Vergne voor Haas is vrijwel zeker. Ik denk dat Gutiérrez dat tweede stoeltje weet te bemachtigen doormiddel van zijn geldschieters (paydriver..).
Er loopt daar ook nog ene Magnussen rond in de coulissen, maar die ziet volgens mij zelf de bui al een beetje hangen. Ik verwacht ook dat ze de voorkeur aan een "echte" Belg zullen geven.himlims_ schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:45:
Button gaat na (volgend) seizoen aan de slag of bij topgear of sky/bbc f1 babbelen.
Van doorne zie ik wel instappen op kort termijn.
Maar wat bij haas gaat crossen..? Zal nog wel nodige onduidelijk blijven, en wie weet, nog een silly season
Testing, one, two ...
Ik denk inderdaad dat Magnussen er wel rekening mee houd dat-ie niet meer als racecoureur in een McLaren komt te zitten.hardware-lover schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:49:
[...]
Er loopt daar ook nog ene Magnussen rond in de coulissen, maar die ziet volgens mij zelf de bui al een beetje hangen. Ik verwacht ook dat ze de voorkeur aan een "echte" Belg zullen geven.
bron: Formule1.nlMagnussen: 'Volgend jaar niet wéér met lege handen'
Wat Kevin Magnussen betreft is het uitgesloten dat hij in 2016 opnieuw zonder actieve racefunctie ergens langs de kant zich staat te verkneukelen: "Zo ver wil ik het niet laten komen."
De 22-jarige Deen had nadat hij zijn stoeltje bij McLaren verloren zag gaan aan Fernando Alonso zijn zinnen gezet op de Amerikaanse IndyCar Series, maar zijn verplichtingen voor het team uit Woking gooiden roet in het eten. Alonso viel in de wintertests uit met een hersenschudding, waarna Magnussen werd opgeroepen voor de eerste race van het jaar in Melbourne. Veel plezier beleefde hij daar niet aan, want Magnussen viel op weg naar de startgrid al stil en dus uit. Sindsdien heeft hij in geen enkele klasse geracet.
"Dat gaat me geen tweede seizoen gebeuren", laat Magnussen in gesprek met Autosport resoluut weten. "Ammenooitniet! Ik sta nu een jaar aan de zijlijn in de hoop dat er in 2016 wél een plekje voor mij is in de Formule 1. Mocht dat niet het geval zijn, zal ik mijn heil ergens anders zoeken. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik dan automatisch geen reservecoureur voor McLaren zal zijn, want indien dat te combineren valt, geef ik daar graag de voorkeur aan."
Of Magnussen volgend jaar daadwerkelijk zijn terugkeer op de Formule 1-grid mag vieren, hangt af van de vraag of McLaren de optie om met Jenson Button door te gaan zal lichten. Mocht dat niet het geval zijn, dan is het ook nog niet gezegd dat Magnussen automatisch doorschuift, aangezien ook de Belg Stoffel Vandoorne achter de McLaren-coulissen staat te springen om zijn debuut te maken.
Magnussen leek ook een logische kandidaat voor welk team dan ook als dat team zou besluiten over te stappen op Honda-motoren, maar daar lijkt op korte termijn geen sprake van. McLaren is van mening dat die afleiding ongunstig zou zijn voor de ontwikkeling van de toch al niet bijster succesvolle Honda-krachtbron. Magnussen zelf geeft ondertussen te kennen ook de IndyCars nog niet uit zijn hoofd te hebben gezet: "Ik heb het altijd een gave klasse gevonden. Voor mijn gevoel wordt daar nog ouderwets geracet. Ik weet zeker dat ik ooit in de IndyCar Series actief zal zijn."
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Met een beetje pech staat hij na een jaartje McLaren gewoon buiten de F1. Zo hard kan het dus gaan met een "talent". Je debuteert bij een (potentieel) topteam en na een jaar is je F1-carriere over.Destruction schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:54:
[...]
Ik denk inderdaad dat Magnussen er wel rekening mee houd dat-ie niet meer als racecoureur in een McLaren komt te zitten.
[...]
bron: Formule1.nl
Helmut Marko verwacht dat Ricciardo nog zeker 2x een nieuwe race-motor in moet gaan zetten dit seizoen, de eerste voor Monza, de tweede bij die door Renault aangekondigde super AIO upgrade waarbij alle resterende tokens gebruikt zullen worden, waarschijnlijk (hoopvol) Sochi.
Kijkend naar het moment dat Max zijn laatste nieuwe racemotor heeft gekregen (Canada), ligt het voor de hand dat Max daarin minstens mee zal gaan? "gelukkig" blijven de straffen nu beperkt tot gridstraffen en verder niets. De belachelijke tijd- t/m stop and go straffen zijn we kwijt.
Kijkend naar het moment dat Max zijn laatste nieuwe racemotor heeft gekregen (Canada), ligt het voor de hand dat Max daarin minstens mee zal gaan? "gelukkig" blijven de straffen nu beperkt tot gridstraffen en verder niets. De belachelijke tijd- t/m stop and go straffen zijn we kwijt.
Testing, one, two ...
Ik zie eerlijk gezegd Haas niet een opstap team voor de F1 worden. Haas is daarvoor gewoon te rijk. Het zou mij zelfs niet verbazen als Haas na een beetje succes zelf een fabrieksteam wordt voor een Amerikaanse motoren fabrikant.
Ik denk dat de grootste verrassing de verdeling van stoeltjes bij McLaren wel eens zou kunnen worden. Persoonlijk verwacht ik dat Button volgend seizoen er de brui aan geeft, en heeft Alonso de afgelopen tijd ook al laten doorschemeren iets anders te doen.
Ik denk dat de grootste verrassing de verdeling van stoeltjes bij McLaren wel eens zou kunnen worden. Persoonlijk verwacht ik dat Button volgend seizoen er de brui aan geeft, en heeft Alonso de afgelopen tijd ook al laten doorschemeren iets anders te doen.
Ik denk dat dat laatste ook afhangt hoe McLaren de rest van het seizoen rijdt. Als ze echt nog wat sprongen maken zie ik een van de 2 nog wel blijven.merauder schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:35:
Ik zie eerlijk gezegd Haas niet een opstap team voor de F1 worden. Haas is daarvoor gewoon te rijk. Het zou mij zelfs niet verbazen als Haas na een beetje succes zelf een fabrieksteam wordt voor een Amerikaanse motoren fabrikant.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
http://www.mclaren.com/fo...test-circuit-of-them-all/
Prachtig stuk. Over de beste inhaalactie ooit (Mika vs Schumacher in 2000, Eau Rouge)!. Wat mij betreft. En ik was/ben een schumi fan.
Vast iemand zo aardig het filmpje te posten.
Prachtig stuk. Over de beste inhaalactie ooit (Mika vs Schumacher in 2000, Eau Rouge)!. Wat mij betreft. En ik was/ben een schumi fan.
Verwijderd
Je moet volgens mij heel hard zoeken om een "Amerikaanse" motor te vinden. (Die zo goed op 6 cilinders is dat ie mee kan).merauder schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:35:
Mooi stuk inderdaad!BlauweFles schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:50:
En vooruit dan..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-eE3gCy5zvM]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ach, rebadge het Ferrari blok naar Chrysler en je bent klaar.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:05:
[...]
Je moet volgens mij heel hard zoeken om een "Amerikaanse" motor te vinden. (Die zo goed op 6 cilinders is dat ie mee kan).
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Ja, laat dat zo zijn, maar dan moet Fiat er wel aan verdienen, als ze van Ferrari winnen zijn ze te goed, dus het word een geknepen motor. En als je geld als water hebt dan wil je ook eens winnen. Dus of dat de constructie word, dat weet ik niet. De klanten Ferrari's heten ook gewoon Ferrari en niet Fiat bijvoorbeeld. Dus zo hard zal er wel niet Chrysler op gezet worden.
Volgens mij heeft Ford het in het verleden nog niet eens zo slecht gedaan in de F1.. Hoewel, Cosworth is eigenlijk meer EngelsVerwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:05:
[...]
Je moet volgens mij heel hard zoeken om een "Amerikaanse" motor te vinden. (Die zo goed op 6 cilinders is dat ie mee kan).
Verwijderd
Cosworth heeft er nog nooit (of heel lang niet) een V6 in gelegd dacht ik? (Ik ben niet zeker, maar ik denk het toch)
Als je een beetje kijkt naar de koers die Sergio Marchione wilt inslaan met Fiat-Chrysler en zijn onderdanen, dan is het idee niet zo heel gek om het blok Chrysler te vernoemen. Bij Ferrari staat er nu een groot Alfa logo op, omdat dit ook één van de merken is die ze massaal willen pushen. Dan zou Haas een mooi platform zijn om Chrysler en Jeep te pushen. Een rebadge is natuurlijk overdreven, maar mocht een Amerikaans blok marketingtechnisch iets opleveren, dan zijn de oplossingen redelijk voorhanden.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:15:
Ja, laat dat zo zijn, maar dan moet Fiat er wel aan verdienen, als ze van Ferrari winnen zijn ze te goed, dus het word een geknepen motor. En als je geld als water hebt dan wil je ook eens winnen. Dus of dat de constructie word, dat weet ik niet. De klanten Ferrari's heten ook gewoon Ferrari en niet Fiat bijvoorbeeld. Dus zo hard zal er wel niet Chrysler op gezet worden.
Die columns van Mika zijn echt goed. Zonder arrogantie, gewoon vertellen wat er is gebeurd. Hij lijkt zo stil in interviews, maar in de columns gaat hij echt los.BlauweFles schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:50:
Mooie vent!
Geweldig stuk. Super om zo'n 'inside view' te lezen van de coureur waar ik toen absolute fan van was.BlauweFles schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:50:
Altijd ontzettend jammer gevonden dat ie stopte. En niet meer terugkwam na die zogenaamde sabbatical.
Ook weer ontzettend veel zin in komend weekend zeg. Ik hoop op een droge start en dikke plensbui omstreeks ronde 10.
Spa

Edit: Oh en als we toch stukken aan het lezen zijn
[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 18-08-2015 21:28 ]
Ik zag Van der Garde toevallig op een festival afgelopen zondag. Wat blijven die coureurs toch iele ventjes.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
De naam 'Jeep' op de motor plakkenfynrd1 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:27:
[...]
Als je een beetje kijkt naar de koers die Sergio Marchione wilt inslaan met Fiat-Chrysler en zijn onderdanen, dan is het idee niet zo heel gek om het blok Chrysler te vernoemen. Bij Ferrari staat er nu een groot Alfa logo op, omdat dit ook één van de merken is die ze massaal willen pushen. Dan zou Haas een mooi platform zijn om Chrysler en Jeep te pushen. Een rebadge is natuurlijk overdreven, maar mocht een Amerikaans blok marketingtechnisch iets opleveren, dan zijn de oplossingen redelijk voorhanden.

Maar wat Button-McLaren betreft: Ik heb de verwachting dat Button er nog wel een seizoen aan vastgeplakt krijgt (mits hij zelf wil natuurlijk). Hij is nog steeds snel genoeg, mits de zooi wat op orde is
The ramblings of an idiot
Weet niet hoe makkelijk dat te combineren is met een rol als presentator van Top Gear.
Als Button mag blijven, blijft hij bij Mclaren.McBoom schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
De naam 'Jeep' op de motor plakkenHaas-Jeep
Maar wat Button-McLaren betreft: Ik heb de verwachting dat Button er nog wel een seizoen aan vastgeplakt krijgt (mits hij zelf wil natuurlijk). Hij is nog steeds snel genoeg, mits de zooi wat op orde is
Hij heeft al vaker gezegd dat hij het enorm kicken vindt om te strijden tegen de beste coureurs, zoals Hamilton en Alonso. Dat motiveert hem enorm.
En ondanks zijn gebrek aan absolute snelheid, heeft hij toch genoeg 'wapens' in zijn arsenaal om het deze top coureurs zeer moeilijk te maken over een heel seizoen (2011 anyone..?).
Maar Mclaren heeft intern flink wat strijd. Ron Dennis wilde eigenlijk Magnussen, maar het overige management (en Honda) wilde liever Button. Gezien Ron's grote machtwellust, is de kans zomaar aanwezig dat Button niet nog een jaar mag blijven en dat we of Magnussen of Vandoorne in Mclaren 2 zien volgend jaar.
Interessanter wordt het nog als Honda motoren gaat leveren aan TR. Die kans is volgens mij best reëel en zorgt er mogelijk ook voor dat Mclaren 1 van hun coureurs bij TR wil plaatsen...
Nee, Honda wil alleen McLaren motoren leveren volgend jaar omdat het anders teveel zou afleiden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Voor wat ik gelezen heb her en der wil McLaren niet dat Honda volgend jaar al andere teams een motor gaat leveren
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Waar lezen jullie dat dan?
.
Autosport geeft aan dat Honda behoorlijk gelinked wordt aan TR, maar denkt wel dat een switch naar Ferrari waarschijnlijker is.
http://plus.autosport.com...5609.835449162.1429258521
Autosport geeft aan dat Honda behoorlijk gelinked wordt aan TR, maar denkt wel dat een switch naar Ferrari waarschijnlijker is.
