Ok. Maar je kan dus niet kiezen welke opties je gecombineerd wilt hebben? En batterij wel aardig. Maar als je ook de resterende aantal KMS ziet vind ik het overbodig.Arjan schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:22:
[...]
je kan het elegance thema kiezen, dan is de meter weg.
Met het scrollwheel aan de richtingaanwijzer kun je huidig verbruik in beeld krijgen.
Ik vind die batterij indicator alles behalve nutteloos overigens.
Is het niet zo dat egr afdoppen net als de kat verwijderen niet meer goedgekeurd zal worden bij de apk?
Nee, er zijn drie thema's en daar moet je het mee doen.meermarco schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:48:
[...]
Ok. Maar je kan dus niet kiezen welke opties je gecombineerd wilt hebben? En batterij wel aardig. Maar als je ook de resterende aantal KMS ziet vind ik het overbodig.
Dat geldt voor de diesels wanneer je je roetfilter verwijdert. Bij benzine-auto's maakt het niet uit, zolang het ding maar aan de voorgeschreven maximale uitstoot voldoet bij de meting tijdens de APK.PcDealer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:58:
Is het niet zo dat egr afdoppen net als de kat verwijderen niet meer goedgekeurd zal worden bij de apk?
Aha, dat dus!Bart-Willem schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:06:
[...]
Dat geldt voor de diesels wanneer je je roetfilter verwijdert. Bij benzine-auto's maakt het niet uit, zolang het ding maar aan de voorgeschreven maximale uitstoot voldoet bij de meting tijdens de APK.
Er moet toch wel verplicht een katalysator zichtbaar zijn bij een benzine? Of is dat niet nodig?Bart-Willem schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:06:
[...]
Dat geldt voor de diesels wanneer je je roetfilter verwijdert. Bij benzine-auto's maakt het niet uit, zolang het ding maar aan de voorgeschreven maximale uitstoot voldoet bij de meting tijdens de APK.
Nee, zolang het maar aan de uitstootnormen voldoet. Maar in de praktijk is dat nauwelijks haalbaar.
Gewoon even warm laten draaien toch? Dan daalt de uitstoot ook
TweakTweet schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:35:
Zojuist een XC60 D4 besteld ter vervanging van onze V60 D3.
Eerste week van januari wordt 'ie geleverd![]()
https://www.volvocars.com...rtronic/summary?s=B98DZ4E
Nice, (onder andere) stuurwielverwarmingXecuter NL schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:36:
Och wat ben ik blij. Vanmiddag is eindelijk mijn XC40 besteld. Levering December, eerste week Januari hoop ik te rijden.
Momentum T4 geartronic met een paar pakketten.
https://www.volvocars.com...rtronic/summary?s=2VJV4K8
Hoop op een koude winter
Gek genoeg is dat echt een eis in een eventuele volgende volvo voor ons
Hey, goede tip. Zal het aan de garage voorleggen morgenYucon schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:41:
[...]
Van de bezineversies weet ik het niet, maar van de diesels kun je ze afdoppen met een metalen plaatje. De nieuwere vanaf ongeveer 2006 hebben dat door en geven een foutcode. Maar je schijnt ze voor de gek te kunnen houden door een gaatje van een paar mm in het afdichtplaatje te boren. Ze registreren dan nog steeds verschil maar dat is niet meer zo groot dat het echt iets uitmaakt.
Disclaimer: foei, milieu, enz.
Disclaimer: noted. Ik zal de lampen thuis wat minder vaak aandoen ter compensatie
In een bepaald pakket zat de stuurwielverwarming erbij (volgens mij Scandinavian Line) maar heb wat dat betreft liever stuurwielkoeling in de zomer, na een tijdje zon is het stuur echt niet aan te rakenWhaam schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:04:
[...]
[...]
Nice, (onder andere) stuurwielverwarming![]()
Gek genoeg is dat echt een eis in een eventuele volgende volvo voor ons
Scandinavian line heeft idd die optie. Het schijnt overigens dat als je stuur loeiend heet is afkoeld door de stuurverwarming aan te zetten. Zelf niet uitgetest maar wel gehoord van iemand andersTweakTweet schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:37:
[...]
In een bepaald pakket zat de stuurwielverwarming erbij (volgens mij Scandinavian Line) maar heb wat dat betreft liever stuurwielkoeling in de zomer, na een tijdje zon is het stuur echt niet aan te raken
Gamertag: timmie271
Xecuter NL schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:36:
Och wat ben ik blij. Vanmiddag is eindelijk mijn XC40 besteld. Levering December, eerste week Januari hoop ik te rijden.
Hoop op een koude winter
Ik kom overigens van mijn 2de V40, een D2 Buss Sport. Heerlijke auto, zuinig en compleet. Maar na 6 jaar in dit model gezeten te hebben klaar voor next level Volvo goodness!
Kijk echt uit naar 190pk automaat rijden met een hoge zitting.
Wat een forse upgrades voor jullie zegTweakTweet schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:35:
Zojuist een XC60 D4 besteld ter vervanging van onze V60 D3.
Eerste week van januari wordt 'ie geleverd![]()
https://www.volvocars.com...rtronic/summary?s=B98DZ4E
Is er iets wat ik (of eigenlijk de garage) kan doen als er voor je gevoel erg vaak en lang geregenereerd wordt?
Soms heb ik wel een hele rit een regeneratie lopen, motor blijft dan draaien (geen start stop en geen elektrisch rijden mogelijk).
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 11-10-2018 11:27 ]
Dat zou heel fijn zijn. Dat zou dus betekenen dat het stuur bijvoorbeeld naar ca. 20 graden wordt opgewarmd maar als hij 40 graden is dus afkoelt.timmie271 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:56:
[...]
Scandinavian line heeft idd die optie. Het schijnt overigens dat als je stuur loeiend heet is afkoeld door de stuurverwarming aan te zetten. Zelf niet uitgetest maar wel gehoord van iemand anders
Kan je de auto in de zomer dan eigenlijk ook van te voren koelen i.p.v. verwarmen met je telefoon?
Dat kunnen alleen de hybrides, ivm elektrisch gedreven aircopomp.TweakTweet schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:33:
Dat zou heel fijn zijn. Dat zou dus betekenen dat het stuur bijvoorbeeld naar ca. 20 graden wordt opgewarmd maar als hij 40 graden is dus afkoelt.
Kan je de auto in de zomer dan eigenlijk ook van te voren koelen i.p.v. verwarmen met je telefoon?
De niet hybrides hebben een brandstof gedreven aircopomp op de motor.
"Het klimaat in de auto is op afstand te regelen door middel van Engine Remote Start (alleen bij automaat en in combinatie met optie 007) of via de optionele parkeerverwarming."
Mijn S60 kan dat, ja. En die is dus niet hybride.
[ Voor 40% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-10-2018 11:40 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb je ERS optie?AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:39:
Mijn S60 kan dat, ja. En die is dus niet hybride.
Of koelt hij alleen met buitenlucht?
De airco werkt als het goed is alleen met een hybride en een niet hybride met ERS.
Ik heb dit afgelopen zomer zooooo vaak gebruikt. Dagelijks, geweldige optie!
Nadeel is dat het slechts 5 minuten werkt op de airco, waar het verwarmen 50 minuten werkt.
[ Voor 36% gewijzigd door BlakHawk op 11-10-2018 11:42 ]
ERS? Hij start dan op afstand de auto en koelt de via de aircodfrenner schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:41:
[...]
Heb je ERS optie?
Of koelt hij alleen met buitenlucht?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat is niet helemaal waar!Bart-Willem schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:22:
Nee, zolang het maar aan de uitstootnormen voldoet. Maar in de praktijk is dat nauwelijks haalbaar.
https://handboek.rdw.nl/personenautos/motor/geluid-en-milieu8.
Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking die in gebruik zijn genomen na 31 december 1995, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing.
Vanaf eerste toelating in 1996 is de aanwezigheid van kat + lambdasonde dus gewoon een harde APK-eis voor benzineauto's (en dus meteen ook de 0,5% CO-limiet - 0,3% vanaf 2002).
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Engine Remote StartAllSeeyinEye schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:41:
[...]
ERS? Hij start dan op afstand de auto en koelt de via de airco
Ja dus.
Nice, ik zie het alleen bij niet zo snel terug op de optielijsten, heb je hier specifiek naar gevraagd?
Hoe lang koelt hij bij jou?
Het zat bij mij in Nordic+, heb er dus geen losse optie voor hoeven selecteren. Ik kan een kwartier lang koelen, dat is in Spanje ook genoeg gebleken om van 40+ graden terug te koelen naar aangenaam.
Dan mag je nog steeds een lege kat plaatsen en de lambda verwijderen zolang je maar aan de uitstoot voldoet.Wok schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:43:
[...]
Dat is niet helemaal waar!
[...]
https://handboek.rdw.nl/personenautos/motor/geluid-en-milieu
Vanaf eerste toelating in 1996 is de aanwezigheid van kat + lambdasonde dus gewoon een harde APK-eis voor benzineauto's (en dus meteen ook de 0,5% CO-limiet - 0,3% vanaf 2002).
@Bart-Willem Nee dus
Die lege kat mag, maar die lambda móet er ook zijn. De controle is namelijk de aanwezigheid van een kat (al dan niet leeggetikt) èn een lambdasonde. In theorie kun je dan inderdaad een dummy geval erin draaien, maar visueel moeten een 'kat' èn 'lambdasonde' aanwezig zijn.
(maar inderdaad, knappe jongen die dan aan de uistooteis voldoet).
(maar inderdaad, knappe jongen die dan aan de uistooteis voldoet).
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Kijk eens naar de uitlaten van de 740 en 940? Daar zitten vrijwel altijd dummy-lambda's in wegens de twee plekken waar de lambda in kan (en er maar eentje nodig is).
En de praktijk leert dat keurmeesters niet eens naar een kat of lambda kijken en alleen puur wat het metertje zegt (zo kwam mijn 740 al jaren door de keuring met een gare lambda inclusief brandend lampje maar was de uitstoot zo laag dat bij de meting er altijd 0,0 gemeten werd).
Ik zie dat stuurverwarming al in je LINE zit(summum?) en dan ook als optie bij scandinavian pack. Of krijg je korting op het pack als er al opties standaard via de lijn opzitten?Xecuter NL schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:36:
Hoop op een koude winter
Ik kom overigens van mijn 2de V40, een D2 Buss Sport. Heerlijke auto, zuinig en compleet. Maar na 6 jaar in dit model gezeten te hebben klaar voor next level Volvo goodness!
Kijk echt uit naar 190pk automaat rijden met een hoge zitting.
Het is een momentum en zit er niet standaard op. Alleen via de Scandinavian Line nu erbij.meermarco schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:27:
[...]
Ik zie dat stuurverwarming al in je LINE zit(summum?) en dan ook als optie bij scandinavian pack. Of krijg je korting op het pack als er al opties standaard via de lijn opzitten?
