Het grootste probleem is eigenlijk dat het systeem niet kan zien of er iemand voor je gaat wisselen van baan. Hierdoor remt ie op het laatste moment flink af.. En per merk verschilt het hoe soepel en snel ie dat oplost (sommigen merken laten volgens mij het gas al los zodra de auto al een neiging maakt van baan te wisselen). Nadeel van de huidige autopilot is ook dat hij nog niet weet hoe de bocht loopt en dus eigenlijk een beetje zit te stuiteren tussen de lijnen in...rinkel schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:48:
[...]
Als ik gewoon relaxed op een n-weg of snelweg rij vind ik het heerlijk rijden, maar zodra het verkeer wat dynamischer wordt, zoals bij een grote kruising (veel auto's wisselen van baan), dan zet ik em vaak uit.
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat Volkswagen dit veel beter voor elkaar heeft (al is die ook niet perfect, maar wel veel smoother). Had beter verwacht van Volvo.
Bij VW kun je het gedrag van de ACC ook instellen, heb zo'n instelling bij Volvo nog niet gevonden.
Het dieselverbruik van de laatste kilometers.Weet je meteen hoe zuinig je rijd en hoe vaak de brandstofmotor aanslaatmeermarco schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:33:
Wat zegt dit nou eigenlijk precies?
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals je zelf ook al ziet kan dit per 1km of per 10km geselecteerd worden. Zodra het balkje dus weg is rijd je volledig elektrisch. En anders is het hoe hoger het balkje hoe meer je elektrisch rijd en minder op brandstof. Maar het beste kun je gewoon de dagteller iedere keer resetten zodra je diesel moet tanken. Dan weet je hoe zuinig je nu echt rijd doordat je hem steeds bijlaad aan de stekker.
Uiteraard wel het aantal kilometers delen door het aantal getankte liters
Gamertag: timmie271