Ik ben wel benieuwd of er een nieuwe C30 komt en hoe die er dan uit ziet. 2019 lijkt nog een heel eind weg tho
Ik ben vandaag bij de garage geweest waar ik de auto heb gekocht. Ze hebben de wielen aan de voorzijde gebalanceerd. Van 1 wiel waren de loodjes eraf. Andere wiel was ook niet goed. Nu is in ieder geval de afwijking naar rechts weg. Rijdt ook weer wat rechter en stabieler maar zal wel placebo zijn.
Voor wat betreft het remmen is het probleem niet opgelost. Er moeten voor nieuwe remschijven en blokjes op. Die worden voor het grootste deel door de garage betaald. Ben ik wel blij mee. Dan heb ik wel weer nieuwe schijven en blokjes erop zitten als het klaar is en kan ik weer een mooie tijd vooruit. Dan kan ik echt gaan genieten van de auto

tenminste
Hebben jullie nog tips/ervaringen m.b.t. het goed inremmen van de schijfremmen? Ik heb hier in het verleden eigenlijk niet aan gedaan en nooit kromme remmen gehad. Ik rem sowieso altijd gedoseerd en rem vrij veel af op de motor. Van mijn motor rij ervaring geleerd dat in een keer plat op de rem sowieso niet handig is ;p
Ik heb ook al een afspraak gemaakt met de autostomerij(.nl). Deze gaan de hele auto reinigen. Inclusief een ozonbehandeling voor de rookgeur. Ik heb wel goede ervaringen gelezen hierover. Ik verwacht niet dat alles gelijk eruit is qua geur. Ik denk echter dat ik de resterende geurtjes er eventueel zelf wel uit krijg.
Vervolgens de nieuwe automatjes van autocarpets.nl erin en een nieuw interieurfilter en we kunnen weer even vooruit.
Ik heb nog wat dingen die ik eventueel nog uit wil voeren op de C30. Waaronder misschien wat instaplijsten en chiptuning. Ik heb bij mijn oude Seat Ibiza goede ervaringen gehad met chiptunen. Die 1.9 blokjes kon je met gemak van 130 naar 170 pk tunen. Heb daarna nog van 200.000 tot 300.000 zonder enige problemen gereden en hem later weggedaan. Ik vraag me af of dit bij de 1.6 D2 blokken van Volvo net zo gaat. Hebben mensen daar ervaring mee? Ik wil dan gelijk de EGR klep uitprogrammeren/uitschakelen om problemen in de toekomst te voorkomen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Proqzor op 08-03-2017 20:12
]