Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:49:
0,5cm ijzel, daar maakte de standverwarming laatst korte metten mee... Maar 5cm sneeuw, daar wist hij vanmorgen geen raad mee. En dat noemt zich een Zweedse auto??? :')
Ik dacht dat ik daar alleen last van had. Zou dat komen omdat de sneeuwlaag dikker is?
En gisteravond sneeuwde het best hard en ik had het idee dat de koplampen ook niet echt vrij bleven van sneeuw, zoals oude halogeen dat door de warmte wel doet. Of zou dit verbeelding zijn geweest?
Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

HerZon schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Ik dacht dat ik daar alleen last van had. Zou dat komen omdat de sneeuwlaag dikker is?
En gisteravond sneeuwde het best hard en ik had het idee dat de koplampen ook niet echt vrij bleven van sneeuw, zoals oude halogeen dat door de warmte wel doet. Of zou dit verbeelding zijn geweest?
Hoe is jullie ervaring?
Lijkt me logisch. Halogeen wordt poepie warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

Mx. Alba

hen/die/zij

Dan moet je dus af en toe sproeien, want dan sproeit hij de koplampen ook en worden ze dus weer sneeuwvrij.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 13:07

Joostk

Barkrukprofeet

Ja een sneeuwlaag van een aantal cm krijgt de standverwarming er niet snel af.
Sneeuw is een hele goede isolator.
Volgende keer even de sneeuw eraf vegen. Standverwarming aan en terug naar binnen ontbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:11:
Dan moet je dus af en toe sproeien, want dan sproeit hij de koplampen ook en worden ze dus weer sneeuwvrij.
Dat is kan toch niet de bedoeling zijn? Als het dan heftig sneeuwt, dan blijf je sproeien. Gisteren had ik een stukje van een halve km gereden. De kentekenplaat had inmiddels 2 cm sneeuw verzameld, wat nu bij een snelwegrit met dezelfde sneeuwval? Dan sta je na een km stil met je LED verlichting.
Joostk schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:20:
Ja een sneeuwlaag van een aantal cm krijgt de standverwarming er niet snel af.
Sneeuw is een hele goede isolator.
Volgende keer even de sneeuw eraf vegen. Standverwarming aan en terug naar binnen ontbijten.
Dan kun je beter gewoon de verwarming programmeren en net voor vertrek de sneeuw eraf schuiven.

[ Voor 28% gewijzigd door HerZon op 14-01-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 16:00
Mx. Alba schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:11:
Ik heb ook LED lichten, maar geen koplampensproeier. Gisteren heeft het hier hard gesneeuwd, dan worden de lampen heel snel besneeuwd en dus minder bruikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

sQuare8 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:07:
[...]

Ik heb ook LED lichten, maar geen koplampensproeier. Gisteren heeft het hier hard gesneeuwd, dan worden de lampen heel snel besneeuwd en dus minder bruikbaar :)
Voor zover ik weet hebben alle Volvo's met xenon of led koplampen koplampsproeiers...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Nog een ander issue: auto-zoom bij het navigatiesysteem.
Zit er een functie op dat de kaart automatisch zoomt net als bv bij een TomTom? Ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

HerZon schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:10:
Nog een ander issue: auto-zoom bij het navigatiesysteem.
Zit er een functie op dat de kaart automatisch zoomt net als bv bij een TomTom? Ik kan hem niet vinden.
Nope. Zit er niet op.
Net als dat je niet kan zien wat de vmax is.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55

JaQ

RZor schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:21:
Nope. Zit er niet op.
vmax staat bij de v90 in het heads up display.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
RZor schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:21:
[...]

Nope. Zit er niet op.
Dan ga ik toch mijn TomTom er inbouwen.
Wel jammer dat de Volvo navi zo is.

[ Voor 7% gewijzigd door HerZon op 15-01-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 17:02
JaQ schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:40:
[...]

vmax staat bij de v90 in het heads up display.
De 90-serie heeft idd een vmax-indicatie, maar die wil nog wel eens een bordje missen...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 16:00
Mx. Alba schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Voor zover ik weet hebben alle Volvo's met xenon of led koplampen koplampsproeiers...
Zal eens een fototje proberen te maken van de koplampen, zit er helaas niet op hoor :(

Kan je met de navigatie (die in de v40 zit) de route verkennen(verder omhoog gaan om de route te bekijken) als er eentje actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Reinier

\o/

sQuare8 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Kan je met de navigatie (die in de v40 zit) de route verkennen(verder omhoog gaan om de route te bekijken) als er eentje actief is?
Uitzoomen met scrollwieltje, of in het menu naar routeinformatie en dan de complete of resterende route tonen. Toch?
Of gaat het alleen in de oude Sensus zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 16-01-2017 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En met de numpad kan je over de kaart schuiven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 11:21

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ook hier even navragen:

Ik heb in mijn V70 MY2012 Limited Edition een USB poort zitten, waar je ook ipods/iphones aan kan sluiten.
Als ik er een ipod op aansluit werkt dat helemaal fantastisch, alleen als ik na de rit de auto uitzet, blijft de ipod aan.. Gevolg is dat de volgende keer dat ik ga rijden, de ipod leeg is, en eerst moet bijladen voordat die opstart.

Weet iemand of dat default is, of kan dat ook veranderd worden door een software update (van auto /ipod) of nog iets anders?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
445033 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:34:
[...]

Top! Super dat je even de moeite hebt genomen om deze foto's te plaatsen. Ligt de pijp nu wel of niet wat naar achteren tov de originele situatie? Dat kan ik niet echt beoordelen.
Als ik foto's kijk van hoe het eerst was dan lijkt hij een fractie verder uit te steken, maar moeilijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sparhawk schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:05:
Ook hier even navragen:

Ik heb in mijn V70 MY2012 Limited Edition een USB poort zitten, waar je ook ipods/iphones aan kan sluiten.
Als ik er een ipod op aansluit werkt dat helemaal fantastisch, alleen als ik na de rit de auto uitzet, blijft de ipod aan.. Gevolg is dat de volgende keer dat ik ga rijden, de ipod leeg is, en eerst moet bijladen voordat die opstart.

