EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nee, ik gebruik steeds dezelfde 32GB stick. Ik heb verder ook geen andere. Ik heb de stick nu eens met "safely remove hardware" eruit gehaald, misschien helpt dat.Pollewob schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:22:
[...]
Ah ja die wel, in de post die je aanhaalt bedoelen ze de update voor de oudere modellen, vandaar dat ik daaraan dacht. Al met een andere USB-stick geprobeerd?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En daarom moet je dus geen V90 halen want dan had het niet gepastTomatoman schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:04:
Grote diepvrieskast. In een enorme doos van 80 x 66 x 190 cm.
Grote Volvo.
Past precies
Wilde je het niet proberen met de bimmer?
Gamertag: timmie271
En dat is precies waarom het wel in de V70 paste en ik de 5-serie Touring thuis heb gelaten. Uit de oude doos:timmie271 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:30:
[...]
En daarom moet je dus geen V90 halen want dan had het niet gepastDe verminderde laadruimte maar wel een langere(grotere) auto is waarom de meeste V70 klanten de V90 links laten staan en de V70 houden of wachten op de nieuwe V60.
Wilde je het niet proberen met de bimmer?
Ik zat met die enorme doos achter me trouwens wel als een oud vrouwtje achter het stuur, met de rugleuning rechtop, de stoel en het stuur ver naar voren, met mijn neus voor mijn gevoel vlakbij de voorruit
Een goede grap mag vrienden kosten.
NatuurlijkTomatoman schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:59:
[...]
En dat is precies waarom het wel in de V70 paste en ik de 5-serie Touring thuis heb gelaten. Uit de oude doos:
Ik zat met die enorme doos achter me trouwens wel als een oud vrouwtje achter het stuur, met de rugleuning rechtop, de stoel en het stuur ver naar voren, met mijn neus voor mijn gevoel vlakbij de voorruit
Dat zal best, gelukkig was het voor een goed doel
maar dit is je 535d en niet je M550d (geen verschil in grootte, maar dat maakt niet uit
[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 12-06-2018 21:06 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Maar dat is tenminste nog een echte blikken Volvo
Je wil ook niet weten hoe vaak ze voor elektronische storingen of kaduuke motorblokken binnenstaan die nieuwe volvo serie vanaf 2015 (XC90)Wok schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:18:
@timmie271 Toen er nog eckte auto's gemaakt werdenEen van de redenen waarom ik er voorlopig gewoon mee blijf rijden. Laadruimte en Lebensraum ohne Ende
Daarnaast mag er 1900kg aan de trekhaak en da's ook wel heel erg fijn, aangezien ik binnenkort op ga voor E achter B (en dan kan ik dus autotrailers trekken met de V90... ik ben alleen bang dat dan de 205-hobby heel erg uit de hand gaat lopen
)
Al kan de V60 D6 er ook nog wel wat van..
[ Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 12-06-2018 21:26 ]
Wat me nog het meest aanspreekt: een parkeervak van 300 cm breed
Maar is het iemand op een forum die zegt dat hij zuiniger is geworden, of is dit ergens onderbouwd. Ik denk dat je dit soort zaken altijd met een korrel zout moet nemen. Zuiniger = lagere CO2 uitstoot. Polestar is onderdeel van Volvo, dus als het zo simpel zuiniger te maken zou zijn, zouden ze dat wel direct bij Volvo al doen.Get!em schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:36:
[...]
Hier ook een v60 t3, snelweg km haal ik gem 1 op 14,5, bij 80-100 wegen, langere stukken, gaat hij naar 1:16. Probleem is vooral het optrekken bij deze motor, veel stoplichten dan gaat hij met gemak onder de 1 op 9. Gecombineerdd gemiddeld daarmee uiteindelijk ook gewoon weer 1 op 13.
Die polestar zat ik ook al naar te kijken, voor zover ik gelezen heb is helaas de T4 polestar een upgrade in PK én Nm en daarmee nuttig voor veranderende rijeigenschappen (mogelijk dus ook zuinigheid), maar de T3 polestar alleen een upgrade in PK (en dan ook nog alleen in toeren hoger dan 3500), en dus juist niet zuiniger.
Dat is volgend jaar waarschijnlijk ook hier verleden tijdTomatoman schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:05:
[...]
Wat me nog het meest aanspreekt: een parkeervak van 300 cm breed
Zaterdag a.s. ritje Eindhoven-Amsterdam zonder files vermoedelijk: Nogne in "Abofest 2018! We hebben er weer zin in - Deel 2"dfrenner schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:35:
[...]
Ik ben ook benieuwd wat hij op vakantie voor verbruik heeft hoor....Doordat ik actief oplaad is dit nu mogelijk, maar straks op vakantie moet ik het van de 2.4 diesel hebben met 230pk.
Dat verbruik zal fors omhoog gaan...
Ik neem dan aan dat de sprint van 80-100 of 80-130 een stuk langer is. Met andere woorden: bij een bepaalde snelheid minder "over" dan voorheen. Dan zou ik ook een ecotune overwegen. Ik heb namelijk niet echt te behoefte om harder dan 140 op de teller te rijden.dfrenner schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:10:
[...]
Maar is het iemand op een forum die zegt dat hij zuiniger is geworden, of is dit ergens onderbouwd. Ik denk dat je dit soort zaken altijd met een korrel zout moet nemen. Zuiniger = lagere CO2 uitstoot. Polestar is onderdeel van Volvo, dus als het zo simpel zuiniger te maken zou zijn, zouden ze dat wel direct bij Volvo al doen.
* PcDealer smilesWok schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:09:
Geen enkel probleem met een V90
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat hebben jullie snel verzonnen dan.. 9 maanden terug en ik zit dik in 2017.PdeBie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:55:
[rant]Mijn god wat is de kofferbak van de V40 klein zeg. We hebben sinds kort een kleine en moet er dus af en toe een kinderwagen vervoerd worden. Meteen de hele kofferbak vol. Kan vrijwel niets meer bij.
Toen we de V40 kozen hadden we nog geen kinderwens, maar ik heb momenteel wel een grotere auto wens gekregen. Nog 2.5 jaar echter op dit lease contract.[/rant]
Maar ik herken het wel mbt de kofferbak. Hopelijk kan je 'em kwijt.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
LuPo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:08:
[...]
Dat hebben jullie snel verzonnen dan.. 9 maanden terug en ik zit dik in 2017.![]()
Maar ik herken het wel mbt de kofferbak. Hopelijk kan je 'em kwijt.
Heb het facelift model (volgens de dealer het 2017 model), maar heb hem sinds 2016
Dakkoffer voor vakanties en klaar toch?PdeBie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:10:
Heb het facelift model (volgens de dealer het 2017 model), maar heb hem sinds 2016
Die kinderwagens blijven drama, of je nu een grote station hebt of niet.
Je hebt geen toegang tot dit forumPcDealer schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:02:
[...]
Zaterdag a.s. ritje Eindhoven-Amsterdam zonder files vermoedelijk: Nogne in "Abofest 2018! We hebben er weer zin in - Deel 2"
Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen
[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 13-06-2018 10:55 ]
Volgens mij zijn de Haynes Manuals wel digitaal te verkrijgen. En anders lekker ouderwets bladerenYucon schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:44:
Heeft iemand een suggestie voor een digitaal werkplaatshandboek voor een v50?
werkinstructie Volvo inpakken voor gevorderdendfrenner schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:54:
[...]
Dakkoffer voor vakanties en klaar toch?
Die kinderwagens blijven drama, of je nu een grote station hebt of niet.
Dat gaat alleen met een V60 PHEV niet lukken....Tomatoman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:35:
werkinstructie Volvo inpakken voor gevorderden. Zeer geschikt voor jonge gezinnen.
Daar hebben ze de trekhaak en lekkebanden vullingssysteem al in de wielkasten weggestopt en heb je een heel klein opbergvakje voor laadkabel en wat zaken als een verbanddoos en gevarendriehoek...
Ik ben echt benieuwd of het gaat lukken... Fingers crossed...
Gelukkig is mijn dochter 3 en blijft de kinderwagen thuis.Tomatoman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:10:
Ga voordat je de koffers inpakt eens rustig aan het stoeien met de verschillende koffers en tassen die je in huis hebt, samen met de uit elkaar gehaalde kinderwagen. Dan kun je alvast selecteren welke koffers je meeneemt en wat een handige inpakstrategie is. Maak desnoods een foto van hoe het uiteindelijk bleek te passen. Op deze manier verschuift de grootste inpakstress naar een eerdere stap: van het inpakken van de auto naar het inpakken van de koffers.
Het zijn nu 5 Thule sporttassen, gewoon proppen en stappelen

