Hier een T4 geartronic. Reken op zo'n 1:13. Dat heb ik er nu in de afgelopen 6500km gedaan. Natuurlijk wordt een auto wat zuiniger na inrijden. Ik begon op 1:9. Nu ik vrij veel snelweg km's maak, is dit wat gezakt. Uiteraard trap ik hem wel af en toe op de staart. Maar dat lijkt logisch, anders had ik wel een T2 genomen.fredkroket schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:56:
[...]
Recent een V40 CC T3 mee gehad (wel handbak) en ik vond het qua snelheid tegenvallen.
Mijn werkgever heeft een bijzondere constructie met lease auto's voor maar 1 jaar, dus ja... Elk jaar een nieuwe Volvo (en ook geen ander merk).
Enige nadeel van de D3 GearTronic vond ik het verbruik t.o.v. de D2 2.0 die ik daarvoor had. Eerst haalde ik 1100 km op een tank, met deze vaak maar 800 km. Ben benieuwd hoe ernstig het wordt met de T4.
We gaan voor de "saaie" zwart metallic...qua opties zit alles er al op, dus alleen de metallic lak, de zwarte hemelbekleding en de dab+ er nog laten opschroeven.......Reinier schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:15:
[...]
Luxury Line
Mooi hoor! Nu ik meerdere video's heb gezien vind ik het toch wel een fraaie auto. T5 AWD is ook niet mals
Welke kleur? En nog andere opties?
Jammer dat het verwarmbare stuur in een pakket zit, anders hadden we die ook nog genomen, maar de rest van de opties in dat pakket boeit ons niet zo en dan is 1000 wel wat veel voor een verwarmbaar stuurtje...dus die viel af, dus dat is de enige optie die er niet op zit :-)
Dat heeft meer te maken met de file-informatie, die via RDS verstuurt wordt, dan dat Volvo daar iets aan kan doen.PdeBie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:08:
Sinds de aankondiging dat je de V40 navigatie kan updaten met live file informatie lijkt het wel of de huidige navigatie helemaal geen files meer aangeeft.
Het was al slecht, maar tegenwoordig stuurt hij me eerder de file in dan dat hij mij er langs stuurt
De Nederlandse fileinformatie (zowel publiekelijk als komkommersjeel) was altijd al een ondergeschoven kindje. Ik heb in het buitenland veel betere informatie gekregen via RDS. Hier in NL liep het altijd al minstens een half tot een heel uur achter en wegwerkzaamheden werden al helemaal niet aangegeven. Wat dat betreft was het een verademing om dat allemaal in het Verenigd Koninkrijk en onze Oosterburen te zien verschijnen.
Ben nu helemaal blij met redelijk up-to-date kaarten en de RTTI optie in mijn V40.
En hoe gaat het dan als je bijvoorbeeld via Spotify muziek luistert? Ontvang je dan sowieso geen RDS signaal? Of hoe zit dat?
Ik heb een nieuwe set ruitenwissers besteld voor m'n C30, die voor de voorkant passen perfect (Bosch Aerotwin). Maar die voor de achterkant past geheel niet, kwam naar boven op verschillende sites na invullen van voertuiginfo. Dus ik dacht dat het wel goed zat, maar helaas.. Dat is een Bosch H380.
Die H380 heeft een haakbevestiging, dat heeft mijn C30 niet, die heeft een klikbevestiging lijkt het. Klantenservice bij Winparts kwam met deze, dat die wel zou moeten passen.
Maar die is wel geheel anders dan wat er nu op zit. Wat er nu op zit lijkt op de Bosch H380, maar dan met een klikbevestiging (en wat extra plastic om het één geheel te maken met de wisserarm). Bij Winparts konden ze mij niet verder helpen met de info.
Iemand hier enig idee waar ik een vervangende achterruitwisserblad kan verkrijgen/bestellen? Gaat om een C30 uit 2011.
Vast bij de dealer, maar ik heb het idee dat ik daar teveel ga betalen, dus dat wil ik nog even achter de hand houden mocht er verder niets mogelijk zijn..
Die H380 heeft een haakbevestiging, dat heeft mijn C30 niet, die heeft een klikbevestiging lijkt het. Klantenservice bij Winparts kwam met deze, dat die wel zou moeten passen.
Maar die is wel geheel anders dan wat er nu op zit. Wat er nu op zit lijkt op de Bosch H380, maar dan met een klikbevestiging (en wat extra plastic om het één geheel te maken met de wisserarm). Bij Winparts konden ze mij niet verder helpen met de info.
Iemand hier enig idee waar ik een vervangende achterruitwisserblad kan verkrijgen/bestellen? Gaat om een C30 uit 2011.
Vast bij de dealer, maar ik heb het idee dat ik daar teveel ga betalen, dus dat wil ik nog even achter de hand houden mocht er verder niets mogelijk zijn..
Wij zijn ons aan het oriënteren op de aanschaf van een andere auto, en onder andere de Volvo V40 / S60 / V60 spreken ons erg aan. Gezien de kilometers die gereden worden gaat het sowieso een diesel worden.
Nou heb ik hier wel eens opmerkingen voorbij zien komen dat de D2 maar klote is en flink onbetrouwbaar en dat je die moet laten staan, maar ik heb eigenlijk geen argumenten gevonden waarom dat dan zo is...
Mensen met daadwerkelijke ervaringen (en geen horen zeggen) die mij van wat meer informatie kunnen voorzien? Waarom is de D2 zo slecht dat je die beter kan laten staan?
Het overgrote deel van het aanbod lijkt toch een D2 te zijn dus als die afvallen blijft er niet super veel keuze over...
Edit: Het gaat over de aanschaf van een occasion, niet het (zakelijk) leasen van een auto.
Nou heb ik hier wel eens opmerkingen voorbij zien komen dat de D2 maar klote is en flink onbetrouwbaar en dat je die moet laten staan, maar ik heb eigenlijk geen argumenten gevonden waarom dat dan zo is...
Mensen met daadwerkelijke ervaringen (en geen horen zeggen) die mij van wat meer informatie kunnen voorzien? Waarom is de D2 zo slecht dat je die beter kan laten staan?
Het overgrote deel van het aanbod lijkt toch een D2 te zijn dus als die afvallen blijft er niet super veel keuze over...
Edit: Het gaat over de aanschaf van een occasion, niet het (zakelijk) leasen van een auto.
[ Voor 14% gewijzigd door Robsta86 op 02-12-2017 18:35 ]
Mijn D2 (de oude 1.6) heeft het 160.000 km probleemloos volgehouden. Volgens mij is hij zo slecht niet?
Die van mij niet...., is dan ook inmiddels geexporteerd 😬Reinier schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:32:
Mijn D2 (de oude 1.6) heeft het 160.000 km probleemloos volgehouden. Volgens mij is hij zo slecht niet?
Maar wat mankeerde er dan aan jouw auto? En weet je toevallig of die problemen zich bij veel meer auto's voordoen of was het een op zichzelf staand iets?LightStar schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:01:
[...]
Die van mij niet...., is dan ook inmiddels geexporteerd 😬
De D2 is een 1.6 geblazen blok met vier cylinders. Op zich niets mis mee (in een pug 307 oid) maar voor een wat zwaardere wegende wagen moet ie wel erg hard werken. Ik heb proefgereden met een V70 met een D2 en dat ding kwam net met het verkeer mee met twee personen erin. Een D2 is leuk voor de bijtelling als je zakelijk rijdt (daarom komen er nu ook zoveel op de markt denk ik) maar ik zou voor het oude vijf-cylinderblok gaan als je kan. Dat blok is een oud ontwerp maar betrouwbaarder en wordt ook als scheepsmotor gebruikt. Vrienden van me rijden er mee rond op 5 ton + KM, dat moet de D2 nog gaan bewijzen.Robsta86 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:12:
<>
Nu is een V70 natuurlijk wat zwaarder dan wat jij zoekt, maar toch.
edit: ik lees her en der dat het zelfs gaat om het PSA blok dat in mijn pug 307 zoveel problemen gaf dat ik deze bij de garage heb laten staan en een Volvo heb gekocht. Als dat klopt (zoek zelf even) blijf er dan bij weg. Alle leidingen zijn van pastic en gaat lekken na 250K KM (wat de woorden ongeveer waren van mijn Peugeot garage) - een turbo gaat maar 180K mee etc etc.
160K is ongeveer het maximum wat dat blok denk ik probleemloos kan ook. Ik heb er in een Peugeot 250K mee gereden en als het inderdaad hetzelfde blok is raadt ik dat af. Die laatste 90K waren heel erg duur (distributieriem weet je, maar turbo, koppeling, olieverstoppingen etc etc ten aan het einde random afslaan - voor een diesel? - nah)Reinier schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:32:
edit2: Volvo maakt overigens wel vaker gebruik van Franse motoren. De nog steeds iconische 480 had een Renault blok.
[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 02-12-2017 19:39 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat er op t eind mis mee was geen idee maar hij liep niet heel lekker meer...Robsta86 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:09:
[...]
Maar wat mankeerde er dan aan jouw auto? En weet je toevallig of die problemen zich bij veel meer auto's voordoen of was het een op zichzelf staand iets?
Bij 80.000 is er een nieuw blok ingezet (was stuk), minimaal 2 waterpompen hebben de revu gepaseerd en er zaten wat irritaties dingen in zoals een trillend deurpaneel vanaf dag 1 wat ze niet opgelost kregen...
De D2 is inderdaad niet zo dramatisch als iedereen je graag wil doen geloven. De reden dat er best wat klachten over bestaan heb je zelf al achterhaald: er rijden er ook veel van rond. Vanuit de lease zijn ze een tijd lang erg aantrekkelijk geweest ivm lage bijtelling, Het zijn wel blokken die graag willen dat je netjes het onerhoudsschema volgt. Vooral bij lease schort het daar aan het einde van de looptijd nog wel eens aan, met alle gevolgen van dien als de auto doorstroomt op de occasionmarkt. Goed en regelmatig onderhoud is dus (zoals wel vaker) de sleutel.Robsta86 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:12:
Wij zijn ons aan het oriënteren op de aanschaf van een andere auto, en onder andere de Volvo V40 / S60 / V60 spreken ons erg aan. Gezien de kilometers die gereden worden gaat het sowieso een diesel worden.
Een 5 cilinder diesel, zoals hierboven al werd gesuggereerd, rijdt erg leuk. Maar wat betreft wegenbelasting en verbruik kun je dan net zo goed naar benzine kijken. Zeker als je ook het onderhoud meeneemt in de vergelijking. Zoveel scheelt dat niet. Mijn advies zou dan ook zijn om een 2 liter diesel te zien bemachtigen. Die zijn schaarser, maar het zijn ook motoren die je wat meer ademruimte geven en die wat minder onderhoudsgevoelig zijn.
