Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 141 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-03 19:24
rinkel schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:48:
[...]

Als ik gewoon relaxed op een n-weg of snelweg rij vind ik het heerlijk rijden, maar zodra het verkeer wat dynamischer wordt, zoals bij een grote kruising (veel auto's wisselen van baan), dan zet ik em vaak uit.
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat Volkswagen dit veel beter voor elkaar heeft (al is die ook niet perfect, maar wel veel smoother). Had beter verwacht van Volvo.
Bij VW kun je het gedrag van de ACC ook instellen, heb zo'n instelling bij Volvo nog niet gevonden.
Het grootste probleem is eigenlijk dat het systeem niet kan zien of er iemand voor je gaat wisselen van baan. Hierdoor remt ie op het laatste moment flink af.. En per merk verschilt het hoe soepel en snel ie dat oplost (sommigen merken laten volgens mij het gas al los zodra de auto al een neiging maakt van baan te wisselen). Nadeel van de huidige autopilot is ook dat hij nog niet weet hoe de bocht loopt en dus eigenlijk een beetje zit te stuiteren tussen de lijnen in...
Het dieselverbruik van de laatste kilometers.Weet je meteen hoe zuinig je rijd en hoe vaak de brandstofmotor aanslaat :P

Zoals je zelf ook al ziet kan dit per 1km of per 10km geselecteerd worden. Zodra het balkje dus weg is rijd je volledig elektrisch. En anders is het hoe hoger het balkje hoe meer je elektrisch rijd en minder op brandstof. Maar het beste kun je gewoon de dagteller iedere keer resetten zodra je diesel moet tanken. Dan weet je hoe zuinig je nu echt rijd doordat je hem steeds bijlaad aan de stekker.
Uiteraard wel het aantal kilometers delen door het aantal getankte liters :+

Gamertag: timmie271

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-03 22:52
@timmie271
Ik zal wel dom zijn. Maar dagteller en diesel en electra optellen en delen lukt me wel. Maar zelfs met jouw uitleg snap ik die balkjes niet. De laatste 40km heb ik 100 procent enkel electrisch gereden. Maar jet balkje toont dan 1/40 ofzo bij 10km? En bij 1km haast niks? Sorry snap het echt niet. Kun je aangegeven hoe je mijn balkjes exact lees?

• timmie271
meermarco schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:05:
@timmie271
Ik zal wel dom zijn. Maar dagteller en diesel en electra optellen en delen lukt me wel. Maar zelfs met jouw uitleg snap ik die balkjes niet. De laatste 40km heb ik 100 procent enkel electrisch gereden. Maar jet balkje toont dan 1/40 ofzo bij 10km? En bij 1km haast niks? Sorry snap het echt niet. Kun je aangegeven hoe je mijn balkjes exact lees?
Eigenlijk moet je er gewoon helemaal niet naar kijken en gewoon gaan rijden :+ Zie het soms zelf in een auto van een klant..

Maar als die brandstofmotor aanspringt dan verbruik je dus brandstof en komt er dus een balkje tevoorschijn. Dit hoeft dus ook maar even kort gebeurd te zijn bij bijvoorbeeld even vlot optrekken.
Dat hij bij 10km 1 op 40 aangeeft en bij 1km maar een keer een balkje heeft te maken dat hij in die ene km de brandstofmotor aan heeft gehad en verder niet. Dan krijg je dus een balkje van 1 op 40 bij de 10km settings. Echter vind ik hem altijd teveel variëren tijdens het rijden. Bij de T8jes blijven ze maar op en neer springen tijdens het rijden..

Kortgezegd zou ik gewoon gaan genieten van je auto en niet op al die rare balkjes en dingetjes letten waar je alleen maar gek van word :P

• meermarco
Dankjewel. Wel waar ik gek van wordt zijn opties die ik niet begrijp :-) bedankt voor de uitleg. Daar kan ik wat mee

[ Voor 23% gewijzigd door meermarco op 03-09-2018 19:36 ]

• timmie271
meermarco schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:36:
Dankjewel. Wel waar ik gek van wordt zijn opties die ik niet begrijp :-) bedankt voor de uitleg. Daar kan ik wat mee
Je kan altijd vragen stellen over de opties die je nog niet snapt. zelf kan ik er aardig wat uitleggen en zo niet dan zijn er meer dan genoeg volvo-rijders hier die je met plezier willen helpen. (loop zelf stage bij een volvodealer) :)

• meermarco
Ik krijg met geen mogelijkheid waze of spotify via de lightning—>usb kabel op de audio. Ik heb zelfs Bluetooth uitgezet. Netjes tel erin en media op iPod gezet. Maar niks. Het gekke is wel dat waze geen geluid meer maakte. Als ik de stekker eruit trok deed ie hetbweer via de IPhone speaker. Dus het geluid gaat ‘ergens’ heen. Iemand tips? Dus de kabel gebruiken ipv blietooth voor spotify en Waze. iPhone 6s met IOS 11.3.1

edit:

Wow vandaag woon-werk gedaan. 49KM volgens teller. En volledig electrisch gereden (pure) (V60 D6)
Airco gaat dan op eco klimaat, en dat was prima voor nu. Radio aan en verlichting aan.
Ik dacht dat haal ik nooit. De eerste 10-15km electrisch gingen nl heel snel voorbij. Maar daarna langzamer.

50-80-100km wegen. Weinig file. En dan heb ik geeneens achter vrachtwagens gehangen ofzo. Wel max 95 km/u op cruise. En met optrekken niet boven de powerline dat je diesel even moet bijspringen. Erg tevreden!

[ Voor 37% gewijzigd door meermarco op 04-09-2018 08:59 ]

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 15:39
Je kan in Waze kiezen welke output hij het maar stuurt (op het luidsprekertje klikken). Als je daar usb kiest en idd media op ipod zet dan werkt het bij mij in mijn v40.

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
@timmie271
Ik heb echt lang moeten wennen aan de Volvo boordcomputer en überhaupt de hele bediening van alles. Als je 10 jaar lang VAG auto's hebt gereden dan merk je toch wel dat Volvo achter ligt op vlak van gebruikersvriendelijkheid. Ik heb die grafiek er ook wel eens voor maar dat doe ik voornamelijk omdat de enige plek is waar ik de rit tijd kan zien en het gemiddelde van de rit. Ik heb ook een poosje moeten zoeken voordat ik er achter kwam dat er weer een menu'tje achter zit als je nog een keer op ok drukt waarbij je kan zeggen dat de rit elke keer moet resetten.

• meermarco
Ahh ok. Dus je kan hem automatisch per rit laten resetten? Zodat je kan zien hoe 'zuinig' je die ene rit hebt gereden? Zo ja, hoe? Dankjewel!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07
cupra4 schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:24:
[...]

Zeker, in 1 dag in 2 verschillende plaatsen 2 auto's op export kenteken gezet en mee naar huis gereden. Was afgezien van de afstand (Zuid-Duitsland) niet heel moeilijk. Kan je wel wat tips geven als je wil en nog belangrijker, regel iemand met de juiste software op een laptop om tijdens een proefrit even de auto uit te lezen en controleren of het allemaal klopt. In mijn geval was alles in orde en zat er zelfs nog Volvo Assistance op tot afgelopen juli.

De rest was easy :) Kon 2 weken rondrijden op Duitse platen (legaal!) en toen de RDW zaken geregeld en had 17 dagen na aankoop de NL platen erop.
Houd me aanbevolen voor tips. Via DM misschien de beste optie ;) Heb de procedure volgens mij aardig voor de bril, maar het kost aardig wat moeite om tussen de vele commerciële aanbieders de relevante informatie te filteren.

Misschien heb ik het gemist, maar weet iemand ook wanneer eventueel de T3/T4 varianten van de nieuwe V60 komen? Zie qua benzine alleen de big kahuna's V5/V6.

