Ontvetten doe ik altijd met water met ammoniak en dan droogmaken met een stuk krantenpapier. Wel met de deuren open, want je gaat kapot van de ammoniak lucht
DODO JUICEBallebek schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:21:
[...]
Dat geintje had ik in Litouwen, had m'n vrouw het dashboardkastje op slot gedraaid vanwege de valet parking in het hotel.![]()
Even iets meer generieks maar hoe maken jullie je voorruit schoon aan de binnenkant?
Mijn methode was altijd glasex maar na 2x de boel inspuiten en uitsmeren met keukenrol blijft er nog steeds vettigheid achter.
Verder valt het mij wel op dat mijn V60 veel sneller een vette voorruit heeft dan alle auto's die ik hiervoor heb gehad. OF de lucht is viezer OF het filter is minder (wat ik mij niet kan voorstellen)?
Clearly Menthol Glass Cleaner Spray
Dat is echt het beste spul wat ik ooit gehad heb. En ik gebruik altijd microfiber doek. Soms is het wel zo dat ik pas bij opdrogen zie dat ik stukken gemist heb. Dus even 2 doekjes gebruiken is dan een tip, met de 2de doek even nawrijven of nog een keertje sprayen.
Die rommel moet je nooit never gebruiken, zit een soort van silliconen oid in zodat het lekker glimt na het afnemen dus je spuit er juist vet op.Ballebek schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:21:
[...]
<>
Mijn methode was altijd glasex maar na 2x de boel inspuiten en uitsmeren met keukenrol blijft er nog steeds vettigheid achter.<>
Ik gebruik een DIY oplossing van 30% spiritus, 69% water en een paar druppels afwasmiddel. Ook thuis. Voor heftigere oppervlakken voeg ik wel eens wat allesreiniger toe ook.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gewoon water met een scheut ammoniak, dat werkt nog altijd prima en kost geen drol
Vaak bu'j te bang!
Weer thuis van een rondreis Zuid-Spanje (Andalusië). Totaal 5803km gereden. De Volvo V40 heeft zich voorbeeldig gedragen. 
Op de tolwegen lekker door kunnen rijden in de speciale '30km/h baan' door zo'n chip achter het raam. Ideaal en kan ik iedereen aanraden.
Al met al alvast een mooi afscheid van de V40! Over 2 maanden komt als opvolger een Ford Mondeo hybrid.
Op de tolwegen lekker door kunnen rijden in de speciale '30km/h baan' door zo'n chip achter het raam. Ideaal en kan ik iedereen aanraden.
Al met al alvast een mooi afscheid van de V40! Over 2 maanden komt als opvolger een Ford Mondeo hybrid.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Bouwjaar en stand?LuPo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:02:
De Volvo V40 heeft zich voorbeeldig gedragen.
Al met al alvast een mooi afscheid van de V40!
chip?LuPo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:02:
Bip and Go waarschijnlijk. Gebruik het nu een paar jaar. Ideaal.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
** stapt over van grote Renault topic naar Volvo topic
**
Sinds gister een Volvo V40 uit 2013 voor de deur staan. Gister wilde ik even kijken welke software versies er momenteel staan op het navigatie systeem maar om 1 of andere reden is dat dus niet in te zien (item is uit gegrijsd). Iemand een idee?
Sinds gister een Volvo V40 uit 2013 voor de deur staan. Gister wilde ik even kijken welke software versies er momenteel staan op het navigatie systeem maar om 1 of andere reden is dat dus niet in te zien (item is uit gegrijsd). Iemand een idee?
[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 08-08-2018 11:35 ]
Check even of je een touchscreen hebt in navigatiemodus. SCT, sensus connected touch, is op bepaalde v40’s uit 2012 en 2013 geleverd. Update van kaart en software is daarmee niet of moeilijk uit te voeren.
Nope, geen touchscreen. Anders misschien van de week maar eens even langs de dealer. Moet daar toch langs, auto heeft een behoorlijke poos stil gestaan bij de handelaar, heeft de laatste beurt gehad bij de Volvo dealer met bijna 80K op de klok, nu staat ie op 83K en geeft de boord computer aan dat hij over 2 maand weer moet... en dat lijkt me stugGet!em schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:25:
Check even of je een touchscreen hebt in navigatiemodus. SCT, sensus connected touch, is op bepaalde v40’s uit 2012 en 2013 geleverd. Update van kaart en software is daarmee niet of moeilijk uit te voeren.
Wel een verademing overigens zo'n V40 ten opzichte van een Megane, je merkt iets simpels als het open en sluiten van de deur al dat dit toch wel een segmentje hoger is qua auto.
[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 08-08-2018 14:58 ]
Als de auto bijna een jaar heeft stilgestaan, vind ik dat niet vreemd.R2D2 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:56:
[...]
Nope, geen touchscreen. Anders misschien van de week maar eens even langs de dealer. Moet daar toch langs, auto heeft een behoorlijke poos stil gestaan bij de handelaar, heeft de laatste beurt gehad bij de Volvo dealer met bijna 80K op de klok, nu staat ie op 83K en geeft de boord computer aan dat hij over 2 maand weer moet... en dat lijkt me stug
Wel een verademing overigens zo'n V40 ten opzichte van een Megane, je merkt iets simpels als het open en sluiten van de deur al dat dit toch wel een segmentje hoger is qua auto.
