Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Wazig is die niet haha, alleen donker. Erger me er niet aan ofzo maar als je naar achter kijkt via de spiegel lijkt het meteen nacht. :9
Misschien gewoon een normale erop pleuren ofzo. Toch wel netjes voor als dat ding de verkoop in gaat.

EDIT: ff gekeken naar de oplossingen op Volvo Forum, sjezus wat'n kosten. Laten voor wat het is dus. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door SwooX op 03-03-2017 09:37 ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:00
sugarlee89 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:08:
Idd dat had ik op andere fora ook gelezen, dus toen maar opgegeven. Waarom niet dat hendeltje zoals 40 jaar goed is gegaan.
Als het werkt, vind ik een automatisch dimmende binnenspiegel fijner. Met name omdat het niet licht of donker is maar dimt middels een aantal stappen. Soms is gedimd namelijk te donker bij een handmatige spiegel. Maar die kosten zijn bij Volvo niet grappig. Nieuwe spiegel (incl controle unit alarm, afstandsbediening etc) is een paar honderd euro. Niet grappig als deze drie jaar later weer kapot is. Maar alleen de spiegel overzetten schijnt niet zo moeilijk te zijn. En scheelt een ritje naar de dealer om alles te laten inlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:42:
[...]

Als het werkt, vind ik een automatisch dimmende binnenspiegel fijner. Met name omdat het niet licht of donker is maar dimt middels een aantal stappen. Soms is gedimd namelijk te donker bij een handmatige spiegel. Maar die kosten zijn bij Volvo niet grappig. Nieuwe spiegel (incl controle unit alarm, afstandsbediening etc) is een paar honderd euro. Niet grappig als deze drie jaar later weer kapot is. Maar alleen de spiegel overzetten schijnt niet zo moeilijk te zijn. En scheelt een ritje naar de dealer om alles te laten inlezen.
inlezen? Gewoon voor paar tientjes in Druten nieuwe spiegel halen en erop, maar te vaak kapot dus niet rendabel om te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
sugarlee89 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:56:
[...]

inlezen? Gewoon voor paar tientjes in Druten nieuwe spiegel halen en erop, maar te vaak kapot dus niet rendabel om te fixen.
Als je de hele spiegel (behuizing etc) vervangt moet hij opnieuw worden ingelezen door de Volvo dealer. Omdat hier namelijk de ontvanger van de afstandsbediening in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
loeberce schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Als je de hele spiegel (behuizing etc) vervangt moet hij opnieuw worden ingelezen door de Volvo dealer. Omdat hier namelijk de ontvanger van de afstandsbediening in zit.
Wil je nu zeggen dat er een afstandsbediening bij mijn binnenspiegel hoort te zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
SwooX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:02:
[...]

Wil je nu zeggen dat er een afstandsbediening bij mijn binnenspiegel hoort te zitten? :?
De ontvanger van de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling en het alarm zit in de behuizing van de binnenspiegel gebouwd.

Voor meer info over hoe te vervangen (zonder behuizing):
https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=30823

[ Voor 15% gewijzigd door loeberce op 03-03-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
loeberce schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:05:
[...]

De ontvanger van de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling en het alarm zit in de behuizing van de binnenspiegel gebouwd.
Ah op die manier, dacht al. Moet er op rekenen dat het totaalplaatje zo'n dikke 500 euro kan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

loeberce schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:42:
[...]

Niet grappig als deze drie jaar later weer kapot is.
Sorry? Ik mag toch hopen dat het langer dan drie jaar meegaat of de dealer het kosteloos fixt drie jaar na aanschaf voor die prijs.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
Garantie tot aan de voordeur bij een auto van 15 jaar oud. Eerste vervanging was onder garantie bij aankoop als occassion. Tweede keer zou het toch echt voor eigen rekening zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

loeberce schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:11:
Garantie tot aan de voordeur bij een auto van 15 jaar oud. Eerste vervanging was onder garantie bij aankoop als occassion. Tweede keer zou het toch echt voor eigen rekening zijn helaas.
Dan lijkt het logischer :)
Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Niet alles vervangen, alleen het liquid glas, dat is alles wat defect is. waarom zou je dan de remote doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
sugarlee89 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:15:
[...]

Niet alles vervangen, alleen het liquid glas, dat is alles wat defect is. waarom zou je dan de remote doen haha.
Dat is toch precies wat ik zeg? Kijk die link anders even die ik net post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Je eerste post ging alleen over vervangen van compleet. Bij oude auto's moet je dingen van sloperijen halen. Bijvoorbeeld net zo met auto alarm, als die moeilijk begint te doen, sloop je gewoon de sensoren eruit. Als centrale vergrendeling moeilijk beginnen te doen bij de v70, soldeer je de relais rechtstreeks op de printplaat. Want iemand bij Volvo heeft bedacht dat het wel slim was om relays verticaal te monteren, foute boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
loeberce schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:07:
Je kunt alleen de LCD vervangen met eentje van de sloop. Staat wel een how-to op het Volvo-forum. Ik ben er nog niet aan toegekomen en rij dus al twee jaar rond met een wazige spiegel. Levensduur van die dingen is echt matig. De vorige heeft het ook maar drie jaar uitgehouden.
sugarlee89 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:25:
Je eerste post ging alleen over vervangen van compleet.
Volgens mij staat hier toch echt dat je alleen de LCD kan vervangen? Daarna zeg ik dat de kosten voor een volledige vervanging hoog zijn, omdat de dealer de spiegel moet inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Ik heb al langere tijd een probleem met het linker achterruit wat niet op wil van mijn V50 T5 uit 2004. Als ik de knop omhoog doe, trekt deze het raam wel in de rubbers en druk ik de knop in, dan zakt het raam een millimeter, maar gaat deze niet open.
Wat verdenken jullie dan? Zat zelf te denken dat het de raammotor is, misschien iets met de vertanding op de motor?
De modificatie met de bekabeling is eerder al uitgevoerd, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
timwijn schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:11:
[...]

Nope, V70 D3 kan ook een 4-cilinder zijn.

Zie bijv:
http://www.autoweek.nl/au...70-d3-inscription-edition ;)

Zelfde geldt voor de D4.

Tot ong. half 2015 was het nog een 5-cilinder. Daarna is het blok vernieuwd en is het een 4-cilinder geworden.

Overigens wat betreft de D2, is geen 1.6 van PSA meer. Is sinds half 2015 de 2.0 4-cilinder geworden.
Interesting.

Is de nieuwe D2 2.0 dan weer een PSA blok?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:30
havana schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Interesting.

Is de nieuwe D2 2.0 dan weer een PSA blok?
Nee.

Wikipedia: Volvo Engine Architecture

D2,D3, D4

Allemaal zelfde blok nu alleen andere turbo's etc

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Via waar verkopen jullie een auto? M'n S80 staat al een tijdje op Autoscout maar niet eens echt geïnteresseerden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is dan goed nieuws, want met name de 1.6 HDI van PSA is geen betrouwbare motor. 2.0 HDI overigens wel.

Ik heb mijn auto verkocht via MP binnen 1 uur. Kost je wel wat centjes, maar op zich valt het wel mee op het totaalbedrag. Via Autoscout kreeg ik ook geen reactie.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
havana schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:14:
Dat is dan goed nieuws, want met name de 1.6 HDI van PSA is geen betrouwbare motor. 2.0 HDI overigens wel.

Ik heb mijn auto verkocht via MP binnen 1 uur. Kost je wel wat centjes, maar op zich valt het wel mee op het totaalbedrag. Via Autoscout kreeg ik ook geen reactie.
Zat ook aan Marktplaats te denken, wel een klap geld voor een student. :9
Wie geld wil verdienen moet pijn lijden. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
SwooX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:13:
Via waar verkopen jullie een auto? M'n S80 staat al een tijdje op Autoscout maar niet eens echt geïnteresseerden. :/
Ik post 'm altijd op Autoscout, Speurders, Marktplaats (kost een tientje maar de moeite waard) en Autotrader (7,75 voor 2 weken) maar ook de twee grote Volvo forums (volvo-forum en v70/s60/s80 forum).

Geef anders even de link naar je huidige advertentie, wellicht kan ik je wat tips geven om hem aantrekkelijker te maken?

Algemeen Volvo talk:

Ik heb voor 25 euro de twee beste auto-aankopen ooit gedaan! Ik merkte dat mijn S60 moeite had met schakelen (automaat) en het voelde alsof de power-afgifte volledig random was. Soms trok hij heerlijk, soms voelde het alsof ik met aanhanger reed. Het beruchte CEL brandde maar ik kon enkel achterhalen dat er een katalysator error-code naar voren kwam en hij kwam ook fluitend door de APK, dus de lambda's deden hun werk blijkbaar nog. Heb het een jaar zo gelaten, tot 2 weken geleden dus.

Aangeschaft: 15 euro OBDII Bluetooth module en een flesje MAF-sensor reiniger (via oliehandel.nl). De OBDII reader gebruik ik i.c.m. mijn Android HeadUnit en de Torque app om alle relevante data uit te lezen en het viel mij op dat:

- Lambda 2 (achterste) danst netjes tussen 0,1 en 0,8v maar Lambda 1 blijft stug op 0,5 hangen, met heeel af en toe een dipje of een piekje van +/- 0,2v.
- MAF druk schommelde extreem sterk

Spul binnen, motorkap open, twee schroefjes losdraaien en je hebt de MAF in handen. Dan de MAF reiniger in de MAF spuiten, laten uitlekken, dit 3x herhalen. Sensor laten drogen, terugschroeven en een rondje proefrijden. Man, wat een verschil, dag en nacht. _/-\o_
De CEL blijft terugkomen dus ik vermoed dat ik Lambda 1 moet gaan vervangen, maar een schone MAF zorgt voor een zó veel prettiger rijdende auto, echt niet normaal. Die sensor blijft dus heel lang doorgaan zonder foutmelding maar wordt wel gestaag minder efficiënt door vervuiling. Dit heeft op vrijwel alle aspecten van de motor invloed, dus reinigen cq. vervangen is vrijwel altijd aan te raden.

Dus, heb jij een Volvo van +/- 6 jaar of ouder, en dan met name de 5-cilinders van 2000-2009, koop een busje, maak je MAF schoon en sta versteld. En baat het niet? Dan schaadt dat tientje ook niet, maar verleng je de levensduur van je paar honderd euro (!!) kostende MAF aanzienlijk. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.oliehandel.nl/img/894ab1501a5880e5e6fea55feea775d6/liquimolymafsensorreinigerlm4066.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:39

Aight!

'A toy robot...'

MAF? Is dat ook te doen als je twee linker handen hebt?

Ik heb een automaat uit 2003, dus voor mij is dat wellicht ook interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:34:
MAF? Is dat ook te doen als je twee linker handen hebt?

Ik heb een automaat uit 2003, dus voor mij is dat wellicht ook interessant!
Ja is echt een klusje van niks. Achter je luchtfilterhuis zit een stukje buis met een stekker er in, daar zit je MAF.
Nu kun je er voor kiezen om dat stukje buis er tussenuit te halen of de MAF los te schroeven uit dat stukje buis.
De MAF zit af-fabriek vast met een exotisch torx-schroefje (met een puntje in het midden) dus als je dat bitje niet hebt kun je net zo makkelijk het buisje er tussenuit halen. Je zou dan nog kunnen kiezen om de schroefjes van de MAF te verwijderen (uitboren o.i.d.) en te vervangen voor normale kruiskoppen, heb ik ook gedaan.

Tijdens het schoonmaken de sensor van de MAF nooit aanraken, dus ook niet met een wattenstaafje! Verder werkt contact cleaner net zo goed als MAF reiniger en is vaak beter/goedkoper verkrijgbaar.

gewoon dit volgen zoals musje83 al beschreef
Dan de MAF reiniger in de MAF spuiten, laten uitlekken, dit 3x herhalen. Sensor laten drogen, terugschroeven en een rondje proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Klopt, bespaar je de moeite om het hele stuk buis er uit te halen. Zit er zo'n torx schroefje dan kun je 'm vaak alsnog open krijgen met een nét niet/net wel passende gewone torx of platkop schroevendraaiertje, zolang je maar twee aangrijppunten hebt. Als je snapt wat ik bedoel :)

Contact cleaner kan inderdaad ook werken maar ik zou toch adviseren een speciale MAF reiniger te kopen. Contact cleaner is per merk nogal verschillend van samenstelling en die MAF is zó gevoelig dat ik het er niet op heb gewaagd. Sowieso nooit(!) remmenreiniger gebruiken, dat is weer te agressief. Gasklephuis schoonmaken helpt trouwens ook, hiervoor kun je het beste carburateur reiniger gebruiken of als je HEEL voorzichtig bent remmenreiniger en een katoenen doekje.

En @Aight: zeker onze automaat heeft hier extra baat bij omdat hij informatie van de ECU gebruikt om op- en af te schakelen. Als je toegang hebt tot VIDA kun je daarna de automaat eventueel ook opnieuw inleren. Vooral nuttig als hij jaren lang heeft gereden met afwijkende ECU data. En wat altijd helpt: bakolie vervangen of, in het ergste geval, laten flushen. Je herkent hem niet meer terug! Wel bij een goed adres flushen, er is nogal wat kwaliteitsverschil tussen de flushers onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Oh ja, wie in omgeving Hilversum of Amsterdam Osdorp/Lijnden/Badhoevedorp woont of werkt en het wel eens wil proberen, ik heb het busje reiniger achter in de auto liggen. Kom gerust eens langs voor een snelle MAF reinigingsbeurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

musje83 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:13:
Klopt, bespaar je de moeite om het hele stuk buis er uit te halen. Zit er zo'n torx schroefje dan kun je 'm vaak alsnog open krijgen met een nét niet/net wel passende gewone torx of platkop schroevendraaiertje, zolang je maar twee aangrijppunten hebt. Als je snapt wat ik bedoel :)

Contact cleaner kan inderdaad ook werken maar ik zou toch adviseren een speciale MAF reiniger te kopen. Contact cleaner is per merk nogal verschillend van samenstelling en die MAF is zó gevoelig dat ik het er niet op heb gewaagd. Sowieso nooit(!) remmenreiniger gebruiken, dat is weer te agressief. Gasklephuis schoonmaken helpt trouwens ook, hiervoor kun je het beste carburateur reiniger gebruiken of als je HEEL voorzichtig bent remmenreiniger en een katoenen doekje.
Bij mij zaten die torx krengen zo vast dat ik de hele handel er maar even tussenuit had gehaald, is misschien 2 minuten extra werk. Eenmaal in de bankschroef heb ik er een tang op gezet.

Contact cleaner is niets mis mee, belangrijkste is dat het niet agressief is en geen residu achter laat. (vooral het laatst is de essentie van contact cleaner)

Wat betreft de ETM is dit bij non-turbo motoren redelijk makkelijk zelf te doen, bij een model met turbo is het een langere klus die ik iemand zonder sleutelervaring niet aan zal raden. ETM kun je trouwens gewoon met remmenreiniger doen, waarschijnlijk heb je er ook nog een afwasborstel of iets dergelijks bij nodig om die aangekoekte zooi er goed uit te krijgen. Demonteren van de ETM is sowieso makkelijker werken, hou er wel even rekening mee dat je van tevoren een nieuwe pakking haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Klopt inderdaad, non-turbo modellen zijn op-de-stoep klusjes. Met turbo kan het ook wel, maar dan moet je wel eerst even een how-to video op Youtube bekijken voor de juiste step by step instructies.

Maar remmenreiniger en Volvo gasklephuizen... ik lees er sterk wisselende verhalen over. Vooral als je hem loshaalt moet je voorzichtig zijn, als er remmenreiniger in de electronica lekt ben je de pineut. Ook het beetje smeermiddel in de scharniertjes van de vlinderklep wil je niet 'wegspuiten'. Dan kun je het beste een tandenborstel inspuiten met reiniger, even poetsen, in laten trekken en met reiniger op een katoenen doekje de boel schoonvegen. Scharnierpunten vermijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
LuPo schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:45:
Afgelopen vrijdag kreeg mijn vriendin haar 'nieuwe' leaseauto. *O* Het is een V40 D2 Momentum uit 2013. Met leren bekleding, dimmende binnenspiegel, elektrisch inklapbare spiegels, premium audio, afneembare trekhaak e.d. Overgenomen van een collega zodat we nog 2 jaar tegen 14% bijtelling kunnen rijden. Inmiddels al een kleine 400km mee gereden. _/-\o_

Poe.. wat een wereld van verschil met onze vorige leaseauto; een Citroën DS3. Dat hadden we al gemerkt bij de proefritten die we hebben gemaakt. Dit is duidelijk een maat groter en volwassener. Veel meer comfort bij met name hogere snelheden. Topauto! De navigatie heeft wel een update nodig. Software- en kaartversie is 0C72 en V 30.15.02. Als ik op de website van Volvo kijk dan zie ik dat V 30.16.04 de nieuwste is. Dus dat gaan we nog even regelen.

Verder heeft de auto al bijna 100k gelopen terwijl het service-kaartje 80k aangeeft als volgende beurt. :/
Snel voor een beurtje dus!

[afbeelding]
Excuses voor de matige foto in onze saaie parkeergarage. Vrijdag de binnenkant zelf helemaal schoongemaakt. Gisteren door de wasstraat gehaald en daarna even deze foto geschoten. Hij is weer als nieuw :*)
Nou.. onze V40 staat bij de dealer. :'( Eergisteren kwam mijn vriendin uit haar werk en ze zei dat de verwarming het niet deed. Gisteren heeft ze 's ochtends op kantoor gelijk de dealer opgebeld (Svala Leiderdorp). Ze moest nog dezelfde dag langskomen, want het kon wel eens een ernstig probleem zijn waarmee je niet te lang rond moet/mag rijden. Dus gistermiddag ging mijn vriendin om 14:30 vanaf het werk richting Svala. Belt ze me op dat ze op de snelweg staat met pech. Auto gaf piepjes en tekst met iets in de trant van direct stoppen. Gelukkig aardige ANWB-afsleep meneer die haar direct naar Svala Leiderdorp heeft gebracht (ipv van de snelweg bij de eerste de beste parkeerplaats stallen).

Vandaag te horen gekregen dat het een aardig groot probleem is en ze de hele week nodig gaan hebben. :'(
Ben benieuwd wat er allemaal aan de hand is. Gisteren een Volvo V40 D2 '16 meegekregen als huurauto. Moet vandaag op last van de leasemaatschappij omgewisseld worden omdat 'ie te duur is. :D
Er wordt straks een auto van Hertz gebracht.. Wordt vervolgd..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

musje83 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:47:
Klopt inderdaad, non-turbo modellen zijn op-de-stoep klusjes. Met turbo kan het ook wel, maar dan moet je wel eerst even een how-to video op Youtube bekijken voor de juiste step by step instructies.

Maar remmenreiniger en Volvo gasklephuizen... ik lees er sterk wisselende verhalen over. Vooral als je hem loshaalt moet je voorzichtig zijn, als er remmenreiniger in de electronica lekt ben je de pineut. Ook het beetje smeermiddel in de scharniertjes van de vlinderklep wil je niet 'wegspuiten'. Dan kun je het beste een tandenborstel inspuiten met reiniger, even poetsen, in laten trekken en met reiniger op een katoenen doekje de boel schoonvegen. Scharnierpunten vermijden :)
Die van mij heb ik 60k geleden goed onder handen genomen met remmenreiniger, doet het nog steeds zonder problemen. (teller staat nu op ~320k) Er staat ook ergens een papieren handleiding op internet, die heb ik toen gebruikt. Staat precies in welk schroefje en stekkertje er los moet om er zo snel/goed bij te kunnen komen. Ik heb de radiatorfan er ook uitgehaald alhoewel sommige beweren dat het ook zonder kan. (misschien met kleine handjes)

edit: Deze handleiding Nu ik die handleiding teruglees begin ik te twijfelen of ik destijds remmenreiniger of ETM cleaner heb gebruikt... Voor de zekerheid dus gewoon ETM cleaner gebruiken zoals je al eerder aangaf d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2017 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musje83
Oh het kan ook wel, zeker. Maar het is een extra risico. Mechanische gasklephuizen gaan uitstekend met remmenreiniger, onze ETM's kunnen niet tegen remmenreiniger op plekken waar het niet mag komen ;)

Mijn S60 staat inmiddels op 385k trouwens, verbazingwekkend hoe makkelijk die dingen KM's vreten!
(heb een kennis met een S70 uit '97 met ruim 650k op de teller.. op LPG! Slik.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

musje83 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:58:
Oh het kan ook wel, zeker. Maar het is een extra risico. Mechanische gasklephuizen gaan uitstekend met remmenreiniger, onze ETM's kunnen niet tegen remmenreiniger op plekken waar het niet mag komen ;)

Mijn S60 staat inmiddels op 385k trouwens, verbazingwekkend hoe makkelijk die dingen KM's vreten!
(heb een kennis met een S70 uit '97 met ruim 650k op de teller.. op LPG! Slik.)
Moet je voor de gein deze aflevering (en deel 2) van Autoweek Klokje Rond even kijken
http://www.autoweek.nl/vi...ate-23-834900-km-deel-12/
Twee 940's met meer dan 800k op de teller!

Dat kilometervreten kan ik beamen, ik merk aan niets dat ik in een 16 jaar oude auto rij met dik drie ton op de teller. (behalve dat ik nog een casettedeck heb dan :+ (en cd,mp3,bluetooth))
In de bijna 4 jaar dat ik deze auto rij heb ik er nog niet echt veel noemenswaardig defect aan gehad. Elk jaar netjes een beurtje en zo nu en dan wat klein slijtagewerk fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
SwooX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Zat ook aan Marktplaats te denken, wel een klap geld voor een student. :9
Wie geld wil verdienen moet pijn lijden. :X
Je bezit kennelijk een S80 en dan doe je moeilijk over een tientje?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Nou.. onze V40 staat bij de dealer. :'( Eergisteren kwam mijn vriendin uit haar werk en ze zei dat de verwarming het niet deed. Gisteren heeft ze 's ochtends op kantoor gelijk de dealer opgebeld (Svala Leiderdorp). Ze moest nog dezelfde dag langskomen, want het kon wel eens een ernstig probleem zijn waarmee je niet te lang rond moet/mag rijden. Dus gistermiddag ging mijn vriendin om 14:30 vanaf het werk richting Svala. Belt ze me op dat ze op de snelweg staat met pech. Auto gaf piepjes en tekst met iets in de trant van direct stoppen. Gelukkig aardige ANWB-afsleep meneer die haar direct naar Svala Leiderdorp heeft gebracht (ipv van de snelweg bij de eerste de beste parkeerplaats stallen).

Vandaag te horen gekregen dat het een aardig groot probleem is en ze de hele week nodig gaan hebben. :'(
Ben benieuwd wat er allemaal aan de hand is. Gisteren een Volvo V40 D2 '16 meegekregen als huurauto. Moet vandaag op last van de leasemaatschappij omgewisseld worden omdat 'ie te duur is. :D
Er wordt straks een auto van Hertz gebracht.. Wordt vervolgd..
Lol, de nieuwe huurauto is een V40 T3 '17 met 100km op de teller. :+
Nou, laat die D2 nog maar even gemaakt worden. :D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:05

-tom-562

Oliesjeik

SwooX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:13:
Geduld hebben, of lager in de prijs gaan zitten :P Er staan best veel S80's te koop, en een normaal persoon koopt niet zo snel zo'n auto :p Want zwaar, groot, en veel kilometers (vaak) :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Prijzen liggen inderdaad behoorlijk laag. Voor een paar duizend euro heb je een dijk van een auto met alle opties....

Toch zou ik nooit een S80 kopen. Er past namelijk geen reedt in.

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 04-03-2017 11:28 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:04:
[...]

Geduld hebben, of lager in de prijs gaan zitten :P Er staan best veel S80's te koop, en een normaal persoon koopt niet zo snel zo'n auto :p Want zwaar, groot, en veel kilometers (vaak) :P
Ik ben meer in de markt voor een S60, maar zal een S80 zeker niet zomaar voorbij lopen. Drie ton gereden? Geen probleem voor mij. Het is een VOLVO, die blijft rijden :)

Het gewicht vind ik wel een probleem i.v.m. MRB.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 04-03-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
S80 op gasolie kost je 150 ballen in de maand aan MRB.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:05

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:13:
[...]

Ik ben meer in de markt voor een S60, maar zal een S80 zeker niet zomaar voorbij lopen. Drie ton gereden? Geen probleem voor mij. Het is een VOLVO, die blijft rijden :)

Het gewicht vind ik wel een probleem i.v.m. MRB.
MRB scheelt, afhankelijk van de uitvoering, hooguit 1 klasse :P Daarom ben ik bewust toen voor een S80 gegaan. Die zitten vaak veel dikker in de opties (en dat is natuurlijk ook weer gewicht). Vind het altijd een beetje jammer om te zien, zie je een leuke S60, heeft het ding stoffen bekleding, handbediende airco en niet een stoelverwarming ofzo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
LuPo schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:26:
[...]

Succes bij Svala Leiderdorp. Ballen toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Arthur-M. schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:03:
[...]

Succes bij Svala Leiderdorp. Ballen toko.
:?

Ze zijn tot nu toe altijd erg netjes bij ons. Lieten mijn vriendin de auto zien en wat ze aan het doen waren etc. Niets mis mee tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Blijft t een maf woord vinden MAF, ben meer aan LMM gewend.

En er komt een moment dat die gewoon op is, wordt best heet die draad en al dat op en neer gedonder van de auto is ook niet niks voor zo een draadje. Uiteraard wel een originele en geen fae of andere crap merken. Bezorgt je een hoop gezeik.

En met origineel bedoel ik, kijk wie de producent is. Meestal bosch.

Maar uiteraard altijd reinigen. En gasklephuis is primabmet remmenreiniger te doen. Valt wel mee de aggressiviteit. Wel even de elektronica unit eraf schroeven.

En ook de oorzaak van de viezigheid opzoeken. Leeftijf en aantal kilometers is natuurlijk een reden. Maar een gare brandstofpomp, waardoor motor inefficient loopt of een gare turbo waardoor olie in inlaattraject komt is ook een goede oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
LuPo schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:57:
[...]

:?

Ze zijn tot nu toe altijd erg netjes bij ons. Lieten mijn vriendin de auto zien en wat ze aan het doen waren etc. Niets mis mee tot nu toe.
Mijn ouders hebben daar een V70 MY2014 gekocht. Alleen werden we een paar weken later door onze garage (van Velzen, Hazerswoude-Rijndijk) erop gewezen dat de banden versleten waren 8)7

En als vrouw met buitenlands accent word je er ook niet serieus genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door peakrever op 04-03-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16

Wok

Dakloos...

Arthur-M. schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:29:
[...]

Mijn ouders hebben daar een V70 MY2014 gekocht. Alleen werden we een paar weken later door onze garage (van Velzen, Hazerswoude-Rijndijk) erop gewezen dat de banden versleten waren 8)7
En je ouders hebben geen ogen? 8)7 Sorry hoor, maar bandjes kan je zelf ook even naar kijken...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

havana schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:17:
S80 op gasolie kost je 150 ballen in de maand aan MRB.
Dat is 2,5 ton massa. Nee, dan liever iets van rond de 1450 kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peakrever
Wok schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:44:
[...]

En je ouders hebben geen ogen? 8)7 Sorry hoor, maar bandjes kan je zelf ook even naar kijken...
uhm nee mijn ouders zijn totaal leek op het gebied van auto's. Daarom kopen ze ook bij Svala en niet bij AutoXL of een andere budget autoverkoper. En daarbij: als je 30k voor een occasion neerlegt mag je toch wel minstens verwachten dat het vermeld wordt door de verkoper. En het is sowieso al raar dat ze een auto verkopen met versleten banden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Arthur-M. schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:54:
[...]

uhm nee mijn ouders zijn totaal leek op het gebied van auto's. Daarom kopen ze ook bij Svala en niet bij AutoXL of een andere budget autoverkoper. En daarbij: als je 30k voor een occasion neerlegt mag je toch wel minstens verwachten dat het vermeld wordt door de verkoper. En het is sowieso al raar dat ze een auto verkopen met versleten banden..
Granted... ;)

Blijft de vraag wat er wordt verstaan onder 'versleten banden' :) APK-eis is 1,6mm profieldiepte (maar dan krijg je wel een opmerking op het keuringsrapport). En ja en nee... 30K voor een occassion... Als je dat geld neer kunt leggen, doe dan zelf ook wat vooronderzoek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:22:
[...]

Granted... ;)

Blijft de vraag wat er wordt verstaan onder 'versleten banden' :) APK-eis is 1,6mm profieldiepte (maar dan krijg je wel een opmerking op het keuringsrapport). En ja en nee... 30K voor een occassion... Als je dat geld neer kunt leggen, doe dan zelf ook wat vooronderzoek...
Misschien probeert die eigen garage er wel een slaatje uit te slaan, aangezien 'die mensen toch geen verstand van autos hebben'... Maarja zonder dat wij de profieldiepte weten blijft dat gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Wok schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:22:
[...]

