Durf ik niet zo te zeggen, bij mij is die altijd via bluetooth gekoppeld en doe ik alleen het kabeltje erin wanneer ik de telefoon wil opladen.meermarco schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:46:
Voor nu hopelijk laatste vraag. De rest allemaal gelukt. iPhone 6s werkt perfect op de Bluetooth. Klopt het dat de kabel niks doet met spotify waze etc? Ik heb alle functies geprobeerd. Maar via de kabel krijg ik geen geluid.
Je laat wel gewoon spotify afspelen en hebt ook de volvo geselecteerd als output in spotify?
Leica MM + Sony A9
Via de USB kabel wel geluid vanuit andere apps (vnml audio apps), maar dan moet de mediaknop zelf in iPod modus staan (en niet in USB of disk modus).meermarco schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:46:
Voor nu hopelijk laatste vraag. De rest allemaal gelukt. iPhone 6s werkt perfect op de Bluetooth. Klopt het dat de kabel niks doet met spotify waze etc? Ik heb alle functies geprobeerd. Maar via de kabel krijg ik geen geluid.
Ik luister in de auto altijd muziek via de lightning cabel, met de app RSS Radio. Via BT kun je ook audio streamen, maar dan is de geluidskwaliteit minder en de telefoon sneller leeg.
Edit: lees dat Volvo 0,5L op 1000km acceptabel vindt (wat ik echt veel vindt, maar wie ben ik). Wel vreemd dat het ineens uit t niets is ontstaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Saus op 28-08-2018 14:12 ]
Heel mooi, kleur is ook prachtig.
Dankje, volgende week woensdag om 13:00 ophalen. En dan duurt zo'n week nog lang.
Bestelling is snel gegaan, begin juni doorgegeven en nu al geleverd. Mijn oom daarentegen had een inscription in November 2017 besteld met leverdatum half juli dit jaar. Nu moet ik wel eerlijk zijn en zeggen dat mijn buurman bij Volvo een gereserveerd productieslot had om in te vullen voor die van mij.
Ik zou met factor 10 kunnen leven, dan zeurt hij elke 20.000 km als je hem netjes vult.Saus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:29:
Waar ik eerder nooit zelf tussen de onderhoudsbeurten olie moest bijvullen krijg ik nu net weer de melding als ik op plaats bestemming ben in zuid Frankrijk. Ik ben benieuwd wat volgens jullie acceptabel olie verbruik is voor een v60 D4 uit 2014. Iemand wat input?
Edit: lees dat Volvo 0,5L op 1000km acceptabel vindt (wat ik echt veel vindt, maar wie ben ik). Wel vreemd dat het ineens uit t niets is ontstaan.
Die halve liter per 1000 km is pas acceptabel bij een 20 jaar oude T5 die opgekrikt is van 250 naar 400pk.
[ Voor 8% gewijzigd door jadjong op 28-08-2018 14:41 ]
Ah, je gebruikt in spotify de knop om op een extern device af te spelen. Die gebruik ik dus niet. Wat ik doe is de mediaplayer (in mijn geval RSSRadio, jouw geval Spotify), al aanzetten, die staat dan al op play, en dan connect ik het kabeltje, terwijl de auto al op ipod modus staat. Zet je de app niet alvast aan, dan heb je kans dat hij apple music automatisch gaat aanzetten en als je dan geen muziek hebt, dan krijg je inderdaad die melding.meermarco schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:59:
Vreemd. Ik heb de audioknop op de Volvo idd op IPod staan. Dan zegt ie geen compatibel afspeellijst of iets dergelijks. In spotify kan ik ook enkel voor de v60 kiezen als ie via Bluetooth gekoppeld is
Werkte bij mij op zowel de V40 2013 met SCT, als een V40 2015 met Sensus Connect als nu in V60 2012 met Sensus HP audio.
Mja, ik zit nu op 6000 km per 0,5L, sinds de vorige keer dat er 0,5L bij moest een maand geleden. Dat was de eerste keer dat ie in de 55k km die ik hem nu rij om extra olie vroeg. Dus ik hou het in de gaten, alleen krijgt ie over 3000 een beurt, dus merk je het zelf pas weer over 9000km.jadjong schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:40:
[...]
Ik zou met factor 10 kunnen leven, dan zeurt hij elke 20.000 km als je hem netjes vult.
Die halve liter per 1000 km is pas acceptabel bij een 20 jaar oude T5 die opgekrikt is van 250 naar 400pk.
We gaan het zien, ik kan er toch zelf niet zoveel aan doen denk ik maar om nu regelmatig een halve liter olie bij te schenken vind ik ook geen top vooruitzicht.... Maar iig zijn we het eens dat Volvo haar standaard vrij absurd is...
Heb een heeeeeeeele mooie aparte V60 MY2011 D5 uit 0049 gehaald met zo'n beetje alle opties die toen leverbaar waren. Inmiddels heb ik de auto helemaal naar mijn smaak "verbouwd" met o.a:
- 19 inch BOR in matzwart
- Zwarte spiegelkappen
- MY2014 automaatpook (dat standaard ding hoort in een Scania, maar niet in mijn Volvo :-))
- Stuur met flippers ingebouwd.
- R Design middenconsole uit een D6, dus met verlicht paneeltje voor mijn 4C knoppen
- Digitale tellers erin gehad, werkt ook allemaal goed, maar nog geen goede deal kunnen maken.
- Zelf Volvo Guard alarm erin gezet en geactiveerd.
- Extended trip computer met mijlen
- Video in Motion actief. (leuk voor een live concert op DVD)
Het is ook een beetje een hobby auto, dus zo blijven we lekker bezig.
Die standaard heeft nagenoeg iedere auto fabrikant. Meestal is de ondergrens zelfs 1L olie per 1000kmSaus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:55:
[...]
Mja, ik zit nu op 6000 km per 0,5L, sinds de vorige keer dat er 0,5L bij moest een maand geleden. Dat was de eerste keer dat ie in de 55k km die ik hem nu rij om extra olie vroeg. Dus ik hou het in de gaten, alleen krijgt ie over 3000 een beurt, dus merk je het zelf pas weer over 9000km.
We gaan het zien, ik kan er toch zelf niet zoveel aan doen denk ik maar om nu regelmatig een halve liter olie bij te schenken vind ik ook geen top vooruitzicht.... Maar iig zijn we het eens dat Volvo haar standaard vrij absurd is...
Je kan overwegen om iets dikkere olie te gaan gebruiken. Wss zit er nu 0w30 in, zo dun als water. 5w30 kan ook prima vaak (lees voor de zekerheid even het boekje door). Die extreem dunne olie is alleen goed voor de verbruikstesten etc.
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 99% gewijzigd door Cornholio op 12-11-2018 14:50 ]
0w20 zit er nu in heb ik begrepen. Dealer gaf ook aan als dat niet voorhanden was dat ik 5w30 erin kon doen. Misschien slim dan om dat er maar meteen in te gooien. Thanks-tom-562 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:34:
[...]
Je kan overwegen om iets dikkere olie te gaan gebruiken. Wss zit er nu 0w30 in, zo dun als water. 5w30 kan ook prima vaak (lees voor de zekerheid even het boekje door). Die extreem dunne olie is alleen goed voor de verbruikstesten etc.
In m'n V40 had ik het niet (130k km meegereden) terwijl ik daar echt sportief mee reed. De v60 nodigt sowieso niet echt uit tot hard rijden + dat ik nu een automaat heb wat (voor mij) ook bijdraagt aan een rustigere rijstijl. M'n toerenteller komt zelden boven de 3000.Cornholio schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:55:
[...]
De D4 verbruikt veel olie. Komt door de dubbele turbo, dat verbruikt veel olie (vooral als je regelmatig over die 3000 toeren heen gaat)
[ Voor 94% gewijzigd door meermarco op 29-08-2018 14:42 ]
Ja dat zal denk ik wel heel anders rijden ja... Het koppel van de T5 is al gigantisch, dat rijdt ongeveer als een diesel, op 1500 toeren is al je koppel al beschikbaar. Alleen, deze kun je dan ook nog goed open trekken en dan wil-ie wel wat verder dan een dieseltjedfrenner schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:44:
[...]
Leuk bakkie blijft die C30.
Zelf heb ik de 1.6D gehad, maar dit moet veel leuker rijden
Maar dat kan dus nog wel wat beter, andere uitlaat maakt bij deze motoren echt veel verschil...
Zelf de import geregeld? Woon zelf dicht bij de Duitse grens en heb daar familie wonen. Zie daar regelmatig leuke V70’s voorbij komen die met BPM nog netjes geprijsd zijn. Maar twijfel nog over het hele proces.cupra4 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:29:
Heb een heeeeeeeele mooie aparte V60 MY2011 D5 uit 0049 gehaald met zo'n beetje alle opties die toen leverbaar waren. Inmiddels heb ik de auto helemaal naar mijn smaak "verbouwd" met o.a:
- 19 inch BOR in matzwart
- Zwarte spiegelkappen
- MY2014 automaatpook (dat standaard ding hoort in een Scania, maar niet in mijn Volvo :-))
- Stuur met flippers ingebouwd.
- R Design middenconsole uit een D6, dus met verlicht paneeltje voor mijn 4C knoppen
- Digitale tellers erin gehad, werkt ook allemaal goed, maar nog geen goede deal kunnen maken.
- Zelf Volvo Guard alarm erin gezet en geactiveerd.
- Extended trip computer met mijlen
- Video in Motion actief. (leuk voor een live concert op DVD)
Het is ook een beetje een hobby auto, dus zo blijven we lekker bezig.
"Better ask questions before you shoot"
Nu al op 2 plaatsen de wagen op de brug gehad en conclusie is, aan de balk is niks mis. Klein beetje vliegroest wat direct weg te vegen is. Echter is de bumpersteun die op de balk aansluit compleet krokant. Dus volgens mij hebben ze foutief gekeken en gedacht dat dit één geheel was met de balk.
Aangezien ik dat ding toch wil vervangen omdat het er zo erg aan toe is maar even naar de dealer gereden. Onderdeel nummer 6816115 kwam snel naar voren.
Op de sloop gaan zoeken zou nog kunnen, maar ik zou liefst een nieuw exemplaar monteren. Iemand een idee?
Een C30 met een 2.5T lijkt mij echt een ideale combinatie. Ik heb hetzelfde blok in mijn S80, ook al aardig vlot, maar vooral het laagtoerige koppel is super.RD-productions schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:53:
[...]
Ja dat zal denk ik wel heel anders rijden ja... Het koppel van de T5 is al gigantisch, dat rijdt ongeveer als een diesel, op 1500 toeren is al je koppel al beschikbaar. Alleen, deze kun je dan ook nog goed open trekken en dan wil-ie wel wat verder dan een dieseltje![]()
Maar dat kan dus nog wel wat beter, andere uitlaat maakt bij deze motoren echt veel verschil...
Met (ik denk) dik 300 kg minder een een veel kortere wielbasis moet dat en snel zijn, en heel goed sturen
Ik zit nu in zuid Frankrijk, die S80 sleurt flink met al die bergpassen en haarspeldbochten, maar het is duidelijk geen stuurmansauto, en na een tijdje zelfs wel wat vermoeiend
Vaak bu'j te bang!
Dat sturen kan ik beamen!-tom-562 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:01:
[...]
Een C30 met een 2.5T lijkt mij echt een ideale combinatie. Ik heb hetzelfde blok in mijn S80, ook al aardig vlot, maar vooral het laagtoerige koppel is super.
Met (ik denk) dik 300 kg minder een een veel kortere wielbasis moet dat en snel zijn, en heel goed sturen![]()
Ik zit nu in zuid Frankrijk, die S80 sleurt flink met al die bergpassen en haarspeldbochten, maar het is duidelijk geen stuurmansauto, en na een tijdje zelfs wel wat vermoeiend(omdat je continu moet opletten door de gigantische draaicirkel en breedte van de auto)
M'n pa heeft ook een s80 2.5T, uit 2011.
Als ik daarin gereden heb en daarna weer i. M'n eigen s40 2.4i, voelt de laatste net als een skelter. Maar de s40 voelt wel wat vlotter.
Gezien de S40 de 2ton in zicht krijgt (189k), ben ik wel om me heen aan het kijken.
Zaterdag zelf in een 2012 S60 T3 Kinekt een testrit gemaakt. Prima auto, reed vergelijkbaar maar miste toch wel de power en het geluid van de 5 cilinder.
Daarnaast vind ik de 4cil een stuk onrustiger draaien. Daarnaast vond ik de uitvoering een beetje karig.
Op navi, climate en start/stop zat er vrij weinig in, dus ik laat deze voorbij gaan en kijk rustig verder.
PSN: Flix20-NL
harmageddon schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:37:
Blijf eens met je poten van iemand anders zijn spullen af!
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Mijn auto is niet mijn hobby, maar vanaf het voorscherm tot aan de tankdop! SRSLY!!?!!?
Ik moet nog navragen of er meer zijn in de straat. Alleen de buurman heeft een camera maar mijn auto stond aan de overkant van de straat dus dat staat er zeker niet op.renegrunn schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:07:
[...]
daar ben je lekker mee. Jouw auto de enige in de straat? Niemand in de omgeving toevallig een camera op de tuin/stoep gericht staan?
Aap!
Wat is toch met Volvo's en draaicirkels, bij mijn V70n D5 ook echt niet normaal, straatje keren is 2x steken-tom-562 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:01:
[...]
(omdat je continu moet opletten door de gigantische draaicirkel en breedte van de auto)
Zit nu op 522.000 km, nog 8000 km erbij en ik heb 200.000 km ermee gereden
Had gisteren wel iets raars, ik zette hem op contact voor het starten, kwam er heel kort in het display 'olie druk te laag'. Maar voordat ik het eigenlijk goed zag was hij al gestart en ging de melding weg. Misschien door het regenachtige weer een sensor van slag.
Toen toch maar even olie gepeild maar vond niks raars of te laag of zo.
Ach binnenkort weer kleine beurt, dan zal ik dat ook even zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 31-08-2018 10:22 ]
Jezus wat ben je dan sneu ja... Het ziet er op het eerste gezicht wel uit als een kras in de clearcoat, die zou je eruit kunnen (laten) halen zonder dat je er veel van ziet misschien.harmageddon schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:37:
Blijf eens met je poten van iemand anders zijn spullen af!
Mijn auto is niet mijn hobby, maar vanaf het voorscherm tot aan de tankdop! SRSLY!!?!!?
Zelfs die C30 draait niet geweldig hoor, voor zo'n kleine auto draait hij best ruim. Maar over het algemeen trek je hem inderdaad wel lekker door de bocht heen, hij is niet zo lang natuurlijk. En die kilootjes minder voel je zeker weten ook wel, zeker met dat laagtoerige koppel inderdaad trekt-ie als een lier...-tom-562 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:01:
[...]
Een C30 met een 2.5T lijkt mij echt een ideale combinatie. Ik heb hetzelfde blok in mijn S80, ook al aardig vlot, maar vooral het laagtoerige koppel is super.
Met (ik denk) dik 300 kg minder een een veel kortere wielbasis moet dat en snel zijn, en heel goed sturen![]()
Ik zit nu in zuid Frankrijk, die S80 sleurt flink met al die bergpassen en haarspeldbochten, maar het is duidelijk geen stuurmansauto, en na een tijdje zelfs wel wat vermoeiend(omdat je continu moet opletten door de gigantische draaicirkel en breedte van de auto)
[ Voor 51% gewijzigd door LaameLei op 31-08-2018 11:11 ]
Ik heb een regensensor. Alleen die moet ik steeds activeren na afsluiten/openen.
Is er een foefje om dit altijd aan te zetten?
Ik lees nl
De regensensor wordt automatisch gedeacti- veerd, wanneer u de transpondersleutel uit het contactslot neemt of vijf minuten nadat u de motor hebt afgezet.
Maar dat wil ik dus NIET.
En hoe kan ik de dagtellers op 0 zetten? Ik reset wel gebruik en gem snelheid. Maar de dagteller lukt me niet?? Doe vast iets niet goed
nee (edit dat schijnt te zijn omdat als je ruitenwisserblad vastgevroren zit, de motor niet klapt)meermarco schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:45:
Ben heel blij en tevreden met de V60. Toch twee puntjes die ik nergens kan vinden.
Ik heb een regensensor. Alleen die moet ik steeds activeren na afsluiten/openen.
Is er een foefje om dit altijd aan te zetten?
in je display - kort drukken wisselt T1 en T2, lang drukken wist de stand (bij mijn 2011 V70 maar dit soort dingen blijven vaak wel werken).Ik lees nl
De regensensor wordt automatisch gedeacti- veerd, wanneer u de transpondersleutel uit het contactslot neemt of vijf minuten nadat u de motor hebt afgezet.
Maar dat wil ik dus NIET.
En hoe kan ik de dagtellers op 0 zetten? Ik reset wel gebruik en gem snelheid. Maar de dagteller lukt me niet?? Doe vast iets niet goed
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 01-09-2018 01:06 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Door de incompetentie van Leaseplan en Schadenet! Wat mis ik mijn V60 zeg!
Stond gisteren ochtend met een gescheurde velg bij de dealer en die had hem gisteren middag klaar gehad...
Blijkbaar was het volkomen veilig om naar Schadenet te rijden, maar na het horen dat het 4-5 dagen gaat duren, was het levensgevaarlijk om terug naar Volvo te rijden...
En dan krijg je ook nog een handgeschakelde Polo mee. Hij komt natuurlijk niet in de buurt van wat je had, maar op de snelweg gas geven om in te halen heeft pas zin na terugschakelen naar zijn 3...
Nu moet ik wel zeggen dat ook (nog altijd) geërgerd ben over de hele situatie en dat reageer ik af op de Polo. Gelukkig zijn die 1.0 tsi tjes onwijs betrouwbaar, dus kan wel wat hebben 😂
Nog steeds de gedacht, Volvo had het gisteren geregeld...
Dus dit is mijn hele punt.jadjong schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:54:
Ik begrijp niet waarom men vijf dagen huurauto een goedkoper alternatief lijkt te vinden dan een dealer die (mits voor 12.00 besteld) dezelfde dag nog een nieuwe velg monteert.
Daarnaast was het volgens leaseplan volstrekt veilig van Volvo naar schadenet te rijden. Toen hoorde dat het 5 dagen ging duren, wilde ik terug naar de Volvo dealer rijden. Schadenet man begon tegen mij te schreeuwen dat hij mij niet toestond te gaan, levensgevaarlijk...
Ik vind het overigens wel lef tonen dat je iemand die je zeer ontevreden maakt, wel in vol vertrouwen een auto van je bedrijf meegeeft. Je denkt toch niet dat ik daarheen netjes mee omga?
Ik wilde gewoon terug naar de Volvo dealer... Schadenet zag zijn inkomsten weer wegrijden en heeft leaseplan gebeld dat ik echt niet wegkon.
Uiteindelijk spelen ze ook nog de zwarte piet naar de Volvodealer dat die echt hebben gefaald door mij weg te laten rijden. Ik heb dat direct even rechtgezet, want de volvodealer heeft eerst de persoon die ik aan de lijn had geprobeerd te overtuigen en daarna nog een eigen contactpersoon gebeld.
Maar de schadenet bleef de Volvodealer zwart maken. Ik was er al helemaal klaar mee en wilde gewoon asap mijn Volvo terug.
Klachten van mij persoonlijk en mijn bedrijf zijn ingediend. Gisterenmiddag ben ik wel 3 keer gebeld met excuses, daar heb ik alleen niets aan. Nu een weekendje weg, paste allemaal maar net in de Polo, maar ook 300km op de snelweg is hele andere koek dan de D6...
Nee helaas niet, al is van €72k D6 naar €15k polo wel een erg grote stap, maar het was nergens voor nodig geweest!!!PcDealer schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:30:
@dfrenner heb je wel recht op een gelijkwaardige vervanger dan?
Inderdaad, of het reservewiel monterenjadjong schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:36:
Ik had die velg er zelf af gehaald en naar de dealer gebracht.
Daarnaast (als bewust oude-autorijder) vind ik dat sommige mensen zich soms wel beetje aanstellen...
een HEEL weekend en wel 300km in een polo!!! Je (niet de persoon die ik quote!) doet net alsof een eerste levensbehoefte wegvalt. Hele volksstammen verplaatsen zich dagelijks in deze klasse auto's en die leven ook gewoon door hoor.
Tuurlijk rijdt het minder dan je eigen auto, als je dan gewoon even de boel bekijkt met de instelling "het glas is halfvol" -> Wees blij dat je dagelijks in een fijne auto mag rijden!
Verwijderd
Stel je niet zo aan mandfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:04:
Heb een 95pk Pol(i)o dit weekend...
Door de incompetentie van Leaseplan en Schadenet! Wat mis ik mijn V60 zeg!
Stond gisteren ochtend met een gescheurde velg bij de dealer en die had hem gisteren middag klaar gehad...
Blijkbaar was het volkomen veilig om naar Schadenet te rijden, maar na het horen dat het 4-5 dagen gaat duren, was het levensgevaarlijk om terug naar Volvo te rijden...
En dan krijg je ook nog een handgeschakelde Polo mee. Hij komt natuurlijk niet in de buurt van wat je had, maar op de snelweg gas geven om in te halen heeft pas zin na terugschakelen naar zijn 3...
Nu moet ik wel zeggen dat ook (nog altijd) geërgerd ben over de hele situatie en dat reageer ik af op de Polo. Gelukkig zijn die 1.0 tsi tjes onwijs betrouwbaar, dus kan wel wat hebben 😂
Stel je niet zo aan?!
Er wordt nu onnodig geld over de balk gesmeten.
Ik moet onnodig lang wachten op reparatie.
Vrijdag was ik thuis aan het werk, kon ik dit soort zaken fijn regelen. Volgende week ben ik weer tot laat aan het werk, daar kan ik dus weer vrije uren voor gaan inzetten. Waar ik misschien maar wat starrer in ga zijn...
Het begint met een band die langzaam leegloopt. Dus ik Leaseplan gebeld. Ik moest naar Euromaster. Daar een half uur gezeten voor ze naar de band konden kijken. Toen diagnose. Dus die zei: hiervoor moet je naar de dealer. Ik naar de dealer, daar ook eerst gewacht, stelden dezelfde diagnose uiteraard en hadden snel (die zelfde dag)!een oplossing. Maar toen moest ik dus eerst nog naar Schadenet...
Het kost allemaal zo veel tijd, misschien vind jij dat allemaal niet zo erg, maar ik heb wel wat beters te doen. Ik ben vrijdag gewoon heel de ochtend kwijt geweest met van de ene partij naar de andere rijden. En dat is dus nog niet alles, deze week moet ik wéér zaken gaan regelen...
Als het niet anders kan dan is het zo, maar dit had heel duidelijk anders gekund...
Daarnaast kan ik heel slecht tegen spelletjes... Van dealer naar Schadenet rijden is volkomen veilig, maar weer terug naar de dealer rijden is opeens levensgevaarlijk en wordt mij verboden...
Maar zelfs als Schadenet daarna een beetje zijn best had gedaan, was ik de moeilijkste niet. Ik geef nog aan, kun je met de Volvo dealer schakelen, die kunnen hem vanmiddag nog hebben.
Antwoord was nee, voordat wij een ESA nummer hebben zijn we een dag verder en dan moet hij nog besteld worden. Dat valt bij mij onder het hoofdstuk: niet willen meewerken aan een vlotte afhandeling. En dan ga ik denken dat meneer gewoon lekker geld wil verdienen aan een vervangend vervoer auto. In dit geval over mijn rug.
Overmacht kan altijd en dat is niet anders. Maar onwil... Dat laat ik moeilijk los en dan wordt ik soms een klein kind en is niets meer goed. En dan gaan mijn hakken ook in het zand...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee helaas is dat er nu sinds een paar jaar uit...Tylen schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:49:
Heb je geen recht ook vergelijkbaar vervangend vervoer? In mijn leaseperiode zorgde ik wel dat ik dat altijd in het contract had zitten.
Verwijderd
Jeetje wat kom jij gefrustreerd over zeg!! Niet normaal!dfrenner schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:04:
Kijk je wel een beetje uit dat het overige verkeer geen last van je heeft in je Polo?
Misschien is het juist goed dat ze je even wat langzamer laten gaan, want zoals ik je reacties hier begrijp kom je een hoop pk's en snelheid te kort, en ga je met je V60 veel harder over de wegen dan toegestaan.
Maar dat zie je tegenwoordig wel vaker bij Volvo rijders, opgefokt mannetje.
Wel een beetje kunnen slapen vannacht?
Als je een beetje tussen de regels doorleest is de Polo niet het probleem, maar die moet het wel ontgelden idd.Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:26:
[...]
Jeetje wat kom jij gefrustreerd over zeg!! Niet normaal!
Kijk je wel een beetje uit dat het overige verkeer geen last van je heeft in je Polo?
Misschien is het juist goed dat ze je even wat langzamer laten gaan, want zoals ik je reacties hier begrijp kom je een hoop pk's en snelheid te kort, en ga je met je V60 veel harder over de wegen dan toegestaan.
Maar dat zie je tegenwoordig wel vaker bij Volvo rijders, opgefokt mannetje.
Wel een beetje kunnen slapen vannacht?
Het probleem is dat het een hele ochtend kost van a naar b naar c rijden, dat het onzinnig is omdat het uiteindelijk toch bij Volvo besteld moet worden en dat het ook nog eens veel tijd extra gaat kosten.
Ik weet nu al dat ik hem maandag tot 17:00 uur kan omwisselen... ik moet officieel maandag tot 18:00 uur werken...
Het had allemaal vrijdag opgelost kunnen zijn!
Beetje het verhaal van de paarse krokodil, ja hij ligt bij de dealer hier verderop, maar wij bestellen hem wel via de importeur in Zweden....
Het is frustrerend dat je bij Volvo alle medewerking krijgt en ze proberen zo snel mogelijk op te lossen. Bij Schadenet gaan ze stagneren en tijd rekken...
[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 02-09-2018 10:58 ]
Verwijderd
Het kost jou helemaal niks, alles wordt gewoon netjes voor je opgelost waarschijnlijk ook nog eens kosteloos, want het gaat om een leasebak.
Over 2 maanden ben je dit helemaal vergeten en denk je er niet meer aan terug. Dus waarom nu de dramaqueen uithangen?
Het kost mij vrijdag een hele ochtend en nu volgende week ook nog eens vrije uren opnemen...Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:49:
@dfrenner Dan nog, je moet je gewoon niet zo druk maken.
Het kost jou helemaal niks, alles wordt gewoon netjes voor je opgelost waarschijnlijk ook nog eens kosteloos, want het gaat om een leasebak.
Over 2 maanden ben je dit helemaal vergeten en denk je er niet meer aan terug. Dus waarom nu de dramaqueen uithangen?
Maar het zou jou in zo’n situatie niets uitmaken begrijp ik?
Onnodig van de ene partij naar de andere artikel rijden en ook nog een partij die er duidelijk niets aan wil doen het iets soepeler te laten verlopen.
Als je je stem gaat verheffen tegen een KLANT omdat hij weer terug wil rijden naar de Volvo dealer. Dan is er echt iets mis met je...
Het is niet alsof ik naar 1 partij reed en het even wat tegenviel waardoor het langer duurt...
Ik had Euromaster gehad, de merkdealer en daarna Schadenet. Na zo’n ochtend kastje en muur ben ik daar wel klaar mee ja... Vooral als het laatste loket klantonvriendelijk is en voor geen meter wil meewerken aan een snelle oplossing!
Maar jij zou gewoon “prima” zeggen... nou mij irriteert het inderdaad.
Gelukkig was onze wagenparkbeheerder ook not amused. Die heeft ook een klacht ingediend bij Leaseplan...
Verwijderd
Je zet jezelf hier compleet voor lul, maar goed, dat moet je zelf weten. I'm just saying.
Daar reed ik al 2 weken mee, iedere 3-4 dagen gaf de auto een melding en was hij van 2,8bar naar 2,4 bar...Knul schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:26:
Tsja, als je met een lekke band een stuk wil gaan rijden zou ik m'n stem ook gaan verheffen. Niet handig
Dan was ik bij de Volvo klaar geweest.Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:30:
@dfrenner Weet je, koop eens een eigen auto. Moet je zien wat dat allemaal kost. Dan zijn die probleempjes en kosten van jou opeens een lachertje.
Je zet jezelf hier compleet voor lul, maar goed, dat moet je zelf weten. I'm just saying.
Kost mij nu ook gewoon geld hoor, 889 euro per maand...
Verwijderd
Dat is je leasebedrag. Bij een eigen auto zouden daar ook nog eens de garagekosten, huur van de Polo (al word dit vaak ook vergoed) en de velg bijkomen.dfrenner schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:42:
Dan was ik bij de Volvo klaar geweest.
Kost mij nu ook gewoon geld hoor, 889 euro per maand...
Zeker, in 1 dag in 2 verschillende plaatsen 2 auto's op export kenteken gezet en mee naar huis gereden. Was afgezien van de afstand (Zuid-Duitsland) niet heel moeilijk. Kan je wel wat tips geven als je wil en nog belangrijker, regel iemand met de juiste software op een laptop om tijdens een proefrit even de auto uit te lezen en controleren of het allemaal klopt. In mijn geval was alles in orde en zat er zelfs nog Volvo Assistance op tot afgelopen juli.Chocovla schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:52:
[...]
Zelf de import geregeld? Woon zelf dicht bij de Duitse grens en heb daar familie wonen. Zie daar regelmatig leuke V70’s voorbij komen die met BPM nog netjes geprijsd zijn. Maar twijfel nog over het hele proces.
De rest was easy
[ Voor 8% gewijzigd door cupra4 op 02-09-2018 12:25 ]
Inderdaad, lekker flink doen met zijn dikke leaseauto. Zie het om mij heen ook, altijd mooie dure auto’s rijden, totdat ze de leasebak moeten inleveren. Dan komt er een oude tweedehands voor in de plaats en weten ze ineens weer wat privé een auto rijden in Nederland kost.Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:30:
@dfrenner Weet je, koop eens een eigen auto. Moet je zien wat dat allemaal kost. Dan zijn die probleempjes en kosten van jou opeens een lachertje.
Ik zou privé denk ik private lease kiezen.Steven.w schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:29:
[...]
Inderdaad, lekker flink doen met zijn dikke leaseauto. Zie het om mij heen ook, altijd mooie dure auto’s rijden, totdat ze de leasebak moeten inleveren. Dan komt er een oude tweedehands voor in de plaats en weten ze ineens weer wat privé een auto rijden in Nederland kost.
Het punt is gewoon dat ik liever geen risico heb en vaste maandlasten.
Ik zou nooit van mijn leven mijn huidige auto nieuw hebben gekocht.
Als ik al een auto zou kopen zou het er één van 2-3 jaar oud zijn, waar de kop vanaf is.
Maar stellen dat een leaseauto niets kost is onzin. Het kost wat er ook gebeurt niets extra, dat wel.
Verwijderd
Lekker volwassen weldfrenner schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:41:
[...]
Als je een beetje tussen de regels doorleest is de Polo niet het probleem, maar die moet het wel ontgelden idd.
Man, man, man wat laat jij je kennen joh. Je komt ontzettend over als een drammende peuter.
Gevalletje minderwaardigheidscomplex volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2018 14:39 ]
De v60 d6 zonder VOC. Preconditioning vragen. Heb al gezocht maar vond geen eenduidig antwoord:
Je kan de preconditioning op binnen of buiten zetten. Bij buiten werkt de diesel ook mee. Bij binnen niet.
Wat is ‘goedkoper’ met een elctraprijs van 21 cent. Of op werk gratis? En is de werking wel hetzelfde uiteindelijk voor de verwarming?
Nu is het mooi weer en kan je ook verkoelen. Ik begreep inmiddels dat de timers zorgen voor de tijd dat je het ook koel wilt hebben.
Maar wat als je aan een laadpaal hangt en je auto is om 1500 volgeladen. En om 1600 wil je het koel hebben. Pakt ie dan opnieuw stroom van de paal, of gaat dat van je bereik af? En wat als je thuis laadt aan een stopcontact. Pakt ie dan ook opnieuw stroom of ook van je bereik af?
Of ook voor voorverkoelen op buitenstand zetten en is dat voordeliger?
Het omslagpunt ligt rond de 35 cent per kWh. Erboven is diesel goedkoper, eronder elektra.meermarco schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:26:
Okee terug naar Volvo:
De v60 d6 zonder VOC. Preconditioning vragen. Heb al gezocht maar vond geen eenduidig antwoord:
Je kan de preconditioning op binnen of buiten zetten. Bij buiten werkt de diesel ook mee. Bij binnen niet.
Wat is ‘goedkoper’ met een elctraprijs van 21 cent. Of op werk gratis? En is de werking wel hetzelfde uiteindelijk voor de verwarming?
Nu is het mooi weer en kan je ook verkoelen. Ik begreep inmiddels dat de timers zorgen voor de tijd dat je het ook koel wilt hebben.
Maar wat als je aan een laadpaal hangt en je auto is om 1500 volgeladen. En om 1600 wil je het koel hebben. Pakt ie dan opnieuw stroom van de paal, of gaat dat van je bereik af? En wat als je thuis laadt aan een stopcontact. Pakt ie dan ook opnieuw stroom of ook van je bereik af?
Of ook voor voorverkoelen op buitenstand zetten en is dat voordeliger?
Over binnen of buiten, de diesel werkt alleen mee met de optie RES. Remote Engine Start of iets dergelijks.
Die heb ik iig niet, dus ik dacht dat binnen en buiten met de mate van verwarmen te maken hadden.
En wat betreft voorverkoelen. Weet je dat wellixht ook? Ik kan het helaas niet zien omdat de laadpaal dus geen realtime inzicht geeft.
Ik heb nog geen echte kou meegemaakt met de v60...meermarco schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:39:
Okee. Bij buiten gaat de diesel aan begreep ik als het ech koud is?
En wat betreft voorverkoelen. Weet je dat wellixht ook? Ik kan het helaas niet zien omdat de laadpaal dus geen realtime inzicht geeft.
Koelen heb ik veelvuldig gebruikt deze zomer en werkt enkel op de accu, de motor is nog nooit aan gegaan. Ik heb hem alleen met de sleutel of app gestart, vervolgens gaat hij 2-5 minuten koelen. Ik moest hem niet te veel van te voren starten, want een tweede keer achter elkaar start hij niet en dan was het weer warm...
[ Voor 47% gewijzigd door meermarco op 02-09-2018 15:56 ]
Uhm ik heb geen eigen laadpaal, dus gebruik dat eigenlijk alleen zonder dat hij aangesloten staat...meermarco schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:55:
Okee hij gebruikt de accu. Maar laadt dat verbruik meteen weer bij aan de paal of dat niet? Dus Zeg auto vol heeft ie aan om 1500. Pre op 1600 pre gaat dan aan gok ik om 1530. Laadt ie die 30 minuten de accu dan nog bij?
Kan wel een keer testen met een verlengsnoertje wanneer ik de auto weer terug heb uiteraard...
Edit:
Volgens mij moet je de timer dan een kwartier van te voren zetten. Je zet de timer op de tijd dat je preconditioning wil starten.
Edit2:
Jij hebt gelijk, handleiding:
Preconditioning - timers
De timers van de preconditioning zijn gekoppeld aan de klok in de auto.
Met de timers geeft u het tijdstip aan dat de auto op temperatuur moet zijn, omdat u die wenst te gebruiken.
U kunt twee verschillende uitschakeltijden instellen met de timerfunctie. De elektronica van de auto rekent aan de hand van de buitentemperatuur zelf uit wanneer de verwarming moet worden ingeschakeld.
N.B.
Als de klok van de auto wordt verzet, wordt een eventuele programmering van de timer gewist.
[ Voor 40% gewijzigd door BlakHawk op 02-09-2018 17:19 ]
Dankjewel. Ja ben dus erg benieuwd als zegdfrenner schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:16:
[...]
Uhm ik heb geen eigen laadpaal, dus gebruik dat eigenlijk alleen zonder dat hij aangesloten staat...
Kan wel een keer testen met een verlengsnoertje wanneer ik de auto weer terug heb uiteraard...
Edit:
Volgens mij moet je de timer dan een kwartier van te voren zetten. Je zet de timer op de tijd dat je preconditioning wil starten.
Edit2:
Jij hebt gelijk, handleiding:
Preconditioning - timers
De timers van de preconditioning zijn gekoppeld aan de klok in de auto.
Met de timers geeft u het tijdstip aan dat de auto op temperatuur moet zijn, omdat u die wenst te gebruiken.
U kunt twee verschillende uitschakeltijden instellen met de timerfunctie. De elektronica van de auto rekent aan de hand van de buitentemperatuur zelf uit wanneer de verwarming moet worden ingeschakeld.
N.B.
Als de klok van de auto wordt verzet, wordt een eventuele programmering van de timer gewist.
1600 klaar laden. Om 1700 wil ik het koud/warm hebben. Gaat ie dan automatisch bijladen?
Voor de rest super tevreden. Erg blij mee. December 2013 en mooi donker grijs (bijna zwart) metallic
Rijdt heerlijk he?meermarco schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:03:
[...]
Dankjewel. Ja ben dus erg benieuwd als zeg
1600 klaar laden. Om 1700 wil ik het koud/warm hebben. Gaat ie dan automatisch bijladen?
Voor de rest super tevreden. Erg blij mee. December 2013 en mooi donker grijs (bijna zwart) metallic
Zodra ik hem terugheb ga ik testen, ben nu zelf ook wel benieuwd
Maar werkt dit bij jou?meermarco schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:03:
[...]
Dankjewel. Ja ben dus erg benieuwd als zeg
https://support.volvocars...ecdb9315dc0a801e800fdd38f
Bij mij niet, ook in VOC niets over te bekennen...
[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 02-09-2018 20:38 ]
Op een N weg met dubbele streep raakt ie steenvast in de war en gebruikt ie de buitenste streep als wegmarkering, best eng.
Voor N wegen niet echt geschikt.
Op de snelweg overigens heerlijk.
Ik heb even een Passat met adaptive CC gehad, die vond ik wel fijner werken dan die van de Volvo.
De Volvo is wel wat bruut met afremmen, de Passat was een stuk smoother.
[ Voor 26% gewijzigd door rinkel op 02-09-2018 20:51 ]
Nee werkt niet. Wellixht een optie?dfrenner schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:38:
[...]
Maar werkt dit bij jou?
https://support.volvocars...ecdb9315dc0a801e800fdd38f
Bij mij niet, ook in VOC niets over te bekennen...
https://volvo-tools-prd-m...2014-11-november-2013.pdf Zie klimaat bij hybrid.
Sowieso met preconditioning voegt dat toch niks toe? Dan kan ie beter die kleine dieselverwarmingmotorngebruiken dan de d5. Of begrijp ik dat verkeerd?
Edit https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=63209 niet voor de hybrid dus
[ Voor 17% gewijzigd door meermarco op 02-09-2018 21:32 ]
Da's een hoop gedoe om dat schoon te krijgen, die moet je (laten) polijsten en wellicht zelfs nog een laklaag vernieuwen. Chrisfix heeft daar een fimpje van.cupra4 schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:26:
Heeft iemand wel eens de binnenkant van de projectorlens schoon gekregen? Ik heb rechts een nieuwe unit gekregen en links zit er nogal een waas aan de binnenkant van de lens. Is een behoorlijk verschil te zien 's avonds. Dus ik wil de andere lens schoonmaken, maar het lijkt niet te doen zonder de hele unit uit elkaar te halen. Dus de kap losmaken (zit vastgekit) en dan alles uit elkaar. Heb al door het gat zitten prutsen met een doekje, maar kom niet eens door die laag heen.. Iemand een tip?
Moet je eens van de rechterbaan een auto inhalen die op de middenbaan rijdt. Als je dat geen 200m vantevoren doet (bereik van de radarstraal is ongeveer 180m), dan gaat ie bij het zien van die auto op de middenbaan vol in de ankers en zodra je op de linkerbaan bent, weer vol op het gas. Je leert er uiteindelijk wel mee omgaan, maar het idee dat je rustig iemand kan inhalen is er niet bij. Zelfde in een bocht (bijv van A2 buitenbaan, naar A59 bij Rosmalen. Reed daar een keer 120 op de ACC door de bocht waar een vrachtwagen reed. Radar ziet die vrachtwagen, echt vol in de ankers. Rij ik daar 83.. gelukkig niemand achter me. Maar je moet dus wel rekening houden dat die straal juist alles ziet en het behoorlijk afgebakend is.rinkel schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:48:
Dat bedoelde ik niet. In de V60 zit de xenon projectorlens achter het glas (of eerder kunststof). En die waas zit aan de binnenkant van dat glas. Je kan er door het gat van de xenonlamp wel bij, maar moet maar eens testen met spiritus bijvoorbeeld om te kijken of ik door die laag hen kom. Is echt een witte waas.RD-productions schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:17:
[...]
Da's een hoop gedoe om dat schoon te krijgen, die moet je (laten) polijsten en wellicht zelfs nog een laklaag vernieuwen. Chrisfix heeft daar een fimpje van.
Sinds ik ooit (10 jaar geleden alweer) een C30 heb gereden, ben ik altijd fan van Volvo gebleven, ook toen ik mijn Ford had, Skoda en Peugeot parkeerde ik het liefst naast een mooie VolvoLandon schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:53:
Rij nu sinds 4 maanden mijn V40 Business Sport (april 2018) en moet zeggen dat ik het echt een toffe auto vind, soms parkeer ik mijn auto op een bijna-lege parkeerplaats en als ik terug naar mijn auto loop, staat er vaak een andere Volvo naast, zo ook vorige week bij de Ikea, echt fantastisch volk. Uitzonderingen daar gelaten hé.. V60 D6 rijders
euhmm.. je kan alleen legaal rondrijden met Duitse exportplaten in Duitsland en zolang verzekerd bent. Maar de tijdelijke platen zijn bedoeld voor vervoer naar/over de grens. Dus als je aangehouden wordt moet je wel een heeel goed verhaal hebben als je na 2 weken nog steeds in Duitsland rondrijd met de auto.cupra4 schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:24:
[...]
....
De rest was easyKon 2 weken rondrijden op Duitse platen (legaal!) en toen de RDW zaken geregeld en had 17 dagen na aankoop de NL platen erop.
In Nederland, als Nederlander (of heb je dubbel paspoort?) mag je niet met een door jou gekochte auto met Duitse platen in Nederland rijden.
De Export platen gelden officieel tot aan de grens. In NL mag je niet op Duitse export platen rijden.
| Security Management |
De auto was uiteraard verzekerd (in geheel Europa). Je mag in NL 2 weken ontheffing aanvragen als je met een buitenlands kenteken rijdt. Dan hoef je in die periode geen BPM of MRB te betalen. Kun je zo op de website van de belastingdienst doen. Geldt volgens mij alleen wel voor de Duitse platen met de rode balk. Niet voor die met de gele die maar 5 dagen geldig zijn.bord4kop schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:38:
[...]
euhmm.. je kan alleen legaal rondrijden met Duitse exportplaten in Duitsland en zolang verzekerd bent. Maar de tijdelijke platen zijn bedoeld voor vervoer naar/over de grens. Dus als je aangehouden wordt moet je wel een heeel goed verhaal hebben als je na 2 weken nog steeds in Duitsland rondrijd met de auto.
In Nederland, als Nederlander (of heb je dubbel paspoort?) mag je niet met een door jou gekochte auto met Duitse platen in Nederland rijden.
De Export platen gelden officieel tot aan de grens. In NL mag je niet op Duitse export platen rijden.
En het mag uiteraard maar 1x voor hetzelfde kenteken.
Te veel en vind het eigenlijk voor geen meter werkenrinkel schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:48:
Iemand al eens met pilot assist gespeeld?
Op een N weg met dubbele streep raakt ie steenvast in de war en gebruikt ie de buitenste streep als wegmarkering, best eng.
Voor N wegen niet echt geschikt.
Op de snelweg overigens heerlijk.
Ik heb even een Passat met adaptive CC gehad, die vond ik wel fijner werken dan die van de Volvo.
Gamertag: timmie271
klopt, maar geldt voor gehuurde of geleende o.i.d. auto. Voor eigen auto niet dat is op zn minst "grijs gebied" .. En dit mag maar 14 dagen per jaar.cupra4 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:46:
[...]
De auto was uiteraard verzekerd (in geheel Europa). Je mag in NL 2 weken ontheffing aanvragen als je met een buitenlands kenteken rijdt. Dan hoef je in die periode geen BPM of MRB te betalen. Kun je zo op de website van de belastingdienst doen. Geldt volgens mij alleen wel voor de Duitse platen met de rode balk. Niet voor die met de gele die maar 5 dagen geldig zijn.
En het mag uiteraard maar 1x voor hetzelfde kenteken.
Maar nu weer terug naar Volvo 's:
Krijg morgen mijn V60 Hybrid.. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!

[ Voor 16% gewijzigd door bord4kop op 03-09-2018 13:34 ]
| Security Management |
Koop (2e hands?) of lease?Krijg morgen mijn V60 Hybrid.. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!
Ik zit nu aan het eind van mijn leasecontract te kijken of het niet voordelig is om een v60 d6 met 200k+ op te teller te kopen voor rond de €13k om even 2jaar te overbruggen. De wegenbelasting daarop is heel laag nog tot 2021, ben benieuwd wat het met de restwaarde doet in 2021
Wegenbelasting is €88,- (in Gelderland) tot 2020. tot en met 2020!
Restwaarde blijft wel goed denk ik. De belasting gaat na 2020 naar +/- 175, maar het verbruik is dermate laag dat het al snel interessant is. Plus uitstoot is officieel <50gr dus mag je alle steden in.
Daarbij is het een Volvo, mooi en modern model en vaak rijke uitvoering. Plus deze Hybride mag ook flink wat trekken aan caravan en aanhangspöl..
€13.000 is een mooie prijs voor een V60 Hybrid met 200.000. Ligt wel aan de staat en onderhoud uiteraard.
[ Voor 43% gewijzigd door bord4kop op 03-09-2018 13:42 ]
| Security Management |
Oeeee mooie kleur stoelen!bord4kop schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:22:
[...]
klopt, maar geldt voor gehuurde of geleende o.i.d. auto. Voor eigen auto niet dat is op zn minst "grijs gebied" .. En dit mag maar 14 dagen per jaar.
Maar nu weer terug naar Volvo 's:
Krijg morgen mijn V60 Hybrid.. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
13k is een koopje toch?bord4kop schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:36:
Deze is koop, tweedehands, privé aangeschaft...![]()
Wegenbelasting is €88,- (in Gelderland) tot 2020. tot en met 2020!
Restwaarde blijft wel goed denk ik. De belasting gaat na 2020 naar +/- 175, maar het verbruik is dermate laag dat het al snel interessant is. Plus uitstoot is officieel <50gr dus mag je alle steden in.
Daarbij is het een Volvo, mooi en modern model en vaak rijke uitvoering. Plus deze Hybride mag ook flink wat trekken aan caravan en aanhangspöl..![]()
€13.000 is een mooie prijs voor een V60 Hybrid met 200.000. Ligt wel aan de staat en onderhoud uiteraard.
Bijna al die advo 's voor V60 Hybrids zijn BTW auto 's, geen marge (incl. BTW) zoals voor particulieren gebruikelijk is..
Beetje flauw trucje om ze goedkoop te kunnen adverteren
Die twee die hij heeft komen beide rond de 13K uit.
Let wel op met die kilometerstanden dat de riemen en beurten eraan zitten te komen. Dat is een prijzige geschiedenis bij deze auto 's..
Oja; en automaatbak onderhoud.
[ Voor 37% gewijzigd door bord4kop op 03-09-2018 13:58 ]
| Security Management |
Misschien dat ik verkeerd kijk, maar bij mij staat er; "Prijs alles incl.1 BTW verrekenbaar" en bij dat 1tje staat: "1Consumentenprijs, alle onvermijdbare kosten en belastingen inbegrepen (m.u.v. bedrijfswagens)."bord4kop schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:55:
Die is ex BTW..
Bijna al die advo 's voor V60 Hybrids zijn BTW auto 's, geen marge (incl. BTW) zoals voor particulieren gebruikelijk is..
Let wel op met die kilometerstanden dat de riemen en beurten eraan zitten te komen. Dat is een prijzige geschiedenis bij deze auto 's..
gewoon nee.
Wanneer doen ze automaat bak onderhoud?bord4kop schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:55:
Die is ex BTW..
De mijne heeft nu 160k gelopen en krijgt vrijdag zijn 150k beurt. Iig distributieriem en iets met de accu?!?!
Geen idee wat ze precies allemaal gaan doen...
[ Voor 31% gewijzigd door Tjoekie op 03-09-2018 14:39 ]
Staat inderdaad niet in het onderhoudsschema vermeld, tenzij je er blauwe kentekenplaten op hebt. Ik kan het elke 100K aanraden, of 80K als je wekelijks iets met aanhangers doet.Tjoekie schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:38:
Tegenwoordig zijn moderne automaten "onderhoudsvrij". Maar dat neemt niet weg dat de meeste mensen hem na X jaar of X kilometers toch vaak even laten flushen. Moet je wel zelf achteraan dan. Als je garage / dealer het Volvo onderhoudsschema volgt dan doen ze in principe niks aan de automaat denk ik.
Wat kost zoiets?jadjong schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:55:
[...]
Staat inderdaad niet in het onderhoudsschema vermeld, tenzij je er blauwe kentekenplaten op hebt. Ik kan het elke 100K aanraden, of 80K als je wekelijks iets met aanhangers doet.
Ik merkte wel op de autobahn, bij vol gas in powermode, schakelen van 5 naar 6 bij 190km/h een paar seconden lang een heel licht schurend geluid. Dat hij even moet aangrijpen...
Is dat gewoon gebruikelijk voor een koppelomvormer? Of slijt zo'n ding ook echt?
Vorige week aan de telefoon was de prijs ex BTW. Misschien nu aangepast (?)Bloemstukje schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:11:
[...]
Misschien dat ik verkeerd kijk, maar bij mij staat er; "Prijs alles incl.1 BTW verrekenbaar" en bij dat 1tje staat: "1Consumentenprijs, alle onvermijdbare kosten en belastingen inbegrepen (m.u.v. bedrijfswagens)."
VWB: automaatbak:
Inderdaad, goed laten spoelen en nieuwe olie en filter erin. Ze zeggen onderhoudsvrij, en gaat levenslang mee, maar dat is echt tot 10 jaar en 250.000. Daarna is wel verstandig om het te laten doen. Hoe langer je wacht hoe groter de kans op totaal revisie.
Beter is om iedere 80-100.000 even te laten spoelen..
Zal ergens tussen de 300 en 500 zijn, afhankelijk van type automaatbak.
Edit:
https://www.nordicar.com/...n/onderhoudsbeurt/16.html
[ Voor 18% gewijzigd door bord4kop op 03-09-2018 15:15 ]
| Security Management |
Wow, ik ben drie weken op vakantie geweest en er zijn zo 10 pagina's aan posts bij gekomen. Volvo topic leeft hier wel :-) Ik wou nog even terug komen op mijn vraag over welke iPad houder ik het beste kon kopen voor m'n V60. Ondanks de berichten dat Vogels niet zou passen was ik toch eigenwijs genoeg om deze alsnog te bestellen en gelukkig past dit perfect en ziet het er imo erg fraai uit. Hier nog even 2 foto's:

De dochter heeft er echt uren plezier gehad en mede dankzij deze houder was de rit van totaal 4000 km prima te doen! Fijne reis auto is de V60 trouwens!
Maar kan ik zien na het laden hoeveel kWh de Volvo tot zich heeft genomen?
Nope, ik zie dat 2 maanden later op de factuur pas terug...meermarco schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:19:
Weer een vraag aangaande de D6. Ik heb electra ‘getankt’ en ik wil graag het exacte verbruik gaan bijhouden(leuk).
Ziet er erg goed uit, maar hoe heb je de ruimte gekregen? Bij mij zit het leer zo strak tegen elkaar aan.DypFrys schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:16:
[...]
Wow, ik ben drie weken op vakantie geweest en er zijn zo 10 pagina's aan posts bij gekomen. Volvo topic leeft hier wel :-) Ik wou nog even terug komen op mijn vraag over welke iPad houder ik het beste kon kopen voor m'n V60. Ondanks de berichten dat Vogels niet zou passen was ik toch eigenwijs genoeg om deze alsnog te bestellen en gelukkig past dit perfect en ziet het er imo erg fraai uit. Hier nog even 2 foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
De dochter heeft er echt uren plezier gehad en mede dankzij deze houder was de rit van totaal 4000 km prima te doen! Fijne reis auto is de V60 trouwens!
Ik heb een meter op het stop contact geplaatst die het bijhoudt. Hier maak ik foto's van. Simpele en goedkopere manier om je stroom verbruik te meten.meermarco schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:19:
Weer een vraag aangaande de D6. Ik heb electra ‘getankt’ en ik wil graag het exacte verbruik gaan bijhouden(leuk).
Dat is inderdaad wel even goed om te vermelden. Ik ben via het Volvo forum er achter gekomen dat er "verborgen" knopjes onder het leer zitten die je in kan drukken waardoor de hoofdsteun omhoog kan en zelfs helemaal verwijderd kan worden. Op Youtube staat wel een uitleg waar ze ongeveer zitten. Het is wel wat een geprutst maar op gegeven moment voelde ik de knopjes en klikte ik de steun zo een stukje omhoog en kon de houder er zo omheen.dfrenner schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:29:
[...]
Ziet er erg goed uit, maar hoe heb je de ruimte gekregen? Bij mij zit het leer zo strak tegen elkaar aan.
Die heb ik gezien, maar het knopje kan ik echt niet vindenDypFrys schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:44:
[...]
Dat is inderdaad wel even goed om te vermelden. Ik ben via het Volvo forum er achter gekomen dat er "verborgen" knopjes onder het leer zitten die je in kan drukken waardoor de hoofdsteun omhoog kan en zelfs helemaal verwijderd kan worden. Op Youtube staat wel een uitleg waar ze ongeveer zitten. Het is wel wat een geprutst maar op gegeven moment voelde ik de knopjes en klikte ik de steun zo een stukje omhoog en kon de houder er zo omheen.
Dankjewel. Ik wil dit op mijn groepenkast laten monteren. Maar bij publieke palen staat er niksDypFrys schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:42:
[...]
Ik heb een meter op het stop contact geplaatst die het bijhoudt. Hier maak ik foto's van. Simpele en goedkopere manier om je stroom verbruik te meten.
In alle eerlijkheid: het boeit me hoegenaamd niets. (Ok, ik rijd benzine en heb geen electric of hybrid, maar dan nog, ik kijk nooit naar m'n verbruiksinfo).meermarco schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:55:
[...]
Je wilt toch bijhouden hoe zuinig/duur je rijdt
Ik weet dat Tesla dat in z'n app kan zien.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nou ik vind het omslagpunt heel interessant!AllSeeyinEye schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:06:
[...]
In alle eerlijkheid: het boeit me hoegenaamd niets. (Ok, ik rijd benzine en heb geen electric of hybrid, maar dan nog, ik kijk nooit naar m'n verbruiksinfo).
Ik weet dat Tesla dat in z'n app kan zien.
Leuk dat al die aanbieders vermelden dat een stroomprijs van 30 cent 3 keer zo goedkoop is als met brandstof, maar dat is dus echt niet waar!
Vooral straks in de winter wordt 30 cent per kWh al kiele kiele denk ik...
Ik heb een laadpas van EV-Box. Volgens mij kun je je daar registreren en dan de laadsessies bij houden.meermarco schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:55:
[...]
Dankjewel. Ik wil dit op mijn groepenkast laten monteren. Maar bij publieke palen staat er niksvind ik maar vreemd. Je wilt toch bijhouden hoe zuinig/duur je rijdt
Het zijn volgens mij 2 knopjes. Ik probeerde dan met 1 hand de beide knopjes bij elkaar te duwen en met de andere hand druk je de steun omhoog. Bekijk dit filmpje maar eens:dfrenner schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:49:
[...]
Die heb ik gezien, maar het knopje kan ik echt niet vinden
YouTube: Montaje DVD en Volvo XC90
Je hebt zo'n 12-16 liter nodig(20 als het echt slootwater is) en een liter kost bijna 20.- Dan nog een uurtje arbeid en gebruik van gereedschappen. 450.- incl BTW is niet heel vreemd.dfrenner schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:01:
[...]
Wat kost zoiets?
Ik merkte wel op de autobahn, bij vol gas in powermode, schakelen van 5 naar 6 bij 190km/h een paar seconden lang een heel licht schurend geluid. Dat hij even moet aangrijpen...
Is dat gewoon gebruikelijk voor een koppelomvormer? Of slijt zo'n ding ook echt?
Als iets een paar seconde lang herrie maakt is dat niet goed.
Nou ja herrie is een groot woord.jadjong schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:25:
[...]
Je hebt zo'n 12-16 liter nodig(20 als het echt slootwater is) en een liter kost bijna 20.- Dan nog een uurtje arbeid en gebruik van gereedschappen. 450.- incl BTW is niet heel vreemd.
Als iets een paar seconde lang herrie maakt is dat niet goed.
Je hoort het aangrijpmoment kan het zijn dat de lock-up nog niet heeft aangegrepen?
Een paar seconden is een beetje overdreven van mij.
Maar met 190km/h is de kracht van de luchtweerstand best groot natuurlijk. Er zal dan best wel wat kracht op de bak komen te staan.
Komt het niemand bekend voor?
Net na het schakelen op hoge snelheid, radio uit en vooral bij heuvel op was het extra goed hoorbaar.
Geen idee hoe zo'n automaat precies werkt, maar er is natuurlijk geen koppeling aanwezig.
Als ik gewoon relaxed op een n-weg of snelweg rij vind ik het heerlijk rijden, maar zodra het verkeer wat dynamischer wordt, zoals bij een grote kruising (veel auto's wisselen van baan), dan zet ik em vaak uit.timmie271 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:03:
[...]
Te veel en vind het eigenlijk voor geen meter werkenlaatst zelf maar even een aanrijding voorkomen door zelf op de rem te trappen in een nieuwe Ford Focus die ACC aan had staan. Echter ook al zelf een keer moeten ingrijpen bij een V90CC met pilot assist.. probleem is dat de auto niet ziet dat auto al een beweging naar jou toe maakt op 60 meter afstand (rijden soms echt wel gekken op de weg)... En dan dus gewoon met 135 de auto die 90 rijd nadert... Geef mij dus maar gewoon CC....
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat Volkswagen dit veel beter voor elkaar heeft (al is die ook niet perfect, maar wel veel smoother). Had beter verwacht van Volvo.
Bij VW kun je het gedrag van de ACC ook instellen, heb zo'n instelling bij Volvo nog niet gevonden.