Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
De V40 is qua kenteken een ramp.. luchtstromen zullen daar wel net verkeerd vallen.. er zijn nog een paar auto's.. die typische lease Mercedes cla??? Heeft het ook dramatisch..
mijn auto vandaag ook maar even gewassen. Mooie temperatuur vandaag.. eindelijk

Voor
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OArlGRr.jpg

Na
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/smE7E6w.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 29-01-2017 00:17 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Mx. Alba schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:08:
Maar ja als het kenteken onleesbaar wordt moet je toch wat... :D
Wel handig met de flitsers. 8) Ja ik weet dat het verboden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

445033

TweakTweet schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:38:
Is het bij jullie ook zo dat de auto, vooral achterkant, heel snel enorm vies wordt? (V60). Hadden hem zaterdag gewassen en dinsdag was hij alweer enorm vies. Vooral de achterkant (nummerbord snel niet meer leesbaar) en velgen worden snel vies. Ik heb ook het idee dat dit in de winter sneller is dan in de zomer.
Heb je toch gratis een echte Cross Country uitvoering! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
445033 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Dan krijgen we meer voor hetzelfde geld!
Klein minpuntje: woensdag krijg ik een nieuwe voorruit, vorige week maandag ontdekte ik een scheur. En elke dag is er weer een paar cm bij. Eens kijken of men het netjes fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
445033 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Dat hebben alle stations, veel meer turbulentie aan de achterkant. Bekijk maar eens windtunnel filmpjes. Sedan is daar veel rustiger in. Sommige originele spoilers verminderen het probleem wel iets. Heb 1x een 740 station en een 940 station De 940 heeft een spoiler fabrieksaf en stuk minder vuil altijd aan achterkant. Maar winters opgegeven m'n auto te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:59
Mx. Alba schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:08:
Maar ja als het kenteken onleesbaar wordt moet je toch wat... :D
Precies. Ik heb laatst met een sopje het kenteken weer zichtbaar gemaakt. :)
Ik ga niet wekelijks door de wasstraat. :P 1 keer per maand is wel genoeg.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11

Mx. Alba

hen/die/zij

LuPo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:03:
[...]

Precies. Ik heb laatst met een sopje het kenteken weer zichtbaar gemaakt. :)
Ik ga niet wekelijks door de wasstraat. :P 1 keer per maand is wel genoeg.
Ik ben bereid er 1x per maand voor te betalen bij de Anac... Als meer nodig is dan gooi ik 'm tussendoor op airmiles bij de Shell door de wasserette. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:02
Verdikkeme, heeft de dealer de XC90 voor een beurt gehad nav terugroepactie, hebben ze geen softwareupdate uitgevoerd. ;w bestuurdersprofielen en native Spotify-app...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:47

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is er iemand in de buurt van Wijchen/Nijmegen die weet hoe je een 960 uit 94' uit kan lezen. Is er nog een met zelf diagnose, dus led knipper codes inplaats van OBD.

Kan nog steeds geen andere auto vinden die mij aanspreekt, dus wil er nu is achteraan gaan waarom hij maar krap 1 op 5 loopt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij gewoon dus met die LED knipper codes :P Op het 7/900-forum/website staat volgens mij hoe dat moet (volgens mij 2 pinnen kortsluiten met een stukje kabel o.i.d.).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Net terug van de APK, en weer glansrijk in 1x er door heen. Je verwacht het niet, bijna 423k gelopen. Bijna zonde om hem weg te doen, maar 1 op 5 en bijna 1500kg wordt nu echt te gortig sinds ik ook een eigen huis heb.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 23:27

Wok

Dakloos...

^^ Niet zeuren! :)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8656/28134520043_d39e2fc309_b.jpg

1668kg op LPG, 1:7-1:8 en ik heb ook een eigen huis :P

(je moet inderdaad alleen wat doen aan dat Van Zuipenstein van de jouwe... 1:5 is echt veel te gortig :o )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:00:
Vandaag een proefrit gemaakt met een Volvo V40 D2. Dat beviel erg goed, heel erg goed zelfs.
Zijn er hier ook mensen die een V40 hebben en achteraf toch puntjes tegen zijn gekomen waar ze tegenaan liepen?
Na ruim 3 jaar en 130.000 km bevalt de auto nog prima (1.6 D2). Nooit echte problemen gehad maar wat kleine puntjes:
- Resonerende deurpanelen door muziek, na 2 bezoekjes aan de dealer is het verholpen
- Lekkende waterpomp na 1 jaar
- Automatisch dimmende spiegel stuk na 1 jaar

De rij eigenschappen en het comfort (stoelen, stilte) bevalt me nog steeds prima, net als de 14% bijtelling ;)
Vanwege uitbreiding van het gezin zal de volgende auto wel wat ruimer worden, maar dat is meer uit gemak dan echte noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik wist niet dat de Volvo's zoveel last hadden van resonerende deurpanelen. Iemand van jullie ooit de deuren gedempt met bijv Silentcoat materiaal? Probleem daarmee verholpen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

@Wok, denk zelf dat misschien lambda of lmm niet meer goed zijn. Auto had brandend lambda lampje op het dashboard toen ik m kocht, en inplaats van het te fixen heb ik gewoon het lampje eruit gehaald. Rare is dat hij wel verder perfect rijd, niet inhoudt of naar benzine stinkt. Was nooit de planning om er lang in te rijden, maar heb m nu toch alweer meer dan 2.5 jaar.

Probeer me nu te registreren op het volvo forum, maar kom niet langs de captcha. Alle keren correct ingevuld, maar werkt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door NoFearCreations op 30-01-2017 13:16 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Op volvo forum ga je ook niet veel wijzer worden, je kan beter op het het forum van de volvo700vereninging kijken of op volvolvo.nl voor de wat oudere modellen.

Maar wat Wok al zei; uitleeskastje zit bij de veerpoot onder de motorkap.
Pinnetje in gaatje 2 en op knopje drukken. Met het ledlampje geeft hij een morse code aan. Dat een aantal keer doen en de codes opschrijven. 2-1-1 bijvoorbeeld. Als je gelijk 1-1-1 krijgt is het prima en niets met het motormanagement aan de hand.
Zelfde verhaal met het pinnetje in gaatje 6.
Gaatje 2 is voor de ontstekingscomputer 6 voor de brandstof (of viceversa).

Codes zijn alloverthepace te vinden op het interwebs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Schaamteloze crosspost met het leaseauto topic:

De kogel is door de kerk, de S60 gaat besteld worden:

Afbeeldingslocatie: https://cas.volvocars.com/image/v3/exterior/MY14_1320/134/41/12/71900/A00399/_/_/A00383/_/_/_/_/_/_/hd.jpg?angle=3&bg=FAFAFA&market=nl

S60 Nordic+ T4 Geartronic (190pk/140kW)
  • Luminous Sand Metallic
  • 18" Modin Iron Stone (accessoire)
  • Sportstoelen met lederen bekleding (zwart antraciet, zwarte hemel)
  • Charcoal dashboard inleg
  • Park Assist Pilot
  • DAB
  • Adaptief TFT Instrumentenpaneel
  • 12V aansluiting in bagageruimte
  • Verlaagd dynamic chassis
  • Zonnebrilhouder (accessoire)
  • Sunblinds achterruit en achterste zijruiten (accessoire)
  • Achterklepspoiler (accessoire)
Nieuw uit doos € 47.875, bijtelling te berekenen over € 44.165
Voor de geïnteresseerden: leasebedrag 1.065 / maand op basis van 3 jaar, 45k km/jaar (boeit mij niet, heb geen vast budget, geen eigen bijdrage en krijg niets terug als ik een goedkopere auto zou kiezen)

En nu afwachten tot bericht volgt over de verwachte leverdatum.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Eind december een akkefietje gehad in de P1 parking van Schiphol. Een werknemer van Schiphol Valet Parking had zijn bus in z'n achteruit tegen mijn voorkant aangedrukt en vervolgens lekker doorgeduwd zodat mijn auto (volvo V70) rechtsachter tegen een pilaar aan is geknald.

Ik kwam op 2 januari terug bij mijn auto en god zij dank zat er een briefje onder mijn ruitenwisser met een telefoonnummer....

Uiteindelijke schade gaat richting de 3300 pond (woon in Engeland dus laat m hier herstellen). Niet te zuinig wat een enorme kostenpost een op het hoog simpele schade oplevert :X

Gelukkig 0 kosten voor mij, ben alleen mijn auto al 3 weken kwijt onderhand omdat ie bij de schadehersteller staat..... :(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:17:
Schaamteloze crosspost met het leaseauto topic:

De kogel is door de kerk, de S60 gaat besteld worden:

[afbeelding]

S60 Nordic+ T4 Geartronic (190pk/140kW)
  • Luminous Sand Metallic
  • 18" Modin Iron Stone (accessoire)
  • Sportstoelen met lederen bekleding (zwart antraciet, zwarte hemel)
  • Charcoal dashboard inleg
  • Park Assist Pilot
  • DAB
  • Adaptief TFT Instrumentenpaneel
  • 12V aansluiting in bagageruimte
  • Verlaagd dynamic chassis
  • Zonnebrilhouder (accessoire)
  • Sunblinds achterruit en achterste zijruiten (accessoire)
  • Achterklepspoiler (accessoire)
Nieuw uit doos € 47.875, bijtelling te berekenen over € 44.165
Voor de geïnteresseerden: leasebedrag 1.065 / maand op basis van 3 jaar, 45k km/jaar (boeit mij niet, heb geen vast budget, geen eigen bijdrage en krijg niets terug als ik een goedkopere auto zou kiezen)

En nu afwachten tot bericht volgt over de verwachte leverdatum.
Mooie auto! Ben wel benieuwd naar je ervaring met de DAB+... Ik vind het zonde van mijn geld (zo storingsvrij vind ik het niet, geluid is wel iets voller als het wel werkt).

Overigens wel bijzonder dat je bij een dergelijk kilometrage nog voor benzine mag kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
kamstra schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:24:
Eind december een akkefietje gehad in de P1 parking van Schiphol. Een werknemer van Schiphol Valet Parking had zijn bus in z'n achteruit tegen mijn voorkant aangedrukt en vervolgens lekker doorgeduwd zodat mijn auto (volvo V70) rechtsachter tegen een pilaar aan is geknald.

Ik kwam op 2 januari terug bij mijn auto en god zij dank zat er een briefje onder mijn ruitenwisser met een telefoonnummer....

Uiteindelijke schade gaat richting de 3300 pond (woon in Engeland dus laat m hier herstellen). Niet te zuinig wat een enorme kostenpost een op het hoog simpele schade oplevert :X

Gelukkig 0 kosten voor mij, ben alleen mijn auto al 3 weken kwijt onderhand omdat ie bij de schadehersteller staat..... :(
Sinds ik zelf eind december heb gemerkt hoe makkelijk ze je auto meegeven ga ik twee keer nadenken voor ik weer Schiphol Valet Parking neem. Het was wel super chill zo bij Short Stop Parking.

Maar bij het ophalen van de auto hoefde ik alleen het briefje te geven en niet te legitimeren, terwijl ik met mijn paspoorten al in de hand stond. 8)7
Dus met één briefje krijg je zo een auto mee.

Kassa heeft er een item over gemaakt op tv met een ander bedrijf. Daar was overigens meer aan de hand omdat de website lek was. Je kon door het wijzigen van een paar nummertjes in de url andermans factuur uitprinten. Dikke BMW krijgen ze zo mee. :D
http://kassa.vara.nl/nieu...rking-onthuld-met-lokauto

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 31-01-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fredkroket schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Mooie auto! Ben wel benieuwd naar je ervaring met de DAB+... Ik vind het zonde van mijn geld (zo storingsvrij vind ik het niet, geluid is wel iets voller als het wel werkt).
Ben ook benieuwd, maar t is een optie van nog geen 300 euro, dus zal er geen buil aan vallen.
Overigens wel bijzonder dat je bij een dergelijk kilometrage nog voor benzine mag kiezen.
De D4 is 7k euro duurder en dat verschil maak je niet snel goed met het geringe prijsverschil tussen diesel en benzine.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:06:
[...]
Ben ook benieuwd, maar t is een optie van nog geen 300 euro, dus zal er geen buil aan vallen.

[...]
De D4 is 7k euro duurder en dat verschil maak je niet snel goed met het geringe prijsverschil tussen diesel en benzine.
Volgens de prijslijst 3K, met automaat 3,5K... In ieder geval geen 7K, zo maak je van een gering prijsverschil een behoorlijk gat dat inderdaad met brandstof niet te dekken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fredkroket schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Volgens de prijslijst 3K, met automaat 3,5K... In ieder geval geen 7K, zo maak je van een gering prijsverschil een behoorlijk gat dat inderdaad met brandstof niet te dekken is.
Uit de configurator van Volvo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r6hlbA8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wel een 6 traps en 8 traps Geartronic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

I know. Maar over die 7k bij gaan tellen is ook niet leuk, scheelt bijna 70 euro / maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:35:
I know. Maar over die 7k bij gaan tellen is ook niet leuk, scheelt bijna 70 euro / maand ;)
Ik zou ook kiezen voor de laagste cataloguswaarde. Dus fijn dat je de keuze hebt. :)

Denk dat fredkroket het ook meer bedoelt vanuit het oogpunt van je werkgever. Leaseprijs is niet persé gekoppeld aan catalogusprijs. Die D4 kan dus in de lease per maand goedkoper zijn.
Veel werkgevers hebben als restrictie toch wel diesel bij hoge kilometrages. Zal niet voor niets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Als je hem dan configureert, dan daalt de prijs vervolgens weer. Foutje in de configurator zo te zien, de prijslijst is in ieder geval leidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fredkroket schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Als je hem dan configureert, dan daalt de prijs vervolgens weer. Foutje in de configurator zo te zien, de prijslijst is in ieder geval leidend.
Ik zie t. Ach, hoe dan ook, zolang de werkgever niet eist dat ik diesel ga rijden vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

LuPo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:49:
[...]

Sinds ik zelf eind december heb gemerkt hoe makkelijk ze je auto meegeven ga ik twee keer nadenken voor ik weer Schiphol Valet Parking neem. Het was wel super chill zo bij Short Stop Parking.

Maar bij het ophalen van de auto hoefde ik alleen het briefje te geven en niet te legitimeren, terwijl ik met mijn paspoorten al in de hand stond. 8)7
Dus met één briefje krijg je zo een auto mee.

Kassa heeft er een item over gemaakt op tv met een ander bedrijf. Daar was overigens meer aan de hand omdat de website lek was. Je kon door het wijzigen van een paar nummertjes in de url andermans factuur uitprinten. Dikke BMW krijgen ze zo mee. :D
http://kassa.vara.nl/nieu...rking-onthuld-met-lokauto
Ik had mijn auto gewoon op P1 staan he, had in principe niks met die lui van SPL te maken, tot ze mijn auto ramden... :) :(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

JaQ

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:46:
Ik zie t. Ach, hoe dan ook, zolang de werkgever niet eist dat ik diesel ga rijden vind ik het prima.
zou het toch ff checken met je werkgever, want een d4 8 traps automaat rijd wel veul soepeler dan een 6traps t4 (naar mijn smaak). En dat zit meer in de automaat dan in de motor.

Ik heb ook een nieuwe Volvo besteld in de lease, wachten tot begin juni :X

V90 D4 geartronic momentum met een paar lines en opties.

[ Voor 15% gewijzigd door JaQ op 31-01-2017 21:51 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:43
Ik sta op het punt een V70 D5 uit 2006 aan te schaffen.
185 pk, 6 bak manueel. summum uitvoering.

Ik weet dat er een paar duizend km geleden een nieuwe distributieriem op is gezet.
Daarnaast vinden de volvo's het fijn dat er veel onderhoud aan is gepleegd, dus een verzoek om de onderhoudshistorie te bekijken lijkt mij verstandig.

Vervolgens natuurlijk de standaard zaken:
- rijdt de auto rechtoor bij remmen
- trillingen
- over een klinkerweg rijden, en letten op bonkende geluiden..

Zijn er meer zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Laatst online: 26-05 09:51
107mb schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:41:

Ik weet dat er een paar duizend km geleden een nieuwe distributieriem op is gezet.
Daarnaast vinden de volvo's het fijn dat er veel onderhoud aan is gepleegd, dus een verzoek om de onderhoudshistorie te bekijken lijkt mij verstandig.

- trillingen

Ik kom toevallig even langs in dit topic. Wellicht heb je hier iets aan (ook al zit jij in 2006 te shoppen haha): Volvo V70 MY-2007-2016 buying advice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004

Aight!

'A toy robot...'

107mb schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:41:

- trillingen

Op het volvov70forum staat zo een checklist, met puntjes van die serie. Ook de moeite waard om even te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:00:
Ik wist niet dat de Volvo's zoveel last hadden van resonerende deurpanelen. Iemand van jullie ooit de deuren gedempt met bijv Silentcoat materiaal? Probleem daarmee verholpen?
Raar, nergens last van in m'n 740 en v70n. Als het resoneert dan is t een productiegebrek. Gaat toch nergens over als je dat achteraf moet erin prutsen. Net als dat ik hier lees over de schakelpook. Hoe kan dat nu zo moeilijk zijn. Denk gewoon dat ze besparen op anti vibratiemateriaal. Weer een productiegebrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:06:
[...]

[...]
Dat ligt dan aan je antenne. Hier super ontvangst en overal. Heb op dak een 12v actieve antenne. Daarvoor ook ruk bereikbaar met opplak antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Naarmate ik wat meer kilometers heb afgelegd met de V40 CC D3 (9000km ondertussen) en ik de "envelop" van de auto goed begin aan te voelen, merk ik toch steeds vaker dat hij toch flink last heeft van "torque steer" onder bepaalde omstandigheden. Vooral als je in z'n 3 flink accelereert in een bocht (vlot invoegen op een snelweg) moet je het stuur goed vasthouden als je de voet van het gas haalt om naar 4 te schakelen! :o De torque steer bouwt namelijk natuurlijk geleidelijk op maar op het moment dat je op wil schakelen valt die natuurlijk opeens weg en dat kan best verrassend zijn...

De fijnst klinkende versnelling is trouwens de 4. Heerlijke turbo-gier als je in z'n 4 optrekt van 80 naar 120 bijvoorbeeld. :D

Qua gemiddeld gebruik zit ik nu volgens de boordcomputer op 5,7:100. Dat is wel slechter dan ik had verwacht, maar ja, ik moet zeggen dat ik de 150 paardjes regelmatig even flink laat trappelen. ;) Qua actieradius moet ik zo rond de 800km tanken, maar dat zal denk ik in de zomer, als ik de standverwarming niet nodig heb, wel naar boven de 900km gaan. Als de tank te leeg is doet de standverwarming het namelijk niet dus ik sta nu eigenlijk altijd aan de pomp als de overgebleven actieradius zo'n 200km is.

De respons op het gas vind ik trouwens ook heel prettig. Met het dashboard op Performance mode (zodat je de Power meter hebt) zie je duidelijk wat hij eigenlijk doet: in een lagere versnelling geeft hij duidelijk meer gas dan hoe ver je het pedaal eigenlijk intrapt. Het lijkt erop dat het gaspedaal niet aangeeft hoeveel gas je wil geven, maar hoeveel power output je wil hebben. Dus als je bij 100km/h in z'n 4, 5 of 6 het zelfde beetje gas geeft, krijg je ongeveer de zelfde acceleratie. Het gevolg hiervan is dat de auto heel soepel aanvoelt, want in een (te) hoge versnelling krijg je toch een goede respons als je een beetje meer gas geeft.

Laatst ook voor het eerst de ruitenwisservloeistof bijgevuld - dat gaat bij de V40 een stuk makkelijker dan bij de C30! Bij de C30 zat de vulopening op een onhandige plek (links achter in de hoek bij het scharnier van de motorkap) en was het een kleine opening die meteen een bocht had waardoor het vrijwel onmogelijk was om zonder knoeien dat reservoir bij te vullen. Bij de V40 zit het reservoir links voor, met een trechtervormige tuit en een buis die recht naar beneden gaat... Veeeeeel praktischer. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
En giet je dan zo vanuit de jerrycan de ruitenwisservloeistof in het reservoir, of heb je een schenktuit? :P

Ik heb laatst ook bijgevuld en dat ging prima zonder. Prima plek inderdaad!

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 02-02-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Gewoon rechtstreeks, die vulopening is zelf al een schenktuit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:33:
Qua gemiddeld gebruik zit ik nu volgens de boordcomputer op 5,7:100. Dat is wel slechter dan ik had verwacht, maar ja, ik moet zeggen dat ik de 150 paardjes regelmatig even flink laat trappelen. ;) Qua actieradius moet ik zo rond de 800km tanken, maar dat zal denk ik in de zomer, als ik de standverwarming niet nodig heb, wel naar boven de 900km gaan. Als de tank te leeg is doet de standverwarming het namelijk niet dus ik sta nu eigenlijk altijd aan de pomp als de overgebleven actieradius zo'n 200km is.
Waar ik met mijn D2 nog netjes op 5,75l zat, zit ik met vrijwel dezelfde rijstijl met de D3 GearTronic op Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/802574.png.

800 kilometer haal ik soms, maar al 2x gehad dat het laatste lampje dan echt rood is en er geen kilometers meer te rijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:37
fredkroket schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Waar ik met mijn D2 nog netjes op 5,75l zat, zit ik met vrijwel dezelfde rijstijl met de D3 GearTronic op [afbeelding].

800 kilometer haal ik soms, maar al 2x gehad dat het laatste lampje dan echt rood is en er geen kilometers meer te rijden zijn.
Dan heb je wel een behoorlijk sportieve rijstijl?

Ik doe met mijn D2 (jul. 2015) in de winter 5,3l op 100 en in de zomer zit ik iets lager rond de 5,0 (volgens de boordcomputer in ieder geval). lukt ook meestal prima om 1100-1200km te halen voordat ik aan de pomp sta (62 liter tank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
timwijn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Dan heb je wel een behoorlijk sportieve rijstijl?

Ik doe met mijn D2 (jul. 2015) in de winter 5,3l op 100 en in de zomer zit ik iets lager rond de 5,0 (volgens de boordcomputer in ieder geval). lukt ook meestal prima om 1100-1200km te halen voordat ik aan de pomp sta (62 liter tank).
Ik heb veel lange afstanden waar ik vaak door kan rijden en dat doe ik dan meestal ook. Dus ja, het kan allemaal een stuk zuiniger. Wel is het zo dat mijn rijstijl in beide auto's gelijk is.

Ik zal binnenkort eens proberen een weekje mijn gemak te houden en dan eens kijken wat het verbruik doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik zit met m'n V40 D2 (MY14) nu na net iets meer dan 90k km op 5,32L/100km gemiddeld (bijgehouden op Spritmonitor). In de zomer iets hoger, 5,40L/100km en in de winter iets lager, 5,20L/100km.
Ik rijd redelijk sportief, zou relatief makkelijk onder de 5 moeten kunnen komen lijkt me. Maar het moet ook een beetje leuk blijven, het autorijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 02-02-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Tankiej schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:43:
Ik zit met m'n V40 D2 (MY14) nu na net iets meer dan 90k km op 5,32L/100km gemiddeld (bijgehouden op Spritmonitor). In de zomer iets hoger, 5,40L/100km en in de winter iets lager, 5,20L/100km.
Ik rijd redelijk sportief, zou relatief makkelijk onder de 5 moeten kunnen komen lijkt me. Maar het moet ook een beetje leuk blijven, het autorijden :)
Grappig dat jij in de zomer hoger uitkomt en in de winter lager, heb ik precies andersom.
Gebruik je winterbanden in de winter? Merk altijd direct zodra die eronder zitten dat mijn verbruik hoger wordt (mogelijk ook door dagelijks gebruik stoelverwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
timwijn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:54:
[...]

