Hou maar een max aan van 1:14 zoals sommigen al aangeven hierboven
De huurauto MY2018 bij mijn stage staat zelf 1:9/1:10 (niet erg representatief maar toch).
dfrenner schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:36:
[...]
Nice, ik kan niet wachten tot de zomervakantie, ik wil testen wat hij kan!!!!
Duitsland uiteraard....
Tot nu toe niet verder gekomen dan 180....
Wat je wel merkt bij de D6 is dat hij als een gek sprint naar de 150km/h en vanaf 150 merk je een achteruitgang in vermogen. Ik denk dat de elektrische ondersteuning vanaf 150 wordt afgeschakeld.
Beetje oppassen nu, niemand heeft er wat aan als ik mijn rijbewijs nu kwijtraak (ivm vakantie).
Klopt tussen de 150 en 160 word de elektromotor geleidelijk uitgeschakeld en moet de brandstofmotor het helemaal zelf doen.... Heb het zelf ook al diverse keren gemerkt bij even het gaspedaal vloeren tot de 180 (blijft Nederland hé

)
Dan bedoel je wel de D5 zonder elektromotor en
geknepen dikke 5 cyl.

Er is ook een PHEV geweest van de D5 na de facelift, daarvoor was het inderdaad een gewone dikke diesel.
GAIAjohan schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:18:
Even een vraag over DSTC. Ik heb hem zien knipperen toen ik laatst door knp Grijsoord reed (vanaf de A12 richting West, de A50 richting Eindhoven). Is een mooie S-bocht.
Ik had inderdaad het idee dat ik iets onderstuur had, maar merkte niet heel veel van de ingreep, zoals bv bij ABS wel zo is..
Grijpt de auto al echt in bij een knipperend lampje?
Want als dat zo is vind ik de limiet wel vrij snel aanwezig.. bovendien heb ik het gevoel dat ik daar al vaker sneller doorheen ben gegaan zonder probleem. Bandjes vóór hebben nog 5mm over, en de auto hing ook niet op 1 oor.
Hij houd zoals ze hierboven al zeggen vermogen in inderdaad of sturen het vermogen naar de band met de meeste grip. Echter vind ik dat die volvo's sowieso al wat sneller spinnen als het aan mij ligt

Heb zelf ook vaak genoeg spinnende banden op snelheid als de voorkant het kort niet meer houd of ietsje losser komt door een heuveltje.. Zelf vaak genoeg ingrepen gehad met de XC90 T8, omdat de elektronische achterwielaandrijving te laat bijspringt.. En het is geen pretje om met 2300kg even de bocht door te schuiven
Zie dat DTSC lampje veelste vaak in wat voor auto ik ook rij

ABS daarentegen krijg ik gelukkig bijna nooit mee te maken
[
Voor 30% gewijzigd door
timmie271 op 06-06-2018 11:49
]