Het is eens per jaar of de aantal km's, afhankelijk wat als eerste bereikt wordt.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Klopt maar de vraag is of het ook echt nodig is. De enige reden die ik kan bedenken is om de Volvo Assistance ook te behouden (ook meteen reden genoeg wat mij betreft) maar echt nodig...Zondagskindje schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:06:
[...]
Als de auto bijna een jaar heeft stilgestaan, vind ik dat niet vreemd.
Het is eens per jaar of de aantal km's, afhankelijk wat als eerste bereikt wordt.
Wel nog wat andere dingen die moeten gebeuren zoals een vers interieur filter aangezien er een lichte rokerslucht hangt in de auto. Komend weekend eerst zelf maar eens de auto zowel van binnen als van buiten schoon maken want van stilstaan worden ze schijnbaar ook goed smerig. ;-)
Ik zou bij de aankoop van een 2e hands auto zoveel mogelijk vloeistoffen vervangen, tenzij je zeker weet hoe lang ze er al in zitten.
Ik rijd een v50 die helaas olie blijkt te verbruiken. Niet zorgelijk, maar wel zoveel dat ik met regelmaat moet bijvullen. Nu gaf mijn vaste garageman aan dat er niet persé dezelfde olie in hoefde als er al in zat, maar wat hij voor viscositeit aangaf heb ik blijkbaar niet opgeslagen. En hij is nu op vakantie 
Er zit nu 5w-30 in. Kan ik mixen met een ander type? Ik wil wel full synthetische olie blijven doen.
Mijn v50 is met distributieketting, dus genoeg (en correcte?) olie is wel van belang.
Er zit nu 5w-30 in. Kan ik mixen met een ander type? Ik wil wel full synthetische olie blijven doen.
Mijn v50 is met distributieketting, dus genoeg (en correcte?) olie is wel van belang.
Ik zou wel 5w30 en volsyntheet blijven doen. merk is idd niet zo belangrijk.
Volgens mij mag je volsyntheet niet mengen met half of mineraal.
Volgens mij mag je volsyntheet niet mengen met half of mineraal.
Dat laatste wist ik, maar of een dikkere olie bijvoorbeeld minder snel "verbruikt" wordt is me niet helemaal duidelijk. Verschil in prijs is miniem, maar als bijvoorbeeld 5w-40 langer mee zou gaan kan dat misschien uit. Tenzij ik de motor in de soep draai door verschillende viscoses te mixen
Lang niet elke 1.8 en 2 liter hebben last van de oliescraapveren, je hoort nooit wat van mensen die geen last hebben. Het kan ook het pcv systeem zijn, wat nogal moeilijk bereikbaar is bij deze motoren.jadjong schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:43:
1.8 van voor 2008? Olieschraapveren, clinderkop revisie. Sterkte!
Ja, wel van voor 2008, 1.8 idd. Was niet meer van plan te reviseren, die kosten liggen zo hoog dat dat niet meer uit kan. Olieverbruik is nog niet dermate hoog dat het niet meer gaat, dus ik wil blijven bijvullen tot hij echt af is.
Kan ook gewoon aan de olie liggen.
Ik had altijd de originele Ford olie erin zitten. Die verving ik zelf.
Alleen bij de laatste beurt is er iets anders in gekomen bij de garage. Kroon 5w30. Ik had toen wat minder tijd, en liet ze dat beurtje maar doen vóór de apk.
Daarna is het olieverbruik ineens extreem, alleen ik vul bij met mijn eigen Ford olie. Inmiddels denk ik dat ik over 14k 3L erbij heb gegooid, maar sinds de laatste vulling na 8k, heb ik niet meer bij hoeven vullen
.
Hierbij is er dus iets met die andere olie waardoor ik die verlies, terwijl originele Ford olie dus geen problemen oplevert.
https://www.deolieconcurr...a-F-5W%252d30-5Liter.html
Deze
Ik had altijd de originele Ford olie erin zitten. Die verving ik zelf.
Alleen bij de laatste beurt is er iets anders in gekomen bij de garage. Kroon 5w30. Ik had toen wat minder tijd, en liet ze dat beurtje maar doen vóór de apk.
Daarna is het olieverbruik ineens extreem, alleen ik vul bij met mijn eigen Ford olie. Inmiddels denk ik dat ik over 14k 3L erbij heb gegooid, maar sinds de laatste vulling na 8k, heb ik niet meer bij hoeven vullen
Hierbij is er dus iets met die andere olie waardoor ik die verlies, terwijl originele Ford olie dus geen problemen oplevert.
https://www.deolieconcurr...a-F-5W%252d30-5Liter.html
Deze
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 10-08-2018 12:28 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Jammer de bammer, weer motorstoring op mijn V50 (2007) 2.0 (benzine).
2e lambda sensor is stuk. Monteur(bij de dealer) had de bekabeling vervangen maar dat heeft niet geholpen.
Hij zegt dat de sensor een duur onderdeel is €200+. Als ik google op lamda sensor komen de prijzen niet boven de €140 uit.
Hij gaat een begroting maken, en anders zelf vervangen indien mogelijk.
2e lambda sensor is stuk. Monteur(bij de dealer) had de bekabeling vervangen maar dat heeft niet geholpen.
Hij zegt dat de sensor een duur onderdeel is €200+. Als ik google op lamda sensor komen de prijzen niet boven de €140 uit.
Aap!
Die sensor vervangen stelt niet zo veel voor, je moet alleen ff de bijpassende doppenset hebben. Onderdelen bij de dealer zijn zo 'duur' omdat ze in de meeste gevallen binnen drie uur geleverd worden, buiten wat vloeistoffen heeft niemand meer een eigen magazijn.
[ Voor 46% gewijzigd door jadjong op 10-08-2018 11:35 ]
Ik zie de sensoren voor <€40 op Autodoc..harmageddon schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:21:
Jammer de bammer, weer motorstoring op mijn V50 (2007) 2.0 (benzine).
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ah, vrij nieuw nog (voor mijn begrippen).
Vandaag heeft de 2001 S60 een powerflush gehad met 326.000 km. De olie rook verbrand en zag er zo uit:
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 10-08-2018 21:52 ]
Het is dan ook een leaseauto.PcDealer schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:46:
[...]
Vandaag heeft de 2001 S60 een powerflush gehad met 326.000 km. De olie rook verbrand en zag er zo uit:
[afbeelding]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Oh, brrr. Hoe lang zat dat er al in?PcDealer schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:46:
[...]
[afbeelding]
Dan valt het nog mee: verbrande ATF is normaal gesproken pikzwart en korrelig, dat lijkt hier nog mee te vallen.
En nu niet meteen roepen "eureka, het ding schakelt heel anders": ze resetten heel die bak-software waardoor 'ie opnieuw moet inleren en het is een adaptieve bak, dus het duurt even voordat 'ie weer een beetje normale schakelpatronen heeft.
Maar dat er verse olie in moest is wel duidelijk.
Ik ga per september mogelijk de V60 D6 aanschaffen. Wat ik me afvraag is hoe VOC werkt. Ik heb de handleiding gelezen enzo. Maar ik zie bij de aanschaf van een nieuwe auto kun je het kiezen en een tweejarig abonnement bijnemen. Maar die twee jaar is nu ruim verstreken. Hoe werkt het dan? Ipv de universele garage (waar ik hem kies) naar de Volvo garage. Of?
Online kan het ook.jadjong schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:13:
Verlengen kost tegenwoordig 30 euro per jaar en kan alleen bij de dealer.
Sweet!
Vanmiddag pakketje in huis:

Originele OEM 4x50W versterker voor op de SC-805 headunit in mijn V90
Binnenkort dus nóg beter geluid

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik had iets specifieker moeten zijn
Het eenmalig overzetten van de vorige eigenaar moet de dealer doen.
Holy shit!!Wok schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:31:
Sweet!Vanmiddag pakketje in huis:
[afbeelding]
[afbeelding]
* Wok is happy camper
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dat is te overzien. Dankjeweljadjong schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:13:
Verlengen kost tegenwoordig 30 euro per jaar en kan alleen bij de dealer.
Dat zei de serviceman ook in soortgelijke bewoordingenBart-Willem schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:51:
Dan valt het nog mee: verbrande ATF is normaal gesproken pikzwart en korrelig, dat lijkt hier nog mee te vallen.
Afgelopen zaterdag zag ik bij mij in de buurt een S60 staan. Dus ik er heen gereden en er pontificaal naast geparkeerd. Het betrof een zwarte T5 met een jaartje minder. Eigenaar zag onder mijn hoedenplank blauwe stickers op de speakers: ik heb Premium SoundWok schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:31:
[goeien audio!]
Dat zou je al moeten zien bij het opstarten van de radio op het display.PcDealer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:42:
[...]
Dat zei de serviceman ook in soortgelijke bewoordingen
[...]
Afgelopen zaterdag zag ik bij mij in de buurt een S60 staan. Dus ik er heen gereden en er pontificaal naast geparkeerd. Het betrof een zwarte T5 met een jaartje minder. Eigenaar zag onder mijn hoedenplank blauwe stickers op de speakers: ik heb Premium SoundMorgen onder de passagiersstoel kijken dan just voor lolz...
PSN: Flix20-NL
Dat kan je ook in 1 oogopslag zien aan je deurpanelen.PcDealer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:42:
[...]
[...]
Afgelopen zaterdag zag ik bij mij in de buurt een S60 staan. Dus ik er heen gereden en er pontificaal naast geparkeerd. Het betrof een zwarte T5 met een jaartje minder. Eigenaar zag onder mijn hoedenplank blauwe stickers op de speakers: ik heb Premium SoundMorgen onder de passagiersstoel kijken dan just voor lolz...
Als je bij je kaartenbak 2 'roostertjes' hebt voor je speakers, dan heb je premium audio. Anders base of high performance waarmee geknutseld is
[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 14-08-2018 09:45 ]
Vaak bu'j te bang!
Nou terug van vakantie.
Die D6 is wel echt lekker snel zeg, maar zo onzuinig.
Het grappige is dat weinig mensen echt verwachten dat je zo snel bent. Zelfs 2.0tdi'tjes die wel even denken je voorbij te kunnen in Duitsland. Maar ook FR'tjes en GTD'tjes die het echt niet redden.
In powerstand merk ik wel dar hij pas heel laat overschakelt, pas rond de 200km/h schakelt hij naar zijn 6.
Veel Audi's die achter je gaan hangen en toch raar staan te kijken als je bij ze weg rijdt.
Uiteindelijk gemiddeld zo'n 7 liter per 100 km gereden in de vakantie denk ik.
Maar terug op de autobahn zat dat ongeveer op 8,8 liter per 100km.
Ik heb het bijgehouden in spritmonitor: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/945613.html
Het grappige is dat weinig mensen echt verwachten dat je zo snel bent. Zelfs 2.0tdi'tjes die wel even denken je voorbij te kunnen in Duitsland. Maar ook FR'tjes en GTD'tjes die het echt niet redden.
In powerstand merk ik wel dar hij pas heel laat overschakelt, pas rond de 200km/h schakelt hij naar zijn 6.
Veel Audi's die achter je gaan hangen en toch raar staan te kijken als je bij ze weg rijdt.
Ik heb het bijgehouden in spritmonitor: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/945613.html
[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 14-08-2018 10:24 ]
Euhm, €40,- per jaar of €65,- voor 2 jaar.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Zelf onlangs naar Italië gereden (via Zwitserland) met onze XC60 D4 - 2014. Dan merk je toch wel dat het hem goed doet om eens een langs stuk te rijden, in plaats van de vele korte ritjes die wij normaliter maken: het voelt allemaal nog net wat soepeler aan.
Qua verbruik ook niets te klagen

Resultaat na 50km down-hill in Zwitserland.
Qua verbruik ook niets te klagen
Nice,renegrunn schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:29:
[/url]
Ik had hem vorige maand met mijn V60 T3 automaat ook op 2000+km staan! Uiteindelijk 1050km echt gehaald op de tank. Wat alsnog veel is (1:15.9).
Reed je nog wel hybride? Of power? Ben je in NL wel tevreden over je verbruik?dfrenner schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:09:
Nou terug van vakantie.
3,5 week vakantie in Noorwegen gehad met de V70 2.5T (2009). In totaal net geen 7000 km afgelegd. Gemiddeld met heen en terug 1 op 11,6 gereden. In Noorwegen zelf was het redelijk zuinig rijden met alles 80kmh, op de snelweg... not so much. Hier in NL rijd ik veel 80kmh wegen met 50kmh stukken ertussen met rotondes. Hier doe ik 1 op 10,5. Aangezien ik 30K km/j rijd vraag ik me toch af of diesel niet verstandiger was geweest. Maar wie weet wat ze nog uit gaan halen met de dieselprijs en evt belastingen. Ben toch wel van plan deze op te rijden. Staat nu op 180K km en hoop er toch wel zonder al teveel moeite mee over de 3 ton te gaan. Daar zou ik dus over 4 jaar al op zitten.
Op vakantie wel een naar probleempje gehad met de stuurslotmodule, maar gelukkig door een heel vriendelijke Noorse garage dezelfde dag nog de module verwisseld en we konden weer door. Gelukkig heb ik 6 maanden garantie gekocht bij de aanschaf. De volgende dag had de garage in NL de 570eur al overgemaakt. Ook top van ze.
Afgelopen zaterdag mijn automaatbak laten spoelen bij GS. Hij schakelde al prima en de olie was tegen de verwachting in niet zwart maar donkerbruin met toch nog een enigzins rode tint. Nu is het kleine bonkerige schakelmomentje bij een koude motor net na het starten en in stilstand van P naar D er ook uit. Prima dus. Over 80K km gewoon weer herhalen.
En het begint ook te kriebelen om hem te laten chippen van 200pk naar 230,240? Iemand toevallig ervaring met het chippen van deze of de vorige generatie 2.5 of 2.4?
Op vakantie wel een naar probleempje gehad met de stuurslotmodule, maar gelukkig door een heel vriendelijke Noorse garage dezelfde dag nog de module verwisseld en we konden weer door. Gelukkig heb ik 6 maanden garantie gekocht bij de aanschaf. De volgende dag had de garage in NL de 570eur al overgemaakt. Ook top van ze.
Afgelopen zaterdag mijn automaatbak laten spoelen bij GS. Hij schakelde al prima en de olie was tegen de verwachting in niet zwart maar donkerbruin met toch nog een enigzins rode tint. Nu is het kleine bonkerige schakelmomentje bij een koude motor net na het starten en in stilstand van P naar D er ook uit. Prima dus. Over 80K km gewoon weer herhalen.
En het begint ook te kriebelen om hem te laten chippen van 200pk naar 230,240? Iemand toevallig ervaring met het chippen van deze of de vorige generatie 2.5 of 2.4?
Heb voor mijn VOC een telefoontje naar een dealer gedaan, je hoeft er niet voor op locatie te zijn. Vervolgens via internet voor 2 jaar verlengt. Heb een V60 D6 en standkachel is wel heel lekker, maar in winter bijna een must als je klein stukje wil rijden omdat anders je accupakket te koud is....
Reed je met of zonder dakkoffer? Ik reed met een space design 420 en een fietsendrager achterop en haalde ook zo ongeveer tussen 7,5 en 8 liter. Wel keurig 130 tot 135 gereden.dfrenner schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:09:
Nou terug van vakantie.
Heb wel polestar op mijn D6.
Veel hybride, maar ook veel power.meermarco schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:57:
[...]
Reed je nog wel hybride? Of power? Ben je in NL wel tevreden over je verbruik?
In Nederland laad ik erg veel en rijd ik soms wel 1500km op een tank van 43 liter.