Ik denk dat je de keuze wel of geen 1.6d sowieso niet op de kwaliteiten van de motor moet voeren. De 2.0d kost wat betreft occasionprijs ongeveer evenveel en verbruikt ook ongeveer hetzelfde. Dat feit is op zich al voldoende de 1.6 niet te nemen want die 2.0 is gewoon probleemlozer en rijdt beter.Tjoekie schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:10:
[...]
De D2 is inderdaad niet zo dramatisch als iedereen je graag wil doen geloven. De reden dat er best wat klachten over bestaan heb je zelf al achterhaald: er rijden er ook veel van rond. Vanuit de lease zijn ze een tijd lang erg aantrekkelijk geweest ivm lage bijtelling, Het zijn wel blokken die graag willen dat je netjes het onerhoudsschema volgt. Vooral bij lease schort het daar aan het einde van de looptijd nog wel eens aan, met alle gevolgen van dien als de auto doorstroomt op de occasionmarkt. Goed en regelmatig onderhoud is dus (zoals wel vaker) de sleutel.
Een 5 cilinder diesel, zoals hierboven al werd gesuggereerd, rijdt erg leuk. Maar wat betreft wegenbelasting en verbruik kun je dan net zo goed naar benzine kijken. Zeker als je ook het onderhoud meeneemt in de vergelijking. Zoveel scheelt dat niet. Mijn advies zou dan ook zijn om een 2 liter diesel te zien bemachtigen. Die zijn schaarser, maar het zijn ook motoren die je wat meer ademruimte geven en die wat minder onderhoudsgevoelig zijn.
Enige specifieke 2.0d puntje: regelmatig olie peilen om zeker te weten dat het peil niet stijgt.
Wij zijn inmiddels bezig met ons 3e D2 1.6 blok. De teller staat op 126k km en we kregen de auto bij 98k km.Reinier schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:32:
Met de eerste stond mijn vrouw op de snelweg stil met een oververhit blok. Toen kregen we een gereviseerd blok uit Zweden erin en die lekte olie. Nu dus blok 3. We rijden de motor altijd netjes warm dus de auto wordt niet afgetrapt. Tevens altijd netjes op tijd onderhoud bij de officiële dealer.
Ook al is het N=1 dan nog vind ik er niet veel vertrouwen van uitstralen. Zeker omdat we naast die 3 blokken ook al meerdere malen langs de Volvo dealer zijn gegaan met andere rariteiten. Bijrijdersdeur elektronische storing (blijft dicht, wil niet open -> nieuw slot erin) en geen verwarming -> kleppenhuis aangepast o.i.d.
Ik heb de dealer in deze 28k km al iets te vaak van binnen gezien. Dus privé voor mij niet zo snel een Volvo.
Grappige is dat we de vorige auto, jawel een Franse, van 98k km t/m 180k km probleemloos hebben gereden. Betrof een Citroën DS3.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Ik heb er na 105k km ook geen enkel probleem mee gehad. Ook geen enkele collega gehoord over problemen, die ook met D2's (1.6) hebben gereden.Reinier schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:32:
Consumenten klagen natuurlijk altijd wel eerder over iets dan dat ze aangeven geen enkel probleem te hebben.
De ANWB zegt bijvoorbeeld niets over dat de 1.6 diesel een probleem motor zou zijn. Zou wel verwachten dat zij dat ook zouden aangeven als die motor echt zo veel problemen zou hebben.
Nou, na vorig weekend weer een 5 serie onder mijn kont gehad te hebben dit weekend maar eens een gloednieuwe S90 D3 meegenomen (500km op t klokkie
).
Mooi dat het een diesel was om even het vergelijk te kunnen maken met de V90 van een aantal weken geleden dat een T5 benzine was.
Hij lijkt vrij stil en zuinig, ligt lekker strak op de weg, maar ja, wederom die achterlijke iPad in de middenconsole...ik kan er echt niks mee.
Spraakbesturing ook geprobeerd, maar na 5 minuten proberen om uberhaupt de radio aan te krijgen was ik er wel klaar mee: een knop werkt echt beter dan crappy spraakcontrole. Laat het gewoon weg als het niet werkt.
Tenslotte, ik had in de v90 de adaptive cruise control al redelijk afgefikt omdat dat echt niet praktisch is op NL wegen (ook al zet je de sensor op zo laat mogelijk reageren, dan nog laat ie 10 auto's tussen jou en je voorganger komen, lekker handig).
Deze S90 had ook pilot assist, leuk, hij stuurt zelf!...sort of. Je moet iig wel je hand aan het stuur houden (op zich logisch
) anders dan begint ie vrij rap te piepen. En hoewel ie best aardig meestuurt zwalkt ie toch behoorlijk als je t allemaal aan de auto zelf over laat (getest op een behoorlijk lege A7 tussen Groningen via afsluitdijk naar Amsterdam vandaag).
Kortom, wederom, leuke gimmick maar ik begrijp niet wat je er aan hebt. Je auto stuurt hooguit een beetje met je mee, maar de boel echt aan m overlaten kan sowieso niet want handen op het stuur en dat gezwalk icm adaptive cruise control waardoor je ook nog constant je snelheid aanpast zorgt gewoon voor een hoop extra geklooi waar ik in ieder geval totaal niet op zit te wachten.
Zelfrijdende auto's? Leuk concept maar zolang dit uberhaupt niet werkt zie ik het niet gebeuren, long way to go.
Voor mezelf: wederom bevestigd: ik koop zeker geen S/V/XC90 als volgende auto. Wellicht dat ik een laatste V/XC70 serie op de kop ga tikken en anders wordt het toch echt een 5 serie....:)
Mooi dat het een diesel was om even het vergelijk te kunnen maken met de V90 van een aantal weken geleden dat een T5 benzine was.
Hij lijkt vrij stil en zuinig, ligt lekker strak op de weg, maar ja, wederom die achterlijke iPad in de middenconsole...ik kan er echt niks mee.
Spraakbesturing ook geprobeerd, maar na 5 minuten proberen om uberhaupt de radio aan te krijgen was ik er wel klaar mee: een knop werkt echt beter dan crappy spraakcontrole. Laat het gewoon weg als het niet werkt.
Tenslotte, ik had in de v90 de adaptive cruise control al redelijk afgefikt omdat dat echt niet praktisch is op NL wegen (ook al zet je de sensor op zo laat mogelijk reageren, dan nog laat ie 10 auto's tussen jou en je voorganger komen, lekker handig).
Deze S90 had ook pilot assist, leuk, hij stuurt zelf!...sort of. Je moet iig wel je hand aan het stuur houden (op zich logisch
Kortom, wederom, leuke gimmick maar ik begrijp niet wat je er aan hebt. Je auto stuurt hooguit een beetje met je mee, maar de boel echt aan m overlaten kan sowieso niet want handen op het stuur en dat gezwalk icm adaptive cruise control waardoor je ook nog constant je snelheid aanpast zorgt gewoon voor een hoop extra geklooi waar ik in ieder geval totaal niet op zit te wachten.
Zelfrijdende auto's? Leuk concept maar zolang dit uberhaupt niet werkt zie ik het niet gebeuren, long way to go.
Voor mezelf: wederom bevestigd: ik koop zeker geen S/V/XC90 als volgende auto. Wellicht dat ik een laatste V/XC70 serie op de kop ga tikken en anders wordt het toch echt een 5 serie....:)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
@kamstra Adaptieve CC is best wel handig op lange en redelijk drukke 100km/u trajecten zoals de A2 die heeft. Rij je alleen op de A6 en A7 als het knetterdruk is, dan heb je er geen barst aan inderdaad, maar aan normale CC heb je dan ook weinig omdat je continue je je snelheid moet aanpassen aan de prutsers voor je.
Mijn huidige auto heeft het niet en ik reed twee weken geleden in de V70 van een vriend die het wel heeft en ik vind het absoluut een toevoeging.
Mijn huidige auto heeft het niet en ik reed twee weken geleden in de V70 van een vriend die het wel heeft en ik vind het absoluut een toevoeging.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het probleem met de adaptive CC is dat de auto veel te veel ruimte laat. In druk NL betekent dat in de praktijk dus dat als je op vmax rijdt op de rechterbaan er constant mensen tussen jou en je voorganger invoegen (want ruimte zat), met als gevolg dat je ACC ingrijpt en je een nieuw gat laat vallen = onrustig rijden.franssie schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:12:
@kamstra Adaptieve CC is best wel handig op lange en redelijk drukke 100km/u trajecten zoals de A2 die heeft. Rij je alleen op de A6 en A7 als het knetterdruk is, dan heb je er geen barst aan inderdaad, maar aan normale CC heb je dan ook weinig omdat je continue je je snelheid moet aanpassen aan de prutsers voor je.
Als je wat vlotter wil rijden en je dus op de rechterbaan steeds inloopt op voorganger grijpt naar mijn mening veel te vroeg in waardoor het me niet zou verbazen dat oom agent je op een prent wegens onnodig linksrijden trakteert omdat je zo vroeg naar links moet om te vermijden dat je auto weer vaart mindert
Leuk idee, in de praktijk werkt t gewoon niet volgens mij
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Bij de adaptive CC in mijn S80 leg ik heel licht mijn voet op het gaspedaal (zodat de auto niet accelereert) als ik een invoeger zie aankomen of als ik pas wat later naar links kan dan de cc wenselijk vindt. Dat is voldoende om de CC niet in te laten grijpen.
Als de problemen tegen de 200k km beginnen is het ook niet zo vreemd dat jij en je (leasende?) collega's geen problemen hebben gehad...Tankiej schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:01:
[...]
Ik heb er na 105k km ook geen enkel probleem mee gehad. Ook geen enkele collega gehoord over problemen, die ook met D2's (1.6) hebben gereden.
Consumenten klagen natuurlijk altijd wel eerder over iets dan dat ze aangeven geen enkel probleem te hebben.
Heb een paar jaar terug een v50 met die motor gehad en die met 240k km weggedaan omdat die elk halfjaar bij de garage stond met een nieuw probleempje (kapotte dynamo, turboslang, egr, roetfilter wat veel eerder dan volgens schema vervangen moest worden, en lekkende verstuivers). Dat was een Volvo select occasion waarvan ik aanneem dat het onderhoud redelijk op orde was, dus wil niet weten wat ze na slecht onderhoud doen...
Ik weet niet of dat over de "oude" D2 blokken gaat, maar ik rijd ik een Volvo V40 D2 MY2013 en die heeft onderhand al 240.000 op de teller staan en tokkelt nog probleemloos door. Wel goed onderhoud natuurlijk en ik rijd hem privé dus blokje goed warm laten worden voordat we gaan gassen, op tijd schakelen etc. Ik denk dat de meeste D2 bakken worden gereden door lease rijders die dat ding helemaal aftrappen...Tjoekie schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:10:
[...]
De D2 is inderdaad niet zo dramatisch als iedereen je graag wil doen geloven. De reden dat er best wat klachten over bestaan heb je zelf al achterhaald: er rijden er ook veel van rond. Vanuit de lease zijn ze een tijd lang erg aantrekkelijk geweest ivm lage bijtelling, Het zijn wel blokken die graag willen dat je netjes het onerhoudsschema volgt. Vooral bij lease schort het daar aan het einde van de looptijd nog wel eens aan, met alle gevolgen van dien als de auto doorstroomt op de occasionmarkt. Goed en regelmatig onderhoud is dus (zoals wel vaker) de sleutel.
Ik rijdt er in ieder geval gemiddeld 19,7 km per liter mee dus ook dat bevalt prima!
Wel een leuke tip voor de in- en uitklappende spiegels van Politierijopleiding op facebook.
https://www.facebook.com/...ng/posts/2020868251523067
Binnen het menu ‘voertuiginstellingen’ vinkje wegklikken bij de V70
https://www.facebook.com/...ng/posts/2020868251523067
Binnen het menu ‘voertuiginstellingen’ vinkje wegklikken bij de V70
Heb mijn v50 2006 1.6d 5 jaar gereden. Van 167k tot bijna 4ton. In het begin pech gehad met verstuivers en egr maar daarna voornamelijk regulier onderhoud. Was een redelijk vlot en vooral zuinig blok. Enige echte lullige was dat de Turboslang drie keer losgegaan is. Met gemiddeld zo rond de 45k per jaar zat je zo ook op 2-3k euro aan onderhoud per jaar bij de dealer.
Nu een v70 d3 beetje gekieteld en dat rijdt aanzienlijk duurder. Maarja....;)
Vast bad luck maar zelf bij de 70 had ik binnen de eerste 20k al een lekke Turboslang ...
Nu een v70 d3 beetje gekieteld en dat rijdt aanzienlijk duurder. Maarja....;)
Vast bad luck maar zelf bij de 70 had ik binnen de eerste 20k al een lekke Turboslang ...
[ Voor 9% gewijzigd door Lynx op 04-12-2017 22:23 ]
Tja de dealer is natuurlijk niet de beste opties voor onderhoud van een wat oudere auto / occasion. Blijf mij er altijd een beetje over verbazen dat mensen toch trouw weer terug gaan naar dat glimmende pand op een industrieterrein om voor te veel geld wat onderhoud te laten plegen.Lynx schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:21:
Met gemiddeld zo rond de 45k per jaar zat je zo ook op 2-3k euro aan onderhoud per jaar bij de dealer.
Het loont echt om even op zoek te gaan naar een witte garage of merkspecialist waar je je een beetje prettig bij voelt.
Bedankt voor alle reacties tot dusverre aangaande m'n vraag over de D2 blokken... Mijn gevoel zegt vooralsnog dat ik de D2 1.6 dan maar beter kan laten staan, dat is inderdaad het PSA blok waar je wel meer ellende over leest op internet.
Maar eens kijken of we een mooie D2 2.0 of D3 / D4 kunnen vinden
Ik heb sinds twee weken een V40 D2 MY2014 met 180k km op de teller, hij heeft netjes om de 20.000 km onderhoud gehad. Maar we gaan zien wat de toekomst brengt, ik zal het ook eerlijk melden wanneer hij in de soep looptRobsta86 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:09:
Bedankt voor alle reacties tot dusverre aangaande m'n vraag over de D2 blokken... Mijn gevoel zegt vooralsnog dat ik de D2 1.6 dan maar beter kan laten staan, dat is inderdaad het PSA blok waar je wel meer ellende over leest op internet.
Dan nog een vraag: heeft iemand hier Sensus Connected Touch? Heb net alle apps netjes geupdate en hij draait op de laatste softwareversie, maar de Kaarten app doet niet zoveel, krijg een zwart scherm te zien. Iemand hier ervaring mee?
De oude D3/D4's (de vijfcilinders) zijn echt heerlijke blokken die behoorlijk betrouwbaar zijn. Wat nieuwere V60's hebben ook D4's, maar dat zijn dan viercilinders, om het even simpel te houden.Robsta86 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:09:
Mijn vader rijdt met z'n XC70 D3 automaat 1:16, met de V50 2.0d (met PSA blok) haalde hij ongeveer 1:17. Voor het verschil in verbruik hoef je ze ook niet per se te laten staan.
Das netjes. Mijn d3 2013 doet 1:14-15 at best. Maar ik rij dan ook als ik kan vmax+20. 110-120 continu geloof ik die 1:16 wel.
Vind de 5-cilinder wel luidruchtig ten opzichte van mijn vorige 1.6d.
Ik had Sensus Connected Touch in m'n V40 die ik in augustus heb ingeleverd. Met kaarten app bedoel je Google Maps? Heb je wel internet verbinding? Anders doet ie het niet in ieder geval..BlackLabel01 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:31:
[...]
Ik heb sinds twee weken een V40 D2 MY2014 met 180k km op de teller, hij heeft netjes om de 20.000 km onderhoud gehad. Maar we gaan zien wat de toekomst brengt, ik zal het ook eerlijk melden wanneer hij in de soep loopt![]()
Dan nog een vraag: heeft iemand hier Sensus Connected Touch? Heb net alle apps netjes geupdate en hij draait op de laatste softwareversie, maar de Kaarten app doet niet zoveel, krijg een zwart scherm te zien. Iemand hier ervaring mee?
Dat doet ie netjes met die XC70! Ik rijd 1:14,5 met m'n C30 D3 automaat. Maar ik druk ook wel graag het gaspedaal in als ie eenmaal warm isKnul schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:06:
[...]
De oude D3/D4's (de vijfcilinders) zijn echt heerlijke blokken die behoorlijk betrouwbaar zijn. Wat nieuwere V60's hebben ook D4's, maar dat zijn dan viercilinders, om het even simpel te houden.
Mijn vader rijdt met z'n XC70 D3 automaat 1:16, met de V50 2.0d (met PSA blok) haalde hij ongeveer 1:17. Voor het verschil in verbruik hoef je ze ook niet per se te laten staan.
[ Voor 29% gewijzigd door Tankiej op 05-12-2017 21:18 ]
Ik vind die specifieke roffel van de 5 cyl juist heerlijk klinken! Zo zie je maar weer dat alle smaak persoonlijk is.Lynx schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:45:
<>
Heeft voorwielaandrijving, scheelt al een hoop. Bovendien zit er adaptieve cruise control op, waardoor hij een stuk rustiger rijdt dan voorheenTankiej schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:16:
[...]
Dat doet ie netjes met die XC70! Ik rijd 1:14,5 met m'n C30 D3 automaat. Maar ik druk ook wel graag het gaspedaal in als ie eenmaal warm is
De roffel is prachtig. Echter voor eerlijke vergelijking is het de moeite te noemen dat zo’n viercilinder een stuk rustiger loopt.franssie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:29:
[...]
Ik vind die specifieke roffel van de 5 cyl juist heerlijk klinken! Zo zie je maar weer dat alle smaak persoonlijk is.
Dat heeft mijne ook, die voorwielaandrijving dan, ACC niet helaas.Knul schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:40:
[...]
Heeft voorwielaandrijving, scheelt al een hoop. Bovendien zit er adaptieve cruise control op, waardoor hij een stuk rustiger rijdt dan voorheen
Ik vind het verbruik zo ook wel prima, rijden moet ook leuk blijven
Hier met V70 D5 ook 1:14,5. Wel automaat.Tankiej schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:16:
[...]
Ik had Sensus Connected Touch in m'n V40 die ik in augustus heb ingeleverd. Met kaarten app bedoel je Google Maps? Heb je wel internet verbinding? Anders doet ie het niet in ieder geval..
[...]
Dat doet ie netjes met die XC70! Ik rijd 1:14,5 met m'n C30 D3 automaat. Maar ik druk ook wel graag het gaspedaal in als ie eenmaal warm is
Of ik let er nooit op (heb ook een S70 gehad) maar vindt het niet bepaald klinken, ik rij ook meestal met radio vol aan zodat ik al dat gekraak en herrie niet hoorLynx schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:28:
[...]
De roffel is prachtig. Echter voor eerlijke vergelijking is het de moeite te noemen dat zo’n viercilinder een stuk rustiger loopt.
Het is sinds een bepaalde update geen Google Maps meer geloof ik, maar een ander soort kaartenapp. Heb inderdaad gewoon verbinding via de wifi hotspot van m'n telefoon. Naja, zie mezelf die app toch niet vaak gebruiken, misschien ga ik het systeem nog wel rooten om er Flitsmeister en Google Maps op te zettenTankiej schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:16:
[...]
Ik had Sensus Connected Touch in m'n V40 die ik in augustus heb ingeleverd. Met kaarten app bedoel je Google Maps? Heb je wel internet verbinding? Anders doet ie het niet in ieder geval..
Vreemd, voor zover ik weet zijn er maar 2 updates geweest voor SCT, en bij mij was het altijd Google Maps.BlackLabel01 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:03:
[...]
Het is sinds een bepaalde update geen Google Maps meer geloof ik, maar een ander soort kaartenapp. Heb inderdaad gewoon verbinding via de wifi hotspot van m'n telefoon. Naja, zie mezelf die app toch niet vaak gebruiken, misschien ga ik het systeem nog wel rooten om er Flitsmeister en Google Maps op te zetten
Ik had hem ook geroot en er Flitsmeister op staan. Laatste versie van Flitsmeister draaide niet heel lekker meer, hij liep elke keer vast als er een melding was.. Is ook wel een oude Android versie waar SCT op draait natuurlijk.
Ik gebruikte op het einde (laatste paar maanden) alleen nog maar m'n telefoon voor navigatie en Flitsmeister. Kaarten van iGO waren verouderd, Google navigatie liep niet lekker en Flitsmeister liep dus elke keer vast.
Ah oke, ik meende zoiets gelezen te hebben, maar kan het ook niet checken want hij laadt dus geen kaartenTankiej schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:16:
[...]
Vreemd, voor zover ik weet zijn er maar 2 updates geweest voor SCT, en bij mij was het altijd Google Maps.
Ik had hem ook geroot en er Flitsmeister op staan. Laatste versie van Flitsmeister draaide niet heel lekker meer, hij liep elke keer vast als er een melding was.. Is ook wel een oude Android versie waar SCT op draait natuurlijk.
Ik gebruikte op het einde (laatste paar maanden) alleen nog maar m'n telefoon voor navigatie en Flitsmeister. Kaarten van iGO waren verouderd, Google navigatie liep niet lekker en Flitsmeister liep dus elke keer vast.
Het zal er inderdaad wel op uitkomen dat ik m'n telefoon overal voor gebruik
Vind de hier genoemde verbruiken een beetje tegenvallen. Ik haal met mijn 2010 V70 D5 automaat (205pk) 1:16 en daar zit toch 1-2x per tank een keertje volgas tot de 200 op de autobahn bij.