Granted... ;)

Ja mee eens hoor dat ze zelf ook best wat vooronderzoek zouden mogen doen. Probleem is alleen dat ze daar geen tijd voor hebben en dat ze van een gerenommeerde Volvo dealer verwachten dat ze een auto leveren die geen gebreken heeft zoals versleten banden. En zeker voor het bedrag van de auto mag dat ook wel denk ik.
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:07:
[...]

Misschien probeert die eigen garage er wel een slaatje uit te slaan, aangezien 'die mensen toch geen verstand van autos hebben'... Maarja zonder dat wij de profieldiepte weten blijft dat gissen.
Ja, maar dat denk ik niet.. Wij komen daar al 15 jaar met 3 ondertussen al verschillende Volvo's V70 en hij heeft ons altijd heel goed geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door peakrever op 05-03-2017 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Arthur-M. schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:41:
[...]

Ja mee eens hoor dat ze zelf ook best wat vooronderzoek zouden mogen doen. Probleem is alleen dat ze daar geen tijd voor hebben en dat ze van een gerenommeerde Volvo dealer verwachten dat ze een auto leveren die geen gebreken heeft zoals versleten banden. En zeker voor het bedrag van de auto mag dat ook wel denk ik.
[...]

Ja, maar dat denk ik niet.. Wij komen daar al 15 jaar met 3 ondertussen al verschillende Volvo's V70 en hij heeft ons altijd heel goed geholpen.
Het "Probleem" wat mensen hebben is dat je een over het algemeen erkend als goede dealer zonder daarbij ook maar een argument te noemen een "Ballen Toko" noemt.

Daarnaast negeer je vragen als wat was de profiel diepte van de banden dan wel niet is. Als dat nog 3-4 MM is en je ouders hebben aangegeven 10.000 KM per jaar te rijden dan kun je nog een jaar rijden of iig tot de eerst volgende APK. Als er 18 inch velgen opzitten en je ouders willen bijvoorbeeld toch Corssclimates, kunnen ze daarmee een aanschaf van EUR 1.000 nog een jaar uitstellen.

EUR 30.000 voor een occasion zegt overigens ook niks, als de nieuwaarde EUR 80.0000 was en de auto heeft slechts 10.000 KM gelopen is het nog steeds een koopje.

Kortom, niet zeuren, dat doe je maar bij de dealer en als je dan toch je ei kwijt wil kom dan gewoon met een goed verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
guppie schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:56:
[...]

Het "Probleem" wat mensen hebben is dat je een over het algemeen erkend als goede dealer zonder daarbij ook maar een argument te noemen een "Ballen Toko" noemt.

Daarnaast negeer je vragen als wat was de profiel diepte van de banden dan wel niet is. Als dat nog 3-4 MM is en je ouders hebben aangegeven 10.000 KM per jaar te rijden dan kun je nog een jaar rijden of iig tot de eerst volgende APK. Als er 18 inch velgen opzitten en je ouders willen bijvoorbeeld toch Corssclimates, kunnen ze daarmee een aanschaf van EUR 1.000 nog een jaar uitstellen.

EUR 30.000 voor een occasion zegt overigens ook niks, als de nieuwaarde EUR 80.0000 was en de auto heeft slechts 10.000 KM gelopen is het nog steeds een koopje.

Kortom, niet zeuren, dat doe je maar bij de dealer en als je dan toch je ei kwijt wil kom dan gewoon met een goed verhaal!
Ik negeer de vraag inderdaad want ik weet zo 123 niet uit m'n hoofd wat de diepte was. M'n ouders rijden ongeveer 10k per jaar. Feit is alleen dat de garage waar we onze auto's altijd hebben laten onderhouden met een verhaal komt dat de banden versleten zijn. Die vent heeft ons nog nooit belazerd en we komen al 15 jaar bij hem. Hij heeft ons altijd goed geholpen tegen redelijke prijzen.
Nieuwwaarde was ongeveer 45k geloof ik. 't is niet een heel luxe uitgeruste V70 (T4, momentum met nog een paar opties.).

En vervolgens heeft Svala ook gewoon erkend dat de banden versleten zijn. Dus ik lul niet.

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 05-03-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo is een kofferbak van een V60 te klein en koop je daarom een V70? Heb net vier eetkamerstoelen met de bank plat er met gemak in gestopt. *O*

Ben ik toch blij dat ik daarom geen V70 heb gekocht en daarmee een sportievere auto, met mooiere looks en betere wegligging heb gekocht. Sorry V70 rijders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
havana schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:04:
[...]

Je bezit kennelijk een S80 en dan doe je moeilijk over een tientje?
Ik ben een student, in dit geval is de S80 geen auto van 5-10k. Ja, dan doe je moeilijk om een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:29:
Hoezo is een kofferbak van een V60 te klein en koop je daarom een V70? Heb net vier eetkamerstoelen met de bank plat er met gemak in gestopt. *O*

Ben ik toch blij dat ik daarom geen V70 heb gekocht en daarmee een sportievere auto, met mooiere looks en betere wegligging heb gekocht. Sorry V70 rijders. :+
Met de bank plat krijg ik het ook wel in een Ford Fiesta ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Met de bank plat krijg ik het ook wel in een Ford Fiesta ;w
Dat is mooi voor je. We hebben het hier over Volvo's. ;w (En wedden van niet, we hebben zelf zo'n Ford Fietstas gehad. 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:03:
[...]

Dat is mooi voor je. We hebben het hier over Volvo's. ;w
Zegt de man met een halve ford :+

Referentie naar een Fietstas was inderdaad niet helemaal juist, daar geef ik je gelijk in ;) Al heb ik me vroeger verbaasd over wat ik allemaal in mijn 205 kreeg gestouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Arthur-M. schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:24:
[...]

En vervolgens heeft Svala ook gewoon erkend dat de banden versleten zijn. Dus ik lul niet.
Dus ze vervangen ze netjes kosteloos. Next!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:26:
[...]

Zegt de man met een halve ford :+
En daar kan ik ook al niet rouwig om zijn. Ford motoren zijn top en de mijne loopt als een zonnetje met zijn belachelijk lage koppel (ideaal met de caravan en lekker lui schakelen wanneer ik dat wil) en enorm laag verbruik. Top motor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:36:
[...]

En daar kan ik ook al niet rouwig om zijn. Ford motoren zijn top en de mijne loopt als een zonnetje met zijn belachelijk lage koppel (ideaal met de caravan en lekker lui schakelen wanneer ik dat wil) en enorm laag verbruik. Top motor!
Ik hoop hoog koppel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) Tnkx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben altijd fan geweest van Ford motoren. Het enige probleemgeval (zacht uitgedrukt) was de 2.0 TDCi in onze C-max, maarja das een PSA motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:12:
Ik ben altijd fan geweest van Ford motoren. Het enige probleemgeval (zacht uitgedrukt) was de 2.0 TDCi in onze C-max, maarja das een PSA motor :+
Daar kwam mijn vader ook achter. Na onder andere 9 probleemloze VAG auto's één keer een Ford S-Max geprobeerd met die beruchte 2.0 TDCi, veel vage motorische problemen mee gehad. Verder beviel de auto hem overigens prima. Momenteel een V70 met D4 die weer vlekkeloos 80.000km heeft afgelegd in het eerste jaar.

Ik heb zelf geen ervaring met Ford maar ik had o.a. een Mondeo op de shortlist staan toen ik op zoek ging naar een ruime station. Uiteindelijk bij V70 uitgekomen omdat die redelijk veel worden aangeboden met automaat en ik mijn leven lang al een voorliefde heb voor vierkante hokken. (liever een 940 of 850 gehad maar dat kreeg ik er thuis niet door :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Sinds gisteren mag ik mij hier ook aansluiten. Na vier jaar hier in gereden te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KCj2p1Q.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D8IqKHO.jpg?1

Ben ik nu trotse eigenaar van deze fantastische auto:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0KBNJ7e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dSL9w06.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OA1bjSb.jpg?1

Het betreft een Volvo C30 1.6 D2 uit 2010. Met het advantage styling pakket. Ik wou in eerste instantie graag een R-Design. Echter waren deze niet echt goed verkrijgbaar gecombineerd met mijn eisen. Ik moet zeggen dat de auto in kwestie erg leuk eruit vind zien met de witte velgen en de aluminium trims.

Ik heb er inmiddels alweer 400 km in gereden en komende van een Fiat Punto is dit echt een verschil van zwart op wit. Wat een comfort. Echt bizar.

Gisteren de auto zonder garantie gekocht. Tijdens de proefrit niks te merken. Stukje snelweg gepakt. Noodstop gedaan. Stuur trok niet echt naar een kant toe. Kleine afwijking naar rechts. Nu na 400 km echter merk ik dat de afwijking naar rechts toch wel een beetje teveel is. Ik laat hem van de week denk ik maar even nakijken. Verder trilt het stuur tijdens het remmen. Dit was mij tijdens de proefrit niet opgevallen. Het is ook alleen op hogere snelheden het geval. De voorbanden zijn behoorlijk nieuw. Ik vermoed dat ze niet goed gebalanceerd zijn of dat de loodjes eraf gevallen zijn. De remmen waren behoorlijk verroest toen ik hem mee nam. Had al even stil gestaan. Remmerij is vrij nieuw.

Is de kans groot dat dit puur aan het balanceren ligt of zou het ook een combinatie van kromme remmen en/of uitlijnen kunnen zijn? Zal morgen het bedrijf even bellen waar ik hem heb gekocht om te informeren of hij goed is uitgelijnd/gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Waarschijnlijk iets als uitlijning van de ophanging in combinatie met onbalans in de wielen.
Toffe auto lijkt heel erg op de mijne. Alleen ik vind je witte velgen niks.
Wat is er anders aan tov een R-Design uitvoering? Ja de zilvergrijze styling platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Haha zo zie je maar weer dat smaken kunnen verschillen :P

Ik ken de pakketten niet precies uit mijn hoofd. Ik heb een tijd terug ook gekeken bij een witte R-Design. Omdat ik toen nog keek naar een lease auto als alternatief heb ik die toen laten lopen. Bij die witte R-Design waren alle delen buiten gespoten in kleur van de auto. Bij deze uitvoering zitten er plastic randen in een mat zwarte uitvoering rondom. Dus dat is anders. Daarnaast is het interieur in deze auto in stof uitgevoerd in plaats van leer. Ook zijn de interieur delen niet in dezelfde carbon achtige uitvoering uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proqzor schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:34:
Gisteren de auto zonder garantie gekocht. Tijdens de proefrit niks te merken. Stukje snelweg gepakt. Noodstop gedaan. Stuur trok niet echt naar een kant toe. Kleine afwijking naar rechts. Nu na 400 km echter merk ik dat de afwijking naar rechts toch wel een beetje teveel is. Ik laat hem van de week denk ik maar even nakijken. Verder trilt het stuur tijdens het remmen. Dit was mij tijdens de proefrit niet opgevallen. Het is ook alleen op hogere snelheden het geval. De voorbanden zijn behoorlijk nieuw. Ik vermoed dat ze niet goed gebalanceerd zijn of dat de loodjes eraf gevallen zijn. De remmen waren behoorlijk verroest toen ik hem mee nam. Had al even stil gestaan. Remmerij is vrij nieuw.

Is de kans groot dat dit puur aan het balanceren ligt of zou het ook een combinatie van kromme remmen en/of uitlijnen kunnen zijn? Zal morgen het bedrijf even bellen waar ik hem heb gekocht om te informeren of hij goed is uitgelijnd/gebalanceerd.
Apart karretje zo, niet helemaal mijn smaak maar ik snap dat je er gek op kunt zijn! d:)b

Wat betreft het trillen tijdens het remmen, als alleen je stuur trilt (en niet de hele auto) zouden het de voorremmen kunnen zijn. Aangezien je zegt dat de remmerij vrij nieuw is neem ik wel aan dat je goed naar de staat van de blokjes en schijven hebt gekeken? Indien dit echt zo is dan is de eenvoudigste en goedkoopste volgende stap om de balancering van de wielen na te laten kijken.

Wat betreft de garantie van de auto; zit er geen BOVAG garantie op je aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Dus ze hebben er nu 4 nieuwe sloffen onder gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
guppie schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:56:
[...]

[...]
Precies dat. N=1 zegt niet zo veel en dan een dealer zo wegzetten. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Vette bak hoor, die C30. Je ziet ze sowieso niet vaak en al helemaal niet met deze looks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:40:
[...]

Apart karretje zo, niet helemaal mijn smaak maar ik snap dat je er gek op kunt zijn! d:)b

Wat betreft het trillen tijdens het remmen, als alleen je stuur trilt (en niet de hele auto) zouden het de voorremmen kunnen zijn. Aangezien je zegt dat de remmerij vrij nieuw is neem ik wel aan dat je goed naar de staat van de blokjes en schijven hebt gekeken? Indien dit echt zo is dan is de eenvoudigste en goedkoopste volgende stap om de balancering van de wielen na te laten kijken.

Wat betreft de garantie van de auto; zit er geen BOVAG garantie op je aankoop?
Ik ben er met de verkoper bij langs gegaan. Ik ben niet een ster in het bepalen van de leeftijd van remmen en blokjes. Maar de blokjes waren nog behoorlijk hoog en de schijven hadden vrijwel geen opstaande randjes aan de uiteinden. De banden lieten de gekleurde strepen nog zien.

Ik heb de auto zonder garantie gekocht. Ook zonder BOVAG. Dit gokje ben ik al 5 keer eerder aangegaan en gezien de leeftijd en de soort auto die je koopt is het risico minimaal. Kijken of dit deze keer ook zo is.
sugarlee89 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:03:
Dus ze hebben er nu 4 nieuwe sloffen onder gegooid?
Ik ga er woensdag heen en dan gaan ze hem controleren. Zal waarschijnlijk het balanceren zijn. Ik verwacht echter wel dat wanneer een band niet goed gebalanceerd is dat je dit ook wel met het rijden zou moeten merken doordat hij sowieso al trilt. Echter is het geen Fiat. Dus de Volvo laat misschien sowieso al minder trilling door in het stuur.
Bigs schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:15:
Vette bak hoor, die C30. Je ziet ze sowieso niet vaak en al helemaal niet met deze looks :)
Thanks! Ik ben er super blij mee!

Ik ga denk ik even een nieuw setje vloermatten voor bestellen. Hebben mensen hier ervaring met de online aanbieders van vloermatten? Je kan Volvo matten krijgen voor € 100,-. Dit vind ik vrij veel geld. Echter als je voor € 40,- matten koopt en het is niks waard dan is die € 100,- op de lange termijn misschien wel interessanter. Ik had al een bestelling klaar staan bij matten-online.nl maar twijfel nog tussen zwart en donkergrijs. Wat raden jullie aan? :P

Daarnaast binnenkort even een afspraak maken met de autostomerij. Kijken of we de luchtjes uit de auto krijgen. Eventueel even ozonapparaatje huren bij de borent.

[ Voor 30% gewijzigd door Proqzor op 06-03-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Zelf heb ik wel wat onderdelen gekocht bij V Store. Vind het een prima site en ze leveren originele Volvo parts. Zelf heb ik er ook de dop voor op de handrem gekocht. Kijk maar eens: https://www.vstore.nl/styling/
Prijzen zijn denk ik vergelijkbaar als bij de dealer. Maar ze hebben soms dingen in de aanbieding zoals de Rubberen matten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de Skoda Citigo van mijn vrouw een tijd geleden via Marktplaats bij zo'n alibombali een set matten besteld. Koste maar iets van 25 euro dus had in eerste instantie mijn twijfels over de kwaliteit, echter na 1,5 jaar zijn ze nog steeds als nieuw. Ook de pasvorm is perfect en de drukknoop-achtige bevestiging werkt prima. Als je wilt kan ik even terugzoeken welke handelaar het precies was, hij had voor haast alle merken wel iets in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rhX9KRk.jpg

Hoe heet dit onderdeel en hoeveel kost een vervangend exemplaar? Ik kom niet verder dan afdekstuk!?

Volvo S80 uit 99

[ Voor 6% gewijzigd door SwooX op 06-03-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SwooX schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:27:

Hoe heet dit onderdeel en hoeveel kost een vervangend exemplaar? Ik kom niet verder dan afdekstuk!?

Volvo S80 uit 99
Geen sloop in de buurt? Voor een auto uit 99 zou ik er niet al te veel euro's in steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Geen sloop in de buurt? Voor een auto uit 99 zou ik er niet al te veel euro's in steken :)
Ohja, goed idee. Moet dan wel de hele gordel demonteren daar, of gewoon doorsnijden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SwooX schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Ohja, goed idee. Moet dan wel de hele gordel demonteren daar, of gewoon doorsnijden. >:)
Inderdaad een goed mes meenemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Ohja, waar in Twente kun je een Volvo laten uitlezen (hoe goedkoper hoe beter, ofwel hobbyist)? Heb een service lampje dat na 30 seconden uit gaat, echter als ik op de knop voor meldingen druk dan staat er dan er nul meldingen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in regio Arnhem/Nijmegen en heb een Bosch OBD 150, maar dat is denk ik iets te ver voor je.
Kijk anders even op Volvo-forum.nl, daar zitten vast wel wat Tukkers met een OBD of VIDA die je kunnen helpen. Mocht het anders niet lukken dan ben je van harte welkom ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:05
SwooX schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:42:
Ohja, waar in Twente kun je een Volvo laten uitlezen (hoe goedkoper hoe beter, ofwel hobbyist)? Heb een service lampje dat na 30 seconden uit gaat, echter als ik op de knop voor meldingen druk dan staat er dan er nul meldingen zijn.
Is dat niet de melding dat de auto een beurt nodig heeft? Bij de mijne (S60, 2001) blijft dat lampje 2 minuten aan, geeft verder ook geen foutmelding en is eenvoudig te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:03

tozzke

aka tozzert

SwooX schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:27:
[afbeelding]

Volvo S80 uit 99
ik zou proberen te googlen op gordelgeleider of iets in die trant ;)
Op het plaatje lijkt het erop dat dit onderdeel uit elkaar kan klikken waardoor je de gordel er doorheen kan halen (rechts net voor/na die 'U-turn' :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Anders foto maken en gezocht advertentie op Onderdelenlijn zetten, succes gegarandeerd.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:49:
Ik heb voor de Skoda Citigo van mijn vrouw een tijd geleden via Marktplaats bij zo'n alibombali een set matten besteld. Koste maar iets van 25 euro dus had in eerste instantie mijn twijfels over de kwaliteit, echter na 1,5 jaar zijn ze nog steeds als nieuw. Ook de pasvorm is perfect en de drukknoop-achtige bevestiging werkt prima. Als je wilt kan ik even terugzoeken welke handelaar het precies was, hij had voor haast alle merken wel iets in huis.
€ 25,- is niks inderdaad. Ik zit nu naar die vstore site te kijken. Daar zitten behoorlijk wat onderdeeltjes op. Die afwerking binnen wou ik misschien vervangen. Maar voor € 500,- wat plaatmateriaal is wel aardig wat ;p € 95,- voor een setje matten vind ik ook wel erg gortig.

Ik zat nu hier naar te kijken:

https://www.matten-online.nl/5019-volvo-c30-2006-velours-automatten.html

Ik twijfel alleen tussen zwart en donkergrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Voor mijn c30 heb ik zelf afgelopen najaar de rubberen officiële Volvo matten gehaald. Die zijn echt heel goed, en vond ze niet pauper ogen. €65 vind ik voor een volledige set een prima prijs. (Voorin was versleten, achterin had ik per ongeluk 1 kapot gemaakt)

Voor de zomer zoek ik nu 2 goede voor voorin. Achterin hoeft van mij niet, daar zit nooit iemand, en de rubberen zijn dan wel goed genoeg. Aangezien de dealer en vstore alleen volledige sets verkoopt, nu inderdaad ook maar aftermarket zoals hierboven.

Verder originele dakdragers voor de C30 gekocht. Nu even kijken hoe ik sommige zaken er goed op vast zet.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 06-03-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou heel revolutionair is de nieuwe XC60 niet echt te noemen. Een wat langere neus en verder alle design elementen die we al verwachtten. Zo jammer dat die autofabrikanten al hun modellen zo op elkaar moeten laten lijken. Gelukkig is het 'huisgezicht' van Volvo dan nog wel om aan te zien ;) (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwe Kia's die er steeds vreemder uit gaan zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vind Suzuki dramatisch lelijk geworden.. echt abnormaal..

Die Baleno lijkt op foto's nog wel iets, maar in het echt dramatisch lelijk. Die LEDs in de achterlichten zijn lachwekkend. De voorkant kijkt je met drl heel vreemd aan..

Laat staan de nieuwe Ignis :') misschien wel de lelijkste auto die te koop is..

[ Voor 71% gewijzigd door GAIAjohan op 07-03-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
Bigs schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:53:
Nou heel revolutionair is de nieuwe XC60 niet echt te noemen. Een wat langere neus en verder alle design elementen die we al verwachtten. Zo jammer dat die autofabrikanten al hun modellen zo op elkaar moeten laten lijken. Gelukkig is het 'huisgezicht' van Volvo dan nog wel om aan te zien ;) (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwe Kia's die er steeds vreemder uit gaan zien)
Hij moet er natuurlijk nog uit zien als een volvo he ;) . Zelf vind ik hem mooier dan de XC90: de hoeken zijn afgeronder en daardoor ziet hij er sportiever uit.
Qua techniek lijkt de lat een stukje hoger gelegd te zijn tov zijn voorganger, al vrees ik dat daardoor de prijs een stuk hoger gaat liggen. De hybride van 400 pk lijkt me een bom en zolang belastingtechnisch het voordeel nog blijft bestaan, hopelijk mijn volgende wagen ...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/24/590x/Volvo-XC60-2017-776004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Right, ik had alleen nog maar naar het uiterlijk gekeken tot zover. Als de T8 aandrijflijn dezelfde is als in de XC90 dan belooft het wel pret inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Dit is de eerste keer dat ik hem zo zie, eerst alleen maar tekeningen gezien maar dit is toch wel geweldig! Ik vind de XC90 mooi maar deze is al helemaal gaaf! De XC60 heb ik altijd al wat mooier gevonden dan de 90, iets meer sportief. Ook in de S serie zo. Daarom binnenkort ook maar kijken naar een mooie S60, de nieuwe worden onbetaalbaar..

