Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

superwashandje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:39:
kan ook met de lpg installatie te maken hebben die een storing in de uitstoot veroorzaakt? ik geloof dat pcdealer op lpg rijd?
Nee, benzine. Geloof me, het is de automaat. Meermaals uitgelezen.

De vervanger ligt klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yNOkTF_amprWsCIEwLYrAzi_z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2d2v08D977T9ybhzc871B8e.jpg?f=fotoalbum_large
Pana schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Maakt inderdaad niets uit, maar ben jij nooit benieuwd naar wat anderen over iets denken? Verkoper vertelde me dat het een polariserend interieur was, dus wou ik eens polsen.
Nee, ik heb mijn eigen overwegingen en acteer daarop. Ik laat mijn aankoop met trots zien. Iemand negatief? Boeiend, het gaat om mij.

[ Voor 62% gewijzigd door PcDealer op 09-10-2020 12:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:38
PcDealer schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Nee, benzine. Geloof me, het is de automaat. Meermaals uitgelezen.

De vervanger ligt klaar:
[Afbeelding]

[...]

Nee, ik heb mijn eigen overwegingen en acteer daarop. Ik laat mijn aankoop met trots zien. Iemand negatief? Boeiend, het gaat om mij.
Nou, daar verschillen wij dan zeker? Ik ben wel nieuwsgierig naar iemands mening, positief of negatief, zonder dat het mijn keuze hoeft te beinvloeden. En ik heb uitgelegd waarom. Ik begrijp dus ook niet echt waar dit naartoe gaat.
De wagen heb ik overigens al (met trots :*)) laten zien in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

-tom-562 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

Dat heeft niks met je uitstoot te maken, dat is gewoon een algemene CEL (Check Engine Light) :P
Als je auto gewoon goed is, dan is dat lampje gewoon uit
Zo te zien brandt het meldingslampje (uitroepteken) ook, dus je kan via het info-centrum zien wat je voor meldingen hebt. Sommige meldingen zijn van een storingscode en dan veroorzaken ze een CEL.

Kan goed zijn dat de 'automaat service vereist' gewoon een storingscode zet en dus een CEL veroorzaakt. Anders zul je de auto een keer uit moeten lezen met een OBD scanner.

Bij mij doet het start-stop systeem het al de hele tijd niet, maar ik heb er geen melding van en ook geen storingslampje -- de motor slaat gewoon nooit af als ik hem in zijn vrij zet. Kan het zijn dat er een code staat in de PCM waardoor het start-stop systeem uitgeschakeld is, maar die niet ernstig genoeg is voor een storingsmelding? Ik weet dat bijvoorbeeld bij een lege of versleten accu het start-stop systeem het ook niet doet.

Toen ik de auto kocht een paar weken geleden werkte start-stop nog wel, dus het zou zo maar iets simpels kunnen zijn als een lege accu (of, niet vol genoeg dus). (Update: Start/stop doet het af en toe wel, dan weer niet, als de airco en de radio uit staat bijvoorbeeld wel, accu niet helemaal vol dus.)

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 17-10-2020 21:30 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De melding komt pas na meerdere opgekomen storingen. Na verloop van tijd gaat het ook weg als er geen nieuwe bijkomen. Gevoeligheid ligt bij de tweede versnelling bij rotondes. Bij weinig gas zou het de derde moeten vasthouden, maar schiet dan terug naar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Heeft iemand een foto hoe die sensor eruit ziet en waar deze exact zit op een XC40, ik kan die van mij namelijk niet vinden als ik eronder lig?

https://www.volvocars.com...ten-met-een-schopbeweging

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

PcDealer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:18:
De melding komt pas na meerdere opgekomen storingen. Na verloop van tijd gaat het ook weg als er geen nieuwe bijkomen. Gevoeligheid ligt bij de tweede versnelling bij rotondes. Bij weinig gas zou het de derde moeten vasthouden, maar schiet dan terug naar 2.
Ah dat issue heb ik soms ook met de mijne ja, dan valt die versnelling gewoon weg; al heb ik het meldinglampje niet in beeld staan.

ik moet het er nog een weekje (misschien twee) mee doen voordat ik mijn nieuwe aanwinst kan ophalen, dan komt er iig een volvo met een 6-speed automaat :*)
Rikske_007 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:31:
Heeft iemand een foto hoe die sensor eruit ziet en waar deze exact zit op een XC40, ik kan die van mij namelijk niet vinden als ik eronder lig?

https://www.volvocars.com...ten-met-een-schopbeweging
Dit misschien handig?
YouTube: Hands Free Power Tailgate of the 2019 Volvo XC40

die laat zien waar de sensor achter de bumper zou moeten zitten (maar laat ook weten dat wanneer het vies is deze misschien slecht werkt)

[ Voor 35% gewijzigd door Dawn op 11-10-2020 19:45 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Blijf het bijzonder vinden dat er nog zo weinig inhoudelijke rijervaringen te vinden zijn over de nieuwe B-reeks. Op YouTube kan ik nog niets vinden over een B3/4/5 en ze worden nu toch al geruime tijd geleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 15-10-2020 11:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

JB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:36:
Blijf het bijzonder vinden dat er nog zo weinig inhoudelijke rijervaringen te vinden zijn over de nieuwe B-reeks. Op YouTube kan ik nog niets vinden over een B3/4/5 en ze worden nu toch al geruime tijd geleverd.
Als ik ervaring heb, laat ik het je weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Lawwie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Als ik ervaring heb, laat ik het je weten :P
:D smeerpijp!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Intussen 8000km erop zitten met de B3. Rijdt nog steeds heerlijk. Je merkt dat de elektromotor veel koppel geeft bij stilstand, want je voorbanden slippen zo bij nat wegdek.
Afgelopen week voor het eerst aanhangwagen getrokken met huif, dat ging ook keurig. Je merkt dat dit ook vloeiender gaat door de 8 versnellingen ipv 5 die ik hiervoor als handbak had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

chris vw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:14:
Intussen 8000km erop zitten met de B3. Rijdt nog steeds heerlijk. Je merkt dat de elektromotor veel koppel geeft bij stilstand, want je voorbanden slippen zo bij nat wegdek.
Afgelopen week voor het eerst aanhangwagen getrokken met huif, dat ging ook keurig. Je merkt dat dit ook vloeiender gaat door de 8 versnellingen ipv 5 die ik hiervoor als handbak had.
Sinds wanneer heb jij hem? Die van mij is als het goed is komende dinsdag bij de dealer, zal ik hem in de laatste week van oktober welopgevoed kunnen halen.

Welke configuratie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Lawwie schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:18:
[...]

Sinds wanneer heb jij hem? Die van mij is als het goed is komende dinsdag bij de dealer, zal ik hem in de laatste week van oktober welopgevoed kunnen halen.

Welke configuratie heb jij?
Heb de auto sinds half juli. Een B3 business pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe gaat Volvo eigenlijk om met terugroepacties? Voor onze V70 staat er nog 1 open ivm de veiligheidsgordelskabels die kunnen breken.
Krijg je normaliter bericht van Volvo Nederland, je dealer of wachten ze gewoon tot je langs komt voor onderhoud bij de dealer?

Ik heb namelijk nog geen enkel bericht gehad.
GoEV6 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:20:
Ik ga morgen proefrijden in een V70 t4 uit 2012 met 180.000 op de teller. De auto is altijd door een Volvo dealer onderhouden en krijgt bij aflevering een uitgebreide controle en onderhoudsbeurt.

Op de site van Volvo lees ik dat bij deze km stand het volgende moet gebeuren:

Aandrijflijncontrole
Basisservice
Binnenzijde ruit botscamera reinigen
Distributieriem
Interieurfilter
Luchtfilter
Slijtagecontrole
Versnellingsbakolie

Dat wordt allemaal door de verkoper gedaan.

Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar. In mijn beleving kan ik deze auto prima 5 jaar rijden zonder spannende zaken qua onderhoud of moet ik toch op dingen letten? En wat is handig om goed te controleren bij de proefrit?
Als het goed is heb je al gereden, maar toch. Met 180000km zouden de remmen/schijven wel weer aan de beurt kunnen zijn. Let ook op lekkage van de voorruit (een V70 dingetje) verder is er niet zo heel veel wat 'altijd' fout zit bij de V70.

Hoe beviel de proefrit?

[ Voor 63% gewijzigd door PaT op 15-10-2020 22:01 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
PaT schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:52:
Hoe gaat Volvo eigenlijk om met terugroepacties? Voor onze V70 staat er nog 1 open ivm de veiligheidsgordelskabels die kunnen breken.
Krijg je normaliter bericht van Volvo Nederland, je dealer of wachten ze gewoon tot je langs komt voor onderhoud bij de dealer?

Dat klopt. Heb contact gehad met Volvo Nederland en die terugroepactie gaat op z'n vroegst pas eind dit jaar lopen. Je krijgt vanzelf bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volvo begint pas aan terugroepacties als ze de onderdelen op voorraad hebben maar meldt het alvast wel bij de RDW zodat ze daar geen gezeur over krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Is er heel toevallig een Tweaker die een VIDA dongle heeft?

Mijn Volvo heeft sinds deze week vaker een "Minder motorvermogen" melding met een noodloop die na het uitzetten en weer starten wordt gewist, en sinds vandaag heb ik ook een CEL. Motor loopt verder gewoon zonder problemen, geen idioot hoog verbruik, bijgeluiden of hoge temperatuur.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn DPF gewoon vol zit en de auto zelf niet in staat is om te regenereren, dus ik wil eigenlijk eerst de foutcodes eens uitlezen en een handmatige regeneratie-cyclus van het filter proberen te doen.

Enige wat ik dus nodig zou hebben is een VIDA en ongeveer een kwartiertje van je tijd, daar wil ik best een speciaalbiertje of iets anders vergelijkbaars naar keuze tegenover zetten. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vandaag maar eens een paar foto's geschoten van hoe de V40 er nu bij staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jU16ymI0438HTFL_ucqNuns4Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1uxtAH1rytrbQ2xSCNGHD8M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t60UudFO4GHnHa-lUpNPL9Q_ZnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDHUd0TDOlmdZpvI52faqP1G.jpg?f=fotoalbum_large
Het is een 2012 model dat we nu twee jaar in bezit hebben. Sinds deze zomer op Portunus wielen en sinds kort met een subtiele 'prancing moose' op het voorscherm :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Stoney3K schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:29:

Mijn Volvo heeft sinds deze week vaker een "Minder motorvermogen" melding met een noodloop die na het uitzetten en weer starten wordt gewist, en sinds vandaag heb ik ook een CEL. Motor loopt verder gewoon zonder problemen, geen idioot hoog verbruik, bijgeluiden of hoge temperatuur.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn DPF gewoon vol zit en de auto zelf niet in staat is om te regenereren, dus ik wil eigenlijk eerst de foutcodes eens uitlezen en een handmatige regeneratie-cyclus van het filter proberen te doen.

Enige wat ik dus nodig zou hebben is een VIDA en ongeveer een kwartiertje van je tijd, daar wil ik best een speciaalbiertje of iets anders vergelijkbaars naar keuze tegenover zetten. ;)
Indien omgeving Eindhoven: wees welkom! :) Ik beschik over een DICE en VIDA 2014D, dus waarschijnlijk kan ik een eind komen...

Stuur maar PB bij interesse :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:21
MadMarky schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:44:
Vandaag maar eens een paar foto's geschoten van hoe de V40 er nu bij staat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is een 2012 model dat we nu twee jaar in bezit hebben. Sinds deze zomer op Portunus wielen en sinds kort met een subtiele 'prancing moose' op het voorscherm :)
Mooi! Heb je die nog getuned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wok schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Indien omgeving Eindhoven: wees welkom! :) Ik beschik over een DICE en VIDA 2014D, dus waarschijnlijk kan ik een eind komen...

Stuur maar PB bij interesse :)
Dat is handig! Kun je nog meer dan alleen analyse ala VCDS met zo’n ding en zo ja is er ergens per model inzichtelijk wat mogelijkheden zijn?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@JB Ik kan alleen uitlezen en resetten met VIDA, maar garagehouders met een abonnement kunnen ook software inladen/updaten. Wat er per specifiek(e) model/reeks mogelijk is, zou ik niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Je kan wel wat simpele/basic dingen aanpassen, zoals de functie van de lichtschakelaar, de weergave in de DIM (km/l of l/100km)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Red devil schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Mooi! Heb je die nog getuned?
Het is een model waar 180pk uit een 1.6 gehaald wordt en waarbij het vermogen in de eerste en tweede versnelling begrensd is om de bak heel te houden. Wat zou je daar aan willen tunen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Je kan er nog 20pk en 60nm extra uit toveren.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Nou... na bijna 5 jaar in gebruik te hebben gehad, gisteren mijn V70n T5 met 312,5k KM op de klok ingeruild voor wat anders leuk speelgoed.
Van zwart... naar zwart.

en hele fraaie, S80 met een oh zo lekkere V8 in het vooronder.
veel opties er in, geen BLIS, adaptive CC or geventileerde stoelen, dat niet... maar voor de rest mag ik niet klagen :9

ja...houdoe brandstof, het was fijn je gekend te hebben >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9mxHweg2vrUsqv_RdSbQjORJHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2Cm9NkXLIFKyScAecqoFjWF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNIVjlcAhMaK1nF_ssSrNRrdbY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73JfhxB6SB78bdVWejL4KGF4.jpg?f=fotoalbum_tile

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:21
MadMarky schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Het is een model waar 180pk uit een 1.6 gehaald wordt en waarbij het vermogen in de eerste en tweede versnelling begrensd is om de bak heel te houden. Wat zou je daar aan willen tunen?
https://www.obbetuning.nl...-1-6-t4-180-pk-2012-2015/

Is een automaat? Ja, die zou ik dan ook niet tunen, de 240 Nm is al de max van de automaat. Als je een handbak zou hebben, dan zou je de 100Nm extra koppel wel merken.
DawnNoMoreRises schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:14:
Nou... na bijna 5 jaar in gebruik te hebben gehad, gisteren mijn V70n T5 met 312,5k KM op de klok ingeruild voor wat anders leuk speelgoed.
Van zwart... naar zwart.

veel opties er in, geen BLIS, adaptive CC or geventileerde stoelen, dat niet... maar voor de rest mag ik niet klagen :9
Gefeliciteerd! Ik ben ook van een V70 T5 naar een V8 gegaan, maar dan in een zeecontainer.
Heb je de AWD al eens getest? Dat was voor mij het grootste verschil tussen een V70 T5 en XC90 V8, je bent veel sneller weg. In mijn geval werkte de AWD niet, merkte ik pas na een jaar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dawn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:14:
Van zwart... naar zwart.

[Afbeelding][Afbeelding]
:9~ :9~
De opvolger van mijn S80 wordt dit model S80, een V8 zou ik wel heel vraag willen maar ik denk dat ik dan ruzie thuis krijg :+ viel mij trouwens op dat die V8 modellen relatief goedkoop zijn, in Duitsland staan ze ook veel te koop zag ik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

@Red devil toevallig had ik met een maat van me tijdens de proefrit alles wat los en vast zat getest van de auto. Mede dankzij hem overigens, hij kan deze auto dromen... hij heeft er zelf een, zijn neef heeft een XC90 variant en zijn pa heeft er 2.
Ik merk sowieso dat ik meer grip heb als ik wegplank bij een stoplicht :)

@-tom-562 een mooi model kost nog steeds genoeg, maar ze zijn goed te betalen. Redelijk zeldzaam in Nederland wel; staan altijd maar een handjevol te koop.
Ik moet zeggen, ik heb ook een 2.5T overwogen, veel zuiniger maar toch dezelfde auto, maar toch... zo’n V8 is gewoon leuk om te hebben. Maar die 800KM op een tank die ik met de V70 haalde kan ik nu gewoon vergeten :’)
Gelukkig is België niet zo ver weg 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Dawn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:14:en hele fraaie, S80 met een oh zo lekkere V8 in het vooronder.
Welcome to the club! :) Mijn zwarte S80 V8 heeft er inmiddels ruim 380.000km opzitten. Ik heb hem nu ruim vijf zes jaar. Op LPG heel goed te doen ;)

Edit: ruim zes jaar alweer

[ Voor 4% gewijzigd door Hermarcel op 18-10-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Oeh jongens, niet doen! Nu wil ik daar ook naar gaan zoeken :(

M'n V40 had overigens een aantal keiharde knallen gemaakt toen m'n vriendin weg wilde rijden (ik ben al een lange tijd niet in staat zelf te rijden ivm ongeluk). Auto weggebracht: veer gebroken... Oef. Ik hoopte dat na vervanging van de veer het trillen rond 100km/u ook over zou zijn maar dat is er gewoon nog helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Hermarcel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:21:
[...]
Welcome to the club! :) Mijn zwarte S80 V8 heeft er inmiddels ruim 380.000km opzitten. Ik heb hem nu ruim vijf zes jaar. Op LPG heel goed te doen ;)

Edit: ruim zes jaar alweer
Hoeveel KM haal je op een gastank dan? Ik heb het idee dat ik dan elke 3 dagen moet tanken :x

De mijne staat nu op 242k dus nog best fris :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Dawn schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Hoeveel KM haal je op een gastank dan? Ik heb het idee dat ik dan elke 3 dagen moet tanken :x

De mijne staat nu op 242k dus nog best fris :)
Met een 87ltr tank (plm 65 ltr netto) tank ik elke 400 km. Ja, je staat vaker aan de pomp, maar ik rij al tientallen jaren op LPG dus dat valt me niet op.

Tank ligt dwars achter de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

400Km op een gastank is niet heel verkeerd eigenlijk.
Ik moet uberhaupt nog zien hoeveel km op een ‘tankje’ benzine haal... 650 oid hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Stoney3K schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:29:
Zit er geen specialist bij jou in de buurt? Mijn auto is zeker 5x uitgelezen zonder kosten bij drie garages.

@Hermarcel @Dawn my dream car!

Wilf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:47:
Oef. Ik hoopte dat na vervanging van de veer het trillen rond 100km/u ook over zou zijn maar dat is er gewoon nog helaas.
Niet met de wielen ergens tegenaan botsen zoals de stoep. Wiel opnieuw balanceren. Een keer hard oppompen wil ook weleens helpen.

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 20-10-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Het is al zo lang ik de auto heb. Ik was van plan nieuwe banden te plaatsen op middellange termijn. Als dat het is dan zou dat fijn zijn.

Het is dat zo’n S80 in NL te duur is qua MRB anders zou ik daar voor gaan sparen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Wilf op 20-10-2020 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wilf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:31:
Het is al zo lang ik de auto heb. Ik was van plan nieuwe banden te plaatsen op middellange termijn. Als dat het is dan zou dat fijn zijn.

Het is dat zo’n S80 in NL te duur is qua MRB anders zou ik daar voor gaan sparen O-)
Hoeveel km heb je op de banden gereden? Die dingen raken ook een keer op. Ik had ook zoiets en bij het vervangen van de banden (dus ook balanceren) en preventief uitlijnen was het over.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Nou ik heb de auto nu sinds de zomer dus een paar honderd kilometer maar ik vermoed dat de vorige eigenaren wel wat meer hebben gereden. De wielen zijn op 1 na allemaal andere merken en op de rechterachterste na meer dan 2 millimeter maar al wel wat ouder. Ik heb echter onlangs in een ambulance meegereden en de rekening net binnen. Daar kan je een mooie auto van kopen dus ik wacht nu eventjes…

De terugschakelende automaat is wel weer helemaal terug helaas. Bij rustig optrekken gaat hij af en toe ineens naar neutral en terug omhoog, en als je de snelweg op gaat dan schakelt hij een paar keer op en af tussen 4, 5 en lockup; iets van 8 a 9 shiftmomenten.

[ Voor 25% gewijzigd door Wilf op 20-10-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Wilf Dan lijken je banden op te zijn (drie merken op vier wielen is sowieso wel veel van het goede - probeer in ieder geval voor en achter hetzelfde merk/type te rijden). En wellicht je bak eens laten spoelen (of tenminste de olie te vervangen of wellicht zelfs bij te vullen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Vlak na aankoop heb ik mn garage gevraagd een beurt te doen en te controleren, de ATF vond hij niet nodig te vervangen (was ook mooi rood en stonk niet, toegegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Wilf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:48:
Nou ik heb de auto nu sinds de zomer dus een paar honderd kilometer maar ik vermoed dat de vorige eigenaren wel wat meer hebben gereden. De wielen zijn op 1 na allemaal andere merken en op de rechterachterste na meer dan 2 millimeter maar al wel wat ouder. Ik heb echter onlangs in een ambulance meegereden en de rekening net binnen. Daar kan je een mooie auto van kopen dus ik wacht nu eventjes…

De terugschakelende automaat is wel weer helemaal terug helaas. Bij rustig optrekken gaat hij af en toe ineens naar neutral en terug omhoog, en als je de snelweg op gaat dan schakelt hij een paar keer op en af tussen 4, 5 en lockup; iets van 8 a 9 shiftmomenten.
Dit klinkt niet als iets dat door het spoelen van een automaatbak opgelost is.
dat wat je omschrijft lijkt eerder een overleden brein te zijn op je bak, of een bak die weg moet voor revisie...

tijdens uitlezen geen meldingen ofzo; evt. door de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Hij is niet uitgelezen. Het zou inderdaad best een gevreesde bakrevisie kunnen worden. Ik moet even goed bedenken wat ik met deze auto ga doen. Ik denk dat een revisie meer kost dan de dagwaarde en bij een auto die je zo kort hebt weet je niet wat je nog meer te wachten staat. Net zoals de gebroken veer. Was toch weer €200,-

Je moet altijd blijven waken voor de sunk cost fallacy. Maar ik ben al wel ontzettend verknocht geraakt aan deze voor mij zeer luxe en stille auto. Hiervoor voornamelijk truttenschudders en klassiekers gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Heb je een V40 station?
Bakrevisie kost je iets van 2000 ofzo (mogelijk zonder inbouw). Een V40 is niet direct veel meer waard nee (afhankelijk van staat, km etc natuurlijk), maar kan wel gefixed worden. Een andere blijft ook een gok maar kost je net zoveel of ietsje meer voor een net model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

V40 station inderdaad, de echte V nog 8) 2002.

De auto zelf is verder redelijk netjes, niet moeders mooiste maar wel vrij compleet. Bedankt voor je inschatting qua quote. Ik ben ook benieuwd of het duurder wordt als ik doorrijd of dat ik beter nu kan handelen. Anders blijf ik namelijk gewoon zo doorrijden. Met Corona rijd ik toch al niet zo vaak meer (gok dat ik nu rond de 400 km per maand kom).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Je kan verschillende stappen ondernemen voordat je uberhaupt een totaalrevisie wilt laten doen.
Eerste stap is een goede diagnose laten stellen bij een automaatspecialist, die kan evt. een inschatting maken of de bak nog te redden is met b.v. een goede flush of dat een deelrevisie (nieuw kleppen/servoblok in het geval van deze automaat) al voldoende is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
PaT schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:52:

[...]

Als het goed is heb je al gereden, maar toch. Met 180000km zouden de remmen/schijven wel weer aan de beurt kunnen zijn. Let ook op lekkage van de voorruit (een V70 dingetje) verder is er niet zo heel veel wat 'altijd' fout zit bij de V70.

Hoe beviel de proefrit?
Nee heb niet in deze auto gereden en is inmiddels verkocht. Kijk rustig rond. Dank iig voor de tip mbt lekkage voorruit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:22

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb mij hier in januari gemeld met de overschakeling naar een 240 welke ik sindsdien dagelijks rijd, tijd voor een update. :9 Nu zo'n 13.000km verder bevalt de auto nog steeds heel goed, het karakter verveelt mij niet. ik was er laatst nog op een avondje mee van Den Helder naar Roermond geweest en terug, 500km zonder problemen. Op de terugweg (~12 uur 's avonds) op vrijwel alle 130 stukken ongeveer 150km/h gereden, dat ging nog best goed voor zo'n oude bak.

Ondertussen heeft de 240 wat upgrades gehad. Zo is het dashboard aangevuld met allemaal mooie originele Volvo metertjes (olie druk, temperatuur, vacuüm/verbruik) en een Pioneer radiootje met DAB+/bluetooth. Er ligt een origineel setje Volvo 3 weg luidsprekers op de hoedenplank en ik kan nu ook handsfree bellen. 8)

Motorisch is er ook het een en ander veranderd. Ik heb er een gasinstallatie in gebouwd, met complimenten van de RDW keurmeester welke met de steekproef kwam kijken. Op de uitlaatgas meting kwam er zelfs uit dat hij aan de G3 norm zou voldoen, ware het niet dat het bouwjaar te oud is. (0.01% CO) Ook zit er nu een snellere nokkenas in en zijn de klepveren vervangen, daar is het torretje wel van opgeknapt. En met een verbruik van 1:8,5 op LPG heb ik niks te klagen.

Nu wordt het langzamerhand tijd voor het turbo conversie project, de nieuwe Mitsubishi turbo ligt al klaar in de doos. Hij moet er alleen nog "even" op... >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R54Un6Vxc9J02dz8GnRcAkPbUm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wevHWj0BeQFekbq0j6bKXPfE.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRBccND9RKikajWXdq6jxQPJQko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TH1XnWyHjKJG2fxzB5jZ4LRq.jpg?f=fotoalbum_large

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluser86
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01 19:08
Zo, voor mij de eerste twee proefritten geplanned met in beide gevallen een S60 T5 R-Design Intro occasion. In eerste instantie werd ik nog een beetje overvallen door de eerste dealer met wie ik afgelopen maandag een proefrit heb afgesproken. Na een bericht te hebben gestuurd via de mail belde de verkoper nog geen half uur later met het bericht dat hij precies heeft staan wat ik zoek. Ik kijk met de beste man mee op hun website naar de advertentie en zie inderdaad dat alles klopt aan de auto. En de vraagprijs van 38.000 was ook al een goed uitgangspunt voor mij. Tot ik vandaag besloot om een bookmark te maken van de advertentie en tot mijn verbazing zag dat de prijs van de auto spontaan met 4000 (!) euro naar 42.000 is gestegen?! Ik weet niet of dit een normale gang van zaken is maar ik heb er mijn twijfels bij... Ik ga nog wel een proefrit maken maar de auto is voor mij daardoor in ieder geval een stuk minder interessant. Daarom heb ik als alternatief vandaag meteen maar een tweede proefrit afspraak gemaakt voor komend weekend bij een andere dealer die een soortgelijk model heeft staan maar er gewoon 38.000 voor vraagt.

Ik heb nog wel een vraag als het gaat om de onderhandeling. Ik heb niets om in te ruilen omdat ik van een zakelijke lease auto af kom en was benieuwd in hoeverre ik dan onderhandelingsruimte heb over de prijs. Beide autos zijn (in het geval van de eerst genoemde occasion "was") met ~38.000 als vraagprijs zo'n 3000 euro boven mijn budget dus ik hoop dat ik daar toch een beetje af kan halen ondanks dat ik geen inruil heb. Kan ik zo'n prijsverlaging redelijkerwijs verwachten van de verkoper of vraag ik dan teveel? Ik wil voorkomen dat de verkoper mij niet meer serieus neemt als ik een veel te laag tegenbod doe.

[ Voor 14% gewijzigd door bluser86 op 22-10-2020 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Onderhandelen kan altijd en als de prijs van 38k naar 42k is gegaan, dan wil er iemand profiteren van een hogere interesse.
Maar of je van 38k, 35k kan maken betwijfel ik. Zulke grote marges zitten er nu ook weer niet op. En zeker als je aangeeft dat 38k redelijk marktconform is zullen de dealers daar in de buurt willen blijven.

Onthou met het onderhandelen 1 ding. Je moet vriendelijk blijven, maar je hoeft geen vriendjes te worden met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluser86
PaT schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:47:
Onderhandelen kan altijd en als de prijs van 38k naar 42k is gegaan, dan wil er iemand profiteren van een hogere interesse.
Maar of je van 38k, 35k kan maken betwijfel ik. Zulke grote marges zitten er nu ook weer niet op. En zeker als je aangeeft dat 38k redelijk marktconform is zullen de dealers daar in de buurt willen blijven.

Onthou met het onderhandelen 1 ding. Je moet vriendelijk blijven, maar je hoeft geen vriendjes te worden met de verkoper.
Bedankt voor je inzicht _/-\o_ Vragen kan altijd ga ik maar van uit. En vriendelijk blijven is inderdaad altijd mijn voornemen geweest. Ik kreeg van dealer #1 wel negatieve vibes. Het gesprek was wat star en ze kwamen ongeïnteresseerd over. Dat is ook een van de redenen dat ik nu minder geneigd ben om met hen zaken te doen, maar de proefrit staat toch al geplanned dus we gaan het zien. Ik geef ze mijn bod en als ze daarmee akkoord gaan of tenminste bereid zijn er over te praten dan is het mooi meegenomen en zo niet, dan niet. Dealer #2 was de verkoper een stuk fijner om mee te praten dus die zijn voor nu mijn eerste keus :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Als je bij een dealer een slechte feel hebt kan dit een voorbode zijn hoe je je voelt bij een serviceafhandeling oid. Ik zou in dezen ook pas een bod uitbrengen/onderhandelingen starten wanneer je ze beide gereden hebt.

Mocht je je auto niet bij de bewuste dealer in onderhoud brengen maakt dit wat minder uit omdat je er dan puur voor de auto bent en verder niks. Maar misschien wel iets om mee in overweging te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluser86
Dawn schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:33:
Als je bij een dealer een slechte feel hebt kan dit een voorbode zijn hoe je je voelt bij een serviceafhandeling oid. Ik zou in dezen ook pas een bod uitbrengen/onderhandelingen starten wanneer je ze beide gereden hebt.

Mocht je je auto niet bij de bewuste dealer in onderhoud brengen maakt dit wat minder uit omdat je er dan puur voor de auto bent en verder niks. Maar misschien wel iets om mee in overweging te nemen.
Dat is een goede. Dealer #1 heeft gelukkig meerdere vestigingen en de vestiging waar de auto staat is niet eens het dichtst bij mijn woonplaats. Dus ik was ook al van plan om te vragen of het mogelijk was om het onderhoud bij hun collega's in de andere vestiging onder te brengen. Dus in die zin was ik inderdaad van plan om alleen vanwege de auto bij #1 zaken te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

auto660 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:48:
Ik heb mij hier in januari gemeld met de overschakeling naar een 240 welke ik sindsdien dagelijks rijd, tijd voor een update. :9 Nu zo'n 13.000km verder bevalt de auto nog steeds heel goed, het karakter verveelt mij niet. ik was er laatst nog op een avondje mee van Den Helder naar Roermond geweest en terug, 500km zonder problemen. Op de terugweg (~12 uur 's avonds) op vrijwel alle 130 stukken ongeveer 150km/h gereden, dat ging nog best goed voor zo'n oude bak.

Ondertussen heeft de 240 wat upgrades gehad. Zo is het dashboard aangevuld met allemaal mooie originele Volvo metertjes (olie druk, temperatuur, vacuüm/verbruik) en een Pioneer radiootje met DAB+/bluetooth. Er ligt een origineel setje Volvo 3 weg luidsprekers op de hoedenplank en ik kan nu ook handsfree bellen. 8)

Motorisch is er ook het een en ander veranderd. Ik heb er een gasinstallatie in gebouwd, met complimenten van de RDW keurmeester welke met de steekproef kwam kijken. Op de uitlaatgas meting kwam er zelfs uit dat hij aan de G3 norm zou voldoen, ware het niet dat het bouwjaar te oud is. (0.01% CO) Ook zit er nu een snellere nokkenas in en zijn de klepveren vervangen, daar is het torretje wel van opgeknapt. En met een verbruik van 1:8,5 op LPG heb ik niks te klagen.

Nu wordt het langzamerhand tijd voor het turbo conversie project, de nieuwe Mitsubishi turbo ligt al klaar in de doos. Hij moet er alleen nog "even" op... >:)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is een motorswap naar een B230FK/FT niet makkelijker/sneller (en wss goedkoper)?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

bluser86 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Dat is een goede. Dealer #1 heeft gelukkig meerdere vestigingen en de vestiging waar de auto staat is niet eens het dichtst bij mijn woonplaats. Dus ik was ook al van plan om te vragen of het mogelijk was om het onderhoud bij hun collega's in de andere vestiging onder te brengen. Dus in die zin was ik inderdaad van plan om alleen vanwege de auto bij #1 zaken te doen.
Onderhoud is vaak een inkomstenbron die de dealer graag ziet. Neem die mee in je onderhandeling (als je ook echt van plan bent daar onderhoud te doen). Kan je de aankoop prijs mee drukken. Tevens is geld niet altijd je prio bij onderhandeling, ook de afleverbeurt conform interval en/of nieuwe banden, ruitenwissers, etc kan meespelen.
Zo heb ik eens een volvo gekocht bij een Bovag dealer, die mij beloofde de onderhoudsbeurt conform Volvo interval te doen, voor aflevering. Dat kostte mij in geld 100 euro extra bij aanschaf (nadat ik er eerst al 3000 had afgeluld), maar leverde mij in waarde op een volledige onderhoudsbeurt met olie wissel van de automaat en vervanging remmen. En ik kreeg als toetje een extra set lichtmetaal, omdat de vorige eigenaar die ook had achter gelaten bij die dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:22

auto660

1991 240 GL Brick

-tom-562 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Is een motorswap naar een B230FK/FT niet makkelijker/sneller (en wss goedkoper)?
De huidige B230F heeft nog net geen 120K km gelopen en ziet er (ook van binnen) als nieuw uit, dat lijkt mij een goede basis. De turbo spullen schroef je hier zo op, je hoeft alleen de olie retour voor de turbo in de carterpan te maken. Dan kan ik meteen mijn olie temperatuur sensor een goede plek geven als de pan er af gaat. Ook hoop ik dat de iets hogere compressie off-boost de boel iets levendiger houdt.

De grotere problemen zitten hem vooral in het feit dat ik voor een nette ombouw een aantal Volvo 240 Turbo onderdelen nodig heb die vrijwel niet meer te vinden zijn. (turbo luchtfilter, bevestiging voor de intercooler, fan shroud voor de intercooler of efan conversie delen), Deze heb ik nu aardig bij elkaar dus ik begin langzaam aan de voorbereidingen rond te krijgen.

Bovendien wil ik een wat grotere turbo als standaard (16T ligt klaar) en een iets sportievere nokkenas, dus dan heb je op het uitlaat spruitstuk na al de extra's van een FT t.o.v. een F er al los bij gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door auto660 op 23-10-2020 00:43 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
Ik ben ook vanaf gister lid van deze club. Heb een V70 T4 gekocht uit 2011 met slechts 192.000 op de teller en volledig dealer onderhouden. Erg nette en complete auto (open dakje, parkeercamara's, trekhaak) met zeer kleine gebruikerssporen. Rijdt heerlijk, eerst Volvo en dat bevalt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluser86
bluser86 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:44:
[...]

Ik kreeg van dealer #1 wel negatieve vibes. Het gesprek was wat star en ze kwamen ongeïnteresseerd over. Dat is ook een van de redenen dat ik nu minder geneigd ben om met hen zaken te doen, maar de proefrit staat toch al geplanned dus we gaan het zien. Ik geef ze mijn bod en als ze daarmee akkoord gaan of tenminste bereid zijn er over te praten dan is het mooi meegenomen en zo niet, dan niet.
Vandaag wezen proefrijden. Wat een machtige auto is het zeg! En pilot assist is te gek! Na een gesprek in persoon te hebben gehad met de verkoper ben ik toch wel van mening veranderd. Het was een goed gesprek en het blijkt dat de prijs omhoog gezet was omdat "een collega de auto als voorloper wilde inzetten maar niet wist dat er een potentiële koper voor de wagen was" waardoor de dealer niet heel veel haast had met de verkoop. De originele prijs is dus gewoon ons uitgangspunt geweest.
PaT schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:47:
@PaT Je had gelijk dat ze in eerste instantie niet bereid zijn om duizenden euro's onder de vraagprijs gaan zitten maar e.e.a. was zeker bespreekbaar mede dankzij geen inruil.

Ik ben zeker enthousiast en benieuwd wat de proefrit van morgen in petto heeft :Y

[ Voor 3% gewijzigd door bluser86 op 23-10-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:10
bluser86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Vandaag wezen proefrijden. Wat een machtige auto is het zeg! En pilot assist is te gek!
Ik heb zelf ook de T5 intro edition en elke keer als ik ergens heen moet dan stap ik met plezier in. Helaas is dat ergens heen nu nog maar max 1x in de week :'(
Zit er soms wel eens aan te denken om maar "gewoon" een blokje om te gaan rijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Dankzij @Wok vanmiddag de Volvo uit kunnen lezen en er stond een hele waslijst aan storingscodes in, maar die bleken allemaal uiteindelijk vals alarm doordat de accuspanning waarschijnlijk over de zeik gegaan is en daardoor alle modules in paniek zijn geraakt. :+

Drie keer opnieuw resetten verder, en het vervelende oranje lampje liet zich niet meer zien. Als ik dit bij een dealer liet doen, dan had ik waarschijnlijk een offerte voor mijn neus gehad van hier tot Tokio voor het vervangen van 35 modules, en een waarschuwing dat er met mijn kilometerstand was geknoeid (was niet het geval, ABS module communiceerde niet). Was toch een goed idee om even langer te zoeken dan mijn neus lang was. ;)

Sowieso dus maar eens gaan shoppen voor een nieuwe accu. Zou na 8 jaar trouwe dienst nog best wel eens op kunnen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Stoney3K op 23-10-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@Stoney3K Yup... je CEM had een aardig * flierp! tuut! koekoek! * 8)7 momentje gehad :+

Mooiste was toch wel de DIM-0001 melding "Mileage manipulated" als gevolg van een fautief signaal van de ABS-computer _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 11:49
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:29:
Als ik dit bij een dealer liet doen, dan had ik waarschijnlijk een offerte voor mijn neus gehad van hier tot Tokio voor het vervangen van 35 modules, en een waarschuwing dat er met mijn kilometerstand was geknoeid
Geen idee welke dealer je hebt en of het wantrouwen gerechtvaardigd is, maar heb zelf 2x loze meldingen gehad en in beide gevallen is alleen het juiste onderdeel vervangen (1x dynamo, 1x turboslang) en zijn alle andere meldingen genegeerd (heb er zelfs nog naar gevraagd maar ze waren er bekend mee dat dit soms gebeurde..).
Niet dat het niks kostte ofzo, maar is het nou zo slecht gesteld met de Volvo dealers in Nederland dat ze 0 vertrouwen verdienen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluser86
MichelatNL schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Ik heb zelf ook de T5 intro edition en elke keer als ik ergens heen moet dan stap ik met plezier in. Helaas is dat ergens heen nu nog maar max 1x in de week :'(
Zit er soms wel eens aan te denken om maar "gewoon" een blokje om te gaan rijden :D
Ik weet precies wat je bedoelt! Ik heb sinds maart op 2 dagen na eigenlijk alleen maar thuis gewerkt dus het enige wat ik nu buiten de deur met de auto moet doen is boodschappen voor mij en mijn vader. Mijn leaseauto loopt in februari af en ik ben nu al begonnen met zoeken omdat het een kopersmarkt is maar ik toch wel ervan uit ging dat er wat tijd overheen zou gaan voor ik dé auto zou vinden die ook nog goed geprijsd is. Wist ik veel dat ik een half uur na aanschrijven van een dealer meteen al een best goed aanbod had lol! Als ik pech heb dan heb ik straks ook nog 3 maanden lang 2 auto's voor de deur staan :'(

Dit is hem trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u2jVgmTm.png

[ Voor 4% gewijzigd door bluser86 op 23-10-2020 19:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichelatNL
Heb ook nog wel een foto van de andere kant :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hkAfqkRm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bzzzt schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Geen idee welke dealer je hebt en of het wantrouwen gerechtvaardigd is, maar heb zelf 2x loze meldingen gehad en in beide gevallen is alleen het juiste onderdeel vervangen (1x dynamo, 1x turboslang) en zijn alle andere meldingen genegeerd (heb er zelfs nog naar gevraagd maar ze waren er bekend mee dat dit soms gebeurde..).
Niet dat het niks kostte ofzo, maar is het nou zo slecht gesteld met de Volvo dealers in Nederland dat ze 0 vertrouwen verdienen?
Mijn ervaring met de dealer (Mobilitycenter in Barendrecht) is echt negatief. Sowieso wordt ik stront ziek van hun verkooppraktijken (wilt u echt niet uw leer laten behandelen a veel €€€ terwijl we dat 3 weken daarvoor tot zo'n beetje nieuwstaat hadden gedaan, 'oh u gaat naar Frankrijk, nou dan moet u echt een flesje olie hebben, want dat is daar slecht te krijgen (waar heb ik VOC/Volvo assistance dan voor)) of aankondigen dat remschijven en blokken echt vervangen moeten worden terwijl andere Volvo specialisten zeggen dat je er nog minstens 20k km mee kan. En tot slot het ergste is een melding in VIDA dat mijn transmissie computer (tcu) foutmeldingen genereert, gewoon NIET melden (want dat zou wel eens garantiewerk kunnen worden). De mannen van VOMD lieten mij de meldingen zien en waren verbaasd dat als je er dan niets mee doet, je ze niet tenminste wist.
VOMD heeft (omdat ik eigenlijk weinig merk aan de versnellingsbak) de foutmelding gewist en we zullen bij de volgende beurt zien of de melding terug is.

Als ik dit gedrag vergelijk met de Toyotadealer die onze vorige Auris in onderhoud had, dan is dat een verschil van dag en nacht. Daar werd meegedacht, niets onnodig gedaan en als je ze echt nodig had, dan waren ze er voor je.

Dus nee, ik ben niet zo tevreden over de Volvo dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is dus precies waarom ik niet naar een dealer ga voor een probleem als ik niet van te voren weet wat er loos is (tenzij het puur mechanisch is). In mijn geval zaten er in een aantal modules foutcodes (CEM, BCM, PSM) om de doodsimpele reden dat de communicatie onderling compleet vernaggeld is geweest. Niet eens een hardware-probleem, maar de software die op de één of andere manier over de prut was gegaan.

Ga je daarmee naar een dealer, dan zegt een dealer heel snel 'Ja, de CEM heeft een foutcode, dus we moeten de CEM vervangen, de stuurbekrachtigingsmodule ook, en de ABS module...' waardoor je uiteindelijk voor de reparatie meer kwijt bent dan de auto nog waard is... en er hardwarematig niet eens iets kapot is.

Ja, de accu versleten misschien, maar dat heb ik met een half uurtje en een dopsleutel ook zelf wel opgelost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:31:
'oh u gaat naar Frankrijk, nou dan moet u echt een flesje olie hebben, want dat is daar slecht te krijgen (waar heb ik VOC/Volvo assistance dan voor)
Volvo assistance doet de weg van de minste weerstand: huurauto roggelen en defecte auto op de vrachtwagen naar NL. Ik heb graag de weg van nog mindere weerstand; zelf het probleem oplossen. }:O
Verder klinkt die dealer als eentje die waarbij de receptionist het gat tussen monteur en klant niet helemaal goed opvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:44:
Ga je daarmee naar een dealer, dan zegt een dealer heel snel 'Ja, de CEM heeft een foutcode, dus we moeten de CEM vervangen, de stuurbekrachtigingsmodule ook, en de ABS module...' waardoor je uiteindelijk voor de reparatie meer kwijt bent dan de auto nog waard is... en er hardwarematig niet eens iets kapot is.
De ene wel, de ander verkoopt je een nieuwe accu of haalt de staalborstel over wat massapunten. Een storingsmelding is een probleem, twee storingsmeldingen zijn twee problemen, drie storingsmeldingen zijn een heel ander probleem. Stukje basis diagnostiek die iedere monteur zou moeten beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

jadjong schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:06:
[...]

De ene wel, de ander verkoopt je een nieuwe accu of haalt de staalborstel over wat massapunten. Een storingsmelding is een probleem, twee storingsmeldingen zijn twee problemen, drie storingsmeldingen zijn een heel ander probleem. Stukje basis diagnostiek die iedere monteur zou moeten beheersen.
Meestal weet die monteur dat ook wel prima, maar de afdeling verkoop heeft er dan ook een mening over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluser86
Vandaag nog een proefrit gedaan, maar deze keer bij dealer #2. Deze S60 was niet uitgerust met luxury line maar dat is voor mij geen dealbreaker. Het gesprek met de verkoper verliep goed en ook hij leek mijn bod serieus te nemen dus daar ben ik blij om. Ik kreeg nu ook de kans om wat vragen die ik bij dealer #1 was vergeten te stellen vandaag voor te leggen bij dealer #2 over wat algemene Volvo zaken zoals on-call, het verbruik van de standkachel en de voordelen van Volvo Selekt garantie. Ik krijg in de loop van de week een voorstel en dan denk ik dat ik een beslissing ga overwegen. Mijn favoriet is vooralsnog dealer #2 omdat de auto beter verzorgd oogde, netjes was schoongemaakt, de kleur van de auto mij beter bevalt en mijn ervaring aldaar wat aangenamer was dan bij #1. Ik wil graag ook banden in overweging gaan nemen omdat de auto voorzien is van zomerbanden dus kijken wat de mogelijkheid is om er all-seasons om te laten leggen of winterbanden erbij, Wat geniet jullie voorkeur?

[ Voor 6% gewijzigd door bluser86 op 24-10-2020 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Persoonlijk heb ik eigenlijk nooit 2 sets banden voor de verschillende seizoenen en rijd meestal op zomerbanden het gehele jaar door.
Die paar dagen vorst in Nederland vind ik het niet waard om winterbanden te steken;
Als je naar het buitenland gaat of wintersport (normaal gesproken) is het wel een dingetje natuurlijk.

Mogelijk dat, wanneer ik van de nieuwe auto, de banden moet wisselen dat is all seasons overweeg ivm de awd. Maar zal ook afhangen van de prijzen enzo.

Tldr; ik verkies zomerbanden (:

——

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4t_izciL8sfVlO9GGnEX4cp8ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Us0ygwT7qCBuZmtbbbjp5lta.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag zelf even de stadslichtjes voor vervangen voor LED. Bekt toch een stukje beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluser86
Dawn schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:24:
...

Als je naar het buitenland gaat of wintersport (normaal gesproken) is het wel een dingetje natuurlijk.

...

Tldr; ik verkies zomerbanden (:
Precies dit eigenlijk. Omdat mijn vriendin Zweeds is en in Göteborg woont vind ik het een fijn idee om banden te hebben die in Duitsland gewoon op de weg mogen als ik in een winterseizoen besluit om een roadtrip naar Zweden te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Met dat gegeven is de keuze voor ne natuurlijk redelijk eenvoudig.
Of all seasons en 1 set hebben (als je daar in de winter wel mee door duitsland/denemarken/zeeden mag); of zomer/winter met een tweede set wielen.
Als je probeert een tweede set wielen+banden erbij te lullen, kijk of je in het volvo-arsenaal een set wielen kan vinden waar geen banke delen op zetten (diamond cut). Blanke lak + winterweer is killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 10:14
Ik ben sindskort eigenaar van een Volvo C30 2.4i :).
Deze auto is echter uitgerust met een Parrot en eigenlijk bel ik nooit in de auto. Ik vind daarnaast de parrot echt erg lelijk en wil ik het denk ik er uithalen. Wel zou ik graag bluetooth willen voor Spotify. Klopt het dat ik dan Watermark WM-BT32 Bluetooth adapter kan kopen en deze achter de console kan inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Als je C30 een mode/aux knop heeft werkt dit inderdaad. Ik zou voor de zekerheid ook even de radio loshalen en de stekkers checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelatNL
bluser86 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:42:
Deze S60 was niet uitgerust met luxury line maar dat is voor mij geen dealbreaker.
Moest even opzoeken wat het ook alweer was.
  • Grafisch Head-up Display voor weergave van de ingestelde snelheid van de optionele adaptieve cruise control, verkeersbordenherkenning en aanwijzingen van de navigatie
  • Elektrisch bedienbaar glazen panoramisch schuif-/kanteldak inclusief elektrisch bedienbaar zonnescherm
  • 4 zone Electronic Climate Control met touchscreen bediening op de tweede zitrij en gekoeld dashboardkastje
Mijn eerste ervaring met een HUD was met de Megane waar ik 2 jaar in heb gereden, daarna heb ik een V40 gehad zonder HUD.
Je zou denken dat het een luxe ding is de HUD, maar toen ik in de V40 terecht kwam miste ik het toch wel.
Met de S60 de HUD weer terug en nog een stuk luxer en meer informatie dan in de Megane.
Heb je nooit een HUD gehad, dan is het geen probleem. Wat je nooit hebt gehad kun je ook niet missen ;)

Ik weet niet of je zonder schuifdak ook een volledig glazen dak hebt. Dat geeft wel veel licht in de auto. Het schuifdak zelf maakt veel geluid als je die open hebt. Meer gesloten dan open dus.
Climate Control op de tweede zitrij heb ik weinig aan, want daar zit nooit iemand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 10:19
Ik zoek al bijna 2 maanden naar een mooie vervanger voor mijn Volkswagen Passat GTE. Als eerste bij de Polestar 2 geweest, toen naar de Skoda Enyaq en toen bij de Ford Mustang mach-e. Het zijn allemaal mooie modellen maar vanuit het bedrijf en mijzelf bleven er toch wat puntjes van twijfel.

Ik heb toen mijn mindset maar bijgesteld en ben op zoek gegaan naar een hybride sedan(Meer bijtelling!). Ik liep te zoeken en te zoeken tot ik deze jongen in het echt zag O+ :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3ZM6hDdW87n1q_n1WkeL1O9rcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECyU1oahaXWVlYdgv4BXtyBh.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk bij het bedrijf Serva in Nijkerk beland, waar ik de service trouwens veel beter vind dan bijv. Broekhuis, en een mooie offerte weten te maken voor een S60 Red fusion B3 Fusion Red.

Ik denk dat ik echt verliefd ben op de looks van dit model :D, het heeft alles, komt niet heel veel voor in het echt en is erg compleet. Ik heb het geheel uitgebreid met een Lightning pakket, Harman/Kardon audio en Park Assist.

Nu hopen dat de offerte goedgekeurd wordt ergens in de komende weken en dan wachten tot April/Mei want dat zijn de levertijden tegenwoordig. ;(

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Knappe kar!

@bluser86 ; hoe is het het jou onderhandelingen afgelopen? Uiteindelijk een van beide auto’s gekozen? Of toch verder gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Mijn start/stop mysterie gaat intussen trouwens ook verder :+

Motor werkt prima, slaat alleen niet af als ik de versnelling in zijn vrij zet, maar ik kan de motor ook niet zonder koppeling starten (wat een teken zou zijn dat S/S het niet doet). Heb er zelf een scantool aan gehangen, en er staan geen foutcodes in.

Nu was ik aan het zoeken om de toestand van de tweede batterij uit te kunnen lezen, maar blijkbaar lukt dat mij met zo'n simpel ELM327 scantool dus niet. Ik heb alleen geen flauw idee of je dat met een DICE wel uit zou kunnen lezen.

Niet het einde van de wereld, maar ik ben wel nieuwsgierig waaom de start-stop functie het nu niet doet. Als ik de auto moet geloven zou alles helemaal prima moeten zijn ;)

Accu wordt sowieso nog vervangen, dus daar zal het straks niet meer aan liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 01-11-2020 17:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bluser86
Dawn schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:13:
Knappe kar!

@bluser86 ; hoe is het het jou onderhandelingen afgelopen? Uiteindelijk een van beide auto’s gekozen? Of toch verder gaan kijken?
Ik wilde eigenlijk wachten tot ik foto's had om te posten maar ik hoop hem op vrijdag op te kunnen halen! De keus is gevallen op de zwarte wagen van dealer #1 waar ik laatst de foto van heb gepost. Het simpele feit was dat deze auto gewoon completer is voor een betere prijs dan wat dealer #2 mij kon bieden. Ik heb uiteindelijk er €37.000,- rond van weten te maken (van €37.995,-) dus het is geen schrikbarende korting maar het was maar €1000,- boven mijn max. budget en ik wilde voor dat verschil die wagen eigenlijk niet laten lopen. Ben nu zo trots als een aap met 7 staarten die eerst in een Megane reed en nu in een S60 haha. Volledige naam van de wagen is een Volvo S60 T5 Geartronic Intro met R-Design styling, Scandinavian Line, Luxury Line, inklapbare trekhaak, paddle shifters, reservewiel, 19" wielen en waarschijnlijk nog wel 1 of 2 dingetjes die ik vergeet te noemen. Hier nog maar een keer hetzelfde foto'tje van de proefrit voor het geval men vergeten is hoe hij er ook weer uitzag :) Andere foto's met wat betere hoeken volgen later.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u2jVgmTm.png

P.S. Als vervolg op het banden verhaal, de verkoopmedewerker heeft nog gekeken of ze een set jonggebruikte winterbanden hadden om erbij te doen voor me maar ze waren "gladweg uitverkocht" dus helaas heb ik er geen extra banden bij kunnen bietsen. Aan de ene kant een domper maar aan de andere kant ook niet het einde van de wereld. Legio mogelijkheden om nog een set goede banden op te trommelen denk ik zo?

[ Voor 17% gewijzigd door bluser86 op 02-11-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:25

superwashandje

grofheid alom

Mooie auto! Ik heb geprobeerd om mijn ouders dezelfde te laten kopen maar dat is helaas een xc40 geworden ;)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Venxir schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:38:
Ik zoek al bijna 2 maanden naar een mooie vervanger voor mijn Volkswagen Passat GTE. Als eerste bij de Polestar 2 geweest, toen naar de Skoda Enyaq en toen bij de Ford Mustang mach-e. Het zijn allemaal mooie modellen maar vanuit het bedrijf en mijzelf bleven er toch wat puntjes van twijfel.

Ik heb toen mijn mindset maar bijgesteld en ben op zoek gegaan naar een hybride sedan(Meer bijtelling!). Ik liep te zoeken en te zoeken tot ik deze jongen in het echt zag O+ :

[Afbeelding]

Uiteindelijk bij het bedrijf Serva in Nijkerk beland, waar ik de service trouwens veel beter vind dan bijv. Broekhuis, en een mooie offerte weten te maken voor een S60 Red fusion B3 Fusion Red.

Ik denk dat ik echt verliefd ben op de looks van dit model :D, het heeft alles, komt niet heel veel voor in het echt en is erg compleet. Ik heb het geheel uitgebreid met een Lightning pakket, Harman/Kardon audio en Park Assist.

Nu hopen dat de offerte goedgekeurd wordt ergens in de komende weken en dan wachten tot April/Mei want dat zijn de levertijden tegenwoordig. ;(
De S60 komt ook uit de USA? Dat gaat wel wat langer duren ja...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
JB schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:00:
[...]

De S60 komt ook uit de USA? Dat gaat wel wat langer duren ja...
Hehe nee, dit was een voorbeeld welke het beste past bij mijn kleur en looks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Venxir schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:18:
[...]

Hehe nee, dit was een voorbeeld welke het beste past bij mijn kleur en looks :)
Dat zeg ik. De S60 wordt in USA gebouwd. Levertijd V60 is heel wat korter.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 02-11-2020 22:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venxir
JB schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:19:
[...]

Dat zeg ik. De S60 wordt in USA gebouwd. Levertijd V60 is heel wat korter.
Ah zo, ik snap hem nu. Ja de verwachting bij nu bestellen is ongeveer April 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is lage kvs-temperatuur een kenmerk van V40’s van begin jaren nul? Die van mij heeft er last van. Ik vermoed een thermostaat die open blijft maar ik weet uit mijn Kadett-tijd dat het ook een known issue kan zijn met de motor of koelsysteem, vandaar de check-vraag.

Gaat om rijden op de snelweg met lage buitentemperaturen. In de BBK blijft hij mooi op temperatuur, in de zomer ook, met deze temps alleen op kwart op de snelweg.

[ Voor 23% gewijzigd door Wilf op 07-11-2020 13:28 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zal die van mij ook eens showen in het daarvoor bedoelde topic :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Pwoah, klasse kar! :9~

--

Nou, na wat gezeur bij de vorige garagist te horen gekregen "nee sorry, we kunnen u de onderhoudsgeschiedenis van de auto niet delen ivm privacy" en op de vraag of ze deze gegevens wilden verwijderen kwam doodleuk terug "nee, dat doen we niet".

Dus voor volgende week dinsdag maar een afspraak bij de dealer gemaakt om een 240k beurt te laten doen (staat nu 245k op de teller)(ondanks dat bij de vorige garagist op 237k een beurt/akp gedaan is), maar beter safe then sorry.
kreeg ik van de dealer terug... "ja, Hr, zou u uw kentekenbewijs even kunnen doorsturen want de auto is na de import in 2007 nooit bij Volvo aangemeld als ingevoerd. als u dit niet doet kunnen we de auto niet servicen of updaten met Service 2.0"

lekker; weet ik iig zeker dat deze nooit een seconde bij de dealer gestaan heeft :') Ik hoop alleen dat de AC pomp zelf niet defect is en het alleen de rollers/spanners zijn die lawaai maken, dan keert daarna weer de rust terug in de auto O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Sinds mei in het bezit van een V60 D6 met Xenon koplampen uit 2014, top auto (maand terug airco pomp vervangen onder garantie, zou nu goed moeten zijn).

Nu lees ik overal dat kennelijk de koplampen erg in trek zijn bij Volvo's. Stom, misschien beter naar moeten zoeken op Google maar goed.

Geldt dat ook voor mijn model en is er iets wat ik er aan kan doen? Auto is voorzien van SCM klasse 3 alarm vanuit de fabriek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Je kan ze vast lassen, maar dat voorkomt de inbraak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Sowieso niet vrolijk van de berichtgeving :/

https://www.omroepbrabant...ers-zorgwekkende-stijging

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuBKOfXKdkhqmfMezu4L5c_9ZL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/laJ0yZgR66to6yURSIK9c44z.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
Wilf schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:52:
Is lage kvs-temperatuur een kenmerk van V40’s van begin jaren nul? Die van mij heeft er last van. Ik vermoed een thermostaat die open blijft maar ik weet uit mijn Kadett-tijd dat het ook een known issue kan zijn met de motor of koelsysteem, vandaar de check-vraag.

Gaat om rijden op de snelweg met lage buitentemperaturen. In de BBK blijft hij mooi op temperatuur, in de zomer ook, met deze temps alleen op kwart op de snelweg.
Nee dat is geen kenmerk dus zal de thermostaat wel zijn.
Check gelijk even de kvs temp sensor, bij twijfel vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Sinds gisteren moet ik wel meer checken en vervangen; het dynamolampje ging aan en af en toe uit. Ben dus met hulp van de ANWB op de accu naar huis gereden. De accu is redelijk nieuw, de dynamo heeft een sticker op de bovenkant en ziet er ook redelijk nieuw(ish) uit dus het zou óf toch de dynamo óf bedrading zijn.

Als ik de dynamo vervang kan ik beter ook gelijk de multiriem, distr. riem, waterpomp en thermostaat doen... Ik heb altijd als ik een auto koop die aan de dure kant zit van het spectrum (dit was niet de goedkoopste V40 online) dat deze evenredig hoge kosten krijgt... :+ *

Oh ja, de banden moet ik ook vervangen en de uitlaatdemper zit ook nog maar net vast :D

* Ooit 5,5 jaar een Kadett gereden die ik voor €275,- had gekocht, in die 5,5 jaar €550 aan reparatiekosten en onderhoud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
Wilf schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:58:
Sinds gisteren moet ik wel meer checken en vervangen; het dynamolampje ging aan en af en toe uit. Ben dus met hulp van de ANWB op de accu naar huis gereden. De accu is redelijk nieuw, de dynamo heeft een sticker op de bovenkant en ziet er ook redelijk nieuw(ish) uit dus het zou óf toch de dynamo óf bedrading zijn.

Als ik de dynamo vervang kan ik beter ook gelijk de multiriem, distr. riem, waterpomp en thermostaat doen... Ik heb altijd als ik een auto koop die aan de dure kant zit van het spectrum (dit was niet de goedkoopste V40 online) dat deze evenredig hoge kosten krijgt... :+ *

Oh ja, de banden moet ik ook vervangen en de uitlaatdemper zit ook nog maar net vast :D

* Ooit 5,5 jaar een Kadett gereden die ik voor €275,- had gekocht, in die 5,5 jaar €550 aan reparatiekosten en onderhoud...
Wbd accu, kijk even naar de aardedraad. Die wil nog wel eens heel dun zijn door slijtage, krijg je ook vage meldingen van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Thanks. De ANWB heeft wel getest natuurlijk (ook met massa) maar een tweede keer controleren kan nooit kwaad.

edit:
Zojuist getest

Ik heb nog even weerstand gemeten ten opzichte van:

- behuizing dynamo > blok
- blok > chassis*
- blok > minpool
- behuizing dynamo > minpool
- behuizing dynamo > chassis*
- minpool > chassis*

Allemaal respectabele waardes van 0,1 Ohm.

* chassis zelf is niet goed te meten ivm lak; heb gemeten op schroef van veer

[ Voor 62% gewijzigd door Wilf op 11-11-2020 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:51
JB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:35:
Zal die van mij ook eens showen in het daarvoor bedoelde topic :+

https://tweakers.net/camo...net.nl%2Fmeuk%2FV60_3.jpg

***members only***
Nice :)

Zou je ook een foto willen plaatsen van de achterkant, maar dan meer van onderen ? Zie je dan de echte uitlaatpijpen of is dit custom made ?
Helaas zie je vaak bij deze modellen als je erachter staat met je auto tussen de sierstukken door de uitlaat.

Maar klasse bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Wilf Wat @Gummiebeer meld mbt de mogelijk versleten dunne kabel kan je niet opsporen door de weerstand te meten. Pas bij een fors ampere (starten) krijg je dan weerstand en dus spanningsval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

SeeS schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:54:
[...]

Nice :)

Zou je ook een foto willen plaatsen van de achterkant, maar dan meer van onderen ? Zie je dan de echte uitlaatpijpen of is dit custom made ?
Helaas zie je vaak bij deze modellen als je erachter staat met je auto tussen de sierstukken door de uitlaat.

Maar klasse bak!
Je ziet ze er zeker doorheen, maar bij mij zijn ze zwart gespoten, dus valt het amper op nu. In de avond denk ik wel als een andere auto erachter staat en met zijn koplampen erin schijnt. Mij stoort het niet, we hebben tenminste echte uitlaten ipv beetje chroom aan de bumper met een enkel gebogen pijpje naar beneden welke erachter zit :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

franssie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:12:
@Wilf Wat @Gummiebeer meld mbt de mogelijk versleten dunne kabel kan je niet opsporen door de weerstand te meten. Pas bij een fors ampere (starten) krijg je dan weerstand en dus spanningsval.
Zou ik het kunnen testen met een dieselstartkabel van massa blok naar minpool accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wilf schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:05:
[...]
Zou ik het kunnen testen met een dieselstartkabel van massa blok naar minpool accu?
Bij het starten wel, maar nu ik je post nog een keer lees lijkt het dat je die melding ook krijgt tijdens het rijden?
Dan lijkt er iets een beetje los te zitten in je laadt circuit (of de sensor). Dat de dynamo zo nu en dan uitvalt lijkt mij raar (maar alles kan).
Misschien is het beter om op zoek te gaan naar een dynamo revisiebedrijfje bij jou in de buurt, die hebben de meetspullen om te kijken waar het fout gaat als het goed is (en veel meer kennis dan ik).
Als het vaak gebeurd zou je kunnen meten wat je boorsspanning doet als je rijdt en laadt (zeg 14.4 of 13,8 volt) en of die spanning terugvalt als het lampje gaat branden tijdens het rijden naar de rust spanning van de accu (12.8 bijvoorbeeld). Wat is eigenlijk je accu spanning zonder draaiende motor in stilstand (contact uit, lampen uit - en - contact aan lampen aan)?. Dat kan ook iets zeggen over de staat van je accu.

In mijn V70 krijg ik ook wel eens lage spanning waarschuwingen en in de boordcomputer hebben ze ook wel een dynamo/alternator fout gevonden maar ding rijdt verder foutloos al denk ik dat een accu wissel er wel aankomt - start stop werkt steeds minder vaak dus de spanning iin rust s bij mij aan het afnemen - dus ik moet maar eens meten op de accu in stilstand en op de 12V poort in de console bij rijden of alles werkt)

edit: Wellicht en vast zit ook in dit topic veel kennis:
[DIY] Het auto klussen & vragen topic

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 11-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Lampje ging gister plots branden op de snelweg en is soms een seconde (of twee, drie) uit maar vooral aan. Toeren maken niets uit (gaat niet uit bij hogere toeren).

De ANWB constateerde een gezonde en redelijk verse accu en kwam ook met óf dynamo óf laadsysteem (bekabeling). Hij start goed, ontgrendeld ook goed. Bedankt voor de link. Ik heb een offerte aangevraagd bij garage voor alles aan voorkant motor vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Mijn ervaring met de dealer (Mobilitycenter in Barendrecht) is echt negatief. Sowieso wordt ik stront ziek van hun verkooppraktijken (wilt u echt niet uw leer laten behandelen a veel €€€ terwijl we dat 3 weken daarvoor tot zo'n beetje nieuwstaat hadden gedaan, 'oh u gaat naar Frankrijk, nou dan moet u echt een flesje olie hebben, want dat is daar slecht te krijgen (waar heb ik VOC/Volvo assistance dan voor)) of aankondigen dat remschijven en blokken echt vervangen moeten worden terwijl andere Volvo specialisten zeggen dat je er nog minstens 20k km mee kan. En tot slot het ergste is een melding in VIDA dat mijn transmissie computer (tcu) foutmeldingen genereert, gewoon NIET melden (want dat zou wel eens garantiewerk kunnen worden). De mannen van VOMD lieten mij de meldingen zien en waren verbaasd dat als je er dan niets mee doet, je ze niet tenminste wist.
VOMD heeft (omdat ik eigenlijk weinig merk aan de versnellingsbak) de foutmelding gewist en we zullen bij de volgende beurt zien of de melding terug is.

Als ik dit gedrag vergelijk met de Toyotadealer die onze vorige Auris in onderhoud had, dan is dat een verschil van dag en nacht. Daar werd meegedacht, niets onnodig gedaan en als je ze echt nodig had, dan waren ze er voor je.

Dus nee, ik ben niet zo tevreden over de Volvo dealer.
Herken daar wel wat in, had 3j terug probleem met de koppeling en werd weggestuurd alsof er niks aan de hand was. Maar het was een bekend issue met de koppelingscylinder bij de V40. Half jaar later bleef hij helemaal plakken en was de auto inmiddels uit de garantie. Ze hebben het destijds, na aandringen dat ik het binnen garantietermijn had gemeld, wel onder coulance gerepareerd (Koppeling compleet en vliegwiel) en hadden een lambda censor gratis vervangen.

Rapapa...

Pagina: 1 ... 115 ... 139 Laatste