Ja, maar die staat afgesteld op standaard bandenmaat. Dus als je die gelijk hebt, dan is de afwijking redelijk gelijk tussen auto's onderling, maar heb je nog steeds niet de exacte tijd. Maar goed, eigenlijk zijn alle meetmethodes met vertraging, ook laser en radar en zeker gps.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:20:
[...]
Gewoon kijken naar de teller. Die staat bij iedereen gelijk vermoed ik qua afwijking.
In pure mode welLandon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:29:
Als ik dan in jouw D6 mag rijden, dikke prima.
Zal eens kijken of ik dit kan metenLambo LP670 SV schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:50:
[...]
We kunnen ook met ze'n allen gewoon wat data verzamelen van sprintjes met min of meer gelijke omstandigheden (manueel, tankinhoud, passagiers, windstil, zomer/winterbanden).
vb. 50-90 in zijn drie
of 50-90 in zijn vier
of 90-140 in zijn vier, ...
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Dat is dus niet zo. Dan heb ik het nog niet eens over verschil in bandenmaten.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:20:
[...]
Gewoon kijken naar de teller. Die staat bij iedereen gelijk vermoed ik qua afwijking.
Power is leuker
Met de zeldzame optie stuurverwarmingboers706 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:40:
[...]
Nee, het gaat om een 4 cilinder met 190 pk.
Dit is hem: https://www.muddekok.nl/o...control-on-call/18305456/
Gamertag: timmie271
Heb ondertussen enkele metingen gedaan. Tijdens het accelereren heb ik steeds een 'rolling start' gedaan om de gasrespons uit te sluiten. Dus bij 50-90 in drie ben ik vanaf 40 vol op het gas gegaan en heb de timer gestart bij 50 en gestopt bij 90 (op de teller).
Volvo V40 D2 2016, 120pk, 280nm, 16' ecobanden, 82gr Co².
50-90 in zijn drie: 4.8s
50-90 in zijn vier: 7.2s
90-140 in zijn vier: 10.5s
90-140 in zijn vijf: 14.3s
Tijdens zouden mogelijks wel iets strakker kunnen maar het geeft een indicatie in ieder geval wat een stock D2 doet.
@mydogisgone
Tijdens zouden mogelijks wel iets strakker kunnen maar het geeft een indicatie in ieder geval wat een stock D2 doet.
@mydogisgone
En we hebben hem gekocht. Volgende week zaterdag ophalen, nu al zin inboers706 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:56:
[...]
Bedankt voor je bijdrage. Ik laat vrijdagavond wel even weten hoe het afgelopen is.
Mag ik dan ook mee doen?Landon schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:29:
[...]
Als ik dan in jouw D6 mag rijden, dikke prima.
Thuis wedstrijdjes zijn altijd leuk!
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Het is wat kouder geworden, dus ik dacht ik zet de preconditioning aan.
Ik wilde het om 07:00 lekker warm hebben, dus de timer op 07:00 gezet. Bij het afsluiten zag ik ook netjes een auto op het display staan, en de tijd.
De auto stond buiten (de instelling dus ook) en de auto was volledig vol, en de kabel niet aangesloten. De auto stond toen ik aankwam in PURE (en dus eco klimaat)
Nu kwam ik vanochtend dus aan (07:02), en het was nog steeds koud in de auto. De timer stond ook nog steeds op het display met de tijd 07:00. De tijd van de autoklok was/is wel goed trouwens.
Ik had slechts 1 timer gezet, die andere stond gewoon op 0:00 en daar had ik niks mee gedaan.
Wat doe ik fout? (of de auto?)
https://www.manualslib.co...brid.html?page=142#manual ik begreep dat ik de tijd moet zetten dat ik het warm wil hebben? Zelf heb ik de temp op 19 graden staan.
edit: Ik zie bij de NL handleiding https://www.gebruikershan...w-handleiding-734199.html pagina 230
Ik hoor bij mijn auto met deze koude altijd idd de dieselverwarming. Dan zou de functie toch ook zonder stroomnet moeten werken?
Dan de volgende vraag, wat me niet duidelijk is. Haalt ie die energie die ie nodig heeft rechtstreeks (en voldoende) van het stroomnet, of gebruikt ie de accu, en laadt die dan bij? Kortom, grote kans dat je het VOL bereik van 50km dus niet haalt dan?
Ik wilde het om 07:00 lekker warm hebben, dus de timer op 07:00 gezet. Bij het afsluiten zag ik ook netjes een auto op het display staan, en de tijd.
De auto stond buiten (de instelling dus ook) en de auto was volledig vol, en de kabel niet aangesloten. De auto stond toen ik aankwam in PURE (en dus eco klimaat)
Nu kwam ik vanochtend dus aan (07:02), en het was nog steeds koud in de auto. De timer stond ook nog steeds op het display met de tijd 07:00. De tijd van de autoklok was/is wel goed trouwens.
Ik had slechts 1 timer gezet, die andere stond gewoon op 0:00 en daar had ik niks mee gedaan.
Wat doe ik fout? (of de auto?)
https://www.manualslib.co...brid.html?page=142#manual ik begreep dat ik de tijd moet zetten dat ik het warm wil hebben? Zelf heb ik de temp op 19 graden staan.
edit: Ik zie bij de NL handleiding https://www.gebruikershan...w-handleiding-734199.html pagina 230
en even laten bij de NB: Dat het ook mogelijk is zonder stroomnet (als optie)Pre conditioning is mogelijk wanneer de auto is aangesloten op het stroomnet
Ik hoor bij mijn auto met deze koude altijd idd de dieselverwarming. Dan zou de functie toch ook zonder stroomnet moeten werken?
Dan de volgende vraag, wat me niet duidelijk is. Haalt ie die energie die ie nodig heeft rechtstreeks (en voldoende) van het stroomnet, of gebruikt ie de accu, en laadt die dan bij? Kortom, grote kans dat je het VOL bereik van 50km dus niet haalt dan?
[ Voor 33% gewijzigd door meermarco op 19-11-2018 09:33 ]
Ik wil wel eens wat proefritjes ervaring delen die ik afgelopen tijd heb gedaan. Ik kom uit een V40 D2 Buss Sport (14%) en was op zoek naar de opvolger. Allemaal nieuwe auto's muv de laatste.
1. XC40 T5 AWD RDesign (intro edition) (65K euro)
2. XC40 T4 Momentum (50K euro)
3. V60 T6 (nieuwe model) (60K euro?)
4. V60 T4 (oude model) (42K euro)
5. V60 D6 (hybrid uit 2016) (? euro)
1. Snel waarbij het mij opviel dat hij bochten erg goed en strak pakt, denk door sport onderstel. Vergat snel dat ik in de nieuwe XC40 reed...saai of juist zo comfortabel? Veels te duur.