Dat snap ik echt niet, Alonso en Vettel rijden/reden hem helemaal zoek.Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:12:
Humor, Kimi blijft nog een jaartje bij Ferrari:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120364
Zet er dan iemand in die nog wel gretig is, denk ik dan.
Nou je hebt er nog een zooi. Keuze uit, Chrysler, Jeep, Dodge, Ram, SRT. Dat wordt dan gewoon Ram-HaasMcBoom schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
De naam 'Jeep' op de motor plakkenHaas-Jeep
http://www.gpupdate.net/n...te-test-voor-power-units/
Twee vragen; waarom mag Renault de fabriek open houden? Is dat ivm de tokens?
Tevens; ze denken dat Verstappen al profijt gaat hebben van de upgrades.
Maar moet ie daar geen nieuwe PU voor monteren, met bijbehorende straf?
1. Sluiting geld alleen voor F1 teams en niet voor motorfabrikanten. Honda, Mercedes en Ferrari mochten ook verder werken aan hun motor.MikeyMan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:54:
http://www.gpupdate.net/n...te-test-voor-power-units/
2. Taffin bedoelt dat ze simulaties etc voor Spa hebben gedaan. Dus huidige motor optimaal afstellen voor Spa. En ja, misschien hebben ze heeeellll klein beetje power gevonden door software/instellingen updates etc.
Motor gaan ze niet vervangen voor geupdate exemplaar. Gebeurt opmz'n vroegst in Sochi.
Zonder de update dan ook, is gewoon nog niet af. Tokens zijn dan nog niet ingezetRoamor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:36:
Maar als er vrijdag een motor gaat; dan pakken ze toch wel meteen een nieuwe neem ik aan?
Meest wrs zit er een oud gerecycled blok in op vrijdag. Was de laatste GP's ook zoRoamor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:36:
Maar als er vrijdag een motor gaat; dan pakken ze toch wel meteen een nieuwe neem ik aan?
Taffin zegt volgens mij dat de resultaten op de testbank veelbelovend zijn. Het duurt dan nog best wel even voordat zo'n update echt verwerkt is in nieuw motorblok.Roamor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:36:
Ik meen dat Renault ook test met single cilinders op testbank. Dan zie je direct wat voot design het beste resultaat oplevert. Echter kan de gehele opstelling voor andere slijtage zorgen (zie begin dit jaar). Waatschijnlijk testen ze nu iets langer door op betrouwbaarheid ook...
Onbegrijpelijk.Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:12:
Humor, Kimi blijft nog een jaartje bij Ferrari:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120364
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Eens, tenzij je de theorie van Dieter Rencken van Autosport gelooft; Kimi nog 1 jaar bij Ferrari, en Max Verstappen in 2017 bij Ferrari.
Zou wel heel interessant zijn of dit daadwerkelijk op de achtergrond speelt. Sowieso is het voor Ferrari best afwijkend tegen over de afgelopen 20~30 jaar, om een coureur puur op talent aan het team toe te voegen. In de geschiedenis is dat eigenlijk alleen Gilles Villeneuve geweest? Maar aan de andere kant, de coureurs onder de RedBull vlag hebben wel laten zien snel volwassen te worden in de sport. Ok, er zijn ook wat afgevallen maar dat waren ook geen slechte coureurs, in de vorm van Buemi en Vergne, maar Vettel, Ricciardo, en Kvyat hebben laten zien dat ze zich snel naar het benodigde niveau hebben kunnen toe werken.Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:07:
[...]
Eens, tenzij je de theorie van Dieter Rencken van Autosport gelooft; Kimi nog 1 jaar bij Ferrari, en Max Verstappen in 2017 bij Ferrari.
Ik denk dat Sainz en Verstappen daar ook geen uitzondering op zullen zijn. Krijg je dan toch echt vleugels van zo'n blikje?
Niet allen dat. Ze hebben een potentieel WK met Vettel en een goede stabiele tweede met Kimi. Zo kunnen ze een jaartje kijken of Max het aan kan. Of dat Bottas danwel Ricciardo verder groeien.Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:07:
[...]
Verstandige keuze dit, lijkt me. En Kimi is ook erg leuk! Lekker op tijd met keuze. Geeft ook rust.
Mogelijk was Bottas toch wat "te duur" om al vanaf 2016 in het team te hebben, dus het kan ook goed zijn dat niet Verstappen maar Bottas vanaf 2017 bij Ferrari gaat rijden.
Als ze in 2017 voor Verstappen gaan, dan kunnen ze daarmee ook een signaal afgeven dat het eigen talentenprogramma niet genoeg talent geeft, maar het Red Bull talentenprogramma wel.
Als ze in 2017 voor Verstappen gaan, dan kunnen ze daarmee ook een signaal afgeven dat het eigen talentenprogramma niet genoeg talent geeft, maar het Red Bull talentenprogramma wel.
Maar wil je Max naast Vettel zetten? Dan moet ie echt meteen aan de bak, anders is ie daarna meteen klaar.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat ze prima een Red Bull coureur willen hebben. Ze komen goed in de picture, krijgen aardig wat training (ook naast het racen) en worden zeker getest. Als je je eerste jaar overleeft, is er best een toekomst mogelijk. Zeker als je ook nog eens positief in het nieuws komt.
Overigens lijkt het me eerder dat ze dan kiezen voor Sainz dan voor Max. Liever een Spanjaard dan een Hollander denk ik. Met Alonso ging dat immers ook prima en Sainz heeft toch net wat meer ervaring (en betere sponsoren?)
Overigens kan ik me wel voorstellen dat ze prima een Red Bull coureur willen hebben. Ze komen goed in de picture, krijgen aardig wat training (ook naast het racen) en worden zeker getest. Als je je eerste jaar overleeft, is er best een toekomst mogelijk. Zeker als je ook nog eens positief in het nieuws komt.
Overigens lijkt het me eerder dat ze dan kiezen voor Sainz dan voor Max. Liever een Spanjaard dan een Hollander denk ik. Met Alonso ging dat immers ook prima en Sainz heeft toch net wat meer ervaring (en betere sponsoren?)
Ben ik de enige die van Max naar Ferrari (en dus een ongeschreven nummer 2 naast Vettel) absoluut niet blij wordt? IMO de domste zet ever, tenzij Ferrari 100% garandeerd dat Max de 1e rijder zou zijn (wat ze - terecht - nooit gaan doen), zou ik het kamp Verstappen absoluut afraden. Dan liever het vrijgekomen stoeltje bij bijvoorbeeld WIlliams (mocht het Bottas worden) innemen en daar 1e man zijn. Maar laat hem sowieso eerst maar eens "rustig" opstarten in die STR, wat-ie in mijn ogen overigens prima doet. * Destruction is niet echt een fanboy en heeft niks met chauvinisme..

