Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:56
BeefHazard schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:12:
[...]

Zou Volvo een nóg grotere auto dan de XC90 willen maken? Ding is al onhandig groot zoals 'ie is.
Of een lange/long wheel base versie van de S90 of XC90, en dan eventueel een gepantserde uitvoering, vandaar het extra gewicht? :+
De S80 werd ook als L variant verkocht, en zelfs de S60. Ook al was die alleen in Azië volgens mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Tankiej op 08-02-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
LWB zie ik nog wel kunnen voor China bv. Een apart groter model niet echt. Ik zou liever nog een keer een mooie grote motor zien.. 5 of 6 cilinder.. of een V8..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
timwijn schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:38:
[...]

is 1:12,5 niet beter dan 1:10 :+ ?
Goed opgemerkt. |:(

1:8 moet dit natuurlijk zijn, dat weer 12,5:100 is.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:52:
Maar als je het dan echt op de cent aan moet komen, neem dan een Suzuki Alto i.p.v. een Golf. Of pak lekker de bus :)
Nouja, tussen een S80 en een Alto zitten natuurlijk nog een hele hoop andere betaalbare auto's voor een student :P Dat zijn wel een beetje de 2 uitersten van elkaar :P
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:11:
[...]

Gooi er een tweedehands gas installatie in. Misschien ook een optie.
Dat gaat met dat kilometrage en de verwachten aantal kilomters niet uitkomen. Je moet de auto omkeuren, betaald meer wegenbelasting en het verbruik daalt. Dan moet je de auto echt voor een langere tijd gaan rijden

[ Voor 32% gewijzigd door -tom-562 op 08-02-2017 21:47 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Purehz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:33:
Rijd een Volvo 440 1.8i CVT automaat, ook 1 op 10.
Net als jullie 300/350km per week, dat is 200-250 euro per maan aan brandstof

Door de goedkope aanschaf is het wel te doen. Daarvoor krijg je stoelverwarming, een automaat, heerlijke stoelen en gewoon genieten tijdens het rijden. ipv een goedkoop koekblik die 1:15 doet.
Uiteraard totaal niet te vergelijken met een s80/v70 maar idd prima studenten/startersbak. Ook 7 jaar in gereden. Tot ik op mn 26e de grotere broertjes ontdekte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
niet correct, maar wel lekker. Driftend voorbij rijden terwijl er paniek op het nieuws is over t weer.

YouTube: Volvo 740 sladdar i tv4-nyheterna!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:46:
[...]

Nouja, tussen een S80 en een Alto zitten natuurlijk nog een hele hoop andere betaalbare auto's voor een student :P Dat zijn wel een beetje de 2 uitersten van elkaar :P
het was dan ook vooral bedoeld om de Golf als ongunstig alternatief aan te duiden voor zijn S80, dan kun je net zo goed een biertje minder drinken en lekker rond blijven knallen in de S80 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 15:08

ppFreddy

gewoon Frederik

GAIAjohan schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:07:
LWB zie ik nog wel kunnen voor China bv. Een apart groter model niet echt. Ik zou liever nog een keer een mooie grote motor zien.. 5 of 6 cilinder.. of een V8..
Niet dat ik denk dat Volvo nog gaat afwijken van hun 4 cilinder, 2 liter idee, maar beeld je eens in dat ze 2 4 cilinder T6 motoren tegen elkaar plakken met de technologie die in die motoren steken. 4 liter V8 met hoeveel vermogen? :9

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Of gewoon hun 'oude' V8 gebruiken :P Net zo makkelijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:24

Aight!

'A toy robot...'

Een T16 met 800 PK of gaat dat niet zo makkelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:38:
[...]

het was dan ook vooral bedoeld om de Golf als ongunstig alternatief aan te duiden voor zijn S80, dan kun je net zo goed een biertje minder drinken en lekker rond blijven knallen in de S80 :P
In dat geval praten we wel over 10 biertjes minder :9
Ga zaterdag gewoon naar een autohandel om te kijken naar inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

SwooX schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:34:
[...]

In dat geval praten we wel over 10 biertjes minder :9
Ga zaterdag gewoon naar een autohandel om te kijken naar inruil.
Bereid je maar vast voor op een grote teleurstelling :') beter particulier verkopen, ik heb mijn S80 verkocht via zo'n Volvo FB pagina.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
-tom-562 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:54:
[...]

Bereid je maar vast voor op een grote teleurstelling :') beter particulier verkopen, ik heb mijn S80 verkocht via zo'n Volvo FB pagina.
Staat er al op, echter geen belangstelling op 1 persoon na via Autoscout. Die dacht hem alleen even voor de helft mee te nemen. 8)7

Kan ik je een PM sturen met de advertentie om te bekijken of de prijs wel redelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

SwooX schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:56:
[...]

Staat er al op, echter geen belangstelling op 1 persoon na via Autoscout. Die dacht hem alleen even voor de helft mee te nemen. 8)7

Kan ik je een PM sturen met de advertentie om te bekijken of de prijs wel redelijk is?
Prima :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Met grote sedans moet je soms geduld hebben. Stations daarentegen zijn vaak instant weg. Onze vorige v70n was binnen een dag weg. Telefoon roodgloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In mijn vorige auto (V40 uit dec-2014) had ik het internet via m'n telefoon zo aan de praat. Wi-Fi hotspot aan en klaar. Moet zeggen dat ik er daarna nooit meer gebruik van heb gemaakt omdat er eigenlijk niets boeiends bij stond.

Nu heb ik sinds een maand een V60 uit april 2014 en nu zag ik ineens staan 'Internet Radio' bij de apps. Dat is dan toch weer interessanter. Jullie voelen hem aankomen: Ik krijg het ding niet connected. Wi-Fi staat er niet bij (in het boekje laat de foto wel bv WiFi zien, maar ik gok dat mijn auto dat niet heeft), maar wel 'Bluetooth' als internet optie. Ik heb op mijn Android Bluetooth tethering aangezet, maar er gebeurt verdomd weinig.

Als ik online zoek bij Volvo (de handleiding in de auto helpt me niet echt verder) kom ik alleen wat dingen tegen over V60's 'vanaf week 46 2014' (gok dat er toen een nieuwe update uitgekomen is).

Iemand enig idee, tips, of dit zelf wel werkend? De telefoon die ik gebruik is een doodnormale Samsung Galaxy, dus dat zou hem ook niet echt moeten zijn. Heb het idee dat ik wellicht iets heel simpels over het hoofd zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn V60 1.6 T3 heeft de modificatie achter de rug op het koelsysteem. Heb toch het idee dat de verwarming nu een stuk sneller op temperatuur is met een koude start, let wel "het idee". Tevens is de navigatie eindelijk up to date. Schade voor Volvo was een nieuw scherm wat door onbekende reden vernaggelt werd door de update. Auto daardoor 2 dagen kwijt geweest. Super service vd dealer want ze hebben de eindpijpjes op de uitlaten gratis erop gezet. Al met al kan ik weer vooruit. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja die Volvo dealers zijn zo gek nog niet :) Hier in Helmond ook altijd erg tevreden over de service. Alleen de leenauto is standaard een beetje aan de prijs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Gisteren aangeschaft (zonder 'm te bekijken :P), vrijdag ophalen...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wtz4lrcnzs7fx.png

V70 D3 Limited Edition.

Wordt nog voorzien van PDC voor + RICA Stage 1. DPF laat ik meteen doorprikken en de gaytronic wordt preventief gespoeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Saus schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:14:
In mijn vorige auto (V40 uit dec-2014) had ik het internet via m'n telefoon zo aan de praat. Wi-Fi hotspot aan en klaar. Moet zeggen dat ik er daarna nooit meer gebruik van heb gemaakt omdat er eigenlijk niets boeiends bij stond.

Nu heb ik sinds een maand een V60 uit april 2014 en nu zag ik ineens staan 'Internet Radio' bij de apps. Dat is dan toch weer interessanter. Jullie voelen hem aankomen: Ik krijg het ding niet connected. Wi-Fi staat er niet bij (in het boekje laat de foto wel bv WiFi zien, maar ik gok dat mijn auto dat niet heeft), maar wel 'Bluetooth' als internet optie. Ik heb op mijn Android Bluetooth tethering aangezet, maar er gebeurt verdomd weinig.

Als ik online zoek bij Volvo (de handleiding in de auto helpt me niet echt verder) kom ik alleen wat dingen tegen over V60's 'vanaf week 46 2014' (gok dat er toen een nieuwe update uitgekomen is).

Iemand enig idee, tips, of dit zelf wel werkend? De telefoon die ik gebruik is een doodnormale Samsung Galaxy, dus dat zou hem ook niet echt moeten zijn. Heb het idee dat ik wellicht iets heel simpels over het hoofd zie.
Als je een tablet of laptop via bluetooth op je mobiel aansluit (wifi even uitzetten alle devices 😋) heb je dan wel internet?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Ik wil niet overkomen als iemand die een advertentie probeert te pluggen, dus doe ik dat ook niet...

[ Voor 59% gewijzigd door PWM op 12-02-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Na lang wachten en lichte problemen met de verzekeringsmaatschappij heb ik gisteren eindelijk de Volvo op kunnen halen.

Het betreft een Volvo V50 2.0D Momentum Geartronic uit 2010. De kilometerstand bedraagt 196xxx km.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LmoMlzu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wgpTyS5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iL60k7l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fe1k4n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er uit als nieuw zo op de foto's. Vooral van binnen had ik dat niet verwacht na 2 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

-tom-562 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 07:57:
Of gewoon hun 'oude' V8 gebruiken :P Net zo makkelijk
Waarom dan? Enige wat je dan hebt is een V8 met quasi dezelfde specificaties als wat de huidige 4 cilinder T6 biedt, vandaar dat ze beter een V8 zouden bouwen met hun huidige technologie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:05:
Ziet er uit als nieuw zo op de foto's. Vooral van binnen had ik dat niet verwacht na 2 ton.
Vanbinnen is de wagen echt als nieuw. Zelfs de knoppen tonen geen slijtage. Hopen dat hij een aantal jaren mee gaat. Ik rij nogal veel namelijk, 40-50k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mfmeijer schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:58:
Na lang wachten en lichte problemen met de verzekeringsmaatschappij heb ik gisteren eindelijk de Volvo op kunnen halen.

Het betreft een Volvo V50 2.0D Momentum Geartronic uit 2010. De kilometerstand bedraagt 196xxx km.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is de 2.0D uit dat bouwjaar geen PowerShift? Mooie auto verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
fredkroket schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:08:
[...]

Is de 2.0D uit dat bouwjaar geen PowerShift? Mooie auto verder!
Het gaat om een 6 versnelling automaat. Ik dacht dat de PowerShift 5 versnellingen had. Nu ben ik nog niet zo thuis in Volvo. Het gaat hier om een wagen die origineel voor de italiaanse markt bedoeld was maar uiteindelijk in Belgie verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:05:
Een zuinig baasje doet wonderen. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
Is er ook een Volvo forum dat nog veel gebruikt wordt? Ik had wel een gevonden maar deze leek aardig uitgestorven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Falcon schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:34:
[...]

Als je een tablet of laptop via bluetooth op je mobiel aansluit (wifi even uitzetten alle devices 😋) heb je dan wel internet?
Goeie, vooralsnog is het via m'n notebook zelf nog niet gelukt. Dus het zou zomaar de telefoon kunnen zijn die tegensputtert. Thanks, ga ik het nu eerst daar zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
mfmeijer schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:30:
Is er ook een Volvo forum dat nog veel gebruikt wordt? Ik had wel een gevonden maar deze leek aardig uitgestorven
volvo-forum.nl is wel redelijk wat activiteit dacht ik.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

mfmeijer schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Het gaat om een 6 versnelling automaat. Ik dacht dat de PowerShift 5 versnellingen had. Nu ben ik nog niet zo thuis in Volvo. Het gaat hier om een wagen die origineel voor de italiaanse markt bedoeld was maar uiteindelijk in Belgie verkocht is.
Powershift is altijd 6 versnellingen. De Geartronic is nooit geleverd geweest op de 4 cilinder diesels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:54:
[...]

volvo-forum.nl is wel redelijk wat activiteit dacht ik.
Probleem van volvoforum.nl vind ik dat er technisch inhoudelijk vrij weinig wordt besproken. Veel mensen praten elkaar na en automaatbakflushen en dealer onderhoud lijken er wel heilig te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
ppFreddy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Powershift is altijd 6 versnellingen. De Geartronic is nooit geleverd geweest op de 4 cilinder diesels.
Oké dan had de verkoper het toch fout :(

De wagen bevalt goed maar was fijn als je wel de juiste info krijgt bij aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mfmeijer schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:58:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zooooo die is echt mooi! d:)b Belachelijk goede staat gezien die twee ton kilometers... :o En als men zo zuinig is geweest op het interieur, is men vast ook heel zorgvuldig omgesprongen met het onderhoud dus volgens mij is die nog lag niet op de helft van z'n kilometers.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Probleem van volvoforum.nl vind ik dat er technisch inhoudelijk vrij weinig wordt besproken. Veel mensen praten elkaar na en automaatbakflushen en dealer onderhoud lijken er wel heilig te zijn :P
Dat is op andere VOlvofora ook zo hoor :P Ik kijk nog een beetje mee op v70forum, maar als je daar je automaatbak niet laat flushen bij een van de 2 meeste bekende (en sponsoren), staat dat bijna gelijk aan het opblazen van je automaat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:45
Een kleine 3 weken gelden is mijn V40 D3 geleverd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LVhjInPA53SzRoDXnEn2TKSz/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RxTiyCbIDUh9FtGkjTdjeKoD/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5m3EpgRMDIPOwKVwRxsk7BT9/medium.jpg

Het is een fijne complete wagen. Het valt alleen wel op dat de wagen wat zoekerig is bij het wegrijden.
Wellicht heeft dat met het vermogen en de combinatie van de 18inch winterbanden te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Lumics op 15-02-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 07:56
Lumics schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:39:
Een kleine 3 weken gelden is mijn V40 D3 geleverd:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is een fijne complete wagen. Het valt alleen wel op dat de wagen wat zoekerig is bij het wegrijden.
Wellicht heeft dat met het vermogen en de combinatie van de 18inch winterbanden te maken.
Mooie v40.

Zoekerig als in torquesteer?

Heb de indruk dat dat bij alle FWD Volvo zo is.
De V60 D4 waar ik onlangs mee reed had exact hetzelfde.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 17-09 20:45
Aries.Mu schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Mooie v40.

Zoekerig als in torquesteer?

Heb de indruk dat dat bij alle FWD Volvo zo is.
De V60 D4 waar ik onlangs mee reed had exact hetzelfde.
Ik moest de term torquesteer even opzoeken. Maar dat is exact wat ik dus bedoel. Bij het optrekken en daarbij flink wat koppel op de voorwielen gooien heeft als resultaat dat de wagen naar 1 kant trekt. Best vervelend met een sportieve rijstijl.

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 15-02-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 07:56
Lumics schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:16:
[...]

Ik moest de term torquesteer even opzoeken. Maar dat is exact wat ik dus bedoel. Bij het optrekken en daarbij flink wat koppel op de voorwielen gooien heeft als resultaat dat de wagen naar 1 kant trekt. Best vervelend met een sportieve rijstijl.
Is wat merkafhankelijk maar denk niet dat ze een LSD hebben of iets wat het simuleert (elektronisch).

Onze ex Alfa 159 2.0jtdm had het ook. Bij regenweer even snel proberen vertrekken resulteerde in bijna gebroken polsen 8)7 8)7 8)7
En die had nochtans Q2

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 17-09 16:49
@Lumics De winterbanden zullen er ook zeker aan bijdragen. Met zomerbanden en droog asfalt zal het een stuk minder zijn. Welk merk / type winterbanden liggen er onder?

Mooie bak trouwens! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marcusso op 15-02-2017 14:39 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:16:
[...]

Wees blij dat je nog weg komt, ik sta bij deze weersomstandigheden met de T5 alleen maar te spinnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Geen last van met de rwd turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

De V40 en ook de C30/V50/S40 hebben een open diff aan de voorzijde geen LSD. Dat zorgt ervoor dat ze onderhevig zijn aan torque steer.
Maar t is niet dat de auto's oncontroleerbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:22:
[...]

Hier zie je het zijaanzicht voor de lengte:

[afbeelding]

Als je een heel lichte foto maakt zie je in de diepte de originele pijpen wel liggen, maar normaal zie je ze echt niet:

[afbeelding]

Je moet ze wel goed poetsen om het chroom te blijven zien :+
Ben ik toch weer blij met jouw foto's. Ik vond al dat de mijne teveel uitsteken en die van jouw liggen een stuk dieper. Weer terug naar de dealer. Je moet wat als perfectionist. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Vreemd van dat torquesteer, mijn oude fwd heeft nergens last van, met 240pk 330Nm op de voorwielen geen probleem ; je merkt dat het vermogen wordt geknepen bij minder grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEN-O schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:54:
Vreemd van dat torquesteer, mijn oude fwd heeft nergens last van, met 240pk 330Nm op de voorwielen geen probleem ; je merkt dat het vermogen wordt geknepen bij minder grip.
DSTC uitzetten? :)
Ik merk het wel degelijk met 300pk/400Nm in een V70n. Maar het klopt dat hij behoorlijk wordt geknepen vanuit stilstand, ik merk torquesteer vooral boven de 30-40km/u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ja, als je DSTC uitzet heb je wel volledig vermogen, maar dan kun je ook snel in de problemen komen heb ik ondervonden ; als er een flinke plas oid ligt, zwiep je zo een willekeurige kant op; brr.

Het spulletje zorgde er overigens ook voor dat ik mooi zijdelingd de rotonde overschoof ipv dat de achterkant uitbrak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die heeft dan ook geen 300 pk en zoveel koppel :+
Met nat weer had ik bij mijn 940 turbo op 0,8 bar tot de 70 km/h ofzo een kwispelende achterkant, als ik lomp optrok.

Vaak bu'j te bang!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Dacht dat Volvo rijders allemaal zo netjes waren maar dat klopt dus ook niet helemaal :P

• SwooX
Purehz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:49:
Dacht dat Volvo rijders allemaal zo netjes waren maar dat klopt dus ook niet helemaal :P
Heel veel 50+'ers waar ik woon rijden Volvo's, overigens denken ze ook meteen overal voorrang te hebben. Kijken ze ook nog eens boos terwijl je gewoon voorrang hebt. |:(

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
SwooX schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:52:
[...]

Heel veel 50+'ers waar ik woon rijden Volvo's, overigens denken ze ook meteen overal voorrang te hebben. Kijken ze ook nog eens boos terwijl je gewoon voorrang hebt. |:(
Ja dat geloof ik wel, dat merk ik ook bij veel oudere weggebruikers. Die hebben of de regels anders geleerd of zijn niet helemaal up to date gebleven.
Merk wel dat ik in de Volvo rustiger rij dan in de BMW (zal wel aan de 90PK ipv 272PK liggen).

Ben trouwens een topic over voorrang aan het tikken, maar dat terzijde.

• SwooX
Purehz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:57:
[...]

Ja dat geloof ik wel, dat merk ik ook bij veel oudere weggebruikers. Die hebben of de regels anders geleerd of zijn niet helemaal up to date gebleven.
Merk wel dat ik in de Volvo rustiger rij dan in de BMW (zal wel aan de 90PK ipv 272PK liggen).

Ben trouwens een topic over voorrang aan het tikken, maar dat terzijde.
Achja, zoiets ligt niet aan het merk. Ligt aan het vermogen en kunnen van de auto. :P (En natuurlijk de bestuurder)
SwooX schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:14:
Mezelf, als jongere, verteld dat ik nooit een Volvo zou kopen. Ben ik alsnog eigenaar van een Volvo S80 geworden. Rijdt fantastisch, echter te onzuinig voor mij als student zijnde. Moet dus helaas de deur weer uit voor iets zuinigers ...
Overigens mag ik niet meer zeuren denk ik, rechter banden waren 1.8 en 1.3 bar 8)7

Rijdt nu lekker 6 tot 7 liter per 100 kilometer als ik de cruise op 85/90 heb. Dat is toch wel beter dan 10 per 100 kilometer. :P

[ Voor 33% gewijzigd door SwooX op 16-02-2017 09:31 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mfmeijer schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:10:
[...]

Oké dan had de verkoper het toch fout :(

De wagen bevalt goed maar was fijn als je wel de juiste info krijgt bij aanschaf.
Op zich is er met de PowerShift niets mis hoor :), schakelt lekker vlot.

En doordat de koppelomvormer mist heb je ook meer gevoel tussen de gekozen versnelling en de (toe- of afnemende) snelheid.

Alleen wegrijden en langzaam rijden (in de file) kan minder "boterzacht" ervaren worden. Dat was althans mijn eigen ervaring toen ik van een GearTronic naar een PowerShift was gegaan.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mwa, met die S80 had ik toch wel regelmatig last van bumperklevers; voor mij :+ Dat ding zag er best imposant uit als die in je achteruitkijkspiegel verscheen :o

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:04
Gisteren dimlicht zelf vervangen, bij een Volvo v40 wel meer werkt dan bij m'n vorige auto.
Heel de koplamp unit moest eruit. :| Scheelt in ieder geval een paar tientjes door het zelf te doen.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jhCr3v/1.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mGkpqa/2.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nK6jOv/3.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ceR7bF/4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door xares op 16-02-2017 10:05 ]

• GAIAjohan
Heeft een V40 niet meer dat prachtige systeem van de C30?
1 pin eruit en je hebt je koplamp in handen

• LuPo
  • Nu online
xares schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:02:
Gisteren dimlicht zelf vervangen, bij een Volvo v40 wel meer werkt dan bij m'n vorige auto.
Heel de koplamp unit moest eruit. :| Scheelt in ieder geval een paar tientjes door het zelf te doen.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Dimlicht lampje laatst kapot. Viel mij ook op dat het best even duurde voor de monteur klaar was. Hij zei ook dat de hele unit eruit moest.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:36
Volgens mij is dit al jaren zo bij Volvo, mijn V50 uit 2004 heeft hetzelfde systeem. 1 Pin loshalen, stekker losmaken (hoeft niet) en dan rustig met de hele unit aan de eetkamertafel zitten om het lampje te vervangen..

Stadslicht is trouwens een drama, zeker als je Xenon hebt en de hele koplamp gevuld is...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GAIAjohan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:07:
Heeft een V40 niet meer dat prachtige systeem van de C30?
1 pin eruit en je hebt je koplamp in handen
Ohja, dat systeem waar de koplampdieven zo dol op zijn

Vaak bu'j te bang!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:04
Die van mij zat ook nog vast met een torx schroef (en 1 pin).

• GAIAjohan
-tom-562 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:44:
[...]

Ohja, dat systeem waar de koplampdieven zo dol op zijn
Was alleen bij xenon zo dat ze gestolen werden, maar juist bij H7 dat kapot gaat om de haverklap is zo'n simpel systeem fantastisch.
Xenon hadden ze best iets lastiger mogen maken ja

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:39
Bij een V70n moet de voorbumper eraf, dus het is maar net wat je makkelijk vindt. Leg dat maar eens uit aan oom agent als je een kapot stadslichtje hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door loeberce op 16-02-2017 13:15 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

loeberce schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:14:
Bij een V70n moet de voorbumper eraf, dus het is maar net wat je makkelijk vindt. Leg dat maar eens uit aan oom agent als je een kapot stadslichtje hebt.
Je kan er toch ook zo bij?(Met kinderhandjes in ieder geval)
Ik heb wel oude koplampen dus geen Xenon helaas.

Licht van die V70n is echt een drama joh, maar heb geen zin om meteen 500 euro uit te geven voor nieuwe heldere koplampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:41
Even dit topic volgen, als eigenaar van een Volvo V60 OCean Race editie uit 2012

Verwijderd

moeten ze maar niet van die familiehokken bouwen met te veel vermogen :9
loeberce schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:14:
Valt best mee, laatst nog het linker knipperlicht vervangen. Je moet vooral zorgen dat alle kabels aan de kant zitten voordat je begint en eerst goed de situatie bekijken aangezien de helft op de tast moet. Bij de rechter moet denk ik wel het reservoir van de ruitenwissecrvloeistof even aan de kant, maar dat is ook zo gepiept.
Aight! schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:28:
[...]
Licht van die V70n is echt een drama joh, maar heb geen zin om meteen 500 euro uit te geven voor nieuwe heldere koplampen.
Heb ik ook wel eens over zitten twijfelen maar vind het het geld ook niet waard. Er schijnen halogeenlampen te zijn die het aanzienlijk verbeteren maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Bij mij zitten er ondertussen alweer 2 jaar van die goedkope Chinese H7 pitten in van Van Cranenbroek.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:15:
[...]

[...]

Heb ik ook wel eens over zitten twijfelen maar vind het het geld ook niet waard. Er schijnen halogeenlampen te zijn die het aanzienlijk verbeteren maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Bij mij zitten er ondertussen alweer 2 jaar van die goedkope Chinese H7 pitten in van Van Cranenbroek.
Ja, hier ook. Had die Osram nightbreakers maar die waren na 3 maanden alweer kapot. En zoveel extra licht geven ze het ook niet. Spaar liever door voor een andere V70 facelift met xenon.

Heb sowieso nu weer werk aan de auto (of ja de monteur);
- Stuurbekrachtiging reservoir fixen (heb geen zin om de week olie bij te vullen)
- Distributie riem/set + beurt (al laat ik dat over 10.000 km doen)
- Velgen, die beginnen af te bladderen, dus de band loopt langzaam leeg. Eens kijken of ik een leuk setje 2e hands kan fixen.

Dit worden de eerste echte grote kosten aan de auto denk ik, 2 jaar mee gereden en 120.000 km verder. Zit bijna op de 460.000 :). Ben er nog steeds tevreden mee, praktisch, rijdt fijn, kost wel wat maar heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:15:
Ik heb twee jaar geleden de halogeen vervangen door originele Xenon uit de laatste fase V70n (met kattenogen). Alleen de meestuur-functie werkt niet, ik had een foutmelding over defect dimlicht en de hoogteverstelling werkt andersom. Maar qua licht echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

loeberce schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:49:
[...]

Ik heb twee jaar geleden de halogeen vervangen door originele Xenon uit de laatste fase V70n (met kattenogen). Alleen de meestuur-functie werkt niet, ik had een foutmelding over defect dimlicht en de hoogteverstelling werkt andersom. Maar qua licht echt een wereld van verschil.
Als je er toch een zekering tussen zet of zo een canbus ding dat heb je die foutmelding toch niet meer?
Maar helaas moeten wij dan ook nieuwe koplampen kopen (die heldere) want heb nu die glazen geribbelde, meestal ook rond de €300 per stuk/kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Aight! schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:00:
[...]

Als je er toch een zekering tussen zet of zo een canbus ding dat heb je die foutmelding toch niet meer?
Maar helaas moeten wij dan ook nieuwe koplampen kopen (die heldere) want heb nu die glazen geribbelde, meestal ook rond de €300 per stuk/kant.
Het was kwestie van een stekkertje omzetten in de CEM onder de stuurkolom.Maar voordat ik zover was heb ik een jaar met een knipperend lampje rond gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht mijn volgende auto wel even af, vind het de investering niet waard ;)
Tot die tijd maar gewoon met grootlicht rondrijden als de situatie het toelaat. (rij aardig veel in buitengebied) Het scheelt dat grootlicht lekker soepel te bedienen is in de V70, bij mijn vorige A4 moest ik echt de hendel doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nog niet echt een goede plek kunnen vinden voor m'n iPhone in mijn nieuwe Volvo.

Iemand nog tips? Kuda console vind ik geen optie, want die zit me te ver weg.

Zuignap aan de voorruit is ook geen optie.

Net onder de sleutel is eigenlijk net te weinig plek of je moet de sleutel eruit halen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik had hem zelf altijd op de zijruit helemaal vooraan in het hoekje. Zeg maar in het zicht van de stijl.
Zat ie prima. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 had 'm altijd in een houder die in de ventilatieopening stak (V40). Niet ideaal, want in landscape mode zit ie een beetje in de weg voor de knop van de alarmlichten. Maar aangezien bij een noodstop toch al automatisch de remlichten gaan knipperen is de noodzaak om snel blindelings die knop in te kunnen drukken niet echt meer aanwezig.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 20-02-2017 09:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zelfde als Orion84. Zo'n simpele universele ventilatierooster houder. Meest in staande positie.
Bijkomend voordeel: in de zomer bij laden + navigeren/flitsmeister blijft hij lekker gekoeld ;)

Koop er wel een goede lader bij, een slechte lader kan je DAB+ ontvangst verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo'n houdertje heb ik (van Kenu). Maar dit is ook niet ideaal. Mijn telefoon is trouwens een iPhone 6.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1zm2hpd.jpg

Locatie 1 m.b.v. een Kenu > sleutel zit in de weg (kan eruit natuurlijk)
Locatie 2 m.b.v. een Kenu > telefoon zit deels voor de Sensus
Locatie 3 m.b.v. Kuda console > telefoon zit naar mijn smaak te ver weg

Wie heeft een goed alternatief? Een zuignap aan de voorruit is geen optie.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 20-02-2017 09:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
Hoe is de brodit proclip? Ik ben bang dat hiermee ook de sensus geblokkeerd wordt in een v40. Is dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/s450/854672-a.jpg

Brodit heeft echter ook een clip links van het stuur.

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/h120/804674-a.jpg

Maar links heeft niet echt mijn voorkeur. Vind het wel handig dat de bijrijder kan meekijken.

[ Voor 69% gewijzigd door havana op 20-02-2017 09:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je je je CD-speler ook wilt gebruiken? Anders kun je de houder misschien zo modificeren dat het toestel wat 'lager' komt te zitten? Dan kun je je toestel op locatie 2 plaatsen zonder dat het scherm deels geblokkeerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:41
Ik heb zoiets

https://dutch.alibaba.com...-6s-plus-60427418311.html

Werkt voor mij ok, vind wel dat die te makkelijk draait maar verder is het ok. Gebruik het voor Flitsmeister in NL en ook als navigatie als ik met huurauto's in het buitenland rij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mijn eerste post hier. :)

Ik heb deze. Voordeel is dat de telefoon mooi vlak tegen het dashboard ligt. In mijn geval een 5.5" telefoon in landscape mode mbv de navigatie-uitvoering van de hangup.

(o, enne ik rij in mijn tweede Volvo, een S80 met V8 op LPG, kmstand 290.000)

[ Voor 7% gewijzigd door Hermarcel op 20-02-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
havana schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:39:
Zo'n houdertje heb ik (van Kenu). Maar dit is ook niet ideaal. Mijn telefoon is trouwens een iPhone 6.

[afbeelding]

Locatie 1 m.b.v. een Kenu > sleutel zit in de weg (kan eruit natuurlijk)
Locatie 2 m.b.v. een Kenu > telefoon zit deels voor de Sensus
Locatie 3 m.b.v. Kuda console > telefoon zit naar mijn smaak te ver weg

Wie heeft een goed alternatief? Een zuignap aan de voorruit is geen optie.
Ik heb zo'n ding op plek 2. Telefoon kun je zelf erin schuiven op de hoogte die je wilt. Zit niet voor Sensus hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
LuPo schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Dimlicht lampje laatst kapot. Viel mij ook op dat het best even duurde voor de monteur klaar was. Hij zei ook dat de hele unit eruit moest.
Kan toch gewoon via de wielkast, laatst gedaan. Anders filterhuis aan de kant trekken. Moet toch wel iets aan ruimte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:04:
* Orion84 had 'm altijd in een houder die in de ventilatieopening stak (V40). Niet ideaal, want in landscape mode zit ie een beetje in de weg voor de knop van de alarmlichten. Maar aangezien bij een noodstop toch al automatisch de remlichten gaan knipperen is de noodzaak om snel blindelings die knop in te kunnen drukken niet echt meer aanwezig.
Gaan die knipperen ja? Cool net formule 1. Toen ik rijles had in 1983 werd ons nog het pompend remmen geleerd bij een noodstop. A je had geen abs, tenminste niet op de auto's die een gewone sterveling kon betalen en B door het pompen knipperde je remlichten om je achterligger te seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je het volledige safety en security pakket hebt (of hoe die dan nu ook weer heet) dan krijg je zelfs leuke knipperende dashboard lampjes. Er zit dan namelijk een rode lamp onder de voorruit achter het stuur. Die reageert op gevaarlijke situaties voor je. (bijv bij te weinig afstand houden op voorligger, of bij overstekende fietser die je niet hebt gezien). Ook helaas wat false positives (meest voorkomende bij mij: vluchtheuveltje in het midden van de weg, en dan geparkeerde auto's aan de rechterkant direct na de vluchtheuvel, door de stuurbeweging denkt het safetysysteem dat je op de geparkeerde auto gaat botsen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

False positives? Mijn auto ging vorige week vol in de ankers toen ik op het werk wou vertrekken, blijkbaar oordeelde de auto dat ik te snel vertrok en op de slagboom ging rijden die nog niet helemaal omhoog stond :p de collega achter me stond gelukkig op tijd stil

[ Voor 10% gewijzigd door ppFreddy op 22-02-2017 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
sugarlee89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 04:42:
[...]

Kan toch gewoon via de wielkast, laatst gedaan. Anders filterhuis aan de kant trekken. Moet toch wel iets aan ruimte zijn.
V40 (2012-heden)? 't Is een leasebak hè dus ik ga niet zelf lopen prutsen. :P
En als de Volvo monteur het al zegt zal het toch wel kloppen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ppFreddy schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 02:20:
False positives? Mijn auto ging vorige week vol in de ankers toen ik op het werk wou vertrekken, blijkbaar oordeelde de auto dat ik te snel vertrok en op de slagboom ging rijden die nog niet helemaal omhoog stond :p de collega achter me stond gelukkig op tijd stil
Dat heb ik ook al een paar keer gehad :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yup, mijn V40 heeft ook al een paar keer gereageerd op de slagboom op het werk :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, die dubbele slagboompjes op Schiphol zijn het leukste....
Maar goed, dat zijn momenten dat je weet dat je nog langzaam rijdt en in de buurt bent van objecten.

Die bij een vluchtheuvel is tijdens 50 rijden in bebouwde kom...
In een V40 met de standaard citysafety, maar zonder de safetypakketten (dus wel de laser/infrarood cam, maar niet de radar in de grille), had ik ook nog wel eens false positives op de snelweg bij de portalen waar infrarood camera's boven hangen. Veelal in een situatie waarbij er motregen was en schemer/donker. Oa IJsselbrug Zwolle. Met safetypakket (en dus die radar in de grille) had ik die waarschuwingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:16:
Yup, mijn V40 heeft ook al een paar keer gereageerd op de slagboom op het werk :X
Apart, ik in 87k nog nooit, 0 keer. Misschien toch iets minder enthousiast de parkeergarage in rijden voortaan? Ik heb het wel eens geprobeerd bij een slagboom maar vond het op een bepaald moment toch zelf wel tijd om te remmen. Ik snap niet dat iedereen daar zoveel last van heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

J0YR1D3R schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:44:
[...]

Apart, ik in 87k nog nooit, 0 keer. Misschien toch iets minder enthousiast de parkeergarage in rijden voortaan? Ik heb het wel eens geprobeerd bij een slagboom maar vond het op een bepaald moment toch zelf wel tijd om te remmen. Ik snap niet dat iedereen daar zoveel last van heeft :)
Tja... Slagboom gaat omhoog en op een gegeven moment is die gewoon hoog genoeg dat je eronderdoor kunt rijden. Maar dan vindt de V40 hem nog niet hoog genoeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 11:56
Bij mij heb ik het ook al een paar keer gehad bij één locatie van m'n werk. Daar kom je de parkeergarage uit, omhoog rijdend, dan bovenaan haakse bocht naar rechts en dan gelijk een slagboom. Als ik niet heel licht m'n rem aanraak, dan grijpt de city safety altijd in. Door de helling en de bocht ziet hij 'opeens' een slagboom voor de auto :')
Get!em schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:24:
Ja, die dubbele slagboompjes op Schiphol zijn het leukste....
Maar goed, dat zijn momenten dat je weet dat je nog langzaam rijdt en in de buurt bent van objecten.

Die bij een vluchtheuvel is tijdens 50 rijden in bebouwde kom...
In een V40 met de standaard citysafety, maar zonder de safetypakketten (dus wel de laser/infrarood cam, maar niet de radar in de grille), had ik ook nog wel eens false positives op de snelweg bij de portalen waar infrarood camera's boven hangen. Veelal in een situatie waarbij er motregen was en schemer/donker. Oa IJsselbrug Zwolle. Met safetypakket (en dus die radar in de grille) had ik die waarschuwingen niet.
Maakte hij dan ook een noodstop of krijg je alleen een melding?
Dat heb ik nog nooit gehad en ik heb alleen maar die city safety, geen radar in de gril. Als hij bij mij wel in zou grijpe in dergelijke situaties zou ik heel snel de V40 weg doen of city safety permanent uit (laten) schakelen. Lijkt me meer gevaar opleveren dan veiligheid dat het toevoegt :/

[ Voor 62% gewijzigd door Tankiej op 22-02-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Citysafety + safetywarnings grijpt alleen op allerlaatste moment in. Eerste fase is altijd waarschuwing (geluid + knipperen lampje intern). BIj citysafety only: alleen remmen <50kmpu, bij safety pakketten, remmen ook bij hogere snelheden, maar alleen als hij zo dicht bij is dat botsing bijna onvermijdelijk is (beperkt schade).

Ik heb alleen meegemaakt op de snelweg bij citysafety only dat hij dus een waarschuwingslampje/geluid gaf. Hij kan op die snelheid ook niet ingrijpen trouwens.

Gelukkig beseffen ze dat bij volvo ook en kan de auto dus alleen ingrijpen bij die hogere snelheden als er een dubbele check is (Radar systeem) van een fysiek object op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:00:
[...]

Leasebak gaat bij mij voor alles naar de garage, zelfs een lampje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:00:
[...]

Grappig dat leaserijders het altijd over een "bak" hebben en eigenaren over een "auto". Wij houden toch meer van onze Volvo. :+

Voor mij overigens wel een reden dat ik nooit een tweedehands uit de leasemarkt koop. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Er zullen vast ook lease rijders zijn die netjes met hun auto omgaan en niet aftrappen :P.

Al heb ik een vriend van me die in een V60 D6 rijdt, ook least en die hoekt hem alle kanten heen vol gas. Zijn auto zou ik nooit willen overnemen in ieder geval :P.

Meestal zijn ze wel goed onderhouden toch? Maar het blijft natuurlijk altijd een risico een 2e hands auto kopen. Ben niet zo bang om een auto met 200.000 km op de teller te kopen, maar of de huidige nieuwe auto's die hoge KM standen nog makkelijk halen is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Aight! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:04:
Er zullen vast ook lease rijders zijn die netjes met hun auto omgaan en niet aftrappen :P.

Al heb ik een vriend van me die in een V60 D6 rijdt, ook least en die hoekt hem alle kanten heen vol gas. Zijn auto zou ik nooit willen overnemen in ieder geval :P.

Meestal zijn ze wel goed onderhouden toch? Maar het blijft natuurlijk altijd een risico een 2e hands auto kopen. Ben niet zo bang om een auto met 200.000 km op de teller te kopen, maar of de huidige nieuwe auto's die hoge KM standen nog makkelijk halen is een 2e.
Ligt heel erg aan de persoon en rijstijl van de vorige eigenaar. Mijn ouders hebben een 2e hands Volvo die uit de lease kwam gekocht, niets aan het handje en weinig slijtage (netjes mee gereden). Veel leaserijders (niet allemaal) rijden wat "lomper' omdat het toch geen eigen kosten zijn als iets stuk gaat, of als de banden op zijn. De gemiddelde eigen eigenaar van een auto, doet ook voorzichtiger, omdat het zonde van het geld is (zonde voor de eigen portemonnee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het ligt er ook aan in hoeverre men zelf de auto heeft mogen uitkiezen natuurlijk. Mijn V40 CC D3 heb ik zelf uitgekozen en samengesteld dus ik ben er super zuinig op. Als ik echter bijvoorbeeld een Mégane onder m'n kont geschoven zou krijgen zo van "dit is het en hiermee moet je het doen" dan zou ik er wellicht een stuk minder zuinig op zijn.

En volgens mij is "leasebak" een term die vooral door niet-leasers is opgegooid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:00:
[...]

Grappig dat leaserijders het altijd over een "bak" hebben en eigenaren over een "auto". Wij houden toch meer van onze Volvo. :+

Voor mij overigens wel een reden dat ik nooit een tweedehands uit de leasemarkt koop. 8)
Ach.. dat is gewoon een naampje. Ik ben juist super zuinig op de leaseauto (zo goed? :+ ). Tot nu toe twee keer een occasionlease gehad. Beide keren na aflevering zelf helemaal gereinigd. Leermiddel gekocht etc. Beide keren vond ik de staat van de auto niet je-van-het. Maar we moeten het er mee doen hè. ;) Daarnaast rijd ik de auto altijd netjes helemaal warm voor het gas wat dieper ingetrapt wordt. Dus op 1 woord een hele groep wegzetten.... :P
Zodra er een keer een nieuwe leaseauto uitgezocht mag worden dan kan ik 'em goed gaan vertroetelen vanaf het begin. 8)

Pagina: 1 ... 46 ... 139 Laatste