[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.792 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Max doet het in de race ook vaak beter dan Carlos. We wachten af.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Requiem19 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:03:
En Sainz bijna 1 seconde sneller. Ja, dan doe je helaas geen goede zaken voor je reputatie.

Maar wellicht heeftcSainz een setup die door z'n achterbanden vreet en gaat Max morgen weer beter.
Je hebt gezien wat het Max bracht. Niet veel goeds dus ik ben bang dat dat een gevalletje wishful thinking is...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
Ach vettel had ook eens problemen. Hij kreeg de rb ook niet afgesteld. Toen ze het ding uit elkaar haalden was de monocoque gescheurd. Rosberg klaagt nu ook. Dus het kan aan de baan liggen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En Sainz bijna 1 seconde sneller. Ja, dan doe je helaas geen goede zaken voor je reputatie.

Maar wellicht heeftcSainz een setup die door z'n achterbanden vreet en gaat Max morgen weer beter.

Vandaag was pijnlijk.
Dat zegt alles, namelijk dat er een dik probleem is. Max was het hele weekend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Dat is de enige reden die ik kan bedenken. FP was leuk, maar als het je banden voor de race vreet schiet je er niets mee op.

Ach ja, dan heeft hij wat in te halen morgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Bijzonder teleurstellend, anderzijds zit er een mooie race in als Verstappen de grip kan terugvinden! Zeker nu Grosjean voor m zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Morgen van start op de harde band, vooral de eerste ronde goed doorkomen en niet een herhaling van zijn eerste F3 race op datzelfde circuit, en dan zie ik het nog wel positief in, zijn race-pace was gewoon goed. Coulthart zei eigenlijk dat ie minder moest klagen en constructieve opmerkingen moest maken naar het team toe betreffende de afstelling, maar dat is op zich ook een tamelijk kortzichtige opmerking, dat doe je in de pitbox en niet onderweg naar de pits toe natuurlijk.

Carlos heeft het gewoon weer prima gedaan natuurlijk, geen twijfel daarover.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Bij Massa hadden ze beter 'For' voor dat Sure kunnen zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:14:
Bij Massa hadden ze beter 'For' voor dat Sure kunnen zetten :p
Haha.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gé Brander schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Je hebt gezien wat het Max bracht. Niet veel goeds dus ik ben bang dat dat een gevalletje wishful thinking is...
Race en Q zijn ander soort belasting op de band. Vandaag slecht kan morgen juist betr betekenen.

Maar eerlijk gezegd vermoed ik dat ze op dezelfde setup staan, waarbij Max' auto ook niets kapot is, maar qua bandendruk/vleugel niet goed ingespeeld is op track changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Massa 3 en Bottas 4 in Qual. Jammer dat Ziggo veel storing heeft vandaag. Ik hoop dat het morgen beter is.
Vettel pissed omdat Kimi sneller is en hij met Ferrari (maar) 6e.

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 04-07-2015 15:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Nou dat word een oersaaie race morgen. De Mercedessen nu al 0.7 seconden en morgen komt daar zeker 0.3 per rondje bij, dus elke ronde gaan ze makkelijk 1 seconde pakken op de nummer 3 :X :/.

Max, wat een faal. Eerst een grote bek ("tussen 6 en 8 moet lukken") en het dan niet waarmaken en met excuses komen ;w :F. Max mag wel oppassen want elke keer met gevatte en gedurfde uitspraken is leuk, maar als je vervolgens weinig presteert dan eindigt je loopbaan snel. Het is beter als je dan gewoon niks zegt en geen voorspellingen doet, dan kweek je geen verwachtingen. Carlos is een stuk consistenter, sneller en minder luidruchtig en zo hoort het d:)b .

Wel mooi om te horen en zien dat, ondanks de voorspelbaarheid, de Engelse fans helemaal uit hun dak gaan als Hamilton langs komt en op pole position eindigt :).

Wel verdomde irritant dat de stand op TV (bewust?) niet te zien is, vooral in Q2 was dit echt vervelend.

[ Voor 5% gewijzigd door Cubic X op 04-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:19:
Maar eerlijk gezegd vermoed ik dat ze op dezelfde setup staan, waarbij Max' auto ook niets kapot is, maar qua bandendruk/vleugel niet goed ingespeeld is op track changes.
Waarom vermoed je dat?
Cubic X schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:57:
Carlos is een stuk consistenter, sneller en minder luidruchtig en zo hoort het d:)b .
Verstappen is wel sneller, maar niet consistenter.

