Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
@PcDealer Om dat binnen die kosten en met die kilometerstand te doen...mag ik wel ongeveer verwachten de 3 ton te halen met goed onderhoud in een d4.

@Strider Bijvoorbeeld deze, wellicht eentje met iets meer opties:
http://link.marktplaats.nl/m1313349182

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000

PcDealer

HP ftw \o/

Update94 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:38:
@PcDealer Om dat binnen die kosten en met die kilometerstand te doen...mag ik wel ongeveer verwachten de 3 ton te halen met goed onderhoud in een d4.
Bouwjaar 1995 of 2014? Ik heb zelf bij NedCar gewerkt aan de koplamphouder.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 18-08-2018 23:46 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Update94 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:48:
Dit zal mijn eerste diesel auto worden dus ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten.
Eerste series VEA d4 had EGR problemen, meerdere collega’s met v40, incl m’n eigen binnen 50k teruggeweest voor vervanging. Latere series is dat opgelost meen ik.
Diesel is sowieso onhandiger voor veel korte ritjes ivm die egr.
Verder is de d4 een heerlijke motor in de v40. Soepel en lang krachtig ook bij hogere snelheden. Ivm comfort zou ik niet te grote inch wielen pakken, maar als het je stijl is, kunnen ze tot 19.
Premium sound kan zonder subwoofer trilling geven in deuren. Is lang en breed over gemeld en gediscussieerd in dit topic. HP sound had dat niet.

Zelf heb ik de d4 helaas achter gelaten bij 70k ivm koelvloeistof problemen en gescheurd motorblok, maar zal uitzondering geweest zijn. Had een eerste serie exemplaar. Met pijn in hart de powerblue weg. Ding rijdt nog wel ergens, na hartoperatie (vervanging motor). Is daarna ook nog slachtoffer van die xenon rovers geweest in Utrecht.

[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 18-08-2018 23:50 ]

• Update94
@PcDealer Eentje uit 2014.

@Get!em Bedankt voor de tips! Dat van de egr lees ik inderdaad heel vaak. Ik ga er echter van uit dat bij de auto's met 100.000 km of meer dat probleem verholpen zal zijn als ze het hadden. (Denk ik?)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Van het Volvo-forum:
Benzine
131235 km - 2013 V40 T3 - (15-05-2013 -> 08-03-2017)
Diesel
226465 km - 24/12/2017 V40 D4 R-Design (afl. 27/06/2014)
200000 km - 26/10/2015 - V40 D2 (afl. 17/01/2013 - inl. 30/10/2015)
182431 km - 24-02-2017 - V40 D4 Ocean Race MY15 (afl. 04-11-2014 ingeleverd 17-07-2017)
181850 Km - 30-12-2015 - V40 D2 Summum (Afl.: 05-09-2013 ingeleverd 30-12-2015)
180352 km - 30/07/2016 - V40 D2 (afl. 30/10/2013) (ingevelerd op 29/11/2016)
180000 km - 15-10-2015 - V40 D2 (afl 28/3/2013) (ingeleverd medio oktober 2015)
180000 km - ingeleverd 25/11/2016 - V40 D4 - 27/10/2012 - stop !
180000 km - 14/01/2017 V40 D2 R-Design (aflevering 14/01/2014, inlevering 14/01/2017)
178000 km - 11-12-2017 - V40 D4 summum (aflevering 30-12-2014)
175350 km - 13/01/2017 - V40 D3 Summum (afl. 08/10/2012, ingeleverd 13/01/2017)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Update94 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:04:
@PcDealer Eentje uit 2014.

@Get!em Bedankt voor de tips! Dat van de egr lees ik inderdaad heel vaak. Ik ga er echter van uit dat bij de auto's met 100.000 km of meer dat probleem verholpen zal zijn als ze het hadden. (Denk ik?)
Ohja, verschil met benzine: elk jaar APK.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Update94 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:48:
Volvo rijders, ik ben van plan een ex-lease V40 D4 aan te schaffen voor ronde de 10.000 - 12.000 euro met een tellerstand van rond de 150.000 km. Ik verwacht hier 30.000 km per jaar in te gaan rijden (woon werk verkeer) en ook ongeveer 1000-1500 euro per jaar aan onderhoud kwijt te zijn. Over 4 jaar zou de auto dan waarschijnlijk rond de 3 ton op de teller hebben. Denken jullie dat dit een realistisch plan is? Dit zal mijn eerste diesel auto worden dus ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Zijn er nog opties die ik er sowieso op zou moeten hebben of zou moeten vermijden?

Als alternatief zou ik ook een V40 T2 kunnen (private) leasen voor 4 jaar en rond de 550 euro per maand obv 30.000 km.
Die D4 heeft een dubbele turbo in een enkele behuizing. Mocht die kapot gaan ben je iig zo door je budget voor 2 jaar onderhoud heen schat ik zo in. Of dat te verwachten slijtage is weet ik niet.

Als je een koopt is het iig wel fijn er een te nemen met parkeersensoren aan de voorkant, want door het hoge dashboard en de ronde neus heb je heel slecht overzicht bij het vooruit een parkeervak inrijden.

• Update94
@PcDealer Ja, bijna allemaal ex-lease auto's met rond de twee ton op de teller. Ik kan echter nergens echt gedocumenteerd vinden of er mensen ook 3-4 ton in hebben gereden tot nu toe zonder grote problemen.

@Yucon Dat heb ik gelezen inderdaad. Dat valt bij mij wel onder extreme slijtage, De parkeersensoren zal ik in elk geval op mijn lijst zetten. Ik ga vandaag proberen een proefrit te maken in de rode van Marktplaats uit m'n vorige post.

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Update94 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:55:
@Yucon Dat heb ik gelezen inderdaad. Dat valt bij mij wel onder extreme slijtage, De parkeersensoren zal ik in elk geval op mijn lijst zetten. Ik ga vandaag proberen een proefrit te maken in de rode van Marktplaats uit m'n vorige post.
Ziet er netjes uit. Echt onwaarschijnlijk hoe hard die auto's afgeschreven zijn in een paar jaar tijd.

• Update94
@Yucon Dat klopt, daarom is het voor mij als starter heel veel auto voor mijn geld :).

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Update94 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:53:
@Yucon Dat klopt, daarom is het voor mij als starter heel veel auto voor mijn geld :).
Oh, als starter.. heb je ook al gecheckt wat 190pk voor je verzekering doet?

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
Update94 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:38:

@Strider Bijvoorbeeld deze, wellicht eentje met iets meer opties:
http://link.marktplaats.nl/m1313349182
Ik zeg niet dat het inmiddels geen goede garage is. Maar een jaar of 6 geleden stond deze garage erg slecht bekend in de regio. Overigens zitten ze in Badhoevedorp.

• Update94
meermarco schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Ik zeg niet dat het inmiddels geen goede garage is. Maar een jaar of 6 geleden stond deze garage erg slecht bekend in de regio. Overigens zitten ze in Badhoevedorp.
Ik zal het in mijn achterhoofd houden, bedankt voor de tip!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Update94 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Ik zal het in mijn achterhoofd houden, bedankt voor de tip!
Aankoopkeuring :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
In Zwitserland vorige week met de nieuwe V60 T6 AWD Summum gereden en wat een geweldige auto is dat. Stukje over een bergpas mee geknald en dat was een IK WIL HEBBEN ervaring. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

@Update94
Quote om het nog eens te benadrukken. Dit is echt heel erg belangrijk bij een dergelijke dure complexe gebruikte auto. Als je een beetje handig bent omdat je wel eens de zuigerveertjes van je scooter hebt vervangen is dat echt onvoldoende om door een slecht exemplaar heen te prikken.

Diesels waren vroeger simpel en hebben die naam nog steeds een beetje, maar die tijd is al heel lang voorbij. In die zin vind ik het ook een tikje alarmerend dat je een kapotte turbo als 'extreem' beschouwt. Zo raar is dat namelijk niet. En wist je dat bijvoorbeeld een vliegwiel van zo'n auto tegenwoordig ook al een euro of 1000 kost? Nog zonder de koppeling zelf of het arbeidsloon erbij?

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 19-08-2018 19:09 ]

• Update94
@Yucon @PcDealer Bedankt voor de tip en het benadrukken hiervan. Hiervoor had ik een 18 jaar oude benzine auto waar ik inderdaad gewoon zelf aan sleutelde. Ik zal nu zeker een keuring gaan laten doen door een Volvo Dealer.

Ik ben vandaag dus wezen kijken bij de volgens de reviews online ietwat dubieuze handelaar in Badhoevedorp. De auto was echter in mindere staat dan verwacht. Nog even verder kijken dus, sowieso in elk geval wat ervaring opgedaan en wat goed referentie materiaal voor toekomstige bezichtigingen.

De verkoper had nog een paar andere V40's staan maar ik was niet echt overtuigd. Wel van de V40 maar niet van de staat en de verkoper. Binnenkort ga ik op vakantie dus in de tussentijd goed de aanbiedingen in de gaten houden en over 2 weken wellicht weer een V40 bekijken.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:24
@Update94 Ga ook eens met een D2 rijden. Die kan prima mee in het verkeer maar is een veel groter aanbod in. Is ook fijner voor de verzekering als starter.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Update94
caspervc schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:19:
@Update94 Ga ook eens met een D2 rijden. Die kan prima mee in het verkeer maar is een veel groter aanbod in. Is ook fijner voor de verzekering als starter.
Ik zal hem eens proberen, ik heb pas een paar weken in een Mercedes A180D gereden, maar dat vond ik toch wel erg traag.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Yucon schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:03:
@Update94

[...]

Quote om het nog eens te benadrukken. Dit is echt heel erg belangrijk bij een dergelijke dure complexe gebruikte auto. Als je een beetje handig bent omdat je wel eens de zuigerveertjes van je scooter hebt vervangen is dat echt onvoldoende om door een slecht exemplaar heen te prikken.
En wat denk je dat ze bij een aankoopkeuring meer doen dan de oppervlakkige staat van een auto controleren? Ding wordt op de brug gereden, men loopt er een keer onderdoor, checkt de standaard zaken zoals ophanging, uitlaat systeem e.d. en dat is het dan ook wel. Een turbo die over 10K aan km's de geest gaat geven zullen ze er daar ook niet uithalen.

Wat veel slimmer is om te doen is de historie van de auto in zijn geheel zien te achterhalen. Toen ik mijn V40 kocht ben ik eerst een proefrit gaan maken en toen dat allemaal beviel, heb ik de onderhoudsboekjes op tafel laten leggen en heb ik daarvan foto's gemaakt. Vervolgens heb ik de desbetreffende garage (Svala in dit geval) gebeld en daar alle km standen uit het boekje geverifieerd (zelfs 2 km standen welke NIET in het NAP rapport stonden maar wel in de onderhoudsboekjes terug te vinden waren).

Ook bleek er een label aan de sleutels te hangen van een bergingsbedrijf, die nog eens gebeld (die hebben de auto bij de klant opgehaald nadat hij uit de lease kwam) en ook daar stonden geen bijzonderheden op.

Bij inspectie van de lak (met een goede felle lamp) kwam ik een plek tegen welke overgespoten was (het was goed gedaan maar wanneer je met je neus op de lak zat toch te zien), dit vervolgens laten verklaren en dat bleek om transport schade te gaan (aangezien het geclaimd was bij de verzekering had men er ook foto's van) van handelaar naar handelaar. Dat leek zowel mij als de mensen bij Svala ook de meest logische verklaring want er was amper gereden in de auto na zijn laatste onderhoudsbeurt en ik had de mazzel dat ik via via kon achterhalen dat de auto nooit bij een ongeluk betrokken is geweest .

Resumé van bovenstaand, doe gewoon zelf je onderzoek en doe dat zo goed mogelijk. Een tweedehandsauto kleeft altijd een zeker risico aan en dat is te minimaliseren door zelf goed onderzoek te doen.

Bij jonge auto's met een sluitende historie vind ik persoonlijk een aankoopkeuring een beetje overbodig, als het nou om een youngtimer gaat o.i.d. vind ik dat een ander verhaal.
Diesels waren vroeger simpel en hebben die naam nog steeds een beetje, maar die tijd is al heel lang voorbij. In die zin vind ik het ook een tikje alarmerend dat je een kapotte turbo als 'extreem' beschouwt. Zo raar is dat namelijk niet. En wist je dat bijvoorbeeld een vliegwiel van zo'n auto tegenwoordig ook al een euro of 1000 kost? Nog zonder de koppeling zelf of het arbeidsloon erbij?
Maar is wat hogere onderhoudskosten niet evident aan een wat duurdere/nieuwere auto rijden? Mijn eerste 106 was met jaarlijks wat tientjeswerk bij de garage en zelf wat klussen prima door iedere keuring heen te slepen, de Z3 M welke ik een paar jaar laten ging rijden ben ik totaal op leeg gelopen aan jaarlijks onderhoud want bij een wat duurdere auto ga je nou eenmaal wat sneller richting garage om het onderhoud te laten doen.

Aan de V40 welke ik nu rijdt doe ik zelf ook niets qua onderhoud. Behalve het goed onderhouden van het in / exterieur doe ik niets aan die auto qua onderhoud. Ik trek iedere week de stofzuiger er doorheen, was hem netjes, eens per jaar de polijstmachine er overheen en dat is het wel.

Voor de rest gaat ie gewoon naar de Volvo dealer ondanks dat ik zaken als remschijven en blokken, olie e.d. prima zelf kan doen.

Ik heb zelf gewoon 15% van het aankoopbedrag van de auto opzij gezet voor eventuele onvoorziene reparaties in het eerste jaar + het geld wat ik er nog af heb weten te onderhandelen bij aankoop omdat ik hem bij een "shabby handelaar" kocht en garanties daar net zoveel waard zijn als een stuk wc papier ;)
Yucon schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

Als je een koopt is het iig wel fijn er een te nemen met parkeersensoren aan de voorkant, want door het hoge dashboard en de ronde neus heb je heel slecht overzicht bij het vooruit een parkeervak inrijden.
Ik vond ze zelf overbodig omdat ik zelf de auto altijd achteruit in parkeer... 3 keer raden wat mij overkwam op dag 1 toen ik de auto vooruit een parkeervak in reed? :+

spoiler:
Ik schampte met mijn stomme kop de stoeprand... dan voel je jezelf pas echt een sukkel

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 20-08-2018 07:53 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Update94
@R2D2 Dit klinkt echt heel bekend, ik had tot kortgeleden een SLK 230K R170, dat is met 30.000km per jaar ook echt duur om te rijden. Daar sleutelde ik zelf ook wel aan als het nodig was olie, remmen, koelvloeistof, bougies, enz.. Dat komt ook omdat dat al een wat oudere auto was. De Volvo moet bij mij ook gewoon exclusief door de dealer worden onderhouden. Daarnaast heb ik nu ook minder tijd beschikbaar om zulke werkzaamheden zelf uit te voeren. Die tijd had ik toen meer.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
@ Update94
Die parkeersensoren voor kun je er ook altijd nog in laten zetten bij de dealer. Heb ik bij mijn auto ook laten doen voor ik hem kocht als onderdeel van de onderhandelingen. Alleen zoeken op auto's die al sensoren voor hebben beperkt het zoekgebied wel heel erg.

Zelf gister met de V60 aan de kant van de autobahn gestaan met een auto die geen power meer had.... Ontzettend gedoe met een kleine baby in de maxi cosie.
Was ook net een stuk zonder max snelheid met een minuscuul vangrailtje en een diepe afgrond ernaast....

Gelukkig stonden er op een brug vlak bij een paar Syriërs die ons goed geholpen hebben door de maxi cosie te helpen tillen over het hek.

Bleek dat het alleen een rubber ringetje was van de turbo slang... Na 10 min reden we gelukkig weer.

Leica MM + Sony A9

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36
Update94 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:51:
[...]

Ik zal hem eens proberen, ik heb pas een paar weken in een Mercedes A180D gereden, maar dat vond ik toch wel erg traag.
Ik rij zelf een D2 Business Sport en ik ben er super tevreden over.

Persoonlijk zou ik ook het aanbod van Alphabet en Athlon in de gaten houden. Best scherpe prijzen en dan weet je ook zeker dat hij goed is onderhouden.

En niet voor een te kale versie gaan kijken, geen Kinetic ofzo. Ik heb zelf een R-Design uitvoering, persoonlijk zou ik daar nog steeds voor gaan of de Summum.
Momentum kan ook, maar ik vind het interieur bij een R-Design of een Summum uitvoering mooier afgewerkt.

BlaBlaBla

• Update94
@Strider Dat ben ik zeker aan het doen, helaas was de Athlon Car outlet in Rotterdam niet op Zondag open anders was ik er al langs geweest.

Gisteren nog veel kritiek ontvangen van een vriend die vond dat het echt not done was om in 2018 een auto op diesel aan te schaffen, al dan niet 2e hands. Vervolgens ben ik alle milieuzones in Nederland/Belgie/Frankrijk maar eens af gaan lopen om te kijken wat nu precies de huidige en te verwachte beperkingen zijn met een Euro 5 V40 D4 uit 2014. Ik denk zelf dat de beperkingen voor de komende 5 jaar nog wel mee zullen vallen voor deze auto's. Juist doordat ze hun grootste afschrijving reeds gehad hebben zijn het leuke auto's in deze prijsklasse.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Update94 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:14:
@Strider Dat ben ik zeker aan het doen, helaas was de Athlon Car outlet in Rotterdam niet op Zondag open anders was ik er al langs geweest.

Gisteren nog veel kritiek ontvangen van een vriend die vond dat het echt not done was om in 2018 een auto op diesel aan te schaffen, al dan niet 2e hands. Vervolgens ben ik alle milieuzones in Nederland/Belgie/Frankrijk maar eens af gaan lopen om te kijken wat nu precies de huidige en te verwachte beperkingen zijn met een Euro 5 V40 D4 uit 2014. Ik denk zelf dat de beperkingen voor de komende 5 jaar nog wel mee zullen vallen voor deze auto's. Juist doordat ze hun grootste afschrijving reeds gehad hebben zijn het leuke auto's in deze prijsklasse.
Ja al die mensen die elkaar napraten, om moe van te worden!

Feiten:
- Een moderne diesel stoot 5 keer minder fijnstof uit de motor dan een moderne benzine.
- Een diesel stoot minder CO2 uit
- NOx is met adblue heel simpel tot 90% reduceerbaar, met ingewikkelde technieken is 99% reductie haalbaar.

Zijn we er al? Nee.
Vooral op NOx gebied is er veel nodig. Nu zijn er nog maar een paar diesels met adblue systemen en als deze er zijn kun je 20.000km rijden met 18 liter adblue. Als je dit ophoogt naar iedere 2000km 18 liter, of zelfs iedere tankbeurt, dan is de reductie al veel forser en wordt je diesel steeds "schoner".

Maar men denkt dat klanten dat niet pikken, maar ik denk dat dit bij een goed verhaal mee zal vallen.

Door de dieselgate is diesel in een slecht daglicht gekomen. Natuurlijk is diesel smerig, maar er zijn ook hele goede oplossingen voor en sommige merken zijn daar heel druk mee bezig!
Dat opeens alle diesel geweerd moet worden is natuurlijk de grootste onzin en slaat nergens op.

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 20-08-2018 13:17 ]

Youtube: DashcamNL

• Update94
dfrenner schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Ja al die mensen die elkaar napraten, om moe van te worden!

Feiten:
- Een moderne diesel stoot 5 keer minder fijnstof uit de motor dan een moderne benzine.
- Een diesel stoot minder CO2 uit
- NOx is met adblue heel simpel tot 90% reduceerbaar, met ingewikkelde technieken is 99% reductie haalbaar.

Zijn we er al? Nee.
Vooral op NOx gebied is er veel nodig. Nu zijn er nog maar een paar diesels met adblue systemen en als deze er zijn kun je 20.000km rijden met 18 liter adblue. Als je dit ophoogt naar iedere 2000km 18 liter, of zelfs iedere tankbeurt, dan is de reductie al veel forser en wordt je diesel steeds "schoner".

Maar men denkt dat klanten dat niet pikken, maar ik denk dat dit bij een goed verhaal mee zal vallen.

Door de dieselgate is diesel in een slecht daglicht gekomen. Natuurlijk is diesel smerig, maar er zijn ook hele goede oplossingen voor en sommige merken zijn daar heel druk mee bezig!
Dat opeens alle diesel geweerd moet worden is natuurlijk de grootste onzin en slaat nergens op.
Eens, plus omdat het hier 2e hands auto's betreft zou je hooguit door ze volledig te verbieden het probleem verplaatsen naar een ander land met andere regelgeving.

Wellicht dat er in de toekomst ook een aftermarket adBlue kit komt voor nieuwere diesels zodat ze niet direct overbodig zijn zodra de regelgeving strenger wordt...

• BlakHawk
Update94 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:56:
[...]

Eens, plus omdat het hier 2e hands auto's betreft zou je hooguit door ze volledig te verbieden het probleem verplaatsen naar een ander land met andere regelgeving.

Wellicht dat er in de toekomst ook een aftermarket adBlue kit komt voor nieuwere diesels zodat ze niet direct overbodig zijn zodra de regelgeving strenger wordt...
Hahaha, ik kom net van een vakantie uit het Oostblok (Roemenie) en als wij denken dat we er bijna zijn tegen de diesel met met EV's...

Dat gaat nog wel 20 jaar duren in dat soort landen.

Voor een diesel betaal je daar ongeveer 24 euro wegenbelasting per jaar en voor benzine ook. Je raadt al wat iedereen daar rijdt... Diesel...

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-12-2025
@dfrenner *verhuist naar Roemenie*

• BlakHawk
Echt he, op sommige vlakken totaal niet, maar als ik daar zie wat mensen met hun kinderen in het weekend gaan doen, snap ik niet wat ik nog in NL doe.

De broer van mijn zwager doet dat wel eens. Weekend met de kinderen kamperen. Met een Susuki Samurai waar hij zelf een DCI 90 in gelepeld heeft:

Afbeeldingslocatie: https://icdn-0.motor1.com/images/mgl/QrZBB/s1/1986-suzuki-samurai.jpg

Verzekering niet nodig als je van de weg af blijft, gewoon met dat ding en een tent de heuvels achter zijn huis in. Door de bossen heen en waar je niet verder kan met de kettingzaag omzagen en doorrijden. Zit je vast, de lier gebruiken en in de avond kampvuur en een tent.

Dat soort dingen kunnen hier gewoon niet, we betalen alleen maar, voor alles moeten we betalen en het liefst ons hele leven! Daar ga je je huis gewoon bouwen, gewoon zelf. Verbouw je zelf een deel van je groente en zorg je zelf voor je verwarming met panelen en een boiler op stookhout.

Dan denken we dat we hier zo erg voor lopen en dat is misschien ook wel zo, maar de lol die je daar met je kinderen kunt beleven, de mate van zelfredzaamheid daar is best wel een verademing om te zien.

Maar goed, ik zou ook niet zo snel verhuizen, dus weer terug op de postzegel waar je huis op staat en waar je 3 ton voor betaalt in 30 jaar tijd...

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-12-2025
@dfrenner well.. ik raad je aan om eens te duiken in wat Khadaffi voor de bevolking van Libië deed in de tijd dat hij aan de macht was, daar valt je mond van open.
Maar goed dat is verder heel off topic in een Volvo topic :')

Maar goed, dat is inderdaad vrij voelen!
En heerlijk om zo te cruisen door de bossen ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Update94 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:51:
[...]
Ik vond een B180i automaat een prima auto.

• Update94
PcDealer schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:24:
[...]

Ik vond een B180i automaat een prima auto.
Die A180D was niet vooruit te branden in de bergen op Mallorca. Dat komt misschien ook omdat ik zelf tot voorkort dagelijks in die SLK met 245 pk naar m'n werk ging.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Update94 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:59:
[...]

Die A180D was niet vooruit te branden in de bergen op Mallorca. Dat komt misschien ook omdat ik zelf tot voorkort dagelijks in die SLK met 245 pk naar m'n werk ging.
Ooooooh, in de bergen!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
PcDealer schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:21:
[...]

Van het Volvo-forum:

[...]

[...]
Ik rijd een MY2013/2014 D2 met 255.000 op de teller. Rijdt nog als een zonnetje :)

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RobertJRB schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:53:
@ Update94
Die parkeersensoren voor kun je er ook altijd nog in laten zetten bij de dealer. Heb ik bij mijn auto ook laten doen voor ik hem kocht als onderdeel van de onderhandelingen. Alleen zoeken op auto's die al sensoren voor hebben beperkt het zoekgebied wel heel erg.
Heb je een idee wat dat gekost heeft? Parkeersensoren voor zijn denk ik de enige optie die ik (en mijn vrouw :+) mis. Heeft de auto daar nog een voorbereiding voor nodig?

Als achteraf inbouwen redelijk geprijsd is, is het wel het overwegen waard.
Zelf gister met de V60 aan de kant van de autobahn gestaan met een auto die geen power meer had.... Ontzettend gedoe met een kleine baby in de maxi cosie.
Ja dat lijkt me dan wel gedoe, zelf kun je je er wel op aanpassen, maar die kleine zijn nog niet zo flexibel.

Loste Volvo Assistance (of de ADAC?) het ter plaatse op of werd je naar een dealer gebracht?

• RobertJRB
Saus schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:48:
[...]

Heb je een idee wat dat gekost heeft? Parkeersensoren voor zijn denk ik de enige optie die ik (en mijn vrouw :+) mis. Heeft de auto daar nog een voorbereiding voor nodig?

Als achteraf inbouwen redelijk geprijsd is, is het wel het overwegen waard.

[...]

Ja dat lijkt me dan wel gedoe, zelf kun je je er wel op aanpassen, maar die kleine zijn nog niet zo flexibel.

Loste Volvo Assistance (of de ADAC?) het ter plaatse op of werd je naar een dealer gebracht?
Sensoren voor was inclusief monteren 740 euro. Er zaten al sensoren achter op en ik weet niet of je die nodig hebt om ook voor te monteren.
Klinkt stom maar vind het echt een uitkomst. Iedere keer weer verbaas ik me hoe ver je nog naar voren kunt.

Ik heb zo'n volvo card. Zij hebben de ADAC gestuurd welke er binnen een uur was en hij heeft hem ook binnen 10 minuten weer aan de praat gekregen waarna we weer verder konden. Viel dus uiteindelijk gelukkig mee.
Vond het erg netjes gaan met de volvo card helpdesk. Prima hulp en werd daarna nog terug gebeld om te kijken hoe het ging.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertJRB op 20-08-2018 20:49 ]

Leica MM + Sony A9

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Parkeersensoren voor doen het alleen als ze achter ook zitten. Plastic sierstrips in de bumper vervangen, kabel naar de kofferbak trekken en inpluggen in de aanwezige printplaat. Meer is het niet.

• Saus
  • Niet online
RobertJRB schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:47:
[...]
Sensoren voor was inclusief monteren 740 euro. Er zaten al sensoren achter op en ik weet niet of je die nodig hebt om ook voor te monteren.
Klinkt stom maar vind het echt een uitkomst. Iedere keer weer verbaas ik me hoe ver je nog naar voren kunt.
Achter heb ik ook inderdaad maar denk dat voor ook iets toevoegt. €740 (inclusief monteren) is wel net iets meer dan ik gehoopt had, maar wist niet of er dan nog software matig iets veranderd moest worden. Als ik de reactie lees van jadjong lijkt het niet als je achter al hebt.
jadjong schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:11:
Parkeersensoren voor doen het alleen als ze achter ook zitten. Plastic sierstrips in de bumper vervangen, kabel naar de kofferbak trekken en inpluggen in de aanwezige printplaat. Meer is het niet.
Zo laat je het wel heel simpel klinken (wat niet slecht is per definitie). Als je achter al PDC hebt hoeft er niets software matig veranderd te worden om het voor ook te activeren?

Nu ik t zo zie zitten de sensoren voor ook in het 'ongespoten' gedeelte. Dus die vervang je door een variant waar de uitsparingen voor de sensoren al in zitten + de 4 sensoren + een kabel om de boel aan te sluiten en (electronisch) zou het plug&play moeten zijn? (Waarbij ik het vervangen van de strips + t fysiek trekken van de kabel niet wil overslaan, maar met geduld wil dat doorgaans wel zelf op te lossen zijn).

Voor mn motor had ik vroeger een Haynes manual gekocht, die me vertelde welk kabeltje je exact moest hebben (dealer partnumbers) en hoe je het vervangen het beste kon doen, helaas hebben ze die niet.

Zijn er nog suggesties voor uitgevers die iets van een goed werkplaats handboek uitgegeven hebben voor de V60 (als dat nog bestaat)?

• R2D2
  • Niet online
Saus schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:03:
Voor mn motor had ik vroeger een Haynes manual gekocht, die me vertelde welk kabeltje je exact moest hebben (dealer partnumbers) en hoe je het vervangen het beste kon doen, helaas hebben ze die niet.

Zijn er nog suggesties voor uitgevers die iets van een goed werkplaats handboek uitgegeven hebben voor de V60 (als dat nog bestaat)?
Voor de Fiesta van de vrouw heb ik ook zo'n manual gekocht, reuze handig. Voor de V40 (en alle andere nieuwe Volvo's) is niets te vinden. Het zal wel te gecompliceerd worden allemaal met de hedendaagse techniek ;)

• jadjong
  • Niet online
Saus schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:03:
[...]

VIDA is de werkplaatssoftware.

https://accessories.volvo.../Document/VCC-499394/2018

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:29
Vraag aan de kenners hier:

Heb een V70 2.4 140pk gekocht op LPG. Wat voor olie gaat hier in? Even een beurtje geven :)

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11-2025

Dawn

..Sworn to the Dark..

ybos schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:17:

Heb een V70 2.4 140pk gekocht op LPG. Wat voor olie gaat hier in? Even een beurtje geven :)
even een voor de hand liggende opmerking: "wat staat er in het boekje?"

in mijn T5 stop ik 5W30 Castrol Edge C3

ook zou je op je zekeringkastje (aan de bestuurderskant) kunnen kijken wat er nu in zit en deze zelfde olie (of dikte) erbij gooien.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• ybos
Dawn schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:23:
[...]

even een voor de hand liggende opmerking: "wat staat er in het boekje?"

in mijn T5 stop ik 5W30 Castrol Edge C3

ook zou je op je zekeringkastje (aan de bestuurderskant) kunnen kijken wat er nu in zit en deze zelfde olie (of dikte) erbij gooien.
Heb de auto nog niet, donderdag halen, dus vast voorbereidingen treffen ;)

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Castrol adviseerd 0w30 (net zoals voor de T5), maar dat zal er zeker niet meer inzitten...
denk dat je even moet wachten tot je daadwerkelijk kan zien wat erin zit.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• ybos
Dawn schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:40:
Castrol adviseerd 0w30 (net zoals voor de T5), maar dat zal er zeker niet meer inzitten...
denk dat je even moet wachten tot je daadwerkelijk kan zien wat erin zit.
Ga toch vervangen.
Maar 0w30, is dat niet heel erg dun :?

Na wat zoeken lees ik van alles:
0W30
5W30
5W40

Keuze genoeg dus :X

Neig zelf naar 5W40. Rij veel snelweg en weinig koude starts.

[ Voor 17% gewijzigd door ybos op 21-08-2018 12:54 ]

• Saus
  • Niet online
oh wow, super zeg. Thanks! Geen Haynes nodig als Volvo hetzelf allemaal online gooit. Super handig, als ik dit zo bekijk zou het wel zelf met tijd en de juiste onderdelen te regelen moeten zijn.

Behalve de laatste stap dus. Puur ter bevestiging: Als ik PDC achter al geactiveerd heb hoef ik niets meer te activeren qua software na het aansluiten van de connectoren op de nieuwe print (die de oude vervangt)? (Dat is wat ik uit bovenstaande posts opmaak).

• meermarco
meermarco schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:44:
Ik vroeg me af of jullie een ‘gewone’ wandcontactdoos hebben of iets speciaals voor buiten. En de kabel van de Volvo heeft een hele regelunit aan de lader zitten. Kan je die gewoon in de regen buiten op de grond latten liggen?
Ik ga dit weekend (hopelijk) alvast wat klussen. Iemand een antwoord op deze vraag? Het elke kofferbak open/natte kabel erin etc lijkt me zo lastig?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Volvo zomercheck?
Is dit een beetje de moeite waard?

PSN: Flix20-NL

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Flix20 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:39:
Je weet wat ze er voor doen, dus je moet die vraag zelf beantwoorden.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Flix20 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:39:
De enige moeite is je eigen moeite. Hij is namelijk gratis. Het bespaart je de moeite om voor je vakantie zelf alle vloeistof niveau's uit te zoeken. Dus als de dealer op je route ligt, gewoon ff inplannen en je kunt zelfs even wachten.

• jadjong
  • Niet online
Saus schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:21:
[...]

oh wow, super zeg. Thanks! Geen Haynes nodig als Volvo hetzelf allemaal online gooit. Super handig, als ik dit zo bekijk zou het wel zelf met tijd en de juiste onderdelen te regelen moeten zijn.

Behalve de laatste stap dus. Puur ter bevestiging: Als ik PDC achter al geactiveerd heb hoef ik niets meer te activeren qua software na het aansluiten van de connectoren op de nieuwe print (die de oude vervangt)? (Dat is wat ik uit bovenstaande posts opmaak).
Ja, software moet nog bijkgespijkerd worden. Dat is normaal gesproken onderdeel van de accesoire, maar als je het zelf installeert zal je even met de verkoper moeten onderhandelen.
Niet alles staat online hoor, alleen de door Volvo zelf bedachte opties zoals parkeersensoren en trekhaken.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:56:
[...]

Met zo'n antwoord is hij natuurlijk niet geholpen, je gelooft ook zeker dat Kwikfit voor maar 5 Euro je een nieuwe APK geeft? :P

Volvotips.com

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

ybos schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Ga toch vervangen.
Maar 0w30, is dat niet heel erg dun :?

Na wat zoeken lees ik van alles:
0W30
5W30
5W40

Keuze genoeg dus :X

Neig zelf naar 5W40. Rij veel snelweg en weinig koude starts.
welke olie zal ook een beetje afhangen van de leeftijd (maar ik verwacht dat je bi-fuel van 2000-2007 is wanneer deze af-fabriek zo geleverd is) van je auto, kilometerstand en waarvoor je hem gebruikt.

5/10w40 is meestal wel een prima keuze idd :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Met zo'n antwoord is hij natuurlijk niet geholpen, je gelooft ook zeker dat Kwikfit voor maar 5 Euro je een nieuwe APK geeft? :P
Dan moet de vraag beter zijn.

• meermarco
Ik kreeg van verschillende mensen te horen dat voor de Volvo V60 D6 in 2020 de MRB verdubbeld wordt. Echter als ik het zelf lees https://www.rijksoverheid...egenbelasting-2018---2020 gaat de nieuwe regelen pas in per 2021. Kortom tot en met 2020 betaal je voor de D6 zo’n 1000 per jaar wegenbelasting.(NH) wellicht een kleine verhoging qua inflatie. Maar geen verdubbeling of 15procent erbij. Klopt mijn redenatie? De v60 D6 zal daardoor wel behoorlijk afschrijven gok ik zo.

• Flix20
Get!em schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:42:
[...]

De enige moeite is je eigen moeite. Hij is namelijk gratis. Het bespaart je de moeite om voor je vakantie zelf alle vloeistof niveau's uit te zoeken. Dus als de dealer op je route ligt, gewoon ff inplannen en je kunt zelfs even wachten.
Had wat meer achtergrond info kunnen geven.

Of het nut heeft wanneer de auto jaarlijks bij Volvo voor onderhoud komt.
Ben er veelal een beetje sceptisch voor degelijke zaken.
Je komt binnen voor een gratis check, maar komt naar buiten met en offerte van honderden euro’s omdat ze altijd wel iets vinden om de gratis check terug te verdienen.

Daarnaast is vorige week de aircopomp vervangen en het systeem gevuld dus die zit ook goed.
Vind het wel fijn dat ze even naar de banden kijken.
Links voor lijkt aan de binnenkant vlak te slijten.
Heb ‘m voor vrijdag maar ingepland dus gaan het mee maken.
PcDealer schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:56:
[...]

Met alle respect, maar als je niets zinnigs toe te voegen heb, reageer dan gewoon niet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Flix20 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:10:
[...]

Had wat meer achtergrond info kunnen geven.

[...]

Met alle respect, maar als je niets zinnigs toe te voegen heb, reageer dan gewoon niet.
Zie je eigen en mijn laatste reactie.

• Flix20
Zie mijn laatste zin.

• meermarco
Wellicht ipv een fittie mijn vraag over MRB en de lader en een thuisoplossing beantwoorden ;-)?

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08-2025
Een experten vraag. Ik heb een oogje op een V60 D4 Summun met ACC en lederstoelen uit 2017 met een halve ton op de teller. Is 25000 € een goede prijs voor? De dealer heeft ook een V60 D4 momentum uit 2017 met een kwart ton op de teller voor 22k. Zijn dat goede prijzen voor dit model?

Bedankt!

• BlakHawk
Roobje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:45:
Een experten vraag. Ik heb een oogje op een V60 D4 Summun met ACC en lederstoelen uit 2017 met een halve ton op de teller. Is 25000 € een goede prijs voor? De dealer heeft ook een V60 D4 momentum uit 2017 met een kwart ton op de teller voor 22k. Zijn dat goede prijzen voor dit model?

Bedankt!
Ik weet alleen dat mijn V60 D6 met 150k op de teller, uit dec 2015 nog 26k moest opbrengen.

Er staan hier wat die iets duurder zijn, maar wel lagere km standen:
https://www.gaspedaal.nl/...x=60000&srt=pr-a&trefw=d4

Klinkt als best een goede prijs toch?

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11-2025
Roobje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:45:
Zag laatst ook een V60 diesel (ik meen D4) uit 2015 met 150k voorbij komen op FB... Vol opties, nieuwprijs 50k... Ze vroegen er 15.000 voor 8)7

Diesels schrijven belachelijk hard af op het moment. In bovenstaand geval 1000 euro per maand(!!) afschrijving. Da's toch niet leuk meer? Je moet je echt afvragen of je nog diesel wilt rijden tegenwoordig...

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Flix20 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:10:
[...]
Of het nut heeft wanneer de auto jaarlijks bij Volvo voor onderhoud komt.
Ben er veelal een beetje sceptisch voor degelijke zaken.
Je komt binnen voor een gratis check, maar komt naar buiten met en offerte van honderden euro’s omdat ze altijd wel iets vinden om de gratis check terug te verdienen.
Voor de dealer (of het nou Volvo of een andere merkdealer is) is dat natuurlijk wel de commerciele insteek. Maar je bent er natuurlijk altijd nog zelf bij of je die reparaties laat uitvoeren. Ik vind het wel fijn om te weten dat er een reparatie zit aan te komen en dan kun je ook nog gaan uitzoeken/redeneren of het cruciaal is of juist niet.

Stel je gaat 1x per jaar voor normaal onderhoud (groot/klein), dan heb je in het midden (half jaar) nog een check zitten, de wintercheck of de zomercheck (die wat inhoud betreft toch zo goed als gelijk zijn). Ik zie het als een mooi contact moment, waarbij ik weet of de auto nog OK is op een aantal zaken, me moet voorbereiden op aanschaf onderdelen (naast dat je zelf natuurlijk de zaken in de gaten houdt).

Extra voordeel is dat je een historie opbouwt bij de dealer, welke bij eventuele verkoop mooi dienst kan doen als bewijs van goed onderhoud.

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11-2025
ybos schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:17:

Doorgaans adviseert men (men = gebruikers op het Volvo forum & V70 forum) 5W40.

Ben inmiddels aan mijn 2e S60 op LPG (zelfde blok, 170PK versie) en heb gezamenlijk ~100k met ze gereden op 5W40. :)

• BlakHawk
musje83 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:54:
Zag laatst ook een V60 diesel (ik meen D4) uit 2015 met 150k voorbij komen op FB... Vol opties, nieuwprijs 50k... Ze vroegen er 15.000 voor 8)7

Diesels schrijven belachelijk hard af op het moment. In bovenstaand geval 1000 euro per maand(!!) afschrijving. Da's toch niet leuk meer? Je moet je echt afvragen of je nog diesel wilt rijden tegenwoordig...
Ja en nee, als je veel rijdt...
Daarnaast met de WLTP aanstaande gaan de nieuwprijzen van auto's fors stijgen.

• TukkerTweaker
meermarco schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:44:
Ik vroeg me af of jullie een ‘gewone’ wandcontactdoos hebben of iets speciaals voor buiten. En de kabel van de Volvo heeft een hele regelunit aan de lader zitten. Kan je die gewoon in de regen buiten op de grond latten liggen?
Gewone wandcontactdoos, kan gewoon buiten hangen. Tenminste heeft bij mij geen probleem opgeleverd.
Deze zit kort bij de schuko stekker, dus ligt niet op de grond bij mij. De wandcontactdoos is op ongeveer 1 meter hoogte.
meermarco schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:08:
Ik kreeg van verschillende mensen te horen dat voor de Volvo V60 D6 in 2020 de MRB verdubbeld wordt. Echter als ik het zelf lees https://www.rijksoverheid...egenbelasting-2018---2020 gaat de nieuwe regelen pas in per 2021. Kortom tot en met 2020 betaal je voor de D6 zo’n 1000 per jaar wegenbelasting.(NH) wellicht een kleine verhoging qua inflatie. Maar geen verdubbeling of 15procent erbij. Klopt mijn redenatie? De v60 D6 zal daardoor wel behoorlijk afschrijven gok ik zo.
Afschrijven doet ie sowieso wel veel. Meeste mensen rijden (nog) zakelijk met de D6, dan is afschrijving minder kostbaar. Ik verwacht in 2021 inderdaad dat je het volle pond moet betalen voor de wegenbelasting. Tot die tijd is het half tarief.

• meermarco
Dankjewel. Ik PL de auto tot oktober 2020. Maar dan heb ik dus niks te maken met de verhoging. Blijkbaar in de kennissenkring tot en tot en met verwisseld ;-) goede tip qua wandcontactdoos op 1m hoogte ook. Komt er niet teveel gewicht op je wcd? Lijkt me een prima oplossing hoor, maar volgens mij mag er geen trekgewixht aan een wcd

• BlakHawk
meermarco schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:42:
Dankjewel. Ik PL de auto tot oktober 2020. Maar dan heb ik dus niks te maken met de verhoging. Blijkbaar in de kennissenkring tot en tot en met verwisseld ;-) goede tip qua wandcontactdoos op 1m hoogte ook. Komt er niet teveel gewicht op je wcd? Lijkt me een prima oplossing hoor, maar volgens mij mag er geen trekgewixht aan een wcd
De regelkast weegt wel iets overigens en zit redelijk kort op de stekker:

Afbeeldingslocatie: https://www.h4lease.nl/wp-content/uploads/2015/03/Stekkeren-300x225-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/6a/d8/d3/6ad8d323539bf128388ccfec2aa26cf6--volvo-v-plugs.jpg

• meermarco
Dankjewel. Maar raadt jij aan lager (minstens 30 cm van de grond ivm spatwater) en unit op de grond. Of hoog zoals de vroige poster en dan hangend aan je WCD? Ik heb nu nog de keuze :)

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

musje83 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Nou, díe diesel misschien wel. Het lijkt er op dat de pijn ondertussen wel door de huidige bezitters genomen is.

• BlakHawk
meermarco schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:59:
Dankjewel. Maar raadt jij aan lager (minstens 30 cm van de grond ivm spatwater) en unit op de grond. Of hoog zoals de vroige poster en dan hangend aan je WCD? Ik heb nu nog de keuze :)
Mij boeit het persoonlijk niet zo veel, ik zie mijn V60 echt als tussenoplossing.
Ooit komt er iets elektrisch, wat is handiger voor een laadpaal? Laag of hoog?

Ik zou daar meer naar kijken dan of er gewicht aan komt te hangen. Paar goede schroeven in het steen en dat gewicht boeit weinig voor de WCD.

Zelf hebben we een laadpaal in de straat, dus daar laad ik met een tankpas van de baas. ;)
Maar bij familie wel eens met stekkerblokken gewerkt, provisorisch aan het plafond vastgemaakt en daarna gewoon hangend de Volvo stekker erin. Werkte prima voor 3 weken gebruik.

Ik zou dus meer kijken wat het handigst is als je hem gaat "ombouwen" naar laadbox.
Als je van binnen naar buiten boort, zou ik denk ik iets hoger gaan zitten, zodat je op die exacte plek een laadoplossing in de toekomst kunt plaatsen, zonder pijpjes van beneden naar boven. Komt er sowieso een pijpje met kabels uit de grond, zou ik misschien iets lager gaan zitten.

• meermarco
Ik zie het ook als tussenoplossing inderdaad. Voor 2 jaar. Dan hopelijk volledig electrisch en genoeg bereik om er geen ‘sport’ van te hoeven maken. Dank voor de adviezen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

meermarco schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:59:
Ik weet niet wat de exacte regels zijn, maar houd je wel een de bouwvoorschriften als je het zelf doet.

• meermarco
Ik laat het een elektricien doen. Netjes nieuwe groep en extra aardlekschakelaar. Meteen een kWh meter voor deze groep. Maar bedankt voor het meedenken

• Knul
  • Laatst online: 14:48
meermarco schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:08:
Klopt, tot en met 2020 betaal je het halftarief, waardoor zo'n V60 D6 ineens best aantrekkelijk wordt voor de particulier (hij is immers goedkoper in de mrb dan een normale V60 diesel en een bak sneller). Als je op je werk gratis (of tegen een laag tarief) kan laden kan het er al snel uit.

Mits er niks aan stuk gaat natuurlijk :+.

@meermarco Is het mogelijk om er gelijk krachtstroom van te maken? M'n vader heeft dat ook gedaan voor zijn D6, nu kan hij met de laadpaalkabel opladen, heb je dat lompe blok ook niet meer nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Knul op 24-08-2018 13:37 ]

• meermarco
@Knul
Dankjewel. En ik ga de auto Private Leasen. De afschrijving is echt door de nieuwe regels gigantisch. Blijkbaar heeft mijn garage al een partner voor export over 2 jaar ofzo. De D6 kost me zo'n 500 euro per maand inc alles(ex brandstof) en 25.000KM

Krachtstroom heb ik niet, en ook nog geeneens 3 fasen. Dus ik kan er wel 3 fase van maken en een paal etc. Maar dat is dan best duur. Ik wacht dan liever en kijk over 2 jaar als ik evt full electric ga hoe en wat. Soms 'krijg' je de paal dan etc. Vandaar de voor nu goedkope(re) oplossing.

Ik denk dat ik een haspelhouder(van een waterslang zeg maar) buiten ophang aan de gevel. Stekker in stopcontact laten. Kabel om die houder. En als ik aankom klein stukje loshalen en in de auto pluggen? Alleen opletten hoe ik die stekker een beetje droog houdt die in de auto moet.

[ Voor 35% gewijzigd door meermarco op 24-08-2018 14:20 ]

• Knul
  • Laatst online: 14:48
Ik zou de kabels niet gaan oprollen, gaat flink wat stroom doorheen en als je het op rolt kan de warmte moeilijk weg. Als ik weer een keer bij m'n ouders ben zal ik een foto van de oplaad situatie daar maken.

• meermarco
Sorry bedoelde niet echt strak maar meer ‘draperen’. Zal eerst wel kijken hoe warm het wordt etc. Bedankt

• ybos
Gisteren mijn "nieuwe" V70 van 15 jaar opgehaald. Wat een fijne auto ondanks zijn leeftijd en ervaring!
Nu even snel 5W40 olie en wat anders spul kopen en hem even verwennen met een "nul"beurtje :)

• Flix20
Gisteren de zomercheck laten doen.
Alles in orde.
De band waar ik wat vraagtekens bij had viel reuze mee aldus de monteur. Wel wat uitgedroogd.
Kunnen nog ongeveer 5k mee dus zodra de winter banden erop gaan zullen de zomer banden vervangen worden.

Mocht het zover komen want, terwijl ik stond te wachten liep ik even een rondje door het wagenpark en viel mijn oog op een S60 T3 uit 2013.
Klein praatje met de verkoper gemaakt en zo dadelijk om 11u de testrit.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zie je wel, toch die commerciële waarde ;) maar dus ook voor jezelf.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:28
Donderdag mijn auto (V40 D2 - 2017) opgehaald van een beurt (51k op de teller). Geen bijzonderheden aangetroffen verder. € 490 euro. Hoppakee....

Afijn, hij rijdt verder heerlijk, dus mag niet klagen. Ben de laatste tijd wel wat rustiger aan het proberen te rijden om te kijken of ik weer boven de 1 op 20 kan komen. Schommelt de laatste tijd veel tussen 1 op 19,3 en 1 op 19,9.

• loewie1984
  • Laatst online: 14:27
Ik hoor morgen of mijn xc40 is afgeleverd bij de dealer. Kan niet wachten tot ik hem kan ophalen :D

Wat heb ik besteld: xc40 t4 momentum in osmium grey, oxide red lederen bekleding, alle lines, full options op adaptief onderstel en 360 graden camera na. 20” diamond cut.

discogs

• meermarco
De v60 d6 test gereden. Nog niet heel
Zuinig, maar natuurlijk ook zo nu en dan vol gas :-)

Paar vragen
1.hoe kan je zien of je regenereerd? Vond de auto niet echt afremmen op de motor
2. bij thema’s kun je kiezen voor hybride eco etc. Is dit enkel een thema/weergave. Of doet het ook iets met de settings/zuinigheid?
3. ik heb in de settings ingesteld dat se verlichting nog 30 sec moet aanblijven. Verlichting staat op auto. Zodra ik de sleutel uit de auto trek gaat alle buitenverlichting gewoon meteen uit. Ook als
Ik daarna deur open doe uitstap en auto op slot zet blijven de lichten uit. Wat doe ik verkeerd?
4. op het dashboard zit in het midden vooraan een soort rood lampje/uitsteeksel. Wat is de functie van dit ding?
5. klopt het dat hwt dixhtsbiJzijnse 12v punt de middenarmsteun in? (Wil tel op dashboard en laden, maar dus lange kabel nodig)
6.tel via Bluetooth verbonden. Bellen en audio werkt super. Toch staat er een klein rood kruisje rechteronder hwt Bluetooth symbool in het displa vd auto. Waarom is dat?
7.bij het meekrijgen vd auto was de teller gereset. Ik zie wel mijn gem. Diesel verbruik. Maar hoe kan ik zien hoeveel L ik heb verbruikt en hoeveel kWh? Ik heb helaas geen VOC.
8. In de (online) handleiding staat dat je de binnenspiegel meer of minder kan dimmen. Dmv een draaiknopje. Die knop heb ik helemaal niet. Wellicht een andere vervangende spiegel? Zitten ook beschadingen achter de spiegel???

[ Voor 16% gewijzigd door meermarco op 28-08-2018 07:12 ]

• R2D2
  • Niet online
meermarco schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:07:
3. ik heb in de settings ingesteld dat se verlichting nog 30 sec moet aanblijven. Verlichting staat op auto. Zodra ik de sleutel uit de auto trek gaat alle buitenverlichting gewoon meteen uit. Ook als
Ik daarna deur open doe uitstap en auto op slot zet blijven de lichten uit. Wat doe ik verkeerd?
Bij mijn V40 moet ik de verlichtingshendel naar me toe trekken om de lampen te laten branden en de "follow me home" functie te kunnen gebruiken. Vermoed dat het bij de V60 niet anders is
4. op het dashboard zit in het midden vooraan een soort rood lampje/uitsteeksel. Wat is de functie van dit ding?
Alarm
7.bij het meekrijgen vd auto was de teller gereset. Ik zie wel mijn gem. Diesel verbruik. Maar hoe kan ik zien hoeveel L ik heb verbruikt en hoeveel kWh? Ik heb helaas geen VOC.
Bij de V40 is het draaien aan het wieltje bij de verlichtingshendel. Onderin het display "scroll" je dan door verschillende verbruiksweergave.

Op de andere vragen geen antwoord, ik heb een V40 en die heb ik ook pas net 2 weken dus ik ben ook nog aan het zoeken :+

• meermarco
Bedankt! Bedoel je dat wanneer je uitstapt je de verlichting op grootlicht (naar je toe trekken) moet zetten? Want de verlichting zet ik met een draaiknop op auto (of dimlicht etc). Zag daar niks in de handleiding over staan. Bedankt ga het bekijken.

• RobertJRB
meermarco schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:44:
Bedankt! Bedoel je dat wanneer je uitstapt je de verlichting op grootlicht (naar je toe trekken) moet zetten? Want de verlichting zet ik met een draaiknop op auto (of dimlicht etc). Zag daar niks in de handleiding over staan. Bedankt ga het bekijken.
De verlichting knop kun je gewoon op auto laten staan bij het parkeren, tenzij je langs een donkere weg parkeert dan zet je hem op stadsverlichting.

Daarna inderdaad bij het uitstappen de hendel naar je toe trekken zoals je groot licht aan zou zetten bij het rijden.

Leica MM + Sony A9

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@meermarco
2. Ja, die settings doen waar ze voor staan.

• RobertJRB
Om de andere vragen te beantwoorden:
2. bij thema’s kun je kiezen voor hybride eco etc. Is dit enkel een thema/weergave. Of doet het ook iets met de settings/zuinigheid?
Bedoel je de thema's van je dashboard?
Is van het alarm wanneer je dat hebt, anders zit die er ook en laat die zien dat de auto op slot zit met startonderbreker
5. klopt het dat hwt dixhtsbiJzijnse 12v punt de middenarmsteun in? (Wil tel op dashboard en laden, maar dus lange kabel nodig)
Ja klopt, ik heb mijn telefoon in een brodit houder op het dashboard zitten en met een standaard apple kabeltje haal ik dat prima.
8. In de (online) handleiding staat dat je de binnenspiegel meer of minder kan dimmen. Dmv een draaiknopje. Die knop heb ik helemaal niet. Wellicht een andere vervangende spiegel? Zitten ook beschadingen achter de spiegel???
Gaat het dimmen niet gewoon automatisch? Heb er eigenlijk nooit op gelet maar bij mij zit volgens mij ook geen draaiknop. Ik heb de binnenspiegel met kompas erin.

Leica MM + Sony A9

• meermarco
RobertJRB schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:48:
[...]

De verlichting knop kun je gewoon op auto laten staan bij het parkeren, tenzij je langs een donkere weg parkeert dan zet je hem op stadsverlichting.

Daarna inderdaad bij het uitstappen de hendel naar je toe trekken zoals je groot licht aan zou zetten bij het rijden.
Dankjewel. Ik laat de verlichting idd aan staan. Maar hendel naar je toe trekken voelt zo omslachtig als ik al heb aangegeven dat ik het wil. Maar bedankt voor de werkwijze!

• meermarco
RobertJRB schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:54:
Om de andere vragen te beantwoorden:

[...]

Bedoel je de thema's van je dashboard?

[...]

Gaat het dimmen niet gewoon automatisch? Heb er eigenlijk nooit op gelet maar bij mij zit volgens mij ook geen draaiknop. Ik heb de binnenspiegel met kompas erin.
Ja de thema’s die je ziet op je display. Uit mijn hoofd hybrid economisch performance en iets van elegance?

Wat betreft de spiegel die dimt idd automatisch. In de handleiding las ik over een draaiknopje dat hem meer/minder kan laten dimmen.

• jadjong
  • Niet online

Paar vragen
1.hoe kan je zien of je regenereerd? Vond de auto niet echt afremmen op de motor
6.tel via Bluetooth verbonden. Bellen en audio werkt super. Toch staat er een klein rood kruisje rechteronder hwt Bluetooth symbool in het displa vd auto. Waarom is dat?
1) Niet
2) Allen visueel
3) Zodra je de motor uit zet moet je handmatig de linker stok naar achteren trekken, dan blijft de verlichting branden. Niet automagisch zoals bij anderer merken.
4)Startonderbreker van de vorige eigenaar?
5) Ja
6) Niet alle bluetooth functies worden ondersteund
7) Niet, uitlezen met computer van de dealer is enige optie
8) Heb je niet stiekem een automatsch dimmende spiegel?

• TukkerTweaker
Paar vragen
Kan je zien in Hybride thema. Links in de batterij meter komen er dan bubbels omhoog. Het klopt dat de remwerking minimaal is, het regeneren vind plaats door het rempedaal. In de eerste slag zit een balg die je intrapt, daarmee rem je op de elektromotor. Dieper intrappen is ook de schijven erbij.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik gebruik het performance thema nooit, maar volgens mij kun je daar ook zien hoeveel je regenereerd, soort van negatieve electro-boost op die schaal. Die schaal is er echter alleen als je CC niet aanstaat. Maar zoals al gezegd, de bubbels in het hybride thema.
Verbruik per rit kun je zien bij my car, dan naar verbruiksinfo.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• LaameLei
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw, maar dit is wel een topic dat mij kan interesseren! Even een schaamteloze showoff van mijn auto bij dezen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eNSZPYq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qwxwtKY.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pmEb6ud.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p21Rc58.jpg

2007 Volvo C30 T5. Modeljaar 2008, dus daarmee de eerste facelift met iets sterkere motor en auxiliary aansluiting in z'n premium sound system. Zeer prettige auto.

Ik ben er wel het een en ander mee van plan de komende jaren dat ik hem (hopelijk) heb. De velgen moeten worden gerestaureerd, en dan laat ik de binnenkant meteen iets donkerder antraciet spuiten dan dat ze nu zijn. Ook komt er een chiptuning op, een nieuw K&N open luchtfilter en een turboback sportuitlaat. Maar da's iets voor later, eerst eens een setje wintervelgen/banden kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door LaameLei op 28-08-2018 09:57 ]

• meermarco
jadjong schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:58:
[...]

1) Niet
2) Allen visueel
3) Zodra je de motor uit zet moet je handmatig de linker stok naar achteren trekken, dan blijft de verlichting branden. Niet automagisch zoals bij anderer merken.
4)Startonderbreker van de vorige eigenaar?
5) Ja
6) Niet alle bluetooth functies worden ondersteund
7) Niet, uitlezen met computer van de dealer is enige optie
8) Heb je niet stiekem een automatsch dimmende spiegel?
Dankjewel. Ja ik heb een automatisch dimmende spiegel. Maar de mate van dimming schijn je ook in te kunnen stellen. Er stond geen sterretje bij. Dus dacht standaard. Wellicht was dat toch een optie. Bedankt iig!

• jadjong
  • Niet online
TukkerTweaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:02:
[...]

Kan je zien in Hybride thema. Links in de batterij meter komen er dan bubbels omhoog. Het klopt dat de remwerking minimaal is, het regeneren vind plaats door het rempedaal. In de eerste slag zit een balg die je intrapt, daarmee rem je op de elektromotor. Dieper intrappen is ook de schijven erbij.
Ik dacht regenereren van het roetfilter. 8)7 |:(

• loewie1984
  • Laatst online: 14:27
loewie1984 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:22:
Ik hoor morgen of mijn xc40 is afgeleverd bij de dealer. Kan niet wachten tot ik hem kan ophalen :D

Wat heb ik besteld: xc40 t4 momentum in osmium grey, oxide red lederen bekleding, alle lines, full options op adaptief onderstel en 360 graden camera na. 20” diamond cut.
Jaaa hij is er :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZhrTHO14hT9i4x0GuSjN7dP9/medium.jpg

discogs

• BlakHawk
meermarco schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:06:
@Knul
Dankjewel. En ik ga de auto Private Leasen. De afschrijving is echt door de nieuwe regels gigantisch. Blijkbaar heeft mijn garage al een partner voor export over 2 jaar ofzo. De D6 kost me zo'n 500 euro per maand inc alles(ex brandstof) en 25.000KM

Krachtstroom heb ik niet, en ook nog geeneens 3 fasen. Dus ik kan er wel 3 fase van maken en een paal etc. Maar dat is dan best duur. Ik wacht dan liever en kijk over 2 jaar als ik evt full electric ga hoe en wat. Soms 'krijg' je de paal dan etc. Vandaar de voor nu goedkope(re) oplossing.

Ik denk dat ik een haspelhouder(van een waterslang zeg maar) buiten ophang aan de gevel. Stekker in stopcontact laten. Kabel om die houder. En als ik aankom klein stukje loshalen en in de auto pluggen? Alleen opletten hoe ik die stekker een beetje droog houdt die in de auto moet.
3 fasen heeft geen zin, de V60 kan max 1 fase laden...
Die stekker in de auto staat bij mij ook gewoon in de regen hoor. Ik neem aan dat volvo er rekening mee gehouden heeft.
Aan de 220v stekker kan is het wel handig goed te kijken, maar op vakantie zat hij ook tijdens hevige regenval in het stopcontact, geen problemen ondervonden.
Ja gas geven in de D6 is zoooo leuk, maar niet zuinig nee...
Paar vragen
Hangt af van de stand waar je in zit. Pure, Save, Hybrid, AWD of Power...
Ik heb het thema standaard op "performance" staan. Als je de CC uit hebt staan zie je links een schuifbalk. Als je gas geeft gaat het schuifje omhoog, dit is enkel de elektromotor. Als je de rem licht aantikt zie je het schuifje onder de middenstreep komen, hoe dieper je hem intrapt hij meer hij regenereert. Als het schuifje helemaal beneden is, gaat hij bijremmen met de echte remmen.

Het jammere is dat als je de CC aanzet, je de regeneratie niet meer kunt zien...
Enkel thema bij mijn weten.
Klopt implementatie daarvan is een beetje jammer, hendel naar voren halen. Maar als je naar de auto loopt gaan ze ook niet aan. Dat had beter gekund.
Als het lampje knippert heb je alarm dacht ik.
Ik heb er nog één naast de bekerhouders zitten.
Hmmmm, geen idee, misschien audio? Oh ook niet...
Wat ik excht super handig vind, ik kan mijn telefoon verbinden voor telefoon en die van mijn vrouw voor de Spotify, beide via bluetooth.
kWh zie je op een heel onhandig grafiekje terug, maar verder ook niet.
Zelfs binnen VOC zie ik alleen totalen. Dus totaal aantal verbruikte brandstof en kWh op x km.
Het uitrekenen hoe zuinig hij elektrisch is is lastig, maar ga maar uit van 26kWh per 100km.

Gisteren heb ik echt gehypermiled en ben ik 40km op mijn accu (met 160k op de teller) ver gekomen.
Dat heb ik ook niet, die draaikknop.
Wat wel ideaal is: dimmende buitenspiegels _/-\o_
RD-productions schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:45:
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw, maar dit is wel een topic dat mij kan interesseren! Even een schaamteloze showoff van mijn auto bij dezen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

2007 Volvo C30 T5. Modeljaar 2008, dus daarmee de eerste facelift met iets sterkere motor en auxiliary aansluiting in z'n premium sound system. Zeer prettige auto.

Ik ben er wel het een en ander mee van plan de komende jaren dat ik hem (hopelijk) heb. De velgen moeten worden gerestaureerd, en dan laat ik de binnenkant meteen iets donkerder antraciet spuiten dan dat ze nu zijn. Ook komt er een chiptuning op, een nieuw K&N open luchtfilter en een turboback sportuitlaat. Maar da's iets voor later, eerst eens een setje wintervelgen/banden kopen.
Leuk bakkie blijft die C30.
Zelf heb ik de 1.6D gehad, maar dit moet veel leuker rijden :*)

• meermarco
Voor nu hopelijk laatste vraag. De rest allemaal gelukt. iPhone 6s werkt perfect op de Bluetooth. Klopt het dat de kabel niks doet met spotify waze etc? Ik heb alle functies geprobeerd. Maar via de kabel krijg ik geen geluid.
Pagina: 1 ... 81 ... 140 Laatste