Sorry had jouw config verward met een andere eerder gepost hier.
summum bestaat niet meermeermarco schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:27:
[...]
Ik zie dat stuurverwarming al in je LINE zit(summum?) en dan ook als optie bij scandinavian pack. Of krijg je korting op het pack als er al opties standaard via de lijn opzitten?
Alleen nog Base, Momentum, Inscription en R-design. Of je maakt het helemaal bond en kiest voor de XC90 Excellence (hebben er weer een te koop staan op mijn stagebedrijf
Edit: de inbegrepen in LINE tekst staat in ervoor dat het in een pakket (LINE) zit. En niet dat het standaard erop zit
[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 11-10-2018 18:36 ]
Gamertag: timmie271
Vreemd. Vandaag 49km gereden op pure stand en nog ruim 5km over. Dacht dat de max echt wel 50 was.
Regeneratie?meermarco schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:54:
Vreemd. Vandaag 49km gereden op pure stand en nog ruim 5km over. Dacht dat de max echt wel 50 was.
Bizar!meermarco schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:54:
Ik red dit echt bij lange na niet!
Ik merk wel dat ik een lager verbruik heb met cruise control. Je ziet bij ev gebruik met het pedaal ie halverwege staat bij gebruik. Bij cruisecontrol een stuk lager. Allebei op dezelfde snelheid.
Volgens de boordcomputer had ik nog 50 km te gaan. Vanmorgen 70,89 l getankt in een 2001 S60 met 70 l tankinhoud. De vulbuis zat ook vol.
Korte vraag, mijn oom heeft net als ik een XC40 en vroeg zich af of de auto zichzelf kan afsluiten als deze geruime tijd ontgrendeld is (bijvoorbeeld wanneer je het domweg vergeten bent je auto te sluiten op je oprit)
Ik zit zelf ook te zoeken maar misschien tevergeefs. Iemand een idee?
Ik zit zelf ook te zoeken maar misschien tevergeefs. Iemand een idee?
Zelfs mijn 17 jaar oude heeft het. Met de sleutel uit het contact sluit het zich af na xx minuten.loewie1984 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:13:
Korte vraag, mijn oom heeft net als ik een XC40 en vroeg zich af of de auto zichzelf kan afsluiten als deze geruime tijd ontgrendeld is (bijvoorbeeld wanneer je het domweg vergeten bent je auto te sluiten op je oprit)
Klopt, mijn 2004 V50 heeft dat ook.PcDealer schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:23:
[...]
Zelfs mijn 17 jaar oude heeft het. Met de sleutel uit het contact sluit het zich af na xx minuten.
Desondanks niet gevonden bij MY2018: https://az685612.vo.msecn...al_MY18_nl-NL_TP24557.pdf
Bedoel je niet automatisch hervergrendelen?
Automatische hervergrendeling Als geen van de portieren noch de achterklep binnen twee minuten na het ontgrendelen van de buitenzijde met de afstandsbediening worden geopend, dan worden alle sloten automatisch weer vergrendeld. Deze functie voorkomt dat u de auto per ongeluk onvergrendeld achterlaat.
Naar mijn weten heeft jou V50 dat niet hoor. Als je de auto ontgrendeld en geen enkele deur of klep open doet, dan vergrendeld de auto zich wel na een paar minuten, maar thats it
Verdorie, je bent me net voorjadjong schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:59:
Bedoel je niet automatisch hervergrendelen?
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door MartijnAbel op 15-10-2018 22:00 ]
Maar mijn weten wel.MartijnAbel schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:00:
[...]
Naar mijn weten heeft jou V50 dat niet hoor. Als je de auto ontgrendeld en geen enkele deur of klep open doet, dan vergrendeld de auto zich wel na een paar minuten, maar thats it
Zie hierboven
Mijn V50 uit 2004 heeft dat namelijk ook niet, en staat ook nergens vermeld in het boekje
Maar een auto die zich vergrendeld zonder enige tussenkomst van de bestuurder is toch gewoon hervergrendelen... @MartijnAbel @Convoy. Dus heeft @Convoy en @PcDealer en jij gelijk.
We hebben het hier over een stukje rijden, motor uit zetten, deur dicht doen na het verlaten van de auto en hopen dat deze dan zichzelf op slot zet. Ik durf te wedden dat je morgenochtend een ontgrendelde auto aantreft waar al dan niet in gewinkeld is door een onbekende voorbijganger.
Ik zal het morgen testen. Maar wat jij schrijft is niet per se waar in de casus van @Convoy.jadjong schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:24:
We hebben het hier over een stukje rijden, motor uit zetten, deur dicht doen na het verlaten van de auto en hopen dat deze dan zichzelf op slot zet. Ik durf te wedden dat je morgenochtend een ontgrendelde auto aantreft waar al dan niet in gewinkeld is door een onbekende voorbijganger.
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 15-10-2018 22:27 ]
Sinds gisteren middag de gelukkige eigenaar van een Volvo V40 Summum uitvoering uit eind 2013. Nu heb ik al een en ander gelezen over de Volvo On Call app en het abo wat je daavoor moet afsluiten.
Voor wat betreft het abo is me nu nog niet geheel duidelijk wat daar voor services bij zijn inbegrepen. Word je bij pech standaard geholpen of moet je daar dan weer iets anders voor afsluiten of bellen zij dan de ANWB (mocht je hier lid van zijn).
Wie maakt mij wat wijzer :-)
Voor wat betreft het abo is me nu nog niet geheel duidelijk wat daar voor services bij zijn inbegrepen. Word je bij pech standaard geholpen of moet je daar dan weer iets anders voor afsluiten of bellen zij dan de ANWB (mocht je hier lid van zijn).