Als ik het aanzet (gaat standaard aan met contact) dan zie ik alleen de zender. De radio is ook geen originele S60 Intro Edition (HU-803) maar een HU-1205. Onder beide voorstoelen zie ik een kastje. Ik vermoed voor een SIPS-bag of zo. Ik zie geen markeringen. Wat kan de ongebruikte aansluiting op het frame van de stoel zijn?Flix20 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:17:
[...]
Dat zou je al moeten zien bij het opstarten van de radio op het display.
Kom ik op terug.-tom-562 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:43:
[...]
Dat kan je ook in 1 oogopslag zien aan je deurpanelen.
Als je bij je kaartenbak 2 'roostertjes' hebt voor je speakers, dan heb je premium audio. Anders base of high performance waarmee geknutseld is
[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2018 00:03 ]
Zonder dakkoffer, ook Polestar gechipt.TukkerTweaker schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:38:
[...]
Reed je met of zonder dakkoffer? Ik reed met een space design 420 en een fietsendrager achterop en haalde ook zo ongeveer tussen 7,5 en 8 liter. Wel keurig 130 tot 135 gereden.
Heb wel polestar op mijn D6.
Maar ook echt wel geraced in Duitsland. Veel file en waar het kon 200+
Klopt het dat Polestar ook de top ophoogt?
Ik had 244 op de teller. Bij 130 wijkt mijn teller 1 a 2 km af.
Ik heb alleen maar even 244 kunnen aantikken, waardoor ik niet weet of de gps snelheid van 235 op de dashcam echt klopt.
Blijkbaar heeft het model wat ik bekijk (summum) geen VOCTankcsapda schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:38:
[...]
Heb voor mijn VOC een telefoontje naar een dealer gedaan, je hoeft er niet voor op locatie te zijn. Vervolgens via internet voor 2 jaar verlengt. Heb een V60 D6 en standkachel is wel heel lekker, maar in winter bijna een must als je klein stukje wil rijden omdat anders je accupakket te koud is....
Alleen nieuwere Volvo's geven in het display aan welk audio systeem het is.PcDealer schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:44:
[...]
Als ik het aanzet (gaat standaard aan met contact) dan zie ik alleen de zender. De radio is ook geen originele S60 Intro Edition (HU-803) maar een HU-1205. Onder beide voorstoelen zie ik een kastje. Ik vermoed voor een SIPS-bag of zo. Ik zie geen markeringen. Wat kan de ongebruikte aansluiting op het frame van de stoel zijn?
[...]
Kom ik op terug.
Google eens op pa200/pa300, dan weet je hoe een versterker van een HP/premium er uit moet zien. Dat zie je in een ogenblik of er een versterker (en je dus HP of premium audio hebt, premium zie je sowieso al direct aan de deurpanelen)
Vaak bu'j te bang!
Heb je daar een foto van?-tom-562 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:15:
[...]
Alleen nieuwere Volvo's geven in het display aan welk audio systeem het is.
Google eens op pa200/pa300, dan weet je hoe een versterker van een HP/premium er uit moet zien. Dat zie je in een ogenblik of er een versterker (en je dus HP of premium audio hebt, premium zie je sowieso al direct aan de deurpanelen)

Hier zie je duidelijk het tweede roostertje zitten
Vaak bu'j te bang!
Nee, heb ik niet.-tom-562 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:38:
[...]
[afbeelding]
Hier zie je duidelijk het tweede roostertje zitten
Dan heb je sowieso geen premium speakers voor (en dus ook niet fabrieksaf), en is er wss zelf het e.e.a. toegevoegd/veranderd. Volgens mij is de hu1205 fabrieksaf ook nooit geleverd i.c.m. high performance of premium.
Zit er een versterker onder de bijrijdersstoel?
Zit er een versterker onder de bijrijdersstoel?
Vaak bu'j te bang!
Ik heb laatst een setje Premium speakers gekocht die draaien op een paar aftermarket versterkers. Helaas kwam ik er toen achter dat ik voor de voordeuren ook andere deurpanelen nodig heb. Ik heb nu alleen de speakers achter en tweeters voor geplaatst. Doet overigens al veel goed voor het geluid. De deurpanelen zie ik helaas maar weinig aangeboden via Marktplaats of ebay, misschien toch maar eens de sloop langs
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Godverdomme. Weer ruitje ingetikt vanmorgen. Motorkap was open maar de koplampen zaten er nog in deze keer en verder miste er ook niets. Alarm heeft dus toch z'n werk gedaan maar ja, ik zit dus nu aan de Carglasskoffie terwijl er een plastic noodruit wordt geplaatst...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ach, het is niet alleen meer voorbehouden aan premium merken en xenons. Ergens vorige week werden er 4 (nieuwe) Kia picanto's in Utrecht ontdaan van hun koplampen...
Je snapt t niet......
Je snapt t niet......
Jaren geleden had een kennis zo'n ouderwetse Fiat Panda (zo'n LEGO-autootje zeg maar). Professioneel de achterklep opengebroken (gaatje geboord om bij het mechaniek te kunnen). Bobine en asbak uit de auto gejat. Like, wtf...Get!em schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:45:
Ach, het is niet alleen meer voorbehouden aan premium merken en xenons. Ergens vorige week werden er 4 (nieuwe) Kia picanto's in Utrecht ontdaan van hun koplampen...
Je snapt t niet......
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Vroeger had mijn vader een Opel Omega A 2.6i. Met die auto hebben we onnoemelijk vaak stil gestaan (vooral op vakantieMx. Alba schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:05:
[...]
