Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 140 141 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 13:03

Dawn

..Sworn to the Dark..

pinda powerrr schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:44:
Bescherming tegen de aso-Audi's :+

FitcamX dashcam. Mooi weggewerkt en valt niet op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
He! Bekende dashcam :D
Die heb ik laatst ook in mijn auto geknutseld.. bevalt heel erg prima.
Heb je er ook een grotere SD kaart in gezet @pinda powerrr of dat niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXJTQjgf5uQfoqDTnyX-H7B1F6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KH7lvHQMNXc1n5DqgNpooj5q.jpg?f=fotoalbum_large

Naja, je moet een beetje inzoomen maar dit was van het weekend (:

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max 512GB || Ride: MY2017 Volvo V60 Polestar at 125k km


  • pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 08:15

pinda powerrr

Slow down...

Dawn schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:21:
[...]

He! Bekende dashcam :D
Die heb ik laatst ook in mijn auto geknutseld.. bevalt heel erg prima.
Heb je er ook een grotere SD kaart in gezet @pinda powerrr of dat niet?

[Afbeelding]

Naja, je moet een beetje inzoomen maar dit was van het weekend (:
Die grotere kaart moet ik nog even aanschaffen, maar komt er wel.

Was het polarized filter vergeten te bestellen, dus die komt ook nog.

Waiting on the world to change


  • Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 13:03

Dawn

..Sworn to the Dark..

Via Aliexpress zeiden ze dat er geen Polarisatiefilter was voor de 2017 v60… maar opnde site zelf staat van wel, ik weet alleen niet welke het is 😅

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max 512GB || Ride: MY2017 Volvo V60 Polestar at 125k km


  • The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Dawn schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:55:
Via Aliexpress zeiden ze dat er geen Polarisatiefilter was voor de 2017 v60… maar opnde site zelf staat van wel, ik weet alleen niet welke het is 😅
Als je een FITCAMX-camera in China hebt gekocht dan zou dit filter moeten passen. Dat is waar de de pagina van de dashcam naar refereert.

[edit]
Deze zou voor de achtercamera zijn, maar ik twijfel of die past. Mijn achter camera ziet er anders uit. Moet eens kijken en het e.e.a. opmeten.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 12-03-2026 22:30 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!


  • pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 08:15

pinda powerrr

Slow down...

The Zep Man schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:26:
[...]


Als je een FITCAMX-camera in China hebt gekocht dan zou dit filter moeten passen. Dat is waar de de pagina van de dashcam naar refereert.

[edit]
Deze zou voor de achtercamera zijn, maar ik twijfel of die past. Mijn achter camera ziet er anders uit. Moet eens kijken en het e.e.a. opmeten.
Mijn order is dus al twee keer geannuleerd. Zou niet compatible zijn met mijn dashcam 8)7 ik bestel dus gewoon het CPL filter die bij de front camera aanbevolen wordt.

Waiting on the world to change


  • Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 13:03

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik heb mijn FitcamX via de officiele AliExpress shop gekocht en de adviseur/support zei mij al dat het filter niet zou passen op de 2017 V60 Dashcam. Daar had ik namelijk specifiek om gevraagd @The Zep Man . Op de FitcamX website direct staan ook geen model/typenummers 😅

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max 512GB || Ride: MY2017 Volvo V60 Polestar at 125k km


  • pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 08:15

pinda powerrr

Slow down...

Dawn schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:22:
Ik heb mijn FitcamX via de officiele AliExpress shop gekocht en de adviseur/support zei mij al dat het filter niet zou passen op de 2017 V60 Dashcam. Daar had ik namelijk specifiek om gevraagd @The Zep Man . Op de FitcamX website direct staan ook geen model/typenummers 😅
Heb nu al paar keer met support heen en weer gemaild. Screenshot erbij van hun eigen website met wat ze aanraden. Toch zeggen ze dat het filter niet zou passen.

Apart.....waarom zet je het erbij dan?

@Dawn welke sd kaart gebruik jij?

[ Voor 3% gewijzigd door pinda powerrr op 13-03-2026 12:19 ]

Waiting on the world to change


  • Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 13:03

Dawn

..Sworn to the Dark..

pinda powerrr schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:18:
[...]
...

..

@Dawn welke sd kaart gebruik jij?
Ik heb er een uitvoering: Samsung EVO Plus microSD (2024) 256GB ingezet; een grotere kaart past niet volgens de specs.

opname fragmenten van 3 min @4k zonder geluid als setting van de dashcam

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max 512GB || Ride: MY2017 Volvo V60 Polestar at 125k km


  • danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:37
Hier ook een tevreden gebruiker van de FitcamX. Kwam direct van pas: in december geïnstalleerd in de V90, half januari in Oostenrijk frontaal aangereden door een tegenligger in de slip. Auto total loss, maar alles keurig op camera (incl. gevloek:)). Vervolgens hoef je bij de verzekeraar nog maar weinig uit te leggen. Ik kan het iedereen dus van harte aanbevelen (die dashcam dan).

  • rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:11
pinda powerrr schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:44:
Bescherming tegen de aso-Audi's :+

FitcamX dashcam. Mooi weggewerkt en valt niet op.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had altijd de illusie dat je met een hoop kabels (in het zicht) zit, ziet er mooi uit, ook besteld, Bedankt voor de tip! _/-\o_

  • Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 19:34
Binnenkort lever ik mijn BMW iX1 in. Ik kijk naar een vervanger uit de Volvo-lijn en ga hem vooral prive rijden (Max 15k per jaar)

Proefrit staat voor volgende week in een XC40. Maar er zijn zoveel types en motoren. Los van elektrisch is hybride ook een optie. Is de T4/T5 fan de beste lijn om te volgen voor vlotter vermogen?


Nog tips waar ik specifiek naar moet kijken en op moet letten qua onderhoud? (Ik zoek idealiter tot max 100k op de teller, en Max 5 jaar oud))

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1


  • Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 13:03

Dawn

..Sworn to the Dark..

Griffin2k schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:47:
Binnenkort lever ik mijn BMW iX1 in. Ik kijk naar een vervanger uit de Volvo-lijn en ga hem vooral prive rijden (Max 15k per jaar)

Proefrit staat voor volgende week in een XC40. Maar er zijn zoveel types en motoren. Los van elektrisch is hybride ook een optie. Is de T4/T5 fan de beste lijn om te volgen voor vlotter vermogen?


Nog tips waar ik specifiek naar moet kijken en op moet letten qua onderhoud? (Ik zoek idealiter tot max 100k op de teller, en Max 5 jaar oud))
Het is een beetje afhankelijk van het model wat je wil, voor de XC40 kan je een T5 benzine krijgen;
Voor de S/V60 (of 90) kan je tm 2021 nog een T6 benzine krijgen, daarna werden het PIH’s.
Let wel, de oudere serie draait op Sensus infotainment waar dit later Google auto werd, ik ben alleen even kwijt vanaf welk jaar dat is. Dit laatste is eigenlijk het grootste verschil.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max 512GB || Ride: MY2017 Volvo V60 Polestar at 125k km


  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mooie Volvo vandaag gezien…


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U96QfiorLqGda06pA7HziHM6Axw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzNQaAKypn9Y96NjunvYeIsl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9JRSXWc08oTnTaE5wDpGwn_8iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Ee02MOq5eTVDLdSCpaBmboE.jpg?f=fotoalbum_large

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dat is mijn all time favorite Volvo! O+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

In de categorie "kleine upgrades":

Recentelijk heb ik in een Volvo V60 uit 2012 de achteruitkijkspiegel vervangen voor een model met kompas. Dat ziet er zo uit (niet mijn foto, maar zelfde model spiegel):

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/2vsAAeSwOqpp1uY6/s-l1200.jpg

Maakt de wagen net even een tandje luxer. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!


  • kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:41

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb een V60 uit 2020 op het oog.


zijn er buiten de onderstaande punten nog punten waar ik op zou moeten letten bij dit model?
  1. Heeft hij volledige Volvo-onderhoudshistorie?
  2. Zijn de banden recent?
  3. Wat kost het Selekt-garantiepakket?
  4. Kunnen ze er een onderhoudsbeurt bij doen?
  5. Schokken bij wegrijden.Hard terugschakelen.Nadenken voordat hij terugschakelt.
  6. Elektrische achterklep,Schokkerig bewegen.Halverwege stoppen.Krakende geluiden.
  7. Geen accuwaarschuwingen.Geen storingslampjes.Start-stop werkt normaal.
  8. Zijn de schijven al vervangen? Zijn de blokken recent vervangen?

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |


  • chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
kromme schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:36:
Ik heb een V60 uit 2020 op het oog.


zijn er buiten de onderstaande punten nog punten waar ik op zou moeten letten bij dit model?
  1. Heeft hij volledige Volvo-onderhoudshistorie?
  2. Zijn de banden recent?
  3. Wat kost het Selekt-garantiepakket?
  4. Kunnen ze er een onderhoudsbeurt bij doen?
  5. Schokken bij wegrijden.Hard terugschakelen.Nadenken voordat hij terugschakelt.
  6. Elektrische achterklep,Schokkerig bewegen.Halverwege stoppen.Krakende geluiden.
  7. Geen accuwaarschuwingen.Geen storingslampjes.Start-stop werkt normaal.
  8. Zijn de schijven al vervangen? Zijn de blokken recent vervangen?
Welk type motor. De B3 en B4 motor heeft issues met de riem die door de olie loopt. Op volvo-forum is daar meer over te vinden. Als die riem klapt kan je grote problemen hebben. Er is een revisie mogelijk waarbij hij wordt vervangen door een ketting.

  • kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:41

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

chris vw schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:08:
[...]

Welk type motor. De B3 en B4 motor heeft issues met de riem die door de olie loopt. Op volvo-forum is daar meer over te vinden. Als die riem klapt kan je grote problemen hebben. Er is een revisie mogelijk waarbij hij wordt vervangen door een ketting.
2 liter

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |


  • jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat zijn ze allemaal...

  • chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Klopt zijn allemaal 2 liter. Volgens mij hebben de plugin modellen(T6, T8) niet die riem. En ook de eerdere 2020 modellen T4 en T5 niet. Gaat om de B3, B4 B5.

[ Voor 13% gewijzigd door chris vw op 15-06-2026 23:29 ]


  • kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:41

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Als ik dot zo lees is dit een auto wat je juist niet wil

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

JB

Cédric roelt!

Een MY21 zou potentieel een B-reeks motor kunnen hebben, ik reed 1 van de eerst geleverde in november 2020. Daarvoor is het nog T-reeks.

Ook de versnellingsbak is rond 2021 ergens aangepast, maar vooral een riem die door de olie loopt is inderdaad iets wat je wil checken indien het een B3/4/5 betreft!

[ Voor 38% gewijzigd door JB op 16-06-2026 10:39 ]

Mijn boefje is liev!


  • SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-06 22:48
Zoek ook op wastegate. Ik had een V60 uit 20 met 90km en vorige week geconstateerd dat er een turbo probleem was. Uiteraard was het goedkoper om het te maken maar de (versnelde) keuze gemaakt om hem in te ruilen voor een XC60 facelift model.


Edit: ik had een B4 motor

[ Voor 6% gewijzigd door SeeS op 16-06-2026 11:54 ]

Pagina: 1 ... 140 141 Laatste