"Better ask questions before you shoot"

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:22
Morgen om 13:00 mijn XC40 ophalen, kan niet wachten. Ben zaterdag al bij de dealer geweest om even te kijken. Meteen Volvo On Call en de app ingeregeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CRigjL2QB4WjhVWT6KSS0PBk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yrisVZR29VRc4kizRlJL4m5K/medium.jpg

Morgen meer :)

discogs

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

meermarco schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:55:
Ahh ok. Dus je kan hem automatisch per rit laten resetten? Zodat je kan zien hoe 'zuinig' je die ene rit hebt gereden? Zo ja, hoe? Dankjewel!
Alle verborgen menu's zitten bij Sensus achter de OK knop ;) Als je dus ergens in een scherm bent (danwel navi, danwel media, danwel dit verbruik scherm), druk je op OK, en je krijgt een extra menu met opties (als die er zijn).

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
@timmie271
Diesel geeft aan het aantal km per liter (kun je in het menu veranderen naar l/100km)
Elektra kWh per 100km.

Sowieso lastig vergelijken dus...
meermarco schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:55:
Volgens mij kan dat niet...

Youtube: DashcamNL

• timmie271
Chocovla schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:55:
[...]
Misschien heb ik het gemist, maar weet iemand ook wanneer eventueel de T3/T4 varianten van de nieuwe V60 komen? Zie qua benzine alleen de big kahuna's V5/V6.
Op dit moment zijn er inderdaad alleen de T5/T6/T8 en D3/D4 leverbaar. Eind van het jaar komen als het goed is de 'kleinere' motoren als optie. Dit heeft te maken dat ze in het begin liefst de dikke modellen verkopen :P Was ook zo bij de XC40 namelijk. Nu pas komen de T3 en T4 op de weg.
Zodra de S60 in de showroom staat eind dit jaar dan verwacht ik ook de T3 en T4 van de V60.

• meermarco
DypFrys schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:01:
[...]

Ik heb echt lang moeten wennen aan de Volvo boordcomputer en überhaupt de hele bediening van alles. Als je 10 jaar lang VAG auto's hebt gereden dan merk je toch wel dat Volvo achter ligt op vlak van gebruikersvriendelijkheid. Ik heb die grafiek er ook wel eens voor maar dat doe ik voornamelijk omdat de enige plek is waar ik de rit tijd kan zien en het gemiddelde van de rit. Ik heb ook een poosje moeten zoeken voordat ik er achter kwam dat er weer een menu'tje achter zit als je nog een keer op ok drukt waarbij je kan zeggen dat de rit elke keer moet resetten.
Het werkt inderdaad! Of zelf alles op 0 zetten of automatisch na een rit. Top!

Enkele reis 49km volledig electrisch gereden!!!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 16:40
bord4kop schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:22:
[...]
klopt, maar geldt voor gehuurde of geleende o.i.d. auto. Voor eigen auto niet dat is op zn minst "grijs gebied" .. En dit mag maar 14 dagen per jaar.
Ik heb het uitgebreid nagevraagd en het mag op deze manier van de belastingdienst en douane. Heb zo ook een Volvo uit Zweden gehaald op Zweedse platen.

• meermarco
yeehaw schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:52:
Je kan in Waze kiezen welke output hij het maar stuurt (op het luidsprekertje klikken). Als je daar usb kiest en idd media op ipod zet dan werkt het bij mij in mijn v40.
Het werkte echt niet. Kreeg steeds geen compatible bestanden etc. Na uren zoeken en proberen de oplossing! Je moet minstens 1 nummer in de iTunes library hebben. Uit wanhoop een nummer gekocht voor 1.29 en afgespeeld. Meteen deed de Dock het. En nu kan ik OOK spotify waze etc via het Dock doen. Even net iets beter dan Bluetooth. Even later het nummer weggehaald. En dan doet ie idd niks meer. Kortom: je moet minstens 1 muziekbestand hebben!

• BlakHawk
meermarco schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:14:
[...]

Het werkt inderdaad! Of zelf alles op 0 zetten of automatisch na een rit. Top!

Enkele reis 49km volledig electrisch gereden!!!
Dat is echt wel heel erg netjes!
Ik kom niet verder dan 40km 50km wegen en n wegen. Op de snelweg zakt dat nog verder!

Voor mijn vakantie stuk snelweg gedaan, A12 en A13:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1854/42675376160_e1eb2477e3.jpg

Op snelwegen alleen kom ik niet verder dan 33km, nou ja ik was niet helemaal leeg, maar 7kWh verbruikt en 0,9 geregenereerd. De fly over A12 naar A13 redde hij niet elektrisch en de diesel deed omhoog even mee.

Hmmm als ik het verbruik uitreken valt het trouwens nog wel mee...

21,2 kWh/100km

Hmmm, het valt minder op, maar in de stad en N wegen vanochtend zit ik op 27,7 kWh per 100km. Wel veel vol gas weg overigens...

Dat wordt in de winter echt drama denk ik...

[ Voor 45% gewijzigd door BlakHawk op 05-09-2018 08:04 ]

• BlakHawk
Nog even in Excel gegooid:

https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j-tzb1oMbStTdsPjEQ (bewerkbaar)

Met 35.000km per jaar.
Elektrisch verbruik 27kWh per 100km
Diesel prijs van 1,40 en verbruik van 6l/100km

Kost diesel jaarlijks: € 2.940,00
Tegen 30 cent per kWh laden: € 2.835,00
Tegen 35 cent per kWh laden: € 3.307,50

edit:
Maar nu wordt het lastiger, ik heb even al mijn ritten sinds de laatste keer tanken gecombineerd:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1866/43767738874_bd6e41f001.jpg

Dat is wat lastiger uitrekenen...

Wel veel regeneratie (gratis stroom)...

160,7 kWh verbruikt, maar hoeveel is er getankt? Dat weet ik pas over 2 maanden als alle facturen binnen zijn :|

[ Voor 37% gewijzigd door BlakHawk op 05-09-2018 08:34 ]

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 15:39
meermarco schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:50:
[...]

Het werkte echt niet. Kreeg steeds geen compatible bestanden etc. Na uren zoeken en proberen de oplossing! Je moet minstens 1 nummer in de iTunes library hebben. Uit wanhoop een nummer gekocht voor 1.29 en afgespeeld. Meteen deed de Dock het. En nu kan ik OOK spotify waze etc via het Dock doen. Even net iets beter dan Bluetooth. Even later het nummer weggehaald. En dan doet ie idd niks meer. Kortom: je moet minstens 1 muziekbestand hebben!
Wow, hoe ben je daar achter gekomen :D

• DypFrys
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 06:31:
[...]

Dat is echt wel heel erg netjes!
Ik kom niet verder dan 40km 50km wegen en n wegen. Op de snelweg zakt dat nog verder!

Voor mijn vakantie stuk snelweg gedaan, A12 en A13:

[afbeelding]

Op snelwegen alleen kom ik niet verder dan 33km, nou ja ik was niet helemaal leeg, maar 7kWh verbruikt en 0,9 geregenereerd. De fly over A12 naar A13 redde hij niet elektrisch en de diesel deed omhoog even mee.

Hmmm als ik het verbruik uitreken valt het trouwens nog wel mee...

21,2 kWh/100km

Hmmm, het valt minder op, maar in de stad en N wegen vanochtend zit ik op 27,7 kWh per 100km. Wel veel vol gas weg overigens...

Dat wordt in de winter echt drama denk ik...
Hier een overzichtje van een ritje werk naar m'n huis. Ik heb er ook een stuk snelweg tussen waar je 130 mag. Op dat deel druk ik hem altijd op de save stand en vervolgens komt er een lang stuk waar ik meestal 115 op de CC rij. Resultaat is dit:
Verbruik ritje werk

Winters is dit inderdaad lastiger te halen. Drama valt wel weer een beetje mee maar het scheelt wel. Ik rij wel fors meer kilometers in minder tijd trouwens :P

• meermarco
yeehaw schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:01:
[...]

