Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:00
Youk schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:34:
Iemand hier die kan helpen?

Binnen de (Belgische) club hebben we een persoon die een PV544 heeft staan en wenst te verkopen. Wagen was van vader en deze is overleden. Probleem is dat er geen papieren van zijn. De PV staat al zeker 30 jaar stil. Bij aangifte van verlies van papieren bij de politie kregen ze te horen dat de wagen nooit in België was ingeschreven. Nu vermoeden ze dat deze wagen uit Nederland komt. Bestaat er een manier om dit te controleren?

En indien dit het geval is, wat zou dan de volgende stap zijn? Zou dan verlies van papieren in Nederland kunnen opgegeven worden om zo terug aan de juiste documenten te geraken?
Misschien stomme vraag maar zitten er nog kentekenplaten op :? dan zou het te checken moeten zijn.

Misschien kan de rdw ook op chassisnummer zoeken :?
https://www.rdw.nl/over-rdw/contact

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36

Youk

Volvo For Life

@ybos Nee, kentekenplaten zitten er niet meer op, dan zou het in ieder geval al duidelijk geweest zijn waar deze ooit ingeschreven was. Jammer genoeg is het niet zo eenvoudig. We moeten het dus met enkel het chassisnummer doen.

Volvo Classic Club Belgium

• ybos
Youk schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:37:
@ybos Nee, kentekenplaten zitten er niet meer op, dan zou het in ieder geval al duidelijk geweest zijn waar deze ooit ingeschreven was. Jammer genoeg is het niet zo eenvoudig. We moeten het dus met enkel het chassisnummer doen.
Onderhoudsboekjes ingevuld door NL dealer / oude kassabonnetjes uit NL onder de stoelen of bij het reservewiel?

Even de auto ondersteboven keren :P

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36

Youk

Volvo For Life

ybos schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:41:
[...]

Onderhoudsboekjes ingevuld door NL dealer / oude kassabonnetjes uit NL onder de stoelen of bij het reservewiel?

Even de auto ondersteboven keren :P
Ik zal nog eens navragen, maar ik vrees dat er echt niks anders is dan de wagen zelf.

Is misschien nog iets om in mijn voortuin te zetten, geen papieren nodig dan. :P
Ken trouwens ook iemand met een duett als kippenhok! :+

Volvo Classic Club Belgium

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 13:34

flipkipse

Google it

Vandaag mijn C30 diesel uit 2010 bij de garage gebracht met 240.000 km op de teller omdat er opeens een tik uit de motor klonk.

Net gehoord dat ik maar beter na een nieuwe auto kan zoeken... Maar de vraag is dan; wat ga je weer kopen...

Certified Google Teacher.

• ybos
flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:52:
Vandaag mijn C30 diesel uit 2010 bij de garage gebracht met 240.000 km op de teller omdat er opeens een tik uit de motor klonk.

Net gehoord dat ik maar beter na een nieuwe auto kan zoeken... Maar de vraag is dan; wat ga je weer kopen...
Donorblokje :?

• flipkipse

flipkipse

Google it

Donorblok zou op 3000 komen, en de auto is slechts 4000/5000 waard... Stop dan liever mijn geld in een nieuwe auto

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@flipkipse je kan kijken wat de handel er nu voor geeft en zonder werkend blok - en dan besluiten de gok te nemen om wel of niet door te rijden.
Maar wat is er volgens de garage mis met het blok dat die tik veroorzaakt?

edit: en welk blok is het?

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 07-11-2018 20:23 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Youk schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:37:
Met chassisnummer naar RDW of politie.

• flipkipse

flipkipse

Google it

franssie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:21:
@flipkipse je kan kijken wat de handel er nu voor geeft en zonder werkend blok - en dan besluiten de gok te nemen om wel of niet door te rijden.
Maar wat is er volgens de garage mis met het blok dat die tik veroorzaakt?

edit: en welk blok is het?
PSA block 1.6d. De handel geeft er zonder reparatie 2000 voor en met 4000. en de reparatie is 3000.
Vandaar de keus om voor een nieuwe auto te gaan.

Garage heeft de volgende dingen gecontroleerd;
- Verstuivers zijn goed
- Met de camera in de cilinders niks geks gezien
- Cylinders vol met vloeistof gezet, ook gewoon normaal.

Dus nu vermoeden ze dat het de lagers zijn. Maar hun conclusie;
- Al komen we er achter welke lager het is, dan zijn de reparatie kosten, bijna even duur als een donor blok nu er inzetten

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05
flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:52:

v40 Summum? :+

BlaBlaBla

• flipkipse

flipkipse

Google it

Twijfel dus wel over een Summum of een R-Design

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@flipkipse dat blok heb ik in een Pug 307 gehad, repareer je de lager gaat er bij die kilometerstand vast iets anders kapot. Bij een donorblok loop je weer tegen die 250K grens van dat blok aan dus dan zou ik inderdaad het geld pakken. En dan iets terug kopen met een degelijker blok, misschien benzine?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• flipkipse

flipkipse

Google it

franssie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:17:
@flipkipse dat blok heb ik in een Pug 307 gehad, repareer je de lager gaat er bij die kilometerstand vast iets anders kapot. Bij een donorblok loop je weer tegen die 250K grens van dat blok aan dus dan zou ik inderdaad het geld pakken. En dan iets terug kopen met een degelijker blok, misschien benzine?
Ik rij 30.000 kilometer per jaar, dus ik zit momenteel wel over de diesel grens heen volgens mij. Zit nu na de V40 Summum op internet te kijken. Zijn die blokken degelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door flipkipse op 07-11-2018 21:26 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:25:
[...]

Ik rij 30.000 kilometer per jaar, dus ik zit momenteel wel over de diesel grens heen volgens mij. Zit nu na de V40 Summum op internet te kijken. Zijn die blokken degelijk?
Volgens mij is daar ook de 1.6D gewoon hetzelfde blok maar er zijn mensen hier die er meer van weten. De 2.0 schijnt degelijker te zijn maar met 40K KM per jaar geen zin in een iets grotere wagen met de bijna onverwoestbare 5 cilinder? Die wordt ook veel in boten gebruikt en als een blok het ergens zwaar heeft is het in een boot. En het klinkt ook leuker.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 06:25

Yucon

*broem*

flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:25:
[...]

Er is niet zoiets als 'die blokken'. Er zijn verschillende motoren in geleverd.. over welke heb je het hier?

Grofweg kun je stellen dat de 1.6/d2 een doorontwikkelde versie is die in je c30 ligt, maar wel net wat beter. De 2.0 D2 en de 2.0 D4 zijn goede blokken waarbij de D4 wel een vrij dure turbo heeft, al zijn daar bij mijn weten geen specifieke problemen van bekend. En de wat oudere 150pk D3's waren nog 5 cilinders die op zich prima zijn maar vergeleken met de 4 cilinders wel ineens veel meer brandstof verbruiken dan je zou verwachten.

De EGR is voor alle 4 cilindermodellen een zwak punt. Maar dat is eigenlijk niet eens specifiek volvo.

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Awwwwww :9~ ik heb sinds een paar dagen een Autotrack favoriet aangemaakt: Volvo + S80 + >2005 + benzine + 6 cilinders + 8 cilinders 8)
Maak daar maar 2007+ van, de eerdere V8 blokken en versnellingsbakken hebben nogal wat ellende gehad. Lees je ook goed in (swedespeed bv) wat er stuk kan aan die V8 blokken, anders ga je echt leeglopen op dat ding.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Yucon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:34:
[...]

Er is niet zoiets als 'die blokken'. Er zijn verschillende motoren in geleverd.. over welke heb je het hier?

Grofweg kun je stellen dat de 1.6/d2 een doorontwikkelde versie is die in je c30 ligt, maar wel net wat beter. De 2.0 D2 en de 2.0 D4 zijn goede blokken waarbij de D4 wel een vrij dure turbo heeft, al zijn daar bij mijn weten geen specifieke problemen van bekend. En de wat oudere 150pk D3's waren nog 5 cilinders die op zich prima zijn maar vergeleken met de 4 cilinders wel ineens veel meer brandstof verbruiken dan je zou verwachten.

De EGR is voor alle 4 cilindermodellen een zwak punt. Maar dat is eigenlijk niet eens specifiek volvo.
Super bedankt voor al deze informatie over de motoren. Heb bij mijn vorige auto ook de EGR moeten laten vervangen, dus van dat probleem was ik op de hoogte.

Als je nou echt een specifieke sportieve diesel aan zou moeten raden, voor welke auto zou je dan gaan van rond het jaartal 2013/2014?
franssie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:31:
[...]

Volgens mij is daar ook de 1.6D gewoon hetzelfde blok maar er zijn mensen hier die er meer van weten. De 2.0 schijnt degelijker te zijn maar met 40K KM per jaar geen zin in een iets grotere wagen met de bijna onverwoestbare 5 cilinder?
Welke auto is dat? Ik ben 25, dus een v70 is iets te veel "gezins" auto voor mij.

[ Voor 17% gewijzigd door flipkipse op 07-11-2018 21:47 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@flipkipse bij is dat een V70 - echte kilometervreter. Verbruikt inderdaad meer en is duurder in de wegenbelasting dus dat is wel een punt. Maar dat blok is zo enorm soepel, zowel de Diesel (die ik heb) als de benzine variant.

Misschien wel iets teveel gezinsauto, maar ik zie het meer als een schuur op wielen. heb geen kinderen.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 07-11-2018 21:51 ]

• flipkipse

flipkipse

Google it

franssie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:49:
@flipkipse bij is dat een V70 - echte kilometervreter. Verbruikt inderdaad meer en is duurder in de wegenbelasting dus dat is wel een punt. Maar dat blok is zo enorm soepel, zowel de Diesel (die ik heb) als de benzine variant.
Ligt dat 5 cylinder blok in een iets compactere auto?

• Yucon

Yucon

*broem*

flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:42:
[...]

Super bedankt voor al deze informatie over de motoren. Heb bij mijn vorige auto ook de EGR moeten laten vervangen, dus van dat probleem was ik op de hoogte.

Als je nou echt een specifieke sportieve diesel aan zou moeten raden, voor welke auto zou je dan gaan van rond het jaartal 2013/2014?

[...]

Welke auto is dat? Ik ben 25, dus een v70 is iets te veel "gezins" auto voor mij.
Zo'n V40 D4 met een ander onderstel. Het standaard onderstel is helemaal afgesteld om aan die 14% te komen en in bochten pakt dat slecht uit. Met m'n volledig standaard 2002 focus voelde het in bepaalde flauwe fly overs met 120 veel veiliger aan dan in zo'n nieuwe V40. Maar de motor is heel fijn en ze zijn tegenwoordig goed betaalbaar, en rechtuit ligt hij trouwens wel als een blok op de weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Yucon op 07-11-2018 21:55 ]

• flipkipse

flipkipse

Google it

Yucon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:54:
[...]

Zo'n V40 D4 met een ander onderstel. Het standaard onderstel is helemaal afgesteld om aan die 14% te komen en in bochten pakt dat slecht uit. Met m'n volledig standaard 2002 focus voelde het in bepaalde flauwe fly overs met 120 veel veiliger aan dan in zo'n nieuwe V40. Maar de motor is heel fijn en ze zijn tegenwoordig goed betaalbaar.
Misschien een hele domme vraag, maar hoe kom je aan zo;n ander onderstel? :?

• Yucon

Yucon

*broem*

flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:55:
[...]

Misschien een hele domme vraag, maar hoe kom je aan zo;n ander onderstel? :?
Onderstel moet je niet te groot voorstellen. Het is een verzamelnaam voor oa veren en schokdempers.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Yucon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:55:
[...]

Onderstel moet je niet te groot voorstellen. Het is een verzamelnaam voor oa veren en schokdempers.
Aaah dat verklaart een hoop, dank. Dus aan een v40 D4 uit 2014 kan ik niet zo snel een buil vangen? *mits ik dingen aan het onderstel laat vervangen

• Yucon

Yucon

*broem*

flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:56:
[...]

Aaah dat verklaart een hoop, dank. Dus aan een v40 D4 uit 2014 kan ik niet zo snel een buil vangen? *mits ik dingen aan het onderstel laat vervangen
Volgens mij niet. De pre-2015 D3 is standaard een 5 cilinder en zal waarschijnlijk ook beter op z'n wieltjes staan. Met dat blok lag hij namelijk toch al ver buiten de 14% grens dus was het zinloos daarvoor te optimaliseren. Hij heeft trouwens wel maar 150 pk dus mogelijk wil je iets met de motorsoftware laten doen om dat op te krikken.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Yucon schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:59:
[...]

Volgens mij niet. De pre-2015 D3 is standaard een 5 cilinder en zal waarschijnlijk ook beter op z'n wieltjes staan. Met dat blok lag hij namelijk toch al ver buiten de 14% grens dus was het zinloos daarvoor te optimaliseren. Hij heeft trouwens wel maar 150 pk dus mogelijk wil je iets met de motorsoftware laten doen om dat op te krikken.
Dus dit is nog beter?

V40 D3 2015

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wel een import auto dus je kent de kilometerstand niet, helaas is er nog geen EU autopas. Maar wel een leuke wagen.

edit:
Datum eerste toelating
27-05-2015
I
Datum tenaamstelling
17-04-2018
Tijdstip tenaamstelling
14:17
Datum eerste afgifte Nederland
08-03-2016

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 07-11-2018 22:12 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
[...]

Volgens mij is er ook nog de V40 met 5 cilinder D4. Echt alleen van de eerste periode.

Verder zou je kunnen denken aan een late C30 met d3 of D4.. (5 cilinders dus)
En anders een BMW 1?

3600Wp@ zuid

• flipkipse

flipkipse

Google it

GAIAjohan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:11:
[...]

Volgens mij is er ook nog de V40 met 5 cilinder D4. Echt alleen van de eerste periode.

Verder zou je kunnen denken aan een late C30 met d3 of D4.. (5 cilinders dus)
En anders een BMW 1?
Vermogen van de auto maakt mij niet zoveel uit. Hoef niet te snelste te zijn bij de stoplichten. Als die maar betrouwbaard en sportief (qua uitstraling) is.

BMW 1 serie vind ik dus weer "te weinig auto" en niet echt een mooie uitstraling hebben. Zit wel te kijken na een A3 1.6d maar lees niet veel goede verhalen over de motors daar van.

franssie schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:10:

Wel een import auto dus je kent de kilometerstand niet, helaas is er nog geen EU autopas. Maar wel een leuke wagen.
Aah dat had ik even gemist dat het import was

• GAIAjohan
Apart.. BMW 1 serie is zelfde klasse ongeveer als een V40, en qua rijeigenschappen onverslaanbaar..

Wellicht een Mercedes A?

Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI EDITION BJ2013 Xenon+LED | LM
€ 13.950,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Al is die 180cdi volgens mij wel een 1.5 Renault blokje

[ Voor 53% gewijzigd door GAIAjohan op 07-11-2018 22:20 ]

3600Wp@ zuid

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:17:
Apart.. BMW 1 serie is zelfde klasse ongeveer als een V40, en qua rijeigenschappen onverslaanbaar..
Wel dezelfde prijsklasse maar een BMW 1 komt ook op mij over als een astra. Rijdt prima maar verder klein lelijk hok.

• jadjong
  • Niet online

Koop een D4 met 4 cylinders van 1969cc, de enige diesel in een V40 die met 8-traps automaat is geleverd. R-design onderstel er bij en je hebt het meest sportieve binnen jouw eisen. Standaard 190pk en met wat software(en geld :P ) tot over de 250. Die oude blokken waren leuk, maar ze zijn zwaarder, minder zuinig, software-matig geknepen en nooit geleverd met een automaat die ook maar een beetje in de buurt van de concurrentie komt. De enige leuke 5 cylinder diesel is de 2.4 D5 en die heeft nooit in een V40 gezeten.
Je kan kiezen uit:
1.6-4 DriveE 110pk
1.6-4 D2 115pk
2.0-4 D2 120pk
2.0-5 D3 150pk
2.0-4 D3 150pk
2.0-5 D4 163pk
2.0-4 D4 190pk

• flipkipse

flipkipse

Google it

jadjong schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:35:
[...]

Koop een D4 met 4 cylinders van 1969cc, de enige diesel in een V40 die met 8-traps automaat is geleverd. R-design onderstel er bij en je hebt het meest sportieve binnen jouw eisen. Standaard 190pk en met wat software(en geld :P ) tot over de 250. Die oude blokken waren leuk, maar ze zijn zwaarder, minder zuinig, software-matig geknepen en nooit geleverd met een automaat die ook maar een beetje in de buurt van de concurrentie komt. De enige leuke 5 cylinder diesel is de 2.4 D5 en die heeft nooit in een V40 gezeten.
Je kan kiezen uit:
1.6-4 DriveE 110pk
1.6-4 D2 115pk
2.0-4 D2 120pk
2.0-5 D3 150pk
2.0-4 D3 150pk
2.0-5 D4 163pk
2.0-4 D4 190pk
Misschien een vreemde redenatie van mij, maar ik wil liever geen automaat. Want ik heb bij automaten altijd het gevoel dat de onderhoud kosten hoger zijn, en schakelen vind ik niet zo erg. Ik zit niet vast aan de V40 hoor.

Ben vooral op zoek na een betrouwbare auto die er ook nog goed uit ziet voor een 25 jarige... Dus wil niet in een Renault clio ofzo eindigen :+

• jadjong
  • Niet online
flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:40:
[...]

Misschien een vreemde redenatie van mij, maar ik wil liever geen automaat. Want ik heb bij automaten altijd het gevoel dat de onderhoud kosten hoger zijn, en schakelen vind ik niet zo erg. Ik zit niet vast aan de V40 hoor.
Doe een proefrit. >:)
Bij een automaat gaat er elke 100K nieuwe olie in, bij handgeschakeld moet je koppelingsplaten vervangen. Beetje lood om oud ijzer.
Ben vooral op zoek na een betrouwbare auto die er ook nog goed uit ziet voor een 25 jarige... Dus wil niet in een Renault clio ofzo eindigen :+
Link naar Autoscout

[ Voor 8% gewijzigd door jadjong op 07-11-2018 22:42 ]

• flipkipse

flipkipse

Google it

Iets boven men door mezelf vast gestelde budget. Zit nu tussen de 10 en 15k te denken. (begon met 10k maar heb het inmiddels al opgehoogd na 15k, want je ziet al die mooie snufjes...)

• GAIAjohan
Netjes hoe zo'n 11 a 12 jaar oude C30 (my07 of my08) laat zien dat SIPS fantastisch is.. ziet er gewoon stevig uit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vo7RB1X.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 07-11-2018 23:14 ]

3600Wp@ zuid

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05
flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:07:
[...]