En inderdaad, de 5 cilinder is niet de stilte maar ik vind het toch een verademing over iedere willekeurige 4-cilinder
En inderdaad, de 5 cilinder is niet de stilte maar ik vind het toch een verademing over iedere willekeurige 4-cilinder
[ Voor 24% gewijzigd door job115 op 06-12-2017 10:37 ]
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Ik vond het in het begin een hele toffe optie (vandaar dat ik hem ook gekozen had uiteraard), er waren ook mooie beloftes van Volvo. Maar vanaf het moment dat het systeem net op de eerste auto's uitgeleverd werd, trokken ze veel beloftes weer in (Mirrorlink zou er op komen bijvoorbeeld, was opeens geen sprake meer van).BlackLabel01 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:00:
[...]
Ah oke, ik meende zoiets gelezen te hebben, maar kan het ook niet checken want hij laadt dus geen kaartenMaar het is idd een brakkig systeem, zou flink balen als ik het als optie nieuw erbij gekocht zou hebben. Nu zit het al in de auto en vind ik het wel leuk om er wat mee te klooien.
Het zal er inderdaad wel op uitkomen dat ik m'n telefoon overal voor gebruik
Volgens mij een paar maanden nadat SCT op de markt was, kwamen ze met de aankondiging van Sensus Connect. Toen was gelijk al wel duidelijk dat ze de stekker bij SCT er al weer uitgetrokken hadden.
Erg jammer, toen moest ik nog 3 jaar met m'n leaseauto met SCT..
Ik zou nu ook niemand aanraden om een tweedehands auto met SCT te kopen, als je iets geeft om de ingebouwde multimedia/navigatie mogelijkheden. Het is sterk verouderd, was het eigenlijk al wel bij de introductie. Draait op Android 2.2/2.3 ofzo?
Mocht je toch je telefoon gaan gebruiken, dan is het minder van belang
[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 06-12-2017 11:22 ]
Ja klopt, het is een kwestie van tijd tot geen enkele app nog ondersteuning heeft voor deze prehistorischeTankiej schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:21:
[...]
Ik vond het in het begin een hele toffe optie (vandaar dat ik hem ook gekozen had uiteraard), er waren ook mooie beloftes van Volvo. Maar vanaf het moment dat het systeem net op de eerste auto's uitgeleverd werd, trokken ze veel beloftes weer in (Mirrorlink zou er op komen bijvoorbeeld, was opeens geen sprake meer van).
Volgens mij een paar maanden nadat SCT op de markt was, kwamen ze met de aankondiging van Sensus Connect. Toen was gelijk al wel duidelijk dat ze de stekker bij SCT er al weer uitgetrokken hadden.
Erg jammer, toen moest ik nog 3 jaar met m'n leaseauto met SCT..
Ik zou nu ook niemand aanraden om een tweedehands auto met SCT te kopen, als je iets geeft om de ingebouwde multimedia/navigatie mogelijkheden. Het is sterk verouderd, was het eigenlijk al wel bij de introductie. Draait op Android 2.2/2.3 ofzo?
Mocht je toch je telefoon gaan gebruiken, dan is het minder van belang
Android versie. Maar gelukkig werkt het systeem ook prima als je nooit SCT gebruikt, telefoon/spotify via bluetooth, dan kom ik de komende jaren wel door met het apparaat
Vorige week APK gekeurd, afkeur op gescheurde ashoes en een hoop lampjes.
Daarna gelukkig wel weer goed gekeurd, had ik laatst dat hij raar aanvoelde tijdens het rijden.
Vandaag weer naar de garage gebracht, schijnt het de homokeneet kapot te zijn of zoiets.
Dus hij mag er even een weekend blijven staan om te laten maken!
Dat is helaas het nadeel van een oude auto rijden, dat er wel eens iets stuk gaat. Maar met 490.000 km mag dat wel eens. Duurste rekening in 3 jaar tijd was de distributie set en grote beurt van €700,-.
Hoop eigenlijk dat mijn trouwe V70 D5 het nog 2 jaar en 100.000 km volhoudt
Update, hij was niet kapot hij zat alleen vast door de scheur in de ashoes, zat er geen vet meer. Wat een beetje olie en vet al niet kunnen oplossen. Wel een vet onderdeel van de auto zeg, heb even gegoogeld hoe dat werkt
Daarna gelukkig wel weer goed gekeurd, had ik laatst dat hij raar aanvoelde tijdens het rijden.
Vandaag weer naar de garage gebracht, schijnt het de homokeneet kapot te zijn of zoiets.
Dus hij mag er even een weekend blijven staan om te laten maken!
Dat is helaas het nadeel van een oude auto rijden, dat er wel eens iets stuk gaat. Maar met 490.000 km mag dat wel eens. Duurste rekening in 3 jaar tijd was de distributie set en grote beurt van €700,-.
Hoop eigenlijk dat mijn trouwe V70 D5 het nog 2 jaar en 100.000 km volhoudt
Update, hij was niet kapot hij zat alleen vast door de scheur in de ashoes, zat er geen vet meer. Wat een beetje olie en vet al niet kunnen oplossen. Wel een vet onderdeel van de auto zeg, heb even gegoogeld hoe dat werkt
[ Voor 15% gewijzigd door Aight! op 14-12-2017 13:13 ]
XC90 is al voor de 3e dag uit te logeren bij de garage, blijkbaar bevalt het hem daar wel. Ik ben bang dat de rekening mij uiteindelijk niet zo gaat bevallen

Nee maar even zonder gekkig valt het allemaal wel wat mee:
1. APK
2. 2 nieuwe all-seasons achterbanden (235/60/18inch)
3. ABS-ring/Homokineet
4. Schokbreker (stoeprandje geraakt met spelen in de sneeuw
)
5. Ruitenwissermotor voor vervangen
6. Nieuwe ruitenwisserbladen
7. Kleine beurt
8. Luchtmassameter vervangen
9. ABS-sensor vervangen lukte mij niet zelf
10. Gratis schoonmaakbeurtje
1. APK
3. ABS-ring/Homokineet
4. Schokbreker (stoeprandje geraakt met spelen in de sneeuw
7. Kleine beurt
[ Voor 55% gewijzigd door Falcon op 14-12-2017 14:56 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dat is een flinke lijst! Doet me denken aan het volgende;
Heeft iemand een garage-tip voor 't onderhoud van mijn Volvo in Eindhoven en omstreken? Gaan jullie altijd naar een dealer of vakgarage? Heb de auto niet hier gekocht, maar wil graag in de buurt 'een mannetje' vinden voor periodiek onderhoud.
Heeft iemand een garage-tip voor 't onderhoud van mijn Volvo in Eindhoven en omstreken? Gaan jullie altijd naar een dealer of vakgarage? Heb de auto niet hier gekocht, maar wil graag in de buurt 'een mannetje' vinden voor periodiek onderhoud.
Misschien slimmer om dit ook even te vragen op een Volvo forum met een paar enthousiastelingen.dicespark schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:39:
Adressen die ik ken zijn:dicespark schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:39:
- De Beemd (dealer) in Best
- De Limbeek (specialist) in Eindhoven
- Broeders (specialist) in Loon op Zand
- Schampers (specialist) in Helmond
- Schmidt (specialist) in Gemert
Ben zelf één keer bij De Limbeek geweest, omdat er acuut iets gerepareerd moest worden (nokkenaskeerring eruit gelopen; olie zeek eruit) en ik daar zelf de gelegenheid niet voor had. Prima geholpen tegen een eerlijke prijs. Normaliter doe ik echter het onderhoud zelf, dus ik heb verder geen 'lange termijn' ervaringen...
[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 14-12-2017 16:09 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Zie het lijstje van Wok, behalve dat ik Schmidt niet snel zou doen.dicespark schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:39:
Bedankt voor de reacties hierboven. Een V70 uit 2010, benzine, handbak. Zit bijna aan de 210K dus bijna onderhoudstijd
[ Voor 26% gewijzigd door dicespark op 15-12-2017 09:58 ]
Ik denk 1300.- + BTW, wie biedt meer?Falcon schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:53:
XC90 is al voor de 3e dag uit te logeren bij de garage, blijkbaar bevalt het hem daar wel. Ik ben bang dat de rekening mij uiteindelijk niet zo gaat bevallen![]()
1. APK
3. ABS-ring/Homokineet
4. Schokbreker (stoeprandje geraakt met spelen in de sneeuw)
7. Kleine beurt
Ik zeg niks
Nou, het kreeg een onverwachte wending. Ten eerste zat er een klein lek in de aansluiting tussen egr pijp en spruitstuk. Hierdoor lekte een klein beetje turbodruk weg. Net te weinig om echt te merken maar toch genoeg om de lucht/brandstofverhouding in de war te sturen, wat voor de rook zorgde.Yucon schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:39:
Willen jullie even meedenken? Ik heb sinds kort een v50 2.0D uit 2006 en daar heb ik ondertussen 10dkm mee gereden. Tellerstand is rond de 240dkm. Het valt me op dat als ik gas geef een pluim rook achter uit komt. De hoeveelheid valt mee. Je ziet het eigenlijk als je flink gas geeft en ook alleen in het donker in de lampen van degene achter me, maar dan is het ook wel een redelijke wolk. Als het licht is zie je het niet dus de hoeveelheid is echt beperkt. Bij gelijkblijvende belasting rookt hij niet. APK keuring is kort geleden geweest dus blijkbaar valt het binnen de normen.
Wat moet ik hier nu mee? Ik vind het net een beetje te veel en m'n vroegere leasediesels rookten duidelijk minder, terwijl een ervan ook euro 4 was. Aan de andere kant wil ik ook geen problemen zoeken die er niet zijn. De dieselspecialist gaf na een oppervlakkige check aan de indruk te hebben dat de verstuivers wel ok waren maar had toen geen tijd verder te gaan zoeken (ik was er eigenlijk voor iets anders).
Concrete vraag: ben ik hiermee m'n roetfilter in een recordtempo aan het slopen? En zou ik het erbij laten of hem voor diagnose wegbrengen, in de wetenschap dat dat minimaal 250 euro gaat kosten want dan gaan de verstuivers direct in de testbank.
En het roetfilter bleek leeggehaald en uitgeprogrammeerd te zijn. Ik werd nog net niet met pek en veren bij de dieselspecialist eruitgeschopt vanwege m'n milieudelict op wielen
Hij rookt nu trouwens wel vrijwel niet meer nu dat afdichtingsringetje vervangen is. Dat dan weer wel..
Alleen maar beter bij het PSA blok, als ze vervuilen en dichtslibben (de roetfilters of egr) dan blijft je auto proberen schoon te branden (doet ie anders eens in de zoveel X duizend km's) en in het ergste geval gaat ie andere dingen verbranden dan diesel en kan ie op hol slaan.
Roetfilter leeg en regelmatig als ie goed warm is even een stuk volgas invoegen of doortrekken is juist een must, zeker bij deze motor. Pas bij volgas gaat de egr dicht en kan ie even schoon en vrij ademen.
Pluimpje roet of iets hoort erbij, daar is het een diesel voor. Bij mijn V40 1.9D had ik altijd een gitzwarte en vettige achterklep van de diesel.
En met EGR of andere problemen is het ook snel duidelijk. Insignia toen achter mij had als een van de eerste automatische verlichting, en die ging echt aan na een plaatselijke mistbank.
Roetfilter leeg en regelmatig als ie goed warm is even een stuk volgas invoegen of doortrekken is juist een must, zeker bij deze motor. Pas bij volgas gaat de egr dicht en kan ie even schoon en vrij ademen.
Pluimpje roet of iets hoort erbij, daar is het een diesel voor. Bij mijn V40 1.9D had ik altijd een gitzwarte en vettige achterklep van de diesel.
[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 19-12-2017 20:56 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Okay, op autogebied is hier wel het één en ander veranderd inmiddels. De Mercedes C350e is verkocht en vervangen door een Jaguar XJ8 uit 2000. Verder heb ik nu een Porsche 914 uit 1973 die ik vooral gebruik als weekendauto en voor klassiekerrallies.
De V70 Classic TDI heeft braaf zijn kilometertjes gedraaid maar deed het eigenlijk prima. Wat normale kwaaltjes maar toch steeds meer last van zwarte rook, en ook op andere gebieden wel weer aan onderhoud toe. Inmiddels rijden we er wat minder mee dus al een tijdje naar vervanging aan het kijken. In twee jaar ook nog maar 40k mee gereden dus hoefde niet per sé een diesel meer te zijn.
Was bij een handelaar om een stukje te rijden in een Toyota Previa maar wist al snel dat dit hem niet ging worden. Die had ook een V70R uit 2004 staan, net ingekocht. Stom genoeg een proefrit gemaakt en gelijk verkocht natuurlijk.
De auto heeft 408.000 km op de teller staan maar rijdt gewoon zo strak als eentje met de helft op de teller. Is van buiten ook gewoon helemaal strak op wat lichte velgschade na. Ik heb de auto gekocht voor "zo meenemen" en op het eerste gezicht een prima deal gemaakt, al is het natuurlijk best wel een beetje een spannende auto om een gok mee te nemen dus dat moet nog maar blijken.
Ik heb er nog weinig mee kunnen rijden omdat ik bij het repareren van de sleutel de transponder gebroken heb. Een bergingsbedrijf heeft de auto naar de dealer gebracht en die hebben vrij snel nieuwe sleutels gemaakt en ingeleerd. Bij het ophalen bleek mijn linkerachterwiel er scheef onder te staan doordat de berger met het lieren de spoorstang krom had getrokken. Afijn, weer een weekje verder...
Ik zal binnenkort nog een update plaatsen als ik er een beetje mee gereden heb.
20171129_153933019_iOS
20171208_124558551_iOS
De V70 Classic TDI heeft braaf zijn kilometertjes gedraaid maar deed het eigenlijk prima. Wat normale kwaaltjes maar toch steeds meer last van zwarte rook, en ook op andere gebieden wel weer aan onderhoud toe. Inmiddels rijden we er wat minder mee dus al een tijdje naar vervanging aan het kijken. In twee jaar ook nog maar 40k mee gereden dus hoefde niet per sé een diesel meer te zijn.
Was bij een handelaar om een stukje te rijden in een Toyota Previa maar wist al snel dat dit hem niet ging worden. Die had ook een V70R uit 2004 staan, net ingekocht. Stom genoeg een proefrit gemaakt en gelijk verkocht natuurlijk.
Ik heb er nog weinig mee kunnen rijden omdat ik bij het repareren van de sleutel de transponder gebroken heb. Een bergingsbedrijf heeft de auto naar de dealer gebracht en die hebben vrij snel nieuwe sleutels gemaakt en ingeleerd. Bij het ophalen bleek mijn linkerachterwiel er scheef onder te staan doordat de berger met het lieren de spoorstang krom had getrokken. Afijn, weer een weekje verder...
Ik zal binnenkort nog een update plaatsen als ik er een beetje mee gereden heb.
20171129_153933019_iOS
20171208_124558551_iOS
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzy op 19-12-2017 21:52 ]
Hele toffe bak!
Wel een stel idioten dat ze 'm met lieren krom weten te trekken, maar goed: die lui gaan er vaker lomp mee om omdat ze 98% van de tijd schadebakken aan het wegslepen zijn en dan boeit het niet meer dat er iets stuk gaat.
Mijn V50 2.0 uit 2007 (153k km op de teller) lijkt wat power in te houden tussen de 2000 en 3000 tpm. Komt jullie dit toevallig bekend voor?
Aap!
Oh boy, dealer meldde gisteren dat 11 Jan mijn nieuwe V90 T5 Inscription af te halen is.
Nog twee weken in de V70T4 afzien
Nog twee weken in de V70T4 afzien
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Werkt hij ook nog wel? De 4wd koppeling in de vroegere modellen gaf nog wel eens problemen en werd dan verwijderd (goedkoper dan vervangen). Tijd voor een keer flink optrekken op een zandweggetje met traction control uitgeschakeld om te zien welke wielen meedoen?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ja hij werkt prima. Net in een gladde (langzame) bocht even geprobeerd en ik glij keurig over alle vier wielen naar de buitenkant van de bocht, best een rare ervaring want normaal gesproken ken ik dit alleen maar van de quad.
X-Post uit '[DIY] Het auto klussen & vragen topic'...
Zo, vandaag begonnen met het vervangen van de distributieriem, span- en looprollen, waterpomp, multiriem en een paar gare waterslangen.

Vullen met water... *drup*, *drup*, *drup*..... Godverdegodver.... lekt-ie bij de (nieuwe) waterpomp
Waterpomp nu maar teruggeplaatst met een laag vloeibare pakking tussen de pasvlakken van de papieren pakking. Nu maar even overnight laten drogen/uitharden en hopen dat-ie morgen niet weer gaat lekken...
Zo, vandaag begonnen met het vervangen van de distributieriem, span- en looprollen, waterpomp, multiriem en een paar gare waterslangen.

Vullen met water... *drup*, *drup*, *drup*..... Godverdegodver.... lekt-ie bij de (nieuwe) waterpomp
Ik merk dat ik toch steeds vaker weer mijn telefoon gebruik voor navigatie. Sensus is ondanks de update van mei dit jaar alweer hopeloos verouderd. Ik rij veel dus actuele info is gewenst.
2 vragen dus.
Wat gebruiken jullie als telefoonhouder en kan je aanraden voor een v70 ‘13?
Mijn v50 had een 12v aansluiting in de ruimte onder de versnellingspook. Zit er in de 70 ook nog een extra aansluiting?
Bonus vraag: iemand die een hud gebruikt? Zoiets als de navdy?
2 vragen dus.
Wat gebruiken jullie als telefoonhouder en kan je aanraden voor een v70 ‘13?
Mijn v50 had een 12v aansluiting in de ruimte onder de versnellingspook. Zit er in de 70 ook nog een extra aansluiting?
Bonus vraag: iemand die een hud gebruikt? Zoiets als de navdy?
@Lynx ik heb een houder die in de CD gleuf klemt - werkt prima.
Voor HUD moet je volgend jaar de Sygic kortingsactie meenemen.
Voor HUD moet je volgend jaar de Sygic kortingsactie meenemen.
In heb ook zoiets ge-drie-dee-print, zoals hier: https://www.reddit.com/r/...lder_that_perfectly_fits/franssie schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:28:
@Lynx ik heb een houder die in de CD gleuf klemt - werkt prima.
Leuk zo'n werkplaats! De jouwe of van een kennis? Ik moet dringend eens mensen in de buurt leren kennen die zelf een brug hebben. Zo'n 960 onderhouden op de oprit is ook niet allesWok schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:22:
X-Post uit '[DIY] Het auto klussen & vragen topic'...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vullen met water... *drup*, *drup*, *drup*..... Godverdegodver.... lekt-ie bij de (nieuwe) waterpompWaterpomp nu maar teruggeplaatst met een laag vloeibare pakking tussen de pasvlakken van de papieren pakking. Nu maar even overnight laten drogen/uitharden en hopen dat-ie morgen niet weer gaat lekken...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
@ppFreddy Dit is 'mijn' werkplaats. Ik huur een oude varkensschuur samen met een maat van me. Krukaskeerring is een zwak punt van de 960/90. De mijne moet ik ook nog steeds vervangen, maar ik zie er tegen op om die automaatbak eraf te trekken. 
Overigens is het wel heerlijk sleutelen aan zo'n 960/90...
Alle bouten en moeren komen gewoon los, zelfs na vijf ton
Bij mijn Peugeootjes 205 breekt al die teringzooi gewoon af; zelfs als het een half jaar daarvoor nog gewoon los is geweest
Overigens is het wel heerlijk sleutelen aan zo'n 960/90...
[ Voor 35% gewijzigd door Wok op 31-12-2017 17:06 ]
Oei, jij hebt nog wat meer werk dan ik. Ik heb het over de keerring aan de voorkant. Bij mij moet de distributie er dus af en meteen maar de pakkingen van de oliepomp vervangen ook dan...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Ik heb een raar probleem met een Volvo V60 D3 (2015).
Sinds vorige week gebeurt het af en toe dat er een schurend geluid vanuit de achterkant van de auto te horen is. Het gebeurt meestal bij het remmen en/of sturen op lage snelheid. (Voor een drempel of bij het inparkeren bijvoorbeeld)
Nu zag ik zojuist ook dat de auto voor mijn gevoel ver doorgezakt was terwijl er geen zware dingen/mensen (achter) in de auto lagen.
Ca. 2 weken daarvoor zijn de banden verwisseld en lichte schade gerepareerd.
Zonder enig verstand zit ik te denken aan defecte schokdempers/veren. Ik ga Volvo ook even bellen maar wilde het eerst hier even vragen.
Sinds vorige week gebeurt het af en toe dat er een schurend geluid vanuit de achterkant van de auto te horen is. Het gebeurt meestal bij het remmen en/of sturen op lage snelheid. (Voor een drempel of bij het inparkeren bijvoorbeeld)
Nu zag ik zojuist ook dat de auto voor mijn gevoel ver doorgezakt was terwijl er geen zware dingen/mensen (achter) in de auto lagen.
Ca. 2 weken daarvoor zijn de banden verwisseld en lichte schade gerepareerd.
Zonder enig verstand zit ik te denken aan defecte schokdempers/veren. Ik ga Volvo ook even bellen maar wilde het eerst hier even vragen.
@TweakTweet Kapotte veer zou kunnen (even een spiegeltje gebruiken om achter je wiel te kijken?) maar een kapotte remvoering zou ook nog wel kunnen. Hoe dan ook lijkt het me goed om hier wel zo snel mogelijk naar (te laten) kijken, hoeft niets ernstigs te zijn maar een plotseling blokkerend wiel is wel gevaarlijk. Je wielen zitten wel goed vast (omdat je een wissel had gehad)?
Dank. Morgen meteen bellen.franssie schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:47:
@TweakTweet Kapotte veer zou kunnen (even een spiegeltje gebruiken om achter je wiel te kijken?) maar een kapotte remvoering zou ook nog wel kunnen. Hoe dan ook lijkt het me goed om hier wel zo snel mogelijk naar (te laten) kijken, hoeft niets ernstigs te zijn maar een plotseling blokkerend wiel is wel gevaarlijk. Je wielen zitten wel goed vast (omdat je een wissel had gehad)?
Net nog een stuk gereden zonder muziek aan en bij verschillende situaties getest en geluisterd, hieronder nog een korte samenvatting;
Ik hoor het geluid bij het rechterachterwiel/kant als...:
- aan het remmen en dan vanaf 33 km/h (dus tussen 60 en 33 km/h niks en vanaf dan bij zacht remmen een schurend geluid. Bijv. voor een drempel)
- bij het tegelijk sturen en rustig accelereren (bijv. vanaf een langzame rotonde)
- bij het inparkeren op een hoger gelegen plateau (sturen en zacht remmen tegelijk)
De vering bij achter dat wiel heb ik gefilmd met telefoon en zaklamp, niets bijzonders te zien...
Ik zat eerst voornamelijk aan de rem te denken maar doordat het ook opspeelt bij het afrijden van een rotonde lijkt het meer aan het wiel zelf te liggen....
Via Volvo Car Assistance is de ANWB Wegenwacht vanochtend langsgekomen. Remblok(ken) fors versleten, we mochten er niet ver meer mee rijden. Zometeen een afspraak bij de dichtstbijzijnde Volvo dealer voor een reparatie...
Bij hoeveel KM dan in net geen 4 jaar en dan achter? Gevoelsmatig lijkt me dat vroeg maar dan is wat je hoort het schuren van de remklauw of de remschijf - best apart geluid en remt redelijk goed maar sloopt wel je schijf.TweakTweet schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:42:
Via Volvo Car Assistance is de ANWB Wegenwacht vanochtend langsgekomen. Remblok(ken) fors versleten, we mochten er niet ver meer mee rijden. Zometeen een afspraak bij de dichtstbijzijnde Volvo dealer voor een reparatie...
Gekregen in december 2015. 2 jaar nu dus en 80.000 km. We moeten er nog een jaartje mee.franssie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:29:
[...]
Bij hoeveel KM dan in net geen 4 jaar en dan achter? Gevoelsmatig lijkt me dat vroeg maar dan is wat je hoort het schuren van de remklauw of de remschijf - best apart geluid en remt redelijk goed maar sloopt wel je schijf.
Vanmiddag naar een garage geweest. Lijkt wel alsof alle remschijven en blokken vervangen zijn. Ziet er allemaal erg nieuw en glimmend/schoon uit.
Als de auto gewoon zijn onderhoud gehad heeft is dit wel erg slecht van de onderhouds gevende dealer... Lijkt me toch dat je remblokken controleert en op tijd vervangt.TweakTweet schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:26:
[...]
Gekregen in december 2015. 2 jaar nu dus en 80.000 km. We moeten er nog een jaartje mee.
Vanmiddag naar een garage geweest. Lijkt wel alsof alle remschijven en blokken vervangen zijn. Ziet er allemaal erg nieuw en glimmend/schoon uit.
Kan dit een licht aangetrokken handrem geweest zijn?Tc-Chub schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:06:
[...]
Als de auto gewoon zijn onderhoud gehad heeft is dit wel erg slecht van de onderhouds gevende dealer... Lijkt me toch dat je remblokken controleert en op tijd vervangt.
Het is een leasebak dus elke keer goed onderhouden door zelfde dealer. ANWB vondt het ook vrij triest dat het twee weken van te voren bij de bandenwissel niet gezien was.Tc-Chub schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:06:
[...]
Als de auto gewoon zijn onderhoud gehad heeft is dit wel erg slecht van de onderhouds gevende dealer... Lijkt me toch dat je remblokken controleert en op tijd vervangt.
Echter, door Volvo Car Lease zeer goed geholpen.
Lijkt me niet, het is een automaat met elektronische handrem. Voor de ANWB moest ik ‘m er af halen, hij heeft daar niets over gezegd... maar ben benieuwd waarom jij dat denkt?Yucon schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:16:
[...]
Kan dit een licht aangetrokken handrem geweest zijn?
Ik vraag mij namelijk toch af wat en waar het fout is gegaan. Het lijkt me dat het bij een leasebak nooit zover mag komen dat de remmen zodanig versleten zijn waardoor het onverantwoord is om er mee te rijden...?!
Omdat de blokjes dan ook als een gek slijten doordat ze zachtjes blijven drukken, en dus schuren. Een elektronische handrem zou trouwens net zo goed niet helemaal los gegaan kunnen zijn. In theorie dan, ik weet niet hoe het systeem precies werkt bij deze auto's.TweakTweet schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:34:
[...]
Lijkt me niet, het is een automaat met elektronische handrem. Voor de ANWB moest ik ‘m er af halen, hij heeft daar niets over gezegd... maar ben benieuwd waarom jij dat denkt?
Ik vraag mij namelijk toch af wat en waar het fout is gegaan. Het lijkt me dat het bij een leasebak nooit zover mag komen dat de remmen zodanig versleten zijn waardoor het onverantwoord is om er mee te rijden...?!
Maar wat ik vreemder vind is dat je in dit geval ook geen melding 'storing in remsysteem, direct stoppen' zou volvo zelf de ironie van die foutmelding nooit gezien hebben?
edit: ik denk dat 'onverantwoord' trouwens wel meevalt. Zelfs ijzer op ijzer remt nog. Dat de anwb dat zegt doet er niets aan af, monteurs dikken in mijn ervaring dit soort zaken wel vaker een beetje aan. Enerzijds omdat men de gevaren te goed voor zich ziet maar anderzijds lijkt het ook een beetje interessant doen te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 02-01-2018 19:56 ]
NeeYucon schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:54:
[...]
<>'storing in remsysteem, direct stoppen' [sub]zou volvo zelf de ironie van die foutmelding nooit gezien hebben?
In het SAS survivalboek staan wel wat technieken om te stoppen zonder remmen overigens
edit: mijn V70 zegt bij het loslaten van de elctronische handrem 'lossen'. Dat bedenk je ook niet op de testbaan lijkt me
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 02-01-2018 20:06 ]
Dank voor de toelichting.Yucon schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:54:
[...]
Omdat de blokjes dan ook als een gek slijten doordat ze zachtjes blijven drukken, en dus schuren. Een elektronische handrem zou trouwens net zo goed niet helemaal los gegaan kunnen zijn. In theorie dan, ik weet niet hoe het systeem precies werkt bij deze auto's.
Maar wat ik vreemder vind is dat je in dit geval ook geen melding 'storing in remsysteem, direct stoppen' zou volvo zelf de ironie van die foutmelding nooit gezien hebben?gekregen hebt. Dat is namelijk wat gebeurt als oa je remvloeistof veel te laag staat, en als je blokken zo ver versleten zijn staan de zuigers zo ver naar buiten dat het peil flink zakt.
edit: ik denk dat 'onverantwoord' trouwens wel meevalt. Zelfs ijzer op ijzer remt nog. Dat de anwb dat zegt doet er niets aan af, monteurs dikken in mijn ervaring dit soort zaken wel vaker een beetje aan. Enerzijds omdat men de gevaren te goed voor zich ziet maar anderzijds lijkt het ook een beetje interessant doen te zijn.
Elektronische handrem weet ik zelf ook weinig van, behalve dan dat ik het nogal irritant vind
Wist ook niet dat er een sensor voor versleten remblokjes in zit en heb de melding dus ook nooit gezien.
Over dat interessant doen; kan wel kloppen ja haha! Echter, ook Volvo wilde liever niet dat we gingen rijden en stuurde al bijna een sleepwagen
Al met al nog een aantal onduidelijkheden maar moeten we er niet een te groot probleem van maken en is het goed opgelost.
In het Duits is het 'Bremse löschen'. Misschien lijkt het in het zweeds er ook op en is de vertaling de bijdrage van Geely in de ontwikkeling geweest.franssie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:58:
[...]
edit: mijn V70 zegt bij het loslaten van de elctronische handrem 'lossen'. Dat bedenk je ook niet op de testbaan lijkt me
'de remmen lossen' is in de spoorwereld ook een heel normale term.Yucon schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:10:
[...]
In het Duits is het 'Bremse löschen'. Misschien lijkt het in het zweeds er ook op en is de vertaling de bijdrage van Geely in de ontwikkeling geweest.
Het is niet in de buurt van Eindhoven, maar die 40 minuutjes rijden wegen echt wel op tegen de besparing van de kosten. De mijne is in onderhoud bij Volvoservice in Elst (Gld).dicespark schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:39:
Weet iemand welke volvo dit is?
:-)
http://mms.businesswire.c...CES_2018_Accuweather2.jpg
http://newsroom.garmin.co...ble-infotainment-platform
Compjoeters... hu?
Geen idee maar wel een scherm waar je de houder van de GSM op kan plakkenolson schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:36:
Het is echt verbazend dat ze in de luchtvaart redelijk snel een glasspanel hebben kunnen maken en certificeren en dat er geen enkele autofabrikant in staat is om iets te bouwen dat werkt. Misschien dat Garmin hun luchtvaart expertise meeneemt? Maar eerst zien en dan geloven, ik heb van Garmin ook tamelijk onbruikbare maritieme interfaces gezien.
De 2 ronde knoppen lijken mij gefotoshopt, de rest lijkt xc90.olson schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:36:
Dus ik zou zeggen een shop van een aankomende dashboard update?
Lijken mij 2 knoppen met een instelbaar touch interface, instelbaar want de linker heeft audio opties en precies dezelfde opties vind je een paart cm lager ook. Zou het raar vinden om 2x dezelfde knopjes zo vlak bij elkaar te hebben.
Zou een leuke toevoeging zijn.
Hmm inderdaad, als je doet inzoomen op de linker bovenhoek van het navi scherm lijkt dat erin geplakt.Deadsy schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:10:
[...]
De 2 ronde knoppen lijken mij gefotoshopt, de rest lijkt xc90.
Dus ik zou zeggen een shop van een aankomende dashboard update?
Lijken mij 2 knoppen met een instelbaar touch interface, instelbaar want de linker heeft audio opties en precies dezelfde opties vind je een paart cm lager ook. Zou het raar vinden om 2x dezelfde knopjes zo vlak bij elkaar te hebben.
Zou een leuke toevoeging zijn.
Niet erg, maar ziet er best goed uit verder!
Compjoeters... hu?
Iemand ervaring met een haldexkoppeling die niet meer werkt (@Jazzy in tegenstelling tot dat ik niet weet dat die er is
) onder een XC90 en dan zonder foutmeldingen in de boordcomputer?
Best blij met de XC90 maar ik stond laatst vast met de voorbanden in de modder en de achterwielen op de straatstenen.. en geloof mij dat is best wel wat beschamend om dan te vragen aan je vrienden om even te komen duwen
Best blij met de XC90 maar ik stond laatst vast met de voorbanden in de modder en de achterwielen op de straatstenen.. en geloof mij dat is best wel wat beschamend om dan te vragen aan je vrienden om even te komen duwen
[ Voor 38% gewijzigd door Falcon op 05-01-2018 10:35 ]
Grappig dat je mij noemt.
Inmiddels weet ik meer van ons AWD systeem dan me lief is, sinds drie dagen heb ik zelf ook geen aandrijving op de achterwielen meer namelijk. Een veel voorkomend probleem is een issue met de haakse overbrenging (Engels: bevel gear of angle gear), dat is de plek waar de aftakking wordt gemaakt die de as richting het achterdifferentiëel aandrijft. Een bus die over twee assen schuift kan stuk gaan waardoor er geen verbinding meer is.
Het gaat om onderdeel 20 op deze tekening:

Als je een beetje rond zoekt op XC90 en bevel gear of angle gear dan vind je genoeg informatie. Er kunnen nog andere oorzaken zijn, maar dit is in ieder geval de meest voorkomende.
Het gaat om onderdeel 20 op deze tekening:

Als je een beetje rond zoekt op XC90 en bevel gear of angle gear dan vind je genoeg informatie. Er kunnen nog andere oorzaken zijn, maar dit is in ieder geval de meest voorkomende.
Mooi, een Volvo-topic! Ik heb afgelopen week mijn derde gekocht.
Ben begonnen met een C30 2.0 waar ik helemaal weg van was:

Die vervolgens in verband met een eerste kind eind 2014 ingeruild voor een V40 D4 R-Design met Polestar-software:

In verband met de geboorte van een tweede kind, zag ik toch een excuus aanleiding om weer verder te kijkel, hoewel de V40 nog wel even had meegekund. Ik heb uitgebreid gekeken naar een vorig model XC60 een een BMW 5-serie, maar na een proefrit in een V90 was ik dermate onder de indruk dat ik de V40 ingeruild heb en een V90 T5 heb gekocht:

Ik heb hem pas een paar dagen maar ben tot nu toe enorm onder de indruk. Het is een enorm prettige auto, en de Pilot Assist functie werkt goed en maakt het rijden in de spits enorm relaxt. Bovendien is het een behoorlijk ruime en snelle auto; hoewel de acceleratiecijfers vergelijkbaar zijn met de V40, voelt de V90 aanzienlijk vlotter.
Ben begonnen met een C30 2.0 waar ik helemaal weg van was:

Die vervolgens in verband met een eerste kind eind 2014 ingeruild voor een V40 D4 R-Design met Polestar-software:

In verband met de geboorte van een tweede kind, zag ik toch een excuus aanleiding om weer verder te kijkel, hoewel de V40 nog wel even had meegekund. Ik heb uitgebreid gekeken naar een vorig model XC60 een een BMW 5-serie, maar na een proefrit in een V90 was ik dermate onder de indruk dat ik de V40 ingeruild heb en een V90 T5 heb gekocht:

Ik heb hem pas een paar dagen maar ben tot nu toe enorm onder de indruk. Het is een enorm prettige auto, en de Pilot Assist functie werkt goed en maakt het rijden in de spits enorm relaxt. Bovendien is het een behoorlijk ruime en snelle auto; hoewel de acceleratiecijfers vergelijkbaar zijn met de V40, voelt de V90 aanzienlijk vlotter.
[ Voor 9% gewijzigd door Arthur op 06-01-2018 13:29 ]
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
@Arthur prachtige auto's, veel plezier ermee. Hoe praktisch is zo'n ding nu in de stad? Zelf vond ik een v40 bij parkeren al best een onding omdat hij weinig overzicht en een grote draaicirkel heeft. Is zo'n enorme v90 nog een beetje hanteerbaar?
Thanks! Ik herken je opmerkingen m.b.t. de V40; dat was een heel onoverzichtelijke auto door de erg dikke C/D-stijl en kleine achterruit, en hij had inderdaad de draaicirkel van een vliegdekschip. Deels kwam dat naar verluidt door de 18" velgen (de auto wordt dan ook voorzien van een stuuruitslagbegrenzer).
Ik vind de V90 prima handelbaar in de stad, ook op parkeerterreinen. Je merkt wel dat het een grote auto is, maar ik vind hem overzichtelijker dan de V40 en ik heb het idee dat hij een kleinere draaicirkel heeft. De achteruitrijcamera op de V90 helpt ook wel veel (dat was een optie die de V40 eigenlijk echt nodig had, maar ik vond dat destijds geen €800 waard)
Ik vind de V90 prima handelbaar in de stad, ook op parkeerterreinen. Je merkt wel dat het een grote auto is, maar ik vind hem overzichtelijker dan de V40 en ik heb het idee dat hij een kleinere draaicirkel heeft. De achteruitrijcamera op de V90 helpt ook wel veel (dat was een optie die de V40 eigenlijk echt nodig had, maar ik vond dat destijds geen €800 waard)
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
@Arthur maar de auto past nog wel in het vak? Bij mijn V70 merk ik al vaak dat het krap is, en de V90 is toch echt een slag groter (iig langer).
Ik wil klagen
. Sinds april rijd ik rond in een hele mooie blauwe C30 2.0D. Ik was er best blij mee. Nadruk op was. De banden achter waren bij aanschaf al niet best. De banden voor waren zeer goed. Echter na 3-4 maanden zijn de banden voor helemaal versleten (dus geen normale slijtage). Dus besloten om 4 nieuwe allseasons banden aan te schaffen, balanceren en uitlijnen. Kostte mij bijna 1000 euro. Oke.. ik accepteer slijtage kosten.
Vervolgens even een grote beurt gegeven (350 euro) waarna een nieuwe probleem optrad. Turbo druk viel weg. Gelukkig was de oorzaak snel gevonden. Een slangetje die losgeschoten was. Ik blij. Dus ik rijd nog geen halve dag en kom achter dat aan de bestuuderszijde enorm koude lucht komt, terwijl aan de passagierszijde kokend hete lucht. Instellingen veranderen had geen effect. Vervolgens lees ik al de horror verhalen hoe klote het lucht/airco-circulatie systeem van deze Volvo's zijn en dat vervangen minimaal 1000 euro kost omdat daarvoor de gehele dashboard helemaal eraf moet.
Nu ben ik iemand die altijd zijn zoekwerk goed verricht. Dus iemand kwam met de suggestie om temperatuur van eerst heel warm naar super koud te zetten. En probleem was opgelost! Ik blij aangezien ik geen 1000 euro hoefde af te tikken. Echter begon daarnaast een andere probleem. Auto begon enorm hard te bonken elke 200 km. Blijkt dat roetfilter vol zit en de auto bijna continue aan het regenereren is. 650 euro armer.
Achja? Als ik daarna maar fijn kan doorrijden toch? Hahahaha. Dat was niet slim gedacht. Want laatst hield ik de sleutel niet goed vast waardoor de auto en niet aansloeg. Vervolgens tweede poging, auto start. Gues what? Interieurverwarmer / blazer / blower werkt niet meer. Ruiten beslaan en aan de kant, vervolgens de weg vervolgen met de raam open. Nu komt het toch weer op neer dat ik naar de dealer moet om blower / ventilator te vervangen. Jaja kosten van 1000 euro.
Ik denk dat private lease dan toch geen slecht idee is. En voor mij was dit mijn eerste Volvo en tevens de laatste. Er zullen vast 10.000 Volvo's zijn die de betrouwbaarheid waarmaken. Maar ik heb met geen enkel ander auto zoveel ellende gehad als deze Volvo. Ik kies altijd een keurige auto uit en probeer het zo netjes bij te houden. Maar als een dealer onderhouden auto zoveel ellende geeft in de eerst half/driekwart jaar... sta ik ook op het punt om de auto te gaan inruilen. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik neem mijn verlies en ik ga terug naar Toyota. Ik heb weer iets betrouwbaars nodig.
En mijn haat aan Volvo ligt niet dat er onderdelen stuk gaan. Mijn haat ligt dat ze onderhoud zo moeilijk maken dat je dit niet zelf kan doen of zoveel geld kost dat ieder bezoek bij dealer is dat je 1000 euro armer bent.
Aanschaf: 5500 euro nu 3000 euro armer aan 'onderhoud'. Het grappige is... ik heb mn Prius weggedaan omdat ik overtuigd was dat ik goedkoper kon rijden met een diesel. Hahahahah
#gaatverdermetjanken
#nooitmeervolvo
#mijnlupo1.2tdimet560.000kmoptellerwasbetrouwbaarderdandezerotzooi
Vervolgens even een grote beurt gegeven (350 euro) waarna een nieuwe probleem optrad. Turbo druk viel weg. Gelukkig was de oorzaak snel gevonden. Een slangetje die losgeschoten was. Ik blij. Dus ik rijd nog geen halve dag en kom achter dat aan de bestuuderszijde enorm koude lucht komt, terwijl aan de passagierszijde kokend hete lucht. Instellingen veranderen had geen effect. Vervolgens lees ik al de horror verhalen hoe klote het lucht/airco-circulatie systeem van deze Volvo's zijn en dat vervangen minimaal 1000 euro kost omdat daarvoor de gehele dashboard helemaal eraf moet.
Nu ben ik iemand die altijd zijn zoekwerk goed verricht. Dus iemand kwam met de suggestie om temperatuur van eerst heel warm naar super koud te zetten. En probleem was opgelost! Ik blij aangezien ik geen 1000 euro hoefde af te tikken. Echter begon daarnaast een andere probleem. Auto begon enorm hard te bonken elke 200 km. Blijkt dat roetfilter vol zit en de auto bijna continue aan het regenereren is. 650 euro armer.
Achja? Als ik daarna maar fijn kan doorrijden toch? Hahahaha. Dat was niet slim gedacht. Want laatst hield ik de sleutel niet goed vast waardoor de auto en niet aansloeg. Vervolgens tweede poging, auto start. Gues what? Interieurverwarmer / blazer / blower werkt niet meer. Ruiten beslaan en aan de kant, vervolgens de weg vervolgen met de raam open. Nu komt het toch weer op neer dat ik naar de dealer moet om blower / ventilator te vervangen. Jaja kosten van 1000 euro.
Ik denk dat private lease dan toch geen slecht idee is. En voor mij was dit mijn eerste Volvo en tevens de laatste. Er zullen vast 10.000 Volvo's zijn die de betrouwbaarheid waarmaken. Maar ik heb met geen enkel ander auto zoveel ellende gehad als deze Volvo. Ik kies altijd een keurige auto uit en probeer het zo netjes bij te houden. Maar als een dealer onderhouden auto zoveel ellende geeft in de eerst half/driekwart jaar... sta ik ook op het punt om de auto te gaan inruilen. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik neem mijn verlies en ik ga terug naar Toyota. Ik heb weer iets betrouwbaars nodig.
En mijn haat aan Volvo ligt niet dat er onderdelen stuk gaan. Mijn haat ligt dat ze onderhoud zo moeilijk maken dat je dit niet zelf kan doen of zoveel geld kost dat ieder bezoek bij dealer is dat je 1000 euro armer bent.
Aanschaf: 5500 euro nu 3000 euro armer aan 'onderhoud'. Het grappige is... ik heb mn Prius weggedaan omdat ik overtuigd was dat ik goedkoper kon rijden met een diesel. Hahahahah
#gaatverdermetjanken
#nooitmeervolvo
#mijnlupo1.2tdimet560.000kmoptellerwasbetrouwbaarderdandezerotzooi
@FireBladeX balen, wat is de KM Stand? Voor de rest klinkt het als het EOL verhaal van mijn Pug307, die stortte ook in en had ik beter twee jaar eerder kunnen verkopen voor dagwaarde dan uiteindelijk slecht lopend aan een handelaar.
Misschien eens naar een Volvo 'expert' gaan ipv je eigen dealer en hun laten kijken wat de staat is, zit er veel aan te komen dan beter je verlies nemen en aan de handel verkopen. EIgenlijk heb je je verlies al genomen met de reparaties en dat maakt het zo lastig om ermee te kappen maar what is next, uitlaat, remmen, distributie weer, etc etc - het is wel handig om daar inzicht in te krijgen.
Misschien eens naar een Volvo 'expert' gaan ipv je eigen dealer en hun laten kijken wat de staat is, zit er veel aan te komen dan beter je verlies nemen en aan de handel verkopen. EIgenlijk heb je je verlies al genomen met de reparaties en dat maakt het zo lastig om ermee te kappen maar what is next, uitlaat, remmen, distributie weer, etc etc - het is wel handig om daar inzicht in te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 06-01-2018 16:49 ]
Dat is het probleem. Elke keer denk ik, oke dit is de laatste grote uitgaven voor dit jaar. Maar het stapelt allemaal op. Nu voelt het dan ook zo zonde om al dat verlies voor lief te nemen. km stand is net geen 240.000 km (distributieriem is vervangen op 213.000 en volgende pas op 400.000). Koppeling is voor mijn gevoel nog oke (denk dat het zeker nog een jaar meegaat). Ik merk dat wel rubbers van de draagarmen (of ander deel van de ophanging) geluid maakt. Irritant maar zolang APK oke is, ga ik het echt niet vervangen. Ik ga daarom ook kiezen voor reparatie. Vervolgens APK vernieuwen en zo snel mogelijk deze ding weg doen. Met een kapotte auto krijg ik inderdaad minder voor terug. Maar ik kan dus ook kiezen om die 1000 euro die ik nu moet gaan uitgeven als verlies op te nemen in de inruilwaarde. Maar ik denk dat ik er in de huidige staat nog geen 4.000 voor zal krijgen... dus meer dan 4.000 euro weggegooid.franssie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 16:49:
@FireBladeX balen, wat is de KM Stand? Voor de rest klinkt het als het EOL verhaal van mijn Pug307, die stortte ook in en had ik beter twee jaar eerder kunnen verkopen voor dagwaarde dan uiteindelijk slecht lopend aan een handelaar.
Particulier hoop ik deze toch rond 5.500 weer te kunnen verkopen.
@FireBladeX
Heel zuur, maar ik zou om te beginnen bij de dealer wegblijven met een dergelijke auto van die leeftijd. Zoiets als die ventilator kun je veel goedkoper bij een universele garage laten doen. En zo'n roetfilter laten reviseren met een nieuwe vulling kost iets van 350-400 euro bij de lokale dieselspecialist.
edit: hoe kom je trouwens in hemelsnaam op 1000 euro voor 4 banden plus uitlijnen? Dit https://www.bandenoutlet....9d-6WpLlELSBoCxA8QAvD_BwE zijn supergoede banden en uitlijnen kost een euro of 100. Tel dan nog eens max 25 euro per band om te laten monteren, wat ruim gerekend is, en je zit op de helft van die 1000 euro. Ik zou echt eens een andere garage zoeken want je wordt getild.
edit2: heb je hier iets aan? https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=53966
Heel zuur, maar ik zou om te beginnen bij de dealer wegblijven met een dergelijke auto van die leeftijd. Zoiets als die ventilator kun je veel goedkoper bij een universele garage laten doen. En zo'n roetfilter laten reviseren met een nieuwe vulling kost iets van 350-400 euro bij de lokale dieselspecialist.
edit: hoe kom je trouwens in hemelsnaam op 1000 euro voor 4 banden plus uitlijnen? Dit https://www.bandenoutlet....9d-6WpLlELSBoCxA8QAvD_BwE zijn supergoede banden en uitlijnen kost een euro of 100. Tel dan nog eens max 25 euro per band om te laten monteren, wat ruim gerekend is, en je zit op de helft van die 1000 euro. Ik zou echt eens een andere garage zoeken want je wordt getild.
[ Voor 47% gewijzigd door Yucon op 06-01-2018 17:29 ]
Ik ga wel voor de beste banden: Michelin CROSSCLIMATE+ XL 93W MI205/50W17CROSCLPXLYucon schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:09:
@FireBladeX
+ montage + balanceren + ventileren + uitlijnen + verwijderingsbijdrage. Het was geen exact 1000 euro maar meer 800 euro. Ik vind afronden wel zo gemakkelijk
Bedankt voor je link, alleen zie ik niet om welke model het gaat (een S60) en ik weet niet of de S60 gelijk is aan de C30/V50? Als het achter dashboard kastje zit, dan wordt het al betaalbaarder. Ik zal even ook langs de Turk gaan voordat ik langsga bij de dealer. Kijken of zij dit ook doen willen doen.
@FireBladeX er zit nogal wat ruimte tussen de merkdealer en een willekeurige ZZP garage (die best goed kunnen zijn, in weesp zit er eentje). Maar je hebt ook het gebied van de Bosch centra en de Volvo specialisten zoals bijvoorbeeld Nordicar.
Tja.. lijkt vooral heel veel pech, maar het gedoe met roetfilters etc heeft me ook weggehouden van diesel..
Verder blijf ik zoveel mogelijk weg van de dealer, zodra een auto 4+is, willen de meeste dat je een nieuwe haalt.
Verder wel heel erg dure banden..
In bijna 3j tijd en 80.000kmben ik 8 banden (4*zomer, 4x winter) verder en totaal zo'n €1700 aan onderhoud (inclusief banden).. winterbanden waren €300 Inc alles, zomer €400 inclusief alles..
Ik vind je C30 heel mooi qua kleur, en het zijn eigenlijk ook dé C30 velgen, die echt nog voor veel weg gaan.. denk aan €600..
Maar ik ben eigenlijk het vertrouwen in diesel kwijtgeraakt.
Bij die van mij laatst de thermostaat vervangen, €25, brughuur €50.
Verder blijf ik zoveel mogelijk weg van de dealer, zodra een auto 4+is, willen de meeste dat je een nieuwe haalt.
Verder wel heel erg dure banden..
In bijna 3j tijd en 80.000kmben ik 8 banden (4*zomer, 4x winter) verder en totaal zo'n €1700 aan onderhoud (inclusief banden).. winterbanden waren €300 Inc alles, zomer €400 inclusief alles..
Ik vind je C30 heel mooi qua kleur, en het zijn eigenlijk ook dé C30 velgen, die echt nog voor veel weg gaan.. denk aan €600..
Maar ik ben eigenlijk het vertrouwen in diesel kwijtgeraakt.
Bij die van mij laatst de thermostaat vervangen, €25, brughuur €50.
[ Voor 34% gewijzigd door GAIAjohan op 06-01-2018 18:03 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dealer moet je inderdaad wegblijven, als ze denken dat ze niet aan je kunnen verdienen met een nieuwe auto wordt je gewoon actief weggejaagd met idioot hoge prijzen en wordt er gelogen over welk onderhoud gedaan is en nodig is om geen garantie op eerder werk te hoeven verlenen (heb ik daadwerkelijk meegemaakt).
Maar verder ben ik nou niet echt heel erg onder de indruk van wat je hier beschrijft. Goed en wel is het enige wat je hebt een los turboslangetje, een aircoprobleem en een roetfilter. Roetfilter is bij elke moderne diesel een bekend item, een turboslangetje is welbeschouwd helemaal niks. Houd je de airo over als enige echt probleem. Dat is gewoon kut, maar kan natuurlijk gebeuren bij een 2e hands auto. All in the game. Vrijwel iedere auto heeft bekende problemen die zomaar €500-€1500 kosten om op te lossen.
Wat betreft de banden: de achterbanden waren bij aanschaf al slecht schrijf je, had je dus in moeten calculeren. Maar als bijna nieuwe banden daadwerkelijk binnen 3-4 maanden versleten zijn zou ik dan weer gewoon aanspraak maken op garantie want een auto hoort goed gebalanceerd / uitgelijnd te zijn als je 'm koopt.
Maar verder ben ik nou niet echt heel erg onder de indruk van wat je hier beschrijft. Goed en wel is het enige wat je hebt een los turboslangetje, een aircoprobleem en een roetfilter. Roetfilter is bij elke moderne diesel een bekend item, een turboslangetje is welbeschouwd helemaal niks. Houd je de airo over als enige echt probleem. Dat is gewoon kut, maar kan natuurlijk gebeuren bij een 2e hands auto. All in the game. Vrijwel iedere auto heeft bekende problemen die zomaar €500-€1500 kosten om op te lossen.
Wat betreft de banden: de achterbanden waren bij aanschaf al slecht schrijf je, had je dus in moeten calculeren. Maar als bijna nieuwe banden daadwerkelijk binnen 3-4 maanden versleten zijn zou ik dan weer gewoon aanspraak maken op garantie want een auto hoort goed gebalanceerd / uitgelijnd te zijn als je 'm koopt.
[ Voor 15% gewijzigd door Cocytus op 06-01-2018 18:21 ]