Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:10:
[...]

Ligt heel erg aan de persoon en rijstijl van de vorige eigenaar. Mijn ouders hebben een 2e hands Volvo die uit de lease kwam gekocht, niets aan het handje en weinig slijtage (netjes mee gereden). Veel leaserijders (niet allemaal) rijden wat "lomper' omdat het toch geen eigen kosten zijn als iets stuk gaat, of als de banden op zijn. De gemiddelde eigen eigenaar van een auto, doet ook voorzichtiger, omdat het zonde van het geld is (zonde voor de eigen portemonnee)
Dat lijkt me een onterechte generalisatie. Als leaserijder moet je je auto aan het eind van de termijn weer in goede staat inleveren. Ik ken ook genoeg auto eigenaren die lomp met hun zelf gekochte (nieuwe) auto omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bigs schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:27:
Dat lijkt me een onterechte generalisatie. Als leaserijder moet je je auto aan het eind van de termijn weer in goede staat inleveren. Ik ken ook genoeg auto eigenaren die lomp met hun zelf gekochte (nieuwe) auto omgaan.
Klopt. Toen ik mijn vorige auto (C30 D2) inleverde kreeg ik complimenten van de persoon die de inname deed. Op een paar kleine dingetjes na (krasjes onder de "kin" waar ik geschraapt had, een steenslag-gaatje in de kunststof grille, een licht beschadigde velg omdat ik een keer een paar honderd meter moest doorrijden met een lekke band om bij een pechhaven te komen, en wat andere standaard gebruikssporen) was hij als nieuw. "Wat? 180.000km? Dat is 'm niet af te zien!" :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 22-02-2017 13:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Bigs schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Ik zeg er toch bij dat ze het niet allemaal doen, maar ik ken er heel veel waarbij dat zo is. Je kan een auto in nette staat inleveren, maar toch behoorlijk de motor op de donder hebben gegeven met een lease-auto.
Ik kan het aanpassen naar "een aantal" maar waar het mij om gaat is juist dat doordat je er zelf weinig financiële pijn van hebt (lever je 'm niet netjes in dan betaal je meestal je eigen risico), t.a.v. iemand die onderhoud en schade zelf moet betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Toch leuk al die reacties hier. :*)

Ik zelf heb jaren een auto van de zaak gehad en reed daar net zo mee als een eigen auto. Zette hem zelfs in de was. De meerderheid van mijn collega's ragte hem helemaal af en vandaar dat ik het risico niet neem tweedehands ex lease want je weet het gewoon niet. Op de weg zijn de meeste aso's ook leaserijders (zie je aan de pakken en type auto's) en die busjes van de zaak.

De V60 die ik nu heb overgenomen was van een particulier. Die is weliswaar niet dealer onderhouden maar iedere 20000 km (!) ipv 30 onderhouden, garage heeft er zelfs nog nieuwe remschoenen op gezet terwijl ze nog wel even mee konden en gratis een nieuwe accu in gezet omdat ik na gebruik start/stop constateerde dat die niet meer goed was. Dat geeft me dan een beter gevoel dan zo'n dumpzaak waar ze ex lease verkopen.

Blijft desondanks een gok.

But I love my Volvo ! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jbdeiman schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:12:
[...]

Ik zeg er toch bij dat ze het niet allemaal doen, maar ik ken er heel veel waarbij dat zo is. Je kan een auto in nette staat inleveren, maar toch behoorlijk de motor op de donder hebben gegeven met een lease-auto.
Ik kan het aanpassen naar "een aantal" maar waar het mij om gaat is juist dat doordat je er zelf weinig financiële pijn van hebt (lever je 'm niet netjes in dan betaal je meestal je eigen risico), t.a.v. iemand die onderhoud en schade zelf moet betalen.
Volgens mij is dit een nuancering waarmee we het allemaal wel eens kunnen zijn. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:16:
Yup, mijn V40 heeft ook al een paar keer gereageerd op de slagboom op het werk :X
Dat ga ik binnenkort ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:14:
Toch leuk al die reacties hier. :*)

Ik zelf heb jaren een auto van de zaak gehad en reed daar net zo mee als een eigen auto. Zette hem zelfs in de was. De meerderheid van mijn collega's ragte hem helemaal af en vandaar dat ik het risico niet neem tweedehands ex lease want je weet het gewoon niet. Op de weg zijn de meeste aso's ook leaserijders (zie je aan de pakken en type auto's) en die busjes van de zaak.

De V60 die ik nu heb overgenomen was van een particulier. Die is weliswaar niet dealer onderhouden maar iedere 20000 km (!) ipv 30 onderhouden, garage heeft er zelfs nog nieuwe remschoenen op gezet terwijl ze nog wel even mee konden en gratis een nieuwe accu in gezet omdat ik na gebruik start/stop constateerde dat die niet meer goed was. Dat geeft me dan een beter gevoel dan zo'n dumpzaak waar ze ex lease verkopen.

Blijft desondanks een gok.

But I love my Volvo ! O-)
Het is zeker een risico om een ex-leaseauto te kopen. Dat ben ik met je eens. :)
Het uiterlijk en interieur kun je zelf nog wel zien. Hoe met de motor is omgegaan weet je inderdaad niet. Ik zie hier ook regelmatig mensen wegrijden en gelijk vol gas met koude motor 3-4-5k toeren. ;w

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 22-02-2017 17:13 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:12:
[...]

Het is zeker een risico om een ex-leaseauto te kopen. Dat ben ik met je eens. :)
Het uiterlijk en interieur kun je zelf nog wel zien. Hoe met de motor is omgegaan weet je inderdaad niet. Ik zie hier ook regelmatig mensen wegrijden en gelijk vol gas met koude motor 3-4-5k toeren. ;w
Dat kan ook aan de flink afgeknepen auto liggen. Ze vallen uit als je geen toeren maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Dan moet je leren rijden :P Zelfs de 1.0 3-cilinder TSI Bluemotion Golf 7 gebakje wat ik voor m'n werk rij kan ik nog gewoon op de koppeling laten wegrijden.
Ligt gewoon aan de bestuurder! Maar idd, over het algemeen wordt er flink mee getrapt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mja geef toe dat die dingen erg ruk rijden, op de koppeling kan, maar je merkt aan alles dat de auto het er niet eens mee is. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zelfs mijn D3 is al een paar keer afgeslagen bij het wegrijden als ik een fractie van een seconde te weinig wachtte na het aanslaan van de motor. :D Gelukkig is het dan een kwestie van de koppeling intrappen en hij start weer automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Koppeling :')
  • Afslaan :')
  • 1.0 TSI :')
Automaat FTW! :9

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Weet iemand nog goede verkoopsites naast Autoscout, volvo-forum en de Volvo te koop facebook pagina's? Marktplaats komt later wel gezien je daar moet betalen voor een advertentie :+. Gaat om een S80 mocht het uitmaken.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gaspedaal.nl ? :P

• SwooX
Volgens mij is Gaspedaal alleen voor het zoeken naar auto's op verschillende verkoop sites. :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daarmee pak je in een keer wel een hoop sites door. :P

• sugarlee89
  • Niet online
Opbouw erop en als V70 verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:18:
Zelfs mijn D3 is al een paar keer afgeslagen bij het wegrijden als ik een fractie van een seconde te weinig wachtte na het aanslaan van de motor. :D Gelukkig is het dan een kwestie van de koppeling intrappen en hij start weer automagisch.
Ook gehad alleen wist niet dat hij zelf aanging, dus ik zette hem direct weer uit door op de startknop te drukken. Dit tot 2 keer toe voor een stoplicht 8)7 |:( O-)

Rapapa...

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:04
Hoeveel bar doen jullie in de banden van een V40 D4 16 inch?
Heb nog van die eco banden. In de deurpost staat 2.3 bar voor en achter geloof ik. Lijkt mij nogal weinig.

Heb het idee dat ze vrij zacht staan met 2.3 bar.
Ben een sportieve rijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

xares schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:23:
Heb nog van die eco banden. In de deurpost staat 2.3 bar voor en achter geloof ik. Lijkt mij nogal weinig.

In die van mijn V40 CC D3 met 17" velgen prop ik 2.5 bar. Dat wordt aangeraden als "eco" en rijdt prettig.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

De website van de producent bekijken en die volgen.
Die geven specifiek aan welke auto met welke band de juiste spanning.
Volvo volgt alleen wat er in de deurpost staat maar bijv vredestein band heeft een veel hogere bandenspanning nodig. (3bar)

Rapapa...

• LuPo
  • Nu online

2,3 en dan staan ze achter juist harder op het oog. Voor lijkt zachter (deukt iets meer in). Winterbanden altijd +0,2 bar dus 2,5 op dit moment.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11
March 7, 2017. 10:45am CET, onthulling nieuwe XC60 ! (bron: Volvo officiële fb)

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-0/p180x540/16903325_10154345399547083_8428146505517831748_o.jpg?oh=428856d0b5a7206e5ac17ffe975843ba&oe=5972A6D0

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:24

Aight!

'A toy robot...'

greenlizzard schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:21:
March 7, 2017. 10:45am CET, onthulling nieuwe XC60 ! (bron: Volvo officiële fb)

[afbeelding]

8)
Wow VET, kleine broertje van de XC90 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hopelijk is deze niet getekend door iemand van Audi die zich verveelde in een lunchpauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

jadjong schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:20:
Hopelijk is deze niet getekend door iemand van Audi die zich verveelde in een lunchpauze.
Vind je de XC90 dan zoveel op de Q7 lijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:56
Aight! schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Vind jij dat ze op elkaar lijken dan? Hij noemt geen model, alleen Audi. Dus het kan elk Audi model en elk Volvo model zijn.
Ik zou geen flauw idee hebben welke modellen van Audi en Volvo hij op elkaar vindt lijken, ik heb ze in ieder geval nog nooit door elkaar gehaald.

Ik haal Audi modellen onderling wel regelmatig door elkaar, maar dat is ook lastig uit elkaar te houden als ze allemaal exact hetzelfde eruit zien, alleen andere afmetingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Aight! schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:59:
[...]

En de V90/A6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de huidige Volvo modellen eigenlijk allemaal, zonder uitzondering niet op Audi modellen lijken. Gelukkig maar. Volvo heeft echt wel een eigen gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/TwAL3kIxJmQ/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.auto-bild.de/ir_img/1/6/7/5/3/6/7/Volvo-V90-vs-Aud-A6-Avant-1200x800-a165e7963ac0479b.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De F-Pace daarentegen vind ik wel heel erg op de XC90 lijken. Maar daar is Jaguar de na-aper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Tankiej schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:28:
[...]

Vind jij dat ze op elkaar lijken dan? Hij noemt geen model, alleen Audi. Dus het kan elk Audi model en elk Volvo model zijn.
Ik zou geen flauw idee hebben welke modellen van Audi en Volvo hij op elkaar vindt lijken, ik heb ze in ieder geval nog nooit door elkaar gehaald.

Ik haal Audi modellen onderling wel regelmatig door elkaar, maar dat is ook lastig uit elkaar te houden als ze allemaal exact hetzelfde eruit zien, alleen andere afmetingen :+
Ja ze zijn allebei groot, lomp maar ubervet! (XC90 en Q7) ;-)

En die V90 is ook mooi zeg, nog niet veel gespot in het echt. De S90 iets vaker.
Al zou ik ook geen nee zeggen tegen een A6 3.0 TDI Quattro.

[ Voor 10% gewijzigd door Aight! op 24-02-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook geen nee zeggen tegen een Audi. :) Maar laten zij me de keuze in hetzelfde segment tussen Audi of Volvo dan zal het toch elke keer de Volvo worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:03
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:14:
De F-Pace daarentegen vind ik wel heel erg op de XC90 lijken. Maar daar is Jaguar de na-aper.
Valt imo ook wel weer mee, de F-Pace heeft een stuk meer de lijn van een crossover dan de XC90. De XC90 is even wat vierkanter.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Dat wat fabrikanten doen dezelfde grille, koplampen en achterlichten is iets wat ze doen zodat je makkelijk herkent het is een Volvo, Audi, BMW of Ford.
Was dat vroeger dan zoveel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Ja ze zijn allebei groot, lomp maar ubervet! (XC90 en Q7) ;-)

En die V90 is ook mooi zeg, nog niet veel gespot in het echt. De S90 iets vaker.
Al zou ik ook geen nee zeggen tegen een A6 3.0 TDI Quattro.
Ik ben echt fan van design van Volvo maar die S en V90 vind ik ronduit afgrijselijk. Wat een enorme pooier boten. Zijn bijna van die Amerikaanse bakken. Denk dat er veel "foute" mannetjes in gaan rijden. Maar ja, over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:03

JaQ

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:01:
Ik ben echt fan van design van Volvo maar die S en V90 vind ik ronduit afgrijselijk. Wat een enorme pooier boten. Zijn bijna van die Amerikaanse bakken. Denk dat er veel "foute" mannetjes in gaan rijden. Maar ja, over smaak valt niet te twisten.
De xc90 wordt al volop gereden door foute mannetjes, ik verwacht echter niet dat de Charles zomaar uit de bekende 3 Duitsers in Volvo sedans stappen.

Die foute mannetjes rijden nu ook niet in een 5, E of A6 maar in een 3, of c met AMG pakket, of Audi waarvan je niet kan zien welk type het is. Een 90 is dan veel duurder als je vergelijkbare looks wilt. Om over de motoren nog maar te zwijgen.

Disclaimer: ik heb een v90 besteld in de lease. Levering in juni 2016 (duurt lang!).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Duurt lang? Je rijdt er al meer dan een half jaar in :p. Ben je wel uniek haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

sugarlee89 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:44:
Duurt lang? Je rijdt er al meer dan een half jaar in :p. Ben je wel uniek haha
Goed gezien (en slecht uitgevoerd door mij)! Het is helaas levering in Juni 2017 :+

[ Voor 6% gewijzigd door JaQ op 25-02-2017 14:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat is die V70 (2004, 2.4 benzine, 250k op de teller) toch een pracht bak... vandaag even met de kids en vrouw eindje wezen rijden en ze zijn gewoon letterlijk in slaap gevallen. :P Zo lekker comfortabel zitten die stoelen en achterbank dus :)

Gisteren nog even lekker hoog in de toeren gehad tijdens een inhaalactie, blijft leuk om hem in de 3 te gooien bij 100km/u en dan vol gas even een auto in te halen... voor een 140pk benzine motor doet ie dat toch echt netjes 8)

Ik rij hem lekker even door.. O+

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 25-02-2017 14:50 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 17-09 20:45
Ik heb een volvo V40 D3 MY2017. Volgens de manual zou de achteruitkijk spiegel een digitaal kompas moeten hebben en is deze te activeren met een knop aan de achterkant van de spiegel. Op geen enkele wijze lukt mij dit. Iemand met ook een MY2017 die het wel gelukt is of is het gewoon geen feature meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:48:
Wat is die V70 (2004, 2.4 benzine, 250k op de teller) toch een pracht bak... vandaag even met de kids en vrouw eindje wezen rijden en ze zijn gewoon letterlijk in slaap gevallen. :P Zo lekker comfortabel zitten die stoelen en achterbank dus :)

Gisteren nog even lekker hoog in de toeren gehad tijdens een inhaalactie, blijft leuk om hem in de 3 te gooien bij 100km/u en dan vol gas even een auto in te halen... voor een 140pk benzine motor doet ie dat toch echt netjes 8)

Ik rij hem lekker even door.. O+
Dat is vooral de magie van het 5-koppig Zweeds ensemble in het vooronder van je V70 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lumics schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:00:
Ik heb een volvo V40 D3 MY2017. Volgens de manual zou de achteruitkijk spiegel een digitaal kompas moeten hebben en is deze te activeren met een knop aan de achterkant van de spiegel. Op geen enkele wijze lukt mij dit. Iemand met ook een MY2017 die het wel gelukt is of is het gewoon geen feature meer?
Dat is een optie. Die ik volgens mij toen ik mijn MY17 V40 samenstelde er niet bij heb zien staan. Dus ik vermoed dat deze optie in Nederland niet beschikbaar is? Waarom? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag met een XC60 T5 R-Design gereden, deze week een V60 R-Design paar weken geleden een V70 T5. Verder bijna dagelijks een V40 T3 met of zonder parkeerverwarming 8) Bekenden van mij hebben een V60 met de RSE optie: vèèèèèèèèèt! De XC60 vind ik wel nerveus op het gas omdat de turbo er opeens in lijkt te komen.

Volvo is toch wel een erg mooi premium merk.

Het mooiste vind ik de bereikbare knoppen voor de klimaatbeheersing. Ik heb graag warme voeten en dat is zo ingesteld. Alles digitaal haat ik. Waarom moet ik via een menu de verwarming harder/zachter zetten en warmer/kouder? Ik moet zoveel mogelijk op het verkeer en de weg letten...

* PcDealer is hiker bij een wereldwijd autoverhuurbedrijf.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 26-02-2017 01:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Gisteren bij Volvotune geweest om 2 enorme frustraties te fixen

1. Auto start/stop standaard uit
2. Alle lampen uit op stand 0

* havana blij

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:02
Dat je even 10-15% meer afbreuk doet aan het milieu boeit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
10-15% uitgedrukt in welke eenheid....?

Overigens maakt dit feitelijk weinig uit met de oude situatie, want ik zette 'm daarvoor handmatig uit.

Overigens is het uitzetten van xenons juist goed voor milieu. Minder slijtage, minder verbruik.

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 26-02-2017 08:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anessie schreef op zondag 26 februari 2017 @ 07:44:
Dat je even 10-15% meer afbreuk doet aan het milieu boeit niet zo?
Ik weet niet hoeveel jij stil staat met je auto maar ik denk dat die 10-15% (uitstoot?) aan de ruime kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
To say the least. En reken dan die kapotte startmotor en backup accu even mee (die je uiteindelijk toch gaat krijgen).... dat is ook niet zo best voor het milieu.

Al die milieudingetjes (startstop, EGR, DPF) zijn uiteindelijk vooral goed voor de garage. Of het milieu er zo mee geholpen is betwijfel ik.

Interessant leesvoer, en dan met name de reacties

nieuws: Meer dan een derde nieuwe auto's heeft start/stop-systeem

[ Voor 57% gewijzigd door havana op 26-02-2017 08:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:10
havana schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:04:

Overigens is het uitzetten van xenons juist goed voor milieu. Minder slijtage, minder verbruik.
Xenon verbruikt niet zoveel. Ik heb in het verleden eens voor halogeen uitgerekend wat je zou besparen als ze continu uit waren. Kwam ik meen op 20 liter benzine bij 30k km en 70kmh gemiddeld. In een jaar
In werkelijkheid dus minder omdat je vaak toch je lampen aan moet hebben.

En dan verbruikt xenon nog minder dan halogeen..

Het enige wat je met uitschakelen m.i. hebt gedaan is onveiliger worden overdag.

Egr afstoppen is beter voor de motor, maar niet voor de uitstoot/milieu.
Dpf zijn de meningen over verdeeld. Minder roet, maar de roetdeeltjes zouden nu gevaarlijk klein zijn.

Start/stop is er m.i. alleen voor de verbruikstest van de EU..

Dan je artikel, dat is van 5 jaar geleden, waar ook nogal wat mensen in reageren die het systeem totaal niet begrijpen. Heb zelf in twee VW's gereden met S/S en vond het wel werken, maar de echte noodzaak ervan is gewoon de verbruikstest..

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 26-02-2017 10:47 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Gisteren - na lang wikken en wegen - de knoop doorgehakt en voor een S90 gegaan. Toch nog lang overwogen om voor een Polar+ XC60 te kiezen of een Cross Country V60, maar na een laatste rit en het testen van de adaptive cruise control + lane assist was het me wel duidelijk. Deze werken echt heel erg fijn, en zitten er gewoon standaard op itt de 'Duitsers'.

Osmium Grey als kleur, eigenlijk zoals hij hier staat (alleen dan met 18" LMV, deze lijken wat groter..):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5zrvxv6.jpg

Gaan lange maanden worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 15:08

ppFreddy

gewoon Frederik

Zou ook jammer zijn om nu een nieuwe XC60 te bestellen als die binnen enkele maanden vervangen wordt door een nieuw model.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd jammer, aan de andere kant brengt een uitlopend model vaak grote financiële voordelen met zich mee, vooral als je van opties houdt.

Iemand enig idee wanneer de nieuwe V40 komt, want daar kijk ik momenteel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Precies. Mijn vorige leasewagen was één van de allerlaatste C30s die geproduceerd is. Voor €30.000 (waarvan €26.000 telde voor de 14% bijtelling) had ik dat ding met R-Design en Luxury Line plus nog wat losse opties (zoals afneembare trekhaak). 4 jaar lang heerlijk goedkoop kunnen rijden in alle Volvo-luxe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is genieten. Nog steeds eeuwig zonde dat ze geen nieuwe C30 op de markt hebben gezet.
Qua pakketten op de V40 vind ik de Nordic+ nu echt wel waar voor het geld. Volvo luxe en veiligheid in een mooie auto en goedkoper dan een Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Na de nieuwe XC60 en V60 zouden er een nieuwe XC40 en C40 op het nieuwe platform moeten komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Er is net een gefacelifte V40 uitgebracht dus ik denk niet dat er binnen nu en een jaar of 3 een nieuwe V40 uitkomt.
Ben wel zeer benieuwd naar de nieuwe S40 en C40. Heb nu een C30 en ik wil wel weten hoe de C40 dan verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nee een nieuwe V40 zal er voorlopig niet komen. Maar dus in ieder geval wel een XC40 en/of C40 op het nieuwe platform waarvan later een nieuwe V40 zal worden afgeleid. Er is een groeiende markt voor compacte cross-overs dus een XC40 zou mooi daarop in kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

kellhus schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:29:
Gisteren - na lang wikken en wegen - de knoop doorgehakt en voor een S90 gegaan. Toch nog lang overwogen om voor een Polar+ XC60 te kiezen of een Cross Country V60, maar na een laatste rit en het testen van de adaptive cruise control + lane assist was het me wel duidelijk. Deze werken echt heel erg fijn, en zitten er gewoon standaard op itt de 'Duitsers'.

Osmium Grey als kleur, eigenlijk zoals hij hier staat (alleen dan met 18" LMV, deze lijken wat groter..):

[afbeelding]

Gaan lange maanden worden :D
Het plaatje is van een inscription, is dat ook wat je gekozen hebt? En wat voor motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
JaQ schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:13:
[...]

Het plaatje is van een inscription, is dat ook wat je gekozen hebt? En wat voor motor?
Nee, nu je het zegt zie ik de metallic strip van het Inscription model aan de zijkant. Ben voor Momentum+ gegaan met een D4 automatic.

Deze komt wel overeen, alleen dan ben ik voor 18" Diamond Cut gegaan ipv deze joekels ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.personalizeyourvolvo.com/VOLVOInsider/ImageGallery/2017%20Volvo%20Models/2017%20Volvo%20S90%20-%20all%20new%20Volvo%20S90%20Osmium%20Grey/Volvo%20S90%20in%20Osmium%20Grey%20(6).jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kellhus op 26-02-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vette bak die S90... _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mx. Alba schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:08:
Nee een nieuwe V40 zal er voorlopig niet komen. Maar dus in ieder geval wel een XC40 en/of C40 op het nieuwe platform waarvan later een nieuwe V40 zal worden afgeleid. Er is een groeiende markt voor compacte cross-overs dus een XC40 zou mooi daarop in kunnen spelen.
Volgens de verkoper bij m'n Volvo dealer die ik vorig jaar sprak, worden de S60/V60/XC60 in 2017 vernieuwd en komt er in 2018 een nieuwe 40 serie.
Ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

XC40 wordt einde 2017 getoond.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 26-02-2017 21:09 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel de studiemodellen gezien. Dat zag er strak uit, nog iets te strak voor mijn doen. Maar ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe 40 serie. Toch iets meer in mijn prijsklasse ondanks dat ik de 90 serie ontzettend gaaf vind, en ook de huidige 60 serie mag er zeker nog zijn.

Ik hoop dat ze na 2018 (waarin de 40 serie komt) ook weer bezig gaan met een c serie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 21:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

kellhus schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:28:
[...]

Nee, nu je het zegt zie ik de metallic strip van het Inscription model aan de zijkant. Ben voor Momentum+ gegaan met een D4 automatic.

Deze komt wel overeen, alleen dan ben ik voor 18" Diamond Cut gegaan ipv deze joekels ;)

[afbeelding]
Ik zie nu pas dat de uitvoeringen van de S90 verschillen van de V90. Ik heb een V90 momentum D4 geartronic besteld, de momentum+ is er niet voor de V90. Er is daarentegen wel een Kinetic voor de V90. De tekst van momentum+ bij de S90 komt overeen met de tekst van momentum bij V90 (en momentum S90 matched met V90 kinetic). Dikke vette spraakverwarring |:(

Ook ik heb 18" velgen onder de V90 meebesteld. Alle 3 de types zijn Diamand Cut :+ In mijn geval gaat het om de 5 spaaks. Kleur "Maple Brown" en "Blond/Charcoal" lederen bekleding met noutenhout inleg.

Afbeeldingslocatie: https://cas.volvocars.com/image/v4/exterior/MY17_1617/235/_/12/72200/R104/_/TP02/_/_/_/_/SR03/_/_/JB08/T206/Background1200x497Gray.png?fallback&angle=1&market=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik zag dat het hier even over koplampen ging, xenon. Volvo heeft net als alle andere fabrikanten tegenwoordig koplampen die de tegenligger ontzien doormiddel van technieken etc. Zo zouden de lampen niet echt in het gezicht schijnen maar behoud je wel het goede zicht.

Nu ben ik nog wat aan het sparen om een Volvo te gaan aanschaffen vanwege de veiligheid en kinderen krijgen en omdat het gewoon mooie auto's zijn. Maar werkt deze techniek ook zo goed aan de andere kant van het kanaal? Ik ga graag naar Engeland en die stickers zijn zo lelijk+ dat de lijm er moeilijk afgaat. Heeft iemand van jullie dat al kunnen testen?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Elessar schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:46:
Ik zag dat het hier even over koplampen ging, xenon. Volvo heeft net als alle andere fabrikanten tegenwoordig koplampen die de tegenligger ontzien doormiddel van technieken etc. Zo zouden de lampen niet echt in het gezicht schijnen maar behoud je wel het goede zicht.

Nu ben ik nog wat aan het sparen om een Volvo te gaan aanschaffen vanwege de veiligheid en kinderen krijgen en omdat het gewoon mooie auto's zijn. Maar werkt deze techniek ook zo goed aan de andere kant van het kanaal? Ik ga graag naar Engeland en die stickers zijn zo lelijk+ dat de lijm er moeilijk afgaat. Heeft iemand van jullie dat al kunnen testen?
Bedoel je de Active High Beam? (AHB)
Dit is niet meer dan een lichtsensor die je high beam uitschakelt op het moment dat hij licht (een tegenligger) ziet. Heeft verder dus geen invloed op het lichtbeeld van je dimlicht.
http://support.volvocars....d3a9e2c93c0a801e8002e3c1e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Nathuran Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Wist de naam er niet meer van. Maar dat werkt dus enkel op grootlicht. Dan vrees ik voor Engeland. Waarom kunnen ze zoiets niet inbouwen in deze tijd dat je dus geen stickers of andere dingen meer hoeft te doen. Beetje vervelend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je Xenon (en dus automatische hoogteregeling) hebt kun je in het lichtinstellingen menu gewoon kiezen voor 'tijdelijk andere kant van de weg', dan past hij zich aan. In ieder geval bij een V60 Momentum 2011 gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij mijn V40 (MY2015) stond in de handleiding dat er zelfs niks nodig was om in de UK te rijden. Lichtbeeld van de xenons is blijkbaar dusdanig dat er geen andere instelling of stickers nodig zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Dank voor jullie info! Het lijkt me inderdaad dat dit softwarematig moet kunnen in deze tijd. Nu heb ik nog een autootje van 2004/2005 dus ja daar moeten nog stickers op xD Maar die is zeker wel eens aan vervanging toe. Volvo is toch wel mijn voorkeur al gooit Alfa met nieuwe Guilia toch wel twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalo
  • Laatst online: 04-09 18:57
Tankiej schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:53:
[...]

Volgens de verkoper bij m'n Volvo dealer die ik vorig jaar sprak, worden de S60/V60/XC60 in 2017 vernieuwd en komt er in 2018 een nieuwe 40 serie.
Ik ben erg benieuwd :)
Toen ik twee weken geleden mijn V40 MY2017 kwam halen, had de dealer het over 2019 als introductiejaar voor de nieuwe v40. Dikke kans dat je de eersten pas in 2020 ziet rondrijden. Inderdaad is eerst de gehele 60-serie aan de beurt, S/V60 lijkt me daarom in 2018 te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Megalo schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Toen ik twee weken geleden mijn V40 MY2017 kwam halen, had de dealer het over 2019 als introductiejaar voor de nieuwe v40. Dikke kans dat je de eersten pas in 2020 ziet rondrijden. Inderdaad is eerst de gehele 60-serie aan de beurt, S/V60 lijkt me daarom in 2018 te komen.
Dat denk ik ook inderdaad, maar gezien de huidige markt (met veel vraag naar compacte crossovers) is dat wel een gemiste kans voor Volvo. Als ze nu al een XC40 in de markt hadden, dan zou die het vast heel goed doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalo
  • Laatst online: 04-09 18:57
Ik had wel begrepen dat eind dit jaar de XC40 zou worden geïntroduceerd, maar de dealer gaf aan dat hij verwachtte dat die pas begin 2018 geleverd gaat worden. Misschien alsnog redelijk laat, maar in het 'premium' segment zou een XC40 niet heel veel concurrentie hebben wat mij betreft. De X1 is wel interessant, maar heeft ook na het nieuwe model nog steeds niet echt een suv-feel en de Q3 is al vrij oud en wat mij betreft niet vreselijk mooi. Om over de GLA maar niet te beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Megalo schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Oh, kan zijn dat mijn info alweer verouderd is. Zal er donderdag weer eens naar vragen, dan ben ik er toch :P

Voor mij komt het sowieso niet heel goed uit qua introductiedatum, ook een eventuele XC40 niet als die in 2018 beschikbaar komt. Het contract van m'n huidige V40 loopt over 6 maanden af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
JaQ schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:33:
[...]

Ik zie nu pas dat de uitvoeringen van de S90 verschillen van de V90. Ik heb een V90 momentum D4 geartronic besteld, de momentum+ is er niet voor de V90. Er is daarentegen wel een Kinetic voor de V90. De tekst van momentum+ bij de S90 komt overeen met de tekst van momentum bij V90 (en momentum S90 matched met V90 kinetic). Dikke vette spraakverwarring |:(

Ook ik heb 18" velgen onder de V90 meebesteld. Alle 3 de types zijn Diamand Cut :+ In mijn geval gaat het om de 5 spaaks. Kleur "Maple Brown" en "Blond/Charcoal" lederen bekleding met noutenhout inleg.

[afbeelding]
Mooi! Maple Brown heb ik ook nog naar gekeken, net als 'gewoon' zwart. Maar bij de dealer zag ik dus de S90 in Osmium Grey staan en dat staat hem erg netjes in het echt.

Dat van die Kinetic vs Momentum+ viel mij ook al op toen ik op Volvocars keek, lekker duidelijk ook. Daarnaast ook nog even getwijfeld om voor een D3 te gaan en het verschil in extra opties te steken, maar aangezien het een flinke auto is (ook qua gewicht), denk ik niet dat ik daar 4 jaar lang heel vrolijk van ga worden. En daarnaast is de auto al heel optie-compleet vind ik, het enige wat ik nog graag had willen hebben is de Bowers & Wilkins geluidsinstallatie. Maar je moet ergens een grens trekken qua bijtelling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

kellhus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:31:
[...]

Mooi! Maple Brown heb ik ook nog naar gekeken, net als 'gewoon' zwart. Maar bij de dealer zag ik dus de S90 in Osmium Grey staan en dat staat hem erg netjes in het echt.

Dat van die Kinetic vs Momentum+ viel mij ook al op toen ik op Volvocars keek, lekker duidelijk ook. Daarnaast ook nog even getwijfeld om voor een D3 te gaan en het verschil in extra opties te steken, maar aangezien het een flinke auto is (ook qua gewicht), denk ik niet dat ik daar 4 jaar lang heel vrolijk van ga worden. En daarnaast is de auto al heel optie-compleet vind ik, het enige wat ik nog graag had willen hebben is de Bowers & Wilkins geluidsinstallatie. Maar je moet ergens een grens trekken qua bijtelling ;)
Herkenbaar. Voordat ik een nieuwe leaseauto uitzoek bepaal ik altijd eerst wat ik maximaal per maand wil missen (netto). Het is veel te makkelijk om je gek te laten maken met allerlei opties (en dikkere motoren :9~ ), maar uiteindelijk moet het wel allemaal betaald worden. Er zit een limiet aan wat we per maand willen missen, ondanks dat ik 165 km enkele reis naar kantoor moet. gelukkig maar 2 a 3 maal per week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Mijn V50 rijdt heerlijk en ook lekker zuinig, 1:17. Nu mis ik alleen de aux aansluiting wel in mijn auto. Weet iemand een goede manier om deze te realiseren? Eventueel bluetooth audio streaming mag ook. Het gaat dus om de V50 2010 met base audio. Eventueel zelf upgraden naar premium audio lijkt me ook wel leuk om te doen. Ik ben handig genoeg om dit soort klusjes zelf te installeren. Ik heb wel al eens gekeken naar de MMMI van volvotech maar vond deze aardig duur voor een 'simpele' aux aansluiting. Ook zit ik nog te kijken naar andere lichtmetalen velgen voor mijn V50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

uit 2010 en geen aux? Rij zelf een v50 uit 2007 met base audio en die heeft een aux plugje in de armsteun.
Heb zelf tweeters in de achterdeuren gezet en dat heeft het geluid een flinke improvement gegeven.
Tweeters in de voordeuren zou een andere improvement zijn, maar dan kan ik waarschijnlijk beter de hele binnendeur vervangen met een premium deur qua kosten/werk.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
Arjan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:47:
uit 2010 en geen aux? Rij zelf een v50 uit 2007 met base audio en die heeft een aux plugje in de armsteun.
Heb zelf tweeters in de achterdeuren gezet en dat heeft het geluid een flinke improvement gegeven.
Tweeters in de voordeuren zou een andere improvement zijn, maar dan kan ik waarschijnlijk beter de hele binnendeur vervangen met een premium deur qua kosten/werk.
Ik heb me rot gezocht in de armsteun, dus tenzij er ergens een geheim klepje of kapje zit heb ik geen aux aansluiting.. Ook zit er geen knop voor aux op, alleen FM en CD.

[ Voor 4% gewijzigd door mfmeijer op 28-02-2017 11:42 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mfmeijer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:29:
Mijn V50 rijdt heerlijk en ook lekker zuinig, 1:17. Nu mis ik alleen de aux aansluiting wel in mijn auto. Weet iemand een goede manier om deze te realiseren? Eventueel bluetooth audio streaming mag ook. Het gaat dus om de V50 2010 met base audio. Eventueel zelf upgraden naar premium audio lijkt me ook wel leuk om te doen. Ik ben handig genoeg om dit soort klusjes zelf te installeren. Ik heb wel al eens gekeken naar de MMMI van volvotech maar vond deze aardig duur voor een 'simpele' aux aansluiting. Ook zit ik nog te kijken naar andere lichtmetalen velgen voor mijn V50.
In mijn V50 uit 2006 (ook base audio) zat deze Parrot al ingebouwd. Valt me niks tegen moet ik zeggen. Ik gebruik hem vooral voor Bluetooth streaming, maar hij heeft ook aux in, usb, SD card en zelfs nog een oude 30 pins iPod aansluiting. De geluidskwaliteit tijdens het bellen is trouwens ook dikke prima. Enige dingetje is dat inbouwen niet heel makkelijk schijnt te zijn, maar als je zelf al aangeeft handig te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hoe stel ik in dat inkomende telefoongesprekken automatisch via de Sensus carkit gaan? Nu moet ik eerst op de iPhone de bron handmatig wijzigen. Bij uitgaand bellen gaat t wel gewoon goed.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfmeijer
havana schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:40:
Hoe stel ik in dat inkomende telefoongesprekken automatisch via de Sensus carkit gaan? Nu moet ik eerst op de iPhone de bron handmatig wijzigen. Bij uitgaand bellen gaat t wel gewoon goed.
Normaal als je opneemt via een bluetooth apparaat, gaat het geluid automatisch via dat apparaat. Als ik op de telefoon zelf opneem gaat het standaard via de telefoon. Dit zelfde heeft mijn moeder bij haar parrot en ik met mijn volvo v50. Gewoon opnemen via de parrot of via het stuur en er is niks aan de hand, gewoon lekker via de auto speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
havana schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:40:
Hoe bevalt de nieuwe auto? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
mfmeijer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:16:
[...]

Normaal als je opneemt via een bluetooth apparaat, gaat het geluid automatisch via dat apparaat. Als ik op de telefoon zelf opneem gaat het standaard via de telefoon. Dit zelfde heeft mijn moeder bij haar parrot en ik met mijn volvo v50. Gewoon opnemen via de parrot of via het stuur en er is niks aan de hand, gewoon lekker via de auto speakers.
Ik denk dat dit mijn probleem was, ik nam op via de iPhone i.p.v. via de auto. Dat moet ik dus afleren. Thanks :)

@LuPo

De auto bevalt fantastisch. Rijdt echt ongelofelijk fijn. Dankzij de tuning heb je bergen koppel (450 Nm). Qua gebruik zit ik op 1:15, wat ik niet slecht vind gezien mijn toch vlotte rijstijl. Bovendien 400 km met een fiets achterop gereden.

Behalve de waardeloze regensensor eigenlijk nog geen nadelen kunnen ontdekken, al moet ik de eerste rekening voor de MRB nog krijgen ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Tjah regensensors, wat de fabriek als goede interval vindt, vind ik persoonlijk totaal ruk. Gewoon draaiknop, de ene kijkt wat langer door de regen heen dan de ander. Dat heen en weer geslaan van die armen werkt ook op je zenuwen als het niet gelijk loopt met de hoeveelheid regen uit de hemel.

En in oudere auto's bouw ik altijd het VW relay 99 in met instelbare interval tijdpotmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mfmeijer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:29:
Zoek eens op aliexpress (aux USB V50, zoiets). In mijn S80 had ik een dure GROM unit (omdat ik niet wist dat je die dingen ook uit China kon halen), nu met mijn huidige Toyota heb ik een vergelijkbaar apparaat gekocht voor 35 dollar o.i.d., en er zat ook nog bluetooth op! Die zijn er voor een V50 volgens mij ook wel, ik kwam ze ook tegen voor Volvo's

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Zoek eens op aliexpress (aux USB V50, zoiets). In mijn S80 had ik een dure GROM unit (omdat ik niet wist dat je die dingen ook uit China kon halen), nu met mijn huidige Toyota heb ik een vergelijkbaar apparaat gekocht voor 35 dollar o.i.d., en er zat ook nog bluetooth op! Die zijn er voor een V50 volgens mij ook wel, ik kwam ze ook tegen voor Volvo's
Ik heb voor mijn GROM maar iets van 30 euro betaald ofzo, was via iemand van het volvoforum geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

havana schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 07:17:
[...]

Ik denk dat dit mijn probleem was, ik nam op via de iPhone i.p.v. via de auto. Dat moet ik dus afleren. Thanks :)

@LuPo

De auto bevalt fantastisch. Rijdt echt ongelofelijk fijn. Dankzij de tuning heb je bergen koppel (450 Nm). Qua gebruik zit ik op 1:15, wat ik niet slecht vind gezien mijn toch vlotte rijstijl. Bovendien 400 km met een fiets achterop gereden.

Behalve de waardeloze regensensor eigenlijk nog geen nadelen kunnen ontdekken, al moet ik de eerste rekening voor de MRB nog krijgen ;)
Wat voor Volvo heb je die 450nm heeft? Dat wil ik ook wel :D

Ik had 340nm in 2003, na chippen zal die wel weer daarop zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:17:
[...]

Ik heb voor mijn GROM maar iets van 30 euro betaald ofzo, was via iemand van het volvoforum geloof ik
Ik had een nieuwe, volgens mij ging dat richting het 3 dubbele :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Aight! schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:29:
[...]

Wat voor Volvo heb je die 450nm heeft? Dat wil ik ook wel :D

Ik had 340nm in 2003, na chippen zal die wel weer daarop zitten!
Gewoon een diesel met vijf pitjes. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb dan nog nog de kleine D3 motor met 2 liter. Heb je de grote broer, de D5 dan kun je er nog veel meer uithalen (tot wel 500 Nm afhankelijk van de motorcode).

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 02-03-2017 12:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Die kleine D3 is ook een 5 cilinder in sommige gevallen. Zit ook wel bulten koppel in.
Waar is de goeie ouwe tijd gebleven dat je gewoon wist wat je had ipv D2 t/m D8 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De D3 is altijd een 5 pitter.

De V70 is echter ook geleverd met de 2.0D, dat is een PSA motor met 4 cilinders. Ook wel bekend onder de naam 2.0 HDI. Is ook gebruikt door Ford onder de naam TDCI. Je vindt dat blok ook in Citroëns.

Zelfs de 1.6 HDI is gebruikt in de V70, een grote schande wat mij betreft.

Voor de volledigheid...

V70 D2 = 1.6 HDI blok van PSA
V70 2.0D = 2.0 HDI van PSA
V70 D3= 2.0 5-cilinder van Volvo
V70 D4 = zelfde motor als D3
V70 D5 = 2.4 5-cilinder van Volvo
V70 2.4D = zelfde motor als D5 met andere software

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 03-03-2017 07:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:17
havana schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:40:
De D3 is altijd een 5 pitter.

De V70 is echter ook geleverd met de 2.0D, dat is een PSA motor met 4 cilinders. Ook wel bekend onder de naam 2.0 HDI. Is ook gebruikt door Ford onder de naam TDCI. Je vindt dat blok ook in Citroëns.

Zelfs de 1.6 HDI is gebruikt in de V70, een grote schande wat mij betreft.

Voor de volledigheid...

V70 D2 = 1.6 HDI blok van PSA
V70 2.0D = 2.0 HDI van PSA
V70 D3= 2.0 5-cilinder van Volvo
V70 D4 = zelfde motor als D3
V70 D5 = 2.4 5-cilinder van Volvo
V70 2.4D = zelfde motor als D5 met andere software
Nope, V70 D3 kan ook een 4-cilinder zijn.

Zie bijv:
http://www.autoweek.nl/au...70-d3-inscription-edition ;)

Zelfde geldt voor de D4.

Tot ong. half 2015 was het nog een 5-cilinder. Daarna is het blok vernieuwd en is het een 4-cilinder geworden.

Overigens wat betreft de D2, is geen 1.6 van PSA meer. Is sinds half 2015 de 2.0 4-cilinder geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door timwijn op 03-03-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De info die Havana geeft is inderdaad nog van het tijdperk voordat alles een 2.0 4-cilinder werd. (zowel diesel als benzine geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Ik mis toch wel een beetje een ruitenwisser op de achterruit. vooral na het krabben/ontdooien. :+

Iemand bekend met de binnenspiegel van een S80 1999, is dat gepolariseerd of? Hij is nogal donker namelijk met uitzondering van een stukje aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
De 5 cilinder is niet vernieuwd, die is gewoon afgeschaft (rip) en vervangen door de 4 cilinder ford blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
SwooX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:40:
Ik mis toch wel een beetje een ruitenwisser op de achterruit. vooral na het krabben/ontdooien. :+

Iemand bekend met de binnenspiegel van een S80 1999, is dat gepolariseerd of? Hij is nogal donker namelijk met uitzondering van een stukje aan de bovenkant.
Dan is de liquid gaan lekken, is bij onze V70 ook, heb het maar zo gelaten. Vond het teveel moeite om de hele spiegel te gaan vervangen en dan maar hopen dat die het wel wat langer vol houdt. Hitte in de zomer en kou in de winter vinden ze niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:39
Je kunt alleen de LCD vervangen met eentje van de sloop. Staat wel een how-to op het Volvo-forum. Ik ben er nog niet aan toegekomen en rij dus al twee jaar rond met een wazige spiegel. Levensduur van die dingen is echt matig. De vorige heeft het ook maar drie jaar uitgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Idd dat had ik op andere fora ook gelezen, dus toen maar opgegeven. Waarom niet dat hendeltje zoals 40 jaar goed is gegaan.
Pagina: 1 ... 47 ... 139 Laatste