Grappig dat jij in de zomer hoger uitkomt en in de winter lager, heb ik precies andersom.
Gebruik je winterbanden in de winter? Merk altijd direct zodra die eronder zitten dat mijn verbruik hoger wordt (mogelijk ook door dagelijks gebruik stoelverwarming).
Ja, ik gebruik winterbanden. Ik merk het ook direct, omdat mijn verbruik dan lager wordt.
Moet trouwens wel zeggen dat ik in de zomer iets 'sportiever' rijd dan in de winter. Ik vind de zomerbanden veel lekkerder rijden dan de winterbanden, meer grip en ga dus ook iets harder de bochten door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tankiej schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:43:
Ik heb na 87245 km's helaas afscheid moeten nemen van mijn V40 D4 Business MY2015. De schade over die tijd is 5,09l/100km, niet echt heel slecht imho met zoveel vermogen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Hmmm... tempting.... :9
Afbeeldingslocatie: https://www.muddekok.nl/xmlupload/images/13099188-1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://www.muddekok.nl/xmlupload/images/13099188-2.JPG

Afbeeldingslocatie: https://www.muddekok.nl/xmlupload/images/13099188-5.JPG

Tikt alle vinkjes eigenlijk wel weer af:
- Automaat
- Schuif-/kanteldak
- Cruise control
- Klimaatregeling
- LPG-G3
- Half-leer/alcantara bekleding

Heeft toch mooi een ton minder op de klok dan mijn V90 (375k), ziet er op het eerste gezicht netjes uit (voor de leeftijd en kilometers) en is technisch nog vrij nauw verwant aan mijn V90, dus qua onderhoud kan ik inmiddels eigenhandig redelijk uit de voeten.

Bedenkingen:
- 't Is de AWD uitvoering, dus de viscokoppeling gaat gegarandeerd een keer gezeik opleveren.
- Willen ze mijn V90 erop inruilen en voor hoeveel? Mijn gedachte is - als ik het wil doorzetten - meenemen als 'akkoord als gezien en gereden, geen garantie' en max. 3K bijleggen (vraagprijs is 5950).
- M'n V90 rijdt eigenlijk ook nog gewoon verrekes fijn en het is natuurlijk wel het laaste bastion van de RWD-Volvo's 8) Bovendien wil ik eigenlijk toch wel die 500.000 op de teller zien verschijnen deze zomer (stand nu: 479.000) :P

Nog maar even een nachtje over slapen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja als dit een echt goeie is zou ik het wel weten. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
fredkroket schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Waar ik met mijn D2 nog netjes op 5,75l zat, zit ik met vrijwel dezelfde rijstijl met de D3 GearTronic op [afbeelding].

En ik maar denken dat ik hoog zit. Na 8991km geeft de autocomputer een verbruik van 4,9/100 bij een gemiddelde snelheid van 60km/h. Met een D2 blok, de standverwarming actief en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk dat je voor een V90 met zo'n KM-stand niet heel veel terug krijgt. Voor inruil/handel is een grote oude Volvo helemaal niet interessant. Was bij mijn S80 ook zo, daarom particulier verkocht :p
AWD hoeft geen probleem te zijn, volgens mij rijden de meeste inmiddels rond als FWD :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 21:51
Hoi,

Ik bezit een V60 D2 MY2017 met het standaard Sensus audiosysteem. Kan je hier .flac bestanden mee afspelen? Heb op een usb stick een mix van mp3 en flac geplaatst, mazr hij speelt blijkbaar enkel de mp3’s af... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Volgens mij heb je daar je antwoord al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik kan zelf zo'n 600-650km halen op een tank. In de winter gaat het verbruik lijkt het omhoog onder de 4 graden Celsius. Dan zie ik op bepaalde momenten daadwerkelijk een hoger verbruik dan 'normaal'. Qua banden merk ik niet direct een verschil.

Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/768562_5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 11:59

Joostk

Barkrukprofeet

Met mijn C30 D2 uit 2011 rijd ik gewoon 1:18.
Kan zo tussen de 800 en 900km op een tank halen. Afhankelijk wanneer ik wil tanken.

En die V70R ik zeg doen das pure porno die uitvoering. Supertoffe kleur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Joostk schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:24:

En die V70R ik zeg doen das pure porno die uitvoering. Supertoffe kleur ook.
Wat betreft V70R, ja... dit is inderdaad dé uitvoering, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nóg liever de variant in Laser Blue zou willen hebben :9~

Ik word echt hebberig van die R, maar mijn V90 heb ik een jaar geleden voor belachelijk weinig geld gekocht en die auto rijdt vooralsnog ook echt koninklijk _O_ Het voelt echt een beetje als verraad om nu naar een andere auto te gaan kijken :o :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Och, het is ten minste een Volvo. Als het nou een BMW was dan zou je pas echt aan het vreemdgaan zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik blijf wel steeds met een schuin oog kijken naar BMW :$ Maar ik ben toch wel overtuigd Volvist: ondanks FWD geef ik de voorkeur aan de V70 boven een Beamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Maar zo een V70R is toch wel best nog wat waard?

Er staat bij een maat van me in de straat zo een gele 850 T-5R.

Die zou ik best naast mijn diesel willen hebben, helaas kan ik maar 1 auto betalen :P

Heb helaas gezeur met mijn stuurverkrachting, soms na links sturen hoor ik een geluid, dus vloeistof te laag. Vul het wel bij als ik het hoor, nu alweer gedaan en paar dagen niks gehoord. Over 2 maanden pas weer naar de garage voor beurt en distributie. Zouden jullie doorrijden of gelijk laten fixen? Volgens de garage kon het geen kwaad zolang er maar genoeg olie in het reservoir zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Hoe vaak moet je bijvullen?

Heb hetzelfde gezeur bij m'n V90... Grofweg om de maand een klein scheutje ATF bijvullen... Zo lang het spul niet op straat wordt gespuugd, vind ik het wel gezegend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Even beide stofhoezen opzij trekken. Komt er een plas atf tevoorschijn is het stuurhuis lek. Geen probleem als je af en toe moet bijvullen. Bepaalde stuurhuizen en merken zijn er wat gevoeliger voor. Volvo gebruikt bij zelfde type auto vaker ander merk stuurhuis. Zo zijn er al 3 verschillende gebruikt bij de 7/9 serie. Makkelijkst te herkennen aan dikte schroefdraad binnenste stuurkogel. Vooral laatste model 960 heeft een zwakker stuurhuis dan eerste 7x model. Geen idee of het uitwisselbaar is. Nieuwer type ophanging van 8 serie. Daarom ook net sneller lekkage. Kwaliteit is er wat minder op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aight! schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:35:
Maar zo een V70R is toch wel best nog wat waard?

Er staat bij een maat van me in de straat zo een gele 850 T-5R.

Die zou ik best naast mijn diesel willen hebben, helaas kan ik maar 1 auto betalen :P

Heb helaas gezeur met mijn stuurverkrachting, soms na links sturen hoor ik een geluid, dus vloeistof te laag. Vul het wel bij als ik het hoor, nu alweer gedaan en paar dagen niks gehoord. Over 2 maanden pas weer naar de garage voor beurt en distributie. Zouden jullie doorrijden of gelijk laten fixen? Volgens de garage kon het geen kwaad zolang er maar genoeg olie in het reservoir zat.
STuurhuis kan duur zijn, vooral de arbeid.
Mijn S80 lekte/zweette ook wat olie bij het stuurhuis, ik vulde het gewoon 1x in het jaar een beetje bij. Vond het wel prima zo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
Interessant dat mensen verschillende variaties in het verbruik zomer/winter ervaren. Onze V40 was 's zomers zuiniger dan 's winters. We reden hele jaar door op dezelfde banden dus daar zat geen verschil in. Enige verschil kan dus liggen in de buitentemperatuur.

[ Voor 84% gewijzigd door loeberce op 03-02-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wok schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:52:
Hmmm... tempting.... :9
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tikt alle vinkjes eigenlijk wel weer af:
- Automaat
- Schuif-/kanteldak
- Cruise control
- Klimaatregeling
- LPG-G3
- Half-leer/alcantara bekleding

Heeft toch mooi een ton minder op de klok dan mijn V90 (375k), ziet er op het eerste gezicht netjes uit (voor de leeftijd en kilometers) en is technisch nog vrij nauw verwant aan mijn V90, dus qua onderhoud kan ik inmiddels eigenhandig redelijk uit de voeten.

Bedenkingen:
- 't Is de AWD uitvoering, dus de viscokoppeling gaat gegarandeerd een keer gezeik opleveren.
- Willen ze mijn V90 erop inruilen en voor hoeveel? Mijn gedachte is - als ik het wil doorzetten - meenemen als 'akkoord als gezien en gereden, geen garantie' en max. 3K bijleggen (vraagprijs is 5950).
- M'n V90 rijdt eigenlijk ook nog gewoon verrekes fijn en het is natuurlijk wel het laaste bastion van de RWD-Volvo's 8) Bovendien wil ik eigenlijk toch wel die 500.000 op de teller zien verschijnen deze zomer (stand nu: 479.000) :P

Nog maar even een nachtje over slapen... :z
Mocht je het niet doen, laat mij dan even weten waar hij staat ;)

https://www.muddekok.nl/o...ion/occasion/?id=13099188 _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 03-02-2017 10:12 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
GAIAjohan schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:14:
Ik kan zelf zo'n 600-650km halen op een tank. In de winter gaat het verbruik lijkt het omhoog onder de 4 graden Celsius. Dan zie ik op bepaalde momenten daadwerkelijk een hoger verbruik dan 'normaal'. Qua banden merk ik niet direct een verschil.

[afbeelding]
Welke type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

loeberce schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:51:
Interessant dat mensen verschillende variaties in het verbruik zomer/winter ervaren. Onze V40 was 's zomers zuiniger dan 's winters. We reden hele jaar door op dezelfde banden dus daar zat geen verschil in. Enige verschil kan dus liggen in de buitentemperatuur.
Nee, ook winterdiesel maakt uit, en dan maakt het ook nog uit of de winterdiesel uit verschillende landen komt (bijv Polen/Czech is er meer in gemengd ivm lagere temps daar).
Tevens je electrisch verbruik voor de ruitverwarming voor/achter, meer lampen aan door meer in donker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Nu online

JaQ

Winterdiesel in Nederland :?

[ Voor 3% gewijzigd door JaQ op 03-02-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
Winterdiesel verklaart het verschil voor onze Volvo op benzine niet. Lampen altijd aan (want Volvo) ook niet en ruitverwarming gebruik ik zelden. Dus een sluitend argument heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Nu online

JaQ

Ik gok dat het verschil komt door het motormanagement dat langer extra brandstof inspuit omdat het langer duurt voordat de motor op bedrijfstemperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
loeberce schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:10:
Winterdiesel verklaart het verschil voor onze Volvo op benzine niet. Lampen altijd aan (want Volvo) ook niet en ruitverwarming gebruik ik zelden. Dus een sluitend argument heb ik nog niet.
Er is ook winterbenzine volgens de Quest: http://www.quest.nl/artik...r-brandstof-dan-s-winters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Shell produceert vanaf 1 november de winterkwaliteit diesel op de raffinaderij in Pernis. Vanwege voorraden zijn alle leveringen vanaf 15 november gegarandeerd van een vorstbescherming tot -20 graden Celsius.
(berichtje uit 2015, maar goed, redelijk recent dus)
http://www.oqvalue.nl/nl/...r-shell-winterdiesel.aspx
Winterdiesel verklaart het verschil voor onze Volvo op benzine niet.
Oeps... 8)7
Lampen altijd aan (want Volvo) ook niet
Ik redeneerde voor Volvo met dagrijverlichting. Die hebben koplampen overdag niet op dimlicht.
en ruitverwarming gebruik ik zelden. Dus een sluitend argument heb ik nog niet.
JaQ schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:12:
Ik gok dat het verschil komt door het motormanagement dat langer extra brandstof inspuit omdat het langer duurt voordat de motor op bedrijfstemperatuur is.
Zou best kunnen. En ik kan me nog de artikelen herinneren over de uitstoot schandalen waarbij fabrikanten verklaarden dat ze onder temp x een paar optimalisaties uitschakelden. :o

En dan nog iets met luchtweerstand van (zwaardere) koude lucht vs warme lucht. Staat nog wel ergens een (volvo) discussie van 2010/11 hier op het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zodra je veel electra aanzet gaat je dynamo toch zwaarder draaien welke op de motor zit aangesloten?
Bij mijn oude Honda merkte ik het direct als ik de lampen aanzetten dan hoorde je de motor een minimaal aantal toeren (100 oid) lager gaan draaien.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Wok schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:46:
^^ Hoe vaak moet je bijvullen?

Heb hetzelfde gezeur bij m'n V90... Grofweg om de maand een klein scheutje ATF bijvullen... Zo lang het spul niet op straat wordt gespuugd, vind ik het wel gezegend...
Valt wel mee, geloof 50ml of zo in 2,5 week.
sugarlee89 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:09:
Even beide stofhoezen opzij trekken. Komt er een plas atf tevoorschijn is het stuurhuis lek. Geen probleem als je af en toe moet bijvullen. Bepaalde stuurhuizen en merken zijn er wat gevoeliger voor. Volvo gebruikt bij zelfde type auto vaker ander merk stuurhuis. Zo zijn er al 3 verschillende gebruikt bij de 7/9 serie. Makkelijkst te herkennen aan dikte schroefdraad binnenste stuurkogel. Vooral laatste model 960 heeft een zwakker stuurhuis dan eerste 7x model. Geen idee of het uitwisselbaar is. Nieuwer type ophanging van 8 serie. Daarom ook net sneller lekkage. Kwaliteit is er wat minder op geworden.
Zal eens kijken als ik tijd heb. We hadden hem wel op de brug gehad en toen bleek er wel iets te lekken. Maar lijkt ook gelijk een stuk erger door rijden + nattigheid weg zei de monteur.
-tom-562 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:57:
[...]

STuurhuis kan duur zijn, vooral de arbeid.
Mijn S80 lekte/zweette ook wat olie bij het stuurhuis, ik vulde het gewoon 1x in het jaar een beetje bij. Vond het wel prima zo :P
Ow, Volvo kwaaltje dus. Zal even kijken, volgende beurt wordt sowieso een dure met distributie set + waterpomp en spanrollen.

Moet alleen nog eens andere velgen zien te scoren, die van mij is eentje lek door afbladderen van de lak.
Moet ongeveer om de 2 weken er lucht bij doen :P. Vet irritant haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:08
Op een koude motor (en koude cat) wordt er meer brandstof ingespoten en wordt de timing aangepast zodanig dat het brandstofmengsel pas vrij laat ontsteekt en niet zo veel kracht meer levert op de krukas, maar wel veel warmte in de uitlaatgassen. Dat is nodig om de motor sneller op temperatuur te krijgen (beter voor verbruik, warmte voor interieur,...)
Hou kouder hoe meer brandstof, als het echt koud is is het niet abnormaal dat de boordcomputer 11-12l/uur stationair aangeeft terwijl dat voor een warme motor 0.8l/uur was.
Koude temperaturen en vele korte ritjes (=vaak koude motor) zijn vrij nefast voor het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

LosGieros schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:42:
[...]

Zodra je veel electra aanzet gaat je dynamo toch zwaarder draaien welke op de motor zit aangesloten?
Bij mijn oude Honda merkte ik het direct als ik de lampen aanzetten dan hoorde je de motor een minimaal aantal toeren (100 oid) lager gaan draaien.
Dan was je Honda behoorlijk gaar verwacht ik :P Dat hoort écht niet, hooguit bij een motor die een airco moet aanslingeren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Wok schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:06:
[...]

Wat betreft V70R, ja... dit is inderdaad dé uitvoering, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nóg liever de variant in Laser Blue zou willen hebben :9~

Ik word echt hebberig van die R, maar mijn V90 heb ik een jaar geleden voor belachelijk weinig geld gekocht en die auto rijdt vooralsnog ook echt koninklijk _O_ Het voelt echt een beetje als verraad om nu naar een andere auto te gaan kijken :o :$
Ga eens een proefritje maken in die V70R en dan weet je genoeg denk ik. Kijk je of je de V90 kan inruilen voor een schappelijke prijs en tuf je lekker in de V70R.
Het feit dat je hier vraagt of je het moet doen zegt dat je een excuus zoekt om niet te gaan kijken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 19:03
Nog even een crosspost vanuit het show je auto topic. Heb afgelopen dinsdag even de nieuwe velgjes opgehaald en als alles meezit gaan de imi R velgen morgenavond de deur uit :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mnMqqVC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:30:
[...]

Dan was je Honda behoorlijk gaar verwacht ik :P Dat hoort écht niet, hooguit bij een motor die een airco moet aanslingeren
Was een top auto, 15jaar gehad en zelden problemen mee ;)
Ik hoorde gewoon elk minimaal verschil in toeren waarschijnlijk O-)

Rapapa...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Heb je dan een slijptol nodig, of geeft de foto een vertekend beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:14:

[afbeelding]
Ik zit met mijn C30 2.0 rond dezelfde cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 19:03
sugarlee89 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 06:41:
Heb je dan een slijptol nodig, of geeft de foto een vertekend beeld?
Haha, zou je denken he :p
Gaat gewoon passen hoor. Band stond voor de originele velg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Mezelf, als jongere, verteld dat ik nooit een Volvo zou kopen. Ben ik alsnog eigenaar van een Volvo S80 geworden. Rijdt fantastisch, echter te onzuinig voor mij als student zijnde. Moet dus helaas de deur weer uit voor iets zuinigers ...

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

SwooX schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:14:
Mezelf, als jongere, verteld dat ik nooit een Volvo zou kopen. Ben ik alsnog eigenaar van een Volvo S80 geworden. Rijdt fantastisch, echter te onzuinig voor mij als student zijnde. Moet dus helaas de deur weer uit voor iets zuinigers ...
Hoeveel kilometer per week rij je dan? Daarnaast, met een klein beetje inschattingsvermogen had je dit wel aan kunnen zien komen als je een krap budget hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:17:
[...]

Hoeveel kilometer per week rij je dan? Daarnaast, met een klein beetje inschattingsvermogen had je dit wel aan kunnen zien komen als je een krap budget hebt :9
Nog geen 300km per week, haal 1:10 met geluk. :+
Zag het natuurlijk aankomen ja, het was dit of iets als een Golf 4. Keuze snel gemaakt :*)
Er MOEST een auto komen om naar stage te gaan, kocht hem dan ook in de week voordat ik met stage begon.

Wil toch wel wat zuinigers. :9

[ Voor 10% gewijzigd door SwooX op 08-02-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:53
300 Km per week, dan is het verbruik niet de grootste kostenpost, geloof me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SwooX schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Zag het natuurlijk aankomen ja, het was dit of iets als een Golf 4. Keuze snel gemaakt :*)
Er MOEST een auto komen om naar stage te gaan, kocht hem dan ook in de week voordat ik met stage begon.

Als je niet heel erg je best doet haal je met een benzine Golf 4 ook maar 1:12 ~ 1:14 en voor die paar liter per week lever je wel een hoop comfort in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Bigs schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Als je niet heel erg je best doet haal je met een benzine Golf 4 ook maar 1:12 ~ 1:14 en voor die paar liter per week lever je wel een hoop comfort in.
Met geluk is het 1:10, dit betekend dus dat ik alle stoplichten mee moet hebben. Zo niet, dan geeft de boordcomputer 1:12,5 gemiddeld aan per reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

SwooX schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:14:
Haha dat had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen :') Ik heb 3 jaar S80 2.5T gereden.
MEN-O schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:00:
300 Km per week, dan is het verbruik niet de grootste kostenpost, geloof me...
Mwa, zolang je zelf het onderhoud doet, en geen rare dingen krijgt (geplofte turbo's of geplofte automaatbakken) valt dat echt reuze mee. Ik reed eerst ook 300 km woon/werk per week met mijn S80, en dan gaat het wel hard hoor met benzine geld (elke 2 weken tanken á 70/75 liter).

Ik zat gemiddeld ook op 1:10,5. Tijdens b.v. de kerstvakantie (geen woon/werk, en veel stadsverkeer) zat ik eerder op de 1:7. Een Golfje is dan echt wel zuiniger! Die S80 begon pas echt 'zuinig' te worden als de motor goed warm was en je een flink eind kon cruisen op de snelweg, 1:12/1:13 is dan geen probleem

[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 08-02-2017 13:31 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:24
Rijd een Volvo 440 1.8i CVT automaat, ook 1 op 10.
Net als jullie 300/350km per week, dat is 200-250 euro per maan aan brandstof

Door de goedkope aanschaf is het wel te doen. Daarvoor krijg je stoelverwarming, een automaat, heerlijke stoelen en gewoon genieten tijdens het rijden. ipv een goedkoop koekblik die 1:15 doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Neem dan ook even in je berekening de afschrijving op de S80 mee en de mogelijke problemen die je met een oude Golf 4 in huis haalt. Als je van deze auto weet dat hij in goede staat is dan zou ik de gok niet nemen met een andere zoveelstehandsauto, helemaal voor een marginaal verschil in brandstofkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar een S80 rijden is (zeker als student) niet goedkoop :P En ook aan een S80 kan natuurlijk een hoop stuk gaan wat duur kan zijn, laten we wel wezen (als je pech hebt).
Toen ik studeerde was een dikke comfortabele auto rijden absouliet niet mijn prioriteit. 250 euro aan brandstof en 85 euro aan wegenbelasting i.p.v. 150 euro voor een gebakje is wel voor een maand eten en een deel stappen :o

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 08-02-2017 13:46 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als je het dan echt op de cent aan moet komen, neem dan een Suzuki Alto i.p.v. een Golf. Of pak lekker de bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:52:
Maar als je het dan echt op de cent aan moet komen, neem dan een Suzuki Alto i.p.v. een Golf. Of pak lekker de bus :)
Lang leve de OV studentenkorting (gratis reizen). Echter is het naar mijn stageplek in de ochtend 45 minuten reizen (waarvan 25 minuten wachten op een bus), met de auto is het net 10 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SwooX schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Lang leve de OV studentenkorting (gratis reizen). Echter is het naar mijn stageplek in de ochtend 45 minuten reizen (waarvan 25 minuten wachten op een bus), met de auto is het net 10 minuten.
Ik ken het probleem, zelf zou ik via mijn werkgever een hele mooie OV regeling kunnen krijgen die voordeliger uitpakt dan de auto met kilometervergoeding. Echter zit ik niet te wachten op 1:15 reistijd en 2 overstappen met de bus, auto kost me krap 20 minuten. Thank you the cook cook! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat zou Volvo hier aan het testen zijn.... een elektrische auto vanwege het vele gewicht op de achteras?

Afbeeldingslocatie: http://www.swedespeed.com/wp-content/uploads/2017/01/Volvo-XC90-long-mule-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.swedespeed.com/wp-content/uploads/2017/01/Volvo-XC90-long-mule-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Nog meer accu's dan in de hybride die er nu van de XC90 is?
Of gewoon kijken of het totale laadvermogen hoger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Maar de achteras zit ook een stuk verder naar achteren zo te zien. Is het geen mule om een nieuw onderstel te testen, met dat extra gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

[...]

Gooi er een tweedehands gas installatie in. Misschien ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
SwooX schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:28:
[...]

Met geluk is het 1:10, dit betekend dus dat ik alle stoplichten mee moet hebben. Zo niet, dan geeft de boordcomputer 1:12,5 gemiddeld aan per reis.
is 1:12,5 niet beter dan 1:10 :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:02
Tankiej schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:03:
Maar de achteras zit ook een stuk verder naar achteren zo te zien. Is het geen mule om een nieuw onderstel te testen, met dat extra gewicht?
Zou Volvo een nóg grotere auto dan de XC90 willen maken? Ding is al onhandig groot zoals 'ie is.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

BeefHazard schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:12:
[...]

Zou Volvo een nóg grotere auto dan de XC90 willen maken? Ding is al onhandig groot zoals 'ie is.
Als ik kijk naar typische Amerikaanse grote bakken dan denk ik dat ook Volvo nog wel een maatje groter kan. Of we dat ook in Europa willen en krijgen is dan nog maar de vraag.
Pagina: 1 ... 45 ... 139 Laatste