Overigens deel ik je gevoelens wat betreft je mond houden niet, want sponsoren houden maar van één ding - aandacht. Zulke domme dingen zegt Verstappen niet en de jongen heeft ook nog wel het nodige talent om een en ander waar te maken. Hij zal wel betrouwbaarder moeten worden (al ligt dat deels aan het team), maar je met enige regelmaat in de kijker spelen is alleen maar goed. Zolang dat geen Maldonado-achtige vormen aanneemt werkt dat toch vooral in je voordeel, te meer omdat die aandacht toch ook goeddeels aan het spektakel op de baan te danken is en niet alleen aan zijn mond.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 11:50
En dan lekker massaal Max weer uitkotsen, successupporters :r. Ook bizar om te zien hoe race-coverage kan verschillen en een race of sessie kan maken/breken. Olav lag te slapen, BBC had de chauvinistische schoenen aan en bij SKY zijn ze inderdaad alles kapot aan het initialiseren en proberen ze er weer handig een ervaringsverhaal van Hill of Herbert aan vast te knopen. Nog even een stukje op ORF en SKY Germany meegepakt, deden een stuk leuker verslag van de sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Kan me herinneren dat Max in één van de FP's (volgens mij was het FP2) riep dat de voorbanden al na 1 ronde, en de achterbanden al na 2 ronden rap slechter werden. Misschien dat ze daarom noodgedwongen de setup hebben moeten aanpassen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Cubic X schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:57:

Max, wat een faal. Eerst een grote bek ("tussen 6 en 8 moet lukken") en het dan niet waarmaken en met excuses komen ;w :F. Max mag wel oppassen want elke keer met gevatte en gedurfde uitspraken is leuk, maar als je vervolgens weinig presteert dan eindigt je loopbaan snel. Het is beter als je dan gewoon niks zegt en geen voorspellingen doet, dan kweek je geen verwachtingen. Carlos is een stuk consistenter, sneller en minder luidruchtig en zo hoort het d:)b .
Iedere scheet die Verstappen laat komt in de Telegraaf en andere Nederlandse media.... het lijkt voor jou daarom alsof Max constant een grote mond heeft... echter lees ik de scheten van Verstappen zelden tot nooit in de buitenlandse media... Ongetwijfeld kun je in Spaanse kranten quotes van Sainz vinden die lijken op "top 8 moet mogelijk zijn"... maar die lees je omgekeerd hier weer niet...

heb het al eerder gezegd in dit topic... een hoop mensen zijn erg goed in zeer voorbarig conclusies trekken... (ben benieuwd of ze ook zo streng zijn voor zichzelf)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Late reactie:
Maar hij lekte nog steeds. Blijkt de koeling van de ERS te zijn. Die mogen ze onder de parc ferme regels wel fixen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Waarom vermoed je dat?

[...]
Omdat FP1,2 en 3 prima gingen. Ook de long runs. Doorgaans wijzigt een team niet zoveel. Als er een balanswijziging is, is er of een technisch probleem, of een andere factor.

Technisch probleem zorgt dan al snel voor veel meer tijdsverlies. Conclusie; niet goed aangepast aan het veranderende circuit, of MV die de auto ging overdriven toen de grip minder werd...

Op Verstappen.nl heeft hij inmiddels zelf bevestigd dat zn Q setup bijna identitiek aan FP3 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:16:
Op Verstappen.nl heeft hij inmiddels zelf bevestigd dat zn Q setup bijna identitiek aan FP3 was.
Dat maakt een technisch defect dan toch juist waarschijnlijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Maar dan klaag je toch niet over een gebrek aan tractie?
Overigens vond ik de opmerkingen van van Jordan en Coulthard terecht. Alleen maar roepen dat je tractie mist of wat dan ook, is alleen maar negatief. Wanneer mis je vooral tractie, waar? Dat zou alweer een stukje beter zijn. Maar alleen roepen dat het er niet is...

[ Voor 70% gewijzigd door Dadona op 04-07-2015 17:22 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dadona schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:20:
Waarom niet? Trekstang hier of bodemplaat daar los en het spul wordt instabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Ach, ik zie dat meer als mechanisch. Bij technisch denk ik aan ERS/DRS/... Maar goed, fair enough. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Overigens vond ik de opmerkingen van van Jordan en Coulthard terecht. Alleen maar roepen dat je tractie mist of wat dan ook, is alleen maar negatief. Wanneer mis je vooral tractie, waar? Dat zou alweer een stukje beter zijn. Maar alleen roepen dat het er niet is...
Alle andere coureurs houden natuurlijk wel een complete technische debriefing over de boordradio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verstappen has suggested a change of floor between P3 and qualifying may be to blame, but feels he should not have lost as much time as he did.

"We had a little bit of damage in P3, so we had to change the floor and maybe something went wrong there," added Verstappen.

Als dat de oorzaak zou zijn dan kan ie de race morgen ook op zijn buik schrijven?

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2015 17:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ze iets verneukt hebben tijdens de bodem wissel, ja. Waarschijnlijk.

Maar ik neem aan dat TR in het kader van veiligheid de bodem mag controleren?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Erwin schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:09:
En dan lekker massaal Max weer uitkotsen, successupporters :r.
Scorebord supporters. Gewoon negeren.

[ Voor 48% gewijzigd door backupdevice op 04-07-2015 17:36 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Kan natuurlijk ook na de eerste sessie besproken zijn, over de boordradio roepen dat er wat is en zodra je weer de pits in komt uitgebreider bespreken. Maar het wel/niet snappen van een setup zijn wel het verschil tussen snel en wereldkampioen, maar zijn wel dingen waar je ook ervaring voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Erwin schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:09:
En dan lekker massaal Max weer uitkotsen, successupporters :r.
Heb je bij mij geen last van hoor; ik vind het avontuur van Verstappen per definitie een hype. Wat ik van de week al riep; zolang ergens op de 12e tot 16e plek staat in het kampioenschap, mag je blij zijn dat je een stoeltje hebt en mag rijden. Maar hou er wel rekening mee dat er voor jou 10 anderen staan te trappelen en dat elk team (contracten even daargelaten) je net zo makkelijk inwisselt als ze daarmee op plek 9 tot 11 kunnen komen.
Maar je verwacht dan toch dat een beetje engineer iets zegt van "We're looking at the telemetry and in turn 8 there seems to be an issue with .....". Maar omdat TR blijkbaar een one-way communicatie heeft, krijgen we het hele seizoen al weinig/niets mee van TR als het gaat over de muur. Dat kan ook komen omdat de redactie het belangrijker vindt om andere zaken uit te zenden maar het valt me wel op. Als een Hamilton op de radio roept dat zijn reet heet wordt, hoor je 4 ronden lang zijn engineer lieve dingen roepen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dadona schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:23:
Ach, ik zie dat meer als mechanisch. Bij technisch denk ik aan ERS/DRS/... Maar goed, fair enough. :)
Ah, zo. Ik zie de term technisch als alles afdekkend dat met techniek te maken heeft - electronica, mechanica, noem maar op. Behalve de techniek en stuurkunsten van de coureur uiteraard :P
MAX3400 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:37:
Heb je bij mij geen last van hoor; ik vind het avontuur van Verstappen per definitie een hype.
Het al dan niet vermeende succes kan een hype zijn, het avontuur natuurlijk niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb net nog even het stukje teruggekeken in Q1 waarbij Max uiteindelijk in de rondte ging. Vlak daarvoor geeft zijn auto toch wel heel veel vonken in bocht 1 en dat blijft ie eigenlijk ook doen tot in bocht 2, daarna volgt een vrij lichte lockup gevolgd door zijn spin. Het ziet er wat vreemd uit. Kan met niet direct herinneren dit zo al eerder gezien te hebben in de vrije trainingen maar mogelijk komt het door de stand van de camera's?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:15:
Ik heb net nog even het stukje teruggekeken in Q1 waarbij Max uiteindelijk in de rondte ging. Vlak daarvoor geeft zijn auto toch wel heel veel vonken in bocht 1 en dat blijft ie eigenlijk ook doen tot in bocht 2, daarna volgt een vrij lichte lockup gevolgd door zijn spin. Het ziet er wat vreemd uit. Kan met niet direct herinneren dit zo al eerder gezien te hebben in de vrije trainingen maar mogelijk komt het door de stand van de camera's?
Misschien hierom:
Verstappens teamgenoot Carlos Sainz wist Q3 wel te bereiken en kwalificeerde zich als achtste. "Hij had gewoon een goede kwalificatie, dus we moeten bestuderen wat er bij mij is misgegaan zodat we voorkomen dat het zondag in de race ook verkeerd gaat", aldus Verstappen, die als enige mogelijke oorzaak naar de bodemplaat van zijn auto wees: "Die hebben we na de derde training uit voorzorg vervangen wegens lichte schade. Misschien was dat het."
http://www.nu.nl/formule-...ificatie-silverstone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat de formule 1 zo stopt. Bij andere sporten heb je nog interviews en analyses. Ik wil best meer weten van Verstappen en waarom het nu mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoel. Als het goed gaat hoor je niets. Als het mis gaat hoor je hem meteen "klagen" over de boordradio. Dat pikken ze er in ieder geval wel steeds tussenuit. Ik kan me voorstellen dat alle coureurs dingen doorgeven aan de muur over de auto. Ik had zelf wel zoiets van.. kom op.. niet zo mekkeren over de radio. Je spreekt ze over enkele minuten in de pits toch.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Klonk meer als frustratie. Wel logisch na goede trainingssessies ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

https://twitter.com/xevipujolar

"We found the problem ....."

Het toepassen van 'zero tolerance' tijdens de kwalificatie vandaag zal morgen ook van toepassing zijn tijdens de race. Bij zowel GP2 alsook GP3 werden er tijdens de race tijdstraffen uitgedeeld wegens het overschrijden van de track-limits en het behalen van een voordeel a.g.v.. Gezien het aantal overschrijdingen vandaag tijdens de F1 kwalificatie zouden tijdstraffen morgen zomaar eens aan de orde kunnen zijn. Er zal zeer strikt op gecontroleerd worden is aangekondigd.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2015 21:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:34

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

:D
Zag 'm net ook langs vliegen. Super. Gas op de plank morgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hardware-lover schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:05:

Het toepassen van 'zero tolerance' tijdens de kwalificatie vandaag zal morgen ook van toepassing zijn tijdens de race. Bij zowel GP2 alsook GP3 werden er tijdens de race tijdstraffen uitgedeeld wegens het overschrijden van de track-limits en het behalen van een voordeel a.g.v.. Gezien het aantal overschrijdingen vandaag tijdens de F1 kwalificatie zouden tijdstraffen morgen zomaar eens aan de orde kunnen zijn. Er zal zeer strikt op gecontroleerd worden is aangekondigd.
tuurlijk, en dan is er in het heetst van de strijd iemand die nét 1 mm te ver gaat en die mag dan een stop-and-go gaan doen ofzo .. wég spanning!!! Gatverdamme .. ga gewoon racen!!!! klote regels!! :(
*O*

ben benieuwd of we nog te horen krijgen wat het is geweest .. of het idd die bodemplaat geweest is bijv.

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-07-2015 21:47 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
En belangrijker of het binnen parc fermé regels kan worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

ing._Buttje schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:46:
[...]

tuurlijk, en dan is er in het heetst van de strijd iemand die nét 1 mm te ver gaat en die mag dan een stop-and-go gaan doen ofzo .. wég spanning!!! Gatverdamme .. ga gewoon racen!!!! klote regels!! :(
Ik krijg er ook een beetje jeuk van. Als iemand het stelselmatig doet op de vingers tikken en gebeurt het dan nog een tijdstraf/drivethrough. En de snelste ronde moet uiteraard binnen de tracklimits gemaakt zijn.
[...]

*O*

ben benieuwd of we nog te horen krijgen wat het is geweest .. of het idd die bodemplaat geweest is bijv.
Zal wel iets niet goed aangedraaid zijn, stabilisatorstang o.i.d..

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Dvdberg schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:43:
:D
[...]

Zag 'm net ook langs vliegen. Super. Gas op de plank morgen!!
hoe toepasselijk als het iets met de bodemplaat bleek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij morgen weer een goede snelheid heeft krijgen we wellicht wat leuke battles te zien, mogelijk wel link gezien zijn positie tussen twee brokkenpiloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws. Hoop dat Max zich morgen weer de nodige takeovers kan doen en zich zodanig in de picture kan rijden. Sainz mag dan de constantere coureur zijn maar De camera's staan vaker op Max dan op Sainz. En die exposure is priceless voor Max én TR/RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:57:
Als hij morgen weer een goede snelheid heeft krijgen we wellicht wat leuke battles te zien, mogelijk wel link gezien zijn positie tussen twee brokkenpiloten. :)
Ik zag het rijtje Perez, Grosjean en Maldonado. Dat wordt lachen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Erapaz schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:49:
En belangrijker of het binnen parc fermé regels kan worden opgelost.
http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9217
Scuderia Toro Rosso heeft het euvel nu achterhaald en verholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door KroontjesPen op 04-07-2015 22:11 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Dvdberg schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:58:
[...]

Ik zag het rijtje Perez, Grosjean en Maldonado. Dat wordt lachen idd.
Nouja, ik denk dat Maldonado wel een beetje respect voor Max heeft gekregen :) Geen angst, maar respect.
Grosjean verwacht ik nog wel dat hij lastig gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien herhaalt Raikkonen zijn stunt van vorig jaar en veegt ie er alvast wat aan de kant zodat de top 10 al binnen de eerste ronde voor elkaar is. Misschien kan Max Maldonado ook beter even voor laten gaan bij de start zodat die er ook nog een paar extra mee kan nemen, wordt het zomaar top 8? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Hilarisch hoe er dan ineens anti Max wordt gereageerd, terwijl de snelheid het hele weekend al goed zit. Natuurlijk geeft hij op bepaalde delen van het circuit even kort commentaar naar de engineers voor feedback. De analyse komt wel weer als je in de pits staat.

Ben benieuwd naar morgen! Zal een interessante race worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Vraag me af hoe ze dat dan hebben opgelost als je toch nog met Parc Ferme te maken hebt. Kan me niet voorstellen dat het nu op te lossen is met die 3 dingen die je nog wel mag aanpassen :?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Kunnen jullie geen Max fanboy topic openen... Het F1 topic is echt niet meer leuk lezen op deze manier.

Ik ben zelf fan van Max en hij is de reden voor mij dat ik dit jaar de sport nog volg maar aub zeg, dit slaat echt nergens meer op. :N

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Een reply op reddit zegt dit:
The team confirmed his rear anti-roll bar failed
Ik heb er geen bron van, maar als dit dus de waarheid is dan valt zoiets uiteraard wel onder de veiligheid en zullen ze het mogen maken.
A1AD schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:20:
Kunnen jullie geen Max fanboy topic openen... Het F1 topic is echt niet meer leuk lezen op deze manier.

Ik ben zelf fan van Max en hij is de reden voor mij dat ik dit jaar de sport nog volg maar aub zeg, dit slaat echt nergens meer op. :N
Je mag uiteraard ook zelf een nieuw topic openen, het 'praat hier over f1, maar niet over verstappen'-topic.

[ Voor 50% gewijzigd door krvabo op 04-07-2015 23:21 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

krvabo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:20:

[...]

Ik heb er geen bron van, maar als dit dus de waarheid is dan valt zoiets uiteraard wel onder de veiligheid en zullen ze het mogen maken.

[...]

Je mag uiteraard ook zelf een nieuw topic openen, het 'praat hier over f1, maar niet over verstappen'-topic.
Dat zou ook z'n tractie-issues verklaren. Zonder zo'n ding is zo'n wagen een dweil.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Overigens nog wat geruchten: http://www.autocar.co.uk/...return-f1-red-bull-racing

Basicly gaat dit er over dat indien Renault Lotus overnemen ze met hun eigen motoren gaan rijden, waardoor er een Mercedes-motor vrijkomt. Die Mercedes-motor zou onder de naam van Aston Martin worden geleverd. Dan krijg je dus Red Bull Racing - Aston Martin. Echter hebben ze het wel over 2016, wat me erg sterk lijkt gezien RBR gewoon voor volgend jaar met Renault zou moeten rijden..