2. "Boterzacht", snel, enigzins sober van binnen maar met alles erop en eraan.
3. Holy shit wat snel en prachtig van binnen en buiten. Heerlijk comfortabel maar wel lage instap/zit.
4. Nog steeds een mooie auto. Ietwat relatief 'gedateerde' binnenkant. Rijd snel en soepel. Geen echte upgrade voor mij.
5. Veel te zwaar en lomp, totaal geen lekker rij-gedrag. Wel snel in de juiste setting, maar remt alsof je een aanhanger met bakstenen erachter hebt hangen.
Uiteindelijk (dus) de XC40 Momentum T4 geartronic geworden, vanwege comfort, ruimte, hoge zit en design. Eigenlijk was ik gewoon in de markt voor een SUV. Krijg hem over 2 weken al waarschijnlijk.
1. XC40 T5 AWD RDesign (intro edition) (65K euro)
2. XC40 T4 Momentum (50K euro)
3. V60 T6 (nieuwe model) (60K euro?)
4. V60 T4 (oude model) (42K euro)
5. V60 D6 (hybrid uit 2016) (? euro)
1. Snel waarbij het mij opviel dat hij bochten erg goed en strak pakt, denk door sport onderstel. Vergat snel dat ik in de nieuwe XC40 reed...saai of juist zo comfortabel? Veels te duur.
2. "Boterzacht", snel, enigzins sober van binnen maar met alles erop en eraan.
3. Holy shit wat snel en prachtig van binnen en buiten. Heerlijk comfortabel maar wel lage instap/zit.
4. Nog steeds een mooie auto. Ietwat relatief 'gedateerde' binnenkant. Rijd snel en soepel. Geen echte upgrade voor mij.
5. Veel te zwaar en lomp, totaal geen lekker rij-gedrag. Wel snel in de juiste setting, maar remt alsof je een aanhanger met bakstenen erachter hebt hangen.
Uiteindelijk (dus) de XC40 Momentum T4 geartronic geworden, vanwege comfort, ruimte, hoge zit en design. Eigenlijk was ik gewoon in de markt voor een SUV. Krijg hem over 2 weken al waarschijnlijk.
Grappig. Zelf rijdt ik nu een V60 D6, en ook recensies hebben het over slecht bochtengedrag. Zwaar/lomp etc. Ik kom zelf uit een Accord. Ik moet zeggem ik ervaar het helemaal niet zo. Remmen gaat prima. Wellicht bij een noodstop? Maar bij anticiperend rijden merk ik het echt niet. Ook door de bocht kan ik prima strak als ik dat eens hard probeer. Maar goed, wellicht ben ik inmiddels een slome autmobilist die het niet (meer) merkt:) Overigens van dat lijstje heb je zeker een hele mooie gekozen. Qua bedragen zou ik die ook kiezen denk ik!
Het is ook allemaal relatief. Ik vergelijk het met mijn V40 omdat dat mijn referentie is. En dan is het een enorm verschil. Bochtenwerk vond ik trouwens ook niet verkeerd, anders dan dat het zwaarder ging, merkte namelijk geen rol oid.meermarco schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:57:
Grappig. Zelf rijdt ik nu een V60 D6, en ook recensies hebben het over slecht bochtengedrag. Zwaar/lomp etc. Ik kom zelf uit een Accord. Ik moet zeggem ik ervaar het helemaal niet zo. Remmen gaat prima. Wellicht bij een noodstop? Maar bij anticiperend rijden merk ik het echt niet. Ook door de bocht kan ik prima strak als ik dat eens hard probeer. Maar goed, wellicht ben ik inmiddels een slome autmobilist die het niet (meer) merkt:) Overigens van dat lijstje heb je zeker een hele mooie gekozen. Qua bedragen zou ik die ook kiezen denk ik!
Afgelopen weekend de knoop doorgehakt en een hele nette V40 T4 Kinetic uit 2012 gekochtMadMarky schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:52:
Ik zal me ook eens melden in dit topic
We zijn nu aan het kijken voor een V40 als tweede auto, het zal waarschijnlijk een vroege T3 of T4 gaan worden. Ik heb een deel van het topic gescand en niet echt iets gevonden, maar ik vraag het toch even: zijn er bekende problemen met de 1.6 benzine motoren of met andere onderdelen van deze auto's?
dealerfoto:

De auto is heel netjes, enkel de velgen hebben wat stoeprandschade. Het idee is om er andere wielen bij te halen (iets als ixion oid) en deze als winterset te gaan gebruiken.
Mooie auto! Heb hem zelf ook gehad, was zo tevreden dat ik een 2de V40 ben gaan rijden. De eerste edities waren echter beter! Soepelere koppeling en overall betere afwerking.MadMarky schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:14:
[...]
Afgelopen weekend de knoop doorgehakt en een hele nette V40 T4 Kinetic uit 2012 gekocht
dealerfoto:
[Afbeelding]
De auto is heel netjes, enkel de velgen hebben wat stoeprandschade. Het idee is om er andere wielen bij te halen (iets als ixion oid) en deze als winterset te gaan gebruiken.
Let op met andere velgen: ik heb nu 18" midir en heb deze aan gort gereden met stoeprandjes, is bijna niet te vermijden. Die jij er nu onder hebt zitten, heb ik ook als winter velg en op mijn 1ste v40 zaten ze zomer en winter. Nooit problemen mee gehad.
Mooie auto! Goede keus! Ook ik heb deze velgen, al kwamen ze met stoeprandschade, vervangen door 18" Ixion 2's. De Mannan velgen liggen nu in de schuur.MadMarky schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:14:
[...]
Afgelopen weekend de knoop doorgehakt en een hele nette V40 T4 Kinetic uit 2012 gekocht
dealerfoto:
[Afbeelding]
Ik rij alweer 3 jaar een v40 D2 uit 2015, altijd vol lof geweest over de soepele koppeling. 2 maanden terug een proefrit gemaakt in een v40 T2 uit 2015 met 35k op de teller. De koppeling was alles behalve soepel. De eerste 10min voelde hij bijna hetzelfde aan maar daarna werd hij een stuk zwaarder.Xecuter NL schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:31:
[...]
Mooie auto! Heb hem zelf ook gehad, was zo tevreden dat ik een 2de V40 ben gaan rijden. De eerste edities waren echter beter! Soepelere koppeling en overall betere afwerking.
