Ik heb mij hier in januari gemeld met de overschakeling naar een 240 welke ik sindsdien dagelijks rijd, tijd voor een update.

Nu zo'n 13.000km verder bevalt de auto nog steeds heel goed, het karakter verveelt mij niet. ik was er laatst nog op een avondje mee van Den Helder naar Roermond geweest en terug, 500km zonder problemen. Op de terugweg (~12 uur 's avonds) op vrijwel alle 130 stukken ongeveer 150km/h gereden, dat ging nog best goed voor zo'n oude bak.
Ondertussen heeft de 240 wat upgrades gehad. Zo is het dashboard aangevuld met allemaal mooie originele Volvo metertjes (olie druk, temperatuur, vacuüm/verbruik) en een Pioneer radiootje met DAB+/bluetooth. Er ligt een origineel setje Volvo 3 weg luidsprekers op de hoedenplank en ik kan nu ook handsfree bellen.
Motorisch is er ook het een en ander veranderd. Ik heb er een gasinstallatie in gebouwd, met complimenten van de RDW keurmeester welke met de steekproef kwam kijken. Op de uitlaatgas meting kwam er zelfs uit dat hij aan de G3 norm zou voldoen, ware het niet dat het bouwjaar te oud is. (0.01% CO) Ook zit er nu een snellere nokkenas in en zijn de klepveren vervangen, daar is het torretje wel van opgeknapt. En met een verbruik van 1:8,5 op LPG heb ik niks te klagen.
Nu wordt het langzamerhand tijd voor het turbo conversie project, de nieuwe Mitsubishi turbo ligt al klaar in de doos. Hij moet er alleen nog "even" op...
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU