Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wij (mijn vrouw en ik) zijn opzoek naar een auto. We hebben op basis van ons wensenlijstje en budget de lijst beperkt tot 2 types.
Eén van de twee is een Volvo V50 T5 AWD, van ongeveer 2005 tot 2008. Ik heb gezocht naar bekende veel voorkomende problemen, maar veel meer dan een airco compressor die problemen geeft kwam daar niet uit.
Zijn er nog specifieke aandachtspunten voor een V50 T5 AWD? Zijn er goede redenen om voor het facelift model te gaan? Ik denk dat het verschil tussen 220 en 230 pk niet (duidelijk) merkbaar gaat zijn.
We gaan uiteraard nog proefrijden, maar we komen liever goed geinformeerd aan bij een proefrit.

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:27
Heeft iets meer dan 5 weken geduurd, maar heb vanmorgen wel mijn V40 Business Sport in D3 Geartronic mogen ophalen, de eerste 15km zitten er nu op. Kan niet wachten om vanmiddag naar huis te rijden. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CiM6s3L.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YzN1DuG.jpg

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18

PcDealer

HP ftw \o/

Aankoopkeuring afgerond. Versleten remmen, automaat niet lekker, banden aan vervanging toe en een gat in de uitlaat. We zullen zien wat ze er mee gaan doen straks.

LinkedIn WoT Cash Converter

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Landon Opgehaald in Spijkenisse, of vergis ik me nou?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Landon
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:46:
@Landon Opgehaald in Spijkenisse, of vergis ik me nou?
Ik denk dat je je vergist, ik heb hem opgehaald in Noord-Holland ;-)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Landon schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat je je vergist, ik heb hem opgehaald in Noord-Holland ;-)
Het lijkt er sterk op in ieder geval :) Veel plezier met je auto.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-01 09:34
Iemand eigenlijk enig idee wanneer de nieuwe V60 R-design komt? :)

gewoon nee.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

(na)zomer komt de nieuwe V60.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:16

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bloemstukje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:00:
Iemand eigenlijk enig idee wanneer de nieuwe V60 R-design komt? :)
Daar is nog niets over aangekondigd. De eerste uitbreidingen op de huidige lineup worden pas volgend jaar verwacht, tot die tijd moet je je vermaken met de bodykit.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:31:
Aankoopkeuring afgerond. Versleten remmen, automaat niet lekker, banden aan vervanging toe en een gat in de uitlaat. We zullen zien wat ze er mee gaan doen straks.
Banden had je toch zelf kunnen zien? :P Automaat niet lekker als in slippen? Dat zou je normaal gesproken ook al in de proefrit moeten merken. Als het meevalt is het gewoon een kwestie van nieuwe olie erin, als het tegenvalt is de bak op. Remmen en banden zijn dus niet spannend, automaat wel en als het ding echt ver op is dan zou ik de auto gewoon niet kopen.

Volvotips.com

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bart-Willem schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:02:
[...]
Remmen en banden zijn dus niet spannend, automaat wel en als het ding echt ver op is dan zou ik de auto gewoon niet kopen.
Of je trekt de kosten van een nieuwe bak incl montage (door merkdealer!) van het bod dat je wil doen af. Je hebt tenslotte een goed argument, helemaal als je betuigt dat je de remmen en banden laat zitten.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De auto was 2250 Euro, ik geloof niet dat ze hem geld bij gaan geven op een auto. :+

Volvotips.com

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bart-Willem schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:08:
De auto was 2250 Euro, ik geloof niet dat ze hem geld bij gaan geven op een auto. :+
Oh, dat had ik gemist. Ik dacht dat het om een auto van 15k+ zou gaan (want aankoopkeuring). In dat geval is de auto dus eigenlijk total loss zoals die nu te koop staat...

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-04-2018 16:14 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-01 22:42
Landon schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:20:
Heeft iets meer dan 5 weken geduurd, maar heb vanmorgen wel mijn V40 Business Sport in D3 Geartronic mogen ophalen, de eerste 15km zitten er nu op. Kan niet wachten om vanmiddag naar huis te rijden. ;-)
Veel plezier ermee zijn leuke auto's die BS uitvoeringen :)
Zelf bij de dealer een blauwe D3 lesauto staan en een zwarte T4 Geartronic (deze is toch wel erg verslavend na hem 2 weekenden mee te hebben genomen).

Kan het niet zo snel zien maar heb je nog een optiepakket genomen met de standkachel/volleder/panodakje? Niet dat het volleder zo interessant is (veelste glad naar mijn mening), maar de andere opties wel :9

Gamertag: timmie271

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:08:
Gekocht met repareren of vervangen van de aangegeven punten, 3 maanden garantie, nieuwe apk en afleverbeurt.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:14:
[...]

Oh, dat had ik gemist. Ik dacht dat het om een auto van 15k+ zou gaan (want aankoopkeuring).
Is dat een vaststaand minimumbedrag dan?

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 25-04-2018 18:13 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Niet perse maar dat is wat ik zelf in gedachten zou hebben wij minimumbedrag voor een auto om een aankoopkeuring uit te laten voeren. Ik heb inmiddels een aantal posts terug gelezen en begrijp daaruit dat dit voor jou juist een redelijke beslissing is geweest vanwege het niet zelf beschikken over kennis van auto'. niets mis mee

• Landon
timmie271 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:32:
[...]

Veel plezier ermee zijn leuke auto's die BS uitvoeringen :)
Zelf bij de dealer een blauwe D3 lesauto staan en een zwarte T4 Geartronic (deze is toch wel erg verslavend na hem 2 weekenden mee te hebben genomen).

Kan het niet zo snel zien maar heb je nog een optiepakket genomen met de standkachel/volleder/panodakje? Niet dat het volleder zo interessant is (veelste glad naar mijn mening), maar de andere opties wel :9
Eerlijk gezegd had ik de Luxery Line wel gewild omdat hier veel opties op zaten die mij leuk lijkte, zoals Keyless Drive, Panorama dak, voor parkeersensoren en camera. Maar dit kost in de bijtelling extra geld en ik zat al ver over m’n budget. Eigenlijk mocht ik geen automaat van de werkgever, maar dit is mij toch gelukt. Dus het hield niet veel over voor extra opties.

Gelukkig is de Business Sport goed aangekleed vanuit zichzelf en is het een kwestie van luxe wat je mist.

Soms is het goed om stil te staan bij wat je hebt bereikt, dan realiseer je je dat je het toch goed hebt. Na die realisatie vond ik de BS met automaat en in het zwart ook prima.

• timmie271
Landon schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:00:
[...]

Eerlijk gezegd had ik de Luxery Line wel gewild omdat hier veel opties op zaten die mij leuk lijkte, zoals Keyless Drive, Panorama dak, voor parkeersensoren en camera. Maar dit kost in de bijtelling extra geld en ik zat al ver over m’n budget. Eigenlijk mocht ik geen automaat van de werkgever, maar dit is mij toch gelukt. Dus het hield niet veel over voor extra opties.

Gelukkig is de Business Sport goed aangekleed vanuit zichzelf en is het een kwestie van luxe wat je mist.

Soms is het goed om stil te staan bij wat je hebt bereikt, dan realiseer je je dat je het toch goed hebt. Na die realisatie vond ik de BS met automaat en in het zwart ook prima.
Het moet uiteindelijk wel betaald worden natuurlijk :)
Ik heb een T4 met en zonder luxury line gereden. En het is wat je zegt ze zijn standaard al aardig compleet met halfleder/stoelverwarming/alles digitaal/led koplampen en nog wel wat dingen. Het enige wat je misschien zult missen is de standkachel in de winter. Verder waren het leuke extra's geweest :)

Zeker als je bedenkt dat ik met die V40 T4 meer plezier heb dan een V90 van 70k 8)7

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:10:
[...]

Gekocht met repareren of vervangen van de aangegeven punten, 3 maanden garantie, nieuwe apk en afleverbeurt.
Maar de vraag is nu: wat gaan ze ermee doen? :P

Volvotips.com

• Landon
De eerste 150KM staat inmiddels op de V40, vanmorgen reed ik tegen de zon in en toen viel het mij op dat er ongeveer 10 krassen in de voorruit zitten met een lengte van tussen de 1 en 5 cm..

Straks maar eens even bellen met de dealer, toch zonde met een nieuwe auto.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:20:
[...]

Maar de vraag is nu: wat gaan ze ermee doen? :P
Wat bedoel je?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

-tom-562

Oliesjeik

Als de automaat daadwerkelijk slecht is, had ik de auto niet gekocht. Dat gaan ze echt niet fixen voor dat geld :X

Vaak bu'j te bang!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Automaat reviseren is twee dagen werk, a 90.- per uur. Schijven en blokken rondom 300.- aan materiaal, vier banden is ook 400.-
Ik zou goed opletten hoe dit gerepareerd wordt...

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 23:28
Landon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:29:
De eerste 150KM staat inmiddels op de V40, vanmorgen reed ik tegen de zon in en toen viel het mij op dat er ongeveer 10 krassen in de voorruit zitten met een lengte van tussen de 1 en 5 cm..

Straks maar eens even bellen met de dealer, toch zonde met een nieuwe auto.
Mijn hele voorruit zit onder de krassen, volgens mij is daar niets meer aan te doen.

Gisteren mijn v40 de hele dag weggebracht voor een bandenwissel, krijg ik hem terug ruikt het naar sigaretten rook. Nu vandaag ruikt het nog steeds naar sigaretten rook.

Dus ik check vandaag mijn ritregistratie app, zijn ze naar een tankstation gereden, daar 20 minuten gewacht en daarna weer terug gereden.

Premium merk, niet bij de dealers te merken :N

BlaBlaBla

• Landon
Strider schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:57:
[...]

Mijn hele voorruit zit onder de krassen, volgens mij is daar niets meer aan te doen.

Gisteren mijn v40 de hele dag weggebracht voor een bandenwissel, krijg ik hem terug ruikt het naar sigaretten rook. Nu vandaag ruikt het nog steeds naar sigaretten rook.

Dus ik check vandaag mijn ritregistratie app, zijn ze naar een tankstation gereden, daar 20 minuten gewacht en daarna weer terug gereden.

Ik heb eerder een nieuwe Seat Ibiza gereden, maar zelfs hier zaten geen krassen in bij aflevering.

Bizar om te horen van de rook in de auto, zeker voor iemand die nooit rookt, heb je hier een klacht van ingediend?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

-tom-562

Oliesjeik

jadjong schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:12:
Automaat reviseren is twee dagen werk, a 90.- per uur. Schijven en blokken rondom 300.- aan materiaal, vier banden is ook 400.-
Ik zou goed opletten hoe dit gerepareerd wordt...
Mwa, bandjes worden wss gewoon 2e handjes bij een vriendje, en blokken/schijven is verwacht ik 125 euro aan materiaal voor de garage (goedkoopste wat ik particulier kan vinden is ~140 euro, alles rondom). Dan zijn ze voor nog geen 200 euro klaar :P (automaat buiten beschouwing gelaten)

Vaak bu'j te bang!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Volgende week de auto een dagje bij de dealer neerzetten om te kijken of ze het DAB+ probleem kunnen oplossen.

In a nutshell:
Al vanaf de dag van levering van de auto heb ik last van een haperende / belabberde kwaliteit van DAB+. Als 'tie het doet, dan klinkt het uitstekend, maar ik had belachelijk vaak last van storingen. Ik weet dat eerst aan de (onterechte aanname) dekking van DAB+. Toen ik op vakantie ging had ik zelfs helemaal geen zenders kunnen vinden in Belgie, Frankrijk en Spanje.

Naarmate de tijd verstreek heb ik uiteindelijk ontdekt dat zodra ik mijn telefoon in de lader doe, een standaard 5V 2,1A ding, het signaal wegvalt. Steeds voor een paar seconden, op, af, op, af. Toen bedacht ik mij dat op vakantie ik de koelbox achterin in de 12V aansluiting doe. Die trekt de eerste twee uur dan weinig tot niets, want dan is die toch nog op temperatuur van het voor-verkoelen, maar daarna trekt die volop aan de 12V. En dat is dus het moment dat we net in t buitenland rijden en dus geen signaal op kunnen pikken.

De dealer vind het (telefonisch) een raar verhaal, maar ik kan het dus 100% reproduceren. En ook een zoektochtje op Google levert bij verschillende merken een zelfde issue op.

Ben benieuwd wat ze er aan gaan / kunnen doen. Ik denk dat het probleem twee oorzaken kan hebben:
1. gebruik van 12V zorgt voor storing (magnetisch veld) op de antenne. Oplossing een betere antenne of betere isolatie.
2. DAB+ module zit op dezelfde voedingsaansluiting als 12V. Oplossing: DAB+ een dedicated voeding geven.

We gaan het meemaken. Ik koppel tzt terug.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DAB+ icm 12v met oa USB laders is inderdaad een bekend probleem. Ook in mijn V40 gehad. Ligt volledig aan de transformator die in de plug zit, die zend een verstorend signaal de ether in.

Voor je telefoon/usb: zoek een lader met transformator die niet stoort. Ze zijn te vinden. Kan zijn dat je dan even 4x moet proberen en weer inruilen. Prijs heeft er niet altijd wat mee te maken, ook de dure merken hebben er last van, en sommige goedkope zijn dan weer uitstekend afgeschermd. YMMV.
Uiteindelijk heb ik 1 chinese gevonden en 1 oudere degelijke dubbel usb lader die niet/weinig stoorden.
5 chinese laders afgeschreven vanwege dit probleem, 1 van de Expert, 2 merkladers bij de mediamarkt ook afgeschreven. (afgeschreven = naar andere auto verplaatst of weggegeven aan familie; alleen de goede natuurlijk, die chinese troep niet.)
Ik heb het geluk gehad dat mijn koelbox trafo geen probleem veroorzaakte.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, dat wordt een leuk probleem dan, want in de S60 is geen plek voor een telefoonhouder dus zit je vast aan de spaarzame modellen die een arm en houder aan de lader hebben...

Daar moet aan de DAB+ Kant toch een oplossing voor te vinden zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-04-2018 14:25 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja en nee... ken je nog het aloude geluidje van een mobiele telefoons op gprs die een sms ontvingen en naast een FM radio lagen? Dat lag toch echt aan de mobieltjes die niet goed afgeschermd waren. Die zijn aangepast, al die (oude) FM radio's niet (gedeeltelijk wel in nieuwe). Daarom hoor je het nu ook bijna niet meer.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

[...]

Niet alle dealers over 1 kam scheren he?
Waar ik werk, wordt ab-so-luut niet gerookt in auto's van klanten.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• jadjong
  • Niet online
Nieuwe update voor Sensus MY2014 en lager is te downloaden!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:00:
Als de automaat daadwerkelijk slecht is, had ik de auto niet gekocht. Dat gaan ze echt niet fixen voor dat geld :X
Mij is verzekerd dat de automaat werkt as intented. We zullen zien.
Moeten ze maar een avond met ozonmachine er uit halen.
In de autoverhuur rookten mijn collega's ook in de auto's met het raarm open. Leuk, kan ik daarna al die as die altijd naar binnen waait overal wegzuigen. En ze denken dat men niets ruikt als het raam open is geweest...
8) B-) :7

@Zondagskindje jij bent vet stoer met je H-D :)
Waarom zit hier niemand van een dealer uit het zuiden :?

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 27-04-2018 10:57 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

@PcDealer dank je, ik ben er ook blij mee :*)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

offtopic:
Eigenaresse van de lokale kinderopvang heeft een Street Glide met heule dikke pijpen :9~

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Of ze het willen fixen of zeggen: "succes met je zoektocht!" :P

Volvotips.com

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 10:59
jadjong schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:22:
Nieuwe update voor Sensus MY2014 en lager is te downloaden!
Ben hem gelijk aan het downloaden! :)

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:46
Mooie keuze @Femme. Ik ben benieuwd hoe het verbruik je gaat bevallen, en of je eventueel toe kan met zelf opgewekte elektriciteit. Het lijkt me dat het niet veel duurder uit zal zijn dan LPG, en wel meer gemak biedt met bijvoorbeeld tanken.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-01 23:28
Landon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:02:
[...]

Ik heb eerder een nieuwe Seat Ibiza gereden, maar zelfs hier zaten geen krassen in bij aflevering.

Bizar om te horen van de rook in de auto, zeker voor iemand die nooit rookt, heb je hier een klacht van ingediend?
Niet gedaan, de lucht is er nu uiteindelijk weer uit.
Hoe staat het inmiddels met jouw voorruit?
Zondagskindje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:56:
[...]

Niet alle dealers over 1 kam scheren he?
Waar ik werk, wordt ab-so-luut niet gerookt in auto's van klanten.
Dat zou deze garage ook van zichzelf zeggen ;) , maar het was niet mijn bedoeling om ze allemaal over 1 kam te scheren.

Waar ik nog meer van baal is dat diezelfde monteur ook lekker met zijn werkschoenen tegen mijn deurpaneel is aangekomen. Na het wegvegen van het rubber kan ik nog precies de plek zien, tsjonge.

Ik begrijp niet dat zo'n monteur dat zelf niet ziet. Mijn hele interieur is altijd spik en span.

BlaBlaBla

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
Ben erg benieuwd wat jullie zouden kiezen bij het volgende, ik kom er zelf niet uit.

Occasion v60 t3 handgeschakeld. 129k op de teller en heeft dus net een 120k beurt gehad bij de volvodealer.
Nou zit er 6 maanden Bovag garantie op maar kan ik voor 800 euro 2 jaar garantie van de dealer krijgen. De auto krijgt dan een onderhoudsbeurt volgens fabrieksopgave, jaar lang pechhulp van Volvo en een grondige poetsbeurt.

Nou lijkt die beurt me niet echt nodig aangezien die net een grote beurt gehad heeft en verwacht ik daar ook niets uit maar lijkt het me vooral voor de dealer om te controleren of ze ook echt 2 jaar garantie willen geven.

Eigenlijk gaat het dus alleen om die 2 jaar tegenover een half jaar.
Zouden verborgen gebreken niet binnen een half jaar al gewoon zichtbaar zijn?
Zouden jullie voor die garantie gaan?

Leica MM + Sony A9

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51
Pechhulp krijg je sowieso gratis als de auto in onderhoud is bij een Volvo dealer, Volvo Assistance via Volvo Card.
Dus als je hem koopt bij een Volvo dealer en hij heeft daar als laatste onderhoud gehad, dan krijg je dat al volgens mij..?

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

JaQ

van welk jaar is de v60?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• RobertJRB
2012,

Klopt inderdaad van die pechhulp wanneer die in onderhoud is bij de dealer. Dat vertelden ze. Zou ik niet voor die upgrade kiezen dan krijg ik dat dus alsnog na de eerste beurt.

Leica MM + Sony A9

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

EUR 800,00 voor twee jaar garantie? Wat zijn de voorwaarden/wat is de dekking?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RobertJRB schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:47:
[...]

2012,

Klopt inderdaad van die pechhulp wanneer die in onderhoud is bij de dealer. Dat vertelden ze. Zou ik niet voor die upgrade kiezen dan krijg ik dat dus alsnog na de eerste beurt.
Wat Tankiej zegt is dat de auto de Volvo card heeft sinds de 120k beurt (want door de dealer uitgevoerd). Dus als je hem koopt met 130k, kun je de lokale dealer bellen om een Volvo card op je naam te laten zetten die geldig is tot 12 maanden na de 120k beurt.

• RobertJRB
Hij staat te koop bij de merkdealer en die bied dat pakket aan.
Het onderhoud is geweest bij hetzelfde concern alleen een andere vestiging.
De verkoper gaf aan geen details van de beurt te kunnen inzien en kon dus niet aangeven of er reparaties uit die beurt zijn gekomen die niet uitgevoerd of uitgesteld zijn.

De voorwaarden staan niet online maar heeft hij laten zien. Eindeloze lijst wat wel en niet onder garantie valt maar komt neer op vergelijkbaar met die van Volvo select en Bovag garantie. Dus niet op slijtage onderdelen, niet bij verkeerd gebruik ect.

Zijn die 6 maanden Bovag al niet genoeg om gebreken die nu onzichtbaar zijn naar boven te laten komen?

Leica MM + Sony A9

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17
Hangt van je kilometers af. Ik vond 6mnd voldoende maar had inmiddels wel 30k gereden. Ben 5x terug geweest in die tijd voor allerlei dingetjes. Overigens had ik Volvo service op mijn oude Volvo maar kon jet pas weer op m’n nieuwe krijgen als ik onder eigen naam een beurt liet uitvoeren.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
RobertJRB schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:44:
----
De voorwaarden staan niet online maar heeft hij laten zien. Eindeloze lijst wat wel en niet onder garantie valt maar komt neer op vergelijkbaar met die van Volvo select en Bovag garantie. Dus niet op slijtage onderdelen, niet bij verkeerd gebruik ect.

Zijn die 6 maanden Bovag al niet genoeg om gebreken die nu onzichtbaar zijn naar boven te laten komen?
Misschien kan ik je nog wat tips geven. Ik heb toevallig nog vorige jaar een (ex lease) V60 T3 momentum uit my2012 bij een universeel BOVAG garage gekocht.

Ik had voor 300 euro 6maanden garantie genomen en heb gelukkig geen aanspraak op hoeven te doen. Betekend het dan dat die 300 euro voor niets was geweest? Nee, sterker nog. Mocht er wel iets zijn geweest, bijvoorbeeld aan de motor, versnellingsbak of iets anders, waren de kosten hoogstwaarschijnlijk hoger dan 300 euro geweest. Wat ik wil zeggen, beoordeel de auto visueel en op gehoor. Probeer voor jezelf af te vragen, heb ik nog een buffer voor reparaties? Ik had destijds de kosten voor de garantie ten opzichte van een dure reparatie van bv. 1000 euro met elkaar afgewogen.

Ik ben dus destijds voor een stukje zekerheid gegaan, ondanks dat de garage mij veel vertrouwen gaf. Ook had ik alle boekjes gecontroleerd.

Een aantal tips voor aankoop van een V60 T3.

Controleer of de website van RDW een terugroepactie aangeeft. Was bij mijn auto wel het geval. De pakking van de motor spruitstuk moet dan vervangen worden. Deze reparatie is gelukkig gratis en neemt een halve werkdag in beslag.

Controleer of de voorruit niet los zit. Dit is een V60, XC60 kwaaltje. De kit van de voorruit kan wel eens aan de randen los gaan zitten. Waardoor je op hoge snelheid een vervelende windruis/fluit binnen de auto hoort. Oplossing is de voorruit eruit halen en opnieuw vastzetten.
Je kan dit eenvoudig controleren door aan de binnenkant van de voorruit, aan de randen daarvan druk op te zetten.

Als je dan toch bezig bent, vraag dan ook om een software update van Sensus, zodat je voortaan je navigatie via USB kan updaten. (Alhoewel de navigatie update beleid van Volvo, best langzaam is)

Verder, ga lekker onderhandelen met de dealer. Dat scheelde veel bij de aankoop van mijn auto.
(Voor de vraagprijs werd bijv. lakschade aan de achterbumper gerepareerd, velgen en banden vervangen en een deukje uitgedrukt.

Wat betreft die Volvo pech service. Richt je daar niet te veel op. Mocht je een keertje pech hebben, dan installeer je bijv. de Allsecure app op je telefoon en kan je de auto voor een eenmalige bedrag weg laten slepen naar een garage.

Twijfel je nog steeds? Je kan ook bij de Volvo dealer om een aankoopkeuring vragen. Deze kost rond 100 euro.

Hoop dat je hiermee verder komt.

• Landon
Strider schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:05:
[...]

Niet gedaan, de lucht is er nu uiteindelijk weer uit.
Hoe staat het inmiddels met jouw voorruit?

[...]
Ik ben donderdagmiddag langs de dealer gereden, deze hebben de ruit grondig schoongemaakt met een middel wat ik niet mocht zien, maar hierna was de voorruit spik en span, waren waarschijnlijk dan resten die bij de fabriek erop zijn gekomen.

Afgelopen weekend meteen 500km door Duitsland heen gereden, en wat een heerlijke auto. Ik ben verliefd geworden vanaf het moment dat ik 's nachts ging rijden, wat een bonk verlichting komt er uit de LED's, dit in combinatie met de sfeerverlichting in de V40 maakt dit echt een auto waar ik verliefd op ben geworden.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Landon Waarschijnlijk is het het goedje wat er op zit tijdens transport. Soort bescherming, echt troep om er af te krijgen maar het werkt wel. Gelukkig is het probleem opgelost d:)b

• Landon
J0YR1D3R schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:09:
@Landon Waarschijnlijk is het het goedje wat er op zit tijdens transport. Soort bescherming, echt troep om er af te krijgen maar het werkt wel. Gelukkig is het probleem opgelost d:)b
Daar ga ik wel vanuit, de service was voorderest helemaal prima en ik werd goed te woord gestaan en heb meteen nog twee vragen gesteld over de werking van de auto, werd weer keurig geholpen.

• RobertJRB
PCMedic schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:28:
[...]

Misschien kan ik je nog wat tips geven. Ik heb toevallig nog vorige jaar een (ex lease) V60 T3 momentum uit my2012 bij een universeel BOVAG garage gekocht.

Ik had voor 300 euro 6maanden garantie genomen en heb gelukkig geen aanspraak op hoeven te doen. Betekend het dan dat die 300 euro voor niets was geweest? Nee, sterker nog. Mocht er wel iets zijn geweest, bijvoorbeeld aan de motor, versnellingsbak of iets anders, waren de kosten hoogstwaarschijnlijk hoger dan 300 euro geweest. Wat ik wil zeggen, beoordeel de auto visueel en op gehoor. Probeer voor jezelf af te vragen, heb ik nog een buffer voor reparaties? Ik had destijds de kosten voor de garantie ten opzichte van een dure reparatie van bv. 1000 euro met elkaar afgewogen.

Ik ben dus destijds voor een stukje zekerheid gegaan, ondanks dat de garage mij veel vertrouwen gaf. Ook had ik alle boekjes gecontroleerd.

Een aantal tips voor aankoop van een V60 T3.

Controleer of de website van RDW een terugroepactie aangeeft. Was bij mijn auto wel het geval. De pakking van de motor spruitstuk moet dan vervangen worden. Deze reparatie is gelukkig gratis en neemt een halve werkdag in beslag.

Controleer of de voorruit niet los zit. Dit is een V60, XC60 kwaaltje. De kit van de voorruit kan wel eens aan de randen los gaan zitten. Waardoor je op hoge snelheid een vervelende windruis/fluit binnen de auto hoort. Oplossing is de voorruit eruit halen en opnieuw vastzetten.
Je kan dit eenvoudig controleren door aan de binnenkant van de voorruit, aan de randen daarvan druk op te zetten.

Als je dan toch bezig bent, vraag dan ook om een software update van Sensus, zodat je voortaan je navigatie via USB kan updaten. (Alhoewel de navigatie update beleid van Volvo, best langzaam is)

Verder, ga lekker onderhandelen met de dealer. Dat scheelde veel bij de aankoop van mijn auto.
(Voor de vraagprijs werd bijv. lakschade aan de achterbumper gerepareerd, velgen en banden vervangen en een deukje uitgedrukt.

Wat betreft die Volvo pech service. Richt je daar niet te veel op. Mocht je een keertje pech hebben, dan installeer je bijv. de Allsecure app op je telefoon en kan je de auto voor een eenmalige bedrag weg laten slepen naar een garage.

Twijfel je nog steeds? Je kan ook bij de Volvo dealer om een aankoopkeuring vragen. Deze kost rond 100 euro.

Hoop dat je hiermee verder komt.
Dank jullie voor het advies.
Heb inmiddels een tegenvoorstel gestuurd dus ben erg benieuwd wat daar uit komt.

Leica MM + Sony A9

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
@Femme
Hoe bevalt hij!?
Ik moet nog tot woensdag wachten :+

Iets minder config, geen adaptive cc.

Gaat omk een D6 R-design
Met extra:
Hybrid Technology Line
Security Line
Sensus connect met Premium Audio by Harman Kardon

Youtube: DashcamNL

• RobertJRB
Wordt nog druk met al die V60's

Leica MM + Sony A9

• BlakHawk
Een jaar maar voor mij... Gaat om een leasewagen.
Zag een occasion v60 PHEV voorbij komen die ik niet kon laten schieten >:)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-01 12:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

dfrenner schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:51:
@Femme
Hoe bevalt hij!?
Ik moet nog tot woensdag wachten :+
Het bevalt goed. Enerzijds geeft hij de rust van elektrisch rijden (op de korte ritten), anderzijds zit er behoorlijk wat oomph in. De vijfcilinder diesel klinkt echt leuk (en is voor een diesel best wel nadrukkelijk aanwezig als je het gas intrapt). Hij hangt ook wel goed aan het gas.

De stoelen zitten heerlijk. Morgen ga ik er mee naar mijn werk (125km op en neer) en ga ik zien wat er qua verbruik mogelijk is en uitproberen hoe de active cruise het in de file doet. Het premium audiosysteem klinkt goed en maakt het een stuk makkelijker om muziek van mijn iPhone af te spelen dan de BMW uit 2005.

De demping van het onderstel is niet echt comfy. Het voelt alsof de banden tot 3,5 bar zijn opgepompt. Het interieur is ook niet helemaal vrij van kraakjes en dat hoor je op slecht asfalt. Ik zie net dat Koni een paar weken geleden zijn 'Special Active' dempers heeft aangekondigd (opvolger van Koni FSD). Die hebben afwijkende demping voor low en high speed compressie wat het comfort ten goede komt en zijn niet duur (500 euro voor een set). De V60 zou dat goed kunnen gebruiken.

Lane departure warning heb ik even uitgeprobeerd en ook weer uitgezet. Je krijgt meldingen als je over fietsstroken rijdt, voor inhalen probeert te kijken of er ruimte is en als je een chicane sportief aansnijdt.

Hier wat plaatjes:

Front

Zijkant

3/4

Interieur

[ Voor 13% gewijzigd door Femme op 30-04-2018 15:24 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat leer op die stoelen blijft :9~

Ik ga het kenteken van de 2001 S60 maar eens op mijn naam zetten. Tot later :)

Zo, meteen wat lekkere gegrilde kip op de markt gekocht :9~
Nu verzekeren maar.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 08-06-2019 01:54 ]

• RobertJRB
Mooi hoor.

Wat voor bijtelling zit er op en voor hoe lang nog? Ik heb ook zitten kijken naar een D6 ph maar met de bijtelling naar 22% was het totaal niet aantrekkelijk. Erg jammer want vind het een mooi auto en concept.
Ben je niet bang dat na het aflopen van de bijtelling de waarde gigantisch in elkaar klapt?

Leica MM + Sony A9

• BlakHawk
RobertJRB schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:45:
[...]

Mooi hoor.

Wat voor bijtelling zit er op en voor hoe lang nog? Ik heb ook zitten kijken naar een D6 ph maar met de bijtelling naar 22% was het totaal niet aantrekkelijk. Erg jammer want vind het een mooi auto en concept.
Ben je niet bang dat na het aflopen van de bijtelling de waarde gigantisch in elkaar klapt?
De mijne komt uit dec 2015.
Leasemij blijft eigenaar, dus nog 7% bijtelling.

Ik lease hem voor 12 maanden, dus nu gewoon een heel jaar 7% bijtelling. Iets goedkoper dan die van @Femme, nieuwwaarde is 72k bij mij.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Mooi hoor.

Die snap ik even niet? Bijtelling is specifiek iets bij zakelijke lease. Een leaserijder zal het worst wezen wat de afschrijving doet? Haal je nu dingen door elkaar, of mis ik iets? :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RobertJRB
Orion84 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:53:
[...]

Die snap ik even niet? Bijtelling is specifiek iets bij zakelijke lease. Een leaserijder zal het worst wezen wat de afschrijving doet? Haal je nu dingen door elkaar, of mis ik iets? :P
Inderdaad een beetje onduidelijk. Ik ben zelfstandig dus het idee was het zakelijk te kopen en voor het prive gebruik bijtelling te betalen. ik betaal hem uiteindelijk dus gewoon zelf, vandaar de restwaarde.

Voordeel is dat ik de BTW van de aankoop kan aftrekbaar en dat ik de kosten van mijn omzet mag aftrekken. Maar zelfs dan bleef het ruim voordeliger om gewoon een benzine versie prive te kopen en voor de 19 ct per kilometer te gaan. Vooral door de bijtelling.

Wanneer je hem maar 1 jaar gebruikt en hij blijft van de lease maatschappij dan is het inderdaad zeker interessant.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertJRB op 30-04-2018 16:29 ]

Leica MM + Sony A9

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, op fiets, ik snap 'm :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Mooi hoor.

De mijne is nog 0% tot november.

Ik hou rekening met een hoge afschrijving, niet zozeer vanwege de bijtelling maar omdat het MRB-tarief na 2020 hoger zal worden en omdat Nederlandse particulieren angsthazen zijn die een gebruikte PHEV niet aandurven. De zonnige kant van het verhaal is dat D6'en uit 2013 al enorm hebben afgeschreven. De mijne is van 80 naar 20,5 mille gegaan. Je krijgt daardoor veel auto (en een relatief nieuwe auto) voor je geld met op dit moment lage kosten voor MRB en brandstof/energie.

• BlakHawk
RobertJRB schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:28:
[...]

Inderdaad een beetje onduidelijk. Ik ben zelfstandig dus het idee was het zakelijk te kopen en voor het prive gebruik bijtelling te betalen. ik betaal hem uiteindelijk dus gewoon zelf, vandaar de restwaarde.

Voordeel is dat ik de BTW van de aankoop kan aftrekbaar en dat ik de kosten van mijn omzet mag aftrekken. Maar zelfs dan bleef het ruim voordeliger om gewoon een benzine versie prive te kopen en voor de 19 ct per kilometer te gaan. Vooral door de bijtelling.

Wanneer je hem maar 1 jaar gebruikt en hij blijft van de lease maatschappij dan is het inderdaad zeker interessant.
Bijtelling wordt toch herijkt bij een nieuwe eigenaar?
Dus dan zou je naar 22% gaan. Toch?

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Aight!

'A toy robot...'

Mijn trouwe en oude V70 begint toch langzaam dood te gaan volgens mij hahaha.

De vacuumsteunrubbers of zoiets zijn versleten, schijnt best een zware klus te zijn aan de onderkant.

