Hoeft niet direct slim van hem te zijn, afhankelijk van wat de reden is waarom hij de opdracht kreeg te laten passeren. Top teams zien dit ook, en die houden lang niet altijd van coureurs die niet luisteren naar de pitwall.
Ik denk dat VES de punten wil bewaren voor het kampioenschap.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij uiteindelijk weer toegestaan omdat ze toch wel codewoorden gingen gebruiken zoals de multi21 switchwcduck schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:07:
Hoe zit dat me teamorders? Ik dacht dat dat al jaren geleden was afgeschaft/verboden?
Nee, heeft met adrenaline te maken en naar voren willen. Niks met ego.Bron schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:08:
Waarom doen we alsof Ves een held is, omdat hij Nederlands is?
Gewoon enorm dom om niet te luisteren om zijn eigen ego te boosten.
"When you grow up your heart dies"
Wat is het sowieso voor een bullshit dat hij op het allerlaatste moment Sainz er voorbij zou moeten laten? Als het er om zou gaan dat Sainz vanwege betere banden een goede kans zou hebben op Perez dan hadden ze dat een aantal rondes terug al moeten roepen als je het mij vraagt... Dit lijkt dan meer op puntjes gunnen.... Laatste tijd kwamen er steeds al berichten voorbij dat STR Max zou voortrekken op Sainz, zouden ze dat hiermee willen gelijk trekken??
Het is niet logisch als verstappen sainz voorlaat. Verstappen staat hoger in het klassement.
Want ? Leg eens uit dan ? Moet je altijd als coureur blind "teamorders" uitvoeren of mag je ook zelf nadenken en handelen ?Bron schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:08:
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Sainz had banden die 4 banden nieuwer waren en had slim gespaard.
TR had Sainz veel eerder voorbij moeten laten, had het team meer punten kunnen scoren.
Wel nice dat Max gewoon de teamorder genegeerd heeft. Benieuwd wat hiervan het gevolg is...
TR had Sainz veel eerder voorbij moeten laten, had het team meer punten kunnen scoren.
Wel nice dat Max gewoon de teamorder genegeerd heeft. Benieuwd wat hiervan het gevolg is...
Zullen we eerst wachten wat het team te zeggen heeft. Nu is het toch gissen.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Prachtige race! Niet alleen van Max, eindelijk wat leuks om naar te kijken.
Waiting on the world to change
Niet zo gek om de winnaar in beeld te krijgen...gambieter schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:08:
[...]
Ja, dat uit het hoofd geleerde Italiaanse geslijm van Vettel hoef ik niet te horen. Slechte regie, laat zien waar gevochten wordt.
Pfff kom dan eerder met je teamorder. Sainz was het ook niet gelukt in die laatste ronde....
Goed gedaan van Max,zou wel gek zijn om sainz voor te laten gaan.Sainz moet zich schamen,verstappen reed een klasse race.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik vind 't een held omdat hij zich 12 plekken heeft terug geknokt in een race die verloren leek.Bron schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:08:
En het niet luisteren naar zijn team vind ik dom van hem.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Je gaat toch niet in de laatste 2-3 rondes de order geven dat je even opzij moet? Dachten ze dat Sainz er dan wel voorbij zou komen? Lekker optijd 
Gewoon uitracen, niks team order onzin
Gewoon uitracen, niks team order onzin
+ heel veel. Z'n enthousiasme is leuk, maar get lost. Doe dat dan in de action replays, ofzo.gambieter schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:08:
[...]
Ja, dat uit het hoofd geleerde Italiaanse geslijm van Vettel hoef ik niet te horen. Slechte regie, laat zien waar gevochten wordt.
Hmmmmmm waar tot op zekere hoogte, maar Sainz sloot wel continu héél snel aan achter Verstappen.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:10:
Verstappen reed zowieso sneller als Sainz
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Die messages worden wel pas vertraagd op TV uitgezonden..ruudonline schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:10:
Pfff kom dan eerder met je teamorder. Sainz was het ook niet gelukt in die laatste ronde....