Let op met andere velgen: ik heb nu 18" midir en heb deze aan gort gereden met stoeprandjes, is bijna niet te vermijden. Die jij er nu onder hebt zitten, heb ik ook als winter velg en op mijn 1ste v40 zaten ze zomer en winter. Nooit problemen mee gehad.
Heeft de diesel een andere koppeling dan de benzine motor?
BlaBlaBla
Aangezien er een andere versnellingsbak in zit is de kans aanwezig. 
Dat is alleen bij 1.6T2 vs 2.0 D2.
Dat is alleen bij 1.6T2 vs 2.0 D2.
[ Voor 23% gewijzigd door jadjong op 19-11-2018 17:52 ]
Bij mij was het de intro line V40 D2 ‘13. Daarna had ik de D2 ‘15. Die 2de laat ik geregeld nog afslaan. Dat had ik nooit bij die eerste. Echt een veel straffere koppeling zit er in de 2de.Strider schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:18:
[...]
Ik rij alweer 3 jaar een v40 D2 uit 2015, altijd vol lof geweest over de soepele koppeling. 2 maanden terug een proefrit gemaakt in een v40 T2 uit 2015 met 35k op de teller. De koppeling was alles behalve soepel. De eerste 10min voelde hij bijna hetzelfde aan maar daarna werd hij een stuk zwaarder.
Heeft de diesel een andere koppeling dan de benzine motor?
Op de site van Directlease staat bij de V40 cross country diesel dat deze maar 236liter bagageruimte heeft.
Klopt dit en zo ja hoe komt dat verschil, gezien 'ie volgens autoweek 335l heeft?
Klopt dit en zo ja hoe komt dat verschil, gezien 'ie volgens autoweek 335l heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door Hetisookwat op 20-11-2018 08:11 ]
Opgelost. Je MOET toch perse aan de laadkabel staan (helaas). Dan doet ie het wel. De vorige keer deed ie het ook niet aan de laadkabel, maar dat kwam omdat toen toevallig de stroom van de laadpaal wasmeermarco schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:57:
Bij mij werk pre-conditioning zowel aan de laadpaal als zonder. Er is wel verschil tussen binnen en buiten, binnen gaat de standkachel niet aan.meermarco schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:50:
[...]
Opgelost. Je MOET toch perse aan de laadkabel staan (helaas). Dan doet ie het wel. De vorige keer deed ie het ook niet aan de laadkabel, maar dat kwam omdat toen toevallig de stroom van de laadpaal was
Klopt. Maar ik had hem beide keren op BUITEN gezet. Deed niks. Aaan de laadpaal dus wel. Wellicht toch iets van een optie ofzo?TukkerTweaker schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:07:
[...]
Bij mij werk pre-conditioning zowel aan de laadpaal als zonder. Er is wel verschil tussen binnen en buiten, binnen gaat de standkachel niet aan.
[ Voor 51% gewijzigd door meermarco op 20-11-2018 11:18 ]
Je kan de 335l aanhouden. 236 is wel heel weinigHetisookwat schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:10:
Op de site van Directlease staat bij de V40 cross country diesel dat deze maar 236liter bagageruimte heeft.
Directlease wil dat je een V60 kiest zodat ze meer aan je verdienen
Edit: schijnbaar heeft de normale V40 diesel +/- 90 liter minder laadruimte dan de V40 benzine. Misschien dat het hier nog mee te maken heeft? Komt uit een Volvo boekje deze informatie
Alle leasemaatschappijen melden de 236l namelijk
[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 20-11-2018 18:49 ]
nice! Is deze niet helemaal te tunen naar 200 pk? *hint hint*MadMarky schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:14:
[...]
dealerfoto:
[Afbeelding]
Vast wel. En dan 20pk winst hebben? WhoohooRed devil schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:55:
[...]
nice! Is deze niet helemaal te tunen naar 200 pk? *hint hint*
Geen idee wat er met tuning nog te behalen is. Het vermogen is al voelbaar begrenst in de eerste twee versnellingen dus voor de aandrijflijn zal dat ook wel een ding zijn. Verder is de V40 vooral bedoeld voor woon-werk voor de vriendin en is er al een andere auto voor de leuke ritten. Wat dat betreft was een T3 of misschien zelfs een T2 eigenlijk ook al prima geweest
Oeps foutje, dacht dat je een T2 had :-). Desondanks komt er na tuning van T4 wel 64 Nm bij. Maar goed, T4 zal wel prima rijden ja.MadMarky schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:31:
[...]
Vast wel. En dan 20pk winst hebben? Whoohoo
Geen idee wat er met tuning nog te behalen is. Het vermogen is al voelbaar begrenst in de eerste twee versnellingen dus voor de aandrijflijn zal dat ook wel een ding zijn. Verder is de V40 vooral bedoeld voor woon-werk voor de vriendin en is er al een andere auto voor de leuke ritten. Wat dat betreft was een T3 of misschien zelfs een T2 eigenlijk ook al prima geweest
Weet je misschien hoe dit komt? Grotere tank, andere aandrijflijn?timmie271 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:43:
[...]
Edit: schijnbaar heeft de normale V40 diesel +/- 90 liter minder laadruimte dan de V40 benzine. Misschien dat het hier nog mee te maken heeft? Komt uit een Volvo boekje deze informatie
Alle leasemaatschappijen melden de 236l namelijk
Zal kijken of ik het vanmiddag op Google na kan vinden voor je en anders vraag ik het vrijdag op stage. Tankinhoud verschilt pas als je een nu verdwenen optie koos voor de vergrote tankinhoud. Weet niet echt waar het nu direct mee te maken heeft. In het ergste geval pak ik een sleutel van een benzine en diesel variant om het zelf te kunnen vergelijkenHetisookwat schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:13:
[...]
Weet je misschien hoe dit komt? Grotere tank, andere aandrijflijn?
@timmie271 Heb zelf een D4 gehad met 62 liter tank en die had "gewoon" de 335 liter. Hooguit dat je met de dubbele bodem wel liters kwijt raakt omdat de liters onder de bodem niet tellen? Geen idee. Maar dat een grotere tank ook een kleinere kofferbak oplevert is in ieder geval niet zo.
Maar als jij dit al meld word het alleen maar vreemder dat de diesel 90 liter minder laadruimte heeftJ0YR1D3R schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:00:
@timmie271 Heb zelf een D4 gehad met 62 liter tank en die had "gewoon" de 335 liter. Hooguit dat je met de dubbele bodem wel liters kwijt raakt omdat de liters onder de bodem niet tellen? Geen idee. Maar dat een grotere tank ook een kleinere kofferbak oplevert is in ieder geval niet zo.
De dubbele bodem is geloof ik niet zoveel. Het staat er ook echt specifiek alleen voor diesel die kleine laadbak.... Maar het mooie is dat dat ook nog eens alleen voor de V40 geld en niet voor de V40CC om het nog duidelijker te maken
Zijn er misschien uitvoeringen met een andere achterwielophanging? Multilink versus torsie-as wellicht?
Mogelijk zit er ook nog een verschil in het uitlaatsysteem in combinatie met het reservewiel. Er zijn V40's met compleet reservewiel in de kofferbak. Tevens is het uitlaatsysteem anders: de uitlaat ligt dan niet dwars (met als optie 2 uitlaatpijpen achter), maar ligt in de lengte aan de rechterkant, met verborgen uitlaatpijp.
Ja, wel. kan me nog iets herinneren van mijn bestelling, dat deze vragen moeilijk te beantwoorden waren, dus heb even de oude prijslijst er bijgezocht:jadjong schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:27:
Nee, niet binnen hetzelfde model.
https://volvo-tools-prd-m...40-MY2015-12-mei-2014.pdf
Zie bijv prijslijst V40:
Noodreservewiel (alleen i.c.m. laadvloer met twee niveaus / voor D2 Base,
Kinetic, Momentum & Summum en D4 hoeft het noodreservewiel niet met de
laadvloer gecombineerd te worden )
Hierbij is bij de D2 dus de uitlaat niet dwars gelegd, maar in de lengte.Uitlaateindpijp met verchroomd sierstuk links en rechts (D2 één uitlaateindpijp welke uit het zicht is geplaatst)
Ik reageerde op Reinier, maar je zat er stiekem tussen.
Is het niet zo dat bij laadruimte alleen het gedeelte boven de vlakke vloer wordt gemeten?
Maar volgens die prijslijst is het ongeacht het motorblok 335l bagageruimteGet!em schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:36:
[...]
Zie bijv prijslijst V40:
[...]
Hierbij is bij de D2 dus de uitlaat niet dwars gelegd, maar in de lengte.
Klopt, dat viel mij ook op. In de praktijk heb ik echter gereden met een D2 momentum en een D4 momentum, en er zat wel degelijk verschil in die twee qua kofferbak. maar dat kan ook aan de MY liggen, met wijzigingen.
https://www.svalaauto.nl/...V40_Cross_Country.pdf?v=0
Dan zie je dat die onder de laadvloer nog minder ruimte heeft. En alleen voor benzine uitvoeringen.
Nee, zie ook prijslijst bij de kleine lettertjes ***jadjong schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:06:
Ik reageerde op Reinier, maar je zat er stiekem tussen.Is het niet zo dat bij laadruimte alleen het gedeelte boven de vlakke vloer wordt gemeten?
En om de goede prijslijst voor de (CC) polar maar even te quoten waar die 236liter instaat voor diesels:ISO V211-2 Met achterbank opgeklapt, laadhoogte gelijk aan bovenzijde achterbank
ISO V211-1 Met achterbank neergeklapt, laadhoogte gelijk aan bovenzijde voorstoelen (excl. hoofdsteunen)
ISO V214-1 Met achterbank neergeklapt, laadhoogte gelijk aan plafond
Volumes inclusief 16 liter ruimte onder de laadvloer
Dan zie je dat die onder de laadvloer nog minder ruimte heeft. En alleen voor benzine uitvoeringen.
Volumes inclusief 5 liter ruimte onder de laadvloer voor Benzine uitvoeringen
[ Voor 45% gewijzigd door Get!em op 21-11-2018 15:12 ]
Mijn benzine V40 heeft een lage kofferbakvloer met een "balk" onder de rugleuning van de stoelen. Ik kan me zo voorstellen dat bij de modellen met kleinere kofferbak de vloer vlak blijft (en dus hoger is), dat zou best eens die 100L verschil kunnen maken.

Dan is alleen nog de vraag wanneer en waardoor. Ik heb bijv geen reservewiel maar enkel zo'n noodsetje.
@timmie271 is een (volwaardig) reservewiel niet soms een optie op deze auto's, waardoor de kofferbak kleiner wordt?

Dan is alleen nog de vraag wanneer en waardoor. Ik heb bijv geen reservewiel maar enkel zo'n noodsetje.
@timmie271 is een (volwaardig) reservewiel niet soms een optie op deze auto's, waardoor de kofferbak kleiner wordt?
Maar als je weer goed leest zie dat het alleen bij de V40 Polar is niet bij de V40CC PolarGet!em schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:02:
Klopt, dat viel mij ook op. In de praktijk heb ik echter gereden met een D2 momentum en een D4 momentum, en er zat wel degelijk verschil in die twee qua kofferbak. maar dat kan ook aan de MY liggen, met wijzigingen.
[...]
Nee, zie ook prijslijst bij de kleine lettertjes ***
[...]
En om de goede prijslijst voor de (CC) polar maar even te quoten waar die 236liter instaat voor diesels:
[...]
V40:
V40CC:
Er zijn ook nog wat mogelijke opties met verlaagde laadvloeren wat misschien ook nog het een en ander kan verklaren.MadMarky schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:39:
Mijn benzine V40 heeft een lage kofferbakvloer met een "balk" onder de rugleuning van de stoelen. Ik kan me zo voorstellen dat bij de modellen met kleinere kofferbak de vloer vlak blijft (en dus hoger is), dat zou best eens die 100L verschil kunnen maken.
[Afbeelding]

Noodreserverwiel is inderdaad een optie vanwege de standaardnoodsetje die minder ruimte en gewicht in beslag neemt. Maar waarom zou het dan alleen bij de V40 liters kosten en niet bij de V40CC? Zie straks het plaatje hierboven ergens.Dan is alleen nog de vraag wanneer en waardoor. Ik heb bijv geen reservewiel maar enkel zo'n noodsetje.
Zie hieronder ook de verschillen waarvan jij de bovenste hebt in je Volvo. Maar vind het vreemd als één zo'n klepje ervoor zorgt dat je 90l minder laadruimte hebt

Wat een vraag over de kofferbak van de V40 wel niet losbrengt dankzij de leasemaatschappijen
Eten duurde nog eventjes voor het klaar was dus maar alvast wat zoekwerk gedaan
[ Voor 14% gewijzigd door timmie271 op 21-11-2018 18:14 ]
Wat zien mijn ogen zojuist bij Deurwaarders UK? Een mooie S80 die een klem krijgt.
Mijn D2 heeft zo op het zicht exact dezelfde kofferbak. Geen reservewiel ook, zou redelijk bizar zijn als er toch ergens 100L ergens ligtMadMarky schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:39:
[Afbeelding]
Ik heb een reservewiel (er later ingekocht), met een dubbele bodem (die ik al wel had).
Het is inderdaad veel ruimte wat je "verliest" maar ik heb er dan wel gereedschap en dergelijk in liggen, zodat die niet los ligt.
EN voor degene die de vraag niet of nauwelijks durven te stellen, het is nog steeds een thuiskomertje.
Voor zover ik weet, is er nooit een volwaardig reserve wiel leverbaar geweest voor de V40 (vanaf 2012).
Het is inderdaad veel ruimte wat je "verliest" maar ik heb er dan wel gereedschap en dergelijk in liggen, zodat die niet los ligt.
EN voor degene die de vraag niet of nauwelijks durven te stellen, het is nog steeds een thuiskomertje.
Voor zover ik weet, is er nooit een volwaardig reserve wiel leverbaar geweest voor de V40 (vanaf 2012).
Oh zeker wel, hier ligt gewoon een volwaardige band op stalen velg als reservewiel in de V40. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dag ik de auto niet nieuw gekocht heb maar het past dus wel in ieder gevalRinaldootje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:12:
Ik heb een reservewiel (er later ingekocht), met een dubbele bodem (die ik al wel had).
Er passen ook wel twee of drie volwaardige wielen in de kofferbak, maar de vraag is hoeveel ruimte je dan nog overhoudtR2D2 schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:26:
[...]
Oh zeker wel, hier ligt gewoon een volwaardige band op stalen velg als reservewiel in de V40. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dag ik de auto niet nieuw gekocht heb maar het past dus wel in ieder geval
Ik heb gisteren met mijn V70 een lekke band gereden en had gelukkig een thuiskomertje maar ik wel kijken of daar een echt wiel in past - ik vermoed van wel. Stalen velg kost niet veel, en een band hoeft ook niet premium te zijn om 130 mee te rijden. Iemand ervaring met het plaatsen van een echt wiel onder de laadvloer van de V70 2012?
[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 25-11-2018 11:16 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Scherp!MadMarky schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:09:
[...]
Er passen ook wel twee of drie volwaardeige wielen in de kofferbak, maar de vraag is hoeveel ruimte je dan nog overhoudtWaar ligt ie bij jou, onder die dubbele bodem of gewoon los achterin?
Ik zal het deze week ook even meten. Waar heb jij het nu mee gemeten? Via de telefoon?Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:45:
Heb ondertussen enkele metingen gedaan. Tijdens het accelereren heb ik steeds een 'rolling start' gedaan om de gasrespons uit te sluiten. Dus bij 50-90 in drie ben ik vanaf 40 vol op het gas gegaan en heb de timer gestart bij 50 en gestopt bij 90 (op de teller).
@mydogisgone
Klopt, via stopwatch op telefoon getest met meerdere runs en dan een gemiddelde genomen.mydogisgone schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:30:
[...]
Ik zal het deze week ook even meten. Waar heb jij het nu mee gemeten? Via de telefoon?
Ach, hoe vaak heb je een lekke bandfranssie schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:15:
Ik heb gisteren met mijn V70 een lekke band gereden en had gelukkig een thuiskomertje maar ik wel kijken of daar een echt wiel in past - ik vermoed van wel. Stalen velg kost niet veel, en een band hoeft ook niet premium te zijn om 130 mee te rijden. Iemand ervaring met het plaatsen van een echt wiel onder de laadvloer van de V70 2012?
Koop dan gewoon voor 15 euro een bandenreparatieset. Binnen 10 minuten heb je de band gefikst en nog een keer 15 euro voor hobbybob compressor en je hebt in 99% van de gevallen geen reservewiel nodig.
Voor die ene procent rij je dan met je thuiskomertje naar huis
Het enige nadeel is dat je de lek die je hebt niet te groot mag zijn en alleen in het middelste gedeelte van de band... In de wang of al meer naar de buitenkant van het loopvlak en het wil niet dichten... Aan de andere kant zeul je met een reserveband wel even flink wat loze kg's mee wat ook nog een ruimte kostybos schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:19:
[...]
Ach, hoe vaak heb je een lekke band
Koop dan gewoon voor 15 euro een bandenreparatieset. Binnen 10 minuten heb je de band gefikst en nog een keer 15 euro voor hobbybob compressor en je hebt in 99% van de gevallen geen reservewiel nodig.
Voor die ene procent rij je dan met je thuiskomertje naar huis
Wang is inderdaad band total loss, daar een prop in is vragen om ellende.timmie271 schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:22:
[...]
Het enige nadeel is dat je de lek die je hebt niet te groot mag zijn en alleen in het middelste gedeelte van de band... In de wang of al meer naar de buitenkant van het loopvlak en het wil niet dichten... Aan de andere kant zeul je met een reserveband wel even flink wat loze kg's mee wat ook nog een ruimte kost![]()
Maar, ik heb in de 15 jaar dat ik rij slechts 1 maal een lekke band gehad en rij ze toch meestal aardig op.
(laatst tot op het canvas, op zondag gezien
Je weet dat het minimum 1.6mm is heybos schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:25:
[...]
Wang is inderdaad band total loss, daar een prop in is vragen om ellende.
Maar, ik heb in de 15 jaar dat ik rij slechts 1 maal een lekke band gehad en rij ze toch meestal aardig op.
(laatst tot op het canvas, op zondag geziendacht dat het wel meeviel qua slijtage. Had vrijdag een afspraak staan voor de winterbanden. Die toch maar naar maandag verplaatst
Als je met minder op de weg word gepakt door de politie krijg je een boete en mag je geloof ik naar de dichtstbijzijnde garage rijden om ze te laten vervangen
Klopt, sta je's nachts in de middel of nowhere anderhalf uur op de Volvo assistance (dan dus ANWB) te wachten.timmie271 schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:22:
[...]
Het enige nadeel is dat je de lek die je hebt niet te groot mag zijn en alleen in het middelste gedeelte van de band... In de wang of al meer naar de buitenkant van het loopvlak en het wil niet dichten...
Ach die paar kilo op een V70 merk je echt niet en die ruimte? Door het dubbellaags klepsysteem in de hondebak van de V70 ben je zo een liter of 150 kwijt, of je er iets in hebt of niet.Aan de andere kant zeul je met een reserveband wel even flink wat loze kg's mee wat ook nog een ruimte kost![]()
Net vandaag bij de garage gekeken, met het systeem erin past het niet. Misschien dat ik zelf een laadvloertje maak. Toch wel fijn om na een lekke band weer 130 te kunnen rijden. De volvo garage was soweiso verbaasd dat ik een thuisbrenger had in de auto (2012).