Jaren geleden had een kennis zo'n ouderwetse Fiat Panda (zo'n LEGO-autootje zeg maar). Professioneel de achterklep opengebroken (gaatje geboord om bij het mechaniek te kunnen). Bobine en asbak uit de auto gejat. Like, wtf...
Op een gegeven moment in de ochtend (binnen een paar weken na de reparatie); starten, starten, starten, niets. ANWB erbij; "Meneer, de brandstofpomp ontbreekt".
Maak het maar eens hard, maar er is veel overtuiging geweest dat dit in samenwerking is gedaan met een monteur die ervan geweten moet hebben. Er is zelfs een verdachte geobserveerd door meerdere mensen, maar het is nooit hard gemaakt kunnen worden.
Zelf een keer gehad dat ze mijn Opel Kadett hadden open gebroken; hadden ze heel de radio eruit gesloopt, hebben ze hem gewoon op de achterbank laten liggen (was een mega cheapass ding van Target International
Volgende week mag ik waarschijnlijk de Volvo v60 D6 Summum (private lease) testrijden. Al druk aan het kijken voor laadpassen en evt een aansluiting thuis (buiten wandcontactdoos op aparte groep met eigen aardlekschakelaar).
Ik vroeg me af of jullie een ‘gewone’ wandcontactdoos hebben of iets speciaals voor buiten. En de kabel van de Volvo heeft een hele regelunit aan de lader zitten. Kan je die gewoon in de regen buiten op de grond latten liggen?
Ik vroeg me af of jullie een ‘gewone’ wandcontactdoos hebben of iets speciaals voor buiten. En de kabel van de Volvo heeft een hele regelunit aan de lader zitten. Kan je die gewoon in de regen buiten op de grond latten liggen?
Witte sticker is basic maar daar heb je over het algemeen ook geen hoedenplank speakers.PcDealer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:42:
[...]
[...]
Blauwe sticker is performance. Dit zie je ook al aan de deurbakken waar je inderdaad een speaker grille mist. Deze werkt ook via een externe versterker onder de bijrijders stoel. (bijrijdersstoel helemaal naar voren zie je hem meteen op de bodem liggen voor de luchtblazer voor de voetjes achterin.)
Geel is premium. Dan heb je dynaudio speakers en ook een versterker onder de stoel. plus inderdaad de "sport" deurkappen nodig ivm extra speaker in de deurbak voorin. En dan heb je ook automatisch als headunit de HU 803 (deze heeft geen versterker aanboord omdat die onder de stoel gebruikt wordt)
De dolby prologic (speaker in het midden op het dashboard) kan alleen aangesloten op de HU-803 zover ik weet.
[ Voor 13% gewijzigd door Mirage op 16-08-2018 14:12 ]
Met high performance audio heb je ook alleen met een versterker (pa200). Tenminste, origineel fabrieksaf dan
Vaak bu'j te bang!
Klopt ja! ik was in de war met de (dolby prologic) speaker in het midden van het dashboard. Deze kan alleen aangesloten via de hu-803-tom-562 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:01:
Met high performance audio heb je ook alleen met een versterker (pa200). Tenminste, origineel fabrieksaf dan
Dus performance heeft inderdaad ook een externe versterker maar daar geldt wel ook weer blauwe sticker is performance. geel is premium.
Klopt, of de hu850 in de laatste modeljaren.
Volgens mij is het wel mogelijk geweest om high performance te nemen i.c.m.een hu601/603
maar dat zie je volgens mij nauwelijks
Volgens mij is het wel mogelijk geweest om high performance te nemen i.c.m.een hu601/603
Vaak bu'j te bang!
Hier een Panda die ook niet wilde starten, bij het aansluiten van de startkabels bleek er geen accu meer in te zitten.Mx. Alba schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:05:
[...]
Jaren geleden had een kennis zo'n ouderwetse Fiat Panda (zo'n LEGO-autootje zeg maar). Professioneel de achterklep opengebroken (gaatje geboord om bij het mechaniek te kunnen). Bobine en asbak uit de auto gejat. Like, wtf...
Ik heb mijn V70 2.5T (2005) laten tunen bij Obbe (Volvotune) in Elst en kan het je aanbevelen. Je krijgt er veel rijgenot bij en de motor wordt verantwoord getuned. Als je hier meer over wilt lezen verwijs ik je door naar het Volvov70 forum, waar velen mij zijn voorgegaan.benchMarc schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:33:
Mijn V70 is van standaard 210pk naar 260pk gegaan.Maximale V interesseert mij niet zo veel maar het dagelijks rijden doe ik met een grijns op mijn gezicht, zo soepel als even inhalen op de snelweg gaat.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik wil mijn S80 2.5T eigenlijk ook laten chippen, bevalt dus goed?
Vaak bu'j te bang!
3e keer inderdaad. Eerste twee keer waren in februari, exact 2 weken uit elkaar. En nu dus weer op een nacht van woensdag op donderdag... Hmmmmm...PdeBie schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:46:
Je treft het wel Albantar. Hoeveelste keer is dit al? 3e?
Ik heb mijn XC90 daar ook laten doen, prima resultaat.-tom-562 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:47:
Ik wil mijn S80 2.5T eigenlijk ook laten chippen, bevalt dus goed?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Is het dan ook nodig om RON98 te tanken of volstaat 95 ook prima? Lijkt mij dat dat prima kan, maar lees geregeld dat mensen roepen dat je dan beter RON98 kunt tanken. Zal best beter zijn, maar nodig?-Stef- schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:41:
[...]
Ik heb mijn V70 2.5T (2005) laten tunen bij Obbe (Volvotune) in Elst en kan het je aanbevelen. Je krijgt er veel rijgenot bij en de motor wordt verantwoord getuned. Als je hier meer over wilt lezen verwijs ik je door naar het Volvov70 forum, waar velen mij zijn voorgegaan.
Mijn V70 is van standaard 210pk naar 260pk gegaan.Maximale V interesseert mij niet zo veel maar het dagelijks rijden doe ik met een grijns op mijn gezicht, zo soepel als even inhalen op de snelweg gaat.
Het is niet nodig, zit klopsensor in die checked of het mengel niet te snel ontbrand. Mijn vorige V70 T5 dronk ook Euro98 maar reed prima op 95. Heb later bij Obbe ook van 260 naar bijna 300 laten chippen. Reed heerlijk.benchMarc schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:10:
[...]
Is het dan ook nodig om RON98 te tanken of volstaat 95 ook prima? Lijkt mij dat dat prima kan, maar lees geregeld dat mensen roepen dat je dan beter RON98 kunt tanken. Zal best beter zijn, maar nodig?
Dat is wel de reden waarom ik voor een V40 zonder Xenon ben gegaan.. dan maar halogeen lampen. Wil niet de volgende in de rij zijn ....Mx. Alba schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:08:
[...]
3e keer inderdaad. Eerste twee keer waren in februari, exact 2 weken uit elkaar. En nu dus weer op een nacht van woensdag op donderdag... Hmmmmm...
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Hij heeft de LED-versie (of is het had?).caspervc schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:18:
[...]
Dat is wel de reden waarom ik voor een V40 zonder Xenon ben gegaan.. dan maar halogeen lampen. Wil niet de volgende in de rij zijn ....
@Mx. Alba Hoe lang mag jij die auto nog rijden van de leasemaatschappij?
Ben alvast bezig met een wandcontactdoos buiten voor de V60 d6. Thuis is (in principe) de enige plek waar ik via de wandcontactdoos laadt. Op werk of onderweg evt via een laadpaal.
Het laadsnoer voor een wandcontactdoos is best een ding. Steeds in de kofferbak eruit etc. Ik zit eraan te denken om die thuis ergens te ‘monteren’ in ‘iets’ of aan een haspel ofzo (gewoon losjes niet strak) en als ik dan kom enkel klein stukje pakken en in de auto pluggen. Maar ik zie op internet niks. Hebben jullie wellicht zoiets al eens gemaakt:bedacht en zo ja wellicht een foto of suggesties? Zeg naar zo’n brandbluskast ofzo. Daar alles los in en 4 meter snoer gewoon op mijn (eigen) stoep.
Het laadsnoer voor een wandcontactdoos is best een ding. Steeds in de kofferbak eruit etc. Ik zit eraan te denken om die thuis ergens te ‘monteren’ in ‘iets’ of aan een haspel ofzo (gewoon losjes niet strak) en als ik dan kom enkel klein stukje pakken en in de auto pluggen. Maar ik zie op internet niks. Hebben jullie wellicht zoiets al eens gemaakt:bedacht en zo ja wellicht een foto of suggesties? Zeg naar zo’n brandbluskast ofzo. Daar alles los in en 4 meter snoer gewoon op mijn (eigen) stoep.
November 2020 want ik heb 'm gekregen in november 2016...HerZon schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:53:
[...]
Hij heeft de LED-versie (of is het had?).
@Mx. Alba Hoe lang mag jij die auto nog rijden van de leasemaatschappij?
En inderdaad, LED koplampen. €1500 per stuk of zo...
[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 17-08-2018 19:27 ]
Ik denk dat het eerder gewoon pech is of een groep mensen die actief is in de buurt waar hij woont. Heb 2,5 jaar zonder problemen in een V40 met xenon gereden, in de Octavia waar ik nu in rij zitten de LED lampen er ook alweer bijna 1,5 jaar gewoon in. Ik zou mezelf daar niet door laten leiden. De meeropbrengst van de lampen is zo fijn dat ik dat niet zou willen missen.caspervc schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:18:
[...]
Dat is wel de reden waarom ik voor een V40 zonder Xenon ben gegaan.. dan maar halogeen lampen. Wil niet de volgende in de rij zijn ....
[ Voor 10% gewijzigd door J0YR1D3R op 17-08-2018 19:33 ]
Woonwijk dicht bij een snelweg, dicht bij Duitsland...J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:31:
[...]
Ik denk dat het eerder gewoon pech is of een groep mensen die actief is in de buurt waar hij woont. Heb 2,5 jaar zonder problemen in een V40 met xenon gereden, in de Octavia waar ik nu in rij zitten de LED lampen er ook alweer bijna 1,5 jaar gewoon in. Ik zou mezelf daar niet door laten leiden. De meeropbrengst van de lampen is zo fijn dat ik dat niet zou willen missen.
1* LED = altijd LED. Van de week reed ik met een leenauto rond voorzien van de traditionele halogeen verlichting (Audi A1). Ben 3* uitgestapt omdat ik dacht dat er een koplamp stuk was. Groot licht bij zo'n auto is nog minder als dimlicht bij LED.J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:31:
[...]
