Op de XC60 zitten momenteel mooie aanbiedingen waardoor deze nu op mijn keuze lijstje is bijgevoegd (naast de Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Land Rover Discovery, Toyota RAV4, Skoda Kodiaq).
Maar ik loop tegen wat configuratieproblemen aan. Ik wil de Volvo via het Hoofdkantoor kopen, dus niet via een tussenmannetje. Nu zie ik dat elk land verschillen heeft in aangeboden motoren.
Zijn er sites waar alle motoren voor de XC60 staan?
Ik wil graag een 4x4/AWD die goed de bergen door komt en zich off road ook goed kan redden (ik weet dat de XC60 zich niet kan meten met mijn Suzuki Grand Vitara, maar door duinzand, sneeuw op een berg en modderige bospaden moet toch wel kunnen?). Vervelend vind ik de extra kosten voor AWD voor benzine motoren. Dat is gewoon 7k extra voor AWD in vergelijking met een Diesel!?! Ik wil max 30k uitgeven.
Ik heb nooit Diesel gereden. Ik doe ook maar met moeite 15k per jaar op het moment. Ik weet niet wat de benzineprijs en Dieselprijs gemiddeld is per land, maar volgens mij boeit dat op 15k km p/j niet echt. Voor de verkoopwaarde van de auto is waarschijnlijk een Diesel beter? Maar is het uberhaupt verstandig om Diesel te rijden met slechts 15k pj? Ik zal waarschijnlijk doordeweeks heel korte ritjes maken van 5-10km. Weekeinden 80km en meer. Is dat gezond voor een Diesel?
Is een 4-5 jaar oude Volvo nog goed door te verkopen? Zie ze veel op speurders staan, maar worden die wel verkocht?
Of misschien makkelijker gesteld, denken jullie dat de Volvo op mijn wensenlijstje moet blijven staan of past hij niet bij mijn rijgedrag (off road, bergen, weinig km).
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher