Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Flix20 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:53:
Zag een keer een BMW rijder die de spoeier van z'n koplamp naar de zijkant had gericht en het nodig vond om deze aan te zetten wanneer ie een fiets of voetganger passeerde.

Stiekem moest ik er wel om gniffelen ondanks dat het echt een kutstreek is.
Ik ken ook iemand die dat doet, maar z'n reservoir afvult met urine.
En dat ook trots vertellen.

Ergens gaat dan iets mis.

Overigens niet de koplompsproeier, maar de normale raamsproeier zodat je het als fietser ook nog lekker in je mond krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2018 13:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:16:
[...]

Ik ken ook iemand die dat doet, maar z'n reservoir afvult met urine.
En dat ook trots vertellen.

Ergens gaat dan iets mis.

Overigens niet de koplompsproeier, maar de normale raamsproeier zodat je het als fietser ook nog lekker in je mond krijgt.
Verwijderd

Rare post, want zo was het niet bedoelt zoals je had kunnen lezen.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:27

kraats

Ik rol

Zo.. kost wat moeite maar dan heb je ook wat: paar jaar geleden hield de ABS computer van m'n XC70 er mee op. Toen een gelijk type besteld via ebay uit Engeland en die heeft het heel wat kilometertje volgehouden. Nu die er ook mee stopte, nog maar hetzelfde truukje uitgehaald, maar helaas een computer uit (waarschijnlijk) een gewone V70 gekregen. Zonet bij Broekhuis opnieuw de software er in laten schieten en alle foutmeldingen na inbouw zijn weer weg! *O*
Was niet heel goedkoop, maar stukken goedkoper dan een nieuwe BCM module. En vooral fijn dat ze het gewoon wilden proberen om in te leren. Heb ik wel eens andere verhalen over gehoord.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:58
PhuSioN schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:49:
[...]

:9~ _/-\o_ Heb je een foto van de achterkant van de 'witte'?
Duurde eventjes, maar hier is ie dan :P

New Volvo V60
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JkMTBoLfewgolBRJJmBvICId/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IxkPzhadFVi9C7OUoau5AxS9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KOa0HTTmDJj2oWXJh4NpEjZ8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Md56PCZ0hSP5YLuMjQeXcm3S/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M9cPlfU3nuvT07c79FmfhmzU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bllBtKy5sz6OrfoZdQJEXYKf/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hQbQHqWG1fhBXpsXeFKxwQyE/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jfyleXY43jNdNMojvh4DSXwp/thumb.jpg

Ook eentje van de donkere kleur. Die T6 AWD van de vorige serie staat al op gele platen en de wittige D4 staat over een paar uur ook op gele platen :) Staat er alleen nog een T6 AWD ergens op het achterterrein te wachten tot ie een keer naar binnen mag :P

Gamertag: timmie271

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:42
Mooie auto, mooie kleur ook!
was dat niet "ziekenhuis groen" (wit dus) ?

[ Voor 44% gewijzigd door rinkel op 07-07-2018 09:06 ]

• timmie271
rinkel schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:05:
Mooie auto, mooie kleur ook!
was dat niet "ziekenhuis groen" (wit dus) ?
De kleur heet "birch light" maar weet nu niet echt wat ik als soort kleur er van moeten zeggen. Het staat hem wel goed met die velgen. Lijkt ook een beetje op de kleur van een berkenboom :+

Die blauwe is "Denim Blue" en de T6 van de vorige fotoserie is "Pebble Grey". Op het achterterrein staat er nog eentje in de kleur "Onyx Black", maar die kleur zal iedereen wel kennen :P

• rinkel
timmie271 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:55:
[...]

De kleur heet "birch light" maar weet nu niet echt wat ik als soort kleur er van moeten zeggen. Het staat hem wel goed met die velgen. Lijkt ook een beetje op de kleur van een berkenboom :+

Die blauwe is "Denim Blue" en de T6 van de vorige fotoserie is "Pebble Grey". Op het achterterrein staat er nog eentje in de kleur "Onyx Black", maar die kleur zal iedereen wel kennen :P
Birch light, vind ik een prachtige kleur.
Ik heb moeten gaan voor een Bright Silver, ivm voorraad auto (geen v60 overigens), eerste keer dat ik voor die kleur ga.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-01 15:16
timmie271 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:04:
[...]

Duurde eventjes, maar hier is ie dan :P

New Volvo V60
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Ook eentje van de donkere kleur. Die T6 AWD van de vorige serie staat al op gele platen en de wittige D4 staat over een paar uur ook op gele platen :) Staat er alleen nog een T6 AWD ergens op het achterterrein te wachten tot ie een keer naar binnen mag :P
Mooie bakken zijn het. Blij met mijn keuze voor de V60.
Sinds vorige week heb ik mijn Momentum bestelling omgezet naar een R-Design. Persoonlijk vind ik hem zo erg geslaagd zonder te patserig over te komen.

Afbeeldingslocatie: https://cas.volvocars.com/image/vbsNext-v4/exterior/MY19_1817/225/25/R5/61400/R133/_/TP05/_/_/_/_/SR02/_/_/JB0A/T211/Default.jpg?bg=fafafa&market=nl&Angle=5&w=2560

Aanstaande zaterdag een proefrit gepland staan bij de lokale dealer met een momentum geartronic. Zeer benieuwd hoe die rijdt. Nooit een auto besteld zonder hem van te voren te hebben gereden

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik moet nog 1.5 jaar met m'n S60. Tegen die tijd zal de nieuwe goed leverbaar zijn. Als een A5 Sportback of 4 Gran Coupé niet beter uit de bus vallen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-01 13:47

Yucon

*broem*

Heeft iemand hier de overstap van v50 naar het vorige model v60 gemaakt? Rijdt dat nu echt anders?

• jadjong
  • Niet online
Ja. Stuurt ietsje logger door het hogere gewicht en je krijgt meer auto voor meer geld. Niet alleen in ruimt maar ook in afwerking en features. Of dat voor jou genoeg is moet je zelf ervaren.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
PhuSioN schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:32:
[...]

Mooie bakken zijn het. Blij met mijn keuze voor de V60.
Sinds vorige week heb ik mijn Momentum bestelling omgezet naar een R-Design. Persoonlijk vind ik hem zo erg geslaagd zonder te patserig over te komen.

[afbeelding]

Aanstaande zaterdag een proefrit gepland staan bij de lokale dealer met een momentum geartronic. Zeer benieuwd hoe die rijdt. Nooit een auto besteld zonder hem van te voren te hebben gereden
Hier precies hetzelfde gedaan. Heb hem ook omgezet naar een r design. Word hij net ff wat dikker van :). Kon daardoor nog wat extra opties aanvinken, omdat de R design standaard al wat opties had die ik los had besteld op de inscription.

