scorebord journalistiekenchion schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:41:
[...]
Aan het einde van de race is bijna iedereen volgens kampioenschap stand gefinished.
Much ado about nothing dus.
Ik vond het een leuke race. Zeker toen Rosberg aan het einde nog met 3 seconden per ronde op Hamilton in liep. Toen Hamilton de pit in ging dacht ik: 'neejjjj, dit wordt een 2e Kimi'tje'. Maar geluk (?) was aan zijn zijde. Ik denk dat niemand op dat moment had kunnen voorspellen hoe de race zou eindigen...
Wat ik wel met je eens ben; op het circuit waren er eigenlijk geen goede inhaalacties. Zelfs met DRS niet. Dat pleit toch wel voor de plannen om in 2017 meer downforce via de bodenplaat te laten gaan en minder via diffuser/vleugels.
Edit:
Verstappen zegt nu dit over z'n crash:
- Bij de BBC zei hij nog dat z'n banden juist warm genoeg waren?"Het is moeilijk te zeggen wat het precies was, maar ik denk dat de banden iets te koud waren. Ik had de harde banden om en die zijn hier heel moeilijk op te warmen", aldus Verstappen, die al na drie ronden uitviel.
"Er stond daarnaast veel wind, die echt in vlagen kwam. Net op het moment dat ik vol op het gas ging kwam de wind er ook vol in, en door die samenloop van omstandigheden verloor ik de auto."
- Hij noemt het autoprobleem opeens niet meer?
[ Voor 26% gewijzigd door Requiem19 op 05-07-2015 18:34 ]