Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Vandaag de tintfolie binnen gekregen die ik via ebay gekocht had. Welgeteld 2 van de 5 vellen zijn nog netjes, de rest is gekreukeld, zucht...
Meteen maar een berichtje naar de verkoper gestuurd met de vraag wat de vervolgstap is. Nog een keer toesturen zal wss weer hetzelfde probleem geven.

Edit: bij nader inzien is slechts 1 van de 5 vellen zonder kreukels en rotzooi tussen de folie en het plastic laagje... :'(

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnAbel op 13-03-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Vraag lekker je geld terug en laat de ruiten doen bij dat bedrijf in Emmen (of omgeving) wat hier laatst ook gepost is. Of was dat voor een Mondeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Get!em schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:25:
Mijn "oude" (MY15) V40 D4 (ik rij er zelf niet meer in), heeft deze week ook een nieuw motorblok gekregen. Gescheurd...

Symptoom: koelvloeistof kwam onder luchtdruk te staan en op dashboard kreeg je melding dat koelvloeistofpeil te laag was (door luchtdruk, duwde die de vloeistof naar beneden onder minimum peil).
Wel raar dat zo een nieuwe auto al een nieuw motorblok moet krijgen toch? Je verwacht toch dat als je een nieuwe auto koopt er weer even tegen aan kan bij wijze van spreken.

Das niet meer Zweedse degelijkheid, al heeft het natuurlijk ook te maken met de nieuwe techniek (compacter, milieubewuster en zuiniger) en je kan altijd pech hebben met een maandag morgen model.

[ Voor 6% gewijzigd door Aight! op 13-03-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
Is V-power diesel echt beter dan gewone diesel? bestaan daar onafhankelijke tests over?

Zelf rij ik rond met een XC60 D4. Ik tank meestal gewone diesel, maar heb al een paar keer V-power geprobeerd: ik merk niet echt verschil. Vandaar: is die V-power zijn meerprijs waard?

Edit: bestaat blijkbaar een apart forum over ( zie hier )

[ Voor 19% gewijzigd door Thefonz73 op 14-03-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joostk schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:17:
Vraag lekker je geld terug en laat de ruiten doen bij dat bedrijf in Emmen (of omgeving) wat hier laatst ook gepost is. Of was dat voor een Mondeo.
Jup, ga ik ook doen. Had die folie al besteld voordat die post voorbij kwam van die tinter in Emmen. Die weg gaan we nu maar bewandelen :p
Was een V70 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
LuPo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:19:
[...]

Auto kan vandaag opgehaald worden. Schijnt een heel ander motorblok ingehangen te zijn. Ik ben benieuwd met welke verhaal mijn vriendin straks thuis komt. Exacte probleem konden ze aan de telefoon in ieder geval niet melden.
Nou, de auto is weer terug. Volgens monteur en receptionist zit er een heel nieuw D2 motorblok in. In ieder geval klinkt hij veel beter dan de vorige. Die had een soort hees geluid met een rare piep tijdens stationair draaien. Ik vond dat niet goed klinken. Hij is toen direct voor een beurt geweest en blijkbaar heeft men toen niets raars gezien/gehoord. De nieuwe motor voelt nog heel tam, is dat altijd bij een nieuwe motor? Men zei wel dat hij weer ingereden moet worden. Dus de eerste tijd niet te veel toeren maken.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Klinkt als een spannend verhaal: "man sleept autodealer voor de rechter wegens weggooien spoorverbreders"
vond ik ook haha 8) , spannender dan t gemiddelde nieuws iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ja je moet een nieuwe auto inrijden zodat alle delen goed op elkaar in slijten en de spelingen goed bepaald worden.
Metalen en andere materialen zetten uit als ze warm worden. Je zuigers en de zuigerveren gaan zich minimaal uitzetten tov de cilinderwanden. De delen gaan zover uitzetten en weer krimpen totdat er een goede speling en gunstige afdichting komt. Omdat dit over een aantal duizend km pas klaar is, geeft de fabrikant het advies om rustig in te rijden. En niet gelijk naar 3500 rpm te gaan in de 2e versnelling. Staat waarschijnlijk wel in je boekje hoeveel toeren aanbevolen is.
Dit heeft wel als gevolg omdat je niet veel gas geeft, de auto slomer aanvoelt dan je vorige motor. Maar dit komt vanzelf weer terug als je meer gas mag geven omdat de motor ingereden en ingesleten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inrijden is toch iets van vroeger? Toen reed je de eerste kilometers zelfs met speciale olie. De toleranties bij de productie zijn tegenwoordig zo klein dat alles af fabriek perfect op elkaar aansluit (behalve bij de D2 van LuPo dan ;)) waardoor inrijden niet nodig is. Wel rustig warmrijden bij elke rit uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Het blijft metaal en dat moet zich zetten naar bepaalde toleranties. Die toleranties zijn berekend naar de situatie dat een motor ingereden is.
Dat het tolerantieverschil kleiner is geworden de laatste jaren is wel zo. Maar voor zover ik weet is inrijden nog steeds nodig. De duur van het inrijden kan wel korten zijn dan 20+ jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

Idd, het staat eigenlijk vrijwel altijd in de instructieboekjes (lees die dus ook na!).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:45
Vandaag voor het eerst direct achter een nieuwe S90 aan gezeten. Ik vind hem lang niet zo mooi als de V90.
Wel duidelijk herkenbaar, maar mooi naar mijn mening niet. Ik vind hem veel te pontificaal van de achterkant

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:51:
Idd, het staat eigenlijk vrijwel altijd in de instructieboekjes (lees die dus ook na!).
Nou in dat van de V60 niet hoor. Daar staat alleen dat je in het begin moet opletten met glad weer zodat je de auto leert kennen en dat je hem het eerste jaar voorzichtig moet wassen omdat de lak nog kwetsbaar is.

Ik heb twee keer een nieuwe auto gekocht (Fiat) en daar stond ook niets over in de boekjes. De dealer gaf toen ook aan dat het niet nodig was. En dat is zelfs een Italiaanse auto :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Bigs schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:04:
[...]

Nou in dat van de V60 niet hoor. Daar staat alleen dat je in het begin moet opletten met glad weer zodat je de auto leert kennen en dat je hem het eerste jaar voorzichtig moet wassen omdat de lak nog kwetsbaar is.

Ik heb twee keer een nieuwe auto gekocht (Fiat) en daar stond ook niets over in de boekjes. De dealer gaf toen ook aan dat het niet nodig was. En dat is zelfs een Italiaanse auto :')
Ik kan ook niets vinden in het instructieboekje inderdaad.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Moderne motoren niet meer. Vroeger wel, daarom ook vaak defecte motoren tegenwoordig, omdat ze weinig kunnen hebben. Zulke beperkingen lossen ze op met begrenzers op welk onderdeel dan ook. Auto's zijn onnodig complex geworden door al deze begrenzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Over oude motoren gesproken:
Rij nu een MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic, origineel 163 pk, maar door Volvotune gechipt naar +-220 pk (motor is dezelfde als de 205 pk D5, dus uiteindelijk niet zoveel meer als standaard door Volvo geleverd in dezelfde motor) Heerlijke auto, trekkracht van die gechipte motor is subliem. Gekocht bij 180k km, maar intussen 315k km op de teller maar het ding rijdt nog als nieuw. Enige kosten buiten regulier onderhoud: uitlaatgas temperatuur sensor en nieuwe batterij. Ben er gek van en trots op, ondanks het 'maar' een kinetic is met stoffen zetels. Vooral de motor en relaxed cruisen doen het hem denk ik: heerlijk chill cruisen met de automaat in goed zittende zetels, maar brute kracht wanneer ik het wil.
Maar :
- sinds enkele maanden werk ik op 6 km van huis, dus ik ga doorgaans met de fiets naar het werk. Enkel bij heel slecht weer neem ik de auto (en dan bedoel ik zware regen en wind, vrieskou houdt me niet tegen) ik ben van plan deze job nog wel even te doen omdat ik het heel graag doe en veel appreciatie krijg van m'n collega's en managers.
- auto wordt enkel nog gebruikt om grote boodschappen te doen (ook maar enkele km)
- voor grotere afstanden (30+ km) wisselen mijn vriendin (waar ik mee samen woon) en ik elkaar af.
Maar nu:
Mijn vriendin gaat binnenkort tekenen voor een nieuwe job waarbij ze een Golf Variant of (meer waarschijnlijk) Skoda Octavia Combi mag kiezen incl Belgische tankkaart (wij zijn Belgen ja, op dit NL forum, hoewel we op 3km van de grens wonen :9)
Uiteraard gaat ze dan haar eigen BMW 1 verkopen en gaan we vanaf dan die lease auto gebruiken voor quasi alles, aangezien dat ding gratis rijdt en hoe het ook draait of keert, zo'n Octavia is ook geen straf.
Mijn auto gaat dus enkel nog gebruikt worden voor de korte afstanden die ik alleen doe (even naar de dhz zaak 3 km verderop of naar m'n ouders terwijl vrouwlief werken is) of voor autoreizen in het buitenland (volgend jaar zouden we een rondrit doen door SE en N) en dan ben je weinig met een Belgische tankkaart :p.

Iets meer to the point nu:
Ik heb destijds (12 jaar geleden) leren rijden in een 940 GL, 2 liter benzine/LPG, en altijd fan gebleven van de lijnen van die baksteen. Vrienden van me vonden het een eer om mee te rijden naar de locale of verder gelegen discotheek in "de tank" en zelf reed ik er ook heel graag mee. Heb het m'n ouders nooit vergeven dat ze die bak inruilden voor een 2ehands S40 PH1 (een garage nam de 940 over om als vervangwagen in te zetten, 2 weken later parkeerde een klant de wagen in een vangrail)

To the point:
Ik ben altijd fan gebleven van de 900 reeks en denk er nu dus aan m'n XC60 te verkopen en een 960 te kopen (bij voorkeur een 2.5 automaat met lpg). Ondanks dat de meeste van de aangeboden auto's rond de 22j schommelen hoop ik op die manier weer een auto te hebben die wat pk's biedt, maar vooral een heerlijke cruiser is waar ik bijna dezelfde opties heb als in mijn XC (voornamelijk de automaat, cruise control en airco/ecc, maar m'n vriendin zal de stoelverwarming wel appreciëren, die heeft m'n 60 niet)
Qua jaarlijkse belastingen ga ik er licht op achteruit vrees ik, aangezien de meeste auto's die aan mijn eisen voldoen niet als oldtimer zijn te registreren. Maar LPG zou de kostprijs wel wat drukken, mits de auto die al heeft bij aanschaf, ondanks de 280 euro extra jaarlijkse belasting daarop. Bovendien is het geweten dat benzines zich beter houden bij korte afstanden dan moderne diesels (egr, roetfilter) Hoe zit het bij deze wagens qua onderhoudskosten? Basic dingen kan ik eventueel wel zelf, ik ben behoorlijk technisch aangelegd en heb een passie voor deze auto's.

Wat is wijsheid? Hou ik de XC60 voor z'n betrouwbaarheid (maar wat is het risico op egr en roetfilter perikelen door de korte afstanden) of ga ik toch een kleine droom achterna door de moderne XC60 te verkopen en in te ruilen tegen een 960 waarvan ik ook hoop dat die een goed comfort biedt tegen een respectabele onderhoudsprijs?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Een 9xx onvoordeliger dan een XC60 in de belasting? Ik wou dat ik in België woonde. Voor een XC60 op gasolie betaal je hier 150 euro per maand :X

[edit]

Als die wagen gechipt is door Volvotune dan kun je er vanuit gaan dat de EGR dicht staat. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Geen idee hoe het zit met roetfilters, in Nederland mag je die tot 1 juli nog door laten prikken. Er komt waarschijnlijk wel een aanpassing aan de APK, maar goed wie dan leeft....

[edit2]

In België is het doorprikken schijnbaar ook geen probleem bij de keuring.

[ Voor 60% gewijzigd door havana op 21-03-2017 07:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op Gasolie rijden is strafbaar.. beter tank je gewoon Diesel :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

havana schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:38:
Een 9xx onvoordeliger dan een XC60 in de belasting? Ik wou dat ik in België woonde. Voor een XC60 op gasolie betaal je hier 150 euro per maand :X

[edit]

Als die wagen gechipt is door Volvotune dan kun je er vanuit gaan dat de EGR dicht staat. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Geen idee hoe het zit met roetfilters, in Nederland mag je die tot 1 juli nog door laten prikken. Er komt waarschijnlijk wel een aanpassing aan de APK, maar goed wie dan leeft....

[edit2]

In België is het doorprikken schijnbaar ook geen probleem bij de keuring.
Ik weet het niet zeker welke goedkoper is, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 960 14 fiscale pk's heeft en een CO2 uitstoot van 258g/km. In België wordt de belasting daarop berekend. Harde cijfers vind ik echter niet meteen.

En de egr staar niet dicht en roetfilter uitkloppen doe ik niet aan mee, ik ben een nette Volvo rijder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bigs schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:43:
Op Gasolie rijden is strafbaar.. beter tank je gewoon Diesel :{
Gasolie hetzelfde als diesel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Ik weet het niet zeker welke goedkoper is, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 960 14 fiscale pk's heeft en een CO2 uitstoot van 258g/km. In België wordt de belasting daarop berekend. Harde cijfers vind ik echter niet meteen.

En de egr staar niet dicht en roetfilter uitkloppen doe ik niet aan mee, ik ben een nette Volvo rijder :)
Schijt aan alles! Als je toch maar een paar km per maand rijdt en je de auto vooral hebt voor de liefhebberij dan zou ik je droom achterna gaan en een 960 kopen. Geen enkele reden om in deze situatie nog rationeel na te denken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, en dan lekker de 3 liter nemen!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Youk

Volvo For Life

ppFreddy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Een 2,5l zou 13 fiscale pk hebben. Met je gegeven CO2 uitstoot kom ik op de volgende cijfers voor een bezine:
BIV (eenmalig bij inschrijving): €1004,57
Jaarlijkse verkeersbelasting: €880,01

op LPG:
BIV (eenmalig bij inschrijving): €505,84
Jaarlijkse verkeersbelasting: €767,68
Jaarlijkse LPG taks: €148,68
Dus totaal jaarlijks: €916,36

Ik ben uitgegaan van een wagen die voor het eerst was ingeschreven op 01/11/1995, weet niet hoeveel dit uitmaakt in de berekening.

Je kan dit zelf berekenen op deze site van de overheid

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Lekker rijden waar je zin in hebt, rij zelf een 740 Turbo van 1990, overgangsmodel 940. En een 740 van 1986 en een V70 van 2002. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen. De Turbo heeft 4 ton gelopen, dus de Turbo heeft een revisie nodig. De V70 heeft 475.000 gelopen en heeft afgelopen jaar een nieuwe distru en airco gekregen. De 740 van 1986 is een stuk simpeler qua techniek dan de Turbo of V70, dus nagenoeg nooit onderhoud aan, maar uiteraard hebben ze allemaal de standaard onderhoud nodig. Maar de V70 blijft het gevoeligst voor elektronische storingen. Toch al een hoop moeten oplossen haha.

Enige wat je moet onthouden, wat kun je zelf. Toch wel handig om bij de wat oudere modellen zelf wat kennis en reserve onderdelen in huis te halen. Het wordt allemaal wat schaarser. Zo heb ik voor de LH jetronic systeem van de Turbo alles als reserve onderdeel verzamelt van slopers en paar kritische delen zelfs nieuw besteld. Want bij Bosch gaan er ook steeds sneller onderdelen uit en komen ook geen alternatieve voor terug.

Prima te doen maar onthoudt dat goed. En een storing aan een wat ouder model wil niet zeggen dat ze het makkelijker kunnen oplossen omdat de techniek eenvoudiger is. Tegenwoordig is men gewend ff flaptop aanhangen en computer doet t wel, nou bij die oude modellen mag je een rood ledje uitlezen en sensoren uitwisselen. Gelukkig hebben die oude modellen weer een zelfcheck functie waarmee je de mechanische componenten op werking kunt nalopen.

Heb meerdere 960's gehad, deze vinden kleine stukjes niet leuk!!. Olieverbruik, onrustig lopen en soms zelfs grasmaaiersyndroom.

https://www.matthewsvolvo...ums/viewtopic.php?t=18175

Euvel bij de 6/5 in lijn motoren tussen 1992-2000 op de 850/V70I en 960. Opgelost bij de introductie van de S80/V70II.

[ Voor 9% gewijzigd door sugarlee89 op 21-03-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Youk schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:56:
[...]

Een 2,5l zou 13 fiscale pk hebben. Met je gegeven CO2 uitstoot kom ik op de volgende cijfers voor een bezine:
BIV (eenmalig bij inschrijving): €1004,57
Jaarlijkse verkeersbelasting: €880,01

op LPG:
BIV (eenmalig bij inschrijving): €505,84
Jaarlijkse verkeersbelasting: €767,68
Jaarlijkse LPG taks: €148,68
Dus totaal jaarlijks: €916,36

Ik ben uitgegaan van een wagen die voor het eerst was ingeschreven op 01/11/1995, weet niet hoeveel dit uitmaakt in de berekening.

Je kan dit zelf berekenen op deze site van de overheid
Thx! Die site was ik nog niet tegengekomen. Heb nochtans al behoorlijk gezocht. Ook nog geen officiële CO2 uitstoot gevonden, enkel schattingen. Uitstoot was misschien in die tijd nog niet zo'n punt zoals het nu is :P

Verrassend dat iedereen zo positief is, had gedacht dat er toch een enkeling me zou zeggen dat ik bij de lekker betrouwbare XC moet blijven ipv risico te nemen. Nu kriebelt het nog meer om eens zo'n baksteen proef te rijden en te ervaren of het zo fantastisch rijdt als ik me inbeeld.

@sugarlee89 :
Bedankt voor de duidelijke info. Ik kan veel zelf (denk ik) zolang er geen speciale software nodig is om het ding te resetten ofzo ;) en van die korte ritjes: dan neem ik toch lekker een omweg, lijkt me geen straf O+

[ Voor 8% gewijzigd door ppFreddy op 22-03-2017 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Uitstoot nemen ze al sinds de jaren 70 serieus. Daarom kwam de lambda en 3 weg kat begin jaren 80 om de hoek kijken samen met de microchip voor motormanagement en luchtmassameter en 4 kleppen per cilinder en ga zo maar door. Een 960 krijgt in duitsland netjes een groene umwelt sticker en in nederland mag je er gewoon mee de milieuzones in want heeft U9 label. Wordt gewoon als moderne efficiente auto gezien, die doet qua uitstoot niet veel slechter dan een zware bmw 7 serie of een audi s8 van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik bedoel dat je van de moderne auto's gemakkelijk de uitstoot informatie online kan vinden. Even Googlen op merk, model, motor, co2 en je weet het. Het staat overal bij vermeld, ook in de handleiding. In die tijd werd er inderdaad al gekeken naar de uitstoot, maar de consument werd daarvan niet per se op de hoogte gesteld. Ik vind in geen enkele handleiding van de 960 informatie over de CO2.
Afgaande op de eerder gemaakte berekening zou een 960 me qua belastingen nauwelijks meer kosten dan mijn huidige XC60 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ik heb even een berichtje gestuurd naar onze technische man van de club, misschien weet hij de juiste CO2 waarden voor de 960 modellen. Als ik iets verneem post ik het wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Hulde! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 is weer terug bij de club. Na een kort (noodgedwongen) uitstapje naar het merk met de vier ringen sinds maandag weer een V40 Cross Country :7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W3wJz0LCUO2LB018tYBDuoAR/full.jpg

Net zo wit als de vorige, maar nu in Nordic+ uitvoering in plaats van Kinetic+business connect+Xenon. En die nieuwe 2 liter D2 rijdt ook iets lekkerder dan de 1.6 die ik had.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:02

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

@Orion84 *O* wat voor motortje? (Duh, D2. Klopt, die 2.0 D2 120PK is een stukje soepeler dan de 1.6 D2 115PK) Welk interieur?

