Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:58
Sinds 3 weken nu de V40 in mijn bezit, en ik hekel me aan 1 puntje en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb de automatische deurvergrendeling aangezet, zodra ik ga rijden springen alle deuren op slot. Dit is top.

Nu zodra ik uitstap, blijven alle portieren gesloten behalve als je deze vanuit binnen opent. Nu leg ik altijd een tas op de achterbank en moet ik bij het uitstappen elke keer op de afstandsbediening drukken om 'alle' portieren te ontgrendelen. Hier irriteer ik mij mateloos aan en ik wil eigenlijk dat zodra ik mijn deur open, alle deuren opengaan.

Ik heb de dealer gemailed, maar deze gaf aan dat dat niet kan?!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Landon schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:51:
Sinds 3 weken nu de V40 in mijn bezit, en ik hekel me aan 1 puntje en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb de automatische deurvergrendeling aangezet, zodra ik ga rijden springen alle deuren op slot. Dit is top.

Nu zodra ik uitstap, blijven alle portieren gesloten behalve als je deze vanuit binnen opent. Nu leg ik altijd een tas op de achterbank en moet ik bij het uitstappen elke keer op de afstandsbediening drukken om 'alle' portieren te ontgrendelen. Hier irriteer ik mij mateloos aan en ik wil eigenlijk dat zodra ik mijn deur open, alle deuren opengaan.

Ik heb de dealer gemailed, maar deze gaf aan dat dat niet kan?!
Nee, dat kan helaas niet. Alleen de portieren die van binnenuit opengedaan worden worden ontgrendeld.

Ik heb het zelfde maar dan met een tas in de kofferbak. Je went er vrij snel aan om op dat knopje te drukken als je uitstapt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Landon
Mx. Alba schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Nee, dat kan helaas niet. Alleen de portieren die van binnenuit opengedaan worden worden ontgrendeld.

Ik heb het zelfde maar dan met een tas in de kofferbak. Je went er vrij snel aan om op dat knopje te drukken als je uitstapt.
Toch bizar dat dit niet kan? Dit is gewoon iets omprogrammeren naar mijn idee, aangezien het wel kon op mijn Seat Ibiza uit 2016 8)7

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Landon schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:53:
Toch bizar dat dit niet kan? Dit is gewoon iets omprogrammeren naar mijn idee, aangezien het wel kon op mijn Seat Ibiza uit 2016 8)7
Tja, het is een security feature. Op zich is het wel zo veilig dat alleen deuren die je nodig hebt open gaan. Soms een beetje onhandig - maar veiligheid is per definitie soms een beetje onhandig. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mx. Alba schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Klopt, maar dat red je dus alleen maar als je rekening houdt met de mogelijkheden en beperkingen van je voertuig. En verder heeft een leaserijder geen enkele incentive om dat ook daadwerkelijk te doen... Jij en ik zouden dat wel doen, de meesten echter niet. Zo zijn er mensen die na 4 jaar hun Foutlander PHEV weer inleveren met de oplaadkabel nog nieuw in de verpakking...

Voorbeeldje... Ik heb 4 jaar Prius gereden en reed er gemiddeld 1:20 mee. Maar als je bij leasemaatschappijen navraagt wat die auto's gemiddeld rijden, dan komen ze met 1:16. Het is mij één keer gelukt om met die Prius gemiddeld 1:16 te rijden op een tank en dat was op een vakantierit naar Frankrijk, vol beladen, dakkoffer op het dak, en lekker trappen op de Franse autoroute du soleil... Maar kennelijk rijdt bijna heel leasend Nederland standaard zo. Dat is dan nog een niet-plug-in hybrid, waarbij laadgedrag dus geen invloed heeft. Dan rijdt men dus met zo'n Foutlander gemiddeld 1:10 omdat men 'm nooit oplaadt. Maar ondertussen wel lekker bijtellingsvoordeel trekken.
Ik ben ook leaserijder en met route Zoetermeer-Leiden is een drama. Veel file en als het doorrijdt van stoplicht naar stoplicht.

Mijn 308 ecodiesel haalde 7,4l per 100km, door het continue optrekken en remmen.
Daar is een PHEV wel degelijk in zijn voordeel, door het regereren van remkracht en deze bij optrekken weer gebruiken. Het is écht de D6 die het onzuinig maakt.

Als ik in powermode vol gas geen haal ik 1:5. Daarom zou een D2 of max D3 in combinatie met een PHEV geweldig zijn.

Ik vind het jammer dat Volvo van de diesel phev af is gestapt.

Best of both worlds, zuinig op de snelweg en accu in de stad is een ideale combi. Veel beter dan benzine phev's of benzine hybrides.

Youtube: DashcamNL

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dfrenner schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Ik ben ook leaserijder en met route Zoetermeer-Leiden is een drama. Veel file en als het doorrijdt van stoplicht naar stoplicht.

Mijn 308 ecodiesel haalde 7,4l per 100km, door het continue optrekken en remmen.
Daar is een PHEV wel degelijk in zijn voordeel, door het regereren van remkracht en deze bij optrekken weer gebruiken. Het is écht de D6 die het onzuinig maakt.

Als ik in powermode vol gas geen haal ik 1:5. Daarom zou een D2 of max D3 in combinatie met een PHEV geweldig zijn.

Ik vind het jammer dat Volvo van de diesel phev af is gestapt.

Best of both worlds, zuinig op de snelweg en accu in de stad is een ideale combi. Veel beter dan benzine phev's of benzine hybrides.
Daar ben ik het mee eens. Maar dan nog valt of staat de zuinigheid van een hybride, en vooral de zuinigheid van een plug-in hybride, met de zwaarte van de rechtervoet van de bestuurder. Een bestuurder die zich een klein beetje in de technologie verdiept en rekening houdt met de sterke en zwakke kanten van het hybride-systeem van zijn auto rijdt vele malen zuiniger dan iemand die nonchalant door het verkeer knalt met z'n leasebak. Laat staan iemand die z'n plug-in nauwelijks oplaadt omdat dat zo'n gedoe is en de fossiele brandstof toch ook "gratis" is.

• BlakHawk
Mx. Alba schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:21:
[...]

Daar ben ik het mee eens. Maar dan nog valt of staat de zuinigheid van een hybride, en vooral de zuinigheid van een plug-in hybride, met de zwaarte van de rechtervoet van de bestuurder. Een bestuurder die zich een klein beetje in de technologie verdiept en rekening houdt met de sterke en zwakke kanten van het hybride-systeem van zijn auto rijdt vele malen zuiniger dan iemand die nonchalant door het verkeer knalt met z'n leasebak. Laat staan iemand die z'n plug-in nauwelijks oplaadt omdat dat zo'n gedoe is en de fossiele brandstof toch ook "gratis" is.
Daar kan de fabrikant ook nog wel iets aan veranderen overigens.
Volgens mij doet de V60 enkel regenereren als het rempedaal wordt aangetikt. Dat vind ik jammer, bij gas los had dat ook wel iets forser gemogen.

Je moet het rempedaal heel licht aantikken en dan gaat hij wat afremmen op de elektromotor, die de energie weer opslaat in de accu.

De nieuwere EV's hebben een zogenaamd e-pedaal

Zoals de leaf:
http://www.amt.nl/technie...-pedaal-mogelijk-10155150

Dan ga je natuurlijk veel meer van je kracht regenereren.

Vanochtend heb ik 5,1kWh verbruikt en 1 kWh teruggewonnen, dit had met een e-pedal veel meer kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 14-05-2018 15:06 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat is wel jammer inderdaad. De amerikaanse Ford Fusion (hier: Mondeo) hybride (niet stekkerhybride), had met 1km heuvel af, zijn accu al weer opgeladen. Netto effect was dat ik 20 mijl electrisch kon rijden in een hybride die NIET opgeladen hoefde te worden. Gas los was voldoende om op te laden.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:49
Hoi allemaal, toch maar eens een post hier:

Ik en mijn vrouw zijn op zoek naar een nieuwe auto en neigen heel erg naar de Volvo V40 (2012/13/14) T3 of T4. Keuze is grotendeels gebaseerd op de goede stoelen en de standaard lendesteunen (heeft mijn vrouw veel baat bij) We hebben al wel eens proefzitjes gedaan bij de Volvo dealer en zij was enthousiast. Next step: proefrijden. Nu de volgende vragen waar jullie misschien mee kunnen helpen:
- Zijn er specifieke aandachtspunten voor dit model (roest, betrouwbaarheid?) Ik heb een terugroep actie voor de 1.6 turbo gezien, dus daar zal ik op letten.
- Is er veel verschil in rijbeleving tussen de T3 en T4? Ik zag dat koppel hetzelfde is, maar het vermogen bij de T4 hoger ligt.
- Zijn er volgens jullie essentiele accesoires die eigenlijk niet mogen ontbreken?
- Is het makkelijk parkeersensoren voor te laten in bouwen? Kan dat gewoon plug en play op het systeem voor achter? Lijkt me erg makkelijk, gezien het gebrek aan parkeerruimte in onze straat.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 14:16
Ik reageer alleen op je laatste vraag:

Ik heb bij de dealer toen ik de auto kocht achteraf park assist (automatisch inparkeren) laten inbouwen. Dit met de reden dat sensoren voor geen optie is. Maar als je park assist besteld je dus sensoren voor erbij krijgt. Was uit mn hoofd iets van 1000 euro volgens mij.

Dit was in 2015, dus het kan goed zijn dat dat inmiddels anders is :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

caspervc schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:21:

Ik en mijn vrouw zijn op zoek naar een nieuwe auto en neigen heel erg naar de Volvo V40 (2012/13/14) T3 of T4. Keuze is grotendeels gebaseerd op de goede stoelen en de standaard lendesteunen (heeft mijn vrouw veel baat bij) We hebben al wel eens proefzitjes gedaan bij de Volvo dealer en zij was enthousiast.
- Zijn er volgens jullie essentiele accesoires die eigenlijk niet mogen ontbreken?
Geen accesoires, maar opties die er dus al in kunnen zitten en redelijk handig zijn:

- Passagiersstoel:
--Airbag uit te zetten en ISOfix bevestiging (indien relevant?)
--Zitting kantelbaar (is een aparte optie en zit niet in alle!)
--Leuning neerklapbaar (handig voor ikea vervoer, max lengte te vervoeren gaat dan naar 2.70m)
-Kofferbak
--Reservewiel of reparatiesetje: is afhankelijk van tank, uitlaatsysteem of deze ruimte er is.
--12v aansluiting in kofferbak (is er standaard niet, maar is wel een optie). Deze optie geeft je tevens makkelijker de mogelijkheid een eventuele subwoofer aan te sluiten.
- Audio systeem - bij premium heb je kans dat deuren gaan meetrillen/resoneren.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dfrenner schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:05:
[...]

De nieuwere EV's hebben een zogenaamd e-pedaal

Zoals de leaf:
http://www.amt.nl/technie...-pedaal-mogelijk-10155150

Dan ga je natuurlijk veel meer van je kracht regenereren.

Vanochtend heb ik 5,1kWh verbruikt en 1 kWh teruggewonnen, dit had met een e-pedal veel meer kunnen zijn.
Zo werkt het natuurlijk niet, uitrollen is een andere manier om je energie te gebruiken en efficiënter dan terugwinnen. ( want conversie verliezen )
Alleen als je zo rijdt dat je moet remmen op je schijven ipv. op regenereren kost het je echt energie. Omdat de V60 alleen op de achterwielen regeneratief kan remmen kan ik me voorstellen dat je er niet erg agressief mee kan regenereren, aangezien je maar beperkt kan remmen met je achterwielen zonder in gevaarlijke situaties terecht te komen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
- Is het makkelijk parkeersensoren voor te laten in bouwen? Kan dat gewoon plug en play op het systeem voor achter? Lijkt me erg makkelijk, gezien het gebrek aan parkeerruimte in onze straat.
Dat kan, wat afdekplaatjes in de voorbumper wisselen, sensor er in en kabel naar achteren trekken, daar prik je hem op de unit voor de achterste sensoren.

• caspervc
Get!em schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Geen accesoires, maar opties die er dus al in kunnen zitten en redelijk handig zijn:

- Passagiersstoel:
--Airbag uit te zetten en ISOfix bevestiging (indien relevant?)
--Zitting kantelbaar (is een aparte optie en zit niet in alle!)
--Leuning neerklapbaar (handig voor ikea vervoer, max lengte te vervoeren gaat dan naar 2.70m)
-Kofferbak
--Reservewiel of reparatiesetje: is afhankelijk van tank, uitlaatsysteem of deze ruimte er is.
--12v aansluiting in kofferbak (is er standaard niet, maar is wel een optie). Deze optie geeft je tevens makkelijker de mogelijkheid een eventuele subwoofer aan te sluiten.
- Audio systeem - bij premium heb je kans dat deuren gaan meetrillen/resoneren.
Super, hier heb ik wat aan! Vooral die kantelbare zitting en de isofix op de voorstoel zijn nuttig :)
En hoe herken ik het premium audiosysteem?

En verder is de 1.6 T3/4 dus een goede motor? Geen olieverbuik en distributiedrama's?

[ Voor 4% gewijzigd door caspervc op 15-05-2018 16:08 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

caspervc schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:07:
[...]

En hoe herken ik het premium audiosysteem?
Als de verkoper er niet mee adverteert en het zit er wel in, zou ik die verkoper al niet vertrouwen op zn kennis :P

Serieus: premium is surround, en heeft een middenspeaker, midden bovenop het dashboard. Normaal of HighPerformance heeft dat niet. Via de knop SOUND, kun je eventueel nog zien of je een SURROUND setting hebt bij premium.
En verder is de 1.6 T3/4 dus een goede motor? Geen olieverbuik en distributiedrama's?
Heb nu zelf de T3 in een V60, rijdt prima, en dat op een zwaardere auto. Kon zelf bij aankoop geen drama's vinden op internet, en meestal worden die breed uitgemeten als ze er wel zijn.

Verbruik is wel erg afhankelijk van je voetjes. Maar in principe kun je hem ook rustig rijden in lagere toeren, zonder heel veel kracht in te leveren bij comfortabel rijden. Om je PKtjes aan te spreken en een beetje pittig te rijden jaag je hem gewoon even de toeren in, maar verbruik stijgt navenant.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Dat heeft echt aan jouw rechtervoet gelegen en niet aan het optrekken en remmen hoor ;) Ik heb datzelfde stuk jaren met een Golf 1.2TSi gereden en deed er zonder problemen 1:16 en met een V40 D4 zelfs 1:20. De 1.2 110pk 308 met 5bak waar ik een kleine 6000km mee heb gereden stond zelfs op 6.44/100.

Ik mis vooral de motor uit de V40 nog elke dag. Vooral op lange ritten was het ding echt heel fijn, weinig toeren, lekker stil en vooral een enorme actieradius. Vooral de combinatie van kracht en zuinigheid is echt heel fijn. Het enige jammere was dat hij niet echt bepaald stil was stationair..

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025

Ik en mijn vrouw zijn op zoek naar een nieuwe auto en neigen heel erg naar de Volvo V40 (2012/13/14) T3 of T4. Keuze is grotendeels gebaseerd op de goede stoelen en de standaard lendesteunen (heeft mijn vrouw veel baat bij) We hebben al wel eens proefzitjes gedaan bij de Volvo dealer en zij was enthousiast. Next step: proefrijden. Nu de volgende vragen waar jullie misschien mee kunnen helpen:
- Zijn er specifieke aandachtspunten voor dit model (roest, betrouwbaarheid?) Ik heb een terugroep actie voor de 1.6 turbo gezien, dus daar zal ik op letten.
- Is er veel verschil in rijbeleving tussen de T3 en T4? Ik zag dat koppel hetzelfde is, maar het vermogen bij de T4 hoger ligt.
Over de parkeersensoren, ik heb vorige week sensoren in laten bouwen bij een v60 waar al sensoren achter in zaten. Kosten waren 700 euro. Ging heel makkelijk.
Alleen een camera achter is achteraf lastig omdat je daar een voorbereiding vanaf fabriek nodig hebt. Zou je dat willen dan moet het er al op zitten.

Over het verschil tussen de t3 en t4.
Het zijn dezelfde motoren welke bij de t3 meer geknepen is dan bij de t4. De t4 is ook geknepen.
De t4 verbruikt meer dan de t3.

Ik heb zelf een t3 welke zelfs met een zwaardere v60 prima voldoet.

Voor 995 euro kun je hem bij Volvo laten chiptunen met behoud van garantie (polestar). De t3 gaat daarmee naar t4 waarden (180pk) terwijl die wel zuiniger blijft.
Dat leek mij de mooiste manier om naar de 180 pk te gaan.

Overigens gaat een t4 naar 200 pk.

Leica MM + Sony A9

• caspervc
@RobertJRB Ah oke. Dankjewel!

Camera achter zit op bijna alle v40's, alleen sensoren voor niet. Dat lijkt ons erg handig. Kijken of ik dat er bij kan onderhandelen. En helder, het verhaal van de T3/4 en chiptuning. Is een T2 ook te chiptunen naar deze waarden? Want dan kan het wel interessant zijn een nieuwere / luxere T2 te nemen en deze naar 150/180pk te laten brengen.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

caspervc schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:55:

Camera achter zit op bijna alle v40's, alleen sensoren voor niet. Dat lijkt ons erg handig. Kijken of ik dat er bij kan onderhandelen. En helder, het verhaal van de T3/4 en chiptuning. Is een T2 ook te chiptunen naar deze waarden? Want dan kan het wel interessant zijn een nieuwere / luxere T2 te nemen en deze naar 150/180pk te laten brengen.
Polestar tuning

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Over de parkeersensoren, ik heb vorige week sensoren in laten bouwen bij een v60 waar al sensoren achter in zaten. Kosten waren 700 euro. Ging heel makkelijk.
Alleen een camera achter is achteraf lastig omdat je daar een voorbereiding vanaf fabriek nodig hebt. Zou je dat willen dan moet het er al op zitten.
Hebben ze bij http://volvotech.eu/ geen cameraset voor je?

• jadjong
  • Niet online
Die van Volvotech doet precies hetzelfde en kost nog niet eens de helft, wel zelf inbouwen.

• RobertJRB
Hermarcel schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Hebben ze bij http://volvotech.eu/ geen cameraset voor je?
Ja die zou wel kunnen mocht ik het ooit gaan echt gaan missen. Tot nu toe zijn alleen de sensoren prima.

Leica MM + Sony A9

• RobertJRB
caspervc schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:55:

In de bovenstaande link van polestar zie ik geen T2 staan. Denk dus niet dat dat kan.

Je hebt ook andere tuners waaronder Heico.

https://www.heicosportiv....pgrade/produktdetail/2899

Kost wel 1800 euro maar dan gaat de T2 van 122 pk naar 190 pk.

Leica MM + Sony A9

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RobertJRB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:24:
[...]

In de bovenstaande link van polestar zie ik geen T2 staan. Denk dus niet dat dat kan.

Je hebt ook andere tuners waaronder Heico.

https://www.heicosportiv....pgrade/produktdetail/2899

Kost wel 1800 euro maar dan gaat de T2 van 122 pk naar 190 pk.
Ik kan me niet voorstellen dat dat gezond is voor de auto. Die is gebouwd om de belasting te verwerken bij 120 pk. Tuurlijk zit daar een veiligheidsmarge op, maar die marge is niet bijna 200%.
Bij een significant groter vermogen heb je doorgaans onder meer andere zuigers, remmen, schokbrekers, vering en assen nodig. Dat kan nooit bij die 1800 inbegrepen zitten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• RobertJRB
AllSeeyinEye schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat dat gezond is voor de auto. Die is gebouwd om de belasting te verwerken bij 120 pk. Tuurlijk zit daar een veiligheidsmarge op, maar die marge is niet bijna 200%.
Bij een significant groter vermogen heb je doorgaans onder meer andere zuigers, remmen, schokbrekers, vering en assen nodig. Dat kan nooit bij die 1800 inbegrepen zitten.
Ik zou het persoonlijk ook niet doen.

Leica MM + Sony A9

• caspervc
Ik ook niet, was wel benieuwd. Ga denk ik op zoek naar een T3, misschien een T4 met als we er tegenaan lopen. T2 lijkt me magertjes. Heb nu een 120pk 1.6 (non turbo) op 1250 kg. Vind dat ie vaak toch erg moet werken bij bijv. invoegen etc. Turbo motoren zijn wel soepeler, maar iets meer pk's mag wel :)

Maar aan de andere kant: ik kan me bedenken dat een T2/3/4 gewoon dezelfde auto is. Zelfde blok, zuigers, remmen, schokbrekers, vering en assen (goedkoop produceren) en dat die motoren softwarematig aangepastzijn. T is niet voor niets dat volvo zelf ook blijkbaar een T3 naar t vermogen van een T4 laat tunen etc.
De verschillen zitten dan puur in een geknepen motor en misscihen de standaarduitrusting?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Waarom zou je als volvo zijnde 3 verschillende motoren maken (extra kosten vanwege extra design issues, extra lijnen in je motor fabriek etc etc) als je hetzelfde kunt bewerkstelligen met 1 type motor en andere software?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06
Bij de D2 en D3 (2 liter blokken) is het niets anders dan een stukje software. De D4 heeft twee turbo’s dacht ik of een iets grotere.

Dat zal bij de T blokken denk ik hetzelfde zijn.

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 10:59
caspervc schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:56:
Ik ook niet, was wel benieuwd. Ga denk ik op zoek naar een T3, misschien een T4 met als we er tegenaan lopen. T2 lijkt me magertjes. Heb nu een 120pk 1.6 (non turbo) op 1250 kg. Vind dat ie vaak toch erg moet werken bij bijv. invoegen etc. Turbo motoren zijn wel soepeler, maar iets meer pk's mag wel :)

Maar aan de andere kant: ik kan me bedenken dat een T2/3/4 gewoon dezelfde auto is. Zelfde blok, zuigers, remmen, schokbrekers, vering en assen (goedkoop produceren) en dat die motoren softwarematig aangepastzijn. T is niet voor niets dat volvo zelf ook blijkbaar een T3 naar t vermogen van een T4 laat tunen etc.
De verschillen zitten dan puur in een geknepen motor en misscihen de standaarduitrusting?
T2/3/4 zijn inderdaad dezelfde motoren maar softwarematig teruggeschroefd.
Gister heb ik mijn T3 naar T4 laten upgraden (softwarematig) door VolvoTune. Hij gaat er heel erg op vooruit!

• RobertJRB
Rikvdlee schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:05:
[...]

T2/3/4 zijn inderdaad dezelfde motoren maar softwarematig teruggeschroefd.
Gister heb ik mijn T3 naar T4 laten upgraden (softwarematig) door VolvoTune. Hij gaat er heel erg op vooruit!
Zou je kunnen aangeven hoeveel dat ongeveer gekost heeft? Is het veel goedkoper dan bij Polestar?

Leica MM + Sony A9

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 10:59
RobertJRB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Zou je kunnen aangeven hoeveel dat ongeveer gekost heeft? Is het veel goedkoper dan bij Polestar?
Polestar was 995 inc btw toch?
Ik was nu 400 inc btw kwijt incl wastegate nakijken. (ongeveer uurtje / anderhalf kwijt)

• Zondagskindje

Zondagskindje

RobertJRB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Het voordeel van Polestar tuning is dat je service 2.0 kan laten uitvoeren.
Bij elk ander tuning kan je de service 2.0 niet uitvoeren, de kans is vrijwel groot dat de tuning er dan verwijderd wordt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:57
Ga binnenkort kijken bij n S80 die onregelmatig loopt, tips om te checken?

Is n benzine / LPG 2.4 met ongeveer 175k gelopen van 1999, eentje met ervaring dus :P
Mijn idee is dat het nooit veel kan zijn omdat er zat staan met 4 ton op de klok. Volgens de verkoper is het zowel op benzine als LPG, dus dat sluit de LPG installatie uit.

- zou het kunnen dat de kleppen gesteld moeten worden of heeft hij hydraulische klepstoters?
- stappenmotor?
- ...

Iemand tips?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:22
ybos schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:38:

Is n benzine / LPG 2.4 met ongeveer 175k gelopen van 1999, eentje met ervaring dus :P
Mijn idee is dat het nooit veel kan zijn omdat er zat staan met 4 ton op de klok. Volgens de verkoper is het zowel op benzine als LPG, dus dat sluit de LPG installatie uit.

- zou het kunnen dat de kleppen gesteld moeten worden of heeft hij hydraulische klepstoters?
- stappenmotor?
- ...

Iemand tips?
Dat is ongeveer 8k per jaar dus, en dat op LPG. Iets zegt me dat die km stand niet klopt, of de LPG installatie moet later in zijn gebouwd. Controleer sowieso het kenteken even bij de RDW en kijk of er NAP aanwezig is.

Onregelmatig lopen kan van alles zijn, lambdasonde, vervuild gashuisklep (was dat niet sowieso een puntje bij deze generatie Volvo's?), etc. Neem anders een bluetooth dongle mee en lees het ding uit met Torque.

• RobertJRB
Weet iemand van jullie of bij een Volvo card ook fysiek een echte kaart thuis gestuurd krijgt?
En hoe lang duurt dat ongeveer?

Leica MM + Sony A9

• jadjong
  • Niet online
Meestal een week(of twee) nadat je de servicebeurt hebt laten uitvoeren.

• RobertJRB
Ok dank je

Leica MM + Sony A9

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 00:14

PcDealer

HP ftw \o/

Nieuwsbrief ontvangen met daarin de Volvo V40 Dynamic Edition:
Volvo V40 Dynamic Edition
vanaf € 30.995
• T3 (152 pk/112 kW) benzinemotor of D3 (150pk/110 kW) dieselmotor
• Glossy Black panelen op de carrosserie en in het interieur
• Adaptive TFT Crystal instrumentenpaneel
• Sensus Connect met High Performance Audio
• Volvo On Call
• Sensus Navigatie
• Verwarmbare voorstoelen
• LED koplampen in Thor’s-Hammer design

LinkedIn WoT Cash Converter

• Landon
RobertJRB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:58:
Weet iemand van jullie of bij een Volvo card ook fysiek een echte kaart thuis gestuurd krijgt?
En hoe lang duurt dat ongeveer?
Ja, ik kreeg een brief en pasje.

• BlakHawk
PcDealer schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:59:
Nieuwsbrief ontvangen met daarin de Volvo V40 Dynamic Edition:

[...]
Dat ziet er goed uit!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-01 14:46
Vanaf vanavond mag ik mezelf hopelijk ook aanmelden in dit topic.

Ik ga namelijk kijken bij een Volvo v70 classic uit 2000. De auto heeft al een heuze 4,2 ton op de teller staan. Op de foto's ziet de auto er goed uit. Het kleine stukje wat ik al gereden heb voelde ook goed aan. Vanavond wat uitgebreider kijken.

Zijn er nog specifieke technische dingetjes waar ik op moet letten bij dit model auto met deze tellerstand? Dat de distributie riem er aan zit te komen is bekend. Maar daar is de prijs ook naar.

• BlakHawk
xares schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:20:
Hoeveel km haal je in de praktijk ongeveer op alleen elektro?

Ben ook een beetje aan het overwegen om een V60 aan te schaffen. Thuis->kantoor is 14 Km (klein stukje snelweg en een N weg).

Ik kan op kantoor niet laden maar thuis wel op de oprit. Zou je +- 30 Km halen op 1 lading denk je?
Op basis van mijn huidige ervaring moet dat wel mogelijk zijn.
Ik merk wel dat hij op de snelweg boven de 100km/h (ook in pure modus) wil bijspringen.

Ik zit nu sinds dat ik de laadpas heb op gemiddeld 0,1l per 100km. Dat is in de pure modus, omdat hij soms toch wil bijspringen.

Ik doe 22km reis en na 22 km zit de accu nog halfvol en is er van de 50km range nog 20km over.

Heen en weer red ik net niet, dat is ongeveer 45km. Rond de 35-40km is de accu echt wel leeg...

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Over ca 3 weken gaan we een roadtrip maken van ca. 8.500km rond de Baltische zee in een Volvo V70 uit 1998. De radio gaf steeds aan dat er geen CD wisselaar in zou zitten maar dat is zeker het geval (6-delig in de kofferbak). Nu blijkt iemand de stekker ergens in het dashboard te hebben doorgeknipt en het voorste deel weggegooid.. oftewel ik moet een hele nieuwe kabel vinden.

Ik heb alleen geen idee welke de juiste is (hoe heet zo’n kabel..). Zit heel Google af te struinen maar kom er alleen niet uit.

Het is dus de OEM radio en OEM CD wisselaar.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/b6n0D8/FF7_BB649_29_E0_42_CD_948_C_57_B04881_AF89.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jCp2RT/4_B4_F3109_BC80_46_FC_A762_A9_BF7683_BE7_C.jpg

Iemand enig idee welke kabel ik moet hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Joost.B op 22-05-2018 07:28 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Joost.B Kan je niet kijken of er een bluetooth adapter te vinden is die erin past? Kan je gewoon streamen vanaf je telefoon (heb ik in mijn Camper net vorige week gedaan). Kost waarschijnlijk minder of evenveel maar veel leuker?

edit:// best kans dat die kabel is doorgeknipt omdat de wisselaar sowieso defect is?

edit2:// je links naar de foto's (?) werken niet en zijn ook niet selecteerbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 21-05-2018 21:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Joost.B
franssie schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:36:
@Joost.B Kan je niet kijken of er een bluetooth adapter te vinden is die erin past? Kan je gewoon streamen vanaf je telefoon (heb ik in mijn Camper net vorige week gedaan). Kost waarschijnlijk minder of evenveel maar veel leuker?

edit:// best kans dat die kabel is doorgeknipt omdat de wisselaar sowieso defect is?

edit2:// je links naar de foto's (?) werken niet en zijn ook niet selecteerbaar.
Ik zal de link morgen even fixen als ik achter een PC zit! Ik heb in principe een Bluetooth set in de auto die muziek kan afspelen. Ik heb nog een hoop CD’s dus wilde hem wel eens aan de praat zien krijgen!

Waarom ze zoiets doorknippen; geen idee.. kan zijn dat hij niet werkt maar hij reageert wel als ik op de knop van de wisselaar zelf druk. Vind het zelf wel de moeite om te kijken of hij werkt!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Joost.B Wat ik vind is dat het of een Alpine of een Mitsubishi 6 disc cd changer cable zou kunnen zijn - met die zoektermen is er op ebay wel wat te vinden al missen de foto's om te controleren of het de juiste is (even mailen met de verkopers dus).

De pinouts lijken ook wel te vinden op internet, maar zelf een kabel maken moet je liggen.

Toen ik de gloed nieuwe 850 T5R van mijn moeder mocht inrijden met een weekeinde Zuid Frankrijk ging de wisselaar na 60km kaduuk, we hadden maar één casette bij ons (het beste van Kinderen voor Kinderen). Nog elke keer als ik een 6CD wisselaar zie schiet 'op een onbewoond eiland' door mijn hoofd <3 oOo

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-01 16:27
ybos schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:38:

- stappenmotor?
- ...

Iemand tips?
Zoals eerder hierboven al genoemd is verdenk ik het gasklephuis.
Bij de eerste series inderdaad een probleemdingetje geweest (heb ik zelf bij mijn S60 ook gehad).
Stationair lopen ze dan onregelmatig en wordt alleen maar erger totdat de auto in een noodloop gaat en je niet meer kunt doen dan alleen nog het gasklephuis vervangen....

• Joost.B
franssie schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:29:
@Joost.B Wat ik vind is dat het of een Alpine of een Mitsubishi 6 disc cd changer cable zou kunnen zijn - met die zoektermen is er op ebay wel wat te vinden al missen de foto's om te controleren of het de juiste is (even mailen met de verkopers dus).

De pinouts lijken ook wel te vinden op internet, maar zelf een kabel maken moet je liggen.

Toen ik de gloed nieuwe 850 T5R van mijn moeder mocht inrijden met een weekeinde Zuid Frankrijk ging de wisselaar na 60km kaduuk, we hadden maar één casette bij ons (het beste van Kinderen voor Kinderen). Nog elke keer als ik een 6CD wisselaar zie schiet 'op een onbewoond eiland' door mijn hoofd <3 oOo
Nou ja een eigen kabel in elkaar knopen is wel de laatste optie. Ik hoop ergens gewoon 5 meter kabel op te kop te tikken, dan leg ik deze gewoon op de plek van de oude. Heb nu toch alles open liggen om te constateren dat de kabel was doorgeknipt.

Als ik het stekkerpatroon op detail bekijk dat is het geen Alpine stekker. Hij is net iets anders.

Ik stel de vraag vandaag ook even bij mijn garage. Die zijn ook aardig gedreven in Volvo's.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor dat soort vragen kan je ook terecht bij ets in emmen of volvotune

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op Volvodrive Treffen twee badges gescoord met NL-vlag, een 300.000 km sticker en een Volvo-forum sticker. Geen onderdelen helaas,

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
arnieo schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:58:
Vanaf vanavond mag ik mezelf hopelijk ook aanmelden in dit topic.

Ik ga namelijk kijken bij een Volvo v70 classic uit 2000. De auto heeft al een heuze 4,2 ton op de teller staan. Op de foto's ziet de auto er goed uit. Het kleine stukje wat ik al gereden heb voelde ook goed aan. Vanavond wat uitgebreider kijken.

Zijn er nog specifieke technische dingetjes waar ik op moet letten bij dit model auto met deze tellerstand? Dat de distributie riem er aan zit te komen is bekend. Maar daar is de prijs ook naar.
nee verder niks, heb 3 ton gereden met eentje. Heb niet eens moeite genomen om de riem te doen. De prijs was 750 euro en in die 5 jaar dat ik m heb gehad alleen keer nieuw setje remblokken en alle vloeistofjes eens ververst. Daarna banger van gemaakt. Maar achteraf was die daar niet zo geschikt voor, 7/9 net wat beter,

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

zwelgh

-**-

Ik ben op zoek naar een andere auto. Ik ben lang (1.99m) en achter mij moeten nog 2 kinderen van 7 en 10 jaar oud kunnen zitten. Ook in komende jaren als ze wat langer worden. In verschillende auto's proefgereden (o.a. V60, BMW 3-serie, Golf plus (...), Audi A4. Frans valt af) en enkel de V70 kwam als winnaar uit de bus. Rijdt heerlijk, goede zit en wat een ruimte! Zoals het nu lijkt, willen we gaan voor een V70 D2 1.6 handbak uit 2013/2014 met 150-180K km's op de teller. Niet de snelste, maar voldoende voor wat wij er mee willen doen.
We rijden nu nog een Laguna 3 1.5dci uit 2010. Dat voldoet qua vermogen ook. De V70 D2 voelt net wat sneller, met meer koppel.

Hoe betrouwbaar is de D2? En is dit een moter die nog jaren en km's mee kan? Het idee is er de komende jaren jaarlijks 20-25K mee te rijden tot maximaal 300K-325K. Wij onderhouden onze auto's altijd goed, met de jaarlijkse beurten en checks volgens het boekje. Ik heb dit topic en vele andere sites doorgenomen, maar kom nog niet tot een duidelijk beeld. Wie helpt?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom niet proefgereden in een passat?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

zwelgh

-**-

Staat nog op de to-do lijst. Wel minder ruim dan een V70. Een andere nog te proberen auto is de Skoda Superb.
Tylen schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:28:
Waarom niet proefgereden in een passat?

Verwijderd

zwelgh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:46:
Ik ben op zoek naar een andere auto. Ik ben lang (1.99m) en achter mij moeten nog 2 kinderen van 7 en 10 jaar oud kunnen zitten. Ook in komende jaren als ze wat langer worden. In verschillende auto's proefgereden (o.a. V60, BMW 3-serie, Golf plus (...), Audi A4. Frans valt af) en enkel de V70 kwam als winnaar uit de bus. Rijdt heerlijk, goede zit en wat een ruimte! Zoals het nu lijkt, willen we gaan voor een V70 D2 1.6 handbak uit 2013/2014 met 150-180K km's op de teller. Niet de snelste, maar voldoende voor wat wij er mee willen doen.
We rijden nu nog een Laguna 3 1.5dci uit 2010. Dat voldoet qua vermogen ook. De V70 D2 voelt net wat sneller, met meer koppel.

Hoe betrouwbaar is de D2? En is dit een moter die nog jaren en km's mee kan? Het idee is er de komende jaren jaarlijks 20-25K mee te rijden tot maximaal 300K-325K. Wij onderhouden onze auto's altijd goed, met de jaarlijkse beurten en checks volgens het boekje. Ik heb dit topic en vele andere sites doorgenomen, maar kom nog niet tot een duidelijk beeld. Wie helpt?
Mijn eerste reactie; 20-25k en dan diesel?
Gezien deze kilometers en de huidige hetze tegen dieselmotoren (lees restwaarde) zou ik lekker voor een benzinemotor gaan. Deze pakken in de aanschaf vaker ook nog iets voordeliger uit.

Wat betreft de 1.6d; dit schijnt niet de beste motor te zijn die ooit geleverd is in een Volvo maar zoals ik lees kan deze met het juiste onderhoud ook prima hogere kilometerstanden halen. (alles 'van horen zeggen', geen eerstehands info)

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 16:30
zwelgh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:34:
Staat nog op de to-do lijst. Wel minder ruim dan een V70. Een andere nog te proberen auto is de Skoda Superb.
[...]
Een Superb is gigantisch. Ik heb een V70 2003 gehad, daar kon ik niet zo ruim achterin zitten als in een Superb. Nu regelmatig met een 2017 Superb op stap, die is echt gigantisch achterin, echt geen straf. Passat is ook niet verkeerd, maar een Skoda is ruimer.

Zelf nu een Mercedes Benz C-klasse, dat is ook niet verkeerd achterin. Die zit dichter bij de V70 qua ruimte dan de V50.

• Wok
  • Laatst online: 23:03

Wok

Dakloos...

Een kleine sfeerimpressie van het Volvo Drive Treffen afgelopen maandag bij Aquabest :)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/964/42239324192_073bbbd090_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/889/41564437764_337ba393e2_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/964/41564437964_ecd068f3f2_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/963/27415738557_b23b29cbe1_c.jpg

Een Zwitserse 244 die flink onder handen was genomen (en keurig afgewerkt! _O_ )
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/977/42239324432_55a2900d8a_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/882/41564438514_a81012d9af_c.jpg

Team Bad Decisions Motorsport (@Barracuda_82 ) was ook aanwezig:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/962/41564438794_f69af6a888_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/953/42239324812_1a16fa82d0_c.jpg

Team Cream :D
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/878/41564438184_be1fc4c8d2_c.jpg

40, 50 jaar terug in de tijd... Je zou er foto's voor de reclamefolder van toen van kunnen maken:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/966/42239323922_c9d75d8a47_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/902/42239323442_80095fd0e6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/959/41384092405_9e8cf263ca_c.jpg

Nog een sfeerplaatje (dit had in 1995 ook in de folder gekund):
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/972/41564437494_c7b6edbfd8_c.jpg

Een werkelijk smetteloze 760GLE (bekende van de V700vereniging; echt een ge-wel-dig mooi exemplaar _O_ )
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/976/41384092155_cd764b9cd7_c.jpg

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:57

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik sta dus net te tanken* in Amsterdam, komt er een V60 testauto langsrijden in exact de kleur die ik ook heb besteld. Dus ff gevraagd of ik foto's mocht maken en dat mocht :) Ben echt superblij met de kleur die ik heb gekozen. Ook op een regenachtige dag zoals vandaag ziet dit er gewoon vet uit. Die zwarte wielen en de bodykit heb ik helaas niet maar goed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mr9t6kp58lhgb1pAdpPTfMGs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cQFfJDMh2M7o7739l9b9SnJj/full.jpg

de tank van m'n boot...de blikken die je krijgt als je met een Tesla bij een pomp gaat staan zijn priceless

• DonJunior
  • Laatst online: 19:11
Daniel schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:10:
[..] Die zwarte wielen en de bodykit heb ik helaas niet maar goed :)
Die zwarte wielen vind ik juist niet zo mooi onder deze auto. Voor de rest is deze echt heel tof. Gave kleur en prima bodykit. Maar Volvo heeft echt wel mooiere wielen voor onder deze kleur.
Ik zou, persoonlijk, voor deze gaan: 21" 10-Open spaaks Turbine Tinted Silver
https://accessories.volvo.../Document/VCC-509579/2018

*sowieso

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

21 inch... Sorry, maar dat vind ik dan weer niet bij zo'n auto passen. Her is geen sjonnie auto.

De kleur vind ik erg mooi. Het is dat we nog maar zo kort de V70 hebben, want anders wist ik het wel.

• DonJunior
  • Laatst online: 19:11
PaT schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:27:
21 inch... Sorry, maar dat vind ik dan weer niet bij zo'n auto passen. Her is geen sjonnie auto.

[..]
.
Nou zeg, dat is persoonlijke smaak. Om dan meteen te roepen dat het Sjonnie is vind ik wat jammer.
De v60 kan best een flinke velg hebben voordat het sjonnie is in mijn ogen. Maar prima, ieder zijn mening.

