timmie271 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:44:
[...]
Wat vooral helpt op dat moment is dat bij de kickdown de beide motoren samenwerken voor het grote vermogen

Vind zelf die 5 cilinder te rauw klinken (ondanks dat het ook wel weer lekker klinkt

) vergeleken met de 4 cilinders en zeker de nieuwe volvo's. Het enige jammere van die hybride systemen is dat de elektromotor ermee stopt bij 150km/h.....
Rauw?
Het klinkt echt heerlijk in verhouding tot 4 cilinder diesels!
Femme schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:36:
[...]
Dat is inderdaad jammer. Op de Autobahn kun je met zes versnellingen en 230pk dan niet echt meekomen met de grote jongens

.
Ik wel gemerkt dat de vijfcilinder stationair of op lage snelheid onder de 1700 toeren nogal onrustig loopt. Je hebt er weinig last van als de accu wat lading heeft, want dan rij je elektrisch.
Ik heb recent niet in viercilinder diesels gereden, een jaar of tien geleden waar die nog kut qua geluid. We hebben een tijdje een 530d uit 2004 gehad en dat klonk best aardig.
Ik merk dat hij erg snel "racerig" klinkt. Het nodigt uit om nog even wat verder in te trappen.
Op de snelweg schakelt hij ook vlot terug.
Ik heb vandaag heel de dag uitsluitend elektrisch gereden en dat is ook best lekker in pure mode.
Alleen het opladen doe ik nu nog even via verlengsnoer en stopcontact. Ik zet het uit voorzorg op 10A, dan verbruikt hij even veel als onze stofzuiger. 13A durfde ik niet aan met verlengsnoer. Officieel mag je geen verlengsnoer gebruiken, daarom op 10A ingesteld. Iets trager, maar goed te doen.
Ik ben nog in afwachting van de tankpas, met laadmogelijkheid en de mennekes male/female kabel.
Volvo on call is echt super! Wat mij alleen niet lukt is de airco op afstand aanzetten. Alleen parkeervervarming staat er, maar dat doet hij natuurlijk niet boven een bepaalde temperatuur. Werkt dat echt alleen wanneer hij is aangesloten op het stroom? Als er voldoende accu aanwezig is, werkt het dan niet? De ene keer start hij wel zonder stekker en de andere keer niet...
Ik zou juist willen dat als ik naar de auto loop, ik hem aan kan zetten. Een minuutje is voldoende, maar dat werkt slechts af en toe.

Hier heet het parkeerverwarming

Dan stuurt hij het verzoek en zegt dat het verzonden is, maar soms gaat hij dan koelen, maar soms ook niet...
Waar ligt dit aan?
Dit is hem trouwens:
En de velgen zijn "opeens" 19" terwijl de offerte het had over 18"
Mijn hoor je niet klagen, het is vooral in de stad niet super comfortabel.
Echt hele dunne wangen: