Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Thefonz73 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Hij moet er natuurlijk nog uit zien als een volvo he ;) . Zelf vind ik hem mooier dan de XC90: de hoeken zijn afgeronder en daardoor ziet hij er sportiever uit.
Qua techniek lijkt de lat een stukje hoger gelegd te zijn tov zijn voorganger, al vrees ik dat daardoor de prijs een stuk hoger gaat liggen. De hybride van 400 pk lijkt me een bom en zolang belastingtechnisch het voordeel nog blijft bestaan, hopelijk mijn volgende wagen ...

[afbeelding]
Wagen ziet er wel heel strak uit zo! Helaas hebben we de plicht een kenteken aan de voorzijde te plaatsen, wat denk ik net de voorzijde van de auto heel anders laat ogen.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thefonz73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
Tankiej schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:55:
[...]
Waar heb je deze info vandaan? De verkoper bij m'n dealer had het erover dat de hele 60-serie wordt vernieuwd in 2017 (in ieder geval onthuld/geïntroduceerd), en daarna pas iets van de 40-serie.
1. De 40-modellen:
Volvo has confirmed that the new XC40 and the all-new replacement for the XC60 will both arrive in 2017 to give Volvo an all new SUV lineup. The Chinese press are already reporting that the new Volvo XC40 will arrive at the Shanghai Motor Show in April. ( bron )
Over de productie : Volvo toont nieuwe modellen XC40 en S40 die in Gent worden gemaakt. Dat de nieuwe Volvo-modellen XC40 en S40 in Gent worden gemaakt, was al zeker. Sinds woensdag is ook duidelijk hoe die wagens er gaan uitzien. De productie start eind 2017 of begin 2018. ( bron )

2. Over de S60/V60 :
Nächster Volvo V60 kommt 2018 (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:07
Tankiej schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:33:
[...]

Dat dacht ik dus ook, eind 2017/begin 2018. Maar JoBran heeft het over elk halfjaar een nieuw model, dan kan het nog wel even duren. Zeker als de S60 en V60 Cross Country ook nog tussendoor komen..
Het nieuwe model wordt dus de XC40, daarna komt pas de V60-vernieuwing aan bod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Heb ik dus altijd. :D

Ik nam een C30 net voordat de V40 uitkwam... En nu een V40 Cross Country net voordat de XC40 uitkomt. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:27:
Heb ik dus altijd. :D

Ik nam een C30 net voordat de V40 uitkwam... En nu een V40 Cross Country net voordat de XC40 uitkomt. :D
Ergens had ik deze post al verwacht toen ik de XC40 langs zag komen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sugarlee89 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:01:
De 5 cilinder is niet vernieuwd, die is gewoon afgeschaft (rip) en vervangen door de 4 cilinder ford blokjes.
Dacht toch dat de 2.0 blokjes (D2) zeker VEA waren?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij de huidige modellen wel, een aantal modeljaren terug kreeg je nog een Ford 2.0 met powershift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Thefonz73 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:32:
[...]

1. De 40-modellen:
Volvo has confirmed that the new XC40 and the all-new replacement for the XC60 will both arrive in 2017 to give Volvo an all new SUV lineup. The Chinese press are already reporting that the new Volvo XC40 will arrive at the Shanghai Motor Show in April. ( bron )
Over de productie : Volvo toont nieuwe modellen XC40 en S40 die in Gent worden gemaakt. Dat de nieuwe Volvo-modellen XC40 en S40 in Gent worden gemaakt, was al zeker. Sinds woensdag is ook duidelijk hoe die wagens er gaan uitzien. De productie start eind 2017 of begin 2018. ( bron )

2. Over de S60/V60 :
Nächster Volvo V60 kommt 2018 (bron)
Blik1984 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:02:
[...]

Het nieuwe model wordt dus de XC40, daarna komt pas de V60-vernieuwing aan bod
Zou wel mooi zijn als dat inderdaad zo is. Het leasecontract van m'n huidige V40 loopt af eind augustus, kan ik tussendoor nog even tijdelijk iets anders rijden en dan gelijk de nieuwe XC40 zodra die afgeleverd wordt (afhankelijk van de prijs en evt. concurrentie natuurlijk) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
jadjong schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:54:
Bij de huidige modellen wel, een aantal modeljaren terug kreeg je nog een Ford 2.0 met powershift.
Vanaf mid 2015 zijn alle motoren Volvo-motoren. Van dan af geen eco-boost Ford motoren of PSA dieselmotoren meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tankiej schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:56:
[...]

[...]

Zou wel mooi zijn als dat inderdaad zo is. Het leasecontract van m'n huidige V40 loopt af eind augustus, kan ik tussendoor nog even tijdelijk iets anders rijden en dan gelijk de nieuwe XC40 zodra die afgeleverd wordt (afhankelijk van de prijs en evt. concurrentie natuurlijk) :D
Reken maar op een prijs tussen de 35k en 40k. Zal geen goedkope wagen zijn om te leasen gok ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:11:
[...]

Reken maar op een prijs tussen de 35k en 40k. Zal geen goedkope wagen zijn om te leasen gok ik zo
Daar ga ik ook wel vanuit dat hij rond die prijs komt te liggen. Ongeveer gelijk aan een (redelijk) uitgeruste V40 toen die net op de markt kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tankiej schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Daar ga ik ook wel vanuit dat hij rond die prijs komt te liggen. Ongeveer gelijk aan een (redelijk) uitgeruste V40 toen die net op de markt kwam :)
Dus zal de XC40 ruim boven de 40k uitkomen incl. opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Dus zal de XC40 ruim boven de 40k uitkomen incl. opties
Daarom zei ik ook 'afhankelijk van de prijs', als hij te duur wordt voor mij, bestel ik hem niet uiteraard.
Maar het duurt nog even voordat het zover is, ik mag eerst nog 5,5 maand genieten van m'n V40 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Zo, vanochtend even mijn ruiten laten tinten in Emmen bij Glastinter.nl. Zeer professionele toko. Gekozen voor een 25% tint.

Afbeeldingslocatie: https://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/4F23E1D4-79CC-4302-996C-3B7954F6EEB4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/B57716BB-8BB6-48DC-8D93-AFF661BE0768.jpg

Voor de prijs van 149 euro hoef je het niet te laten...

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 08-03-2017 12:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
Ziet er goed uit! En ik zie een 3 Deurs voor maar €99,-.. misschien de omweg naar mijn ouders een keer waard..

Alleen.. is een C30 een coupé of een 3 Deurs hatchback :+
En waarom is een coupé duurder?

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 08-03-2017 12:23 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Omdat de achteruit meestal meer gebold is en dat kost tijd om dit netjes te krijgen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:01:
Ziet er netjes uit en voor dat geld ga je zelf niet zitten klooien!
Ik heb er zelf ook al eens aan gedacht, ik heb momenteel achterin wel van die zonnegordijnen maar dit oogt toch wel wat chiquer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die lui zijn echt zo snel met het verwijderen van de ramen, daar kun je zelf niet tegenaan klussen...

Ik had in mijn vorige auto privacy shades, maar dit is veel mooier. Bovendien kun je van binnen veel beter naar buiten kijken dan met privacy shades.

Ik heb het overigens niet primair voor de looks gedaan (is wel leuk meegenomen) maar om te zorgen dat m'n kids niet te veel last hebben van de zon (als die ooit nog gaat schijnen...).

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 08-03-2017 13:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00t! Is de enige logische reactie, bij het zien van de nieuwe XC60 + de informatie dat de T8 aandrijflijn er in wordt gelegd. De perfecte auto, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:08:
W00t! Is de enige logische reactie, bij het zien van de nieuwe XC60 + de informatie dat de T8 aandrijflijn er in wordt gelegd. De perfecte auto, wat mij betreft.
huh, wel?

Ik had er gisteren naar gekeken maar kon geen enkele optie vinden (op de uk site) met de T8..hmmz :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, ik las al een 0-100 tijd van 5.3 sec (is 5.9 voor de XC90 T8 als ik me niet vergis).

EDIT:
Bron:
http://www.nu.nl/auto/452...euwe-xc60.html?redirect=1

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
kamstra schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:16:
[...]

huh, wel?

Ik had er gisteren naar gekeken maar kon geen enkele optie vinden (op de uk site) met de T8..hmmz :)
Op de Nederlandse Volvo site (http://www.volvocars.com/nl/modellen/model/xc60) staat het wel, en in de nieuwsberichten die ik heb gelezen ook :)

Op die site naar beneden scrollen, dan naar Technologie en nog iets verder naar beneden:
Zonder compromis

De nieuwe XC60 met T8 Twin Engine aandrijving, levert een optimale performance zonder concessies te doen. De drie rijmodi zijn ontworpen om u in alle behoeften te voorzien.

[ Voor 29% gewijzigd door Tankiej op 08-03-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jup, las het ook idd.

In de UK komt die T8 er vooralsnog niet though.

Helaas voor mijn baas :P

Ik wacht zelf nog even op een occasion V90 :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:08:
Die lui zijn echt zo snel met het verwijderen van de ramen, daar kun je zelf niet tegenaan klussen...

Ik had in mijn vorige auto privacy shades, maar dit is veel mooier. Bovendien kun je van binnen veel beter naar buiten kijken dan met privacy shades.

Ik heb het overigens niet primair voor de looks gedaan (is wel leuk meegenomen) maar om te zorgen dat m'n kids niet te veel last hebben van de zon (als die ooit nog gaat schijnen...).
Ik zou het ook voornamelijk voor de kindertjes doen ja, daarom heb ik nu nog wel vrede met de rolgordijnen. Maar zoals je zegt oogt dit natuurlijk veel mooier.

Is het toevallig een bedrijf met meerdere vestigingen? Emmen is niet echt om de hoek voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Nee maar ze komen wel regelmatig naar meetings. Dus even de Volvoforums in de gaten houden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik ben wel benieuwd of er een nieuwe C30 komt en hoe die er dan uit ziet. 2019 lijkt nog een heel eind weg tho :P

Ik ben vandaag bij de garage geweest waar ik de auto heb gekocht. Ze hebben de wielen aan de voorzijde gebalanceerd. Van 1 wiel waren de loodjes eraf. Andere wiel was ook niet goed. Nu is in ieder geval de afwijking naar rechts weg. Rijdt ook weer wat rechter en stabieler maar zal wel placebo zijn.

Voor wat betreft het remmen is het probleem niet opgelost. Er moeten voor nieuwe remschijven en blokjes op. Die worden voor het grootste deel door de garage betaald. Ben ik wel blij mee. Dan heb ik wel weer nieuwe schijven en blokjes erop zitten als het klaar is en kan ik weer een mooie tijd vooruit. Dan kan ik echt gaan genieten van de auto :) tenminste :P

Hebben jullie nog tips/ervaringen m.b.t. het goed inremmen van de schijfremmen? Ik heb hier in het verleden eigenlijk niet aan gedaan en nooit kromme remmen gehad. Ik rem sowieso altijd gedoseerd en rem vrij veel af op de motor. Van mijn motor rij ervaring geleerd dat in een keer plat op de rem sowieso niet handig is ;p

Ik heb ook al een afspraak gemaakt met de autostomerij(.nl). Deze gaan de hele auto reinigen. Inclusief een ozonbehandeling voor de rookgeur. Ik heb wel goede ervaringen gelezen hierover. Ik verwacht niet dat alles gelijk eruit is qua geur. Ik denk echter dat ik de resterende geurtjes er eventueel zelf wel uit krijg.

Vervolgens de nieuwe automatjes van autocarpets.nl erin en een nieuw interieurfilter en we kunnen weer even vooruit.

Ik heb nog wat dingen die ik eventueel nog uit wil voeren op de C30. Waaronder misschien wat instaplijsten en chiptuning. Ik heb bij mijn oude Seat Ibiza goede ervaringen gehad met chiptunen. Die 1.9 blokjes kon je met gemak van 130 naar 170 pk tunen. Heb daarna nog van 200.000 tot 300.000 zonder enige problemen gereden en hem later weggedaan. Ik vraag me af of dit bij de 1.6 D2 blokken van Volvo net zo gaat. Hebben mensen daar ervaring mee? Ik wil dan gelijk de EGR klep uitprogrammeren/uitschakelen om problemen in de toekomst te voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Proqzor op 08-03-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Tunen kan prima, maar verwacht niet meer dan 20-30PK winst bij dit blokje. Wat EGR betreft zou ik nog even verder lezen, grote kans dat binnenkort alle systemen die de fabrikant geleverd heeft ook werkzaam moeten zijn bij een APK. EGR, roetfilter, ad-blue en zelfs de dunne bandjes van een V40 7% bijtellingskoning zijn dan niet meer een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Qua inremmen van remmen vóór heb ik nooit wat bijzonders gedaan op mijn C30. gewoon blokjes+ schijven. 110 euro aftikken, erop zetten, klaar. Ze zitten er nu ruim 30k op, en heb er geen problemen mee.

Verder vind ik het logisch dat alles qua diesel moet werken, zoals het geconstrueerd is. Zonder die zaken is je auto immers niet goedgekeurd.

Was de D2 115pk niet een heel lastig blok, dat alleen Rica kon tunen, en daar moest een bruteforce op komen om een chip te kraken ofzo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
GAIAjohan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:16:
Qua inremmen van remmen vóór heb ik nooit wat bijzonders gedaan op mijn C30. gewoon blokjes+ schijven. 110 euro aftikken, erop zetten, klaar. Ze zitten er nu ruim 30k op, en heb er geen problemen mee.

Verder vind ik het logisch dat alles qua diesel moet werken, zoals het geconstrueerd is. Zonder die zaken is je auto immers niet goedgekeurd.

Was de D2 115pk niet een heel lastig blok, dat alleen Rica kon tunen, en daar moest een bruteforce op komen om een chip te kraken ofzo toch?
Rica heeft hem in ieder geval wel op de website staan, +25pk/+40nm: http://www.rica.nl/chiptuning.php?v=37-487-2118
Maar als je erop zoek op internet vind je wel meer tuners die zeggen de C30 D2 te kunnen tunen. Vermogenwinst zit overal tussen de 20-35pk en 30-80nm als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 11:38

EektheMan

DPC

Tankiej schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:21:
[...]

Op de Nederlandse Volvo site (http://www.volvocars.com/nl/modellen/model/xc60) staat het wel, en in de nieuwsberichten die ik heb gelezen ook :)

Op die site naar beneden scrollen, dan naar Technologie en nog iets verder naar beneden:

[...]
Weet je toevallig de verwachte aankoopprijs? Zullen de Chinezen het meer naar de Premium kant brengen of vergelijkbaar houden met de huidige oude XC60?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
EektheMan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:47:
[...]

Weet je toevallig de verwachte aankoopprijs? Zullen de Chinezen het meer naar de Premium kant brengen of vergelijkbaar houden met de huidige oude XC60?
Geen flauw idee. Autoweek zegt dat op 31 maart de Nederlandse prijzen bekend worden gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Volvotune kan de D2 ook gewoon tunen.

Stukje goedkoper dan Rica en een chip op maat ipv een standaardchip.

EGR dichtzetten is geen potentieel APK probleem, DPF op termijn mogelijk wel. Maar voor alsnog zijn er nog geen concrete plannen voor, het kan nog wel jaren duren voordat dit een probleem gaat opleveren.

Het heeft mij er niet van weerhouden m leeg te laten halen...

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 09-03-2017 07:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
havana schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:01:
Zo, vanochtend even mijn ruiten laten tinten in Emmen bij Glastinter.nl. Zeer professionele toko. Gekozen voor een 25% tint.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice! Tis dat ik net folie besteld heb, maar voor dat geld kun je het zeker niet laten! Zal even kijken of de folie die ik besteld heb voldoet, anders verkoop ik die weer en kar ik naar Emmen toe :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proqzor
havana schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:17:
Volvotune kan de D2 ook gewoon tunen.

Stukje goedkoper dan Rica en een chip op maat ipv een standaardchip.

EGR dichtzetten is geen potentieel APK probleem, DPF op termijn mogelijk wel. Maar voor alsnog zijn er nog geen concrete plannen voor, het kan nog wel jaren duren voordat dit een probleem gaat opleveren.

Het heeft mij er niet van weerhouden m leeg te laten halen...
DPF leeghalen heeft effect op je uitstoot. Dit kan ervoor zorgen dat je auto nu al niet door de APK komt.

EGR dichtzetten heeft volgens mij niet direct invloed. Aangezien deze volgens mij niet altijd ingeschakeld wordt. Maar misschien dat anderen hier andere ervaringen mee hebben.

Ik heb net mijn eerste tank er doorheen gereden. Kom op 1:14 haha. Dat is niet echt conform de fabriekswaarden. Ik heb deze week wel een aantal korte ritjes gemaakt. Denk ook niet dat die hankiepankie bandjes helpen die eronder zitten. Zijn aan de voorkant Viking Protech HP banden met een label E. Achter weet ik zo niet. Ook niet echt een noemenswaardig merk. Liggen Tyfoon Successor 5 banden onder. Ook label E.

Zal mijn collega even vragen watvoor chiptuning hij op zijn V40 heeft laten doen. Die was wel vrij enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DPF leeghalen heeft effect op je uitstoot. Dit kan ervoor zorgen dat je auto nu al niet door de APK komt.
Onzin. Hoe denk je dat dieselauto's uit de jaren 60 nu door de APK komen? Uitstootwaardes zijn nu nog universeel; auto's zonder DPF halen dit zeer eenvoudig.

TNO heeft de overheid recent geadviseerd over een update van de APK. Garages moeten dan een apparaat aanschaffen om de roetdeeltjes te meten. Je kunt het document hier nalezen. Maar het is toekomstmuziek voorlopig.

[ Voor 45% gewijzigd door havana op 09-03-2017 18:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:13
Uitstootwaardes zijn voor verschillende bouwjaren anders. Een V50 uit 2008 moet huis wel iets schoner zijn dan een 740 uit '88.

Case in point: had een Golf met een brakke gasinstallatie (CO te hoog). Zou afkeur zijn geweest als hij uit 2002 kwam, maar de mijne kwam uit 2001 dus was er niets aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Bij moderne auto's (>2005) wordt niet eens een meting gedaan bij de APK.... Alleen via OBD uitlezen, geen storing = goedgekeurd...

En ook al zou dat wel zo zijn zou je het makkelijk halen...

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nlpzqc.png

Ik sprak vorige week een garagehouder, ik vroeg 'm hoe hij ermee om zou gaan als de deeltjesmeter daadwerkelijk ingevoerd zou worden. Nou zei hij, daar is nu al een oplossing voor. Een universele einddemper met een ingebouwde DPF. In het geval van een steekproef binnen 10 minuten op iedere auto te schroeven. Goedkeuren en originele uitlaat terugzetten.

Gevalletje van: het kostte de UCI 10 jaar om een EPO-test te ontwikkelen, en het kostte dokter Ferrari (arts Armstrong) exact 10 minuten om een methode te bedenken die te omzeilen.

[ Voor 85% gewijzigd door havana op 09-03-2017 19:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proqzor
Zo'n einddemper is leuk maar ik verwacht dat de rdw dat soort trucjes wel kent zodra er een steekproef genomen wordt. Een collega van mij heeft de vlinderkleppen uit zijn IS200 laten verwijderen. Hij is er een keer doorheen gekomen omdat de motor koud was. Hij werd er toen uitgepikt voor de steekproef maar kwam er net doorheen. De tweede keer was de motor warm en heeft de automonteur vastgesteld dat de CO waarden te hoog was. Gelukkig had hij toen geen steekproef.

Misschien dat het bij diesels anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

-tom-562

Oliesjeik

Tja, de RDW ziet een andere einddemper zitten dan, so what? :P Die hoort er gewoon op O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo lang zo'n einddemper gewoon netjes gemonteerd is, kan de RDW er niks aan doen. Er zal ook zeker een additief of brandstof komen waarmee je de uitstoot naar bijna nul kunt krijgen (tijdelijk). Dergelijke trucjes zijn schering en inslag bij de APK.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Of je bouwt je eigen sjoemelsoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hier heb ik toch even een wtf'je:
Schakel voordat u gaat tanken uw mobiele telefoon uit. De beltoon kan aanleiding geven tot vonkvorming en daarbij de brand-stofdampen ontsteken met gevaar voor brand en verwondingen.
Aldus de handleiding...

Hier heb ik nog nooit van gehoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:06:

[...]

Aldus de handleiding...

Telefoon gewoon even op trillen zetten dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej

[...]

Aldus de handleiding...

Is ook ooit eens behandeld bij Mythbusters, conclusie was 'busted'. Niet gelukt om zelfs maar een vonkje te veroorzaken met een mobiele telefoon, laat staan een brand/explosie :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 10-03-2017 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Maar doordat ze het aangeven kan je nooit diezelfde rechtzaak krijgen als die keer dat iemand in de USA een kat in zijn magnetron heeft gedaan. Dat stond toen ook niet expliciet vermeld in de handleiding dat dat niet mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proqzor schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:50:
Maar doordat ze het aangeven kan je nooit diezelfde rechtzaak krijgen als die keer dat iemand in de USA een kat in zijn magnetron heeft gedaan. Dat stond toen ook niet expliciet vermeld in de handleiding dat dat niet mocht.
Dat is altijd de charme van een Amerikaanse huurauto; overal waar je kijkt zit een waarschuwingssticker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73

[...]

Aldus de handleiding...

Aan tankstations hangen stickers dat je je gsm niet mag gebruiken tijdens het tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Geen poezen in de magnetron doen. Schoonmoeder is geen probleem.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
havana schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:34:
Geen poezen in de magnetron doen. Schoonmoeder is geen probleem.
Zoals in "wat doe je als je schoonmoeder op het venster tikt?" => "De oven harder zetten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

Even een vraagje voor de kenners hier: ik overweeg een Volvo V70/XC70 van een jaar of 15-16 (youngtimer regeling auto van de zaak). Nu zie ik auto's tussen de 1500 en 15000 eur staan... Kortom, voor elk budget wat wils zeg maar.

Maar aangezien ik nogal auto-leek ben (ja er moet benzine in en je hebt ook banden nodig... en dat houdt het wel mee op): wat is een beetje een bedrag waar je aan moet denken om een V70 te hebben van rond 1999-2001 die betrouwbaar is? 250-350.000 km op de teller is wel het meeste wat ik tegenkom uit die tijd. Aangezien ik niet kan knutselen aan die auto en ik wel een klein beetje betrouwbaarheid zoek: wat is een prijsklasse om sowieso links te laten liggen?

Paar auto's waarvan ik denk: lijkt me wel wat, maar what's the catch?

http://ww3.autoscout24.nl/classified/306217259

http://ww3.autoscout24.nl/classified/304110302

http://ww3.autoscout24.nl/classified/307364627

http://ww3.autoscout24.nl/classified/306454262

(die laatste kan ik nog wel verklaren dat de km stand laag is voor die leeftijd).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Wat bij auto's vooral voorkomt is dat goedkoop, duurkoop is. De kilometerstand maakt niet zoveel uit mits de onderhoudsboekjes zijn bijgehouden, ikzelf koop niet zo snel een auto boven de 250.000 km maar bij een Volvo is dat net op de helft van z'n levensjaren.

Verder is het een voordeel als de auto origineel Nederlands is en de kilometer stand NAP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt 15-16 jaar en 1999-2001. (we leven in 2017)

Als je 15-16 jaar zoekt krijg je een V70n en als je 1999-2001 zoekt zitten daar waarschijnlijk V70 Classics tussen. Bekijk even welk type je het meest aanspreekt, het zijn namelijk best verschillende modellen. Aan je zoekresultaten te zien ben je voornamelijk op zoek naar een V70n maar wees even bewust van de verschillen.

Zoals SwooX al aangeeft is onderhoud van groot belang. Daarnaast is een V70 met simpele non-turbo 2.4 minder complex dan een V70R of een XC70 2.5t; hier zit simpelweg meer op dat kapot kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Nog even een aanvulling, bij serieuze interesse in een auto kun je de eigenaar vragen of je de auto mag voorkeuren.

Gewoon naar een garage gaan (in dit geval raad ik je een Volvo specialist aan), uitleggen dat je de auto wil kopen maar dat je er niet zeker van bent of het een goede aankoop zal zijn. Kost meestal een paar tientjes, maar liever een paar tientjes kwijt zonder auto dan honderden met auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik snap van de verschillende types/modellen, maar ik verbaas me over behoorlijke prijsverschillen en hoeveel risico je loopt voor 1500 euro. Maar een non-turbo is een stuk minder risico, en zorgen voor NP en onderhoudshistorie (en alles zonder sowieso links laten liggen) is een goed uitgangspunt?
Aankoopkeuring lijkt me wel een goed plan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Crazy D schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:56:
Ik snap van de verschillende types/modellen, maar ik verbaas me over behoorlijke prijsverschillen en hoeveel risico je loopt voor 1500 euro. Maar een non-turbo is een stuk minder risico, en zorgen voor NP en onderhoudshistorie (en alles zonder sowieso links laten liggen) is een goed uitgangspunt?
Aankoopkeuring lijkt me wel een goed plan.
Dan zal je al een stuk verder komen, toevallig geen kennis in de buurt die wat meer verstand van auto's heeft? Ook altijd test rijden, snelweg pakken. Bij een automaat bak ook alle versnellingen testen en letten of die niet erg schokt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

AWD is geen toegevoegde waarde, sterker nog, ik zou er 1 zoeken zonder AWD. Die AWD van die types gaat eigenlijk altijd stuk. Vaak wordt de aandrijfas naar achter er tussen uitgehaald, zodat het ding FWD wordt. Niet echt een nadeel, behalve dat je auto wel zwaarder is (en grote kans dus duurder in de belasting) :P
OVerigens, auto's met zulke KM-standen (>250k) kunnen idd nog lang mee, maar je moet gewoon rekening houden met achterstallig onderhoud. En dan is 1500/2000 euro niks; remmen rondom, distributieriem, grote beurt, draagarmen, stuur/fuseekogels, uitlaat die op zijn einde loopt etc.. Zeker als je het moet laten doen (dan ga je er ruim overheen :P).
Verder, de automaten zijn goed, maar gevoelig (bij die KM-standen). Als zo'n automaat stuk gaat, moet je ook rekenen op 1500 euro of meer.
Bron: ikzelf, en o.a. wat lieden op het V70 forum :P

[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 10-03-2017 14:05 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tnx so far. Ik slaap er nog even goed over, en kijk of er iets leuk staat waarbij er een beetje in de buurt ook een volvo-specialist is zodat die er hopelijk ook even naar kan kijken. Op zich mag een reparatie best wat kosten (zeker als de aanschaf zo belachelijk goedkoop is), en zakelijk gezien zijn kosten ook niet heel erg maar het moet ook niet tegen gaan worden :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Het voordeel van een oude auto als ondernemer is de lage bijtelling, het nadeel is de hoge onderhoudskosten. Als je niets zelf kan/doet is 1500.- per jaar geen raar bedrag. Motorisch kunnen ze nog perfect zijn maar slijtage komt met de jaren. Deurrubbers, gasveertje van dashboardkastje of achterklep, vloermatten, remleidingen, schokdempers, lekke of doffe koplamp, slechte solderingen in electronica of een wegrottende kabelboom. Ze begeven het nooit tegelijk waardoor een monteur elke keer weer drie uur aan het sleutelen is om een onderdeel van vier tientjes te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:13
Die eerste heeft in ieder geval een storing in de automaat, de tweede is niet zo heel bijzonder, de derde vind ik erg duur voor een auto van 17 jaar oud en de vierde is een R, dat zijn liefhebbersauto's :)

hoo, niet gerefreshed, was een reactie op de pagina hiervoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Knul op 10-03-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zou voor het 2.4 non-turbo gaan. Betrouwbaar blok, geen turbo, geen EGR, etc. dus kan weinig aan kapot. Kan je zo 500.000 mee rijden.

Verder: laat 'm keuren bij een Volvo-specialist. Handgeschakeld is meeste veilige keuze.

Zuinig zijn ze niet, rijd je meer dan pak 'm beet 10-12k laat er dan een LPG-installatie inzetten. Dit blok doet het heel goed op gas.

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 10-03-2017 18:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
havana schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:42:
Ik zou voor het 2.4 non-turbo gaan. Betrouwbaar blok, geen turbo, geen EGR, etc. dus kan weinig aan kapot. Kan je zo 500.000 mee rijden.

Verder: laat 'm keuren bij een Volvo-specialist. Handgeschakeld is meeste veilige keuze.
Hier moet ik toch even op reageren. De v70n 2.4 van schoonpa is na 440k overleden met een defecte zuiger.. hij is overgestapt naar een v70n D5 met geartronic.
Die oude is geëxporteerd, misschien rijdt die nog wel ergens in het Oostblok

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 10-03-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ook een turboblok kan prima hoge km-standen halen. Als je de tamme LPT blokken neemt, zoals de latere 2.4T/2.5T, moet dat geen probleem zijn hoor. Die blokken rijden echt heerlijk. Mijn S80 had een 2.5T met 210 pk, en z'n maximum koppel al bij 1500 rpm :9
Maar, ook een turbo is gewoon een slijtagedeel, en kan dus ook stuk gaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ervaring heeft met zogenaamde powerboxen zoals deze: http://www.racechip.nl/ch...60-y20/t3-110kw/index.php ? Als het werkt wil ik er 1 in mijn T3 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Da's een verre van optimale manier van tuning....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

jadjong schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:56:
Het voordeel van een oude auto als ondernemer is de lage bijtelling, het nadeel is de hoge onderhoudskosten. Als je niets zelf kan/doet is 1500.- per jaar geen raar bedrag. Motorisch kunnen ze nog perfect zijn maar slijtage komt met de jaren. Deurrubbers, gasveertje van dashboardkastje of achterklep, vloermatten, remleidingen, schokdempers, lekke of doffe koplamp, slechte solderingen in electronica of een wegrottende kabelboom. Ze begeven het nooit tegelijk waardoor een monteur elke keer weer drie uur aan het sleutelen is om een onderdeel van vier tientjes te vervangen.
Dat is de reden waarom ik een young timer zoek. Ik heb nu lease maar met een beetje mazzel kan ik 'm met een maand kwijt zijn. Ik wil naar een situatie waarin ik, als ik de auto niet gebruik, weinig kosten heb (lease bedrag blijft gelijk of ik rij of niet). En daarnaast is de bijtelling idd lekker laag, ik heb nu 4200 euro bruto bijtelling (14% auto nog). Om op diezelfde bijtelling te komen kan ik een 2e hands van 12000 euro komen. Dus een auto van 5000 euro is stuk goedkoper. En dan vind ik het niet erg als ik dat verschil kwijt ben aan wat garagekosten. Verbruik 2 x zo slecht als nu betekent per maand nog steeds minder geld kwijt, dan wat ik nu aan lease kwijt ben.
En ik wil een station. En ik vind die blokkendozen van Volvo wel gaaf :)

Ik ga rondkijken maar keuring door een Volvo specialist is prio 1 :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Hoeveel rijd je ongeveer pj? Ik wil je wel een beetje adviseren, je mag mij gerust via PB om hulp vragen.

Hier een lijst van Volvo-specialisten

https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=9398

[ Voor 87% gewijzigd door havana op 11-03-2017 08:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:21:
Iemand die ervaring heeft met zogenaamde powerboxen zoals deze: http://www.racechip.nl/ch...60-y20/t3-110kw/index.php ? Als het werkt wil ik er 1 in mijn T3 proberen.
[lauwemodus]
neem er gelijk:
- een sierstuk voor de uitlaat bij +5pk
- race striping; +10pk
- carbon motorkap +5pk

'racechip.nl'... de naam alleen al :r Waarschijnlijk kun je die chipjes voor 1/4 van het geld van eBay halen. :+
[/lauwemodus]

Alle gekheid op een stokje, als je iets wilt laten tunen laat dan fatsoenlijk maatwerk doen. Geloof me, het is 't geld waard. Gun je V60 iets goeds en geef een paar knaken extra uit.
Crazy D schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:17:
[...]
Ik ga rondkijken maar keuring door een Volvo specialist is prio 1 :)
Nieuwsgierig als ik ben heb ik je website even bekeken, gaaf man je eigen toko!
Wat betreft de Volvo, heb er vooral geen haast mee. Het aanbod is zo groot dat je prima kunt cherry picken. Zoals je zelf ondertussen al aangeeft is een aankoopkeuring zeer verstandig, kijk daarnaast naar de onderhoudshistorie en laat de garage die de aankoopkeuring hier ook even naar kijken. (ter validatie van de stempels in het boekje)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2017 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 01:07:
[...]

