Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Alarm is een losse optie of onderdeel van een optiepakket.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Weet iemand of op de XC40 een active sound generator zit, ik hoor toch een duidelijk verschil in geluid wanneer ik ze in dynamic zet en ik vroeg mij af of dit echt of fake is :?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wie heeft er recent een nieuwe V60 geleverd gekregen en wat was de levertijd van order tot ontvangst?

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 26-08-2020 10:07 ]

Mijn boefje is liev!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Nou helaas. Bij mijn Volvo v60 d6 nu ook een serieus issue. Rem doet bijna niks meer en de melding eigenschappen rempedaal gewijzigd. Conclusie: nieuwe pedaal set met waarschijnlijk bijbehorende bekabeling.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Get!em schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:33:
En na bijvullen?
Na starten komt koelvloeistof op druk en temperatuur, dus is meting niet meer goed af te lezen.
Inmiddels bijgevuld met ~750 ml. De komende dagen/weken in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

meermarco schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:58:
Nou helaas. Bij mijn Volvo v60 d6 nu ook een serieus issue. Rem doet bijna niks meer en de melding eigenschappen rempedaal gewijzigd. Conclusie: nieuwe pedaal set met waarschijnlijk bijbehorende bekabeling.
Heeft de V60 dan Brake by wire (electronisch?)

Sowieso de melding "eigenschappen rempedaal gewijzigd" is zowel hilarisch als verontrustend.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Gluten Parody
  • Laatst online: 16:53
V40 foetsie... zou er een opvolger komen of mag je voortaan 40+ mille mee nemen voor de XC40?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XC20 komt ooit nog, maar die zal wel net zo lelijk als de 40 zijn. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 23:21
Ik zie dat er nogal wat onduidelijkheid is over het alarmsysteem bij de duurdere volvos ivm verzekeren en mijn verhaal heeft betrekking op verzekeringen die een voertuigvolgsysteem vereisen (denk aan de duurdere v60's, v90's xc60/90);

Ik zelf werk bij de anwb en wij doen ook de pechhulp/volvo on call en activeren alarmsystemen voor volvo. Verzekeringen willen vanaf een bepaald bedrag dat er een voertuigvolgsysteem opgebouwd is en dit zit standaard in VoC ingebouwd, maar alleen volvo heeft hier toegang toe. Als je de auto bij volvo laat verzekeren wordt dit geactiveerd en klaar. Als de auto bij een andere verzekeraar verzekerd wordt moet er vaak een extra (extern) alarm ingebouwd worden, omdat zij dus geen toegang hebben tot de info van VoC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38
Vandaag thuis gekomen van een midweek vakantie. Mijn bestelde VxDiag binnen gekomen van AliExpress. Koste 42 euro incl verzenden.
Is een goedkopere imitatie van de Dice die met Vida werkt.

Vanmiddag de XC60 uitgelezen met vida, wat een ongelofelijke uitgebreid systeem is dat! Zoveel parameters die je kunt aanpassen en uitlezen.

Daar ben ik nog wel wat avonden mee zoet om alles uit te pluizen.

Dus als iemand een storing heeft in de regio Zoetermeer neem gerust contact met me op!

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:44

mb1

JB schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:06:
Wie heeft er recent een nieuwe V60 geleverd gekregen en wat was de levertijd van order tot ontvangst?
Als ik er drie weken geleden één had besteld dan was het levering oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

mb1 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Als ik er drie weken geleden één had besteld dan was het levering oktober.
Om welke uitvoering ging het dan, of maakte dat geen verschil?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Yamy_Daffy schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:24:
Vandaag thuis gekomen van een midweek vakantie. Mijn bestelde VxDiag binnen gekomen van AliExpress. Koste 42 euro incl verzenden.

Vanmiddag de XC60 uitgelezen met vida, wat een ongelofelijke uitgebreid systeem is dat! Zoveel parameters die je kunt aanpassen en uitlezen.

Dus als iemand een storing heeft in de regio Zoetermeer neem gerust contact met me op!
Is dat vergelijkbaar met VCDS alsin je kunt ook software aanpassen qua handigheidjes of puur voor storingen etc?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Ook software aanpassingen doen.
Adaptieve waardes resetten, stoelverwarming in waardes veranderen km naar miles zetten etc.

Alles wat je met vida zou kunnen behalve echt updates en software laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:44

mb1

JB schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Om welke uitvoering ging het dan, of maakte dat geen verschil?
Zowel de momentum adventage als de business pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:24:

welke dice heb je uiteindelijk gehaald?

mijn s80 uit 99 heeft ook wat kuren die ik liever zelf wil gaan troubleshooten voordat ik richting garage ga...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
AjDuLion schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:12:
[...]

welke dice heb je uiteindelijk gehaald?

mijn s80 uit 99 heeft ook wat kuren die ik liever zelf wil gaan troubleshooten voordat ik richting garage ga...
Ik zag een goedkopere versie van de Dice van Volvo namelijk de VxDiag. Die moest ook werken samen met vida ne zoals de Dice zelf.

Voor 42 euro besteld en de gok gewaagd.
Gisteren aangesloten en werkt inderdaad perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkbq_CNoTwKZ38sxRXkNZVuOvBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhC3ZnMC8Wdz87wt5GHky8ay.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Yamy_Daffy schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:11:
Ook software aanpassingen doen.
Adaptieve waardes resetten, stoelverwarming in waardes veranderen km naar miles zetten etc.

Alles wat je met vida zou kunnen behalve echt updates en software laden.
Klaarblijkelijk is het nieuwe B3 en B4 blok hetzelfde en is dit puur softwarematig geknepen. Benieuwd of dit ook om te zetten valt of dat het toch neer komt op een gehele ECU flash oid.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Ik zag een goedkopere versie van de Dice van Volvo namelijk de VxDiag. Die moest ook werken samen met vida ne zoals de Dice zelf.

Voor 42 euro besteld en de gok gewaagd.
Gisteren aangesloten en werkt inderdaad perfect!

[Afbeelding]
Nice, heeft deze geen externe voeding nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Red devil schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Nice, heeft deze geen externe voeding nodig?
Gewoon aansluiten op de obd2 poort en dan met een USB naar de laptop waar je vida op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

-tom-562

Oliesjeik

Werkt die vxdiag ook met v-dash? Niet dat ik er 1 ga kopen, ik heb al een werkende DICE van AliExpress :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
-tom-562 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:27:
Werkt die vxdiag ook met v-dash? Niet dat ik er 1 ga kopen, ik heb al een werkende DICE van AliExpress :p
Het zou moeten werken, heb het helaas nog niet werkend gekregen. Ik vermoed dat er iets met de VXmanager programma ingesteld moet worden.

Vdash blijft hangen op de self-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

Yamy_Daffy schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Het zou moeten werken, heb het helaas nog niet werkend gekregen. Ik vermoed dat er iets met de VXmanager programma ingesteld moet worden.

Vdash blijft hangen op de self-test.
Vdash werkt echt alleen op de Dice met J2534 chip en werkt ook niet in een VM. Waarschijnlijk doet deze een check op driverniveau.

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluser86
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01 19:08
Het is een beetje lastig uitzoeken via autotrader of autoscout24 welke pakketten een S60 occasion allemaal heeft maar misschien weet een van jullie dat?

Ik was benieuwd of een S60 R-Design standaard geleverd werd in 2019 met pilot assist, standkachel (met timer via Volvo on Call app), voorruit verwarming, misschien zelfs stuurwiel- en stoelverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volvo heeft de prijslijsten van vroegere modellen altijd beschikbaar:

http://volvocars.com/nl/f...lijsten-eerdere-bouwjaren

Punt waar je op moet letten is dat het natuurlijk wel alleen van toepassing is op Nederlandse auto's. En daarnaast heb je binnen een bouwjaar zo 2 verschillende modeljaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluser86
J0YR1D3R schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:53:
Volvo heeft de prijslijsten van vroegere modellen altijd beschikbaar:

http://volvocars.com/nl/f...lijsten-eerdere-bouwjaren

Punt waar je op moet letten is dat het natuurlijk wel alleen van toepassing is op Nederlandse auto's. En daarnaast heb je binnen een bouwjaar zo 2 verschillende modeljaren.
Hey super goed. Thanks! Nu snap ik ook wat sommige occasions bedoelen met R-Design Intro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
bluser86 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:55:
[...]

Hey super goed. Thanks! Nu snap ik ook wat sommige occasions bedoelen met R-Design Intro :)
Pas op voor import. Zelfde naam voor paketten, andere invulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluser86
jadjong schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:42:
[...]

Pas op voor import. Zelfde naam voor paketten, andere invulling.
Ik ga tegen de tijd dat het zo ver is om te gaan shoppen toch proefritten maken en expliciet informeren naar wat opties die ik graag in de wagen wil hebben. Bedankt voor de heads up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Iemand een idee wat hier de oorzaak van is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxvPVh4Gz1gVQlvLaiDYtV3NMLk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMQMAyNsObEbt4UtIne8DGwE.jpg?f=fotoalbum_medium

Heb sinds ik de voorruit opnieuw heb laten kitten toch wel een vochtprobleem, maar dat was hoofdzakelijk de voorruit. Sinds kort beslaat het ruit van het rechter portier ook... Bekleding in de auto is verder droog. Lijkt net alsof er veel vocht in het airco systeem zit en het niet weg wil. :/

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

FiXeL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:31:

[Afbeelding]

Heb sinds ik de voorruit opnieuw heb laten kitten toch wel een vochtprobleem, maar dat was hoofdzakelijk de voorruit. Sinds kort beslaat het ruit van het rechter portier ook... Bekleding in de auto is verder droog. Lijkt net alsof er veel vocht in het airco systeem zit en het niet weg wil. :/
Afvoer van de airco verstopt? Komt volgens mij nog wel eens voor bij bepaalde modellen.
Edit:
https://problemcar.nl/topic/volvo/condens-uit-airco-160419
Een C30 is gewoon een gechopte V50, dus dit zou ook voor jou moeten werken :P

[ Voor 82% gewijzigd door -tom-562 op 04-09-2020 12:07 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
-tom-562 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:05:
[...]

Afvoer van de airco verstopt? Komt volgens mij nog wel eens voor bij bepaalde modellen.
Edit:
https://problemcar.nl/topic/volvo/condens-uit-airco-160419
Een C30 is gewoon een gechopte V50, dus dit zou ook voor jou moeten werken :P
Thnx! _/-\o_ Zal straks ff kijken.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

De vergrendeling (en het openen) van mijn S40 (phase II) gaat erg moeizaam. Ik vermoed dat het batterijtje op is, kan ik deze straffeloos vernieuwen. Deze hoeft niet opnieuw geprogrammeerd te worden oid ?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
_Apache_ schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:53:
De vergrendeling (en het openen) van mijn S40 (phase II) gaat erg moeizaam. Ik vermoed dat het batterijtje op is, kan ik deze straffeloos vernieuwen. Deze hoeft niet opnieuw geprogrammeerd te worden oid ?
Als je batterij leeg is, geeft de display van je auto dat aan als het goed is. Er is denk ik meer aan de hand. Tijdje terug had ik mn auto (2009 C30) eens een keer een aantal dagen niet gebruikt en toen werkte de deurvergrendeling niet. Met de mini sleutel de deur open gemaakt, en eenmaal in de auto kon ik alles met de knop in de deur gewoon vergrendelen. Sindsdien niet weer meegemaakt.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

FiXeL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:57:
[...]