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Hmm... Over een jaar of vijf zal er een mooi aanbod aan ex-lease XC60's zijn... Tegen die tijd staat er 650k op de klok van m'n V90, dus dan is zo'n XC60 een mooie opvolger :P

wishful thinking :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

mswp schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:06:
Daarom binnenkort ook maar kijken naar een mooie S60, de nieuwe worden onbetaalbaar..
Vind je? Ik heb er net een besteld (lease) en ik zat toch ruim 5k lager dan een 3 serie, waarbij de Volvo aanzienlijk beter aangekleed is. Voor 47,5k heb je dan een (imo) erg leuke S60 T4.

Overigens ga ik dan uit van de situatie dat er geleased wordt en de waarde dus alleen relevant is voor de bijtelling

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Bigs schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:53:
Kan ook niet revolutionair zijn, de XC60 is een enorm belangrijke wagen voor Volvo, een verkoopdomper kunnen ze zichzelf niet veroorloven voor de XC60.

Ik vind hem mooi, ik vind de XC90 net een tikkeltje te groot. Echter zal het ruim buiten budget zijn voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Wok schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:09:
Hmm... Over een jaar of vijf zal er een mooi aanbod aan ex-lease XC60's zijn... Tegen die tijd staat er 650k op de klok van m'n V90, dus dan is zo'n XC60 een mooie opvolger :P

wishful thinking :X
Over een aantal jaar inderdaad, dan wordt het voor mij interessant. Toch ben ik wel benieuwd hoe de auto's dan nog zijn. Mijn 240 met 4ton op de teller is nog "goed" zelf te onderhouden. Alles kan nog zelf gedaan worden. Hoe zit dit met de nieuwe auto's? De accu's? de computers? Ook krijg ik het gevoel dat alles makkelijker, sneller en goedkoper geproduceert moet worden dus houd hij net net als mij 240 35 jaar vol?
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:17:
[...]

Vind je? Ik heb er net een besteld (lease) en ik zat toch ruim 5k lager dan een 3 serie, waarbij de Volvo aanzienlijk beter aangekleed is. Voor 47,5k heb je dan een (imo) erg leuke S60 T4.

Overigens ga ik dan uit van de situatie dat er geleased wordt en de waarde dus alleen relevant is voor de bijtelling
Lease zou hij best aantrekkelijk zijn. Helaas lease ik inderdaad niet. Werk ik op 10 minuten fiets afstand en het enigste wat ik moet reizen is een keer naar de andere kant van het industrietrein, ook 10 minuten fietsen. Is natuurlijk lekker, maar zo mis ik wel de nieuwste auto's. Maar dat heeft denk ik ook zo zijn financiële voordelen.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Wat een prachtige wagen zeg! Volvo is echt goed bezig met hun nieuwe designtaal.

Ben ook zeer benieuwd hoe de kleinere modellen zullen gaan worden. Al moeten we daar nog even op wachten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thefonz73
Vuurs schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:30:
Wat een prachtige wagen zeg! Volvo is echt goed bezig met hun nieuwe designtaal.

Ben ook zeer benieuwd hoe de kleinere modellen zullen gaan worden. Al moeten we daar nog even op wachten denk ik.
De XC40

Afbeeldingslocatie: http://www.volvodrivemagazine.nl/foto/nieuws/14767/full/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Ik heb hem al eens eerder voorbij zien komen op Snapchat en hier geplaatst. Toen lieten ze ook de S60 zien geloof ik. Maar zijn voor alsnog concept renders zover ik weet.

Ik zie zojuist in een video van autovisie dat Volvo vanaf nu om het half jaar een nieuwe model uit brengt tot alles up-to-date is. Zo lang hoeven we dus niet meer te wachten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:37
Vuurs schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Ik heb hem al eens eerder voorbij zien komen op Snapchat en hier geplaatst. Toen lieten ze ook de S60 zien geloof ik. Maar zijn voor alsnog concept renders zover ik weet.

Ik zie zojuist in een video van autovisie dat Volvo vanaf nu om het half jaar een nieuwe model uit brengt tot alles up-to-date is. Zo lang hoeven we dus niet meer te wachten denk ik :)
Dat kan dan nog wel een tijdje duren voordat er iets van de 40-serie komt volgens mij. Over een halfjaar de S60 en dan een halfjaar later de V60, of andersom? Of zien ze dat als één model? En de V60 en S60 Cross Country (die vast ook wel komen), waar vallen die onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Tankiej schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:01:
[...]

Dat kan dan nog wel een tijdje duren voordat er iets van de 40-serie komt volgens mij. Over een halfjaar de S60 en dan een halfjaar later de V60, of andersom? Of zien ze dat als één model? En de V60 en S60 Cross Country (die vast ook wel komen), waar vallen die onder?
De XC40 wordt juist einde dit jaar verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:09:
[...]

De XC40 wordt juist einde dit jaar verwacht
Dat dacht ik dus ook, eind 2017/begin 2018. Maar JoBran heeft het over elk halfjaar een nieuw model, dan kan het nog wel even duren. Zeker als de S60 en V60 Cross Country ook nog tussendoor komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:26:
[...]

Poe.. die T3 is wel een lekker vlotte motor! :D Kan me voorstellen dat een D3 of D4 ook erg fijn is i.t.t. onze D2. Overigens nog niets gehoord van de auto. Dus dat is blijkbaar geen makkelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
Tankiej schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:33:
[...]
Dat dacht ik dus ook, eind 2017/begin 2018. Maar JoBran heeft het over elk halfjaar een nieuw model, dan kan het nog wel even duren. Zeker als de S60 en V60 Cross Country ook nog tussendoor komen..
Volgend model wordt de XC40 + vlak daarna de S40/V40.
Reden daarvoor is dat de nieuwe XC60 in Zweden gaat gemaakt worden en dat daardoor plaats vrijkomt in de fabriek in Gent.

Overzicht:
XC40 - Voorstelling tijdens autosalon van Shanghai (april). In de showrooms eind dit jaar - begin volgend jaar
V60 and S60 : 2018
V40 and S40 : februari 2019
C30 : eind 2019 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Thefonz73 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:53:
[...]

Volgend model wordt de XC40 + vlak daarna de S40/V40.
Reden daarvoor is dat de nieuwe XC60 in Zweden gaat gemaakt worden en dat daardoor plaats vrijkomt in de fabriek in Gent.

Overzicht:
XC40 - Voorstelling tijdens autosalon van Shanghai (april). In de showrooms eind dit jaar - begin volgend jaar
V60 and S60 : 2018
V40 and S40 : februari 2019
C30 : eind 2019 ?
Waar heb je deze info vandaan? De verkoper bij m'n dealer had het erover dat de hele 60-serie wordt vernieuwd in 2017 (in ieder geval onthuld/geïntroduceerd), en daarna pas iets van de 40-serie.
Pagina: 1 ... 48 ... 139 Laatste