Hopelijk vinden ze voor de rest niet zo veel dan valt wel allemaal wel weer mee :P

• jadjong
  • Niet online
Valt wel mee hoor, beetje handige stagiair doet zoiets in een uurtje.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Aight!

'A toy robot...'

jadjong schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:32:
Valt wel mee hoor, beetje handige stagiair doet zoiets in een uurtje.
Maar dan komt er nog grote beurt bij, nieuwe ashoes, uitlaat hangt los en stuurberkrachtiging opnieuw fixen.

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:29
Hoppa gisteren mijn auto ook in ontvangst mogen nemen (D3 Business Sport) *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Flvr2CwBXh9lxMvzcAmMVXih/medium.png

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

• jadjong
  • Niet online
Ik heb met je te doen.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Femme schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:51:
[...]

De mijne is nog 0% tot november.

Ik hou rekening met een hoge afschrijving, niet zozeer vanwege de bijtelling maar omdat het MRB-tarief na 2020 hoger zal worden en omdat Nederlandse particulieren angsthazen zijn die een gebruikte PHEV niet aandurven. De zonnige kant van het verhaal is dat D6'en uit 2013 al enorm hebben afgeschreven. De mijne is van 80 naar 20,5 mille gegaan. Je krijgt daardoor veel auto (en een relatief nieuwe auto) voor je geld met op dit moment lage kosten voor MRB en brandstof/energie.
20,5 mille is dan zeker exclusief btw?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vandaag met de Volvo naar het werk gereden. Bij het wegrijden ging automatisch de stuurverwarming aan 👍. Eerste 30km tot aan de snelweg elektrisch, daarna in hybrid modus. De combinatie van elektrische aandrijving en automatische cruise control werkt super mooi in de file 👍👍👍 . In de 6er had ik ook al adaptieve cruise, alleen kon die niet langzamer dan 50km/h vanwege de handbak. Inhalen op een provinciale weg gaat machtig mooi met die vijfcilinder die er dan in kickt 👍. Ik heb diverse keren handen klappend achter het stuur gezeten om applause te geven voor wat die auto nu weer voor me deed. Het audiosysteem is ook top, minstens zo goed als het Hifi Professional systeem in de oude 650i. Klein minpuntje is dat de deur resoneert als de bass echt diep gaat. Bij mijn linkerbeen kan ik dan de luchtverplaatsing van een bass reflex poort voelen :D .

Als ik een dikke BMW zie rijden voelt het nog wel als vreemd gaan :P . Verder erg tevreden met de Volvo.
Knul schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:23:
[...]

Nee inclusief btw. De mijne is van november 2013 met 149.000km op de teller. De vraagprijzen voor de mooie volgepakte exemplaren liggen rond de 21,5-22K en dan heb je nog wel wat onderhandelingsruimte om op 20,5 uit te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Femme op 01-05-2018 11:37 ]

• RobertJRB
Net akkoord gegeven aan de dealer.

V60 T3 Momentum met Business Pack Pro in blauw met stoelverwarming, pdc voor en achter, chromen uitlaatpijpen, beurt, navigatie update en 2 jaar garantie. Bedankt voor de suggesties hier!

Nu wachten tot ik hem kan ophalen. De PDC voor moet nog ingebouwd worden (achter zat er al in) dus hoop niet dat dat heel lang gaat duren.

Erg blij met de pdc voor. Inparkeren hier in mijn garage is best krap (centrum amsterdam) en als ik dat iedere dag moet doen gaat het een hoop zweet schelen :)

edit, met foto's

Auto bij dealer

Hier in de garage wanneer die omhoog staat (autolift). Was van tevoren bang voor de vrije ruimte maar gaat prima.
auto in garage

En hier wanneer de lift naar beneden staat.
auto in garage

[ Voor 44% gewijzigd door RobertJRB op 01-05-2018 14:20 ]

Leica MM + Sony A9

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:27
Femme schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:30:Het audiosysteem is ook top, minstens zo goed als het Hifi Professional systeem in de oude 650i. Klein minpuntje is dat de deur resoneert als de bass echt diep gaat. Bij mijn linkerbeen kan ik dan de luchtverplaatsing van een bass reflex poort voelen :D .
Gratis tip aangezien dit om een bekend probleem gaat: gooi een externe subwoofer onder de passagiersstoel (of kofferbak) en het resoneer probleem is opgelost en kan je nog meer genieten van het audiosysteem. Ik spreek uit ervaring :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
Femme schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:30:
Als ik een dikke BMW zie rijden voelt het nog wel als vreemd gaan :P . Verder erg tevreden met de Volvo.
Ik sta elke x jaar weer bij de BMW dealer om toch maar een 3 / 5 serie te gaan rijden.
Uiteindelijk kom ik toch weer thuis met een Volvo.

Van het weekend de Z3 maar weer eens uit de garage lepelen en stukje toeren.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:55
RobertJRB schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:10:
Net akkoord gegeven aan de dealer.

edit, met foto's

[afbeelding]

Hier in de garage wanneer die omhoog staat (autolift). Was van tevoren bang voor de vrije ruimte maar gaat prima.
[afbeelding]

En hier wanneer de lift naar beneden staat.
[afbeelding]
Je foto's zijn door niemand te zien, omdat ze beveiligd zijn met een wachtwoord. Je moet ze even openbaar maken ;)

• RobertJRB
Rinaldootje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:03:
[...]

Je foto's zijn door niemand te zien, omdat ze beveiligd zijn met een wachtwoord. Je moet ze even openbaar maken ;)
Dank je, voor het eerst het got fotoalbum gebruikt :)
Nu wel zichtbaar?

Leica MM + Sony A9

• BlakHawk
Knul schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:23:
[...]

Mijne (kan niet wachten tot morgen) is iets jonger uit dec 2015. Stond te koop voor 26.000.
147.000 op de teller en nieuwwaarde was bijna 72k.

Die dingen waren ook wel gigantisch duur nieuw. Zónder de 7% verkocht dit natuurlijk niet zo goed, dat maakt de 2de hands waarde ook een stukje lager.

Ik heb morgen middag maar vrij genomen, ga hem in de middag ophalen!

Overigens lijkt er op de foto’s een blauw vierkant logo naast de D6 te staan. Wil dat zeggen dat hij Polestar gechipt is, of deden ze die er standaard op bij de R-design?

Verder vind ik het ook vreemd dat hij geen zilveren spiegels heeft. Dacht dat dat standaard was op de R-design.

We zien het morgen wel, ik heb hem op basis van de foto’s gekozen. Dus nooit in het echt gezien, maar zie nu dit:
https://flic.kr/p/26JLYVa

[ Voor 29% gewijzigd door BlakHawk op 01-05-2018 23:34 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Opgehaald!
2001 Volvo S60 ophalen

Rijdt als een zonnetje 8)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:55
@dfrenner je hebt serieus een auto gekocht voor €26.000 op basis van alleen foto’s???

Jij durft :p

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb de mijne ook alleen gekocht op basis van foto's. Als je koopt bij een gerenommeerde garage en met garantie, dan zou ik niet weten waarom niet. Was wel iets, doch niet veel, goedkoper dan 26k.

Afijn mijn V70 bevalt me nog steeds uitstekend alhoewel ik nu niet meer genoeg rijd voor een diesel, ga ik 'm voorlopig niet wegdoen.

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 02-05-2018 07:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Tankiej
dfrenner schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:28:
[...]

Mijne (kan niet wachten tot morgen) is iets jonger uit dec 2015. Stond te koop voor 26.000.
147.000 op de teller en nieuwwaarde was bijna 72k.

Die dingen waren ook wel gigantisch duur nieuw. Zónder de 7% verkocht dit natuurlijk niet zo goed, dat maakt de 2de hands waarde ook een stukje lager.

Ik heb morgen middag maar vrij genomen, ga hem in de middag ophalen!

Overigens lijkt er op de foto’s een blauw vierkant logo naast de D6 te staan. Wil dat zeggen dat hij Polestar gechipt is, of deden ze die er standaard op bij de R-design?
Nee, dat deden ze niet standaard. Wil ook niet zeggen dat hij een Polestar tuning heeft, kan ook alleen stickertuning zijn. Maar de verkopende partij kan je vast wel vertellen hoe het zit :)
Verder vind ik het ook vreemd dat hij geen zilveren spiegels heeft. Dacht dat dat standaard was op de R-design.

We zien het morgen wel, ik heb hem op basis van de foto’s gekozen. Dus nooit in het echt gezien, maar zie nu dit:
https://flic.kr/p/26JLYVa
Klopt, dat is standaard bij R-Design. Ze kunnen vervangen zijn, maar het kan ook geen R-Design zijn. Heeft hij wel de andere kenmerken van R-Design?

• BlakHawk
PdeBie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 06:56:
@dfrenner je hebt serieus een auto gekocht voor €26.000 op basis van alleen foto’s???

Jij durft :p
Het is occasion lease.
Normaliter is ons budget afdoende om een aangeklede C segmenter te leasen. Nu een Peugeot 308.
Een kale D segmenter als een Mondeo kan ook nog wel, maar dan houdt het op.

Toen zag ik deze voorbij komen bij de leasemij en heel verrassend, binnen budget...
Het is voor 12 maanden en het was een soort van "one in a lifetime opportunity". Dan moet je niet te lang nadenken.

Of nog een jaar doorrijden in een Peugeot 308 met 120pk. Of voor hetzelfde geld een V60 D6 PHEV.
Dus daarom alleen op foto's besloten. Mijn ervaring met dit soort auto's is ook dat ze binnen een paar uur van de site zijn verdwenen. Veel mensen hebben een zoekopdracht op 7% bijtelling lopen, blijkbaar.
Tankiej schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:41:
[...]

Nee, dat deden ze niet standaard. Wil ook niet zeggen dat hij een Polestar tuning heeft, kan ook alleen stickertuning zijn. Maar de verkopende partij kan je vast wel vertellen hoe het zit :)

[...]

Klopt, dat is standaard bij R-Design. Ze kunnen vervangen zijn, maar het kan ook geen R-Design zijn. Heeft hij wel de andere kenmerken van R-Design?
Aha, vanmiddag zie ik hem!
Verkopende partij is leasende partij, die weet nooit heel veel te vertellen ;)

Het is verder wel echt een r-design.

Op basis van deze foto's besteld:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/949/41125277684_715c5ef7ea_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/953/27973325658_dcd1664344_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/831/41842122101_fa332398c3_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/969/41842122181_0625e51ab7_b.jpg

• PdeBie
ah dat verklaart :)

Ik dacht al.... even 26k aftikken....

• BlakHawk
PdeBie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:11:
ah dat verklaart :)

Ik dacht al.... even 26k aftikken....
Nee er is volgens mij voldoende aanbod in de verkoop, dus dat is zeker geen bedrag waarbij blind zou tekenen.

In de lease is het anders, daarnaast is het maar voor 12 maanden...

Die spiegels zijn écht zwart.
Maar ook die velgen zie ik niet zo snel bij anderen die te koop staan, ook geen standaard r design velgen lijkt mij

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 02-05-2018 08:14 ]

• Tankiej
dfrenner schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:08:

[...]

Aha, vanmiddag zie ik hem!
Verkopende partij is leasende partij, die weet nooit heel veel te vertellen ;)
Dat ligt eraan, als de Polestar tune gelijk bestelt is bij het bestellen van de auto, zal hij op de originele optielijst/bestelling staan. Dan zouden ze dat wel moeten weten, ook als het achteraf gedaan is en via de leasemaatschappij geregeld is.
Als het achteraf gedaan is en betaald is door de berijder, zullen ze het misschien niet weten inderdaad :)
Het is verder wel echt een r-design.

Op basis van deze foto's besteld:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet er wel uit als een R-Design inderdaad :P

• BlakHawk
Tankiej schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:13:
[...]

Dat ligt eraan, als de Polestar tune gelijk bestelt is bij het bestellen van de auto, zal hij op de originele optielijst/bestelling staan. Dan zouden ze dat wel moeten weten, ook als het achteraf gedaan is en via de leasemaatschappij geregeld is.
Als het achteraf gedaan is en betaald is door de berijder, zullen ze het misschien niet weten inderdaad :)

[...]

Dat ziet er wel uit als een R-Design inderdaad :P
Behalve spiegels en velgen...

Ik wil nu al naar werk om hem te halen, nog even een ochtend werken, maar die tijd kruipt voorbij :+

• Tankiej
dfrenner schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:15:
[...]

Behalve spiegels en velgen...

Ik wil nu al naar werk om hem te halen, nog even een ochtend werken, maar die tijd kruipt voorbij :+
Als ik de Autotrack advertentie bekijk (via Google cache) dan lijkt het alsof er winterbanden op zitten (https://cdn.autotrack.nl/40043500/0-MOR-1980620059.jpg). Volgens mij staat daar 'Sottozero' op de voorband, dat zijn winterbanden van Pirelli.
Kan natuurlijk zijn dat de zomerbanden op de originele R-Design velgen zitten. Zie daar alleen niets over staan in de advertentie, dus kan je wellicht nog naar vragen?
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat degene die de auto in eerste instantie bestelt heeft, deze velgen eronder heeft laten zetten en de R-Design velgen ingeruild heeft.

• BlakHawk
Tankiej schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:22:
[...]

Als ik de Autotrack advertentie bekijk (via Google cache) dan lijkt het alsof er winterbanden op zitten (https://cdn.autotrack.nl/40043500/0-MOR-1980620059.jpg). Volgens mij staat daar 'Sottozero' op de voorband, dat zijn winterbanden van Pirelli.
Kan natuurlijk zijn dat de zomerbanden op de originele R-Design velgen zitten. Zie daar alleen niets over staan in de advertentie, dus kan je wellicht nog naar vragen?
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat degene die de auto in eerste instantie bestelt heeft, deze velgen eronder heeft laten zetten en de R-Design velgen ingeruild heeft.
Ja nu nog vragen heeft niet zo heel veel zin denk ik, tussen 10-12 wordt hij bij mijn bedrijf afgeleverd. Eind van de ochtend ga ik die kant op.

Foto's en ervaringen volgen!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bandenwissel bij leaseauto's is meestal gewoon op dezelfde velg (tenzij je als berijder zelf een complete set winterwielen regelt of zo, maar dan ga je het nooit voor elkaar krijgen om hem met die winterwielen in te leveren lijkt me). Dus gewoon besteld met afwijkende velgen en ingeleverd in de winterperiode waardoor die sloffen er nog onder liggen gok ik.

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:55
RobertJRB schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:11:
[...]

Dank je, voor het eerst het got fotoalbum gebruikt :)
Nu wel zichtbaar?
Prima :D
Orion84 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:26:
Bandenwissel bij leaseauto's is meestal gewoon op dezelfde velg (tenzij je als berijder zelf een complete set winterwielen regelt of zo, maar dan ga je het nooit voor elkaar krijgen om hem met die winterwielen in te leveren lijkt me). Dus gewoon besteld met afwijkende velgen en ingeleverd in de winterperiode waardoor die sloffen er nog onder liggen gok ik.
Dat ligt aan de prijs, een vriend van me kreeg de winterbanden op stalen velg, want dat was goedkoper in de lease deal dan elke keer banden op de velg wisselen.

[ Voor 60% gewijzigd door Rinaldootje op 02-05-2018 08:29 . Reden: extra reactie op Orion84 toegevoegd ]

• BlakHawk
Rinaldootje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:27:
Dat ligt aan de prijs, een vriend van me kreeg de winterbanden op stalen velg, want dat was goedkoper in de lease deal dan elke keer banden op de velg wisselen.
Dat zou ik veel liever hebben, lekker zelf doen.

De vestiging van euromaster bij ons is echt drama.

2 maanden vooruit plannen is soms nodig...

• Tankiej
Orion84 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:26:
Wij (bij mijn werkgever en via Alphabet) hebben de keuze:
- Winterbanden op dezelfde velg
- Winterbanden op stalen velg
- Winterbanden op lichtmetalen velg

Alle 3 opties kosten hetzelfde, 12 euro per maand (wat dan bij de leaseprijs op komt uiteraard).
Bij de laatste optie kreeg ik ook nog keuze uit verschillende lichtmetalen velgen (allen Volvo, dat wel).

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

I stand corrected :)

• PdeBie
Tankiej schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:03:
[...]

Wij (bij mijn werkgever en via Alphabet) hebben de keuze:
- Winterbanden op dezelfde velg
- Winterbanden op stalen velg
- Winterbanden op lichtmetalen velg

Alle 3 opties kosten hetzelfde, 12 euro per maand (wat dan bij de leaseprijs op komt uiteraard).
Bij de laatste optie kreeg ik ook nog keuze uit verschillende lichtmetalen velgen (allen Volvo, dat wel).
Wij doen ook zaken met Alphabet, maar ik kreeg destijds te horen geen extra set velgen te mogen. Dus bij mij worden alleen de banden verwisseld :(

• Tankiej
PdeBie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:11:
[...]

Wij doen ook zaken met Alphabet, maar ik kreeg destijds te horen geen extra set velgen te mogen. Dus bij mij worden alleen de banden verwisseld :(
Zal wel liggen aan het contract tussen werkgever en leasemaatschappij. Wij konden ook bij Athlon leasen (is nu ingeruild voor Arval) en daar was die mogelijkheid ook niet. Daar was het alleen winterbanden op dezelfde velg en ook alleen bij Euromaster/Profile tyrecenter oid, niet bij de dealer.

Maar goed, genoeg leasemaatschappij gepraat :P

Om weer terug naar Volvo's te gaan (en een beetje lease); ik ga m'n geliefde C30 D3 automaat weer weg doen, ga naar een andere werkgever en terug naar een leaseauto (helaas geen Volvo). De regeling voor een eigen auto is wat magerder, gaat me veel geld kosten als ik deze blijf rijden..

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 15:06
PdeBie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:11:
[...]

Opslag van banden met velg is vele malen duurder dan zonder de velg.
Bij mijn vorige auto had ik 2 setjes velgen en banden; die bewaarde ik in ons warehouse (afgedekt).

Spijt van dat ik dat niet weer heb gedaan. Elke keer na een bandenwissel moet ik terug omdat er iets trilt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Ballebek Ik zou ook maar wat graag een extra set velgen nemen de volgende keer. Ik heb bijna elke wissel wel gedoe. Bijna elke keer beschadigingen en de laatste keer heeft het 5x balanceren bij 3 verschillende bedrijven geduurd voordat de onbalans er uit was...

• timmie271
Femme schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:30:
Vandaag met de Volvo naar het werk gereden. Bij het wegrijden ging automatisch de stuurverwarming aan 👍. Eerste 30km tot aan de snelweg elektrisch, daarna in hybrid modus. De combinatie van elektrische aandrijving en automatische cruise control werkt super mooi in de file 👍👍👍 . In de 6er had ik ook al adaptieve cruise, alleen kon die niet langzamer dan 50km/h vanwege de handbak. Inhalen op een provinciale weg gaat machtig mooi met die vijfcilinder die er dan in kickt 👍.
Wat vooral helpt op dat moment is dat bij de kickdown de beide motoren samenwerken voor het grote vermogen :) Vind zelf die 5 cilinder te rauw klinken (ondanks dat het ook wel weer lekker klinkt :+) vergeleken met de 4 cilinders en zeker de nieuwe volvo's. Het enige jammere van die hybride systemen is dat de elektromotor ermee stopt bij 150km/h.....

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag teruggeweest naar de verkoper vanwege een lamp die het gisteren opeens niet meer deed. Gebeld en kon meteen terecht. Had al wat YT filmpjes gekeken en de ene demonteerde de gehele voorbumper en de ander deed het via de motorruimte. Dat laatste is gedaan en lijkt vrij simpel. Helaas ging de dop weer achter de lamp er op draaien lastiger. Toen die storing was opgelost, kwam een nieuwe tevoorschijn: iets met automaatbak checken. Wat dingetjes geprobeerd, toen naar binnen gereden en uitgelezen. Niets aan de hand en melding weg.

Wat me wel opvalt, is dat bij 120km/u vooral het stuur trekt bij gas los of gas (licht) er op. Ik kan echter het stuur loslaten en optrekken bij lagere snelheden. Iemand een idee? Ik houd het in de gaten.

Mijn gemiddelde l/100 is trouwens zuiniger dan opgegeven. Ik heb dan ook een lichte rechtervoet :)

Heb mijn flesje water met bubbels nog die ik heb gekregen. Top service tot nu toe :)

De S60 is echt geen straf 8)
Rijdt heerlijk!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:44

franssie

Save the albatross

PcDealer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:19:
<>. Iemand een idee? Ik houd het in de gaten.<>
Verschillende voorbanden (bij mij hadden ze eens een net ander type gemonteerd na een lekke) of speling in je stuurstangen. Even laten uitlijnen misschien wel een idee om overmatige en onnodige slijtage van de banden te voorkomen misschien?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 ... 72 ... 140 Laatste