Wow, hoe ben je daar achter gekomen :D
Uren googlen. Gelukkig iemand gevonden die hetzelfde probleem had, en toen uitvond dat dit het issue was.
Eerst een subscription op Apple music genomen, naar dat werkte alsnog niet. Toen een nummer via de store gedownload, en toen meteen alles werkend!

Dus voor zoekresultaten:
Volvo Iphone dockingstation/kabel werkt enkel wanneer je MINSTENS 1 muzieknummer in je library hebt staan

• BlakHawk
DypFrys schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:49:
[...]

Hier een overzichtje van een ritje werk naar m'n huis. Ik heb er ook een stuk snelweg tussen waar je 130 mag. Op dat deel druk ik hem altijd op de save stand en vervolgens komt er een lang stuk waar ik meestal 115 op de CC rij. Resultaat is dit:
[afbeelding]

Winters is dit inderdaad lastiger te halen. Drama valt wel weer een beetje mee maar het scheelt wel. Ik rij wel fors meer kilometers in minder tijd trouwens :P
Leiden N206 is gewoon van stoplicht naar stoplicht file rijden...
Soms doe ik gewoon een uur en een kwartier over dik 20 km...

• DypFrys
Pfff drama ja. Mijn rit is door Friesland (stukje A7 o.a.).

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:32
Vandaag zijn de "nieuwe" V40 editions aangekondigd, net weer iets scherper en je kan meer opties aanklikken.

https://www.media.volvoca...en-en-geartronic-automaat

Nog steeds duurder dan de Business Sport actie van een halfjaar geleden, maar toen kon je o.a. geen flippers erbij klikken.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-03 10:04
cupra4 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:39:
[...]

Ik heb het uitgebreid nagevraagd en het mag op deze manier van de belastingdienst en douane. Heb zo ook een Volvo uit Zweden gehaald op Zweedse platen.
Op welke website heb jij jouw Volvo in Zweden gevonden? Helaas geen autoscout voor Zweden :|

BlaBlaBla

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18

Wok

Dakloos...

Strider schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:25:
[...]

Op welke website heb jij jouw Volvo in Zweden gevonden? Helaas geen autoscout voor Zweden :|
https://www.autoscout24.se/

Ikke snap... geen Zweden als zoeklocatie op AS...

Alternatief is http://blocket.se/bilar

[ Voor 10% gewijzigd door Wok op 05-09-2018 11:47 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 08:54
Heb trouwens net eens gekeken naar de nieuwe uitstoot van de V40 D2 (De D4 is eruit lijkt het wel)

Mijn 2016 model (D2 120pk) zit op 82gr Co². Is even met 40gr geklommen naar 122gr voor exact hetzelfde.
Is toch absurd eigenlijk dat Volvo nooit gepakt is geweest met gesjoemel zoals dat wel bij VAG is gebeurd.

• BlakHawk
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:20:
Heb trouwens net eens gekeken naar de nieuwe uitstoot van de V40 D2 (De D4 is eruit lijkt het wel)

Mijn 2016 model (D2 120pk) zit op 82gr Co². Is even met 40gr geklommen naar 122gr voor exact hetzelfde.
Is toch absurd eigenlijk dat Volvo nooit gepakt is geweest met gesjoemel zoals dat wel bij VAG is gebeurd.
Dat kun je zo niet stellen natuurlijk.

Er zit een groot verschil tussen een auto maken waarbij het blok optimaal is afgesteld voor de testcyclus of een auto maken die de testcyclus herkent en daar actief andere settings op toepast dan tijdens een dagelijkse rit...

Het eerste is niet strafbaar, het tweede is VAG voor gepakt...

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09-2025
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cornholio op 12-11-2018 14:51 ]

• Lambo LP670 SV
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:35:
[...]

Dat kun je zo niet stellen natuurlijk.

Er zit een groot verschil tussen een auto maken waarbij het blok optimaal is afgesteld voor de testcyclus of een auto maken die de testcyclus herkent en daar actief andere settings op toepast dan tijdens een dagelijkse rit...

Het eerste is niet strafbaar, het tweede is VAG voor gepakt...
Ik kan het niet hard maken nee en het is ook geen sluitend bewijs, maar het is wel verdacht dat eens het gesjoemel aan het licht kwam, Volvo de V40 stapje per stapje meer heeft doen verstoken en uitstoten.
Van 82 naar 89, dan naar 94 en nu zelfs dus 122gr. De 1ste 2 sprongen is er niets aangepast qua meetmethode maar zijn ze vrijwilliger extra gaan uitstoten? 8)7

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cornholio schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:04:
Sowieso bijzonder dat volvo stopt met de v40 en alleen nog maar van die ouwe lullen xc-modellen uitbrengt. Weer terug naar de oude doelgroep ;w
Waarschijnlijk omdat hij simpelweg aan het eind van de levenscyclus zit. Gaat inmiddels alweer 6 jaar mee en het is de laatste "oude" Volvo. De XC60/90 en S/V60 + S/V90 zijn inmiddels allemaal vernieuwd. De V40 moet nog en zal daarom langzaam van het toneel verdwijnen. De Polar versies zijn altijd de laatste in de serie met actiemodellen, veel goodies voor weinig :)

• BlakHawk
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:12:
[...]

Ik kan het niet hard maken nee en het is ook geen sluitend bewijs, maar het is wel verdacht dat eens het gesjoemel aan het licht kwam, Volvo de V40 stapje per stapje meer heeft doen verstoken en uitstoten.
Van 82 naar 89, dan naar 94 en nu zelfs dus 122gr. De 1ste 2 sprongen is er niets aangepast qua meetmethode maar zijn ze vrijwilliger extra gaan uitstoten? 8)7
Gewichtstoename misschien?
Op het moment dat 14% verviel, waren bepaalde limieten niet meer noodzakelijk.

Zo had je de D4 met 14% bijtelling met extra limieten op o.a. topsnelheid, die de niet 14% versie niet had. Dat zorgde voor een hogere uitstoot en geen 14% bijtelling meer.

De invloed van speciale velgen en banden was ook fors.

• Lambo LP670 SV
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:42:
[...]

Zo had je de D4 met 14% bijtelling met extra limieten op o.a. topsnelheid, die de niet 14% versie niet had. Dat zorgde voor een hogere uitstoot en geen 14% bijtelling meer.

De invloed van speciale velgen en banden was ook fors.
Mijn D2 82gr heeft dezelfde banden en velgen als de huidige D2 122gr.
Gewicht van mijn versie is 1457kg, de nieuwe krijg ik niet teruggevonden. Wel nog een 2018 Kinetic Eco en die weegt exact evenveel (89gr).

• Cornholio
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:42:

Limiet op topsnelheid had te maken met de eco banden die maar max 190 mogen. En idd, 15" velgjes, maar die waren als dealeroptie wel te anders te krijgen
J0YR1D3R schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:26:
Waarschijnlijk omdat hij simpelweg aan het eind van de levenscyclus zit. Gaat inmiddels alweer 6 jaar mee en het is de laatste "oude" Volvo. De XC60/90 en S/V60 + S/V90 zijn inmiddels allemaal vernieuwd. De V40 moet nog en zal daarom langzaam van het toneel verdwijnen. De Polar versies zijn altijd de laatste in de serie met actiemodellen, veel goodies voor weinig :)
Betrouwbare bron wist mij te vertellen dat er geen nieuwe v40 komt, maar juist een xc20 voor in de plaats komt.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29
timmie271 schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:09:
[...]

Het grootste probleem is eigenlijk dat het systeem niet kan zien of er iemand voor je gaat wisselen van baan. Hierdoor remt ie op het laatste moment flink af.. En per merk verschilt het hoe soepel en snel ie dat oplost (sommigen merken laten volgens mij het gas al los zodra de auto al een neiging maakt van baan te wisselen). Nadeel van de huidige autopilot is ook dat hij nog niet weet hoe de bocht loopt en dus eigenlijk een beetje zit te stuiteren tussen de lijnen in...
Pilot assist op n wegen met veel bochten is gewoon eng.
Op de snelweg echter wel erg prettig, ook in de file! Je merkt dat de auto zelf even wat heen en weer zwalkt over de weg totdat deze het midden gevonden heeft. Alleen op smalle (spits) stroken rij je soms wel erg dicht naast je rechter buurman. Bij inhalen van vrachtwagens is dat soms best krap.

• timmie271
Cornholio schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:04:
v40 D4 14% had maar 85gr uitstoot. Ben benieuwd wat die met wltp doet. De D4 in de 'oude' V60 doet nu volgens de configurator 104gr, nog steeds heel netjes. Snap niet waarom ze deze niet meer in de v40 stoppen.
Sowieso bijzonder dat volvo stopt met de v40 en alleen nog maar van die ouwe lullen xc-modellen uitbrengt. Weer terug naar de oude doelgroep ;w
Omdat de V40 eindelijke levenscyclus is en de dikke blokken schijnbaar het duurst zijn. De V40 zou nog echter het langst meegaan van de oude modellen en kreeg daarom nog wel de facelift met thors hammers waar de V60 die toen niet meer kreeg.

Als het goed is zou er half/eind volgend jaar een nieuwe V40 moeten komen waarbij er ook een volledig elektrische uitvoering op de planning staat. Maar eerst nog de S60 eind dit jaar en de V60CC half volgend jaar.
rinkel schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:06:
[...]

Pilot assist op n wegen met veel bochten is gewoon eng.
Op de snelweg echter wel erg prettig, ook in de file! Je merkt dat de auto zelf even wat heen en weer zwalkt over de weg totdat deze het midden gevonden heeft. Alleen op smalle (spits) stroken rij je soms wel erg dicht naast je rechter buurman. Bij inhalen van vrachtwagens is dat soms best krap.
Filerijden met ACC (of pilot assist)+automaat is zalig <3 <3
wel even ervoor zorgen dat je de kans krijgt ACC aan te zetten met een snelheid boven de 30 :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cornholio schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:59:
[...]

Limiet op topsnelheid had te maken met de eco banden die maar max 190 mogen. En idd, 15" velgjes 16" velgen, maar die waren als dealeroptie wel te anders te krijgen
timmie271 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:13:
[...]

Omdat de V40 eindelijke levenscyclus is en de dikke blokken schijnbaar het duurst zijn. De V40 zou nog echter het langst meegaan van de oude modellen en kreeg daarom nog wel de facelift met thors hammers waar de V60 die toen niet meer kreeg.
[...]
Kan er ook best mee te maken hebben dat Volvo diesel langzaam aan het uitfaseren is en ze de D4 prima kunnen gebruiken voor de XC90/V90/S90 en V60. De S60 krijgt al geen dieselmotoren meer en de V40 kan ook prima overweg met de D3.

• timmie271
J0YR1D3R schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:19:
[...]

[...]

Kan er ook best mee te maken hebben dat Volvo diesel langzaam aan het uitfaseren is en ze de D4 prima kunnen gebruiken voor de XC90(alleen nog met D5 leverbaar)/V90/S90 en V60. De S60 krijgt al geen dieselmotoren meer en de V40 kan ook prima overweg met de D3.
Het mooiste van alles is dat de motoren (2.0 4 cilinder) identiek zijn aan elkaar op een andere chip/turbo/compressor na wat zorgt voor de pk en nm verschillen :P

En volvo is idd de diesel motoren aan het uitfaseren om naar volledig benzine/elektrisch te gaan of een combi daarvan.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:29
timmie271 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:13:
[...]

Filerijden met ACC (of pilot assist)+automaat is zalig <3 <3
wel even ervoor zorgen dat je de kans krijgt ACC aan te zetten met een snelheid boven de 30 :)
Ja, daar moet ik ook even aan wennen, bij de passat kon je de ACC gewoon aanzetten als je stil staat (meen ik me te herinneren)

• Saus
  • Niet online
Bij Volvo ook zolang er maar iemand voor je staat (wat in de file normaal gesproken het geval is).

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:49
loewie1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:33:
Morgen om 13:00 mijn XC40 ophalen, kan niet wachten. Ben zaterdag al bij de dealer geweest om even te kijken. Meteen Volvo On Call en de app ingeregeld.

[afbeelding]

[afbeelding]

Morgen meer :)
Waar blijven de foto's?! :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer herinnert zich de dag dat de auto werd opgehaald:. bij iedereen langs gegaan om te showen.

Laat @loewie1984 maar even genieten :)

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 06-09-2018 08:46 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Novadecasa
  • Laatst online: 04-02 11:47
Landon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:13:
Vandaag zijn de "nieuwe" V40 editions aangekondigd, net weer iets scherper en je kan meer opties aanklikken.

https://www.media.volvoca...en-en-geartronic-automaat

Nog steeds duurder dan de Business Sport actie van een halfjaar geleden, maar toen kon je o.a. geen flippers erbij klikken.
Laat ze maar eens een echt nieuwe Volvo presenteren. De binnenkant is echt niet meer up to date. En helemaal als je er 3/4 jaar in moet rijden, dan is het ver achterhaald.

Erg jammer.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Novadecasa schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:43:
[...]

Laat ze maar eens een echt nieuwe Volvo presenteren.
Zoals gezegd is de Polar de laatste editie van een lijn.
De binnenkant is echt niet meer up to date. En helemaal als je er 3/4 jaar in moet rijden, dan is het ver achterhaald.
Nou, ik neem de V40 blind. Niet helemaal want het was mijn favoriete auto als hiker naast de Audi A6 S Line (2.0 diesel).

Wat ik vandaag zag bij Chasing Classic Cars:

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 05-09-2018 19:48 ]

• Novadecasa
PcDealer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:47:
[...]

Zoals gezegd is de Polar de laatste editie van een lijn.

[...]

Nou, ik neem de V40 blind. Niet helemaal want het was mijn favoriete auto als hiker naast de Audi A6 S Line (2.0 diesel).
Ik weet dat de Polar de laatste editie is. Maar toch vind ik het te lang duren.
Ik zou de V40 ook het liefst weer kiezen maar met de gedachte dat ik er 3/4 jaar in moet rijden vind ik ‘m echt heel gedateerd. (Voornamelijk het dashboard, navi, etc.)

De V60 is wat dat betreft mooi geworden, net als de XC40.

Is er bekend wanneer de opvolger komt? Ik kan er weinig info over vinden, bij de V60 duurde het ongeveer nog een jaar na de introductie van de Polestar tot de opvolger bekend werd gemaakt toch?

• timmie271
Novadecasa schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:54:
[...]

Ik zou de V40 ook het liefst weer kiezen maar met de gedachte dat ik er 3/4 jaar in moet rijden vind ik ‘m echt heel gedateerd. (Voornamelijk het dashboard, navi, etc.)

Is er bekend wanneer de opvolger komt? Ik kan er weinig info over vinden, bij de V60 duurde het ongeveer nog een jaar na de introductie van de Polestar tot de opvolger bekend werd gemaakt toch?
Zoals ik een paar berichten terug het ook al zei. Werd toen ook al gevraagd.

Ergens tussen half en eind 2019. Er komt dan in 2020 als het goed is ook een volledig elektrische versie van.

• Novadecasa
Ik zie het nu inderdaad. Net overheen gelezen denk ik, excuus. 8)7

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:49
PcDealer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:16:
[...]

* PcDealer herinnert zich de dag dat de auto werd opgehaald:. bij iedereen langs gaan om te showen.

Laat @loewie1984 maar even genieten :)
Hij zei zelf 'morgen meer'. Dat is vandaag :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tankiej schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:01:
[...]

Hij zei zelf 'morgen meer'. Dat is vandaag :+
Dat duurt tot 24:00.

• Strider
Novadecasa schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:54:
[...]