Weet iemand of dat default is, of kan dat ook veranderd worden door een software update (van auto /ipod) of nog iets anders?
Bedoel je met "ipod blijft aan" dat het scherm aanblijft can de ipod?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 11:21

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Falcon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Bedoel je met "ipod blijft aan" dat het scherm aanblijft can de ipod?
Ja, de hele ipod blijft aan (en dus ook het scherm). Als je dan de volgende dag gaat rijden, is de ipod helemaal leeggelopen.... Niet handig dus

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De iPod kan niet uitgeschakeld worden door Volvo, staat Apple niet toe in hun software. Is ook iets voor in een ander topic ;)

Ik zou kiezen voor een iPhone en dan verbinding via Bluetooth, zelfde mogelijkheden maar dan draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:03:
De iPod kan niet uitgeschakeld worden door Volvo, staat Apple niet toe in hun software. Is ook iets voor in een ander topic ;)

[..]
Ik had in mijn Fiat een Blaupunkt radio met iPod koppeling en daar ging mijn iPod (4G) wel degelijk uit als de radio uit ging, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je bedoeld echt compleet uit? Of dat het scherm uit ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:14:
Je bedoelt echt compleet uit? Of dat het scherm uit ging?
Gewoon uit zoals een korte druk op de uit-knop. Speler stond op stop/pauze. Maar dit was een oude iPod zonder touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bigs schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Gewoon uit zoals een korte druk op de uit-knop. Speler stond op stop/pauze. Maar dit was een oude iPod zonder touchscreen.
Ok..maar de ipod gaat dan uiteindelijk toch nog leeg, als deze niet regelmatig wordt opgeladen. (Nu rij ik regelmatig in de auto en dus zou ik via een usb een vaste ipod wel durven op te laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
Orion84 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:26:
En met de numpad kan je over de kaart schuiven.
Alleen werkt dit zo traag als str***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Daarom gebruik ik dus Waze voor de navigatie... Ik heb eigenlijk alleen navigatie in mijn V40 omdat het standaard in dat Nordic+ pakket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik gebruik ook 'gewoon' tomtom op mijn iPhone in plaats van de ingebouwde navi inderdaad. Al was het alleen maar vanwege de veel betere verkeersinfo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Weer iets gevonden:
De VOCapp geeft een lagere temperatuur aan dan de thermometer in de auto zelf. Scheelt zo'n 2 graden. Herkennen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:23
Mijn auto geeft over het algemeen kouder aan dan borden enz langs de weg.

Voor LED lampen met sneeuw, zouden ze misschien lamp verwarming moeten maken, net als achterruitverwarming en spiegel verwarming.

Overigens hadden mijn ruitenwissers op C30 het zaterdag ook moeilijk. Onder de bevestigingspunten kwam sneeuw vast te zitten, waarna de wisser niet goed meer over de ruit gleed..

Verder is sneeuw heel moeilijk weg te krijgen met bv de standkachel. Het isoleert te goed, er zit veel ruimte tussen de kristallen, waardoor het lastig weg te krijgen is.. ijs is een stuk makkelijker.. vrij logische scheikunde dat

[ Voor 52% gewijzigd door GAIAjohan op 16-01-2017 19:48 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 09:46
Mx. Alba schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:40:
In de V40 moet je er ook maar vanuit gaan dat de auto de juiste verlichting voert als hij op automatisch staat. Geen enkele indicatie van of je nu DRL of dimlicht voert...
Heb die van mij naar altijd aan gedraaid in mijn v40. Kwam erachter dat toen ik dat bij mist had gedaan, dat de lampen toch wel uit gaan als ik de motor uit zet. Heb dagen met altijd aan gereden zonder dat ik had door had. Geen indicatie op dashboard en het interieur en navi kiezen zelf de nachtstand onafhankelijk van licht dat je voert (in mijn vorige Peugeot en Seat ging navi in nachtstand als de auto verlichting vol aan ging. Zag je tenminste dat die iets veranderde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 19:03
SunnieNL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:51:
[...]

Heb die van mij naar altijd aan gedraaid in mijn v40. Kwam erachter dat toen ik dat bij mist had gedaan, dat de lampen toch wel uit gaan als ik de motor uit zet. Heb dagen met altijd aan gereden zonder dat ik had door had. Geen indicatie op dashboard en het interieur en navi kiezen zelf de nachtstand onafhankelijk van licht dat je voert (in mijn vorige Peugeot en Seat ging navi in nachtstand als de auto verlichting vol aan ging. Zag je tenminste dat die iets veranderde)
Irritant he... Zit er in mijn V50 zelfs aan te denken om ergens maar een ledje te monteren die ik doorlua van het stadslichtledje links van mijn stuur bij de draaiknop. Dan kan ik tenminste zien of het aan staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kijk (passat weliswaar) altijd naar de lampjes in de knopjes van het plafondverlichting. Daaraan kan ik zien op de lampen aan zijn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 09:46
MartijnAbel schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:54:
[...]

Irritant he... Zit er in mijn V50 zelfs aan te denken om ergens maar een ledje te monteren die ik doorlua van het stadslichtledje links van mijn stuur bij de draaiknop. Dan kan ik tenminste zien of het aan staat of niet.
Dat ledje brand bij mij ook als die op de auto stand staat, dus dat is niet echt een goede indicator omdat je dan nog niet weet welke verlichting hij aan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:36

Aight!

'A toy robot...'

Zet ze gewoon altijd aan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Precies. probleem opgelost.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bij sommige merken doet comming home/leaving home het niet als hij altijd aan staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 19-01-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
In geval van Volvo even naar de dealer gaan en een verzoek doen om in elke stand de verlichting aan te houden. Dan kunnen ze alleen uit door de motor uit te zetten. Het enige wat de schakelaar dan nog doet is een verschil in groot-licht functie mogelijk maken. Bij Volkswagen is dit ook mogelijk, je moet er alleen naar vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Nee geen optie vanwege First World Problem: dan heb je overdag niet die mooie hamertjes... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Mx. Alba schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Nee geen optie vanwege First World Problem: dan heb je overdag niet die mooie hamertjes... :D
Die zie je toch niet als je binnen in je auto zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 13:07

Joostk

Barkrukprofeet

Weerspiegeling van de auto voor je?
Zo kijk ik ook graag even naar de winkelruiten naast mij waar ik mijn eigen auto in kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:10

Wok

Dakloos...

Mx. Alba schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Ben je nou een volwassen vent van 30+ of een McDonalds-Sjonnie van net 17? :N

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Hallo ik heb niet voor niets een auto met mooie LED koplampen hè... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:10

Wok

Dakloos...

^^ Blijkbaar om de verkeerde reden... :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Joostk schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:15:
Weerspiegeling van de auto voor je?
Zo kijk ik ook graag even naar de winkelruiten naast mij waar ik mijn eigen auto in kan zien.
Dan rij je te dicht op je voorligger :P

Bumperklevers die nieuwe Volvo rijders dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

jadjong schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:21:
In geval van Volvo even naar de dealer gaan en een verzoek doen om in elke stand de verlichting aan te houden. Dan kunnen ze alleen uit door de motor uit te zetten. Het enige wat de schakelaar dan nog doet is een verschil in groot-licht functie mogelijk maken. Bij Volkswagen is dit ook mogelijk, je moet er alleen naar vragen.
Waarom bestel je dan een lichtsensir erbij? Maar bij vw/audi/skoda/etc is dat niet nodig. Je kan binnen zien wat er aanstaat.

Kan het niet meer herinneren bij de V60. Maar kan je dat ook niet gewoon bij Volvo? Aan de knopjes in plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Aight! schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:16:
[...]

Dan rij je te dicht op je voorligger :P

Bumperklevers die nieuwe Volvo rijders dus ;-)
Nee, wanneer je stil staat bij een stoplicht of iets dergelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 12:07

EektheMan

DPC

Op de XC60 zitten momenteel mooie aanbiedingen waardoor deze nu op mijn keuze lijstje is bijgevoegd (naast de Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Land Rover Discovery, Toyota RAV4, Skoda Kodiaq).

Maar ik loop tegen wat configuratieproblemen aan. Ik wil de Volvo via het Hoofdkantoor kopen, dus niet via een tussenmannetje. Nu zie ik dat elk land verschillen heeft in aangeboden motoren.

Zijn er sites waar alle motoren voor de XC60 staan?

Ik wil graag een 4x4/AWD die goed de bergen door komt en zich off road ook goed kan redden (ik weet dat de XC60 zich niet kan meten met mijn Suzuki Grand Vitara, maar door duinzand, sneeuw op een berg en modderige bospaden moet toch wel kunnen?). Vervelend vind ik de extra kosten voor AWD voor benzine motoren. Dat is gewoon 7k extra voor AWD in vergelijking met een Diesel!?! Ik wil max 30k uitgeven.
Ik heb nooit Diesel gereden. Ik doe ook maar met moeite 15k per jaar op het moment. Ik weet niet wat de benzineprijs en Dieselprijs gemiddeld is per land, maar volgens mij boeit dat op 15k km p/j niet echt. Voor de verkoopwaarde van de auto is waarschijnlijk een Diesel beter? Maar is het uberhaupt verstandig om Diesel te rijden met slechts 15k pj? Ik zal waarschijnlijk doordeweeks heel korte ritjes maken van 5-10km. Weekeinden 80km en meer. Is dat gezond voor een Diesel?

Is een 4-5 jaar oude Volvo nog goed door te verkopen? Zie ze veel op speurders staan, maar worden die wel verkocht?

Of misschien makkelijker gesteld, denken jullie dat de Volvo op mijn wensenlijstje moet blijven staan of past hij niet bij mijn rijgedrag (off road, bergen, weinig km).

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

15K en dan Diesel. Als je graag Den Haag spekt met je wegenbelasting moet je dat vooral doen. Er zijn sites genoeg te vinden waar je het omslagpunt kan berekenen maar met deze kilometrage hoef ik dat niet op te zoeken. Niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

445033 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:30:
15K en dan Diesel. Als je graag Den Haag spekt met je wegenbelasting moet je dat vooral doen. Er zijn sites genoeg te vinden waar je het omslagpunt kan berekenen maar met deze kilometrage hoef ik dat niet op te zoeken. Niet doen!
Oh, sorry, ik registreer de auto niet in NL. (via belastingdienst.nl zie ik dat Diesel bijna 110 Euro per maand (B: 140 Euro - D:250 Euro) duurder is mocht ik hem over een aantal jaar kort (tot verkoop) in NL registreren).

[ Voor 18% gewijzigd door EektheMan op 20-01-2017 14:48 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Blijft irritant dat auto' s buiten NL zoveel goedkoper zijn (heb zojuist een V90 besteld als leaseauto, mijn configuratie is in BE bijna 10k goedkoper dan in NL)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat heb je liever, de NL autoprijzen, of de BE wegdekkwaliteit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

JaQ schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:23:
Blijft irritant dat auto' s buiten NL zoveel goedkoper zijn (heb zojuist een V90 besteld als leaseauto, mijn configuratie is in BE bijna 10k goedkoper dan in NL)
Is ook een reden waarom deze XC60 bij mij in het vizier is gekomen. Koop ik hem buiten NL is de vanaf prijs 26k. Het basismodel (de Polar) start in NL op 51k. Is eigenlijk gewoon te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

EektheMan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:32:
Is ook een reden waarom deze XC60 bij mij in het vizier is gekomen. Koop ik hem buiten NL is de vanaf prijs 26k. Het basismodel (de Polar) start in NL op 51k. Is eigenlijk gewoon te gek voor woorden.
Overdrijf je nu niet een beetje? De Polar is de oude momentum met nog wat extra opties. Dat is vergelijkbaar met dynamic editions met wat opties.

