Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 19:51
GAIAjohan schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:47:
[...]

Hoe hou jij dan in de winter je koplampen sneeuwvrij?
Volgens mij is het met LED inderdaad een verplichting omdat led de sneeuw niet altijd smelt. En een beetje verkeerd richten van licht is verblindend
Het zou een verplichting moeten zijn, inderdaad om die reden. Maar volgens mij zijn er weinig auto's die nu (nieuw) geleverd worden met LED verlichting, die koplampsproeiers hebben (?).
Dus vanuit de wet is het geen verplichting..

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:39
GAIAjohan schreef op woensdag 4 april 2018 @ 00:59:
[...]

Als je de Volvo 66 bedoelt moet ik even in mijn archief kijken, doe ik morgen..
Vervolg hierop:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mg5vgrEl.jpg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-01 12:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hi Volvisten (is dat het juiste woord?), ik overweeg de aanschaf van een V60 plug-in hybrid. Met de halvering van de MRB voor plugin hybrides tot en met 2020 lijkt de V60 een aantrekkelijke optie voor de komende twee jaar. Nu we een Leaf hebben ben ik ook wel gecharmeerd van elektrisch rijden. Eigenblijk ben ik een BMW-rijder maar helaas is BMW hopeloos traag met plugin hybrides waardoor die nog een stuk duurder zijn (gebruikt). Met een V60 hybrid zouden we korte ritten naar de supermarkt en het station volledig elektrisch kunnen doen.

De laadruimte is zo te zien meer vergelijkbaar met een sedan, maar dat lijkt me niet zo'n probleem zolang de auto een trekhaak heeft (dat hebben ze gelukkig zo'n beetje allemaal te hebben). Er moet gear voor een baby meegenomen kunnen worden. Het infotainmentsysteem oogt een beetje karig met dat kleine scherm (vergeleken met een BMW 5-serie uit 2010-2011). De sportstoelen die sommige exemplaren hebben zien er wel goed uit.

Iemand die mij kan vertellen of zo'n V60 een betrouwbare optie is? Ik kijk naar exemplaren uit 2013-2014 met zo'n 150.000km op de teller en prijzen van zo'n € 20K. Ik hoop het onderhoud tot zo'n 1500 euro per jaar te kunnen beperken bij 12.500km jaarkilometrage.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01

Yucon

*broem*

Hoe denk je dat de restwaarde na 2020 eruit ziet?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Yucon schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:07:
Hoe denk je dat de restwaarde na 2020 eruit ziet?
Denk hierbij aan zowel dat het een dieselhybride is, waar er thans een zeer sterke anti diesel lobby is (zie Duitse steden), de MRB gaat dan omhoog, en de accu het batterijpakket is in 2020 6 a 7 jaar oud.

@Femme Het infotainment deel, waarbij ik er vanuit ga dat dat identiek is als dat in mijn 2017 S60, heeft inderdaad een vrij klein scherm, maar werkt prima. Stuurbediening, logische knoppen, bluetooth werkt prima en, als het Sensus Connect is, dan middels wifi sharing op een telefoon zijn de filemeldingen ook uitstekend (ook op N en binnenwegen).

[ Voor 34% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-04-2018 10:11 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@Femme let erop dat je ze relatief duur betaald, ik heb er zelf ook naar gekeken maar ze worden en masse naar Duitsland verscheept. Ik denk zelf dat je je over restwaarde geen zorgen hoeft te maken, die moet je altijd vergelijken met vergelijkbare jaren en dan is de v60 gewoon een zeer gewilde hybride.

Ik zelf ga denk ik toch nog 1x een diesel aanschaffen (als de v50 mij laat staan), gewoon omdat ik met alles wat speelt op milieugebied geen 3+ jarenplan durf uit te stippelen en ik geen zin heb om meer dan 3k per jaar af te schrijven...

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 17:46
@Femme de Tweakers god in het volvo topic _/-\o_

Ik ken de V60 hybrid niet heel goed, een vriend van me heeft er wel 1. Reken er wel op dat de hoge nieuwprijs relatief snel afgeschreven wordt. Toen de V60 werd aangekondigd was diesel nog veel populairder dan nu, en de aankondiging van de nieuwe V60 helpt natuurlijk ook niet. Misschien maakt dit het juist zeer gunstig om de V60 tweedehands te kopen.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:39
Femme schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:05:
Hi Volvisten (is dat het juiste woord?), ik overweeg de aanschaf van een V60 plug-in hybrid. Met de halvering van de MRB voor plugin hybrides tot en met 2020 lijkt de V60 een aantrekkelijke optie voor de komende twee jaar. Nu we een Leaf hebben ben ik ook wel gecharmeerd van elektrisch rijden. Eigenblijk ben ik een BMW-rijder maar helaas is BMW hopeloos traag met plugin hybrides waardoor die nog een stuk duurder zijn (gebruikt). Met een V60 hybrid zouden we korte ritten naar de supermarkt en het station volledig elektrisch kunnen doen.

De laadruimte is zo te zien meer vergelijkbaar met een sedan, maar dat lijkt me niet zo'n probleem zolang de auto een trekhaak heeft (dat hebben ze gelukkig zo'n beetje allemaal te hebben). Er moet gear voor een baby meegenomen kunnen worden. Het infotainmentsysteem oogt een beetje karig met dat kleine scherm (vergeleken met een BMW 5-serie uit 2010-2011). De sportstoelen die sommige exemplaren hebben zien er wel goed uit.

Iemand die mij kan vertellen of zo'n V60 een betrouwbare optie is? Ik kijk naar exemplaren uit 2013-2014 met zo'n 150.000km op de teller en prijzen van zo'n € 20K. Ik hoop het onderhoud tot zo'n 1500 euro per jaar te kunnen beperken bij 12.500km jaarkilometrage.
Let er wel op dat 9 van de 10 keer de getoonde prijs ex BTW is voor deze modellen. Ik heb mij daar ook eens op verkeken...

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

nino_070 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:50:
@Femme de Tweakers god in het volvo topic _/-\o_

Ik ken de V60 hybrid niet heel goed, een vriend van me heeft er wel 1. Reken er wel op dat de hoge nieuwprijs relatief snel afgeschreven wordt. Toen de V60 werd aangekondigd was diesel nog veel populairder dan nu, en de aankondiging van de nieuwe V60 helpt natuurlijk ook niet. Misschien maakt dit het juist zeer gunstig om de V60 tweedehands te kopen.
De afschrijving op een V60 D6 hybrid is inderdaad niet misselijk. Je koopt ze nu voor T3-prijzen terwijl de catalogusprijs van de T3 een derde lager was. In de komende jaren zal de afschrijving ongetwijfeld ook wel hoger zijn dan van een benzineversie. Veel hangt af van het MRB-regime. Het lijkt me nogal unfair om van 50 procent korting naar volle bak MRB te gaan. Een PHEV is wel zuiniger als je 'm gebruikt zoals bedoeld én zwaarder vanwege de accu's. Bij een diesel telt dat gewicht hard aan in de MRB. Los daarvan leven we in een internationale markt die het overschot van diesel PHEV's zal verzachten. Vanuit Noorwegen is er nu een sterke vraag naar gebruikte EV's en PHEV's en richting het oosten zijn er landen die achterlopen in hun haat voor diesels.

Als ik uitga van een wat hoger afschrijvingspercentage is het verschil in een totale kosten ten opzichte van een 2010-2011 528i toch wel klein.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Femme schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:20:
[...]

De afschrijving op een V60 D6 hybrid is inderdaad niet misselijk. Je koopt ze nu voor T3-prijzen terwijl de catalogusprijs van de T3 een derde lager was.
Bij de V60 is 2013 ook het jaar van de facelift geweest (dagrij vertikaal naast dim, dagrij horizontaal onder dim). Is goed om op te letten. 2011 is het jaar waarin de D5 ook werd aangepast, weet alleen niet of deze ook gold voor de hybride variant.

