Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

Yucon

*broem*

@FireBladeX Ik heb me laten foppen door de sig van die TS. Hij had blijkbaar toen nog een S60, en nu een V50. Jammer :{

Overigens is het niet het leukste klusje, maar met een how-to bij de hand is zo'n dashboard best goed zelf uit te bouwen.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:40
Cocytus schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:14:

Waarom koop je overigens XL banden voor een C30 van 1300kg? Zo maak je het jezelf ook niet makkelijk.
Zijn de aanbevolen banden volgens het boekje
205/50/17 93W XL
Heb zelf snelheidsrating V gekocht..
Winter is 205/55/16 91H - geen xl

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Yucon

Yucon

*broem*

FireBladeX schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Ik ga wel voor de beste banden
Waarom koop je dan 4 season banden? O-)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

FireBladeX schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Ik ga wel voor de beste banden: Michelin CROSSCLIMATE+ XL 93W MI205/50W17CROSCLPXL
+ montage + balanceren + ventileren + uitlijnen + verwijderingsbijdrage. Het was geen exact 1000 euro maar meer 800 euro. Ik vind afronden wel zo gemakkelijk :9.

Bedankt voor je link, alleen zie ik niet om welke model het gaat (een S60) en ik weet niet of de S60 gelijk is aan de C30/V50? Als het achter dashboard kastje zit, dan wordt het al betaalbaarder. Ik zal even ook langs de Turk gaan voordat ik langsga bij de dealer. Kijken of zij dit ook doen willen doen.

[afbeelding] :'( is toch wat anders dan alleen dashboardkastje
Dat is raar, ik heb voor mijn Crossclimates (ook 17-inch) 500 betaald inclusief montage, en dat was al niet de cheapste. :P

Iets zegt me dat je getild wordt door het bedrijf waar je tot nu toe elke keer heen ging. :X

Volvotips.com

• GAIAjohan
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:26:
[...]

Dat is raar, ik heb voor mijn Crossclimates (ook 17-inch) 500 betaald inclusief montage, en dat was al niet de cheapste. :P

Iets zegt me dat je getild wordt door het bedrijf waar je tot nu toe elke keer heen ging. :X
205/50/17 is wel een verdraaid dure maat.. 225/45/17 is een stuk goedkoper

Dit is de goedkoopste Crossclimate in de juiste maat en juiste draagvermogen.
https://bandenjager.nl/me...plus/mi205-50w17crosclpxl

Ruim €140 per stuk zonder montage..

Ik heb zomerbanden ook in die maat, maar die kosten €85 / stuk. Bv Goodyear of Vredestein

Winterbanden heb ik 205/55/16 wat een veel goedkopere maat is..

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 06-01-2018 18:35 ]

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:43
Ja de banden waren erg duur. Ik stond ook verbaast te kijken maar zag dat de prijzen enorm hoog waren vergeleken met de kleinere of dunnere banden. Geld besteed aan banden vind ik ook niet erg, los dat het een hoog bedrag is. Het is meer de optelsom die pijn doet. Airco probleem is gewoon heel vervelend en moet worden opgelost. Maar ik begrijp wel dat ik weg moet blijven bij de dealer dus die advies zal ik ten harte nemen en de afspraak annuleren.

Mogelijk had ik zelf wel eraan gewaagd maar zonder mijn vader of oom in de buurt (beide ex-monteurs) durf ik het zelf niet aan. Ik kan nogal eens lomp of onhandig zijn (bijv. plastic rustig eraf trekken en dat ik dan het plastic afbreek).

[ Voor 21% gewijzigd door FireBladeX op 06-01-2018 18:39 ]

• GAIAjohan
Yucon schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:23:
[...]

Waarom koop je dan 4 season banden? O-)
Omdat de Michelin Crossclimate en de Goodyear vector in het droog en nat nauwelijks onderdoen voor zomerbanden en op sneeuw de winterbanden bijna kunnen evenaren (vooral de Goodyear).
En wisselen dus niet nodig is, wat geld/opslag/tijd kost

Bovendien presteren ze altijd beter dan waar de meeste mensen op rijden.
Oh ja:
http://www.tyrereviews.co...-All-Season-Tyre-Test.htm

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:48:
[...]

Omdat de Michelin Crossclimate en de Goodyear vector in het droog en nat nauwelijks onderdoen voor zomerbanden en op sneeuw de winterbanden bijna kunnen evenaren (vooral de Goodyear).
En wisselen dus niet nodig is, wat geld/opslag/tijd kost

Bovendien presteren ze altijd beter dan waar de meeste mensen op rijden.
Oh ja:
http://www.tyrereviews.co...-All-Season-Tyre-Test.htm
offtopic:
we gaan helemaal off-topic nu maar mijn quattracs 5 komen ook leuk mee

Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2
Hier verder lijkt me ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• GAIAjohan
franssie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:57:
[...]

offtopic:
we gaan helemaal off-topic nu maar mijn quattracs 5 komen ook leuk mee

Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2
Hier verder lijkt me ;)
Het ging er mij vooral om dat er bepaalde anti-allseason figuren rondlopen op het internet die altijd aankomen met:
"Ja, maar de Continental CPC6 remt 2 meter korter, en in de sneeuw remt de Continental TS860 4m sneller, dus is een allseason kudt!"

En dan rijdt er iemand op Bridgestone Turanza's die bv 4m langer over het remmen doen en daar is dan niks mis mee, want geen allseason..

En iemand die dan in de winter op Kumho wintercraft rijdt, die veel slechter zijn dan de Goodyear Vector4, is 'prima' bezig..

Laat staan Chinese meuk die 20m later pas stil staan in het nat..

Leuk dat in de zomer een paar mensen iets sneller kunnen stil staan, net als in de winter, maar 90% laat je achter je omdat die met Jinyu of zo rondrijden of in de winter op zomerbanden rijden...

Als het kan zou ik twee sets hebben, heb ik ook, maar ik snap heel goed dat iemand gedurende het hele jaar goede resultaten wil zonder moeilijk te doen over wissels etc.

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 06-01-2018 19:07 ]

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 10:50
franssie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:47:
@Arthur maar de auto past nog wel in het vak? Bij mijn V70 merk ik al vaak dat het krap is, en de V90 is toch echt een slag groter (iig langer).
Het heeft me nog geen problemen opgeleverd, maar je vult qua lengte een gemiddeld parkeervak wel aardig op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sxOUXxZOhjy7ZwkpaqvQQAC1/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Arthur op 06-01-2018 19:37 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Yucon

Yucon

*broem*

FireBladeX schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:38:
Ik kan nogal eens lomp of onhandig zijn (bijv. plastic rustig eraf trekken en dat ik dan het plastic afbreek).
Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Volvo heeft een handige site waar heel duidelijk staat hoe je een en ander los kunt maken. Het gaat dan in het jasje van accessoireinbouw maar de roostertjes en dergelijke zijn natuurlijk hetzelfde: http://accessories.volvoc...ll/all/default/C30%202007

Hier zie je dus precies waar de clipjes achter de paneeltjes zitten en welke beweging je moet maken om ze los te maken. Dat maakt de kans op schade een stuk kleiner. En mocht er een paneeltje kapot gaan heb je voor 2 tientjes op de sloop een andere.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:47:
@Arthur maar de auto past nog wel in het vak? Bij mijn V70 merk ik al vaak dat het krap is, en de V90 is toch echt een slag groter (iig langer).
De V90 is maar 8cm langer en niet breder.
FireBladeX schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:40:
Achja? Als ik daarna maar fijn kan doorrijden toch? Hahahaha. Dat was niet slim gedacht. Want laatst hield ik de sleutel niet goed vast waardoor de auto en niet aansloeg. Vervolgens tweede poging, auto start. Gues what? Interieurverwarmer / blazer / blower werkt niet meer. Ruiten beslaan en aan de kant, vervolgens de weg vervolgen met de raam open. Nu komt het toch weer op neer dat ik naar de dealer moet om blower / ventilator te vervangen. Jaja kosten van 1000 euro.
Klinkt alsof ECC de weg kwijt is. Heb je al eens een calibratie van de klepjes gedaan(moet met de PC) en is de airco wel vol/op druk?

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:41 ]

• GAIAjohan
Cocytus schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:58:
[...]

Ja, kwam ik ook net achter. 205/50/17 is ook verrekte veel duurder dan 225/45/17, terwijl het in feite dezelfde maat is (omtrek nagenoeg identiek).
Klopt. 225/45/17 schijnt ook te passen.. al is dat niet 100% zeker.. vóór schijnt oké te zijn met uitslagbegrenzing, achter is uitkijken aan de buitenkant geloof ik..

En je zit natuurlijk met de velg.. past 225 daar wel op ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 07-01-2018 11:18 ]

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Wok schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:22:
X-Post uit '[DIY] Het auto klussen & vragen topic'...

Zo, vandaag begonnen met het vervangen van de distributieriem, span- en looprollen, waterpomp, multiriem en een paar gare waterslangen.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vullen met water... *drup*, *drup*, *drup*..... Godverdegodver.... lekt-ie bij de (nieuwe) waterpomp :( Waterpomp nu maar teruggeplaatst met een laag vloeibare pakking tussen de pasvlakken van de papieren pakking. Nu maar even overnight laten drogen/uitharden en hopen dat-ie morgen niet weer gaat lekken...
Dan ben je beter afgekomen dan ik :'(.
Lang verhaal kort:
Zelf distributie wisselen, alles lijkt goed te gaan, alles weer in elkaar, na 4 keer gecontroleerd te hebben of die echt op tijd staat. Starten -> lopen echter op 3 cilinders, geen compressie meer op een van de cilinders :X.
Uiteindelijk hele kop er af gehad, niks kunnen vinden, provisorische lek test op kleppen, lijkt allemaal nog goed te zijn. Alles maar weer in elkaar gezet met nieuwe koppakking etc, maar helaas nog steeds geen compressie.
Naar de garage brengen was hij niet meer waard dus maar verpatst voor sloopprijs...

Omdat er snel iets anders moest komen voor een beperkt budget, ben ik overgelopen naar de andere Zweed. Een mooie brandweer rode Saab 900 2.0i op LPG. Dus op de 144 na geen Volvo meer voor mij.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40

Wok

Dakloos...

@Minneyar Sund... :'(

Blijkbaar toch een tandje gemist of een scheurtje in de cilinderkop :?

Scheelt bij een 960/90 wel dat het blok in de lengte ligt en je overal gewoon goed bij kunt...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja is idd zonde, was verder nog een prima auto. Het meest vervelende is nog dat we er niet achter zijn gekomen wat nu precies de oorzaak was.

Het wisselen zelf en de ruimte die je had viel mij eigenlijk alles mee.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Wok schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:27:
@Minneyar Sund... :'(

Blijkbaar toch een tandje gemist of een scheurtje in de cilinderkop :?

Scheelt bij een 960/90 wel dat het blok in de lengte ligt en je overal gewoon goed bij kunt...
Mijn oude 940 was de fijnste auto die ik heb gehad om aan te sleutelen :D Superveel ruimte overal (en natuurlijk supersimpel door de techniek uit de tijd van Jezus :P)

Vaak bu'j te bang!

• Wok

Wok

Dakloos...

@-tom-562 Een 940 is inderdaad helemaal geniaal om aan te sleutelen _O_

Mijn V90 op zich ook nog wel, alleen die achteras is ronduit k*t :X Prima als alles nieuw is, maar owee als je zaken moet vervangen... Schokdempers €400 per stuk, 4826 verschillende rubbers en bussen waarvan de helft niet meer leverbaar is, of alleen als vage Chinese aftermarket kwaliteitsrotzooi, etc... :X

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je kan 'm ook ombouwen naar een "normaal" systeem he. :P Er zijn kant en klare kits voor. :P

Volvotips.com

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:02

Whaam

Meer beter

Dit topic heeft me enorm geholpen bij de aankoop van mijn "nieuwe" volvo, een V50 uit 2006. Nog nooit zo'n fijne wagen gereden, hiervoor eigenlijk altijd Franse auto's gehad. Volvo was al wel een lange tijd een wens, en sinds een week of vier is het nu dan zover :D Bedankt voor alle tips en info!

Eén punt waar ik me zorgen over maak is dat er, als ik de auto op het contact zet, een alarm-piep afgaat. 11 korte piepjes, ergens bij het dashboard vandaan. Het zijn geen "gewone" waarschuwingstonen, die zijn zachter. Ook de parkeersensor klinkt anders. Er zijn geen meldingen in de boordcomputer, geen meldingen in het display, er branden geen waarschuwingslampjes... mijn originele handleiding maakt geen melding van deze toon en via Google kan ik eingelijk ook geen info over soortgelijke problemen vinden. Uiteraard vertoonde de V50 dit niet tijdens de proefrit... en zonder garantie gekocht :')

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Verwijderd

Heb je een Parrot?

• Whaam

Whaam

Meer beter

Holy shit. Dat kan :o Ik geloof dat er wel zoiets inzit inderdaad! Ik ga even kijken :')

• franssie

franssie

Save the albatross

Als ik dit mag geloven moet je toch even bij de verkoper langs, garantie of niet want dan heeft ie je een incompleet systeem verkocht. https://community.parrot....-annoying-beeps/td-p/9011

edit:// misschien heeft ie de headset nog wel ergens liggen

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 08-01-2018 19:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Yucon

Yucon

*broem*

Dat hoeft niet, dit gebeurt ook als je schermpje los zit. Het stekkertje aan de achterkant van het schermpje is nogal kwetsbaar voor losse contactjes.

• Wok

Wok

Dakloos...

Bart-Willem schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:35:
Je kan 'm ook ombouwen naar een "normaal" systeem he. :P Er zijn kant en klare kits voor. :P
Je bedoelt ombouwen naar starre as?

• Whaam

Whaam

Meer beter

Yucon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:57:
Dat hoeft niet, dit gebeurt ook als je schermpje los zit. Het stekkertje aan de achterkant van het schermpje is nogal kwetsbaar voor losse contactjes.
Hmm, ik heb een microfoonje naast de achteruitkijkspiegel, dus een parrot zou kunnen. Maar waar die dan zou moeten zitten? Geen idee... Bluetooth op m'n telefoon vindt ook geen netwerk in de auto. Ik heb geen grote groene en/of rode knoppen, of iets dat op een parrot schermpje lijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Whaam op 08-01-2018 21:55 ]

Verwijderd

Geen idee - ik kwam Parrot op Google als oorzaak tegen bij iemand die exact hetzelfde als jij had. ;)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:47

kraats

Ik rol

Wok schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:28:
ik denk dat B-W de ombouw naar gewone veren en schokbrekers bedoelt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wok schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:28:
[...]

Nee, de bladveermeuk weg en normale schokdempers eronder icm normale veren. Het wordt dan meer een 850-alike achteras. :P

Volvotips.com

• Whaam

Whaam

Meer beter

Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:03:
Geen idee - ik kwam Parrot op Google als oorzaak tegen bij iemand die exact hetzelfde als jij had. ;)
Nice :P heb je betere Google skills dan ik. Nadat jij me erop wees herinnerde ik me dat ik een zelfde soort geluid twee auto's geleden ook wel eens hoorde... D'oh.

Maar ja, nu dat ding nog lokaliseren.

• franssie

franssie

Save the albatross

Whaam schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:53:
<>Maar waar die dan zou moeten zitten? <>
Parrot is typisch een aftermarket systeem dat achter je radio geplaatst wordt. zie ook https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=789802

Ding kan dus overal zitten maar vanachter je radio zou je de kabels moeten kunnen vinden. Moet je alleen even kijken hoe dat bij jouw volvo zit.

• Whaam

Whaam

Meer beter

franssie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:00:
[...]

Parrot is typisch een aftermarket systeem dat achter je radio geplaatst wordt. zie ook https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=789802

Ding kan dus overal zitten maar vanachter je radio zou je de kabels moeten kunnen vinden. Moet je alleen even kijken hoe dat bij jouw volvo zit.
Top, thanks. Ik ga kijken. :)

Verwijderd

Ik heb sinds kort een lichte fluittoon bij 120 km/h in de auto (V60) aan de rechterkant. Van de week toen mijn vrouw reed eens goed gaan luisteren en het lijkt in het midden van de rechterstijl van de voorruit te komen. Optisch kan ik aan de buitenkant niets vreemds eraan zien. Iemand die zou weten wat het probleem zou kunnen zijn?

• jadjong
  • Niet online
Aan de buitenkant zit een plastic strip, druk die eens goed vast.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:41
Moet dit jaar een nieuwe leaseauto uitzoeken (huidige moet er uit) en had even navraag gedaan bij Van Roosmalen of ze al wat meer informatie hebben over de nieuwe V40. Deze wordt pas in de loop van 2019 verwacht helaas. Dus dat is geen optie. Ga nu ook niet meer de huidige nemen, aangezien ik er weer 4 jaar in moet rijden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:06
Rivanov schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:25:
Moet dit jaar een nieuwe leaseauto uitzoeken (huidige moet er uit) en had even navraag gedaan bij Van Roosmalen of ze al wat meer informatie hebben over de nieuwe V40. Deze wordt pas in de loop van 2019 verwacht helaas. Dus dat is geen optie. Ga nu ook niet meer de huidige nemen, aangezien ik er weer 4 jaar in moet rijden.
Is de nieuwe Volvo XC40 geen optie? Best mooi ding :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:41
PdeBie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Is de nieuwe Volvo XC40 geen optie? Best mooi ding :)
Valt helaas buiten m'n leasebudget. (zit rond € 750 / € 800 waarschijnlijk.. exacte details krijg ik binnenkort)
Directlease geeft o.b.v. 48 maanden / 35.000 pj al € 840,- per maand (excl. brandstof) voor standaard D3 Momentum. Diesel en handgeschakeld.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• PdeBie
Mja, dan blijft alleen het huidige model V40 over (wat absoluut geen verkeerde auto is) of toch een ander merk.

Zo'n V40 Business Sport uitvoering is tegenwoordig best leuk aangekleed. Alleen wel 22% bijtelling.

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 09-01-2018 14:51 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:51:
Mja, dan blijft alleen het huidige model V40 over (wat absoluut geen verkeerde auto is) of toch een ander merk.

Zo'n V40 Business Sport uitvoering is tegenwoordig best leuk aangekleed. Alleen wel 22% bijtelling.
Maar dan wel weer heel voordelig te rijden met een D4 (=190pk) :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-01 15:36
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:43:
Ik heb sinds kort een lichte fluittoon bij 120 km/h in de auto (V60) aan de rechterkant. Van de week toen mijn vrouw reed eens goed gaan luisteren en het lijkt in het midden van de rechterstijl van de voorruit te komen. Optisch kan ik aan de buitenkant niets vreemds eraan zien. Iemand die zou weten wat het probleem zou kunnen zijn?
Zit het raam ook goed dicht? Had het zelf laatst met een XC90 (bj 2015) en toen samen een rondje gereden met chef werkplaats en hij doet het laatste mm dicht van het raam en de fluittoon was weg 8)7
Dacht serieus dat ik een vogel aan het martelen was onder de motorkop :+

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 09-01-2018 15:05 ]

Gamertag: timmie271

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Gister mijn v50 weggebracht voor onderhoud, maar na het olie verversen belde de garage op met de mededeling dat ze afraden om er nog meer geld in te steken..
Kennelijk zat er ijzervijlsel in de olie en de nokkenas was beschadigd. Ik denk dat ik er maar gewoon zo lang mogelijk mee door rij totdat het zaakje omvalt en ondertussen braaf autotrader in de gaten houden :/

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• franssie

franssie

Save the albatross

@Arjan - ik heb even je post historie in dit topic erbij gepakt en wat een ellende met dat blok weer. Succes met het zoeken van een opvolger!

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 09-01-2018 15:27 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@franssie De opvolger is nog wel een lastige. Ik had op spritmonitor alles braaf bijgehouden en dan kun je wel gaan klagen over de kosten/problemen van het blok, maar omdat hij zuinig is, kun je best wat geld opzij leggen voor onderhoud.

Ik heb 'm nog geen 3 jaar (bijna) maar met 100.000km en 21k aan kosten (alles, aankoop, verzekering brandstof etc) heb ik voor € 0.21/km gereden.

Ik zou eigenlijk niet weten met welke andere (luxe) auto ik dat voor elkaar ga krijgen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• franssie

franssie

Save the albatross

@Jasper dat is natuurlijk ook zo. Misschien gewoon weer een V70 met een 2.0D ipv 1.6? Die zal niet zo heel veel meer verbruiken denk ik en schijnt wel betrouwbaarder te zijn. net wel even gekeken en die zijn best wel wat duurder dan de 1.6 lijkt het. Blijft een mooi model die V50 en als het verder bevalt, waarom niet.

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jazzy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:57:
Grappig dat je mij noemt. :) Inmiddels weet ik meer van ons AWD systeem dan me lief is, sinds drie dagen heb ik zelf ook geen aandrijving op de achterwielen meer namelijk. Een veel voorkomend probleem is een issue met de haakse overbrenging (Engels: bevel gear of angle gear), dat is de plek waar de aftakking wordt gemaakt die de as richting het achterdifferentiëel aandrijft. Een bus die over twee assen schuift kan stuk gaan waardoor er geen verbinding meer is.

Het gaat om onderdeel 20 op deze tekening:
[afbeelding]

Als je een beetje rond zoekt op XC90 en bevel gear of angle gear dan vind je genoeg informatie. Er kunnen nog andere oorzaken zijn, maar dit is in ieder geval de meest voorkomende.
Was dit bij jouw v70R ook het issue? Daarnaast vraag ik mij dan af, waarom geeft de boordcomputer dan geen melding?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
ik heb mijn V60 afgelopen week weg gebracht en opgehaald voor een beurt en nu is er volgens mij iets veranderd met de portiersluiting.... Ik zit de komende 1,5 week in het buitenland dus even langs bij de dealer is geen optie.

- Als ik mijn motor uitzet, uitstap en de bestuurdersportier sluit dan zit mijn auto op slot. Ik kan de pasagiersportieren en achterklep alleen open krijgen door de auto op mijn afstandsbediening te ontrgrendelen.
- Ik heb in MyCar zitten zoeken naar instellingen, maar de enige opties die ik daar kan selecteren hebben betrekking op open/sluiten tijdens tijden.

Iemand een idee hoe ik dit weer terug kan draaien? het is namelijk nogal irritant dat je niet even snel iets van de achterbank kan halen na het uitstappen.

• jadjong
  • Niet online
Als je automatisch vergrendelen bij wegrijden hebt ingesteld is dit de normale gang van zaken. Als je stopt met alle deuren op slot blijven ze op slot tot ze van binnen geopend worden. Het openen van een bestuurdersportier zorgt er niet voor dat alle andere deuren ook van het slot gaan. Als dat vroeger anders ging was het toen stuk en is het nu 'gemaakt' :P Ik vind het ook niet de meest briljante functie.

• franssie

franssie

Save the albatross

@zarath28 dat heb ik bij mijn V70 zelf zo ingesteld dacht ik, mijn vriendin is er even mee weg dus ik kan het niet nakijken. Mijn instellingen zijn: 1x open op de remote: alleen het bestuurdersportier open, een tweede maal klikken alles open (ik rij meestal alleen en heb geen behoefte aan mensen die mee instappen).

Wat ik mezelf heb aangeleerd is om bij het parkeren na de handrem gelijk de alles open knop in te drukken in mijn portier, dat moet er bij jou vast ook wel zitten? Ik dacht dat als je de instelling zo zet dat bij open klikken op de remote alle deuren kiest, dan bij openen van één deur wel alles open ging.

Maar het is 'by design' tegen car-jacking zo gemaakt en ik ben er blij mee, al is het soms inderdaad lastig als ik vergeet te ontgrendelen.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:39

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Falcon schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Was dit bij jouw v70R ook het issue? Daarnaast vraag ik mij dan af, waarom geeft de boordcomputer dan geen melding?
Omdat er voor de boordcomputer geen fout valt vast te stellen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik denk dan dat het automatisch vergrendelen eerst niet aan stond en dat ze dat tijdens de beurt hebben aangezet, met als bijvangst het huidige gedrag. Het klinkt inderdaad wel logisch tijdens het rijden, maar in mijn vorige auto (BMW) gingen ook alle portieren op slot na het rollen van de wielen, maar zorgde het van binnenuit open doen van de bestuurdersportier ervoor dat alle deuren weer open gingen (wat in mijn ogen logischer is).

Maar ik zal eens kijken of het gedrag inderdaad weg is als ik de automatische vergrendeling bij wegrijden uitzet. Als dat zo is weet ik ieder geval waar het vandaan komt :-)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

franssie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:22:
Ik dacht dat als je de instelling zo zet dat bij open klikken op de remote alle deuren kiest, dan bij openen van één deur wel alles open ging.
Nope, die kwestie komt hier zo'n beetje 1x per kwartaal langs of zo? :P

Enige manier waarop je wel automatisch vergrendelen kan gebruiken, maar toch zonder knopjes in te drukken na het uitstappen andere portieren kan openen is wanneer je keyless entry hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:19

backupdevice

No Risk , Full Push

backupdevice schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:28:
Oh boy, dealer meldde gisteren dat 11 Jan mijn nieuwe V90 T5 Inscription af te halen is.

Nog twee weken in de V70T4 afzien ;)
oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy oh boy *O* <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/20wkKWYbepauEsY1SorRkRVI/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kLTdIXc2DvfQGd0TrTZ58lfc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EExZfESpzyvRWeCs6lQZGB9R/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 11-01-2018 12:48 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nice! d:)b

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PdeBie
Op de kleine wieltjes na (heb je grotere 'zomer wielen'?) mooi! :)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

PdeBie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:11:
Op de kleine wieltjes na (heb je grotere 'zomer wielen'?) mooi! :)
Nee geen grotere zomerwielen.

Bewuste keuze . Ik heb proef gereden met 20" wielen en de 18". Het verschil tussen beide wielen qua geluid en comfort is zo groot dat de keuze voor de 18" snel gemaakt was.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@backupdevice Mooie auto! Goede kleur/interieur combinatie. Dat hout is erg fraai. Vind enkel het stuur wat "simpel" met glad leer.

• Yucon

Yucon

*broem*

Is dat al klein tegenwoordig :?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Ik dacht hetzelfde _O- Verschil in bandenprijs zal ook wel flink zijn :P

Vaak bu'j te bang!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Dacht al dat het aan mij lag :p Groter dan dit hoeft wmb echt niet.
J0YR1D3R schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:57:
@backupdevice Mooie auto! Goede kleur/interieur combinatie. Dat hout is erg fraai. Vind enkel het stuur wat "simpel" met glad leer.
Sowieso vind ik die stuurtje van Volvo niet echt geweldig. Lijkt net het enige waarop ze hebben bezuinigd :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 12:13

Flappiewappie

Hier nog meer

Paar vraagjes voor de Volvo kenners; ik heb sinds 3 weken een V40 D2 uit 2013 (120k op de teller). Ik heb hem voor aankoop laten keuren maar toch (Excuses voor de bewoording maar probeer het zo goed mogelijk te omschrijven);

Stationair voel ik een lichte trilling in de auto; is dit normaal?
Als ik wissel van baan heb ik het gevoel dat de wielen "gaan lopen" je gaat naar links maar je komt in spoorvorming en je voelt dat in het stuur terug.
Bij hardere audio volumes lichte resonantie in de deur rechts.
Keuze voor onderhoud; dealer onderhouden of toch naar een externe garage. Voor een 120k beurt vraagt de lokale volvo dealer zeg 600 euro. Een lokale garage doet t vanaf een eurotje of 150.

Hebben jullie een mening over bovenstaande?

Hier staat wat

• J0YR1D3R
  • Niet online
mystic schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Sowieso vind ik die stuurtje van Volvo niet echt geweldig. Lijkt net het enige waarop ze hebben bezuinigd :p
Vind er op zich weinig mis mee, maar het oogt gewoon kaal en simpel. Waarschijnlijk komt dat doordat het onderste stuk dicht is en ik dit soort sturen gewend ben:

Afbeeldingslocatie: https://s2.glbimg.com/Yie4YFnSauzE5Q_I0tiQn6p0k1o=/620x413/e.glbimg.com/og/ed/f/original/2017/04/04/205042_the_new_volvo_xc60.jpg

(XC60 R-Design 2018)

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Flappiewappie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:23:
Paar vraagjes voor de Volvo kenners; ik heb sinds 3 weken een V40 D2 uit 2013 (120k op de teller). Ik heb hem voor aankoop laten keuren maar toch (Excuses voor de bewoording maar probeer het zo goed mogelijk te omschrijven);

Als ik wissel van baan heb ik het gevoel dat de wielen "gaan lopen" je gaat naar links maar je komt in spoorvorming en je voelt dat in het stuur terug.
Heb je het probleem ook als je je knipperlicht gebruikt bij t baan wisselen? Als ik m'n knipper niet gebruik grijpt de lane assist ook in tijdens t wisselen ;)

• PdeBie
Voor zo'n grote auto vind ik van wel. Mag best een tikkie groter :+

• Yucon

Yucon

*broem*

Keuze voor onderhoud; dealer onderhouden of toch naar een externe garage. Voor een 120k beurt vraagt de lokale volvo dealer zeg 600 euro. Een lokale garage doet t vanaf een eurotje of 150.

Weet je of de dealer de distributie misschien mee vervangt?

Dit is wel een handig linkje: http://serviceprice-nl.ma...net/CarSelector?market=nl

Al kan ik die 600 niet goed plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 11-01-2018 14:56 ]

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

J0YR1D3R schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:41:
[...]

Vind er op zich weinig mis mee, maar het oogt gewoon kaal en simpel. Waarschijnlijk komt dat doordat het onderste stuk dicht is en ik dit soort sturen gewend ben:

[afbeelding]

(XC60 R-Design 2018)
Simpel is niets mis mee, maar dit is wmb té simpel en kaal. Jouw voorbeeld vind ik dan wél weer netjes. Gewoon net iets meer moeite in gestoken. Ik ben alleen geen fan van die glimmende zwarte knoppen, maar soit.

* mystic vind het stuurwiel gewoon belangrijk :p dat is toch het deel wat je constant vasthoud :+

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

-tom-562 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Ik dacht hetzelfde _O- Verschil in bandenprijs zal ook wel flink zijn :P
Geen idee. Zoals ik al zei was het rijcomfort velen malen beter met de 18". Wat ik wel weet is dat als je de 2" wilt rijden de luchtvering wel geadviseerd wordt.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24

Ik heb 4 jaar in een V40 D2 uit 2013 gereden, was lease dus wat betreft onderhoud kan ik er weinig over zeggen, maar twee andere punten;
Trilling bij stationair komt mij niet bekend voor. Als dit al aanwezig was heb ik het nooit gemerkt..

Resonantie in de deur bij iets hogere volumes is een bekend probleem bij de V40. Er zijn rijders waarvan er wat dingen veranderd zijn (nieuw deurpaneel, deurisolatie oid), maar volgens mij wordt er algemeen vanuit Volvo niets mee gedaan. Als je dat opgelost wil hebben zal je zelf aan de slag moeten, of een bedrijf zoeken dat het voor je wil doen..

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

backupdevice schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:47:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie bak hoor. Komt hier misschien ook nog wel eens op de oprit.
Ik vind het jammer dat Volvo van zijn 'zwevende' middenconsole zoals in de V70 is afgestapt. Ik vind dat nog steeds heel mooi en was ook echt typisch Volvo.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

J0YR1D3R schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:41:
[...]

[afbeelding]

(XC60 R-Design 2018)
Met die knopjes rechts kan je het gehele multimedia gebeuren aansturen cq het touchscreen alleen als licht gebruiken indien alles is ingesteld.

En die simpelheid is toch de reden waarom we Volvo willen :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
@backupdevice het gaat mij niet om de knopjes in dit geval. Volvo is ook zo'n beetje het enige merk waar de integratie van de stuurwielbediening en het touchscreen (goed) werkt. Bij de V40 uit 2014 werkte dit ook, op de Octavia die ik nu heb zijn het duidelijk 2 gescheiden systemen.
Het simpele zit in dit geval meer in het ontbreken van bijvoorbeeld geperforeerd leer of afwerking onderin het midden.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

J0YR1D3R schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:55:
@backupdevice het gaat mij niet om de knopjes in dit geval. Volvo is ook zo'n beetje het enige merk waar de integratie van de stuurwielbediening en het touchscreen (goed) werkt. Bij de V40 uit 2014 werkte dit ook, op de Octavia die ik nu heb zijn het duidelijk 2 gescheiden systemen.
Het simpele zit in dit geval meer in het ontbreken van bijvoorbeeld geperforeerd leer of afwerking onderin het midden.
Ja daar heb je wel gelijk in. Wat mij bijstaat is dat ik wel een wat luxere stuurwiel kon nemen maar dan moet ik meteen flippers nemen .

Maar ja, Morgen een rit van 300KM , eens kijken hoe die T5 rijdt.

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 11-01-2018 16:38 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
@backupdevice Het steekt gewoon een beetje "af" tegen de dikke stoelen en het fraaie hout :) Want verder kan ik er alleen maar jaloers op zijn ;)

Verwijderd

timmie271 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Zit het raam ook goed dicht? Had het zelf laatst met een XC90 (bj 2015) en toen samen een rondje gereden met chef werkplaats en hij doet het laatste mm dicht van het raam en de fluittoon was weg 8)7
Dacht serieus dat ik een vogel aan het martelen was onder de motorkop :+
Denk ik gevonden. De strip waar het chroom ook op zit zat ter hoogte van de rechterspiegel beetje los, helemaal onderin. Klikte gewoon weer vast. Nu eens luisteren als de vrouw weer eens achter het stuur zit.

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:09:
[...]

Denk ik gevonden. De strip waar het chroom ook op zit zat ter hoogte van de rechterspiegel beetje los, helemaal onderin. Klikte gewoon weer vast. Nu eens luisteren als de vrouw weer eens achter het stuur zit.
Had @jadjong toch gelijk ;)

• franssie

franssie

Save the albatross

Deze reactie nog geen half uur nadat je de vraag stelde:
jadjong schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:11:
Aan de buitenkant zit een plastic strip, druk die eens goed vast.

Verwijderd

franssie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:36:
[...]

Deze reactie nog geen half uur nadat je de vraag stelde:

[...]
Hahaha, helemaal overheen gelezen. Stom van me. 8)7

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wok schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:28:
@-tom-562 Een 940 is inderdaad helemaal geniaal om aan te sleutelen _O_

Mijn V90 op zich ook nog wel, alleen die achteras is ronduit k*t :X Prima als alles nieuw is, maar owee als je zaken moet vervangen... Schokdempers €400 per stuk, 4826 verschillende rubbers en bussen waarvan de helft niet meer leverbaar is, of alleen als vage Chinese aftermarket kwaliteitsrotzooi, etc... :X
Het probleem waren niet de nivomat schokdempers maar de te complexe onafhankelijke ophanging die te zwak is en de schokdempers te zwaar belast en ze gingen doorhangen en vooral lekken.

Heb namelijk zelf op mijn Volvo 740 Station Turbo van 1990 sinds een jaar nivomats liggen van een late 940 Turbo sedan. Dat was een optie, nivomats icm starre achteras in laatste 1 of 2 modeljaren, 1995/1996~1997. Ik wil niet meer anders. Geen gezeik meer met doorhangen bij overbelading. Hulpveren zijn verleden tijd.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Audione0

Strijdt der titanen

backupdevice schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:47:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar is zo'n grote bak nou voor nodig :9~ ?? Met een Fiat panda 0.8 eco kom je ook gewoon op een zakenrelatie aan hur :X

Morgen mag ik mijn Volvo C30 D2 R-design op gooaan halen, loop nu al heel de dag te stuiteren van ongeduld.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 15:00
Whaam schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:07:
Dit topic heeft me enorm geholpen bij de aankoop van mijn "nieuwe" volvo, een V50 uit 2006. Nog nooit zo'n fijne wagen gereden, hiervoor eigenlijk altijd Franse auto's gehad. Volvo was al wel een lange tijd een wens, en sinds een week of vier is het nu dan zover :D Bedankt voor alle tips en info!

Eén punt waar ik me zorgen over maak is dat er, als ik de auto op het contact zet, een alarm-piep afgaat. 11 korte piepjes, ergens bij het dashboard vandaan. Het zijn geen "gewone" waarschuwingstonen, die zijn zachter. Ook de parkeersensor klinkt anders. Er zijn geen meldingen in de boordcomputer, geen meldingen in het display, er branden geen waarschuwingslampjes... mijn originele handleiding maakt geen melding van deze toon en via Google kan ik eingelijk ook geen info over soortgelijke problemen vinden. Uiteraard vertoonde de V50 dit niet tijdens de proefrit... en zonder garantie gekocht :')

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Wat als je eerst de gordel om doet en dan de motor pas start?

Aap!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-01 21:09
Tankiej schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:15:
Resonantie in de deur bij iets hogere volumes is een bekend probleem bij de V40. Er zijn rijders waarvan er wat dingen veranderd zijn (nieuw deurpaneel, deurisolatie oid), maar volgens mij wordt er algemeen vanuit Volvo niets mee gedaan. Als je dat opgelost wil hebben zal je zelf aan de slag moeten, of een bedrijf zoeken dat het voor je wil doen..
Been there, done that ;). Oplossing van mij was eenvoudig: check eens of er losse harde voorwerpen (winkelwagenmuntjes, ijskrabbertjes etc) in de deurvakjes liggen. Dat ratelt in mijn V40 als een dolle.

Verwijderd

Ik moet voor nieuwe banden gaan kijken. Ik rijd gewoon het hele jaar op zomerbanden en zweer eigenlijk al jaren bij Michelin Primacy maar wellicht zijn er hier mensen die andere ervaringen hebben? Ik rijd een V60 en ben een rustige rijder die comfort en veiligheid bovenal stelt (en nee winterbanden wil ik niet ivm te weinig km en echte winters hier toch bijna niet voorkomen. Weet dat dit beter is in de winter). Ben bij mijn vrouw eens ooit afgeweken naar iets goedkopers op de Clio maar die sleten weer als een gek. De garage stelt bijvoorbeeld Good Years voor.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01 13:43
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:11:
Ik moet voor nieuwe banden gaan kijken. Ik rijd gewoon het hele jaar op zomerbanden en zweer eigenlijk al jaren bij Michelin Primacy maar wellicht zijn er hier mensen die andere ervaringen hebben? Ik rijd een V60 en ben een rustige rijder die comfort en veiligheid bovenal stelt (en nee winterbanden wil ik niet ivm te weinig km en echte winters hier toch bijna niet voorkomen. Weet dat dit beter is in de winter). Ben bij mijn vrouw eens ooit afgeweken naar iets goedkopers op de Clio maar die sleten weer als een gek. De garage stelt bijvoorbeeld Good Years voor.
Ik had ook Michelins onder de V70. En die zijn mij uitstekend bevallen.

• Whaam

Whaam

Meer beter

harmageddon schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:01:
[...]

Wat als je eerst de gordel om doet en dan de motor pas start?
Dat is een andere, zachtere toon. Die ik hoor is waarschijnlijk inderdaad van een Parrot, zoals @Verwijderd schreef. Ik heb opgezocht hoe het zwevende dashboard eraf moet, morgen ga ik op zoek naar de unit.

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-12-2025

ppFreddy

gewoon Frederik

Toevallig geen high performance sound? Dan zit de versterker namelijk achter de linkse kofferbekleding. Mijn V50 had geen HP sound, maar had ook de versterker daar zitten, was een van 2004. Dan heb je 2 mogelijkheden: of de Parrot unit zit (zoals ik de mijne had ingebouwd) achteraan aangesloten met dan een verlengkabel voor scherm en microfoon die naar voor loopt. Ofwel loopt er een hele kabelboom naar voor om dan de Parrot vooraan ergens in te bouwen. Als je een jonger model hebt en geen HP sound mag je inderdaad beginnen met de waterval uiteen te schroeven.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

backupdevice schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Maar ja, Morgen een rit van 300KM , eens kijken hoe die T5 rijdt.
Dus. Dit is mijn 4e Volvo. Na 1x een S60D5, een V702.0D en een V70T4.

Vandaag op en neer naar A,dam, ritje van 310 KM. Kan wel zeggen dat dit de beste Volvo is die ik gereden heb. De T5 is heerlijk stil bij100 en ook bij 140. Acceleratie van 100 naar 140 gaat smooth en gaat als een raket bij een kick down.

De Bower&Wilkin set is mega goed , touch screen werkt eenvoudig. Stembediening is heerlijk en ik vond zelfs adaptive CC een genot.

Al met al ben ik zeer tevreden en hopeloos verwent.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ben aan het kijken naar een volvo v50 2.0i benzine. Kan over deze serie niet veel terugvinden. Behalve dat hij niet zo zuinig is. Meestal is weinig op internet een goed teken, maar zijn er hier ervaringen?

• JaQ
  • Laatst online: 22:38

JaQ

backupdevice schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:09:
[...]

Dus. Dit is mijn 4e Volvo. Na 1x een S60D5, een V702.0D en een V70T4.

Vandaag op en neer naar A,dam, ritje van 310 KM. Kan wel zeggen dat dit de beste Volvo is die ik gereden heb. De T5 is heerlijk stil bij100 en ook bij 140. Acceleratie van 100 naar 140 gaat smooth en gaat als een raket bij een kick down.

De Bower&Wilkin set is mega goed , touch screen werkt eenvoudig. Stembediening is heerlijk en ik vond zelfs adaptive CC een genot.

Al met al ben ik zeer tevreden en hopeloos verwent.
Ik rij bijna dezelfde (D4, wel ander kleurtje en een volgepakte momentum). Ik deel je mening over 21”; te weinig comfort (heb 18” er onder laten leggen)

Ondertussen 45k gereden in de v90 sinds juni 2017. Heerlijke reisauto, perfect voor de lange afstanden. Ruim voldoende om op vakantie te gaan met 3 kids en een kinderwagen zonder dakkoffer.

De auto heeft wat mij betreft maar 2 minpunten: de tank is (veel) te klein en de kofferbak is onpraktisch. Zo’n automatische klep is helemaal niet handig als je de kofferbak maximaal wil inpakken met vakantiespullen (first world problem)

Net voor kerst heeft mijn vriendin een tesla model s gekocht; nu vind ik opeens dat de auto herrie maakt en is het nog irritanter dat de tank zo klein is (maar dat komt vooral door de hoeveelheid kilometers die ik maak, retourtje werk is 325 km). Meer first world problems :p

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 12:29

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

JaQ schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Ik rij bijna dezelfde (D4, wel ander kleurtje en een volgepakte momentum). Ik deel je mening over 21”; te weinig comfort (heb 18” er onder laten leggen)

Ondertussen 45k gereden in de v90 sinds juni 2017. Heerlijke reisauto, perfect voor de lange afstanden. Ruim voldoende om op vakantie te gaan met 3 kids en een kinderwagen zonder dakkoffer.

De auto heeft wat mij betreft maar 2 minpunten: de tank is (veel) te klein en de kofferbak is onpraktisch. Zo’n automatische klep is helemaal niet handig als je de kofferbak maximaal wil inpakken met vakantiespullen (first world problem)

Net voor kerst heeft mijn vriendin een tesla model s gekocht; nu vind ik opeens dat de auto herrie maakt en is het nog irritanter dat de tank zo klein is (maar dat komt vooral door de hoeveelheid kilometers die ik maak, retourtje werk is 325 km). Meer first world problems :p
Hoeveel KM kan je rijden dan nu met de V90? Blijf het een mooie wagen vinden, maar duurt nog wel even voordat ik die kan betalen.

Tuf nog wel even door met mijn D5 uit 2003 :P. (Nog 7500 km en dan staat ie op 500.000 km)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

JaQ schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Goed voor de airmiles
Aight! schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Hoeveel KM kan je rijden dan nu met de V90? Blijf het een mooie wagen vinden, maar duurt nog wel even voordat ik die kan betalen.

Tuf nog wel even door met mijn D5 uit 2003 :P. (Nog 7500 km en dan staat ie op 500.000 km)
Ik schat 600km afhankelijk van mijn rechtervoet. Zal wel moeilijk worden met 254PK

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 13-01-2018 12:43 ]

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:32
Hoi. Krijg net een aanbieding om de v70 uit 2009 van ons te upgraden naar polarstar. Is dat de moeite waard?
zou EUR 695 moeten kosten.

• franssie

franssie

Save the albatross

@Musicmasters een pagina of 2 terug staat een test van all seasons, is dat niets voor je. Werken ook goed in de modder en andere meuk. Ik zet al mijn auto's al jaren op Vredestein Quatracs en hoor erg goede verhalen over de Michelin. Want hoewel nooit echt winter is het eigenlijk ooit nooit echt zomer maar meer 10 maanden herfst in dit zeeklimaat.

@Yucon zinvolle toevoeging hieronder, dank. Ik rij 30K en mijn vriendin 20K en die quattracs gaan best wel even mee. Inderdaad als je de winter ingaat met 4 mm is het een afweging wat je doet, doorrijden op de 'zomer' regen banden of wisselen als het weer lijkt om te slaan.

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 13-01-2018 19:12 ]

• Yucon

Yucon

*broem*

franssie schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:13:
@Musicmasters een pagina of 2 terug staat een test van all seasons, is dat niets voor je. Werken ook goed in de modder en andere meuk. Ik zet al mijn auto's al jaren op Vredestein Quatracs en hoor erg goede verhalen over de Michelin. Want hoewel nooit echt winter is het eigenlijk ooit nooit echt zomer maar meer 10 maanden herfst in dit zeeklimaat.
Ik zou die quatracs kiezen. Michelin crossclimate, vredestein quatrac, en goodyear vector 4seasons komen steevast als top 3 uit vergelijkingstests voor vierseizoenen banden. De crossclimate vaak net een fractie beter en verder hangt het vooral af naar welk aspect gekeken wordt. De ene test net iets meer naar grip in de sneeuw, de andere weer naar grip op droog wegdek en dergelijke. En daarin zijn ze alledrie net wat anders.

Ze ontlopen elkaar dus niet veel. Vredestein is wel vergeleken met michelin een stuk goedkoper en daarmee wat mij betreft de logische keus als je vierseizoenen banden wil. Ik heb ze trouwens ook onder de auto van m'n vrouw en ze rijden inderdaad prima. Mocht je verder een leuke aanbieding voor een andere band zien zou ik eerst goed de vergelijkingstests checken. De meeste andere vierseizoenenbanden zijn namelijk niet wat minder maar eigenlijk gewoon ronduit slecht.

Er is wel een aspect dat wel eens over het hoofd gezien wordt. Winterbanden zijn versleten bij 4 mm omdat met minder dan dat de lamellen hun werk niet goed kunnen doen. Vierseizoenenbanden met 3mm zouden in de zomer nog prima zijn maar als je daarmee de herfst in gaat wordt het twijfelachtig. Je kunt dus voor de keus komen te staan een relatief goede band te moeten vervangen, en om die reden denk ik dat vierseizoenenbanden vooral zinvol zijn als je echt weinig rijdt. Met 15k/jaar slijt het eigenlijk al te snel.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 13-01-2018 19:09 ]

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-01 15:21
Get!em schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:48:
Ben aan het kijken naar een volvo v50 2.0i benzine. Kan over deze serie niet veel terugvinden. Behalve dat hij niet zo zuinig is. Meestal is weinig op internet een goed teken, maar zijn er hier ervaringen?
Waarom een 2.0i?

Ik heb een 2.4, lekkere bak, 5 cilinder dus klinkt ook leuk. Verbruik is 1 op 10, alleen korte stukken (max 10km per keer). Qua binnenruimte niet groot (kom van een V70 af). In het afgelopen jaar regulier onderhoud gehad (gekocht met 172k, nu 183k) en als extra onderhoud de startmotor, airco & aandrijfassen vervangen (en de voorbanden).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-01 12:54

André

Analytics dude

Kreeg afgelopen week een mail van volvocars over polestar tuning voor mijn auto. Tot 31 maart 30% korting, dus €695. En dan gaat hij van 185/400 naar 205/450. Erg aanlokkelijk, helemaal omdat de dealer het zelf doet.

Iemand ervaring hiermee? Ga je het echt merken?

• Yucon

Yucon

*broem*

Natuurlijk. Al is het maar tussen je oren :+

• JaQ
  • Laatst online: 22:38

JaQ

Aight! schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:36:
Dat ligt aan je rijstijl.

Er zit een 55 liter tank in. Als er nog 8 liter in zit begint er een lampje te branden.

Bij 80 kmh ongeveer 1:19 (~900 km tussen tankbeurten)
Bij 130 kmh ongeveer 1:17 (~800km tussen tankbeurten)
Bij 150 kmh ongeveer 1:15 (~700km tussen tankbeurten)

Voorlopig "record' was in Duitsland na 450km weer tanken. Dan rij je zoveel mogelijk 200 en verder doe je je best om zo snel mogelijk weer 200 te gaan rijden.

BMW heeft bij de 5 serie een optie om de tank groter te maken (naar 70 liter). Dat was voor de V90 ook geen overbodige luxe geweest naar mijn smaak.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

TWCRay schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Waarom een 2.0i?

Ik heb een 2.4, lekkere bak, 5 cilinder dus klinkt ook leuk.
Kwestie van geld en prioriteit en beschikbaarheid. Qua ‘leuk’ denk ik dat ik die wel kan waarderen. Had eerder een v40 d4; 190pk. Nu weer een seat 1.2tdi; 70pk. Maar heb in die 2.0 ; 145pk, proef gereden en die komt snel genoeg van z’n plek. Bovendien kan ik geen v50 2.4 vinden <100kkm waar netjes mee is gereden en onderhouden op dit moment. :P
Verbruik is 1 op 10, alleen korte stukken (max 10km per keer). Qua binnenruimte niet groot (kom van een V70 af).
Mijn voorgeschiedenis zijn wat kleinere auto’s, dus v50 is ruim zat. 8)

• jadjong
  • Niet online
André schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:11:
Kreeg afgelopen week een mail van volvocars over polestar tuning voor mijn auto. Tot 31 maart 30% korting, dus €695. En dan gaat hij van 185/400 naar 205/450. Erg aanlokkelijk, helemaal omdat de dealer het zelf doet.

Iemand ervaring hiermee? Ga je het echt merken?
De auto wordt een tikje sneller, maar geen 700.- sneller. Polestar doet ook iets met de software van de versnellingsbak bij een automaat, dat rechtvaardigd voor sommige de 700.- meer dan die 20 PK.
Pagina: 1 ... 62 ... 140 Laatste