Ik heb vanmiddag weer de zomerslofjes onder mijn Crossy laten zetten. Heb ik alleen van de dealer naar de Kwikfit mee gereden toen ik de auto kreeg eind vorig jaar. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 22-03-2017 18:50 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mx. Alba schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:48:
@Orion84 *O* wat voor motortje? (Duh, D2. Klopt, die 2.0 D2 120PK is een stukje soepeler dan de 1.6 D2 115PK) Welk interieur?
T-Tec, charcoal/charcoal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nah dan is mijn Crossy veel mooier hoor! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Beauty is in the eye of the beholder. En de schoonheid (pun intended) van een cross country meet je sowieso bij voorkeur aan de hoeveelheid modder, niet aan hoe fancy de lak of het interieur is :Y)

Wel lekker dat het deze week nog een beetje koud is. Kan ik mooi die standkachel testen. Toch wel heerlijk om gewoon bij 1° buitentemperatuur 's ochtends in een comfortabel warme auto te kunnen stappen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Orion84 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:49:
Wel lekker dat het deze week nog een beetje koud is. Kan ik mooi die standkachel testen. Toch wel heerlijk om gewoon bij 1° buitentemperatuur 's ochtends in een comfortabel warme auto te kunnen stappen :Y
Parkeerverwarming... :)

Ik kwam er te laat achter dat enkel V40's van het verhuurbedrijf een parkeerverwarming heeft. Dat had ik eerder moeten weten :) :'(

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 23-03-2017 09:07 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Gewoon standkachel heet t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Parkeerverwarming

Gebruik de app om de dieselmotor of het interieur van uw Volvo voor te verwarmen zonder de motor te starten. (Vereist een fabrieksgemonteerde parkeerverwarming.)
http://www.volvocars.com/...e-spotlight/volvo-on-call
273 Parkeerverwarming met timer

Met de parkeerverwarming op brandstof kunt u uw auto gemakkelijker starten, het interieur opwarmen en de milieubelasting beperken. Een koude motor produceert immers veel meer schadelijke uitlaatgassen en zal sneller slijten dan een warme motor. U kunt de verwarming rechtstreeks activeren via het middendisplay of u kunt een tijdstip instellen waarop de auto op temperatuur en ontwasemd/ontdooid moet zijn. Met een afstandsbediening kunt u de verwarming aanzetten zonder te hoeven instappen. En als uw auto met Volvo On Call is uitgerust, kunt u de verwarming op afstand inschakelen met uw smartphone, om de motor of het interieur op te warmen zonder dat u de motor hoeft te starten.

[ Voor 47% gewijzigd door PcDealer op 23-03-2017 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja en als je dan in de app kijkt, dan heet dat gewoon "standkachel" :P

Beetje inconsistent dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

parkeerstandverwarmingkachel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• havana
Vandaag een dagje op pad geweest met m'n V70. Eerst naar Brouwer waar ik 'm heb gekocht om de originele software terug te zetten. Ik was niet tevreden over de RICA chip (695 euro!!) die zeer onzuinig bleek (1:13). Mijn geld terug gekregen.

Daarna doorgereden naar Volvotune. ECU uitgebouwd en voorzien van nieuwe software. Netto houd ik 420 euro over aan deze deal. Ik vind de software van Volvotune ook nog eens beter rijden; het vermogen komt er iets minder lomp in.

Qua verbruik is de BC nu al positief, nu wachten wat de pomp zegt...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik had m'n XC60 ook eerst door Rica laten doen, maar toen ik bij Volvotune was voor een flush van de GT eens de ecu laten uithalen en uitlezen. Er zaten echt heel bizarre waardes in met vreemde pieken en dalen. En om een of andere reden hadden ze het vermogen bij lagere luchtdruk (voor in de bergen) teruggeschroefd tot lager dan wat de originele software zou doen. Echt bizar. Meteen maar ter plekke beslist toen om de ecu door Obbe te laten aanpassen. Ik kreeg een heel andere en aangenamer rijdende auto terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Ik heb sinds twee maanden een V40 MY2017 D3. Tijdens het tanken slaat de beveiliging van het tankpistool steeds aan waardoor ik continue opnieuw moet knijpen om de tank te vullen. Is er een speciale techniek nodig om het pistool in de tankingang te stoppen zodat deze in 1 keer doorloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt net een andere hoek te maken met het vulpistool?

Ik zet altijd een golf T onder de handle, bij wijze van vergrendeling 8)

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 24-03-2017 11:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Lumics schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:31:
Ik heb sinds twee maanden een V40 MY2017 D3. Tijdens het tanken slaat de beveiliging van het tankpistool steeds aan waardoor ik continue opnieuw moet knijpen om de tank te vullen. Is er een speciale techniek nodig om het pistool in de tankingang te stoppen zodat deze in 1 keer doorloopt?
Er zit een klep ergens in de vulopening/leiding, je moet het tankpistool er zo ver in duwen dat je die open duwt. Dan zou hij in één keer door moeten gaan.
Maar ik heb er ook nog wel eens moeite mee na bijna 4 jaar om dat goed te krijgen, volgens mij verschilt dat ook per tankstation. Bij het ene tankstation gaat het makkelijker dan bij de andere.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Ik weet niet hoe het zit bij de nieuwe auto's maar bij mijn Volvo uit 83 zit er een buis in waar je het in moet gieten. Geen klik systeem of niks, ik kan nog net de onderkant van de tank niet zien.

Als ik de slang er niet goed in plaats slaat hij inderdaad af. Onder op buis/pistool zitten 3 puntjes. 1 van deze puntjes rust ik dan altijd op de buis, dan heb ik er geen last meer van.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/casbdq7c0zlkh.46.30.png

[ Voor 3% gewijzigd door mswp op 24-03-2017 13:47 ]

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43

Reinier

\o/

Bij mij hielp een kwartslag met de klok mee draaien (het vulpistool, niet de auto). Al verschilde het per pomp.
Met mijn huidige Mondeo heb ik er nooit last van al is het vulsysteem volgens mij identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je duwt hem wel goed door de twee kleppen heen, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik had het met mijn oude V70 ook, alleen bij Shell. Nieuwe heeft er geen last van. Vulpistool kwartslag (of zelfs halve slag) draaien zoals gezegd kan goed helpen

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ik had bij mijn vorige auto ook dat de slang bijna permanent afsloeg. Toen eens op de kop geprobeerd en ik kon door blijven tanken. En inderdaad wel diep genoeg erin drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11:31
Hmm. Dat zijn een hoop reacties, dank! Ik doe blijkbaar iets niet goed. Had ook geen idee dat de tankingang 2 kleppen heeft. Dat zal het afslaan wel verklaren, vermoedelijk druk ik het pistool er niet ver genoeg in. Trial en error merk ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag even bij de dealert langs geweest voor de eerste 15000km check. Clean bill of health. :)

En weer mooie auto's zien staan daar. Die V90 Cross Country is echt een mooie bak zeg... :9~ En ook een V40 Cross Country T3 facelift zien staan, zelfde kleur als die van mij (Luminous Sand), zelfde interieur (charcoal/blonde), maar met witte hemel ipv zwart en met panoramadak. Ook andere velgen, andere console inleg... Maar wel de meest op mijn auto gelijkende wagen die ik tot nu toe gezien heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij 15k? Auto's hoeven toch pas iedere 30k?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12

_Apache_

For life.

De radio/navigatie in onze S40 (phase II, 2002) doet het niet meer. Het is de HU-615
Hij blijft hangen in het starten. Hij springt aan - de antenne komt omhoog - en daar blijft het bij. Mogelijk iets van een loscontactje oid, maar kan ook wat grondigers zijn.

Iemand dit wel eens eerder gezien? Of enig idee met wat voor formaat ikd e radio kan vervangen, zijn hier standaarden in bijv?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:00:
* Orion84 is weer terug bij de club. Na een kort (noodgedwongen) uitstapje naar het merk met de vier ringen sinds maandag weer een V40 Cross Country :7
[afbeelding]

Net zo wit als de vorige, maar nu in Nordic+ uitvoering in plaats van Kinetic+business connect+Xenon. En die nieuwe 2 liter D2 rijdt ook iets lekkerder dan de 1.6 die ik had.
Geniet ervan!
Heb je Ice White of de metallic?
Mx. Alba schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:48:

Ik heb vanmiddag weer de zomerslofjes onder mijn Crossy laten zetten. Heb ik alleen van de dealer naar de Kwikfit mee gereden toen ik de auto kreeg eind vorig jaar. :D
Vanmorgen heb ik de bandjes laten wisselen. Ook geleverd bij de auto, maar geen km mee gereden, de dealer heeft ze gewisseld voor aflevering. (Ik doe bandenwissel bij de dealer)
Orion84 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:14:
Ja en als je dan in de app kijkt, dan heet dat gewoon "standkachel" :P

Beetje inconsistent dus :+
Maakt niks uit hoe het heet, in de auto is het lekker warm :-)
Mx. Alba schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:32:
Nah dan is mijn Crossy veel mooier hoor! :D
Dat is een mening...
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:30:
Die van mijn vind dat 30k genoeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indruk na het niet meer tanken van E10 in België maar nu SuperPlus in de T3 V60. Meer trekkracht en zuiniger. Ik tank die rommel dus niet meer. Mijn vrouw haar Clio is helemaal niet vooruit te branden op E10. Blijft toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:23:
Vandaag even bij de dealert langs geweest voor de eerste 15000km check. Clean bill of health. :)

En weer mooie auto's zien staan daar. Die V90 Cross Country is echt een mooie bak zeg... :9~ En ook een V40 Cross Country T3 facelift zien staan, zelfde kleur als die van mij (Luminous Sand), zelfde interieur (charcoal/blonde), maar met witte hemel ipv zwart en met panoramadak. Ook andere velgen, andere console inleg... Maar wel de meest op mijn auto gelijkende wagen die ik tot nu toe gezien heb. :)
Vind de V90 qua design super maar alleen zo aso groot. TE groot. Zal mijn tijd wel duren, kan hem toch niet betalen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:14:
Eerste indruk na het niet meer tanken van E10 in België maar nu SuperPlus in de T3 V60. Meer trekkracht en zuiniger. Ik tank die rommel dus niet meer. Mijn vrouw haar Clio is helemaal niet vooruit te branden op E10. Blijft toch vreemd.
Hoezo is dat vreemd? De energetische waarde van E10 is gewoon lager. De motor kan dan wel wat meer inspuiten (=hoger verbruik) maar daar zit vast ook geen oneindige rek in want er bestaat ook nog zoiets als een brandstof/lucht mengsel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met city safety.
Was even niet aan het opletten bij een rotonde en de auto voor mij stopte onverwacht.

Werkt erg goed!

Ik heb het bij een slagboom nog nooit gehad terwijl ik dat wel eens lees hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

xares schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:10:
Was even niet aan het opletten bij een rotonde en de auto voor mij stopte onverwacht.

Werkt erg goed!

Ik wel. Afgelopen week bij de lokale milieustraat. Schrok me echt de $%^^#@@%!!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Hoezo is dat vreemd? De energetische waarde van E10 is gewoon lager. De motor kan dan wel wat meer inspuiten (=hoger verbruik) maar daar zit vast ook geen oneindige rek in want er bestaat ook nog zoiets als een brandstof/lucht mengsel.
Ik vind het vreemd dat het verschil echt zo groot is. Je voelt echt dat de motor ook minder soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online

Werkt erg goed!

De slagboom is me ook nog niet gelukt. Maar wel op een parkeerterrein waar blokken staan om vrachtwagens te weren. Daar past een auto tussendoor, maar de Volvo dacht er even anders over. En dan sta je ineens stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verschillende dealers halen je na de eerste 15k km naar binnen gewoon om even een check uit te voeren of alles naar behoren gaat met de auto. Is geen officiële beurt, kost je ook niets, is als service. Had ik met m'n vorige (nieuwe) Volvo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Ik vind het vreemd dat het verschil echt zo groot is. Je voelt echt dat de motor ook minder soepel loopt.
Dat de motor merkbaar minder soepel loopt is een goed teken dat je beter 95/98 kunt tanken ja! Minder vermogen was ik bekend mee maar de enkele keer dat ik E10 hen getankt merkte ik wat dat betreft niets. Gewoon tanken wat goed voelt, voor die paar centen hoef je het niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, beurt is 30k maar op de 15k ertussen raden ze een korte check aan. Vloeistoffen controleren etc. Hoef je geen afspraak voor te maken, kan gewoon tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:47:
[...]

Dat de motor merkbaar minder soepel loopt is een goed teken dat je beter 95/98 kunt tanken ja! Minder vermogen was ik bekend mee maar de enkele keer dat ik E10 hen getankt merkte ik wat dat betreft niets. Gewoon tanken wat goed voelt, voor die paar centen hoef je het niet te doen.
95 bestaat volgens mij bij de buren niet meer. Maar SuperPlus is nog altijd €0,16 goedkoper dan 95 in NL. Maal 60 liter is toch de moeite icm zalige Belgische biertjes en worstenbrood. Het leven is goed hier aan de grens. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In theorie wel, in de praktijk mag het iets vaker als je veel vermogen, weinig brandstof en lage uitstoot wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_Apache_ schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:41:
Iemand dit wel eens eerder gezien? Of enig idee met wat voor formaat ikd e radio kan vervangen, zijn hier standaarden in bijv?
Dat is 2 DIN / double DIN:
Wikipedia: Autoradio
Wikipedia: Head unit
Wikipedia: ISO 7736

Zie ook een review van een 2 DIN Android autoradio: productreview: Parrot Asteroid Smart review door Kiswum

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 25-03-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:55:
[...]

95 bestaat volgens mij bij de buren niet meer. Maar SuperPlus is nog altijd €0,16 goedkoper dan 95 in NL. Maal 60 liter is toch de moeite icm zalige Belgische biertjes en worstenbrood. Het leven is goed hier aan de grens. :*)
Bij ons Belgen is het inderdaad afgeschaft sinds 1 januari. Alle Euro 95 is nu E10, hoewel niet elke pomp het vermeld. Er is wel een behoorlijke mediacampagne rond geweest, heeft in alle kranten gestaan, in elk journaal,... En toch hoor ik veel mensen zeggen dat ze nergens van weten of zelfs nog nooit over E10 gehoord hebben (veel Belgen dan toch) Jammer dat het niet overal vermeld is, want zo weten veel buitenlandse chauffeurs ook nergens van.

Op de grens wonen is leuk, maakt de keuze net iets groter. AH en Jumbo hebben bvb veel dingen die je in België niet vindt, en voor brandstoffen kijk ik altijd even of de dagprijs over de grens toevallig niet goedkoper is (diesel is nu bvb net iets goedkoper in NL dan in B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:14:
http://www.e10check.nl/
Op zijn minst deze checken, volgens deze website mag ik het wel tanken (Audi) maar ook ik merk verschil, ik heb E10 1x getankt en ik ben nu over naar de 98 (octaan 98 / plus / superplus etc). Persoonlijk doe ik dit al langer omdat de 95 in Duitsland al een tijdje om is naar de E10 troep.

En inderdaad, 98 = betere ontbranding = met een beetje geluk meer pit/trekkracht.

Ps over het algemeen kan je er vanuit gaan dat een oudere auto (15+) het simpelweg niet kan, of een uitzondering wel. Over het algemeen kan een recente auto (5 jaar of jonger) het zonder problemen tanken.
Echter dankzij de uitzonderingen is het gewoon een groot risico om ipv Euro95 plots E10 te tanken, check daarom altijd eerst 1 of meerdere websites (zoals de link in mijn reactie). Volgens de link mag ik het wel tanken maar ook ik voel me er niet prettig bij dus is de oplossing simpel: 98 octaan of hoger tanken (iets duurder maar een nieuw blok is nog duurder).

[ Voor 27% gewijzigd door LopendeVogel op 25-03-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

HerZon schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:52:
[...]

Geniet ervan!
Heb je Ice White of de metallic?
Ice White.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:10:
[...]

http://www.e10check.nl/
Op zijn minst deze checken, volgens deze website mag ik het wel tanken (Audi) maar ook ik merk verschil, ik heb E10 1x getankt en ik ben nu over naar de 98 (octaan 98 / plus / superplus etc). Persoonlijk doe ik dit al langer omdat de 95 in Duitsland al een tijdje om is naar de E10 troep.

En inderdaad, 98 = betere ontbranding = met een beetje geluk meer pit/trekkracht.

Ps over het algemeen kan je er vanuit gaan dat een oudere auto (15+) het simpelweg niet kan, of een uitzondering wel. Over het algemeen kan een recente auto (5 jaar of jonger) het zonder problemen checken.
Echter dankzij de uitzonderingen is het gewoon een groot risico om ipv Euro95 plots E10 te tanken, check daarom altijd eerst 1 of meerdere websites (zoals de link in mijn reactie). Volgens de link mag ik het wel tanken maar ook ik voel me er niet prettig bij dus is de oplossing simpel: 98 octaan of hoger tanken (iets duurder maar een nieuw blok is nog duurder).
Maar een Audi is op geen enkel wijze te vergelijken met onze Volvo's. :+ 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:17:
[...]

Maar een Audi is op geen enkel wijze te vergelijken met onze Volvo's. :+ 8) O-)
Dan ga je toch lekker E10 tanken haha? Wat maakt mij het uit of het nu om een Audi, Volvo of Toyota gaat, ik wilde de tip over het gevaar van E10 even delen niet meer niet minder.
Hopelijk let je er wel mee op (indien je geen Diesel rijder bent maar een 95.. Niet zomaar de E10 troep erin gieten, kan je duur komen te staan, ja ook bij een Volvo).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LopendeVogel schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:22:
[...]

Dan ga je toch lekker E10 tanken haha? Wat maakt mij het uit of het nu om een Audi, Volvo of Toyota gaat, ik wilde de tip over het gevaar van E10 even delen niet meer niet minder.
Hopelijk let je er wel mee op (indien je geen Diesel rijder bent maar een 95.. Niet zomaar de E10 troep erin gieten, kan je duur komen te staan, ja ook bij een Volvo).
Alle Volvo modellen sinds 1976 zijn geschikt voor het gebruik van E10, mits bij het onderhoud en de reparatie originele onderdelen zijn gebruikt.

Alleen de 1.8GDI motoren van Mitsubatsu in de S/V40 vinden het niet zo leuk, aldus de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Dezelfde kleur als ik heb. Ik vond de metallic destijds niet mooi, niet of de auto niet schoon was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Iemand de nieuwe XC60 gezien? :9 Prijzen eind maart beschikbaar bouw vanaf april.

http://www.volvocars.com/nl/modellen/model/xc60 en als laatste van de huidige XC60 de Polar: http://www.volvocars.com/nl/modellen/model/xc60-polar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Ja, beurt is 30k maar op de 15k ertussen raden ze een korte check aan. Vloeistoffen controleren etc. Hoef je geen afspraak voor te maken, kan gewoon tussendoor.
Is niet verplicht en het is een mooie bron van inkomsten voor de dealer. Ik heb hem er destijds bij mij met veel pijn en moeite tussenuit laten halen. Iedere 5 maanden bij de dealer is wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

J0YR1D3R schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:51:
[...]

Is niet verplicht en het is een mooie bron van inkomsten voor de dealer. Ik heb hem er destijds bij mij met veel pijn en moeite tussenuit laten halen. Iedere 5 maanden bij de dealer is wat teveel van het goede.
Ik sta bijna 2x per jaar bij de dealer met 30k beurten....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Och, op een zaterdag even langs de dealer voor zo'n snelle check tussendoor daar heb ik geen problemen mee hoor. Ik rij zo'n 1000km per week dus dat gaat best hard. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TomTom gaat met Volvo samenwerken, Toevallig dat vorig jaar er een Meet-Up was met beide partijen?
http://ww2.autoscout24.nl/mz_home.aspx?article=542224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:55:
[...]

Brandstoftourisme is inderdaad een goed excuus om ook tegelijkertijd bier en worst in te slaan ;) (woon zelf vlakbij Nijmegen dus praktisch aan de Duitse grens) Toch merk ik dat ik op zaterdag vaker aan de pomp sta hier in het dorp dan b.v. in Kranenburg. Alleen als we op bezoek gaan bij vrienden in Wesel pleur ik hem even vol met Duitsche 98. (ook leuk gassen altijd die paar km's op de Autobahn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:22:
[...]

Was geintje! Cheer up, het is mooi weer. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag een V90 in het eggie gezien. Het ziet er m.i. slanker en minder lomp groot uit dan op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:25:
[...]

Alle Volvo modellen sinds 1976 zijn geschikt voor het gebruik van E10, mits bij het onderhoud en de reparatie originele onderdelen zijn gebruikt.

Alleen de 1.8GDI motoren van Mitsubatsu in de S/V40 vinden het niet zo leuk, aldus de website.
Dat mag best dat het geschikt er voor is, maar pompen slijten vele malen harder. En dat begon al met vervanging van lood. En dit is merk onafhankelijk, ga maar na je lokale sloop en vraag maar eens wat het meest verkopende onderdeel is. Altijd de brandstofpomp.

En leuk bij een K-jet injectiesysteem met hoge druk van 6 bar waarbij een nieuwe hoge druk pomp al snel 200 euro kost. Niet eens te spreken over de in tank pomp en waar je amper bij kunt als je geen kinder handjes hebt.

Dus ja leuk dat E10, prima als je het erin gooit en de leidingen kunnen het allemaal aan, kleppen zijn gehard etc. Maar die pompen vinden het niet leuk die schrale brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:16:
Vandaag een V90 in het eggie gezien. Het ziet er m.i. slanker en minder lomp groot uit dan op de foto's.
Vreemd, alles is groter, zelfs de draaicirkel haha. V70 itt de Volvo 740 is al drama moet altijd bij steken met dat ding. 740 kun je op 1,5 rijbaan keren. 9,9 van de 740/940/960/ V90 vs. V70 al 10,9 en de V90 (nieuw type) 11,4. Dat maakt zo een bak vele malen minder wendbaar. Probleem is makkelijk te verhelpen, makkelijkste maak de auto paar cm breder, dan heeft het stuurhuis wat meer ruimte. Of nog beter leg de motoren weer in lijn, dan heb je geen homokneet beperking en kan die weer richting de 9,9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:46

kraats

Ik rol

@sugarlee89 gewoon weer terug naar achterwielaandrijving, want dat is de enige oorzaak natuurlijk

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij zo'n oude 240 kon je de wielen zowat dwars zetten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
kraats schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:03:
@sugarlee89 gewoon weer terug naar achterwielaandrijving, want dat is de enige oorzaak natuurlijk
wel de hoofdoorzaak, teveel geklust aan de 240/740/940 en v70/850/s80 etc dat ik er mijn ervaring wel over kan geven. Motor in lengte zorgt ervoor dat je links en rechts meer ruimte hebt, Bij een 5 cilinder zoals in de V70 die in de breedte ligt, kost je veel ruimte. Doe maar eens een distributieriem bij dit type, dan weet je wat ik bedoel haha. Kinderhandjes heb je nodig en heel veel geduld en gevloek.

Daardoor minder ruimte in de wielkast omdat de versnellingsbak er ook nog eens aan vast zit aan de motor, daarnast krijg je de beperking van de homokneet, die is helaas minder soepel dan een stuurkogel icm draagarmen.

En ja die twee eigenschappen zijn de enige oorzaken.Formaat van de remschijven, grootte van de remklauwen of ABS/geen ABS maakt geen verschil. Want de laatste 9xx serie had ook al die opties en een veel grotere en vooral dikkere geventileerde remschijf en remklauw dan zijn voorgangers.

De 850 kreeg ook de 5 cilinder en daar merk je het ook bij (Veel grotere draaicirkel) en die heeft precies dezelfde ophanging/remmenrij dan de latere 960, moet het anders zeggen. De latere 960 kreeg de ophanging van de 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

ppFreddy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 02:11:
Ik bedoel dat je van de moderne auto's gemakkelijk de uitstoot informatie online kan vinden. Even Googlen op merk, model, motor, co2 en je weet het. Het staat overal bij vermeld, ook in de handleiding. In die tijd werd er inderdaad al gekeken naar de uitstoot, maar de consument werd daarvan niet per se op de hoogte gesteld. Ik vind in geen enkele handleiding van de 960 informatie over de CO2.
Afgaande op de eerder gemaakte berekening zou een 960 me qua belastingen nauwelijks meer kosten dan mijn huidige XC60 :)
Youk schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:47:
Ik heb even een berichtje gestuurd naar onze technische man van de club, misschien weet hij de juiste CO2 waarden voor de 960 modellen. Als ik iets verneem post ik het wel hier.
We hadden vandaag algemene vergadering met de club, dus heb onze technische man gesproken. Hij heeft ook niet de juiste waarde die gebruikt wordt voor de berekening.

Straffer nog, hij heeft de test gedaan met de chassisnummers van 2 ongeveer even oude (productiedatum) 960's waarvan er 1 pas een 2 tal jaar later voor het eerst werd ingeschreven. Hij kreeg 2 verschillende CO2 waardes en de ene 960 werd aangegeven als euro1 en de andere als euro2.

Dus met andere woorden, we weten het nog steeds zelf niet hoe het nu in elkaar zit. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Youk schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:33:
[...]

[...]

We hadden vandaag algemene vergadering met de club, dus heb onze technische man gesproken. Hij heeft ook niet de juiste waarde die gebruikt wordt voor de berekening.

Straffer nog, hij heeft de test gedaan met de chassisnummers van 2 ongeveer even oude (productiedatum) 960's waarvan er 1 pas een 2 tal jaar later voor het eerst werd ingeschreven. Hij kreeg 2 verschillende CO2 waardes en de ene 960 werd aangegeven als euro1 en de andere als euro2.

Dus met andere woorden, we weten het nog steeds zelf niet hoe het nu in elkaar zit. |:(
ongeveer even oud maakt veel uit. Een 740 B230FT uit 1990 zonder U9, mag je geen milieuzone in, en krijgt geen groene sticker in Duitsland. Een 940 B230FT uit 1992 met U9 wel. En zijn volledig identiek.