[ Voor 7% gewijzigd door Bloemstukje op 08-07-2018 21:11 ]

gewoon nee.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
Yucon schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:53:
Heeft iemand hier de overstap van v50 naar het vorige model v60 gemaakt? Rijdt dat nu echt anders?
V50 naar v70 2013. Veel v60 proef gereden omdat daar eerst m'n oog op was gevallen. Rijd volstrekt anders. De 60 en 70 zijn rechtdoor auto's terwijl de 50 een potje sturen ook leuk vind. De overstap was naar een heel ander soort auto. Ga eerst goed proef rijden op zowel snelweg als binnenweg. Ik heb uiteindelijk de 70 gekozen boven de 60 omdat je voor hetzelfde geld meer auto krijgt. (En de 60s waren allemaal afgetrapte ex vertegenwoordigers auto's).

Overigens heb ik lang gezocht naar een goede v50 d5 van na 2010 maar die zijn bijna net zo duur als een nieuwere 70...zegt ook wat.

• wouterve
  • Laatst online: 12-12-2025

wouterve

Swinger of States

De afgelopen 8 jaar heb ik veel in Volvo’s rondgereden: eerst een 2002 S60, en de afgelopen 5 jaar heb ik in deze XC70 uit 2004 rondgereden:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/921/42131002155_1cfa55901b_b.jpg2004 Volvo XC70 2.5T AWD by Wouter van Erve, on Flickr

Maar het werd tijd voor wat anders met een aankomende verhuizing naar de andere kant van het land (van Massachusetts naar Texas) in het vooruitzicht en de daarmee gepaard gaande belastingconsequenties (en de dreiging van importheffingen op import-auto’s low-key in het achterhoofd). Plus, ik wilde ook wel eens wat anders.

Ik was eerst voor een nieuwe XC40 gaan kijken. Erg leuke auto, maar lastig leverbaar: voor bestelling een enorme wachttijd (en tijd, die had ik niet) en geen van de door mij gewilde configuraties was op voorraad bij de dealers in mijn omgeving—en dealers elders wilden met mijn plaatselijke dealer niet ruilen. Daar kwam nog bij dat in het midden van de onderhandelingen de financiële incentives van Volvo verliepen, waardoor de XC40 van de ene op de andere dag een stuk duurder werd.

Zo duur, dat een XC60 nu goedkoper was, ondanks dat de auto een hogere fabrieksprijs heeft. Het verschil was dat Volvo wel extra korting gaf op de XC60, en dat de dealer ook wel wilde onderhandelen. Het toeval wilde dat er ook nog eens een bijzonder gaaf exemplaar bij de dealer op voorraad stond, dus 1+1 was al snel 2, en een dag later kon ik deze schoonheid ophalen:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1826/43239897902_9d55dae2ca_b.jpg2018 Volvo XC60 T5 AWD R-Design by Wouter van Erve, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1821/29419533618_5c238c435b_b.jpg2018 Volvo XC60 T5 AWD R-Design by Wouter van Erve, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/914/42571030354_033570abd9_z.jpg2018 Volvo XC60 T5 AWD R-Design by Wouter van Erve, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1826/42385634405_05d62fc77b_z.jpg2018 Volvo XC60 T5 AWD R-Design by Wouter van Erve, on Flickr

Het is een 2018 XC60 T5 AWD R-Design, met een aantal leuke opties, waaronder een panoramadak en de automatische piloot. Hij is lekker vlot, heeft meer dan genoeg ruimte, en ik vind de blauwe kleur (Bursting Blue) erg gaaf. Maar ik ben nog het meest onder de indruk van de stoelen: ik heb eindelijk een stoel met van die uitschuifbare kussens die m’n benen volledig ondersteunen.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-01 14:53
Gave bak! d:)b

En die kleur is inderdaad de mooiste kleur blauw die er is.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 01:37

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer is jaloers @wouterve

LinkedIn WoT Cash Converter

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
Mooie auto en foto's!

Wordt wel erg hebberig van die US prijzen.

Leica MM + Sony A9

Verwijderd

wouterve schreef op maandag 9 juli 2018 @ 04:55:
De afgelopen 8 jaar heb ik veel in Volvo’s rondgereden: eerst een 2002 S60, en de afgelopen 5 jaar heb ik in deze XC70 uit 2004 rondgereden:

[afbeelding]2004 Volvo XC70 2.5T AWD by Wouter van Erve, on Flickr

Maar het werd tijd voor wat anders met een aankomende verhuizing naar de andere kant van het land (van Massachusetts naar Texas) in het vooruitzicht en de daarmee gepaard gaande belastingconsequenties (en de dreiging van importheffingen op import-auto’s low-key in het achterhoofd). Plus, ik wilde ook wel eens wat anders.

Ik was eerst voor een nieuwe XC40 gaan kijken. Erg leuke auto, maar lastig leverbaar: voor bestelling een enorme wachttijd (en tijd, die had ik niet) en geen van de door mij gewilde configuraties was op voorraad bij de dealers in mijn omgeving—en dealers elders wilden met mijn plaatselijke dealer niet ruilen. Daar kwam nog bij dat in het midden van de onderhandelingen de financiële incentives van Volvo verliepen, waardoor de XC40 van de ene op de andere dag een stuk duurder werd.

Zo duur, dat een XC60 nu goedkoper was, ondanks dat de auto een hogere fabrieksprijs heeft. Het verschil was dat Volvo wel extra korting gaf op de XC60, en dat de dealer ook wel wilde onderhandelen. Het toeval wilde dat er ook nog eens een bijzonder gaaf exemplaar bij de dealer op voorraad stond, dus 1+1 was al snel 2, en een dag later kon ik deze schoonheid ophalen:

[afbeelding]2018 Volvo XC60 T5 AWD R-Design by Wouter van Erve, on Flickr

Het is een 2018 XC60 T5 AWD R-Design, met een aantal leuke opties, waaronder een panoramadak en de automatische piloot. Hij is lekker vlot, heeft meer dan genoeg ruimte, en ik vind de blauwe kleur (Bursting Blue) erg gaaf. Maar ik ben nog het meest onder de indruk van de stoelen: ik heb eindelijk een stoel met van die uitschuifbare kussens die m’n benen volledig ondersteunen.
Ik weet niet waar ik jaloerser op ben; de auto of de omgeving....
Beide zijn in ieder geval prachtig _/-\o_

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:56

-tom-562

Oliesjeik

Die stoelen :9~

Vaak bu'j te bang!

• RobertJRB
Voor het updaten van de kaarten van de sensus navigatie staat op de website van Volvo dat ze een 32 GB usb stick aanraden in FAT32.

Weet iemand of dit ook mogelijk is met een 64 GB USB 3 stick?

Leica MM + Sony A9

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-01 14:45
RobertJRB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:06:
Voor het updaten van de kaarten van de sensus navigatie staat op de website van Volvo dat ze een 32 GB usb stick aanraden in FAT32.

Lukt bij mij prima!

• RobertJRB
Dank je!

Leica MM + Sony A9

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

exfat of ntfs ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Bestaat er voor volvo ook zoiets als vagcom?

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:25:
Bestaat er voor volvo ook zoiets als vagcom?
VIDA DICE

• BlakHawk
Wat voor leuke aanpassingen kun je daarmee doen?
Ervaringen hier?

Edit: het lijkt meer voor foutcodes uit te lezen etc.
Ik zoek iets om leuke dingetjes mee aan te passen, zo hebben BMW en Mercedes carly.
Dagrijverlichting, welkomstlicht, fellere angel eyes, klepje in de uitlaat definitief open...

[ Voor 37% gewijzigd door BlakHawk op 11-07-2018 11:37 ]

• jadjong
  • Niet online
vida is het softwarepakket en DICE is de adapterkabel. Helaas ali illigale tot auto's van MY2015-en een half. Alles daar boven moet met het officiele pakket wat webbased is en ruim 6K per jaar aan abonnementskosten heeft.

Je kan met deze software alleen uitlezen, testen en resetten. Aanpassing zoals bij VAG waar de fancy knipperlichten van een A4 in een Polo gebouwd kunnen worden is er bij Volvo niet bij. Bij elke aanpassing die je wilt doen checkt de software op basis van het chassisnummer hoe de auto uit de fabriek is gerold. Als er bijvoorbeeld geen verwarmde stoelen origineel in zaten krijg je die achteraf ook nooit werkend krijgen. Bij Vida tot 2014 ging dit met een offline database op DVD, daarna online.
Je kan bij Volvo alles inbouwen wat er op Ebay te vinden is, maar softwarematig activeren is onmogelijk. "computer says no". Het is niet zo dat je handmatig wat bitjes kunt verzetten, er wordt in Zweden een nieuwe image voor je gecompileerd en die wordt naar de auto gestuurd.

Er is een Tjech die zijn eigen pakketje gebouwd heeft (Vdash) om toch wat functies toe te kunnen voegen, hij heeft al die verschillende images onderschept en ontleed. Volvotech/service uit Elst werkt daar mee. 1x naar de dealer en je staat helaas weer op factory default.

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-01 14:45
Ik weet het niet 100% zeker, volgens mij geeft de Volvo App een melding als het niet goed is (en formatteert hem zelfs????).

Dus zorg dat je USB stick leeg is (of mag) en probeer het gewoon, hoe fout kan het gaan! #FamousLastWords

• BlakHawk
jadjong schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:37:
vida is het softwarepakket en DICE is de adapterkabel. Helaas ali illigale tot auto's van MY2015-en een half. Alles daar boven moet met het officiele pakket wat webbased is en ruim 6K per jaar aan abonnementskosten heeft.

Je kan met deze software alleen uitlezen, testen en resetten. Aanpassing zoals bij VAG waar de fancy knipperlichten van een A4 in een Polo gebouwd kunnen worden is er bij Volvo niet bij. Bij elke aanpassing die je wilt doen checkt de software op basis van het chassisnummer hoe de auto uit de fabriek is gerold. Als er bijvoorbeeld geen verwarmde stoelen origineel in zaten krijg je die achteraf ook nooit werkend krijgen. Bij Vida tot 2014 ging dit met een offline database op DVD, daarna online.
Je kan bij Volvo alles inbouwen wat er op Ebay te vinden is, maar softwarematig activeren is onmogelijk. "computer says no". Het is niet zo dat je handmatig wat bitjes kunt verzetten, er wordt in Zweden een nieuwe image voor je gecompileerd en die wordt naar de auto gestuurd.

Er is een Tjech die zijn eigen pakketje gebouwd heeft (Vdash) om toch wat functies toe te kunnen voegen, hij heeft al die verschillende images onderschept en ontleed. Volvotech/Tune uit Elst werkt daar mee. 1x naar de dealer en je staat helaas weer op factory default.
Jammer, ik vind follow me home verlichting nog steeds jammer bij mijn Volvo.
Moet met de hendel geactiveerd worden.

Niet automatisch, ik kom thuis en verlichting aan blijven voor 90 seconden.
Achterlichten niet aan met dagrijverlichting vind ik ook jammer.

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40
dfrenner schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Jammer, ik vind follow me home verlichting nog steeds jammer bij mijn Volvo.
Moet met de hendel geactiveerd worden.

Niet automatisch, ik kom thuis en verlichting aan blijven voor 90 seconden.
Achterlichten niet aan met dagrijverlichting vind ik ook jammer.
Spiegel die niet naar beneden klapt bij het achteruit inparkeren.. Alle elektra is aanwezig maar helaas nope. Werkt ook alleen als je stoelen hebt met memory functie.

• PdeBie
Landon schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:50:
[...]

Spiegel die niet naar beneden klapt bij het achteruit inparkeren.. Alle elektra is aanwezig maar helaas nope. Werkt ook alleen als je stoelen hebt met memory functie.
Ook niet als je op het knopje drukt voor bijvoorbeeld de rechter buitenspiegel wanneer de auto in z'n achteruit staat?

Ik heb het overigens uit gezet en klap hem alleen naar beneden met dat knopje wanneer ik het zelf wil.

• Landon
PdeBie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Ook niet als je op het knopje drukt voor bijvoorbeeld de rechter buitenspiegel wanneer de auto in z'n achteruit staat?

Ik heb het overigens uit gezet en klap hem alleen naar beneden met dat knopje wanneer ik het zelf wil.
Bij mij niet, heb dit geprobeerd (kort/lang ingedrukt) maar weigert dienst. En dit zal wel 'uit' staan omdat ik geen memory seats heb. 2018 model

• BlakHawk
Landon schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:50:
[...]

Dat werkt bij mij dus weer wel, door die stoelen met memory functie.
PdeBie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Ik heb het aanstaan met de 19" velgen geen overbodige luxe!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-01 20:42
tacmulder schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Ik weet het niet 100% zeker, volgens mij geeft de Volvo App een melding als het niet goed is (en formatteert hem zelfs????).

Dus zorg dat je USB stick leeg is (of mag) en probeer het gewoon, hoe fout kan het gaan! #FamousLastWords
Werkt alleen met FAT32.
De Volvo app formatteert de USB stick op FAT32
Je kunt die grotere sticks ook zelf, met dit tooltje op FAT32 formatteren.

• BlakHawk
RobertJRB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:06:

Kun je iets meer uitleg geven?

Updaten van de navigatie buiten de dealer om?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

dfrenner schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:38:
[...]

https://support.volvocars...s-systems.aspx?cstype=map

Het heeft even geduurd maar ik ben ook overstag gegaan en heb een C30 aangeschaft.
Je kan natuurlijk niet bij een Volvo dealer werken en zelf met een Peugeot rijden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BEVwKxna7MpjD8wmcdAMVtFv/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/solSlgdKgAUKAkdnfQJRYMrY/thumb.jpg

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• PdeBie
Landon schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:53:
[...]

Bij mij niet, heb dit geprobeerd (kort/lang ingedrukt) maar weigert dienst. En dit zal wel 'uit' staan omdat ik geen memory seats heb. 2018 model
dfrenner schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Dat werkt bij mij dus weer wel, door die stoelen met memory functie.

[...]

Ik heb het aanstaan met de 19" velgen geen overbodige luxe!
Ah zit het hem daar in. Ik heb inderdaad ook stoelen met memory functie. Bijzonder eigenlijk dat het hiervan afhankelijk is. Ik weet dat de spiegels ook in de juiste stand gaan staan als ik met mijn sleutel in stap of mijn vriendin met die van haar. Maar dat zou voor het achteruit rijden toch niet uit moeten maken....
De designer die dat bedacht heeft mogen ze een auto zonder memory stoelen geven. Kijken wat hij er van vind :+

@dfrenner met zulke wielen (en bijbehorende platte banden) zou ik het ook zeker gebruiken bij het achteruit inparkeren. Maar bij normaal achteruit rijden gebruik ik mijn rechterbuiten spiegel ook, dus dan is het weer irritant als hij omlaag klapt.

• Landon
PdeBie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:59:
[...]

[...]

Ah zit het hem daar in. Ik heb inderdaad ook stoelen met memory functie. Bijzonder eigenlijk dat het hiervan afhankelijk is. Ik weet dat de spiegels ook in de juiste stand gaan staan als ik met mijn sleutel in stap of mijn vriendin met die van haar. Maar dat zou voor het achteruit rijden toch niet uit moeten maken....
De designer die dat bedacht heeft mogen ze een auto zonder memory stoelen geven. Kijken wat hij er van vind :+

@dfrenner met zulke wielen (en bijbehorende platte banden) zou ik het ook zeker gebruiken bij het achteruit inparkeren. Maar bij normaal achteruit rijden gebruik ik mijn rechterbuiten spiegel ook, dus dan is het weer irritant als hij omlaag klapt.
Ik heb vervolgens wel de functie dat de spiegels opgeslagen zijn met afstandbediening1 en met 2. Als mijn vriendin instapt met haar sleutels dan veranderd de spiegelstand

• PdeBie
hahaha, dat maakt het extra absurd 8)7 |:( :D

• RobertJRB
dfrenner schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:38:
[...]

Ik bedoel de kaarten updaten. Heb bij de dealer een navigatie update gehad waarmee ik zonder DVD's de navigatie kan updaten via de USB in de armsteun.

https://support.volvocars...8b6f9bcabc0a801516832a2ec

Volgens mij is dit hetzelfde bij de sensus connect (vanaf 2015).

Leica MM + Sony A9

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
...
Volvotech/Tune uit Elst werkt daar mee. 1x naar de dealer en je staat helaas weer op factory default.
VolvoTune werkt met vDash en zit in Elst. VolvoTech zit in Schiedam en levert de CFE-Plus die allerlei zaken aan je auto toevoegt.

• jadjong
  • Niet online
Hermarcel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:00:
[...]

VolvoTune werkt met vDash en zit in Elst. VolvoTech zit in Schiedam en levert de CFE-Plus die allerlei zaken aan je auto toevoegt.
Ik bedoelde Volvotune/Volvoservice. :F

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je kan met deze software alleen uitlezen, testen en resetten. Aanpassing zoals bij VAG waar de fancy knipperlichten van een A4 in een Polo gebouwd kunnen worden is er bij Volvo niet bij. Bij elke aanpassing die je wilt doen checkt de software op basis van het chassisnummer hoe de auto uit de fabriek is gerold. Als er bijvoorbeeld geen verwarmde stoelen origineel in zaten krijg je die achteraf ook nooit werkend krijgen
Dat klopt dus niet: met Vida krijg je dat wel degelijk werkend (maar moet de dealer het wel doen): stoel met stoelverwarming inbouwen, stoel aanmelden, dan stoelverwarming in de software aanzetten (en de knopjes ingebouwd hebben maar dat stelt niets voor) en het werkt. :P Idem voor de duurdere audio inbouwen enz enz. :P Dat geintje werkt hoe dan ook tot en met de V70/S80/S60 (hoe het met de C30/V50 etc zit weet ik niet).

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 12-07-2018 08:47 ]

Volvotips.com

• jadjong
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Dat klopt dus niet: met Vida krijg je dat wel degelijk werkend (maar moet de dealer het wel doen): stoel met stoelverwarming inbouwen, stoel aanmelden, dan stoelverwarming in de software aanzetten (en de knopjes ingebouwd hebben maar dat stelt niets voor) en het werkt. :P Idem voor de duurdere audio inbouwen enz enz. :P Dat geintje werkt hoe dan ook tot en met de V70/S80/S60 (hoe het met de C30/V50 etc zit weet ik niet).
Dat werkt gedeeltelijk voor P2, 2000-2007. En dan nog moet de ingebouwde unit uit de juiste serie/bouwjaar komen. Alle modellen daarna (uit het Ford tijdperk en heden) is helaas pindakaas.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat valt dus reuze mee, dat van juiste bouwjaar/serie. :P Maar de stoelen van na de facelift zijn toch ietsjes anders, dus je zit sowieso al heel snel op "matching stuff". :P

Volvotips.com

• rinkel
De auto staat er, even op bezoek geweest, woensdag ophalen.
Maandag worden de achterramen nog getint.

xc40_2

xc40_1

XC40 T4 Geartronic Momentum

• BlakHawk
Iemand enig idee of de D6 tegen biodiesel kan. We gaan volgende week door Duitsland en Oostenrijk heen en daar kun je volgens mij alleen maar kiezen tussen 100% en 7% biodiesel...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dfrenner schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:57:
Iemand enig idee of de D6 tegen biodiesel kan. We gaan volgende week door Duitsland en Oostenrijk heen en daar kun je volgens mij alleen maar kiezen tussen 100% en 7% biodiesel...
Wat staat er in de handleiding?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dfrenner schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:57:
Wat staat er in de handleiding over Fatty Acid Methyl Ester (FAME)?

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 15-07-2018 15:15 ]

• BlakHawk
PcDealer schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:00:
[...]

Wat staat er in de handleiding?
Niets...

https://support.volvocars...y352hbat&my=2016&sw=15w17

Nog even verder gezocht, maar hier staat niets:
https://www.media.volvoca...ngine/2016/specifications

Maar hier staat wel iets:
https://www.media.volvoca...s/v60/2018/specifications

Als ik daar de D6 awd selecteer:
"1 According to EN590 Maximum biodiesel (FAME) content 7%"

Het is natuurlijk wel een veel nieuwer model... Maar goed...

Kun je nu helemaal geen normale diesel meer krijgen in Duitsland en Oostenrijk? Of is het alleen maar een stukje duurder?

Wat zijn jullie ervaringen met diesel en evt. biodiesel?

[ Voor 74% gewijzigd door BlakHawk op 15-07-2018 23:13 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb de V60 Plug-in Hybrid geselecteerd en toen gekozen voor:
2015 (AT - 1420)
of
2015 (AT - 1446)

Onder handleiding (1446) / Specificaties / Vloeistoffen en smeermiddelen / Brandstoftank - inhoud staat voor de D6 AWD de Voorgeschreven kwaliteit van Brandstof - diesel op basis van jouw post:
[q]LET OP!

De dieselolie:

• moet voldoen aan de norm EN 590 en/of SS 155435;
• moet een zwavelgehalte hebben van maximaal 10 mg/kg;
• mag maximaal 7 vol%FAME (Fatty Acid Methyl Ester) bevatten.

• BlakHawk
PcDealer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:04:
[...]

Ik heb de V60 Plug-in Hybrid geselecteerd en toen gekozen voor:
2015 (AT - 1420)
of
2015 (AT - 1446)

Onder handleiding (1446) / Specificaties / Vloeistoffen en smeermiddelen / Brandstoftank - inhoud staat voor de D6 AWD de Voorgeschreven kwaliteit van Brandstof - diesel op basis van jouw post:

[...]
Okee ik heb dan wel geen plug-in hybride, maar een twin engine. Maar ik neem aan dat daar hetzelfde voor geldt.

Dus ik kan gewoon de normale diesel tanken en de goedkope biodiesel moet ik niet doen...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dfrenner schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:10:
[...]

Okee ik heb dan wel geen plug-in hybride, maar een twin engine. Maar ik neem aan dat daar hetzelfde voor geldt.
In dat geval geldt pagina 298 als jij de 2016 AT 1517 hebt.
Dus ik kan gewoon de normale diesel tanken en de goedkope biodiesel moet ik niet doen...
Als het maar niet meer dan 7% FAME heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 16-07-2018 00:42 ]

• BlakHawk
PcDealer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:40:
[...]
In dat geval geldt pagina 298 als jij de 2016 AT 1517 hebt.

[...]

Als het maar niet meer dan 7% FAME heeft.
Dus de 20cent goedkopere diesel in Duitsland kan niet en de normale variant (heeft daar dacht ik 7%) kan gewoon.

Mooi!

Ben benieuwd naar het verbruik!

Ik zit nu op 3,3l/100km gemiddeld, maar dat komt door het vele elektrisch rijden...

• timmie271
dfrenner schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:10:
[...]

Wat zit er dan linksvoor boven je linkvoorwiel? :+
Die twin-engine is gewoon een plug-in hybride hoor :)

Als ik het zo lees lijkt het erop dat je gewoon de 7% diesel kan tanken.

• BlakHawk
timmie271 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 01:06:
[...]

Wat zit er dan linksvoor boven je linkvoorwiel? :+
Die twin-engine is gewoon een plug-in hybride hoor :)

Als ik het zo lees lijkt het erop dat je gewoon de 7% diesel kan tanken.
Dat snap ik wel, maar de plug in hybride, was een type benaming, net als de twin engine (later?). Beide zijn plugin hybrides ;)

Deze:
https://www.autoweek.nl/a...d-plugin-hybrid-r-design/

vs.

Deze:
https://www.autoweek.nl/a...awd-twin-engine-r-design/

• timmie271
dfrenner schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Dat snap ik wel, maar de plug in hybride, was een type benaming, net als de twin engine (later?). Beide zijn plugin hybrides ;)

Deze:
https://www.autoweek.nl/a...d-plugin-hybrid-r-design/

vs.

Deze:
https://www.autoweek.nl/a...awd-twin-engine-r-design/
Nu noemen ze het gewoon XC90 twin-engine plug-in hybrid :P

Zie overigens wel 5pk verschil, de vanafprijs en 31kg gewichtsverschil tussen die 2 linkjes.....

• BlakHawk
timmie271 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Nu noemen ze het gewoon XC90 twin-engine plug-in hybrid :P

Zie overigens wel 5pk verschil, de vanafprijs en 31kg gewichtsverschil tussen die 2 linkjes.....
Gecombineerd hebben ze beide 283pk als het goed is, alleen heeft de twin engine blijkbaar een sterker dieselbok. Scheelt heel weinig, maar gecombineerd houd je dezelfde waardes.

Ach ik ben vooral heel benieuwd naar het verbruik op vakantie (2150km enkele reis)...

• timmie271
dfrenner schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Gecombineerd hebben ze beide 283pk als het goed is, alleen heeft de twin engine blijkbaar een sterker dieselbok. Scheelt heel weinig, maar gecombineerd houd je dezelfde waardes.

Ach ik ben vooral heel benieuwd naar het verbruik op vakantie (2150km enkele reis)...
Geloof dat die "plug-in" nog de oude neus heeft? En anders de oude software in het navi systeem.

Als je vaak kunt bijladen onderweg misschien nog enigzins zuinig en anders denk ik dat je rond de 1 op 13/14 zult rijden (vooral cc is aan te raden) ivm met al het extra gewicht.. Je moet het ervoor over hebben als je op vakantie gaat :+

• BlakHawk
timmie271 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:13:
[...]

Geloof dat die "plug-in" nog de oude neus heeft? En anders de oude software in het navi systeem.

Als je vaak kunt bijladen onderweg misschien nog enigzins zuinig en anders denk ik dat je rond de 1 op 13/14 zult rijden (vooral cc is aan te raden) ivm met al het extra gewicht.. Je moet het ervoor over hebben als je op vakantie gaat :+
Ik las al getallen van 1:7 bij langere stukken 200+ :X

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-01 12:15
Nu ben ik zoekende naar een Volvo V50 1.6 Diesel, budget is 5.500 euro + 1.500 euro inruilwaarde van mijn vrouw haar oude Citroen C3.

Ik laat geimporteerde auto's liever links liggen. Nu kom ik bijvoorbeeld een V50 1.6 S/S tegen, 164.000 +/- op de teller, BJ 2009 voor 6.240 euro.

Ik rij 5 dagen in de week zo'n 128km per dag woon-werk, dus hij moet flink wat km's nog kunnen maken. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of voor op moet passen?

Ik kies juist voor volvo omdat ze bekend staan als degelijke bakken die flink wat km's kunnen maken!

[ Voor 10% gewijzigd door Noctonix op 16-07-2018 15:35 ]

Freedom for everyone..

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01 16:13
Noctonix schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:33:
Ik laat geimporteerde auto's liever links liggen. Nu kom ik bijvoorbeeld een V50 1.6 S/S tegen, 164.000 +/- op de teller, BJ 2009 voor 6.240 euro.
...
Ik kies juist voor volvo omdat ze bekend staan als degelijke bakken die flink wat km's kunnen maken!
Als je je een beetje inleest zal je vinden dat dit model niet bepaald de meest degelijke motor heeft meegekregen. Zeker als die in 9 jaar maar 164k heeft gereden kunnen dat korte ritjes zijn geweest waar de roetfilter installatie niet beter van wordt. Ik zou met een kritische blik naar de onderhoudshistorie kijken.

Aan de andere kant, het ding rijdt relatief zuinig, zit heerlijk en als je geluk hebt kom je een heel eind ;)

• timmie271
dfrenner schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Ik las al getallen van 1:7 bij langere stukken 200+ :X
Ik ging er dan ook vanuit dat je braaf 120/130 blijft rijden :P Die D6 is veelste zwaar om zuinig 200+ te rijden:9

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Weet iemand hoe de standkachel in de zomertijd werkt? In de winter wordt de auto heerlijk voorverwarmd en is krabben verleden tijd. Maar werkt het andersom ook? Je kan namelijk geen temperatuur aangegeven dus kan je de auto ook vooral laten koelen?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• jadjong
  • Niet online
Koelen met timer werkt alleen als de auto aan de stekker hangt.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Werkt dus niet op mijn V40 helaas... Jammer!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jadjong schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:16:
Koelen met timer werkt alleen als de auto aan de stekker hangt.
Of als je een automaat rijdt. Mijn S60 kan t ook. Heerlijk!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• jadjong
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:00:
[...]

Jouw auto start zelfstandig de motor op een vooraf geprogrammeerd tijdstip?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jadjong schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:18:
[...]

Jouw auto start zelfstandig de motor op een vooraf geprogrammeerd tijdstip?
Nee, maar wel met een druk op de knop in de app. Naar keuze 1 tot 15 minuten om te koelen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

AllSeeyinEye schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:00:
[...]

Mijn S60 kan het niet, maar ik hoorde wel vandaag de ventilator draaien terwijl de airco niet aan stond. Dat zal wel de preventilatie zijn. Mijn auto komt uit 2001.
Juancho schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:41:
Maar werkt het andersom ook? Je kan namelijk geen temperatuur aangegeven dus kan je de auto ook vooral laten koelen?
Lees even 20 berichten terug, waar over jouw vraag gediscussieerd wordt. De handleiding gelezen?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De mijne is uit 2017. Volgens mij is het onderdeel van Nordic+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

AllSeeyinEye schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:17:
[...]

De mijne is uit 2017. Volgens mij is het onderdeel van Nordic+
De parkeerverwarming sowieso.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:27
dfrenner schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:06:
[...]

Waar gaat de reis naar toe? :)

Wij zijn net naar Zuid-Spanje gereden. Totaal 2130 km veelal 140 op de snelweg. Gemiddeld verbruik 5,0-5,2l per 100km met een V40 D2. ;)
Ik had graag door Duitsland gereden maar dat zou een beetje om zijn geweest. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• BlakHawk
LuPo schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:55:
[...]

Waar gaat de reis naar toe? :)

Wij zijn net naar Zuid-Spanje gereden. Totaal 2130 km veelal 140 op de snelweg. Gemiddeld verbruik 5,0-5,2l per 100km met een V40 D2. ;)
Ik had graag door Duitsland gereden maar dat zou een beetje om zijn geweest. :P
Romania, dus een lekker stuk Duitsland.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-01 09:12
Mijn V50 2.0 uit 2007 heeft weer een jaartje APK. 1 achterlicht was kapot.
Ook voelde je dat de auto geen lekkere koppelkromme had, bleek dat de inlaatklep? een storing in zat. Dus de monteur heeft alle contacten losgehaald en contactspray gebruikt. Het lijkt nu verholpen te zijn.
Blijft een heerlijke auto om te rijden.

Meteen de kans genomen om de nieuwe V60 eens te bekijken (Volvo dealer in Hilversum). Gaaf ding zeg!

Aap!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik heb de nieuwe V60 nog niet irl gezien maar ga deze week een proefritje maken in deze T6:
V60 nieuw 1
V60 nieuw 2

Op het oog fantastisch ding en zou zelf niet zo snel aan deze kleur denken maar vind het zo toch echt wel een gaaf kleurtje!

• BlakHawk
DypFrys schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:38:
Ik heb de nieuwe V60 nog niet irl gezien maar ga deze week een proefritje maken in deze T6:
[afbeelding]
[afbeelding]

Op het oog fantastisch ding en zou zelf niet zo snel aan deze kleur denken maar vind het zo toch echt wel een gaaf kleurtje!
Echt prachtig!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Echt he! Volvo blijft maar door gaan met het maken van hele mooie auto's. Ik ben nog altijd wat een Audi/BMW liefhebber maar als ik deze V60 dan weer zie dan kon dat hierna wel eens de opvolger worden van m'n huidge V60.

Ding is ook asociaal snel schijnt. Zag een foto van een T6 die 244 ging en 0-100 is rond de 5,5 sec gehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door DypFrys op 17-07-2018 11:43 ]

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01 09:50
Ik kan via een PL deal een 3 jaar oude V6 D60 (summum) met 100.000KM priveleasen voor 530 per maand met 25.000km/j

Ik heb al goed gegoogled, maar vind het moeilijk de juiste conclusies te trekken:

woon-werk
Enkele reis 45KM
laden op werk dmv openbare laadpalen (gratis)
Thuis nog geen aansluiting

Zit te denken om mocht ik dit doen een normaal buiten wcd te plaatsen, en te laden op 6A. Dus geen aparte groep enzo. (begreep dat dat kan bij de D6)
Enkel de huislader zit erij, dus zo'n speciale mennekes lader moet ik dan nog kopen.

STEL dat ik NIET thuis zou laden, en enkel op werk. En ik rij gewoon voorzichtig/zuinig. Wat is jullie inschatting dan qua verbruik diesel? Want ik lees daar zoveel verschillende verhalen over. En ook op spritmonitor is het lastig nakijken, omdat elektriciteit niet echt lekker wordt bijgehouden naast het Diesel verbruik. (enkel als totaal)

• rinkel
Zo, de xc40 is geleverd.
Wat mij als eerste opvalt is hoe boterzacht deze auto aanvoelt. Alles is soepel, maar vooral de geartronic (vs VW's dsg)

De auto heeft helaas geen adaptive cc (voorraad auto, had dus geen keus), dat had ik wel in mijn passat en was daar erg tevreden mee. Wat blijkt nu: De knoppen zitten wel op het stuur en de adaptive cc kan nog gewoon worden toegevoegd, uiteraard tegen een (flinke) vergoeding. Je krijgt dan wel adaptive cc en pilot assist.

Twijfel....

• timmie271
rinkel schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:09:
Zo, de xc40 is geleverd.
Wat mij als eerste opvalt is hoe boterzacht deze auto aanvoelt. Alles is soepel, maar vooral de geartronic (vs VW's dsg)

De auto heeft helaas geen adaptive cc (voorraad auto, had dus geen keus), dat had ik wel in mijn passat en was daar erg tevreden mee. Wat blijkt nu: De knoppen zitten wel op het stuur en de adaptive cc kan nog gewoon worden toegevoegd, uiteraard tegen een (flinke) vergoeding. Je krijgt dan wel adaptive cc en pilot assist.

Twijfel....
Zit er toevallig afstandswaarschuwing op? Dan willen die knoppen er ook vaak op zitten ondanks dat er geen acc op zit (ervan uitgaande dat je die knopjes met streepjes bedoelt)
DypFrys schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:43:
[...]

Echt he! Volvo blijft maar door gaan met het maken van hele mooie auto's. Ik ben nog altijd wat een Audi/BMW liefhebber maar als ik deze V60 dan weer zie dan kon dat hierna wel eens de opvolger worden van m'n huidge V60.

Ding is ook asociaal snel schijnt. Zag een foto van een T6 die 244 ging en 0-100 is rond de 5,5 sec gehaald.
320pk AWD :) is begrensd op 250 en binnen de 6 seconden zit ie op de 100. Prima zat lijkt me voor een Volvo :P

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kwam tot mijn schrik gisteravond tot de conclusie dat ik een wielmoer miste. Na het werk in Boxtel naar Liempde gereden en ze hebben er vanzelfsprekend een andere ingedraaid.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@meermarco ik rij inmiddels 5000km in een v60 d6, kan wel thuis laden, meestal niet op het werk, 75km enkele reis. Ik laad braaf elke dag op. Op mijn traject ga ik nooit harder dan 110 op de teller. Aan de pomp ongeveer 1/25 in de zomer met airco. Moet zeggen dat daar ook andere ritjes bij zitten. Puur woon werk verkeer zou waarschijnlijk op 1/30 uitkomen.
Ter referentie, hetzelfde traject met v50 1.6d deed ik 1/20

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• meermarco
  • Laatst online: 10-01 09:50
Top. Dankjewel voor de uitleg. Dus 1/25. 1/30 met slechts 1maal laden voor 150km! Duidelijk. Dankjewel. Dat maakt de iets hogere prijs weer goed ;)

[ Voor 18% gewijzigd door meermarco op 19-07-2018 08:20 ]

• RobertJRB
Vraagje over de V60 velgen,

Om 18 inch en groter te monteren zou je officieel een begrenzer moeten laten plaatsen wat de draaicirkel veel groter maakt.

Weet iemand wat er kan gebeuren wanneer je dit niet doet bij 18 inch?

Ik heb nu 17 inch velgen en moet om in mijn parkeerplaats te komen het stuur vaak volledig draaien. Best een krappe bedoeling dus zit niet echt te wachten op een veel grotere draaicirkel. Ik de garage rij ik natuurlijk stapvoets en de vloer is op het gedeelte waar ik draai volledig plat.

Stel dat ik er 18 onder laat zetten zonder begrenzer. Zit je dan echt meteen tegen je bumper aan? Of is dat slechts in het meest ongelukkige geval zo?

Leica MM + Sony A9

• rinkel
timmie271 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:40:
[...]

Zit er toevallig afstandswaarschuwing op? Dan willen die knoppen er ook vaak op zitten ondanks dat er geen acc op zit (ervan uitgaande dat je die knopjes met streepjes bedoelt)

[...]
Niet dat ik weet, wel uiteraard city safety

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

meermarco schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:21:
Top. Dankjewel voor de uitleg. Dus 1/25. 1/30 met slechts 1maal laden voor 150km! Duidelijk. Dankjewel. Dat maakt de iets hogere prijs weer goed ;)
Houd er wel rekening mee dat er verschillende factoren meespelen. Ik houd er actief rekening mee dat ik files en langzaamrijdend verkeer elektrisch doe. Als je de batterij gewoon meteen leeg rijdt heb je kans dat je staat te dieselen in de file, wat killing is voor je humeur/zuinigheid :)
Ook zijn de eerste paar KM diesel onzuiniger dan de laatste ivm warmlopen gok ik, 110km/h = 1/18 ongeveer, wat ongeveer naar 1/16 terugvalt voor 130km/h

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

rinkel schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:09:
Zo, de xc40 is geleverd.

Twijfel....
Gefeliciteerd! Ik zou het voor 2000 euro wel doen denk ik, ook beter als je hem ooit wil doorverkopen en onderzoek wijst uit dat ongelukken gemiddeld met 25% dalen! Het hangt er ook vanaf hoeveel je rijdt, maar acc en pilot assist is zo verschrikkelijk fijn voor lange afstanden! Je kan ook kijken of een ander bedrijf het voor een stukje minder wilt doen. Waarschijnlijk is het niet heel veel werk!