Omdat ik ook aan het kijken was naar een v60 (een t3 gekocht ondertussen), is me opgevallen dat vooral het nieuwe aanbod van de diesel-hybrides in prijs gedaald is de afgelopen maanden (tov T3/T4 aanbod). De eerste extra afschrijving vanwege de diesel discussie heeft dus inmiddels plaatsgevonden. Daarmee is de de prijs op de occasion markt van de t3/t4 en de phev dicht bij elkaar gekomen.
In de komende jaren zal de afschrijving ongetwijfeld ook wel hoger zijn dan van een benzineversie. Veel hangt af van het MRB-regime. Het lijkt me nogal unfair om van 50 procent korting naar volle bak MRB te gaan.
Dat jij het unfair vind, gaat de politiek niks van aantrekken. Toen de ecodiesels met lage uitstoot tijdelijk MRB vrij waren, is het regime daarna ook rigoreus aangepast naar vol-tarief. De afschrijving op die auto's was hoog kan ik je vertellen. En nu die zelfde ecodiesels vallen onder de sjoemeldiesels en ook de ouderdom van bouwjaar 2012 en ouder hebben (welke in de duitse en mogelijk ook de nederlandse stadsregels dus mogelijk niet meer toegelaten worden), zie je dat daarvan de waarde is terugezakt naar schroot: de inkopers bij occasiondealers willen ze niet meer hebben.
12.500km jaarkilometrage.
Electro prima, maar diesel met die lage jaarkilometrage doen mij rillen: de effecten van niet warme dieselmotoren en uitlaatgassysteem (EGR) zijn niet te onderschatten. In de afgelopen 8 jaar 3 dieselautos gehad die eraan leden (1x prive, 2x lease), waarbij de lease niet eens weinig reed.

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 04-04-2018 14:34 ]

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 19:58
Nou, de kogel is door de kerk.

De V50 wordt met pijn in het hart ingeruild voor de Volvo S80 T5 uit 2007....
Ik hoop dat ik net zoveel mag en zal gaan genieten van de S80 als dat ik van de V50 heb gedaan!

Pics zal ik volgende week wel in dit topic posten!

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 17:46
Get!em schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:10:

[...]

Electro prima, maar diesel met die lage jaarkilometrage doen mij rillen: de effecten van niet warme dieselmotoren en uitlaatgassysteem (EGR) zijn niet te onderschatten. In de afgelopen 8 jaar 3 dieselautos gehad die eraan leden (1x prive, 2x lease), waarbij de lease niet eens weinig reed.
Laag kilometrage is opzich niet erg, mits er maar zo nu en dan een flink stuk mee gereden wordt. Ik neem aan dat @Femme dat wel van plan is, want anders had hij ook een volledig elektrische auto kunnen overwegen ipv een hybride.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 15:10

killercow

eth0

@Femme ik ga m'n v60 d6 eind van t jaar hopelijk vervangen door iets helemaal electrisch, dus als je kunt wachten tot dan is dat wellicht een leuke optie. Hij is van dec 2013. DonkerGrijs, Polestar en atm 70k op de teller. Door die Polestar en d6 kun je menig BMW er nog wel uit trekken mocht je toch niet alleen op de accu willen rijden. Ik doe eigenlijk al het lokale verkeer en de korte stukken snelweg (tot 30km) allemaal lekker op de accu tenzij er haast is en ik sneller wil dan 120km/h. Scheelt een boel in de dieselkosten in ieder geval.

Kosten afgelopen jaar met 25k km was ongeveer 1200Euro inc grote beurt, en 1 kapot sensortje. Daarnaast wel een setje velgen en winterbanden bijgekocht, maargoed die kunnen nog wel een winter mee zo te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door killercow op 04-04-2018 17:55 . Reden: ouderhoudskosten toegevoegd ]

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Yamy_Daffy schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:33:
Nou, de kogel is door de kerk.

De V50 wordt met pijn in het hart ingeruild voor de Volvo S80 T5 uit 2007....
Ik hoop dat ik net zoveel mag en zal gaan genieten van de S80 als dat ik van de V50 heb gedaan!

Pics zal ik volgende week wel in dit topic posten!
Gefeliciteerd! Dan heb je de enige S80 T5 uit 2007 kunnen bemachtigen die Volvo heeft gemaakt :P

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-12-2025

ppFreddy

gewoon Frederik

Derby schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:46:
*knip*dus het tankje voor de ruitersproeier vloeistof moest groter worden, want je kan onmogelijk verwachten dat een lease rijder zijn eigen vloeistoffen bijvuld. Luchtfilters moeten langer meegaan, zoals eigenlijk elk filter. Ik geloof dat de v90 uit het jaar kruik geen olie koeler had, alleen voor de automaat dacht ik. De nieuwe auto's hebben die eigenlijk standaard. Variabele klepbediening is eigenlijk nog best wel een bulky systeem.
In het sproeireservoir van mijn 960 kan volgens mij evenveel als in elke nieuwere auto, ofwel had die 960 ook al een achterlijk groot reservoir voor z'n koplampsproeiers ook te bedienen. In mijn vriendin haar (lease) Skoda Octavia kan volgens mij zelfs minder, want elke 6 weken komt de vraag of ik dat ding wel eens wil bijvullen, en elke keer als ik denk dat ik halfweg ben stroomt dat ding over...
Oliekoeler is wel degelijk aanwezig, maar dan wel vrij compact en waarschijnlijk minder efficiënt dan moderne oliekoelers met een grote warmtewisselaar, maar 't is beter dan niks. Nr 1 is de koeler en 6 en 7 de koelvloeistof leidingen, 12 is het filter.

Afbeeldingslocatie: https://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-65308.jpg

Ook een koeler voor de automaat zit erin (ook weer primitief: een vertikale buis langs de radiator waar langs de ene kant dus koelwater loopt en aan de andere kant de automaat olie. Maar opnieuw: beter dan niks. In de afbeelding te zien als de messing aansluiting aan de rechterkant. Afbeeldingslocatie: https://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_4652.jpg

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

Wok

Dakloos...

@ppFreddy Dat is dus een warmtewisselaar i.p.v. een oliekoeler ;)

De automaatolie wordt standaard inderdaad via de normale radiateur gekoeld, maar een aparte oliekoeler hiervoor is leverbaar geweest (onlangs kwam er eentje voorbij op het forum van de Volvo 700 vereniging :) Heb nog getwijfeld om hem op te halen, maar zo vaak heb ik er geen aanhanger achter, laat staan een zware caravan)

In other news:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/881/26365684097_cf1c4c5c67_c.jpg

510.000km op de klok van mijn V90 8)
(sorry voor de aardappelkwaliteit, maar er reed een politiebusje niet heel ver achter me, dus het moest even quick 'n dirty :X )

[ Voor 25% gewijzigd door Wok op 04-04-2018 22:45 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• PcDealer
  • Laatst online: 22:18

PcDealer

HP ftw \o/

Wok schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:43:

(sorry voor de aardappelkwaliteit, maar er reed een politiebusje niet heel ver achter me, dus het moest even quick 'n dirty :X )
Had je ook vanuit stilstand kunnen fotograferen i.p.v. een gevaarlijke manouvre te doen waarbij bovendien een grote kans op een fixe boete. En waarvoor...?

Verder: dikke prima km stand :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Yamy_Daffy
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:32:
[...]

Gefeliciteerd! Dan heb je de enige S80 T5 uit 2007 kunnen bemachtigen die Volvo heeft gemaakt :P
excuses ik bedoelde 2.5T

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Juist ja. Jij verstaat onder oliekoeler waarschijnlijk een aparte radiator voor de olie? Er zijn ook auto's die een behoorlijke platenkoeler gebruiken voor de oliekoeling.
Die losse automaatkoeler heb ik ook zien passeren (aangenaam, Volvo 700 vereniging lidnummer 1643) maar net zoals jou heb ik zelden een aanhanger erachter hangen. De lease Skoda van mijn vriendin is het werkpaard hier.

• Wok

Wok

Dakloos...

@ppFreddy Yep ;) (aangenaam, 1571 hier :P )

Heb zelf recent die hele assembly los gehad om de slangen (6, 7) en de pakkingen (4, 5 en 13) te vervangen. Hij lekte bij mij nogal olie op de pakking (13) tussen blok en warmtewisselaar.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-01 20:49
GAIAjohan schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:56:
[...]

Dat lukt ook echt in een dikke sneeuwbui rijdt. Van te voren schoonmaken, daarna kom je in een sneeuwbui terecht. Net zo met je nummerplaat, als je die van te voren schoonmaakt raakt hij tijdens een rit in de sneeuw niet ondergesneeuwd.

Dat mijn kenteken en stadslicht hier na een sneeuwrit wit is, komt natuurlijk omdat ik thuis, waar het nog +3 was en regende mijn auto niet sneeuwvrij had gemaakt, omdat ik dat daar niet kon..
[afbeelding]

_O_

/Sarcasme

Even serieus, led-verlichting kan sneeuw niet met hitte wegwerken als het tijdens een rit op de auto komt.
Na een goede sneeuwbui is bij een halogeenset de sneeuw gesmolten voor de H7 lampjes. Maar niet voor het stadslicht om maar een voorbeeld te noemen.
Daarom is volgens mij een sproei-installatie verplicht bij led, omdat led niet warm genoeg wordt.
Hierdoor zou je tijdens een rit compleet besneeuwde koplampen kunnen krijgen, wat natuurlijk gevaarlijk is.

Er zijn al topics over
LED lampen + sneeuw = weinig zicht. Ideeën?
Een sproei installatie is met LED niet verplicht. Mijn V40 heeft het niet. Met Xenon is dat wel om strooilicht te voorkomen.
Er is wel een Scandinavian line waarbij er wel sproeiers bij komen voor de LED lampen maar ze zijn niet verplicht.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Onderweg naar Beesd voor de sneak preview van de MY19 V60 via Volvo-forum :9~

Verliefd op die bak O+

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

PcDealer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:07:
Onderweg naar Beesd voor de sneak preview van de MY19 V60 via Volvo-forum :9~

Verliefd op die bak O+
Doe je ons de pics (ik ga er vanuit dat je die mag maken) hier laten zien van het weekend?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Aight :)

Ik ga ook meteen de HRM lastigvallen voor een baan.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik moet nog 1,5 jaar voor ik een nieuwe bestel. Op basis van wat ik nu gezien heb wordt dat een XC60, V60 of S60 (op basis van een schimmige foto waar die in een garage staat). Tegen die tijd zijn ze in ieder geval goed leverbaar.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:30

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De automaatolie wordt standaard inderdaad via de normale radiateur gekoeld, maar een aparte oliekoeler hiervoor is leverbaar geweest (onlangs kwam er eentje voorbij op het forum van de Volvo 700 vereniging :) Heb nog getwijfeld om hem op te halen, maar zo vaak heb ik er geen aanhanger achter, laat staan een zware caravan)

In other news:
[afbeelding]

Ik ga vanmiddag onderweg naar huis door de 60.000 heen met mijn V40. Tweede onderhoudsbeurt staat gepland voor volgende week. :)

Voor wat betreft de diesel vs hybrid vs elektrisch discussie... Ik rij nu diesel, maar heb al de beslissing genomen dat de volgende auto (over 2 1/2 jaar) sowieso een elektrische gaat worden. Dus ik hoop dat Volvo tegen die tijd een relatief betaalbare volledig elektrische V40, XC40 of V60 heeft, anders zal ik toch uit dit topic "moeten" verdwijnen... Maar ja, voorlopig nog eerst een jaar of 2 1/2 doorkachelen met mijn V40 D3 :)

Ik rij dan wel ruim 40k km per jaar, maar per dag is het zo'n 150-200km - enkele zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten. Dat is prima elektrisch te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 06-04-2018 15:33 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De bioscoop was vet met dik geluid. Het filmpje is er volgens mij een die gewoon een die op Youtube staat.

De massagestoelen zijn lèèèkker! Het lange afsluitbare vak in de middenconsole is afhankelijk van het materiaal moeilijk dicht te krijgen vanwege het priegelige lipje.

• Yucon

Yucon

*broem*

Mx. Alba schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:28:
[...]

Ik ga vanmiddag onderweg naar huis door de 60.000 heen met mijn V40. Tweede onderhoudsbeurt staat gepland voor volgende week. :)

Voor wat betreft de diesel vs hybrid vs elektrisch discussie... Ik rij nu diesel, maar heb al de beslissing genomen dat de volgende auto (over 2 1/2 jaar) sowieso een elektrische gaat worden. Dus ik hoop dat Volvo tegen die tijd een relatief betaalbare volledig elektrische V40, XC40 of V60 heeft, anders zal ik toch uit dit topic "moeten" verdwijnen... Maar ja, voorlopig nog eerst een jaar of 2 1/2 doorkachelen met mijn V40 D3 :)

Ik rij dan wel ruim 40k km per jaar, maar per dag is het zo'n 150-200km - enkele zeer zeldzame uitzonderingen daargelaten. Dat is prima elektrisch te doen.
Wie weet zien we je wel in een Lynk & Co >:)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sneak peak:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30222406_1252264084908398_6389360788829634560_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeE59cS7TFqDmRnXb9A7Zn8u0nl26s1P4RDQ-vNvXyAl2IttuzZIfo50B__zQfzeuTsGCKE58HtYkAN4WQ_TWxRmQy049Xaw9IvCJE_agXjw4A&oh=be824704bdbb9e954dd524ec23b8c664&oe=5B69BE6E

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je de ruimte boven het afdekzeil meeneemt wel ja, maar het accupakket maakt de vloer erg hoog dus als je je spullen uit het zicht wil houden kun je niet veel meenemen. Een kinderwagen past natuurlijk wel, maar ik neem aan dat je op vakantie geen aanhanger mee wil nemen. Ik vond de binnenruimte sowieso erg matig, knus is denk ik het juiste woord. Een F11 is geen vergelijk qua binnenruimte, maar daar staat natuurlijk tegenover dat je met zo'n 20k voor een 5-serie aan de onderkant van de markt zit qua motorisering en uitrusting.
Ik ga maandag. Heb de lease-offerte al klaar staan, moet alleen nog tekenen als ik heb besloten welke kleur ik wil :P (twijfel tussen Denim Blue, Pebble Grey en Fusion Red)

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:28:
[...]

We lopen gelijk op. De mijne heeft gisteren de 60dkm beurt gehad. Wat betreft elektrisch heb ik het nu nog wat lastig omdat de km's/dag heel erg variëren. Van 500 tot 50 km op een dag. En op locatie van bestemming is laden nog niet een gemeen goed.

• tslh
  • Laatst online: 15-11-2025

Als ik je een tip mag geven: https://www.leasebijtelli...dverteren&c=12&so=galerij

Vorige eigenaar is van een vriend van me. Ik heb verder geen belang hierbij, maar vind het een mooie wagen en misschien sluit het aan bij wat je zoekt :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:34:
[...]

Als je de ruimte boven het afdekzeil meeneemt wel ja, maar het accupakket maakt de vloer erg hoog dus als je je spullen uit het zicht wil houden kun je niet veel meenemen. Een kinderwagen past natuurlijk wel, maar ik neem aan dat je op vakantie geen aanhanger mee wil nemen. Ik vond de binnenruimte sowieso erg matig, knus is denk ik het juiste woord. Een F11 is geen vergelijk qua binnenruimte, maar daar staat natuurlijk tegenover dat je met zo'n 20k voor een 5-serie aan de onderkant van de markt zit qua motorisering en uitrusting.
We hebben gisteren een proefrit gemaakt in een V60 bij de plaatselijke Volvo-dealer. De laadruimte is inderdaad nogal behelpen. Het onderstel van de kinderwagen en de reiswieg passen erin en dan is er alleen nog wat ruimte voor kleine tassen. Ook zie je bijna niets meer in de binnenspiegel. Om iets mee te kunnen op een vakantie moet er een dakkoffer mee.

Voorin is het eigenlijk prima. De cockpit is cozy maar de het ontwerp en de materialen zijn mooi en alles voelt degelijk genoeg aan. Hij stuurt ook lekker zwaar. De stoelen zijn werkelijk fantastisch en zorgen ervoor dat het aangenaam vertoeven is in de V60.

Elektrisch rijden is super chill. De dieselmotor heb ik niet veel gebruikt. Ik vond 'm wat traag oppakken als je het gas intrapt. De vijfcilinder klinkt vreugdevol maar ook wat aan de rauwe kant. Als de boot eenmaal op stoom komt maak je er wel vlot snelheid mee.

Daarna hebben we nog even de vergelijking gedaan met een F11 5-serie. Eerst op goed geluk naar Dusseldorp in Epse/Deventer gereden, maar daar stonden eigenlijk alleen maar gebruikte 5-series van de nieuwste generatie. Toen door naar de Volvo-dealer in Apeldoorn om een emberzwarte V60 met bruine bekleding te bekijken. Erg mooie combo. Bij Dusseldorp in Apeldoorn hadden ze een paar 520i's, waarvan eentje die buiten stond en net was binnengekomen met de haren en stank van de hond van de vorige eigenaar er nog in. Hier toen een stukje mee te gereden om te constateren dat een 5-serie inderdaad veel groter is (op het lompe af). De cockpit is gaaf. Qua aandrijflijn is het allemaal wat minder spannend dan de V60. Als we er een gebruikt zouden kopen dan zou het waarschijnlijk een 528i worden met de zescilinder.

Vooralsnog gaat de voorkeur naar de V60 vanwege de hybride aandrijflijn en omdat er een ruim aanbod is aan nette auto's rond de € 20K.Een V60 D6 heeft alleen 18 of 19 inch velgen nodig om af te zijn. Een 5-serie wordt pas leuk van € 25K zodat je een exemplaar met een M-pakket kunt uitzoeken. Ik word een beetje moe van het eindeloos zoeken naar exemplaren die de juiste opties aan boord hebben (M-pakket, trekhaak, comfortstoelen, adaptieve cruise control en een interieur dat niet zwart of beige is).

Als lpg-rijder voorspel ik al dat ik niet gelukkig ga worden van benzine tanken. Met een V60 D6 verwacht ik een serieus deel van de kilometers elektrisch te kunnen afleggen en de rest kan op diesel.

In de toekomst hoop ik de elektriciteit grotendeels zelf op te kunnen wekken. We zijn bezig om het asbestdak op onze kapschuur te saneren en willen er de max aan zonnepanelen op leggen wat mogelijk is met 3x 40A hoofdzekering. Een PHEV past mooi in dat plaatje.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 09-04-2018 09:36 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-01 17:23

Flappiewappie

Hier nog meer

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Nu al twee ochtenden (koude start) dat als ik mijn V40 (D2 2013) start hij onregelmatig loopt en vanochtend zag ik ook overmatig blauw/witte rook uit de uitlaat. Bij een warme start gaat die als een zonnetje en even rijden en hij loopt ook weer prima.

Heb de dealer even gebeld en kan er voor langskomen, de vraag is even hoe urgent bovenstaande is....

Hier staat wat

• Yucon

Yucon

*broem*

Flappiewappie schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:46:
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Nu al twee ochtenden (koude start) dat als ik mijn V40 (D2 2013) start hij onregelmatig loopt en vanochtend zag ik ook overmatig blauw/witte rook uit de uitlaat. Bij een warme start gaat die als een zonnetje en even rijden en hij loopt ook weer prima.

Heb de dealer even gebeld en kan er voor langskomen, de vraag is even hoe urgent bovenstaande is....
M'n eerste idee is een gloeibougie. Hoe lang duurt het gerammel? En wanneer staat je afspraak met de dealer?

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-01 17:23

Flappiewappie

Hier nog meer

Yucon schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:49:
[...]

M'n eerste idee is een gloeibougie. Hoe lang duurt het gerammel? En wanneer staat je afspraak met de dealer?
Gerammel duurt 10 seconde totdat ik ga "rijden" (Bij achteruit rijden blijft toerental praktisch stationair, dus zeg tot ik een dot gas geef).

Dealer mocht ik vanavond of morgenochtend langs komen (vermoedelijk willen ze de koude start even zien).

Hier staat wat

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zo, ik ben nu serieus op zoek naar een S60 (MY2000-2009). Spannend!

• Yucon

Yucon

*broem*

Flappiewappie schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:52:
[...]

Gerammel duurt 10 seconde totdat ik ga "rijden" (Bij achteruit rijden blijft toerental praktisch stationair, dus zeg tot ik een dot gas geef).

Dealer mocht ik vanavond of morgenochtend langs komen (vermoedelijk willen ze de koude start even zien).
Mwoah, dan zal het niet heel acuut zijn. Wel vreemd dat het nu ineens komt nu het een stuk warmer geworden is.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:01:
Elektrisch rijden is super chill. De dieselmotor heb ik niet veel gebruikt. Ik vond 'm wat traag oppakken als je het gas intrapt. De vijfcilinder klinkt vreugdevol maar ook wat aan de rauwe kant. Als de boot eenmaal op stoom komt maak je er wel vlot snelheid mee.
Dat traag oppakken is een deel perceptie. Als je de respons van elektrisch rijden gewend bent is zelfs de meest hitsige Ferrari-motor traag.
Qua aandrijflijn is het allemaal wat minder spannend dan de V60. Als we er een gebruikt zouden kopen dan zou het waarschijnlijk een 528i worden met de zescilinder.
Die 6-pitter loopt wel mooi maar waarom niet de 4-cylinder met turbo? Een hoger koppel bij een lager toerental, op papier zelfs nog wat sneller én gevoelig zuiniger.
Vooralsnog gaat de voorkeur naar de V60 vanwege de hybride aandrijflijn en omdat er een ruim aanbod is aan nette auto's rond de € 20K.Een V60 D6 heeft alleen 18 of 19 inch velgen nodig om af te zijn. Een 5-serie wordt pas leuk van € 25K zodat je een exemplaar met een M-pakket kunt uitzoeken. Ik word een beetje moe van het eindeloos zoeken naar exemplaren die de juiste opties aan boord hebben (M-pakket, trekhaak, comfortstoelen, adaptieve cruise control en een interieur dat niet zwart of beige is).
Vooral dat laatste is een behoorlijke opgave. Voor dit budget is het ook eigenlijk geen vergelijk. Een gelijkwaardige F11 was om te beginnen al een grof duurdere auto (90k ben je zo kwijt voor een beetje tof aangeklede 528i) dus als je nu rond de 20k wil winkelen zou ik zo'n BMW uit je hoofd zetten. Wil je daar geen afgejammerd exemplaar nemen dan moet je 30k reserveren.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vandaag trouwens bij de V60 preview bij de Volvo-importeur in Beesd geweest.

Pics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e4YdRKWqX1YBisq8Sm9IZ1dY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P1cdnzpFLjKUS10N8ZEhzpVI/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oqeVii7OeJHWw8upS0VKBM83/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qYbnjP96RMlZwSkjf3OaZbOc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XeGvM4vVgfWKk3qs6AExaYk9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tUbKxOGWd31eTwnfpvXdlk7o/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K3924UW2iEwy0Kecsy4woab1/full.jpg

Ze hebben 4 auto's staan, twee in Birch Light (1e foto) en twee in Pebble Grey (3e foto). Dit zijn nieuwe kleuren voor de V60 dus logisch dat ze die meenemen. De eerste twee zijn D4's in Momentum-uitvoering, de andere twee zijn T6 in Inscription-trim. Ook de Momentum's zijn aardig volgeplakt met 20" velgen en de bodykit, zoals ze er staan kosten ze tegen de 65k terwijl de Inscriptions boven de 80k zijn. Leuk voor de showroom, maar het gros van de mensen zal ze waarschijnlijk niet zo bestellen.

Desalniettemin imho een schitterende auto, een stuk mooier dan de toch wat platgeslagen ogende V90. Interieur op hoog niveau, behoorlijk ruimtelijk gevoel maar dat kwam waarschijnlijk ook mede doordat ze allemaal een glazen dak hadden. Ik vond de standaardstoelen beter zitten dan de contourstoelen maar da's smaak. Wel jammer dat ze ook allemaal elektrisch verstelbare stoelen hadden, dit is een behoorlijk prijzige optie (1500+ euro voor beide stoelen) en ik was wel benieuwd naar de handmatige verstelmogelijkheden.
Beenruimte achterin was een positieve verrassing, ik ben 1,86m en kon met forse marge achter mezelf zitten. Dat was in vorige generaties midrange Volvo's wel anders.

Het lichte City Weave interieur was ook een meevaller, ik was daar nogal sceptisch over maar het oogt goed. Het lichte stuur is wel knap lelijk, dus daar zou je dan nog 150 euro moeten uitgeven om het zwarte sportstuur te nemen. Eveneens standaard zwart stof viel wel een beetje tegen qua look&feel, het leer was heerlijk.

Ik zou ook adviseren om de kleurstalen mee naar daglicht te nemen. Birch Light ziet er briljant uit onder showroomlampen maar neem hem mee naar buiten en de kleur valt volledig weg. Dan is het eigenlijk meteen vrij standaard heel lichtgrijs - en kun je hem net zo goed gewoon plat wit nemen. Scheelt weer 1000 piek.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-01 16:55
PcDealer schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:59:
Zo, ik ben nu serieus op zoek naar een S60 (MY2000-2009). Spannend!
Heb je nog tips waar op te letten :?
Ik ga binnenkort ook op zoek naar een S60/S80 (lpg) met max bouwjaar 2003 (ivm lage bijtelling).

Ben geen volvo kenner maar zie er echt veel met 500k km plus standen. Dus durf het wel aan om een 300k km auto te kopen, maar zou wel fijn zijn als ik zaken weet waar op te letten :) Zelfs deze auto zal bekende zwakke puntjes hebben? :o ;)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:54:
[...]

Dat traag oppakken is een deel perceptie. Als je de respons van elektrisch rijden gewend bent is zelfs de meest hitsige Ferrari-motor traag.
Ik had verwacht dat de elektromotor het turbogat wat beter zou opvullen. Heel veel heb ik de dieselmotor overigens niet gebruikt. Wellicht is het beter met een warme motor in de power-stand en de automaat in sport.
Die 6-pitter loopt wel mooi maar waarom niet de 4-cylinder met turbo? Een hoger koppel bij een lager toerental, op papier zelfs nog wat sneller én gevoelig zuiniger.
De viercilinder zou inderdaad ook prima kunnen. De zescilinder was eerder op de markt en heeft daardoor wat meer afgeschreven. Wat betreft verbruik zal een 4-pitter ongetwijfeld een stuk gunstiger zijn. Een sprintkanon hoeft de auto niet te zijn. Een 520i of 523i is eigenlijk al genoeg. Door die turbo's en achttraps automaten van tegenwoordig heb ik al moeite om met de 650i potente Skoda's en Golfjes los te trekken op de Autobahn.
Vooral dat laatste is een behoorlijke opgave. Voor dit budget is het ook eigenlijk geen vergelijk. Een gelijkwaardige F11 was om te beginnen al een grof duurdere auto (90k ben je zo kwijt voor een beetje tof aangeklede 528i) dus als je nu rond de 20k wil winkelen zou ik zo'n BMW uit je hoofd zetten. Wil je daar geen afgejammerd exemplaar nemen dan moet je 30k reserveren.
Aanvankelijk zaten we te kijken naar sedans en die kennen een wat ruimer aanbod rond de 20K omdat ze wat eerder op de markt kwamen. De V60 D6 kwam drie jaar later dan de eerste F10's. Er zitten exemplaren tussen die een nieuwprijs van 75K aantikken en in minder dan vijf jaar tijd naar 22K zijn afgeschreven. Voor dat geld was ook een nette 520i of 523i mogelijk.

Qua uiterlijk vind ik een dikke 5-serie Touring met M-pakket en 20 inch velgen wel een mooier dan een V60. Maar ja, elektrisch rijden lonkt wel. Een 330e zou leuk zijn voor over een paar jaar, hoewel BMW daar ook weer vreemde keuzes in maakt (waarom geen 330e Touring met net wat meer elektrisch bereik dan de 30km van de 330e). Volvo heeft het beter voor elkaar met de V60 T8.

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-01 22:07
Goedemiddag, ik denk ik stel mij hier ook maar even voor als trotse Volvo eigenaar. De 240 gaat binnenkort onder handen genomen worden voor een B230F. (ipv het B21A wat er nu in ligt, met gratis rodknock)

Volvo1
Volvo2
Volvo3
Volvo4
Volvo5

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 20:36
Femme schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:07:
Een 330e zou leuk zijn voor over een paar jaar, hoewel BMW daar ook weer vreemde keuzes in maakt (waarom geen 330e Touring met net wat meer elektrisch bereik dan de 30km van de 330e). Volvo heeft het beter voor elkaar met de V60 T8.
Een 330e Touring krijg je verkocht in een handvol landen in Europa. De 330e sedan kan je wereldwijd verkopen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daniel schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:04:
Wel jammer dat ze ook allemaal elektrisch verstelbare stoelen hadden, dit is een behoorlijk prijzige optie (1500+ euro voor beide stoelen) en ik was wel benieuwd naar de handmatige verstelmogelijkheden.
Electrisch in hoogte verstelbaar is standaard volgens de prijslijst van 23 april a.s. ;)
Lendensteunen tweevoudig/viervoudig, zijwangen en zitverlenging zijn wel een optie.
ybos schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:42:
[...]

[...]
Zelfs deze auto zal bekende zwakke puntjes hebben? :o ;)
Ik ben ook maar een noob. Ze hebben allemaal een 5 cilinder en die zijn allemaal door Volvo zelf gemaakt. Dit alles volgens wikipedia. Ik let alleen op de benzineversies. Ik kijk vooral op Autotrack omdat daar wat zekerheden standaard zijn: NAP, serviceverleden en koppeling Carfax voor APK geschiedenis.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PcDealer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:36:
[...]

Electrisch in hoogte verstelbaar is standaard volgens de prijslijst van 23 april a.s. ;)
Lendensteunen tweevoudig/viervoudig, zijwangen en zitverlenging zijn wel een optie.
Ja i know. Werkt trouwens wel een beetje apart: je hebt een knopje op de zijkant waarmee je via het middenscherm selecteert welk onderdeel je wil verstellen, en dan gebruik je weer knoppen op de stoel om het daadwerkelijk aan te passen. Ik vond het wat omslachtig.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daniel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:13:
[...]

Ja i know. Werkt trouwens wel een beetje apart: je hebt een knopje op de zijkant waarmee je via het middenscherm selecteert welk onderdeel je wil verstellen, en dan gebruik je weer knoppen op de stoel om het daadwerkelijk aan te passen. Ik vond het wat omslachtig.
:? Ik verstelde mijn stoel via de knoppen. Massagestand ook via de vierpuntskknop op de stoel en zag dan op het scherm het menu wat ik deed. Ik had steeds dat wat ik deed het omgekeerde was van wat ik wilde :(
ybos schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:42:
[...]

Hier staat wat: https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=73634

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 10-04-2018 16:24 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:36:
[...]

Lendensteunen tweevoudig/viervoudig, jzijwangen en zitverlenging zijn wel een optie.

[...]

Ik ben ook maar een noob. Ze hebben allemaal een 5 cilinder en die zijn allemaal door Volvo zelf gemaakt. Dit alles volgens wikipedia. Ik let alleen op de benzineversies. Ik kijk vooral op Autotrack omdat daar wat zekerheden standaard zijn: NAP, serviceverleden en koppeling Carfax voor APK geschiedenis.
Je koopt een vijftien jaar oude auto, alles rubber heeft zijn langste tijd wel gehad. Deur(raam)rubbers, spul in de ophanging en slangen onder de kap willen graag vervangen worden. Liever een 1000.- duurdere variant waar de vorige eigenaar dit al gedaan heeft dan een 'goedkopere' waar het werk nog niet uigevoerd is. Tenzij je het zelf kan/wil, dan kan je voor 500.- en een zonnig weekend een auto neerzetten die weer als nieuwe rijdt. Motorisch hetzelfde gedoe, schoonmaken en vervangen van slijtageonderdelen(lagers!) is iets waar je bij een oudere auto veel tijd of geld tegenaan moet gooien.
Hangt er ook van af hoe kritisch je bent, de ene gaat al huilen bij los zittende ventieldopjes en de ander is jarenlang gelukkig met lekke schokdempers.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jadjong schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:31:
[...]

Je koopt een vijftien jaar oude auto, alles rubber heeft zijn langste tijd wel gehad veel aan vervanging toe.
Is dat via Carfax niet in te zien? Anders facturen. Check onderhoudsgeschiedenis.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-01 22:42
Daniel schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:04:
Vandaag trouwens bij de V60 preview bij de Volvo-importeur in Beesd geweest.

Ze hebben 4 auto's staan, twee in Birch Light (1e foto) en twee in Pebble Grey (3e foto). Dit zijn nieuwe kleuren voor de V60 dus logisch dat ze die meenemen. De eerste twee zijn D4's in Momentum-uitvoering, de andere twee zijn T6 in Inscription-trim. Ook de Momentum's zijn aardig volgeplakt met 20" velgen en de bodykit, zoals ze er staan kosten ze tegen de 65k terwijl de Inscriptions boven de 80k zijn. Leuk voor de showroom, maar het gros van de mensen zal ze waarschijnlijk niet zo bestellen.
Het ergste van alles is dat die in principe het snelst verkocht zijn :+ hadden namelijk een V90 D3 momentum voor 4 maanden in de showroom staan. Toen die verkocht was kwam er een dikke V90CC D5 inscription en V90 D5 inscription als vervanger daarvoor. Ze hebben welgeteld 2 of 3 weken in de showroom gestaan en waren toen al verkocht :9

Net zoals de XC40's die we als demo hadden en in de showroom stond. De demo (68k oid..!!) was op dag 1 al verkocht en de showroom auto met 2 weken..
Desalniettemin imho een schitterende auto, een stuk mooier dan de toch wat platgeslagen ogende V90. Interieur op hoog niveau, behoorlijk ruimtelijk gevoel maar dat kwam waarschijnlijk ook mede doordat ze allemaal een glazen dak hadden. Ik vond de standaardstoelen beter zitten dan de contourstoelen maar da's smaak. Wel jammer dat ze ook allemaal elektrisch verstelbare stoelen hadden, dit is een behoorlijk prijzige optie (1500+ euro voor beide stoelen) en ik was wel benieuwd naar de handmatige verstelmogelijkheden.
Beenruimte achterin was een positieve verrassing, ik ben 1,86m en kon met forse marge achter mezelf zitten. Dat was in vorige generaties midrange Volvo's wel anders.
Standaard stoelen zijn handmatig naar voren/achteren en leuning handmatig geloof ik, maar dat zou ik vrijdag even na moeten kijken als ik weer op stage ben. Hebben een S90 staan met de niet elektrische stoelen namelijk :9
Het lichte City Weave interieur was ook een meevaller, ik was daar nogal sceptisch over maar het oogt goed. Het lichte stuur is wel knap lelijk, dus daar zou je dan nog 150 euro moeten uitgeven om het zwarte sportstuur te nemen. Eveneens standaard zwart stof viel wel een beetje tegen qua look&feel, het leer was heerlijk.

Ik zou ook adviseren om de kleurstalen mee naar daglicht te nemen. Birch Light ziet er briljant uit onder showroomlampen maar neem hem mee naar buiten en de kleur valt volledig weg. Dan is het eigenlijk meteen vrij standaard heel lichtgrijs - en kun je hem net zo goed gewoon plat wit nemen. Scheelt weer 1000 piek.
Staat nu bij ons in de showroom een XC40 met de kleur Amazon Blue solid en wit dak en bekleding. In de wat donkere garage viel het blauwe nog wel mee (net zoals op de foto's in de link, maar zodra ie in de belichte showroom stond was de kleur voor mij toch wel iets te 'baby'blauwachtig :P

Gamertag: timmie271

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:13:
[...]

Wat een gedoe, zo gaat het op onze V70n en 740 Turbo. Niks veranderd in al die jaren en zit bijna 20 jaar tussen beide.

Afbeeldingslocatie: https://img.tweedehands.nl/f/normal/399176557_20-volvo-960-3-0i-automaat-g3-lpg-leder-schuifdak-clima.jpg

2 knoppen waarmee ene knop rugleuning vooruit/achteruit is en de ander zitvlak voorkant/achterkant omhoog/omlaag en stoel naar voren/achter. En dan het mooiste, het geheugen. 3 geheugenstanden. Druk je op een van de knoppen wordt je stoel in die positie gezet, vreemd gevoel haha en niet aan te raden tijdens rijden.
Geheugenstand 3 knoppen. Dus voor 3 personen kun je de stoel zo instellen als je wilt

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:18:
[...]

Wat een gedoe, zo gaat het op onze V70n en 740 Turbo. Niks veranderd in al die jaren en zit bijna 20 jaar tussen beide.
Wat ik zeg, nog steeds zo: PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8"

• sugarlee89
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:31:
[...]

jarenlang gelukkig met lekke schokdempers.
Slechte APK keurmeester heeft diegene dan

• sugarlee89
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:28:
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
[...]

Wat ik zeg, nog steeds zo: PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8"
Nee je spreekt over meerdere handelingen met een touchscreen. Dat is het probleem met het touchscreen, doen ze bij ons in het ziekenhuis ook met de apparatuur, iedereen vervloekt het.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:36:
[...]

Nee je spreekt over meerdere handelingen met een touchscreen. Dat is het probleem met het touchscreen, doen ze bij ons in het ziekenhuis ook met de apparatuur, iedereen vervloekt het.
Nee hoor. Ik schrijf dat ik alles met knoppen kan doen en feedback krijg via het scherm.

• sugarlee89
  • Niet online
Gelukkig, ene Daniel had t over het volgende
waarmee je via het middenscherm selecteert welk onderdeel je wil verstellen

• Wok

Wok

Dakloos...

sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:35:
[...]
Een lekkende schokdemper hoeft géén APK-afkeur te zijn! ;) Pas als de schokdemper ook daadwerkelijk slecht of niet meer functioneert, zal er afkeur volgen. Met een zwetende/licht lekkende schokdemper kun je dus jarenlang gewoon door de APK komen, zij het met een adviespunt op het keuringsrapport...

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een offerte voor een occasion lease van een V60 D6 phev opgevraagd...

Hij komt uit 2015 met 150k op de teller.

Iemand enig idee hoe het accupakket zich door de jaren heen houdt?

Youtube: DashcamNL

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:39:
Gelukkig, ene Daniel had t over het volgende

[...]
Mijn tekst is wat onduidelijk dus ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Het scherm geeft in dit geval enkel de feedback, het is niet zo dat je de stoel zelf via het scherm moet bedienen. Dus je drukt op een knop op de stoel, en dan zie je op het scherm wat je kunt verstellen (zittinglengte, lendesteun etc). Met de knoppen op de stoel kies en verstel je het item, en op het scherm zie je dan wat je doet.

Mij lijkt aparte bediening voor elke optie makkelijker maar blijkbaar wilde Volvo de hoeveelheid knoppen beperkt houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 11-04-2018 08:49 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

sugarlee89 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:35:
[...]

Hoezo? Lekke schokbrekers is gewoon APK goedkeur, zolang de olie er niet uit spuit.
Wok schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:05:
[...]

Een lekkende schokdemper hoeft géén APK-afkeur te zijn! ;) Pas als de schokdemper ook daadwerkelijk slecht of niet meer functioneert, zal er afkeur volgen. Met een zwetende/licht lekkende schokdemper kun je dus jarenlang gewoon door de APK komen, zij het met een adviespunt op het keuringsrapport...
Ook al dempt je schokbreker helemaal niet meer, dan is het nog gewoon goedkeur :P Zolang het ding visueel niet lekt is het goedkeur (dus b.v. als alle olie er uit is :P).

[ Voor 54% gewijzigd door -tom-562 op 11-04-2018 08:11 ]

Vaak bu'j te bang!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tot nu toe had ik met de V40 D3 eigenlijk altijd vrij sportief gereden. Niet te hard maar wel vlot accelereren etc. Op de huidige tank besloten om eens te proberen zuiniger te rijden. Nog steeds gewoon Vmax maar rustiger accelereren, meer anticiperen etc.

Met sportief rijden haalde ik zo'n 5,2-5,3:100. Nu met bewust zuinig rijden zit ik op 4,6-4,7:100 na 330km. Dat is toch ruim 10% verschil terwijl ik per saldo niet eens langzamer rij!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik reed in de autoverhuur. Collega's 1:10 en ik draaide dat terug naar 1:18 als ik ging tanken.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zo. V60 besteld. T5 Momentum in Fusion Red met zwart leren interieur. Weinig opties, want ik zal al aardig aan de grens van m’n leasebudget. Heb enkel dimmende spiegels, parkeersensoren voor (dat dat niet standaard is op het op 1-na-hoogste uitrustingsniveau is knap raar), parkeercamera, drive mode settings, verlichtingspack 2 en de business connect plus-line (leren bekleding, navi, smartphone-integratie en nog wat decoratief spul).

Wordt wel even geduld hebben, levering waarschijnlijk pas in januari 2019.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat zijn toch aardig wat opties bij elkaar. En met een T5 heb je geen klagen hoor! :D

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 20:27
Iedereen zegt dat de voorpret van een auto bestellen leuk is, nou ik heb het geduld er niet voor.. Zojuist gebeld door de Volvo dealer, over twee weken kan ik mijn V40 Business Sport ophalen, ben zeer benieuwd aangezien dit mijn eerste echte nieuwe auto is. :-)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-01 22:42
Mx. Alba schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:28:
Dat zijn toch aardig wat opties bij elkaar. En met een T5 heb je geen klagen hoor! :D
Het mooiste van alles is dat de D3 duurder is in aanschaf :+ dan weet ik al wat ik kies :9
250pk benzine boven de 150pk diesel :) Hopelijk krijgen we ze vlak voor de zomer al in de showroom al is daarna ook prima als m'n stagecontract verlengt word O-)

Gamertag: timmie271

• PhuSioN
  • Laatst online: 15-01 08:00
Daniel schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:12:
Zo. V60 besteld. T5 Momentum in Fusion Red met zwart leren interieur. Weinig opties, want ik zal al aardig aan de grens van m’n leasebudget. Heb enkel dimmende spiegels, parkeersensoren voor (dat dat niet standaard is op het op 1-na-hoogste uitrustingsniveau is knap raar), parkeercamera, drive mode settings, verlichtingspack 2 en de business connect plus-line (leren bekleding, navi, smartphone-integratie en nog wat decoratief spul).

Wordt wel even geduld hebben, levering waarschijnlijk pas in januari 2019.
Weet je dan hoeveel meer je mag aftikken met de BPM verhoging van 2019?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PhuSioN schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:49:
[...]

Weet je dan hoeveel meer je mag aftikken met de BPM verhoging van 2019?
Is niet te bepalen. Als de huidige CO2-cijfers worden aangehouden zou het ongeveer 1000 euro meer worden, maar het is natuurlijk maar de vraag of Volvo dat zomaar in de prijs verwerkt. Als de nieuwe verbruiksmethode wordt aanhouden is het sowieso onzeker wat voor CO2-plaatje eruit rolt.
Wat de leasemaatschappij moet doen is voor 1-1-2019 het kenteken aanvragen en het pas na 1-1 op mijn naam zetten. Dan mag je het voor jezelf meest gunstige tarief aanhouden.

• PhuSioN
  • Laatst online: 15-01 08:00
Daniel schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:02:
[...]