Live youre Life and Enjoy every Day
Hi,
Ik heb een Volvo V60 D4 Summum op het oog uit 2014. Op de foto's ziet die er erg goed uit en ik ga daar ook naar kijken. Echter lijkt deze geimporteerd te zijn, nu hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn
. Kilometerstand is 88k.
Bij BMW wordt het onderhoud en kilometerstand op de sleutel opgeslagen. Is dat bij Volvo ook zo? Kan ik de kilometerstand ergens laten verifieren? Zijn er andere zaken waar ik op moet letten?
Ik heb een Volvo V60 D4 Summum op het oog uit 2014. Op de foto's ziet die er erg goed uit en ik ga daar ook naar kijken. Echter lijkt deze geimporteerd te zijn, nu hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn
Bij BMW wordt het onderhoud en kilometerstand op de sleutel opgeslagen. Is dat bij Volvo ook zo? Kan ik de kilometerstand ergens laten verifieren? Zijn er andere zaken waar ik op moet letten?
Mijn vorige S80 had dat, mijn huidige niet. Dat is gewoon iets wat softwarematig bij de Volvo dealer ingeladen kan worden. Gaat dus om een P2-chassis Volvo (dus de eerste S60/S80 en V70N).jadjong schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:24:
Of dat ook een optie is op de huidige modellen , dat weet ik niet
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 16-10-2018 10:47 ]
Vaak bu'j te bang!
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Voor pechhulp heb je Volvo Assistance nodig, dat is wat anders dan on-call.jokapo schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:12:
Waar laten jullie trouwens je laadkabel(s)? Wel jammer dat daar geen aparte opbergplek voor is(zover ik weet?)
Laadkabels van wat? Je accu? Of je telefoon? Dat eerste, bij je reservewiel, die 2e, in het dashboard kastje of je armsteun
Vaak bu'j te bang!
Mijn nieuwe Volvo V90 Inscription sinds een klein weekje
Is een demo auto geweest met alle pakketten die er zijn.

Alleen de Volvo On Call app krijg ik elke keer een fout als ik een timer wil instellen.
Het is nu 2 keer gelukt van de 100 keer proberen
Als ik op handmatig starten klik dan doet ie dat meteen.
Iemand een idee?
Alleen de Volvo On Call app krijg ik elke keer een fout als ik een timer wil instellen.
Het is nu 2 keer gelukt van de 100 keer proberen
Iemand een idee?
Ik heb geen antwoord voor je, maar ik doe ondertussen wel alsof ik niet jaloers ben.xares schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:21:
Mijn nieuwe Volvo V90 Inscription sinds een klein weekje![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het is nu 2 keer gelukt van de 100 keer proberenAls ik op handmatig starten klik dan doet ie dat meteen.
Iemand een idee?
Wat een waanzinnige wagen!
Carfax of vergelijkbare service? Dan zie je ook gemelde schades.DanielvdMark schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:32:
Kan ik de kilometerstand ergens laten verifieren? Zijn er andere zaken waar ik op moet letten?
OnCall is net zo betrouwbaar als Windows95, ligt niet aan jou.xares schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:21:
Het is nu 2 keer gelukt van de 100 keer proberenAls ik op handmatig starten klik dan doet ie dat meteen.
Iemand een idee?
Probeer het eens via je mobiele data verbinding of juist via WiFi. Bij mij gaat het soms via WiFi niet.xares schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:21:
Mijn nieuwe Volvo V90 Inscription sinds een klein weekje![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand een idee?
Volvo on Call en Volvo Assistance zijn 2 verschillende zaken. Volvo on Call moet fabrieksaf op je auto zitten en geeft je wat mogelijkheden om zaken in te zien via mobiele telefoon en/of bijvoorbeeld je standkachel op afstand aan te kunnen zetten.jokapo schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:12:
Sinds gisteren middag de gelukkige eigenaar van een Volvo V40 Summum uitvoering uit eind 2013. Nu heb ik al een en ander gelezen over de Volvo On Call app en het abo wat je daavoor moet afsluiten.
Volvo Assistance is de pechhulpdienst van Volvo en zit "gratis" op je Volvo zolang de auto in onderhoud is bij Volvo en de auto alle voorgeschreven onderhoud bij de Volvo dealer geniet. Alles op de beurten na dus kun je gewoon bij Teun de Beun uit laten voeren mocht je dat willen om die Volvo Assistance te behouden.
Mocht je niet helemaal zeker zijn of er nog Assistance op je auto zit (en ja ze bellen vaak gewoon de ANWB) dan kun je op volvocard.nl even mailen met de vraag of ze willen kijken of Volvo Assistance nog van toepassing is op de auto.
Assistance is ANWB alarmcentrale, die belt een dealer naar keuze en als zij geen zin hebben komt alsnog de gele auto langs.
Ok lieve tweakers, soms moet je gewoon even stoom afblazen. Alvast bedankt voor het aanhoren ervan 
Ik had een nieuw clipje nodig waarmee de retourleiding van de verstuiver vergrendeld zit. Hoge marges op onderdelen zijn normaal.. maar zou nu echt iemand met droge ogen kunnen beweren dat een kleine 12 euro (!!) normaal is voor deze mislukte paperclip van 1,5 cm?

Echt wtf
Ik had een nieuw clipje nodig waarmee de retourleiding van de verstuiver vergrendeld zit. Hoge marges op onderdelen zijn normaal.. maar zou nu echt iemand met droge ogen kunnen beweren dat een kleine 12 euro (!!) normaal is voor deze mislukte paperclip van 1,5 cm?

Echt wtf
Herkenbaar. Net voor 28 euro een klein plastic tandwieltje gekocht omdat m'n RTI schermpje niet meer omhoog kwam. Soms erg vervelend als je zelf redelijk de werkelijke waarde in kunt schatten
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Hahaha ja zo had ik ook een keer die raam geleiders, geloof iets van €7,95 voor een stukje plastic....Yucon schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:10:
Ok lieve tweakers, soms moet je gewoon even stoom afblazen. Alvast bedankt voor het aanhoren ervan
[Afbeelding]
Echt wtf
Maar ja, Volvo is gewoon duur!
Nog 1000 km en ik zit op de 530.000
Ben benieuwd wanneer de eerste 'nieuwe' Volvo's de 500.000 km vrijwel probleemloos aantikken
[ Voor 6% gewijzigd door Aight! op 19-10-2018 07:11 ]
Plastic clipjes voor interieurpanelen zijn ook een mooi verdienmodel, voor de prijs van tien stuks van Volvo koop je heel Aliexpress leeg.
Weet iemand hoe in is te stellen dat je een file kan omzeilen als je gebruik maakt van de navigatie? Mijn volvo heeft de Sensus met de laatste updates. De uitleg op Google geeft aan bij routeopties kiezen voor file vermijden echter heb ik alleen de keuze uit : snel, kort of eenvoudig?!
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik weet nooit welk navigatiesysteem ik heb, maar in de V70nn komt ie op een gegeven moment vanzelf met een alternatieve route. Je ziet dan zo'n TMC logo (gele driehoek) rechts boven in beeld. Als hij daadwerkelijk een kortere route kan vinden, dan meldt hij dat vanzelf.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb er eindelijk tijd voor gehad, en waarempel het werkt! Een van de soldeerpunten van het motortje was inderdaad niet goed. Hij draait nu al langer dan ooit. We zullen zien!Bart-Willem schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:00:
[...]
Gouden tip: soldeer alles op de printplaat van de km-standteller goed door, grote kans dat het daar in zit.Leuke auto!
Klopt. Tijdens het navigeren geeft hij aan alternatieve route gevonden. Die kun je dan bekijken en al dan niet accepteren. Zou zelf toch voor waze/maps gaan.PaT schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:15:
Ik weet nooit welk navigatiesysteem ik heb, maar in de V70nn komt ie op een gegeven moment vanzelf met een alternatieve route. Je ziet dan zo'n TMC logo (gele driehoek) rechts boven in beeld. Als hij daadwerkelijk een kortere route kan vinden, dan meldt hij dat vanzelf.
Goedenavond allen,
Ik weet dat niemand hier een glazen bol heeft maar misschien is er iemand met een soortgelijke ervaring die mij meer informatie kan verschaffen;
Sinds gisteren is de motor van mijn Volvo V60 D6 PHEV luidruchtiger dan normaal, het klinkt nu een beetje alsof er een wasmachine staat de centrifugeren. Daarnaast is het verbruik gestegen van een 4L/100km bij 100km/h naar een schrikbarende 10L/100km bij 100km/h. Daarbij had ik niet meer de mogelijkheid om over te schakelen naar electrisch rijden. Na het stilzetten van de auto en het opnieuw starten was dat probleem verholpen echter blijft het verbruik hoog.
Iemand enig idee wat er mogelijk aan de hand kan zijn?
Thanks!
Ik weet dat niemand hier een glazen bol heeft maar misschien is er iemand met een soortgelijke ervaring die mij meer informatie kan verschaffen;
Sinds gisteren is de motor van mijn Volvo V60 D6 PHEV luidruchtiger dan normaal, het klinkt nu een beetje alsof er een wasmachine staat de centrifugeren. Daarnaast is het verbruik gestegen van een 4L/100km bij 100km/h naar een schrikbarende 10L/100km bij 100km/h. Daarbij had ik niet meer de mogelijkheid om over te schakelen naar electrisch rijden. Na het stilzetten van de auto en het opnieuw starten was dat probleem verholpen echter blijft het verbruik hoog.
Thanks!
I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"
Bij oudere modellen zoals de V50 kan dit wijzen op problemen met regenereren van het roetfilter. Nu zeg ik niet dat dat bij jou ook zo is, maar wel dat het bij die V50's ernstige motorschade kan opleveren dus ik zou er niet te makkelijk over denken. Beter zsm even langs een garage in plaats van zelf doormodderen en bij wijze van spreken volgende week eens kijken.Nightw1ng schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:52:
Goedenavond allen,
Thanks!
Vaak sta ik al stil als de auto ineens aangeeft een snellere route te hebben gevonden.Cyleo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:45:
[...]
Klopt. Tijdens het navigeren geeft hij aan alternatieve route gevonden. Die kun je dan bekijken en al dan niet accepteren. Zou zelf toch voor waze/maps gaan.
Gebruik nu ook Waze, maar ook daar ben ik nog niet heel content mee. Vaak kiest hij toch een drukkere route
Het lijkt op regenereren, maar zoals je het beschrijft wel erg heftig. Het idee is dat de uitlaat heet gestookt wordt zodat het roetfilter schoongebrand kan worden. Daar is meer brandstof voor nodig dan je bij 100km/h verbruikt en dus past de computer de timing/hoeveelheid brandstof aan. Dat is waarom hij klinkt als een koffiemolen. Ik meen ook opgemerkt te hebben dat de hij stroom gaat opwekken om extra ballast te creëren, dus al die extra brandstof wordt niet helemaal voor 'niks' gebruikt. Dat laatste is puur op basis van wat ik denk opgemerkt te hebben, dus pin me er niet op vastNightw1ng schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:52:
[...]