Soms heb ik jaren geen lekke band, soms twee maal per jaar. Het hangt er erg vanaf hoe (vaak) de lokale wegbeheerder de weg schoonmaakt schijnt.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat halfbakken reservewiel is een optie die je op alle modeljaren V70 aan kon klikken. Zelf vind ik zo'n ding ook wel fijn, een wiel zelf kunnen wisselen is altijd sneller dan wachten op iemand die het voor je doet.
Al is de standaard meegeleverde krik bij alle auto's een ramp voor je knokkels.
Het valt me de laatste tijd op dat de achterruitverwarming altijd aanstaat als ik de auto start. Dit is voor het eerst dat ik dit zie, voorgaande winters heb ik dit niet gezien (ik rij de auto pas 4 jaar, dus dat moet opgevallen zijn in vorige winters). Is dit een instelling, of een nieuw feature wat ze bij onderhoud hebben aangezet? Het gaat om een MY2015 V40 D4.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat is instelbaar, dat hij automatisch aangaat bij starten in de kou. Dus wellicht dat iemand die instelling veranderd heeft?zonoskar schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:55:
Het valt me de laatste tijd op dat de achterruitverwarming altijd aanstaat als ik de auto start. Dit is voor het eerst dat ik dit zie, voorgaande winters heb ik dit niet gezien (ik rij de auto pas 4 jaar, dus dat moet opgevallen zijn in vorige winters). Is dit een instelling, of een nieuw feature wat ze bij onderhoud hebben aangezet? Het gaat om een MY2015 V40 D4.
Zit in My Car onder klimaatinstellingen, autom. ontdooien achter.
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 28-11-2018 12:04 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
Ik zal de grap wel ergens missen maar wat is er leuk aan acceleratiemetingen met een 120pk eco-hok?mydogisgone schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:30:
[...]
Ik zal het deze week ook even meten. Waar heb jij het nu mee gemeten? Via de telefoon?
@mydogisgone probeert erachter te komen of zijn D2 chipped of stock is.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:09:
[...]
Ik zal de grap wel ergens missen maar wat is er leuk aan acceleratiemetingen met een 120pk eco-hok?
Verwijderd
Aha vandaar. Ten eerste lijkt de onderzoeksmethode mij niet heel betrouwbaar met willekeurige mensen onder willekeurige omstandigheden. Ten tweede, volgens Rica zou hij er 25pk/60Nm bij moeten krijgen met een chip. Niet zo heel spannend dus, als de auto zo prima rijdt zou ik er vrede mee hebben.ndthien schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:29:
[...]
@mydogisgone probeert erachter te komen of zijn D2 chipped of stock is.
Hij voelt te snel voor een standaard d2. Vandaar dat ik dit even zeker wil weten.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:43:
[...]
Aha vandaar. Ten eerste lijkt de onderzoeksmethode mij niet heel betrouwbaar met willekeurige mensen onder willekeurige omstandigheden. Ten tweede, volgens Rica zou hij er 25pk/60Nm bij moeten krijgen met een chip. Niet zo heel spannend dus, als de auto zo prima rijdt zou ik er vrede mee hebben.
Die krik vind ik nog kunnen. Vorig jaar in Denemarken ook een lekke band gereden. De eerste bout kreeg ik los, bij de 2de bout begon de meegeleverde sleutel te plooien, en bij de 3de bout was de sleutel naar de kl*te. Kon ik nog de pechverhelping bellen en een uurtje wachten. (die hebben dan die 3 bouten terug vastgezet, de band volgepompt en me naar een bandencentrale achter de hoek doorverwezenjadjong schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:53:
Dat halfbakken reservewiel is een optie die je op alle modeljaren V70 aan kon klikken. Zelf vind ik zo'n ding ook wel fijn, een wiel zelf kunnen wisselen is altijd sneller dan wachten op iemand die het voor je doet.Al is de standaard meegeleverde krik bij alle auto's een ramp voor je knokkels.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Rij even langs bij een Volvo garage die zowel Rica als Polestar aanbiedt en vraag even of ze hem kunnen uitlezen. 100% zekerheid.
Stoplichtsprintjes hiervoor doen is natuurlijk fun, maar levert 0% goed resultaat op als antwoord op je vraag.
Stoplichtsprintjes hiervoor doen is natuurlijk fun, maar levert 0% goed resultaat op als antwoord op je vraag.
Hangt er natuurlijk bij je langs gaat. DVX Performance zou al een groter resultaat moeten geven (60pk/100Nm).Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:43:
[...]
Aha vandaar. Ten eerste lijkt de onderzoeksmethode mij niet heel betrouwbaar met willekeurige mensen onder willekeurige omstandigheden. Ten tweede, volgens Rica zou hij er 25pk/60Nm bij moeten krijgen met een chip. Niet zo heel spannend dus, als de auto zo prima rijdt zou ik er vrede mee hebben.
https://dvxperformance.co...v40-cc/2015-/5058/20-d2/1
Zeker bij de tussensprints die ik heb gedaan in een te hoge versnelling ga je echt wel verschil merken als de koppelcurve anders is. Dat gaat hard opvallen en dan maken die onnauwkeurigheden volgens mij niet uit. Het gaat meer om het algemene plaatje.
Verder heb ik vrij duidelijk omschreven wat mijn omstandigheden waren (rolling start, min of meer windstil, eco banden 16')
Verwijderd
Want dan is hij iets minder langzaamLambo LP670 SV schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:58:
[...]
Hangt er natuurlijk bij je langs gaat. DVX Performance zou al een groter resultaat moeten geven (60pk/100Nm).
https://dvxperformance.co...v40-cc/2015-/5058/20-d2/1
Zeker bij de tussensprints die ik heb gedaan in een te hoge versnelling ga je echt wel verschil merken als de koppelcurve anders is.
heel verstandig. Ik heb altijd gewoon een oud goedkoop doppensetje (fijn zo'n ratel) in de auto liggen.Arator schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:22:
[...]
Die krik vind ik nog kunnen. Vorig jaar in Denemarken ook een lekke band gereden. De eerste bout kreeg ik los, bij de 2de bout begon de meegeleverde sleutel te plooien, en bij de 3de bout was de sleutel naar de kl*te. Kon ik nog de pechverhelping bellen en een uurtje wachten. (die hebben dan die 3 bouten terug vastgezet, de band volgepompt en me naar een bandencentrale achter de hoek doorverwezen). Sindsdien een goeie stalen kruissleutel in de wagen liggen.
huh? Dus als een dragracer eerst 500pk heeft en daarna 1000pk, zou hij 2x zo'n snelle tijd moeten rijden? nou nee hoorjadjong schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:52:
Met 20% extra vermogen zou je ook ~20% winst terug moeten zien in de tijden.
Zolang je voldoende grip hebt is dat inderdaad het geval, totdat je een snelheid bereikt waarbij de lucht- en rolweerstand significant wordt.PdeBie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:49:
[...]
huh? Dus als een dragracer eerst 500pk heeft en daarna 1000pk, zou hij 2x zo'n snelle tijd moeten rijden? nou nee hoor
Mijn D2 heeft 120pk. Die gaat van 0-100 in 10~11 seconden? Als ik die zou laten modificeren tot 240pk gaat hij echt niet ineens in 5~6 seconden naar de 100.
Een T4 (190 pk) gaat in 7.8 seconden naar de 100. Zou een Volvo met 240 pk dan niet makkelijk de 5-6 seconden kunnen halen?
De V40 T5 met 254pk gaat in 6,1 seconden naar de 100. Dus je blijft boven de 6 met 240pk heb ik het vermoedenndthien schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:48:
Een T4 (190 pk) gaat in 7.8 seconden naar de 100. Zou een Volvo met 240 pk dan niet makkelijk de 5-6 seconden kunnen halen?
Een "fabrieks" V40 T5 heeft standaard 245 pk en 350 NM.Tankiej schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:38:
[...]
De V40 T5 met 254pk gaat in 6,1 seconden naar de 100. Dus je blijft boven de 6 met 240pk heb ik het vermoeden
Je hebt de Polestar tuning nodig om naar 254 pk en 400 NM te gaan.
Dan wordt het optrekken van 0 naar 100 km/h van 6,3sec naar 6,2sec.
En daar betaal je dan heel veel geld voor.
Wel gaat de bak (GearTronics 8 speed) beter met het koppel om.
Jij hebt het over de 'nieuwe' T5, de viercilinder. Ik bedoel de 'oude' vijfcilinder T5, die heeft 254pk (prijslijst V40 2013 waar de oude T5 nog in staat).Rinaldootje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:06:
[...]
Een "fabrieks" V40 T5 heeft standaard 245 pk en 350 NM.
Je hebt de Polestar tuning nodig om naar 254 pk en 400 NM te gaan.
Dan wordt het optrekken van 0 naar 100 km/h van 6,3sec naar 6,2sec.
En daar betaal je dan heel veel geld voor.
Wel gaat de bak (GearTronics 8 speed) beter met het koppel om.
Allemaal lekker belangrijk. Hoe vaak gaat iemand van 0 naar 100? Tussensprints zijn wat dat betreft veel interessanter en dan alleen de 100-120 of 120-130.
iets heel anders, heeft iemand al eens succesvol de internetverbinding met de auto gedeeld?
Bij mij duurt het heel lang als ik ervoor kies om internet via de BT verbinding op de telefoon te gebruiken en eindigt altijd met het bericht dat het niet lukte. hotspot ed. staat wel gewoon aan op de telefoon. (iOS)
Bij mij duurt het heel lang als ik ervoor kies om internet via de BT verbinding op de telefoon te gebruiken en eindigt altijd met het bericht dat het niet lukte. hotspot ed. staat wel gewoon aan op de telefoon. (iOS)
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Welk MY? Welk systeem. Sensus Connect?Arjan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:25:
iets heel anders, heeft iemand al eens succesvol de internetverbinding met de auto gedeeld?
Sensus Connect van mijn eerdere MY15 V40: BT verbinden voor internet heb ik daarbij nooit echt goed werkend gekregen. Wifi daarentegen wel. Maar je moest expliciet naar het Internet Connect menu gaan om dat voor elkaar te krijgen.
Van mijn eerdere MY13, Sensus Connected Touch was Wifi bijzonder makkelijk te realiseren.
MY14, eerst had ik een iphone 5s, dacht dat het daaraan lag, maar nu heb ik een XR en werkt het nog niet, vandaar mijn vraag. Hoe werkt het delen via wifi? Ik dacht dat je alleen kon connecten op het wifi netwerk van de auto, niet andersom.
S60 MY2017 Sensus Connect. Werkt prima, maar gebruik het alleen voor de betere verkeersinformatie. De apps uit het sensus systeem gebruik ik helemaal niet. Ik deel mijn verbinding vanuit een Samsung Galaxy S8 Plus.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hey! Vraagje; ik ben op zoek naar een Volvo V70 van 15+ jaar oud en heb er nu een gevonden waar ik Do een proefrit mee ga maken. Het is V70 XC, benzine, met 170k op de teller. Zijn er bij deze auto zaken waar ik als praktische leek op moet letten? Ga als 'ie okay is in ieder geval nog even een teller check aanvragen.
https://niels.nu
Ja, dat kost 2E toch tegenwoordig?MadMarky schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:59:
Wat bedoel je met een teller check?
Als je het kenteken weet en het geen import auto is kun je online bij de RDW zo zien of de kilometerstand logisch is.
Ik heb expres een leasecontract van twee jaar (sowieso vind ik een korte verplichting fijn) om daarna wellicht over te stappen op die Lynk en Co. Maar helaas, klonk al te mooi om waar te zijn:
https://www.autogids.be/a...e-lynk-co-volvo-gent.html
Een volledige uitdraai van de tellerstanden misschien, maar een algemeen oordeel (logisch/niet-logisch) staat er gewoon bij vermeld als je online de kentekengegevens opvraagt.
Via het automodem gedaan, werkt prima...Arjan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:25:
Het lijkt een import auto te zijn dus dat kunnen ze niet bepalen helaas.MadMarky schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:13:
Een volledige uitdraai van de tellerstanden misschien, maar een algemeen oordeel (logisch/niet-logisch) staat er gewoon bij vermeld als je online de kentekengegevens opvraagt.

Zoals je kan zien kan ik niet via wifi connecten. Ik zal het komend jaar eens aan de dealer vragen bij onderhoud, lig er verder niet wakker van, maar vind het wel verbazend dat het niet werkt.
Hoe werken de nieuwe Volvo veiligheidssystemen precies?
Ik reed gisteren op een stilstaande V90 af, maar met de intentie om links in te voegen.
Toen reed een BMW het gaat dicht, waardoor ik even echt gas moest geven. Op zich voldoende ruimte, maar ik reed uiteindelijk wel wat harder, toen ik aar links ging.
Gingen de knipperlichten van de Volvo V90 knipperen. Ik denk dat hij mij te snel zag naderen en een botsing verwachtte.
De bestuurder zat daarna wild te gebaren, wat ik volledig genegeerd heb
Maar wat gebeurt er in zijn auto precies?