Het is verboden als het om de overwinning gaat, maar op deze posities mag het wel.RocketKoen schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:08:
[...]
Teamorders zijn volgens mij zelfs verboden...
Al mogen coureurs wel vrijwillig hun teammaat voorlaten.
Ik heb het moment niet gezien dat Sainz Max voorbij zou hebben gelaten, maar als dat veel eerder in de race was, om andere posities ging en andere tegenstanders betrof hoef je wat mij betreft die gunst ook niet terug te doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Piggen op 20-09-2015 16:14 ]
Je hebt gelijk! Hoeveel tijd zit daar tussen?Harrie schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:11:
[...]
Die messages worden wel pas vertraagd op TV uitgezonden..
In beeld als hij over de finishlijn gaat, daarna weer terug naar de spanning.vhal schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:10:
Niet zo gek om de winnaar in beeld te krijgen...
En tja, teamorders. Red Bull heeft een historie ermee
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waarom is Vettel z'n vinger zo gehaat door andere coureurs?
houd er wel rekening mee dat die boodschappen eerst door een filter gaan van de regie, en vaak dus van een ronde of 2 eerder zijn. Dat wij de boodschap zien in de laatste ronde betekend niet dat de boodschap ook dan "live" is.ruudonline schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:10:
Ik haal deze post nog maar weer eens even opRoD schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:27:
Ach, zo'n begin biedt wel de mogelijkheid tot een legendarische inhaalraceHij lijkt goed te rijden dus wie weet pakt hij nog wat plaatsen en zien we een paar leuke inhaalacties.

Wat een vuurwerk --> hadden ze geen last van smog? Blijkbaar valt het wel mee dus....
Geweldig vuurwerk in Singapore!
⏩ PVOutput☀️
Ook alleen maar omdat Max niet voluit kon gaan vanwege Perez. Max heeft Sainz echt even laten zien wie de baas Is bij TRRacing_Reporter schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:11:
[...]
+ heel veel. Z'n enthousiasme is leuk, maar get lost. Doe dat dan in de action replays, ofzo.
[...]
Hmmmmmm waar tot op zekere hoogte, maar Sainz sloot wel continu héél snel aan achter Verstappen.
Ik wacht af tot er duidelijk wordt wat er misging bij de start...
Als dat niet Verstappen's eigen fout was, maar iets technisch...dan geef ik hem heel groot gelijk dat ie weigert Sainz voor te laten.
Als de engine stall zijn eigen schuld was....dan kun je maar beter teamorders volgen om gezeik te voorkomen.. Al snap ik dan nog niet waarom Sainz voor zou mogen.
De enige reden die ik kan bedenken is dat Sainz met dit doel nog naar binnen is gehaald voor verse SS. Alleen om op het einde die actie te kunnen plaatsen?
Ook deze race heeft Max laten zien de betere racedriver te zijn. Waar Sainz steeds weer achter mensen blijft hangen, haalt Max wel in.
Sainz was Perez ook niet voorbij gegaan. Als het Max niet lukt, dan Sainz zeker niet. Ook niet op banden die een paar rondjes minder hebben.
Als dat niet Verstappen's eigen fout was, maar iets technisch...dan geef ik hem heel groot gelijk dat ie weigert Sainz voor te laten.
Als de engine stall zijn eigen schuld was....dan kun je maar beter teamorders volgen om gezeik te voorkomen.. Al snap ik dan nog niet waarom Sainz voor zou mogen.
De enige reden die ik kan bedenken is dat Sainz met dit doel nog naar binnen is gehaald voor verse SS. Alleen om op het einde die actie te kunnen plaatsen?
Ook deze race heeft Max laten zien de betere racedriver te zijn. Waar Sainz steeds weer achter mensen blijft hangen, haalt Max wel in.