Thanks!
Normaal gesproken gaat dit vanzelf over als je een tijdje 80km/h of harder rijdt op de dieselmotor.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Gelukkig niet erg lang mee gereden en zo maar eens de garage bellen. Bedankt.Yucon schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:51:
[...]
Bij oudere modellen zoals de V50 kan dit wijzen op problemen met regenereren van het roetfilter. Nu zeg ik niet dat dat bij jou ook zo is, maar wel dat het bij die V50's ernstige motorschade kan opleveren dus ik zou er niet te makkelijk over denken. Beter zsm even langs een garage in plaats van zelf doormodderen en bij wijze van spreken volgende week eens kijken.
Dank, ik denk dat het geluid van een koffiemolen een vrij accurate beschrijving is. Enig idee hoeveel km's gereden moeten worden voordat dit process voltooid is? Rij over het algemeen alleen maar lange stukken en het moment dat dit gebeurde moest ik nog zo'n 40km rijden.Arjan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:50:
[...]
Het lijkt op regenereren, maar zoals je het beschrijft wel erg heftig. Het idee is dat de uitlaat heet gestookt wordt zodat het roetfilter schoongebrand kan worden. Daar is meer brandstof voor nodig dan je bij 100km/h verbruikt en dus past de computer de timing/hoeveelheid brandstof aan. Dat is waarom hij klinkt als een koffiemolen. Ik meen ook opgemerkt te hebben dat de hij stroom gaat opwekken om extra ballast te creëren, dus al die extra brandstof wordt niet helemaal voor 'niks' gebruikt. Dat laatste is puur op basis van wat ik denk opgemerkt te hebben, dus pin me er niet op vast
Normaal gesproken gaat dit vanzelf over als je een tijdje 80km/h of harder rijdt op de dieselmotor.
I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"
Regenereren van roetfilter kan rustig een kilometer of 20 door gaan. De grap is ook eigenlijk dat toen jij je motor afzette, je het proces hebt onderbroken. Het was eigenlijk beter geweest om door te rijden en de cyclus af te maken. Nu is het filter niet goed schoon gebrand en moet hij dus de volgende keer sneller (of langer) regenereren.
De problemen met regenereren ken ik trouwens alleen van de 2.0D van PSA. Ik heb nog nooit van problemen gehoord op dit gebied met motoren die in de V60 zijn geleverd.
De problemen met regenereren ken ik trouwens alleen van de 2.0D van PSA. Ik heb nog nooit van problemen gehoord op dit gebied met motoren die in de V60 zijn geleverd.
[ Voor 20% gewijzigd door Tjoekie op 25-10-2018 13:20 ]
Ja, ik vind dat wel een ding. Er zijn ritjes waarop ik weet dat het geen enkele zin heeft het regenereren te starten, maar dat weet de auto niet natuurlijk. een 'nu-even-niet' knop zou soms best handig zijn, net als de 'doe-je-ding-if-needed' knopTjoekie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:59:
Regenereren van roetfilter kan rustig een kilometer of 20 door gaan. De grap is ook eigenlijk dat toen jij je motor afzette, je het proces hebt onderbroken. Het was eigenlijk beter geweest om door te rijden en de cyclus af te maken. Nu is het filter niet goed schoon gebrand en moet hij dus de volgende keer sneller (of langer) regenereren.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Regereneren kan ook best lang doorgaan. Ik had eens een rit van 200km, waarbij hij bij 190km begon en dus maar 10km de kans kreeg. Dit ging daarna nog een 20 minuten door, terwijl hij op de parkeerplaats stond.Tjoekie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:59:
Nagenoeg alle diesels doen dit overigens. Seat 1.2 diesel ook mee gehad. De tip is: 50-70km afstand rijden, rondom de 100km/uur blijven rijden, zonder stoplichten, zonder file, dan gaat het zo goed als geruisloos voorbij. Ook als het roetfilterlampje al in je dashboard brand.
Zelf met een V40 2013 D2 (1.6) en de V40 2015 D4 (VEA 2.0) het regeneratieproces meerdere malen meegemaakt, en in beide is daarnaast ook de EGR (koeler) stuk gegaan. Ondanks dat ik veel en lange afstanden maakte met beide (minimaal 50.000 p/j, de 2013 zelfs 100.000 in een jaar).
Regenereren is dan ook normaal en elke moderne diesel doet het. Mijn 2012 V50 met 5 cilinder D3 motor doet het ook. Het is ook niet raar dat dit proces pakweg elke duizend tot paar duizend kilometer terug komt.Get!em schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:29:
[...]
Zelf met een V40 2013 D2 (1.6) en de V40 2015 D4 (VEA 2.0) het regeneratieproces meerdere malen meegemaakt, en in beide is daarnaast ook de EGR (koeler) stuk gegaan. Ondanks dat ik veel en lange afstanden maakte met beide (minimaal 50.000 p/j, de 2013 zelfs 100.000 in een jaar).
De problemen met de 2.0D van PSA waar ik het over had hebben betrekking op te vaak en niet goed regenereren. Daarbij werd het proces te vaak of niet goed opgestart waardoor er extra ingespoten diesel in het carter bij de motorolie kon komen. Als je dat op z'n beloop laat, dan kon het voorkomen dat het oliepeil dusdanig hoog werd dat de motor op z'n eigen olie ging lopen. De boel sloeg dan gewoon op hol met alle ellendige gevolgen van dien. Dit specifieke probleem is dus niet van toepassing op de andere diesels, maar specifiek de 2.0D van PSA. Nogmaals, regenereren is normaal en kan verder geen kwaad.
Eventuele problemen met de EGR klep staan hier verder ook los van.
Even een plaatje van Squadra van onze italiaanse vrienden, maar principe blijft dat DPF en EGR wel met elkaar gerelateerd zijn.Tjoekie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:58:
[...]
Eventuele problemen met de EGR klep staan hier verder ook los van.

https://www.squadra-tunin...-roetfilter/egr-systemen/
Dan van onze volvo vrienden:Het nieuwe systeem heet het lagedruk EGR. U raadt het al, deze zit in het lagedruk gedeelte van de motor. De uitlaatgassen worden na het roetfilter afgetakt. De uitlaatgassen zijn daar koeler maar ook schoner omdat ze al door het roetfilter zijn gegaan. Maar nu komt het. Via een koeler komen de uitlaatgassen na de luchtmassameter maar nog vóór de inlaatzijde van de turbo weer de inlaat binnen. Daarna gaan ze dus nog door de intercooler en de gehele inlaat.
Zolang de auto jong en nog fris is zijn er geen problemen te verwachten. Maar niets blijft nieuw en alles slijt vroeg of laat. Ook roetfilters. Zodra een roetfilter in werking achteruit zal gaan krijgt de turbo dus roethoudende uitlaatgassen voor z’n inlaatschoepenwiel. We kunnen u verzekeren dat de inlaatzijde van de turbo daar slecht tegen gaat kunnen.
https://www.volvotune.nl/...verwijderen-dpf-off-volvo
Was al een km of 40 verder toen ik de motor uitzette, hoop eigenlijk dat 'ie met dat process ondertussel wel klaar was. Maar goed om te weten voor de volgende keer, thanks!Tjoekie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:59:
Vandaag bij de dealer geweest, uitgelezen maar niks gevonden, nog even samen met een monteur gereden maar t vreemde geluid was weg, echter na electrisch file gereden te hebben as het geluid weer even terug, lijkt dus vooral met een koude motor. Verbruik blijft hoog 45L in 400km weggestookt?
Fijn dat de klok pas naar wintertijd springt het moment dat je de auto start; die was dus niet voorverwarmd vanmorgen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dan was ie dus een uur te vroeg voorverwarmd en al weer afgekoeld?Ballebek schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:43:
Fijn dat de klok pas naar wintertijd springt het moment dat je de auto start; die was dus niet voorverwarmd vanmorgen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Exact!Orion84 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Dan was ie dus een uur te vroeg voorverwarmd en al weer afgekoeld?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Servicemelding automaat is weer terug sinds de spoeling van begin augustus 
Ik merkte dat de toerennaald even op en neer ging bij gas los bij een rotonde en bocht uit weer op het gas. Zit op 342.xxx km.
Verder een dimlicht vervangen.
Ik merkte dat de toerennaald even op en neer ging bij gas los bij een rotonde en bocht uit weer op het gas. Zit op 342.xxx km.
Verder een dimlicht vervangen.
[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 28-10-2018 12:17 ]
Even een snelle vraag omtrent het verwijderen van de DPF. Dit is bij mijn C30 gebeurt, incl EGR dicht en tune.
Echter ruik ik nu bij stilstand/stationair draaien een dieselluchtje binnen in de auto. Kan dit kloppen dat je binnen in de auto nu wat meer gaat ruiken of kan ik er vanuit gaan dan het DPF huis niet goed dicht gelast is?
Het is niet zozeer dat ik vergast wordt en dat het niet te houden is, maar prettig is anders
Echter ruik ik nu bij stilstand/stationair draaien een dieselluchtje binnen in de auto. Kan dit kloppen dat je binnen in de auto nu wat meer gaat ruiken of kan ik er vanuit gaan dan het DPF huis niet goed dicht gelast is?
Het is niet zozeer dat ik vergast wordt en dat het niet te houden is, maar prettig is anders
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
En het is weer (storings)meldingtombola!
1) Ruitenwisservloeistof (vol) 2) motorolie te laag, vul 0,5 liter toe (done, maar melding blijft) 3) bandenspanningsmechanisme service vereist 4) service vereist 5) ALARM (?) 6) Lampservice nodig 7) plan service afspraak.
Volvo On-Call abonnement verloopt over x dagen
Straks eens langs de garage want ik krijg een lamme vinger van het wegklikken van al die meldingen.
1) Ruitenwisservloeistof (vol) 2) motorolie te laag, vul 0,5 liter toe (done, maar melding blijft) 3) bandenspanningsmechanisme service vereist 4) service vereist 5) ALARM (?) 6) Lampservice nodig 7) plan service afspraak.
Straks eens langs de garage want ik krijg een lamme vinger van het wegklikken van al die meldingen.
Haha best mooie score. Ik had ooit dit in de GolfBallebek schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 07:36:
En het is weer (storings)meldingtombola!
1) Ruitenwisservloeistof (vol) 2) motorolie te laag, vul 0,5 liter toe (done, maar melding blijft) 3) bandenspanningsmechanisme service vereist 4) service vereist 5) ALARM (?) 6) Lampservice nodig 7) plan service afspraak.Volvo On-Call abonnement verloopt over x dagen
[YouTube: 22 Error's Golf VI.]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Weet iemand of een een muntenbakje oid bestaat voor de xc40. Zou mooi zijn als er iets is voor in het “asbakje”.
Ik zoek me suf (ook in de acc lijst), kan me niet voorstellen dat dit niet bestaat.
Ik zoek me suf (ook in de acc lijst), kan me niet voorstellen dat dit niet bestaat.
Deze week na een dimlicht ook een parkeerlicht vervangen na de melding. Deze was me nooit opgevallen, maar het zit aan de uiterste zijkant van de achterlichtunit.
Bij de V60 heb ik altijd 1 melding. Dat is waar de mensen zitten. Dus bij meldingen blijft altijd een 1. Is dit normaal?
Bij onze verre oosterburen vind ik zoiets.rinkel schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:53:
Weet iemand of een een muntenbakje oid bestaat voor de xc40. Zou mooi zijn als er iets is voor in het “asbakje”.
heeft er iemand hier ervaring met "nieuwe" volvo's en LPG? ik zoek waarschijnlijk een auto van tussen 2008-2012 die fatsoenlijk op LPG rijd. nou weet ik dat de oude volvo's dit goed schijnen te doen maar ik heb geen idee van de nieuwere modellen
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Jazeker.....heb hier een S80 V8 uit 2007 op LPG (Prins). Loopt mooi en tankt met zo'n slagschip een stuk aangenamer aan de pompsuperwashandje schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:23:
heeft er iemand hier ervaring met "nieuwe" volvo's en LPG? ik zoek waarschijnlijk een auto van tussen 2008-2012 die fatsoenlijk op LPG rijd. nou weet ik dat de oude volvo's dit goed schijnen te doen maar ik heb geen idee van de nieuwere modellen
Handtekening
Nou, vooruit, ik ook dan maar
Jazeker.....heb hier een S80 V8 uit 2007 op LPG (Vialle LPI) met inmiddels 337k op de klok. Loopt mooi en tankt met zo'n slagschip een stuk aangenamer aan de pomp
Jazeker.....heb hier een S80 V8 uit 2007 op LPG (Vialle LPI) met inmiddels 337k op de klok. Loopt mooi en tankt met zo'n slagschip een stuk aangenamer aan de pomp
[ Voor 22% gewijzigd door Hermarcel op 06-11-2018 08:53 ]
Een 5-cilinder zou ook prima op LPG moeten lopen. De 1.8/2 liter (Mazda) motoren zou ik niet op LPG laten lopen
Vaak bu'j te bang!
ja de 5 cylinder heb ik ook goede dingen over gehoord maar de nieuwere modellen hebben een 1.6. zijn die ook van mazda?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
AwwwwwwBalboa schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 00:51:
[...]
Jazeker.....heb hier een S80 V8 uit 2007 op LPG (Prins). Loopt mooi en tankt met zo'n slagschip een stuk aangenamer aan de pomp
Je hebt van rond die tijd nog wat oude blokken in nieuwere modellen. Als je LPG wil lijkt die 5 cilinder bijna een nobrainer.
Helaas schijnt dat niet helemaal het geval meer te zijn, voor zover ik weet. Nadat Volvo eigendom is geworden van Ford, zijn bij veel blokken de hydraulische klepstoters verbannen, en mechanisch stellen schijnt nogal een lastige en prijzige klus te zijn bij de 5 cilinders. Het hoogte punt voor Volvo's i.c.m. LPG is toch wel voor 2000.
Al zie je nog wel genoeg 5 cilinders met hoge km standen voorbijkomen van na die tijd, dus de vraag is hoe groot de problemen nou eigenlijk echt zijn.
Al zie je nog wel genoeg 5 cilinders met hoge km standen voorbijkomen van na die tijd, dus de vraag is hoe groot de problemen nou eigenlijk echt zijn.
Ik heb 250.000km op LPG (350.000 totaal) gereden met een S80 2.5T uit 2004. Ik heb bij 325.000 uit voorzorg de kleppen laten stellen want dat is goedkoper dan een koprevisie. De kleppen zijn toen allemaal op maximale speling gezet, maar geen enkele naderde de ondergrens.
Edit: Dit was dus een vijf cilinder turbo blok met vaste stoters.
Edit: Dit was dus een vijf cilinder turbo blok met vaste stoters.
[ Voor 11% gewijzigd door Hermarcel op 06-11-2018 16:15 ]
Iemand hier die kan helpen?
Binnen de (Belgische) club hebben we een persoon die een PV544 heeft staan en wenst te verkopen. Wagen was van vader en deze is overleden. Probleem is dat er geen papieren van zijn. De PV staat al zeker 30 jaar stil. Bij aangifte van verlies van papieren bij de politie kregen ze te horen dat de wagen nooit in België was ingeschreven. Nu vermoeden ze dat deze wagen uit Nederland komt. Bestaat er een manier om dit te controleren?
En indien dit het geval is, wat zou dan de volgende stap zijn? Zou dan verlies van papieren in Nederland kunnen opgegeven worden om zo terug aan de juiste documenten te geraken?
Binnen de (Belgische) club hebben we een persoon die een PV544 heeft staan en wenst te verkopen. Wagen was van vader en deze is overleden. Probleem is dat er geen papieren van zijn. De PV staat al zeker 30 jaar stil. Bij aangifte van verlies van papieren bij de politie kregen ze te horen dat de wagen nooit in België was ingeschreven. Nu vermoeden ze dat deze wagen uit Nederland komt. Bestaat er een manier om dit te controleren?
En indien dit het geval is, wat zou dan de volgende stap zijn? Zou dan verlies van papieren in Nederland kunnen opgegeven worden om zo terug aan de juiste documenten te geraken?