meermarco schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:06:
@
Knul
Dankjewel. En ik ga de auto Private Leasen. De afschrijving is echt door de nieuwe regels gigantisch. Blijkbaar heeft mijn garage al een partner voor export over 2 jaar ofzo. De D6 kost me zo'n 500 euro per maand inc alles(ex brandstof) en 25.000KM
Krachtstroom heb ik niet, en ook nog geeneens 3 fasen. Dus ik kan er wel 3 fase van maken en een paal etc. Maar dat is dan best duur. Ik wacht dan liever en kijk over 2 jaar als ik evt full electric ga hoe en wat. Soms 'krijg' je de paal dan etc. Vandaar de voor nu goedkope(re) oplossing.
Ik denk dat ik een haspelhouder(van een waterslang zeg maar) buiten ophang aan de gevel. Stekker in stopcontact laten. Kabel om die houder. En als ik aankom klein stukje loshalen en in de auto pluggen? Alleen opletten hoe ik die stekker een beetje droog houdt die in de auto moet.
3 fasen heeft geen zin, de V60 kan max 1 fase laden...
Die stekker in de auto staat bij mij ook gewoon in de regen hoor. Ik neem aan dat volvo er rekening mee gehouden heeft.
Aan de 220v stekker kan is het wel handig goed te kijken, maar op vakantie zat hij ook tijdens hevige regenval in het stopcontact, geen problemen ondervonden.
Ja gas geven in de D6 is zoooo leuk, maar niet zuinig nee...
Paar vragen
1.hoe kan je zien of je regenereerd? Vond de auto niet echt afremmen op de motor
Hangt af van de stand waar je in zit. Pure, Save, Hybrid, AWD of Power...
Ik heb het thema standaard op "performance" staan. Als je de CC uit hebt staan zie je links een schuifbalk. Als je gas geeft gaat het schuifje omhoog, dit is enkel de elektromotor. Als je de rem licht aantikt zie je het schuifje onder de middenstreep komen, hoe dieper je hem intrapt hij meer hij regenereert. Als het schuifje helemaal beneden is, gaat hij bijremmen met de echte remmen.
Het jammere is dat als je de CC aanzet, je de regeneratie niet meer kunt zien...
2. bij thema’s kun je kiezen voor hybride eco etc. Is dit enkel een thema/weergave. Of doet het ook iets met de settings/zuinigheid?
Enkel thema bij mijn weten.
3. ik heb in de settings ingesteld dat se verlichting nog 30 sec moet aanblijven. Verlichting staat op auto. Zodra ik de sleutel uit de auto trek gaat alle buitenverlichting gewoon meteen uit. Ook als
Ik daarna deur open doe uitstap en auto op slot zet blijven de lichten uit. Wat doe ik verkeerd?
Klopt implementatie daarvan is een beetje jammer, hendel naar voren halen. Maar als je naar de auto loopt gaan ze ook niet aan. Dat had beter gekund.
4. op het dashboard zit in het midden vooraan een soort rood lampje/uitsteeksel. Wat is de functie van dit ding?
Als het lampje knippert heb je alarm dacht ik.
5. klopt het dat hwt dixhtsbiJzijnse 12v punt de middenarmsteun in? (Wil tel op dashboard en laden, maar dus lange kabel nodig)
Ik heb er nog één naast de bekerhouders zitten.
6.tel via Bluetooth verbonden. Bellen en audio werkt super. Toch staat er een klein rood kruisje rechteronder hwt Bluetooth symbool in het displa vd auto. Waarom is dat?
Hmmmm, geen idee, misschien audio? Oh ook niet...
Wat ik excht super handig vind, ik kan mijn telefoon verbinden voor telefoon en die van mijn vrouw voor de Spotify, beide via bluetooth.
7.bij het meekrijgen vd auto was de teller gereset. Ik zie wel mijn gem. Diesel verbruik. Maar hoe kan ik zien hoeveel L ik heb verbruikt en hoeveel kWh? Ik heb helaas geen VOC.
kWh zie je op een heel onhandig grafiekje terug, maar verder ook niet.
Zelfs binnen VOC zie ik alleen totalen. Dus totaal aantal verbruikte brandstof en kWh op x km.
Het uitrekenen hoe zuinig hij elektrisch is is lastig, maar ga maar uit van 26kWh per 100km.
Gisteren heb ik echt gehypermiled en ben ik 40km op mijn accu (met 160k op de teller) ver gekomen.
8. In de (online) handleiding staat dat je de binnenspiegel meer of minder kan dimmen. Dmv een draaiknopje. Die knop heb ik helemaal niet. Wellicht een andere vervangende spiegel? Zitten ook beschadingen achter de spiegel???
Dat heb ik ook niet, die draaikknop.
Wat wel ideaal is: dimmende buitenspiegels

RD-productions schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:45:
Hallo mensen,
Ik ben hier nieuw, maar dit is wel een topic dat mij kan interesseren! Even een schaamteloze showoff van mijn auto bij dezen:
[
afbeelding]
[
afbeelding]
[
afbeelding]
[
afbeelding]
2007 Volvo C30 T5. Modeljaar 2008, dus daarmee de eerste facelift met iets sterkere motor en auxiliary aansluiting in z'n premium sound system. Zeer prettige auto.
Ik ben er wel het een en ander mee van plan de komende jaren dat ik hem (hopelijk) heb. De velgen moeten worden gerestaureerd, en dan laat ik de binnenkant meteen iets donkerder antraciet spuiten dan dat ze nu zijn. Ook komt er een chiptuning op, een nieuw K&N open luchtfilter en een turboback sportuitlaat. Maar da's iets voor later, eerst eens een setje wintervelgen/banden kopen.
Leuk bakkie blijft die C30.
Zelf heb ik de 1.6D gehad, maar dit moet veel leuker rijden