[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.801 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
enchion schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:41:
[...]

Aan het einde van de race is bijna iedereen volgens kampioenschap stand gefinished.

Much ado about nothing dus.
scorebord journalistiek ;).

Ik vond het een leuke race. Zeker toen Rosberg aan het einde nog met 3 seconden per ronde op Hamilton in liep. Toen Hamilton de pit in ging dacht ik: 'neejjjj, dit wordt een 2e Kimi'tje'. Maar geluk (?) was aan zijn zijde. Ik denk dat niemand op dat moment had kunnen voorspellen hoe de race zou eindigen...

Wat ik wel met je eens ben; op het circuit waren er eigenlijk geen goede inhaalacties. Zelfs met DRS niet. Dat pleit toch wel voor de plannen om in 2017 meer downforce via de bodenplaat te laten gaan en minder via diffuser/vleugels.

Edit:

Verstappen zegt nu dit over z'n crash:
"Het is moeilijk te zeggen wat het precies was, maar ik denk dat de banden iets te koud waren. Ik had de harde banden om en die zijn hier heel moeilijk op te warmen", aldus Verstappen, die al na drie ronden uitviel.

"Er stond daarnaast veel wind, die echt in vlagen kwam. Net op het moment dat ik vol op het gas ging kwam de wind er ook vol in, en door die samenloop van omstandigheden verloor ik de auto."
- Bij de BBC zei hij nog dat z'n banden juist warm genoeg waren?
- Hij noemt het autoprobleem opeens niet meer?

[ Voor 26% gewijzigd door Requiem19 op 05-07-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

De eerste verklaring zal waarschijnlijk nog onder de invloed van de adrenaline zijn gegeven. De tweede nadat hij de rust weer terug gevonden had. Tenminste dat lijkt mij de meest logische verklaring. Het was gewoon een beginnersfout en die maakt elke coureur wel eens.

Dat Max nu onder een vergrootglas ligt doet hier verder niks aan af. Hij presteert nog steeds volgens verwachting en naar tevredenheid van de teambaas, wat wij er dan van vinden doet absoluut niet terzake. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 05-07-2015 18:44 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:32:
[...]

Verstappen zegt nu dit over z'n crash:

[...]

- Bij de BBC zei hij nog dat z'n banden juist warm genoeg waren?
- Hij noemt het autoprobleem opeens niet meer?
waar heb je die quote vandaan? kan zijn wat sjaool zegt maar ik gok eerder dat een journalist zelf een reden heeft bedacht en die als zogenaamde quote heeft gepubliceerd... zo komt onzin vaak de wereld in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
P.O. Box schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:50:
[...]

waar heb je die quote vandaan? kan zijn wat sjaool zegt maar ik gok eerder dat een journalist zelf een reden heeft bedacht en die als zogenaamde quote heeft gepubliceerd... zo komt onzin vaak de wereld in ;)
http://www.nu.nl/formule-...en-koude-banden-kwam.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:44:
De eerste verklaring zal waarschijnlijk nog onder de invloed van de adrenaline zijn gegeven. De tweede nadat hij de rust weer terug gevonden had. Tenminste dat lijkt mij de meest logische verklaring. Het was gewoon een beginnersfout en die maakt elke coureur wel eens.

Dat Max nu onder een vergrootglas ligt doet hier verder niks aan af. Hij presteert nog steeds volgens verwachting en naar tevredenheid van de teambaas, wat wij er dan van vinden doet absoluut niet terzake. ;)
Ik vind het nogal vreemd dat hij bij de BBC expliciet zegt dat de temperaturen van z'n banden eerder te hoog dan te laag waren en nu het omgekeerde. Daar zit weinig adrenaline aan, is een feitelijke opmerking.

Max doet het nog steeds prima, maar in de publieke opinie doet hij het iets minder door z'n stevige uitspraken, die dan vervolgens niet waar gemaakt kunnen worden, soms door hem zelf, soms door een externe reden.

Ik hoop slechts dat hij zich wat bescheidener opstelt en wat tactischer is in z'n media uitlatingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Requiem19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 18:57:
[...]

Ik vind het nogal vreemd dat hij bij de BBC expliciet zegt dat de temperaturen van z'n banden eerder te hoog dan te laag waren en nu het omgekeerde. Daar zit weinig adrenaline aan, is een feitelijke opmerking.

Max doet het nog steeds prima, maar in de publieke opinie doet hij het iets minder door z'n stevige uitspraken, die dan vervolgens niet waar gemaakt kunnen worden, soms door hem zelf, soms door een externe reden.

Ik hoop slechts dat hij zich wat bescheidener opstelt en wat tactischer is in z'n media uitlatingen.
Ik vindt Verstapen z'n uitspraken reuze mee vallen. Vergeet niet dat er genoeg journalisten zijn die een heel verhaal weten te maken van nog geen halve quote. Sterker, ik zou wel eens een uitspraak van verstappen zien (liefst in zijn eigen woorden in een video) waar hij zich niet bescheiden op zou stellen...

Iets wat jij nu lijkt te beweren...... Nogmaals, Verstappen is nog jong, hij heeft nu 2x echt een fout gemaakt in 9 races... "zijn" aantallen fouten vallen dus redelijk mee, hij zit niet voor niets bij TR... Hij mag hier ook foutjes maken. Hem gewoon rustig laten groeien en niet zo kritisch zijn. Je zit er steeds boven op door hier maar te vertellen dat hij zich bescheidener moet opstellen....

Bekijk het eens zo..... Wat zou jij doen in zijn situatie... Vast veel beter natuurlijk.... 8)7

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:12:
Bekijk het eens zo..... Wat zou jij doen in zijn situatie... Vast veel beter natuurlijk.... 8)7
Niemand die zichzelf niet een beetje voorliegt, zeker als je nog wel wat acceptabele tijden op de virtuele baan neerzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Aanhakend op wat Bullet zegt: Max zit idd prima bij TR. Laat hem maar lekker twee jaar flink ervaring opdoen en dan kunnen de geruchten over Ferrari e.d. wat meer waarheid worden. Nu mág hij fouten maken, als hij bij een topteam rijdt, dan móet hij scoren. Dat is wel een wezenlijk verschil ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:34:
[...]

Niemand die zichzelf niet een beetje voorliegt, zeker als je nog wel wat acceptabele tijden op de virtuele baan neerzet :+
Ik zet ook prima tijden in Forza neer....

Maar om dan maar ongebreideld kritiek te uiten op de verwoording van een F1 coureur waar van nog maar heel de vraag is alsof de woorden zijn eigen wel zijn vindt ik behoorlijk ver gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hebben we eindelijk een race met wat neerslag, rijd ie niet meer rond om het mee te kunnen maken. Het meest @#%$$& van alles is dat we nu ook nog eens 3 weken moeten wachten op de volgende race, en daarna weer een pauze van 4 weken. Gadverdamme |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:43:
[...]

Ik zet ook prima tijden in Forza neer....

Maar om dan maar ongebreideld kritiek te uiten op de verwoording van een F1 coureur waar van nog maar heel de vraag is alsof de woorden zijn eigen wel zijn vindt ik behoorlijk ver gaan...
Forza kuch sim kuch >:)

Kijk, we zitten hier op een forum. Een forum is niet om het nieuws te delen, maar om te discussiëren. En jij geeft geen inhoudelijke reactie, maar hebt kritiek op het feit dát ik kritiek heb.

Toen Verstappen vrijdag zei dat de TR de op 1 na snelste auto is poste ik hier al: 'Tricky opmerking'. Wat gebeurde? Quali ging mis, en hij spind in ronde 3 van de race. Dan backfired zo'n opmerking dus heel ongelukkig. Dat zag je ook in de analyses van de commentatoren (Max werd behoorlijk bekrititseerd op Sky en de Beeb).

Zou ik het beter doen? Nee zeker niet. Maar dat is geen argument; Franz Tost doet het ook niet beter dan Max, maar dat is wel z'n baas.

En laten we ook niet vergeten waarom Jos' carriere niet geworden is wat er in zit. Te koppig, te weinig zelfkritiek, te veeleisend management. Ik ben groot fan van Max en hoop heeelll hard dat hij niet dezelfde foutjes maakt.

Bij jou bespeur ik de emotie: 'Kritiek op Max is niet nodig'. Dat is, imo, meer een gevoel voor een fan club dan op een discussieforum. Maar als ik ernaast zit hoor ik dat uiteraard graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Alle voorstanders voor tanken hebben vandaag een voorproefje gehad hoe dat precies werkt..... HAM haalt niet in maar knalt een paar kwali rondes eruit en schiet zo van p3 naar p1.

Puur racen!.! Echt top.
hardware-lover schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:01:
Hebben we eindelijk een race met wat neerslag, rijd ie niet meer rond om het mee te kunnen maken. Het meest @#%$$& van alles is dat we nu ook nog eens 3 weken moeten wachten op de volgende race, en daarna weer een pauze van 4 weken. Gadverdamme |:(
Net wat ik wilde typen. Kut einde van een veel belovend weekend...... Maar MAX moet dit jaar leren en dat heeft hij nu gedaan.

Op naar Oostblok.

[ Voor 55% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-07-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:30:
Alle voorstanders voor tanken hebben vandaag een voorproefje gehad hoe dat precies werkt..... HAM haalt niet in maar knalt een paar kwali rondes eruit en schiet zo van p3 naar p1.

Puur racen!.! Echt top.
Mmjah, de 'undercut' is er al sinds in 2010 niet meer getankt mocht worden.

Als eerste pitten in een gevecht met een ander is altijd een groot voordeel. Je hebt dan 1 ronde lang het voordeel van verse banden, waardoor je vaak in 1 ronde 1,5-2 seconden kunt goedmaken.

Als bijtanken weer mag, gaat het precies andersom, dan win je een plek door langer door te rijden op een legere tank, terwijl je concurrent net getankt heeft en een zwaardere auto heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Requiem19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:28:
[...]

Forza kuch sim kuch >:)

Kijk, we zitten hier op een forum. Een forum is niet om het nieuws te delen, maar om te discussiëren. En jij geeft geen inhoudelijke reactie, maar hebt kritiek op het feit dát ik kritiek heb.

Toen Verstappen vrijdag zei dat de TR de op 1 na snelste auto is poste ik hier al: 'Tricky opmerking'. Wat gebeurde? Quali ging mis, en hij spind in ronde 3 van de race. Dan backfired zo'n opmerking dus heel ongelukkig. Dat zag je ook in de analyses van de commentatoren (Max werd behoorlijk bekrititseerd op Sky en de Beeb).

Zou ik het beter doen? Nee zeker niet. Maar dat is geen argument; Franz Tost doet het ook niet beter dan Max, maar dat is wel z'n baas.

En laten we ook niet vergeten waarom Jos' carriere niet geworden is wat er in zit. Te koppig, te weinig zelfkritiek, te veeleisend management. Ik ben groot fan van Max en hoop heeelll hard dat hij niet dezelfde foutjes maakt.

Bij jou bespeur ik de emotie: 'Kritiek op Max is niet nodig'. Dat is, imo, meer een gevoel voor een fan club dan op een discussieforum. Maar als ik ernaast zit hoor ik dat uiteraard graag.
Nee hoor, ik ben geen specifieke Verstappen fan, ik vind het leuk dat hij mee doet, maar dat is ook alles.
Ik heb het idee dat velen hier de opmerkingen van Max veel te feitelijk of te letterlijk willen nemen. Ze hem zijn moment niet gunnen of niet in willen zien hoe hij een opmerking bedoelt.

Dat Verstappen aangeeft dat hij de 1 na snelste auto had zeker een kern van waarheid, hij deed in de vrije trainingen namelijk behoorlijk mee. Dat er daarna tijdens de kwalificatie en race iets mis gaat... Al-la

Ik vindt alleen dat jij er steeds als de klippen bij bent om je behoorlijke negatieve kritieken op Verstappen steeds van je af te schrijven. Je goed recht, begrijp me niet verkeerd.

Er zit weinig emotie bij mij aan hoor, ik lees dit topic een beetje mee, ik geef mijn mening en zal dus ook op de mening van anderen reageren wanneer ik daar de tijd voor heb.

Het vergelijk wat jij maakt met Max en zijn vader laat al zien hoe jij tegen Max aankijkt, dat zegt eigenlijk al voldoende...

Ik heb al vaker geschreven, Max is nog een jonge hond van 17 jaar.... RB en TR hebben gezamenlijk aangegeven dat Max de tijd krijgt om foutjes te maken. Hij heeft heel veel materiaal pech gehad, 1 crash veroorzaakt op een tegenstander en zich vandaag echt zelf van de baan af laten schieten door een persoonlijke fout. Nou.... Prima, laten we Max zijn prestaties nu niet negatiever voorstellen dan dat ze zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Requiem19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Mmjah, de 'undercut' is er al sinds in 2010 niet meer getankt mocht worden.

Als eerste pitten in een gevecht met een ander is altijd een groot voordeel. Je hebt dan 1 ronde lang het voordeel van verse banden, waardoor je vaak in 1 ronde 1,5-2 seconden kunt goedmaken.

Als bijtanken weer mag, gaat het precies andersom, dan win je een plek door langer door te rijden op een legere tank, terwijl je concurrent net getankt heeft en een zwaardere auto heeft.
Uiteraard duidde ik op het inhalen in de pits en niet alleen het eerder of later naar binnen gaan. Het verschil is nu al groot, maar wordt alleen maar groter met extra gewichtsverschil dmv brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Aardige actie aan de voorkant, maar achteraf gezien gebeurde er eigenlijk helemaal niks. Ook erachter was er geen klap te beleven.
Toch ben ik wel blij met het nieuwe gedeelte op deze baan, anders was er echt niets te beleven (en het maakt de start ook een stuk boeiender).

Dat van Max was natuurlijk erg jammer, ik zag hem ook ineens wegvallen. Jammer dat ie ook niet meer verder kon, al was zijn race wel voorbij geweest.

Fijn dat Alonso een punt pakt, maar dat kwam eerder door de uitvallers, want racepace had ie niet meer.

Verder geen klap te beleven, zal over 3 weken ook niet heel veel anders zijn. Verwacht wel dat de TR het daar redelijk zal doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Phusebox schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Hij heeft wel wat krediet, maar is nog geen enkele race hoger gefinisht als dat hij gestart is. Verder wordt hij door zijn teamgenoot toch wel te kijk gezet bij de races vind ik. Die is dan misschien minder agressief en wellicht minder snel maar is wel slim aan het rijden.
Leuk dat je het feitje van dat Max nog geen race hoger is gefinished als hij gestart is hebt onthouden van Sky.

Ook wordt hij Door Sainz niet kijk gezet. Sainz behoort het beter te doen dan Max aangezien zijn langere ervaring in formula auto's.

Maar laar ik mijn oranje bril afzetten en mijn F1 bril erbij pakken. Ik kijk al sinds 1988 F1 en dat wilt niet zeggen dat ik een expert ben, maar ik heb wel heel veel coureurs zien komen en gaan. Als ik mijn ervaring van jaren lang kijken ga loslaten op puur "talent" dan is de de laatste die met zo 'n "bang" is binnen gekomen ene S Vettel. En net als Vettel zegt ook Max niet dat hij een grote is. Dat doen mensen die veel meer verstand hebben van coureurs dan wij, namelijk mensen die F1 wereldkampioen zij geweest. Zou het dan niet waar zijn?

Waarom niet gewoon erkennen dat hij fouten maakt en dat ook mag doen en dat niks zegt over hoe goed of slecht hij is. Nogmaals , Vertel reedt ook Webber eraf tijdens een SC.

Maar sommige mensen krijgen een beter gevoel om te trappen en te stoken. Dat zie je echter alleen van mensen die geen passie van F1 hebben. Heb je dat wel, dan zie je het talent. En dan snap ik niet dat er toch getrapt wordt.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alonso heeft 2x de leeftijd van Max Verstappen en hij schakelde vandaag zijn teammaat uit a.g.v. hetgeen voor zijn neus gebeurde? Die heeft toch ook een bult ervaring? Het kan op ieder moment wel misgaan wil ik zeggen, ongeacht wat je aan race-ervaring al achter de kiezen hebt of hoe goed je bent. Dat blijf je volgens mij je hele race-leven nog wel meemaken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond niemand het bijzonder dat de auto van Max zo weggleed? Op tv ziet alles er natuurlijk minder snel uit, maar hij reed gewoon rustig zijn lijn in de bocht en plotseling was de grip volledig weg, ik kan me haast niet voorstellen dat hij opeens een extra dot gas heeft gegeven, het punt om te acceleren had hij ook nog niet bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Requiem19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:28:
[...]
Tricky? Misschien wel, maar die wagen ging in de vrije trainingen ook verschrikkelijk goed. Ik geloof het dus wel dat de TR een verschrikkelijk goede auto is op Silverstone en op andere circuits waar topsnelheid er niet zo toe doet.

Ik ben allang blij dat er weer een coureur is die gedurfde uitspraken durft te doen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

sjaool schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:48:
[...]

Ik ben allang blij dat er weer een coureur is die gedurfde uitspraken durft te doen. :)
Ik ook. Gladde pr napraters zijn er al genoeg, net zoals stoïcijnse Finnen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:07:
Ik ook. Gladde pr napraters zijn er al genoeg, net zoals stoïcijnse Finnen.
Van stoïcijnse Finnen kan je nauwelijks genoeg hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Er wordt hier wel veel geroepen over dat Max zei dat de TR na Mercedes de snelste auto was., maar hij zei daar ook bij op aërodynamisch vlak en niet overall dus. Als ze de Mercedes package zouden hebben dan zijn ze volgens Max het 1 na snelste team en dat zou best kunnen maar goed weten doen we het nooit.

En wat betreft andere beloftes, er wordt elk jaar wel iemand bestempeld als toekomstig kampioen maar een groot deel daarvan verdwijnt roemloos weer. Dat iedereen nu in de Max hype trein zit zegt niets dan dat hij inderdaad talent heeft, maar ook dat wil niets zeggen in deze sport.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*O* :)F oOo
toppertje van het weekend, een van de leukste races dit seizoen (in mijn beleving)
jammer voor max, had graag verder zien komen, maar kijk F1 niet vanwege 1 persoon.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
backupdevice schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Leuk dat je het feitje van dat Max nog geen race hoger is gefinished als hij gestart is hebt onthouden van Sky.
Ik heb die quote vaker gelezen dit weekend hier. Maar het zegt eigenlijk niks. Je kunt het lezen zo van hij is slechter in de race dan in de qualificatie. Of je maakt er van dat hij gewoon heel goed kan qualificeren en dat zijn auto meer een qualificatie auto is dan een race auto door het mindere vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10

Hoogie2004

Whohooooo

alwind schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:24:
[...]

Ik heb die quote vaker gelezen dit weekend hier. Maar het zegt eigenlijk niks. Je kunt het lezen zo van hij is slechter in de race dan in de qualificatie. Of je maakt er van dat hij gewoon heel goed kan qualificeren en dat zijn auto meer een qualificatie auto is dan een race auto door het mindere vermogen.
Lewis is dit jaar ook nog nooit hoger geeindigd dan zijn startpositie :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Plus dat het niet waar is. Want hij is met al die straffen wel een achteraan gestart :) Maar ze zullen wel kwalificatie bedoeld hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door alwind op 06-07-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
alwind schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:24:
[...]

Dat heel goed kwalificeren valt ook wel mee, hij wordt bijna structureel outqualified door Sainz.

Hij doet het prima hoor, zo'n jong ventje hoeft in zijn debuut seizoen maar één ding te doen. Af en toe een uitschieter naar boven hebben en indruk maken. Dat doet hij vooralsnog prima, volgend seizoen moet hij gewoon een stijgende lijn laten zien en dan zie ik hem in 2017 wel naar een groter team gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij komt er wel, maar ik denk wel dat hij enige mate van bescheidenheid moet behouden.

De pers is erg sterk in het opblazen van kleine uitspraken tot grote headlines maar anderzijds als ik hem vrij snel in zijn carrière op video uit zie spreken dat de oudere rijders bang voor hem zijn; dan denk ik, zelfverzekerdheid en arrogantie liggen heel dicht bij elkaar. Laat je resultaten voor je spreken en blaas niet zo snel zo hoog van de toren en slik voorlopig de kritiek op je leeftijd even in.

Daar zal hij overigens vast in gecoacht worden, hij staat opeens vol in de spotlight en de aandacht. Daar moet je verstandig mee leren omgaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hij heeft al veel leuke dingen laten zien en is tot nu de smaakmaker van de F1.

Een slecht weekend en bam, de kritiek is niet van de lucht en zelfs de oude onzin van grindbak pa wordt er bij gehaald. Want hoe goed je het ook doet, het is nooit goed genoeg in ons kleine azijnzeikend kikkerlandje.

Mensen vergeten trouwens hoe goed Jos was. Ja, soms over de limiet, maar dat moest wel in die slechte auto's.

Max is in potentie vele malen beter dan zijn vader en laten we dus hopen dat hij de goede keuzes maakt en verder leert en zijn kansen nog krijgt.

Wordt een Nederlandse Belg wellicht een keer wereldkampioen F1. Zou toch geweldig zijn!
En dan delen we hem gewoon met onze zuiderburen.

Dus, laten we hem steunen, in alles wat hij doet.
Stoere uitspraken, eigenwijs, snel, brutaal. Mooi man, echt dat is wat F1 nodig heeft.
Leven in de saaie brouwerij!

Het lijkt zelfs wel of Max zijn manier van rijden invloed heeft op de rest van het veld, gezien de race van gisteren.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

alwind schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:35:
Plus dat het niet waar is. Want hij is met al die straffen wel een achteraan gestart :) Maar ze zullen wel kwalificatie bedoeld hebben.
Canada bijvoorbeeld. :)
XyritZz schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:50:
[...]

Dat heel goed kwalificeren valt ook wel mee, hij wordt bijna structureel outqualified door Sainz.
Maar zo slecht ook weer niet. Het staat 6 tegen 3 voor Sainz met een gemiddelde startpositie van 10,1 tegen 10,4.
Ik zou zeggen dat ze het redelijk gelijkwaardig doen.

[ Voor 42% gewijzigd door MrSleeves op 06-07-2015 10:15 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Gemist door iedereen denk ik, maar hier een momentje van Kimi tijdens de race...
Ik had hem in ieder geval niet gezien, en de Duitse Sky commentatoren heb ik er tijdens de race ook niet over gehoord.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
We roepen allemaal dat hij fouten mag maken, omdat hij in een rookieseizoen zit om te leren. Dan maakt hij een fout (neem ik even aan, i.v.m. bandentemperatuur) en dan valt iedereen erover dat hij niet kan rijden etc..... Wat een heerlijk land hebben we toch :D.

Laat die jongen lekker leren. In de pers mag hij best zeggen wat hij denkt, maar hij moet niet arrogant gaan worden inderdaad. Viel me ook wel op dat hij zie: werd verrast door de wind. Hoewel het misschien waar kan zijn, klinkt het een beetje als een excuus zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-07-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Volgens mij gebruikte McLaren ook het excuus van de zijwind, als verklaring voor de crash van Fernando Alonso tijdens de pre season test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
fynrd1 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:47:
Gemist door iedereen denk ik, maar hier een momentje van Kimi tijdens de race...
Ik had hem in ieder geval niet gezien, en de Duitse Sky commentatoren heb ik er tijdens de race ook niet over gehoord.
[video]
Inderdaad gemist door iedereen.

Wie filmt er nou verticaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Erapaz schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Inderdaad gemist door iedereen.

Inderaad hier ook gemist.

En ik snap ook nooit dat mensen verticaal filmen. Mijn vrouw heeft daar ook een handje van :X 8)7

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

StealthyPeanut schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:47:
We roepen allemaal dat hij fouten mag maken, omdat hij in een rookieseizoen zit om te leren. Dan maakt hij een fout (neem ik even aan, i.v.m. bandentemperatuur) en dan valt iedereen erover dat hij niet kan rijden etc..... Wat een heerlijk land hebben we toch :D.

Laat die jongen lekker leren. In de pers mag hij best zeggen wat hij denkt, maar hij moet niet arrogant gaan worden inderdaad. Viel me ook wel op dat hij zie: werd verrast door de wind. Hoewel het misschien waar kan zijn, klinkt het een beetje als een excuus zoeken.
Idd. Eindelijk een nieuwe driver met de X factor en nog Nederlands ook. Fuck we zouden blij moeten zijn.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Erapaz schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Mensen die hun tv ook verticaal hebben staan }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Laat Max lekker. No guts no glory! Fouten zijn er om van te leren en als je geen fouten maakt ga je niet hard genoeg. Hoe denk je dat hij in zijn vel zat na die mislukte quali? Dat gaat tussen je oren zitten.

Prachtige race, meteen die Williamsen als duveltjes uit doosjes naar voren. Het is heel jammer dat ze net de verkeerde call maakten met de pitstops. Dan hadden ze Mercedes achter zich kunnen houden tot aan de regen.

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb zitten genieten van deze race.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03
Benotti schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:02:
[...]

Mensen die hun tv ook verticaal hebben staan }:|
En hun ogen boven in plaats van naast elkaar hebben zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:01
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:08:
[...]

En hun ogen boven in plaats van naast elkaar hebben zitten
Of liggend op hun zij op de bank naar de tv kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als je te snel te bijdehand wordt, dan worden je die fouten niet meer gegund. En dat is logisch want dan zet je jezelf eigenlijk al op het niveau vd ervaren rijders. En dan ben je dus geen rookie meer.

Uiteindelijk is het heel simpel, teveel mensen nemen imo al een voorschot op een glorieuze toekomst voor Max. Als hij slim is houdt hij zich voorlopig gedijst in de pers.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Carlos neemt het zekere voor het onzekere?

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/news/269566.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Wel slim dan kunnen ze achteraf niet moeilijk doen waarom je je auto daar neer zet. Gewoon zeggen dat je dacht dat er brand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Was handiger geweest voor hem en de rest om de auto aan de binnenkant van de bocht te zetten (kan hij zo naar de pits lopen en Middelpuntvliedende kracht zorgt dat auto's eerder uit de bocht dan in de bocht vliegen (of vlieden.. ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Help!!!! schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Als je te snel te bijdehand wordt, dan worden je die fouten niet meer gegund. En dat is logisch want dan zet je jezelf eigenlijk al op het niveau vd ervaren rijders. En dan ben je dus geen rookie meer.

Uiteindelijk is het heel simpel, teveel mensen nemen imo al een voorschot op een glorieuze toekomst voor Max. Als hij slim is houdt hij zich voorlopig gedijst in de pers.
Wat een kul...
Ook de grote jongens maken fouten en spinnen uit het niets weg (raikonen in oostenrijk?)
Om je dan gelijk gedijst te houden in de pers is echt heel raar.
Hij moet juist lekker doorgaan zoals hij nu doet, daarmee laat je jezelf zien. Ook negatieve aandacht is aandacht. En hoe meer aandacht verstappen krijgt, hoe beter dat is voor hemzelf/team/sponsoren etc...
Hij springt er nu tenminste uit! :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Viel me ook wel op dat hij zie: werd verrast door de wind. Hoewel het misschien waar kan zijn, klinkt het een beetje als een excuus zoeken.
Dit klopt wel hoor :) werd tijdens begin van GP ook gezegd op de BBC dat er stuk is waar in eens de wind op kan steken, dus dat kan maar zo dat je daar in eens word door verrast.

Maar goed hij moet gewoon zo doorgaan hij doet het prima, en heeft al punten gepakt en dat vind ik voor iemand van 17 al knap zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rally schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Inderaad hier ook gemist.

En ik snap ook nooit dat mensen verticaal filmen. Mijn vrouw heeft daar ook een handje van :X 8)7
offtopic:
ik snap niet dat fabrikanten dat uberhoubt mogelijk maken; VVS is nooit een optie ... nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Juncto schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:21:
Volgens mij gebruikte McLaren ook het excuus van de zijwind, als verklaring voor de crash van Fernando Alonso tijdens de pre season test.
Ik zal even je geheugen opfrissen. Ene Fernando smakte de muur in bij een test. Hij lag 3 dagen in het ziekenhuis. De oorzaak was ook daar de wind. Althans, dat gaf men als reden op. In Oostenrijk kwam Maldonado uit Max zijn slipstream en de Lotus ging ineens ook alle kanten op.

De wind kan blijkbaar hele gekke dingen doen met de aero. Grip wordt bepaald door lucht over en onder de vleugel. Als die er ineens niet is, heb je een uitdaging.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

asing schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Ik zal even je geheugen opfrissen. Ene Fernando smakte de muur in bij een test. Hij lag 3 dagen in het ziekenhuis. De oorzaak was ook daar de wind. Althans, dat gaf men als reden op. In Oostenrijk kwam Maldonado uit Max zijn slipstream en de Lotus ging ineens ook alle kanten op.

De wind kan blijkbaar hele gekke dingen doen met de aero. Grip wordt bepaald door lucht over en onder de vleugel. Als die er ineens niet is, heb je een uitdaging.
Of zoals Olav Mol zo mooi zegt: Dan ben je een passagier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Beste Asing,
Mijn reactie was niet om het excuus in twijfel te trekken, maar meer als referentiepunt dat het vaker als excuus / reden is voor een ongeplande actie.
Na het teruglezen van mijn reactie, zie ik dat ik het opgeschreven heb alszijnde het in twijfel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Juncto schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:05:
Beste Asing,
Mijn reactie was niet om het excuus in twijfel te trekken, maar meer als referentiepunt dat het vaker als excuus / reden is voor een ongeplande actie.
Na het teruglezen van mijn reactie, zie ik dat ik het opgeschreven heb alszijnde het in twijfel te trekken.
Ik neem het je niet kwalijk. Een excuus gebaseerd op een aanrijding, lekke band, ploffende motor of een kapotte bak is logisch. "de wind" is wat minder acceptabel :9 .

Ieder aero pakket wordt ontwikkeld alsof je aan de kop van het veld rijdt, met tegenwind. Iedere andere situatie is een compromis met een bepaalde uitkomst. Er zal een situatie denkbaar zijn dat je aero helemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
asing schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:53:
[...]
In Oostenrijk kwam Maldonado uit Max zijn slipstream en de Lotus ging ineens ook alle kanten op.
Door het gebrek aan downforce omdat zijn DRS vol openstond. ( http://gfycat.com/TheseOrneryIbizanhound )

Zelfde verhaal als Nasr die per ongeluk z'n DRS open gooide tijdens het banden warmen:
http://gfycat.com/YellowExcellentAnemonecrab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt ook wel eens gerefereerd naar toepassen van Jos zijn ervaring op de carriere van Max. Jos had verder kunnen komen als hij zich wat uitgesprokener had opgesteld. Wellicht dat Max daarom ook wat meer praat en scherpere uitingen doet. Meer aandacht is altijd lekker voor de sponsors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Ik heb een eigen sheet waar ik het seizoen bijhoud tussen Max & Sainz. Het is wel geen mooie sheet, maar het gaat mij erom dat ik snel kan zien hoe ze tegenover elkaar staan. Op dit moment is Sainz gewoon wat stabieler en rijd hij ook wat meer met zijn hoofd. Maar vergeet niet dat Max net pas 17 is, en hij nog een beetje rebels denkt. Wanneer we een seizoen verder zijn weet ik zeker dat Max steeds vaker boven Sainz gaat eindigen. Geef hem gewoon de tijd, en dan komt het vanzelf allemaal wel goed.

Max VS Sainz

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Barfman schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:18:
Ik heb een eigen sheet waar ik het seizoen bijhoud tussen Max & Sainz. Het is wel geen mooie sheet, maar het gaat mij erom dat ik snel kan zien hoe ze tegenover elkaar staan. Op dit moment is Sainz gewoon wat stabieler en rijd hij ook wat meer met zijn hoofd. Maar vergeet niet dat Max net pas 17 is, en hij nog een beetje rebels denkt. Wanneer we een seizoen verder zijn weet ik zeker dat Max steeds vaker boven Sainz gaat eindigen. Geef hem gewoon de tijd, en dan komt het vanzelf allemaal wel goed.

Max VS Sainz
Ik weet niet zo wat de sheet toevoegt... maar vind het leuk dat je er lol in hebt gehad om hem te maken ;)

verder denk ik dat zo'n probleem / fout als afgelopen zondag bij Max iedere coureur al wel eens is overkomen... alleen dan in een lagere klasse.... Max ontbeert die ervaring, dat is een feit... hij zal nog wel meer van dit soort foutjes gaan krijgen.... toch lijken zijn teambazen tevreden over zijn prestaties, dus de foutjes worden hem tot nog toe vergeven... en wellicht terecht, misschien dat iedere andere coureur na 1 jaar autosport wel iedere race een fout gemaakt had... als als als...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:13

Edd

P.O. Box schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:41:
Ik weet niet zo wat de sheet toevoegt...
Ik zie ook niet zo wat die sheet toevoegt. Het is natuurlijk wel leuk om bij te houden, maar als je de 2 teamgenoten op prestaties vergelijkt is er, in mijn optiek, maar 1 ding die er toe doet. De stand in het Drivers Championship. En laat Max daar nu net 1 puntje voor op Carlos hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze maken beiden fouten. Sainz heeft al 2 straffen in een race gekregen voor domme foutjes. Over een doorgetrokken streep en te snel door de pits. Ze kunnen beiden van elkaar leren en beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:21
Dus Max met minder finishes heeft meer punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
tlpeter schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:23:
Dus Max met minder finishes heeft meer punten :)
Inderdaad. Soms lijkt het alsof we alles maar willen bagatelliseren wat Max doet. Als hij sneller is, maar niet finisht, dan is het slecht. Want resultaat telt.

Nu heeft Max meer punten met minder finishes, dus doet hij het op papier beter. En dan is het weer dat Sainz beter is omdat hij meer met z'n verstand rijdt :O :F .

Ik vind het allemaal wel gezegend. Gewoon lekker racen, ervaring op doen en geniale momenten laten zien. Daar doe ik het voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Barfman schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:18:

Max VS Sainz
En waar is het vergelijk in punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Weet niet als het al gepost is, maar Kimi had toch even een moeilijk moment in de natte fase, heb het gemist op televisie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Reeds gepost! Maar bijna iedereen had deze gemist inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Excuses. Aandacht verslapte door de maximale discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

Mooi momentje van Kimi hoor, lekker opgevangen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Er waren wel meer dingen gemist. Zag een paar keer sector 2 en ook een keer sector 1 + 3 geel hebben tijdens de regen. Maar nette actie inderdaad. Wat ik verder wel heb gemist is hoe Vettel uiteindelijk P3 heeft behaald. Die lag halverwege de race enorm ver achter, maar blijkbaar heeft ie dat tijdens de regen en pitstops ineens helemaal bijgebeend?

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2015 23:29 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Martinspire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:28:
Er waren wel meer dingen gemist. Zag een paar keer sector 2 en ook een keer sector 1 + 3 geel hebben tijdens de regen. Maar nette actie inderdaad. Wat ik verder wel heb gemist is hoe Vettel uiteindelijk P3 heeft behaald. Die lag halverwege de race enorm ver achter, maar blijkbaar heeft ie dat tijdens de regen en pitstops ineens helemaal bijgebeend?
Op het moment dat de Williamsen de pitstraat in reden stond Vettel op +20s, hij liep voor hun stop al iets van 5sec in één rondje in. Ik stond toen al een beetje te juichen :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:39:
Er wordt ook wel eens gerefereerd naar toepassen van Jos zijn ervaring op de carriere van Max. Jos had verder kunnen komen als hij zich wat uitgesprokener had opgesteld. Wellicht dat Max daarom ook wat meer praat en scherpere uitingen doet.
copy; ben groot van van de F1 als sport/evenement/circus, maar heden dag is het slapjes;
er zijn maar weinig uitgesproken karakters zoals
• hamilton (moet-winnen, bling-bling, super-star)
• kimi (besproken, arrogant, unieke persoonlijkheid)
• vettel (strevertje, lolbroek en racer puur sang)
• madonado (aggressief, wil altijd vooruit, eigenwijs)
• max(???) (tikkeltje arrogant, eigen mening en strevertje)

dat soort persoonlijkheden zie ik graag meer, en is voor mij een belangrijk onderdeel van wat de F1 is; een flamoyante raceclub met rare vogels die maar 1 doel hebben; racen en winnen.
Meer aandacht is altijd lekker voor de sponsors.
mweh, heb vandaag artikel gelezen waarin de Astin-Martin + redbull + mercedes deal sowieso niet door gaat; uitlatingen vanuit RBL over renault zijn bij Mercedes niet positief ontvangen. Dat soort zaken zouden de onderhandelingen alleen maar belemmeren.
Neem Mclaren; staat zat in de spotlight... maar niet in positieve zin. Er zou zelfs grote sponsor dreigen met opstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 10:03
P.O. Box schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:41:
[...]
Max ontbeert die ervaring, dat is een feit... hij zal nog wel meer van dit soort foutjes gaan krijgen.... toch lijken zijn teambazen tevreden over zijn prestaties, dus de foutjes worden hem tot nog toe vergeven... en wellicht terecht[...]
Red Bull is echt niet achterlijk. Ze kunnen ook niet anders dan Max de foutjes vergeven, in ieder geval dit jaar.. Ze hebben zelf gegokt, en tot nog toe nog geen ongelijk gekregen. Als ze hem nu zouden laten vallen zetten ze zichzelf voor schut. Wat verwacht je dan? Ik denk dat ze blij zijn dat hij nog geen echt domme dingen heeft gedaan waardoor andere teams hadden kunnen zeggen dat het toch echt onverantwoord was.

Red Bull zag een ruwe diamant met potentie. Het slijpen daarvan proberen ze alleen wat sneller te doen. Af en toe glimt ie al, maar af en toe mag ie nog op een stuk steenkool lijken :p

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:21:
[...]

absoluut niet!

[...]

Dat hoef je niet de nek om te draaien met één of andere mierenn*****r die zoals bij Tennis gaat kijken of je wel IN of UIT was .. het is motorsport for god sake !!!!! geen tennis!!

Het zijn juist de mensen die denken zoals jou die dus heeeeeeeeel erg strikt de regeltjes willen hanteren die de sport kapot maken .. dat is nou juist deze hele discussie !!!
Absoluut wel :) Het is met fatsoenlijke handhaving namelijk gewoon een kosten-baten-verhaal. Is de coureur niet zo goed, dan moet hij om veilig te zitten wat meer marge nemen. In dat geval hangt het dus van de kwaliteit van de coureur af, precies wat je wilt. Ook als een coureur wel erg scherp is kan hij ervoor kiezen om net wat meer marge te nemen, maar minder winst te pakken, of tot het uiterste te gaan en dan het risico te lopen dat hij met de gebakken peren zit. Als je echt op het randje gaat zitten loont dat, neem je alle risico en ga je er net overheen dan zijn er consequenties.

Juist zonder fatsoenlijke handhaving wordt het een warboel en gaan sommige mensen de situatie misbruiken. Nu hangt het volledig van het vertrouwen en de kwaliteit van de coureur af. Als men het te strikt vindt moet men gewoon dichter bij de lijn blijven en niet gaan mieren als ze zelf moedwillig de grens over gaan. Dan heb je óf te veel gewild, óf de stuurkwaliteiten niet, óf gegokt en verloren. De FIA heeft al veel te vaak regels vaag of ronduit oneerlijk toegepast, dan is dit een zeer goede stap vooruit.