Heb er echt zin in. Morgenvroeg de auto in, en lekker ter plekke kijken
Enjoy... Heb je je bergschoenen & zonnebrand bij je?Hoogie2004 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:56:
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Vandaag reis ik af voor me eerste F1 Race.
Iemand nog tips voor Spa (bronze 3 dagen ticket)? En hoe zijn jullie ervaringen met de groene camping, heb nogal wat horror verhalen gelezen...
Iemand nog tips voor Spa (bronze 3 dagen ticket)? En hoe zijn jullie ervaringen met de groene camping, heb nogal wat horror verhalen gelezen...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Unless...Destruction schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:43:
Ben ik de enige die van Max naar Ferrari (en dus een ongeschreven nummer 2 naast Vettel) absoluut niet blij wordt? IMO de domste zet ever, tenzij Ferrari 100% garandeerd dat Max de 1e rijder zou zijn (wat ze - terecht - nooit gaan doen), zou ik het kamp Verstappen absoluut afraden. Dan liever het vrijgekomen stoeltje bij bijvoorbeeld WIlliams (mocht het Bottas worden) innemen en daar 1e man zijn. Maar laat hem sowieso eerst maar eens "rustig" opstarten in die STR, wat-ie in mijn ogen overigens prima doet. * Destruction is niet echt een fanboy en heeft niks met chauvinisme..

De nieuweling die de wereldkampioen verslaat.
In 2017, waarom niet? Max heeft dan 2jaar F1 ervaring.
Dat gezegd hebbende: eerst zien dan geloven. Het zou voor Ferrari's doen erg radicaal zijn.
Dat Kimi blijft verbaast me niet; was het niet zo dat de marketingwaarde van hem behoorlijk groot is? En als hij en Vettel goed door één deur kunnen, helpt dat wellicht met de ontwikkeling van de auto.
Het zou me niet verbazen.
Ferrari heeft de laatste tijd nadrukkelijk gebroken met de nr.2 rijder en kiest voor een zo competitief mogelijke line-up. Als Max het volgend seizoen goed doet, zie ik Ferrari wel een poging ondernemen. Zo ook Mercedes misschien wel in geval dat Nico vertrekt.
Ferrari heeft de laatste tijd nadrukkelijk gebroken met de nr.2 rijder en kiest voor een zo competitief mogelijke line-up. Als Max het volgend seizoen goed doet, zie ik Ferrari wel een poging ondernemen. Zo ook Mercedes misschien wel in geval dat Nico vertrekt.
Red Bull tolereert echt geen invloed van McLaren op de coureurkeuze bij Torro Rosso. Die blijven gewoon uit het opleidingsprogramma van Red Bull komen.Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:15:
[...]
Interessanter wordt het nog als Honda motoren gaat leveren aan TR. Die kans is volgens mij best reëel en zorgt er mogelijk ook voor dat Mclaren 1 van hun coureurs bij TR wil plaatsen...
Pfoeh zeg wat een getouwtrek allemaal. Zou het wel leuk vinden als er in motorenland weer eens wat gewisseld wordt; dat resulteert er toch vaak in dat teams flink kunnen schuiven in de rangorde. TR/Ferrari zou een sprong omhoog kunnen maken, Sauber/Renault zou een duikeling naar beneden kunnen gaan maken bijv.Requiem19 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:26:
Waar lezen jullie dat dan?.
Ben alleen zeer benieuwd of de druk vanuit Aston Martin genoeg is om Mercedes te overtuigen dat motoren leveren aan Red Bull Racing een goed idee is. Zou zomaar kunnen dat ze daarmee een titelkandidaat in het zadel helpen.
Grootste probleem met Bottas is niet de prijs, maar dat hij nauwelijks beter presteert dan Massa en die kennen ze maar al te goed in Maranello. Kortom; ze zijn niet overtuigd genoeg van zijn toegevoegde waarde aan het team.Juncto schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:36:
Mogelijk was Bottas toch wat "te duur" om al vanaf 2016 in het team te hebben, dus het kan ook goed zijn dat niet Verstappen maar Bottas vanaf 2017 bij Ferrari gaat rijden.
Max in 2017 bij Ferrari verwacht ik eigenlijk niet. Waarom zou Red Bull hem laten gaan? Dat was alleen een realistisch scenario als Ferrari bijv. motoren moet gaan leveren. Maar zou Red Bull hun jonge pareltje laten gaan voor een motoren deal van Torro Rosso? Nee ik denk toch echt dat Max na STR nog een paar jaar in de Red Bull gaat rijden en als hij daar goed presteert kan hij op z'n 21e altijd nog in een Mercedes of Ferrari stappen als ze interesse blijven houden in hem.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Bottas is te duur, we zijn immers geen voetbalcompetitie.Arjantje72 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:27:
[...]
Dat snap ik echt niet, Alonso en Vettel rijden/reden hem helemaal zoek.
Zet er dan iemand in die nog wel gretig is, denk ik dan.
Hulkenberg: twee Duitsers willen ze niet om commerciële redenen. Hij is ook al zo vaak gepasseerd door topteams dat het bijna sneu wordt. Ook heeft hij nog geen enkel podium gehaald, terwijl hij toch wel kansen heeft gehad.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Misschien heb je gelijk, misschien niet. We weten allemaal dat het rijderskampioenschap alleen belangrijk is voor de coureur, het constructeurskampioenschap is weer heel belangrijk voor het team. DAT levert geld op.Hoogie2004 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:55:
Het zou me niet verbazen.
De situatie waaraan je refereert is het Schumacher tijdperk. Met de combi Schumacher/Brawn/Byrne was Ferrari in staat om de rijderstitel te winnen. Toen werd Schumacher inderdaad voorgetrokken.
De huidige situatie is anders, Vettel kan dit jaar geen kampioen worden. Die titel is buiten bereik, dus het gaat er nu om om maximaal te scoren met beide coureurs. Dat zie je ook terug. Zodra Vettel in de positie is om wereldkampioen te worden zal je zien dat Kimi plaats moet maken als hij een betere trackpositie heeft.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nja, dat zie ik niet echt gebeuren..... Zoals hierboven bij McLaren wel in die mooie jaren. Maar bij Ferrari hebben ze voor mijn gevoel altijd een "duidelijke" tweede rijder nodig.handige_harrie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:53:
[...]
Unless...
[afbeelding]
De nieuweling die de wereldkampioen verslaat.
In 2017, waarom niet? Max heeft dan 2jaar F1 ervaring.
Dat gezegd hebbende: eerst zien dan geloven. Het zou voor Ferrari's doen erg radicaal zijn.
Dat Kimi blijft verbaast me niet; was het niet zo dat de marketingwaarde van hem behoorlijk groot is? En als hij en Vettel goed door één deur kunnen, helpt dat wellicht met de ontwikkeling van de auto.
Ferrari 2015 is geen Ferrari 1995 meer... Zeker niet sinds Arrivabene er zit. Door Kimi aan te nemen kozen ze al een andere strategie, twee sterke rijders (oké, Kimi deed het dramatisch versus Alonso, maar dat had Ferrari niet verwacht; die gingen echt voor 2 sterke rijders).
Vettel is in 2017 'al' 30 jaar... al met al is er zeker wel een kans dat Verstappen die kant op gaat.
Maar het hangt af van 1000 dingen. Hoe goed doet Kimi het vanaf nu en in 2016? Hoe goed doet Max het in 2016? Wast Sainz zijn oren, of wast Max Sainz' oren? Blijft iedereen bij Mercedes, of beseft Rosberg dat hij Hamilton in gelijk materieel niet kan verslaan en probeert hij het ergens anders? Hoe goed is RB in 2016? Wie heeft welke motor? Welk team is het beste voorbereid op de 2017 regels?
Voor nu is de taak van Max redelijk eenvoudig denk ik; blijven leren, sneller worden, minder fouten, beter samenwerken met zijn engineers, Sainz vaker verslaan in de kwalificatie en misschien een paar exceptionele performances.
Als je goed genoeg bent, krijg je automatisch de beste kansen. Echter, niet luisteren naar het advies van Alonso over welke teams je moet kiezen
Vettel is in 2017 'al' 30 jaar... al met al is er zeker wel een kans dat Verstappen die kant op gaat.
Maar het hangt af van 1000 dingen. Hoe goed doet Kimi het vanaf nu en in 2016? Hoe goed doet Max het in 2016? Wast Sainz zijn oren, of wast Max Sainz' oren? Blijft iedereen bij Mercedes, of beseft Rosberg dat hij Hamilton in gelijk materieel niet kan verslaan en probeert hij het ergens anders? Hoe goed is RB in 2016? Wie heeft welke motor? Welk team is het beste voorbereid op de 2017 regels?
Voor nu is de taak van Max redelijk eenvoudig denk ik; blijven leren, sneller worden, minder fouten, beter samenwerken met zijn engineers, Sainz vaker verslaan in de kwalificatie en misschien een paar exceptionele performances.
Als je goed genoeg bent, krijg je automatisch de beste kansen. Echter, niet luisteren naar het advies van Alonso over welke teams je moet kiezen
Ze zullen wel moeten, met een high downforce setup verliezen ze op de rechte stukken zoveel op de concurrentie dat het onmogelijk is om dit in de bochten nog goed te maken. Ik verwacht niet zo heel veel van Max en Carlos dit weekendRequiem19 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:22:
Oh boy, TR gaat alvast Monza style:
Tobias Grüner F1 @tgruener
#F1 Slimmest rear wing spotted so far at Toro Rosso. Looks like Monza spec. More tech pics later in our AMuS gallery.
[afbeelding]
Hahaha.Requiem19 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:50:
Echter, niet luisteren naar het advies van Alonso over welke teams je moet kiezen
Eens met je verhaal. Daarnaast denk ik dat loyaliteit hem ook een eind zal brengen. Red Bull neemt een gok met hem en geeft vertrouwen. Betaal dit dan ook terug. Daarmee bouw je ook aan je waarde als coureur. En voor nu: leren, leren, leren.
Juist!
@Robpol; eens dat ze iets minder df moeten proberen, maar in Canada werkte dat ook echt slecht. Max zat toen in top 8 van de speedtraps, maar iets van 4 km/h langzamer dan de snelste Mercedessen. Hetzelfde probeerden ze eerst in Oostenrijk, wat echt een drama was. Pas toen ze terug gingen naar meer downforce begon het te lopen in Oostenrijk.
Ik vraag mij ernstig af of deze tactiek gaat werken... aan de andere kant; zet de reguliere downforce erop en het hele veld rijdt je voorbij richting Les Combes...
Duivels dilemma!
Wel interessant om te zien of Max dan wel Carlos beter om kan gaan met een auto die instabieler is, minder grip heeft en meer gaat glijden. Ze zullen vast veel klagen over de boardradio tijdens de FP's
@Robpol; eens dat ze iets minder df moeten proberen, maar in Canada werkte dat ook echt slecht. Max zat toen in top 8 van de speedtraps, maar iets van 4 km/h langzamer dan de snelste Mercedessen. Hetzelfde probeerden ze eerst in Oostenrijk, wat echt een drama was. Pas toen ze terug gingen naar meer downforce begon het te lopen in Oostenrijk.
Ik vraag mij ernstig af of deze tactiek gaat werken... aan de andere kant; zet de reguliere downforce erop en het hele veld rijdt je voorbij richting Les Combes...
Duivels dilemma!
Wel interessant om te zien of Max dan wel Carlos beter om kan gaan met een auto die instabieler is, minder grip heeft en meer gaat glijden. Ze zullen vast veel klagen over de boardradio tijdens de FP's
Vergeet niet dat Red Bull vorig jaar op Spa ook al met ultra low downforce setup reed en juist een erg sterke race had terwijl iedereen had verwacht dat ze een rijdende chicane zouden vormen voor de rest.Requiem19 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:35:
Juist!
Duivels dilemma!
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dat was wel een iets andere situatie, 2014 RB chassis was met redelijke voorsprong het sterkste in snelle bochten en had betere mechanische grip dan nu. Vergeet dan ook niet de prestatie van RB op Canada in 2014 te vergelijken met die van 2015 in Canada (ergens onderin de top 10, terwijl Ric in 2014 daar nog won..)XyritZz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:39:
[...]
Vergeet niet dat Red Bull vorig jaar op Spa ook al met ultra low downforce setup reed en juist een erg sterke race had terwijl iedereen had verwacht dat ze een rijdende chicane zouden vormen voor de rest.
Toen konden ze nog meer compenseren met het chassis, of lag de Renault wat dichter bij de Mercedes. Gezien de prestaties van TR en RB op Canada zal zelfs (of juist) een low df setup ze niet veel brengen.
Daarentegen; RB lijkt een stap gemaakt te hebben vanaf Silverstone. TR ontwikkelt helaas met minder grote stappen.
Maar wellicht kunnen de coureurs dit weekend wel net een verschil maken. Spa blijft een redelijk ingewikkeld circuit, waar in het verleden coureurs ook al het verschil hebben gemaakt (Kimi 2009 om maar iets te noemen..).
Ik denk dat Carlos en Max goed met de minder stabiele TR overweg kunnen, beide heren kunnen goed sturen en kunnen goed aanvoelen wat de auto doet.
Even terug in de tijd, volgens mij hield M. Schumacher juist van een wat nerveuze auto, dus een wat minder stabiele auto, kan weleens in het voordeel werken, mits je dat ook in de auto zoekt.
Even terug in de tijd, volgens mij hield M. Schumacher juist van een wat nerveuze auto, dus een wat minder stabiele auto, kan weleens in het voordeel werken, mits je dat ook in de auto zoekt.
Goed punt, toch denk ik dat low downforce op Spa een goede keuze kan zijn als je motorvermogen tekort komt.Requiem19 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:45:
[...]
Dat was wel een iets andere situatie, 2014 RB chassis was met redelijke voorsprong het sterkste in snelle bochten en had betere mechanische grip dan nu. Vergeet dan ook niet de prestatie van RB op Canada in 2014 te vergelijken met die van 2015 in Canada (ergens onderin de top 10, terwijl Ric in 2014 daar nog won..).
Toen konden ze nog meer compenseren met het chassis, of lag de Renault wat dichter bij de Mercedes. Gezien de prestaties van TR en RB op Canada zal zelfs (of juist) een low df setup ze niet veel brengen.
Daarentegen; RB lijkt een stap gemaakt te hebben vanaf Silverstone. TR ontwikkelt helaas met minder grote stappen.
Maar wellicht kunnen de coureurs dit weekend wel net een verschil maken. Spa blijft een redelijk ingewikkeld circuit, waar in het verleden coureurs ook al het verschil hebben gemaakt (Kimi 2009 om maar iets te noemen..).
Te weinig topsnelheid en je bent een sitting duck op de lange rechte stukken van Spa. Met minder downforce en wat meer topspeed kunnen ze hopelijk de snellere auto's achter zich houden op de rechte stukken. In de bochten is het voor een coureur wat makkelijker om te verdedigen.
Overigens ook wel een groot risico als het gaat regenen met deze setup. Weinig downforce en regen en ze zijn kansloos voor punten bij STR.
Wanneer hebben ze dat bij wie geprobeerd in Oostenrijk? Max stond er in elke vrije training eigenlijk wel goed bij, en niet alleen aan het einde van de trainingen maar direct vanaf het begin van een vrije training?Requiem19 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:35:
Juist!
[knip]
Of hebben ze het met Sainz geprobeerd, die stond, in het eerste gedeelte van FP1, wel wat verder naar achteren in de tijdenlijst?
Testing, one, two ...
TR twijfelde een beetje tussen low of high df deze race. Over de radio riep Verstappen toen al een paar keer 'this car is undrivable' toen hij een andere vleugel uitprobeerde, waarna Max over ging naar een hogere downforce set-up:hardware-lover schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:30:
[...]
Wanneer hebben ze dat bij wie geprobeerd in Oostenrijk? Max stond er in elke vrije training eigenlijk wel goed bij, en niet alleen aan het einde van de trainingen maar direct vanaf het begin van een vrije training?
Of hebben ze het met Sainz geprobeerd, die stond, in het eerste gedeelte van FP1, wel wat verder naar achteren in de tijdenlijst?
Sainz bleef tot de kwalificatie rijden met deze low df setup, maar toen bleek dat de kwalificatie deels in de regen zou plaatsvinden, wijzigde TR op het laatste moment zijn setup. Dat was een flink nadeel tov Verstappen, aangezien hij dus in de kwalificatie opeens aan een andere setup moest wennen.“It rained a lot this morning, but the practice session was luckily in the dry. We started off with a couple of wing adjustments. The first stint I drove with another wing, but in the second stint I was suffering from oversteer. The plan is to switch back to the first set up and we’ll take it from there.
Aha, je doelt op het veranderen van de setup in het algemeen? Ik dacht dat je bedoelde ze al met andere LD vleugels in de weer waren geweest zoals hierboven staat afgebeeld. Ik dacht al, wanneer heb ik dat gemist, duidelijk zo.Requiem19 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:49:
[...]
TR twijfelde een beetje tussen low of high df deze race. Over de radio riep Verstappen toen al een paar keer 'this car is undrivable' toen hij een andere vleugel uitprobeerde, waarna Max over ging naar een hogere downforce set-up:
[...]
Sainz bleef tot de kwalificatie rijden met deze low df setup, maar toen bleek dat de kwalificatie deels in de regen zou plaatsvinden, wijzigde TR op het laatste moment zijn setup. Dat was een flink nadeel tov Verstappen, aangezien hij dus in de kwalificatie opeens aan een andere setup moest wennen.
Honda neemt weer wat straffen voor lief komend weekeinde. Tokens ingezet.

Testing, one, two ...
Uit de quote van Max blijkt (imo) wel dat ze echt met een low df vleugel hebben gereden in Oostenrijk (zie mijn post hierboven).
Anyway, back to Spa:
Anyway, back to Spa:
Zonder filmpje te kijken weet ik al dat het om 2 afgeschreven BAR's gaatRequiem19 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:11:
Uit de quote van Max blijkt (imo) wel dat ze echt met een low df vleugel hebben gereden in Oostenrijk (zie mijn post hierboven).
Anyway, back to Spa:
[video]
Toch jammer dat het tegenwoordig zo makkelijk flat-out gaat in de eau-rouge.
[ Voor 8% gewijzigd door Bergie op 20-08-2015 14:38 ]
Yamaha MT-09
Ha, je mist nog 1 afgeschreven Williams van het jaar ervoor die voorbij komt (vliegen)Bergie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:37:
[...]
Zonder filmpje te kijken weet ik al dat het om 2 afgeschreven BAR's gaat
Toch jammer dat het tegenwoordig zo makkelijk flat-out gaat in de eau-rouge.
Over Eau Rouge gesproken, ik vraag mij af of het nu nog altijd flat-out is.... in de kwalificatie ongetwijfeld wel. Maar zou het met een volle tank in de race ook nog vol gas zijn?
Ze komen nu harder af op Eau Rouge door de V6T ivm de V8 en de downforce is redelijk wat minder. Met 100 kg aan brandstof erbij moeten ze nu misschien wel liften?
Deze is ook mooi, Eau Rouge vanaf 1991-2013. Vanaf 98 was het al volgas...
Je moet toch wel een paar enorme kloten hebben wil je die bocht zo in gaan
. Blijven helden vind ik, iemand trouwens weet wat de weersverwachting is komend weekend.
Regen zou ik tof vinden
Regen zou ik tof vinden
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik hoop dat het droog blijft, anders worden we zo nat, als het dan toch gaat regenen dan pas tijdens de race!Pierre schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:49:
Je moet toch wel een paar enorme kloten hebben wil je die bocht zo in gaan. Blijven helden vind ik, iemand trouwens weet wat de weersverwachting is komend weekend.
Regen zou ik tof vinden
Maar zaterdag zou droog blijven, over zondag zijn de berichten wissellend. maar ik hoorde tot 60% kans op rgen tijdens de race
Regen schuift steeds wat op helaas. Nu lijkt het richting avond te gaan.