Ik lees wel vaker reacties van mensen die het dashboard en het Sense systeem van de v40 gedateerd vinden. Persoonlijk vind ik het juist beide best wel future proof. Het Sense systeem werkt snel en ziet er grafisch best goed uit, en het dashboard is mooi afgewerkt en steekt ergonomisch gezien goed in elkaar.

Wat mis ik :+

BlaBlaBla

• meermarco
Soms zetten de kinderen de ramen een heeeeel klein stukje open. Vaak kijk ik jet na (of blokkeer ik het). Maar ik zie dat bij Volvo als je 10 sec sluiten op
Je sleutel ingedrukt houdt de ramen gesloten worden. Kun je dit ook zo laten programmeren of wellicht zelf ergens aanzetten dat dat standaard gebeurd?

• Landon
Strider schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:27:
[...]

Ik lees wel vaker reacties van mensen die het dashboard en het Sense systeem van de v40 gedateerd vinden. Persoonlijk vind ik het juist beide best wel future proof. Het Sense systeem werkt snel en ziet er grafisch best goed uit, en het dashboard is mooi afgewerkt en steekt ergonomisch gezien goed in elkaar.

Sensus werkt snel. Wil je dit aub toelichten? De mijne is echt belabberd traag (april 2018). Zo is het uitzoomen nog trager dan de eerste iPhone. Ik hoopte dat een software update iets zou doen maar helaas.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:24

franssie

Save the albatross

Ik noem het sensless. Dat gezegd hebbende is het systeem van VW (skoda audi) en Ford ook waardeloos.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Strider
Landon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:12:
[...]

Sensus werkt snel. Wil je dit aub toelichten? De mijne is echt belabberd traag (april 2018). Zo is het uitzoomen nog trager dan de eerste iPhone. Ik hoopte dat een software update iets zou doen maar helaas.
Het in en uitzoomen in de Navigatie is inderdaad niet super snel, maar voor de rest valt het wel mee toch? Voor mij is dat eigenlijk nooit een irritatiepunt geweest. Voor fabrieksnavigatie vind ik het prima werken.
franssie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:17:
Ik noem het sensless. Dat gezegd hebbende is het systeem van VW (skoda audi) en Ford ook waardeloos.
Wat irriteer jij je dan aan? In dat rijtje kun je ook Fiat/Alfa, Peugeot en Renault plaatsen.

Welke fabrikant heeft het wel goed op orde?

BlaBlaBla

• franssie

franssie

Save the albatross

Strider schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:05:

Welke fabrikant heeft het wel goed op orde?
Geen. Ik had die andere merken ook kunnen noemen maar daar heb ik geen ervaring mee. Wel met Jaguar en dat zuigt ook.

Er is gewoon geen autofabrikant die in staat is om een goede interface te ontwikkelen, maar laat ik zeggen dat van de fabrikanten die het proberen Volvo niet voorop loopt.
Wat overigens raar is want met zelfrijdende auto's schijnen ze wel flinke stappen te maken, maar daar heb je geen interface voor nodig natuurlijk. Aan de andere kant als ik her en der lees dat de A1 en A6 nog niet aangepast verwacht ik hier wel een paar zelfrijdende Volvo's in de Vecht :+
Op mijn volvo nav scherm plakt ene telefoonhouder voor WAZE. Zeg maar de DIY android car versie.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• BlakHawk
meermarco schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:29:
Soms zetten de kinderen de ramen een heeeeel klein stukje open. Vaak kijk ik jet na (of blokkeer ik het). Maar ik zie dat bij Volvo als je 10 sec sluiten op
Je sleutel ingedrukt houdt de ramen gesloten worden. Kun je dit ook zo laten programmeren of wellicht zelf ergens aanzetten dat dat standaard gebeurd?
3 sec ;)
Weet ik niet...
Strider schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:27:
[...]

Het schermpje kan ik inkomen, in vergelijk met nieuwe auto’s is dat aan de kleine kant, maar verder blijft het tijdloos.

Ik rijd een my2016 V60 en die zou ik zo boven een nieuwe Passat, A4, Talisman, Mondeo, Insignia etc. kiezen. Alleen de 3 serie zou mij aan het twijfelen brengen...
Landon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:12:
[...]

Belabberd traag vind ik wel overdreven, ik neem aan de de v40 hetzelfde systeem heeft als de v60? Het is echt niet traag. Er zit een bepaalde lag in die je als bediener ervaart, maar hij is snel genoeg waardoor de gene die naast je zit, niet snapt waar je het over hebt.

Het is niet het snelste systeem in autoland, maar er zijn heel veel merken die nog trager zijn!
franssie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:33:
[...]

Geen. Ik had die andere merken ook kunnen noemen maar daar heb ik geen ervaring mee. Wel met Jaguar en dat zuigt ook.

Er is gewoon geen autofabrikant die in staat is om een goede interface te ontwikkelen, maar laat ik zeggen dat van de fabrikanten die het proberen Volvo niet voorop loopt.
Wat overigens raar is want met zelfrijdende auto's schijnen ze wel flinke stappen te maken, maar daar heb je geen interface voor nodig natuurlijk. Aan de andere kant als ik her en der lees dat de A1 en A6 nog niet aangepast verwacht ik hier wel een paar zelfrijdende Volvo's in de Vecht :+
Op mijn volvo nav scherm plakt ene telefoonhouder voor WAZE. Zeg maar de DIY android car versie.
Ik rijd ook altijd op de mobiel, Apple kaarten heeft file informatie veel beter in kaart dan welke TomTom of fabrieksnavigatie dan ook!

Ik heb veel stadswegen op mijn route woon-werk en in de steden geeft geen enkele navigatie verder file-informatie... kaarten app wel!

Van mij hoeft er tegenwoordig ook geen navigatie meer in mijn auto te zitten.

• Landon
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 06:20:

Belabberd traag vind ik wel overdreven, ik neem aan de de v40 hetzelfde systeem heeft als de v60? Het is echt niet traag. Er zit een bepaalde lag in die je als bediener ervaart, maar hij is snel genoeg waardoor de gene die naast je zit, niet snapt waar je het over hebt.

Het is niet het snelste systeem in autoland, maar er zijn heel veel merken die nog trager zijn!

[...]
Een auto van die klasse vind ik het ondermaats, in 2014 zal het een prima navigatie geweest zijn maar ik was een VAG navigatie gewend en deze van KIA en die waren veel 'smoother' dan die van de huidige V40, vind het toch jammer.

• BlakHawk
Je kunt op afstand de ramen niet sluiten toch?
Ik zie nu dat er nog een raam open staat, maar ik kan in VOC alleen vergrendelen...

Wordt weer even heen en weer lopen...

• meermarco
Je bedoelt buiten het bereik van je sleutel?

• BlakHawk
meermarco schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:19:
Je bedoelt buiten het bereik van je sleutel?
Ja, met VOC

• meermarco
Wat ik kan vinden kan dat niet. Hoop mensen die dat jammer vinden.

• Landon
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:47:
Je kunt op afstand de ramen niet sluiten toch?
Ik zie nu dat er nog een raam open staat, maar ik kan in VOC alleen vergrendelen...

Wordt weer even heen en weer lopen...
Dit kan zeker wel, maar de logica om het te doen snap ik nog niet.

Ik klik hem eerst op slot, vervolgens klik ik daarna en houd ik hem ongeveer 5 seconde ingedrukt, hierdoor zullen alle ramen dicht gaan.

Hetzelfde geldt voor het opendoen van alle ramen, eerst 1x unlock drukken, en bij de tweede keer ingedrukt houden totdat de ramen ook daadwerkelijk naar beneden gaan.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Landon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:23:
[...]

Ik klik hem eerst op slot, vervolgens klik ik daarna en houd ik hem ongeveer 5 seconde ingedrukt, hierdoor zullen alle ramen dicht gaan.

Hetzelfde geldt voor het opendoen van alle ramen, eerst 1x unlock drukken, en bij de tweede keer ingedrukt houden totdat de ramen ook daadwerkelijk naar beneden gaan.
Dat is met de sleutel? Of daadwerkelijk met de Volvo On Call app (want daar ging de vraag over volgens mij)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Landon
Orion84 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:28:
[...]

Dat is met de sleutel? Of daadwerkelijk met de Volvo On Call app (want daar ging de vraag over volgens mij)?
Ik vernam uit de zin: "Je kunt op afstand de ramen niet sluiten toch?" dat het niet uit maakt hoe het gedaan wordt, als het maar kan.

Het kan met de sleutel, app geen idee.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 06:20:
Van mij hoeft er tegenwoordig ook geen navigatie meer in mijn auto te zitten.
De mogelijkheid het scherm te gebruiken met een eigen navigatie app zou wat mij betreft ideaal zijn.
In de nieuwe V60 kun je uit de standaard volvo software of die van apple of android kiezen. Daarmee kun je dus kaarten van apple of google maps gebruiken op je scherm.

Nog een handig iemand vinden die dit voor de V60 mogelijk maakt :P

Leica MM + Sony A9

• Tylen
  • Laatst online: 22:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@dfrenner een auto zonder navigatie is alleen niet veel meer waard op de tweedehands markt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• BlakHawk
Landon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:23:
[...]

Oh via de sleutel kan het ook direct, zonder eerst te openen of te sluiten, maar het ging mij meer om "op afstand". Via de VOC app kan ik hem wel sluiten op afstend en zien dat er een raam open staat, maar sluiten van de ramen lukt mij dan weer niet.
Tylen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:59:
@dfrenner een auto zonder navigatie is alleen niet veel meer waard op de tweedehands markt.
Kwestie van tijd...
Geen enkel merk heeft hun navigatie software goed voor elkaar.

Of ze lopen standaard achter, of ze zijn traag en file informatie kunnen ze geen van allen zo goed als een telefoon...

Ik hechtte er vroeger ook heel veel waarde aan, maar tegenwoordig echt niet meer.

Overigens lease ik, dus tweedehands markt heb ik direct weinig mee te maken, indirect zit het in de leaseprijs verwerkt.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03 10:45

bord4kop

maximaal 100KB!

Iemand die me kan zeggen hoe de -hoeveelheid- kantelen bij achteruit rijden kan instellen?

Links doet het prima, die gaat ver naar beneden. Rechts draait een beetje halfslachtig naar binnen en ietsje naar onderen.. Maar bij lange na geen stoeprand.

Ik heb het idee dat iemand dit ergens zo iheeft ingesteld. In de handleiding staat alleen hoe je het aan of uit zet, geen instelling hoe ver de spiegels moeten kantelen..

Wat ik al heb gedaan:
Links uit en alleen rechts aan. Helaasch
In de Achteruit en als ledje voor rechts aan is; de spiegel zo instellen als ik hem wil hebben. Even wachten en weer in vooruit. (spiegel gaat weer terug naar origineel). Weer in achteruit.. Helaasch.
Zelfde als boven, Instellen zoals ik hem wil hebben en dan de memory knoppen van de stoel het huidige profiel nog een keer opgeslagen. Helaasch..

Links is prima, rechts draait wel iets, maar veel te weinig..

Iemand een idee?

(ik heb een V60 Summum Hybrid van eind 2013)

| Security Management |

• franssie

franssie

Save the albatross

dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:09:
<>
Kwestie van tijd...
Geen enkel merk heeft hun navigatie software goed voor elkaar.

Of ze lopen standaard achter, of ze zijn traag en file informatie kunnen ze geen van allen zo goed als een telefoon...

Ik hechtte er vroeger ook heel veel waarde aan, maar tegenwoordig echt niet meer.

Overigens lease ik, dus tweedehands markt heb ik direct weinig mee te maken, indirect zit het in de leaseprijs verwerkt.
Met android / apple car gaat het weer goedkomen. Dan kan je gewoon Waze of Sygic op je scherm toveren. Ik vind een verouderd systeem waarde verlagend en heb bij de de auto van mijn vriendin dus bewust gekozen voor een simpel dashboard, wel met bluetooth audio. BT audio is voor mij een must-have (spotify, StuBru app) en mijn V70 display is dan ook een veredelde te groot uitgevallen klok :+

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 21:56
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:09:
[...]

Ik vind de RTTI van Volvo anders best goed werken.

• BlakHawk
TukkerTweaker schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:48:
[...]

Ik vind de RTTI van Volvo anders best goed werken.
Oh zeker wel, maar uiteindelijk heeft ieder auto navi systeem zijn nadelen.

• loewie1984
Daar zijn we dan, heb 1,5 dag afgelegen ziek in bed dus niet meteen in staat optimaal te genieten van de auto.

Anyways de eerste 200 kilometer zitten er op, het is een hele fijne auto die rustig is als het rustig moet en sportief is als het sportief moet.

Enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CRigjL2QB4WjhVWT6KSS0PBk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O8iGkXfSmCjRGJ4OXpEPHZQv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UsPkxvlwnAtjIpUisNCh1eUU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jcmg5qBgm6A4CLykCUwBNJzd/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D1khmy3WeHQA1JBuC0SoO9us/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iUVrz24n4HOlYPZETvYgfsDH/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fWlZ4ZhaQojOwegx7PcLAeJe/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yrisVZR29VRc4kizRlJL4m5K/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aZiBxcU995SeB7OSjKLW93EW/medium.jpg

Het front is lekker aggresief ingestoken, de kont vind ik persoonlijk vele malen mooier dan die van de XC60.

De configuratie die ik had besteld was deze

T4 Momentum met alle lines en enkele losse opties net als de 20" diamond cut velgen.

Het geheel maakt het gewoon af, de grijze exterieur kleur doet de auto groter lijken dan deze is, het rode interieur is niet zo saai als zwart. Daarnaast vind ik de okergele interieurkleur niet echt passen bij deze auto. De grote velgen maken het gewoon tot een brute bak.

Alle systemen van volvo bevallen mij tot dusver super. Pilot assist is top, adaptive cruise control tot aan met het remmen aan toe geweldig, ik hoef slechts een klein beetje bij te remmen richting een stoplicht als er iemand voor me staat. Het panodak, de boordcomputer het gemak van de elektrisch neerklapbare achterbank. Ik weet gewoon dat ik heel veel plezier ga hebben aan deze auto.

Bedankt voor alle leuke reacties tot dusver die ik eerder al heb mogen ontvangen.

discogs

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb met je te doen.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
loewie1984 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:39:
Daar zijn we dan, heb 1,5 dag afgelegen ziek in bed dus niet meteen in staat optimaal te genieten van de auto.

Anyways de eerste paar 200 kilometer zitten er op, het is een hele fijne auto die rustig is als het rustig moet en sportief is als het sportief moet.

Enkele foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het front is lekker aggresief ingestoken, de kont vind ik persoonlijk vele malen mooier dan die van de XC60.

T4 Momentum met alle lines en enkele losse opties net als de 20" diamond cut velgen.

Het geheel maakt het gewoon af, de grijze exterieur kleur doet de auto groter lijken dan deze is, het rode interieur is niet zo saai als zwart. Daarnaast vind ik de okergele interieurkleur niet echt passen bij deze auto. De grote velgen maken het gewoon tot een brute bak.

Alle systemen van volvo bevallen mij tot dusver super. Pilot assist is top, adaptive cruise control tot aan met het remmen aan toe geweldig, ik hoef slechts een klein beetje bij te remmen richting een stoplicht als er iemand voor me staat. Het panodak, de boordcomputer het gemak van de elektrisch neerklapbare achterbank. Ik weet gewoon dat ik heel veel plezier ga hebben aan deze auto.

Bedankt voor alle leuke reacties tot dusver die ik eerder al heb mogen ontvangen.
Mooi, aparte kleur interieur _/-\o_ !

