Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricardo246 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:03:
De dealer heeft zojuist gebeld, ik kan de Golf volgende week vrijdag ophalen! :)

Wat ik heb besteld:
VW Golf GTE

Wat zit er niet op:
  • metallic lak (ik heb het standaard zwart).
  • 18 inch licht metaal (ik ben voor de 17 inch variant gegaan (comfort).
  • adaptieve onderstel (op advies van de dealer niet genomen, maakte de auto iets te hard).
  • speciaal ontworpen leer voor de GTE (ik heb het standaard lederen interieur).
Voor de rest alles aangevinkt op de optie lijst.
Nog maar 9 nachtjes slapen..
De keuze is toch stof of leer? Laat maar. Mooie auto, zeker voor de bijtelling. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:52:
[...]

Ik blijf die uitlaat zo lelijk vinden, snap niet dat ze dat niet even netjes hebben weggewerkt!
Dat snap ik ook niet. (bij veel auto's overigens)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:58:
[...]

Het gaat er juist om dat mensen het dan (waarschijnlijk) wel laten als je het bedrag in 1x op moet hoesten. Mensen rekenen zich te snel rijk met "ooh dat kost maar een paar tientjes meer in de maand".

[...]

Ik maak die vergelijking ook niet ;) En inderdaad ik mag hopen dat je reserves op orde zijn...

[...]

Dat heb ik vorig jaar zelfs op laten nemen in het leasecontract. Indien niet op kenteken voor 2015, kon de dealer de wagen houden.
leasecontract is tussen jou(w bedrijf) en de Leasemij. de dealer is daar verder geen partij in en zal de auto leveren aan de leasemij conform afspraken die dáár weer aan vast zitten.

maar wat had je dan gedaan? dan zit je aan het einde van de rit zonder (nieuwe) auto, of had je een uitwijkmogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:12
mbb26 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Hmm, dat is niet heel ruim met 2 kids. Ik ga in ieder geval even rijden binnenkort. Die motor lijkt me heerlijk, dan maar een dakkoffer met vakantie >:)
Ik weet niet of het in je budget past, maar een Passat in 2.0TDI 190pk uitvoering is in handbak ook nog vrij zuinig, heeft een klein beetje meer vermogen, weegt meer als 100kg lichter, al bij al dus een pak sneller.
En heeft een pak meer ruimte. (en een nieuwer design/ontwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
Waarom heeft nog niemand voor mij de Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 150 Sprint geopperd? Is dit een oud model of mis ik iets? Moet ik een Guilla nemen of helemaal niet aan beginnen als Audi fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is inderdaad een model wat al een paar jaar meeloopt, maar wat mij betreft wel een leuke. De Giulia is een vers model, maar wel een stuk duurder dan de Giulietta. Ik weet niet wat je voor een vergelijkbaar bedrag aan motor en uitrusting kan krijgen bij die twee, maar ga er maar van uit dat je de Giulietta een stuk meer kan optuigen dan de Giulia voor hetzelfde geld. Ik hoor weinig negatieve verhalen over Alfa tegenwoordig, dus volgens mij valt het met de beruchte Italiaanse elektronicaproblemen wel mee
ricardo246 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:03:
De dealer heeft zojuist gebeld, ik kan de Golf volgende week vrijdag ophalen! :)

Wat ik heb besteld:
VW Golf GTE

Wat zit er niet op:
  • metallic lak (ik heb het standaard zwart).
  • 18 inch licht metaal (ik ben voor de 17 inch variant gegaan (comfort).
  • adaptieve onderstel (op advies van de dealer niet genomen, maakte de auto iets te hard).
  • speciaal ontworpen leer voor de GTE (ik heb het standaard lederen interieur).
Voor de rest alles aangevinkt op de optie lijst.
Nog maar 9 nachtjes slapen..
Ik zit op de telefoon voor een vergelijkbaar belletje. Mijn auto zou eind deze week binnen moeten komen, dus ook eind volgende week klaar moeten zijn. Ik zit volgende week waarschijnlijk de hele week in het buitenland, maar ik hoop m zaterdag op te gaan halen.

Mijn bestelling: Honda Civic Tourer Elegance Business in de kleur Brilliant Sporty Blue Metallic

opties:
  • kofferbakbescherming/indeling
  • afneembare trekhaak met Multicon aansluiting.
Er waren niet veel opties, en de auto is standaard al erg compleet uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51
gwystyl schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:00:
Ik hoor weinig negatieve verhalen over Alfa tegenwoordig, dus volgens mij valt het met de beruchte Italiaanse elektronicaproblemen wel mee
Ik hoor weinig mensen die een Alfa kiezen. Dus misschien heeft dat ook te maken met het aantal mensen die dat merk kiezen. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:29:
[...]

Kun je beter de prijslijst van audi.nl pakken lijkt me. Avant met 2.0 TFSI ultra en S Tronic toch wel interessant als opvolger van mijn huidige leaseauto. Met de Design/Sport uitvoering vrij veel opties voor een premium. Voor 45/46k vrij veel auto.
Je kan de Duitse configurator gebruiken en dan uit de NL prijslijst de BPM toevoegen. Aangezien de BPM op CO2 is gebaseerd, verandert deze niet bij het kiezen van opties (tenzij je grotere wielen neemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:37:
Waarom heeft nog niemand voor mij de Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 150 Sprint geopperd? Is dit een oud model of mis ik iets? Moet ik een Guilla nemen of helemaal niet aan beginnen als Audi fan?
Omdat de Giulietta een stuk kleiner is dan de modellen waar jouw belangstelling naar uitgaat. De Giulia had ik al wel eerder genoemd.

En waar kom je op uit met je config op audi.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Omdat je premium wilt rijden? Omdat de Giulietta al jaren oud is? En klein? En omdat je elke suggestie afgewezen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 19:52
Je gaf aan dat wagenparkbeheer Jaguar en Lexus niet goedkeurd. Dan zou ik Alfa niet eens durven vragen :9 .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alfa's moet je alleen in de lease rijden he. Anders is het onderhoud te duur :P
Maar zonder gekheid, de Guilietta zit in de klasse van de A3 en die schreef je al bijna bij voorbaat af, want te klein. Dus waarom zouden we hem dan adviseren? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55
Waarom zouden we überhaupt een giulia adviseren, die is toch veel te duur, zit voorlopig in prijsklasse 7 serie.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

JB

Cédric roelt!

shameete schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

leasecontract is tussen jou(w bedrijf) en de Leasemij. de dealer is daar verder geen partij in en zal de auto leveren aan de leasemij conform afspraken die dáár weer aan vast zitten.

maar wat had je dan gedaan? dan zit je aan het einde van de rit zonder (nieuwe) auto, of had je een uitwijkmogelijkheid?
Ja dat zoeken de dealer en de LM dan maar uit :) Stond inderdaad in de LM overeenkomst dat de auto voor 2015 geleverd moest worden en anders het "feestje" niet door ging.

Uitwijkmogelijkheid is er altijd :) Alleen zou ik dan erg hebben gebaald van de misgelopen 14% en dan had ik in de 20% een ander(e) blok/auto uitgezocht :)

Mijn boefje is liev!

• wvkreg
Ok :) bericht is duidelijk...als het goed komt de configurator van de A4 vandaag online!

• Shanquish
  • Niet online
met de bijbehorende wachttijd :P

Familie had het overigens ook hoor, die had een redelijk complete octavia besteld ook met de voorwaarde dat die in 2014 nog geleverd moest worden anders ging het feestje niet door.

toen kwam het bericht dat de auto in 2015 geleverd zou gaan worden, dus begon het hele circus.
uiteindelijk is er een hele kale octavia geleverd die nadien voorzien is van wat opties, velgen, schuifdak etc. helaas lang niet alles wat op het lijstje stond want lang niet alles is achteraf mogelijk.
maar ja, wel in 2014 geleverd volgens de voorwaarde.

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 20-08-2015 10:01 ]

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19
Ik weet niet of mijn vraag hier aan het juiste adres is maar ik probeer het toch.

Als ik een verkeersovertreding heb begaan krijg ik momenteel alleen een brief van mijn LM met daarop wat basis gegevens van de verkeersboete overgetikt (kenteken, datum, tijd, etc) met een bedrag wat van mijn loon wordt ingehouden.
Nou vind ik het betalen van boetes helemaal geen probleem want bij schuld hoort boete doen.
Waar ik echter wel mee zit is dat ik mijn LM maar op hun blauwe ogen moet vertrouwen over het feit dat ik overtreding heb begaan en dat het bedrag wat zij mij rekenen correct is (waarschijnlijk met administratiekosten). Ook zit er bij de brief geen machtiging waardoor ik niet eens bezwaar aan kan tekenen aangezien het CJIB mij niet als belanghebbende kan zien.

Ik heb ze al een mail gestuurd waar ik naar een afschrift van de boete vraag (machtiging hoeft nu niet aangezien ik voor deze boete geen bezwaar aan ga tekenen). Als antwoord krijg ik te horen dat zij de beschikking digitaal krijgen en het 1 op 1 overzetten en dat daarmee de kous af is.

Mijn vraag is dus: hoe verloopt dit traject bij jullie?

Prima.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 19:45
Athlon stuur mij een mail met iDeal betaalactie en een pdf in de bijlage. Dat doen ze sinds een maandje of 3 volgens mij. Daarvoor ontving ik een envelop met een brief van Athlon en kopie van de CJIB boete.

Athlon betaald altijd de boete optijd om verhogingen te voorkomen indien jij te laat bent. Later verhalen ze de kosten dan bij jou. Vandaar dat ze waarschijnlijk zijn overgestapt op digitaal verwerken van de boete's (naast uiteraard papier/porti besparing).

• Shanquish
  • Niet online
Ik krijg een mailtje vanuit de wagenparkbeheerster met een kopie van de CJIB brief met daarbij de mededeling dat het vanaf het eerstvolgende loon wordt verrekend, mits ik geen bezwaar aanteken.

dat heb ik overigens 1 keer gedaan wegens een parkeerboete, kreeg daarbij netjes een machtiging van de leasemij dat ik namens hun bezwaar aantekende (loopt overigens na 2 jaar nog steeds bij de kantonrechter.)

bij het vorige bedrijf kreeg ik een mail vanuit Athlon waarbij je kon inloggen en daar een pdf kon vinden met de CJIB brief.

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bij Leaseplan is de brief gewoon inzichtelijk. Je kunt via Ideal betalen via hun portal (of bezwaar aantekenen). Het is niet het geval dat het boetebedrag wordt ingehouden op het loon.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:42
JeroenGans schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:37:
[...]

Athlon stuur mij een mail met iDeal betaalactie en een pdf in de bijlage. Dat doen ze sinds een maandje of 3 volgens mij. Daarvoor ontving ik een envelop met een brief van Athlon en kopie van de CJIB boete.

Athlon betaald altijd de boete optijd om verhogingen te voorkomen indien jij te laat bent. Later verhalen ze de kosten dan bij jou. Vandaar dat ze waarschijnlijk zijn overgestapt op digitaal verwerken van de boete's (naast uiteraard papier/porti besparing).
Dit is bij Alphabet ook zo'n beetje hoe het in zijn gang gaat en als ik me niet vergis bij Arval ook.

• tikkietrugjaap
@ Alle antwoorden:
Bedankt voor de info. Een afschrift van de beschikking van CJB, al dan niet digitaal, is dus geheel normaal.
Dat vermoeden had ik al en ik zal daar dan ook verder op in gaan bij mijn LM.
Schimanski81 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:44:
Bij Leaseplan is de brief gewoon inzichtelijk. Je kunt via Ideal betalen via hun portal (of bezwaar aantekenen). Het is niet het geval dat het boetebedrag wordt ingehouden op het loon.
Ik zit bij Leaseplan en waarschijnlijk hebben wij verschillende contracten aangezien ik geen portal inloggegevens heb en de boete toch echt van mijn loon wordt ingehouden.
Mijn contract spreekt overigens wel over de, door jou genoemde, portal dus ik ga ook even mailen of ze mij alsnog inloggegevens kunnen zenden.

Heren, bedankt. Ik weet wat me te doen staat.
Terug naar de mooie auto's die ik hier voorbij zie komen.

* tikkietrugjaap least een Kia Picanto en gaat dus weer terug in lurk-modus.

Prima.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ligt er ook aan wat de afspraken tussen je wg en de leasemij zijn. Momenteel krijg ik van Arval een mailtje met boeteafschrift enzo en mag ik zelf ff dokken. Evt verhogingen door te laat betalen komen ook voor mijn rekening.
Vorige werkgever had ik Athlon en daar werd de boete meteen door Athlon betaald en met toevoeging van administratiekosten doorbelast aan de werkgever, die het weer aan mij doorbelastte.
Kreeg ik echter wel een officiele brief van Athlon van thuis, inclusief kopie boete (en in mijn geval een mooie foto van voren omdat ik in DLD 20+ in de kom had gereden, of ik even 10 euro + 10,50 administratiekosten aan Athlon af wilde tikken :P ).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:59:
@ Alle antwoorden:
Bedankt voor de info. Een afschrift van de beschikking van CJB, al dan niet digitaal, is dus geheel normaal.
Dat vermoeden had ik al en ik zal daar dan ook verder op in gaan bij mijn LM.

[...]

Ik zit bij Leaseplan en waarschijnlijk hebben wij verschillende contracten aangezien ik geen portal inloggegevens heb en de boete toch echt van mijn loon wordt ingehouden.
Mijn contract spreekt overigens wel over de, door jou genoemde, portal dus ik ga ook even mailen of ze mij alsnog inloggegevens kunnen zenden.

Heren, bedankt. Ik weet wat me te doen staat.
Terug naar de mooie auto's die ik hier voorbij zie komen.

* tikkietrugjaap least een Kia Picanto en gaat dus weer terug in lurk-modus.
Er is ook nog een verschil tussen Leaseplan en Leaseplandirect trouwens. LP direct is heel kaal, uit zich ook in het leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nou, de Audi A4 configurator is live hoor.
De prijzen zijn wel heel erg hoog helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Vanaf 36k, daarmee is de auto toch niet gek duur? 3 en C zitten ook op die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag eindelijk gebeld door de garage: mijn auto is binnen :)

vooraanzicht

vooraanzicht

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gI5uAGPauq1M1LkDpyyKQoAA/full.jpg

Volgende week ben ik de hele week in het buitenland, dus ik kan 'm volgende week zaterdag pas ophalen.....

[ Voor 45% gewijzigd door gwystyl op 21-08-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:58:
Er zal wel net als bij de Passat een Business line achtig pakket komen waar alles in zit wat je nodig hebt. De Passat is zonder het business line pakket ook duur als je dezelfde opties zelf zou moeten samenstellen vanaf confortline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:15:
Kreeg ik echter wel een officiele brief van Athlon van thuis, inclusief kopie boete (en in mijn geval een mooie foto van voren omdat ik in DLD 20+ in de kom had gereden, of ik even 10 euro + 10,50 administratiekosten aan Athlon af wilde tikken :P ).
in mijn geval belgie, ik kreeg een brief dat het mijn verantwoordelijkheid was of ik mijzelf bekend wilde maken ja of te nee, maar dat ik er dan wel rekening mee moest houden dat als ik 'gesnapt' zou worden in belgie met die auto dat het dan wel 's duurder zou kunnen worden.

ik moest een week later de auto inleveren wegens overstappen van werkgever dus heb het gelaten voor wat het was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Mijn passat Gte is er misschien eind september al. Zou mooi zijn, maar zien is geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00

PeaceNlove

Deugleuter

Ja of nee op het volgende aanbod:
Een gebruikte Skoda Octavia combi 1.6tdi greenline businessline van februari 2014 met 18.000 op de teller. Ik heb geen exacte optielijst, maar het volgende zit er op
Kleur: wit, met getint glas achter.
Cognac bruin leer als dealeroptie + stoelverwarming
Afneembare trekhaak.
Navigatie, bluetooth etc volgens mij de eenvoudigste
En het audio klonk verrassend goed, ik schat in dat daar ook nog wat geld in gestoken is.

700 p/m inc brandstof (30k km p/j), geen winterbanden.

En de belangrijkste reden voor mij: 14% waar ik WEL in kan zitten, itt tot de 308 en de V40.

En de leasemij was zo aardig mij de auto alvast een weekend mee te geven voor een mooie lange proefrit :)
En die beviel goed, dus wat mij betreft rij ik verder met deze bak.

[ Voor 4% gewijzigd door PeaceNlove op 21-08-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Waarom vraag je ons iets als je al besloten hebt? ;)
(Uiteraard is het antwoord doen, maar toch :P )

Greenline Businessline heeft trouwens idd de kleine navi. En das ergens ook gunstig want minder interessant voor het dievengilde ;)

Zo kreeg ik bijna 2 jaar beleden mijn Audi A3 SB: reed een voorloper huurbak en dus duur. Moest diezel gaan rijden maar er kwam niks in de pool beschikbaar. Deze kwam als herinzetter bij de leasemij beschikbaar, 3,5 jaar oud en 44k gelopen, benzine. Prima, doet u maar :Y)

Twee jaar later staat de teller op 130k :X
En per 1 sept inleveren wegens baanswitch, krijg ik een shortlease. Geen idee wat dat gaat wezen, mar van mij een Octavia station met 14% zijn :)

[ Voor 87% gewijzigd door The Eagle op 21-08-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:58:
Volgens mij zat ik er niet ver vanaf toch?

Er kan een business edition komen, maar als ze die nu nog niet hebben dan wordt het zeker 21%.

Je ziet wel dat je toch nog wat opties en paketten nodig hebt hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
readytoflow schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:05:
[...]

Volgens mij zat ik er niet ver vanaf toch?

Er kan een business edition komen, maar als ze die nu nog niet hebben dan wordt het zeker 21%.