Ben wel erg benieuwd! De spanning wordt lekker opgebouwd in ieder geval
.
Ben wel erg benieuwd! De spanning wordt lekker opgebouwd in ieder geval
Bij Honda hebben ze ook weer iets leuks verzonnen. Ze wisselen zowel voor fp1 als voor fp2 de motor. Ze starten toch al achteraan en zo hebben ze meer motoren voor de rest van het seizoen.
Geniaal.
http://www.jamesallenonf1...t-spa-to-boost-race-pool/
Geniaal.
http://www.jamesallenonf1...t-spa-to-boost-race-pool/
Slim bedacht idd. Nu ze alleen maar achteraan gezet worden en geen extra tijdstraffen meer krijgen kunnen ze dit natuurlijk gewoon doen. Al zou het me niks verbazen als de FIA hier nog een stokje voor steekt. In theorie zou je nu 1 race kunnen opofferen en de rest van het jaar elke race een zo goed als nieuwe motor kunnen gebruiken.
Yamaha MT-09
Dat kon mét tijdstraf natuurlijk ook al
Het lijkt me inderdaad dat FIA hier actie op zal gaan nemen, anders ken ik nog wel een paar teams die datzelfde gaan doen bij de komende FP1, FP2 en FP3 sessies op andere circuits.Bergie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:47:
Slim bedacht idd. Nu ze alleen maar achteraan gezet worden en geen extra tijdstraffen meer krijgen kunnen ze dit natuurlijk gewoon doen. Al zou het me niks verbazen als de FIA hier nog een stokje voor steekt. In theorie zou je nu 1 race kunnen opofferen en de rest van het jaar elke race een zo goed als nieuwe motor kunnen gebruiken.
Testing, one, two ...
leuke pers conferentie.
max heeft nog geen rijbewijs
max heeft een hekel aan de wespen op spa
kimi lachte (jaja!!)
en Spa is niet de favoriet van lewis.
max heeft nog geen rijbewijs
max heeft een hekel aan de wespen op spa
kimi lachte (jaja!!)
en Spa is niet de favoriet van lewis.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Met bewegende plaatjes (zolang het filmpje blijft staan op YT)
[YouTube: https://youtu.be/fyC_hXidq6I]
Interessant lijstje?
The FIA has released further details of its plans to restrict pit-to-driver communication, which will come into effect at the opening race of the 2016 season.
It comes as part of a clampdown on Article 20.1 of the Sporting Regulations which states that "the driver shall drive the car alone and unaided".
A list of 31 permitted messages has been released, with anything else considered a breach of the regulations:
- Indication of a critical problem with the car, e.g. puncture warning or damage
- Indication of a problem with a competitor's car
- Instruction to enter the pit lane in order to fix or retire the car
- Marshalling information (yellow/red flag, start aborted or similar instruction from race control)
- Wet track, oil or debris in certain corners
- Instructions to swap position with other drivers
- Acknowledgement that a driver message has been heard
- Lap or sector time detail
- Lap time detail of a competitor
- Gaps to a competitor during a practice session or race
- “Push hard”, “push now”, “you will be racing xx” or similar
- Helping with warning of traffic during a practice session or race
- Giving the gaps between cars in qualifying so as to better position the car
- Tyre choice at the next pit stop
- Number of laps a competitor has done on a set of tyres during a race
- Tyre specification of a competitor
- Information concerning a competitor's likely race strategy
- Safety Car window
- Driving breaches by driver or competitor, e.g. missing chicanes, track limits, penalty etc
- Notification that DRS is enabled or disabled
- Dealing with a DRS system failure
- Change of front wing position at the next pit stop
- Oil transfer
- When to enter the pits
- Reminders to check for white lines, bollards, weighbridge lights when entering or leaving the pits
- Reminders about track limits
- Passing on messages from race control
- Information concerning damage to the car
- Number of laps remaining
- Test sequence information during practice sessions, e.g. aero-mapping
- Weather information
[ Voor 80% gewijzigd door hardware-lover op 20-08-2015 16:32 ]
Testing, one, two ...
max beschouwt belgie ook als z'n home grand prix, leuk detail
Dat zal dit jaar ook voor menig Duitse coureur opgaan verwacht ik bij gebrek aan.....iichel schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:08:
max beschouwt België ook als z'n home grand prix, leuk detail
Testing, one, two ...
veel plezierHoogie2004 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:56:
[afbeelding]
![]()
tjsa daar heb je wel gelijk in..maar dan houden ze hem alleen maar omdat...en dat is wel sneu eigenlijk.Señor Sjon schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:02:
[...]
Bottas is te duur, we zijn immers geen voetbalcompetitie.Massa kennen ze al en Bottas maakt nou ook geen verpletterende indruk de laatste races. Williams wil een miljoen of 12 om zijn contract op te breken. Dat is zonde als je een tweede Massa krijgt.
Hulkenberg: twee Duitsers willen ze niet om commerciële redenen. Hij is ook al zo vaak gepasseerd door topteams dat het bijna sneu wordt. Ook heeft hij nog geen enkel podium gehaald, terwijl hij toch wel kansen heeft gehad.
Wat dat beteft ik denk dat Max een moelijke heeft aan Sainz. Ik ben heel chauvinistisch, maar ik zie Sainz het necht niet slecht doen en ook hij leert bij voor volgend jaar.Requiem19 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:50:
Ferrari 2015 is geen Ferrari 1995 meer... Zeker niet sinds Arrivabene er zit. Door Kimi aan te nemen kozen ze al een andere strategie, twee sterke rijders (oké, Kimi deed het dramatisch versus Alonso, maar dat had Ferrari niet verwacht; die gingen echt voor 2 sterke rijders).
Ze hebben 2 kanjers als rookies, lang geleden dat ik 2 rookies zo'n indruk heb zien maken.
[ Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 20-08-2015 21:39 ]
Wijzig je laatste post i.p.v. losse posts te maken.
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 20-08-2015 21:39 ]
Wijzig je laatste post i.p.v. losse posts te maken.
[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 20-08-2015 21:40 ]
Toch nog Spa tickets weten te scoren via een kennis (hij is marshal dit weekend) 
En na uren zoeken ook nog een accommodatie 'in de buurt' gevonden (lees: op een uur afstand rijden
)
Overigens, denken jullie dat het veel drukker zal zijn dan voorgaande jaren?
En na uren zoeken ook nog een accommodatie 'in de buurt' gevonden (lees: op een uur afstand rijden
Overigens, denken jullie dat het veel drukker zal zijn dan voorgaande jaren?
[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 20-08-2015 22:30 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zeker weten dat het véél drukker gaat worden.