Sainz was Perez ook niet voorbij gegaan. Als het Max niet lukt, dan Sainz zeker niet. Ook niet op banden die een paar rondjes minder hebben.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Is ook wel weer zo. Op pure pace in clean air reed hij nog steeds wel weg, zij het langzaam.mad-dog schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:13:
[...]
Ook alleen maar omdat Max niet voluit kon gaan vanwege Perez. Max heeft Sainz echt even laten zien wie de baas Is bij TR
Ja, zodra Max weer opgehouden werd door een ander. Ik geef hem volkomen gelijk. Hij heeft de race van zijn leven gereden, vanuit de pits op een ronde achterstand vertrekken en dan (OK, met veel geluk met de safety cars) toch terugknokken tot p8. En dan zo'n resultaat in de laatste ronde afgeven aan je teamgenoot? Om wat? Zodat hij (Sainz) niet 16e, maar 14e staat in het kampioenschap?Racing_Reporter schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:11:
Hmmmmmm waar tot op zekere hoogte, maar Sainz sloot wel continu héél snel aan achter Verstappen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Yeeeeesss!! Grandissimo Seb 
Wat een race van Max trouwens, geweldige volwassenheid in de duels. Wat mij betreft ook terecht dat hij Sainz er niet langs laat, alhoewel dat lastig in te schatten is zonder achtergrond verhaal..
Wat een race van Max trouwens, geweldige volwassenheid in de duels. Wat mij betreft ook terecht dat hij Sainz er niet langs laat, alhoewel dat lastig in te schatten is zonder achtergrond verhaal..
Verwijderd
mad-dog schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:13:
[...]
Ook alleen maar omdat Max niet voluit kon gaan vanwege Perez. Max heeft Sainz echt even laten zien wie de baas Is bij TR

Precies toen hij voorbij Grosjean ging reed hij zo een seconde of 4 weg van Sainz. Hij was sneller. En dan ga je je zuurverdiende teruggeknokte positie toch niet weggeven? Dat doet een sportman niet.mad-dog schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:13:
[...]
Geen idee hoeveel precies.ruudonline schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:12:
[...]
Je hebt gelijk! Hoeveel tijd zit daar tussen?
Hij had wel beter niets gezegd ipv "No!".
Dan kan je nog volhouden dat je het niet gehoord heb omdat je op Perez focuste
Het is toch ook wel duidelijk dat Max de eerste rijder Is bij TR. Hij heeft bijna 3x zoveel punten als Sainz en staat 5 plekken hoger in het kampioenschap. Dan is hij gewoon beter over het hele seizoen.
HD4Life @ Full-HD
Dit dus, plus dat de ronde ervoor VES nog de mededeling kreeg: "hold positions" (oftewel: val Perez niet aan).Barfman schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:11:
Allemaal leuk die team orders, maar die dat dan eerder en niet in de laatste ronde
Slim is het niet van Verstappen, maar het is nog dommer van TR om in de laatste ronde te roepen dat je je teamgenoot moet voor laten.
Verschil tussen de banden was 1 ronde geloof ik, en het is niet zo dat Sainz hem voorgelaten heeft volgens mij, maar is Verstappen er bij die laatste SC voorbij geschoten (toen Sainz dus in de pit stond).
[ Voor 19% gewijzigd door Bart-Willem op 20-09-2015 16:17 ]
Dat dusRoD schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:15:
[...]
Precies toen hij voorbij Grosjean ging reed hij zo een seconde of 4 weg van Sainz. Hij was sneller. En dan ga je je zuurverdiende teruggeknokte positie toch niet weggeven? Dat doet een sportman niet.

Ze zouden zich bij TR moeten doodschamen met dit soort orders
http://www.formula1.com/c...-live.html#livecommentary Hier is de onboard audio van Max en STR terug te luisteren trouwens.