Als je batterij leeg is, geeft de display van je auto dat aan als het goed is. Er is denk ik meer aan de hand. Tijdje terug had ik mn auto (2009 C30) eens een keer een aantal dagen niet gebruikt en toen werkte de deurvergrendeling niet. Met de mini sleutel de deur open gemaakt, en eenmaal in de auto kon ik alles met de knop in de deur gewoon vergrendelen. Sindsdien niet weer meegemaakt.
Het heeft lange tijd prima gewerkt, kon gerust op een meter of 20 de auto op slot doen. Maar die afstand liep steeds verder terug de laatste maand.
Display geeft geen bijzonderheden, auto start als vanouds. Het is een Phase II uit 2002.

Mijn vraag is meer in de lijn van.. kan ik straffeloos het batterijtje proberen te vervangen zonder dat ik de sleutel opnieuw moet programmeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, die batterij is alleen voor de zender/sloten. De startonderbreker is 'passief', in je sleutel zit een chip die gelezen wordt door de antennering

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22

Youk

Volvo For Life

@_Apache_ Is dit steeds/enkel en alleen op dezelfde plaats/lokatie? Met de V50 (2006) heb ik dit soms ook voor. Enkele weken geleden nog in Oostenrijk op een parkeerplaats. Sindsdien niet meer voor gekomen en dus ook nergens meer gebeurt. In het verleden nog een stuk of 2 keer het zelfde voorgehad. Toen op één lokatie. Er moet daar in de buurt ergens iets zijn wat het signaal stoort. Misschien zoiets bij jou.

Staat mij trouwens iets van bij dat een hele tijd geleden nog eens zo'n vraag is gepasseerd hier op GoT, maar dan van een ander merk wagen. Conclusie was toen verse batterijen in de draadloze deurbel waar de wagen redelijk dicht bij geparkeerd stond.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mevr Apache ervaart het op bezoek bij vrienden, op werk en thuis. Dus verwacht niet dat het ligt aan storing van de zender / ontvanger. Maar als dat wel het geval zou zijn kan je je er inderdaad helemaal scheef om zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:54
meermarco schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:58:
Heb inmiddels twee keer dezelfde melding gehad en al twee keer nieuwe pedaalset gehad. Gelukkig krijg ik in November mijn nieuwe V60, want ik verwacht dat dit nog wel een derde keer gaat gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door detulp050 op 06-09-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
FiXeL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:31:

[Afbeelding]

Als je een zonnedak hebt controleer die afvoer even. De slangen worden met de tijd te kort en sluiten niet meer aan op de afvoer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
Mapro schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:27:
[...]

Als je een zonnedak hebt controleer die afvoer even. De slangen worden met de tijd te kort en sluiten niet meer aan op de afvoer
Bekende kwaal idd, maar gelukkig heeft mijn auto geen zonnedak. Het probleem was idd de condensafvoer van de airco, leiding doorgeblazen en er kwam ruim een liter water uit zetten.

Tip: Na het doorblazen gelijk de slang dichtknijpen een stukje voorbij het uiteinde zodat je em direct weer op de nippel kan schuiven, dat scheelt een halve liter water uit je auto deppen met een handdoek. :+

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
detulp050 schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:48:
[...]

Heb inmiddels twee keer dezelfde melding gehad en al twee keer nieuwe pedaalset gehad. Gelukkig krijg ik in November mijn nieuwe V60, want ik verwacht dat dit nog wel een derde keer gaat gebeuren.
Moest je dat zelf betalen? Wat kost zo’n geintje wel niet? Ik had PL dus behalve lastig kostte het me gelukkig niks. Zit ook te denken om de nwe V60 te rijden via PL. 600-700 per maand inc 15.000. Alleen dan geen leer meer. Moet maar even kijken of de stoffen stoelen me ook bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
meermarco schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:07:
[...]

Moest je dat zelf betalen? Wat kost zo’n geintje wel niet? Ik had PL dus behalve lastig kostte het me gelukkig niks. Zit ook te denken om de nwe V60 te rijden via PL. 600-700 per maand inc 15.000. Alleen dan geen leer meer. Moet maar even kijken of de stoffen stoelen me ook bevallen.
Geen idee, lease-auto, dus ik zie geen factuur en ik vraag er ook niet naar om eerlijk te zijn. Ik kreeg de indruk dat het als garantie werd behandeld omdat er contact was geweest met de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
detulp050 schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:33:
[...]

Geen idee, lease-auto, dus ik zie geen factuur en ik vraag er ook niet naar om eerlijk te zijn. Ik kreeg de indruk dat het als garantie werd behandeld omdat er contact was geweest met de importeur.
Duidelijk. Welke versie van de V60 denk jij aan? En ze hebben toch allemaal Apple CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
meermarco schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:40:
[...]

Duidelijk. Welke versie van de V60 denk jij aan? En ze hebben toch allemaal Apple CarPlay?
Van de week is de V60 Momentum Advantage (B3 dus) voor mij besteld. Volgens mij hebben ze allemaal Apple Carplay, maar ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen... Ik heb deze gekozen vanwege de relatief lage bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meermarco schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:40:
[...]

De MY21 hebben zover ik weet standaard allemaal Apple Car Play aan boord;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4epGrd29Zspi_oDUPCTF50cbRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f99N8RIPrUih1YyBrMDNFvGO.png?f=fotoalbum_large

Ook op de Momentum Advantage staat ie genoemd in de (losse) prijslijst https://www.volvocars.com/nl/footer/prijslijsten Die is volgens mij bijna gelijk aan de Business Pro behalve ontbreken mistlampen, kessy en elektrische kofferbak-klep + de zwarte raamlijst en dakrails ipv chroom :)
detulp050 schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:40:
[...]

Van de week is de V60 Momentum Advantage (B3 dus) voor mij besteld. Volgens mij hebben ze allemaal Apple Carplay, maar ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen... Ik heb deze gekozen vanwege de relatief lage bijtelling :)
Nice feli! Al een bouw/leverdatum verkregen :?

[ Voor 35% gewijzigd door JB op 07-09-2020 19:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
De dealer gaf aan: "Eind oktober". Dus niet heel concreet :)
Heb op zich geen haast hoor, want de V60 die ik nu heb rijdt heerlijk, zolang de remmen het doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
JB schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:24:
[...]

De MY21 hebben zover ik weet standaard allemaal Apple Car Play aan boord;

[Afbeelding]

Ook op de Momentum Advantage staat ie genoemd in de (losse) prijslijst https://www.volvocars.com/nl/footer/prijslijsten Die is volgens mij bijna gelijk aan de Business Pro behalve ontbreken mistlampen, kessy en elektrische kofferbak-klep + de zwarte raamlijst en dakrails ipv chroom :)

[...]

Nice feli! Al een bouw/leverdatum verkregen :?
Vergeet niet ontbreken pilot assist op de advantage. Maar als optie weer wel te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

chris vw schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:16:
[...]

Vergeet niet ontbreken pilot assist op de advantage. Maar als optie weer wel te kiezen.
Klopt, maar ik doel op de niet-mogelijkheden Momentum Advantage want de genoemde zaken kun je daarop niet krijgen helaas. Voor mij een dealbreaker want fiscaal zeer aantrekkelijk inderdaad :/

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 08-09-2020 13:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ben zelf nog in dubio. Of een B3 motor en HELEMAAL nieuw. Of een model van een paar maanden tot jaar oud, en dan de T4 of T5 met meer opties. Keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
Ik heb een V60 MY20 D3 met de standaardopties (wel Sensus Navigation Pack) maar ik heb volgens mij een probleem met de automatische klimaatinstellingen. Wanneer het bv. zeer warm buiten is en ik in de auto stap, dan verwacht ik dat de airco automatisch harder begint te blazen tot deze de gewenste temperatuur bereikt heeft. In het middenconsole zie ik effectief AUTO staan, maar toch moet ik zelf manueel de blaaskracht instellen op maximum zodat het binnen sneller afkoelt.

Zijn er nog mensen die dit hebben of ligt het eerder aan mijn wagen die een probleem heeft?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meermarco schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:15:
Ben zelf nog in dubio. Of een B3 motor en HELEMAAL nieuw. Of een model van een paar maanden tot jaar oud, en dan de T4 of T5 met meer opties. Keuzes keuzes :)
B reeks heeft max snelheid op 180 km/h. Hier is het puur de portemonnee, welke doorslaggevend is. B3 is al kleine 180 paardjes icm 300+ Nm dus dat gaat echt wel!

Mijn boefje is liev!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

M’n Volvo V40 uit 2002 met automaat heeft een typisch probleem, misschien herkent iemand dit: Rond de 100 km/u is er 15 seconde een soort trilling alsof je over kasseien rijdt en dan 15 seconden niks. Rijd ik 95: niks. Rijd ik 105: niks. Daartussenin wel dus.

De amplitude van de trilling is als een sinusgolf waarvan je alleen alles boven DC = 0 voelt; dus de 15 seconde niks is onder DC offset, de 15 seconds trilling heeft na 7,5 zijn piek en zwakt dan weer 7,5 seconden af tot niets.

• jadjong
  • Niet online
Airco die aan slaat gecombineerd met een motor die net op zijn zwakste toerental rijdt?

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Nope, airco staat uit. Door het sinusoidiale vermoed ik driveline of automaat (shudder) of ophanging maar er is moeilijk iets over te vinden en soms zijn dat soort dingen juist net iets wat een kenner van zo’n auto wél herkent.

• meermarco
JB schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:13:
[...]

B reeks heeft max snelheid op 180 km/h. Hier is het puur de portemonnee, welke doorslaggevend is. B3 is al kleine 180 paardjes icm 300+ Nm dus dat gaat echt wel!
Eens. Die Max op 180 had ik vroeger jammer gevonden. Nu kom ik echt niet boven de 160 uit eigenlijk. Dus prima. Nog opties die je niet mag missen?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meermarco schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:28:
[...]

Eens. Die Max op 180 had ik vroeger jammer gevonden. Nu kom ik echt niet boven de 160 uit eigenlijk. Dus prima. Nog opties die je niet mag missen?
Ligt eraan; lease? Zo ja; je kunt veel met accessoires werken bij de V60 dus erg interessant voor de bijtelling. Qua opties; Driver assist is veelal standaard. Verder natuurlijk climate, park assist, sportchassis, elektrisch bedienbare kindersloten, reservewiel, verwarmde voorruit...

Mijn boefje is liev!

• meermarco
Privatelease. Dus bijtelling speelt niet. Dat raam. Zie je niet de verwarming continue? Had ik ooit bij een Ford.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meermarco schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:08:
Privatelease. Dus bijtelling speelt niet. Dat raam. Zie je niet de verwarming continue? Had ik ooit bij een Ford.
Heb het nu ook. Je ziet wellicht die draadjes als je er op focust maar 1x gebruik in de winter en dat ben je meteen vergeten ;) Zelf heb ik er geen last van in de huidige auto. Ik weet alleen niet of je het ook kan enablen met Volvo on Call want deze gaat niet meer naar buiten straks om de auto alvast te starten en dan gebruik je het wellicht niet eens.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 12-09-2020 23:12 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik heb nu een standkachel. Dan lijkt het me ook niet nodig. Maar goed. Ga wel eens kijken bij de garage hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Met Volvo on Call leek me de standkachel ook weer niet nodig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Juist beide, op afstand de kachel aan zetten. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jadjong schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:38:
...op afstand de kachel aan zetten. (8>
Dat zeg ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 13-09-2020 08:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
Dit is dan weer jammer:

https://www.ad.nl/auto/di...are-nieuwe-auto~af900eb1/

Ik kan het mis hebben maar ik heb het idee dat de oudere generatie (pre-Geely?) betrouwbaarder zijn. Wellicht resultaat van alle elektronica, kan allemaal kapot. In dat opzicht heeft een ouderwetse motor zo z'n voordelen. Ik betaal redelijk veel extra aan benzine met mijn atmosferische V8, maar krijg er wel betrouwbare motor voor terug.

Kent iemand websites die betrouwbaarheids informatie voor alle modellen bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
jadjong schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:38:
Juist beide, op afstand de kachel aan zetten. (8>
In Volvo's vanaf 2015 (niet voor V40) en voorzien van automatische transmissie kunt u met Volvo On Call de motor op afstand starten, zodat u het interieur kunt opwarmen of koelen.

Goed dat ik het hier lees. Dus met on call is een standkachel niet nodig (mits automaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Die stand kachel is vele malen efficiënter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gines
meermarco schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:26:
[...]

In Volvo's vanaf 2015 (niet voor V40) en voorzien van automatische transmissie kunt u met Volvo On Call de motor op afstand starten, zodat u het interieur kunt opwarmen of koelen.

Goed dat ik het hier lees. Dus met on call is een standkachel niet nodig (mits automaat)?
Ik heb geen standkachel en de motor op afstand starten helpt dus echt niks. Ik heb in de winter eens de auto 15min op voorhand aangezet via de app en mijn auto was binnen nog steeds even koud als voorheen. De voorruit was zelfs niet eens ontwasemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meermarco schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:26:
[...]

Jep gewoon starten op afstand == ook koelen in de zomer. Vele malen efficiënter dan een standkachel :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gines schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:36:
[...]

Ik heb geen standkachel en de motor op afstand starten helpt dus echt niks. Ik heb in de winter eens de auto 15min op voorhand aangezet via de app en mijn auto was binnen nog steeds even koud als voorheen. De voorruit was zelfs niet eens ontwasemd.
Welke auto heb je dan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
Gines schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:36:
[...]

Ik heb een V90 nu ongeveer 2 maanden met starten op afstand (en standkachel.) Maar heb het starten op afstand regelmatig gebruikt deze zomer. 5-10 minuten voordat ik bij de auto aankom alvast even starten en koelen en stap iedere keer in een heerlijk koele auto. Laatst ook ‘s ochtends vroeg alvast laten verwarmen, werkte uitstekend!

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
V60 D3 van 1 jaar oud. In de zomer koelde de auto ook niet af hoor. In Zuid-Frankrijk bij 30 graden startte ik zowel afstandsstart als klimaatparkeren aan, en de ventilatie blaasde gewoon warme lucht. Pas als ik de auto manueel start, dan was er koude lucht. Die afstandsstart trekt op niks vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
CptMorgan schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:27:
[...]

Ik heb een V90 nu ongeveer 2 maanden met starten op afstand (en standkachel.) Maar heb het starten op afstand regelmatig gebruikt deze zomer. 5-10 minuten voordat ik bij de auto aankom alvast even starten en koelen en stap iedere keer in een heerlijk koele auto. Laatst ook ‘s ochtends vroeg alvast laten verwarmen, werkte uitstekend!
Dan doe ik toch iets verkeerd volgens mij... Hoe zorg je ervoor dan dat je op afstand kan koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gines schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:28:
[...]

V60 D3 van 1 jaar oud. In de zomer koelde de auto ook niet af hoor. In Zuid-Frankrijk bij 30 graden startte ik zowel afstandsstart als klimaatparkeren aan, en de ventilatie blaasde gewoon warme lucht. Pas als ik de auto manueel start, dan was er koude lucht. Die afstandsstart trekt op niks vind ik.
Dan lijkt je verwarming/airco niet in te schakelen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
JB schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:53:
[...]
Dan lijkt je verwarming/airco niet in te schakelen?
Hoe bepaalt de auto of die de airco moet inschakelen of de verwarming, als je deze vanop afstand laat starten zonder dat je de airco/verwarming kan bepalen?

Ik heb dit tijdens de onderhoud aan Volvo laten weten, en ze vertelden mij dat dit niet werkt op mijn auto omdat ik geen standkachel heb. Maar nu begrijp ik dus dat niet per sé nodig is en dat afstandsstart wel correct moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Is er iemand naar Treffen geweest vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gines schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:10:
[...]

Hoe bepaalt de auto of die de airco moet inschakelen of de verwarming, als je deze vanop afstand laat starten zonder dat je de airco/verwarming kan bepalen?

Ik heb dit tijdens de onderhoud aan Volvo laten weten, en ze vertelden mij dat dit niet werkt op mijn auto omdat ik geen standkachel heb. Maar nu begrijp ik dus dat niet per sé nodig is en dat afstandsstart wel correct moet werken?
De auto gaat de laatst ingestelde temp aanhouden bij remote starten en je kunt verder kiezen wat er mee aan moet gaan als je remote start activeert zoals stoelverwarming etc. Airco wel/niet inschakelen zal op basis van buitentemperatuur automatisch gebeuren lijkt me, dus in de zomer een remote start en je auto is niet afgekoeld...?

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 13-09-2020 19:07 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
(jarig!)
Als ik in mijn antieke 850 stap die in de zon heeft staan koken, dan is de wagen binnen een halve minuut met airco aan al aangenaam aan het worden en na een minuut koud. Standkachel voor de winter heeft zijn nut, maar remote starten om voor te koelen? Is dat nodig?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Gines schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:10:
[...]

Als climatecontrol ingesteld is op 20 graden zal je bij gebruik van afstandsstart een auto aantreffen die zichzelf aangepast heeft naar 20 graden binnentemperatuur. In de zomer met airco en in de winter door de kachel aan te zetten.
Houdt er wel rekening mee dat bij extreme hitte de auto er voor kan kiezen om warmte van de motor het interieur in de blazen, je hebt immers geen rijwind om de motor te koelen en die hitte moet toch ergens heen.
In de winter duurt het dan weer behoorlijk lang voordat de motor genoeg restwarmte produceert, als die restwarmte er niet is zal de kachel uit blijven totdat motortemperatuur hoog genoeg is. De kachel is niet meer dan een radiator waar warm koelwater van de motor doorheen vloeit, als de motor niet warm is heb je geen kachel. Efficiënte motoren hebben tegenwoordig vaak een hulpkachel die de eerste kilometers (meestal)diesel verbrandt om interieur te verwarmen, anders duurt het in de winter al gauw een half uur voordat je warme lucht in de auto krijgt(zelfs rijdend). Als je de optie standkachel hebt is die hulpkachel iets groter uitgevoerd en heb je de mogelijkheid om deze te starten zonder dat de motor aan staat. Al dan niet via timer of telefoon.
Alles zou moeten werken zoals ze ook werken wanneer je normaal de auto start. Alleen spiegels blijven ingeklapt en de verlichting is uit.

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 13-09-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
JB schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:03:
[...]
De auto gaat de laatst ingestelde temp aanhouden bij remote starten en je kunt verder kiezen wat er mee aan moet gaan als je remote start activeert zoals stoelverwarming etc. Airco wel/niet inschakelen zal op basis van buitentemperatuur automatisch gebeuren lijkt me, dus in de zomer een remote start en je auto is niet afgekoeld...?
Klopt, deze is niet gekoeld. In de winter net hetzelfde, ik heb het toen ook eens 25min laten draaien via de app en ik merkte geen enkel verschil vanbinnen. Het was binnen even koud en mijn ruiten waren zelfs geen klein beetje ontdooit.
jadjong schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:39:
[...]

Als climatecontrol ingesteld is op 20 graden zal je bij gebruik van afstandsstart een auto aantreffen die zichzelf aangepast heeft naar 20 graden binnentemperatuur. In de zomer met airco en in de winter door de kachel aan te zetten.
Houdt er wel rekening mee dat bij extreme hitte de auto er voor kan kiezen om warmte van de motor het interieur in de blazen, je hebt immers geen rijwind om de motor te koelen en die hitte moet toch ergens heen.
In de winter duurt het dan weer behoorlijk lang voordat de motor genoeg restwarmte produceert, als die restwarmte er niet is zal de kachel uit blijven totdat motortemperatuur hoog genoeg is. De kachel is niet meer dan een radiator waar warm koelwater van de motor doorheen vloeit, als de motor niet warm is heb je geen kachel. Efficiënte motoren hebben tegenwoordig vaak een hulpkachel die de eerste kilometers (meestal)diesel verbrandt om interieur te verwarmen, anders duurt het in de winter al gauw een half uur voordat je warme lucht in de auto krijgt(zelfs rijdend). Als je de optie standkachel hebt is die hulpkachel iets groter uitgevoerd en heb je de mogelijkheid om deze te starten zonder dat de motor aan staat. Al dan niet via timer of telefoon.

[...]

Alles zou moeten werken zoals ze ook werken wanneer je normaal de auto start. Alleen spiegels blijven ingeklapt en de verlichting is uit.
Ik heb dan het gevoel dat het bij mij gewoon niet werkt. Als jullie in de auto instappen, zien jullie dan ook in de middenconsole wat de temperatuur is alsook of airco aan of staat? Ik zie dat dus niet, ik zie enkel OFF staan en pas als ik de motor manueel opnieuw start, dan pas zie ik bv. De laatst gebruikte temperatuur en gaat de ventilatie harder draaien om de gewenste temperatuur te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gines schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:53:
[...]

Klopt, deze is niet gekoeld. In de winter net hetzelfde, ik heb het toen ook eens 25min laten draaien via de app en ik merkte geen enkel verschil vanbinnen. Het was binnen even koud en mijn ruiten waren zelfs geen klein beetje ontdooit.

[...]

Ik heb dan het gevoel dat het bij mij gewoon niet werkt. Als jullie in de auto instappen, zien jullie dan ook in de middenconsole wat de temperatuur is alsook of airco aan of staat? Ik zie dat dus niet, ik zie enkel OFF staan en pas als ik de motor manueel opnieuw start, dan pas zie ik bv. De laatst gebruikte temperatuur en gaat de ventilatie harder draaien om de gewenste temperatuur te bereiken.
25 min laten draaien via de app? Zover ik weet kun je “ERS” maximaal 15 min activeren en dit 2x achter elkaar. Daarna moet je de auto zelf een keer gestart hebben voordat remote start weer mogelijk is.

Verder stel je op de midden console in, wat er allemaal mee “opstart” zodra je de auto remote start?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 13-09-2020 22:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
JB schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:22:
[...]
25 min laten draaien via de app? Zover ik weet kun je “ERS” maximaal 15 min activeren en dit 2x achter elkaar. Daarna moet je de auto zelf een keer gestart hebben voordat remote start weer mogelijk is.

Verder stel je op de midden console in, wat er allemaal mee “opstart” zodra je de auto remote start?
Ik bedoel inderdaad dat ik deze 2x heb geactiveerd via de app.
Jouw laatste zin begrijp ik niet echt? Wat kan je dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:25

jgj82

Ja, maar = nee

jadjong schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:39:
[...]

. Efficiënte motoren hebben tegenwoordig vaak een hulpkachel die de eerste kilometers (meestal)diesel verbrandt om interieur te verwarmen, anders duurt het in de winter al gauw een half uur voordat je warme lucht in de auto krijgt(zelfs rijdend). Als je de optie standkachel hebt is die hulpkachel iets groter uitgevoerd en heb je de mogelijkheid om deze te starten zonder dat de motor aan staat. Al dan niet via timer of telefoon.
Dit is in elk geval tot en met MY2015 niet waar, ze zijn exact hetzelfde. De bijverwarming is met een simpele softwareupdate bij de dealer om te toveren tot standkachel. Voor een afstandsbediening is wel extra hardware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gines schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:54:
[...]

Ik bedoel inderdaad dat ik deze 2x heb geactiveerd via de app.
Jouw laatste zin begrijp ik niet echt? Wat kan je dan instellen?
Dat je stoel/stuur/ruit/spiegelverwarming ook automatisch mee aan gaan bij gebruik ERS :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
jgj82 schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:06:
[...]

Dit is in elk geval tot en met MY2015 niet waar, ze zijn exact hetzelfde. De bijverwarming is met een simpele softwareupdate bij de dealer om te toveren tot standkachel. Voor een afstandsbediening is wel extra hardware nodig.
Een standkachel is iets anders dan de bijverwarming. De bijverwarming is volledig elektrisch en helpt de motor mee op te warmen. Een standkachel werkt op brandstof en kan je motor verwarmen zonder de motor te laten draaien, die laatste kan je herkennen aan een kleine uitlaat in de rechter wielkast voor.

Je kan een standkachel hebben zonder timer, die timer is dan nog te activeren via de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
JB schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:08:
[...]

Dat je stoel/stuur/ruit/spiegelverwarming ook automatisch mee aan gaan bij gebruik ERS :)
Ik heb geen stoelverwarming, maar hoe stel je dan vanop afstand (of in een instelling in de auto) in dat bv. de spiegelverwarming en ruitverwarming vooraan automatisch aan gaan als je ERS gebruikt terwijl dit tijdens de laatste temperatuurinstelling niet aan stonden?

Sorry, voel me echt dom als ik iets over het hoofd heb gezien. Heb nochtans elke instelling in de auto afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Avvd schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:49:
[...]

Een standkachel is iets anders dan de bijverwarming. De bijverwarming is volledig elektrisch en helpt de motor mee op te warmen. Een standkachel werkt op brandstof en kan je motor verwarmen zonder de motor te laten draaien, die laatste kan je herkennen aan een kleine uitlaat in de rechter wielkast voor.

Je kan een standkachel hebben zonder timer, die timer is dan nog te activeren via de software.
Jullie hebben beide gelijk. Soms is het een geknepen standkachel en soms is het een elektronisch gloeispiraal. Die laatste kan dan op 230v werken (als je dje optie bestelt) zodat olie en koelwater altijd op temperatuur zijn. Handig voor overheidsdiensten die vol gas weg racen of voor klimaten waarbij -5 een warme dag is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gines schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:54:
[...]

Ik heb geen stoelverwarming, maar hoe stel je dan vanop afstand (of in een instelling in de auto) in dat bv. de spiegelverwarming en ruitverwarming vooraan automatisch aan gaan als je ERS gebruikt terwijl dit tijdens de laatste temperatuurinstelling niet aan stonden?

Sorry, voel me echt dom als ik iets over het hoofd heb gezien. Heb nochtans elke instelling in de auto afgegaan.
Je geeft in je auto aan dat deze zaken ook automatisch geactiveerd worden zodra je de auto remote start. Dus je auto gaat aan via ERS + de rest want je hebt deze zaken aangevinkt dat ze mee "aan" gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiYOOVI91MKarKUCHC3TnhaSo_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Khc6e6YW6yuZZuHqrcKQZIy8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 14-09-2020 09:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Hoe bevalt dat adap cruise met pilot assist jullie trouwens? Op YouTube lees je was mixed resultaten. Maar ben erg benieuwd naar jullie NL ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Met pijn in het hart gaat onze v40 uit 2003 de deur uit voor een Renault Zoe.
Hij begint wel zoveel kuren te vertonen dat (zelf) restaureren net zoveel gaat kosten als een nieuwe auto leasen. Het interieur heeft z'n beste tijd ook wel gehad.
Als er hier nog iemand interesse heeft innde auto, voor onderdelen of wellicht als een hobby project of 1e auto voor de kids, let me know. Hoeft niet veel te kosten.

Dat wordt afzien de komende jaren bij het optrekken en op de autobahn. Zag pas achteraf wat een traag ding de Zoe is :'(
Gelukkig mogen we nog maar grotendeels 100....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 14:48
meermarco schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:49:
Hoe bevalt dat adap cruise met pilot assist jullie trouwens? Op YouTube lees je was mixed resultaten. Maar ben erg benieuwd naar jullie NL ervaring.
ik heb een XC90 (MY2016) met Pilot Assist. Heerlijk op de snelweg. ik ben er uiterst tevreden mee. Maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Hiervoor had ik een v50 met simpele cc.
zo lang de lijnen goed t zien zijn op de weg, dan werkt het uitstekend. zodra wegmarkering ontbreekt of er zijn kriskras belijningen aanwezig op de weg, dan raakt de pilot assist wel in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
YouTube: Pilot assist for the 2020 Volvo models. Klopt het comment dat voor 2020 het op elke snelheid werkte en nu pas vanaf 60 km/u? Lijkt me stug. Of zijn het andere opties geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Geen ervaring met pilot, maar wel met adaptive cruise. Bij handbak schakelde hij zichzelf uit onder de 30, bij snelheid minderen. Bij automaat ging hij over in file modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meermarco schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:58:
YouTube: Pilot assist for the 2020 Volvo models. Klopt het comment dat voor 2020 het op elke snelheid werkte en nu pas vanaf 60 km/u? Lijkt me stug. Of zijn het andere opties geworden?
Nee dat rijd gewoon autonoom. Remt af zolang er maar een voorligger is bijvoorbeeld bij een stoplicht tot stilstand en begint ook weer te rijden na een tikje op het stuur.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 14-09-2020 19:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Hi all, vraag over een Volvo v70 uit 2009. Na een half uur tot 3 kwartier rijden blijft de verwarming alleen nog maar koude licht blazen. Ongeacht de temperatuur die je insteld. Opnieuw starten van de auto los het niet op. Als je de volgende dag de auto weer start werkt alles weer. Iemand een idee waar te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26
JB schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:51:
[...]

Nee dat rijd gewoon autonoom. Remt af zolang er maar een voorligger is bijvoorbeeld bij een stoplicht tot stilstand en begint ook weer te rijden na een tikje op het stuur.

[Video: Volvo S60: Pilot Assist 2.0. Traffic jam assist in real-life test :: [1001cars]]
Klopt inderdaad, ik heb een 2020 V60 T4 en die rijd ook bij alle snelheden zelf (net als in dit filmpje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:25

jgj82

Ja, maar = nee

JaICTDronten schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:01:
Hi all, vraag over een Volvo v70 uit 2009. Na een half uur tot 3 kwartier rijden blijft de verwarming alleen nog maar koude licht blazen. Ongeacht de temperatuur die je insteld. Opnieuw starten van de auto los het niet op. Als je de volgende dag de auto weer start werkt alles weer. Iemand een idee waar te zoeken?
Binnenklimaatsensor of verwarminsklepstelmotor. Het beste kun je hem even laten uitlezen bij de dealer of iemand met VIDA en DiCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
JB schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:51:
[...]

[Video: Volvo S60: Pilot Assist 2.0. Traffic jam assist in real-life test :: [1001cars]]
Ja maar in het comment zegt iemand dat was tot 2020. Jouw filmpje is een jaar oud. Maar goed, dat is een kwestie van vragen/checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Master__R schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:02:
[...]

Klopt inderdaad, ik heb een 2020 V60 T4 en die rijd ook bij alle snelheden zelf (net als in dit filmpje).
Okee. Gelukkig. Juist bij lage snelheden lijkt het me handig idd. Nog suggesties als ik er een ga aanschaffen waar op te letten? Twijfel tussen aangeklede t4 of kalere B3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

meermarco schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:52:
[...]

Ja maar in het comment zegt iemand dat was tot 2020. Jouw filmpje is een jaar oud. Maar goed, dat is een kwestie van vragen/checken.
Heeft die iemand ook een bron dan? Waarom zou dat voor de MY20/21 anders zijn? De B reeks krijgt wel de elektronische automaat, dat is volgens mij het enige verschil ivm mild hybrid. Wel blij mee want die pook "schakelt" veel prettiger dan trekken aan zo'n kabelpook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0TwawDO-wgoYEy-rxnV0ffN1Kk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L0mFsvAA8n5dcHfBAy9e3o8n.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door JB op 15-09-2020 08:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26
meermarco schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:54:
[...]

Okee. Gelukkig. Juist bij lage snelheden lijkt het me handig idd. Nog suggesties als ik er een ga aanschaffen waar op te letten? Twijfel tussen aangeklede t4 of kalere B3.
Het enige wat ik "mis" op mijn auto is een schuifdak (auto uit voorraad gekocht).
En stoelventilatie is wel lekker op warme dagen (en met zwart leer).

Verder is het nogal persoonlijk denk ik.

Het grootste verschil tussen de T4 (ik heb de Polestar optimalisatie er nog op) en de B3 zal het verbruik zijn. Momenteel werk ik zoals velen vanuit huis, en met alle korte ritjes kom ik echt niet boven de 1 op 10 qua verbruik. Bij langere ritten op de snelweg zakt dit wel snel. Maar al die kilo's moeten wel op gang komen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Master__R schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:07:
[...]

Het enige wat ik "mis" op mijn auto is een schuifdak (auto uit voorraad gekocht).
En stoelventilatie is wel lekker op warme dagen (en met zwart leer).

Verder is het nogal persoonlijk denk ik.

Het grootste verschil tussen de T4 (ik heb de Polestar optimalisatie er nog op) en de B3 zal het verbruik zijn. Momenteel werk ik zoals velen vanuit huis, en met alle korte ritjes kom ik echt niet boven de 1 op 10 qua verbruik. Bij langere ritten op de snelweg zakt dit wel snel. Maar al die kilo's moeten wel op gang komen zeg maar.
Ik zit er vanuit bijtellingsperspectief altijd iets anders in. Zo'n schuifdak lijkt me ook gaaf maar om weer 1K plus fiscaal erbij te hebben, is voor mij dan vaak een dealbreaker. Druk dat liever in accessoires. Zeker met de huidige BPM spelregels is elke euro prettig in kader van fiscale waarde. Ook omdat de V60 al vrij laag is, wellicht minder handig qua hoofdruimte maar zal wel meevallen.

Mbt leer; ik heb leer afgezworen. Helemaal klaar mee. In de winter koud (ja met stoelverwarming is dat deels prima natuurlijk) en in de zomer te heet. Altijd een plakkerige/bezwete rug. Vind het jammer dat er weinig fabrikanten werken met de alcantara mix. Heb dat altijd fijne mix gevonden op VAG auto's die ik gereden heb. Hopelijk zijn de stoffen stoelen van de V60 uiteindelijk geen anticlimax op een bestelwaarde van 54K maar de dealer heeft me daarin gerust gesteld dus gaan het zien... Baal wel dat daar geen geheugenfunctie op mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 15-09-2020 08:51 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 113 ... 139 Laatste