Sowieso gaan de Duitsers naar Spa omdat er geen Duitse race is.. en alle Max fans gaan massaal naar Spa toe.
Sowieso gaan de Duitsers naar Spa omdat er geen Duitse race is.. en alle Max fans gaan massaal naar Spa toe.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Toch komt het op mij over dat er in NL maar weinig promotie voor gemaakt is in de aanloop naar de race. Enige echt zichtbare was Max op het 4-pack RedBull en woensdag een kort bericht tijdens het ANP nieuwsbulletin. M.i. hadden zijn Nederlandse partners hier meer mee kunnen doen (Gele Frits bijvoorbeeld). Zelf helaas verhinderd dit weekend
En de weersvoorspellingen zijn (helaas) veel te goed voor het race-weekend, dat zal menig twijfelaar mogelijk ook nog over de streep gaan trekken. Het zou zomaar eens extra gezellig druk kunnen worden, wie weet?Rivanov schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:48:
Zeker weten dat het véél drukker gaat worden.
Testing, one, two ...
McLaren kijkt op GoT! Ze hebben mijn idee gejat!
ThaStealth schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:16:
[...]
Wat ik me nu afvraag mbt de straffen, stel je hebt 4 motoren gebruikt en je weet dat je een 5e motor + straffen gaat krijgen, waarom dan niet naar de kwalificatie nog een 6e motor erin lepelen en zeggen dat de 5e niet te fixen is op het circuit, vervolgens heb je toch 2 nieuwe motoren ter beschikking? Je mag toch vrij wisselen tussen alle gebruikte motoren gedurende het seizoen?
http://www.f1today.net/nl...-straffen-met-slimme-trucHet team van McLaren past dit weekend een slimme truc toe om toekomstige grid penalty's te omzeilen. De Britse renstal geeft coureurs Fernando Alonso en Jenson Button in België niet één, maar twee nieuwe Honda-motoren in België Dat meldt Auto Motor und Sport.
De gedachte erachter is dat McLaren-Honda zo een voorschot neemt op de resterende races. Racing director Eric Boullier: "Zo vergroten we het aantal motoren waar we in de komende Grands Prix uit kunnen putten. We worden daar maar één keer voor bestraft."
"We starten toch al achteraan vanwege de introductie van een nieuwe aandrijflijn, dus waarom niet gelijk twee nieuwe motoren laten monteren? Verder achteraan kunnen we toch niet staan. We slikken een straf op een circuit waar we minder van verwachten dan bijvoorbeeld Singapore."
Mess with the best, die like the rest
of jij werkt gewoon bij McLaren en hebt die avatar voor de afleiding
Het is zo lastig want het is zijn thuisrace maar ze hebben totaal niet de auto voor deze baan.Erwin schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:28:
Toch komt het op mij over dat er in NL maar weinig promotie voor gemaakt is in de aanloop naar de race. Enige echt zichtbare was Max op het 4-pack RedBull en woensdag een kort bericht tijdens het ANP nieuwsbulletin. M.i. hadden zijn Nederlandse partners hier meer mee kunnen doen (Gele Frits bijvoorbeeld). Zelf helaas verhinderd dit weekend
Verstappen strikt Exact als persoonlijke sponsor
Bron: http://f1today.nl/nl/nieu...-als-persoonlijke-sponsor
I intend to live forever. So far, so good.
Gaan ze nu elke sponsor behandelen?IkWilbert schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:09:
Verstappen strikt Exact als persoonlijke sponsor
Maar in ieder geval prima dat ie wat meer sponsoren krijgt. Ik zie stiekem Jumbo volgend jaar ook wel wat meer doen trouwens
Pasgeleden een interview gelezen met Max zijn manager en die claimde dat er meerdere bedrijven geïnteresseerd waren in het sponsoren van Max. Denk dat het als Nederlands bedrijf een uitgelezen kans is eigenlijk. Je merkt dat het team rond Max dit beter oppakt dan Nederlandse rijders uit het verleden. Geholpen door de resultaten natuurlijk, maar dan nog
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
En goed dat ze het geduld hebben om op een goede sponsor te wachten ook.
Volgens mij was Exact wel vaker sponsor van coureurs, staat me zelfs bij ook van Verstappen Sr.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
wait..What???hardware-lover schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:27:
The FIA has released further details of its plans to restrict pit-to-driver communication, which will come into effect at the opening race of the 2016 season.
It comes as part of a clampdown on Article 20.1 of the Sporting Regulations which states that "the driver shall drive the car alone and unaided".
A list of 31 permitted messages has been released, with anything else considered a breach of the regulations:
- Marshalling information (yellow/red flag, start aborted or similar instruction from race control)
Dit lijkt me toch cruciaal dat het wel mag of lees ik het nou verkeerd?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat lees je verkeerd, die lijst is wat er wél mag.L1nt schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:43:
[...]
wait..What???
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Briljant! Dat was dus de reden van die rare straffen die doorliepen in tijdstraffen. Nu is het gewoon achteraan starten, dus is er geen straf voor het gebruiken van 2 motoren. Wordt dit lek gedicht na Spa?ThaStealth schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:37:
McLaren kijkt op GoT! Ze hebben mijn idee gejat!
[...]
[...]
http://www.f1today.net/nl...-straffen-met-slimme-truc
Die lijst laat zien wat wél mag.L1nt schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:43:
[...]
wait..What???
Alles wat niet op de lijst staat, mag dus niet.
mbt Exact: niet heel spannend dat MV nu weer een persoonlijke sponsor heeft. Uit de artikelen blijkt dat Exact niet op de auto van TR komt. Pas als ze echt een sponsor aan de haak slaan die telkens mee gaat met Verstappen's team, wordt het leuk. Vergelijkbaar met Santander bijv...
Ik zou graag een écht groot Nederlands bedrijf zien die Verstappen volledig ondersteunt en ook 30+ miljoen per jaar durft uit te geven voor de sponsoring van het team waarvoor hij rijdt.... NL markt is te klein, maar Verstappen heeft volgens mij nu al echt een behoorlijke naam internationaal.
EDIT:
Lol, in live timing zie ik dat Verstappen nu 340 km/h doet richting Les Combes, Dat is 10 km/h sneller dan Hamilton. Misschien moet TR toch wat meer vleugel zetten
[ Voor 9% gewijzigd door Requiem19 op 21-08-2015 10:21 ]
Hm, Verstappen als snelste door de speedtrap na Eau Rouge / Radilion. Doet hij netjes, en heeft Renault weer iets gefixt?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Het verbaasd mij van Randstad, zij sponseren al jaren het Williams F1 team, maar Max doen ze (nog) niks mee, allicht dat er in het contract met Williams beperkingen zijn opgenomen, dat ze exclusief Williams sponsoren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.