En ik zie de xc60 op de Volvo website vanaf 37k voor een kinetic (wat het basis model is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Orion84 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:24:
Wat heb je liever, de NL autoprijzen, of de BE wegdekkwaliteit? :+
En jij dacht dat de opbrengst van BPM en BTW allemaal naar wegen gaat? 8)7 Puur de staatskas spekken om andere zaken te financieren. Overigens net als onze wegenbelasting. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

445033 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:39:
[...]

En jij dacht dat de opbrengst van BPM en BTW allemaal naar wegen gaat? 8)7 Puur de staatskas spekken om andere zaken te financieren. Overigens net als onze wegenbelasting. ;)
En jij dacht dat ik op vrijdagmiddag bloedserieuze reacties plaats en er dan per ongeluk een :+ in zet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:46:
Hallo ik heb niet voor niets een auto met mooie LED koplampen hè... :D
Beetje trots kan geen kwaad. En een automatische stand zit er niet voor niets op. De lichtsensor regelt namelijk ook wanneer de lampen gaan meedraaien. Pas zodra je dashboard dimt, wordt de meedraai functie actief. Ik neem geen auto met opties om vervolgens die optie te elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

JaQ schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Overdrijf je nu niet een beetje? De Polar is de oude momentum met nog wat extra opties. Dat is vergelijkbaar met dynamic editions met wat opties.

En ik zie de xc60 op de Volvo website vanaf 37k voor een kinetic (wat het basis model is)
Dit is de aanbieding (en nogmaals, ik koop hem via het hoofdkantoor, niet een willekeurige lokale NL dealer. Daar kun je als expat meer korting krijgen. Levering is ook internationaal bij een lokale dealer):
Offer below:
 - Free Summum trim equipment level, saving €3 830
 - Free Expat Package, saving €1 545
 - Free Xenium Package, saving €1 695

Volvo XC60 D3 (150 HP)
Summum trim, Expat package and Xenium package. Packages include Sensus navigation, High Performance multimedia audio system, Power glass sunroof, Leather upholstery and much more.
Winter Offer starting price: €26 060
Your Diplomat Saving with Winter Offer: €7 070

[ Voor 10% gewijzigd door EektheMan op 20-01-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Hallo,

Ik ben woonachtig in belgie en heb een hele mooie volvo v50 gevonden bij een auto handelaar. De prijs is aan de lage kant vind ik en de auto ziet er top uit. De verkoper heeft alleen vanaf 2014 geen bewijs van onderhoud. Nu geeft hij wel een grote beurt aan de auto voor deze naar mij toe komt. Is het verstandig om een v50 2.0 automaat te kopen waarvan de laatste 2 jaar er geen onderhoud is afgestempeld in het boekje?

De auto heeft 196.000km gelopen. Het gaat hier om een v50 2.0L diesel automaat uit 2010.

[ Voor 9% gewijzigd door mfmeijer op 23-01-2017 19:37 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ligt er ook aan hoeveel km hij in die tijd gereden heeft natuurlijk! Als dat anderhalve ton is dan zou ik eens flink op m'n hoofd krabben als ik jou was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vandaag de Volvo opgehaald bij de dealer. Deze stond daar voor 3 zaken:
- Trilling in pookknop in 5e versnelling
- Resonantie deurpanelen (H&K set)
- Navigatie updaten

De trilling in de pookknop konden ze niet oplossen. Ze hebben een rapport opgestuurd naar de fabriek. In afwachting daarvan gaan ze besluiten wat we gaan doen.

De deurpanelen hebben ze niets aan gedaan. Ze hebben het eerst met een software update opgelost. Ik vind het persoonlijk wat raar klinken, maar goed... we gaan het aanhoren (pun intended).

En de navigatie zou geupdate moeten zijn, maar dit wil ik graag even controleren. Weet iemand welke versie de laatste is en hoe ik dit kan controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
Vandaag de Volvo opgehaald bij de dealer. Deze stond daar voor 3 zaken:
- Trilling in pookknop in 5e versnelling
- Resonantie deurpanelen (H&K set)
- Navigatie updaten

De trilling in de pookknop konden ze niet oplossen. Ze hebben een rapport opgestuurd naar de fabriek. In afwachting daarvan gaan ze besluiten wat we gaan doen.
Wachten. Heel lang wachten. Ik heb die ratel denk ik al 50000km + en na 2-3x aanpassingen zijn ze er nog steeds niet uit. Gaat ook niets worden ben ik bang dus ik heb het maar geaccepteerd. Ik heb ook niet meer gebeld na mijn laatste contact, ik moet elke keer zelf bellen hoe het er voor staat terwijl de dealer heeft gezegd mij te laten weten wanneer er een oplossing is.
En de navigatie zou geupdate moeten zijn, maar dit wil ik graag even controleren. Weet iemand welke versie de laatste is en hoe ik dit kan controleren?
De laatste versie kun je gewoon ook van de Volvo site af halen. Het kan zijn dat je het model wel moet aanpassen, maar volgens mij zijn de kaartversies gelijk.