De hoofdregel is nu: alles wat niet in de tassen past, blijft thuis. Mijn vrouw heeft toch nog een creatieve manier gevonden om met die hoofdregel om te gaan. Ten eerste moeten de kinderen natuurlijk iets te lezen/luisteren/doen meenemen in de auto. Uiteraard is daar een apart koffertje per kind voor nodig dat ze bij hun voeten leggen (ze komen toch nog niet met hun benen tot aan de grond). Ten tweede moeten er uitbundige hoeveelheden eten en drinken voor onderweg mee, die bij de bijrijders voeten behoren te staan.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Vind die link naar het bericht uit 2011 wel hilarischTomatoman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:51:
Inmiddels past de vakantiebagage in mijn gezin keurig in zes tassen, die precies in de BMW en de Volvo passen. Alles past in beide auto's netjes onder het dekzeil, de complete achterruit is vrij. Als het in de tassen past, past het in de auto.
[afbeelding]
De hoofdregel is nu: alles wat niet in de tassen past, blijft thuis. Mijn vrouw heeft toch nog een creatieve manier gevonden om met die hoofdregel om te gaan. Ten eerste moeten de kinderen natuurlijk iets te lezen/luisteren/doen meenemen in de auto. Uiteraard is daar een apart koffertje per kind voor nodig dat ze bij hun voeten leggen (ze komen toch nog niet met hun benen tot aan de grond). Ten tweede moeten er uitbundige hoeveelheden eten en drinken voor onderweg mee, die bij de bijrijders voeten behoren te staan.
Maarre alles wat in de bimmer past past ook in de V70 he
En de laadvloer is ook al verhoogd door de accudfrenner schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:01:
[...]
Dat gaat alleen met een V60 PHEV niet lukken....
Daar hebben ze de trekhaak en lekkebanden vullingssysteem al in de wielkasten weggestopt en heb je een heel klein opbergvakje voor laadkabel en wat zaken als een verbanddoos en gevarendriehoek...
Ik ben echt benieuwd of het gaat lukken... Fingers crossed...
Gelukkig is dat bij de nieuwe T8 modellen aangepast en zit het verstopt in de tunnel in het midden van voor naar achter. Hou je in ieder geval wat meer kofferruimte over...
Dat zit niet in het Volvo On Call abbo.
Maar er zit in mijn dashboard kastje zo'n device waar je een simkaart in kan doen. Hoe werkt dat precies, wat gebruiken jullie daarvoor? Ook vooral met het oog op het buitenland?
Ik gebruik dat kastje alleen voor de wifi, ik heb er geen simkaart ingeduwd.dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:43:
Wat is precies het idee met het automodem bij Volvo.
Maar er zit in mijn dashboard kastje zo'n device waar je een simkaart in kan doen. Hoe werkt dat precies, wat gebruiken jullie daarvoor? Ook vooral met het oog op het buitenland?
Ik tether op mijn telefoon zodat de auto met internet kan verbinden en de uitgebreide verkeersinfo binnen kan halen. Met een databundel (zakelijk
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Iemand een idee waar dit in kan zitten?
Tja, ik wil een maand een simkaart erin doen.AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:54:
[...]
Ik gebruik dat kastje alleen voor de wifi, ik heb er geen simkaart ingeduwd.
Ik tether op mijn telefoon zodat de auto met internet kan verbinden en de uitgebreide verkeersinfo binnen kan halen. Met een databundel (zakelijk) van 10GB / maand ook in EU hoef ik me zelden druk te maken over het verbruik.
We blijven binnen de EU.
Ik heb zelf maar 4GB per maand en dat gaat in het buitenland op een of andere manier altijd veel sneller dan ik zou willen.
Ik wil een onbeperkt EU data kaartje erin. Vervolgens kunnen de kinderen lekker netflixen (2 iPad's) en mijn vrouw en ik ook verbinden (2 telefoons).
Ik heb geen zin in gehannes met extra databundels en gedoe... Lekker onbeperkt kaartje voor een maand (max 2 maanden).
Iemand ervaring? Ik zie Robin Mobile: https://www.simonly.nl/sim-only/robinmobile
Dan zat ik te denken aan 10MBIT voor 29,95 per maand, maandelijks opzegbaar...
Kun je idd een simkaart instoppen zodat de auto een eigen databundel heeft. Maar zie veelal het nut er niet van in aangezien hij dat bij mij meestal oppikt via de bluetooth van mijn telefoon en daar de audio ook langsgaat. Anders kun je gewoon inloggen op spotify in de auto en via de autodatabundel muziek luisteren.dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:43:
Wat is precies het idee met het automodem bij Volvo.
Edit: voor 27 euro en 15 euro aansluitkosten heb je een onbeperkte bij Tele2.. Misschien daarna daarop overstappen met je eigen phone
[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 14-06-2018 11:14 ]
Maar voor vakantie wil ik twee ipads en 2 telefoons connectentimmie271 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:12:
[...]
Kun je idd een simkaart instoppen zodat de auto een eigen databundel heeft. Maar zie veelal het nut er niet van in aangezien hij dat bij mij meestal oppikt via de bluetooth van mijn telefoon en daar de audio ook langsgaat. Anders kun je gewoon inloggen op spotify in de auto en via de autodatabundel muziek luisteren.
Dat berichtje kwam na dat ik de mijne plaatstedfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:14:
[...]
Maar voor vakantie wil ik twee ipads en 2 telefoons connecten
Zal even koekeloeren op het internet en anders morgen navragen bij iemand van de volvodealer.
Nee tele2 heeft een beperking van 9GB voor in de EU buiten NL...timmie271 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:12:
[...]
Kun je idd een simkaart instoppen zodat de auto een eigen databundel heeft. Maar zie veelal het nut er niet van in aangezien hij dat bij mij meestal oppikt via de bluetooth van mijn telefoon en daar de audio ook langsgaat. Anders kun je gewoon inloggen op spotify in de auto en via de autodatabundel muziek luisteren.
Edit: voor 27 euro en 15 euro aansluitkosten heb je een onbeperkte bij Tele2.. Misschien daarna daarop overstappen met je eigen phone
Tot dusver ben ik alleen RobinMobile tegengekomen (nog nooiit van gehoord) zonder EU beperking..
Tele2:
"Als je een bundel van 10GB, 20GB of Unlimited hebt, kun je per maand 9GB aan data in de EU gebruiken. Heb je deze limiet bereikt, dan ga je bijbetalen (€ 0,007 per MB). Voor datagebruik buiten de EU gelden andere tarieven. Deze vind je hier."
[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 14-06-2018 11:19 ]
Kom te weinig in het buitenland om dat op te maken per maanddfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:18:
[...]
Nee tele2 heeft een beperking van 9GB voor in de EU buiten NL...
Tot dusver ben ik alleen RobinMobile tegengekomen (nog nooiit van gehoord) zonder EU beperking..
Tele2:
"Als je een bundel van 10GB, 20GB of Unlimited hebt, kun je per maand 9GB aan data in de EU gebruiken. Heb je deze limiet bereikt, dan ga je bijbetalen (€ 0,007 per MB). Voor datagebruik buiten de EU gelden andere tarieven. Deze vind je hier."
https://support.volvocars...2b107c0a80151730105f0#all
https://support.volvocars...3ab618edec0a801517aec401a
https://support.volvocars...sensus-v4.0/en/learn.html
Hier wat linkjes (allemaal te vinden onder de 1e link) die hopelijk wat meer duidelijkheid geven over hoe het werkt. Staat vooral uitgelegd voor de nieuwe XC90 serie en later. Op de V60 zou het moeten werken als Volvo on Call beschikbaar is.. Maar in dat geval zou ik het eerst met je eigen simkaart even testen of dat werkt of niet..Uitleg over de wifi-hotspot van de V60 kan ik zo 1,2,3 niet vinden..
Dit apparaatje:timmie271 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:24:
[...]
Kom te weinig in het buitenland om dat op te maken per maandAl hou ik er dan ook wel rekening mee.
https://support.volvocars...2b107c0a80151730105f0#all
https://support.volvocars...3ab618edec0a801517aec401a
https://support.volvocars...sensus-v4.0/en/learn.html
Hier wat linkjes (allemaal te vinden onder de 1e link) die hopelijk wat meer duidelijkheid geven over hoe het werkt. Staat vooral uitgelegd voor de nieuwe XC90 serie en later. Op de V60 zou het moeten werken als Volvo on Call beschikbaar is.. Maar in dat geval zou ik het eerst met je eigen simkaart even testen of dat werkt of niet..Uitleg over de wifi-hotspot van de V60 kan ik zo 1,2,3 niet vinden..
https://support.volvocars...25eda7181c0a801516bec8f93
Zit bij mij in het dashboardkastje
Dat begrijp ik. Dat staat ook op diverse pagina's, maar ze leggen nergens uit hoe het werkt. Wat ze dus wel bij de nieuwere modellen doen... Dus daarom dat je het misschien met je eigen simkaart even kan uitproberen als dat een normale sim is. Tenzij er iemand anders hier met een V60 een simkaart erin heeft gestopt?dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:34:
[...]
Dit apparaatje:
https://support.volvocars...25eda7181c0a801516bec8f93
Zit bij mij in het dashboardkastje
Even gekeken, houdertje is leeg, maar moet een mini sim in, ik heb nanotimmie271 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:44:
[...]
Dat begrijp ik. Dat staat ook op diverse pagina's, maar ze leggen nergens uit hoe het werkt. Wat ze dus wel bij de nieuwere modellen doen... Dus daarom dat je het misschien met je eigen simkaart even kan uitproberen als dat een normale sim is. Tenzij er iemand anders hier met een V60 een simkaart erin heeft gestopt?
Edit:
Het is zelfs een normale simkaar... Groot dus...
[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 14-06-2018 12:43 ]
Heb het in mijn V40 zitten en een heel klein data abbo bij KPN afgesloten ervoor.dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:54:
[...]
Even gekeken, houdertje is leeg, maar moet een mini sim in, ik heb nano
Edit:
Het is zelfs een normale simkaar... Groot dus...
Ook de update geïnstalleerd voor RTTI (Real Time Traffic Information) en de auto maakt bij het starten connectie en ik heb internet. Ik heb een 500 MB abbo, wat voor mij genoeg is om de RTTI op te halen en zo nu en dan eens naar internet radio te luisteren. Bij een groter abbo, kun je de wifi spot aanzetten en je telefoons/tablets er verbinding mee laten maken. Ik heb nog een "oude" verbinding met "maar" een 3G modem, maar de 2018 modellen zijn inmiddels uitgerust met een 4G modem.
Kom net terug uit Ierland en had dus op de terug weg in het Verenigd Koninkrijk, dankzij de storing bij KPN geen verbinding op mijn mobiel en ook niet in de auto.
Oeee goed dat je het zegt, ik heb een V60 uit dec 2015...Rinaldootje schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:31:
[...]
Heb het in mijn V40 zitten en een heel klein data abbo bij KPN afgesloten ervoor.
Ook de update geïnstalleerd voor RTTI (Real Time Traffic Information) en de auto maakt bij het starten connectie en ik heb internet. Ik heb een 500 MB abbo, wat voor mij genoeg is om de RTTI op te halen en zo nu en dan eens naar internet radio te luisteren. Bij een groter abbo, kun je de wifi spot aanzetten en je telefoons/tablets er verbinding mee laten maken. Ik heb nog een "oude" verbinding met "maar" een 3G modem, maar de 2018 modellen zijn inmiddels uitgerust met een 4G modem.
Kom net terug uit Ierland en had dus op de terug weg in het Verenigd Koninkrijk, dankzij de storing bij KPN geen verbinding op mijn mobiel en ook niet in de auto.
Is dat dan een 3G modem?
Wat haal jij maximaal over het modem binnen?
Weleens een speedstestje gedaan?
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 15-06-2018 13:45 ]
Over het algemeen, haal ik prima muziek binnen via Tune-In.
3G kan hier in NL tot een max. speed van 7,2 Mb/s. Zou dus net voldoende moeten zijn voor één Netflix stream in HD.
Sorry, Aboforumdfrenner schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:54:
[...]
Je hebt geen toegang tot dit forum
Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
8,6 liter volgens de Board Computer op 300 km met vooral snelweg.Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen
Op de terugweg (na 155 km er op te hebben zitten) tikte ik even de 1010 km nog te gaan aan op @80 km/u. Bij 130 km/u terug naar 800 km
@Kiswum heeft op mijn verzoek het verbruik bij 80/100/120/130 (gps) genoteerd:
5,8-6,2 @ 80 km/u
5,4 @ 82 km/u achter een vrachtwagen
6,0-6,3 @ 100 km/u
7,1 @ 120 km/u
7,8 @ 130 km/u
Zie https://www.spritmonitor.de/en/detail/930918.html
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 07-05-2019 23:11 ]
En dat is benzine?!PcDealer schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:47:
[...]
Sorry, Aboforum
[...]
8,6 liter volgens de Board Computer op 300 km met vooral snelweg.
Op de terugweg (na 155 km er op te hebben zitten) tikte ik even de 1010 km nog te gaan aan op @80 km/u. Bij 130 km/u terug naar 800 km
@Kiswum heeft op mijn verzoek het verbruik bij 80/100/120/130 (gps) genoteerd:
5,8-6,2 @80 km/u
5,4 @82 km/uachter een vrachtwagen
6,0-6,3 @100 km/u
7,1 @120 km/u
7,8 @130 km/u
Zie https://www.spritmonitor.de/en/detail/930918.html
Ik denk dat er echt iets mis is met mijn D6 😂
In de stad mag ik blij zijn met 1:10, maar op de snelweg danst het verbruik bij 100km/u echt tussen de 5-8l/100km
Jup, 170 pk jonguh! Vandaag een 300.000 km sticker op de achterkant geplakt
Ik heb geen T5 of andere hoog pk-motorIk denk dat er echt iets mis is met mijn D6 😂
Stad is wel klote voor het verbruik, zie mijn eerste tankbeurt. De eerste dag meteen alle plekken in de omgeving bezochtIn de stad mag ik blij zijn met 1:10, maar op de snelweg danst het verbruik bij 100km/u echt tussen de 5-8l/100km
Ik rij in mijn omgeving meestal rond de 40 en in de directe omgeving waar het een 30 km-zone is precies dat zodat mijn automaat het tweede verzet kan vinden maar dan nog rond de volgens mij ~11/100 zit.
Optrekken: niet boven de 2.500 tpm en als het rustig is probeer ik 2.000 tpm
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 17-06-2018 00:59 ]
Wij hebben een V70 Drive (D2) uit 2012 en het viel me op dat ik nog nooit de radiatorfan heb horen blazen na een lang stuk rijden (vooral snelweg). Zelfs niet met het warme weer van afgelopen weken.
Is dit normaal?
Andere auto’s hoor ik wel flink blazen.
[ Voor 4% gewijzigd door Heijmenberg99 op 17-06-2018 14:04 ]
Ja, dat is normaal. Een grote, zware motor kan veel meer warmte produceren dan een D2. Nog belangrijker: ritten waarbij je de motor zwaar belast (ritten in de bergen, een rijstijl waarbij je lang/vaak flink wat vermogen aanspreekt), produceren veel meer hitte dan een kalme snelwegrit door de randstad waarbij de motor rustig zijn ding doet en tegelijk goed wordt gekoeld. Als een motor heet is en de auto wordt geparkeerd, is er geen actieve koeling meer. Om te zorgen dat de motor dan toch voldoende kan afkoelen, kan een auto de motor nog een tijdje nakoelen door de koelvloeistof nog een tijdje te circuleren en de ventilator ingeschakeld te houden. Pas als de motor voldoende is afgekoeld, schakelt de koeling alsnog uit.Heijmenberg99 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:00:
Ik heb even een snel vraagje.
Wij hebben een V70 Drive (D2) uit 2012 en het viel me op dat ik nog nooit de radiatorfan heb horen blazen na een lang stuk rijden (vooral snelweg). Zelfs niet met het warme weer van afgelopen weken.
Is dit normaal?
Andere auto’s hoor ik wel flink blazen.
Als de motor in je auto nooit nakoelt, betekent dat simpelweg dat daar nooit aanleiding voor is. Niets bijzonders aan de hand dus
Ooh niks om me zorgen over te makenTomatoman schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:30:
[...]
Ja, dat is normaal. Een grote, zware motor kan veel meer warmte produceren dan een D2. Nog belangrijker: ritten waarbij je de motor zwaar belast (ritten in de bergen, een rijstijl waarbij je lang/vaak flink wat vermogen aanspreekt), produceren veel meer hitte dan een kalme snelwegrit door de randstad waarbij de motor rustig zijn ding doet en tegelijk goed wordt gekoeld. Als een motor heet is en de auto wordt geparkeerd, is er geen actieve koeling meer. Om te zorgen dat de motor dan toch voldoende kan afkoelen, kan een auto de motor nog een tijdje nakoelen door de koelvloeistof nog een tijdje te circuleren en de ventilator ingeschakeld te houden. Pas als de motor voldoende is afgekoeld, schakelt de koeling alsnog uit.
Als de motor in je auto nooit nakoelt, betekent dat simpelweg dat daar nooit aanleiding voor is. Niets bijzonders aan de hand dus
Thanks voor t uitgebreide antwoord.
Deze sticker ploft binnenkort bij mij in de bus en kan dan een mooi plekje krijgen op de V90
Verwijderd
Zo heb ik ooit een eiken tafelblad van 2x1 meter achterin de V70 geschoven, was vooral toen heel blij met de automaatTomatoman schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:59:
[...]
En dat is precies waarom het wel in de V70 paste en ik de 5-serie Touring thuis heb gelaten. Uit de oude doos:
Ideaal systeem dat je de zittingen van de achterbank er uit kunt halen voor een perfect vlakke laadvloer!
Daar heb ik ook ervaring meeGet!em schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:21:
En de vooroverklapbare passagiersstoel is ook zo'n vereiste. Ooit daarmee een tweetal ikea keukenbladen vervoerd in een v40 my15.
De volgende dag heb ik met mijn vrouw van auto geruild en heb ik in haar V70 alsnog de kast opgehaald.
Dat past ook zonder een opklapbare passagiersstoel. Een automaat is dan wel handigGet!em schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:21:
En de vooroverklapbare passagiersstoel is ook zo'n vereiste. Ooit daarmee een tweetal ikea keukenbladen vervoerd in een v40 my15.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 18-06-2018 15:48 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Echter... De V60 heeft geen traditionele hoofdsteunen. Maar doorlopende hoofdsteunen.
Hoe hebben anderen dit opgelost?
Het liefst geen 50 euro per stoel... Liever wat minder...
Edit:
Ik heb deze maar even besteld:
http://www.mobilehangup.n...houder-8717953095664.html
Dit is de stoel die ik heb:

Niet echt ideaal, maar goedkoop en als het effectief werkt, prima...
[ Voor 36% gewijzigd door BlakHawk op 19-06-2018 16:29 ]
https://www.broditcenter....um=shopping&utm_campaign=
Dat hebben alle moderne Volvo's toch? C30/S60> vanaf MY2001 en de rest vanaf 2004?dfrenner schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:41:
We gaan van de zomer op vakantie met de V60 en in al onze vorige auto's paste een ipad houder perfect op de ijzeren staaf van de hoofdsteun.
Echter... De V60 heeft geen traditionele hoofdsteunen. Maar doorlopende hoofdsteunen.
Wij hebben een pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 10 Folio Case en daar moeten ze het mee doen. Ze hebben geluk dat er achter een 12v aansluiting is. Maar goed, niet nodig want het vakantie adres is binnen een half uur bereikt
Ja, plus de rest van alle Volvo's vanaf ergens in de jaren. '80PcDealer schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:04:
[...]
Dat hebben alle moderne Volvo's toch? C30/S60> vanaf MY2001 en de rest vanaf 2004?
Wij hebben een pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 10 Folio Case en daar moeten ze het mee doen. Ze hebben geluk dat er achter een 12v aansluiting is. Maar goed, niet nodig want het vakantie adres is binnen een half uur bereikt
Vaak bu'j te bang!
Ik krijg het in mijn v60 niet voor elkaar... heeft de r design nog speciale stoelen? Dacht het niet...Orion84 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:42:
Ook die kunnen gewoon omhoog om vervolgens zo’n zelfde set stalen pennen bloot te geven toch? In mijn V40 wel in elk geval.
Het is deze stoel:
Daarmee hang je ze niet aan de stoel toch?PcDealer schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:04:
[...]
Dat hebben alle moderne Volvo's toch? C30/S60> vanaf MY2001 en de rest vanaf 2004?
Nee. Ze moeten het maar gewoon vasthouden of van het uitzicht genieten zoals men vroeger pleegde te doen
http://s213.photobucket.c...media/Image047-1.jpg.html
[ Voor 29% gewijzigd door Get!em op 20-06-2018 13:53 ]
Dat ga ik vanavond eens proberen! Thanx!!!Get!em schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:42:
[afbeelding]Nooit geprobeerd, maar er schijnen al jaren release buttons in de stoel te zitten om de hoofdsteunen er af te halen.
http://s213.photobucket.c...media/Image047-1.jpg.html[afbeelding]
Vervelende is wel dat de hoofdsteun dan iets onveiliger wordt en omhoog komt.
Ik heb al wel één hangup beugel gekocht. Als dat heel erg bevalt, koop ik voor de andere stoel ook één!
Zijn 20 euro per stuk, andere oplossingen zijn al gauw duurder...
[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 20-06-2018 11:03 ]
Hier netzo. Ziet er erg strak uit moet ik zeggen: https://www.autobahn.eu/9...-sportsedan-is-officieel/PcDealer schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:51:
Nieuwsbrief ontvangen over de MY19 S60. Momenteel alleen beschikbaar als Polestar R-Design.
Ik vind hem fraai hoor, straks even bewegende beelden van de onthulling opzoeken
niet mijn auto. Sowieso vind ik het huidige design steeds duitser worden, ik begin werkelijk Saab te missen.
edit: ik zie de rode nu op autoweek - als daar Kia op had gestaan had ik het ook geloofd (op de thor lampjes na dan). gemiste kans.
[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 21-06-2018 00:03 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
T5 en T6 zijn niet Polestar Engineered maar "gewoon" R-Design", T8 wel. Als ik het goed heb begrepenPcDealer schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:51:
Nieuwsbrief ontvangen over de MY19 S60. Momenteel alleen beschikbaar als Polestar R-Design.
De regen- en lichtsensor vond ik ook ongewoon groot (tot wat ik gewend ben). Waarschijnlijk zitten er tegenwoordig nog wel andere sensoren in die deze grootte verantwoorden.
Een hoop knopjes op het stuurwiel. Persoonlijk ben ik meer gewonnen voor de knopjes voor cruisecontrol zoals in mijn V50. Al zal dit natuurlijk wel een gewenning zijn.
Dit rit op zich; het was een korte rit van 45 minuten waarbij ik wat kleine wegen heb gedaan, een stukje autostrade, wat kasseien. Motor had zeker ruimte over. Als ik maar een klein beetje het gaspedaal induwde, tikte ik al de 120 aan. Ook op de kasseien gedroeg de wagen zich rustig (zal wel mogen met dat gewicht, ik dacht een rijklaar gewicht van dik door de 2 ton).
Ik zit vol ongeduld te wachten op de nieuwe V60. Deze V90 is een zee van ruimte, maar voor mij en mijn hond is die toch "net" te groot.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Als je die rode S60 recht vanaf de achterkant ziet lijk het net een Audi A3 sedanfranssie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:00:
Ik vind het eruit zien als een aangereden dus ingedeukte V40 van 10 jaar geleden. maar dan als sedan.
niet mijn auto. Sowieso vind ik het huidige design steeds duitser worden, ik begin werkelijk Saab te missen.
edit: ik zie de rode nu op autoweek - als daar Kia op had gestaan had ik het ook geloofd (op de thor lampjes na dan). gemiste kans.
Kan zijn dat een voorganger de settings van de audio wat heeft aangepast waardoor het niet meer klinkt... Er is overigens ook keuze uit standaard/harmon&kardon/Bowers&wilkins installaties.Arator schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:36:
2 weken terug belde mijn garage me of ik geen zin had in een testrit met een V90. Dat heb ik dan eergisteren dan maar eens gaan doen. D4 automaat. Auto was uitgerust met het premium sound system, en dat vond ik tegenvallend klinken (gewoon radio : studiogesprek met muziek), kwam zeer metalig over.
De regen- en lichtsensor vond ik ook ongewoon groot (tot wat ik gewend ben). Waarschijnlijk zitten er tegenwoordig nog wel andere sensoren in die deze grootte verantwoorden.
Een hoop knopjes op het stuurwiel. Persoonlijk ben ik meer gewonnen voor de knopjes voor cruisecontrol zoals in mijn V50. Al zal dit natuurlijk wel een gewenning zijn.
Dit rit op zich; het was een korte rit van 45 minuten waarbij ik wat kleine wegen heb gedaan, een stukje autostrade, wat kasseien. Motor had zeker ruimte over. Als ik maar een klein beetje het gaspedaal induwde, tikte ik al de 120 aan. Ook op de kasseien gedroeg de wagen zich rustig (zal wel mogen met dat gewicht, ik dacht een rijklaar gewicht van dik door de 2 ton).
Ik zit vol ongeduld te wachten op de nieuwe V60. Deze V90 is een zee van ruimte, maar voor mij en mijn hond is die toch "net" te groot.
Dat ding tegen de voorruit geplakt is ook belachelijk groot idd, maar je went er wel aan. Er zitten inderdaad alles camera's en dergelijke in met wat computertjes waardoor ie zo groot is.
En toch zijn het maar 7 knopjes per kant. Heb je die van de MB S-klasse al wel eens gezien
Maar denk dat het vooral gewenning zal zijn. Links is compleet CC en rechts is audio/volumebediening en eventuele info display van de klokkenwinkel.
Auto weegt rijklaar (schrik niet) maar 1733kg
Een V90 D5 AWD inscription volledig aangekleed weegt 1817kg rijklaar. Alleen de XC90's komen boven de 2ton uit met het rijklaar gewicht.
Met de Harman Kardon?Knul schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:47:
Studiogeluid uitzetten, dan klinkt het geluid echt prima. Was tenminste zo in de XC60 met premium sound system.
Waar zit die optie?
Wtf..Get!em schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:42:
Nooit geprobeerd, maar er schijnen al jaren release buttons in de stoel te zitten om de hoofdsteunen er af te halen.
http://s213.photobucket.c...media/Image047-1.jpg.html
Het is echt zo!

In mijn stoel zitten ze hier:

Dat is veel te zwaar voor de Nederlandse markt. En slechts zo'n klein verschil met de S90.. big mistake..timmie271 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:14:
[...]
Een V90 D5 AWD inscription volledig aangekleed weegt 1817kg rijklaar. Alleen de XC90's komen boven de 2ton uit met het rijklaar gewicht.
[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 21-06-2018 21:08 ]
Of de S90 is gewoon te zwaarGAIAjohan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:55:
[...]
Dat is veel te zwaar voor de Nederlandse markt. En slechts zo'n klein verschil met de S90.. big mistake..
[ Voor 26% gewijzigd door timmie271 op 21-06-2018 21:12 ]
Je bedoelt de S60 neem ik aan. Die is met 17xxkg inderdaad veel te zwaar, zeker voor de Nederlandse markt..
1500kg leeg zou oké zijn 16xx niet.
Een S90 D5 AWD inscription full option weegt rijklaar 1798kg..... dus dan valt de V90 nog best mee...GAIAjohan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:15:
[...]
Je bedoelt de S60 neem ik aan. Die is met 17xxkg inderdaad veel te zwaar, zeker voor de Nederlandse markt..
1500kg leeg zou oké zijn 16xx niet.
Hmm k dacht continu dat je het over de S60 had die 17xxkg zou zijn.. ik heb het iig nergens over de S90 of V90. Die mogen gewoon zwaarder zijntimmie271 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:18:
[...]
Een S90 D5 AWD inscription full option weegt rijklaar 1798kg..... dus dan valt de V90 nog best mee...
Het ging over de V90GAIAjohan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:22:
[...]
Hmm k dacht continu dat je het over de S60 had die 17xxkg zou zijn.. ik heb het iig nergens over de S90 of V90. Die mogen gewoon zwaarder zijn
Denk dat je toen de S60 bedoelde.
Kon hem al niet vindenKnul schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:41:
[...]
Was bij het nieuwe model XC60 (vanaf 2017), jij hebt toch een V60 D6? Die heeft die optie niet.
Wat ik ook niet kan vinden is deze "knop"
Maar die stoel ziet er ook anders uit en ik kan ook niets erover terugvinden in de handleiding.GAIAjohan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:55:
[...]
Wtf..
Het is echt zo!
[afbeelding]
In mijn stoel zitten ze hier:
[afbeelding]
[...]
Dat is veel te zwaar voor de Nederlandse markt. En slechts zo'n klein verschil met de S90.. big mistake..
Ik heb deze stoel:

Iemand anders met deze stoel die het wel voor elkaar krijgt?
Weet nog steeds niet of de betreffende V60 het heeft, maar m'n vader heeft dus een V60 D6 gekocht. Modeljaar 2014, aardig in de opties en cognackleur leer. Leuk ding, zal foto's maken als ik er een keer weer benKnul schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:27:
Heeft iedere V60 D6 eigenlijk On Call? M'n vader is naar een D6 aan het kijken, maar het staat er niet expliciet bij. Lijkt me toch wel handig ivm de elektrische range.
Is een optie en niet te combineren met een warmtewerende voorruit.Knul schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:51:
[...]
Weet nog steeds niet of de betreffende V60 het heeft, maar m'n vader heeft dus een V60 D6 gekocht. Modeljaar 2014, aardig in de opties en cognackleur leer. Leuk ding, zal foto's maken als ik er een keer weer ben
Met de range maakt het niet zo veel uit, met het laden aan laadpalen wel, je ziet actief wanneer hij klaar is.Knul schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:27:
Heeft iedere V60 D6 eigenlijk On Call? M'n vader is naar een D6 aan het kijken, maar het staat er niet expliciet bij. Lijkt me toch wel handig ivm de elektrische range.
Volgens mij is de optie "sensus connect" vereist.
Edit:
Of toch niet: http://esd.volvocars.com/...ochures/NL/V60_PIH_NL.pdf
Niet helemaal duidelijk waar het allemaal onderdeel van is...
In ieder geval van het hybrid technology pack.
Als je actief elektrisch wil gaan rijden is het wel een must, vooral als het kouder wordt.
Beneden de 15 graden moet je hem even voorverwarmen via de app, anders rijd je de eerste kilometers op het dieselblok weg.
Je kan het ook via het dashboard op standaard tijden instellen, maar dan moet je rond dezelfde tijden weggaan.
Volgens mij zijn er redelijk veel modellen met dat pack afgeleverd.Knul schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:36:
Ahja, hij gaat stipt elke dag rond dezelfde tijd van huis weg, dus da's niet zo'n probleem.
Het is toch wel handig hoor. Volvo on call kost na de eerste 3 jaar 39 euro per jaar. MAar zit een hele rittenregistratie bij, parkeerklimatisering (ook airco in de zomer). op afstand vergrendelen en ontgrendelen. Je krijgt ook een berichtje als je de auto bent vergeten op slot te doen, of als het alarm afgaat.
Dat had ik laatst, kinderen in de auto gelaten en de appie in. Opeens een berichtje, het alarm van uw Volvo is zojuist afgegaan.
Even een rondleiding door Volvo On Call:
Hoofdscherm:
Tabblad start

Start -> Parkeerverwarming:

Start -> Portieren en sloten:

Start -> Actieradius brandstof:

Start -> Actieradius Accu:

Tabblad Kaart:

Tabblad Auto:

Auto -> Rijlogboek

Ingezoomd op een rit:

Auto -> Onderhoud

Je ziet bij laden ook terug hoe laat hij klaar is:
Dit is alleen zo als het een automaat is. Daar kwam ik afgelopen zomer achter - een collega van me heeft een S60 handgeschakeld. Hij heeft die optie niet, waar ik (T4 automaat) dat dus wel heb. Hij is het zelfs nog bij de dealer gaan vragendfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:28:
[...]
parkeerklimatisering (ook airco in de zomer).
Verder ben ik met je eens dat On Call absoluut zijn geld waard is. Ik heb het gratis en als de 3 jaar erop zitten ben ik ook al aan een nieuwe auto toe, maar anders had ik het er graag voor neergeteld.
Oh dat wist ik niet...AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:08:
[...]
Dit is alleen zo als het een automaat is. Daar kwam ik afgelopen zomer achter - een collega van me heeft een S60 handgeschakeld. Hij heeft die optie niet, waar ik (T4 automaat) dat dus wel heb. Hij is het zelfs nog bij de dealer gaan vragen![]()
Verder ben ik met je eens dat On Call absoluut zijn geld waard is. Ik heb het gratis en als de 3 jaar erop zitten ben ik ook al aan een nieuwe auto toe, maar anders had ik het er graag voor neergeteld.
Maar idd, top optie!
timmie271 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:14:
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
In de nieuwsbrief wordt alleen over de R-Design gesproken in T8 uitvoering.Reinier schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:23:
[...]
T5 en T6 zijn niet Polestar Engineered maar "gewoon" R-Design", T8 wel. Als ik het goed heb begrepen
Verder vind ik het slecht opgezet vanwege de eerste twee alinea's die exact hetzelfde weergeven:T8 POLESTAR ENGINEERED
Polestar Engineered voegt prestatie bevorderende componenten toe aan het chassis en de krachtige T8 Twin Engine motor. Polestar gebruikt hiervoor componenten van ’s werelds bekendste bedrijven voor performance parts; Öhlins en Brembo. Dit, samen met unieke design details, aangepaste rij-instellingen en motoroptimalisatie naar 405 pk (298 kW) / 670 Nm geeft de S60 T8 Twin Engine R-Design Polestar Engineered uitstekende prestaties.
DE NIEUWE VOLVO S60
GEEFT RIJDEN EEN NIEUWE DEFINITIE
De nieuwe Volvo S60 R-Design is gemaakt voor puur rijplezier. Strakke lijnen, robuuste schouders en uitgebalanceerde proporties geven de sedan een atletisch karakter. De dynamische rijeigenschappen zorgen voor een zelfbewuste uitstraling. De S60 R-Design geeft rijden een nieuwe definitie.
R-DESIGN
Als u van autorijden houdt spreekt de S60 R-Design u meteen aan. Neem plaats in de nieuw ontwikkelde, voorgevormde contourstoel en u wordt omringd door expressieve interieurdetails. Het exterieur valt op door de grille in hoogglans zwart, dubbele uitlaateindpijpen en opvallende R-Design lichtmetalen velgen.
De rijeigenschappen zijn subliem, het chassis heeft de juiste balans tussen dynamiek en comfort en is instelbaar op uw persoonlijke voorkeur met diverse drive modi.
De S60 R-Design is gemaakt voor ultiem rijplezier.
Oeh, meteen kijken!Reinier schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:11:
@PcDealer je hebt gelijk, maar hij komt ook onder andere als T5 en T6. De T5 zit al in de configurator.
Hier zit ook de scandinavian line op, dus volvo on call.
Begrijp ik het nou goed dat de dealer dit moet activeren? Ik krijg ook geen registratie mail als ik mij in de app registreer.
Ik was ook benieuwd of er een aantal opties te unlocken zijn. Zoals bijvoorbeeld dab is voorbereid, maar werkt niet.
Voorbereid is alleen de voorbereiding, niet de DAB optie...KappeNou schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 01:32:
Ik was ook benieuwd of er een aantal opties te unlocken zijn. Zoals bijvoorbeeld dab is voorbereid, maar werkt niet.
Dat begrijp ik.PcDealer schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 01:45:
[...]
Voorbereid is alleen de voorbereiding, niet de DAB optie...
De vraag is dan ook zijn voorbereide opties bij volvo te activeren zonder de dealer in te schakelen.
Ik heb dat ook een keer gevraagd bij de dealer voor mijn V40 (handgeschakeld). Reden was dat de auto niet kon zien in welke versnelling de auto stond en dus de motor niet kon starten.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:08:
[...]
Dit is alleen zo als het een automaat is. Daar kwam ik afgelopen zomer achter - een collega van me heeft een S60 handgeschakeld. Hij heeft die optie niet, waar ik (T4 automaat) dat dus wel heb. Hij is het zelfs nog bij de dealer gaan vragen
Toen ik daarop reageerde met "hij geeft tijdens het rijden zelfs op het dashboard aan welke versnelling ik gebruik", wist de dealer het even ook niet meer.
Wel jammer dat het niet kan, want dat zwarte leer wat ik heb wordt gloeiend heet!
Ja de dealer zal de oude bestuurder moeten verwijderen en een nieuwe code genereren. Die code kun jij in de app gebruiken en dan ben jij gelinkt aan de auto.KappeNou schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 01:32:
Hoi! Hier niet echt een volvo rijder, maar mijn vriendin sinds een week wel. Gedwongen rij ik nu best vaak in een fijne osmium grey v40 d3 geartronic business sport
Hier zit ook de scandinavian line op, dus volvo on call.
Begrijp ik het nou goed dat de dealer dit moet activeren? Ik krijg ook geen registratie mail als ik mij in de app registreer.
Heb het vorige maand zelf ook gedaan
De motor wordt bij mij ook niet gestart hoor...PdeBie schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:34:
[...]
Ik heb dat ook een keer gevraagd bij de dealer voor mijn V40 (handgeschakeld). Reden was dat de auto niet kon zien in welke versnelling de auto stond en dus de motor niet kon starten.![]()
Toen ik daarop reageerde met "hij geeft tijdens het rijden zelfs op het dashboard aan welke versnelling ik gebruik", wist de dealer het even ook niet meer.
Wel jammer dat het niet kan, want dat zwarte leer wat ik heb wordt gloeiend heet!