leuk ding wel, alleen het dashboard is m.i. hopeloos verouderd als je hem vergelijkt met vergelijkbare auto's. Overigens snap ik niet waarom ze geen mechanische sper hebben gekozen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
[...]

Ik heb ooit iets gelezen over een auto waar ze explosieve bouten gingen gebruiken om het klapdak los te maken. Volgens mij een SL of zoiets. Zou je de lifehammer ook niet beter automatiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

hoihoihoi, mag mijn huidige V40 vervroegd inleveren en gebruik maken van de wissel weken actie van LP, dus daarvoor komt terug een VW GTE :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
OMX2000 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:08:
[...]

B&O heb ik nu ook dik 3 jaar en is "onmisbaar" geworden.

Wat een beetje jammer is dat schijnbaar bij de B9 je de trekhaak niet achteraf kunt laten monteren. En eigenlijk wil ik onder een auto van 58K liever 18 inches hebben. Dus misschien dat een dealer daar nog te porren is om achteraf gratis 18-ers te leveren als hij de auto mag leveren.

Anywayz mijn configuratie : http://www.audi.nl/ASVVMP1I
Mooie config, alleen binnenkant grijs is naar mijn mening niet mooi, zou dat zwart pianolak doen.
Waarom geen LED als je al design pl plus gaat? Stuk mooier! En normale stoelen ipv sport?
IK zit nog steeds te wachten op de leaseclub. de prijzen op de portal daar wijzigen nog dagelijks...wordt er nog depri van :)

BTW: wat is de leaseprijs van deze config voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:07:
Nee, dat geldt voor alle vrouwen toch? 'Size doesn't matter' :+
Maar het ligt eraan wat je nu eigenlijk het prettigst vindt.

'Premium' vs niet premium ben ik niet zo gevoelig voor. Ik denk dat een Passat of een Mazda 6 ook prima auto's zijn.

Maar er zit wel verschil in beleving tussen een zeer luxe A3 en een wat eenvoudigere A4.
Qua (relaxed) rijden zal die A4 altijd meer comfort leveren, ook al heeft 'ie bij wijze van spreken geen stoelverwarming of Full LED verlichting.

Rijd nu in een verschrikkelijke A3 SB en deze rijdt toch echt een stuk onrustiger dan een A4. A4 is stiller en comfortabeler.

Maar wvkreg heeft wat verschillende keuzes zo te zien.
Slechts één must have staat vast zo te zien: Premium Duitse auto. In volgorde van Audi, Mercedes, BMW (denk ik?)

Als je niet privé rijdt, hoef je je ook niet blind te staren op de bijtelling toch? En de eis van station heeft 'ie (m.i. terecht) ook al laten varen.

Automaat was eerste een eis, maar nu ineens niet meer? Dat is voor mij een van mijn basis keuzes. Neem ik automaat of niet? Dus de helft valt af en kijk ik dan ook niet meer na.

Ik zou voor de A4 sedan gaan met automaat. Proefrijden zit er niet in zeker? Ik weet niet of die automaat nog wat is gewijzigd bij de nieuwe A4?

Volgens mij kan je overigens voor dat budget ook een 5 serie of een A6 voor leasen (met automaat en Business Edition).
Val je wel meer mee op qua uitstraling.
Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.