Is niet te bepalen. Als de huidige CO2-cijfers worden aangehouden zou het ongeveer 1000 euro meer worden, maar het is natuurlijk maar de vraag of Volvo dat zomaar in de prijs verwerkt. Als de nieuwe verbruiksmethode wordt aanhouden is het sowieso onzeker wat voor CO2-plaatje eruit rolt.
Wat de leasemaatschappij moet doen is voor 1-1-2019 het kenteken aanvragen en het pas na 1-1 op mijn naam zetten. Dan mag je het voor jezelf meest gunstige tarief aanhouden.
Goed om te weten wat betreft die kenteken registratie :)
Ik ga morgenmiddag naar de dealer voor een offerte van een T5 momentum en hoop eigenlijk dat die in december (op kenteken) geleverd kan worden. Zit niet te wachten op een fikse prijsstijging na 1-1

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nou, mijn V40 is vanmorgen opgehaald voor de 60.000km-beurt en zojuist weer terug geleverd. Naast de beurt zijn ook de schokbrekers voor ingevet (kraakten op drempels) en de deurpanelen geïsoleerd (zou het resoneren met de muziek mee moeten oplossen). Het kraken van de linker wang van de bestuurdersstoel was volgens hun niet op te lossen. Telkens als ik de koppeling in trap dan kraakt de stoel... Als het resoneren van de deurpanelen maar opgelost is ben ik al blij. :)

Alleen is nu het gemiddeld verbruik op de tank wel van 4,7:100 naar 4,8:100 gestegen. -O- Maar ja, nog ruim 600km over om dat weer recht te brijen voor mijn zuinigheidstank. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 12-04-2018 16:31 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mx. Alba schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:28:

Alleen is nu het gemiddeld verbruik op de tank wel van 4,7:100 naar 4,8:100 gestegen. -O- Maar ja, nog ruim 600km over om dat weer recht te brijen voor mijn zuinigheidstank. :)
Dat is toch logisch bij een garage. Dikwijls staan ze stationair te draaien. Wel verbruik, geen km, dus je zuinigheid gaat dan vrij snel.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Landon schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:31:
Zojuist gebeld door de Volvo dealer, over twee weken kan ik mijn V40 Business Sport ophalen, [...].
Is die niet standaard op voorraad?

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 20:27
PcDealer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:28:
[...]

Is die niet standaard op voorraad?
Ik heb een aangekledere versie met ook onder andere automaat, de combinatie die ik wilde hebben was nog nergens voorradig.

Begin februari besteld, 25 april afleveren vind ik heel keurig. 2 maanden! _/-\o_

• BasvanS
  • Laatst online: 09:16
Zojuist de V50 (2005, T5, summum) voor onderhoud gehad bij de garage. Overgestapt van de Volvo dealer naar een Autobedrijf wat goed bekend staat in de regio.

Nu ben ik thuis even in de rekeningen gedoken en kom ik er achter dat ik meer betaald heb dan bij de Volvo dealer.. dat kan toch gewoon niet kloppen zou je denken! Mis nu ook nog mijn Volvo assistance!

En nu blijkt: De beste mensen hebben EUR 14,50 gerekend voor 1L Esso 5w30 olie.. en dat was nog niet eens inclusief btw. Ook hebben ze er 6.8 liter in gekregen.. Dat is toch maar 5.8? Zie ik nu spoken, of gaat hier wat mis? EUR 119,50 voor alleen de olie.. dat kan toch niet?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:50
BasvanS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:51:
Zojuist de V50 (2005, T5, summum) voor onderhoud gehad bij de garage. Overgestapt van de Volvo dealer naar een Autobedrijf wat goed bekend staat in de regio.

Nu ben ik thuis even in de rekeningen gedoken en kom ik er achter dat ik meer betaald heb dan bij de Volvo dealer.. dat kan toch gewoon niet kloppen zou je denken! Mis nu ook nog mijn Volvo assistance!

En nu blijkt: De beste mensen hebben EUR 14,50 gerekend voor 1L Esso 5w30 olie.. en dat was nog niet eens inclusief btw. Ook hebben ze er 6.8 liter in gekregen.. Dat is toch maar 5.8? Zie ik nu spoken, of gaat hier wat mis? EUR 119,50 voor alleen de olie.. dat kan toch niet?
Hier gister rekening voor S40 2.0D: 4.8l a 9.08 euro maakt totaal 43.58 euro ex BTW.... dus ja, je bent wel aardig aan het betalen daar.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BasvanS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:51:
Zojuist de V50 (2005, T5, summum) voor onderhoud gehad bij de garage.

Ook hebben ze er 6.8 liter in gekregen.. Dat is toch maar 5.8? Zie ik nu spoken, of gaat hier wat mis? EUR 119,50 voor alleen de olie.. dat kan toch niet?
Iets gespoeld? Geen kostenopgave van tevoren?

• BasvanS
PcDealer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:18:
[...]

Iets gespoeld? Geen kostenopgave van tevoren?
Gespoeld, niks over gehoord, maar kon de beste man niet goed verstaan. Mijn fout was dat ik bij de prijsopgave aan de telefoon met de EUR 400,- van de volvo dealer in het hoofd zat. Maar daar hadden ze ook voor EUR 125 de magneetkoppeling van de airco afgesteld bleek net.

Maar als je flushed, dan zet je dat toch op de rekening? Staat niks op?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BasvanS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:22:
[...]

Gespoeld, niks over gehoord, maar kon de beste man niet goed verstaan. Mijn fout was dat ik bij de prijsopgave aan de telefoon met de EUR 400,- van de volvo dealer in het hoofd zat. Maar daar hadden ze ook voor EUR 125 de magneetkoppeling van de airco afgesteld bleek net.

Maar als je flushed, dan zet je dat toch op de rekening? Staat niks op?
Dan vraag je om uitleg en desnoods specificatie van de rekening. Verder de vraag of de olie niet heel duur is en hoe het kan dat er meer in gaat dan er in past.

• BasvanS
PcDealer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:26:
[...]

Dan vraag je om uitleg en desnoods specificatie van de rekening. Verder de vraag of de olie niet heel duur is en hoe het kan dat er meer in gaat dan er in past.
De specificatie van de rekening heb ik, lag in de auto. De olie zelf, dus vloeistof kosten zeg maar, was EUR 120 zoals ik net zei. Totale (kleine) beurt + APK EUR 293,-. Zal de beste man wel even een mailtje doen. Wou eerst even zeker weten of ik geen spoken zag ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@BasvanS Prijs is kennelijk adviesprijs per liter terwijl er ook 5 liter retailverpakkingen zijn en een Autoservice B.in G. toch wel drums olie heeft met een nog lagere literprijs?
https://www.deolieconcurr...Per-Type/5W%252d30/Mobil/

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 12-04-2018 20:51 ]

• BasvanS
En de adviesprijs is inc BTW.. @PcDealer

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vuile afzetters.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:17
Ik heb een V40 (T4) van eind 2017. Helaas is hij nu al 2x terug geweest voor problemen. Problemen zijn het kraken en piepen van de ophanging. Zowel voor als achter.

De eerste keer hebben ze VOOR nieuwe draagarmen, rubbers en schokdempers vervangen. Aan de achterkant was alles ingevet, met de hoop dat het weg zou zijn.

De tweede keer moest ik terug omdat het piepen in de achterophanging nog steeds piepte bij het afrijden van een drempel. Hij is een hele dag bij de dealer geweest en er is ook met een demo gereden, waar het probleem ook (enigszins) in zit. Uiteindelijk hebben ze de schokdemper linksachter vervangen.

Het kraken van de ophanging de voorkant WAS weg, maar komt nu langzaam weer terug wanneer de auto wat kouder is. Piepen van de achterkant is nog steeds aanwezig, zij het minder dan voorheen.

Herkent iemand zich in bovenstaande problemen? Ik ben best wel teleurgesteld in de kwaliteit van de auto, daar ik toch een bepaald betrouwbaar beeld van Volvo heb/had.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

t14wo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:07:
Herkent iemand zich in bovenstaande problemen? Ik ben best wel teleurgesteld in de kwaliteit van de auto, daar ik toch een bepaald betrouwbaar beeld van Volvo heb/had.
Vergis je niet, alle merken hebben exemplaren of series met zulke soort problemen. Bijvoorbeeld een Mercedes. Maar dat neemt niet weg dat het opgelost moet worden.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:17
PcDealer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:10:
[...]

Vergis je niet, alle merken hebben exemplaren of series met zulke soort problemen. Bijvoorbeeld een Mercedes. Maar dat neemt niet weg dat het opgelost moet worden.
Ik begrijp je reactie niet. Wat maakt het voor mij uit of bepaalde modellen er wel/geen last van hebben?
Tevens hebben we het hier over een model van 5/6 jaar oud. Als daar dit soort productie problemen nog niet uit zijn, dan ben ik daar (denk ik) terecht teleurgesteld over.