Verwijderd
Ja, met een Ferrari of een Mercedes hadden ze de race makkelijk gewonnen.vhal schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:16:
Zou RB nu wat te zeuren hebben over Renault?
Als je echt geen idee hebt hoe het zit, lijkt het me beter om geen random onjuiste informatie te verspreidenPiggen schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:11:
[...]
Het is verboden als het om de overwinning gaat, maar op deze posities mag het wel.
Ik heb het moment niet gezien dat Sainz Max voorbij zou hebben gelaten, maar als dat veel eerder in de race was, om andere posities ging en andere tegenstanders betrof hoef je wat mij betreft die gunst ook niet terug te doen.
Dit is een stratenrace. Renault mist topsnelheid en dat maakt hier niet zoveel uit.vhal schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:16:
Maar de betrouwbaarheid lijkt wel verbeterd te zijn.
Nu nog even zien welke beroemde nul er nu weer slechte podiuminterviews mag doen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Vast wel, circuit leent zich niet voor de motoren maar meer voor het chassis. Zoals in Monaco en Hongarije ook te zien is.vhal schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:16:
Op de circuits waar de motoren belangrijk zijn liggen ze direct mijlen ver achter.
⏩ PVOutput☀️
Nee, dat kun je goed zien aan Vettel die welkom was bij Ferrari nadat hij "Multi 21" negeerde. Oh wacht...Dennism schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:09:
Hoeft niet direct slim van hem te zijn, afhankelijk van wat de reden is waarom hij de opdracht kreeg te laten passeren. Top teams zien dit ook, en die houden lang niet altijd van coureurs die niet luisteren naar de pitwall.
Jeuj EJ op het podium.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zit nog even te kijken...
Sainz heeft een extra stop gemaakt. Volgens mij alleen met het doel op versere banden Perez nog te kunnen pakken.
Als die keuze is gemaakt waardoor Sainz achter Max kwam, is het vanuit het team een hele slimme tactische zet geweest. Lukt het Max niet? Dan Sainz op versere bandjes.
Lukt het Max wel, dan als team niets verloren, maar alleen Sainz pech.
Dan is het maar de vraag of Max hiervan op de hoogte was...?
Ik vraag me uberhaupt af of Max niet ook zonder die stop van Sainz hem alsnog had gepakt en de situatie er uberhaupt anders had uitgezien
Sainz heeft een extra stop gemaakt. Volgens mij alleen met het doel op versere banden Perez nog te kunnen pakken.
Als die keuze is gemaakt waardoor Sainz achter Max kwam, is het vanuit het team een hele slimme tactische zet geweest. Lukt het Max niet? Dan Sainz op versere bandjes.
Ik vraag me uberhaupt af of Max niet ook zonder die stop van Sainz hem alsnog had gepakt en de situatie er uberhaupt anders had uitgezien
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Overigens terecht dat als STR Max in lap 60/61 vraagt om Sainz er langs te laten om Sainz nog een kans te geven op Perez dat hij dan nee zegt... Sainz had toch niets meer klaar gemaakt als je het mij vraagt.
Maar waar had Sainz hem dan voorbij gelaten? Sainz werd door Verstappen gepasseerd met de SC, dus dat was geen bewuste keuze lijkt mij.
Genoten van Max in ieder geval, vanuit een kansloze positie zo nog weten te scoren met mooie cleane moves, geweldig.
Genoten van Max in ieder geval, vanuit een kansloze positie zo nog weten te scoren met mooie cleane moves, geweldig.
Wikipedia: Team ordersPiggen schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:11:
[...]
Het is verboden als het om de overwinning gaat, maar op deze posities mag het wel.
At the end of the season, the FIA conceded that the team orders rule wasn't working and needed to be reviewed. As of 2011, the team orders rule no longer appears in the sporting regulations.[17]
Weekje strafkamp reglementenlezen voor jou
Uiteindelijk gaat het er om of het je een ruzie in het team waard is om te laten zien wat je plaats is.
Voor Max is het antwoord dus ja, en ik geef hem volledig gelijk!
Voor Max is het antwoord dus ja, en ik geef hem volledig gelijk!
Wat een nul, totaal geen kennisgambieter schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:17:
Nu nog even zien welke beroemde nul er nu weer slechte podiuminterviews mag doen.
Eddie Jordan....
Knap, in een race met zoveel verlichting, een podium waar het donker is bij de interviews
Knap, in een race met zoveel verlichting, een podium waar het donker is bij de interviews
Eddie Jordan... O ja, nee, ik hoef het niet te corrigeren. Je zin klopt nog.gambieter schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:17:
Beiden zijn achter de SC gestopt. Maar Max had geen verse super softs meer over, dus begon hij zijn stint op supersofts van 3 rondjes oud. Sainz had nog wel verse supersofts..sanderb schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:19:
Zit nog even te kijken...
Aan het einde van de stint zag je op de live timing dat Sainz nog veel over had (29.6 in S1 tegenover 30.0 van VES).
Sainz had nog echt een kans gehad. Ze hadden imo Max moeten informeren dat Sainz het mocht proberen bij Perez en als het niet zou lukken, Sainz P8 zou teruggeven aan Max. Zie Ricciardo en Kyvat in Monaco dit jaar...
Beetje gebrek aan info van het team..
Leuk jasje haha
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Beetje respect voor mr. Jordan hègambieter schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:17:
Beroemd en ... tja
Ach, Eddy zorgt altijd wel voor een beetje amusement
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Doe ik het ook even.
sjaool schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:03:
Als Max bij de finish alsnog op P8 weet te eindigen zou dat echt een wereldprestatie zijn.
Ik zeg ook lang niet altijd, voor een beoogde #1 coureur zal het geen probleem zijn, de top teams zitten echter op de plek van de 2de coureur meestal niet op een iemand te wachten die team orders zou kunnen negeren voor eigen gewin.Grrrrrene schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:18:
[...]
Nee, dat kun je goed zien aan Vettel die welkom was bij Ferrari nadat hij "Multi 21" negeerde. Oh wacht...
Dit is wel waar al verlicht p2 misschien wel even de druk van de ketel. Mercedes was ook nergens dit weekend.Quad schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:17:
[...]
Vast wel, circuit leent zich niet voor de motoren maar meer voor het chassis. Zoals in Monaco en Hongarije ook te zien is.
Op de circuits waar de motoren belangrijk zijn liggen ze direct mijlen ver achter.
+1 voor jou
Ik had er een idee bij - zij het foutief - dus random zou ik het niet noemen. Maar sorry hoor.Requiem19 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:16:
[...]
Als je echt geen idee hebt hoe het zit, lijkt het me beter om geen random onjuiste informatie te verspreiden
Eddie Jordan pulled a leg of someone.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 20-09-2015 16:25 ]
Lekker zoutloze mediashow op het podium weer
Excuus, botte reactie van mijn kant.Piggen schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:24:
[...]
Ik had er een idee bij - zij het foutief - dus random zou ik het niet noemen. Maar sorry hoor.
Maar ik zie hier heel veel mensen tijdens een race die je normaal nooit in dit topic ziet en als er dan ook nog 'wijsheden' worden verkondigd steekt dat een beetje. Maar sorry, niet lief geformuleerd van mij.
Team orders zijn volledig legaal sinds 2011 (na het 2010 schandaal van Ferrari in Duitsland).
Ze zitten wel te wachten op iemand die niet opgeeft en top 3 tijden rijdt terwijl hij noodgedwongen achteraan het veld start..Dennism schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:23:
[...]
Ik zeg ook lang niet altijd, voor een beoogde #1 coureur zal het geen probleem zijn, de top teams zitten echter op de plek van de 2de coureur meestal niet op een iemand te wachten die team orders zou kunnen negeren voor eigen gewin.
