Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:27:

De motor wordt bij mij ook niet gestart hoor...
Jouw aircopomp wordt electronisch aangedreven, bij auto's zonder stekker hangt het ding aan de motor.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
jadjong schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Jouw aircopomp wordt electronisch aangedreven, bij auto's zonder stekker hangt het ding aan de motor.
Ohhhh, oke duidelijk!

Youtube: DashcamNL

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:28
[...]

Haha, dan snap ik al helemaal niet waarom het niet zou kunnen in een handgeschakelde Volvo (als hij in zijn vrij staat + handrem)

--edit-- Zie nu de reactie van @jadjong pas.

Maar dan is het toch nog steeds raar? Als hij in zijn vrij staat zou je de motor gewoon kunnen starten.

[ Voor 21% gewijzigd door PdeBie op 26-06-2018 11:12 ]

• jadjong
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:11:
Maar dan is het toch nog steeds raar? Als hij in zijn vrij staat zou je de motor gewoon kunnen starten.
Volvo leest alleen het koppelingspedaal uit als vereiste om de motor te kunnen starten, niet de positie van de handmatige versnellingsbak. Bij een automaat dan weer wel in combinatie met het rempedaal. Heeft te maken met het (automatisch) kunnen herstarten van auto als je hem per ongeluk af laat slaan.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
[...]

Ja de dealer zal de oude bestuurder moeten verwijderen en een nieuwe code genereren. Die code kun jij in de app gebruiken en dan ben jij gelinkt aan de auto.

Heb het vorige maand zelf ook gedaan ;)

[...]

De auto is gloedjes nieuw ;)
Maar zal ik even de dealert contacten thanks.
Fototje dan maar

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33563j6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2le2xoy.jpg

>PC specs<

• PdeBie
jadjong schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:22:
[...]

Volvo leest alleen het koppelingspedaal uit als vereiste om de motor te kunnen starten, niet de positie van de handmatige versnellingsbak. Bij een automaat dan weer wel in combinatie met het rempedaal. Heeft te maken met het (automatisch) kunnen herstarten van auto als je hem per ongeluk af laat slaan.
Dat klinkt dan weer wel als een logische verklaring. En niet zoals de dealer het tegen mij vertelde.

• BlakHawk
KappeNou schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:52:
[...]

De auto is gloedjes nieuw ;)
Maar zal ik even de dealert contacten thanks.
Fototje dan maar

[afbeelding]
[afbeelding]
Oh normaal gesproken is dit onderdeel van de aflevering van de auto, vandaar mijn aanname.
Toch even langs de dealer om het te regelen denk ik, is het snelste.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

KappeNou schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 01:32:
Hoi! Hier niet echt een volvo rijder, maar mijn vriendin sinds een week wel. Gedwongen rij ik nu best vaak in een fijne osmium grey v40 d3 geartronic business sport ;)
Hier zit ook de scandinavian line op, dus volvo on call.
Begrijp ik het nou goed dat de dealer dit moet activeren? Ik krijg ook geen registratie mail als ik mij in de app registreer.
Als het goed is heeft je vriendin die code ontvangen. In hoeverre je die dan ook kan gebruiken in jouw volvo account durf ik niet te zeggen, ik heb geen ervaring met het delen van toegang tot On Call. Dus een belletje naar de dealer over hoe dat precies werkt is waarschijnlijk wel de snelste oplossing.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Orion84 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Als het goed is heeft je vriendin die code ontvangen. In hoeverre je die dan ook kan gebruiken in jouw volvo account durf ik niet te zeggen, ik heb geen ervaring met het delen van toegang tot On Call. Dus een belletje naar de dealer over hoe dat precies werkt is waarschijnlijk wel de snelste oplossing.
Dat kan gewoon. Althans, ik heb de app op de telefoon van mijn vrouw ook gezet en daar mijn inloggegevens ingevoerd. Werkt prima. (Ik kreeg aan de andere kant van de wereld (letterlijk) zelfs de meldingen dat ze m vergeten was op slot te zetten en heb dan ook van heel ver weg de auto alsnog gelockt)

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-06-2018 13:36 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

dfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:28:
[...]

Volgens mij zijn er redelijk veel modellen met dat pack afgeleverd.
Het is toch wel handig hoor. Volvo on call kost na de eerste 3 jaar 39 euro per jaar. MAar zit een hele rittenregistratie bij, parkeerklimatisering (ook airco in de zomer). op afstand vergrendelen en ontgrendelen. Je krijgt ook een berichtje als je de auto bent vergeten op slot te doen, of als het alarm afgaat.

Dat had ik laatst, kinderen in de auto gelaten en de appie in. Opeens een berichtje, het alarm van uw Volvo is zojuist afgegaan. |:(
Ik mag hopen dat je vertrouwen hebt in de medemensch die niet weet dat je auto voorzien is van 'handige snufjes zoals parkeerklimatisering' en zomaar even een ruitje intikt omdat je koters er toch wat minder gezond er uit zagen :+

Strava

• BlakHawk
vhal schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Ik mag hopen dat je vertrouwen hebt in de medemensch die niet weet dat je auto voorzien is van 'handige snufjes zoals parkeerklimatisering' en zomaar even een ruitje intikt omdat je koters er toch wat minder gezond er uit zagen :+
Hahaha, in de warmte blijft dat niet werken hoor, laat ik de kinderen niet zitten.
Het was een graad of 15 om 19:00 uur in de avond met het dakraam open ;)

Daarnaast kan dat ruitje intikken nog wel eens lastig worden. er zit security line op. Die ramen bestaan uit 2 delen en er zit een teken van een hamertje op met een streep erdoor heen.

Dus volgens mij is het redelijk slagvast. Maar dat ga ik niet uitproberen :+

Is dat niet dit glas?

[ Voor 24% gewijzigd door BlakHawk op 26-06-2018 13:57 ]

• KappeNou
dfrenner schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:06:
[...]

Oh normaal gesproken is dit onderdeel van de aflevering van de auto, vandaar mijn aanname.
Toch even langs de dealer om het te regelen denk ik, is het snelste.
Net even gebeld. Schijnbaar iets niet goed gelopen tussen dealer - lease maatschappij - wagenpark beheer.

@Orion84 dealer gaf aan dat ik haar inlog gegevens moet gebruiken

@AllSeeyinEye werkt die klimaat regeling met airco (of is dit alleen blower) ook in de v40?
Zou wel top zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 26-06-2018 18:44 ]

>PC specs<

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen idee, ik heb geen V40. Bij mij is het de airco die koelt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• BlakHawk
KappeNou schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Net even gebeld. Schijnbaar iets niet goed gelopen tussen dealer - lease maatschappij - wagenpark beheer.

@Orion84 dealer gaf aan dat ik haar inlog gegevens moet gebruiken

@AllSeeyinEye werkt die klimaat regeling met airco (of is dit alleen blower) ook in de v40?
Zou wel top zijn!
Als je aircopomp niet werkt blaast hij lucht van buiten naar binnen.

Ik had ergens gelezen dat je voor airco RES (Remote Engine Start) als optie nodig hebt.

Maar doordat het bij mij werkte en de motor niet aanging dacht ik dat het misschien veranderd was. Blijkbaar ligt het bij de phev’s anders...

• KappeNou
dfrenner schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:09:
[...]

Als je aircopomp niet werkt blaast hij lucht van buiten naar binnen.

Ik had ergens gelezen dat je voor airco RES (Remote Engine Start) als optie nodig hebt.

Maar doordat het bij mij werkte en de motor niet aanging dacht ik dat het misschien veranderd was. Blijkbaar ligt het bij de phev’s anders...
Er zit wel extra een scandinavian line pakket op. Hierin kan hij de motor en het interieur voor verwarmen. Maar of de motor ook echt aan gaat of dat hier een extra, of grotere accu voor geplaatst is weet iemand hier vast wel ;)

Scandinavian Line
Parkeerverwarming met timer
Sensus Pro met Volvo On Call. Met mobile App en WiFi-hotspot functionaliteit. Inclusief activeringskosten en 3-jarig data-abonnement voor Volvo On Call. Data-abonnement voor WiFi-hotspot niet inbegrepen.

.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 26-06-2018 22:11 ]

>PC specs<

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

De standkachel werkt met een aparte brander die wat benzine/diesel verstookt en daarmee het koelwater verwarmt wat vervolgens ook gebruikt wordt om het interieur te verwarmen. De motor gaat daarbij niet aan en die optie impliceert ook niet dat je ook kan ‘koelen op afstand’.

Ik dacht dat die standklima (dus incl. koelen) was voorbehouden aan de PHEVs, maar blijkbaar zijn er ook opties om dat bij een normale motor te hebben?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:30
Ik heb daar ook nog nooit van gehoord en dit heb ik ook niet voorbij zien komen in de opties voor de XC40.

offtopic:
Ik zag toevallig gister de koning uit de schouwburg komen in de stad en mij viel op dat zijn chauffeur al 10 minuutjes eerder in zijn Audi stapte om de airco alvast aan te zetten. Blijkbaar heeft zelfs een A8 van 6 ton zo’n optie niet :+

• PdeBie
nino_070 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 02:16:
Ik heb daar ook nog nooit van gehoord en dit heb ik ook niet voorbij zien komen in de opties voor de XC40.

offtopic:
Ik zag toevallig gister de koning uit de schouwburg komen in de stad en mij viel op dat zijn chauffeur al 10 minuutjes eerder in zijn Audi stapte om de airco alvast aan te zetten. Blijkbaar heeft zelfs een A8 van 6 ton zo’n optie niet :+
Zou het niet zo zijn dat hij de auto alvast start, zodat de koning meteen weg kan zodra hij in stapt? Iets met veiligheid etc.

Verwijderd

PdeBie schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:34:
[...]

Ik heb dat ook een keer gevraagd bij de dealer voor mijn V40 (handgeschakeld). Reden was dat de auto niet kon zien in welke versnelling de auto stond en dus de motor niet kon starten. :?

Toen ik daarop reageerde met "hij geeft tijdens het rijden zelfs op het dashboard aan welke versnelling ik gebruik", wist de dealer het even ook niet meer.

Wel jammer dat het niet kan, want dat zwarte leer wat ik heb wordt gloeiend heet!
Ik heb warmtewerend glas in mijn V70, werkt echt prima! Ik heb in deze auto ook zwart lederen bekleding maar die wordt lang niet zo warm als mijn vorige V70 met licht interieur. (die geen warmtewerend glas had volgens mij) Sowieso voelt de auto niet warm aan ondanks dat hij de hele dag voor kantoor op de parkeerplaats in de zon heeft staan bakken. Thuis staat hij lekker in de schaduw onder een boom op de oprit --> no problems :)
De standkachel vind wel echt een uitkomst, blok en interieur lekker warm en nooit meer krabben!

• nino_070
PdeBie schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:13:
[...]

Zou het niet zo zijn dat hij de auto alvast start, zodat de koning meteen weg kan zodra hij in stapt? Iets met veiligheid etc.
Was echt voor de airco, tijdstip van vertrek was bovendien al tot op de minuut nauwkeurig gepland dus geen reden om eerder de motor te starten daarvoor. Was ook een warme dag eergister en zo’n zwarte limo kan aardig opwarmen dan natuurlijk.

• KappeNou
Orion84 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 02:11:
De standkachel werkt met een aparte brander die wat benzine/diesel verstookt en daarmee het koelwater verwarmt wat vervolgens ook gebruikt wordt om het interieur te verwarmen. De motor gaat daarbij niet aan en die optie impliceert ook niet dat je ook kan ‘koelen op afstand’.

Ik dacht dat die standklima (dus incl. koelen) was voorbehouden aan de PHEVs, maar blijkbaar zijn er ook opties om dat bij een normale motor te hebben?
Op de volvo website zie ik inderdaad een lijstje dat de airco alleen werkt bij de hybrids.

>PC specs<

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-01 14:55
Je kunt wel met een aantal motoren de auto starten met de Volvo On Call app (remote start). Kan max 15 min. uit m'n hoofd. Naar mijn weten gaat de airco dan ook automatisch aan, aangezien het hele entertainment systeem ook gewoon opstart!

[ Voor 3% gewijzigd door Bloemstukje op 27-06-2018 14:10 ]

gewoon nee.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-01 23:08
Orion84 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 02:11:

Werkt inderdaad via een aparte brander die rechtsvoor in de wielkuip zit. Het is dus mogelijk dat je daar in de winter wat rook vandaan ziet komen. Je mag dat deel dan ook nooit door iets blokkeren!! In het ergste geval kan het vlam vatten :X :X

Wat betreft de koeling bij motor die uitstaat is het weleens wisselend. Had vorige week donderdag/vrijdag een XC40 D4 mee naar huis en daar stond ie flink te blazen 's ochtend (lucht van buiten denk ik?) toen ik er naartoe liep en hem ontgrendelde. Kan natuurlijk zijn dat iemand heeft gedacht, goh wat leuk die standkachel laat ik hem eens aanzetten voor de ochtend :+

Gamertag: timmie271

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Nee, dat doen ze standaard bij het ontgrendelen, even de boel doorblazen. Dat doet mijn V40 ook.

• KappeNou
Ja dat doet onze v40 ook. komt door de volgende optie.
- Clean Zone: Interior Air Quality System met preventilatie bij ontgrendeling

Luchtkwaliteit - Clean Zone Interior Package (CZIP)*
CZIP bestaat uit een aantal aanpassingen zodat er minder stoffen in het interieur verwerkt die allergieën en/of astma kunnen verwekken.

Het volgende is inbegrepen:

Een geavanceerde ventilatorfunctie die inhoudt dat de ventilator aanslaat wanneer de auto via de transpondersleutel wordt ontgrendeld. De ventilator vult het interieur op die manier met verse lucht. De functie start als dat nodig is en stopt na bij het openen van een van de portieren. Bij inactiviteit wordt de functie na enige tijd automatisch beëindigd. De tijd dat de ventilatorfunctie werkt zal langzaam maar zeker korter worden, totdat de auto 4 jaar oud is.
Het Interior Air Quality System IAQS is een volautomatisch systeem dat de lucht in de passagiersruimte ontdoet van verontreinigingen in de vorm van stofdeeltjes, koolwaterstoffen, stikstofoxiden en laaghangend ozon.

[ Voor 75% gewijzigd door KappeNou op 28-06-2018 00:20 ]

>PC specs<

• BlakHawk
timmie271 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:02:
[...]

Werkt inderdaad via een aparte brander die rechtsvoor in de wielkuip zit. Het is dus mogelijk dat je daar in de winter wat rook vandaan ziet komen. Je mag dat deel dan ook nooit door iets blokkeren!! In het ergste geval kan het vlam vatten :X :X

Wat betreft de koeling bij motor die uitstaat is het weleens wisselend. Had vorige week donderdag/vrijdag een XC40 D4 mee naar huis en daar stond ie flink te blazen 's ochtend (lucht van buiten denk ik?) toen ik er naartoe liep en hem ontgrendelde. Kan natuurlijk zijn dat iemand heeft gedacht, goh wat leuk die standkachel laat ik hem eens aanzetten voor de ochtend :+
Bij de parkeerklimatisering is het af en toe net een vliegtuig :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:14

PcDealer

HP ftw \o/

MY19 V60 R-Design aangekondigd via de nieuwsbrief:
Het adembenemende design van de nieuwe Volvo V60 krijgt een nieuwe, stoere uitstraling in de R-Design uitvoering. Voorzien van R-design voor- en achterbumper, Glossy Black raamomlijsting en speciale velgen. De V60 R-Design is te bestellen bij de Volvo-dealer vanaf € 47.995.
SPORTIEF EN DYNAMISCH

De V60 R-Design heeft een ongekend rijk uitrustingsniveau. Standaard is deze sportieve uitvoering o.a. voorzien van een verlaagd sportchassis (15 mm verlaagd), sportstoelen, 12,3” digitaal instrumentenpaneel en geïntegreerde uitlaateindpijpen. Het sportieve imago wordt versterkt door de krachtige motoren. De V60 R-Design biedt onder alle omstandigheden een dynamische rijervaring.
RUIMTE EN DESIGN

De V60 is een nieuwe Zweedse estate. De rechte achterklep en de toegenomen lengte en wielbasis staan garant voor een grote bagageruimte. Strak Scandinavisch design en sportieve R-Design accenten vormen samen een oogstrelende estate. De nieuwe Volvo V60 R-Design straalt sportiviteit en veelzijdigheid uit.
Ook op de website te vinden: https://www.volvocars.com/nl/modellen/model/v60/r-design

LinkedIn WoT Cash Converter

• BlakHawk
PcDealer schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:56:
MY19 V60 R-Design aangekondigd via de nieuwsbrief:

[...]

[...]

[...]

Ook op de website te vinden: https://www.volvocars.com/nl/modellen/model/v60/r-design
wat ik altijd mis (bij bijna ieder merk en model) zijn foto's van de kofferbak op de website...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dfrenner schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:28:
[...]

wat ik altijd mis (bij bijna ieder merk en model) zijn foto's van de kofferbak op de website...
Van de binnenkant bedoel je?

• BlakHawk
PcDealer schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:15:
[...]

Van de binnenkant bedoel je?
Ja

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

De nieuwe V60 staat in de showroom. Dus je kan de binnenkant zo bekijken :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• timmie271
Zondagskindje schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:47:
Nog niet bij alle dealers hoor :) wij hebben er 4 binnen gekregen terwijl we er maar 3 hadden verwacht d:)b

2x een D4 en 2x een T6 AWD

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26

franssie

Save the albatross

Zondagskindje schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:47:
timmie271 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:12:
[...]

Nog niet bij alle dealers hoor :) wij hebben er 4 binnen gekregen terwijl we er maar 3 hadden verwacht d:)b

2x een D4 en 2x een T6 AWD
Of je maakt een foto van de binnenkant achterbak en toont die hier (met een banaan voor de afmetingen natuurlijk) :+

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 29-06-2018 22:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• timmie271
franssie schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:06:
[...]

[...]

Of je maakt een foto van de binnenkant achterbak en toont die hier (met een banaan voor de afmeringen natuurlijk) :+
Hmm kom morgen weer bij de dealer voor het terugbrengen van een auto dus zal dan nog wel wat plaatjes schieten.

New Volvo V60
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ohh9f2djvVihIphG16YfoBJb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ot0ec7a32OK0zhdsNWBFJSeI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a4d1sb1i0wyubcRhPoBhoSC0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oZ7Ej5jkY2Btu0LcVPWtcUkq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ImHWuEhtL7LjQmmMkuhSfRk9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eMDnRoTMhih7D1reNOpeRNNB/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZJXCcSvsj3F1XtORPxLczX4V/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AvmYO2b6A8BvwasNsASi0nxw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n8b8tmfwdsxOo1oNgAF3kQ7x/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/93i6WVrFTIWMCUWzQQtBADH3/thumb.jpg

Paar plaatjes voor de liefhebber :) Volgende week vrijdag zal er vast wel een of twee in de showroom staan en dan kan ik er wel wat meer maken. Hoewel veel dealers hem tegen die tijd ook wel binnen hebben.
stiekem reclame maken voor Broekhuis :9

[ Voor 76% gewijzigd door timmie271 op 30-06-2018 14:47 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:06

Harrie

NederVlaming

Nice! De dealer hier in België verwachtte hem pas augustus/september in de showroom te hebben. :/

Bestellen als lease wagen kan ik hem al wel... Maar ja, zonder hem eerst te zien?
We kunnen ook alleen de basis versie leasen.. Gaat die niet te kaal zijn? Dilemma's en luxe problemen...

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:42
Harrie schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:22:
Nice! De dealer hier in België verwachtte hem pas augustus/september in de showroom te hebben. :/

Bestellen als lease wagen kan ik hem al wel... Maar ja, zonder hem eerst te zien?
We kunnen ook alleen de basis versie leasen.. Gaat die niet te kaal zijn? Dilemma's en luxe problemen...
Weet niet waar je precies woont, maar het is toch ook de mogelijkheid om naar een Nederlandse dealer te rijden, even te gluren en vervolgens in België te bestellen? :-)

• PhuSioN
  • Laatst online: 12:35
timmie271 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:09:
[...]

Hmm kom morgen weer bij de dealer voor het terugbrengen van een auto dus zal dan nog wel wat plaatjes schieten.

New Volvo V60
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Paar plaatjes voor de liefhebber :) Volgende week vrijdag zal er vast wel een of twee in de showroom staan en dan kan ik er wel wat meer maken. Hoewel veel dealers hem tegen die tijd ook wel binnen hebben.
:9~ _/-\o_ Heb je een foto van de achterkant van de 'witte'?

• timmie271
PhuSioN schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:49:
[...]

:9~ _/-\o_ Heb je een foto van de achterkant van de 'witte'?
Dan moet je nog even wachten tot vrijdag vrees ik :+
Die heeft overigens wel de 2 ronde pijpjes.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:06

Harrie

NederVlaming

Landon schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:48:
[...]

Weet niet waar je precies woont, maar het is toch ook de mogelijkheid om naar een Nederlandse dealer te rijden, even te gluren en vervolgens in België te bestellen? :-)
Ja, dat is wat ik ga doen, wanneer ik weer naar familie in Nederland ga ;-)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zo. De S60 is uitgelezen en gereset.

Wat is er verder gedaan: bekabeling naar dimlicht passagierskant vervangen. Mistlamp passagierskant voor is aan de contactpunten schoongemaakt en doet het ook. Missing mistlamp passagierskant achter blijft missing want zou niet voor Europa geprogrammeerd zijn om het te doen als ik er een in zou draaien. Kan het natuurlijk nog wel proberen :+

Alarmservice vereist: waarschijnlijk de batterij in de sirene, wat ik al dacht dat het daarin zou moeten zitten. Omdat de sirene zonder verdere aanwijzing afging is de zekering er nog steeds uit en ik zoek wel een sloopexemplaar op mijn gemak.

Automaatservice vereist: de automaat schiet in neutraal bij langere tijd stilstaan bij het verkeerslicht en zou de melding veroorzaken. Ik merk dat de automaat toch m.i. slechter functioneert (hardere bonk P>D, sinds een week terugval in toeren bij gas los). Ik zinspeel op een powerflush als de garantie na drie maanden op de bak is verlopen. Kosten: EUR 305,00 in Uden. Via Volvo850-forum EUR 250,00 afgelopen zaterdag, maar dan moest ik 1:45u rijden en nog benzinekosten. Daarbij was mijn dochter vorige week aan haar knie geopereerd, dus moest ik staandebij zijn.

Alles weer zonder kosten :)

Verbruik in de stad is een stuk hoger, zonder snelwegkilometers. Tank is bijna half leeg en nog geen 275 km gereden.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
rinkel schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:55:
Ik ga van topic verhuizen, doordat ik de Volvo bij een Volkswagendealer heb achtergelaten.
Met pijn in t hart heb ik afscheid genomen van mijn trouwe metgezel.

Niet veel gepost hier, maar gezellig is t hier wel, stuk gezelliger dan in t VW topic... (er kon geen hallo vanaf bij t melden aldaar, laten we hopen dat dat geen voorbode is voor de rij-ervaring ) ;-)
Red devil schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:13:
[...]

Veel plezier! We zien je vast over x jaar weer terug ;-)
Ennn.... ik ben weer terug....
De Passat is in inmiddels weg (baanwissel)
Nu een voorloopauto: Volvo V40 (D4 r-design), tot 17 juli....

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:34:
Zo. De S60 is uitgelezen en gereset.

Wat is er verder gedaan: bekabeling naar dimlicht passagierskant vervangen. Mistlamp passagierskant voor is aan de contactpunten schoongemaakt en doet het ook. Missing mistlamp passagierskant achter blijft missing want zou niet voor Europa geprogrammeerd zijn om het te doen als ik er een in zou draaien. Kan het natuurlijk nog wel proberen :+

Alarmservice vereist: waarschijnlijk de batterij in de sirene, wat ik al dacht dat het daarin zou moeten zitten. Omdat de sirene zonder verdere aanwijzing afging is de zekering er nog steeds uit en ik zoek wel een sloopexemplaar op mijn gemak.

Automaatservice vereist: de automaat schiet in neutraal bij langere tijd stilstaan bij het verkeerslicht en zou de melding veroorzaken. Ik merk dat de automaat toch m.i. slechter functioneert (hardere bonk P>D, sinds een week terugval in toeren bij gas los). Ik zinspeel op een powerflush als de garantie na drie maanden op de bak is verlopen. Kosten: EUR 305,00 in Uden. Via Volvo850-forum EUR 250,00 afgelopen zaterdag, maar dan moest ik 1:45u rijden en nog benzinekosten. Daarbij was mijn dochter vorige week aan haar knie geopereerd, dus moest ik staandebij zijn.

Alles weer zonder kosten :)

Verbruik in de stad is een stuk hoger, zonder snelwegkilometers. Tank is bijna half leeg en nog geen 275 km gereden.
Pas op met die powerflush-meuk: die flushers gooien er synthetische ATF in terwijl er toch echt minerale olie in hoort. :X Beste wat je kan doen is de originele Volvo-olie gebruiken (of die van Mobil scoren, dat is de originele namelijk). Die synthetische 5-tientjes-olie is echt meuk voor dat type automaatbak.

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:44:
[...]

Pas op met die powerflush-meuk: die flushers gooien er synthetische ATF in terwijl er toch echt minerale olie in hoort. :X Beste wat je kan doen is de originele Volvo-olie gebruiken (of die van Mobil scoren, dat is de originele namelijk). Die synthetische 5-tientjes-olie is echt meuk voor dat type automaatbak.
De Aisin AW55-50/51SN blieft automaatolie die voldoet aan de JWS 3309 specificatie. O.a. Kroon Oil SP MATIC 4026 zou daaraan moeten voldoen na een zoektocht.

Over jouw bewering hier een voorbeeld: https://www.volvo-forum.nl/topic.php?p=1146712#real1146712

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 03-07-2018 00:49 ]

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:00
rinkel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:30:
[...]

[...]

lol, told ya :-)
Maar een V40 D4 is echt perfecte reisauto, handbak of 8-traps?

• BlakHawk
KappeNou schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Op de volvo website zie ik inderdaad een lijstje dat de airco alleen werkt bij de hybrids.
https://support.volvocars...0bc8cac8fc0a801517ab85585

• BlakHawk
rinkel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:30:
Een verademing, vanuit een VW naar een Volvo! :)
Welkom terug!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

timmie271 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:09:
[...]

New Volvo V60
[afbeelding]

Misschien niet elke dealer, maar wel bij Broekhuis :-)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• rinkel
Red devil schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:56:
[...]

lol, told ya :-)
Maar een V40 D4 is echt perfecte reisauto, handbak of 8-traps?
Het is een handbak. Begon ik net te wennen aan een automaat.
Maar ik ben weer in de race voor een nieuwe Volvo, zijn echter nog aan t onderhandelen, dus zien of t lukt.
dfrenner schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:29:
[...]

Een verademing, vanuit een VW naar een Volvo! :)
Welkom terug!
Dankje!

[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 03-07-2018 09:52 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Crosspost! :P

Zo, de opvolger van de V70 diesel heb ik inmiddels al een weekje in bezit. :P Het ergste is dat ik in 1 week tijd er al meer dan 500 kilometer heb gereden en dan mis je diesel wel. :+ Ach ja, de kilometers wisselen altijd sterk dus ik vind het wel bescheten zo. :P

Dus de V70 diesel eruit, en een V70 op benzine ervoor in de plaats. :P Een lekker basic versie, inclusief Dr Alban-bekleding (typische jaren 90/2000-figuurtjes erop). :+ Wel jammer dat de vorige eigenaar de dure audioshizzle eruit gesloopt heeft (ding had 10 speakers en de originele subwoofer). :( Dus ik moet nog nieuwe speakershit in gaan bouwen want nu zitten alleen in de voorportieren speakers. :/

Afbeeldingslocatie: https://images2.imgbox.com/2d/44/lLOvMsqv_o.png

Afbeeldingslocatie: https://images2.imgbox.com/c1/63/Mkc4WHVg_o.png

En de S80 2.5T is er uiteraard ook nog steeds. :P

Afbeeldingslocatie: https://images2.imgbox.com/b9/70/fiE9jNFo_o.jpg

Volvotips.com

• rinkel
Het lijkt erop dat het de XC40 is geworden, in de volgende uitvoering:

Volvo XC40 T4 Geartronic Momentum
Kleur: Bright Silver Metallic
Lines:
- Business Pack Connect
- Connectivity Line
Opties:
Extra Getinte Ramen Achter

Was de uitvoering die ik ook bedacht had, enkel de kleur is wat anders geworden en helaas geen adaptieve CC.

• nino_070
rinkel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:14:

Lines:
- Business Pack Connect
- Connectivity Line
Opties:

Was de uitvoering die ik ook bedacht had, enkel de kleur is wat anders geworden en helaas geen adaptieve CC.
Goede keuze, maar niet echt goedkoper dan je oude V60 vrees ik. Alhoewel dat was een diesel, ben je minder gaan rijden?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23

Reinier

\o/

rinkel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:14:

Lines:
- Business Pack Connect
- Connectivity Line
Opties:

Nice! Hoe lang moet je wachten?

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-01 10:42
Fotos van de v60 zien er goed uit! Donderdag naar de garage voor de gratis zomercheck, maar eens kijken dan!

[ Voor 90% gewijzigd door MrTre op 03-07-2018 22:21 ]

• rinkel
Reinier schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Nice! Hoe lang moet je wachten?
Dat weet ik nog niet precies, hangt een beetje van de inzet van de dealer af. Ik hoop deze maand, anders begin volgende maand.
nino_070 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:37:
[...]

Goede keuze, maar niet echt goedkoper dan je oude V60 vrees ik. Alhoewel dat was een diesel, ben je minder gaan rijden?
Wel een stuk duurder dan de V60 idd. Ik heb een andere baan, maar ben niet veel minder gaan rijden, rond de 35k/j. Het bedrijf waarvoor ik werk wil echter van de diesels af.

Ik heb een proefrit gemaakt in de T5 geartronic, wat een heerlijke stilte binnen, de motor zoemt een beetje.
Ik heb wat mindere verhalen gehoord over de automaat, maar hij viel me niks tegen eigenlijk. De DSG bak is sneller, maar ook een stuk rauwer/onrustiger.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:34

-tom-562

Oliesjeik

Zeau, ik ben sinds gisteren ook weer in het bezit van een Volvo. Een mooie S80 2.5T, ik denk 1 van de laatste geleverd uit de P2 serie :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MSjsmf1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E4wIzky.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tUEBHSI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xo3yIOq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E1LRFzk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f5QSWoK.jpg

Bomvol zoals het marktplaats volk dat zegt :P

Vaak bu'j te bang!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

Wok

Dakloos...

OEM Schuif-/kanteldak èn automaat èn licht interieur èn donker dashboard O+

(alleen jammer dat het een sedan is :P )

[ Voor 54% gewijzigd door Wok op 03-07-2018 23:17 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En wie bedanken we voor deze gouden tip? :+

Volvotips.com

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wok schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:16:
OEM Schuif-/kanteldak èn automaat èn licht interieur èn donker dashboard O+

(alleen jammer dat het een sedan is :P )
Ja, normaal ben ik niet van de lichte bekleding (want dat is vaak in combinatie met een wit dashboard, en dat vind ik echt niks :P), maar deze combi vond ik echt heel tof 8) OEM-dakje was ook eigenlijk wel een beetje en must voor mij (mijn oude S80 had dat ook, en ik vond dat echt heerlijk).
Sedan is bewust. Een V70 is 3x in het jaar praktischer, maar de rest van het jaar is een S80 mooier :+
Bart-Willem schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:18:
En wie bedanken we voor deze gouden tip? :+
Zo'n kerel met een V70 met net-niet audio :P

Vaak bu'j te bang!

• Wok

Wok

Dakloos...

-tom-562 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:19:

Sedan is bewust. Een V70 is 3x in het jaar praktischer, maar de rest van het jaar is een S80 mooier :+
Hehe... :P Knap dat je het kunt... Voor mij is een station een must, ondanks dat ik de ruimte 99% van de tijd juist niet nodig heb :P Liever 200x met een te grote auto rijden, dan 1x de ruimte niet hebben :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wok schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:28:
[...]

Hehe... :P Knap dat je het kunt... Voor mij is een station een must, ondanks dat ik de ruimte 99% van de tijd juist niet nodig heb :P Liever 200x met een te grote auto rijden, dan 1x de ruimte niet hebben :P
Ach, zolang je geen koelkast moet vervoeren kan er in zo'n S80 ook echt tyfusveel zooi mee :P (banken plat en schuiven maar)

Vaak bu'j te bang!

• Wok

Wok

Dakloos...

@-tom-562 *kuch* :+
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/25398349_10210726752901336_7614259240454468672_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeFkA88VwsANRGL-wzbVGbvS7pVOAnA-dDFe-DdbKcngIenztDrEV8tRAuis-MuzNy-N8Pd4CdsGeydpmFdryyOVMDY1HZCwm8r7DcESXkMXTA&oh=dec47c884c74522613059e99c4b4e9c4&oe=5BBA8E78

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/25311380_10210726753461350_3123526556560227915_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeGqpTeUUpRtnF99xiUyKEb84axJq2uK3ko0bglBUOrGztqoF6NNcJke9j_RCeGjTKDvWPGnu4R7Wm6xCl6llTRyT88vhjtgwYzPzsavXH-mHw&oh=f5d2b5ffa5ed25e4a5241a5845a55b0a&oe=5BA98B0A

• BlakHawk
MrTre schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:12:
Fotos van de v60 zien er goed uit! Donderdag naar de garage voor de gratis zomercheck, maar eens kijken dan!
Hoe krijg je die gratis zomercheck?

• MrTre
dfrenner schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Stond bij mij in de nieuwsbrief, maar waarschijnlijk als je naar de site gaat van je dealer kan je dat misschien ook wel aanvinken bij het soort werkplaatsafspraak... (overigens stond de nieuwe v60 nog onder een laken ;-) )

• BlakHawk
rinkel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:49:
Ik heb een proefrit gemaakt in de T5 geartronic, wat een heerlijke stilte binnen, de motor zoemt een beetje.
Ik heb wat mindere verhalen gehoord over de automaat, maar hij viel me niks tegen eigenlijk. De DSG bak is sneller, maar ook een stuk rauwer/onrustiger.
Dat komt omdat DSG geen échte automaat is maar een gerobotiseerde handbak, met koppeling. Door twee koppelingen te gebruiken, kunnen ze de traagheid maskeren.

Een geartronic heeft gewoon een koppelomvormer en is daardoor veel comfortabeler.

DSG is zo goedkoop mogelijk een automatische transmissie rijden. Erg snel door de dubbele koppeling, maar nog steeds een koppeling.

Het leuke van een koppelomvormer vind ik dat als je zacht in zijn 2 rijdt en wat meer gas geeft, dat de toeren naar 2500rpm gaan, met geluid dat erbij hoort en vervolgens blijft dat op dat niveau totdat de toeren overeenkomen met de snelheid bij het versnellen. Een heerlijke eigenschap van een automaat met koppelomvormer!

Dat effect zie je heel erg bij amerikaanse V8 met automaat. Prachtig! >:)
Maar dat is een verhuisbusje, geen vergelijkingsmateraal :+
Wat dit betreft valt mijn V60 echt vies tegen... Ben echt heel benieuwd hoe dat over een paar weken moet met 3 weken vakantie...

Overigens heb ik 3 probleempjes met de V60:
- Ventilatieroosters kan ik niet meer naar boven of beneden, of van links naar rechts verzetten. (de koppeling tussen het schuifje en de richting lijkt kapot). Dealer geeft aan dat er dan nieuwe roosters in moeten... Klopt dit? Als dat zo is, laat ik het zitten. Gisteren met een satéprikker de richting wat bijgesteld en ik zou er zo wel mee kunnen leven... Links van de bestuurder kan ik nog wel van boven naar beneden doen, maar niet van links naar rechts en de grote unit in het middel kan wel van links naar rechts, maar niet van boven naar beneden.

- Batterijtje sleutel maar eens laten vervangen, auto geeft vaak aan dat de sleutel niet gevonden is.

- Ruitenwisser sproeiers sproeien over het dak heen... Leuk voor bumperklevers, maar niet echt fijn voor de ramen...

• MrTre
dfrenner schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:03:
[...]

- Ruitenwisser sproeiers sproeien over het dak heen... Leuk voor bumperklevers, maar niet echt fijn voor de ramen...
Dit heb ik ook bij mijn V40, hij staat nu bij de garage en heb het aangegeven. De helft komt op het bovenste deel van het voorruit en de rest gaat inderdaad het dak op/over.
Met als gevolg dat de ruitenwissers strepen trekken over de onderste helft van het voorruit...

Ik ben benieuwd wat ze eraan gaan doen, had gevraagd om de ruitenwissers na te kijken en/of de sproeikoppen wat bij te stellen.

• BlakHawk
MrTre schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:59:
Stond bij mij in de nieuwsbrief, maar waarschijnlijk als je naar de site gaat van je dealer kan je dat misschien ook wel aanvinken bij het soort werkplaatsafspraak... (overigens stond de nieuwe v60 nog onder een laken ;-) )
https://www.volvocard.nl/aanbieding/volvo-zomercheck/

Ik heb helemaal geen Volvo card gezien :(
Misschien maar eens achteraan

• MrTre
dfrenner schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:08:
[...]

https://www.volvocard.nl/aanbieding/volvo-zomercheck/

Ik heb helemaal geen Volvo card gezien :(
Misschien maar eens achteraan
Doe je je jaarlijkse beurt wel bij de volvo dealer? Want dan krijg je de volvo card (en dus dit soort dingen) er gratis bij.
Volgens mij kreeg ik zelfs 2 toegestuurd, misschien heb ik die van jou wel gehad :+

• BlakHawk
MrTre schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:11:
Doe je je jaarlijkse beurt wel bij de volvo dealer? Want dan krijg je de volvo card (en dus dit soort dingen) er gratis bij.
Volgens mij kreeg ik zelfs 2 toegestuurd, misschien heb ik die van jou wel gehad :+
Ik heb hem nog niet voor een beurt gestuurd, mag nog 15.000km.
Maar niets gezien nog, wel altijd onderhoud gehad, overigens ook nog maar 2,5 jaar oud...

• BlakHawk
MrTre schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:08:
[...]

Dit heb ik ook bij mijn V40, hij staat nu bij de garage en heb het aangegeven. De helft komt op het bovenste deel van het voorruit en de rest gaat inderdaad het dak op/over.
Met als gevolg dat de ruitenwissers strepen trekken over de onderste helft van het voorruit...

Ik ben benieuwd wat ze eraan gaan doen, had gevraagd om de ruitenwissers na te kijken en/of de sproeikoppen wat bij te stellen.
Ja dat dus!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:10:
Zeau, ik ben sinds gisteren ook weer in het bezit van een Volvo. Een mooie S80 2.5T, ik denk 1 van de laatste geleverd uit de P2 serie :p

Bomvol zoals het marktplaats volk dat zegt :P
Goed bezig man! Je bent weer bij zinnen gekomen zo te zien :)
Dat Japanse hondenhok is er uit?

edit: ik zie dat je ook die heldhaftige autotelefoon hebt, ga je die gebruiken? Momenteel heb ik er nog een SIM in zitten die in november verloopt, daarna wil ik eigenlijk gaan kijken of ik het kan ombouwen naar bluetooth (met behoud van alle functies, zou mogelijk moeten zijn)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 09:33 ]

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
dfrenner schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:13:
[...]

Ik heb hem nog niet voor een beurt gestuurd, mag nog 15.000km.
Maar niets gezien nog, wel altijd onderhoud gehad, overigens ook nog maar 2,5 jaar oud...
Volgens mijn dealer is die card niet overdraagbaar. Dat betekend dus dat je zult moeten wachten tot na de beurt.
Zou dit wel even nagaan bij de dealer.
Is die bij dezelfde dealer in onderhoud geweest voor je hem kocht?

Leica MM + Sony A9

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:30:
[...]

Goed bezig man! Je bent weer bij zinnen gekomen zo te zien :)
Dat Japanse hondenhok is er uit?

edit: ik zie dat je ook die heldhaftige autotelefoon hebt, ga je die gebruiken? Momenteel heb ik er nog een SIM in zitten die in november verloopt, daarna wil ik eigenlijk gaan kijken of ik het kan ombouwen naar bluetooth (met behoud van alle functies, zou mogelijk moeten zijn)
Haha :p m'n rag Corolla ga ik vanavond te koop zetten, ik verwacht dat die binnen een paar dagen verkocht is :P
Ik heb mij gisteren ook ingeschreven voor die groupbuy voor dat bluetooth gebeuren.
Mogelijk dat ik nog wel een nep grom van AliExpress aftrek, ik wil zo snel mogelijk iets van zelf muziek kunnen afspelen op USB/bluetooth :p het schijnt dat die BT setjes pas ergens in augustus weer geproduceerd gaan worden.. :(

En ja, Volvo 4 life 8-)

Vaak bu'j te bang!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:27

_Apache_

For life.

MrTre schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:08:
[...]

Hier heeft mijn S40 ook 'last' van, sproeikoppen kun je vrij eenvoudig omlaag duwen. De spray landt nu op ongeveer op de plek die op 1/4 van de hoogte van de ruit.
Zoiezo vind ik water bijspuiten op >60kmh niet handig, te veel rijwind.

Zoiezo vind ik het als motorrijder ook niet fijn :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

dfrenner schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Gewoon werkplaats afspraak maken met zomercheck. Ik kreeg hem ondanks dat ik geen Volvocard heb nog, ook gratis. Ook navi update naar USB updatable voor €50.

• timmie271
MrTre schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:59:
[...]

Bij welke dealer was je? Ikzelf loop stage bij broekhuis Harderwijk (waar ik de foto's ook gemaakt heb). En als ze al onder deken staan weet ik toch wel waar de laatste 2 staan om toch nog foto's te kunnen maken :+

• BlakHawk
RobertJRB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:45:
[...]

Volgens mijn dealer is die card niet overdraagbaar. Dat betekend dus dat je zult moeten wachten tot na de beurt.
Zou dit wel even nagaan bij de dealer.
Is die bij dezelfde dealer in onderhoud geweest voor je hem kocht?
Nee geen idee waar de vorige eigenaar woonde...
Overigens is het lease, dus eigenaar is gelijk, leasemij. Berijder is anders...

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
dfrenner schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:30:
[...]

Nee geen idee waar de vorige eigenaar woonde...
Overigens is het lease, dus eigenaar is gelijk, leasemij. Berijder is anders...
Toch eens navragen dan. Als die altijd bij volvo in onderhoud is geweest zou je verwachten dat het wel mogelijk zou moeten zijn.
Naast de gratis zomer check is vooral de gratis pechhulp fijn.

Leica MM + Sony A9

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-01 09:01

Jelte,89

Woodworking

Ik heb 3 jaar geleden mijn nokkenas versteller laten vervangen (alsmede waterpomp, distributieriem) op mijn S40 Phase II/III Okt. 2002) maar nu heb ik weer diezelfde ratel (bij stationair lopen), even gebeld maar de garantie zit er niet meer op.

Wat doe ik fout of kan ik er aan doen? want ik heb geen zin om elke drie jaar die versteller te laten vervangen.

Heb de auto nu een jaar of 5, gekocht met 142dkm, heb er nu 159dkm op staan, We rijden helemaal niet veel, maar wat ik rij wil ik iets luxer doen dan in een alto, vandaar dat ik deze auto heb gekocht...

Een nieuwe/andere auto wil ik niet, want A: dit is het enige wat er mankeert, B: Ik rij te weinig C: Ze ziet er verder nog goed uit D: Ik heb andere prioriteiten/investeringen te doen, E: enz enz.

Revive the guild!

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 16:37
Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een C30 uit 2007 en het is echt een heerlijk wagentje totdat die gisteravond ineens aan een kant warme lucht ging blazen :? ..

Nu wilde ik gisteren even de auto een stukje verplaatsen, en begon deze meteen na het starten hete lucht te blazen aan de bestuurderszijde, terwijl er aan de bijrijderszijde wel gewoon koele lucht werd geblazen..

Na opnieuw starten gebeurde het weer, en na het resetten van de klimaatinstellingen en opnieuw starten was het weer normaal.

Vanmorgen werkte alles wel weer gewoon goed, maar het zit toch niet helemaal lekker... Heeft iemand misschien iets soortgelijks meegemaakt en of moet ik mij zorgen gaan maken?

Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 20 f1.8 S | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Z 180-600 f5.6-6.3 | Tamron 28-70 F2.8 G2 | Helios 44-2 58mm f2.0 |

• MrTre
timmie271 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:26:
[...]

Bij welke dealer was je? Ikzelf loop stage bij broekhuis Harderwijk (waar ik de foto's ook gemaakt heb). En als ze al onder deken staan weet ik toch wel waar de laatste 2 staan om toch nog foto's te kunnen maken :+
Buitenweg in Naarden

• timmie271
Aahh. Ben wel eens bij Buitenweg Baarn geweest voor een stageplek.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:15
InGen10 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:46:

Vanmorgen werkte alles wel weer gewoon goed, maar het zit toch niet helemaal lekker... Heeft iemand misschien iets soortgelijks meegemaakt en of moet ik mij zorgen gaan maken?
Is een vrij bekend euvel, meerdere oorzaken mogelijk:
-Een motor die een flap bedient -> duur, dashboard moet open
-calibratie is Kapot -> accu eraf, of beide op min en max zetten, apart van elkaar dan herkalibreer je ze weer.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je garantie?

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aaOfIHdY5AemKVAaokyQjjRc/thumb.jpg
...onderweg gezien

*Als je je nieuwe Volvo bak net hebt opgehaald bij de dealer, moet je niet net tegen een steen aan achteruit parkeren, dat is zo zonde... op die hoogte zitten ook geen parkeersensoren .

Zie linksonder uitlaat....

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-01 16:37
GAIAjohan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:46:
[...]

Is een vrij bekend euvel, meerdere oorzaken mogelijk:
-Een motor die een flap bedient -> duur, dashboard moet open
-calibratie is Kapot -> accu eraf, of beide op min en max zetten, apart van elkaar dan herkalibreer je ze weer.
Aah, dat is minder prettig. Als het nog een keer gebeurd zal ik die kalibratie eens proberen en hopen dat het niet die motor is die aan het overlijden is..
Ik heb geen garantie, ik heb de C30 particulier aangeschaft. Al heb ik wel een bedrag gereserveerd voor reparaties en onderhoud wat als een soort garantie kan dienen natuurlijk :*)

Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 20 f1.8 S | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Z 180-600 f5.6-6.3 | Tamron 28-70 F2.8 G2 | Helios 44-2 58mm f2.0 |

• snake11
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi,
heb sinds twee weken een V40 R-design diesel uit juli 2013
Hij heeft Sensus maar geen Volvo-on call.
Nu heb ik een probleem om de Sensus apps te verbinden met internet (vooral Spotify).
Met Bluetooth krijg ik wel wifi via mijn iPhone 6plus maar ik vind het fijner als de apps in de Sensus -mode kan bedienen. Echter ik krijg geen internetverbinding, ik heb alles al geprobeerd.

Iemand hier ervaring mee? Bij de Volvo-garage wisten ze het ook niet!!

• BlakHawk
_Apache_ schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Hier heeft mijn S40 ook 'last' van, sproeikoppen kun je vrij eenvoudig omlaag duwen. De spray landt nu op ongeveer op de plek die op 1/4 van de hoogte van de ruit.

Omlaag duwen lukt hier niet, ze veren mee en terug.

Dealer heeft nu nieuwe sproeiers besteld...

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-01 12:28
Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een C30 uit 2007 en het is echt een heerlijk wagentje totdat die gisteravond ineens aan een kant warme lucht ging blazen :? ..

Nu wilde ik gisteren even de auto een stukje verplaatsen, en begon deze meteen na het starten hete lucht te blazen aan de bestuurderszijde, terwijl er aan de bijrijderszijde wel gewoon koele lucht werd geblazen..

Na opnieuw starten gebeurde het weer, en na het resetten van de klimaatinstellingen en opnieuw starten was het weer normaal.

Mijn V40 doet sporadisch ook wel eens dit soort dingen. Ik noem het maar Volvo quirks:

- Hete lucht blazen uit de airco. Ter verhelpen door de motor uit en aan te zetten.
- Niet meer van start/stop aan willen gaan tot je de motor uit zet en de bestuurdersportier open en dicht doet. En dan de motor weer start.

Maar het is zo sporadisch, lees 1-2 keer per jaar dat ik er niet naar heb laten kijken.

• Tankiej
  • Laatst online: 11:28
snake11 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 06:18:
Hoi,
heb sinds twee weken een V40 R-design diesel uit juli 2013
Hij heeft Sensus maar geen Volvo-on call.
Nu heb ik een probleem om de Sensus apps te verbinden met internet (vooral Spotify).
Met Bluetooth krijg ik wel wifi via mijn iPhone 6plus maar ik vind het fijner als de apps in de Sensus -mode kan bedienen. Echter ik krijg geen internetverbinding, ik heb alles al geprobeerd.

Iemand hier ervaring mee? Bij de Volvo-garage wisten ze het ook niet!!
Uit juli 2013? Dan heb je Sensus Connected Touch (SCT) denk ik?
Daar heb je twee mogelijkheden om internet te krijgen:
  • USB-adapter met simkaartje, te plaatsen in een USB-poort in de kast in je dashboardkastje
  • Wifi hotspot op je telefoon aanzetten en dan in SCT verbinden met dat wifi netwerk

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 05-07-2018 07:25 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_Apache_ schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Meer afstand houden minimaal 2 seconden. Ik zie bijna alle motorrijders op drie meter achter de voorganger rijden...

Sowieso schrijf je zo.

• _Apache_

_Apache_

For life.

PcDealer schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:34:
[...]

Meer afstand houden minimaal 2 seconden. Ik zie bijna alle motorrijders op drie meter achter de voorganger rijden...

Sowieso schrijf je zo.
Spray verneveld op dat soort snelheden, en blijft langer dan twee seconden hangen.
En de meeste mensen lengen het niet aan met water oid, waarbij het mengsel in de basis al behoorlijk geurig / sterk is. Behoorlijk goor spul als je er doorheen rijdt.

• Tankiej
_Apache_ schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:26:
[...]

Spray verneveld op dat soort snelheden, en blijft langer dan twee seconden hangen.
En de meeste mensen lengen het niet aan met water oid, waarbij het mengsel in de basis al behoorlijk geurig / sterk is.
Behoorlijk goor spul als je het over je helm heen krijgt,
Vind ik ook niet zo raar dat de meeste mensen dat niet doen, die 5 liter jerrycans die je koopt bij de bouwmarkt/tankstation staat duidelijk op 'klaar voor gebruik, niet nodig om water bij te voegen!!!'.

Op de motor nog nooit gehad dat iemand voor me het nodig vond om de ruiten te sproeien tijdens het rijden, in de auto wel vaak. Zie het ook regelmatig op de snelweg bij 120km/h+, bijna alles waait gelijk naar de auto's erachter :')

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tankiej schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:33:
[...]
Vind ik ook niet zo raar dat de meeste mensen dat niet doen, die 5 liter jerrycans die je koopt bij de bouwmarkt/tankstation staat duidelijk op 'klaar voor gebruik, niet nodig om water bij te voegen!!!'.
Klopt, maar dat spul is vrij geurig imho. En als je er met een open vizier achter rijdt krij gje ook nog wel eens wat in je mond, bah!
Op de motor nog nooit gehad dat iemand voor me het nodig vond om de ruiten te sproeien tijdens het rijden, in de auto wel vaak. Zie het ook regelmatig op de snelweg bij 120km/h+, bijna alles waait gelijk naar de auto's erachter :')
Ik zelf wel redelijk vaak gehad (jaarlijks rij ik rond de 25k km met de motor), vooral als de zon wat lager staat of lange tijd droog is.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

68,21 liter V-Power getankt.

Verwijderd

mooi man

• Tankiej
Heb ik eindelijk eens knappe/eigen foto's van m'n C30, is het voor de advertentie om hem te verkopen :+
Eens zien hoe snel die weg is.. ;w

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1ZWtaXal.jpg

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Als je m een nachtje op zo'n verlaten gebiedje laat staan, dan zou die toch wel heel snel weg moeten zijn :+

• Tankiej
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:27:
Als je m een nachtje op zo'n verlaten gebiedje laat staan, dan zou die toch wel heel snel weg moeten zijn :+
Met de sleutels er in misschien wel ja, maar anders valt het daar nog vies tegen. Is best een druk stukje :P

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:15
Tankiej schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Zie het ook regelmatig op de snelweg bij 120km/h+, bijna alles waait gelijk naar de auto's erachter :')
Als je te langzaam rijdt spuit je heel veel überhaupt over de voorruit heen. Rij je te snel dan vliegt het over de ruit heen.

Bij sommige auto's is de sproeier ook niet meer dan een pisstraaltje en krijg je niks schoon -hallo Opel, hallo Suzuki

Normaal Let ik wel op of een motor of cabrio achter me zit. Alleen 1x.. was een cabriorijder zwaar irritant bezig (bumperkleven), en heb ik op gegeven moment de sproeier even aangezet. Toen was ie weg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Zag een keer een BMW rijder die de spoeier van z'n koplamp naar de zijkant had gericht en het nodig vond om deze aan te zetten wanneer ie een fiets of voetganger passeerde.

Stiekem moest ik er wel om gniffelen ondanks dat het echt een kutstreek is.

PSN: Flix20-NL

Pagina: 1 ... 77 ... 140 Laatste