• Knul
  • Laatst online: 02-01 22:53
meermarco schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:53:
Ik kan via een PL deal een 3 jaar oude V6 D60 (summum) met 100.000KM priveleasen voor 530 per maand met 25.000km/j

Ik heb al goed gegoogled, maar vind het moeilijk de juiste conclusies te trekken:

woon-werk
Enkele reis 45KM
laden op werk dmv openbare laadpalen (gratis)
Thuis nog geen aansluiting

Zit te denken om mocht ik dit doen een normaal buiten wcd te plaatsen, en te laden op 6A. Dus geen aparte groep enzo. (begreep dat dat kan bij de D6)
Enkel de huislader zit erij, dus zo'n speciale mennekes lader moet ik dan nog kopen.

STEL dat ik NIET thuis zou laden, en enkel op werk. En ik rij gewoon voorzichtig/zuinig. Wat is jullie inschatting dan qua verbruik diesel? Want ik lees daar zoveel verschillende verhalen over. En ook op spritmonitor is het lastig nakijken, omdat elektriciteit niet echt lekker wordt bijgehouden naast het Diesel verbruik. (enkel als totaal)
Realistisch gezien moet je de 1:20 puur op diesel wel kunnen halen, mits je niet elke keer het volle vermogen van de auto aanspreekt. 1:25 zoals hierboven werd vermeld heb ik nog niet gehaald. Op een volle accu kom je met rustig rijden ongeveer 30-35km ver met dit weer, in de winter nog geen ervaring mee.

Thuis laden op 6A is idd geen probleem, duurt dan wel een tijdje voor je accu vol zit.

• Yucon
  • Laatst online: 10-01 13:47

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Gefeliciteerd! Ik zou het voor 2000 euro wel doen denk ik, ook beter als je hem ooit wil doorverkopen en onderzoek wijst uit dat ongelukken gemiddeld met 25% dalen! Het hangt er ook vanaf hoeveel je rijdt, maar acc en pilot assist is zo verschrikkelijk fijn voor lange afstanden! Je kan ook kijken of een ander bedrijf het voor een stukje minder wilt doen. Waarschijnlijk is het niet heel veel werk!
Waarschijnlijk is het zelfs gewoon software. De sensoren zitten er vanwege het automatische remsysteem toch al in lijkt me.

• rinkel
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Het probleem is dat het een leaseauto is. Het maandbedrag staat nu dus al vast en ik denk niet dat dat nog aangepast kan worden. Opties worden altijd in de looptijd afgeschreven, dus 1500/48 = 31,25 per maand zou er dan bij komen.
Of 1500 zelf betalen voor het gemak/comfort voor 4 jaar.
Yucon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:05:
[...]

Waarschijnlijk is het zelfs gewoon software. De sensoren zitten er vanwege het automatische remsysteem toch al in lijkt me.
Dat denk ik wel, veel opties kunnen tegenwoordig bij Volvo er als accessoire op (geen bijtelling)
Alleen werkt het niet zoals bij VW, als je nu softwarematig iets aan zet, ben je het bij de volgende software update (grote beurt) weer kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 19-07-2018 12:46 ]

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:28
Ik heb wel adaptive CC en autopilot op mijn XC40, en zou het echt niet meer willen missen (zeker ACC niet), Deze opties zijn echt super (samen met de 360 camera, ook geweldig).

Dus als je het toch kunt regelen zou ik het zeker niet nalaten.....

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
RobertJRB schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:37:
Vraagje over de V60 velgen,

Om 18 inch en groter te monteren zou je officieel een begrenzer moeten laten plaatsen wat de draaicirkel veel groter maakt.

Weet iemand wat er kan gebeuren wanneer je dit niet doet bij 18 inch?

Ik heb nu 17 inch velgen en moet om in mijn parkeerplaats te komen het stuur vaak volledig draaien. Best een krappe bedoeling dus zit niet echt te wachten op een veel grotere draaicirkel. Ik de garage rij ik natuurlijk stapvoets en de vloer is op het gedeelte waar ik draai volledig plat.

Stel dat ik er 18 onder laat zetten zonder begrenzer. Zit je dan echt meteen tegen je bumper aan? Of is dat slechts in het meest ongelukkige geval zo?
Je neemt dan toch een plattere band waarbij wielomtrek het zelfde blijft?
Ik kan begrijpen bij een verlaagde auto wanneer je van 205 breed naar 235 breed gaat kans hebt om net aan schaven van de band tegen wielkuip. Maar bij een standaard auto van 17" naar 18" een probleem? Heel apart.

>PC specs<

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42
KappeNou schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:
[...]

Ik kan begrijpen bij een verlaagde auto wanneer je van 205 breed naar 235 breed gaat kans hebt om net aan schaven van de band tegen wielkuip. Maar bij een standaard auto van 17" naar 18" een probleem? Heel apart.
Is bij de C30/S40/V50 ook zo.. ga je groter dan 17" dan moet er officieel een begrenzer op

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:07:
[...]

De wielomtrek wel, maar de breedte niet. Grotere (diameter) velgen zijn doorgaans ook breder.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-01 13:14
Ik ga binnen een half jaar overstappen naar een Volvo V40 van het jaar 2000-2003 (facelift model).

Diverse reviews en websites bekeken zoals ANWB, Autoweek etc. . Hier kwam al gauw naar voren dat ik een facelift model van na 2000 moet zoeken.

Nu zie ik niks ernstigs over de V40 (voorkeur 1.8 motor) voorbijkomen... Zijn ze nou zo degelijk of..?

Iemand hier die een V40 rijdt uit het jaar 2000-2003 en mij kan vertellen waar ik naar moet kijken? :)

Het zal waarschijnlijk eentje worden die tussen de 2 - 3 ton heeft gelopen (budget)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RobertJRB schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:37:
Tegen de wielkasten bij ver doordraaien.
rinkel schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:44:
[...]

Alleen werkt het niet zoals bij VW, als je nu softwarematig iets aan zet, ben je het bij de volgende software update (grote beurt) weer kwijt.
Dat heb ik nog nergens gelezen en komt ook niet overeen met Bart-Willem in "Het grote Volvo topic - Deel 8"

• rinkel
PcDealer schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Tegen de wielkasten bij ver doordraaien.

[...]

Dat heb ik nog nergens gelezen en komt ook niet overeen met Bart-Willem in "Het grote Volvo topic - Deel 8"
Maar dat bevestigd toch wat ik zei, als ik dat zo lees:
(maar moet de dealer het wel doen)
Verkeerd gelezen.
Nou, benieuwd of er iemand is die dit kan activeren.

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 19-07-2018 19:02 ]

• rinkel
Nog een fototje van de aflevering

Xc40 covered

Xc40 dealer

[ Voor 29% gewijzigd door rinkel op 19-07-2018 19:11 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 140 Laatste