Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Strider schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:07:
Heeft er hier iemand ervaring met Sensus systemen uit 2012-2014 en de versie daarna?

De oudere Sensus systemen hebben geen web functionaliteit. Zijn deze Sensus systemen trager dan de varianten met een web/app functionaliteit?

[Afbeelding]
Grootste verschil zit hem in 1) de apps/web, maar dat is toch nutteloos. en 2) de navigatie.

Voor de 2) navigatie:
2012-14 heeft een iets ouderwetsere navi, met oa als kenmerk: vierkante rotondes. Ook is dit systeem standaard niet zelf up to date te houden, maar na een 50 euro update bij de dealer, kun je deze wel zelf met USB updaten.
Bij die Sensus Connect, is de default dat je kunt updaten met USB. Vooral ook spraak aansturing voor navigatie is in die versie ook beter.
Daarnaast zie je dat voor de oudere Sensus de kaart updates via USB tot nu toe slechts 2x zijn uitgekomen sinds het mogelijk is dat zelf te doen (1x per 2 jaar), en voor de nieuwere Sensus connect is dat minimaal elk jaar, maar meest elk half jaar. Waarbij de kaarten bij levering alsnog minimaal een jaar achterlopen op de realiteit overigens.
Bij sensus connect is het overigens ook via een omweg mogelijk om een route al vanaf je PC naar je auto te sturen (zonder VOC).

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
loewie1984 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:39:
Daar zijn we dan, heb 1,5 dag afgelegen ziek in bed dus niet meteen in staat optimaal te genieten van de auto.

Anyways de eerste 200 kilometer zitten er op, het is een hele fijne auto die rustig is als het rustig moet en sportief is als het sportief moet.

Enkele foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het front is lekker aggresief ingestoken, de kont vind ik persoonlijk vele malen mooier dan die van de XC60.

De configuratie die ik had besteld was deze

T4 Momentum met alle lines en enkele losse opties net als de 20" diamond cut velgen.

Het geheel maakt het gewoon af, de grijze exterieur kleur doet de auto groter lijken dan deze is, het rode interieur is niet zo saai als zwart. Daarnaast vind ik de okergele interieurkleur niet echt passen bij deze auto. De grote velgen maken het gewoon tot een brute bak.

Alle systemen van volvo bevallen mij tot dusver super. Pilot assist is top, adaptive cruise control tot aan met het remmen aan toe geweldig, ik hoef slechts een klein beetje bij te remmen richting een stoplicht als er iemand voor me staat. Het panodak, de boordcomputer het gemak van de elektrisch neerklapbare achterbank. Ik weet gewoon dat ik heel veel plezier ga hebben aan deze auto.

Bedankt voor alle leuke reacties tot dusver die ik eerder al heb mogen ontvangen.
Enorm vette versie van de XC40, veel plezier ermee! Ter illustratie: hij is nog 1k duurder dan mijn S90, dus je hebt de optie-vinkjes goed weten te vinden ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

PcDealer

HP ftw \o/

Get!em schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:43:
[...]
Ook is dit systeem standaard niet zelf up to date te houden, maar na een 50 euro update bij de dealer, kun je deze wel zelf met USB updaten.
Wat ook gratis bij de dealer lijkt te kunnen en ik heb ook prijzen van EUR 100,00 gelezen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gratis nog niet gezien, maar 50 euro bij gelijktijdige beurt. En 100 euro als je hem zonder beurt doet ( en geen vaste klant bent)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
kellhus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:15:
[...]

Enorm vette versie van de XC40, veel plezier ermee! Ter illustratie: hij is nog 1k duurder dan mijn S90, dus je hebt de optie-vinkjes goed weten te vinden ;)
Thanks, hoe lang rij je al S90 en wat voor een config heb jij gekozen?

discogs

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05-2025
Get!em schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:43:
[...]

Bij sensus connect is het overigens ook via een omweg mogelijk om een route al vanaf je PC naar je auto te sturen (zonder VOC).
Dat wist ik niet! Hoe doe je dat?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

max2k9 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:37:
[...]

Dat wist ik niet! Hoe doe je dat?
Auto voorbereiden (eenmalig): registreer je auto met je Volvo ID (zit diep verstopt in het sensus connect menu, en is te openen als sensus connect verbonden is met internet).

Bestemming voorbereiden:
Ga naar de here wego website. https://wego.here.com/?x=...2.37303,4.89332,15,normal Kies een bestemming.
Klik op de knop om de locatie te delen via de share knop.
Kies voor Send To Car.
Kies voor Volvo
Vul je VIN of je email adres in die hoort bij je Volvo ID.

Bestemming ophalen:
Als je naar je navigatie gaat, en online bent met Sensus, kun je nu je verzonden locatie ophalen.

Is in 2014 besproken op het volvo-forumn en was niet geheel probleem-vrij. Maar het is mij in iedergeval 1x gelukt. Daarna nooit weer gebruikt, omdat het zo omslachtig is en de bestemming invoeren via spraak vele malen handiger is. Behalve als je een bestemming nodig hebt in een buitenland met een iets te generieke plaatsnaam (bijvoorbeeld toen ik naar Petrovice wilde in Tsjechie..en je dan meerdere opties krijgt die 400km uit elkaar liggen)
https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=62278

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
Vraagje. Is het op de D6 mogelijk enkel se spiegels tw verwarmen en dus niet je achterraam. Bij Honda kon dat altijd.
Maar kan het hier nergens vinden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

meermarco schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:08:
Vraagje. Is het op de D6 mogelijk enkel se spiegels tw verwarmen en dus niet je achterraam. Bij Honda kon dat altijd.
Welke D6?
Anyway het staat vermoedelijk in de handleiding.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meermarco schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:08:
Bij VAG kan dat ook, maar bij Volvo (en ook andere merken) zit het gekoppeld aan de achterruitverwarming. Helaas :)

• meermarco
PcDealer schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:10:
[...]

Welke D6?

[...]

Anyway het staat vermoedelijk in de handleiding.
V60 D6 Hybrid Summum. Maar helaas lees ik het antwoord al. En ik kon er niks over vinden in de handleiding. Maar soms zijn er 'foefjes'. Jammer, want de achterraam heeft een wisser. Bij beslagen spiegels wordt het hele raam dan verwarmd. Toch zonde van de accu :)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:17
meermarco schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:32:
[...]

V60 D6 Hybrid Summum. Maar helaas lees ik het antwoord al. En ik kon er niks over vinden in de handleiding. Maar soms zijn er 'foefjes'. Jammer, want de achterraam heeft een wisser. Bij beslagen spiegels wordt het hele raam dan verwarmd. Toch zonde van de accu :)
Je kan er altijd nog even met een trekkertje of doekje langsgaan voor vertrek :P

Vandaag in een P1800E gereden en dat was toch wel even anders rijden dan de nieuwe Ford Focus die we meehadden ernaartoe (en terug als navi-auto). Maar het was wel geweldig om ermee te rijden :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SKF6GyWl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 15-09-2018 15:26 ]

Gamertag: timmie271

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:29
Nu een aantal keer met de Pilot Assist op de snelweg gereden, echt heerlijk als je even flink wilt whatsappen!
(just kidding)
Werkt op de snelweg echt wel lekker, alleen wat minder bij filestroken, dan is de weg net iets te smal.
Bij grote bochten op in-uitvoegstroken werkt het echter niet/slecht en is het echt opletten geblazen. Ik zet m dan wel uit, net als op N wegen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gisteren viel Volvodrive Magazine nr. 45 in de bus. Weer lekker lezen.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat iemand een abo neemt op dat charlatan-gebeuren. :P

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:20:
Dat iemand een abo neemt op dat charlatan-gebeuren. :P
Ik ben zeer gecharmeerd van de achtergrondverhalen en de extra informatie over de modellen die thans beschikbaar zijn en worden.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40
Wijze (technische) Volvo heren en eventueel dames, graag uw advies.

Ik rij op het moment een v70, d3, 2013, 230k, 16"/225 conti. Enige tijd terug had ik last van wat trillingen en heb laten balanceren. Trillingen verdwenen maar viel het me op dat stuur iets naar rechts trok. Inmiddels 2x laten uitlijnen (incl achter) en velgen laten richten. Tussentijds op mijn winterbanden/velg gereden en die gaven hetzelfde probleem. Na het plaatsen van gerichte velgen bleef auto naar rechts sturen.

Even gestopt met zoeken en rustig verder gaan rijden om beter zicht op de oorzaak te krijgen. Nu merk ik het volgende:
Er lijkt iets speling op het stuur naar rechts te zitten terwijl dit niet naar links zo is. Als ik uit een bocht naar links kom trekt de stuurbekrachtiging het stuur mooi gecentreerd terwijl uit een bocht naar rechts het stuur een paar graden schuin blijft staan. Dit lijkt ook de oorzaak van het trekken. Ruimte als het ware naar rechts geeft vanzelf dat het stuur langzaam die kant op "zakt".

Is dit een heel vreemd verhaal? Wat zou het eventueel kunnen verhelpen?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Eerste wat bij mij opkomt als leek @Lynx, zijn de bussen en linkages in de ophanging nog wel goed? Camber zal wel goed zitten na het uitlijnen. De banden vertonen gelijkwaardige verwering per kant?

[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 15-09-2018 20:48 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:43:
[...]

Ik ben zeer gecharmeerd van de achtergrondverhalen en de extra informatie over de modellen die thans beschikbaar zijn en worden.
Kijk anders op mijn site, daar jatten ze (letterlijk) de content vandaan voor de oudere modellen, al het "nieuwere" nieuws is gewoon copy/paste/translate van Volvo USA. :P

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:32:
[...]

Kijk anders op mijn site, daar jatten ze (letterlijk) de content vandaan voor de oudere modellen, [...]
Ik kom wel een keer langs. Copyright infringement notice gestuurd?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40
PcDealer schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:46:
Eerste wat bij mij opkomt als leek @Lynx, zijn de bussen en linkages in de ophanging nog wel goed? Camber zal wel goed zitten na het uitlijnen. De banden vertonen gelijkwaardige verwering per kant?
Banden zijn netjes gesleten ja.
Bussen en linkages zeggen me niks. 😊

• meermarco
Hoe kun je nagaan of jouw auto mogelijk Volvo on call heeft? Kun je dat bij settings opvragen ofzo? Of is de enige mogelijkheid de dealer?

edit: Helaas. Ik zie dat je dan een extra knop voor SOS op je dashboard hebt. Dat heb ik niet. Jammer.

[ Voor 27% gewijzigd door meermarco op 16-09-2018 20:32 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Weet iemand hoe het zit met het draaien van apps op een Volvo V60 PHEV (Twin Engine) My2016.

Kan ik apps als flitsmeister, waze oid draaien. Ik zie op het volvo forum wel iets terug, maar snap dr weinig van...

Youtube: DashcamNL

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
dfrenner schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:46:
Weet iemand hoe het zit met het draaien van apps op een Volvo V60 PHEV (Twin Engine) My2016.

Kan ik apps als flitsmeister, waze oid draaien. Ik zie op het volvo forum wel iets terug, maar snap dr weinig van...
Nee, alleen de apps die Volvo aanbiedt.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:45:
[...]

Ik kom wel een keer langs. Copyright infringement notice gestuurd?
Ja, werd afgedaan "dat het toeval was en mogelijk dezelfde bronnen binnen Volvo geraadpleegd hadden." Wat natuurlijk kwats is. :')

Volvotips.com

• meermarco
Ik heb een Sensus navigatie met mapcare. Kortom ik kan gratis kaarten downloaden installeren begreep ik (vorige eigenaar heeft dit voor het laatst in 2016! gedaan)
Hoe dan ook, de USB stick moet minimaal 32Gb zijn ofzo. Is er ook een MAX wat de volvo aankan? Ik moet nl een nwe stick kopen. En als ik een USB 3 stick koop met 64 of 128GB en hij werkt niet zou dat zonde zijn.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Tegenwoordig is het minimaal 64GB

Sensus Navigation
Een navigatiesysteem dat 2015 werd ingevoerd. De kaart ligt opgeslagen op een interne harde schijf. Bijwerken vindt plaats met een USB-stick (64 GB) en kaarten zijn gratis te downloaden van de supportsite van Volvo Cars. Opmerking! Geef auto's die vóór november 2015 zijn geproduceerd een gratis Sensus Connect-upgrade alvorens de nieuwste kaartupdates te downloaden.

Bron

[ Voor 88% gewijzigd door Zondagskindje op 19-09-2018 12:01 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat gaat over sensus met fancy touchscreen als center console. De vorige versie (scherm op dashboard) heeft genoeg aan 32GB. Een 500GB ssd werkt ook.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-12-2025

Aight!

'A toy robot...'

Morgen mijn auto weer voor onderhoud. Heb helaas ook vermogen verlies en als ik diep het gas in duw komt er een hoop rook. Hij klinkt ook alsof hij niet goed lucht aanzuigt en krijg ik soms motor service vereist. Op internet vindt ik dat het aan de intercooler kan liggen, deze hadden ze vervangen toen ik hem kocht.

Zou ze dan eindelijk aan het overlijden zijn? Heb er bijna 200.000 km mee gereden (nog 5000 km te gaan) en heb hem sinds december 2014. Staat nu 525000 km op :D

We zullen het zien, hoopte er nog een jaartje mee te kunnen rijden, want voor de rest prima auto. Heb in mei nog €1000,- moeten betalen voor grote beurt en vacuummotor steunen.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-12-2025
Lynx schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:10:
Wijze (technische) Volvo heren en eventueel dames, graag uw advies.

Ik rij op het moment een v70, d3, 2013, 230k, 16"/225 conti. Enige tijd terug had ik last van wat trillingen en heb laten balanceren. Trillingen verdwenen maar viel het me op dat stuur iets naar rechts trok. Inmiddels 2x laten uitlijnen (incl achter) en velgen laten richten. Tussentijds op mijn winterbanden/velg gereden en die gaven hetzelfde probleem. Na het plaatsen van gerichte velgen bleef auto naar rechts sturen.

Even gestopt met zoeken en rustig verder gaan rijden om beter zicht op de oorzaak te krijgen. Nu merk ik het volgende:
Er lijkt iets speling op het stuur naar rechts te zitten terwijl dit niet naar links zo is. Als ik uit een bocht naar links kom trekt de stuurbekrachtiging het stuur mooi gecentreerd terwijl uit een bocht naar rechts het stuur een paar graden schuin blijft staan. Dit lijkt ook de oorzaak van het trekken. Ruimte als het ware naar rechts geeft vanzelf dat het stuur langzaam die kant op "zakt".

Is dit een heel vreemd verhaal? Wat zou het eventueel kunnen verhelpen?
Misschien simpel een stuurkogeltje?
Is dit al nagekeken?

• meermarco
jadjong schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:04:
Dat gaat over sensus met fancy touchscreen als center console. De vorige versie (scherm op dashboard) heeft genoeg aan 32GB. Een 500GB ssd werkt ook.
Ik heb een model MY2014. Ik heb genoeg aan 32GB, maar ging erom of het zou werken. Maar goed te weten dat zelfs 500GB werkt. Dan moet mijn bestelde stick van 64GB ook werken :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12-2025

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn nieuwe V60 wordt nu volgende week al geleverd, in plaats van in januari. Blijkbaar is de productie aardig naar voren gehaald. Ben benieuwd :)

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:49
Mooie blunder :X

Enkele weken geleden een V70 2.5 5-pitter gekocht met respectabele kilometerstand dus meteen wat zaken besteld voor klein beurtje:
luchtfilter, olie, oliefilter, bougies en interieurfilter.
Afijn, vervangen van de onderdelen ging prima en als laatste de bougies vervangen. Ging prima tot ik ineens realiseerde dat ik domweg uit routine 4 bougies had besteld ipv 5 :X
F*ck :P Gelukkig had de brezan om de hoek het exacte type ook liggen :)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Was gelukkig bij mij alleen een scheur in de slang van/naar de intercooler. Ding maakte ook een herrie als een stofzuiger!

Morgen weer ophalen, benieuwd of deze tot de 600.000 km nog mee kan!

• meermarco
Daniel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:45:
Mijn nieuwe V60 wordt nu volgende week al geleverd, in plaats van in januari. Blijkbaar is de productie aardig naar voren gehaald. Ben benieuwd :)
Top. Het nieuwe model? Geweldig. Welke motorisering?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12-2025

Daniel

Kapitein NCC-1701
meermarco schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:51:
[...]

Top. Het nieuwe model? Geweldig. Welke motorisering?
Uiteraard het nieuwe model. Ik denk één van de eersten die aan een particulier wordt uitgeleverd. Het is een T5 Momentum in brandweerrood - toch wat anders dan het grijs-zwart-blauw-zilver dat de Nederlandse wegen overheerst.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:17
Daniel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:23:
[...]

Uiteraard het nieuwe model. Ik denk één van de eersten die aan een particulier wordt uitgeleverd. Het is een T5 Momentum in brandweerrood - toch wat anders dan het grijs-zwart-blauw-zilver dat de Nederlandse wegen overheerst.
Heb er al een paar zien rijden. De eerste een kleine maand geleden.
Maar ben benieuwd naar de foto’s en dan met name hoe die kleur staat!

• LuPo
  • Laatst online: 22:11
[...]

Ik zag gisteren een rode in Den Haag! Erg mooi, veel plezier ermee :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
[...]
Nice. Goede kleurkeuze ook.

Ik zag gisteren een zwarte, met toch wel mooie grote wielen, maar daarin viel ie me tegen. Nog steeds een schitterende wagen, maar minder indrukwekkend dan ik de V60 me herinnerde van Genève.

• meermarco
Zojuist geupdate met de nieuwste kaarten. Alleen gaf het systeem regelmatig aan: Update mislukt, harddisk schrijffout.

Gelukkig kwam ik erachter als je dan exit doet, hij opnieuw begint, en weer verder gaat waar ie was gebleven. Dat moest ik een stuk of 3 keer doen. Is dat 'normaal' gedrag? Of zou het wellicht komen door de enigzins koude vanmorgen vroeg (USB zat er nog in) of?

Uiteindelijk is het wel gelukt trouwens!

• Strider
  • Laatst online: 19:37
Ik ben van plan om deze week naar een v40 occasion uit 2015 te gaan kijken met 40.000 op de teller. Als ik bij de prijsonderhandeling vast ga lopen wil ik gaan kijken of ik er wat preventief onderhoud bij kan krijgen. Ik zat zelf te denken aan het onderstaande. Welke punten zijn bij 40k raadzaam om te vervangen? :)

- Remblokken voorzijde
- Remblokken achterzijde
- Ruitenwisserbladen
- Motorolie verversen
- Vervangen oliefilter
- Vervangen interieurfilter
- Banden

BlaBlaBla

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Brandstof filter?

Maar remblokken gaan toch wel langer mee dan 40.000 km?

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:01
Aight! schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:31:
Maar remblokken gaan toch wel langer mee dan 40.000 km?
Voor niet, dat is wel een gangbare kilometrage. Achter moet gemakkelijk 90.000 kunnen halen.

Aan degene die erover zit te denken om deze V40 aan te schaffen, controleer ook de schijven zelf.

• Strider
  • Laatst online: 19:37
Rinaldootje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:40:
[...]

Voor niet, dat is wel een gangbare kilometrage. Achter moet gemakkelijk 90.000 kunnen halen.

Aan degene die erover zit te denken om deze V40 aan te schaffen, controleer ook de schijven zelf.
Kunnen de schijven bij 40k al op zijn?

BlaBlaBla

• meermarco
De eerste 1500km met de V60 d6 zitten erop. Diesel verbruik 1 op 183. Electra verbruik weet ik pas later. Nu nog laadpaal geladen( en gegevens komen traaaaaag door). Maar snel eigen aansluiting thuis.

• Rinaldootje
Strider schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:51:
[...]

Kunnen de schijven bij 40k al op zijn?
Krom...
Als de vorige berijder hem warm (heet) heeft gereden en dan vervolgens bij een stoplicht de rem ingedrukt houdt. Dan kan de schijf op die plek de warmte niet krijt terwijl de rest wel afkoelt. Resultaat, kromme schijven.

En voor de rest, die beweren dat dit met geventileerde schijven niet kan, het kan wel, meerdere keren gezien.

Verwijderd

Nu het 's morgens weer wat frisser is zit er een klein vogeltje in mijn dashboardkastje..
Bekend euvel bij Volvo (misschien wel bij alle auto's?) en wordt veroorzaakt door een piepende kachelventilatormotor.

Ik kan een hoop beschrijvingen vinden voor het demonteren/smeren van dit onderdeel bij de 850/V70classic maar voor de V70n kan ik eigenlijk geen nuttige info vinden.
Weet iemand of de procedure (ongeveer) hetzelfde is?

• jadjong
  • Niet online
Welk modeljaar?

Verwijderd

Ik heb één van de laatste V70n uit juli 2007 maar ik neem aan dat het voor alle V70n hetzelfde is?

• jadjong
  • Niet online
Het idee is grotendeels hetzelfde, maar schroefjes en clipjes zitten soms op andere plekken.
Dorlpellijst rechts loshalen, gewoon trekken.
Stoel rechts loshalen, vier bouten.
Zijkant van de tunnel(bij je voeten) loshalen, gewoon trekken.
Tapijt rechts verwijderen.
Dashboardkastje er uit halen, tiental schroeven en een gasveer.
Afdekking links (onder het stuur) los halen, twee(?) schroeven en dan trekken.

Nu kan je bij de motor en die eventueel loshalen. Ding zit vast met een paar schroeven en een verdwaald clipje.

• ybos
Probleempje bij mn V70 2.4 uit 2001.
Al bij de vorige eigenaar was dit probleem, soms, en alleen direct tijdens het starten "ontstaat" foutcode "P0420 Cilinderrij 1 katalysator systeem: efficientie onder grenswaarde"
Nu geloof ik er niet zo in dat deze foutmelding daadwerkelijk ontstaat zodra ik mn sleutel omdraai omdat de motor dan nog nieteens loopt. Iemand bekend met dit probleem :? Tijdens het rijden is het probleem nog nooit gekomen.
Heb zelf zo'n uitleeskastje en reset hem gewoon en dan is de melding soms weken weg, maar soms komt hij na een paar dagen weer terug.
Enige wat ik kan bedenken, matige accu, tijdens starten erg lage spanning op het systeem en een vage melding ontstaat :?
Opzich niet echt een drama maar zou toch mooi zijn als het probleem zich oplost, maar om nou blind een nieuwe accu te monteren gaat me ook weer wat ver. Volgens mij is hij nog prima want ik hoef maar naar mn sleutel te kijken en de motor draait (bij wijze van spreken). Sowieso respect voor volvo, zo snel starten met bijna 390k op de klok!

edit: ben niet de enige:
https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8646
http://www.amtgarageforum...t-steeds-terug-34643.html (helaas niet verder te lezen)
https://volvoforums.com/f...1/error-code-p0420-76273/
Hier kan weleens de gouden tip omschreven staan. Een O2 sensor die ALLEEN het check engine lampje aanstuurt dmv een spacer iets uit de uitlaatgasstroom halen en klaar. Een even in verdiepen :)

[ Voor 16% gewijzigd door ybos op 27-09-2018 21:11 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:43