[lauwemodus]
neem er gelijk:
- een sierstuk voor de uitlaat bij +5pk
- race striping; +10pk
- carbon motorkap +5pk

'racechip.nl'... de naam alleen al :r Waarschijnlijk kun je die chipjes voor 1/4 van het geld van eBay halen. :+
[/lauwemodus]

Alle gekheid op een stokje, als je iets wilt laten tunen laat dan fatsoenlijk maatwerk doen. Geloof me, het is 't geld waard. Gun je V60 iets goeds en geef een paar knaken extra uit.
Leuk die flauwe modus maar ik lees geen enkel echt argument waarom het niet zou werken.

(Flauwe modus) Heb net toevallig sinds 4 weken 2 sierstukken. Toch goed dan voor 2 x 5 PK = 10 PK. :+

Als ik dan echt wil laten tunen.... waar dan? Je wordt op internet doodgegooid met dit soort toko's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Volvotune of RICA. Volvotune is goedkoper en je krijgt een chip op maat, aangepast op jouw wensen. RICA is interessant voor leaserijders, ze hebben een apparaatje ontwikkeld waarmee je de software via OBD kunt ontladen/inladen.

Van die apparaatjes zoals jij hier postte doen gewoon de standaard parameters * 1,5 zonder rekening te houden met wat dan ook....

Universele chiptuners zijn vaak prutsers, denk dan aan Ziptuning, Tunex enz. Er zijn wel een paar uitzonderingen zoals Bullpower en Digicar. Maar het beste blijft toch een merkspecifieke tuner.

[ Voor 143% gewijzigd door havana op 11-03-2017 11:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Leuk die flauwe modus maar ik lees geen enkel echt argument waarom het niet zou werken.

(Flauwe modus) Heb net toevallig sinds 4 weken 2 sierstukken. Toch goed dan voor 2 x 5 PK = 10 PK. :+

Als ik dan echt wil laten tunen.... waar dan? Je wordt op internet doodgegooid met dit soort toko's.
Eigenlijk heeft havana het al perfect verwoord. Tevens is het niet zo dat die chips niets doen (uitzonderingen daargelaten waar er letterlijk alleen een ledje op een print zit gesoldeerd) maar ze zijn vaak niet echt bevorderlijk voor de levensduur van je motor laat staan dat je persoonlijke wensen in je tuning verwerkt zitten. Het mooie van maatwerk is niet zozeer de toename in vermogen maar juist dat je het karakter van de motor naar je hand kunt zetten. Zelf heb ik het destijds bij Volvotune laten doen, 50dkm verder ben ik nog steeds dik tevreden! Andere aanbieders heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist omdat een T3 en een T4 identiek zijn afgezien van de software had ik het idee dat zo'n powerbox goedkoop de oplossing zou zijn. Ik zie bij Rica dat je naar 200PK kan gaan en dat lijkt me dan weer teveel van het goede.

Volvotune Elst is voor mij niet echt om de hoek en zo'n Rica dealer zit op 20 km. Ik hoef geen maatwerk maar leek me wel aardig het vermogen vd T4 te hebben zonder schade aan mijn motor (zeker in combo met caravan).

Nog een vraag. Weet iemand of de Belgische E10 schadelijk kan zijn? Ik tank altijd in België en daar is E10 echt in zwang aan het raken ipv Euro95. Anders gaat er voortaan toch maar Superplus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:36:
Juist omdat een T3 en een T4 identiek zijn afgezien van de software had ik het idee dat zo'n powerbox goedkoop de oplossing zou zijn. Ik zie bij Rica dat je naar 200PK kan gaan en dat lijkt me dan weer teveel van het goede.

Volvotune Elst is voor mij niet echt om de hoek en zo'n Rica dealer zit op 20 km. Ik hoef geen maatwerk maar leek me wel aardig het vermogen vd T4 te hebben zonder schade aan mijn motor (zeker in combo met caravan).

Nog een vraag. Weet iemand of de Belgische E10 schadelijk kan zijn? Ik tank altijd in België en daar is E10 echt in zwang aan het raken ipv Euro95. Anders gaat er voortaan toch maar Superplus in.
In het geval dat zo'n chip het originele Volvo programma van een T4 bevat zou je de gok kunnen nemen, anders zou ik er van wegblijven. Ik denk trouwens dat je bij Rica wel kunt aangeven hoeveel pk extra je wilt.

Wat betreft die E10; volgens mij kan dat alleen kwaad bij oudere motoren. Totaal ongefundeerd maar ik heb persoonlijk niets met E10, evenmin met die variant van Texaco. Meestal tank ik 95 en soms 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb op vakantie in Frankrijk de E10 lekker links laten liggen en 98 getankt. Puur gevoelsmatig omdat de 1.6 T4 van zichzelf al zo opgefokt is :+ Op 98 loopt de motor iets zuiniger dus de kosten vallen nog wel mee.

Maar rationeel gezien is het geen probleem om E10 te tanken met deze motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:34

ppFreddy

gewoon Frederik

In België is alle benzine met octaangetal 95 sinds 1 januari E10. De 98 heeft wel nog de "klassieke" mengeling met bio ethanol (3% denk ik)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik heb 3 maanden E10 getankt met mijn vorige auto. Ik merkte dat er iets meer vermogen was in het hoge toerengebied ten opzichte van de euro95. Het verbruik bleef hetzelfde. Mijn vorige auto was een peageot 107 en die had echt geen vermogen meer met 3000 toeren. Met de E10 leek dit toch iets verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
Bigs schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:13:
Ik heb op vakantie in Frankrijk de E10 lekker links laten liggen en 98 getankt. Puur gevoelsmatig omdat de 1.6 T4 van zichzelf al zo opgefokt is :+ Op 98 loopt de motor iets zuiniger dus de kosten vallen nog wel mee.

Maar rationeel gezien is het geen probleem om E10 te tanken met deze motoren.
Om te zien of je voertuig geschikt is voor E10, kan je deze website raadplegen.

Alleen met oldtimers is het uitkijken, zou te maken zijn met leidingen die niet bestand zijn tegen de nieuwe brandstof (en niet zozeer de motor). cfr "Super 95 getankt en dag nadien vat oldtimer vuur aan Dampoort" (al weet ik niet of dit verhaal wel klopt )

[ Voor 8% gewijzigd door Thefonz73 op 12-03-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Een Toyota MR2 uit de 90s als oldtimer zien gaat wel erg ver..