Nog even een plaatje van de V40:

Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/GoT/V40/20170122-DSC_8729_k.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-01-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:01
PdeBie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:15:
De deurpanelen hebben ze niets aan gedaan. Ze hebben het eerst met een software update opgelost. Ik vind het persoonlijk wat raar klinken, maar goed... we gaan het aanhoren (pun intended).
Geloof me, software matige aanpassingen gaat je NIETS opleveren. Is ook te bizar voor woorden dat ze een hardwarematig probleem software matig willen oplossen. Ik rij nu zelf al 2,5 jaar ongeveer de V40 en had exact hetzelfde probleem.

Blijkbaar is in de nieuwe geupgrade V40 het probleem NIET aangepakt. Echt schandalig want ik weet nog wel dat toen ik dezelfde problemen had er veel, heel veel meer mensen met dat extra dure audio systeem dezelfde problemen hadden. Probleem is gewoon dat de speakers niet krachtig genoeg zijn om de lage tonen op te vangen. Ik ben zover gegaan dat ik de leasemaatschappij zover heb kunnen krijgen dat ze samen met de dealer (ze erkenden het probleem gelukkig) de kosten voor zich namen voor het plaatsen van een losse subwoofer. Probleem opgelost.

Kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik vind het van topmerken als Volvo en Harman Kardon schandalig dat ze met dit bagger systeem aankomen zetten waarvoor je nog extra geld betaalt ook.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
EektheMan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:16:
Op de XC60 zitten momenteel mooie aanbiedingen waardoor deze nu op mijn keuze lijstje is bijgevoegd (naast de Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Land Rover Discovery, Toyota RAV4, Skoda Kodiaq).

Maar ik loop tegen wat configuratieproblemen aan. Ik wil de Volvo via het Hoofdkantoor kopen, dus niet via een tussenmannetje. Nu zie ik dat elk land verschillen heeft in aangeboden motoren.

Zijn er sites waar alle motoren voor de XC60 staan?

Ik wil graag een 4x4/AWD die goed de bergen door komt en zich off road ook goed kan redden (ik weet dat de XC60 zich niet kan meten met mijn Suzuki Grand Vitara, maar door duinzand, sneeuw op een berg en modderige bospaden moet toch wel kunnen?). Vervelend vind ik de extra kosten voor AWD voor benzine motoren. Dat is gewoon 7k extra voor AWD in vergelijking met een Diesel!?! Ik wil max 30k uitgeven.
Ik heb nooit Diesel gereden. Ik doe ook maar met moeite 15k per jaar op het moment. Ik weet niet wat de benzineprijs en Dieselprijs gemiddeld is per land, maar volgens mij boeit dat op 15k km p/j niet echt. Voor de verkoopwaarde van de auto is waarschijnlijk een Diesel beter? Maar is het uberhaupt verstandig om Diesel te rijden met slechts 15k pj? Ik zal waarschijnlijk doordeweeks heel korte ritjes maken van 5-10km. Weekeinden 80km en meer. Is dat gezond voor een Diesel?

Is een 4-5 jaar oude Volvo nog goed door te verkopen? Zie ze veel op speurders staan, maar worden die wel verkocht?

Of misschien makkelijker gesteld, denken jullie dat de Volvo op mijn wensenlijstje moet blijven staan of past hij niet bij mijn rijgedrag (off road, bergen, weinig km).
Pas op met de moderne volvo diesels en korte ritjes rijden.

Het regeneratieproces van de egr/roetfilter/etc begint pas na goed warmrijden en is pas klaar na goede 100km.

Als je veel korte stukjes rijd, gaat het op den duur echt mis, inlaatbuis bijna compleet dicht is niet raar bij de diesels. En dat is nog goedkoop te fixen.

Hebben trouwens andere merken ook veel last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
mfmeijer schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:12:
Hallo,

Ik ben woonachtig in belgie en heb een hele mooie volvo v50 gevonden bij een auto handelaar. De prijs is aan de lage kant vind ik en de auto ziet er top uit. De verkoper heeft alleen vanaf 2014 geen bewijs van onderhoud. Nu geeft hij wel een grote beurt aan de auto voor deze naar mij toe komt. Is het verstandig om een v50 2.0 automaat te kopen waarvan de laatste 2 jaar er geen onderhoud is afgestempeld in het boekje?

De auto heeft 196.000km gelopen. Het gaat hier om een v50 2.0L diesel automaat uit 2010.
Ik zou me er niet al te druk om maken. Mijn V50 T5 heeft de afgelopen 2 jaar ook niks afgestempeld staan in het boekje omdat ik veel dingen zelf doe, of zelf met onderdelen e.d. aan kom zetten bij de garage. Bonnen e.d. zijn er bijvoorbeeld bij mij wel allemaal.
Maar de meeste volvo rijders zullen je vervloeken als je een auto koopt zonder de stempels in het boekje. Hij moet ook sowieso dealer onderhouden zijn, anders klopt er in hun ogen ook vaak niks aan...

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnAbel op 24-01-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Die van mij heeft geen stempels sinds maart 2015, wel wordt er bijgehouden wat er vervangen is op welke km-standen, zodat dat gewoon terug te vinden is in het boekje.

[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 24-01-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
GAIAjohan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:15:
Die van mij heeft geen stempels sinds maart 2015, wel wordt er bijgehouden wat er vervangen is op welke km-standen, zodat dat gewoon terug te vinden is.
Ik ben niet de enige dus :p
Moet je ze eens op het volvo forum horen, dat is zo ongeveer vloeken in de kerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MartijnAbel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:16:
[...]

Tja.. liever werkelijke gegevens zonder stempels, dan helemaal niks..

Als iemand zou willen kan ik zo de rekeningen van de onderdelen ophalen :+.. die staan wel in mijn mail..

En anders vraag ik mijn monteur om ook te getuigen :+

Ik ga geen €300+ voor een beurt betalen als ik voor €70 + bedank geschenk klaar kan zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 24-01-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

MartijnAbel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:16:
[...]

