Eens qua leder. Echter zijn de lederen stoelen vaak beter/meer instelbaar en heb je bijv dat je het deel van je bovenbenen kan uittrekken etc. Voor de achterbank vind ik leer dan wel weer fijn met kinderen en drankjes die ze knoeien etc.JB schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:42:
[...]
Ik zit er vanuit bijtellingsperspectief altijd iets anders in. Zo'n schuifdak lijkt me ook gaaf maar om weer 1K plus fiscaal erbij te hebben, is voor mij dan vaak een dealbreaker. Zeker met de huidige BPM spelregels is elke euro prettig in kader van fiscale waarde. Ook omdat de V60 al vrij laag is, wellicht minder handig qua hoofdruimte maar zal wel meevallen.
Mbt leer; ik heb leer afgezworen. Helemaal klaar mee. In de winter koud (ja met stoelverwarming is dat deels prima natuurlijk) en in de zomer te heet. Altijd een plakkerige/bezwete rug. Vind het jammer dat er weinig fabrikanten werken met de alcantara mix. Heb dat altijd fijne mix gevonden op VAG auto's die ik gereden heb. Hopelijk zijn de stoffen stoelen van de V60 uiteindelijk geen anticlimax op een bestelwaarde van 54K maar de dealer heeft me daarin gerust gesteld dus gaan het zien... Baal wel dat daar geen geheugenfunctie op mogelijk is.
Klopt, dat is in dit geval een concessie. Vond het ook vooral jammer dat er niets mogelijk is als je niet meteen leer kiest. Dan heb je alsnog elektrisch verstelbare stoelen maar minder mogelijkheden, geen geheugenfuctie en ook geen verlengde stukken. Gelukkig zijn de stoelen aan de achterkant wel allemaal van zo'n gegoten spul dus qua vuil worden scheelt dat enorm. Hier zullen het alleen wat vieze schoenen zijn, want drinken etc. doen we niet zo snel in de auto.meermarco schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:51:
[...]
Eens qua leder. Echter zijn de lederen stoelen vaak beter/meer instelbaar en heb je bijv dat je het deel van je bovenbenen kan uittrekken etc. Voor de achterbank vind ik leer dan wel weer fijn met kinderen en drankjes die ze knoeien etc.
[ Voor 14% gewijzigd door JB op 15-09-2020 08:54 ]
Mijn boefje is liev!
Goed punt van de automaat. Beide dus testrijden. Als zal de T4 vast al lekkerder schakelen als aut. Dan mijn D6 uit 2013 (neem ik aan:-)JB schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:55:
[...]
Heeft die iemand ook een bron dan? Waarom zou dat voor de MY20/21 anders zijn? De B reeks krijgt wel de elektronische automaat, dat is volgens mij het enige verschil ivm mild hybrid. Wel blij mee want die pook "schakelt" veel prettiger dan trekken aan zo'n kabelpook.
[Afbeelding]
Pilot assist lijkt me echt een leuke extra. Audio ook maar even horen hoe de standaard is. Nu wel premium en altijd genieten. Open dak checken qua ruimte. Al met al toch al heel wat tips. Bedankt.
Ik heb de T4 mee gehad met een proefrit. Reed perfect, maar vond de pook zwaar en je kunt niet echt nauwkeurig werken want door de kracht schiet je al snel naar een andere setting dan beoogd. Verder niet erg maar die elektronische pook is wel fijner, gaat automatisch in de P mode en je hebt alleen een tikje naar voren of naar achteren nodig om te rijden.meermarco schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:54:
[...]
Goed punt van de automaat. Beide dus testrijden. Als zal de T4 vast al lekkerder schakelen als aut. Dan mijn D6 uit 2013 (neem ik aan:-)
Pilot assist lijkt me echt een leuke extra. Audio ook maar even horen hoe de standaard is. Nu wel premium en altijd genieten. Open dak checken qua ruimte. Al met al toch al heel wat tips. Bedankt.
Als ik de eigenaren met een B blok moet geloven, rijd deze net iets soepeler. Ook het stukje elektromotor wordt als zeer prettig ervaren tov traditionele startmotor in de T reeks. De automaat zou ook vlotter aan moeten voelen.
Comments zoals deze;
Wellicht kan @chris vw inmiddels nog wat meer vertellen, die rijd ook al in een B3 AFAIKDe eerste km met de B3 zijn erg goed vind hem vergelijkbaar met de T4 maar dan wat soepeler. iets mooier koppel met weg rijden en de automaat is wat beter bij de les.
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 15-09-2020 09:02 ]
Mijn boefje is liev!
Ik had hiervoor inderdaad ook de alcantara mix (zijwagen van leer), en dat was ook prima inderdaad.JB schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:42:
[...]
Ik zit er vanuit bijtellingsperspectief altijd iets anders in. Zo'n schuifdak lijkt me ook gaaf maar om weer 1K plus fiscaal erbij te hebben, is voor mij dan vaak een dealbreaker. Druk dat liever in accessoires. Zeker met de huidige BPM spelregels is elke euro prettig in kader van fiscale waarde. Ook omdat de V60 al vrij laag is, wellicht minder handig qua hoofdruimte maar zal wel meevallen.
Mbt leer; ik heb leer afgezworen. Helemaal klaar mee. In de winter koud (ja met stoelverwarming is dat deels prima natuurlijk) en in de zomer te heet. Altijd een plakkerige/bezwete rug. Vind het jammer dat er weinig fabrikanten werken met de alcantara mix. Heb dat altijd fijne mix gevonden op VAG auto's die ik gereden heb. Hopelijk zijn de stoffen stoelen van de V60 uiteindelijk geen anticlimax op een bestelwaarde van 54K maar de dealer heeft me daarin gerust gesteld dus gaan het zien... Baal wel dat daar geen geheugenfunctie op mogelijk is.
Met 2 kleine kinderen is het leer wel makkelijk schoonmaken inderdaad.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig last heb van hete stoelen bij het instappen, maar dat is ook omdat ik op hete dagen de auto op afstand start waardoor de auto al koel is bij het instappen.
Ik weet niet hoe vaak jij schakelt met een automaat tijdens het rijden, maar ik heb daar echt geen last van.JB schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:59:
[...]
Ik heb de T4 mee gehad met een proefrit. Reed perfect, maar vond de pook zwaar en je kunt niet echt nauwkeurig werken want door de kracht schiet je al snel naar een andere setting dan beoogd. Verder niet erg maar die elektronische pook is wel fijner, gaat automatisch in de P mode en je hebt alleen een tikje naar voren of naar achteren nodig om te rijden.
Als ik de eigenaren met een B blok moet geloven, rijd deze net iets soepeler. Ook het stukje elektromotor wordt als zeer prettig ervaren tov traditionele startmotor in de T reeks. De automaat zou ook vlotter aan moeten voelen.
Ik geloof wel dat een B blok soepeler zal rijden, omdat deze het turbo gat opvangt met een elektro(start)motor.
Toen ik mijn auto kocht (begin dit jaar) waren er nog geen modellen met de B motor om proef te rijden. En proefrijden zou ik zeker uitgebreid doen. Ik heb een vergelijkbare V60 zelf 2 dagen meegehad toen we wat verder waren in het proces om te proefrijden.
Verder heb ik nog de A4 (150 pk) / C180 / SuperB iV proefgereden maar kwam toch steeds weer terug bij de Volvo.
[ Voor 31% gewijzigd door Master__R op 15-09-2020 09:09 ]
Ja dan is Volvo on Call top! Zelf vaak genoeg de auto op voorhand gestart zodat je in een koele auto instapte maar ik krijg onder het rijden alsnog een plakkerige rug. Geventileerde stoelen zouden dan wellicht nog helpen maar al deze opties vond ik teveel onzekerheid bieden tov andere mogelijkheden. Belangrijkste is, dat die stoelen goed zitten en daar was de dealer zeker van bij Volvo. Anders was ik sowieso naar leer gegaan. Collega heeft ooit de standaard stoelen genomen in een BMW maar die kreeg last van de rug. Dan ben je wel echt de sigaar...Master__R schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:00:
[...]
Ik had hiervoor inderdaad ook de alcantara mix (zijwagen van leer), en dat was ook prima inderdaad.
Met 2 kleine kinderen is het leer wel makkelijk schoonmaken inderdaad.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig last heb van hete stoelen bij het instappen, maar dat is ook omdat ik op hete dagen de auto op afstand start waardoor de auto al koel is bij het instappen.
Dat is ook zo, maar voelde beetje knullig bij proefrit dat ik een paar keer doorschoot en ook echt moest kijken in welke stand ie stond bij wegrijden. Dat issue heb ik sowieso niet meer want de T reeks was niet meer te bestellenMaster__R schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:00:
[...]
Ik weet niet hoe vaak jij schakelt met een automaat tijdens het rijden, maar ik heb daar echt geen last van.
[ Voor 18% gewijzigd door JB op 15-09-2020 09:14 ]
Mijn boefje is liev!
Intussen 6000 km gereden met de b3. Waar anderen vaak start/stop uitschakelen ivm de vertraging bij het starten ervaar ik dat helemaal niet. Merk je eigenlijk niet eens. Heb een prius gereden en het wegrijden lijkt erop.
Ik vind de b3 snel genoeg. 1 keer met invoegen met omhooglopende invoegstrook gemerkt dat er niet meer uit kwam qua vermogen. Maar dan nog is hij voor mij vlot genoeg. Met 9 seconden tot de 100 rij je vlot mee met de rest.
Verder rijd ik zeker 95% op auto pilot. In combinatie met de goede stoelen (leer met zittingverlenger) rijdt de auto erg ontspannen.
Het enige wat ik nog eens zou willen weten hoe bochtassistent werkt. In auto pilot remt hij voor bochten. Dat lijkt hij steeds beter te doen. Of dat komt door update van navigatiekaart.
Ik vind de b3 snel genoeg. 1 keer met invoegen met omhooglopende invoegstrook gemerkt dat er niet meer uit kwam qua vermogen. Maar dan nog is hij voor mij vlot genoeg. Met 9 seconden tot de 100 rij je vlot mee met de rest.
Verder rijd ik zeker 95% op auto pilot. In combinatie met de goede stoelen (leer met zittingverlenger) rijdt de auto erg ontspannen.
Het enige wat ik nog eens zou willen weten hoe bochtassistent werkt. In auto pilot remt hij voor bochten. Dat lijkt hij steeds beter te doen. Of dat komt door update van navigatiekaart.
Zal inderdaad komen door de elektromotorchris vw schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:57:
Intussen 6000 km gereden met de b3. Waar anderen vaak start/stop uitschakelen ivm de vertraging bij het starten ervaar ik dat helemaal niet. Merk je eigenlijk niet eens. Heb een prius gereden en het wegrijden lijkt erop.
Wat reed je hiervoor? Ik kom van een ecowarrior dus langzamer kan nietIk vind de b3 snel genoeg. 1 keer met invoegen met omhooglopende invoegstrook gemerkt dat er niet meer uit kwam qua vermogen. Maar dan nog is hij voor mij vlot genoeg. Met 9 seconden tot de 100 rij je vlot mee met de rest.
Hoe bedoel je dit? De autopilot stuurt toch gewoon door de bochten heen? Er vanuit gaande dat er lijnen op je weg staan?Het enige wat ik nog eens zou willen weten hoe bochtassistent werkt. In auto pilot remt hij voor bochten. Dat lijkt hij steeds beter te doen. Of dat komt door update van navigatiekaart.
Mijn boefje is liev!
Scherm staat uit, maar de auto is wel bezig om de juiste temperatuur te bereiken.Gines schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:53:
[...]
Ik heb dan het gevoel dat het bij mij gewoon niet werkt. Als jullie in de auto instappen, zien jullie dan ook in de middenconsole wat de temperatuur is alsook of airco aan of staat? Ik zie dat dus niet, ik zie enkel OFF staan en pas als ik de motor manueel opnieuw start, dan pas zie ik bv. De laatst gebruikte temperatuur en gaat de ventilatie harder draaien om de gewenste temperatuur te bereiken.
Het rijdt een beetje als iemand die drie rijlessen heeft gevolgd en stiekem de auto van papa mee heeft genomen.JB schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:52:
[...]
Hoe bedoel je dit? De autopilot stuurt toch gewoon door de bochten heen? Er vanuit gaande dat er lijnen op je weg staan?
Ik reed hiervoor een skoda. Maar van handgeschakeld diesel naar automaat benzine geeft al een heel andere rijbeleving.
Als je met bijv 80 een bocht in gaat op pilot assist dan remt de auto zelf af. Na de bocht pakt hij de 80 weer op. Maar ik weet de criteria wanneer wel en niet afremmen voor een bocht niet goed. Volgens mij gebruikt hij daar ook de gps voor.
In scherpere bochten moet je de auto soms wat corrigeren. Maar ik blijf erbij dat de pilot assist geen grote fouten maakt en zeer goed werkt. Ook mijn 2 collegas rijden vrijwel altijd op pilot assist. En met knop op stuur kan je zo terugschakelen naar adaptive cruise control. Bijvoorbeeld als je de bebouwde kom in rijdt of wegen zonder middenstreep.
Als je met bijv 80 een bocht in gaat op pilot assist dan remt de auto zelf af. Na de bocht pakt hij de 80 weer op. Maar ik weet de criteria wanneer wel en niet afremmen voor een bocht niet goed. Volgens mij gebruikt hij daar ook de gps voor.
In scherpere bochten moet je de auto soms wat corrigeren. Maar ik blijf erbij dat de pilot assist geen grote fouten maakt en zeer goed werkt. Ook mijn 2 collegas rijden vrijwel altijd op pilot assist. En met knop op stuur kan je zo terugschakelen naar adaptive cruise control. Bijvoorbeeld als je de bebouwde kom in rijdt of wegen zonder middenstreep.
Zo ervaar ik de Pilot Assist totaal niet, rijd heel soepel. Alleen scherpe bochten moet ik vaak wel wat bijsturen.jadjong schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:53:
[...]
Het rijdt een beetje als iemand die drie rijlessen heeft gevolgd en stiekem de auto van papa mee heeft genomen.
[ Voor 21% gewijzigd door CptMorgan op 17-09-2020 09:22 ]
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Maar hoe voelt dit met de handen op het stuur, of tik je elke zoveel tijd op je stuur zodra je icoontje van groen af springt? Ik heb nu lane assist en icm ondersteuning merk ik dat het vervelend is voor met name mede passagiers. Omdat je zelf ook vaak net op zo'n punt reageert, doet de lane assist nog even mee want die ziet de lijnen te dichtbij komen waardoor je "dubbel" stuurt.CptMorgan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:21:
[...]
Zo ervaar ik de Pilot Assist totaal niet, rijd heel soepel. Alleen scherpe bochten moet ik vaak wel wat bijsturen.
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 17-09-2020 13:16 ]
Mijn boefje is liev!
Zojuist afspraak gemaakt om m'n V60 Twin Engine in te leveren. Heb nog gevraagd wat ze ervoor willen hebben bij de leasemij maar die behandelen een 5 jaar oude auto alsof het een demo wagen is met net de kop eraf...
Heb nog een V60 T5 Cross Country van een jaar oud proef gereden maar ondanks alle luxe mis ik de elektromotor op de achtergrond. T6 Of T8 werd mij wat te gortig met het aantal KM wat ik nu rij.
Toen kwam er een blauwe Model 3 Performance uit 2019 op m'n pad en dat is 'm geworden. Zit een gat tussen inleveren van de V60 en dat de 3 voor de deur staat (2 a 3 weken) maar die overleven we wel.
Heb nog een V60 T5 Cross Country van een jaar oud proef gereden maar ondanks alle luxe mis ik de elektromotor op de achtergrond. T6 Of T8 werd mij wat te gortig met het aantal KM wat ik nu rij.
Toen kwam er een blauwe Model 3 Performance uit 2019 op m'n pad en dat is 'm geworden. Zit een gat tussen inleveren van de V60 en dat de 3 voor de deur staat (2 a 3 weken) maar die overleven we wel.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Over een week word ik uit dit topic gekickt... Mijn V40 Cross Country D3 zou pas over een maand of twee vervangen worden, maar de nieuwe auto wordt over een week al geleverd.
Het ga u goed in Volvo-land! En wellicht tot ziens over een jaar of 4, want ik ben en blijf Volvo fan.
Het ga u goed in Volvo-land! En wellicht tot ziens over een jaar of 4, want ik ben en blijf Volvo fan.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Wat ga je rijden en ben even benieuwd of het lease is? Mijn V60 zal ook eerder komen normaliter, maar verwacht niet dat ik eerder mag gaan rijden..Mx. Alba schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:17:
Over een week word ik uit dit topic gekickt... Mijn V40 Cross Country D3 zou pas over een maand of twee vervangen worden, maar de nieuwe auto wordt over een week al geleverd.
Mijn boefje is liev!
Het wordt een Tesla Model 3 SR+.JB schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:19:
Wat ga je rijden en ben even benieuwd of het lease is? Mijn V60 zal ook eerder komen normaliter, maar verwacht niet dat ik eerder mag gaan rijden..
Had gekeken naar de Polestar II en de XC40 P8 maar die waren allebei, net als de Model 3 LR, net wat te duur voor mijn leasebudget.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Nu hopen dat je wat meer geluk hebt met je koplampenMx. Alba schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:20:
[...]
Het wordt een Tesla Model 3 SR+.
Had gekeken naar de Polestar II en de XC40 P8 maar die waren allebei, net als de Model 3 LR, net wat te duur voor mijn leasebudget.
Vaak bu'j te bang!
Sentry mode aan!-tom-562 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:13:
[...]
Nu hopen dat je wat meer geluk hebt met je koplampen
Iemand hier last van olieverbruik met hun VEA 2.0 benzine turbo blok? Monteur zei me om beter de 1.6 ecoboost te pakken want die hadden geen last van olieverbruik in de V40?
Is dat benzine of diesel variant?Jeanke117 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:11:
Iemand hier last van olieverbruik met hun VEA 2.0 turbo blok? Monteur zei me om beter de 1.6 ecoboost te pakken want die hadden geen last van olieverbruik in de V40?
Ik ken die verhalen over de 2.0 niet. Je hebt ook een 1.5l? Misschien generatie eerder? Ik weet wel dat die 2.0 veel verder te tunen is :-). Alleen verhalen van 1 monteur vind ik altijd lastig om te gebruiken, dan zou ik daar meer over willen lezen.
Ja, die van ons lustte wel een litertje olie in de paar maanden.
Onze T3 ecoboost (150pk) gebruikt idd 0 olie met 155k op de klok. Wel netjes om de 15k oliebeurtje, Ron98 tanken en rustig warm rijden. Een van de fijnste en voor mij zorgeloze blokken waar ik mee gereden heb.Jeanke117 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:11:
Iemand hier last van olieverbruik met hun VEA 2.0 benzine turbo blok? Monteur zei me om beter de 1.6 ecoboost te pakken want die hadden geen last van olieverbruik in de V40?
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
T3 is er in 1.6, 1.5 en 2.0. Jij hebt de1.6 dan? Want die heeft 150pkcaspervc schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:42:
[...]
Onze T3 ecoboost (150pk) gebruikt idd 0 olie met 155k op de klok. Wel netjes om de 15k oliebeurtje, Ron98 tanken en rustig warm rijden. Een van de fijnste en voor mij zorgeloze blokken waar ik mee gereden heb.![]()
Is een goeie gast die ik ken bij de Volvo dealer. Ik wil eigenlijk een facelift V40, maar daar zitten de 2.0 blokken in die hij afraadt. Daarom dat ik ook wat meer research doe.Red devil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:25:
[...]
Ik ken die verhalen over de 2.0 niet. Je hebt ook een 1.5l? Misschien generatie eerder? Ik weet wel dat die 2.0 veel verder te tunen is :-). Alleen verhalen van 1 monteur vind ik altijd lastig om te gebruiken, dan zou ik daar meer over willen lezen.
Tegenwoordig hoor ik mensen ook zeggen dat olieverbruik normaal is voor de motoren van tegenwoordig. Maar dat vind ik gewoon onzin.
Ja sorry, de 1.6 Ecoboost T3.Red devil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:43:
[...]
T3 is er in 1.6, 1.5 en 2.0. Jij hebt de1.6 dan? Want die heeft 150pk
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Goed om te weten. Mijn vorige 5 cylinder T5 nam ook geen olie. En huidige V8 heb ik volgens mij 1 keer olie moeten bijvullen, tijdens een vakantie met veel bergen en zware caravan. Het is em vergeven.Jeanke117 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:49:
[...]
Is een goeie gast die ik ken bij de Volvo dealer. Ik wil eigenlijk een facelift V40, maar daar zitten de 2.0 blokken in die hij afraadt. Daarom dat ik ook wat meer research doe.
Tegenwoordig hoor ik mensen ook zeggen dat olieverbruik normaal is voor de motoren van tegenwoordig. Maar dat vind ik gewoon onzin.
[edit]
Hoe is de 2.0T motor? Dat is ook een 2 liter blok, is die ook minder goed qua olie? Is namelijk ook goed te tunen
[ Voor 8% gewijzigd door Red devil op 18-09-2020 19:10 ]
Ik heb het over de 2.0 liter turbo benzine vanaf 2015. Jij bedoelt denk ik de 2.0t die verkrijgbaar was in de S80 enzovoorts? Daar weet ik niks van.Red devil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:09:
[...]
Goed om te weten. Mijn vorige 5 cylinder T5 nam ook geen olie. En huidige V8 heb ik volgens mij 1 keer olie moeten bijvullen, tijdens een vakantie met veel bergen en zware caravan. Het is em vergeven.
[edit]
Hoe is de 2.0T motor? Dat is ook een 2 liter blok, is die ook minder goed qua olie? Is namelijk ook goed te tunen
Oh, dan valt mijn opmerking ook afJeanke117 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:26:
[...]
Ik heb het over de 2.0 liter turbo benzine vanaf 2015. Jij bedoelt denk ik de 2.0t die verkrijgbaar was in de S80 enzovoorts? Daar weet ik niks van.
Ah sorry, ik bedoel de motor die je ziet als 2.0T, die is inderdaad geleverd vanaf S60/S80 denk ik: https://www.obbetuning.nl...vo-v60-2-0-t-203-pk-2010/ of XC60.Jeanke117 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:26:
[...]
Ik heb het over de 2.0 liter turbo benzine vanaf 2015. Jij bedoelt denk ik de 2.0t die verkrijgbaar was in de S80 enzovoorts? Daar weet ik niks van.
Gek dat Obbe zonder BTW adverteert @Red devil.
Blijft vooralsnog op pijl.PcDealer schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:56:
[...]
Inmiddels bijgevuld met ~750 ml. De komende dagen/weken in de gaten houden.
Is dat zo? mm ik weet nog wel dat ik vroeger bij hem inderdaad de keuze had tussen contact betalen en via pinPcDealer schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:52:
Gek dat Obbe zonder BTW adverteert @Red devil.
[...]
Blijft vooralsnog op pijl.
Je hebt 2.0 met de volgende inhoud:
1969cc
1984cc
1999cc
Die eerste heeft in de dieselvariant niet zo'n goede naam vanwege olieverbruik door lekkende cilinders.
1969cc
1984cc
1999cc
Die eerste heeft in de dieselvariant niet zo'n goede naam vanwege olieverbruik door lekkende cilinders.
Goede infojadjong schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:47:
Je hebt 2.0 met de volgende inhoud:
1969cc
1984cc
1999cc
Die 2.0T waar ik het over had is dan de 1999cc versie
En de 2.0 motor in een V40 is dan de 1969 cc
Waar zit dan precies de 1984cc in?
Mijn vader rijdt een 2.0T in een S60 maar ik moet zeggen, die voelt redelijk tam aan (zelfs met 200 pk). Maar goed, dat moet na een tuning toch wel anders voelen.
Blijft toch beetje spannend vind ik, van die 5 cylinder motoren wist je gewoon dat die geschikt waren om te tunen. Zoveel mensen hadden dat al gedaan. Maar die 4 cylinder versies, dat hoor je een stuk minder.
Ik heb begrepen dat wegens milieu-eisen veel fabrikanten de toleranties van de zuigers wat ruimer hebben gezet (schraapveren zetten pas later bij warme motor) zodat er minder weerstand is, dus lager brandstofverbruik.Jeanke117 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:49:
[...]
Is een goeie gast die ik ken bij de Volvo dealer. Ik wil eigenlijk een facelift V40, maar daar zitten de 2.0 blokken in die hij afraadt. Daarom dat ik ook wat meer research doe.
De 1984 is het eerste 2.0 blok wat vast zat aan een geartronic 5/6 automaat. Verkocht als 2.0T of T5. De 1999 variant is een blok van Ford, daar zat een MPS6/Powershift automaat aan vast. Vanaf 2014 heb je de mogelijkheid om een 1969 blok te bestellen als T2,T3,T4,T5 en daar zit een nieuwe handbak of geartonic 8 aan vast.Red devil schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:33:
[...]
Goede info
Die 2.0T waar ik het over had is dan de 1999cc versie
En de 2.0 motor in een V40 is dan de 1969 cc
Waar zit dan precies de 1984cc in?
Omdat de type aanduiding op de achterkant meerdere blokken kan betekenen is het een grote puzzel.
Als je een V40T5 wilt kan je ook nog een 5-cilinder vinden.

Damn, ja dat is beste puzzel. Maar die 1999 cc is in deze S60 als handbak? Die 1984 had olie problemen, is er nog bekend over die andere 2?jadjong schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:50:
[...]
De 1984 is het eerste 2.0 blok wat vast zat aan een geartronic 5/6 automaat. Verkocht als 2.0T of T5. De 1999 variant is een blok van Ford, daar zat een MPS6/Powershift automaat aan vast. Vanaf 2014 heb je de mogelijkheid om een 1969 blok te bestellen als T2,T3,T4,T5 en daar zit een nieuwe handbak of geartonic 8 aan vast.
Omdat de type aanduiding op de achterkant meerdere blokken kan betekenen is het een grote puzzel.
Als je een V40T5 wilt kan je ook nog een 5-cilinder vinden.
De 1999 van Ford zit in zo veel auto's en de klachten zijn minimaal. Met handbak behoorlijk hufterproof. De automaat variant is Ford/Getrag eerste poging om de DSG van Volkswagen na te doen en dat is niet helemaal gelukt, zoals met alle eerste pogingen. Ford heeft de serviceinterval van de automaat veranderd van 'nooit' naar 60k en dat helpt, maar Volvo deed dat pas na aandringen van de klant. Als je er eentje met powershift tegen komt dan zou ik die alleen nemen als de bak tussentijds vervangen is. Een Volvo met originele powershift heeft waarschijnlijk de eerste 150k met verlepte olie rond gereden en dan is het aftellen tot selfdestruction.Red devil schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:48:
[...]
Damn, ja dat is beste puzzel. Maar die 1999 cc is in deze S60 als handbak? Die 1984 had olie problemen, is er nog bekend over die andere 2?
Weet je zeker dat je benzine wilt? Door de angst omtrend diesel is de restwaarde flink gedaald en kan je 2e hands redelijk goedkoop aan een mooie D5 komen met vijf cilinders. De wegenbelasting is dan wel het dubbele, maar als je dat wegstreept tegen de lagere aanschafprijs en brandstofkosten dan kan je soms al bij 10.000km per jaar voordeliger diesel rijden.
[ Voor 14% gewijzigd door jadjong op 19-09-2020 19:22 ]
Ja, zou denk ik dan wel een handbak willen. Teveel onzekerheden met een automaat. Ben redelijk zeker van benzine. Het wordt dan onze 2e auto en vrouwlief hoeft een stuk minder te reizen. Daarnaast kun je met injectoren of andere ellende (EGR/roetfilter) aardig leeglopen op een diesel.jadjong schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:14:
[...]
De 1999 van Ford zit in zo veel auto's en de klachten zijn minimaal. Met handbak behoorlijk hufterproof. De automaat variant is Ford/Getrag eerste poging om de DSG van Volkswagen na te doen en dat is niet helemaal gelukt, zoals met alle eerste pogingen. Ford heeft de serviceinterval van de automaat veranderd van 'nooit' naar 60k en dat helpt, maar Volvo deed dat pas na aandringen van de klant. Als je er eentje met powershift tegen komt dan zou ik die alleen nemen als de bak tussentijds vervangen is. Een Volvo met originele powershift heeft waarschijnlijk de eerste 150k met verlepte olie rond gereden en dan is het aftellen tot selfdestruction.
Weet je zeker dat je benzine wilt? Door de angst omtrend diesel is de restwaarde flink gedaald en kan je 2e hands redelijk goedkoop aan een mooie D5 komen met vijf cilinders. De wegenbelasting is dan wel het dubbele, maar als je dat wegstreept tegen de lagere aanschafprijs en brandstofkosten dan kan je soms al bij 10.000km per jaar voordeliger diesel rijden.
Hoi allen,
Ik ben me aan het oriënteren op Volvo (V60). Ik kom alleen niet echt uit de motor / optie keuze. Ik rijd op het moment een auto met aardig wat vermogen en ik merk dat dit soms best wel prettig is. Sterker, ik vind het vaak een veilig gevoel geven om even snel uit een situatie te kunnen glippen. Dat gezegd hebbende vind ik opties ook wel weer interessant en het budget is niet toereikend voor allebei :-). Dus de keuze is of een B5/T6 (T6 is eigenlijk ook te duur) met alleen park assist & audio, of een B4 met bijvoorbeeld het Lounge pakket met allerhande opties als een schuifdak, HUD, etc. Ik heb nu overigens ook een HUD die ik continu gebruik, maar ik weet nauwelijks nog hoe het is zonder. Een schuifdak... tja, geen idee wat ik daarvan vind eigenlijk. Is een auto met schuifdak luider binnen? Rust in de auto vind ik prio 1, maar heb nog niet in een Volvo gereden met schuifdak. Daarnaast heb ik het ultieme Volvo geluidssysteem beluisterd (B&W) en dat klonk echt magisch. Maarja, het is niet goedkoop.
Heeft er iemand recent voor een Volvo gekozen en wat is de optie die echt niet mag missen? En heeft iemand misschien het B&W audio systeem van Volvo?
Ik ben me aan het oriënteren op Volvo (V60). Ik kom alleen niet echt uit de motor / optie keuze. Ik rijd op het moment een auto met aardig wat vermogen en ik merk dat dit soms best wel prettig is. Sterker, ik vind het vaak een veilig gevoel geven om even snel uit een situatie te kunnen glippen. Dat gezegd hebbende vind ik opties ook wel weer interessant en het budget is niet toereikend voor allebei :-). Dus de keuze is of een B5/T6 (T6 is eigenlijk ook te duur) met alleen park assist & audio, of een B4 met bijvoorbeeld het Lounge pakket met allerhande opties als een schuifdak, HUD, etc. Ik heb nu overigens ook een HUD die ik continu gebruik, maar ik weet nauwelijks nog hoe het is zonder. Een schuifdak... tja, geen idee wat ik daarvan vind eigenlijk. Is een auto met schuifdak luider binnen? Rust in de auto vind ik prio 1, maar heb nog niet in een Volvo gereden met schuifdak. Daarnaast heb ik het ultieme Volvo geluidssysteem beluisterd (B&W) en dat klonk echt magisch. Maarja, het is niet goedkoop.
Heeft er iemand recent voor een Volvo gekozen en wat is de optie die echt niet mag missen? En heeft iemand misschien het B&W audio systeem van Volvo?
Al proefgereden? Ook de B&W alsmede het schuifdak kun je dan testen? Verder niet veel zinnigs aan toe te voegen. Het Harman Kardon setje voegde voor mij niet veel toe aan geluid, die zie ik niet als upgradewaardig. De B&W wellicht wel maar ik vond het high performance pakket ook al dikke prima, stop ik liever in andere zaken. Idemdito met een schuifdak, toegevoegde waarde zie ik niet (voor mezelf), stop ik bijvoorbeeld liever in een semi automatische trekhaak (en die kun je ook nog eens als accessoire opvoeren).Yordi- schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:40:
Hoi allen,
Mijn boefje is liev!
Rij zelf sinds maart de T4 R-Design. Qua vermogen voldoende door de (gratis) Polestar upgrade. Dus zou dan zeker gaan voor de upgrades. Persoonlijk vind ik de R-Design stoelen heel goed, de geheugenfunctie op de sleutel is ook een fijne. Dan staat de stoel weer in je eigen stand nadat je SO heeft gereden.
Schuifdak is super, geeft veel licht en een gevoel van ruimte. Geluid heb ik niet gedaan, geef ik niet zoveel om.
Pilot assist zeker doen!
Verder kun je de auto met de app laten voorverwarmen/koelen, dus standkachel zul je in NL niet zo snel nodig hebben.
Schuifdak is super, geeft veel licht en een gevoel van ruimte. Geluid heb ik niet gedaan, geef ik niet zoveel om.
Pilot assist zeker doen!
Verder kun je de auto met de app laten voorverwarmen/koelen, dus standkachel zul je in NL niet zo snel nodig hebben.
@Simonsters @Yordi- Op de Business Pro is pilot assist standaard. Verder inderdaad de climate, park assist en power seats als "packs". Leuke van de BP is dat je met stylingpack kunt werken als accessoire (19" R design velgen, glossy black grill en spiegelkappen + diffuser). Doe je er een sportchassis of Four-C bij als optie heb je een fiscaal aantrekkelijke(re) R-design
Mijn boefje is liev!
Hoe het exact met de V60 zit kan ik je niet zeggen wel hoe ik "maar" 197 pk (of eigenlijk 190) ervaar in de V70. De V70 is ietsjes lichter dan de nieuwe V60, maar dat scheelt niet waanzinnig veel. Ik heb in onze V70 nooit het idee dat ik vermogen te kort kom. Natuurlijk zijn mensen soms sneller, maar zeker voor de situaties die je wil ontglippen is die 197 pk genoeg. Je hebt nog steeds meer vermogen dan minstens 60% van het verkeer.Yordi- schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:40:
Hoi allen,
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dank! De Inscription heeft al standaard climate en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. De power seats is dan alleen de passagiersstoel elektrisch extra. Daar kwam ik toevallig achter trouwens... Bedankt voor de tip trouwens, misschien moet ik eens de non-harman kardon gaan beluisteren.JB schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:37:
@Simonsters @Yordi- Op de Business Pro is pilot assist standaard. Verder inderdaad de climate, park assist en power seats als "packs". Leuke van de BP is dat je met stylingpack kunt werken als accessoire (19" R design velgen, glossy black grill en spiegelkappen + diffuser). Doe je er een sportchassis of Four-C bij als optie heb je een fiscaal aantrekkelijke(re) R-design
Ook bedankt. Dat denk ik ook wel inderdaad.Hoe het exact met de V60 zit kan ik je niet zeggen wel hoe ik "maar" 197 pk (of eigenlijk 190) ervaar in de V70. De V70 is ietsjes lichter dan de nieuwe V60, maar dat scheelt niet waanzinnig veel. Ik heb in onze V70 nooit het idee dat ik vermogen te kort kom. Natuurlijk zijn mensen soms sneller, maar zeker voor de situaties die je wil ontglippen is die 197 pk genoeg. Je hebt nog steeds meer vermogen dan minstens 60% van het verkeer.
Trouwens, dat Polestar engineered kan ik nergens terugvinden. Is dat iets uit het verleden?
[ Voor 3% gewijzigd door Yordi- op 21-09-2020 14:20 ]
Grappig, die pakketten zijn inderdaad veranderd want ik had die optie hiervoor niet. Hier in de buurt staat een instap V60, dus T3 en zonder opties.. Dat stylingpakket zou ik zeker nemen.
Hiervoor reed ik een 320D, de T4 is sneller maar je moet er wel wat toeren voor maken.
Edit: Polestar Engineering https://engineered.polestar.com/nl/upgrades/optimisation/
+20pk en +40nm.
Ik kreeg het er gratis bij.
Hiervoor reed ik een 320D, de T4 is sneller maar je moet er wel wat toeren voor maken.
Edit: Polestar Engineering https://engineered.polestar.com/nl/upgrades/optimisation/
+20pk en +40nm.
Ik kreeg het er gratis bij.
[ Voor 20% gewijzigd door Simonsters op 21-09-2020 14:23 ]
Huh, maar dit is ook wel raar. De T4 is 190PK en gaat in 7.2 seconden naar 100. De B4 is 197 PK, met mild-hybrid, en gaat in 8 seconden naar de 100 
https://www.ultimatespecs...-T4-Inscription-Auto.html
https://www.ultimatespecs.../Volvo-V60-II-V60-B4.html
Dat terwijl de dealer zei: De nieuwe B4 voelt als de oude T5. Ammehoela :-)
Heb trouwens alleen nog in de T4 en T5 gereden, volgens de dealer zijn er nog gee B* auto's voor een proefrit.
Heb trouwens alleen nog in de T4 en T5 gereden, volgens de dealer zijn er nog gee B* auto's voor een proefrit.
[ Voor 61% gewijzigd door Yordi- op 21-09-2020 14:36 ]
PK en zelfs Nm zegt niets (over hoe snel je kan inhalen of optrekken) zolang je niets weet van de massa, luchtweerstandscoefficient, overbrenging en wielformaat van de auto. Dan laat ik de bestuurder (gewicht en reactievermogen) ook nog buiten beschouwing.
Zelf krijg ik m’n 1.8 V40 met AUT uit ‘02 nauwelijks met 80 km/u de snelweg op terwijl m’n vriendin het gaspedaal compleet naar beneden trapt, zo over de 6000 toeren durft te drukken, om wél met 100 in te kunnen voegen
Zelf krijg ik m’n 1.8 V40 met AUT uit ‘02 nauwelijks met 80 km/u de snelweg op terwijl m’n vriendin het gaspedaal compleet naar beneden trapt, zo over de 6000 toeren durft te drukken, om wél met 100 in te kunnen voegen
Tja als die 0.x seconden belangrijk zijn, zul je op zoek moeten naar een al bestaande T4 of T5. Wil je een nieuwe bestellen, dan kom je vanzelf uit bij een B4 of B5Yordi- schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:27:
Huh, maar dit is ook wel raar. De T4 is 190PK en gaat in 7.2 seconden naar 100. De B4 is 197 PK, met mild-hybrid, en gaat in 8 seconden naar de 100
Mijn boefje is liev!
Sinds gistermiddag is bij mij de knop met de rittenregistratie uit de On Call app verdwenen. Bij 'Auto' zie ik nog wel dat het Rijlogboek is ingeschakeld, maar er worden geen gegevens getoond.
Meer mensen met dit probleem?
Welk platform? iOS heeft nieuwe updates uitgebracht ivm iOS 14. Wellicht is het nu weer gefixed?Daftz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:28:
Sinds gistermiddag is bij mij de knop met de rittenregistratie uit de On Call app verdwenen. Bij 'Auto' zie ik nog wel dat het Rijlogboek is ingeschakeld, maar er worden geen gegevens getoond.
Mijn boefje is liev!
Android. Er is geen update van het OS of de app geweest. De knop is nu wel terug, maar de ritten nog niet. Valt me nu ook op dat er opeen car sharing mogelijk is in de app. Nog niet eerder gezien.JB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:12:
[...]
Welk platform? iOS heeft nieuwe updates uitgebracht ivm iOS 14. Wellicht is het nu weer gefixed?
Ja dat heb ik im promotie materiaal ook terug gezien. Wat is daar nu mogelijk? Je zou dan een ander toegang tot je auto kunnen geven met zijn/haar telefoon?Daftz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:20:
[...]
Android. Er is geen update van het OS of de app geweest. De knop is nu wel terug, maar de ritten nog niet. Valt me nu ook op dat er opeen car sharing mogelijk is in de app. Nog niet eerder gezien.
Mijn boefje is liev!
Ik heb net hetzelfde, al zie ik op de startpagina nog steeds de rittenregistratie niet. Via auto wel, maar de gegevens worden ook niet getoond. Optie van car sharing zie ik niet.Daftz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:28:
Als ik snel wat zoek op internet lijkt dit alleen nog mogelijk op de XC40
Mijn boefje is liev!
Als de ander de VOC app ook heeft kan hij/zij daar de auto mee unlocken en starten geloof ik. Maar hoe het precies werkt weet ik ook niet.JB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:27:
[...]
Ja dat heb ik im promotie materiaal ook terug gezien. Wat is daar nu mogelijk? Je zou dan een ander toegang tot je auto kunnen geven met zijn/haar telefoon?
:strip_exif()/f/image/WRkFWNRyytvFtEUiZvxzogv1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZSM020cY8jek24fx4CHZORH1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uGPqjoAb5I2Kc6VXlpMsKvVR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een 2018 V40CC. Vraag me dan ook af hoe die persoon de auto zou kunnen starten. Unlocken gaat via de app, maar starten niet. Denk dat het bij mij een foutje is.JB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:35:
[...]
Als ik snel wat zoek op internet lijkt dit alleen nog mogelijk op de XC40
Mja op volvo.nl vind ik ook met name artikelen die aan de XC40 gekoppeld zijn. Wat is daar anders aan, dat deze auto het (al) ondersteundDaftz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:38:
[...]
Ik heb een 2018 V40CC. Vraag me dan ook af hoe die persoon de auto zou kunnen starten. Unlocken gaat via de app, maar starten niet. Denk dat het bij mij een foutje is.
Mijn boefje is liev!
Ik heb een XC40, maar nooit iets met car-sharing gedaan of gezien eigenlijk.JB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:39:
[...]
Mja op volvo.nl vind ik ook met name artikelen die aan de XC40 gekoppeld zijn. Wat is daar anders aan, dat deze auto het (al) ondersteund
Starten gaat blijkbaar met een Red Key... weer wat geleerdDaftz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:38:
[...]
Ik heb een 2018 V40CC. Vraag me dan ook af hoe die persoon de auto zou kunnen starten. Unlocken gaat via de app, maar starten niet. Denk dat het bij mij een foutje is.
Zover ik weet is die niet nodigDaftz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:24:
[...]
Starten gaat blijkbaar met een Red Key... weer wat geleerd
edit:
Zie nu inderdaad ook in dat XC40 artikel dat er een red key in de auto moet liggen daarvoor
Zie nu inderdaad ook in dat XC40 artikel dat er een red key in de auto moet liggen daarvoor
[ Voor 20% gewijzigd door JB op 22-09-2020 19:59 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb zo'n red key idd, maar die ligt ergens in een doos.Daftz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:24:
[...]
Starten gaat blijkbaar met een Red Key... weer wat geleerd
Het hele idee is toch dat je sleutels kunt uitdelen aan anderen zonder een fysieke sleutel te moeten overhandigen? Bij de XC40, en wellicht meer nieuwere modellen, heb je gewoon een startknop.
Ik ga dit eens testen.
Edit:
Ok, ik heb geen car-sharing. Mijn auto is model 2019. Volgens gebruiksaanwijzing is dit vanaf model 2020.
[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 23-09-2020 14:48 ]
Kreeg je de red key er gratis bij? Hoe ik het lees, zou die sleutel in de auto moeten liggen maar kun je iemand via een Volvo On Call id toegang tot de auto verschaffen (diegene heeft de app dus ook op de telefoon) en met de red key kan de auto dan gestart wordenrinkel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:39:
[...]
Ik heb zo'n red key idd, maar die ligt ergens in een doos.
Het hele idee is toch dat je sleutels kunt uitdelen aan anderen zonder een fysieke sleutel te moeten overhandigen? Bij de XC40, en wellicht meer nieuwere modellen, heb je gewoon een startknop.
Ik ga dit eens testen.
Edit:
Ok, ik heb geen car-sharing. Mijn auto is model 2019. Volgens gebruiksaanwijzing is dit vanaf model 2020.
Mijn boefje is liev!
Ja, die zat er bij.JB schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:53:
[...]
Kreeg je de red key er gratis bij? Hoe ik het lees, zou die sleutel in de auto moeten liggen maar kun je iemand die via een Volvo On Call id toegang tot de auto verschaffen (diegene heeft de app dus ook op de telefoon) en met de red key kan de auto dan gestart worden
Dat zou idd nog kunnen werken, alleen heb ik niet die sharing optie in OnCall.
Misschien moet ik dat dan eerst instellen in de auto.
En ik mag er vanaf vandaag ook bij in de TS, ben trotse eigenaar van een Barents Blue V50 D2 Limited 

Was de Limited een uitloopmodel van de Summum? Ik heb de uitvoering met alle opties en beige leren interieur, en op de sticker op de B-stijl staat Summum. Maar de Summum uitvoering is blijkbaar in MY2012 niet geleverd.
Wagen heeft 228K op de klok, en ik ben tweede eigenaar. De auto is door de vorige eigenaar echt klokslag op de service-interval onderhouden, en is er zuinig op geweest, dus deze kan nog wel even mee.
En voordat iemand zeurt, ja, ik moet het ding sowieso nog een keer detailen.

Was de Limited een uitloopmodel van de Summum? Ik heb de uitvoering met alle opties en beige leren interieur, en op de sticker op de B-stijl staat Summum. Maar de Summum uitvoering is blijkbaar in MY2012 niet geleverd.
Wagen heeft 228K op de klok, en ik ben tweede eigenaar. De auto is door de vorige eigenaar echt klokslag op de service-interval onderhouden, en is er zuinig op geweest, dus deze kan nog wel even mee.
En voordat iemand zeurt, ja, ik moet het ding sowieso nog een keer detailen.

[ Voor 24% gewijzigd door Stoney3K op 23-09-2020 19:52 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik heb gehad... een witte 460 Diamond, een paarse S40 Phase I, een zilveren V40 Phase II Europa, een zilveren C30 D2 R-Edition en een beige V40 Cross Country D3, en die laatste heb ik zojuist ingeleverd. Dus het Volvo-tijdperk is voor mij (voorlopig?) ten einde.
/f/image/ZISiSfS50DApazSNMQpP2ayL.png?f=fotoalbum_large)
Je eigen rapport? Flink wat "poetswerk"Mx. Alba schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:18:
Ik heb gehad... een witte 460 Diamond, een paarse S40 Phase I, een zilveren V40 Phase II Europa, een zilveren C30 D2 R-Edition en een beige V40 Cross Country D3, en die laatste heb ik zojuist ingeleverd. Dus het Volvo-tijdperk is voor mij (voorlopig?) ten einde.
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Ja maar het aantal deukjes valt toch best mee na 4 jaar elke dag op een openbare parkeerplaats bij een winkelcentrum!
Alleen had me verdomme afgelopen week iemand kennelijk z'n trekhaak in mijn diffuser geduwd. Lekker dan.
Is dat dan eigen risico en door?Mx. Alba schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:40:
[...]
Ja maar het aantal deukjes valt toch best mee na 4 jaar elke dag op een openbare parkeerplaats bij een winkelcentrum!
Alleen had me verdomme afgelopen week iemand kennelijk z'n trekhaak in mijn diffuser geduwd. Lekker dan.
Mijn boefje is liev!
De leasemaatschappij zal daarvoor vast eigen risico aan mijn werkgever doorbelasten. Maar zoals je weet mag de werkgever dat niet zomaar aan de berijder doorbelasten, want de auto is een arbeidsmiddel en dat doorbelasten mag dus wettelijk alleen als de werknemer opzettelijk of "met aan opzet grenzende roekeloosheid" schade veroorzaakt of als de werkgever kan aantonen dat het tijdens een privé-rit is gebeurd. En thuis of op het werk de auto parkeren valt in die zin niet onder privé-gebruik.JB schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:56:
Is dat dan eigen risico en door?
Zo had ik het nog niet bekeken. Daarbij is ook de vraag of een werkgever er beter van wordt als wij naar een speciaal inleverpunt gaan rijden om risico's bij achterlaten dealer te mitigeren. Dat ga ik natuurlijk niet in mijn eigen tijd doen, zo'n inleverpunt ligt vaak centraal dus kost me al snel 2 uurtjes x uurtarief...Mx. Alba schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:21:
[...]
De leasemaatschappij zal daarvoor vast eigen risico aan mijn werkgever doorbelasten. Maar zoals je weet mag de werkgever dat niet zomaar aan de berijder doorbelasten, want de auto is een arbeidsmiddel en dat doorbelasten mag dus wettelijk alleen als de werknemer opzettelijk of "met aan opzet grenzende roekeloosheid" schade veroorzaakt of als de werkgever kan aantonen dat het tijdens een privé-rit is gebeurd. En thuis of op het werk de auto parkeren valt in die zin niet onder privé-gebruik.
Mijn boefje is liev!
Er is op Android inmiddels een update van de VOC app met een bugfix voor het rittenlogboek. En inderdaad, het werkt weer.
Edit: en carsharing is weer verdwenen
Edit: en carsharing is weer verdwenen
[ Voor 15% gewijzigd door Daftz op 24-09-2020 14:33 ]
Even een vraagje hier voor de PHEV eigenaars:
Bij de XC40 T5 Recharge merkte ik een serieus vertraagde response van de versnellingsbak bij kickdown zoals hier te zien:
YouTube: Volvo XC40 T5 Twin Engine FULL REVIEW new PHEV Momentum Pro - Autoge...
Verkoper bij de dealer vertelde me dat dit bij de V60 T6 Recharge niet het geval zou zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Bij de XC40 T5 Recharge merkte ik een serieus vertraagde response van de versnellingsbak bij kickdown zoals hier te zien:
YouTube: Volvo XC40 T5 Twin Engine FULL REVIEW new PHEV Momentum Pro - Autoge...
Verkoper bij de dealer vertelde me dat dit bij de V60 T6 Recharge niet het geval zou zijn. Kan iemand dit bevestigen?
Grappig om te zien. Ik moet nog een week een dan eindigt ook bij mij het Volvo tijdperk.Mx. Alba schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:18:
[Afbeelding]
Ik heb een v40, 2015 met een 2 liter diesel 120 pk blok. Deze verbruikt gemiddeld 1 liter olie op 1800 km. Volvo geeft niet thuis en geeft aan dat 1 liter op 1000 km nog acceptabel vind.
De auto rijdt prima, geen walmen, kleuren of rare geuren. Veelal snelweg kilometers en elke 25.000 km schone en verse olie. Ook geen foutcodes oid.
30.000 mm terug is het volgende vervangen;
Inlaat en uitlaat kleppen
Spruitstuk
Koppakking
Kop is gevlakt
Iemand een idee
De auto rijdt prima, geen walmen, kleuren of rare geuren. Veelal snelweg kilometers en elke 25.000 km schone en verse olie. Ook geen foutcodes oid.
Spruitstuk
Koppakking
Kop is gevlakt
Iemand een idee
[ Voor 19% gewijzigd door eppo16 op 26-09-2020 00:33 ]
Volgens mij is olieverbruik van de 2.0 een tijd geleden nog besproken? Lijkt erop dat jij die motor ook hebt?eppo16 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:30:
Ik heb een v40, 2015 met een 2 liter diesel 120 pk blok. Deze verbruikt gemiddeld 1 liter olie op 1800 km. Volvo geeft niet thuis en geeft aan dat 1 liter op 1000 km nog acceptabel vind.
Spruitstuk
Koppakking
Kop is gevlakt
Iemand een idee
1 liter per 1000 km acceptabel! Dan moet je dus bijna per tankbeurt een liter olie bijgooien!
Dat is echt bizar als je erover nadenkt.Red devil schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:24:
[...]
Volgens mij is olieverbruik van de 2.0 een tijd geleden nog besproken? Lijkt erop dat jij die motor ook hebt?
1 liter per 1000 km acceptabel! Dan moet je dus bijna per tankbeurt een liter olie bijgooien!
DUGG
Onacceptabel! Dealer die het heeft uitgevoerd geeft niet thuis, integendeel.Red devil schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:24:
[...]
Volgens mij is olieverbruik van de 2.0 een tijd geleden nog besproken? Lijkt erop dat jij die motor ook hebt?
Gaat om de v40 D2 met motorcode D4204T8 met 1969cc.
Weet iemand hoe een Volvo XC40 P8 AWD (full electric) zich qua beenruimte/stoelen verhoudt tot een Peugeot 308 SW? In een 308 SW kan ik als bovengemiddeld lang persoon nog net rijden, maar ik kan nergens een dealer vinden die dit model al heeft.
edit: vraag ook gesteld in het XC40 P8 topic
[ Voor 28% gewijzigd door ari3 op 02-10-2020 00:15 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Zijn die anders qua beenruimte dan andere XC40 modellen?ari3 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:01:
Weet iemand hoe een Volvo XC40 P8 AWD (full electric) zich qua beenruimte/stoelen verhoudt tot een Peugeot 308 SW? In een 308 SW kan ik als bovengemiddeld lang persoon nog net rijden, maar ik kan nergens een dealer vinden die dit model al heeft.
AFAIK niet. Volvo werkt met multiplatform ook voor de P8 geschikt.Rikske_007 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:44:
[...]
Zijn die anders qua beenruimte dan andere XC40 modellen?
Mijn boefje is liev!
Ik neem aan dat de vloer waarschijnlijk wel iets hoger zal zijn door de batterijen?JB schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:36:
[...]
AFAIK niet. Volvo werkt met multiplatform ook voor de P8 geschikt.
De XC40 is best een behoorlijk ruime auto. Dat er 40 in de naam staat is een beetje misleidend. Hij is ongeveer net zo groot als de V60.ari3 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:01:
Ik zou zeggen ga even zitten bij een volvodealer.
Volgens mij is de P8 net zo ruim binnen. Batterijen zitten in de bodem.
[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 04-10-2020 13:13 ]
Nee daar heeft Volvo jaren geleden al rekening mee gehouden toen ze dit platform ontwikkelden omdat ze toen al wisten dat EV er aan zou komen zover ik weet.Rikske_007 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:04:
[...]
Ik neem aan dat de vloer waarschijnlijk wel iets hoger zal zijn door de batterijen?
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 04-10-2020 16:16 ]
Mijn boefje is liev!
Een vraag over de spiegelverwarming van mijn V60. Deze zou moeten aangaan met de achterruitverwarming. Ik vind hem echter niet echt goed werken. Bij mijn octavia was dan zo mijn hele spiegel vrij van vocht en alle druppels verdwenen. Bij de V60 blijven druppels gewoon zitten. Is de spiegelverwarming van Volvo zwakker of werkt hij bij mij niet goed?
Ik rij nu ook in een (2020) V60, en hiervoor ook een Octavia (2014), maar ik merk geen verschil tussen beide auto's op dit gebied eerlijk gezegd.chris vw schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:43:
Een vraag over de spiegelverwarming van mijn V60. Deze zou moeten aangaan met de achterruitverwarming. Ik vind hem echter niet echt goed werken. Bij mijn octavia was dan zo mijn hele spiegel vrij van vocht en alle druppels verdwenen. Bij de V60 blijven druppels gewoon zitten. Is de spiegelverwarming van Volvo zwakker of werkt hij bij mij niet goed?
Ik denk dan ook dat het niet goed werkt? Misschien een te lage spanning op de verwarming ofzo?
In Turnhout getankt en 45 km terug gereden:
:strip_exif()/f/image/qHYcQS4V8wYFgIJKuBiPrtpX.jpg?f=fotoalbum_large)
Die automaatservice melding staat er al sins 331.xxx km op.
:strip_exif()/f/image/qHYcQS4V8wYFgIJKuBiPrtpX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 87% gewijzigd door PcDealer op 07-10-2020 14:06 ]
Onlangs de V60 besteld met het blonde city weave interieur.
Wat denken jullie? Yay or Nay?
Ik vind het wel passen, lekker zweedse sofa lounge stijl :-)
:strip_exif()/f/image/NIov4JhUEsaYhxVsqjYRerBk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NIov4JhUEsaYhxVsqjYRerBk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XtAuyeIoQF4kuRcVG22dRiRU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door Pana op 08-10-2020 17:03 ]
Ben meer benieuwd naar welk blok. Verdomd weinig online te vinden over die nieuwe B reeks maar op basis van jouw plaatjes (middenconsole) ben je voor een twin engine gegaan...?Pana schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:00:
Wat denk jullie? Yay or Nay?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 08-10-2020 17:05 ]
Mijn boefje is liev!
Ja klopt, tegenwoordig de "Recharge" T6. Zie je ook aan die gigantische bult op de achterrijJB schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:02:
[...]
Ben meer benieuwd naar welk blok. Verdomd weinig online te vinden over die nieuwe B reeks maar op basis van jouw plaatjes (middenconsole) ben je voor een twin engine gegaan...?

Maakt inderdaad niets uit, maar ben jij nooit benieuwd naar wat anderen over iets denken? Verkoper vertelde me dat het een polariserend interieur was, dus wou ik eens polsen.PcDealer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:30:
[...]
Wat maakt onze mening uit? Zeker als je al besteld hebt, dus je bent zelf reeds tevreden. Bovendien als je er op zit, maakt de kleur niet veel meer uit.
[ Voor 43% gewijzigd door Pana op 08-10-2020 17:32 ]
Wat maakt onze mening uit? Zeker als je al besteld hebt, dus je bent zelf reeds tevreden. Bovendien als je er op zit, maakt de kleur niet veel meer uit.Pana schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:00:
automaatservice melding? je bedoelt dat oranje ding rechts?PcDealer schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:05:
In Turnhout getankt en 45 km terug gereden:
[Afbeelding]
die betekent officieel gezien zelfs een 'probleem met uitstoot' en niet voor de automaatbak.
evt een lek turbo vacuum of een lambda sensor storing.
bijna iedereen met een V70 heeft die melding staan; de mijne heb ik er uiteindelijk uit gekregen nadat de intakeslang voor de turbo lek was en valse lucht aan zoog
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Ik ga morgen proefrijden in een V70 t4 uit 2012 met 180.000 op de teller. De auto is altijd door een Volvo dealer onderhouden en krijgt bij aflevering een uitgebreide controle en onderhoudsbeurt.
Op de site van Volvo lees ik dat bij deze km stand het volgende moet gebeuren:
Aandrijflijncontrole
Basisservice
Binnenzijde ruit botscamera reinigen
Distributieriem
Interieurfilter
Luchtfilter
Slijtagecontrole
Versnellingsbakolie
Dat wordt allemaal door de verkoper gedaan.
Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar. In mijn beleving kan ik deze auto prima 5 jaar rijden zonder spannende zaken qua onderhoud of moet ik toch op dingen letten? En wat is handig om goed te controleren bij de proefrit?
Op de site van Volvo lees ik dat bij deze km stand het volgende moet gebeuren:
Aandrijflijncontrole
Basisservice
Binnenzijde ruit botscamera reinigen
Distributieriem
Interieurfilter
Luchtfilter
Slijtagecontrole
Versnellingsbakolie
Dat wordt allemaal door de verkoper gedaan.
Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar. In mijn beleving kan ik deze auto prima 5 jaar rijden zonder spannende zaken qua onderhoud of moet ik toch op dingen letten? En wat is handig om goed te controleren bij de proefrit?
Dat heeft niks met je uitstoot te maken, dat is gewoon een algemene CEL (Check Engine Light)Dawn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:35:
[...]
automaatservice melding? je bedoelt dat oranje ding rechts?
die betekent officieel gezien zelfs een 'probleem met uitstoot' en niet voor de automaatbak.
evt een lek turbo vacuum of een lambda sensor storing.
bijna iedereen met een V70 heeft die melding staan; de mijne heb ik er uiteindelijk uit gekregen nadat de intakeslang voor de turbo lek was en valse lucht aan zoog
Als je auto gewoon goed is, dan is dat lampje gewoon uit
Vaak bu'j te bang!
kan ook met de lpg installatie te maken hebben die een storing in de uitstoot veroorzaakt? ik geloof dat pcdealer op lpg rijd?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.