Het alternatief is een muur neerzetten, maar buiten dat dat voor de veiligheid een drama is betekent dat einde race voor iemand die een centimeter te ver zit. Dat is nog minder leuk voor de toeschouwer en voor het team.

Deze opzet is duidelijk, eerlijk, goed voor de sport en goed voor de kijker en vraagt ook waar het telt, namelijk in de cockpit, kwaliteit van de coureur.
Edd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:00:
Ik zie ook niet zo wat die sheet toevoegt. Het is natuurlijk wel leuk om bij te houden, maar als je de 2 teamgenoten op prestaties vergelijkt is er, in mijn optiek, maar 1 ding die er toe doet. De stand in het Drivers Championship. En laat Max daar nu net 1 puntje voor op Carlos hebben.
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien: met zo weinig finishes toch meer punten hebben betekent ook dat er nog veel meer rek in zit en ruimte voor verbetering is :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 01:08:
[...]

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien: met zo weinig finishes toch meer punten hebben betekent ook dat er nog veel meer rek in zit en ruimte voor verbetering is :+
Ik had een tijdje geleden al berekend dat als die Renault niet geploft was, Max nu op iets van 22 punten zou staan. :9

Laat ik het zo stellen : iedere FP/Q/R kan je zien dat de potentie er is. Het enige wat mist is dat alles samen moet komen om daadwerkelijk resultaat te hebben nadat de vlag gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
himlims_ schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 00:16:
[...]

copy; ben groot van van de F1 als sport/evenement/circus, maar heden dag is het slapjes;
er zijn maar weinig uitgesproken karakters zoals
• hamilton (moet-winnen, bling-bling, super-star)
• kimi (besproken, arrogant, unieke persoonlijkheid)
• vettel (strevertje, lolbroek en racer puur sang)
• madonado (aggressief, wil altijd vooruit, eigenwijs)
• max(???) (tikkeltje arrogant, eigen mening en strevertje)

dat soort persoonlijkheden zie ik graag meer, en is voor mij een belangrijk onderdeel van wat de F1 is; een flamoyante raceclub met rare vogels die maar 1 doel hebben; racen en winnen.

Afgelopen race heb ik ook wel genoten van de interviews van Button: "No, I'am happy with P18, what did you think?". Heel nuchter en vol humor, dan moet je stevig in je schoenen staan als je als wereldkampioen achteraan rijdt.

En wat dacht je van Alonso. Die laat best wat emotie zien. Elke keer feest als hij in Spanje wint. Bijvoorbeeld de laatste keer in Valencia. Of op de board radio in Canada dat hij geen banden/brandstof wil sparen omdat hij toch al voor l*l rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Martinspire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:28:
Geel betekent vaak niets, gele vlaggen worden automatisch gegeven wanneer een auto even met 4 wielen buiten de baan komt. Zelfs als een coureur bijv. een chicane niet meer haalt en 'm afsteekt zie je soms even geel verschijnen bovenin beeld.

Vettel heeft strontveel mazzel gehad, die kwam echt op het perfecte moment binnen om intermediates er op te zetten. 1 rondje langer doorharken op slicks kan dan zo 10 seconde kosten oid.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:28
asing schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:37:
[...]

Ik had een tijdje geleden al berekend dat als die Renault niet geploft was, Max nu op iets van 22 punten zou staan. :9

Laat ik het zo stellen : iedere FP/Q/R kan je zien dat de potentie er is. Het enige wat mist is dat alles samen moet komen om daadwerkelijk resultaat te hebben nadat de vlag gevallen is.
Het is dat Max hier onder een vergrootglas ligt en we heel veel 'wat als' dingetjes voorbij zien komen, waardoor we de illusie hebben dat hij punten is misgelopen. Maar dat verhaal geldt voor elke coureur. Natuurlijk, nu is het zijn rookie jaar en mag hij af en toe de mist in gaan. Maar daarna is er maar één ding dat telt: punten.

De echt goede coureurs (Senna, Schumacher) weten/wisten van (bijna) niets iets te maken. Met een op papier mindere auto toch op het podium komen of zelfs winnen. Senna die in een Toleman 2e wordt in Monaco (en enkel niet wint omdat de race vroegtijdig wordt afgevlagd *) ) of zijn eerste Grand Prix winnen in een (op dat moment) veel mindere Lotus.

Kan Verstappen dit jaar zoiets doen? Dat betwijfel ik, daarvoor is de tijd waarschijnlijk toch te anders en de concurrentie té sterk. Maar een paar keer een lekkere constante 6e of 7e plek zou wel een enorme opsteker zijn. Eén echte verassing is alleen mogelijk als er een keer een goede plens water valt op een onverwacht moment. Zoals hier in Maleisië. Hey, wie deed het ook al weer goed in die race ;) ?

*) Wat die Fransoos wel zijn kampioenschap heeft gekost ;)
Erapaz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:05:
[...]

Afgelopen race heb ik ook wel genoten van de interviews van Button: "No, I'am happy with P18, what did you think?". Heel nuchter en vol humor, dan moet je stevig in je schoenen staan als je als wereldkampioen achteraan rijdt.
Heb daar wel een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant grappig inderdaad, maar aan de andere kant ook een beetje wanhopig. Alsof hij de moed al heeft opgegeven. Benieuwd wat het zo laconiek omgaan met het teamfalen met de 'jongens' in de fabriek doet.

[ Voor 15% gewijzigd door alexbl69 op 07-07-2015 09:40 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:59
XyritZz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:07:
[...]

Geel betekent vaak niets, gele vlaggen worden automatisch gegeven wanneer een auto even met 4 wielen buiten de baan komt. Zelfs als een coureur bijv. een chicane niet meer haalt en 'm afsteekt zie je soms even geel verschijnen bovenin beeld.
Klopt, maar het was meerdere keren dat er voor langere tijd geel was. Te lang voor iemand die alleen even ergens een bochtje mist.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
alexbl69 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:10:
[...]

...

De echt goede coureurs (Senna, Schumacher) weten/wisten van (bijna) niets iets te maken. Met een op papier mindere auto toch op het podium komen of zelfs winnen. Senna die in een Toleman 2e wordt in Monaco (en enkel niet wint omdat de race vroegtijdig wordt afgevlagd *) ) of zijn eerste Grand Prix winnen in een (op dat moment) veel mindere Lotus.
...
Bellof liep toch ook in op Senna en was dus nog sneller? Het is dus niet zeker dan Senna die race had gewonnen. Hoewel Bellof achteraf wel gediskwalificeerd is vanwege ondergewicht (de auto dan, niet de coureur).
...
Kan Verstappen dit jaar zoiets doen? Dat betwijfel ik, daarvoor is de tijd waarschijnlijk toch te anders en de concurrentie té sterk.
...
Vettel wist met de Minardi een race te winnen in extreme omstandigheden en dat die is volgens velen alleen maar kampioen geworden vanwege Newey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:44

BM

Moderator Spielerij
Erapaz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:47:
[...]

Vettel wist met de Minardi STR een race te winnen in extreme omstandigheden en dat die is volgens velen alleen maar kampioen geworden vanwege Newey.
Fixed that for you ;) Klein maar niet onbelangrijk verschil :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Zo extreem was Monza 2008 niet. Lijkt zo omdat normaal gesproken de baan niet eens meer nat mag worden, maar de Ferrarimotor van dat jaar was een stuk sterker dan de Renault van Red Bull. De auto's waren bijna identiek aan elkaar. Of dacht je dat Bourdais zomaar als vierde kon beginnen? Dat hij een pitlanestart had vanwege een afgeslagen motor doet er dan even niet toe.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
BM schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:55:
[...]

Fixed that for you ;) Klein maar niet onbelangrijk verschil :)
Ja, natuurlijk. Het was al ruim 2 jaar STR toen. Ik haal het ook altijd door de war met Verstappen die P1 trainde in de Minardi op Magny Cours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
http://www.gpupdate.net/n...olgend-jaar-voor-mclaren/
Jenson Button rijdt ook in 2016 bij McLaren. Dit heeft Ron Dennis benadrukt.
Dit had ik toch niet verwacht om eerlijk te zijn, jammer dat op deze manier de jonge talenten geen kans krijgen. Button blijft een sympathieke kerel, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:28
Wel grappig: Alonso raakte Räikkönen

Op het filmpje zitten ze inderdaad wel heel dicht bij elkaar, veel dichter dan de (schijnbaar door Alonso beweerde) 5 meter.

Vind het 'bewijs' dat er rode lak op Alonso's auto zit wel lachwekkend. Zoveel rode lak zit er niet op de plaats waar hij Kimi dan eventueel geraakt zou hebben ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Het is dat Max hier onder een vergrootglas ligt en we heel veel 'wat als' dingetjes voorbij zien komen, waardoor we de illusie hebben dat hij punten is misgelopen. Maar dat verhaal geldt voor elke coureur. Natuurlijk, nu is het zijn rookie jaar en mag hij af en toe de mist in gaan. Maar daarna is er maar één ding dat telt: punten.

Kan Verstappen dit jaar zoiets doen? Dat betwijfel ik, daarvoor is de tijd waarschijnlijk toch te anders en de concurrentie té sterk. Maar een paar keer een lekkere constante 6e of 7e plek zou wel een enorme opsteker zijn. Eén echte verassing is alleen mogelijk als er een keer een goede plens water valt op een onverwacht moment. Zoals hier in Maleisië. Hey, wie deed het ook al weer goed in die race ;) ?

*) Wat die Fransoos wel zijn kampioenschap heeft gekost ;)
Dat zijn natuurlijk niet de vergelijken tijden met elkaar. Natuurlijk was Senna een wereldcoureur, maar je kan de huidige F1 in geen geval vergelijken met de jaren 80 en 90.

Oostenrijk was gewoon een heel stabiele en goede race. Met een mindere auto toch gewoon een knappe prestatie leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:39
Racierox schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:19:
http://www.gpupdate.net/n...olgend-jaar-voor-mclaren/

[...]

Dit had ik toch niet verwacht om eerlijk te zijn, jammer dat op deze manier de jonge talenten geen kans krijgen. Button blijft een sympathieke kerel, dat wel :)
Hoezo jonge talenten krijgen geen kans?

Ricciardo (2011)
Perez (2011)
Maldonado (2011)
Grosjean (2012)
Bottas (2013)
Kvyat (2014)
Ericsson (2014)
Stevens (2014)
Sainz (2015)
Verstappen (2015)
Nasr (2015)
Merhi (2015)

Dat zijn 12 van de 20 rijders en allen hebben ze minder dan 6 jaar geraced in de F1. Alleen dit jaar al 4 nieuwe rijders en vorig jaar 3.

Edit; zijn overigens de jaartallen waarin ze voor het eerst op de startgrid stonden tijdens een race, niet de jaartallen waarin ze testcoureur waren voor een team.

[ Voor 9% gewijzigd door NitroX infinity op 07-07-2015 11:40 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
alexbl69 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:28:

Op het filmpje zitten ze inderdaad wel heel dicht bij elkaar, veel dichter dan de (schijnbaar door Alonso beweerde) 5 meter.

Vind het 'bewijs' dat er rode lak op Alonso's auto zit wel lachwekkend. Zoveel rode lak zit er niet op de plaats waar hij Kimi dan eventueel geraakt zou hebben ;) .
Ook als in het filmpje aangegeven word dat kimi de wheelspin onder controle heeft doen de lampjes op het stuur toch anders vermoeden. Daarbij als beide rijders aangeven elkaar niet geraakt te hebben.... Ik denk dat de maker van het filmpje zoekt naar iets dat er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Laatst online: 09-09 12:06
NitroX infinity schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Hoezo jonge talenten krijgen geen kans?

Ricciardo (2011)
Perez (2011)
Maldonado (2011)
Grosjean (2012)
Bottas (2013)
Kvyat (2014)
Ericsson (2014)
Stevens (2014)
Sainz (2015)
Verstappen (2015)
Nasr (2015)
Merhi (2015)

Dat zijn 12 van de 20 rijders en allen hebben ze minder dan 6 jaar geraced in de F1. Alleen dit jaar al 4 nieuwe rijders en vorig jaar 3.

Edit; zijn overigens de jaartallen waarin ze voor het eerst op de startgrid stonden tijdens een race, niet de jaartallen waarin ze testcoureur waren voor een team.
Niet zo letterlijk nemen :P, bij McLaren volgend seizoen bedoel ik (Vandoorne). Button zit inmiddels al 15 jaar in de Formule 1 en dan wordt het wel eens tijd om plaats te maken is mijn mening. Ik beweer niet dat er nooit jonge talenten instromen, dan zou er nu een grid van alleen maar 30'er en 40'ers rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 01:08:
[...]

Absoluut wel :)

[...]

Juist zonder fatsoenlijke handhaving wordt het een warboel en gaan sommige mensen de situatie misbruiken.

Het alternatief is een muur neerzetten, maar buiten dat dat voor de veiligheid een drama is betekent dat einde race voor iemand die een centimeter te ver zit. Dat is nog minder leuk voor de toeschouwer en voor het team.
neuh .. dát bedoel ik dus! Als iemand in de vangrail knalt dan is het game-over .. dat snapt iedereen! Zoals met Max die in het grind komt. Balan ja, maar duidelijk een stuurfout/defect en dan is het einde oefening.
Monaco staan ook nog steeds muren omheen .. gaat toch ook prima? En op Canada is dit jaar ook niemand in de muur geknalt .. Zo is het al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren geweest en snapt iedereen. Ook geeft het nog wat spectakel dus goed qua vermaak voor het publiek. Waarom denk je dat stom racen op een ronde baan zo populair is? Vanwege de crashes ..
Deze opzet is duidelijk
.. als je, je er in verdiept ja! Maar het overgrote deel wil gewoon auto's zien racen! En de eerste over de lijn is de winnaar. DAT is duidelijk. Niet dat regelementsboek van 13 delen! De Nederlandse wet is ook 'duidelijk' beschreven .. maar snap jij het????
eerlijk
ja wel eerlijk, maar relevant? Boeit het aan de finish dat iemand de lijn 10cm ruimer neemt? De bocht afsnijden zodat je met een hogere topsnelheid je voorganger op het volgende rechte stuk te grazen neemt .. dát moet je voorkomen! Dat is oneigenlijk voordeel .. niet die 10cm
goed voor de sport en goed voor de kijker
daar ben ik het dus niet mee eens en met mij velen.

Maargoed, iedereen mag zijn mening hebben .. dus jij en je medestanders ook en op papier heb je gelijk, maar we zien het effect, de populariteit van de sport is dramatisch aan het afnemen. De tribunes raken leeg!! Circuits verdwijnen van de kalender!! Hier MOET wat veranderen. Het publiek snapt de regels niet (25 plekken op de grid inleveren????? :r) en in de praktijk werkt het niet bovendien is het allemaal veeeeeel te duur .. het resultaat is meetbaar! Het publiek laat het massaal afweten, dus laten we ajb terugkijken naar het verleden waar de sport mateloos populair was en de rijders aanbeden werden (Senna? Schumacher?) en daar de goede dingen uit halen en verbeteren (qua veiligheid) waar het mogelijk is. Maar laten we aub de regels en de straffen versimpelen .. laat ze het uitvechten op de baan!! De streep aan het eind is het enige wat telt.

100L peut erin en gas met dat hok !!!! }) .. tegen de vangrail? pech! peut op? pech! volgende keer beter :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

alexbl69 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:28:

Jammer dat er geen beeld is vanaf Alonso z'n auto. Zou een hoop duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ing._Buttje schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:50:
[...]

neuh .. dát bedoel ik dus! Als iemand in de vangrail knalt dan is het game-over .. dat snapt iedereen! Zoals met Max die in het grind komt. Balan ja, maar duidelijk een stuurfout/defect en dan is het einde oefening.
Monaco staan ook nog steeds muren omheen .. gaat toch ook prima? En op Canada is dit jaar ook niemand in de muur geknalt .. Zo is het al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren geweest en snapt iedereen. Ook geeft het nog wat spectakel dus goed qua vermaak voor het publiek. Waarom denk je dat stom racen op een ronde baan zo populair is? Vanwege de crashes ..

[...]

.. als je, je er in verdiept ja! Maar het overgrote deel wil gewoon auto's zien racen! En de eerste over de lijn is de winnaar. DAT is duidelijk. Niet dat regelementsboek van 13 delen! De Nederlandse wet is ook 'duidelijk' beschreven .. maar snap jij het????

[...]

ja wel eerlijk, maar relevant? Boeit het aan de finish dat iemand de lijn 10cm ruimer neemt? De bocht afsnijden zodat je met een hogere topsnelheid je voorganger op het volgende rechte stuk te grazen neemt .. dát moet je voorkomen! Dat is oneigenlijk voordeel .. niet die 10cm

[...]

Maargoed, iedereen mag zijn mening hebben .. dus jij en je medestanders ook en op papier heb je gelijk, maar we zien het effect, de populariteit van de sport is dramatisch aan het afnemen. De tribunes raken leeg!! Circuits verdwijnen van de kalender!! Hier MOET wat veranderen. Het publiek snapt de regels niet (25 plekken op de grid inleveren????? :r) en in de praktijk werkt het niet bovendien is het allemaal veeeeeel te duur .. het resultaat is meetbaar! Het publiek laat het massaal afweten, dus laten we ajb terugkijken naar het verleden waar de sport mateloos populair was en de rijders aanbeden werden (Senna? Schumacher?) en daar de goede dingen uit halen en verbeteren (qua veiligheid) waar het mogelijk is. Maar laten we aub de regels en de straffen versimpelen .. laat ze het uitvechten op de baan!! De streep aan het eind is het enige wat telt.

100L peut erin en gas met dat hok !!!! }) .. tegen de vangrail? pech! peut op? pech! volgende keer beter :)
Gedeeltelijk mee eens en je hebt een goed punt, maar er gaan hier twee zaken door elkaar;

DOORDAT er nu zoveel asfalt stroken zijn, ben je vaak gewoon sneller als je hier gebruik van maakt. Daar moeten nu dus wel eenduidige regels voor komen om het op dit moment op te lossen. Als je gewoon 5 tiende sneller bent door de uitloopstrook mee te nemen omdat je exit-speed hoger is....tja, dan is het einde echt zoek natuurlijk want waar trek je de grens of iets afsnijden is?

Daarnaast ben ik het met je eens dat ze op de circuits gewoon structureel een oplossing moeten bedenken voor;

- Duidelijk tijdverlies als je uit de bocht vliegt
- Veiligheid als je met 250 km/h uit de bocht vliegt

Daar zit het hele probleem. Momenteel zijn de regels wel noodzakelijk, maar structureel moet er gewoon wat veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We gaan dit jaar op Monza ook meemaken wat we nu op Silverstone hebben gezien. Tijden afnemen tijdens de kwalificatie. Wat kun je met zo'n simpele aanpassing aan een circuit, zo gemakkelijk een geweldige uitdaging voor de coureurs (en kijkers) naar de kloten helpen.
We moeten nog een dikke twee weken zien door te komen, dus....

Marko denies Red Bull could lose Verstappen
...
"It makes no sense to speculate like that. Max has a multi-year contract with Red Bull," Marko said. "The plan is that he will drive next year with Toro Rosso also."

The Austrian manager also stressed that while Verstappen's performance at the pinnacle of racing has been remarkable, he is still very much under development with mounds of experience yet to be acquired.

"Max was very good on Friday and on Saturday morning, but not so good in qualifying and in the race. Yes he had bad luck on Saturday with a technical problem, but a lot also has to do with experience. It is not so important to be P3 on Friday morning for example. In general, I think at Toro Rosso they need to become better at building up over a weekend."

[ Voor 63% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2015 14:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
[...]
Sorry, maar uit héél deze reactie lijkt me één ding duidelijk:

you'd rather be watching NASCAR.

Crashes, inhalen, veel geluid, geen aero (or as good as). Heeft alles wat je nodig hebt. Bedoel het ook niet als kritiek naar jou toe, maar de laatste keer dat F1 zo "simpel" was, was voordat Colin Chapman een moersleutel vastpakte.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zag ik nu gister een reclame van Honda op TV met een verwijzing naar de F1 :+

(let nooit zo op bij reclames ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

hjs schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:25:
Zag ik nu gister een reclame van Honda op TV met een verwijzing naar de F1 :+

(let nooit zo op bij reclames ;) )
Op de Engelse TV zag je hem al vaker voorbij komen (althans als het over het racegeluidenmakende jongetje op de achterbank).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ah ja, dat was hem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
MegaTronics schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:19:
[...]

Op de Engelse TV zag je hem al vaker voorbij komen (althans als het over het racegeluidenmakende jongetje op de achterbank).
Correct. Maar is een spotje van Esso, niet van Honda. https://youtu.be/t7xgeQ4-QU4

[ Voor 4% gewijzigd door Tralapo op 07-07-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die plek een muur neerzetten is levensgevaarlijk. Het is een leuk plan, maar niet erg realistisch. Autoracen is al gevaarlijk genoeg.
De formule 1 is een extreem technische sport, dus zal je ook altijd technische regels hebben. Als je dat niet leuk vindt of begrijpt is het simpelweg niet de sport voor jou. Dan moet je inderdaad Nascar, fietsen of darten gaan kijken.
Dat is het hele punt juist, dit is niet anders dan afsnijden. Het is oneigenlijk voordeel op je tegenstander pakken door op plekken te komen waar je eigenlijk niet hoort te zijn. Nu snap ik ook waarom je je standpunt aanhangt, maar ver voorbij de track limits komen is gewoon geen onderdeel van het spelletje, of je nou de binnenkant van de bocht afsnijdt of voordeel pakt door de bocht ruimer te nemen. Vanwege de veiligheid is het niet verstandig daar een grindbak, muur of paaltjes neer te zetten, dus dan moet je een virtuele maatregel nemen. Geen probleem ook, want een goede coureur zet de buitenkant van dat wiel precies op de streep neer.
Ik tel er eentje :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Gewoon langs de hele baan van die hoge curbstones met daarachter een metertje of twee gras en dan weer een stuk asfalt. Dan ontmoedig je het buiten de tracklimits gaan wel omdat het je gigantisch vertraagd.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:47:
Gewoon langs de hele baan van die hoge curbstones met daarachter een metertje of twee gras en dan weer een stuk asfalt. Dan ontmoedig je het buiten de tracklimits gaan wel omdat het je gigantisch vertraagd.
Ook dan zullen er met enige regelmaat auto's de lucht in gaan, juist die hoge curbs veroorzaken nog vrij regelmatig problemen. Een beetje lucht onder de auto en weg ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Electronische limitatie dan? Zodra de auto detecteerd dat je buiten de tracklimits zit ga je voor 5 seconden op 80km/h op een veilig moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:55:
Electronische limitatie dan? Zodra de auto detecteerd dat je buiten de tracklimits zit ga je voor 5 seconden op 80km/h op een veilig moment.
Dat zou een mogelijkheid zijn, al zou je even goed moeten kijken of een onvoorspelbaar of onverwacht langzame auto niet veel meer gevaar oplevert. Zeker bij een uit elkaar getrokken veld heb je kans dat er altijd iemand in de buurt zit en als een externe partij kiest wanneer dat moment is krijg je wellicht weer beschuldigingen van ongelijke behandeling.

Overigens is 5 seconden langer in de pits stilstaan min of meer precies dat - op een voorspelbare en veilige plek 5 seconden inleveren en dan weer door. Eigenlijk doet men dat dus al :) Voor kwalificatie is het alleen niet geschikt omdat je dan uiteraard maar één snelle ronde rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Naast het asfalt moet gewoon iets liggen dat 0,0 grip heeft. Zoals kunstgras (in Oostenrijk al toegepast in T8/T9, Rosberg spinde ook gelijk toen hij daarover reed in Q.)

Voor eenvoudige problemen is een eenvoudige oplossing het beste.
Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.