Maar bv een brandstofpomp kan er ook niet tegen, zoals bv bij de Opel Signum 2.2. Alfa die gaat lekken kan je best een probleem hebben.

Dat die kerel verder niks heeft meegekregen over E10 ligt aan hem. Zelfs ik als Nederlander weet dat ze E10 in België hebben. Het staat zelfs gewoon op elke tank daar...

E10 is ook niet 'in zwang' aan het raken in België. Het is sinds 1 januari 2017 gewoon de enige benzine naast 98..
mfmeijer schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:51:
Ik heb 3 maanden E10 getankt met mijn vorige auto. Ik merkte dat er iets meer vermogen was in het hoge toerengebied ten opzichte van de euro95. Het verbruik bleef hetzelfde. Mijn vorige auto was een peageot 107 en die had echt geen vermogen meer met 3000 toeren. Met de E10 leek dit toch iets verbeterd.
E10 zou een heel kleine kans op meer vermogen geven, maar een gelijkblijvend brandstofverbruik is onmogelijk omdat er in alcohol minder energie zit dan in benzine.

Ik merk op E10 en verschil van 0,2L/100km in het nadeel van E10

[ Voor 75% gewijzigd door GAIAjohan op 12-03-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:36:

Hoe groot is Nederland nou :P Je hebt het over Belgie en dat Rica 20 km van je af zit. Dan woon je dus in het zuidwesten onder de rook Den Haag/Rotterdam. Dan is het hooguit 1,5 uur rijden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

E10 zou rubber en kunststoffen kunnen aantasten, maar ik heb nog nooit gehoord dat dat spul op 1 nacht zo'n schade zou aanrichten dat er brand kan ontstaan.

En ja, in België hoeft een auto slechts 25 jaar oud te zijn om als oldtimer door het leven te gaan (hoewel de wetgeving op het punt staat te veranderen om dat naar 30 jaar te trekken)

Enne, ik ben Belg en ben ook naar Volvotune gereden nadat mijn wagen al eens door Rica was gechipt, groot verschil, veel persoonlijkere aanpak, veel lagere prijs :)

[ Voor 20% gewijzigd door ppFreddy op 12-03-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Terwijl bijna iedereen waarschijnlijk aan het genieten is van het mooie weer, heb ik dit weer aangegrepen om de remklauwen van een lakje te voorzien en de zomersloffen er onder te knallen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UlAY17G.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2inlI4V.jpg

Kom maar op met die; remklauw lakken zonder loshalen discussie en goedkope aldi krik discussie :p

[ Voor 16% gewijzigd door MartijnAbel op 12-03-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:29:
Terwijl bijna iedereen waarschijnlijk aan het genieten is van het mooie weer, heb ik dit weer aangegrepen om de remklauwen van een lakje te voorzien en de zomersloffen er onder te knallen:

[afbeelding]
[afbeelding]

Kom maar op met die; remklauw lakken zonder loshalen discussie en goedkope aldi krik discussie :p
Ongelofelijk dat jij met dit mooie weer je remklauwen gaat lakken zonder ze los te halen, helemaal met zo'n goedkope knakenkrik.... De politie moest er naar kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Ongelofelijk dat jij met dit mooie weer je remklauwen gaat lakken zonder ze los te halen, helemaal met zo'n goedkope knakenkrik.... De politie moest er naar kijken.
Haha heb ze meteen maar even uitgenodigd :p

Eindresultaat mag er wezen in ieder geval:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5FwtCtz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y8PZkJD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lUpWMHr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:12:
[...]

Haha heb ze meteen maar even uitgenodigd :p

Eindresultaat mag er wezen in ieder geval:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de vrouw klagen. Is hij weer aan die ^&**(^%$$##(()) auto bezig. :+

Netjes hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Netjes, kan je die van mij ook van een likje verf voorzien? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Ik doe ook altijd mijn motorkap open als ik de remklauwen verf.
Waarom deze toch saaie grijze kleur en niet gelijk iets tofs zoals Geel oid.
Verder wel netjes werk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
FabiandJ schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:27:
Netjes, kan je die van mij ook van een likje verf voorzien? :p
Ja hoor, kom maar langs :p
Joostk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:33:
Ik doe ook altijd mijn motorkap open als ik de remklauwen verf.
Waarom deze toch saaie grijze kleur en niet gelijk iets tofs zoals Geel oid.
Verder wel netjes werk gedaan.
Werkt het allerbeste met de kap open, iets met luchtstroom en droging enzo :+
Er is geen enkel kleurtje hammerite wat goed staat bij mijn auto, behalve zwart of zilver. Dan is de keuze snel gemaakt :p

[ Voor 54% gewijzigd door MartijnAbel op 13-03-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Hoe reinig je die dingen voor je ze lakt? Als ik die van mijn auto bekijk zien die er zodanig smerig uit dat er volgens mij geen enkele lak op blijft hangen... eerst 3 bussen remmenreiniger erover? :9 Welk type lak gebruik je?
En over die krik: ik heb dezelfde gehad, maar na 3 jaar is de cilinder lek en werkt het ding dus niet meer. Tijd voor iets anders en vooral beter (had die gekocht toen ik met een V50 reed, werkte prima. Intussen heb ik een XC60 en daarvoor is die te laag, pompt niet hoog genoeg om een wiel van de grond te krijgen :p en intussen woon ik ook samen en mijn vriendin heeft een BMW 1, daar past dat ding dus niet eens onder :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:21:
Ja, m'n broer had 'm in een BMW 530D zitten. Hij merkte wel vermogenswinst en zuiniger verbruik, ook heb je hem er met 10 minuten erin zitten.

Dit zijn voorgeschreven chips, tuners als JD & BR-Perfomance die schrijven een chip op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb je daarna de hele auto in de oven gezet? Dit is net zo zinloos als velgen met een spuitbusje spuiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 12:19
MartijnAbel schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:18:
[...]

Ja hoor, kom maar langs :p

[...]

Werkt het allerbeste met de kap open, iets met luchtstroom en droging enzo :+
Er is geen enkel kleurtje hammerite wat goed staat bij mijn auto, behalve zwart of zilver. Dan is de keuze snel gemaakt :p
Jij had toch een een T5? Mijn heeft standaard Zwarte Klauwen met het Volvo logo erop, staat ook erg netjes! Verder lijken je velgen nogal ver naar buiten staan, Spoorverbreders, andere ET waarde van de velg?