Ik reed gisteren op een stilstaande V90 af, maar met de intentie om links in te voegen.
Toen reed een BMW het gaat dicht, waardoor ik even echt gas moest geven. Op zich voldoende ruimte, maar ik reed uiteindelijk wel wat harder, toen ik aar links ging.
Gingen de knipperlichten van de Volvo V90 knipperen. Ik denk dat hij mij te snel zag naderen en een botsing verwachtte.
De bestuurder zat daarna wild te gebaren, wat ik volledig genegeerd heb
Maar wat gebeurt er in zijn auto precies?
Radar + laser. Aangezien jij een V60 hebt, met ook radar + laser zou dat ook nog meegespeeld kunnen hebben.
Radar heb je alleen als je Adaptive cruise en/of Bliss hebt.
Ik weet in iedergeval dat de citysafety op basis van alleen laser dikwijls de fout in ging bij mij. Voornamelijk onder de omstandigheden dat het miezerige regen was in combinatie bijv met de camera portalen. Die camera portalen hebben soms een infrarood lamp. Bekende plek was de brug A28 over de ijssel voor mij.
Toen ik vervolgens de volgende auto met radar + laser had, was dat effect weg. Maar vervolgens ging hij wel sneller af bij slagbomen of bij een heg/bosje op het eind van een parkeervak.
Op moment dat het systeem wat ziet wat lijkt op mogelijk aankomend incident gaan de remmen in voorbereiding (als je op dat moment de rem aantikt, rem je harder en sneller). Je lampen kunnen gaan knipperen en binnen klinkt een geluids signaal. Pas op het allerlaatste moment gaat de computer zelf remmen.
Radar heb je alleen als je Adaptive cruise en/of Bliss hebt.
Ik weet in iedergeval dat de citysafety op basis van alleen laser dikwijls de fout in ging bij mij. Voornamelijk onder de omstandigheden dat het miezerige regen was in combinatie bijv met de camera portalen. Die camera portalen hebben soms een infrarood lamp. Bekende plek was de brug A28 over de ijssel voor mij.
Toen ik vervolgens de volgende auto met radar + laser had, was dat effect weg. Maar vervolgens ging hij wel sneller af bij slagbomen of bij een heg/bosje op het eind van een parkeervak.
Op moment dat het systeem wat ziet wat lijkt op mogelijk aankomend incident gaan de remmen in voorbereiding (als je op dat moment de rem aantikt, rem je harder en sneller). Je lampen kunnen gaan knipperen en binnen klinkt een geluids signaal. Pas op het allerlaatste moment gaat de computer zelf remmen.
[ Voor 18% gewijzigd door Get!em op 05-12-2018 14:23 ]
Bij een XC zou ik me even verdiepen in het type differentieel dat de auto heeft.Hydra schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:50:
Hey! Vraagje; ik ben op zoek naar een Volvo V70 van 15+ jaar oud en heb er nu een gevonden waar ik Do een proefrit mee ga maken. Het is V70 XC, benzine, met 170k op de teller. Zijn er bij deze auto zaken waar ik als praktische leek op moet letten? Ga als 'ie okay is in ieder geval nog even een teller check aanvragen.
Zie o.a. https://www.volvoforums.o...e/index.php/t-144353.html voor wat achtergrond over het wel/niet hebben van een Haldex differentieel tbv AWD.
Conclusie is volgens mij dat je meer risico loopt als het "pre-Haldex" is dan wanneer je auto een Haldex systeem heeft. Aangezien je V70 XC zegt en niet XC70 vermoed ik dat het exemplaar dat je op het oog hebt pre-Haldex is.
Ben geen expert, maar ben toevallig op jacht naar min of meer hetzelfde.
Ik vraag me even af, waarom zou je je auto aan de hotspot van je telefoon willen hangen? Wat heeft dat voor toegevoegde waarde eigenlijk? Ik rij nu al voor het 5de jaar een V40 maar heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan waarom je dat zou willen...AllSeeyinEye schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:20:
S60 MY2017 Sensus Connect. Werkt prima, maar gebruik het alleen voor de betere verkeersinformatie. De apps uit het sensus systeem gebruik ik helemaal niet. Ik deel mijn verbinding vanuit een Samsung Galaxy S8 Plus.
Dus wat zijn de extra opties die je dan opeens krijgt die je niet hebt als je de auto met je bluetooth verbindt (voor bijv. Spotify luisteren).
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Betere verkeersinformatie.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
En kinderen die de WIFI kunnen benutten van de auto zelf met de dataSIM in de auto.Juancho schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:56:
[...]
Ik vraag me even af, waarom zou je je auto aan de hotspot van je telefoon willen hangen? Wat heeft dat voor toegevoegde waarde eigenlijk? Ik rij nu al voor het 5de jaar een V40 maar heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan waarom je dat zou willen...![]()
Dus wat zijn de extra opties die je dan opeens krijgt die je niet hebt als je de auto met je bluetooth verbindt (voor bijv. Spotify luisteren).
1. Verkeersinformatie op welke manier? Update de navigatie van de V40 zelf dan via de hotspot of hoe moet ik dat zien?
2. Als je je kinderen de wifi wil laten benutten, dan kunnen ze toch gewoon rechtstreeks op telefoon/tablet connecten met jouw hotspot? Waarom moet de V40 er dan tussen zitten?
2. Als je je kinderen de wifi wil laten benutten, dan kunnen ze toch gewoon rechtstreeks op telefoon/tablet connecten met jouw hotspot? Waarom moet de V40 er dan tussen zitten?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Zonder internetverbinding gebruikt de navigatie verkeersinfo uit RDS of iets dergelijks. Met internet gebruikt het veel gedetailleerdere en meer up to date RTTI verkeersinfo.Juancho schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:39:
1. Verkeersinformatie op welke manier? Update de navigatie van de V40 zelf dan via de hotspot of hoe moet ik dat zien?
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 07-12-2018 06:55 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Zat standaard in mijn auto.jadjong schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:03:
Moet je die functie wel laten installeren door de dealer. RTTI upgrade voor een euro of 50.-
Dit heeft de dealer mij uitgelegd, dan moet je toch een 2de kaartje ofzo in een gleufje doen die in je dashbord kastje zit? Soort dual sim? Ik zal eens kijken straks of ik mijn V40 via Wifi kan verbinden met mijn telefoon. Denk eerlijk gezegd niet dat ik die optie heb, ook al heb ik de laatste versie van de V40.Orion84 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:04:
[...]
Zonder internetverbinding gebruikt de navigatie verkeersinfo uit RDS of iets dergelijks. Met internet gebruikt het veel gedetailleerdere en meer up to date RTTI verkeersinfo.