2.4 LH jetronic injectiesystem met lambda en 3 weg katalysator. En zo zal het ook met de 960 zijn, ze moeten hetzelfde MY zijn. Niet bouwjaar. Januari 94 of Oktober 94 is een groot verschil. Niet zo zeer motor technisch, maar wel milieutechnisch en andere meetwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

sugarlee89 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:37:
[...]

ongeveer even oud maakt veel uit. Een 740 B230FT uit 1990 zonder U9, mag je geen milieuzone in, en krijgt geen groene sticker in Duitsland. Een 940 B230FT uit 1992 met U9 wel. En zijn volledig identiek.

2.4 LH jetronic injectiesystem met lambda en 3 weg katalysator. En zo zal het ook met de 960 zijn, ze moeten hetzelfde MY zijn. Niet bouwjaar. Januari 94 of Oktober 94 is een groot verschil. Niet zo zeer motor technisch, maar wel milieutechnisch en andere meetwaardes.
Ik bedoel dus echt wel ongeveer even oud. Hooguit een paar maanden verschil maar zelfde modeljaar en geen wijzigingen aan de motor en bijbehorende systemen, dus identieke techniek. Het verschil bij deze twee wagens was dat de ene nog een 2 tal jaar bij een dealer heeft gestaan voordat deze officieel werd ingeschreven (België hé). Dus enkel een jaartal op papier wat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Youk schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:40:
[...]

Ik bedoel dus echt wel ongeveer even oud. Hooguit een paar maanden verschil maar zelfde modeljaar en geen wijzigingen aan de motor en bijbehorende systemen, dus identieke techniek. Het verschil bij deze twee wagens was dat de ene nog een 2 tal jaar bij een dealer heeft gestaan voordat deze officieel werd ingeschreven (België hé). Dus enkel een jaartal op papier wat verschil maakt.
Kijk daar is het antwoord al. Als de auto dan uit 94 komt, 2 jaar heeft rond gestaan. Wordt die op kenteken gezet volgens de waardes die in 1996 bekend zijn. Dus kan zijn dat Volvo andere metingen heeft gedaan, de overheid in Belgie er andere eisen aan heeft gesteld of wat dan ook.

Identiek bedoel ik zelfde MY en tegelijk op kenteken gezet, niet eerst nog 2 jaar in dealerwereld rond hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Youk schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:33:

Toch bedankt voor de gedane moeite, ook aan de mensen van de club. Ik ben nu rustig op zoek naar een nette 960/S90. 2.5 of 3 liter maakt me niet zoveel uit (tenzij het qua rijden toch echt een groot verschil zou zijn), wel wil ik liefst een automaat en beige leder interieur. Ik zet er geen datum op, gewoon rond kijken en hopen dat ik geen halve dag moet rijden om een proefritje te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thefonz73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-03-2023

Werkt erg goed!

Zelf al drie keer mogen ervaren.
1 keertje omdat de auto voor me plots stopte om een auto die van links kwam voor te laten :S.
2 keer onterecht op dezelfde plaats: bij het binnenrijden van een parkeergarage. Denk dat het kwam door de reflectie van de verlichting in een plas water ( de grond van de garage lag nat ). Wel even schrikken. Het "grappige" was dat ik daarna een andere volvo hetzelfde zag meemaken op dezelfde plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sugarlee89 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:33:
[...]
wel de hoofdoorzaak, teveel geklust aan de 240/740/940 en v70/850/s80 etc dat ik er mijn ervaring wel over kan geven. Motor in lengte zorgt ervoor dat je links en rechts meer ruimte hebt, Bij een 5 cilinder zoals in de V70 die in de breedte ligt, kost je veel ruimte. Doe maar eens een distributieriem bij dit type, dan weet je wat ik bedoel haha. Kinderhandjes heb je nodig en heel veel geduld en gevloek.
Bij mijn vorige Audi lag de motor in de lengte en kon ik vrolijk de bumper demonteren om de riem te vervangen :')

Vergeleken bij die auto voelt de V70n aan alsof ik zeeën van ruimte heb. Maar dat is nog niks vergeleken met mijn oude 205, daar kon ik bijna naast de motor in de motorruimte staan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Over weinig ruimte en geduld gesproken. Ik heb vandaag het interieurfilter van mijn C30 even vervangen. Dat is ook niet echt heel erg gebruiksvriendelijk zeg maar. Je moet eerst je gaspedaal er weg halen. Maar om daar bij te komen lig je wel ondersteboven onder je dashboard te vissen :P Uiteindelijk het filter erin krijgen was nog het meest priegelig. Daar is ook vrij weinig ruimte voor. Maar het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Bij mijn vorige Audi lag de motor in de lengte en kon ik vrolijk de bumper demonteren om de riem te vervangen :')

Vergeleken bij die auto voelt de V70n aan alsof ik zeeën van ruimte heb. Maar dat is nog niks vergeleken met mijn oude 205, daar kon ik bijna naast de motor in de motorruimte staan :9
Oke dat is minder ja als de hele bumper eraf moet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sugarlee89 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:44:
[...]

Vreemd, alles is groter, zelfs de draaicirkel haha.
Wat heeft jouw post met de mijne te maken? Je vergelijkt met de voorgaande modellen en ik heb het over de foto's van de V90...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

sugarlee89 heeft er een handje van om te pas en te onpas vergelijkingen te maken met oude Volvo's :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Proqzor schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:12:
Over weinig ruimte en geduld gesproken. Ik heb vandaag het interieurfilter van mijn C30 even vervangen. Dat is ook niet echt heel erg gebruiksvriendelijk zeg maar. Je moet eerst je gaspedaal er weg halen. Maar om daar bij te komen lig je wel ondersteboven onder je dashboard te vissen :P Uiteindelijk het filter erin krijgen was nog het meest priegelig. Daar is ook vrij weinig ruimte voor. Maar het is gelukt.
Leuke ervaring hè :p
Ik zal vandaag de mijne ook weer even vervangen. Het filter moet je ook 5x zo klein maken om er in te kunnen 8)7
Had het filter liever ergens anders gezien, want tis een gekut van hier tot tokio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Net een grens van mijn V40 gevonden. Ik had getankt bij de Shell in Wijchen, dus daarna de A326 op naar Dukenburg. Dat is een vrij lazy S bocht dus vanaf het stoplicht in z'n 3 plankgas tot de 4500 toeren en verder trekken in z'n 4... Toen ik in de flauwe bocht naar rechts de 130 aantikte begon ik licht onderstuur te voelen - dus toen maar even wat ingehouden. :D Maar die auto geeft dus wel op een prettige wijze aan dat 't 'm te veel wordt. Heel beschaafd onderstuur zodat je aan "the seat of your pants" voelt dat je nu toch iets te ver gaat. Netjes hoor!

Pagina: 1 ... 50 ... 139 Laatste