Had zelf spoor verbreders maar deze zijn verwijderd door Scholten in Arnhem voor de APK..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/25PnNRHOCS64SMjAN1cV1eDx/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 13-03-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
sugarlee89 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:21:
Heb je daarna de hele auto in de oven gezet? Dit is net zo zinloos als velgen met een spuitbusje spuiten :D
Op wie reageer je? Op mijn post van klauwen met hammerite verven? Daar gebeurd niks mee en droogt uit zichzelf. Blijft ook gerust jaren en jaren zitten ;)
guppie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Jij had toch een een T5? Mijn heeft standaard Zwarte Klauwen met het Volvo logo erop, staat ook erg netjes! Verder lijken je velgen nogal ver naar buiten staan, Spoorverbreders, andere ET waarde van de velg?

Had zelf spoor verbreders maar deze zijn verwijderd door Scholten in Arnhem voor de APK..

[afbeelding]
Klopt, heb een T5. Helaas waren mijn klauwe niet echt netjes zwart meer, dus dan maar zilver maken :p
Velgen zijn idd behoorlijk breed, 8J met ET45.
Zijn wel wielkast vullers in ieder geval haha

Maarre, spoorverbreders verwijderd ivm APK? Waarom dat dan?

[ Voor 50% gewijzigd door MartijnAbel op 13-03-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
MartijnAbel schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:52:

Klopt, heb een T5. Helaas waren mijn klauwe niet echt netjes zwart meer, dus dan maar zilver maken :p
Velgen zijn idd behoorlijk breed, 8J met ET45.
Zijn wel wielkast vullers in ieder geval haha

Maarre, spoorverbreders verwijderd ivm APK? Waarom dat dan?
ja, ging om de achterbanden overigens, foutje ;)! De banden kwamen een stukje buiten de wielkast omdat de achterbumper wat naar binnen valt. Dit mocht niet...Raar verhaal..

het is niet echt minder mooi zoals je hier beneden ziet, maar het was wel net wat sportiever.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iNVzetuOXy1WfpyftZIX2FGN/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door BasvanS op 13-03-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
guppie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:57:
[...]

ja, ging om de achterbanden overigens, foutje ;)! De banden kwamen een stukje buiten de wielkast omdat de achterbumper wat naar binnen valt. Dit mocht niet...Raar verhaal..

het is niet echt minder mooi zoals je hier beneden ziet, maar het was wel net wat sportiever.

[afbeelding]
Zolang ze maar niet meer dan 3cm buiten de kast komen, dus een beetje een vaag verhaal van de garage :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
MartijnAbel schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:05:
[...]
Zolang ze maar niet meer dan 3cm buiten de kast komen, dus een beetje een vaag verhaal van de garage :p
Breek me de bek niet open.. op de vraag of ik ze dan AUB weer terug mocht kreeg ik de melding dat ze ze hadden weg gegooid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ze mogen niks weggooien, kun je ze voor aanklagen. Oke ze mogen het demonteren uit goede wil om de auto door de APK te krijgen. Zelfde dat ik in mn 86er volvo altijd de gordel sluitingen achterin demonteer, want de gordels zijn versleten. Maarja geen gordelplicht en er zit nooit iemand op de achterbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sugarlee89 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:49:
Ze mogen niks weggooien, kun je ze voor aanklagen. Oke ze mogen het demonteren uit goede wil om de auto door de APK te krijgen. Zelfde dat ik in mn 86er volvo altijd de gordel sluitingen achterin demonteer, want de gordels zijn versleten. Maarja geen gordelplicht en er zit nooit iemand op de achterbank
Klinkt als een spannend verhaal: "man sleept autodealer voor de rechter wegens weggooien spoorverbreders"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:13
LuPo schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Nou.. onze V40 staat bij de dealer. :'( Eergisteren kwam mijn vriendin uit haar werk en ze zei dat de verwarming het niet deed. Gisteren heeft ze 's ochtends op kantoor gelijk de dealer opgebeld (Svala Leiderdorp). Ze moest nog dezelfde dag langskomen, want het kon wel eens een ernstig probleem zijn waarmee je niet te lang rond moet/mag rijden. Dus gistermiddag ging mijn vriendin om 14:30 vanaf het werk richting Svala. Belt ze me op dat ze op de snelweg staat met pech. Auto gaf piepjes en tekst met iets in de trant van direct stoppen. Gelukkig aardige ANWB-afsleep meneer die haar direct naar Svala Leiderdorp heeft gebracht (ipv van de snelweg bij de eerste de beste parkeerplaats stallen).

Vandaag te horen gekregen dat het een aardig groot probleem is en ze de hele week nodig gaan hebben. :'(
Ben benieuwd wat er allemaal aan de hand is. Gisteren een Volvo V40 D2 '16 meegekregen als huurauto. Moet vandaag op last van de leasemaatschappij omgewisseld worden omdat 'ie te duur is. :D
Er wordt straks een auto van Hertz gebracht.. Wordt vervolgd..
Auto kan vandaag opgehaald worden. Schijnt een heel ander motorblok ingehangen te zijn. Ik ben benieuwd met welke verhaal mijn vriendin straks thuis komt. Exacte probleem konden ze aan de telefoon in ieder geval niet melden.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mijn "oude" (MY15) V40 D4 (ik rij er zelf niet meer in), heeft deze week ook een nieuw motorblok gekregen. Gescheurd...

Symptoom: koelvloeistof kwam onder luchtdruk te staan en op dashboard kreeg je melding dat koelvloeistofpeil te laag was (door luchtdruk, duwde die de vloeistof naar beneden onder minimum peil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 10:13
Get!em schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:25:
Mijn "oude" (MY15) V40 D4 (ik rij er zelf niet meer in), heeft deze week ook een nieuw motorblok gekregen. Gescheurd...

Symptoom: koelvloeistof kwam onder luchtdruk te staan en op dashboard kreeg je melding dat koelvloeistofpeil te laag was (door luchtdruk, duwde die de vloeistof naar beneden onder minimum peil).
Poe. Het is dat wij het niet zelf hoeven te betalen, maar anders baal je echt als een stekker natuurlijk.
LuPo schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:26:
[...]

Lol, de nieuwe huurauto is een V40 T3 '17 met 100km op de teller. :+
Nou, laat die D2 nog maar even gemaakt worden. :D :9
De T3 gaat weer terug met ruim 1500 km op de teller. De stoelverwarming ga ik wel missen, dat was erg prettig.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:06:
[...]
Klinkt als een spannend verhaal: "man sleept autodealer voor de rechter wegens weggooien spoorverbreders"
Dat zag ik ook voor me toen ik er een volle seconden over nadacht om er wat van te zeggen ;)

Kost niks, mis ze niet.. case closed ;)
Pagina: 1 ... 49 ... 139 Laatste