Tuurlijk heeft hij geluk gehad met de SC en dat hij terug mocht komen.. Maar die stint daarna waar hij constant toptijden eruitperst en zelfs de snelste raceronde neerzet laat zien wat voor goede coureur het is.
Om dat te kunnen moet je gewoon sterk zijn. Ook mentaal... En daar hoort helaas vaak ook bij dat zo'n mannetje dan gewoon NO roept omdat hij wel denkt Perez nog te kunnen pakken
Sainz zal in de Spaanse kranten wel weer mogen gaan verdedigen dat er toch echt geen voortrekkersrol is voor Verstappen..
Die is er ook niet..Zelfs nu niet (Max zegt nee..niet het team).
Sainz doet het supergoed dit jaar. En ook voor hem zie ik zeker een goede toekomst weggelegd in de F1..
Maar als je als top-team mag kiezen tussen Max of Carlos...denk ik niet dat dit akkefietje ervoor zorgt dat ze Sainz kiezen.. Hands down dat elk team dat die keuze zou krijgen vol overtuiging voor Max zou kiezen.
Ik had het begrepen als Verstappen Perez met moeite bij kon houden en Sainz met rasse schreden dichterbij was gekomen. Dan was het duidelijk dat Sainz wel een kans had en Verstappen niet. Maar Sainz zat geen enkel moment dicht achter Verstappen en het leek er ook totaal niet op dat hij nog wat over had. Als hij zo opgehouden werd, zou hij in de versnellingsbak hebben gezeten en dat was niet het geval. Dichterbij dat 0.4s heb ik hem niet zien zitten.Robsta86 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:19:
Overigens terecht dat als STR Max in lap 60/61 vraagt om Sainz er langs te laten om Sainz nog een kans te geven op Perez dat hij dan nee zegt... Sainz had toch niets meer klaar gemaakt als je het mij vraagt.
En dan nog: waarom legt het team de reden niet uit? Alleen "just do it" is voor dit soort coureurs op het moment suprème niet genoeg. Je moet je ook bedenken dat er een hoop emotie meespeelt die je alleen kunt indammen met een rationele en overtuigende reden. En die was er volgens mij niet.
Max zat vast achter Perez en kon dus niet zijn eigen tempo rijden, als Max een betere krachtbron had was die Perez voorbij gevlogen.Grrrrrene schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:30:
[...]
Ik had het begrepen als Verstappen Perez met moeite bij kon houden en Sainz met rasse schreden dichterbij was gekomen.
Sainz was echt veel sneller aan het einde, duidelijk te zien op de live timing. Hij zat gewoon banden te sparen.Grrrrrene schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:30:
[...]
Ik had het begrepen als Verstappen Perez met moeite bij kon houden en Sainz met rasse schreden dichterbij was gekomen. Dan was het duidelijk dat Sainz wel een kans had en Verstappen niet. Maar Sainz zat geen enkel moment dicht achter Verstappen en het leek er ook totaal niet op dat hij nog wat over had. Als hij zo opgehouden werd, zou hij in de versnellingsbak hebben gezeten en dat was niet het geval. Dichterbij dat 0.4s heb ik hem niet zien zitten.
En dan nog: waarom legt het team de reden niet uit? Alleen "just do it" is voor dit soort coureurs op het moment suprème niet genoeg. Je moet je ook bedenken dat er een hoop emotie meespeelt die je alleen kunt indammen met een rationele en overtuigende reden. En die was er volgens mij niet.
Het team had het gewoon uit moeten leggen, that's all....
Lijkt mij als topsporter zijnde dat je juist je emoties onder controle moet houden. Die twee punten waren ook wel te overzien.Een order is een order als het echt zo blijkt te zijn. Dan kan je wel als 17-jarige puber dwars 'nee' roepen maar echt slim is het niet. Het is geen Hamilton ofzo die dit ongeflikt kan doen.Grrrrrene schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:30:
[...]