Gelukkig is de dealer erg meedenkend en hebben ze de case inmiddels bij Volvo Zweden belegd omdat ze de piep in de achterkant niet weg krijgen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

t14wo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:41:
[...]
Ik begrijp je reactie niet. Wat maakt het voor mij uit of bepaalde modellen er wel/geen last van hebben?
Tevens hebben we het hier over een model van 5/6 jaar oud. Als daar dit soort productie problemen nog niet uit zijn, dan ben ik daar (denk ik) terecht teleurgesteld over.
Ik citeer je:
Ik ben best wel teleurgesteld in de kwaliteit van de auto, daar ik toch een bepaald betrouwbaar beeld van Volvo heb/had.
Jij verwacht dus geen/niet zulke lastig oplosbare problemen bij Volvo. Immers Volvo is een betrouwbaar merk in jouw ogen. Algemeen wordt aangenomen dat er meer betrouwbare merken zijn. Maar ook die hebben hun merkwaardige issues, ook na jaren van -of na eindigen na- productie.
Gelukkig is de dealer erg meedenkend en hebben ze de case inmiddels bij Volvo Zweden belegd omdat ze de piep in de achterkant niet weg krijgen.
Mooi zo d:)b

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Get!em schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:15:
[...]

Dat is toch logisch bij een garage. Dikwijls staan ze stationair te draaien. Wel verbruik, geen km, dus je zuinigheid gaat dan vrij snel.
Zwijg me ervan. Vorig jaar stil komen te staan met kapotte alternator en lege batterij. Naar de garage getakeld, na het plaatsen van een nieuwe alternator moest natuurlijk de batterij weer geladen worden. In plaats van die netjes aan een lader te hangen hebben ze (vermoedelijk met een externe batterij ofzo) de auto gestart, buiten gereden en lekker stationair laten draaien.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sommige garages doen hetzelfde bij een software of kaartupdate die lang duurt voor installatie.

Toen ik 4 jaar geleden bezig was met enkele tweakers de sensus touch te hacken, ook genoeg stationair gedraaid in de winter. Laptop op schoot op de bijrjjdersstoel en proberen in het media systeem te komen en playstore te installeren. Was vrij slecht voor het verbruik.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PhuSioN schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:08:
[...]

Goed om te weten wat betreft die kenteken registratie :)
Ik ga morgenmiddag naar de dealer voor een offerte van een T5 momentum en hoop eigenlijk dat die in december (op kenteken) geleverd kan worden. Zit niet te wachten op een fikse prijsstijging na 1-1
Leasemaatschappij zegt:
We kunnen de auto nog wel eind december registeren waardoor je de verhoging voorkomt, de auto zal wel pas in januari worden afgeleverd.
Dus dat komt goed - vooropgesteld dat Volvo de auto nog daadwerkelijk in 2018 bouwt.

• BlakHawk
@Stampertje
@knakworst

Volgens de TS hebben jullie een v60 D6 PHEV.
Is er een beetje elektrisch mee te rijden?

Ook 2,5 jaar na aanschaf?

Ik doe iedere dag Zoetermeer-Leiden-Zoetermeer.
22 km enkele reis, voornamelijk stadsverkeer.

Heen en terug zal niet lukken, maar enkeltje wel toch?

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 13-04-2018 11:38 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

knakworst

Get more sats!

dfrenner schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:35:
@Stampertje
@knakworst

Volgens de TS hebben jullie een v60 D6 PHEV.
Is er een beetje elektrisch mee te rijden?

Ook 2,5 jaar na aanschaf?

Ik doe iedere dag Zoetermeer-Leiden-Zoetermeer.
22 km enkele reis, voornamelijk stadsverkeer.

Heen en terug zal niet lukken, maar enkeltje wel toch?
Ik laad tweemaal per dag en kan gewoon nog de 35-40 elektrische kilometers rijden. Geen verschil met de eerste dag. 22 kilometer enkele reis is geen probleem. In de winter als het koud is gaat de motor vaak wel aan na een kilometertje of 10 is mijn ervaring.

De teller staat inmiddels op 125k. Aircocompressor tweemaal stuk beide keren onder garantie vervangen nu hopelijk door een goed model. Aircocompressor is vervelend want vanwege koelen accu's weigert de auto verder te rijden. Radiografische handgrepen vervangen ook onder garantie. Achteras 100 euro. Radio ontvangst ronduit bagger maar kan dealer niet oplossen, ik verdenk de warmtewerende folie op de zijruit waar ook radioantenne zit. Voor de rest normale onderhoudsschema, jammer van compressor rest tevreden over de auto.

[ Voor 28% gewijzigd door knakworst op 13-04-2018 15:08 ]

• BlakHawk
knakworst schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:04:
[...]

Ik laad tweemaal per dag en kan gewoon nog de 35-40 elektrische kilometers rijden. Geen verschil met de eerste dag. 22 kilometer enkele reis is geen probleem. In de winter als het koud is gaat de motor vaak wel aan na een kilometertje of 10 is mijn ervaring.
Oh je rijdt in hybrid mode? Niet pure?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

knakworst

Get more sats!

dfrenner schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:07:
[...]

Oh je rijdt in hybrid mode? Niet pure?
Tuurlijk rijd ik in pure maar op een gegeven moment weet de auto het zelf beter en gaat motor gewoon aan.

• BlakHawk
knakworst schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:09:
[...]

Tuurlijk rijd ik in pure maar op een gegeven moment weet de auto het zelf beter en gaat motor gewoon aan.
Aha, cool!
Thanx!

Nu hopen dat het gaat lukken :)

• IVEL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sinds een maand mag ik mij ook Volvo eigenaar noemen en wel van een V60 D3 Nordic+ Luxury Line met de 6-traps geartronic in de kleur magic blue. Een auto om met veel genot in te rijden! Er zijn dan ook al de nodige (snelweg-)kilometers in gereden.

Tijdens deze snelweg kilometers ben ik uiteraard ook al wat files tegen gekomen, waarvan ik dacht dat het handig en zinvol zou zijn om RTTI aan te zetten. In de veronderstelling dat mijn auto na week 46 in 2016 is geproduceerd ben ik op zoek gegaan waar deze instelling is aan te zetten (https://support.volvocars...1ea06d4edc0a801510b372740). Helaas deze instelling niet kunnen vinden op de aangeven plek.

Ik heb een simkaart in de automodem gehad en ook een koppeling via bluetooth met de telefoon gehad, waarna de internet apps/browser wel werken, maar de rtti optie niet zichtbaar is in de menu's.

Vandaag bij de garage om de winterwielen voor de zomerwielen te laten verwisselen en ik heb ze verzocht deze update even door te voeren. Toen de auto klaar was kreeg ik de melding dat ze de update niet hebben kunnen installeren omdat mijn auto al over deze update zou beschikken. Het was ook bij de garage een raadsel waarom de optie niet in het menu terug komt.

Is er iemand die dit herkent en weet hoe dit is op te lossen?

De overgebleven optie van de garage was de auto een dag achter te laten zodat deze kunnen uitlezen en contact met Volvo op kunnen nemen hierover, maar daar ben ik voor vandaag niet mee geholpen :)

• BasvanS
Zojuist een reactie gehad van mijn dealer op de beroerd hoge olieprijs van EUR 18,- per liter. Was speciale olie, andere olie kon zeker niet en was schadelijke voor de motor. Deze olie was niet ter vergelijken met elke andere 5w30 die je op internet kan kopen.. Onzin dus!

Verder weet hij ook zeker dat er 6.8 liter olie is ingegaan. Dat word digitaal gemeten. Dan kan ik dus beter geen KM meer rijden, want een liter te veel olie lijkt me niet goed voor de pakkingen!

• Rudolfus
  • Laatst online: 16-01 12:01
Bij mijn XC70 is door een "specialist" ook eens teveel olie ingegooid maar dat resulteerde netjes in een foutmelding op het display...

• BasvanS
Rudolfus schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:27:
Bij mijn XC70 is door een "specialist" ook eens teveel olie ingegooid maar dat resulteerde netjes in een foutmelding op het display...
Daar is de V50 T5 uit 2004 net iets te oud voor denk ik ;)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

kraats

Ik rol

Gelukkig kun je dat zo controleren door de peilstok even te checken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Yamy_Daffy
Deze week de V50 ingeruild voor de S80.

Wat rijdt en klinkt dat anders zeg door de turbo.

Pics

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z1zJaifkHBgtn8uLcBWoaych/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eejuUYI0K5mDnM2HVyMMbKAE/full.jpg

Pagina: 1 ... 70 ... 140 Laatste