Twijfel dus wel over een Summum of een R-Design
Ik zou zelf voor een R-Design gaan met de facelift van na 2015, dus met de 2.0 blokken. Dan heb je ook gelijk het nieuwe Sense systeem.

Persoonlijk ben ik niet een heel groot voorstander van de leren stoelen in de v40, tijdens de proefrit voelde ze vrij glad aan. + het R-Design stuur is zoveel fijner dan de niet R-Design sturen + de elektrische stoelen in de Summum uitvoering gaan niet zo laag als de handbediende + een zwart gehemelte :*)

Kinetic, Momentum, Nordic+ uitvoeringen zou ik laten staan, die voelen niet zo luxe aan als een R-Design of een Summum uitvoering. Stoffen stoelen..

[ Voor 20% gewijzigd door Strider op 07-11-2018 23:42 ]

BlaBlaBla

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Strider schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:39:
[...]

Ik zou zelf voor een R-Design gaan met de facelift van na 2015, dus met de 2.0 blokken. Dan heb je ook gelijk het nieuwe Sense systeem.
2.0 blokken hebben in het begin nog wel eens last gehad van de turbo's en EGR koelers, wel iets om in de gaten te houden dus. De 1.6 van PSA wordt door de gemiddelde Volvo rijder een beetje neerbuigend over gedaan maar in de V40 is dat een prima blok wanneer je niet perse een strepentrekker hoeft te rijden (de D2 2.0 variant levert overigens niet veel betere prestaties).

Het enige waar je echt op moet letten bij de 1.6 D2 is dat het ding netjes zijn onderhoud heeft gehad en dat oliewissels netjes zijn uitgevoerd binnen de service interval. Met het kleine carter en de relatief geringe hoeveelheid olie die er in gaat is dat nog wel eens een "heikel" punt bij de V40, vervuilde olie geeft namelijk vroeg of laat problemen bij dit blok maar als je je netjes aan de service interval houd is er weinig mis met de 1.6 qua duurzaamheid / betrouwbaarheid.

Wat betreft nieuwe Sense / Sensus, ik vind persoonlijk het hele Volvo entertainment systeem een grote aanfluiting en gebruik ik het nooit, navigeren is een ramp en dus beperk ik mezelf tot de radio en het streamen van muziek via de iPhone ;)
Persoonlijk ben ik niet een heel groot voorstander van de leren stoelen in de v40, tijdens de proefrit voelde ze vrij glad aan. + het R-Design stuur is zoveel fijner dan de niet R-Design sturen + de elektrische stoelen in de Summum uitvoering gaan niet zo laag als de handbediende + een zwart gehemelte :*)
Ik vind ze juist heerlijk die lederen stoelen, ik heb ook een tijdje een V40 gereden met half lederen bekleding maar vol leer heeft toch mijn voorkeur. En de elektrische stoelen bevallen mij prima, ik heb niet het idee dat ik nou zoveel lager kan dan toen ik handbediende stoelen had.

En het voordeel van elektrische stoelen met sleutelgeheugen is dat ik met 1 druk op de knop weer snel in de juiste positie zit als de vrouw de auto een keer mee heeft genomen ;)
Kinetic, Momentum, Nordic+ uitvoeringen zou ik laten staan, die voelen niet zo luxe aan als een R-Design of een Summum uitvoering. Stoffen stoelen..
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat men in de optielijst aan heeft zitten vinken, de vorige V40 welke ik reed was een Momentum maar dan wel vol in de opties, ten opzichte van mijn huidige Summum miste ik daar alleen de parkeerhulp in die ik nooit gebruik en de stoelverwarming (en die gebruik ik dagelijks).

Het is dus maar net waar je waarde aan hecht, D2's met een 1.6 motor zijn er echter in overvloed dus de keuze is reuze ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:51:
Ligt dat 5 cylinder blok in een iets compactere auto?
V60/S60

In de V60 PHEV ook als D6.

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
jadjong schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:41:
Bij een automaat gaat er elke 100K nieuwe olie in, bij handgeschakeld moet je koppelingsplaten vervangen. Beetje lood om oud ijzer.
Bij mijn geartronic (nu 162k) zegt men dat hij onderhoudsvrij is.

• jadjong
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:28:
[...]

Tot je er blauwe kentekens op schroeft, dan is de vervangings-interval 80K. 8)7 De powershift die bij sommige 1.6&2.0 benzine is geleverd voorziet Volov ook niet van nieuwe olie, terwijl Ford hetzelfde ding elke 60K leeg laat lopen. Ik zou er eens nieuwe olie in doen als ik jou was, net als bij het achterdifferentieel voor auto's met AWD.

[ Voor 32% gewijzigd door jadjong op 08-11-2018 09:59 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Strider schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:39:
[...]
Ik zou zelf een R-Design laten staan, want als je het over luxe hebt is dat zo'n beetje de kaalste uitvoering die je kunt kiezen. Tenzij je een enthousiaste eerste eigenaar had die alles heeft aangevinkt, maar dan is het verschil met een Momentum waar dat ook bij gedaan is minstens net zo groot.

• BlakHawk
jadjong schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:57:
Tot je er blauwe kentekens op schroeft, dan is de vervangings-interval 80K. 8)7 De powershift die bij sommige 1.6&2.0 benzine is geleverd voorziet Volov ook niet van nieuwe olie, terwijl Ford hetzelfde ding elke 60K leeg laat lopen. Ik zou er eens nieuwe olie in doen als ik jou was, net als bij het achterdifferentieel voor auto's met AWD.
Het is lease...
Weinig kans dat de leasemij daar goedkeuring voor geeft ;)
J0YR1D3R schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:00:
[...]

Ik zou zelf een R-Design laten staan, want als je het over luxe hebt is dat zo'n beetje de kaalste uitvoering die je kunt kiezen. Tenzij je een enthousiaste eerste eigenaar had die alles heeft aangevinkt, maar dan is het verschil met een Momentum waar dat ook bij gedaan is minstens net zo groot.
Ligt eraan, R-Design heeft wel sportonderstel en is verlaagd.
De D6 PHEV is redelijk zwaar en ik hoor van veel mensen echt een drama in de bochten.

Met R-design uitvoering is het niet opeens een circuit monster, maar bochten zijn redelijk te nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door BlakHawk op 08-11-2018 10:21 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Bij 1.6 powershift staat die gewoon op 80K of 90K in het onderhoudsinterval.

http://serviceprice-nl.marketsupport.net/CarSelector

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 08-11-2018 13:51 ]

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Er zijn weer updates voor de Sensus Navigation gedateerd op 08-11-2018:

Softwaredetails
Gepubliceerd 8-11-2018
Versie 31676578

https://www.volvocars.com...tails?cstype=map&csid=mca

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:49
IVEL schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:58:
Er zijn weer updates voor de Sensus Navigation gedateerd op 08-11-2018:

Softwaredetails
Gepubliceerd 8-11-2018
Versie 31676578

https://www.volvocars.com...tails?cstype=map&csid=mca
Ik had hem pas geupdate een aantal weken terug. :)
thanks!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-03 19:24
flipkipse schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:40:
[...]

Heb anders een collega die liever in z'n clio rijd dan een V40 :+ (is ook maar een RS :P)

Maar als je een goede V40 D4 automaat tegenkomt zou ik hem niet zo snel laten staan. Qua extra onderhoudskosten valt het aardig mee.. alleen na 150k oid even de bak laten spoelen zodat ie wat langer goed en soepel blijft functioneren. Merken zeggen wel dat ze onderhoudsvrij zijn, maar je moet automaatbakken toch echt laten spoelen iedere 150k.

Gamertag: timmie271

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-03 21:51
timmie271 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:40:
[...]
Heb anders een collega die liever in z'n clio rijd dan een V40 :+ (is ook maar een RS :P)
Dan heb ik toch liever mijn eigen V40 T5 met Polestar tuning O-)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-03 19:24
Rinaldootje schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:21:
[...]

Dan heb ik toch liever mijn eigen V40 T5 met Polestar tuning O-)
Dan heb je ook niks te klagen inderdaad :+

Gamertag: timmie271

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

dfrenner schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:28:
[...]

Volvo en 'onderhoudsvrije' automaten zou ik echt met een korreltje zout nemen :+ Zeker bij die moderne powershifts kan het echt geen kwaad om de automaat te laten spoelen.
[...]

Dit dus :+

Vaak bu'j te bang!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Het is een volvo V40 D4 geworden op aanraden van hier :)

Wel lekker handgeschakeld, want bem geen fan van automaat rijden.

Maandag komt die binnen en zal ik even wat foto's maken en posten.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
R2D2 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:19:
[...]
(de D2 2.0 variant levert overigens niet veel betere prestaties).
[...]
Op papier niet, maar de 2.0 is wel een stukje soepeler en directer dan de 1.6

Overigens zit er in de V60 phev gewoon een 2.4 liter 5 cilinder, niet de 2 liter zoals in de V40.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• BlakHawk
-tom-562 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:56:
[...]

Volvo en 'onderhoudsvrije' automaten zou ik echt met een korreltje zout nemen :+ Zeker bij die moderne powershifts kan het echt geen kwaad om de automaat te laten spoelen.

[...]

Dit dus :+
Powershift is toch niet hetzelfde als geartronic?

Wikipedia: Ford PowerShift transmission

Powershift is van Ford zelf, een dubbele koppeling, net als dsg van VAG.

Geartronic is een conventionele automaat zonder koppeling maar met koppelomvormer.

• ybos
Ik lees hier automaatbakken toch wel spoelen om de 150k. Hoe zit dit met handbakken :?
Volgens mij word in de basis deze olie nooit vervangen, maar bijeen paar drupjes lekkage bijvoorbeeld is hij op een gegeven moment toch leeg :X :P

Iemand ervaringen mee? Je leest ook weleens dat bakken juist stuklopen met nieuwe olie omdat oud vuil loskomt e.d.
Ik twijfel weleens. V70 heeft nu zo goed als 400k. Olie (laten) vervangen kan nooit veel werk zijn, maar of het nou zinnig is :?

• R2D2
  • Niet online
Ballebek schreef op zondag 11 november 2018 @ 06:25:
[...]

Op papier niet, maar de 2.0 is wel een stukje soepeler en directer dan de 1.6
Ik vond het verschil minimaal, heb ze beide proefgereden en heb uiteindelijk voor de 1.6 gekozen omdat die qua prijs een stuk gunstiger is en qua betrouwbaarheid niets onder doet voor de 2.0 (al zal de gemiddelde Volvo liefhebber graag wat anders roepen omdat het een PSA blok is en men het dan vaak bij onderbuikgevoel houd i.p.v. de feiten ;-)).

Ik vond het de meerprijs in ieder geval niet waard, zeker nu diesels belachelijk hard afschrijven. Ik had de keuze tussen een full options 1.6 of een wat minder uitgeruste 2.0, het liefst had ik natuurlijk een D4 gereden met alle opties maarja... budget ;-).

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
R2D2 schreef op zondag 11 november 2018 @ 07:37:
[...]
(al zal de gemiddelde Volvo liefhebber graag wat anders roepen omdat het een PSA blok is en men het dan vaak bij onderbuikgevoel houd i.p.v. de feiten ;-)).
Misschien had ik "ik vind" erbij moeten pennen aangezien zowel jouw als mijn mening geen feiten zijn. :)
Ookal had het een blok van Isuzu of BMW geweest, dan had ik er nog steeds weinig vertrouwen in. 2x met een ontplofte turbo langs de weg gestaan in 2 verschillende auto's (V50, niet V40) dus ik loop een boog om die 1.6 olieblaffers heen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05
Zoals ik begrepen heb bij mijn volvo dealer destijds is de traditionele 1.6d geëvolueerd in de D2 1.6. De oude 1.6d die in mijn v50 2006 zat, had schijnbaar 4 kleppen per cilinder terwijl de D2 op 2 kleppen zat. Dit zag je onder andere terug in een veel kortere interval bij distributie wissel. 225k bij die van mij tegen iets van 160k bij de D2. Of het veel uitmaakt weet ik niet maar motorisch is mijn 1.6d redelijk probleemloos naar 400k gegaan terwijl ik 1 iemand ken met een D2 v50 en die stond met een kapotte....alles...na 225k.

Nu maar een 5 cilinder D3. Overigens zag ik vorige week wat olie. Leek uit een plastic buis te komen die voorin, bovenop het blok lag. (Intercooler aanzuig oid?). De olie loopt precies over een stekkertje die eronder hangt. Iemand een idee wat het kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pnOBWxPIBylAXZGrPJh9dEBZ/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Lynx op 11-11-2018 21:12 ]

Verwijderd

ybos schreef op zondag 11 november 2018 @ 07:04:
Ik lees hier automaatbakken toch wel spoelen om de 150k. Hoe zit dit met handbakken :?
Volgens mij word in de basis deze olie nooit vervangen, maar bijeen paar drupjes lekkage bijvoorbeeld is hij op een gegeven moment toch leeg :X :P

Iemand ervaringen mee? Je leest ook weleens dat bakken juist stuklopen met nieuwe olie omdat oud vuil loskomt e.d.
Ik twijfel weleens. V70 heeft nu zo goed als 400k. Olie (laten) vervangen kan nooit veel werk zijn, maar of het nou zinnig is :?
Mijn ervaring is een automaat van verse olie te voorzien (en filters in de bak zelf).
Dus niet spoelen maar het openmaken van de automaat (oliebak) en dan ook netjes de interne filters vervangen en schoonmaken van settiment die bij het magneet ligt.
Dat spoelen/flushen is niks anders als een snel verdienmodel maar intussen de vervuilde filters laten zitten.

Wil je je automaat echt een servicebeurt geven zul je deze toch echt moeten openmaken, vervangen van de filter, oliepan schoonmaken van gruis (slijtage), en het openmaken van de acumulatoren die intern vervuilt kunnen raken.
Waarna je een nieuwe pakking plaatst en de olie gebruikt die daar in hoort. Dus van de fabrikant aanbevolen en niet één of ander goedje dat erop lijkt omdat deze een euro goedkoper is per liter....kan schade opleveren en dat is bij een automaat peperduur.

zie foto van mijn automaat ervaring.

https://myalbum.com/photo/UJiYpmG94krK/360.jpg
https://myalbum.com/photo/gpgiboaJuPEv/360.jpg

op het bovenste foto is de magneet te zien. Deze heeft nagenoeg alle vervuiling opgevangen en die was SMERIG :+

En ja, momenteel rijd ik dan wel geen amerikaan maar een simpele Volvo S40 1.6 Basis uit 1996....
Ook hier de versnellingbakolie en filter intern vervangen door de van volvo aangerade olie, en ook om de 15.000 kilometer van het motorblok de oliecarter onder vandaan om slijtagegruis te verwijderen die zich onder in afzet om vervolgens de motorblok te voorzien van verse olie en oliefilter.
En misschien overdreven maar na ongeveer 1.000 tot 1.500 kilometer nogmaals verversen om dan vervolgens verder te rijden tot het volgende 15.000 kilometer interval.

Dit doe ik al sinds het begin van alle motoren die ik in mijn autoverleden heb gehad en ook nooit problemen gehad dat ik met motorproblemen aan de kant stond 8)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Niet elke automaat heeft een filter @Verwijderd zo is mij verteld.

@Lynx haal die kap er af?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16

Aight!

'A toy robot...'

Heb mijn V70 bij 330.000 km een keer laten flushen, zit nu bijna op 530.000 km maar vindt het het geld niet meer waard om te doen of na te laten kijken.

Hij schokt heel af en toe van 2 naar de 3, automaat is van 2003 dus die is niet meer boterzacht denk ik maar.

Ik rij wel overging voor 95% snelweg! Dat scheet ook een hoop slijtage.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Vraagje met betrekking tot mijn huidige v40 d2.

Is er een manier om mijn auto te laten uitlezen en dat ik kan achterhalen of deze al gechipt is? Heb namelijk het idee dat ik al de software er in heb zitten die 150pk losmaakt. Hopelijk heeft iemand hier een goede tip voor?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• BlakHawk
mydogisgone schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:17:

Is er een manier om mijn auto te laten uitlezen en dat ik kan achterhalen of deze al gechipt is? Heb namelijk het idee dat ik al de software er in heb zitten die 150pk losmaakt. Hopelijk heeft iemand hier een goede tip voor?
Polestar tuning?
Kun je opvragen bij polestar met je VIN.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

dfrenner schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:44:
[...]

Polestar tuning?
Ik zal vanavond eens kijken of dit ook het geval is. :) Thanks

• jadjong
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:44:
[...]

Polestar tuning?
Daarvan is het antwoord al bekend :P Polestar doet de D2 niet. Het enige wat je kan doen om andere tuning te ontdekken is tijdens het rijden data loggen met vida en die vergelijken met standaardwaarden. Andere manier is de standaard software bij de dealer nog een keer laden en kijken of het ding langzamer is geworden. Maar dan ben je de eventuele tuning wel kwijt... |:(

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:47
mydogisgone schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:17:

Topsnelheid testen in duitsland? Als je voorbij de 199 geraakt is er mee geknoeid.
Mijne voel je gewoon inhouden als ik de 199 aantik en het verbruik zakt dan ook lichtjes.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-03 12:22
Ik weet niet of het hier al is gevraagd, maar een Volvo C30 met een 1.6 of 1.8 benzine kopen met 2 ton op de teller. Is dit verstandig. of zeggen jullie doorsparen en een C30 kopen met 100k of iets meer op de klok?

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:44:
[...]

Topsnelheid testen in duitsland? Als je voorbij de 199 geraakt is er mee geknoeid.
Mijne voel je gewoon inhouden als ik de 199 aantik en het verbruik zakt dan ook lichtjes.
Heb dit afgelopen keer in duitsland al getest en gaat niet voorbij de 199. Ook al schakel ik terug.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

jadjong schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:52:
[...]

Daarvan is het antwoord al bekend :P Polestar doet de D2 niet. Het enige wat je kan doen om andere tuning te ontdekken is tijdens het rijden data loggen met vida en die vergelijken met standaardwaarden. Andere manier is de standaard software bij de dealer nog een keer laden en kijken of het ding langzamer is geworden. Maar dan ben je de eventuele tuning wel kwijt... |:(
Opnieuw inladen lijkt mij geen goed plan. :P Maar zal eens kijken of ik dit ergens kan laten bekijken. Anders maar even op de bank met deze auto en kijken wat pk's van deze auto zijn

[ Voor 0% gewijzigd door mydogisgone op 13-11-2018 12:33 . Reden: Oeps. ik drukte op versturen terwijl ik dit had mee moeten nemen in mijn vorige bericht. :X ]

• Lambo LP670 SV
mydogisgone schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:31:
[...]

Heb dit afgelopen keer in duitsland al getest en gaat niet voorbij de 199. Ook al schakel ik terug.
Dan vrees ik ervoor dat je met de standaard config rondrijd.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:33:
[...]

Bijzonder vind ik dat mijn v40 erg vlot aanvoelt. Of het zal aan mij liggen.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26

kraats

Ik rol

Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:54:
Ik weet niet of het hier al is gevraagd, maar een Volvo C30 met een 1.6 of 1.8 benzine kopen met 2 ton op de teller. Is dit verstandig. of zeggen jullie doorsparen en een C30 kopen met 100k of iets meer op de klok?
Tja.. is een keuze natuurlijk. Heb het zelf wel net gedaan, maar ik kan dan ook prima zelf klussen aan de auto als er iets mee aan de hand is en daarmee bespaar ik uiteindelijk behoorlijk wat. Als je voor elk klein dingetje de garage-uren moet gaan betalen is het misschien wat minder verstandig.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Jeanke117
kraats schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:39:
[...]
Tja.. is een keuze natuurlijk. Heb het zelf wel net gedaan, maar ik kan dan ook prima zelf klussen aan de auto als er iets mee aan de hand is en daarmee bespaar ik uiteindelijk behoorlijk wat. Als je voor elk klein dingetje de garage-uren moet gaan betalen is het misschien wat minder verstandig.
Wat heb je alemaal moeten vervangen bij welke hoeveelheid kilometers?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26

kraats

Ik rol

@Jeanke117 ik nog niks, maar heb 'm ook pas sinds januari en is onze tweede auto. Maar het is nooit van tevoren te zeggen waar je tegenaan gaat lopen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Jeanke117
kraats schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:48:
@Jeanke117 ik nog niks, maar heb 'm ook pas sinds januari en is onze tweede auto. Maar het is nooit van tevoren te zeggen waar je tegenaan gaat lopen.
aangezien het mijn eerste auto wordt, wil ik er niet de hoofdprijs voor betalen. Max. 5k euro. Hier heb je een C30 met rond 200k km voor.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Zijn chippen en het verwijderen van de begrenzer niet gewoon 2 aparte dingen? Dat het vaak in combinatie gedaan is met is natuurlijk een ander verhaal. Ik zie dat Rica het wel standaard doet, maar dat was in het verleden volgens mij niet het geval.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Niet geheel waar, een tuning hoeft niet te betekenen dat de begrenzing er ook af is. Ik meen dat oa polestar niks aan de limiter doet bij de 'zuinige' motoren D2 en D4. (de 14% types).
GMTA :> (had mn scherm niet ververst..)

[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 13-11-2018 14:14 ]

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04-2025
De lekkage word veroorzaakt door een buis van de carterontluchting...
Buizen zitten in elkaar gedrukt... ( niet geheel oliedampen dicht )
slangklem eromheen .. problem solved
Reaktie op Lynx

[ Voor 4% gewijzigd door fishbone1970 op 13-11-2018 19:34 ]

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04-2025
Wat betreft het tunen ... Uit laten lezen door Volvo dealer...
Deze kan precies zien wat er met ECM software ( motorregeleenheid ) is gedaan

• R2D2
  • Niet online
Ballebek schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:05:
[...]

Misschien had ik "ik vind" erbij moeten pennen aangezien zowel jouw als mijn mening geen feiten zijn. :)
Ookal had het een blok van Isuzu of BMW geweest, dan had ik er nog steeds weinig vertrouwen in. 2x met een ontplofte turbo langs de weg gestaan in 2 verschillende auto's (V50, niet V40) dus ik loop een boog om die 1.6 olieblaffers heen.
Aha, maar de V50 was van een "ouder" type 1.6 PSA diesel voorzien, de V40 vanaf MY12 heeft een nieuwer type waar de nodige verbeteringen aan door zijn gevoerd door PSA destijds, o.a. het olie filter / zeefje voor de turbo welke in het verleden nog wel eens voor problemen wilde zorgen. Die raakte namelijk vervuild (omdat men hem vergat schoon te maken tijdens onderhoud) met als gevolg dat de turbo niet goed genoeg werd gesmeerd.

De 1.6 (in de V40) heeft overigens geen exorbitant olieverbruik als je de gebruikers reviews er op na slaat, sterker nog, ik heb die van mij nog nooit bij hoeven vullen en ik peil regelmatig maar heb nou niet het idee dat er olie verbruikt wordt.

De 1.6 motor heeft een beetje hetzelfde lot ondergaan als destijds met de 1.5DCI van Renault, in zijn vroege jaren niet de meest betrouwbare motor welke je in het vooronder kon hebben liggen en de Megane zelf was nou ook niet echt om over naar huis te schrijven, vanaf de phase 3 bleek de Megane echter een vrij betrouwbare wagen en de 1.5DCI welke inmiddels al weer wat doorontwikkeld was een uiterst betrouwbare diesel welke vandaag de dag door bijvoorbeeld Mercedes in de A, B en sommige C klasse modellen wordt gebruikt.

Ik had ook mijn nodige twijfels bij de 1.6 toen ik op zoek was naar een andere auto maar toen ik wat verder ben gaan zoeken bleek dat vooral gestaafd op de "oudere" modellen van de motor. De huidige 1.6 lijkt vrij probleemloos te zijn zolang het onderhoud maar met de juiste intervallen wordt uitgevoerd.

• BlakHawk
fishbone1970 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:36:
Wat betreft het tunen ... Uit laten lezen door Volvo dealer...
Deze kan precies zien wat er met ECM software ( motorregeleenheid ) is gedaan
Bij mij niet.
Hij zei dat is aan het VIN gekoppeld, kan ik niet zien, je krijgt op basis van je VIN automatisch de juiste software.

Ik heb het bij Polestar opgevraagd, die konden het direct inzien obv dat vin

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:56:
[...]

aangezien het mijn eerste auto wordt,
Ik zou een aankoopkeuring laten uitvoeren.

LinkedIn WoT Cash Converter

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zal me ook eens melden in dit topic :)
We zijn nu aan het kijken voor een V40 als tweede auto, het zal waarschijnlijk een vroege T3 of T4 gaan worden. Ik heb een deel van het topic gescand en niet echt iets gevonden, maar ik vraag het toch even: zijn er bekende problemen met de 1.6 benzine motoren of met andere onderdelen van deze auto's?

🖥️ | 🚗

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:07
Ook wij zijn op zoek naar een grotere auto en gaan vrijdag proefrijden in een V60 D4 geartronic uit 2016 met 42000 km.

Volgens een vriend van een collega, die een motorenrevisiebedrijf heeft, zijn die motoren onverwoestbaar.
Zijn er nog andere punten waar we op moeten letten bij het proefrijden?

• Jeanke117
boers706 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:11:
Ook wij zijn op zoek naar een grotere auto en gaan vrijdag proefrijden in een V60 D4 geartronic uit 2016 met 42000 km.

Volgens een vriend van een collega, die een motorenrevisiebedrijf heeft, zijn die motoren onverwoestbaar.
Mijn oom heeft de Volvo V60 D4 met polestar. Hij is erg blij ermee en heeft deze gekocht met 220k km op de teller. Hij rijdt na twee jaar nog steeds probleemloos.

• boers706
Jeanke117 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:53:
[...]

Mijn oom heeft de Volvo V60 D4 met polestar. Hij is erg blij ermee en heeft deze gekocht met 220k km op de teller. Hij rijdt na twee jaar nog steeds probleemloos.
Bedankt voor je bijdrage. Ik laat vrijdagavond wel even weten hoe het afgelopen is. :)

• Jeanke117
boers706 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:56:
[...]

Bedankt voor je bijdrage. Ik laat vrijdagavond wel even weten hoe het afgelopen is. :)
Uiteraard krijgt de auto wel goed haar beurtjes he ;)

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:38
mydogisgone schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:34:
[...]

Je zou een keer bij de dealer in een V40 D3 of D4 moeten stappen om te kijken of dit verschil is met je eigen D2? Of hem naast mijn D3 zetten en dan gas geven :-)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16

Aight!

'A toy robot...'

boers706 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:11:

Is dat nog een vijfcilinder?

Maatje van mij had die D6, maar vond hem erg lomp en zwaar sturen. Voor de rest een fijne bak hoor en stuk luxer dan mijn V70 uit 2003 :P

• boers706
Aight! schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:27:
[...]

Is dat nog een vijfcilinder?

Maatje van mij had die D6, maar vond hem erg lomp en zwaar sturen. Voor de rest een fijne bak hoor en stuk luxer dan mijn V70 uit 2003 :P
Nee, het gaat om een 4 cilinder met 190 pk.

Dit is hem: https://www.muddekok.nl/o...control-on-call/18305456/

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-03 15:16
MadMarky schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:52:
We zijn nu aan het kijken voor een V40 als tweede auto, het zal waarschijnlijk een vroege T3 of T4 gaan worden. Ik heb een deel van het topic gescand en niet echt iets gevonden, maar ik vraag het toch even: zijn er bekende problemen met de 1.6 benzine motoren of met andere onderdelen van deze auto's?
Heb zelf een T3: er is in 2016 een terugroepactie geweest voor een olie/koelvloeistof lek waardoor in het slechtste geval de motor in brand kan vliegen. Verder is het blok tot nu toe probleemloos (90k gereden).

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-03 15:16
mydogisgone schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:34:
[...]
Er kan natuurlijk per exemplaar wat verschil in zitten. Ik heb van mijn dealer eens een V40 van precies hetzelfde type/modeljaar als die van mijzelf meegekregen en die voelde ook een stukje trager aan.
(of zouden ze leenauto's expres de-tunen? ;) )

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Landon schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:21:
[...]

Je zou een keer bij de dealer in een V40 D3 of D4 moeten stappen om te kijken of dit verschil is met je eigen D2? Of hem naast mijn D3 zetten en dan gas geven :-)
Waar woon je dan :P haha

• Lambo LP670 SV
We kunnen ook met ze'n allen gewoon wat data verzamelen van sprintjes met min of meer gelijke omstandigheden (manueel, tankinhoud, passagiers, windstil, zomer/winterbanden).

vb. 50-90 in zijn drie
of 50-90 in zijn vier
of 90-140 in zijn vier, ...

• Landon
Regio Zoetermeer, heb wel een Geartronic. ;)

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:40
Heb dezelfde motor in onze XC60, niks mis mee! Overigens, leuk adres in Urk waar je gaat kijken! Wij hadden onze auto hier bijna gekocht, ware het niet dat ‘ie al weg was..

• BlakHawk
Landon schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:53:
[...]

Regio Zoetermeer, heb wel een Geartronic. ;)
In Zoetermeer? Mag ik meedoen? 😅
Thuiswedstrijd

• BlakHawk
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:50:
[...]

We kunnen ook met ze'n allen gewoon wat data verzamelen van sprintjes met min of meer gelijke omstandigheden (manueel, tankinhoud, passagiers, windstil, zomer/winterbanden).

vb. 50-90 in zijn drie
of 50-90 in zijn vier
of 90-140 in zijn vier, ...
Hoe meet je dat?
Ik merk dat Flitsmeister bij mij zo 1.5 sec achterloopt. Flitsmeister zit bij de 100km/h als de teller al bij de 115 zit met een tellerafwijking van 3 km.

Kom niet onder de 7 sec 0-100 via Flitsmeister.
Maar gisteren naast een model S (4,8 sec 0-100) ging dat redelijk gelijk op. Hij liep ietsje uit wat te verwachten was. Hij zou 0-100 in 5,9 moeten doen.

Maar hoe kun je dit goed meten?

• Lambo LP670 SV
dfrenner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:15:
[...]

Hoe meet je dat?
Ik merk dat Flitsmeister bij mij zo 1.5 sec achterloopt. Flitsmeister zit bij de 100km/h als de teller al bij de 115 zit met een tellerafwijking van 3 km.

Kom niet onder de 7 sec 0-100 via Flitsmeister.
Maar gisteren naast een model S (4,8 sec 0-100) ging dat redelijk gelijk op. Hij liep ietsje uit wat te verwachten was. Hij zou 0-100 in 5,9 moeten doen.

Maar hoe kun je dit goed meten?
Gewoon kijken naar de teller. Die staat bij iedereen gelijk vermoed ik qua afwijking.
Verder bij de 0-100 sprint hangt er natuurlijk erg veel af van de start bij manueel schakelen.
Daarmee dat in dezelfde versnelling blijven een duidelijker beeld geeft denk ik.

• Landon
dfrenner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:10:
[...]

In Zoetermeer? Mag ik meedoen? 😅
Thuiswedstrijd
Als ik dan in jouw D6 mag rijden, dikke prima. _/-\o_
Pagina: 1 ... 86 ... 140 Laatste