*sowieso

• arnieo
  • Laatst online: 14-01 14:46
sugarlee89 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:14:
[...]

nee verder niks, heb 3 ton gereden met eentje. Heb niet eens moeite genomen om de riem te doen. De prijs was 750 euro en in die 5 jaar dat ik m heb gehad alleen keer nieuw setje remblokken en alle vloeistofjes eens ververst. Daarna banger van gemaakt. Maar achteraf was die daar niet zo geschikt voor, 7/9 net wat beter,
Ondertussen heb ik deze auto al een aantal daagjes in mijn bezit. En er ook al zoon 300 kilometers mee gereden. Wat een top ding. Niks op aan te merken inderdaad. Ik hoop er nog vele kilometers mee te mogen rijden

• BlakHawk
Ik sta dus net te tanken* in Amsterdam, komt er een V60 testauto langsrijden in exact de kleur die ik ook heb besteld. Dus ff gevraagd of ik foto's mocht maken en dat mocht :) Ben echt superblij met de kleur die ik heb gekozen. Ook op een regenachtige dag zoals vandaag ziet dit er gewoon vet uit. Die zwarte wielen en de bodykit heb ik helaas niet maar goed :)

[afbeelding]

[afbeelding]

de tank van m'n boot...de blikken die je krijgt als je met een Tesla bij een pomp gaat staan zijn priceless
Wat een prachtige auto zeg!!! _/-\o_
PaT schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:27:

De kleur vind ik erg mooi. Het is dat we nog maar zo kort de V70 hebben, want anders wist ik het wel.
Wat doet dat met je draaicirkel?

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 23-05-2018 10:41 ]

• PhuSioN
  • Laatst online: 15-01 08:00

[afbeelding]

[afbeelding]

Primeurtje! Leuk hoor :) Als ik goed kijk is deze juist niet voorzien van de exterior bodykit. Kijk maar naar de voor- en sideskirts ;) Die ontbreken.

[ Voor 3% gewijzigd door PhuSioN op 23-05-2018 10:44 ]

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:39:
[...]

Wat een prachtige auto zeg!!! _/-\o_

[...]

Wat doet dat met je draaicirkel?
Afhankelijk van de breedte. Onze V70n is al drama itt een 740 die ik heb. Maar sinds terugkeer op 16/205 ipv 17/225 is dit toch wel iets prettiger geworden. Wel de stootplaatjes vervangen, anders heb je nog steeds de oude draaicirkel. Maar misschien is het tegenwoordig weer iets beter nu ze de 5 cilinder de deur uit hebben gedaan.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De draaicirkel van een V70nn is ook wel aanzienlijk. De mijne staat op standaard 17 inch, maar je moet krappe bochten toch wel goed inschatten.

@DonJunior voor de duidelijkheid, ik maak jou voor helemaal niets uit. Ik vind (inderdaad persoonlijke mening) 21 inch onder vrijwel alle normale auto's te groot.

Op Facebook heb je een V70 groep waar er ook een paar leden het liefst zo groot mogelijke velgen onder hun v70's hebben. Dan het liefst met gitzwart geblindeerde ruiten, alle spoilers die ze kunnen krijgen en natuurlijk de elandensticker!

Ieder zijn lol, maar de mijne is het niet.

Een van de weinige auto's die echt behoefte heeft aan grote velgen wat mij betreft is een Opel Insignia

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
IVEL schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:23:
Sinds een maand mag ik mij ook Volvo eigenaar noemen en wel van een V60 D3 Nordic+ Luxury Line met de 6-traps geartronic in de kleur magic blue. Een auto om met veel genot in te rijden! Er zijn dan ook al de nodige (snelweg-)kilometers in gereden.

Tijdens deze snelweg kilometers ben ik uiteraard ook al wat files tegen gekomen, waarvan ik dacht dat het handig en zinvol zou zijn om RTTI aan te zetten. In de veronderstelling dat mijn auto na week 46 in 2016 is geproduceerd ben ik op zoek gegaan waar deze instelling is aan te zetten (https://support.volvocars...1ea06d4edc0a801510b372740). Helaas deze instelling niet kunnen vinden op de aangeven plek.

Ik heb een simkaart in de automodem gehad en ook een koppeling via bluetooth met de telefoon gehad, waarna de internet apps/browser wel werken, maar de rtti optie niet zichtbaar is in de menu's.

Vandaag bij de garage om de winterwielen voor de zomerwielen te laten verwisselen en ik heb ze verzocht deze update even door te voeren. Toen de auto klaar was kreeg ik de melding dat ze de update niet hebben kunnen installeren omdat mijn auto al over deze update zou beschikken. Het was ook bij de garage een raadsel waarom de optie niet in het menu terug komt.

Is er iemand die dit herkent en weet hoe dit is op te lossen?

De overgebleven optie van de garage was de auto een dag achter te laten zodat deze kunnen uitlezen en contact met Volvo op kunnen nemen hierover, maar daar ben ik voor vandaag niet mee geholpen :)
Even mezelf quoten om terug te komen op bovenstaande, inmiddels is de auto een dag bij de garage geweest en na het uitlezen van de auto bleek de RTTI optie al geïnstalleerd te zijn. De reden dat deze optie niet naar voren kwam in het menu was dat de ICM (Infotainment Control Module??) patches/updates nodig had. Nadat deze waren geïnstalleerd stond meteen de RTTI optie in het menu beschikbaar en aangevinkt.

De optie bevalt me zo goed dat ik een data sim in de auto heb gedaan zodat de informatie direct wordt bijgewerkt na het starten van de auto!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:44
DonJunior schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:17:
[...]

Die zwarte wielen vind ik juist niet zo mooi onder deze auto. Voor de rest is deze echt heel tof. Gave kleur en prima bodykit. Maar Volvo heeft echt wel mooiere wielen voor onder deze kleur.
Ik zou, persoonlijk, voor deze gaan: 21" 10-Open spaaks Turbine Tinted Silver
https://accessories.volvo.../Document/VCC-509579/2018
Naar mijn weten gaat 21" ook niet passen onder de V60, althans niet met de banden die de V90 heeft. Afwijking in diameter is te groot als je het uitrekent. Ik heb hem zelf met 20" besteld, maar het type is nog nader te bepalen. Wil de R-design 20" eronder van de V90, maar die is nog niet als accessoire als complete set te bestellen.

gewoon nee.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

PaT schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:05:

Op Facebook heb je een V70 groep waar er ook een paar leden het liefst zo groot mogelijke velgen onder hun v70's hebben. Dan het liefst met gitzwart geblindeerde ruiten, alle spoilers die ze kunnen krijgen en natuurlijk de elandensticker!

Ieder zijn lol, maar de mijne is het niet.

Een van de weinige auto's die echt behoefte heeft aan grote velgen wat mij betreft is een Opel Insignia
Tegenwoordig rollen autootjes zoals een Megane Scenic en een i3 al op 21 inch. Niemand die er van omkijkt. Het hangt helemaal af van de proporties van de auto en de wielkast.

Dit is Sjonnie omdat er niets van klopt:

Afbeeldingslocatie: https://www.hunterbanden.nl/templates/hunter/upload/afbeeldingen/galerij/volvo/volvo%20met%20xc%2020%20inch.jpg

Persoonlijk erger ik me meer aan auto's met te kleine velgjes. Dit onderstaande V90 op 18 inch is een treurig gezicht en een lomp hok.

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I69882827/1280x0/volvo-v90-d3-aut-6-momentum-18inch-navi-leder-full-led.jpg

Dezelfde auto op 21 inch is een heel ander verhaal:
Afbeeldingslocatie: http://hanabi.autoweek.com/sites/default/files/styles/gen-1200-675/public/192154_New_Polestar_performance_package_now_available_for_the_Volvo_S90_and_V90.jpg?itok=mLhmsUTF

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

Audione0

Strijdt der titanen

Heren en misschien wel technische dames.

Mijn vriendin reed vandaag terug van haar werk en voelde ineens een klik in de koppeling pedaal toen ze het pedaal indrukte. Daarna lag er een soort veer op de mat van onze volvo C30.

Weet iemand toevallig welke veer dit is? Het lijkt wel een soort terug duw veer oid.

De auto schakelt en kopppelt verder nog goed. Zelf heb ik het idee dat het pedaal niet helemaal optimaal terug geduwd wordt, maar ik weet dit niet zeker. Of minder feedback oid….

Sowieso wordt er naar gekeken zsm. Maar misschien zijn er kundige mensen die het mij kunnen vertellen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/k79uyp2ai.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/liw5tj77.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cdyvw9.jpg

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 23-05-2018 21:40 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
IVEL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:19:
[...]

Even mezelf quoten om terug te komen op bovenstaande, inmiddels is de auto een dag bij de garage geweest en na het uitlezen van de auto bleek de RTTI optie al geïnstalleerd te zijn. De reden dat deze optie niet naar voren kwam in het menu was dat de ICM (Infotainment Control Module??) patches/updates nodig had. Nadat deze waren geïnstalleerd stond meteen de RTTI optie in het menu beschikbaar en aangevinkt.

De optie bevalt me zo goed dat ik een data sim in de auto heb gedaan zodat de informatie direct wordt bijgewerkt na het starten van de auto!
Bij mij is het zo goed bevallen dat ik eigenlijk de TomTom met Live niet meer gebruik.

• kraats
  • Laatst online: 22:17

kraats

Ik rol

@Audione0 schakelt de auto de Cruise Control nog netjes uit bij het aantikken van de koppeling? Doet me een beetje denken aan een onderdeel voor de schakelaar daarvoor, maar zou moeten zoeken of dat er echt zo uitziet

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Femme schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:34:
[...]

Tegenwoordig rollen autootjes zoals een Megane Scenic en een i3 al op 21 inch. Niemand die er van omkijkt. Het hangt helemaal af van de proporties van de auto en de wielkast.

Dit is Sjonnie omdat er niets van klopt:

[afbeelding]

Persoonlijk erger ik me meer aan auto's met te kleine velgjes. Dit onderstaande V90 op 18 inch is een treurig gezicht en een lomp hok.

[afbeelding]

Dezelfde auto op 21 inch is een heel ander verhaal:
[afbeelding]
Die 18 inch onder de V90 is inderdaad te iel, maar persoonlijk vind ik die 21 inch dan (net) too much.

Maar goed, niets zo persoonlijk als smaak.

Van een heel andere orde, vandaag de voorbanden vervangen. Ik heb nu Michelin Primacy 4 XL er onder. Heerlijk stille band!
Maar waarom kunnen die bandenboeren nou nooit even de bandenspanningsmeters resetten? Dan rij je een paar kilometer en dan 'ploing' in je dashboard. De eerste keer schrok ik mij wezenloos. Tegenwoordig is er vooral ergernis dat die sensoren weer niet gereset zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 23-05-2018 22:22 ]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

kraats schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:14:
@Audione0 schakelt de auto de Cruise Control nog netjes uit bij het aantikken van de koppeling? Doet me een beetje denken aan een onderdeel voor de schakelaar daarvoor, maar zou moeten zoeken of dat er echt zo uitziet
Ooh dat weet ik niet, nog niet getest.. Ga ik morgen even doen..

Ik sprak mijn maat net nog en die had het erover dat het een eind stopper is zodat het pedaal niet heel ver terug komt...

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• kraats
  • Laatst online: 22:17

kraats

Ik rol

@Audione0 is het die onderste veer uit dit plaatje? Dan weet je waar je 'm terug moet duwen ;)
https://cdn4.pelicanparts...ment/images_med/pic09.jpg

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

kraats schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:37:
@Audione0 is het die onderste veer uit dit plaatje? Dan weet je waar je 'm terug moet duwen ;)
https://cdn4.pelicanparts...ment/images_med/pic09.jpg
Ja hij lijkt erop, ik kan alleen de plek niet vinden waar ik de veer terug moet duwen. De veer van mijn auto is ook iets beschadigd, de 2 stiftjes aan de zijkant zijn wat gesleten, vandaar de veer er ook uit kan springen.

Straks even naar de garage in de hoop dat ze er op voorraad hebben en anders even bestellen. Ik moet nu met mijn linker voet het pedaal een beetje helpen, het laatste stukje :)

Betreft de cruisecontrol.. Als ik het pedaal heel lichtjes indruk schakelt de cruise wel gewoon netjes uit. Ik hoef het pedaal dan niet helemaal in te drukken...

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-01 13:20
PaT schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:18:
Maar waarom kunnen die bandenboeren nou nooit even de bandenspanningsmeters resetten? Dan rij je een paar kilometer en dan 'ploing' in je dashboard. De eerste keer schrok ik mij wezenloos. Tegenwoordig is er vooral ergernis dat die sensoren weer niet gereset zijn.
Ik vond na de laatste bandenwissel een profi gedrukt foldervelletje van de Volvo dealer met instructies hoe je de bandenspanningskalibratie aanzet. (denk dat ze de telefoontjes zat waren...) Het lijkt erop dat (in ieder geval in de V40) de kalibratie niet automatisch opnieuw start wanneer je 'm van het contact gooit. Als je niet ver genoeg gereden hebt verschijnt die melding later dus alsnog en moet je het nog een keer proberen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ahh de Volvodealer.... Het bedrijf dat mij als wandelende pinautomaat ziet... Die zien mij voorlopig niet meer terug.
Maar begrijp ik jou goed dat na een bandenwissel je eigenlijk een stukje moet gaan rijden en dat dan wel de spanning opnieuw "automatisch" gekalibreerd wordt?

• Zondagskindje

Zondagskindje

• BlakHawk
Ik heb gisteren een lang stuk snelweg gereden met de v60 D6 twin engine. Nu vond ik hem op de snelweg al eerder onzuinig, maar waar dat precies aan lag kon ik niet plaatsten.

Klinkt dit herkenbaar?
Cruise control op 110...

De save knop aan zodat ik de accu uitsluit, met 30km elektrisch bereik gaat hij hem ook niet meer actief bijladen op de motor.

Dus met pure motorkracht op de cc 110.
Hij zit een heek stuk op 4,6-5 L/100km, maar opeens stijgt dat een heel stuk naar 7,7-8,4l/100km. En dat gebeurt op zo’n rit best vaak.

Op het dashboard staat hij in hybride stand en dan op stroomtoevoer, waardoor ik kan zien dat hij op dat moment niet de accu aan het bijladen is op de motor.

Klinkt dit bekend?!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08-2025
dfrenner schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 06:20:
Ik heb gisteren een lang stuk snelweg gereden met de v60 D6 twin engine. Nu vond ik hem op de snelweg al eerder onzuinig, maar waar dat precies aan lag kon ik niet plaatsten.

Klinkt dit herkenbaar?
Cruise control op 110...

De save knop aan zodat ik de accu uitsluit, met 30km elektrisch bereik gaat hij hem ook niet meer actief bijladen op de motor.

Dus met pure motorkracht op de cc 110.
Hij zit een heek stuk op 4,6-5 L/100km, maar opeens stijgt dat een heel stuk naar 7,7-8,4l/100km. En dat gebeurt op zo’n rit best vaak.

Op het dashboard staat hij in hybride stand en dan op stroomtoevoer, waardoor ik kan zien dat hij op dat moment niet de accu aan het bijladen is op de motor.

Klinkt dit bekend?!
Mijn V70 D5 zit vaak rond de 8L tijdens regeneren van het DPF. Maar dat zou die niet vaker moeten doen dan eens in de 1000-1500km. Maar roetfilter kan natuurlijk iets mis mee zijn

Om dat de controleren zou je is kunnen kijken wat het verbruik aangeeft als je gas loslaat (wel zorgen dat die de motor laat mee draaien, dus misschien handmatig één versnelling terug). Als het verbruik na gas los niet terug springt naar 0.0 spuit die dus extra brandstof in om al dan niet het DPF te regeneren.

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

• caspervc
Ha!

Ik mag me hier ook melden. Na een flinke tijd orienteren vorige week een gebruikte V40 T3 van eind 2012 aangeschaft. Hij wordt morgen geleverd :)

Het is een Momentum met intro line, blond lederen interieur met zwart dashboard en Mannan velgen. Precies zoals ik hem wilde. We hebben bewust niet voor een summum gekozen vanwege de xenon koplampen. Hier in Utrecht (zuid) worden aan de lopende band koplampen gestolen en ik heb eigenlijk gewoon geen zin in dat gedoe. Enige minpunt voor mijzelf is optisch: er zit geen LED drl in, maar de standaard gloeilampen. Tevens komt ie met een set winterbanden, al heb ik daar nog wel velgen voor nodig.
Iemand tips voor een beetje betaalbare 17’ (stalen / lm) volvo velgen? Mag ook tweedehands.

Moet zeggen dat ie heerlijk rijdt, en heerlijk zit (de stoelen zijn een verademing tov een Peugeot 207sw). We hebben twee kinders, 2 en 4,5. Dus de Kinderwagen tijd zit er op. Qua ruimte is ie niet eens zoveel kleiner in de koffer dan de 207sw. Iets minder diep, maar wel wat hoger. En je mist natuurlijk de praktische stationcar vorm. Ik ben benieuwd hoe t gaat met vakantie, maar in de 207 ging het ook altijd gemakkelijk (incl babybedje, kinderwagen etc) dus ik heb goede hoop :) En anders.. is er de dakkoffer. Het parkeren hier in de straat is krap en druk, dus om voor die 1 of 2 keer per jaar vakantie een V60/70 te gaan kopen vonden we ook wat overdreven...

Ik zal binnenkort eens een plaatje posten. Maar na 5 jaar 207 sw voelt de volvo als een zwevend tapijt. Stabiel (nauwelijks stuurcorrecties doen), stil, lekker vlotjes en heerlijk ontspannen. De eerste kennismaking is goed!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:57

Daniel

Kapitein NCC-1701
Niet veel wijzer van geworden eigenlijk. Nadeel van dit soort dingen is dat de testritten meestal zijn met volgeladen topmodellen waar je als gemiddelde koper/leaser niet veel aan hebt.

• RobertJRB
Heeft iemand een dashcam in zijn V60?

Ben benieuwd hoe jullie die opgehangen en weggewerkt hebben. Mijn dealer gaf aan dat het handig is om 30 cm rond de spiegel niets op te hangen ivm de bots camera (noem het maar even zo) die anders misschien geactiveerd kan worden. Maar dan komt die dus altijd op een onhandige plek te zitten.
Maar zou het liefst bijna geen camera zien. Mag best iets hangen maar moet niet het beeld naar buiten blokkeren.

Zie daarom graag waar die van jullie zit.

Sowieso zie ik door de dashcams het bos niet meer, zoveel aanbod. Op de plaatjes is heel lastig in te schatten hoe groot die dingen echt zijn.
Daniel schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:29:
[...]

Niet veel wijzer van geworden eigenlijk. Nadeel van dit soort dingen is dat de testritten meestal zijn met volgeladen topmodellen waar je als gemiddelde koper/leaser niet veel aan hebt.
En soms pakt dat zelfs negatiever uit in de test. Bij de vorige V60 test was een minpunt de grote draaicirkel. Dat je die alleen hebt bij 18 inch en grotere velgen werd er niet bij verteld.

Leica MM + Sony A9

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-01 13:20
PaT schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:16:
Maar begrijp ik jou goed dat na een bandenwissel je eigenlijk een stukje moet gaan rijden en dat dan wel de spanning opnieuw "automatisch" gekalibreerd wordt?
Ja, je start vanuit het menu de kalibratie en (als het goed gaat) is na een km of 10-20 de spanning optisch opnieuw opgemeten en krijg je geen foutmeldingen meer. Vind het persoonlijk niet zo heel fantastisch werken qua signalering (spanning moet wel fors zakken voordat er een alarm afgaat of je moet 'm compleet lek rijden, maar dan heb je geen signalering meer nodig), maar vergeleken met die ventieldopjes met transponders erin die sommige andere merken gebruiken is het wel een stuk minder onderhoudsgevoelig.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou is dat niet typisch Volvo hoor. Ik heb ooit met mijn lease Octavia de voorband finaal aan gort gereden door een balk die op de snelweg lag.

Band lek, velg krom, maar het bandenspanninglampje ging mooi niet aan.

Wat betreft het systeem bij de V70. Ik startte de kalibratie, maar nog voordat ik wegreed kreeg ik 4 groene bandjes in beeld en was de kalibratie voltooid.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:42
Ik maak nu precies andersom mee, op mijn vakantie in Ierland.
Plotseling waarschuwing voor de bandenspanning. Zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde pompstation gereden en daar de pomp erop gezet, blijken alle vier de banden nog gewoon op de juiste spanning te zijn (ik had vier oranje balletjes op het scherm) Kalibratie maar even opnieuw gestart... Afwachten maar.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Een Renault in de autoverhuur had ook regelmatig een bandenspanningsmelding die ik dan resette omdat die prima was.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
caspervc schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:36:
Tevens komt ie met een set winterbanden, al heb ik daar nog wel velgen voor nodig.
Iemand tips voor een beetje betaalbare 17’ (stalen / lm) volvo velgen? Mag ook tweedehands.
Ik heb voor mijn V40 een setje tweedehands 17'' Segomo velgen gekocht. Was rond de 500 euro kwijt (wel inclusief zomerbanden). Ze staan de V40 erg goed, al zeg ik het zelf... 8)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BlackLabel01 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:03:
[...]

Ik heb voor mijn V40 een setje tweedehands 17'' Segomo velgen gekocht. Was rond de 500 euro kwijt (wel inclusief zomerbanden). Ze staan de V40 erg goed, al zeg ik het zelf... 8)
Pics :)

• timmie271
  • Laatst online: 22:42
Rinaldootje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:24:
Ik maak nu precies andersom mee, op mijn vakantie in Ierland.
Plotseling waarschuwing voor de bandenspanning. Zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde pompstation gereden en daar de pomp erop gezet, blijken alle vier de banden nog gewoon op de juiste spanning te zijn (ik had vier oranje balletjes op het scherm) Kalibratie maar even opnieuw gestart... Afwachten maar.
Met die hogere temperaturen komen ze ook om de haverklap binnen bij de dealer met die melding. Echter als ze alle 4 oranje zijn dan betekent dat vaak dat de banden wat uitgezet zijn door de warmte. Pas als het afwijkt van 4 groene of 4 oranje banden moet je je meer zorgen gaan maken ivm een lekke/leeglopende band.

2 weken terug reed ik met een verkoper van ford in een ford fiesta terug, maar die gaf dus direct bij de start op LV een andere waarde aan dan de 3 andere banden.. Dan weet je dus zeker dat ie lek is na een korte visuele check.

Gamertag: timmie271

• Bloemstukje
Even een crosspost vanuit het lease-auto topic (hoewel het geen lease-auto is..):

Heb ook net de knoop doorgehakt :*) . De Volvo V40 D4 Geartronic Carbon Edition gaat weg, en wilde graag wat meer ruimte. Het is de nieuwe V60 geworden :). Configuratie is als volgt:

Volvo V60 T5 Geartronic Inscription
- Business Pack Connect
- Intellisafe Pro Line
- Scandinavian Line
- Charcoal Lederen Contourstoelen
- LED Mistlampen
- 20" Velgen (Welke n.t.b., wordt waarschijnlijk R-design velg van de V90)
- Verlaagd sportchassis
- Automatisch dimmende binnen + buitenspiegels
- Zwarte hemelbekleding
- Lederen geperforeerd sportstuurwiel + verwarmbaar
- Parkassist voor
- Verwarmbare voorruit
- Ramen blinderen (achteraf)
- Dubbele geïntegreerde eindpijpen

Zo laat de Configurator hem dan zien:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11i070j.png

Heb proef gereden in de V90 T5, en die reed als een zonnetje :). Levering verwacht pas in oktober, dus dat duurt nog wel even :'(

gewoon nee.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Bloemstukje de MY19 V60 is zooooo mooi

• Bloemstukje
Vind ik ook :D . Hij is ontworpen door dezelfde ontwerper die de Polestar One heeft ontworpen. Als je ze vergelijkt dan geloof ik dat wel :+

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--8fiM_gO7--/c_scale,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/zsum86xiqp6lh4m0hanf.jpg

gewoon nee.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-01 11:45
Bloemstukje schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:43:
[...]

Vind ik ook :D . Hij is ontworpen door dezelfde ontwerper die de Polestar One heeft ontworpen. Als je ze vergelijkt dan geloof ik dat wel :+

[afbeelding]
Was t niet zo dat Polestar het ontwerp van Volvo mocht gebruiken een aanpassen 8)7 :9

[ Voor 45% gewijzigd door Heijmenberg99 op 27-05-2018 19:29 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heijmenberg99 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:15:
[...]

Was t niet zo dat Polestar het ontwerp van Volvo mocht gebruiken een aanpassen 8)7 :9
Weet ik het. Je wilde denk ik @Bloemstukje citeren.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-01 11:45
PcDealer schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:28:
[...]

Weet ik het. Je wilde denk ik @Bloemstukje citeren.
Oh ja klopt.... :F Aangepast :+

• BlackLabel01
Ik was al bang voor zo'n reactie :+ Het ding is nu echt te ranzig voor woorden, als ie gewassen is maak ik wel eens een foto :)

• caspervc
BlackLabel01 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:03:
[...]

Idd show us 👍

• BlackLabel01
Vooruit, vond nog een foto met de wintervelgen (ik heb nog een set van dezelfde velgen met zomerbanden :P )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cIBdkjW9sQb1Ub6FrbKdRxhD/thumb.jpg

De winterset zat er al onder toen ik de auto kocht, en de velgen zijn hier en daar wat beschadigd, zit nog te twijfelen om dat te laten fixen of het gewoon zo te laten :)
Pagina: 1 ... 74 ... 140 Laatste