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvdberg

Dvdberg

Over wie of wat wil je graag praten dan? Ben groot fan van F1, mocht de afgelopen jaren heel graag naar Räikkönen, Alonso en Button kijken en vorig jaar naar bijv Ricciardo maar op dit moment is Max gewoon smaakmaker in de F1. Daar ben ik als F1 fan blij mee en als Nederlander trots op. Er moet geracet worden en hij doet dat tenminste, zonder compromissen, en respect ook vorige race voor bijv Maldonado. Gaan met die auto's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Kijk, het heeft dus niets met onkunde of mauwen te maken, Max had over de boardradio dus gewoon gelijk...

Gezien de vele vonken onder zijn auto in Q1 was het ook wel duidelijk dat zijn TR veel te veel uit bodemde....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

krvabo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:20:

[...]
McBoom schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:51:
Zal wel iets niet goed aangedraaid zijn, stabilisatorstang o.i.d..
Zat ik er toch niet ver naast :Y)
krvabo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:28:
Overigens nog wat geruchten: http://www.autocar.co.uk/...return-f1-red-bull-racing

Basicly gaat dit er over dat indien Renault Lotus overnemen ze met hun eigen motoren gaan rijden, waardoor er een Mercedes-motor vrijkomt. Die Mercedes-motor zou onder de naam van Aston Martin worden geleverd. Dan krijg je dus Red Bull Racing - Aston Martin. Echter hebben ze het wel over 2016, wat me erg sterk lijkt gezien RBR gewoon voor volgend jaar met Renault zou moeten rijden..
Apart... Voor zover ik weer is Ford nog steeds eigenaar van AM En dan een MB-motor re-badgen naar AM? Doesn't compute... Alhoewel, het blijft de F1 natuurlijk :P

[ Voor 52% gewijzigd door McBoom op 04-07-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34

Sorry, maar de afgelopen twee weken zijn er zoveel inhoudelijke F1, niet-Max gerelateerde, posts geweest dat ik echt vind dat je overdrijft. Kijk, ik post ook vooral tijdens de races/het race weekend en ik volg F1 nu ook weer actiever dankzij de aanwezigheid van Max, maar niet iedereen die dat doet is een fanboy. Iedereen heeft zijn mening en opportunisme is van alle tijden.

Ik kon jammer genoeg de kwalificatie niet zien en volgde half door topic en de live timing. Was wel verbaasd over de matige kwali van Max. Goed om te lezen dat het probleem gevonden en verholpen hebben. Hopen dat hij goed mee kan en richting P8-10 gaat. Dat zou gezien de tijden in de vrije trainingen haalbaar moeten zijn

[ Voor 6% gewijzigd door nadroJ op 04-07-2015 23:34 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hardware-lover schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:05:
Morgen rijden ze allemaal op cruise snelheid en komen ze niet eens in de buurt van voluit pushen dus die track limits zullen niet echt een grote issue zijn verwacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:52:
[...]

Morgen rijden ze allemaal op cruise snelheid en komen ze niet eens in de buurt van voluit pushen dus die track limits zullen niet echt een grote issue zijn verwacht ik
Als je banden moet sparen is een grotere radius van een bocht meegenomen, dus ik denk dat die grenzen gewoon opgezocht en overschreden gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

hebben jullie nog meegekregen van de week dat ze toch serieus werk gaan maken later dit seizoen om de boel wat leuker te gaan maken? Ik las zelfs iets van dat ze de autos volgend jaar agressiever willen laten ogen, en gaan ze iets met de uitlaat doen zodat de herrie ook weer een beetje terug komt. Minder contact met de pitmuur.. en wat mij betreft ook minder poespas in die autos. Die stuurtjes vol met knopjes, kom op! :)

Al om al, ik was er heel positief over om te lezen wat ze gaan doen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoyK schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:09:
hebben jullie nog meegekregen van de week dat ze toch serieus werk gaan maken later dit seizoen om de boel wat leuker te gaan maken? Ik las zelfs iets van dat ze de autos volgend jaar agressiever willen laten ogen, en gaan ze iets met de uitlaat doen zodat de herrie ook weer een beetje terug komt. Minder contact met de pitmuur.. en wat mij betreft ook minder poespas in die autos. Die stuurtjes vol met knopjes, kom op! :)

Al om al, ik was er heel positief over om te lezen wat ze gaan doen.
We hebben het er al even over gehad ja; Ryur in "[F1] Seizoen 2015 - Deel 2" maar het gaat rap in dit topic, je loopt zomaar wat pagina's achter als Max, èh..., je even niet oplet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:29:
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoel. Als het goed gaat hoor je niets. Als het mis gaat hoor je hem meteen "klagen" over de boordradio. Dat pikken ze er in ieder geval wel steeds tussenuit. Ik kan me voorstellen dat alle coureurs dingen doorgeven aan de muur over de auto. Ik had zelf wel zoiets van.. kom op.. niet zo mekkeren over de radio. Je spreekt ze over enkele minuten in de pits toch.
Die jongen communiceert gewoon met het team en je mag toevallig meeluisteren, dat heeft verder niets met klagen te maken. Duidelijk communiceren is de kern, niet of je prettig overkomt als het dan toevallig uitgezonden wordt.
Onzin natuurlijk, ze hebben al een marge van een breedte van een auto plus de breedte van de streep. Dat is de veiligheidsmarge. Als je dan besluit daar volop gebruik van te maken en er dan ook nog eens overheen gaat mag je niet klagen. Je hoort eigenlijk gewoon met vier wielen op de baan te blijven, alles tot aan de strafgrens kan als coulance gezien worden.

Bovendien, de regels gelden voor iedereen en dan is het eerlijk. Juist vage regels, of ze niet consistent hanteren verpest een race, want dan ontstaat er oneerlijke concurrentie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een scrolfunctie in je browser, iedereen heeft wel iets dat hem niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:41

Pierre

Van nature lui!

Wat een prutsers bij McLaren monteren ze een verkeerde band op de auto van Alonso

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pierre schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:09:
Wat een prutsers bij McLaren monteren ze een verkeerde band op de auto van Alonso
Als dat het ergste was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

McBoom schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:29:
[...]

[...]

Zat ik er toch niet ver naast :Y)

[...]

Apart... Voor zover ik weer is Ford nog steeds eigenaar van AM En dan een MB-motor re-badgen naar AM? Doesn't compute... Alhoewel, het blijft de F1 natuurlijk :P
AM is al een tijd geen onderdeel meer van Ford. David Richards zit hier achter (prodrive, in het verleden BAR, Benneton).
voor de straatautos gaan ze ook gebruik maken van AMG motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Had je hier moeten komen het zo goed ging met Vettel of Schumacher. Er is altijd wel een coureur waar heel veel over gesproken wordt. Dat hoor nou eenmaal bij. een F1 topic.

Maar ik ben blij dat ze het probleem boven water hebben bij Max en ik hoop dan ook dat we een mooie race krijgen op Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Een klep in de uitlaat van de motor was het probleem mij Max Verstappen. Zie http://www.formule1.nl/ni...-waar-het-misging-update/

"Max Verstappen heeft zojuist tegenover FORMULE 1 verklaard dat het probleem dat zijn kwalificatie verstoord heeft, ontdekt is. Het was niet zoals gedacht de vloer, maar de wastegate (een klep in de uitlaat van een motor) dat de driveability-problemen veroorzaakte. Het betreffende onderdeel is inmiddels vervangen. "

[ Voor 50% gewijzigd door alwaysleft op 05-07-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
alwaysleft schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:18:
Een klep in de uitlaat van de motor was het probleem mij Max Verstappen. Zie http://www.formule1.nl/ni...-waar-het-misging-update/

"Max Verstappen heeft zojuist tegenover FORMULE 1 verklaard dat het probleem dat zijn kwalificatie verstoord heeft, ontdekt is. Het was niet zoals gedacht de vloer, maar de wastegate (een klep in de uitlaat van een motor) dat de driveability-problemen veroorzaakte. Het betreffende onderdeel is inmiddels vervangen. "
En hoe moet dat aerodynamische problemen hebben veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
bvbal79 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:48:
[...]

Kan me wel voorstellen dat het iets doet met de throttle response, vreemde reactie op gas geven of lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
bvbal79 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:48:
[...]

Hoezo zou het dat dan moeten zijn die aerodynamische problemen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

alwaysleft schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:18:

En dat mogen ze dus in Parc Ferme vervangen?

Op zich nog knap dat ie zich op de 12 plek heeft geplaatst. Maar Goed, belooft veel moois voor vanmiddag met Verstappen die een inhaalwedstrijd rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

klinkt mij heel bizar in de oren ... een wastegate beïnvloed/maximaliseert de turbodruk, maar is een wezenlijk ander onderdeel dan een torsion-bar die zeker voor 100% de drivebility beïnvloed. Misschien rij je met een defecte wastegate andere rondetijden, maar het maakt je auto niet ineens onbestuurbaar. Mjah hooguit als de turbo nu ineens veel meer druk en dus meer peekaa's oplevert (1500pk ofzo), maar dan zou je hem denkik niet hebben horen miepen >:) :P

Ik geloof eerder het verhaal van de torsion-bar ..

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-07-2015 11:06 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Martinspire schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:04:
[...]

En dat mogen ze dus in Parc Ferme vervangen?

Op zich nog knap dat ie zich op de 12 plek heeft geplaatst. Maar Goed, belooft veel moois voor vanmiddag met Verstappen die een inhaalwedstrijd rijd :)
Er staat een filmpje online dat ze de auto gister terug naar de pits duwden vanuit Parc Ferme.

Zal wel onder het motto veiligheid / betrouwbaarheid gebeuren (dan mogen ze toch vervangen dacht ik?) Of alleen veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ing._Buttje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:05:
klinkt mij heel bizar in de oren ... een wastegate beïnvloed/maximaliseert de turbodruk, maar is een wezenlijk ander onderdeel dan een torsion-bar die zeker voor 100% de drivebility beïnvloed. Misschien rij je met een defecte wastegate andere rondetijden, maar het maakt je auto niet ineens onbestuurbaar. Mjah hooguit als de turbo nu ineens veel meer druk en dus meer peekaa's oplevert (1500pk ofzo), maar dan zou je hem denkik niet hebben horen miepen >:) :P

Ik geloof eerder het verhaal van de torsion-bar ..
Dat van die torsion bar is nergens bevestigd, van de motor wel. Tevens dat een Renault mannetje aan het kijken is aan de motor van Verstappen zegt ook genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59

pinda powerrr

Slow down...

En misschien vertellen ze in de pers over de wastegate, moeten ze "andere onderdelen" verwijderen om er bij te komen bij de reparatie en kunnen ze alsnog het werkelijke probleem fixen. Wie zegt dat dezelfde rollbar terug gehangen wordt als de onderdelen los liggen? Misschien een mooie truc van ze.

Hoe dan ook, heb er weer zin in!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Formule1.nl rapporteert dat Max Verstappen de info van de wastegaste zelf gezegd heeft. Gezien de reputatie van deze website lijkt me het aannemelijk dat het waar is.

enige wat ik kan bedenken is dat de motor heel anders reageert als je acceleert; ineens veel meer koppel terwijl je dat niet verwacht. Ook bij gas los rem je misschien anders/minder/meer op de motor?

Ik denk dat het team wellicht meer had gehad aan een specifieke omschrijving van het probleem van Maxz, hadden ze het wellicht eerder kunnen vinden en fixen. Bijv tussen Q3 en Q2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat het ontbreken van meer power, of een andere dynamiek bij het acceleren in bochten zorgt voor minder downforce of minder grip op het asfalt. Kan me voorstellen dat je de achterbanden bij het acceleren tegen het asfalt aandrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Tsja, ik vind dat in dit soort gevallen er niet zo moeilijk gedaan moet worden met parc fermé enzovoort. Als je gewoon een zelfde onderdeel plaatst voor het oude onderdeel waar een probleem mee is, so be it. Wellicht moet je de bewijslast omdraaien om aan te tonen dat je echt een issue had, maar daarna is het gewoon een kwestie van niet zeuren. Bij Max was wel duidelijk dat er iets niet goed was. De hele tijd binnen de top zeven rijden en dan opeens bij de kwalificatie met moeite p18 en p13 haalt...

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

absoluut niet!
ze hebben al een marge van een breedte van een auto plus de breedte van de streep. Dat is de veiligheidsmarge. Als je dan besluit daar volop gebruik van te maken en er dan ook nog eens overheen gaat mag je niet klagen. Je hoort eigenlijk gewoon met vier wielen op de baan te blijven, alles tot aan de strafgrens kan als coulance gezien worden.
ja fijn, maar als je nek-aan-nek racet en om de seconde in de binnenspiegel en over je schouder zit te kijken ben je "iets" minder bezig met de ideale racelijn en heb je "iets" eerder de kans wat "slordiger" de bocht door te komen en komt je lijn soms iets anders te liggen .. want iemand die slordig rijdt bij het verdedigen gaat fouten maken en gaat langzamere tijden rijden (of zelfs in de rondte) .. dus dat lost zich vanzelf op en draagt juist enorm bij aan de spanning!!

Dat hoef je niet de nek om te draaien met één of andere mierenn*****r die zoals bij Tennis gaat kijken of je wel IN of UIT was .. het is motorsport for god sake !!!!! geen tennis!!

Het zijn juist de mensen die denken zoals jou die dus heeeeeeeeel erg strikt de regeltjes willen hanteren die de sport kapot maken .. dat is nou juist deze hele discussie !!!

Het moet weer wat losser en wat spannender worden .. en misschien soms een tikkeltje gemener zelfs .. vroeger ging het er écht ruig aan toe en stonden de mensen op de banken!!!! .. uiteindelijk gaat het er om wie het eerst over de Finish komt, niet diegene die het beste binnen de lijntjes kleurt. Als ze niet willen dat je ergens voordeel kunt behalen moeten ze het voorkomen dat je daar _wilt_ rijden door drempels, hooibalen, banden, vangrail of grind ... niet d.m.v. een lijnrechter !!!!!! 7(8)7

Sorry, mijn mening .. nofi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Terechte mening imo.

Net bij GP2 kreeg Rossi ook een penalty omdat hij bij een gevecht net buiten de lijnen kwam in Copse (T9). Zulk soort straffen ontmoedigt het racen.

Oplossing is simpel; grindbak van 2 meter naast de bocht leggen, daarna weer asfalt. Dan reguleert het zichzelf weer volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Is het niet zo dat je 1 keer een waarschuwing krijgt, en dan een penalty? Net als het missen van een chicane?

In de kwalificatie was het uiteraard meteen raak, omdat je meteen voordeel zou pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Punt is .. je weet niet dat je fout zit .. je bent met het racen bezig .. je hoort achteraf dat je ergens tever bent gegaan dus dat neem je voor waarheid aan, maar je "voelt" het niet als coureur of je band links of rechts van de streep zit. Wel ongeveer maar niet tot op de centimeter, tenminste niet als je aan het pushen bent ..

Je moet nu inderdaad bijna universiteit hebben om te racen .. je moet kunnen managen .. je lijn, je verbruik, je energy recovery, waar je extra power wilt, welk-knopje-wat-doet etcetc .. vroeger had je genoeg aan een simpele boer die toevallig hard kon trappen!!! :9

offtopic:
nofi @ boer, ik woon zelf op het platteland O+
Requiem19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:24:
Terechte mening imo.