Maar dat zijn allemaal oudjes ;-). Snap het wel hoor, alleen er kan ook met een dealer onderhouden auto van alles mis zijn! Je moet er gewoon af en toe geluk mee hebben.

Ik bewaar sowieso de rekeningen van de beurten, daar staat ook op wat allemaal is vervangen bij welke KM stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:37

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zit met een dilemma. 960 moet 1 maart weer voor de APK. maar ben ook opzoek naar iets anders. Had gehoopt dat ik al een andere auto had, maar kan niks leuks vinden. 960 had vorig jaar al een opmerking met een lekkende schokbreker, dus geen idee of hij er dit jaar nog doorheen komt. Ook begint de dynamo minder te worden, laad met dit weer nog maar 13,05v. Reden dat de 960 vervangen moet worden is dat ik sinds kort een eigen huis heb, en de vaste lasten iets omlaag wil hebben. En dat gaat lastig met 1 op 5.5/6 en 1475kg.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mwah, k denk dat je je auto beter bij een echte liefhebber met kennis kunt laten onderhouden dan de dealer.

Dealers lijken vaak vooral te leven voor de lease.. Verder de kosten, of je er zo terecht kunt enz..

Mijn oude 206 was volledig gestempeld en alles, ook door dealers.. heck, het ding was alleen maar in onderhoud geweest bij dealers.. maar schijnbaar met een lekke brandstofleiding door de APK gekomen bij een dealer.. (geen Peugeot).. want sowieso 6 dagen nadat ik hem had (8 dagen na die APK?), had ik lekkende diesel op de kop..
Zolang je niet stilstond met verwarming aan rook je het niet..

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 24-01-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
NoFearCreations schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:28:
Zit met een dilemma. 960 moet 1 maart weer voor de APK. maar ben ook opzoek naar iets anders. Had gehoopt dat ik al een andere auto had, maar kan niks leuks vinden. 960 had vorig jaar al een opmerking met een lekkende schokbreker, dus geen idee of hij er dit jaar nog doorheen komt. Ook begint de dynamo minder te worden, laad met dit weer nog maar 13,05v. Reden dat de 960 vervangen moet worden is dat ik sinds kort een eigen huis heb, en de vaste lasten iets omlaag wil hebben. En dat gaat lastig met 1 op 5.5/6 en 1475kg.
Ik heb er net nog een gekocht :P komt wel een t5 blok uit 2005 in.
Schokdempers zul je wel achter bedoelen, voor 150 heb je nieuwe voor de voorkant van sachs (super touring net als ori)
Kijk eens hier voor de achterkant, http://www.marktplaats.nl...c5b7a618&previousPage=VIP
Goede dynamo 2dehands is niet meer dan 3 a 4 tientjes, revisie kan voor onder de 100 euro is normaal prijs.
MAAR, stroom meten is niet zo makkelijk en kan in veel meer zitten dan de dynamo, kabels/connectors zijn ook al 20 jaar oud bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 18:22
mfmeijer schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:12:
Hallo,

Ga gewoon rijden, wellicht met een vriend(in) met verstand van zaken. Of aankoopkeuring laten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
Donderdag gaat hij voor de aankoopkeuring en mits het in orde is gaat de koop door! Als ik hem gekocht heb zal ik eens een foto plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Weezer-DC schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:07:
[...]

Het regeneratieproces van de egr/roetfilter/etc begint pas na goed warmrijden en is pas klaar na goede 100km.

Als je veel korte stukjes rijd, gaat het op den duur echt mis, inlaatbuis bijna compleet dicht is niet raar bij de diesels. En dat is nog goedkoop te fixen.
Af en toe (eens in de week a 2 weken) 100 km rijden is dan voldoende? Of moet dat echt vaker?

Afgelopen weekeinde een testrit gemaakt in een D4 automaat. Vond hem zelf erg sportief optrekken. Positief verrast met die automaat. Zit snel op 120 zonder het echt in de gaten te hebben. Niet veel off road kunnen doen, maar sneeuw en ijs (vlak) had ie weinig problemen mee. Lederen bekleding is mooi, maar je glijdt in de bochten wel van de stoel af. Volgens de verkoper is het beter om sportstoelen te nemen. Het zwevende gevoel tijdens het rijden maakte mijn vrouw een beetje misselijk. Komend weekeinde nogmaals een testrit doen. Hopelijk voelt het dan beter voor haar. Daarna een rit in de Jeep Renegade Trailhawk waar ze de voorkeur voor heeft omdat ie schattig is.... Al voelde die wel erg klein aan. Maar...ook die is enkel in Dieseluitvoering beschikbaar. Volvo heeft daarentegen echt een veel beter georganiseerde verkoopafdeling. Je kunt zelfs de garantie verlengen en een internationale verzekering afsluiten. Binnen 5 jaar verhuizen? Wordt gewoon voor je verscheept. Laat een goed gevoel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Juancho schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:53:
[...]

Geloof me, software matige aanpassingen gaat je NIETS opleveren. Is ook te bizar voor woorden dat ze een hardwarematig probleem software matig willen oplossen. Ik rij nu zelf al 2,5 jaar ongeveer de V40 en had exact hetzelfde probleem.

Blijkbaar is in de nieuwe geupgrade V40 het probleem NIET aangepakt. Echt schandalig want ik weet nog wel dat toen ik dezelfde problemen had er veel, heel veel meer mensen met dat extra dure audio systeem dezelfde problemen hadden. Probleem is gewoon dat de speakers niet krachtig genoeg zijn om de lage tonen op te vangen. Ik ben zover gegaan dat ik de leasemaatschappij zover heb kunnen krijgen dat ze samen met de dealer (ze erkenden het probleem gelukkig) de kosten voor zich namen voor het plaatsen van een losse subwoofer. Probleem opgelost.

Kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik vind het van topmerken als Volvo en Harman Kardon schandalig dat ze met dit bagger systeem aankomen zetten waarvoor je nog extra geld betaalt ook.
Nee, het leek mij ook stug, maar ik ben denk ik te goed van vertrouwen en gun ze de kans. Auto moet toch nog een keer terug, want het versnellingspook issue is nog niet opgelost. Dan kaart ik het gelijk aan dat de resonantie nog niet weg is (wat ook het geval is, gisteren weer lekker mee mogen trillen met een nummertje van het album Starboy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dan hebben ze wel steken laten vallen. Het geluidssysteem in een v70n is echt subliem. Ben er jaloers op dat m'n vriendin het heeft en ik niet in mijn 740. Al geprobeerd van een sloper, maar het zijn niet alleen de boxen, ook de tweeters en de speakers in D stijl. Dus maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:06

Loetn

All-time lurker

Weezer-DC schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:07:
[...]

Hebben trouwens andere merken ook veel last van.
Jep, had ik vorige maand ook last van. Het 'schildpadje' kwam toen tevoorschijn op het dashboard. Na uitlezen hebben ze de EGR klep vervangen onder garantie door een nieuwer, verbeterd (?) model. :)

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 15:28

LordofWhatever

Uuhhh....?

Update!
Gouden koets
De oude 744GL heeft plaats moeten maken voor een iets minder oude S60 ('02). Is toch wel een klein stukje moderner. 8)

De radio heb ik meteen vervangen voor een Joying (Chinese Android (AOSP) double din). Is even wat werk om goed in te stellen, de meegeleverde apps zijn echt troep. Klinkt wel zeer goed moet ik zeggen.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

sugarlee89 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:17:
Dan hebben ze wel steken laten vallen. Het geluidssysteem in een v70n is echt subliem. Ben er jaloers op dat m'n vriendin het heeft en ik niet in mijn 740. Al geprobeerd van een sloper, maar het zijn niet alleen de boxen, ook de tweeters en de speakers in D stijl. Dus maar opgegeven.
Niets wat een Dremel, beetje MDF, pur en kit niet op kunnen lossen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Iemand hier bekend met RS Autodesign? Zij leveren stylingonderdelen
http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=11
http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=9
http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=8

Als ik hier dit aanschaf scheelt dat de helft met Volvo original maar weet niet of het wat is. Wie kent deze toko?

Origineel rond €800,- en dat vind ik toch wat te gortig op mijn V60 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Niets wat een Dremel, beetje MDF, pur en kit niet op kunnen lossen :9
Dat is waar, maar wil de kappen origineel laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:56:
Iemand hier bekend met RS Autodesign? Zij leveren stylingonderdelen
http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=11
http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=9
http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=8

Als ik hier dit aanschaf scheelt dat de helft met Volvo original maar weet niet of het wat is. Wie kent deze toko?

Origineel rond €800,- en dat vind ik toch wat te gortig op mijn V60 2012.
Wil je ze in kleur hebben? Er staat dat er dan een meerprijs op zit, ik weet niet of de dealerprijzen inclusief of exclusief kleur zijn. (3x120 + 3x135 brengt je totaal ook al op 765 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blijft het bijzonder vinden dat er veel mensen klagen over die versnellingspook die resoneert.

Ik heb inmiddels mijn 5e V40 waarvan ik er 3 heb gehad met een handbak (D2 1.6, D4 2.0 en D2 2.0), maar het is me echt nooit opgevallen (en ik ben een redelijke zeikerd).

Ik had wel in mijn vorige V40 (D2 2.0) dat ik geregeld vanaf de rechter ventilatoropening \ rechter deur water leek te horen stromen. Ik heb me een bult geluisterd, maar ik heb geen passagier ervan kunnen overtuigen dat het geluid er was. Opvallend was dat ik het in de auto's daarvoor niet gehad heb en ook in mijn huidige V40 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
fredkroket schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:57:
Blijft het bijzonder vinden dat er veel mensen klagen over die versnellingspook die resoneert.

Ik heb inmiddels mijn 5e V40 waarvan ik er 3 heb gehad met een handbak (D2 1.6, D4 2.0 en D2 2.0), maar het is me echt nooit opgevallen (en ik ben een redelijke zeikerd).
Ik ben net zo'n zeikerd en ik voel het toch wel degelijk als ik de pook vast heb. En dat zijn maar korte momenten, het feit dat hij trilt is niet goed. En dus moet het opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online

Ik had wel in mijn vorige V40 (D2 2.0) dat ik geregeld vanaf de rechter ventilatoropening \ rechter deur water leek te horen stromen. Ik heb me een bult geluisterd, maar ik heb geen passagier ervan kunnen overtuigen dat het geluid er was. Opvallend was dat ik het in de auto's daarvoor niet gehad heb en ook in mijn huidige V40 niet.
Voor mij is het niet zozeer het trillen van de pook maar wel het bijkomende geratel. In mijn post van december kun je dat prima horen:

J0YR1D3R in "Het grote Volvo topic - Deel 8"

Het water verhaal komt me ook bekend voor, heel gek dat je water een soort van sijpelend hoort lopen. Nog nooit eerder gehad bij andere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:45
Hier geen trillende pook en ook geen geratel. D2 1.6 '13
Kan me voorstellen dat het heel vervelend is.

Slecht van Volvo vind ik. Net als de rammelende deuren met HiFi.

[ Voor 50% gewijzigd door LuPo op 26-01-2017 12:23 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat stromendwatergeluidje herken ik van de Skoda Citigo van mijn vrouw, als ik daarmee sta te wachten bij een stoplicht hoor ik het soms. Als ik eenmaal rijd dan is het al niet meer hoorbaar.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met lucht in het kachelsysteem, aangezien het ergens wel iets weg heeft van een radiator in huis waar lucht in zit.

edit: even zitten googlen, op andere fora lees ik mensen die het toeschrijven aan water in een kokerbalk. Eventjes een dop ergens uittrekken en het schijnt zo verholpen te zijn!
moest gelijk hier aan denken: https://en.wikipedia.org/wiki/Rainstick

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 26-01-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Dat stromendwatergeluidje herken ik van de Skoda Citigo van mijn vrouw, als ik daarmee sta te wachten bij een stoplicht hoor ik het soms. Als ik eenmaal rijd dan is het al niet meer hoorbaar.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met lucht in het kachelsysteem, aangezien het ergens wel iets weg heeft van een radiator in huis waar lucht in zit.

edit: even zitten googlen, op andere fora lees ik mensen die het toeschrijven aan water in een kokerbalk. Eventjes een dop ergens uittrekken en het schijnt zo verholpen te zijn!
moest gelijk hier aan denken: https://en.wikipedia.org/wiki/Rainstick
Ik weet het ook niet, maar het was alleen op bepaalde momenten ineens aanwezig.

Hij staat inmiddels te koop zie ik: http://ww3.autoscout24.nl...04328665?smid=TAF-SM-TL-S. Prima V40 verder, voorzichtig ingereden :). Van de zomer nog met een caravan van 1500 kg (op papier...) op pad geweest, allemaal prima te doen met deze dikke D2 :).

[ Voor 5% gewijzigd door fredkroket op 26-01-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fredkroket schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:20:
[...]

Ik weet het ook niet, maar het was alleen op bepaalde momenten ineens aanwezig.

Hij staat inmiddels te koop zie ik: http://ww3.autoscout24.nl...04328665?smid=TAF-SM-TL-S. Prima V40 verder, voorzichtig ingereden :). Van de zomer nog met een caravan van 1500 kg (op papier...) op pad geweest, allemaal prima te doen met deze dikke D2 :).
Ziet er netjes uit maar helaas diesel en handgeschakeld :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfmeijer
Morgen het koopcontract van de V50 tekenen. Bij de aankoopkeuring konden ze alleen een klein beetje speling vinden op de rubbers van de draagarmen van de voorwielen. Normaal met 196.000km. Verder eigenlijk niks. Ja kleine scheurtjes in de kap onder de motorkap en wat lampjes die verkeerd afgesteld waren. Kosten 50€. Erg netjes voor een aankoopkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

Voorwielophanging is een zwak punt bij Volvo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
mfmeijer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:01:
Morgen het koopcontract van de V50 tekenen. Bij de aankoopkeuring konden ze alleen een klein beetje speling vinden op de rubbers van de draagarmen van de voorwielen. Normaal met 196.000km. Verder eigenlijk niks. Ja kleine scheurtjes in de kap onder de motorkap en wat lampjes die verkeerd afgesteld waren. Kosten 50€. Erg netjes voor een aankoopkeuring.
Draagarmrubbers zijn bij de mijne ook al eens vervangen, met 175000 op de teller. Komt wel vaker voor. Mooi om te horen dat ze geen gekke dingen gevonden hebben, de foto's zien we wel verschijnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Anoniem: 93248 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:37:
[...]

Wil je ze in kleur hebben? Er staat dat er dan een meerprijs op zit, ik weet niet of de dealerprijzen inclusief of exclusief kleur zijn. (3x120 + 3x135 brengt je totaal ook al op 765 euro)
Eens! Laat het maar gaan. Veel geld voor wat kunststof. Uiteindelijk gaat het om het rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Is het bij jullie ook zo dat de auto, vooral achterkant, heel snel enorm vies wordt? (V60). Hadden hem zaterdag gewassen en dinsdag was hij alweer enorm vies. Vooral de achterkant (nummerbord snel niet meer leesbaar) en velgen worden snel vies. Ik heb ook het idee dat dit in de winter sneller is dan in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik had mijn V40 vorig weekeind gewassen en het was nu weer nodig. Heeft iedereen last van deze winter. Door te weinig regen de laatste maanden is het vuil op de weg niet weggespoeld, daar komt ook nog zout bij, dus als het dan een beetje nat is wordt het een grote teringbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Vandaag een proefrit gemaakt met een Volvo V40 D2. Dat beviel erg goed, heel erg goed zelfs.
Zijn er hier ook mensen die een V40 hebben en achteraf toch puntjes tegen zijn gekomen waar ze tegenaan liepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:00:
Vandaag een proefritten gemaakt met een Volvo V40 D2. Dat beviel erg goed, heel erg goed zelfs.
Zijn er hier ook mensen die een V40 hebben en achteraf toch puntjes tegen zijn gekomen waar ze tegenaan liepen?
Ik las hier iets over een trillende versnellingspook in de 5e versnelling en rammeltjes vanuit de deur rechts voor maar dat heb ik bij mijn V40 (Cross Country D3) Niet gemerkt tot nu toe (8500km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:48:
Ik had mijn V40 vorig weekeind gewassen en het was nu weer nodig. Heeft iedereen last van deze winter. Door te weinig regen de laatste maanden is het vuil op de weg niet weggespoeld, daar komt ook nog zout bij, dus als het dan een beetje nat is wordt het een grote teringbende.
Dat is het nadeel van winter, ik was ze pas in het voorjaar. Heel soms de 740 Turbo tussendoor als ze heel extreem hebben gespeeld met zout. Zijn ze in mijn gemeente soms overfanatiek mee, het zit dan soms eeb halve meter hoog op de lantaarnpalen en op de gevels van de huizen die dicht aan de weg staan. Geen idee wat daar het idee van is.

Wassen in de winter is ook niet heel geweldig, aanvriezen van dat water in alle openingen en kieren. Vandaag is er een mooie dag voor, prima temperatuur. Alleen over een week ziet het er weer net zo drama uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Maar ja als het kenteken onleesbaar wordt moet je toch wat... :D

Pagina: 1 ... 44 ... 139 Laatste