Je ziet wel dat je toch nog wat opties en paketten nodig hebt hè...
Enige wat je echt nodig hebt is Pro Line en Metalic Lak. Daarmee zit je met Diesel op minimaal 46k. Ik verwacht dat er nog een 120 PK versie gaat komen, die wat goedkoper zal zijn.
Voor 20% benzine moet je de 2.0 nemen. Die komt met Pro Line op minimaal 43K. Stevige prijzen. Hij is ook zwaarder dan de Passat. Hij is nauwelijks lichter dan de vorige A4, dus dat valt wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Z___Z schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:19:
[...]

Enige wat je echt nodig hebt is Pro Line en Metalic Lak.
Nou nou, daarmee ben ik echt niet tevreden. Ik mis dan nog mmi plus, panodak, achteruitrijcamera, sportstoelen(?), lederen bekleding, stoelverwarming voor én achter, premium audio en als ik de optielijst in zou duiken kan ik zo nog wel wat benoemen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:52:
[...]

Nou nou, daarmee ben ik echt niet tevreden. Ik mis dan nog mmi plus, panodak, achteruitrijcamera, sportstoelen(?), lederen bekleding, stoelverwarming voor én achter, premium audio en als ik de optielijst in zou duiken kan ik zo nog wel wat benoemen.
Ook hier heb je het Pro Line S pakket, daar zit in ieder geval wel al een aanzienlijk deel in wat je graag zou willen.

Maar het is al vaker gezegd; iedereen heeft zijn eigen visie op wat er minimaal op een auto moet zitten.

Bijvoorbeeld hecht ik weer geen waarde aan lederen bekleding, panodak en stoelverwarming achter van de dingen die jij wel minimaal wilt hebben.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zei 53K, wvkreg had info van een mannetje dat er nog wel wat aangepast zou worden.
Pro line lijkt me echt het minimale. En met een automaat 20% kom ik dan op 53K.

En ik mis dan inderdaad ook nog zaken.

Ik zou die virtual cockpit nemen en MMI+. En dan zit je al op 55K+.

Als ie een automaat wil zou ik voor een Passat gaan of een A3. Maar ja, dat zijn geen 'echte auto's' begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00

PeaceNlove

Deugleuter

The Eagle schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:15:

Greenline Businessline heeft trouwens idd de kleine navi. En das ergens ook gunstig want minder interessant voor het dievengilde ;)
Gewoon ff voor de zekerheid toch even controleren of het echt een goede deal is. Ik ben altijd wel een beetje vatbaar voor enthousiaste beslissingen waar later toch wel een en ander op af te dingen is. en als het over een auto gaat waar ik het de komende drie jaar mee moet doen wil ik me niet door dat enthousiasme een foute keuze doen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

gwystyl schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:25:
Vandaag eindelijk gebeld door de garage: mijn auto is binnen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volgende week ben ik de hele week in het buitenland, dus ik kan 'm volgende week zaterdag pas ophalen.....
Ah ik vroeg me al af of je hem inmiddels had. Ik heb er zelf nu bijna 6000 km op zitten met de civic tourer. Ben er zeer content mee. Enige puntje is dat ik vorige wek maandag opeens een melding systeem controleren kreeg. De dealer heeft hem uitgelezen en het ging om een zuurstofsensor die kennelijk een foutieve melding gaf. Ze hebben het doorgegeven aan honda en de melding gereset. Tot nu toe is de melding niet teruggekomen. Ook verder niks van honda meer gehoord hierover.

1 tip, controleer even je kenteken op de rdw site en kijk of ze de correcte fiscale waarde hebben gepakt. Bij mij was dat niet het geval namelijk.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

DarkChylde schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:05:
Mijn passat Gte is er misschien eind september al. Zou mooi zijn, maar zien is geloven.
Die van mij schijnt het ook. Als het goed is gepland voor productie tweede week van September.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:57

Zo kreeg ik bijna 2 jaar beleden mijn Audi A3 SB: reed een voorloper huurbak en dus duur. Moest diezel gaan rijden maar er kwam niks in de pool beschikbaar. Deze kwam als herinzetter bij de leasemij beschikbaar, 3,5 jaar oud en 44k gelopen, benzine. Prima, doet u maar :Y)

En per 1 sept inleveren wegens baanswitch, krijg ik een shortlease. Geen idee wat dat gaat wezen, mar van mij een Octavia station met 14% zijn :)
Heb een shortlease octavia 14% diesel gekregen, prima bak!
Jammer alleen dat ie maar voor 2 jaar is, daarna is het bijtellings feestje voorbij met de nieuwe regels.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
readytoflow schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:13:
Ik zei 53K, wvkreg had info van een mannetje dat er nog wel wat aangepast zou worden.
Pro line lijkt me echt het minimale. En met een automaat 20% kom ik dan op 53K.

En ik mis dan inderdaad ook nog zaken.

Ik zou die virtual cockpit nemen en MMI+. En dan zit je al op 55K+.

Als ie een automaat wil zou ik voor een Passat gaan of een A3. Maar ja, dat zijn geen 'echte auto's' begrijp ik.
Het voordeel van een los scherm is dus dat de normale MMI versie er nu wel mooi uit ziet in het interieur. Achteruitrijden kan ook zonder camera, en leder is vooral fijn voor de 2e eigenaar, zodat hij niet in andermans zweet hoeft te zitten. Stof ventileert beter, is niet koud in de winter en plakt niet in de zomer en je glijd er niet vanaf.
Panorama dak zou ik ook graag willen, maar dan zou ik eerst moeten kijken hoeveel hoofdruimte ingeleverd wordt. In de A3 zit ik met m'n hoofd tegen het dak en is het daarmee voor mij in die auto een nutteloze optie.

Als Pro Line in je budget past en Pro Line Plus niet, zou ik de A4 niet laten staan voor een A3. Als er echt essentiële opties mist zou ik dan eerder uitwijken naar een Passat of Mondeo.
Als die ook niet passen zou ik een 14% auto uitzoeken. De verschillen in het C segment zijn te klein om die 6% extra bijtelling te betalen voor een andere auto in het C segment. In het D segment is er helaas geen keuze, tenzij de dure 7% auto's in je budget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

martinusz schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Heb een shortlease octavia 14% diesel gekregen, prima bak!
Jammer alleen dat ie maar voor 2 jaar is, daarna is het bijtellings feestje voorbij met de nieuwe regels.
Niet te druk om maken. Dan ga je misschien 22% ofwat het dan ook is betalen, maar kun je ook zonder problemen een DSG oid pakken en echt een leuke auto uitzoeken. Goed, geen 3.5 V6 natuurlijk, maar voor de rest zal er een stuk meer mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29

OMX2000

By any means necessary...

DGTL_Magician schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Die van mij schijnt het ook. Als het goed is gepland voor productie tweede week van September.
En met Active Info Display?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Z___Z schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:13:
[...]

Het voordeel van een los scherm is dus dat de normale MMI versie er nu wel mooi uit ziet in het interieur. Achteruitrijden kan ook zonder camera, en leder is vooral fijn voor de 2e eigenaar, zodat hij niet in andermans zweet hoeft te zitten. Stof ventileert beter, is niet koud in de winter en plakt niet in de zomer en je glijd er niet vanaf.
Panorama dak zou ik ook graag willen, maar dan zou ik eerst moeten kijken hoeveel hoofdruimte ingeleverd wordt. In de A3 zit ik met m'n hoofd tegen het dak en is het daarmee voor mij in die auto een nutteloze optie.

Als Pro Line in je budget past en Pro Line Plus niet, zou ik de A4 niet laten staan voor een A3. Als er echt essentiële opties mist zou ik dan eerder uitwijken naar een Passat of Mondeo.
Als die ook niet passen zou ik een 14% auto uitzoeken. De verschillen in het C segment zijn te klein om die 6% extra bijtelling te betalen voor een andere auto in het C segment. In het D segment is er helaas geen keuze, tenzij de dure 7% auto's in je budget passen.
Yep, mee eens Pro LIne en mettalic is voldoende voor een zakelijke bak. Ik zou liever een Pro Line S nemen + virtual cockpit en MMI plus maar ja 56K nou nee voor een A4 tje Limo.

Panodak, leer e.d. zijn leuke extra's maar geen noodzaak en zijn soms ook nadeel. Ze worden hard aangerekend in de leaseprijs extra want geen toegevoegde waarde (vraag leasemaatschappij maar).
Kortom, de aanvraag ligt bij een dealer, eens kijken wat voor mooie prijs er a.s. week uitkomt.
Catwaarde: 47K :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

OMX2000 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:40:
[...]

En met Active Info Display?
Nope. Zover ik weet worden die dit jaar ook niet meer uitgeleverd.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@r!k schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Ah ik vroeg me al af of je hem inmiddels had. Ik heb er zelf nu bijna 6000 km op zitten met de civic tourer. Ben er zeer content mee. Enige puntje is dat ik vorige wek maandag opeens een melding systeem controleren kreeg. De dealer heeft hem uitgelezen en het ging om een zuurstofsensor die kennelijk een foutieve melding gaf. Ze hebben het doorgegeven aan honda en de melding gereset. Tot nu toe is de melding niet teruggekomen. Ook verder niks van honda meer gehoord hierover.

1 tip, controleer even je kenteken op de rdw site en kijk of ze de correcte fiscale waarde hebben gepakt. Bij mij was dat niet het geval namelijk.
Mooi dat hij bevalt, ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen maar ga er van uit dat dat wel goed gaat komen :)

Dank voor de tip, zal het zeker even in de gaten houden! (Ik check het gelijk ff voor de voorloopauto, want dit zal geen Honda-specifiek probleem zijn gok ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Heb nog een optie gevonden. Mercedes C180 Estate Lease Edition of eventueel Avantgarde (maar duur).
Zijn er hier Mercedes ervaringsdeskundigen die er iets zinnigs over kunnen zeggen naast de beperkte 81kw. )
De 200 wordt echte te duur namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
wvkreg schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Yep, mee eens Pro LIne en mettalic is voldoende voor een zakelijke bak. Ik zou liever een Pro Line S nemen + virtual cockpit en MMI plus maar ja 56K nou nee voor een A4 tje Limo.

Panodak, leer e.d. zijn leuke extra's maar geen noodzaak en zijn soms ook nadeel. Ze worden hard aangerekend in de leaseprijs extra want geen toegevoegde waarde (vraag leasemaatschappij maar).
Kortom, de aanvraag ligt bij een dealer, eens kijken wat voor mooie prijs er a.s. week uitkomt.
Catwaarde: 47K :X
Dan ben je al behoorlijk wat concessies aan het doen om toch een A4 te kunnen rijden toch?
Ik dacht dat het een Avant moest zijn, en minimaal de Sport?
Scheelt inderdaad al snel €6.000,-

Maar scheelt m.i ook een boel ruimte, comfort en beleving.

Dan wordt die BMW 3 toch ineens een stuk aantrekkelijker misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Lol..ok...Hé, het is niet dat ik je die auto niet,gun hè...
Maar waarom niet eerst een avant sport met proline aangevraagd? Die zat dichter bij je wensen/eisen. Kan je altijd nog downgraden.

Die virtual cockpit is wel cool. Zijn wel van die dingen waarbij je over 3 jaar ook nog steeds het gevoel hebt in een nieuwe moderne auto rijdt.

[ Voor 4% gewijzigd door readytoflow op 22-08-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ja klopt. Mijn aanvraag heeft audi code AB8ANCC3
Kijk maar eens na :)

http://www.audi.nl/AB8ANCC3

Er is echter verschil tussen wens en realiteit, maar ik wacht maar even de offerte van Wealer af :)

Als fallback de Limo/Berline, die past wel:

http://www.audi.nl/AVTP11LE

Maarrr, die Mercedes C180 Estate Lease Edition ziet er ook goed uit en dat voor 44K!

https://www.leaseplandire...iesel/254422/?fuel=diesel

[ Voor 44% gewijzigd door wvkreg op 23-08-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Verbal Kint schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:35:
[...]

Dat van die sporttransmissie lees je wel vaker. Ik heb hem niet en ook nog nooit gemist. Ook met de normale automaat kun je zelf schakelen, pook opzij tikken en gaan. Dat heb ik denk ik max 3x gedaan de afgelopen 3 jaar. 8)7

Achterbank en sensoren idd even goed in de gaten houden.

Qua veroudering, het model is nu net iets meer dan 3 jaar oud (ik had in april 1 vd eerste 10 in NL) en heeft zojuist zijn "life cycle improvements" gehad. Audi komt nu met nieuwe A4, de c-klasse van Mercedes is er ook nog niet heel lang. Kortom, de enige door wie je waarschijnlijk wordt "ingehaald" is de opvolger van de 3-serie zelf. Ik zou daar wel mee kunnen leven.
Mijn auto is ook van april 2012, waren we er beiden vroeg bij dus.

Ik vind het jammer dat je dan nu nog 4/5 jaar in een auto rijdt van model 2012. In 2019 is het model 9 (!) jaar oud. Tegen die tijd wordt het een petjesauto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:22:
[...]

Je hebt een aanzienlijk minder krachtige motor geconfigureerd en pro line plus is echt wel nodig.
Niks is nodig. Met mijn eisen zou een PL Plus pakket écht niet nodig zijn.
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:56:
En Ford moet je sowieso niet doen. Niks mis met een Focus hoor, maar daar hoort dan wel RS achter :)
Weer een aanwinst voor het leaseauto topic zie ik. Hoezo geen Ford? Waarom zou door jouw mening over Ford deze auto voor iemand anders geen goede keuze zijn? En zie jij een leaserijder al in een Ford RS rijden? Denk een beetje na voordat je post aub.
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:25:

Ik heb alleen in een grijs verleden de Ka gereden, en ik heb gewoon iets tegen Ford omdat dat ding nooit goed voor me was. Dat moet je verder niet serieus nemen.

Ik heb dan wel weer echte twijfels waarom je een BMW/Audi kan kiezen, en dan eventueel met een Focus weg zou rijden... Dat verschil is er echt wel.
We nemen je ook niet zo serieus met zo'n reacties, dat scheelt ;)
Natuurlijk is er verschil tussen Audi/BMW en Ford. Maar er is ook verschil in het leasetarief, uitrusting en ruimte. Er worden nog altijd meer Fords verkocht dan BMW's of Audi's. Dat is niet zonder reden natuurlijk.
DennusB schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:55:

Wat niet kan je beter zeggen, en dat is er 1 : De extra dikke sideskirts.
Verder alles, inclusief 17" 8-spaaks licht metaal, keyless entry, titanium pack, Sony Audio upgrade, getint glas, leer, grote achterspoiler, enz :)
Leuke auto voor het budget hoor! Wel jammer dat deze ook alweer 7 jaar oud is (met een facelift in 2012).
Volgend jaar komt de nieuwe Fiesta, dus zul je een flinke tijd met een verouderd model rijden. Als je dat niet erg vindt is er natuurlijk niks aan de hand. Ik zou dit persoonlijk echter niet zo leuk vinden.

Ik weet niet hoeveel kilometers je per jaar maakt, maar 17" op een toch al vrij hard geveerde Fiesta is wel heftig. Hopelijk heeft het comfort er niet te veel onder te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Masselink schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:57:
[afbeelding]
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)

Nog tot eind september wachten en dan rij ik deze Mitsubishi Outlander PHEV Instyle.
Hij lijkt wel mooier geworden dan al die huidige (en imho erg lelijke) Mitsubishi PHEV hokken die je op de weg ziet. Die van jou valt mij erg mee zo op het eerste gezicht. Facelift gehad? Zo ja, is het rijden ook eindelijk (heel) wat verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance

Dat is vreemd een Nederlandse diesel leaseauto van 3,5 jaar oud met 44k op de teller 8)7 Dan vraag je je toch af hoe dat mogelijk is. Zou die auto 2 jaar stilgestaan hebben?
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:52:
[...]

Ik zou er meer dan tevreden mee zijn. Alles wat jij noemt (op audio na) nog nooit gemist.

Stoelverwarming? Nog nooit een koude reet gehad. En achterin is het al helemaal nutteloos m.i.
Achteruitrijcamera niet nodig, piepjes werken uitstekend. Nog nooit ergens tegenaan gezeten, ook zonder parkeersensoren niet. Lederen bekleding, nee dank je.

Wat betreft sportstoelen, ik zou die van mijn BMW graag inruilen voor normale stoelen die wel comfortabel zitten op lange ritten. En een lendesteun hebben. En waarvan de hoofdsteun in meer dan 2 standen te kantelen is.

[ Voor 32% gewijzigd door Leolinedance op 23-08-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
wvkreg schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:03:
Ja klopt. Mijn aanvraag heeft audi code AB8ANCC3
Kijk maar eens na :)

http://www.audi.nl/AB8ANCC3

Er is echter verschil tussen wens en realiteit, maar ik wacht maar even de offerte van Wealer af :)

Als fallback de Limo/Berline, die past wel:

http://www.audi.nl/AVTP11LE

Maarrr, die Mercedes C180 Estate Lease Edition ziet er ook goed uit en dat voor 44K!

https://www.leaseplandire...iesel/254422/?fuel=diesel
Ik begrijp dat het je eigenlijk geen zak uit maakt wat voor auto je rijdt, als het maar een Audi, BMW of Mercedes is in het D-segment. Je gaat hebt die keuze al gemaakt, dus verder valt er weinig aan te adviseren.

Besef je wel dat de acceleratie van de Mercedes 11,5 (!) sec van 0-100 km/u bedraagt. Dat is véél trager dan bijvoorbeeld de Peugeot 308 SW of een doorsnee Golfje.Ik ben helemaal niet van de super snelle auto's, maar dit is wel écht traag :X Verder heeft hij geen automaat en voor dit geld ook nog geen metallic lak.

Het is wel precies de auto voor mensen zoals jij :) Maar effe serieus, lijkt mij duidelijk dat dit hem niet gaat worden. Ga voor een maat kleiner en kies een fatsoenlijke motor en automaat. En de opties die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
DGTL_Magician schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Ik hoorde ook volgende week productie en dan half september levering.
Maar ik ga nog steeds uit van eind september / oktober.
Gaat altijd wel iets mis :+

Ik vroeg trouwens aan de dealer of hij de boel ge-delabed kon leveren.
En dat kon niet. Wettelijk gezien moet de hybrid aanduiding erop staat ivm gevaar voor reddingswerkers bij een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Leolinedance schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:45:
[...]

Dat is vreemd een Nederlandse diesel leaseauto van 3,5 jaar oud met 44k op de teller 8)7 Dan vraag je je toch af hoe dat mogelijk is. Zou die auto 2 jaar stilgestaan hebben?

[...]

Ik zou er meer dan tevreden mee zijn. Alles wat jij noemt (op audio na) nog nooit gemist.

Stoelverwarming? Nog nooit een koude reet gehad. En achterin is het al helemaal nutteloos m.i.
Achteruitrijcamera niet nodig, piepjes werken uitstekend. Nog nooit ergens tegenaan gezeten, ook zonder parkeersensoren niet. Lederen bekleding, nee dank je.

Wat betreft sportstoelen, ik zou die van mijn BMW graag inruilen voor normale stoelen die wel comfortabel zitten op lange ritten. En een lendesteun hebben. En waarvan de hoofdsteun in meer dan 2 standen te kantelen is.
Je leest niet goed. Die A3 is een benzine. Laatste woord van de zin ;)
En dan nog, 44k in 3,5 jaar is ook voor benzine relatief niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
The Eagle schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:53:
[...]

Je leest niet goed. Die A3 is een benzine. Laatste woord van de zin ;)
En dan nog, 44k in 3,5 jaar is ook voor benzine relatief niks :)
Inderdaad, foutje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

Leolinedance schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Hij lijkt wel mooier geworden dan al die huidige (en imho erg lelijke) Mitsubishi PHEV hokken die je op de weg ziet. Die van jou valt mij erg mee zo op het eerste gezicht. Facelift gehad? Zo ja, is het rijden ook eindelijk (heel) wat verbeterd?
Dit is het 2016 model. Hij is op een behoorlijk aantal punten verbeterd.ik kon de oude veel goedkoper rijden, maar wil gewoon wachten op de vanwege het vernieuwde uiterlijk en de overige verbeteringen zoals minder lawaai in de auto.

Motorisch zal het niet veel verschillen op wat afstemming na. Het onderstel is wel weer aangepast.

Ik heb overigens nog geen meter in het nieuwe model gereden.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Leolinedance schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:18:
[...]

Ik begrijp dat het je eigenlijk geen zak uit maakt wat voor auto je rijdt, als het maar een Audi, BMW of Mercedes is in het D-segment. Je gaat hebt die keuze al gemaakt, dus verder valt er weinig aan te adviseren.

Besef je wel dat de acceleratie van de Mercedes 11,5 (!) sec van 0-100 km/u bedraagt. Dat is véél trager dan bijvoorbeeld de Peugeot 308 SW of een doorsnee Golfje.Ik ben helemaal niet van de super snelle auto's, maar dit is wel écht traag :X Verder heeft hij geen automaat en voor dit geld ook nog geen metallic lak.

Het is wel precies de auto voor mensen zoals jij :) Maar effe serieus, lijkt mij duidelijk dat dit hem niet gaat worden. Ga voor een maat kleiner en kies een fatsoenlijke motor en automaat. En de opties die je wil.
Mensen zoals jij snap ik even niet. Lease Edition is best optierijk 4,5k aan opties die je niet of nauwelijks betaalt. Die pk's zijn ook mijn grootste issue inderdaad. dus ik ga eens proefrijden. Als een A4 Avant past twijfel ik idd niet lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:56
wvkreg schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:52:
[...]

Mensen zoals jij snap ik even niet. Lease Edition is best optierijk 4,5k aan opties die je niet of nauwelijks betaalt. Die pk's zijn ook mijn grootste issue inderdaad. dus ik ga eens proefrijden. Als een A4 Avant past twijfel ik idd niet lang :)
Ik denk, met alle vriendelijkheid, dat het gros van de mensen jou hier niet snapt. Je wil een premium D-segmenter terwijl dat eigenlijk nét niet lekker past (met een meer dan behoorlijke uitrusting en niet een half-kale ''omdat hij anders te duur wordt''), maar je weigert de minder ''premium'' opties in ogenschouw te nemen omdat het er niet een van de Duitse drie (lees: per se Audi of een Engelse Jag) is. Denk dat veel mensen dan liever een rijker aangeklede andere keuze zouden maken. Al met al blijf ik uiteraard benieuwd naar wat je uiteindelijk keuze gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Strider schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:46:
[...]

Ik heb de folder nog even gecheckt, een full option zit op € 21700,-, en dan heb je:

- opties
Woah dat valt nog best mee!
DennusB schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:59:
Hehe, eindelijk (na 4,5 maand) komt deze week m'n definitieve lease auto binnen :) Een full-option Fiesta, can't wait. Zodra er plaatjes zijn zal ik ze even posten!
Cool! Ik ben benieuwd naar de foto's. Heb je ook andere auto's overwogen (DS3 of Polo bijvoorbeeld?) en waarom ben je precies voor een Fiesta gegaan? Ik zit ongeveer in dezelfde prijsklasse denk ik, en ik kan maar niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
timwijn schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:14:
[...]

Ik denk, met alle vriendelijkheid, dat het gros van de mensen jou hier niet snapt. Je wil een premium D-segmenter terwijl dat eigenlijk nét niet lekker past (met een meer dan behoorlijke uitrusting en niet een half-kale ''omdat hij anders te duur wordt''), maar je weigert de minder ''premium'' opties in ogenschouw te nemen omdat het er niet een van de Duitse drie (lees: per se Audi of een Engelse Jag) is. Denk dat veel mensen dan liever een rijker aangeklede andere keuze zouden maken. Al met al blijf ik uiteraard benieuwd naar wat je uiteindelijk keuze gaat worden ;)
Sorry hoor, maar ik denk dat het meer een "optie-fetish" hier op Tweakers en dat Wvkreg meer is zoals de rest van leasend Nederland. Het is niet voor niets dat mensen op autosites het hebben over kale ex-lease auto's. De meeste mensen willen namelijk liever een D-segment auto dan een C-segment auto en liever een Premium D-segment dan een normale D-segment auto en klimmen gewoon de ladder van boven naar beneden tot het past in het budget. En als de auto eenmaal past in het budget wordt er pas gekeken naar opties. Daarom zijn opties in de occasionmarkt ook bijna niks waard en betaal je bijna de volledige waarde van opties in je maandbedrag maal lease periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
[...]

Mijn grootste issue zou de handbak zijn.
Jij kijkt nu toch ook alleen naar een automaat?
Je doet wel elke keer weer concessies om premium-D te kunnen rijden...

Wat is er mis met de Passat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
[...]

Die Lease Edition heeft geen automaat wat de grootste misser is. Op de 2e plaats mist hij uiteraard echt vermogen.

Ik krijg zeer sterk het gevoel dat je persé een 'premium' auto uit een D-segment wil rijden maar eigenlijk het budget niet hebt. Daarvoor zijn die Lease Editions dan uitstekend geschikt. Vandaar 'mensen zoals jij'.

Verstandiger zou echter zijn een maatje kleiner te nemen. Maar dat zei ik net ook al. Of voor bijvoorbeeld een Passat gaan zoals hierboven al geopperd. Dat is ook een erg mooie auto.

[ Voor 7% gewijzigd door Leolinedance op 24-08-2015 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier wat foto's van mijn nieuwe Fiesta :

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11921751_1046645315360378_8065051958272099244_n.jpg?oh=5b3d35548882058a1ec9ee6944ee1116&oe=56821AA0
Tweakers
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d8wBZ5XyqSOORexDuolhTktz/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OLSv1r3Eko0lWLwg1w6dWWd0/thumb.jpg

ERG blij mee. Kleur is echt fantastisch, de leren stoelen zitten echt helemaal super, de achteruitrijcamera kan ik nu al niet meer missen en die Sony Audio upgrade is gewoon pure liefde.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mooie auto zo, gefeliciteerd er mee!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Leolinedance schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:26:
[...]

Leuke auto voor het budget hoor! Wel jammer dat deze ook alweer 7 jaar oud is (met een facelift in 2012).
Volgend jaar komt de nieuwe Fiesta, dus zul je een flinke tijd met een verouderd model rijden. Als je dat niet erg vindt is er natuurlijk niks aan de hand. Ik zou dit persoonlijk echter niet zo leuk vinden.

Ik weet niet hoeveel kilometers je per jaar maakt, maar 17" op een toch al vrij hard geveerde Fiesta is wel heftig. Hopelijk heeft het comfort er niet te veel onder te lijden.
Ze gaan alleen het interrieur opfrissen waarschijnlijk, die Aston Martin neus blijft toch wel want die hebben alle wagens bij Ford nu.
Verder is 17" prima te doen onder de Fiesta :) Rijd erg lekker!
Maks schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:04:
[...]

[...]

Cool! Ik ben benieuwd naar de foto's. Heb je ook andere auto's overwogen (DS3 of Polo bijvoorbeeld?) en waarom ben je precies voor een Fiesta gegaan? Ik zit ongeveer in dezelfde prijsklasse denk ik, en ik kan maar niet kiezen.
Zeker gekeken naar andere auto's, ook een full-option Polo is langsgekomen, maar ik vind de Fiesta beduidend meer waar voor z'n geld en een stuk strakker sturen (het is niet voor niets stuurmansauto van het jaar, al 3x), vooral met z'n 17" velgen!

[ Voor 27% gewijzigd door DennusB op 24-08-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 11:28
Maks schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:04:
[...]

[...]

Mijn Fiesta komt donderdag, ben benieuwd :)

Had dezelfde keuzes, Polo (3 cilinder...), A1 (had ik meer van verwacht, verschil in eigen bijdrage niet waard), DS3, (waarom dat glimmende dashboard en die strips aan de zijkant...) Fiesta was toch de auto met de minste minpunten, oke die radio is erg druk en dat navi scherm is klein mgoed, dat gebruik ik toch niet vaak. En ja, die 14 inch.velgen zijn niet super... mgoed. Qua rijgedrag ook zeker geen verkeerde auto :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
marccom schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:07:
[...]

Mijn Fiesta komt donderdag, ben benieuwd :)

Had dezelfde keuzes, Polo (3 cilinder...), A1 (had ik meer van verwacht, verschil in eigen bijdrage niet waard), DS3, (waarom dat glimmende dashboard en die strips aan de zijkant...) Fiesta was toch de auto met de minste minpunten, oke die radio is erg druk en dat navi scherm is klein mgoed, dat gebruik ik toch niet vaak. En ja, die 14 inch.velgen zijn niet super... mgoed. Qua rijgedrag ook zeker geen verkeerde auto :)
Welke versie en optie's heb je besteld ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:26:
Weer een aanwinst voor het leaseauto topic zie ik. Hoezo geen Ford? Waarom zou door jouw mening over Ford deze auto voor iemand anders geen goede keuze zijn? En zie jij een leaserijder al in een Ford RS rijden? Denk een beetje na voordat je post aub.
Voordat je me ergens op aan spreekt wil je alsjeblieft beseffen dat dit een forum is, waarin niet alleen jou mening telt. Er zijn er hier zat die wat met een knipoog plaatsten, waarom zou ik dat niet mogen doen? Doe ff normaal man.

Ik heb al gezegd dat alle merken van na 2014 goed rijden.

Voor de goede orde (niet dat je verder leest want jij hebt je mening al klaar). Ik zei niet dat een lease rijder een RS moet rijden. Ik zei dat je een Ford Focus alleen als RS wil rijden. Voordat je anderen erop aanspreekt, leer eens lezen. Sorry dat het zo moet trouwens, ik bedoel er staat hier of daar ook een smiley bij. Maar ik begrijp dat we hier alles bloed serieus nemen. (Ik bedoel we vergelijken een Focus met een A3 ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 11:28
DennusB schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:09:
[...]

Welke versie en optie's heb je besteld ? :)
De 5 deurs Fiesta Titanium TDCI Lease edition met als enige opties de metallic lak en in hoogte verstelbare bijrijdersstoel. Camera en donkere ramen vind ik voor mij geen meerwaarde hebben en dat waren meteen de enige opties die te kiezen waren :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Leolinedance schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:38:
[...]

Die Lease Edition heeft geen automaat wat de grootste misser is. Op de 2e plaats mist hij uiteraard echt vermogen.

Ik krijg zeer sterk het gevoel dat je persé een 'premium' auto uit een D-segment wil rijden maar eigenlijk het budget niet hebt. Daarvoor zijn die Lease Editions dan uitstekend geschikt. Vandaar 'mensen zoals jij'.

Verstandiger zou echter zijn een maatje kleiner te nemen. Maar dat zei ik net ook al. Of voor bijvoorbeeld een Passat gaan zoals hierboven al geopperd. Dat is ook een erg mooie auto.
Tja, ik heb 1050 euro lease incl. diesel die 125 kost obv 5 jaren looptijd en 40K km per jaar.
Dus netto 925 euro voor een wagen. Hiervoor kon ik bij mijn vorige leasemaatschappij een A4 met aardig wat opties kiezen (Autopon). Nu zit ik dus bij Terberg en is alles opeens 15% duurder lijkt. Dat is mijn grootste issue. Ik ben in gesprek intern en we komen er hopelijk uit :)

Btw: Passat Highline is mogelijk, rond de 1000 euro met leuke opties, maar vind het een saaie bak!

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 24-08-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
wvkreg schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:00:

Btw: Passat Highline is mogelijk, rond de 1000 euro met leuke opties, maar vind het een saaie bak!
Een Golf GTD is ook wel mogelijk voor dat bedrag... En dat is nu niet bepaald saai.

[ Voor 56% gewijzigd door AndRo555 op 24-08-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Gezien het zware geschut wat ik voorbij zie komen zal ik eens kijken of ik een knuppel in het hoenderhok kan gooien met mijn shitbucket. Een (zeer) beknopte review van een auto aan de onderkant van het leasespectrum.

Ik lease momenteel het volgende:

http://www.autoweek.nl/auto/60973/kia-picanto-10-cvvt-isg

Voor degene die nog een 'leuk boodschappenkarretje voor oma' zoeken zou ik het ding nog niet eens aanraden. Het is helaas een typische Auto 1.0 (aangeleukt om in de 14% te vallen). Daar bedoel ik een auto mee zoals ze die vroeger maakten. Ik heb bijvoorbeeld vroeger in een Skoda Felicia uit +- '96 gereden en zelfs die auto stak mechanisch beter in elkaar dan de Kia. Punten om mijn mening te onderbouwen:
  • Onderpresterende motor die beter voor dit ding ingezet had kunnen worden.
  • Bovenstaand euvel zorgt (in combinatie met een geweldige versnellingsbak) voor een winnende combo. Zo begint het karretje te gillen als een speenvarken wanneer het hoog in de toeren loopt, gooi hem 1 versnelling hoger en het kleine beetje koppel dat je had is als sneeuw voor de zon verdwenen.
  • Motor die rauwer klinkt dan Katja Schuurman met een keelonsteking. Ik verdenk Kia er zelfs van een Vroem Vroem geluid uit de speakers te laten komen soms.
  • Aansluitpunt koppeling is wanneer je je knieën bijna in je nek hebt liggen.
  • Zogenaamd een zuinig karretje, A label en alles. Wat blijkt na een paar maanden van voornamelijk snelwegverkeer? 1:15/1:16 blijkt het best haalbare (bijna overal Vmax +10).
  • Als je de radio aanzet zou je denken dat alle FM zenders op AM zijn overgestapt
Mijn instelling met auto's is "als ik van A naar B kan ben ik snel tevreden" maar hier word ik toch niet helemaal vrolijk van. Is mijn eerste ervaring met leasen (hiervoor banen gehad waar het niet voor hoefde) maar met mijn nieuwe contract binnenkort toch wel even kijken wat er nog meer mogelijk is.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Een Golf GTD is ook wel mogelijk voor dat bedrag... En dat is nu niet bepaald saai.
Waarom is die GTD minder saai dan een Golf Highline? Omdat ie sneller is? Heb niks met of tegen VW, maar welke versie je ook neemt: ze zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit.

De Passat BE R vind ik een mooi wagentje om te zien en zit goed in de opties.

Heb je automaat, ruimte, luxe.
Het is dan wel geen Audi. Maar als de A4 niet lukt, zou ik die toch altijd prefereren boven een A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 06:07

RvL

tikkietrugjaap schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:25:
Gezien het zware geschut wat ik voorbij zie komen zal ik eens kijken of ik een knuppel in het hoenderhok kan gooien met mijn shitbucket. Een (zeer) beknopte review van een auto aan de onderkant van het leasespectrum.