• timmie271
Dit valt gelukkig ook mee qua uitstraling. Wij hadden een zelfde kleur T5 demo R-design met zwarte stoelen en oranje vloerbekleding + zijpanelen :+

Toffe wagen en veel veilige kilometers ermee gewenst @loewie1984! :)

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 16:40
Strider schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:25:
Ging om een auto van een bekende. Ben ook gelijk ff in Torslanda geweest. Daar staat bij de dealer een terrein vol, met werkelijk elk type in elke kleur en meeste vol opties. Stond een bloedmooie rode V60 R Design met 19 inch eronder, vol met goodies voor een zeer strakke prijs. Ga voor mijn volgende zeker daar weer kijken.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-03 09:43
Vorige week nieuwe projectoren in mijn V50 geplaatst en helaas de LED niet kunnen plaatsen ivm te weinig ruimte. Dus een setje extreme vision 130% van Philips besteld, er in gezet en net even te rijden geweest. Wat een heerlijke bak licht! En dat terwijl ik aftermarket xenon gewend ben :p
Er is dus een goeie oplossing voor alle V50/S40/C30 rijders met belabberd lichtbeeld *O*
Misschien bij jou Volvo, maar bij zat Volvo's is het wel die 10 seconden hoor ;)
Tylen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:59:
Dat is echt bullshit... De meeste systemen zijn toch al hopeloos achterhaald als de auto's op de 2dehands markt komen

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnAbel op 08-09-2018 22:41 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MartijnAbel schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:15:

Dat is echt bullshit... De meeste systemen zijn toch al hopeloos achterhaald als de auto's op de 2dehands markt komen
Navigatie en climate control zijn de meest gebruikte termen in titels van advertenties, dat is echt niet voor de beeldvulling.

• franssie

franssie

Save the albatross

jadjong schreef op zondag 9 september 2018 @ 01:21:
[...]

Navigatie en climate control zijn de meest gebruikte termen in titels van advertenties, dat is echt niet voor de beeldvulling.
Heb je daar een bron van? Ik dacht ik vind dat lijstje wel even maar dat lukt niet zo 123 ...

• Tylen

Tylen

MartijnAbel schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:15:
Zo denk jij misschien maar het is echt zo.

Mijn maat had een A5 te koop staan zonder navigatie. Heeft maanden te koop gestaan. Geen enkele intresse. Toch maar een dure navi retrofit gedaan en toen was hij binnen twee weken verkocht.

• BlakHawk

Anyways de eerste 200 kilometer zitten er op, het is een hele fijne auto die rustig is als het rustig moet en sportief is als het sportief moet.

Enkele foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beterschap!
WoW wat een gave bak!

Die kleur stoelen vind ik gewaagd, maar zeer goed uitgepakt!
jadjong schreef op zondag 9 september 2018 @ 01:21:
[...]

Kan best kloppen, die mensen lopen nog wat achter ;)
De overgang van eigen mp3’s downloaden naar Spotify was er ook niet binnen een dag...
Tylen schreef op zondag 9 september 2018 @ 06:56:
[...]

Zo denk jij misschien maar het is echt zo.

Mijn maat had een A5 te koop staan zonder navigatie. Heeft maanden te koop gestaan. Geen enkele intresse. Toch maar een dure navi retrofit gedaan en toen was hij binnen twee weken verkocht.
Geloof ik ook wel, vroeger vond ik ook dat een auto dat moest hebben!

Maar ik ben het de afgelopen jaren steeds minder gaan gebruiken. Sinds mei, heb ik de navigatie in de v60 2 keer gebruikt en dat was als backup voor een lange vakantierit van 2200km.

Als je ergens heen wil, weet ik vaak het adres niet. Ik ga naar een restaurant. Het mooie van telefoons is dat je het adres helemaal niet hoeft te weten. Het invoeren kost vaak veel tijd. Eerst het adres op moeten zoeken is omslachtig. Ik gebruik de navigatie van de auto gewoon steeds minder. File-informatie is bij telefoons zo veel sneller en completer. Snelwegen houden navigatiesystemen nog redelijk goed bij, maar in steden doen ze het geen van alleen echt goed... Telefoons daarentegen wel.

Ik vind het achterhaald en ik hoor om mijn heen steeds meer van dat soort geluiden.

In de toekomst zou ik letten op Apple car play of Android car.

Ik gebruik Apple kaarten echt iedere dag om te bepalen welke route ik neem. Via N11 naar Leiden of N206. Via N206 een afslag eerder via Zoeterwoude-dorp of toch de N206 af. Geen enkel nav systeem in een auto geeft het zo gedetailleerd en actueel. Met de lammedrug op de route kan het verkeersbeeld in 10 minuten omslaan dat een bepaalde route 20 minuten vertraging oplevert boven een alternatief.

• Tylen

Tylen

Met de BMW stel ik het adres in op de telefoon (google maps) en met 1 druk op de knop stuur ik hem naar de vaginatie van de auto.

Apple carplay is de toekomst.

Edit: dat conclueerde jij ook al ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 09-09-2018 07:50 ]

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:20
Tylen schreef op zondag 9 september 2018 @ 07:43:
Met de BMW stel ik het adres in op de telefoon (google maps) en met 1 druk op de knop stuur ik hem naar de vaginatie van de auto.

Plus dat bij iOS12 ook navigatieapps van derden worden toegestaan (bijv. Waze). Heb er zelf nog maar 1x mee gereden maar de ingebouwde flitsinformatie (vaste punten) is wel handig.

De navigatie van Apple kaarten is sterk verbeterd het afgelopen jaar en ik gebruik het ook steeds meer icm CarPlay. :)

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
m4yall schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:15:
[...]

Plus dat bij iOS12 ook navigatieapps van derden worden toegestaan (bijv. Waze). Heb er zelf nog maar 1x mee gereden maar de ingebouwde flitsinformatie (vaste punten) is wel handig.

De navigatie van Apple kaarten is sterk verbeterd het afgelopen jaar en ik gebruik het ook steeds meer icm CarPlay. :)
Dat hoorde ik ook idd. Vooral flitsmeister zou ik graag op mn scherm hebben.

Gelukkig kan ik bij de BMW Apple CarPlay achteraf nog makkelijk activeren. Eerst eens kijken zonder. In de auto van mijn vriendin gebruiken we het nooit.

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:20
VidaR-9 schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:18:
[...]

Dat hoorde ik ook idd. Vooral flitsmeister zou ik graag op mn scherm hebben.

Gelukkig kan ik bij de BMW Apple CarPlay achteraf nog makkelijk activeren. Eerst eens kijken zonder. In de auto van mijn vriendin gebruiken we het nooit.
Ik gebruik het zelf altijd. Lekker gedetailleerd door Spotify, het zoeken van contacten icm Siri werkt prima (hoewel Maartje en Maarten altijd een ding blijft binnen WhatsApp, niet binnen bellen). En als je dan een bericht aan het dicteren bent, voel je je wel even een clown want... je .. moet .. heel .. goed .. articuleren... en langzaam... praten.. :z . Anders krijg je de meest bizarre creaties :9

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
m4yall schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:40:
[...]

Ik gebruik het zelf altijd. Lekker gedetailleerd door Spotify, het zoeken van contacten icm Siri werkt prima (hoewel Maartje en Maarten altijd een ding blijft binnen WhatsApp, niet binnen bellen). En als je dan een bericht aan het dicteren bent, voel je je wel even een clown want... je .. moet .. heel .. goed .. articuleren... en langzaam... praten.. :z . Anders krijg je de meest bizarre creaties :9
Ik heb onder het rijden eigenlijk nooit de behoefte om berichten te sturen. Ook niet om te bellen overigens, al ontkom ik daar soms niet aan - ik vind het heerlijk om even rustig in mijn eigen coconnetje te zitten. O-)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:27:
[...]
Ik heb onder het rijden eigenlijk nooit de behoefte om berichten te sturen. Ook niet om te bellen overigens, al ontkom ik daar soms niet aan - ik vind het heerlijk om even rustig in mijn eigen coconnetje te zitten. O-)
Ik bel dus ook niet in de auto. Muziekje aan en rijden maar. Ik kijk wel weer als ik op mijn bestemming ben :)

Sowieso vind ik het hele "altijd maar bereikbaar zijn" hondsirritant. Als ik de hond uitlaat, laat ik mijn telefoon ook weleens gewoon thuis liggen.