Ik denk dat het eerder gewoon pech is of een groep mensen die actief is in de buurt waar hij woont. Heb 2,5 jaar zonder problemen in een V40 met xenon gereden, in de Octavia waar ik nu in rij zitten de LED lampen er ook alweer bijna 1,5 jaar gewoon in. Ik zou mezelf daar niet door laten leiden. De meeropbrengst van de lampen is zo fijn dat ik dat niet zou willen missen.
O ja, volgens mij dochter is de Audi een hobbelpaard. 'Pap, wanneer komt de Volvo weer terug - ik kan nu beter gaan fietsen'
Begin oktober moet mijn V40 T3 Kinetic 2014-10 voor de jaarbeurt en voor het eerst een APK. Verwacht uiteraard geen problemen. Wel vroeg ik me af of ik aan de Volvo-dealer kan voorleggen of zij deze https://www.carblogger.nl...ilox-xtr-black-evolution/ set willen inbouwen. Weet iemand of een Volvo-dealer dat zou doen? Ik durf het ze haast niet te vragen! Ik vrees dat ik de enige op dit forum ben met twee linkerhanden
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Dat verschilt per werkplaatschef. De ene vindt dit prachtig en voor je het weet zit je met verlagingsveren en een extra spoiler, de ander roept 'computer says no' en gaat door met de volgende klant.
Waarom zou je dat niet vragen? Niks om je voor te schamen. Je zou ook naar een universele garage of inbouwcenter (zoek wel
een goede) kunnen gaan. Dat is wat goedkoper gok ik zo.
Dus geen specialistische Volvo-apparatuur of kennis nodig dus? Dan vind ik wel een universele garage, dank.meermarco schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:59:
Waarom zou je dat niet vragen? Niks om je voor te schamen. Je zou ook naar een universele garage of inbouwcenter (zoek wel
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Wel het is jouw keuze. Maar zelf altijd goed geholpen met Honda bij een universele lokale Bosch garage. Ook voor teinten van de ramen bijvoorbeeld.
Met 1000.- euro per jaar kom je een heel eind. Ene jaar wat minder, andere jaar wat meer. Schijven en blokken zal je zo'n 800.- kosten als je het niet zelf doet.
Nee zou alles laten doen. 1000 valt mee voor zo’n dure wagen.
Lol, die ken ik! Vriend van @Kiswum.
Met name veel bandenwisselen. Reken op max 25k.meermarco schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:47:
Wat betreft de Volvo v60 d6. Hebben jullie wellicht een idee wat de jaarlijkse onderhoudskosten zijn( mijne zou 100.000km hebben) Bij 25.000km per jaar? Ik kan de standaardbeurten vinden. Maar dan heb je nooit nieuwe remmen etc :-) dankjewel.
Uhm....TukkerTweaker schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:43:
[...]
Met name veel bandenwisselen. Reken op max 25k.
Met name door de 4wd wat niet helemaal 100% synchroon loopt.BasvanS schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:36:
[...]
Ik las hem eerst ook als 100k KM per jaar.. En de zware D6 lust vast wat meer rubber
Volvo rijders, ik ben van plan een ex-lease V40 D4 aan te schaffen voor ronde de 10.000 - 12.000 euro met een tellerstand van rond de 150.000 km. Ik verwacht hier 30.000 km per jaar in te gaan rijden (woon werk verkeer) en ook ongeveer 1000-1500 euro per jaar aan onderhoud kwijt te zijn. Over 4 jaar zou de auto dan waarschijnlijk rond de 3 ton op de teller hebben. Denken jullie dat dit een realistisch plan is? Dit zal mijn eerste diesel auto worden dus ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Zijn er nog opties die ik er sowieso op zou moeten hebben of zou moeten vermijden?
Als alternatief zou ik ook een V40 T2 kunnen (private) leasen voor 4 jaar en rond de 550 euro per maand obv 30.000 km.
Als alternatief zou ik ook een V40 T2 kunnen (private) leasen voor 4 jaar en rond de 550 euro per maand obv 30.000 km.
[ Voor 9% gewijzigd door Update94 op 18-08-2018 21:51 ]
https://www.ad.nl/utrecht...mpen-in-utrecht~a9efcfd1/J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:31:
[...]
Laat ik nu net in Hoograven wonen ( een vd genoemde wijken...). Buurman is ook al 2x xenons van zijn v70 kwijt geweest...
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Welke uitvoering is dit? Want 12k is best goedkoop voor een diesel v40 D4.Update94 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:48:
Volvo rijders, ik ben van plan een ex-lease V40 D4 aan te schaffen voor ronde de 10.000 - 12.000 euro met een tellerstand van rond de 150.000 km. Ik verwacht hier 30.000 km per jaar in te gaan rijden (woon werk verkeer) en ook ongeveer 1000-1500 euro per jaar aan onderhoud kwijt te zijn. Over 4 jaar zou de auto dan waarschijnlijk rond de 3 ton op de teller hebben. Denken jullie dat dit een realistisch plan is? Dit zal mijn eerste diesel auto worden dus ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Zijn er nog opties die ik er sowieso op zou moeten hebben of zou moeten vermijden?
Met 30k per jaar zou ik absoluut voor een d2/d4 gaan en niet een benzine motor.
BlaBlaBla
Wat precies?Update94 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:48:
Denken jullie dat dit een realistisch plan is?