Voor degene die nog een 'leuk boodschappenkarretje voor oma' zoeken zou ik het ding nog niet eens aanraden. Het is helaas een typische Auto 1.0 (aangeleukt om in de 14% te vallen). Daar bedoel ik een auto mee zoals ze die vroeger maakten. Ik heb bijvoorbeeld vroeger in een Skoda Felicia uit +- '96 gereden en zelfs die auto stak mechanisch beter in elkaar dan de Kia. Punten om mijn mening te onderbouwen:
  • Bovenstaand euvel zorgt (in combinatie met een geweldige versnellingsbak) voor een winnende combo. Zo begint het karretje te gillen als een speenvarken wanneer het hoog in de toeren loopt, gooi hem 1 versnelling hoger en het kleine beetje koppel dat je had is als sneeuw voor de zon verdwenen.
  • Motor die rauwer klinkt dan Katja Schuurman met een keelonsteking. Ik verdenk Kia er zelfs van een Vroem Vroem geluid uit de speakers te laten komen soms.
  • Zogenaamd een zuinig karretje, A label en alles. Wat blijkt na een paar maanden van voornamelijk snelwegverkeer? 1:15/1:16 blijkt het best haalbare (bijna overal Vmax +10).
  • Als je de radio aanzet zou je denken dat alle FM zenders op AM zijn overgestapt
Mijn instelling met auto's is "als ik van A naar B kan ben ik snel tevreden" maar hier word ik toch niet helemaal vrolijk van. Is mijn eerste ervaring met leasen (hiervoor banen gehad waar het niet voor hoefde) maar met mijn nieuwe contract binnenkort toch wel even kijken wat er nog meer mogelijk is.
Mjah, als ik het zo lees zijn de meeste punten toch wel zaken die je in een proefrit al zou kunnen ontdekken. Bijvoorbeeld de prestaties van de motor en de kwaliteit van de radio. Dan moet je natuurlijk wel een wat langere proefrit hebben dan een simpel blokje om. Het papieren verbruik zegt bijna nooit iets over het werkelijke gebruik en de energielabels bij auto's zijn helemaal een farce. Die zijn namelijk gebaseerd op de grootheidsklasse en de afwijking van het gemiddelde verbruik in die klasse. Een voorbeeld: een Renault Megane 1.5dCi EDC met een uitstoot van 104gr/km heeft in hatchbackuitvoering een C label en in Estate uitvoering een B label. Terwijl een Mazda 6 Sky-Active met 131gr/km een A-label heeft.

Daarbij leid ik uit je mini-review af dat je voornamelijk snelweg rijdt. Daar zijn dit soort auto's in principe ook niet echt voor bedoeld. Toegegeven, de ene super-mini gaat het (stukken) beter af dan de andere, maar met voornamelijk snelwegkilometers zou ik toch minimaal een klasse hoger gaan.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel kilometer je op jaarbasis maakt en wat je budget is.

[ Voor 6% gewijzigd door RvL op 24-08-2015 14:46 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
RvL schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Mjah, als ik het zo lees zijn de meeste punten toch wel zaken die je in een proefrit al zou kunnen ontdekken. Bijvoorbeeld de prestaties van de motor en de kwaliteit van de radio. Dan moet je natuurlijk wel een wat langere proefrit hebben dan een simpel blokje om. Het papieren verbruik zegt bijna nooit iets over het werkelijke gebruik en de energielabels bij auto's zijn helemaal een farce. Die zijn namelijk gebaseerd op de grootheidsklasse en de afwijking van het gemiddelde verbruik in die klasse. Een voorbeeld: een Renault Megane 1.5dCi EDC met een uitstoot van 104gr/km heeft in hatchbackuitvoering een C label en in Estate uitvoering een B label. Terwijl een Mazda 6 Sky-Active met 131gr/km een A-label heeft.

Daarbij leid ik uit je mini-review af dat je voornamelijk snelweg rijdt. Daar zijn dit soort auto's in principe ook niet echt voor bedoeld. Toegegeven, de ene super-mini gaat het (stukken) beter af dan de andere, maar met voornamelijk snelwegkilometers zou ik toch minimaal een klasse hoger gaan.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel kilometer je op jaarbasis maakt en wat je budget is.
Oh dit zijn zeker punten die ik had kunnen ontdekken tijdens een testrit. Ik ben echter net begonnen met deze functie waardoor er alleen keuze is voor een 'start-auto'. Ik rijd voor dit project +-180km/dag. Ik vind dit momenteel ook prima maar als ik richting een vast contract ga dan ga ik wel kijken of er wat beters mogelijk is.
Ik zocht eerlijk gezegd ook een beetje een thread in de trent van 'Wat rijdt de Tweaker en wat vindt hij/zij daarvan'. Bij gebrek aan een dergelijke thread heb ik het hier maar gepost.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
[...]

Tja, ik heb 1050 euro lease incl. diesel die 125 kost obv 5 jaren looptijd en 40K km per jaar.
Dus netto 925 euro voor een wagen.
Bij ons zijn de leasebudgetten ook inclusief brandstof, op zich een goed beleid vind ik want het geeft een eerlijke vergelijking. Wat ik alleen niet begrijp is waar dat voorschot op gebaseerd is.

Ik zou zeggen iets in de richting van:
km's op contract / (theoretisch verbruik * correctie factor) * brandstofprijs

Dus voor bovenstaande case:
40.000 / (25 * 0,8) * €1,2 = €2.400 -> € 200,- per maand

Dit is wat mij betreft een behoorlijk optimistische inschatting voor een auto in die klasse en toch komt dit nog behoorlijk hoger uit dan €125,-

Hoe werkt die inschatting voor verbruik dan?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Leasemaatschappijen baseren het brandstofvoorschot waarschijnlijk op het gepubliceerde verbruik van de auto. Dat je dit in de praktijk nooit haalt zal hun verder een zorg zijn.

Jij of je werkgever (afhankelijk van de afspraken) zal dan op basis van nacalculatie mogen lappen. Kunnen ze mooi een laag maandbedrag op de offerte zetten.

Denk jij je weer een duurder model of meer opties te kunnen veroorloven, kan dus nog best eens tegenvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Leasemaatschappijen baseren het brandstofvoorschot op praktijkervaring. Mijn hybride 1:23 heeft gewoon 1:16,9 in de verbruiksnorm in de winterperiode en 1:17,8 in de zomerperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
readytoflow schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:45:
[...]

Waarom is die GTD minder saai dan een Golf Highline? Omdat ie sneller is? Heb niks met of tegen VW, maar welke versie je ook neemt: ze zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit.

De Passat BE R vind ik een mooi wagentje om te zien en zit goed in de opties.

Heb je automaat, ruimte, luxe.
Het is dan wel geen Audi. Maar als de A4 niet lukt, zou ik die toch altijd prefereren boven een A3.
Andere bumpers, paar leuke velgjes, iets lager. Daarnaast nog de directere stuurinrichting van de GTI en een fijner afgestelde ophanging. Paar kleuren die je niet kan krijgen op gewone golfjes.

Het blijft natuurlijk een golf en als je denkt golf = saai dan verandert er juist niks.
Het ziet er misschien grotendeels nog uit als een Golf Highline, maar het rijdt een stuk anders. Een stuk minder saai.
Het is een klein stapje terug van de GTI en dat is echt geen saaie auto.

Passat BE R is imho een van de betere keuzes mocht ik wvkreg zijn budget hebben en de ruimte nodig hebben. Anders gewoon een leuke A3, Golf, Focus, 1 serie met lekker wat power erin en een paar leuke opties.

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 24-08-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Andere bumpers, paar leuke velgjes, iets lager. Daarnaast nog de directere stuurinrichting van de GTI en een fijner afgestelde ophanging. Paar kleuren die je niet kan krijgen op gewone golfjes.

Het blijft natuurlijk een golf en als je denkt golf = saai dan verandert er juist niks.
Het ziet er misschien grotendeels nog uit als een Golf Highline, maar het rijdt een stuk anders. Een stuk minder saai.
Het is een klein stapje terug van de GTI en dat is echt geen saaie auto.

Passat BE R is imho een van de betere keuzes mocht ik wvkreg zijn budget hebben en de ruimte nodig hebben. Anders gewoon een leuke A3, Golf, Focus, 1 serie met lekker wat power erin en een paar leuke opties.
Als het je om de kleuren gaat kun je beter geen GTD nemen ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61886527/GTD.JPG

voor de rest eensch, een normale golf rijdt al serieus goed, met wat peper in z'n reet gaat het allemaal nóg wat leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Voordat je me ergens op aan spreekt wil je alsjeblieft beseffen dat dit een forum is, waarin niet alleen jou mening telt. Er zijn er hier zat die wat met een knipoog plaatsten, waarom zou ik dat niet mogen doen? Doe ff normaal man.
Als je zomaar gaat lopen roeptoeteren dat iemand geen Ford moet kopen zonder enige onderbouwing ben je hier niet op de juiste plek. En nu stop ik met reageren op jou, al dat geblaat van je maakt het er helaas niet beter op.

[ Voor 5% gewijzigd door Leolinedance op 24-08-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
DennusB schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:17:
Hier wat foto's van mijn nieuwe Fiesta :

[afbeelding]
Tweakers
[afbeelding][afbeelding]

ERG blij mee. Kleur is echt fantastisch, de leren stoelen zitten echt helemaal super, de achteruitrijcamera kan ik nu al niet meer missen en die Sony Audio upgrade is gewoon pure liefde.
Mooie bak hoor! En als jij zegt dat 17" comfortabel genoeg rijdt geloof ik je daar meteen in.
Waar gebruik je die camera voor als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
[...]

Dus netto 925 euro voor een wagen. Hiervoor kon ik bij mijn vorige leasemaatschappij een A4 met aardig wat opties kiezen (Autopon). Nu zit ik dus bij Terberg en is alles opeens 15% duurder lijkt. Dat is mijn grootste issue. Ik ben in gesprek intern en we komen er hopelijk uit :)

Duidelijk. Een Passat is niet veel saaier dan een Audi A4 of Mercedes naar mijn mening. Maar goed, dat is smaakgebonden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
tikkietrugjaap schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:25:

Dat van het verbruik is ook wel logisch. Op een 130 km/u weg rijd jij dus 140 km/u. Dat is bijna de max van het autootje. Logisch dat ie dan flink wat verbruikt. Rijdt dat eigenlijk nog wel een beetje fijn met zo'n snelheid? In een Citroën C1 vind ik het haast geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55
Zelfs in een polo bm gaat de motor behoorlijk tekeer bij 142 km/h... Op de A4 krijg ik dan het gevoel dat de auto gaat ontploffen haha
Mja, is ook maar een 1.2TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 06:07

RvL

tikkietrugjaap schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

Oh dit zijn zeker punten die ik had kunnen ontdekken tijdens een testrit. Ik ben echter net begonnen met deze functie waardoor er alleen keuze is voor een 'start-auto'. Ik rijd voor dit project +-180km/dag. Ik vind dit momenteel ook prima maar als ik richting een vast contract ga dan ga ik wel kijken of er wat beters mogelijk is.
Ik zocht eerlijk gezegd ook een beetje een thread in de trent van 'Wat rijdt de Tweaker en wat vindt hij/zij daarvan'. Bij gebrek aan een dergelijke thread heb ik het hier maar gepost.
Ah, een moetje :) persoonlijk vind ik het niet echt een auto waar je 180km per dag in wil zitten maar als je niets te kiezen hebt houd het snel op natuurlijk.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Leolinedance schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

Dat van het verbruik is ook wel logisch. Op een 130 km/u weg rijd jij dus 140 km/u. Dat is bijna de max van het autootje. Logisch dat ie dan flink wat verbruikt. Rijdt dat eigenlijk nog wel een beetje fijn met zo'n snelheid? In een Citroën C1 vind ik het haast geen doen.
Mijn allereerste auto was een Toyota Starlet 1.0 uit '86. Daar reed ik ook 140 mee. Geen probleem :D.
Overigens heeft het stuk tussen mijn huidige werk en thuis geen stukken 130, veel stukken 100, dus ik rijd max 130 en een groot deel 110.
Trishul schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:40:
Zelfs in een polo bm gaat de motor behoorlijk tekeer bij 142 km/h... Op de A4 krijg ik dan het gevoel dat de auto gaat ontploffen haha
Ja de Picanto begint wel te gillen inderdaad maar dat is snel verholpen door de radio wat harder te zetten.
RvL schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:41:
[...]

Ah, een moetje :) persoonlijk vind ik het niet echt een auto waar je 180km per dag in wil zitten maar als je niets te kiezen hebt houd het snel op natuurlijk.
Inderdaad. Maar een vast contract ligt in het verschiet dus ik kijk dan wel wat er mogelijk is. 1 stapje hoger dan dit vind ik denk ik al prima.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:17:
[...]

Als je zomaar gaat lopen roeptoeteren dat iemand geen Ford moet kopen zonder enige onderbouwing ben je hier niet op de juiste plek. En nu stop ik met reageren op jou, al dat geblaat van je maakt het er helaas niet beter op.
Roeptoeteren?

Er zijn er hier genoeg die zeggen wat ze denken. Ik vind het fijn dat we hier stoppen, want ik praat sowieso niet graag over Ford. Gelukkig lees ik er in deze omgeving niet veel over :+ :>

(geintje he!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Leolinedance schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Mooie bak hoor! En als jij zegt dat 17" comfortabel genoeg rijdt geloof ik je daar meteen in.
Waar gebruik je die camera voor als ik vragen mag?
De camera geeft op het scherm naast de echte beelden van de camera ook een meedraaiende lijn op het scherm, waardoor je kan zien waar je uitkomt als je je stuur draait. Ideaal om achteruit in te parkeren, want je ziet van te voren precies hoe je uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[b]tikkietrugjaap schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:52
[..]
Inderdaad. Maar een vast contract ligt in het verschiet dus ik kijk dan wel wat er mogelijk is. 1 stapje hoger dan dit vind ik denk ik al prima.
Eén stapje hoger maakt inderdaad een wereld van verschil (misschien een andere A-segmenter ook wel). Ik heb bewust gekozen voor een C-segment omdat ik vrij veel lange stukken rij, maar ik moet zeggen dat ik erg positief verrast ben over mijn voorloop Clio. Ik heb er de afgelopen 3mnd net geen 20k bijgezet, waarvan wat woon-werk maar vooral lange ritten (soms met veel ballast). Ik raak uiteraard wel wat vermoeid door de lange reis, maar de stoelen zitten prima, hij is vlot genoeg ondanks de 90pk en een stuk stiller dan ik dacht.
Achteraf zou ik m nog steeds niet gekozen hebben omdat ik verwacht dat het bij mijn Civic allemaal nog net wat beter voor elkaar is en die een stuk beter uitgerust is, maar voor een moetje is het me erg meegevallen.

* gwystyl telt af tot zaterdag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:23
Zo maar een offerte aangevraagd voor de C4 cactus business plus. Zou eerst voor een Polo BM diesel gaan maar deze kan niet meer geleverd worden volgens de leasmij. Productie ervan gestopt? Alleen de benizine versie met 20% is nog verkrijgbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Kanter op 25-08-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 19:29

OMX2000

By any means necessary...

Leolinedance schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:30:
[...]

Duidelijk. Een Passat is niet veel saaier dan een Audi A4 of Mercedes naar mijn mening. Maar goed, dat is smaakgebonden ook.
Die nieuwe Passat is van buiten misschien wel zo spannend als de A4. Ja smaken verschillen. Maar interieur van nieuwe A4 is echt op een ander niveau. Tis dat deel wat je het meeste ziet, dus best belangrijk.

Trouwens Passat met Active Info Display is ook GAAF! Helaas zeer slecht leverbaar dit jaar.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:12:
[...]

De camera geeft op het scherm naast de echte beelden van de camera ook een meedraaiende lijn op het scherm, waardoor je kan zien waar je uitkomt als je je stuur draait. Ideaal om achteruit in te parkeren, want je ziet van te voren precies hoe je uitkomt!
inderdaad, en wat ik ook erg handig vind is tijdens het aankoppelen van een aanhanger (mits je een trekhaak heb natuurlijk) ik kan precies de kogel tot onder het koppelstuk rijden zodat alleen het neuswiel laten zakken voldoende is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
gwystyl schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Eén stapje hoger maakt inderdaad een wereld van verschil (misschien een andere A-segmenter ook wel). Ik heb bewust gekozen voor een C-segment omdat ik vrij veel lange stukken rij, maar ik moet zeggen dat ik erg positief verrast ben over mijn voorloop Clio. Ik heb er de afgelopen 3mnd net geen 20k bijgezet, waarvan wat woon-werk maar vooral lange ritten (soms met veel ballast). Ik raak uiteraard wel wat vermoeid door de lange reis, maar de stoelen zitten prima, hij is vlot genoeg ondanks de 90pk en een stuk stiller dan ik dacht.
Achteraf zou ik m nog steeds niet gekozen hebben omdat ik verwacht dat het bij mijn Civic allemaal nog net wat beter voor elkaar is en die een stuk beter uitgerust is, maar voor een moetje is het me erg meegevallen.

* gwystyl telt af tot zaterdag......
Cool, ik overweeg ook nog een Clio. Ik had ook nog voor een Civic gekeken maar dat is weer net een stap hoger (en dus te duur voor mij). Rijdt ie ook goed? En valt het dashboard wel mee als je er langer naar moet kijken? Ik vind het veruit de mooiste auto in dit segment maar het interieur viel mij tegen. Digitale speedo en een soort monolith uit 2001 A space Odyssey die ze in het midden van het dashboard gebruiken :/.

[ Voor 1% gewijzigd door Maks op 25-08-2015 10:06 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Trishul schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:40:
Vind dat ook wel weer zwaar overdreven, rijd nu zelf tijdelijk een Polo BM als voorloper en het rijd toch wel redelijk volwassen. Het is niet snel nee maar bij 150 op de cc is het prima rijden vind ik. Weinig windgeruis en weinig geluiden van buitenaf.

Ik zou het zelf nooit rijden of leasen (ondanks de polo netto maar 100 euro doet :+), is me echt te traag maar als je eenmaal op snelheid bent rijd het eigenlijk wel prima.

Maar goed ik die van mij is nog geen 6 maanden oud, misschien dat jij in het model hier voor rijd. Geen idee hoe dat rijd hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 25-08-2015 10:08 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Pagina: 1 ... 13 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.