Jammer dan :+

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-03 06:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik bel 75% van m'n tijd in de auto. Ook good for business, want de reistijd op t ene dossier kan je dan mooi combineren met de telefoontijd op andere dossiers.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• meermarco
Ik vind de navigatie van Volvo redelijk. Merkte wel dat zelfs wanneer navigatie uitstond de speakers regelmatig een toon gaven. Zoeken zoeken. Bleek het flitspaal meldingen. Alleen die palen staan er al jaren niet meer. Vandaar dat ik de link mistte :-).

Wat betreft navigatie. Vaak als je premium audio wilt moet je ook navigatie nemen. Wat jullie zeggen: hopelijk snel overal Apple:Android en up te daten.

• BlakHawk
Tylen schreef op zondag 9 september 2018 @ 07:43:

Oh ja, als ik de navigatie gebruik, doe ik dat ook. VOC kan dat gelukkig ook! Maar dan zit ik nog met de file-informatie...
meermarco schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:38:
Ik vind de navigatie van Volvo redelijk. Merkte wel dat zelfs wanneer navigatie uitstond de speakers regelmatig een toon gaven. Zoeken zoeken. Bleek het flitspaal meldingen. Alleen die palen staan er al jaren niet meer. Vandaar dat ik de link mistte :-).

Wat betreft navigatie. Vaak als je premium audio wilt moet je ook navigatie nemen. Wat jullie zeggen: hopelijk snel overal Apple:Android en up te daten.
Hahaha ik dacht dat het iets met meldingen was, legde de link met flitspalen ook pas in de tweeede maand

• Landon

Super dikke bak, mooi ding!

Zou ik mogen vragen waarom je voor een dikke aangeklede XC40 bent gegaan, en niet voor een mindere XC60? Aangezien de vanafprijs bij een XC60 vanaf €58,495 en je dan een T5 onder je rechtervoet hebt.

Misschien is het de ruimte of houd je van opties? Ik ben benieuwd maar ik ben in ieder geval wel stik jaloers _/-\o_

• loewie1984
Landon schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:37:
[...]

Super dikke bak, mooi ding!

Zou ik mogen vragen waarom je voor een dikke aangeklede XC40 bent gegaan, en niet voor een mindere XC60? Aangezien de vanafprijs bij een XC60 vanaf €58,495 en je dan een T5 onder je rechtervoet hebt.

Misschien is het de ruimte of houd je van opties? Ik ben benieuwd maar ik ben in ieder geval wel stik jaloers _/-\o_
Dat is precies wat je zegt, een XC60 begint vanaf 58 en loopt tot in de 90. Ik vind de kont van de XC60 niet mooi. De XC40 heeft daarnaast ook nog eens een agressievere voorkant. En liever een bijna full options XC40 dan een naakte XC60. Het extra vermogen is leuk, maar ik heb geen caravan en harder dan 130 mogen we niet op de NL wegen. De XC40 is op 2 cm lengte en 1 cm hoogte na, net zo groot als de oude XC60. Ten slotte zou het niet passen bij mijn functie en iets te veel 'kijk mij eens worden'.

De XC40 koste nu om en nabij 60500. Dat betekent dat ik slechts 2k aan opties kon selecteren dan. Nu zijn dat er bijna 14.

Dank voor jouw en alle andere leuke reacties. Ben er super blij mee, maar dat spreekt haast voor zich.

discogs

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03 10:45

bord4kop

maximaal 100KB!

bord4kop schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:41:
Iemand die me kan zeggen hoe de -hoeveelheid- kantelen bij achteruit rijden kan instellen?

Links doet het prima, die gaat ver naar beneden. Rechts draait een beetje halfslachtig naar binnen en ietsje naar onderen.. Maar bij lange na geen stoeprand.

Ik heb het idee dat iemand dit ergens zo iheeft ingesteld. In de handleiding staat alleen hoe je het aan of uit zet, geen instelling hoe ver de spiegels moeten kantelen..

Wat ik al heb gedaan:
Links uit en alleen rechts aan. Helaasch
In de Achteruit en als ledje voor rechts aan is; de spiegel zo instellen als ik hem wil hebben. Even wachten en weer in vooruit. (spiegel gaat weer terug naar origineel). Weer in achteruit.. Helaasch.
Zelfde als boven, Instellen zoals ik hem wil hebben en dan de memory knoppen van de stoel het huidige profiel nog een keer opgeslagen. Helaasch..

Links is prima, rechts draait wel iets, maar veel te weinig..

Iemand een idee?

(ik heb een V60 Summum Hybrid van eind 2013)
Ook op het volvo forum geen response helaas :/

Ok, een nieuwe vraag: mijn V60 zegt "iets" bij scherpe bochten. Ik versta het niet, maar klinkt als 'aufladen' ofzo..

Ik vermoed dat het een melding is van één van de safety systemen. Maar wat zegt die troela nou precies?

| Security Management |

• timmie271
bord4kop schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:12:
[...]

Ook op het volvo forum geen response helaas :/

Ok, een nieuwe vraag: mijn V60 zegt "iets" bij scherpe bochten. Ik versta het niet, maar klinkt als 'aufladen' ofzo..

Ik vermoed dat het een melding is van één van de safety systemen. Maar wat zegt die troela nou precies?
Safety systemen grijpen bij voorkeur alleen hard in zonder wat te zeggen :+

Rij zelf nooit met het geluid aan van de navi dus zou het niet weten..

Wat betreft Carplay/Androidauto: ze moeten bij volvo eigenlijk wel ervoor zorgen dat alles dan ook echt werkt.. Voor je neus (nieuwe serie volvo's) krijg je nog steeds de oude navi te zien die niet ingesteld kan worden zodra je je telefoon gekoppeld hebt.... En het is maar een miezerig schermpje aan de onderkant van je complete scherm. Geef mij die van ford maar (als die werkt 8)7) dan is tenminste het hele scherm gevuld met je telefoon.

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-03 13:35
Afgelopen week de Polestar Performance chassis set mogen ontvangen. Ben erg benieuwd naar hoe de auto anders gaat reageren op bochtenwerk. Moet ze nog installeren, helaas nog nog niemand gevonden die tijd had om het te installeren. (Iets met ik en 2 linkerhanden :+ )

• meermarco
Weet iemand wat voordeliger is qua kosten:

Preconditioning met electra (auto op BINNEN zetten)
of
Preconditioning met de diesel (auto op BUITEN zetten)

Ik kan niet goed zien hoeveel diesel en/of electra hij verbruikt. bij dezelfde 'kracht'.

• Strider
Heeft er hier iemand ervaring met Sensus systemen uit 2012-2014 en de versie daarna?

De oudere Sensus systemen hebben geen web functionaliteit. Zijn deze Sensus systemen trager dan de varianten met een web/app functionaliteit?

Afbeeldingslocatie: https://az685612.vo.msecnd.net/swdlimages/systemImage_Sensus_connect_mca.png?w=400

BlaBlaBla

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11
Strider schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:07:
Heeft er hier iemand ervaring met Sensus systemen uit 2012-2014 en de versie daarna?

De oudere Sensus systemen hebben geen web functionaliteit. Zijn deze Sensus systemen trager dan de varianten met een web/app functionaliteit?

[Afbeelding]
Allebei gehad, merkte geen enkel verschil.

• Cornholio
Strider schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:07:

Allebei gehad. Het is allemaal net iets sneller, zoals het switchen van radiostation. Maar ik denk dat je dit pas merkt als je eerst jarenlang het oude gewend bent en dan plotseling de nieuwe hebt
Pagina: 1 ... 83 ... 141 Laatste