Net bij GP2 kreeg Rossi ook een penalty omdat hij bij een gevecht net buiten de lijnen kwam in Copse (T9). Zulk soort straffen ontmoedigt het racen.

Oplossing is simpel; grindbak van 2 meter naast de bocht leggen, daarna weer asfalt. Dan reguleert het zichzelf weer volledig.
exact!

.. maar om het iets te nuanceren, als je in het grind komt of tegen een vangrail knalt kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan en dáárom heeft men zo lopen asfalteren.

Maar als je in het grind komt of tegen de vangrail knalt was het wel dikwijls game-over .. en dat begrijpt iedereen ... i.t.t. de regeltjes die alleen wij weten omdat wij er ons in willen verdiepen, niet het algemene publiek of de jeugd. Gelukkig was de jeugd niet interessant volgens een zeker Mr. Ecclestone ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-07-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Roamor schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:27:
Is het niet zo dat je 1 keer een waarschuwing krijgt, en dan een penalty? Net als het missen van een chicane?

In de kwalificatie was het uiteraard meteen raak, omdat je meteen voordeel zou pakken.
Ligt er aan; als je iemand inhaalt, daarbij buiten het circuit komt en de plek niet teruggeeft, word je verplicht de plek direct terug te geven. Als dat niet meer mogelijk is, volgt er een (tijd)straf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
ing._Buttje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:29:
[...]

exact!

.. maar om het iets te nuanceren, als je in het grind komt of tegen een vangrail knalt kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan en dáárom heeft men zo lopen asfalteren.

Maar als je in het grind komt of tegen de vangrail knalt was het wel dikwijls game-over .. en dat begrijpt iedereen ... i.t.t. de regeltjes die alleen wij weten omdat wij er ons in willen verdiepen, niet het algemene publiek of de jeugd. Gelukkig was de jeugd niet interessant volgens een zeker Mr. Ecclestone ;)
Het asfalteren was een veiligheidsaspect, voornamelijk omdat auto's die hard in het grind kwam de neigingen hadden om te gaan 'rollen' en over de kop te gaan etc. Maar als je een dun strookje grint neerlegt, kan dat nauwelijks. Na dat dunne strookje gewoon weer asfalt..

Alternatief is kunstgras, zoals in Oostenrijk. Dat werkte dit jaar ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Het asfalteren was een veiligheidsaspect, voornamelijk omdat auto's die hard in het grind kwam de neigingen hadden om te gaan 'rollen' en over de kop te gaan etc. Maar als je een dun strookje grint neerlegt, kan dat nauwelijks. Na dat dunne strookje gewoon weer asfalt..

Alternatief is kunstgras, zoals in Oostenrijk. Dat werkte dit jaar ook een stuk beter.
Grind, hoe breed ook, is gewoon gevaarlijker. Dat maakt niet uit of het nou 20 meter of 2 meter is, het zorgt gewoon vaker voor flips en dat wil je niet. Zeker op bepaalde plekken niet als de daarna alsnog teveel snelheid meeneemt de hekken in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Mijn mening is ook dat dit met een wijziging aan het circuit opgelost moet worden en niet met straffen. Een hogere curbstone of van die slapende politiemannen zou vodoende moeten zijn.
Een losse putdeksel overigens ook, maar dat is misschien wat te link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Formula 1 Rewind nu op BBC2... :D

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Wat een lelijke auto's waren het ook in 2008 :X Die hoge voorvleugels, allerlei flapjes e.d. overal. Dan vind ik de auto's van vandaag de dag toch mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
En toch waren de races toen leuker. Nu zouden ze niet eens racen in deze omstandigheden.

Kubica :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Heerlijk om dat 'gepruts' op de natte baan te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Op Sky nu een feature over een weekje achter de schermen bij McLaren. Leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Had tv aangezet en weggelopen... dacht dat ik race deels gemist had... en vond het gek dat ik Martin Brundle hoorde :p

Maar idd, wat een gepruts... Massa 5x in de rondte oa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

McBoom schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:00:
Wat een lelijke auto's waren het ook in 2008 :X Die hoge voorvleugels, allerlei flapjes e.d. overal. Dan vind ik de auto's van vandaag de dag toch mooier.
Ik vind de meeste auto's van toen juist mooier. Kwestie van smaak I guess :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mooi intro/item over het ontstaan van Silverstone op BBC. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Haha! Ron Dennis over Eddie Jordan op Sky: "F1 is a family. Family's live in villages. Every village has a village idiot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 19:26
sjaool schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:18:
Mooi intro/item over het ontstaan van Silverstone op BBC. :D
Mooie intro inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 00:02
Volgens Mol op Sport1 hoeven we nog niet al te veel te vrezen, er is immers nog altijd 50% kans op een safety-car! 8)7

Dan trek ik de lijn maar door, kop op jongens, nog altijd 50% kans dat Max wint!
Hij wint 'm wel, of hij wint 'm niet

[ Voor 11% gewijzigd door Sleepie op 05-07-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Waarvoor vrezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wordt er nog regen verwacht op SIlverstone?? We spoelden hier nog weg zojuist, hagel en al :P

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.