RobertJRB schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:44:
----
De voorwaarden staan niet online maar heeft hij laten zien. Eindeloze lijst wat wel en niet onder garantie valt maar komt neer op vergelijkbaar met die van Volvo select en Bovag garantie. Dus niet op slijtage onderdelen, niet bij verkeerd gebruik ect.
Zijn die 6 maanden Bovag al niet genoeg om gebreken die nu onzichtbaar zijn naar boven te laten komen?
Misschien kan ik je nog wat tips geven. Ik heb toevallig nog vorige jaar een (ex lease) V60 T3 momentum uit my2012 bij een universeel BOVAG garage gekocht.
Ik had voor 300 euro 6maanden garantie genomen en heb gelukkig geen aanspraak op hoeven te doen. Betekend het dan dat die 300 euro voor niets was geweest? Nee, sterker nog. Mocht er wel iets zijn geweest, bijvoorbeeld aan de motor, versnellingsbak of iets anders, waren de kosten hoogstwaarschijnlijk hoger dan 300 euro geweest. Wat ik wil zeggen, beoordeel de auto visueel en op gehoor. Probeer voor jezelf af te vragen, heb ik nog een buffer voor reparaties? Ik had destijds de kosten voor de garantie ten opzichte van een dure reparatie van bv. 1000 euro met elkaar afgewogen.
Ik ben dus destijds voor een stukje zekerheid gegaan, ondanks dat de garage mij veel vertrouwen gaf. Ook had ik alle boekjes gecontroleerd.
Een aantal tips voor aankoop van een V60 T3.
Controleer of de website van RDW een terugroepactie aangeeft. Was bij mijn auto wel het geval. De pakking van de motor spruitstuk moet dan vervangen worden. Deze reparatie is gelukkig gratis en neemt een halve werkdag in beslag.
Controleer of de voorruit niet los zit. Dit is een V60, XC60 kwaaltje. De kit van de voorruit kan wel eens aan de randen los gaan zitten. Waardoor je op hoge snelheid een vervelende windruis/fluit binnen de auto hoort. Oplossing is de voorruit eruit halen en opnieuw vastzetten.
Je kan dit eenvoudig controleren door aan de binnenkant van de voorruit, aan de randen daarvan druk op te zetten.
Als je dan toch bezig bent, vraag dan ook om een software update van Sensus, zodat je voortaan je navigatie via USB kan updaten. (Alhoewel de navigatie update beleid van Volvo, best langzaam is)
Verder, ga lekker onderhandelen met de dealer. Dat scheelde veel bij de aankoop van mijn auto.
(Voor de vraagprijs werd bijv. lakschade aan de achterbumper gerepareerd, velgen en banden vervangen en een deukje uitgedrukt.
Wat betreft die Volvo pech service. Richt je daar niet te veel op. Mocht je een keertje pech hebben, dan installeer je bijv. de Allsecure app op je telefoon en kan je de auto voor een eenmalige bedrag weg laten slepen naar een garage.
Twijfel je nog steeds? Je kan ook bij de Volvo dealer om een aankoopkeuring vragen. Deze kost rond 100 euro.
Hoop dat je hiermee verder komt.