-tom-562

Oliesjeik

(jarig!)
Dat laatste werkt perfect. De serie motoren die in mijn oude Toyota Avensis zaten, hadden veelvuldig last van dat probleem. Oorzaak was dat de marge van wanneer er foutmelding gegenereerd wordt, te krap staat. Bij een splinternieuwe auto geen probleem, bij een auto met wat meer kilometers wel :p lambda sensoren (zijn er 4 bij een Toyota :o) helpt niet, en zelfs de katalysator vervangen (honderden euro's) is niet eens garantie dat het opgelost is.
Om die foutmelding te voorkomen gebruikten ze idd van die spacers, en dat werkt goed. Ik heb er volgens mij nog 2 liggen (ooit voor mijn Avensis gekocht maar nooit gemonteerd wegens verkoop auto), mocht je echt interesse hebben, stuur maar een PM, denk dat we er wel uit komen qua prijs :)

Vaak bu'j te bang!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:54

Whaam

Meer beter

Bij mij is sinds kort de melding "Tijd voor reg. onderhoud" in beeld op het dashboard. Ik heb de afspraak daarvoor al gemaakt, maar ik weet niet wat voor onderhoud er nodig is :')

Mijn vaste monteur is geen Volvo-garage, hij vroeg wat voor onderhoud er vereist is. In de handleiding staat er niets over genoemd. Grote beurt? Kleine beurt? Specifieke Volvo-beurt misschien?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:28
Whaam schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:41:
Bij mij is sinds kort de melding "Tijd voor reg. onderhoud" in beeld op het dashboard. Ik heb de afspraak daarvoor al gemaakt, maar ik weet niet wat voor onderhoud er nodig is :')

Mijn vaste monteur is geen Volvo-garage, hij vroeg wat voor onderhoud er vereist is. In de handleiding staat er niets over genoemd. Grote beurt? Kleine beurt? Specifieke Volvo-beurt misschien?
Wat voor onderhoudsbeurt heeft hij de vorige keer gehad? En hoeveel km heb je inmiddels er mee gereden sinds die beurt?

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 28-09-2018 12:28 ]

• Whaam

Whaam

Meer beter

PdeBie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:28:
[...]

Wat voor onderhoudsbeurt heeft hij de vorige keer gehad? En hoeveel km heb je inmiddels er mee gereden sinds die beurt?
Ik heb hem pas een maand of 10, kilometerstand is zo'n 255000. Mogelijk staat de laatste onderhoudsbeurt overigens wel in het onderhoudsboekje... zal het vanavond even bekijken.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Je onderhoudsboekje met historie zou duidelijkheid kunnen geven. Verder kun je ook kijken naar de door Volvo geadviseerde zaken per km-stand.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Get!em schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:37:
Je onderhoudsboekje met historie zou duidelijkheid kunnen geven. Verder kun je ook kijken naar de door Volvo geadviseerde zaken per km-stand.
@Whaam op de Volvosite staan het soort onderhoud bij de bijbehorende kmstanden en de prijzen.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-12-2025

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oh joh, tijdelijk vanaf 60k. Dus binnenkort vanaf nog meer... 8)7

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Rinaldootje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:46:
[...]

Krom...
Als de vorige berijder hem warm (heet) heeft gereden en dan vervolgens bij een stoplicht de rem ingedrukt houdt. Dan kan de schijf op die plek de warmte niet krijt terwijl de rest wel afkoelt. Resultaat, kromme schijven.

En voor de rest, die beweren dat dit met geventileerde schijven niet kan, het kan wel, meerdere keren gezien.
Werkelijk nog nooit meegemaakt in de situatie die jij beschrijft... 8)7
Die kans is namelijk dermate klein dat het nauwelijks voorkomt.
ybos schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:02:
Probleempje bij mn V70 2.4 uit 2001.
Al bij de vorige eigenaar was dit probleem, soms, en alleen direct tijdens het starten "ontstaat" foutcode "P0420 Cilinderrij 1 katalysator systeem: efficientie onder grenswaarde"
Nu geloof ik er niet zo in dat deze foutmelding daadwerkelijk ontstaat zodra ik mn sleutel omdraai omdat de motor dan nog nieteens loopt. Iemand bekend met dit probleem :? Tijdens het rijden is het probleem nog nooit gekomen.
Heb zelf zo'n uitleeskastje en reset hem gewoon en dan is de melding soms weken weg, maar soms komt hij na een paar dagen weer terug.
Enige wat ik kan bedenken, matige accu, tijdens starten erg lage spanning op het systeem en een vage melding ontstaat :?
Opzich niet echt een drama maar zou toch mooi zijn als het probleem zich oplost, maar om nou blind een nieuwe accu te monteren gaat me ook weer wat ver. Volgens mij is hij nog prima want ik hoef maar naar mn sleutel te kijken en de motor draait (bij wijze van spreken). Sowieso respect voor volvo, zo snel starten met bijna 390k op de klok!

edit: ben niet de enige:
https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8646
http://www.amtgarageforum...t-steeds-terug-34643.html (helaas niet verder te lezen)
https://volvoforums.com/f...1/error-code-p0420-76273/
Hier kan weleens de gouden tip omschreven staan. Een O2 sensor die ALLEEN het check engine lampje aanstuurt dmv een spacer iets uit de uitlaatgasstroom halen en klaar. Een even in verdiepen :)
Heel simpel;

of je katalysator is niet meer goed, of je lambdasonde is niet meer goed of je auto stoot teveel uit waardoor de achterste lambda dat meet.

[ Voor 59% gewijzigd door MartijnAbel op 03-10-2018 20:48 ]

• ybos
MartijnAbel schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:47:
Heel simpel;

of je katalysator is niet meer goed, of je lambdasonde is niet meer goed of je auto stoot teveel uit waardoor de achterste lambda dat meet.
Geloof ik niet.
Lampje gaat alleen aan tijdens starten, terwijl de motor warm is, nog voordat de motor loopt, of net tijdens het aanslaan. Lijkt mij dat je dan de gemeten waardes tijdelijk zou moeten negeren, omdat er onverbrande (of half verbrande) benzine in het systeem kan zijn en daardoor slechte waardes :?
Als de kat niet goed is, of de waarden niet, zou het lampje ook tijdens rijden aan moeten gaan.

Naja, helaas nog geen reactie gehad van diegene met zn speciale plug. Vooralsnog reset ik het lampje gewoon ff, over enkele maanden apk, dan gaan we het meemaken :)

• Rinaldootje
MartijnAbel schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Werkelijk nog nooit meegemaakt in de situatie die jij beschrijft... 8)7
Die kans is namelijk dermate klein dat het nauwelijks voorkomt.
Al drie keer (niet bij mezelf, maar bij anderen) meegemaakt.
Een keer een Nissan Almera en twee keer een Opel Astra.
En het komt vaker voor dan jij zegt. Vraag maar aan een reguliere automonteur.

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:30
Zo, vandaag is mijn C30 via Volvo Assistance door de Wegenwacht afgesleept... Voorlopig resultaat: lek thermostaathuis.. Is dit een bekend probleem voor de C30?

Ben benieuwd wat ik kan gaan verwachten; hopelijk blijft het bij die ene lekkage..

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
ybos schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Geloof ik niet.
Lampje gaat alleen aan tijdens starten, terwijl de motor warm is, nog voordat de motor loopt, of net tijdens het aanslaan. Lijkt mij dat je dan de gemeten waardes tijdelijk zou moeten negeren, omdat er onverbrande (of half verbrande) benzine in het systeem kan zijn en daardoor slechte waardes :?
Als de kat niet goed is, of de waarden niet, zou het lampje ook tijdens rijden aan moeten gaan.

Naja, helaas nog geen reactie gehad van diegene met zn speciale plug. Vooralsnog reset ik het lampje gewoon ff, over enkele maanden apk, dan gaan we het meemaken :)
En toch is de kans heel heel erg groot. Heb zelf deze foutcode meernaals gehad met dezelfde symptomen als jou. Ik had hem bewust ivm een andere katalysator, maar kwam ook te pas en te onpas. Auto aan, auto uit sleutel int contact, maakte geen hol uit

• t14wo
MIjn V40 begint te fluiten zodra de snelheid boven 150 km/u komt. Het lijkt te komen vanaf de voorkant en het klinkt echt als rijwind die door een obstakel gaat fluiten. Ik verdenk óf de ruitenwissers, óf de ruitenwissersproeier-kopjes. Beiden zitten niet anders dan zou moeten, dus kan ik niet de enige zijn.

Wie heeft een recente V40 en herkend mijn (luxe)probleem?

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07-2025
Mijn v60 fluit bij 100kmh al behoorlijk hinderlijk. Tot dusver de oorzaak niet kunnen achterhalen.

• jadjong
  • Niet online
Plastic rand aan de zijkant van de ruit zit goed vastgeklikt?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
t14wo schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:53:
MIjn V40 begint te fluiten zodra de snelheid boven 150 km/u komt. Het lijkt te komen vanaf de voorkant en het klinkt echt als rijwind die door een obstakel gaat fluiten. Ik verdenk óf de ruitenwissers, óf de ruitenwissersproeier-kopjes. Beiden zitten niet anders dan zou moeten, dus kan ik niet de enige zijn.

Ik had het ook bij mijn vorige V40, klap je spiegels eens in tijdens het rijden... toen ik dat deed was het over. Nog vreemder, de V40 welke ik nu rijdt heeft nergens last van en optisch lijkt er 0 verschil te zitten tussen de vorige V40 en degene welke ik nu rijdt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
t14wo schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:53:

Ik heb het ook al een jaar lang. Bij mij is het vanaf 160km/u pas en het maakt echt veel geluid. Gevoelsmatig lijkt het te komen van boven op het dak. Mogelijks de 'vin/radio antenne?' die er achteraan uitsteekt?

• meermarco
Ik dacht dat de D6 maar effectief 8kWh verbruikt van vol naar leeg. Maar ik heb nu een eigen kWh meter en zie dat er soms bijna 10kwh verbruikt wordt om te laden. Is dit ‘normaal’?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:41
InGen10 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:22:
Zo, vandaag is mijn C30 via Volvo Assistance door de Wegenwacht afgesleept... Voorlopig resultaat: lek thermostaathuis.. Is dit een bekend probleem voor de C30?
Het zal eerder bij een bepaald motortype passen. Om welk blok gaat het?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

meermarco schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:57:
Ik dacht dat de D6 maar effectief 8kWh verbruikt van vol naar leeg. Maar ik heb nu een eigen kWh meter en zie dat er soms bijna 10kwh verbruikt wordt om te laden. Is dit ‘normaal’?
Bij 90% omvormer efficiëntie zou dat 8/0.9 = 8.9kWh zijn, maar dan heb je ook nog de airco die gebruikt wordt om de batterij te koelen. Ik denk dat het wel normaal is, zie vergelijkbare waardes bij het opladen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• meermarco
Ok dankjewel. Ahh van de airco wist ik niks. Dat klinkt logisch!

• rinkel
Rij nu een aantal maanden in de XC40, maar irriteer me behoorlijk aan de adaptive cruise control.
Dat ding remt zo enorm abrupt als rustig afremmen mogelijk is, en andere keren moet ik gas bijgeven.
Maar voornamelijk dat harde afremmen irriteert me.
Als ik hiervoor geen Passat had gehad had ik niet beter geweten, maar eigenlijk vind ik dit best slecht van Volvo. Had beter verwacht.

• rinkel
Knip, dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door rinkel op 05-10-2018 20:57 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

rinkel schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:55:
Rij nu een aantal maanden in de XC40, maar irriteer me behoorlijk aan de adaptive cruise control.
Dat ding remt zo enorm abrupt als rustig afremmen mogelijk is, en andere keren moet ik gas bijgeven.
Maar voornamelijk dat harde afremmen irriteert me.
Als ik hiervoor geen Passat had gehad had ik niet beter geweten, maar eigenlijk vind ik dit best slecht van Volvo. Had beter verwacht.
Op de Passat kun je kiezen uit 3 standen betreffende hoe abrupt de ACC moet afremmen en weer optrekken, Sport, Comfort en nog 1 :P

Kent Volvo ook niet een instelling hiervoor?

www.google.nl

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag een ritje gedaan van zo'n 365 km. Eerst V-Power getankt, 17" bandjes opgepompt naar 29 PSI. In Duitsland de 200 op te de teller aangetikt, niet gezien hoeveel op de gps. 6000 toeren brrrrrrroem! De wegen waren klote en het stuur zoekerig. 6,93 l / 100 km.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 05-10-2018 23:26 ]

• rinkel
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:56:
[...]

Op de Passat kun je kiezen uit 3 standen betreffende hoe abrupt de ACC moet afremmen en weer optrekken, Sport, Comfort en nog 1 :P

Kent Volvo ook niet een instelling hiervoor?
Dat klopt ja, erg prettig.
Nee, de XC40 heeft dat helaas niet.
De ACC van de XC40 rijdt nog agressiever dan de sport stand bij de Passat.
Als je eenmaal in de file staat en je zet de stand op wat meer afstand (wat wel prettiger in te stellen is) dan gaat het wel, maar het is vooral als de auto voor je wat meer afstand heeft gekregen, bijvoorbeeld als je al even stilstaat en de motor slaat af, om dan weer te gaan rijden moet je even op een knopje drukken om weer te gaan rijden. De auto voor je heeft wat afstand.
De auto gaat dan weer rijden en komt op snelheid, maar gaat dan vol op de rem om tot op een meter afstand weer tot stilstand te komen. Erg onprettig.
Ik merk dat rijden op de ACC gewoon wat onrustig is. Past niet bij Volvo.

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:30
GAIAjohan schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:28:
[...]

Het zal eerder bij een bepaald motortype passen. Om welk blok gaat het?
Een 2.0 benzine

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Verwijderd

Na drie jaar een mooie volvo v40 D2 R Design denim blue te hebben mogen gereden, zit ik nu met smart te wachten vanaf juli al op me nieuwe Volvo v60 R Design D3 Birch Light!

Verwachte levering 3e week januari.( juli al besteld)

Ik ben heel benieuwd wat jullie van me keuzen vinden vanwege de zwarte accenten van de R Desgin met Birch ligt en 19 inch velgen.

Ik had nog gekeken voor een XC40 maar buiten het feit dat hij best prijzig is voor een kleine auto pas ik er ook niet fatsoenlijk in.

Mijn configuratiecode is BZM9RJX
https://www.volvocars.com...rtronic/summary?s=BZM9RJX

Ik hoor graag jullie reacties.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2018 22:33 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:21

franssie

Save the albatross

@Verwijderd wat kan jou het schelen hoe we over jouw smaak oordelen? Gewoon lekker genieten van je nieuwe auto. Leef je eigen leven!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:31

Yucon

*broem*

franssie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:50:
@Verwijderd wat kan jou het schelen hoe we over jouw smaak oordelen? Gewoon lekker genieten van je nieuwe auto. Leef je eigen leven!
Ik zal je advies ter harte nemen als m'n vrouw volgende keer aan me vraagt of die nieuwe broek haar dik maakt :+

blijf ff hangen, ik laat hier weten hoe het afloopt

@Verwijderd leuke auto, veel plezier ermee!

[ Voor 7% gewijzigd door Yucon op 07-10-2018 23:14 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
[quote]Yucon schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:14:
[...]

Ik zal je advies ter harte nemen als m'n vrouw volgende keer aan me vraagt of die nieuwe broek haar dik maakt :+ <>
[/quote]
Ik geef daar bij mijn vriendin eerlijk antwoord op en de broeken waar ze uiteindelijk in loopt, heeft ze lekkere billen in - lange termijn eigenbelang :+ En haar vriendinnen vragen nu aan haar welke broeken dat zijn dus het valt meer mensen op haha. Trek je eigen plan en geloof niet alles van marketing.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:31:

Ik ben heel benieuwd wat jullie van me keuzen vinden vanwege de zwarte accenten van de R Design met Birch Light en 19 inch velgen.

Ik had nog gekeken voor een XC40 maar buiten het feit dat hij best prijzig is voor een kleine auto pas ik er ook niet fatsoenlijk in.

Mijn configuratiecode is BZM9RJX
https://www.volvocars.com...rtronic/summary?s=BZM9RJX

Ik hoor graag jullie reacties.
De nieuwe S/V60 is voor mij een no-brainer als het binnen mijn bereik was. Ik heb nu mystic silver als kleur. Ik kan dit wel waarderen. Ik vind 19" 5-Multi spaaks Black/DC, 235/40 R19 mooier en had een achterruitcamera wel ideaal gevonden. Verwarmde stoelen ftw net als de Scandinavian Line.

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
Mijn V40 uit 2015 is de laatste tijd serieus luid tijdens het rijden aan hoge snelheid en krijg hier regelmatig ook opmerkingen over van mensen die meerijden.

Zeker bij +100km/h is het vrij storend en merk ik dat ik de radio wel wat luider zet. Is niet het motorgeluid maar eerder banden- of weggeluid. Bij het sturen naar links is dit geluid nog meer aanwezig.

Verder heb ik bij vertrekken uit stilstand vaak dat hij piept/kraakt aan de voorwielen. Echt zo'n geluid waar je haren van overeind gaan staan. Dot gaat weg zodra ik sneller dan 5km/h rijd.

Zouden deze zaken gerelateerd kunnen zijn en misschien iets te maken hebben met ophanging/wielas/...?

• franssie

franssie

Save the albatross

@MrSenne ik zou morgen eens langs een garage rijden om 'm op de brug te zetten, klinkt niet goed en een vastslaande lager wil je niet. Als het geluid maakt slijt er ook iets, dat is meestal ook niet goedkoop op de langere termijn.

• MrSenne
franssie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:24:
@MrSenne ik zou morgen eens langs een garage rijden om 'm op de brug te zetten, klinkt niet goed en een vastslaande lager wil je niet. Als het geluid maakt slijt er ook iets, dat is meestal ook niet goedkoop op de langere termijn.
Heb dinsdag een afspraak bij de garage om er eens naar te kijken, maar was me nu al af aan het vragen wat er aan zou kunnen zijn. :)

• franssie

franssie

Save the albatross

MrSenne schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:27:
[...]

Heb dinsdag een afspraak bij de garage om er eens naar te kijken, maar was me nu al af aan het vragen wat er aan zou kunnen zijn. :)
Kan een steentje zijn bij je remschijf. Als de wagen niet echt trekt aan het stuur valt het hopelijk mee.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
franssie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:41:
[...]

Kan een steentje zijn bij je remschijf. Als de wagen niet echt trekt aan het stuur valt het hopelijk mee.
Als het een steentje is, dan gaat die er meestal uit als je even achteruit rijdt.

Handtekening

• MrSenne
franssie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:24:
Blijkt een kapotte wiellager te zijn. Hebben mij direct 'verboden' om er nog mee verder te rijden en gaan het asap repareren...

Gelukkig zitten er gratis vervangwagens in het leasecontract. :9

• Whaam

Whaam

Meer beter

Hier een V50 (1.8 benzine uit 2006) met EGR issues. Ik wil hem dicht laten zetten, op aanraden van mijn garageman eigenlijk, ben me er nu voor het eerst in aan het verdiepen. Hij gaf aan dat de sensor wel uitgeprogrammeerd moet worden, maar dat dat enkele honderden euro's zal kosten, hij kan het zelf niet doen.

Nu kom ik hier in het topic Volvotune in Elst vaak tegen, maar ik woon in het hoge noorden :'). Is Volvotune de enige in NL die dit doet? En klopt het dat het zo duur is?

Edit: unlimitedtuning.nl gevonden, (redelijk) in de buurt en ook prijzen staan al op de site. d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Whaam op 10-10-2018 14:45 ]

• meermarco
Is er een methode (staat niet in het boekje) om de instellingen van je dashboard aan te passen?
Waarom wat:

Bij de D6 zie je links van de snelheidsmeter een batterij met streepjes. En rechts van je dashboard zie je het aantal resterende accu kilometers.

Graag zo uik huidige verbruik links zien (ipv die nutteloze batterij) en rechts resterende accu Km's.
Kan dit, en zo ja hoe?

• Whaam

Whaam

Meer beter

edit wow sorry, mijn eerdere post staat er toch nog |:(

[ Voor 91% gewijzigd door Whaam op 10-10-2018 15:55 . Reden: eerdere post leek mislukt ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MrSenne schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:28:
[...]

Gelukkig zitten er gratis vervangwagens in het leasecontract zonder extra kosten. :9
Dat is natuurlijk ergens verdisconteerd :)

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
Zojuist een XC60 D4 besteld ter vervanging van onze V60 D3.
Eerste week van januari wordt 'ie geleverd :)

https://www.volvocars.com...rtronic/summary?s=B98DZ4E

• MrSenne
PcDealer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Dat is natuurlijk ergens verdisconteerd :)
Ja natuurlijk, weet ik ook wel. :9

Anyway, auto terug opgehaald, wat een wereld van verschil qua geluid. :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag de 340 k km bereikt.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

meermarco schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:54:
Is er een methode (staat niet in het boekje) om de instellingen van je dashboard aan te passen?
Waarom wat:

Bij de D6 zie je links van de snelheidsmeter een batterij met streepjes. En rechts van je dashboard zie je het aantal resterende accu kilometers.

Graag zo uik huidige verbruik links zien (ipv die nutteloze batterij) en rechts resterende accu Km's.
Kan dit, en zo ja hoe?
je kan het elegance thema kiezen, dan is de meter weg.
Met het scrollwheel aan de richtingaanwijzer kun je huidig verbruik in beeld krijgen.

Ik vind die batterij indicator alles behalve nutteloos overigens.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Xecuter NL
Och wat ben ik blij. Vanmiddag is eindelijk mijn XC40 besteld. Levering December, eerste week Januari hoop ik te rijden.
Momentum T4 geartronic met een paar pakketten.

https://www.volvocars.com...rtronic/summary?s=2VJV4K8

Hoop op een koude winter O-)

Ik kom overigens van mijn 2de V40, een D2 Buss Sport. Heerlijke auto, zuinig en compleet. Maar na 6 jaar in dit model gezeten te hebben klaar voor next level Volvo goodness!

Kijk echt uit naar 190pk automaat rijden met een hoge zitting.

[ Voor 34% gewijzigd door Xecuter NL op 10-10-2018 20:44 ]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:31

Yucon

*broem*

Whaam schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:26:
Hier een V50 (1.8 benzine uit 2006) met EGR issues. Ik wil hem dicht laten zetten, op aanraden van mijn garageman eigenlijk, ben me er nu voor het eerst in aan het verdiepen. Hij gaf aan dat de sensor wel uitgeprogrammeerd moet worden, maar dat dat enkele honderden euro's zal kosten, hij kan het zelf niet doen.

Nu kom ik hier in het topic Volvotune in Elst vaak tegen, maar ik woon in het hoge noorden :'). Is Volvotune de enige in NL die dit doet? En klopt het dat het zo duur is?

Edit: unlimitedtuning.nl gevonden, (redelijk) in de buurt en ook prijzen staan al op de site. d:)b
Van de bezineversies weet ik het niet, maar van de diesels kun je ze afdoppen met een metalen plaatje. De nieuwere vanaf ongeveer 2006 hebben dat door en geven een foutcode. Maar je schijnt ze voor de gek te kunnen houden door een gaatje van een paar mm in het afdichtplaatje te boren. Ze registreren dan nog steeds verschil maar dat is niet meer zo groot dat het echt iets uitmaakt.

Disclaimer: foei, milieu, enz.
Pagina: 1 ... 84 ... 140 Laatste