Ik had het begrepen als Verstappen Perez met moeite bij kon houden en Sainz met rasse schreden dichterbij was gekomen. Dan was het duidelijk dat Sainz wel een kans had en Verstappen niet. Maar Sainz zat geen enkel moment dicht achter Verstappen en het leek er ook totaal niet op dat hij nog wat over had. Als hij zo opgehouden werd, zou hij in de versnellingsbak hebben gezeten en dat was niet het geval. Dichterbij dat 0.4s heb ik hem niet zien zitten.
Maar ja, aannames ej..
Ja, maar dat wordt wel heel hypothetisch. Sainz heeft dezelfde krachtbron en wat ik bedoelde is dat als er zo'n enorm verschil in snelheidspotentie was tussen Max en Carlos, Carlos dat wel heel goed heeft verborgen.
Meh, de banden hadden ook niet veel meer over hoor... Er voorbij gaan was een risicovolle gok...FabiandJ schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:33:
[...]
Max zat vast achter Perez en kon dus niet zijn eigen tempo rijden, als Max een betere krachtbron had was die Perez voorbij gevlogen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik denk niet dat Sainz aan Perez voorbij gekomen was. En je gaat niet meer in de laatste rondes swappen na zo'n race.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Maar dan nog hoeft Verstappen Sainz niet voor bij te laten....Requiem19 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:33:
[...]
Sainz was echt veel sneller aan het einde, duidelijk te zien op de live timing. Hij zat gewoon banden te sparen.
Cogitationis poenam nemo patitur
We weten ook niet in welke ronde dit geroepen werd. Het wordt altijd paar rondes later op TV uitgezonden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Like I said, zie live timing sector tijden. Sainz kon 29.6 doen in sector 1, Max 30.0.Grrrrrene schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:34:
Ja, maar dat wordt wel heel hypothetisch. Sainz heeft dezelfde krachtbron en wat ik bedoelde is dat als er zo'n enorm verschil in snelheidspotentie was tussen Max en Carlos, Carlos dat wel heel goed heeft verborgen.
Sainz had geen reden om in Verstappen's versnellingsbank te duiken als hij te horen kreeg van het team dat hij er voorbij mocht.
Waarom zou hij dan op 0,01 van Verstappen gaan rijden en z'n banden laten beschadigen?
Misschien heeft het team wel uitgelegd, maar is dat niet door de screening van de leiding gekomen.
⏩ PVOutput☀️
True, maar doe zo'n swap dan eerder. Ik weet vrij zeker dat Sainz er ook niet langs gekomen was in 1-2 rondjes.vhal schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:34:
[...]
Lijkt mij als topsporter zijnde dat je juist je emoties onder controle moet houden. Die twee punten waren ook wel te overzien.Een order is een order als het echt zo blijkt te zijn. Dan kan je wel als 17-jarige puber dwars 'nee' roepen maar echt slim is het niet. Het is geen Hamilton ofzo die dit ongeflikt kan doen.
Maar ja, aannames ej..
Waarom zou hij gaan pushen als er tevoren iets is geroepen over de boordradio, het gros hoor je wellicht niet op tv. Volgens mij kan je beter op gepaste afstand rijden dan continue in iemands achterste te pushen (ok, dit klinkt iets wat fout)Grrrrrene schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:34:
Ik vind, persoonlijk, van wel. Maar dan wel met de afspraak dat indien Sainz Perez ook niet voorbij komt, Max zijn plekje terug krijgt.Bullet NL schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:35:
[...]
Maar dan nog hoeft Verstappen Sainz niet voor bij te laten....
Volgens mij wordt de onboard radio wel gelijk op de Live Commentary van formula1.com geplaatst en dat was L60 van 61.... Dus dan had het gewoon geen zin meer.
Dat was toen Max al achter Perez zat. Die sectortijden zeggen dan niks (meer). Wat me wel opviel is dat zodra Max weer iemand voorbij was, hij veel harder bij die rijder wegreed dan Sainz deed. Max zette ook de snelste ronde, niet Sainz.Requiem19 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:35:
[...]
Like I said, zie live timing sector tijden. Sainz kon 29.6 doen in sector 1, Max 30.0.
Sainz had geen reden om in Verstappen's versnellingsbank te duiken als hij te horen kreeg van het team dat hij er voorbij mocht.
Waarom zou hij dan op 0,01 van Verstappen gaan rijden en z'n banden laten beschadigen?
Dat was ook het moment dat het op TV kwam.Robsta86 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:36:
Volgens mij wordt de onboard radio wel gelijk op de Live Commentary van formula1.com geplaatst en dat was L60 van 61.... Dus dan had het gewoon geen zin meer.
Er wordt ook geroepen dat ze Sainz boven Alonso wilden hebben in het klassement. Als dat waar is, geef ik Max groot gelijk
Dit dus. Sainz reed niet extreem hard omdat hij sowieso dichterbij zou komen door betere banden. Het enige probleem was de teamorder die veel te laat kwam, met een ronde of 3-4 te gaan denk ik echt niet dat Sainz nog voorbij Perez kon gaan hoor.Requiem19 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:33:
[...]
Sainz was echt veel sneller aan het einde, duidelijk te zien op de live timing. Hij zat gewoon banden te sparen.
Uiteindelijk was het gewoon een slechte team order die eerder had moeten komen, en Sainz had wellicht iets eerder op het gas moeten gaan na de laatste stop, zoals Max dat deed.
Exact, maar de relatieve verschillen tussen PER-VES en VES-SAI waren hetzelfde. Gelijke omstandigheden, ongelijke sectortijden.Grrrrrene schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:37:
[...]
Dat was toen Max al achter Perez zat. Die sectortijden zeggen dan niks (meer). Wat me wel opviel is dat zodra Max weer iemand voorbij was, hij veel harder bij die rijder wegreed dan Sainz deed. Max zette ook de snelste ronde, niet Sainz.
Dat zeker, maar je kan het beter goed doen zonder dit soort akkefietjes dan met, dat dit nu 1x gebeurt zal ook zeker geen invloed hebben verwacht ik, maar je moet dit soort zaken niet al te vaak laten gebeuren.sanderb schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:30:
[...]
Sainz doet het supergoed dit jaar. En ook voor hem zie ik zeker een goede toekomst weggelegd in de F1..
Maar als je als top-team mag kiezen tussen Max of Carlos...denk ik niet dat dit akkefietje ervoor zorgt dat ze Sainz kiezen.. Hands down dat elk team dat die keuze zou krijgen vol overtuiging voor Max zou kiezen.
Het is en blijft een teamsport, en als het team en bepaald idee / strategie / een kans ziet die jij als coureur niet kan zien in de auto omdat je niet het overzicht heeft die het team wel heeft is het gewoon niet direct verstandig om een wens van het team op deze manier te negeren, zeker niet zo open en bloot (al zal verstappen noch het team dat natuurlijk op dat moment geweten hebben).
Die hebben dezelfde feed, en dus ook dezelfde vertraging als de andere TV stations.Robsta86 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:36:
[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 20-09-2015 16:41 ]
Je bedoelt de live timing sectortijden waarbij VES al rondenlang op 0.3-0.7 seconden van Perez zat, en zich niet uit kon laten zakken zoals Sainz? Sainz kan zich makkelijk even wat uit hebben laten zakken en erna een snelle sector hebben gereden, Verstappen had die kans niet (dan zou Sainz er voorbij gaan). Die sectortijden zeggen dus gewoon helemaal niets.Requiem19 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:35:
[...]
Like I said, zie live timing sector tijden. Sainz kon 29.6 doen in sector 1, Max 30.0.
Edit: ah ik ben wat laat
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Alleen het team vindt F1 een teamsport, beide coureurs denken daar heel anders over
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.