Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:20:
Ik zag/hoorde in een review iig dat Volvo eindelijk het probleem met het geluid heeft opgelost. De lage tonen worden nu via het dashboard 'geleid' en de kleine speakers in de deur zijn er puur voor de hogere frequenties. Geen rammelende portieren meer, geen duur audiosysteem wat matig klinkt door de lage frequenties vanuit de deuren. Ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken in de nieuwe Volvo lijn!
apart, in de v70n hadden ze t anders prima voor elkaar en die van ons is alweer van 2000.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo mooi als in de V70 2000-2007 ga je niet meer vinden. Zelfs het Dynaudio pakket in de V70 2007-2016 red het niet.

Verwijderd

Ik had in mijn vorige V70 T5 (2001) kennelijk een Premium audio pakket o.i.d. en ondanks dat er niets mis is met het geluid in mijn huidige V70 D5 (2007) steekt het schraal af bij zijn voorganger.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:40
sugarlee89 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:01:
[...]

apart, in de v70n hadden ze t anders prima voor elkaar en die van ons is alweer van 2000.
Is niet apart hoor, er waren destijds enorm veel meldingen hierover en de dealer van mij gaf dit ook aan. Hoe het bij andere modellen was weet ik niet, ik weet alleen dat de V40's daar erg veel last van hadden icm het Harman Kardon audio systeem. Bij mij is er zelfs een externe subwoofer geplaatst en toen was het opgelost.

Logisch ook want je (zware) bassen door het portier te laten lopen is natuurlijk ook vrij bizar. Ik weet niet wie dat bedacht heeft bij de ontwerp fase maar die snapt er dan maar weinig van |:(
Die V40 heb ik overigens moeten inleveren en ik rij nu in die geupdate versie van de V40 maar dan (helaas) zonder extra HK sound system en daar heb ik er veel minder last van. Maar dan komt ook gewoon omdat het geluid een stuk vlakker is en diepte/ruimte mist. Dus sowieso niet vergelijkbaar.

Wat ik begreep is dat nu dus ook opgelost en gaat dat allemaal via het dashboard.

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 21-03-2018 14:57 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:35
Mijn deurpanelen (V40 MY2017 HK sound system) rammelen ook inderdaad bij zware bassen.

Bij de dealer hebben ze hier naar gekeken en toen gaven ze aan dat ze het opgelost hadden door wat demping toe te passen.

Nu zijn laatst bij mij de ramen getint en daarbij zijn de deurpanelen verwijderd. Ik kon geen demping vinden. Wat blijkt.... ze hebben alleen een stukje dikke tape tussen de klemmen gedaan waar het deurpaneel in hangt.

Mja, dat is geen demping natuurlijk |:(

Ik zit er dus zwaar over na te denken om de panelen zelf maar een keer te demonteren en echte demping aan te brengen. Zag dat het demonteren echt een eitje was (1 schroefje en deurpaneel optillen), dus daarvoor hoef ik niet bang te zijn.

@Juancho hoe is die subwoofer aangesloten op de audio bron? Heeft de unit ergens een RCA aansluiting? Of hoe zit dat?

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 21-03-2018 16:04 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

PdeBie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:03:
Mijn deurpanelen (V40 MY2017 HK sound system) rammelen ook inderdaad bij zware bassen.
Apart is dat toch. Met mijn oude V40 MY15 had ik daar geen/weinig last van in de Momentum uitvoering + HK, terwijl ik toen testen met een andere tweaker heb gedaan side-by-side, zelfde audio bronnen. Hij had er in zijn R-design + HK dus heel erg last van.

Wat er nog bij kwam, was dat de tweeters ook op hogere niveaus sneller vervormd geluid lieten horen bij bepaalde nummers. Dat begon bij de Momentum pas veel later (hoger volume) dan bij de R-design. Bij de momentum zou het binnen normaal geluidsbereik (zonder doof te worden) niet hoorbaar zijn. Bij de R-design was het al op volumes die je bij een stevig nummer wel zou halen.
Yucon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:48:
[...]
Dat het niveau ineens te ver gezakt kan zijn
Thanks beiden. Voor de rit naar de garage, uiteraard vloeistof niveau's gecheckt, incl rem/schakelbak vloeistof (is een powershift automaat, dus is gecombineerd). Stond nog op de Max.

Van garage terug: Oorzaak volgens monteur: bleek uiteindelijk een filter. Druk liep op, waardoor het ''zweten" kon ontstaan. Gefixt nu met nieuw filter (als het goed is..).

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:17:
Ik had in mijn vorige V70 T5 (2001) kennelijk een Premium audio pakket o.i.d. en ondanks dat er niets mis is met het geluid in mijn huidige V70 D5 (2007) steekt het schraal af bij zijn voorganger.
Ik ben ondertussen ook weer aan het rondkijken voor een S80/V70/XC70, van de P2-modellen, en op mijn eisenlijstje staat ook dat er _minimaal_ HP audio in moet zitten. In mijn S80 klonk de HP audio al echt mega goed (mag ook wel met 9 luidsprekers) :9~

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:21:
[...]

Ik ben ondertussen ook weer aan het rondkijken voor een S80/V70/XC70, van de P2-modellen, en op mijn eisenlijstje staat ook dat er _minimaal_ HP audio in moet zitten. In mijn S80 klonk de HP audio al echt mega goed (mag ook wel met 9 luidsprekers) :9~
HP Audio is iets wat ik bij een eventuele opvolger zeker op mijn wensenlijstje zet!

• Juancho
[b][message=54664213,noline]@Juancho hoe is die subwoofer aangesloten op de audio bron? Heeft de unit ergens een RCA aansluiting? Of hoe zit dat?
Uhm ze hebben gewoon en subwoofer geplaatst onder de bijrijders stoel die weer via een soort afstandbediening in te stellen is. Die vind je in het dashboard kastje. De kabels etc. zijn netjes weggewerkt, ik neem aan dat dat allemaal via de vloeren is gebeurd. De dealer heeft het laten doen bij een audioexpert dus veel meer weet ik er ook niet van. Ik weet alleen dat sindsdien het geluid veel, veel beter was omdat je nu de lage bassen over de subwoofer laat gaan ipv door je rammelende portieren ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• PdeBie
Ok, helaas dat je niet meer details weet :)

Toch nog maar eens verder zoeken op internet. Heb het bij mijn vorige auto's ook allemaal zelf gedaan, dus zou bij de V40 ook wel moeten lukken. Was alleen benieuwd wat voor aansluitingen er waren.

• Juancho
Ik had wel willen kijken voor je welke sub er geplaatst is maar ik heb die V40 dus al in moeten leveren :). Ik weet wel dat het van Pioneer was, vrij compact en paste mooi onder de stoel.

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 20:27
Iemand die achteraf een achteruitrijcamera heeft laten inbouwen bij een V40? Ik zoek een garagebedrijf die dit kan doen, de cameravoorbereiding is al aanwezig. Bij de plaatselijke Volvo dealer werd het me toch iets te gortig. Rond de 800 euro incl montage.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Landon schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:56:
Iemand die achteraf een achteruitrijcamera heeft laten inbouwen bij een V40? Ik zoek een garagebedrijf die dit kan doen, de cameravoorbereiding is al aanwezig. Bij de plaatselijke Volvo dealer werd het me toch iets te gortig. Rond de 800 euro incl montage.
Vergeet niet dat men hierbij niet enkel de camera erin schroeft, maar ook je hele systeem erop af moet regelen. (inleren). Ja, het is niet goedkoop - maar ik vermoed dat je met de huidige techniek hier slecht aan gaat ontkomen.

• BasvanS
  • Laatst online: 16:01
Landon schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:56:
Volgens mij kan dat HIER wel: Als je zelf eenbeetje handig bent

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 18:32

Tomatoman

Fulltime prutser

Mijn vrouws V70 (de zilveren op de foto hieronder) heeft een grille die er nog prima uitziet. Behalve het logo middenin de grille, dat is verweerd en vervaagd. Ik heb al meermalen gezocht naar een vervangend logo, maar nergens kan ik dat krijgen. Ik wil er geen sticker op doen, want dat ziet er binnen de kortste keren niet meer uit. Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ppl2apRdqWEcmv1d2VVI5qRq/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Tomatoman op 25-03-2018 20:48 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16

kraats

Ik rol

@Tomatoman is dat niet partnummer 30655104 ? Even zoeken op Ebay

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Tomatoman
  • Laatst online: 16-01 18:32

Tomatoman

Fulltime prutser

kraats schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:52:
@Tomatoman is dat niet partnummer 30655104 ? Even zoeken op Ebay
_/-\o_

Een goede grap mag vrienden kosten.

• jadjong
  • Niet online
www.volvopartswebstore.com is een mooie online versie van VIDA.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alleen niet echt compleet. De moderne V40 ontbreekt bijvoorbeeld volledig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tomatoman schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:45:
Mijn vrouws V70 (de zilveren op de foto hieronder) heeft een grille die er nog prima uitziet. Behalve het logo middenin de grille, dat is verweerd en vervaagd. Ik heb al meermalen gezocht naar een vervangend logo, maar nergens kan ik dat krijgen. Ik wil er geen sticker op doen, want dat ziet er binnen de kortste keren niet meer uit. Iemand suggesties?

[afbeelding]
Bij de dealer kan je de sticker-versie gratis krijgen, en dat onbeperkt/lifetime lang. :P

Volvotips.com

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:30

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoe zit het trouwens bij de MY17 V40 met de brandstofmeter? De auto heeft een 62 liter tank, maar telkens wanneer ik ga tanken lijkt het alsof het maar 52 liter is - of hij houdt een marge van 10 liter in reserve... Vandaag weer. Vanmorgen reed ik weg en stond de actieradius op 200km. Na de 75km naar kantoor stond de actieradius nog maar op 70km. Toen ik ging tanken was de actieradius tot 60km gedaald, na ruim 900km op de tank gereden te hebben. En er ging met moeite 50 liter in. Dus er zat nog minstens 12 liter in de tank - plus nog een paar liter echte reserve. Ik zou dus gewoon ruim 1000km op een tank moeten kunnen rijden maar dat durf ik niet aan als de actieradius -- aangeeft... Toch wel vreemd dat je een 62 liter tank hebt maar eigenlijk gedwongen wordt om hem te gebruiken alsof het een 52 liter tank is?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• jadjong
  • Niet online
Staat wat strak afgesteld en is een bekende klacht, weinig aan te doen. :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 22:18

PcDealer

HP ftw \o/

Mx. Alba schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:34:
Toch wel vreemd dat je een 62 liter tank hebt maar eigenlijk gedwongen wordt om hem te gebruiken alsof het een 52 liter tank is?
Ik ging een keer met mijn broertje tanken vanuit Eindhoven.... In Duitsland! Aangezien hij gestationeerd was als militair in Seedorf Duitsland had hij benzinebonnen à EUR 2,50 per 10 l. Bij Venlo in het logistiek gebied over een viaduct van de snelweg, pruttel, pruttel, pruttel, niks. Benzine op. Military jerrycan uit de kofferbak en wat overgegoten. De grens over en wil volgejast. Lang verhaal kort: pak een keer een reservekan brandstof mee :)

Weet je zeker dat de 62 l is ingebouwd aangezien het op sommige modellen een optie is?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Same here...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, op de offerte stond duidelijk 62 liter (is standaard voor de Cross Country D3) en in de On Call app staat ook 62 liter. Maar kennelijk begint hij al te zeuren dat je moet tanken als er nog zo'n 15 liter in zit...

[ Voor 27% gewijzigd door Mx. Alba op 26-03-2018 22:07 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:34:
Hoe zit het trouwens bij de MY17 V40 met de brandstofmeter? De auto heeft een 62 liter tank, maar telkens wanneer ik ga tanken lijkt het alsof het maar 52 liter is - of hij houdt een marge van 10 liter in reserve... Vandaag weer. Vanmorgen reed ik weg en stond de actieradius op 200km. Na de 75km naar kantoor stond de actieradius nog maar op 70km. Toen ik ging tanken was de actieradius tot 60km gedaald, na ruim 900km op de tank gereden te hebben. En er ging met moeite 50 liter in. Dus er zat nog minstens 12 liter in de tank - plus nog een paar liter echte reserve. Ik zou dus gewoon ruim 1000km op een tank moeten kunnen rijden maar dat durf ik niet aan als de actieradius -- aangeeft... Toch wel vreemd dat je een 62 liter tank hebt maar eigenlijk gedwongen wordt om hem te gebruiken alsof het een 52 liter tank is?
Is geen specifiek MY17 dingetje hoor. Ook de MY15 die ik had kampte met hetzelfde probleem. Ik weet niet precies hoe je tankt en hoe lang je doorgaat nadat hij is afgeslagen, maar er gaat nog vaak een paar liter extra in. Het maximum wat ik voor elkaar gekregen heb is een kleine 56 liter, toen brandde zelfs het rode lampje nog niet eens. Volgens mij is het een nieuwe-auto dingetje, want in de Octavia die ik nu heb is het ook een drama. Daar zegt de actieradius meter 20km, staat de meter al 100km in het rood en gaat er met moeite 44 liter in (van de 50). Wen er maar aan, ik zou willen dat er 52 in kon :P

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

J0YR1D3R schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:17:
[...]

Is geen specifiek MY17 dingetje hoor. Ook de MY15 die ik had kampte met hetzelfde probleem. Ik weet niet precies hoe je tankt en hoe lang je doorgaat nadat hij is afgeslagen, maar er gaat nog vaak een paar liter extra in. Het maximum wat ik voor elkaar gekregen heb is een kleine 56 liter, toen brandde zelfs het rode lampje nog niet eens. Volgens mij is het een nieuwe-auto dingetje, want in de Octavia die ik nu heb is het ook een drama. Daar zegt de actieradius meter 20km, staat de meter al 100km in het rood en gaat er met moeite 44 liter in (van de 50). Wen er maar aan, ik zou willen dat er 52 in kon :P
Normaal gesproken rij ik zo'n 800-850 km op een tank en dan gaat er rond de 45 liter in. Ik snap het wel dat de actieradius een marge heeft speciaal voor mensen die te ver willen door rijden, maar dat met 10 liter in de tank de actieradius al op nul staat is een beetje overdreven... Daar kan je nog ruim 150km mee rijden - als je extra zuinig rijdt zelfs ruim 200km.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Mx. Alba Hoe tank je? Tank je door tot hij afslaat en haal je hem er dan uit, of top je hem echt af? Dat maakt echt zo 2-4 liter uit hoor.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

J0YR1D3R schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:33:
@Mx. Alba Hoe tank je? Tank je door tot hij afslaat en haal je hem er dan uit, of top je hem echt af? Dat maakt echt zo 2-4 liter uit hoor.
Tot hij afslaat, dan even wachten om het schuim te laten settelen en nog een keer of twee.

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-01 14:26

Silasje

www.Entjes.eu

Ik snap wel dat je minder wil tanken en liever echt de 62 liter weg wil rijden, maar mijn advies is niet doen!

Na al die keren tanken zit er aardig wat rotzooi onderin je tank. Bij het (bijna) helemaal leegrijden pompt de pomp dat op om vervolgens het filter te blokkeren. Ik wil absoluut niet zeggen dat je auto dan niet meer functioneert, maar gezond is het niet voor de componenten

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• J0YR1D3R
  • Niet online
Silasje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:45:
Ik snap wel dat je minder wil tanken en liever echt de 62 liter weg wil rijden, maar mijn advies is niet doen!
Wanneer op je op 52 van de 62 liter zit of 44 van de 50 is dat toch niet leeg rijden?

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:29
Tank van de V40 is gewoon waardeloos. Zelfs bij het vullen bij sommige tankstations slaat hij halverwege al af omdat het zogezegd te snel gaat. Diesel kan niet snel genoeg weg in de tank?

Hij slaat ook veel te snel af tegen het einde. Maak het vaak mee dat hij afslaat, 1x maal extra bijvullen tot hij nog eens afslaat en dan wegrijden. Blijkt dan dat de laatste indicator niet eens aangaat vervolgens. Lijkt me dus een echt slecht ontwerp van de tank want heb dergelijke issues nog niet meegemaakt.

Af en toe helpt het ook om het pistool onder een lichte hoek erin te schuiven. Lijkt zo beter weg te lopen.

@Mx. Alba , hoe lang rijd je nog door wanneer het rode lampje brand en de teller op 0km staat? In mijn geval (2016 - 40l tank..) heb ik altijd nog minimaal 5 liter wanneer ik tank als hij net op rood is gesprongen. Dus in feite kan je nog een 100km rijden met een rood lampje.

Ik heb al wel enkele keren mijn stoute schoenen aangetrokken en er nog echt lang mee doorgereden. 40.48 liter kunnen tanken (wel echt echt vol gedaan :P)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat herken ik dan totaal niet van de S60. Daar zit een 67 liter tank in (meen ik) en ik tank vrijwel altijd 60-64 liter, waarbij ik nog in het laatste (rode) streepje zit en de teller aangeeft dat ik nog tot 50 km kan gaan. Dat klopt dus aardig, want ik rijd 1:13,5 a 1:14. Leeg is bij mijn auto dus ook echt leeg.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:28:
Tank van de V40 is gewoon waardeloos. Zelfs bij het vullen bij sommige tankstations slaat hij halverwege al af omdat het zogezegd te snel gaat. Diesel kan niet snel genoeg weg in de tank?

Hij slaat ook veel te snel af tegen het einde. Maak het vaak mee dat hij afslaat, 1x maal extra bijvullen tot hij nog eens afslaat en dan wegrijden. Blijkt dan dat de laatste indicator niet eens aangaat vervolgens. Lijkt me dus een echt slecht ontwerp van de tank want heb dergelijke issues nog niet meegemaakt.

Af en toe helpt het ook om het pistool onder een lichte hoek erin te schuiven. Lijkt zo beter weg te lopen.

@Mx. Alba , hoe lang rijd je nog door wanneer het rode lampje brand en de teller op 0km staat? In mijn geval (2016 - 40l tank..) heb ik altijd nog minimaal 5 liter wanneer ik tank als hij net op rood is gesprongen. Dus in feite kan je nog een 100km rijden met een rood lampje.

Ik heb al wel enkele keren mijn stoute schoenen aangetrokken en er nog echt lang mee doorgereden. 40.48 liter kunnen tanken (wel echt echt vol gedaan :P)
Ik rij zo'n 150km per dag, meestal ga ik onderweg terug naar huis tanken als de actieradius onder de 200km duikt. Dat is over het algemeen zo rond de 800-850km. Vooral als het koud is wil ik nog minimaal 200km actieradius overhebben als ik thuis ben want anders doet de volgende ochtend de standverwarming het niet. ;)

Het "probleem" gisteren was dus dat toen ik 's morgens thuis weg reed de actieradius op 200km stond. Ruim voldoende dus om 75km heen en 75km terug te rijden en dan te tanken. Maar toen ik op kantoor aankwam was de actieradius nog maar 70km. Ik wist natuurlijk wel dat ik nog zat terug naar huis zou moeten kunnen rijden, maar toch staarde die 70km actieradius mij aan en ging ik dus toch maar tanken - om er dan achter te komen dat er nog zo'n 15 liter in de tank zat. Daarmee had ik ruim terug naar huis kunnen rijden en zelfs nog wel een keer heen en weer als ik het onderste uit de kan zou hebben willen halen...

Bij mijn vorige auto, C30 D2, was de actieradius een stuk accurater. Met die auto is het me zelfs een keer gebeurd dat ik 'm echt te ver leeg had gereden en hij in een beveiliging schoot. Maar dat was nadat exvriendinlief met de auto nog even van Nijmegen naar Arnhem op en neer gereden was terwijl de tank eigenlijk al "leeg" was. Oeps! Gelukkig haalde ik nog net de pomp met het haperende vehikel. :D

Met deze V40 met 62-liter-tank zou ik toch wel minstens 1000km op een tank moeten kunnen rijden, want gemiddeld alles bij elkaar rij ik zo'n 5,5:100 (in 't echie - boordcomputer geeft optimistisch 5,3:100 aan). Beetje jammer dat hij je dus al na 800km dermate guilt-tript dat je toch al gaat tanken... :D

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:35
Yes, mijn XC40 intro edition is bij de dealer verschenen, nog een paar daagjes geduld, dan de spaarpot overhandigen en rijden!

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/m24a7w4yz/20180328_172944.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/jksj0pl3f/20180328_172844.jpg

Kan niet wachten :-)

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

breagor schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:56:
Yes, mijn XC40 intro edition is bij de dealer verschenen, nog een paar daagjes geduld, dan de spaarpot overhandigen en rijden!

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan niet wachten :-)
Nice :D alvast gefeliciteerd!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01 21:35
Iemand hier ook met een xc40 bezig om binnenkort te bestellen? Mijn dealer geeft aan dat de prijs van de automaat volgende week mogelijk omhoog gaat en dat de offerte daarom komt te vervallen eind deze week.

Geen idee of dit een hele platte verkoop truc is, of dat de prijzen omhoog gaan? Iemand hier die iets weet?

• PhuSioN
  • Laatst online: 15-01 08:00
Xecuter NL schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:19:
Iemand hier ook met een xc40 bezig om binnenkort te bestellen? Mijn dealer geeft aan dat de prijs van de automaat volgende week mogelijk omhoog gaat en dat de offerte daarom komt te vervallen eind deze week.

Geen idee of dit een hele platte verkoop truc is, of dat de prijzen omhoog gaan? Iemand hier die iets weet?
Misschien een nieuwe typekeuring voor het MY19 model? Wordt dan met de nieuwe WLTP getest om vervolgens terug te rekenen naar NEDC. Co2 kan wellicht hoger uitkomen. Kan dus een verhoogde BPM zijn vanwege de hogere uitstoot?

• Landon
De gestolen LED koplampen bij Volvo (V40's) is landelijk nieuws, hopelijk doet mijn leasemaatschappij er iets aan als ik mijn auto in mei geleverd krijg.

https://www.telegraaf.nl/...rs-bestolen-van-koplampen

• PdeBie
Uit het artikel:
Volvo-rijders worden opgeroepen om de lampen met popnagels vast te zetten.
Ik mag aannemen dat de dealer hier wel een nettere oplossing voor kan verzinnen.

• Landon
PdeBie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:58:
Uit het artikel:

[...]

Ik mag aannemen dat de dealer hier wel een nettere oplossing voor kan verzinnen.
Ik denk niet dat het heel veel uit zal maken, de schade aan de auto is er al (ruit ingeslagen om motorkap open te krijgen).

Daarnaast zullen ze meer geweld gebruiken om de lampen eruit te krijgen, waardoor je zelf ook meer schade hebt.

• backupdevice
  • Laatst online: 10:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Moet wel lachen om die tank discussie hier. De tank van mijn V90T5 is sneller leeg als vol, dat is pas lastig

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• sugarlee89
  • Niet online
backupdevice schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:10:
Moet wel lachen om die tank discussie hier. De tank van mijn V90T5 is sneller leeg als vol, dat is pas lastig
Dat snap ik wel met maar een 55 liter tank, aan het verbruik kan het niet liggen. gemiddeld 1 op 14,7

• backupdevice
  • Laatst online: 10:53

backupdevice

No Risk , Full Push

sugarlee89 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:39:
[...]

Dat snap ik wel met maar een 55 liter tank, aan het verbruik kan het niet liggen. gemiddeld 1 op 14,7
Lol. Ik haal met moeite 1 op 11-10.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• sugarlee89
  • Niet online
Landon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:53:
De gestolen LED koplampen bij Volvo (V40's) is landelijk nieuws, hopelijk doet mijn leasemaatschappij er iets aan als ik mijn auto in mei geleverd krijg.

https://www.telegraaf.nl/...rs-bestolen-van-koplampen
Kwalijke zaak dat ze niet eens meer deugdelijk of niet vastgeschroefd worden (kliksysteem), maarja waaraan. De hele neus is tegenwoordig plastic inclusief het dragende deel van de front allleen de kreukelzone koker is metaal. Voorheen was het alleen de grille/bumper van plastic daarachter staal waar de koplampen los in vast geschroefd zaten van binnenuit. Dit bracht teveel kosten met zich mee en hebben ze afgeschaft. Vroeger had je ook nog enkele schroeven onder de lampunit. En zo vroeger is dat niet eens, laatst een V70n uit 2005 voorzien van xenon.

• sugarlee89
  • Niet online
backupdevice schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:50:
[...]

Lol. Ik haal met moeite 1 op 11-10.
Dan zou ik informeren of ze geen 80 liter tank erin kunnen hangen, was in een ver verleden optioneel voor de Amerikanen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

sugarlee89 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:52:
[...]

Kwalijke zaak dat ze niet eens meer deugdelijk of niet vastgeschroefd worden (kliksysteem), maarja waaraan. De hele neus is tegenwoordig plastic inclusief het dragende deel van de front allleen de kreukelzone koker is metaal. Voorheen was het alleen de grille/bumper van plastic daarachter staal waar de koplampen los in vast geschroefd zaten van binnenuit. Dit bracht teveel kosten met zich mee en hebben ze afgeschaft. Vroeger had je ook nog enkele schroeven onder de lampunit. En zo vroeger is dat niet eens, laatst een V70n uit 2005 voorzien van xenon.
Bij mij zijn ze 2x gejat. Sinds ik een alarmsysteem heb blijven ze eraf... De koplampen zitten met twee schroeven per stuk vast. Minuutje werk om los te schroeven. Mij werd het trouwens afgeraden om popnagels ofzo te gebruiken want dan zouden de dieven alleen maar meer schade veroorzaken.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Dan zou ik informeren of ze geen 80 liter tank erin kunnen hangen, was in een ver verleden optioneel voor de Amerikanen.
In een ver verleden was er nog geen moderne V90 :+
Maar idd behoorlijk crap, die kleine tankjes. Stagiair bij ons op het werk had laatst de auto van zijn pa mee, zo'n XC90 plugin ding, ding liep krap aan 1:10 ofzo, en daar zat ook maar een tank van 40 liter o.i.d. in 8)7

Vaak bu'j te bang!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Xecuter NL schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:19:
De configurator was gisteren gedeeltelijk offline.

Volgens mij zijn van de XC40 i.p.v. Edition (?) nu normale uitrustingsniveau's beschikbaar.

Volvo XC60 is World Car of the Year 2018.

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 30-03-2018 23:15 ]

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-12-2025

ppFreddy

gewoon Frederik

[...]

Bij een V50 uit 2004 was het al zonder schroeven mogelijk de koplampen te verwijderen. Alle modellen die daarna verschenen kregen een vergelijkbaar systeem met een kunststof pen die je omhoog moet los trekken. Bij mijn XC60 was het ook met 2 kunstof pennen. Het feit dat dievenbendes pas sinds de Thor lampen de units zijn beginnen stelen is ofwel omdat ze nu pas doorhebben hoe eenvoudig het systeem is, ofwel kunnen ze die led lampen voor iets anders gebruiken waarvoor halogeen of xenon niet interessant genoeg was.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ppFreddy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Bij een V50 uit 2004 was het al zonder schroeven mogelijk de koplampen te verwijderen. Alle modellen die daarna verschenen kregen een vergelijkbaar systeem met een kunststof pen die je omhoog moet los trekken. Bij mijn XC60 was het ook met 2 kunstof pennen. Het feit dat dievenbendes pas sinds de Thor lampen de units zijn beginnen stelen is ofwel omdat ze nu pas doorhebben hoe eenvoudig het systeem is, ofwel kunnen ze die led lampen voor iets anders gebruiken waarvoor halogeen of xenon niet interessant genoeg was.
De reden is vooral de astronomisch hoge prijs van die koplampen waardoor er een levendige zwarte markt is. De rekening voor het vervangen van mijn koplampen de eerste keer (inclusief 5 dagen vervangend vervoer) was €4300...

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 19:51
ppFreddy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Kan het zo niet terug vinden, maar heb een tijdje geleden een artikel gelezen waarin stond vermeld dat gestolen LED-koplampen ook ingezet worden in wietkwekerijen. Goede lichtopbrengst, zuinig dus energieverbruik valt minder op en dus ook makkelijk te jatten..

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat van die wietkwekerijen is klinkklare onzin. Er zijn nooit auto-koplampen gevonden in opgerolde wietkwekerijen. Het is veel logischer dat ze op de zwarte markt verkocht worden voor het repareren van schade-auto's.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Volgende week sneak peak van de V60 :)

• sugarlee89
  • Niet online
Dan maar mijn wagen. 32 jaar jong, de verstralers om elanden te spotten zijn er wel van af. Krijg namelijk geen elanden gevonden in nederland.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2h8cuad.jpg

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Gaan we zo beginnen? :P

Hier is de mijn, 33 jaartjes jong, foto vorig jaar in Zweden genomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.vccbfotos.be/fotos/2017/271/203.jpg

En ja, dat ben ik die daar op de achtergrond het uitzicht wil fotograferen. :D

Volvo Classic Club Belgium

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
PcDealer schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:14:
Volgende week sneak peak van de V60 :)
Ik heb me ook maar aangemeld. Ik weet vrijwel zeker dat ik hem ga bestellen maar helemaal ongezien vind ik toch best ambitieus :P De dealer in Amsterdam zei gisteren dat je voor levering al moet rekenen op einde van het jaar of begin 2019. Nu kan dat overdreven zijn, maar het schijnt wel vrij goed te lopen.

De verklaring voor de relatief hoge leaseprijs is overigens dat Volvo de T5 bewust goedkoop in de markt heeft gezet, maar tegelijk heel weinig korting geeft aan de leasemaatschappijen. Gunstig voor de berijder omdat de fiscale waarde lager blijft, maar maakt het voor veel mensen wel lastiger om het binnen het budget te passen.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01 21:35
PcDealer schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:07:
[...]

De configurator was gisteren gedeeltelijk offline.

Volgens mij zijn van de XC40 i.p.v. Edition (?) nu normale uitrustingsniveau's beschikbaar.

Volvo XC60 is World Car of the Year 2018.
De prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan. Waar ik het meteen aan kan zien zijn de prijzen voor grotere velgen 18" -> 19" upgrade is nu dubbel zo duur geworden.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:01
Mx. Alba schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:18:
Dat van die wietkwekerijen is klinkklare onzin. Er zijn nooit auto-koplampen gevonden in opgerolde wietkwekerijen. Het is veel logischer dat ze op de zwarte markt verkocht worden voor het repareren van schade-auto's.
Die komen via de achterdeur weer terecht bij de dealer.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:25
[...]

Kwalijke zaak dat ze niet eens meer deugdelijk of niet vastgeschroefd worden (kliksysteem), maarja waaraan.
Als ze echt willen kunnen ze vast gezet worden hoor (ik zie meerdere locaties waar het zou moeten kunnen), alleen het idee achter dit systeem is juist het simpel verwisselen van lampjes.
Aangezien het onder de motorkap erg krap is en je ze soms toch moet vervangen is dit systeem bij Ford op de Mondeo gezet in 2001.
Daarna heeft Volvo het op vrijwel elk nieuw model gezet.
Bij mijn C30 is het 1 stalen pin..
Het is bedacht om een hele goede reden, alleen zijn er helaas foute mensen in de wereld, en denkt Volvo dat ze tegenwoordig priemiejum zijn en ook dergelijke prijzen kunnen vragen voor koplampen waardoor ze voor dieven weer interessanter worden..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 01-04-2018 09:54 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mwow das niet alleen van tegenwoordig hoor, beetje V40 van net na de eeuwwisseling met origineel xenon waren ook units van 750 euro. ;) Alleen klote om te verwijderen (hele bumper eraf) dus daarom is dit systeem gekomen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• GAIAjohan
Joopieboy schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:57:
Mwow das niet alleen van tegenwoordig hoor, beetje V40 van net na de eeuwwisseling met origineel xenon waren ook units van 750 euro. ;) Alleen klote om te verwijderen (hele bumper eraf) dus daarom is dit systeem gekomen.
€750 per stuk is heel anders dan de bedragen die @Mx. Alba noemt

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jup maar dat is ook weer iets van de laatste jaren, met al die led techniek en dingen zijn de prijzen aardig omhoog gegaan. Maar als je kijkt dat van de V40 de standaard lampen net aan 200 euro waren, origineel, was dat ook al behoorlijk uit verhouding.

Het verhaal dat ze via de achterdeur bij dealers binnenkomen is gewoon klinkklare onzin, dat kan gewoon niet. Onderdelen worden op auto met allerlei unieke nummers besteld en ook daarop geplaatst, wordt allemaal gedocumenteerd in het systeem. Wat wel kan is dat malafide schade bedrijven, maar ook im- en export met schadeautos een levende handel hebben met deze onderdelen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@GAIAjohan Volvo is ook premium.

• GAIAjohan
Naar mijn idee is het vooral dat Volvo het hard probeert, maar tegen de 3 Duitse merken blijf je problemen houden.
Zeker in andere landen staat Volvo naar mijn idee ook minder hoog dan in Nederland.

Een aantal zaken:
1. Motorisch heeft Volvo gewoon niks in de melk te brokken tegen 6- en 8-cilinders van de Duitsers. Ja leuk die elektrische aandrijving erbij, maar dat is niet het topsegment, zeker niet met een 4 cilindertje.
2. Kraakjes interieur is typisch Volvo
3. In Nederland kun je als bouwvakker prima in een Volvo aankomen. Doe jij dat in een Mercedes is de kans aanwezig dat je klanten verliest.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-01 22:42
-tom-562 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:29:
[...]

In een ver verleden was er nog geen moderne V90 :+
Maar idd behoorlijk crap, die kleine tankjes. Stagiair bij ons op het werk had laatst de auto van zijn pa mee, zo'n XC90 plugin ding, ding liep krap aan 1:10 ofzo, en daar zat ook maar een tank van 40 liter o.i.d. in 8)7
Yup :F

V90, S90 en XC90 T8 hebben een 50 liter en de overige modellen van de XC90 hebben een 70 liter tank. De Excellence van mijn vestigingsdirecteur haalde net 1 op 7-8 met de 2300 kilo wegende ding van em. Dus iedere 400km stond ie aan de pomp. De XC90 D5 die hij nu rijd heeft 70 liter, maar rijd ook 1 op 10 8)7

Gamertag: timmie271

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GAIAjohan schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:02:
Naar mijn idee is het vooral dat Volvo het hard probeert, maar tegen de 3 Duitse merken blijf je problemen houden.
Premium kan best zonder de anderen na te apen.
Een aantal zaken:
1. Motorisch heeft Volvo gewoon niks in de melk te brokken tegen 6- en 8-cilinders van de Duitsers. Ja leuk die elektrische aandrijving erbij, maar dat is niet het topsegment, zeker niet met een 4 cilindertje.
Premium en topsegment lijken mij verschillende doelgroepen.
Zegt mij niets.
3. In Nederland kun je als bouwvakker prima in een Volvo aankomen. Doe jij dat in een Mercedes is de kans aanwezig dat je klanten verliest.
Daar rijden bouwvakkers toch juist in?

• GAIAjohan
Het lijkt me meer dat je nie wil begrijpen wat er staat.'
Premium en topsegment. Zucht... Iemand die een 70k neerlegt wil liever een 6 of 8 cyl. Geen 4cyl met een stofzuiger eraan. X5 vs XC90 is dat verschil wel. 5-serie vs S/V90 ook.

Dan kom je automatisch op punt 3 dat een Mercedes of BMW je klanten kan kosten omdat jij volgens de klant 'duur' rijdt. Velen hebben dat al meegemaakt.. Te 'duur' rijden is in NL klanten verliezen

Punt 2.. Ik heb nog nooit in een Volvo zonder kraakje gezeten Niet dat ik het erg vind, maar ik ken ze niet zonder een kraakje. En dan kun je teruggaan vanaf de 2xx serie t/m de huidige xc90.

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 01-04-2018 16:30 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Pff, tegenwoordig wordt een BMW ook al uitgerust met een geblazen 3-pitter, lekker priemiejum hoor :+

Vaak bu'j te bang!

• GAIAjohan
-tom-562 schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:30:
Pff, tegenwoordig wordt een BMW ook al uitgerust met een geblazen 3-pitter, lekker priemiejum hoor :+
Maar de 6pitter is nog wel leverbaar :)

• Juancho
234FaTaLiTy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Met fabrieksaf navigatie's etc hou je dat wel, is de reden dat ik voor mijn auto een Android radio met 8 inch scherm op de planning heb staan, hotspot aan en gaan maar :P
Zijn er al reviews/verhalen van mensen die de nieuwe Volvo rijden met dat nieuwe IPAD achtige scherm? Hoe zit het met de navigatie daarin? Zelfde verhaal of is het nu wel een stuk sneller up to date?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Juancho schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:53:
[...]
Zijn er al reviews/verhalen van mensen die de nieuwe Volvo rijden met dat nieuwe IPAD achtige scherm? Hoe zit het met de navigatie daarin? Zelfde verhaal of is het nu wel een stuk sneller up to date?
Zit hier wat tussen?
YouTube: volvo s90 navigatie
YouTube: volvo sensus navigatie

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 02-04-2018 00:12 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 20:36
GAIAjohan schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:29:
Premium en topsegment. Zucht... Iemand die een 70k neerlegt wil liever een 6 of 8 cyl. Geen 4cyl met een stofzuiger eraan. X5 vs XC90 is dat verschil wel. 5-serie vs S/V90 ook.
De hoeveelheid 2.0 4 cilinder diesel 5 series, E klasse en A6 die je rond ziet rijden blijkt het toch niet echt uit te maken dat er 4 cilinders in liggen. Al helemaal niet in de benelux/EU. USA is een heel ander verhaal.

Overigens kan het velen, zo niet de meesten, geen bal schelen wat er voorin ligt. Zolang het ding maar vlot genoeg vooruit gaat, comfortabel is en liefst ook nog wat imago heeft.

• rick91
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 20:18
En hier is de mijne: een 28 jaar oude 240 DL. Ik woon in Canada, en de foto's zijn gemaakt tijdens mijn vakantie in California, waar ik vandaag van teruggekomen ben.

Afbeeldingslocatie: https://nuswsa.dm.files.1drv.com/y4mD0CNPcn74Hcimnq5apSQz7148UhTMVZWVS7v5q_Fm2HZ0MCiXaRbbuJKYFi6ahZLB5Zhhd2KQRdsqPCoU4p4DcT-Zl_VhTfK7MI7xkBhpSyYbGSwEwjeyrn7JmWxshQPiOxD-n6qrT52Ojx8Y-8e3YZZV8T29UJAJQw9LweZhltGnGRMDnhTLNd_r6cAEZng4ofb9CvY1v--itIm80PoIQ?width=756&height=353&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://nkswsa.dm.files.1drv.com/y4m22QF87BrELSFCes92OyWKQVyplWiYEheDrWVgCxBPCaUv2gyMGCAxeJSIy1yK7rOQVYaD0J_-zMQnP-VOVHySlpsRY9Tbak1dwdKJoFZdSXIIivL1WPjK8cHEHs9z2-9UvBx2byIu2F9XWx7GnWqxq7qsj311lltT3pANdann79qTUvbSz6_fu51nTjVWXmj2K_fmAdm_OCfbmznuc325w?width=504&height=378&cropmode=none

Hij wordt goed onderhouden; de enige dingen die niet (goed) werken zijn de odometer en de originele radio.

De odometer kan het urenlang prima doen, maar als de auto een nacht heeft stilgestaan, ook wekenlang niet. Het bekende probleem met de tandwieltjes heb ik denk ik niet, deze zagen er de laatste keer goed uit. Toen had ik het mechaniek uit elkaar gehaald en na inspectie weer in elkaar gezet, en daarna heeft-ie maandenlang prima gewerkt.

Bij de radio werken alleen de speakers achterin, maar heel vaak komt er een van de twee minder of helemaal geen geluid uit. Ik denk dat de draaiknop (gecombineerd aan/uit, volume, en balans) schoongemaakt moet worden, want daaraan friemelen verhelpt het probleem enigszins. Eigenlijk had ik dat al veel eerder moeten doen, maar omdat ik een bluetooth speaker gebruik heeft het geen haast.

[ Voor 12% gewijzigd door rick91 op 02-04-2018 08:33 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Daar lijken BMW, Audi en Mercedes zelf toch anders over te denken. De goedkoopste 6-pitter in een 5-serie kost 72k (540i) en dat is dan helemaal kaal - dus in de praktijk eerder 85k. Voor een V8 moet je 130 mille meenemen. Het gros van wat er verkocht wordt zijn 520i/d's en 530i's en dat zijn allemaal 4-cylinders met turbo.
De goedkoopste E-klasse met een V6 (diesel) is 77 mille, wil je benzine dan begint het bij 88k en wil je een V8 dan moet je een E63 AMD van bijna 160k kopen. Audi levert in de A6 niet eens een benzine 6-cylinder in Nederland, en voor de V8 S6 mag je 130k neertellen.

Een geblazen vierpitter met een fors vermogen is ook in het hoge segment geen probleem meer en geen reden voor iemand om een bepaald merk te laten staan. Zeker niet in de Nederlandse markt waar grote motoren met veel uitstoot excessief belast worden. BMW en Mercedes bieden juist actief een hybride-variant met 4-pitter en elektromotor aan als alternatief voor een grotere 6-cylinder. Dat de koper van een grote auto ook altijd een grote motor wil is een opvatting die uit het vorige decennium stamt.

• jadjong
  • Niet online
Van de 350 5-series op benzine(laatste model) die er nu te koop staan zit er 1 tussen met zes pitjes, de rest heeft er vier. BMW verkoopt blijkbaar erg veel 2.0 4cyl blokjes, of men voelt zich met de nieuwe 530i genaaid en heeft gauw iets anders gekocht. :P Bij diesel (ook 350 auto's) zijn er zo'n 80 met 6 cylinders uitgerust, daar is de 530 nog wel met 6 cylinders te koop.

Zelf vind ik de i4 D5 helemaal geen straf om mee te rijden, meer vermogen/sneller dan de oude D5 en met GT8 een stuk meer rust en comfort.

[ Voor 33% gewijzigd door jadjong op 02-04-2018 15:31 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

rick91 schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:28:
En hier is de mijne: een 28 jaar oude 240 DL. Ik woon in Canada, en de foto's zijn gemaakt tijdens mijn vakantie in California, waar ik vandaag van teruggekomen ben.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij wordt goed onderhouden; de enige dingen die niet (goed) werken zijn de odometer en de originele radio.

De odometer kan het urenlang prima doen, maar als de auto een nacht heeft stilgestaan, ook wekenlang niet. Het bekende probleem met de tandwieltjes heb ik denk ik niet, deze zagen er de laatste keer goed uit. Toen had ik het mechaniek uit elkaar gehaald en na inspectie weer in elkaar gezet, en daarna heeft-ie maandenlang prima gewerkt.

Bij de radio werken alleen de speakers achterin, maar heel vaak komt er een van de twee minder of helemaal geen geluid uit. Ik denk dat de draaiknop (gecombineerd aan/uit, volume, en balans) schoongemaakt moet worden, want daaraan friemelen verhelpt het probleem enigszins. Eigenlijk had ik dat al veel eerder moeten doen, maar omdat ik een bluetooth speaker gebruik heeft het geen haast.
Gouden tip: soldeer alles op de printplaat van de km-standteller goed door, grote kans dat het daar in zit. :P Leuke auto! :)

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Punt 2.. Ik heb nog nooit in een Volvo zonder kraakje gezeten Niet dat ik het erg vind, maar ik ken ze niet zonder een kraakje. En dan kun je teruggaan vanaf de 2xx serie t/m de huidige xc90.
Dat is gek, tot nu toe heb ik (behalve een 440 en een 1e generatie S40) nog nooit een Volvo gehad die kraakte van binnen. :P M'n V70 nu is kraakvrij, zowat elke 740 en 940 is kraakvrij en ook de S80 is kraakvrij. :P

Over de S80 gesproken: nu een maandje in bezit, maar er komt een bijgeluid uit de automaatbak in de 6e versnelling. :X Een hoge fluittoon die lijkt op de turbo, maar niet de turbo is (want vanaf lage toeren al). :/ Het probleem doet zich al voor bij 80km/h (of iets erboven) en is een hoge toon dat gepaard gaat met een zachter (mechanisch) bijgeluid. Gebruik je de kickdown waardoor de automaat terugschakelt, dan is het probleem direct weg. Oftewel: het lijkt dus in de 6e versnelling te zitten. :/ Kan iets simpels zijn, maar kan ook iets zoals een lager zijn en dan ben je dus ver van huis. :X Of het is een typisch iets wat elke V70/XC70/S80 met 6-traps geartronic heeft en worden ze er oud mee. :P Binnenkort dus even terug naar de garage waar 'ie vandaan komt dus, om zeker ervan te zijn dat het niets ernstigs is (en zo wel, dan zit er garantie op).

Volvotips.com

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 17:46
GAIAjohan schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:02:
Zeker in andere landen staat Volvo naar mijn idee ook minder hoog dan in Nederland.

Een aantal zaken:
1. Dit verschilt natuurlijk per auto, maar dit zegt niet alles. Duitse autos zijn veel meer gericht op het sportsegment, maarde Volvo XC40 weet bijv de Jaguar E pace te verslaan met vrijwel alles, en jaguar is toch zonder twijfel een premiummerk (topsegment zelfs), zie de vorige Autoweek.

2. Volvo staat juist bekend om het doordachte interieur, de veiligheidsopties en de comfortabele stoelen. Meer dan pak ‘m beet Audi.

3. Dit is nog de grootste onzin. In de schilderswijk rijdt iedereen in oude mercedessen, en als dat soort mensen het enigszins kunnen betalen zetten ze eerder een gloednieuwe mercedes AMG voor de deur dan een volvo. Volvo is echter wel altijd een “veilige keuze”, meer dan bijv. BMW.

• GAIAjohan
nino_070 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:09:
[...]

1. Dit verschilt natuurlijk per auto, maar dit zegt niet alles. Duitse autos zijn veel meer gericht op het sportsegment, maarde Volvo XC40 weet bijv de Jaguar E pace te verslaan met vrijwel alles, en jaguar is toch zonder twijfel een premiummerk (topsegment zelfs), zie de vorige Autoweek.
Jaguar is een leuk merk, maar meer voor de liefhebbers.
2. Volvo staat juist bekend om het doordachte interieur, de veiligheidsopties en de comfortabele stoelen. Meer dan pak ‘m beet Audi.
Doordacht is niet kraakvrij.. ik zie de logica daarin niet echt. Zeker de v70n kan heel goed kraken. Mijn C30 heeft iets met uitzetten in het dashboard. Stoelen in de V50 kraken vaak. Huidige V40 met de speakers bv. XC90 kraakte ook wat.
3. Dit is nog de grootste onzin. In de schilderswijk rijdt iedereen in oude mercedessen, en als dat soort mensen het enigszins kunnen betalen zetten ze eerder een gloednieuwe mercedes AMG voor de deur dan een volvo. Volvo is echter wel altijd een “veilige keuze”, meer dan bijv. BMW.
tussen tweedehands en nieuwkoop zit ook een gigantisch verschil. Volvo is niets om mee op te vallen. Daarom willen diegenen in de Schilderswijk een Mercedes.

Een tweedehands Volvo gaat naar verstandige mensen. Een tweedehands Mercedes komt na wat rondzwerven in een tokkiewijk terecht of gaat naar Albanië.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
nino_070 schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:09:
[...]
Welk doordacht interieur? De V60 D6 AWD (PHEV) die ik twee maanden reed had niet eens een uitschuifbare armleuning.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

GAIAjohan schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:07:

Doordacht is niet kraakvrij.. ik zie de logica daarin niet echt. Zeker de v70n kan heel goed kraken. Mijn C30 heeft iets met uitzetten in het dashboard. Stoelen in de V50 kraken vaak. Huidige V40 met de speakers bv. XC90 kraakte ook wat.
Oh? Ik heb veel V70N's gereden en gehad, en geen enkele kraakte? :P Ook m'n vorige S80 was geheel kraakvrij. Er zijn wel exemplaren die krakende deurpanelen hebben, maar dat zijn 9 van de 10x auto's waar hobbyisten zelf hebben lopen rommelen aan van alles en nog wat en vervolgens te gierig zijn om nieuwe klemmetjes (om de panelen vast te zetten) te kopen. :P

Volvotips.com

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:29:
[...]

Welk doordacht interieur? De V60 D6 AWD (PHEV) die ik twee maanden reed had niet eens een uitschuifbare armleuning.
Dat is dan toch aan de samensteller want dat is een optie.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

E
Tylen schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:29:
[...]

Die combo lijkt niet te kunnen. Andere aandrijving en optioneel of via lines.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 02-04-2018 19:03 ]

• sugarlee89
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:53:
[...]

Als ze echt willen kunnen ze vast gezet worden hoor (ik zie meerdere locaties waar het zou moeten kunnen), alleen het idee achter dit systeem is juist het simpel verwisselen van lampjes.
Aangezien het onder de motorkap erg krap is en je ze soms toch moet vervangen is dit systeem bij Ford op de Mondeo gezet in 2001.
Daarna heeft Volvo het op vrijwel elk nieuw model gezet.
Bij mijn C30 is het 1 stalen pin..
Het is bedacht om een hele goede reden, alleen zijn er helaas foute mensen in de wereld, en denkt Volvo dat ze tegenwoordig priemiejum zijn en ook dergelijke prijzen kunnen vragen voor koplampen waardoor ze voor dieven weer interessanter worden..
[video]
Dat motorruimte beperkt is, is al sinds de jaren 90 toen we 16 kleppers en moderne injectie kregen en hoop elektronica en ABS unit en weet ik het allemaal nog meer. Maar ze hebben het bewust achterwegen gelaten zodat je zelf niks meer doet. Ik pak een originele 960/V90

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-nE8jFgCwVTs/TvAdTk-SIOI/AAAAAAAAITk/xjROkYQotUg/s1600/1995%2Bvolvo%2B960%2Bengine.JPG

Afbeeldingslocatie: https://images.hgmsites.net/med/2018-volvo-v90-euro-spec-prototype--first-drive-june-2016_100555926_m.jpg

En een V90 van 2017. Zie al dat plastic, waar is de motor :D . Ben je een halve dag bezig om alles eraf te schroeven, totaal zinloos. Gewoon om je te beperken in wat je zelf kunt doen en dat geldt dus ook om een lampje te wisselen. En er zit niks meer in die ruimte dan 20 jaar terug.

En eigenlijk moet je een V70n pakken, want bij de 960 ligt de motor in lijn ipv de breedte.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ywwtp0.jpg
Geen complete plastic kap rondom de rand zoals bij de V90. Bij dit model kun je bijrijders kant doen zonder iets weg te halen en chauffeurs kant trek je het luchtfilter huis aan de kant waardoor je erbij kunt.

Maarja wat maakt het ook uit, ze worden nu eenmaal gejat en dat zou eigenlijk al niet moeten gebeuren.

Of is de motorruimte veel kleiner geworden bij open motorklep, op het oog eigenlijk niet echt.

[ Voor 9% gewijzigd door sugarlee89 op 02-04-2018 21:25 ]

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
sugarlee89 schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:22:
[...]
En een V90 van 2017. Zie al dat plastic, waar is de motor :D . Ben je een halve dag bezig om alles eraf te schroeven, totaal zinloos. Gewoon om je te beperken in wat je zelf kunt doen en dat geldt dus ook om een lampje te wisselen. En er zit niks meer in die ruimte dan 20 jaar terug.
Voetgangers veiligheid eist meer ruimte achter de voorbumper. Al dat plastic omdat de klant graag in stilte naar zijn eigen herrie wil kunnen luisteren.

Daarbij tegenwoordig allemaal aan de haardroger onder de motorkap. Met de haardroger komt er ook een intercooler bij. Dan natuurlijk voorwiel aandrijving, dat is makkelijker met dwars inbouw, dus er komt een versnellingsbak en diff onder de motorkap te liggen ipv van onder het interieur. Dan zijn de onderhouds intervallen langer geworden, dus het tankje voor de ruitersproeier vloeistof moest groter worden, want je kan onmogelijk verwachten dat een lease rijder zijn eigen vloeistoffen bijvuld. Luchtfilters moeten langer meegaan, zoals eigenlijk elk filter. Ik geloof dat de v90 uit het jaar kruik geen olie koeler had, alleen voor de automaat dacht ik. De nieuwe auto's hebben die eigenlijk standaard. Variabele klepbediening is eigenlijk nog best wel een bulky systeem.

Er is in de jaren best wel wat bijgekomen. Het moet vooral allemaal groter door hogere eisen aan acceleratie, lange onderhouds intervallen en lager verbruik .

[ Voor 8% gewijzigd door Derby op 02-04-2018 21:51 ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• GAIAjohan
sugarlee89 schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:22:
[...]

Maarja wat maakt het ook uit, ze worden nu eenmaal gejat en dat zou eigenlijk al niet moeten gebeuren.

Of is de motorruimte veel kleiner geworden bij open motorklep, op het oog eigenlijk niet echt.
In de C30 heb je aan de passagierszijde ongeveer 0,5cm. Daarachter zitten direct de leidingen van het koelsysteem.
Bestuurderszijde is het ongeveer 1cm, de zekeringenbox en luchtfilter beginnen er direct achter. :P
Maar goed, dat is natuurlijk compleet zo designed omdat die handige pinnen voor de koplampen er zijn..

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Derby schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:46:
[...]

Voetgangers veiligheid eist meer ruimte achter de voorbumper. Al dat plastic omdat de klant graag in stilte naar zijn eigen herrie wil kunnen luisteren.

Daarbij tegenwoordig allemaal aan de haardroger onder de motorkap. Met de haardroger komt er ook een intercooler bij. Dan natuurlijk voorwiel aandrijving, dat is makkelijker met dwars inbouw, dus er komt een versnellingsbak en diff onder de motorkap te liggen ipv van onder het interieur. Dan zijn de onderhouds intervallen langer geworden, dus het tankje voor de ruitersproeier vloeistof moest groter worden, want je kan onmogelijk verwachten dat een lease rijder zijn eigen vloeistoffen bijvuld. Luchtfilters moeten langer meegaan, zoals eigenlijk elk filter. Ik geloof dat de v90 uit het jaar kruik geen olie koeler had, alleen voor de automaat dacht ik. De nieuwe auto's hebben die eigenlijk standaard. Variabele klepbediening is eigenlijk nog best wel een bulky systeem.

Er is in de jaren best wel wat bijgekomen. Het moet vooral allemaal groter door hogere eisen aan acceleratie, lange onderhouds intervallen en lager verbruik .
Ruitenwisser tankje is onzin natuurlijk. Met xenon en led verlichting moet je koplampsproeiers hebben en die vreten vloeistof. Onmogelijk dat ik ooit 30k km haal met een tankje ruitenwisservloeistof...

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 19:58
Vandaag wezen kijken voor een eventuele opvolger van onze V50.
Proef gereden in een S80 T5.

Bij het bepalen van de inruilprijs heb ik wel even moeten slikken.
Ok Feit, de V50 2.4i Summum is uit 2004, 190K km's, automaat en 4 jaar geleden geïmporteerd vanuit België. Vrouwlief heeft er ook een deuk ingereden met inparkeren rechtsachter in het portier gedeelte. Schade is vast gesteld op ongeveer 1000 euro.
Inruilprijs 2500 euro....

Voor mij was het even slikken bij het horen van dit aanbod.

Wat is jullie mening? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Yamy_Daffy op 03-04-2018 22:15 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als het een S80 van 8-10k is, dan is 2500 met die schade niet gek. Maar is het een S80 van 15-20-25k dan is het wel erg zuinig. :+

Volvotips.com

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:17:
[...]

Ruitenwisser tankje is onzin natuurlijk. Met xenon en led verlichting moet je koplampsproeiers hebben en die vreten vloeistof. Onmogelijk dat ik ooit 30k km haal met een tankje ruitenwisservloeistof...
Sproeiers zijn niet verplicht. Ik heb ze niet (wel led). Maar alsnog gaat er elke paar weken vijf liter in...

• GAIAjohan
Reinier schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:38:
[...]

Sproeiers zijn niet verplicht. Ik heb ze niet (wel led). Maar alsnog gaat er elke paar weken vijf liter in...
Hoe hou jij dan in de winter je koplampen sneeuwvrij?
Volgens mij is het met LED inderdaad een verplichting omdat led de sneeuw niet altijd smelt. En een beetje verkeerd richten van licht is verblindend

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GAIAjohan schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:47:
[...]

Hoe hou jij dan in de winter je koplampen sneeuwvrij?
Volgens mij is het met LED inderdaad een verplichting omdat led de sneeuw niet altijd smelt. En een beetje verkeerd richten van licht is verblindend
Van tevoren alle verlichting schoonmaken/krabben zoals het hoort? Evenals het dak en motorkap.

• JaQ

JaQ

Yamy_Daffy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:12:
Vandaag wezen kijken voor een eventuele opvolger van onze V50.
Proef gereden in een S80 T5.

Bij het bepalen van de inruilprijs heb ik wel even moeten slikken.
Ok Feit, de V50 2.4i Summum is uit 2004, 190K km's, automaat en 4 jaar geleden geïmporteerd vanuit België. Vrouwlief heeft er ook een deuk ingereden met inparkeren rechtsachter in het portier gedeelte. Schade is vast gesteld op ongeveer 1000 euro.
Inruilprijs 2500 euro....

Voor mij was het even slikken bij het horen van dit aanbod.

Wat is jullie mening? :?
Ik heb net een v50 2.4i geartronic momentum uit 2004 met bijna alle additionele opties (in het ijsblauw met zwart sensatec ) op 160k km verkocht aan een particulier voor 5000. Die was wel bijna schadevrij. (Her en der wat kleine gebruiksschade)

[ Voor 4% gewijzigd door JaQ op 03-04-2018 23:35 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• GAIAjohan
PcDealer schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:16:
[...]

Van tevoren alle verlichting schoonmaken/krabben zoals het hoort? Evenals het dak en motorkap.
Dat lukt ook echt in een dikke sneeuwbui rijdt. Van te voren schoonmaken, daarna kom je in een sneeuwbui terecht. Net zo met je nummerplaat, als je die van te voren schoonmaakt raakt hij tijdens een rit in de sneeuw niet ondergesneeuwd.

Dat mijn kenteken en stadslicht hier na een sneeuwrit wit is, komt natuurlijk omdat ik thuis, waar het nog +3 was en regende mijn auto niet sneeuwvrij had gemaakt, omdat ik dat daar niet kon..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VYgusj2l.jpg

_O_

/Sarcasme

Even serieus, led-verlichting kan sneeuw niet met hitte wegwerken als het tijdens een rit op de auto komt.
Na een goede sneeuwbui is bij een halogeenset de sneeuw gesmolten voor de H7 lampjes. Maar niet voor het stadslicht om maar een voorbeeld te noemen.
Daarom is volgens mij een sproei-installatie verplicht bij led, omdat led niet warm genoeg wordt.
Hierdoor zou je tijdens een rit compleet besneeuwde koplampen kunnen krijgen, wat natuurlijk gevaarlijk is.

Er zijn al topics over
LED lampen + sneeuw = weinig zicht. Ideeën?

[ Voor 34% gewijzigd door GAIAjohan op 04-04-2018 00:08 ]

• nino_070
GAIAjohan schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:56:
[...]

Dat lukt ook echt in een dikke sneeuwbui rijdt. Van te voren schoonmaken, daarna kom je in een sneeuwbui terecht. Net zo met je nummerplaat, als je die van te voren schoonmaakt raakt hij tijdens een rit in de sneeuw niet ondergesneeuwd.

Dat mijn kenteken en stadslicht hier na een sneeuwrit wit is, komt natuurlijk omdat ik thuis, waar het nog +3 was en regende mijn auto niet sneeuwvrij had gemaakt, omdat ik dat daar niet kon..
[afbeelding]

_O_

/Sarcasme

Even serieus, led-verlichting kan sneeuw niet met hitte wegwerken als het tijdens een rit op de auto komt.
Na een goede sneeuwbui is bij een halogeenset de sneeuw gesmolten voor de H7 lampjes. Maar niet voor het stadslicht om maar een voorbeeld te noemen.
Daarom is volgens mij een sproei-installatie verplicht bij led, omdat led niet warm genoeg wordt.
Hierdoor zou je tijdens een rit compleet besneeuwde koplampen kunnen krijgen, wat natuurlijk gevaarlijk is.

Er zijn al topics over
LED lampen + sneeuw = weinig zicht. Ideeën?
Daarom hadden de Volvo's vroegah ruitenwissertjes op de koplampen _/-\o_
#nostalgie

• GAIAjohan
Ik vermoed dat Volvo's het alleen hadden omdat koplampreiniging verplicht was in Zweden.

Andere merken hadden dat best knullig en lelijk gedaan om aan Zweedse eisen te voldoen.. bv Peugeot plaatste sproeiers die heel erg uitstaken. Ik vond die wissers bij de daf66, sorry Volvo 66 mooi in de ronde koplampen zitten

• nino_070
GAIAjohan schreef op woensdag 4 april 2018 @ 00:37:
Ik vermoed dat Volvo's het alleen hadden omdat koplampreiniging verplicht was in Zweden.

Andere merken hadden dat best knullig en lelijk gedaan om aan Zweedse eisen te voldoen.. bv Peugeot plaatste sproeiers die heel erg uitstaken. Ik vond die wissers bij de daf66, sorry Volvo 66 mooi in de ronde koplampen zitten
Kan hier niks over vinden, heb je een bron? Ik heb een artikeltje gevonden in de autoweek (https://www.autoweek.nl/nieuws/afgestoft-koplampwissers/) en daar wordt gesuggereerd dat ze juist niet voor de sneeuw waren:
"Die truc paste Rolls-Royce toe bij de Camargue (foto 7), maar in plaats van een rubberen wisser monteerden de Britten een heus borsteltje. Ongetwijfeld erg handig tijdens een sneeuwbui."

Alhoewel ik me dan afvraag waar ze wel voor dienden. Regulier schoonmaken, tja dat kan ook gewoon na je rit...misschien een slordigheidje van Autoweek?

• GAIAjohan
nino_070 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 00:49:
[...]

Kan hier niks over vinden, heb je een bron? Ik heb een artikeltje gevonden in de autoweek (https://www.autoweek.nl/nieuws/afgestoft-koplampwissers/) en daar wordt gesuggereerd dat ze juist niet voor de sneeuw waren:
"Die truc paste Rolls-Royce toe bij de Camargue (foto 7), maar in plaats van een rubberen wisser monteerden de Britten een heus borsteltje. Ongetwijfeld erg handig tijdens een sneeuwbui."

Alhoewel ik me dan afvraag waar ze wel voor dienden. Regulier schoonmaken, tja dat kan ook gewoon na je rit...misschien een slordigheidje van Autoweek?
https://www.carlightblog....e-headlamp-washer-system/

Headlamp washers originated in Scandinavia. From 1972 up to the early 1990s, they were compulsory in Sweden and today almost all cars in the country are supplied with them – even if they have halogen headlamps.

Als je de Volvo 66 bedoelt moet ik even in mijn archief kijken, doe ik morgen..

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 04-04-2018 01:05 ]

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 19:58
Ja als ik dan snel reken.

1000 omdat deze meer rijervaring heeft
1000 vanwege schade.
En de garage wil ook uiteraard wat verdienen.

Dan lijkt het al minder pijnlijk.
JaQ schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:29:
[...]

Ik heb net een v50 2.4i geartronic momentum uit 2004 met bijna alle additionele opties (in het ijsblauw met zwart sensatec ) op 160k km verkocht aan een particulier voor 5000. Die was wel bijna schadevrij. (Her en der wat kleine gebruiksschade)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Pagina: 1 ... 69 ... 140 Laatste