Gamertag: timmie271
Geen rode, maar blauwe erin! Heeft te maken met de zuurgraad.boers706 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:03:
[...]
Ik heb nog nooit koelvloeistof bij hoeven vullen maar heb wel eens gehoord dat er twee kleuren zijn en dat de ene kleur niet bij de andere kan.
Dan is het een kwestie van de kleur bepalen en die kopen.
Ik heb bij het verwisselen van de distributieriem de boel bijgevuld met de blauwe van de Action. Kost niets, en nu (zo'n 6 maanden later) ziet het er nog goed uit. (V70 1998).franssie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:36:
Ik wilde wat koelvloeitof bijvullen dus kijk ik in de owners manual welke erin moet: "De door volvo aanbevolen koelvloeistof."
Dat boekje telt 300 pagina's maar dat staat er niet in
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Ik sta op het punt om een V60D6 uit 2014 te kopen. Echted lees ik tegenstrijdige verhalen over de wegenbelasting voor deze auto voor 2020.
Is hier al wel duidelijkheid over?
Ja afhankelijk van welke provincie je woont kan het wel iets verschil maken. Zoals ik nu begrijp zal deze regelgeving tot en met 2020 gehandhaafd blijven waarna het mogelijk minder voordelig gaat zijn.TWCRay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:29:
Jeetje.. is dat maar 260€ per kwartaal voor een D6
Ben je ook van plan echt electrisch te gaan rijden ermee?mrottjers schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:49:
Ik zit ook naar een v60d6 te kijken. Laatste plannen zijn dat de MRB korting blijft tot 2025. Werden afgelopen maand weinig verkocht, nu na 3e dinsdag al 10 van de 18 die ik gebookmarked had verkocht!
Ik heb er zojuist een uur meegereden en dat was een genot zeg. De vrouw moest even wennen aan de automaat maar is eigenlijk ook al wel om. Vind het verlies van ruimte in de kofferbak wel echt een nadeel.
Ja, ben ik. Mijn ritjes zijn meestal 3-10 km en 1a 2 keer per week 150-180 km. Komt voor mij dus mooi uit om alle korte ritjes elektrisch te doen en de lange ritten diesel. Totaal ongeveer 20K per jaar dus vaak bij een auto rond het omslagpunt. Nu de best of both worlds (hoop ik!). Rij al >20jaar automaat. Zoveel files gezien dat ik al snel besloot een automaat te nemen.TouchOfInsanity schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:01:
[...]
Ben je ook van plan echt electrisch te gaan rijden ermee?
Ik heb er zojuist een uur meegereden en dat was een genot zeg. De vrouw moest even wennen aan de automaat maar is eigenlijk ook al wel om. Vind het verlies van ruimte in de kofferbak wel echt een nadeel.
Oh voor mij ook. Expres Pl genomen tot sept 2020. Maar als het laag blijft in 2021 kan ik er evt wel weer een nemen. Zal het ook even uitzoeken. An sich goed nieuws!TWCRay schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:58:
Mocht dat tot 2025 zijn dan is het idd voor mij ook nog interessant, met mijn 40 a 50k per jaar.
https://www.rijksoverheid...elasting-elektrische-auto
[ Voor 14% gewijzigd door meermarco op 08-10-2019 07:55 ]
Ik kan er niet zo snel een vinden. Spraakherkenning werkt prima, maar het blijft een beetje trial & error met de opdrachten.
Mwah... een V60 van die generatie blinkt ook niet echt uit in ruimte hoor. Scheelt nauwelijks iets met je V40.lochtejans schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:02:
Inderdaad interessant. Ik heb momenteel privé een V40 D2 rijden maar deze is achterin met kinderstoeltje inmiddels te klein aan het worden. Mogelijk dat een V60 D6 dan tot de mogelijkheden behoord.
Kijk daar was ik naar op zoek. Nog 5 jaar 50 % korting op de wegenbelasting. Dat scheelt met een “normale” v60 erg veel.meermarco schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:52:
[...]
Oh voor mij ook. Expres Pl genomen tot sept 2020. Maar als het laag blijft in 2021 kan ik er evt wel weer een nemen. Zal het ook even uitzoeken. An sich goed nieuws!
https://www.rijksoverheid...elasting-elektrische-auto
Voor Noord Brabant betreft het:
V60 jaarlijks 1636 euro;
V60 Plug-in jaarlijks 1032 euro.
Scheelt je toch 3322 euro in 6 jaar!
Heb je ook een idee hoeveel procent dit goedkoper is dan diesel? In het geval van thuislanden tegen de normale prijs bedoel ik dan.meermarco schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:52:
Daarnaast rij ik bijna 1:50 met de D6. Wel vaak laden. En. Eerste ritjes 50KM. Ik ben fan. En als het ook nog eens 600 euro per jaar scheelt zou ik het doen :-).
0.04 euro per km.
Bij diesel in datzelfde verkeer 1/17. Diesel 1.30. Zeg 0.076 euro per km.
Tijdens een vakantie naar het buitenland(dus niet laden onderweg) reed ik op diesel gemiddeld 1/20.
Bij 80-100 wegen zonder file rij ik denk ik zo’n 1/23 op diesel.
Kortom. Naast dat ie met Power bloedsnel is, is ie dus vooral zuinig met woon-werk tot zo’n 50km enkele reis(er vanuitgaande dat je ook op werk kan laden). Op werk kan ik laden en vooralsnog nog gratis ook. Dus voor mij was het helemaal goedkoop.
Is dat ook niet ongeveer het verschil in aanschafkosten?TouchOfInsanity schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:20:
[...]
Scheelt je toch 3322 euro in 6 jaar!
Ik had het laatst eens doorgerekend voor een D3 vs een D6. De berekening kan ik zo niet direct terugvinden, maar ik herinner me dat het verschil vrijwel 0 was. Dan weegt het eigenlijk niet echt op tegen het toch wel zeker aanwezige risico van stevige reparaties voor de D6. Maar ik kan ernaast zitten, mogelijk is dat kladje dat ik toen gemaakt had niet compleet of verouderd.
Wel komt er nog bij dat zodra je de normale wegenbelasting moet betalen je dat direct stevig in de inruilprijs terug zult zien.
[ Voor 9% gewijzigd door Yucon op 09-10-2019 09:02 ]
De D6 is wel iets duurder. Maar daar staat ook tegen over dat je een 2.4 diesel krijgt ten opzichte van een 2.0.Yucon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:01:
[...]
Is dat ook niet ongeveer het verschil in aanschafkosten?
Ik had het laatst eens doorgerekend voor een D3 vs een D6. De berekening kan ik zo niet direct terugvinden, maar ik herinner me dat het verschil vrijwel 0 was. Dan weegt het eigenlijk niet echt op tegen het toch wel zeker aanwezige risico van stevige reparaties voor de D6. Maar ik kan ernaast zitten, mogelijk is dat kladje dat ik toen gemaakt had niet compleet of verouderd.
Wel komt er nog bij dat zodra je de normale wegenbelasting moet betalen je dat direct stevig in de inruilprijs terug zult zien.
Als je naar full-option auto´s kijkt lijkt het prijs verschil 1000/2000 euro te zijn. Al blijft het lastig vergelijken met kilometerstanden/opties/import e.d.
In mijn geval had ik van te voren bepaald wat ik uit wilde geven en had daar een mooie D3 bij gevonden. Kilometerstand rond de 110.000 Zeer compleet voorzien van opties. Betrof een ex-lease bak uit Belgie en was normaal onderhouden voor zover we dat kunnen inschatten. Bij deze prijs zat nog geen garantie en tevens geen winterbanden o.i.d. Meerprijs was 1500,- euro.
Nu heb ik gisteravond de D6 gekozen en krijg ik deze als het goed is volgende week.
Ik betaal de zelfde prijs als de D3, krijg er een half jaar garantie bij en een set goede winterbanden op velg. Is een oorspronkelijk nederlandse auto en van eerste eigenaar.
Opties zijn vergelijkbaar. Er staat wel 30k meer kilometers op. In aanschaf dus een goedkopere auto. Moet daarbij wel vermelden dat ik wat geluk heb gehad met connnecties.
Heb er zin in
Thanks... Stond zelf ook wel even te kijken van het verlies aan kofferbak ruimte. Dat viel me nog erg tegen. Aan de andere kant, ik had een A3 S-line (waar ik vanaf wilde na de 4de inbraak in 3 jaar) dus win er nog steeds wel iets mee.meermarco schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:15:
Veel plezier ermee. De kofferbak is wel een stuk kleiner. Maar als je daar mee kan leven een goede keuze! Ik geniet er nog elke dag van
Sinds afgelopen vrijdag lease ik een V60 Momentum Pro Geartronic T4, met mooie leren stoelen en nog wat leuke dingetjes. Fijn ook dat de motor een Polestar tuning heeft gekregen naar ongeveer(?) 210pk.
Nu fijn kilometertjes maken, en even wennen aan de bediening en alle knopjes
Ik frut, dus ik epibreer
https://www.facebook.com/...799183103/?type=3&theater
Rapapa...
Maar nu zit de VvE te zeuren dat ik mijn olie vlekken moet schoonmaken, iemand tips hoe ik dit schoon krijg? Ik las iets van afwastabletten en ammoniak op internet. Heb helaas vroeger niet altijd karton onder de auto gelegd dus er zitten ook een paar oude vlekken. Ik dacht als ik verhuis verf ik die parkeerplaats wel over (is gewoon beton).
Daarnaast heb ik er een karton onder liggen, maar die wordt op den duur dus ook smerig. Bestaat er niet zo iets van een bak die je onder je auto kan leggen? Om olie lekkage een beetje tegen te gaan.
Ben benieuwd hoe lang die verhoogde rev-limiter goed gaat.LosGieros schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:28:
Iemand dit project over de V40 T2 nog gezien van BSR-tuning?
https://www.facebook.com/...799183103/?type=3&theater
Groene zeep?Aight! schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:04:
Iemand met oude auto's tip's om olie vlekken te verwijderen? Mijn V70 lekt dus een beetje stuurbekrachtiging olie, denk zo een 2 liter op 40.000-50.000 km. Stuurhuis vervangen is de auto helaas niet meer waard. Voor de rest doet mijn beestje het nog goed, pas net ingereden met z'n 565.000 km
Maar nu zit de VvE te zeuren dat ik mijn olie vlekken moet schoonmaken, iemand tips hoe ik dit schoon krijg? Ik las iets van afwastabletten en ammoniak op internet. Heb helaas vroeger niet altijd karton onder de auto gelegd dus er zitten ook een paar oude vlekken. Ik dacht als ik verhuis verf ik die parkeerplaats wel over (is gewoon beton).
Daarnaast heb ik er een karton onder liggen, maar die wordt op den duur dus ook smerig. Bestaat er niet zo iets van een bak die je onder je auto kan leggen? Om olie lekkage een beetje tegen te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 14-10-2019 23:15 ]
Ja zo een bak zoek ik! Thnx.Bart-Willem schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:15:
[...]
Groene zeep?En van die lage speciale bakken bestaan gewoon, zoals je bijvoorbeeld in automusea ziet of bij clubstands.
Zoiets bijvoorbeeld: https://www.hbm-machines....olie-lekplaat-110-x-60-cm of zoiets: https://www.thebluemechan...kbak-laag-profiel-9-liter
Van het weekend maar een schrobben met groene zeep
Ja en die extra paardjes erbij ook. Tis nogal wat.jadjong schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:08:
[...]
Ben benieuwd hoe lang die verhoogde rev-limiter goed gaat.
Vraag me af hoeveel herrie die zou maken met zn downpipe en grotere turbo.
Rapapa...
Valt wel mee hoor, als je de rev-limiter van een T6 haalt bereik je hetzelfde.LosGieros schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:32:
[...]
Ja en die extra paardjes erbij ook. Tis nogal wat.
Vraag me af hoeveel herrie die zou maken met zn downpipe en grotere turbo.
Heb ook nog dasty staan, kan het ook daar mee proberen. Ammoniak heb ik sowieso en dat het stinkt maakt het mij niet zo uit want huur woningGet!em schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:53:
Remmen of velgreiniger werkt ook voor de ernstige vlekken. Maar is duurder. Ammoniak is per liter goedkoper, maar meurt zo. Werkt overigens wel goed ontvettend.
Als die frikandel van de VvE de volgende keer gewoon even aanbelt, dan kan ik hem uitleggen dat ik die parkeerplek wel overschilder als ik weg ga. En hij moet toch snappen dat een oude Volvo een beetje 'zweet'
Auto is afgeleverd met het Volvo Selekt afleverpakket: jaar Volvo Selekt garantie, KM-gerelateerde onderhoudsbeurt (120k beurt), jaar Volvo On Call en ze hebben de distributieriem alvast vervangen (zou over 20k moeten). Ten opzichte van mijn vorige auto, Seat Ibiza uit 2017, een enorme vooruitgang.
Zowel proefrit als de eerste paar ritten waren overdag. Ik was positief verrast bij de eerste avondrit. Dan, in mijn ogen, proef je de luxe van een auto in deze (prijs)klasse: verlichting in de deuren, subtiel lampje zodat je wel de middenconsole kunt zien, verlichting bij de voeten, etc. Het is mijn eerste auto in deze prijsklasse en dan zijn al dat soort opties nog niet normaal
Paar foto's (klikbaar):
Gemaakt tijdens proefrit

Ophalen

Zitten een paar kleine krasje op de voorzijde (eerste foto, links naar het kenteken bijv.), maar ik verwacht dat die er met een lakstiftje wel weg te halen zijn. De lakstift ligt vanmiddag klaar bij de Volvo dealer in Leeuwarden. Dan gaan ze gelijk de zonnebrilhouder monteren.
De velgen zijn ook her en der wel beschadigd, maar rijdt er niet minder om. Was voor mij in ieder geval geen dealbreaker. Zitten nu nog wel zomerbanden onder, dus binnenkort nog even een (nieuw/2e hands) setje velgen + winterbanden halen.
denim blue ❤️mrCowboyBunny schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:57:
Inmiddels ene paar weken verder na mijn laatste bericht hier. Afgelopen zaterdag een Volvo V40 D2 Nordic+ opgehaald bij Broekhuis in Groningen. Auto komt uit 2017, 127k op de teller en voorzien van leuke opties: keyless entry & drive, instelbare stuurbekrachtiging, DAB+, standkachel, stoelverwarming en vooruitverwarming, full led verlichting, achteruitrijcamera. Kleur is "denim blue" met een volledig "charcoal black" interieur.
DUGG
Kan je niet een olie absorberende doek, of als het goedkoop moet, gewoon een oude handdoek omheen knopenAight! schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:41:
[...]
Heb ook nog dasty staan, kan het ook daar mee proberen. Ammoniak heb ik sowieso en dat het stinkt maakt het mij niet zo uit want huur woning.
Als die frikandel van de VvE de volgende keer gewoon even aanbelt, dan kan ik hem uitleggen dat ik die parkeerplek wel overschilder als ik weg ga. En hij moet toch snappen dat een oude Volvo een beetje 'zweet'
Een wasmachine lekbak van de bouwmarkt werkt overigens prima voor dit soort doeleinden.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Zal eens vragen aan de garage of ze dat voor me willen doen :p! Heb geen zin om onder de auto te liggen.ybos schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:59:
[...]
Kan je niet een olie absorberende doek, of als het goedkoop moet, gewoon een oude handdoek omheen knopenDie 1x in de 2 maanden oid vervangen als hij verzadigd is en de volvo lekt niet meer
Die kattenbak korrels is ook een goed idee!
Geen idee of het aan te raden is:Aight! schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:23:
[...]
Zal eens vragen aan de garage of ze dat voor me willen doen :p! Heb geen zin om onder de auto te liggen.
Die kattenbak korrels is ook een goed idee!
Bij een oude trekker van mn zwager gooide ik er gewoon motorolie in, is een stuk dikker, lekte het niet meer
De XC40 EV
https://www.autoweek.nl/a...0-p8-volledig-elektrisch/
en op tweakers front page lees ik hieronder...
[ Voor 47% gewijzigd door SeeS op 16-10-2019 22:20 ]
Verwijderd
op de tweakers nieuwspagina staat t ookSeeS schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:00:
Nog niet gepost zie ik (alleen de autoweek aankondiging paar dagen geleden).
De XC40 EV
https://www.autoweek.nl/a...0-p8-volledig-elektrisch/
DUGG
Wat ik wel met Volvo heb is dat de electronica wat traag is (ik heb ook een v40 en v60 gehad)
Rij je achteruit: ...Bonk!.... piep piep.
Zelfde met de adaptieve CC; ik hou af en toe mij hart vast.
Zal dat eens vragen aan de garage! Lijkt me een beter plan.ybos schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:35:
[...]
Geen idee of het aan te raden is:
Bij een oude trekker van mn zwager gooide ik er gewoon motorolie in, is een stuk dikker, lekte het niet meer
Daarvoor zat ik bij een monteur en die zei dat er speciale dunne olie in moest voor de pomp, dus die koop ik netjes. Wist eerst niet eens dat er verschillende soorten olie waren
Gelukkig verschillen smaken. Rij nu een V40. Vind ik een erg elegante auto. In het suv segment vind ik van volvo de xc60 het mooist. De xc40 vind ik net wat te gedrongen.rinkel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:59:
Zo verschillen smaken. Ik vindt het de mooiste auto van dit moment in dat segment (en rij zelf met veel plezier in een xc40)
Wat ik wel met Volvo heb is dat de electronica wat traag is (ik heb ook een v40 en v60 gehad)
Rij je achteruit: ...Bonk!.... piep piep.
Zelfde met de adaptieve CC; ik hou af en toe mij hart vast.
Maar ja, de xc60 valt ruim buiten mijn budget
DUGG
De v40 heb ik tijdelijk gereden, half jaar ongeveer, heerlijke auto, plakt aan de weg. Maar was voor mij helaas te klein, vandaar een v60.Mach schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 23:16:
[...]
Gelukkig verschillen smaken. Rij nu een V40. Vind ik een erg elegante auto. In het suv segment vind ik van volvo de xc60 het mooist. De xc40 vind ik net wat te gedrongen.
Maar ja, de xc60 valt ruim buiten mijn budget
De xc40 is ongeveer net zo groot als de v60 van binnen. Maar rijdt veel “wolliger”, maar het is dan ook een suf.
De v40 is een veel sportievere auto dan je op de eerste indruk zou geven.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ja - je moet verlengen. Je eigen data sim maakt geen verschil.Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:06:
De Volvo On Call van mijn V40 verloopt bijna... Is het echt noodzakelijk om die te verlengen om de On Call app te blijven gebruiken, of werkt dat ook zonder abonnement als er een data-sim in de auto zit? Want dat laatste heb ik dus wel...
Ik heb gister mijn V60D6 overhandigd gekregen! Super blij mee en echt een upgrade komende van mijn A3 s-line. Wilde Volvo on Call activeren maar moest hiervoor even langs een dealer om de rigebaqr te wisselen en het account te verlengen. Erg vriendelijk en behulpzaam ookal heb ik de auto niet bij een Volvo dealer gekocht.Mx. Alba schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:06:
De Volvo On Call van mijn V40 verloopt bijna... Is het echt noodzakelijk om die te verlengen om de On Call app te blijven gebruiken, of werkt dat ook zonder abonnement als er een data-sim in de auto zit? Want dat laatste heb ik dus wel...
Eerste ervaringen met de auto zijn super positief, het voelt als een loungeset op een set snelle wielen
Heb her en der van mensen gehoord dat het gebruik van de duurdere merken, zoals een Shell, betere prestaties en kilometers oplevert. En een ander zegt dat het niks uit maakt.
Bij mijn vorige auto, benzine, heb ik eigenlijk altijd de goedkope optie genomen. Was toen lease en heb er eigenlijk nooit bewust bij stil gestaan.
Vaak bu'j te bang!
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar welke alarmklasse erin gebouwd zit.
In het boekje staat alleen "general info" die voor alle V60D6 geldt. Heeft Volvo hier voertuigkaarten over die opvraagbaar zijn bijvoorbeeld?
Dealer kan dat uitprinten op basis van chassisnummer.TouchOfInsanity schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:39:
Iemand die weet waar ik de af-fabriek opties van mijn auto terug kan vinden?
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar welke alarmklasse erin gebouwd zit.
In het boekje staat alleen "general info" die voor alle V60D6 geldt. Heeft Volvo hier voertuigkaarten over die opvraagbaar zijn bijvoorbeeld?
Verwijderd
dit dus.-tom-562 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:05:
Gewoon de goedkoopste, priemiejum brandstoffen is leuk voor borrelpraat op een verjaardag.
Er was ooit een topic over het nut van priemiejum brandstoffen, die discussie was nog kanslozer dan het 'winterbanden topic'
edit: linkje
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2019 12:27 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Of maar twee tankbeurten met elkaar vergelijken op verbruik en dan direct de conclusie trekken dat de ene zuiniger is.-tom-562 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:26:
Idd, meestal met argumenten als 'hij lijkt beter te trekken', 'de motor lijkt net wat mooier te lopen'. Ik zou hetzelfde zeggen als ik net voor te veel geld mijn auto had volgegooid
Niemand wordt verplicht mijn ervaringen te geloven.-tom-562 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:26:
Idd, meestal met argumenten als 'hij lijkt beter te trekken', 'de motor lijkt net wat mooier te lopen'. Ik zou hetzelfde zeggen als ik net voor te veel geld mijn auto had volgegooid
Nu had ik geen roetfilter en zag je het allemaal dus wat beter. Maar juist daarom zou ik ook premium brandstof
gebruiken als ik wel een diesel met roetfilter had.. Ook al zie je het niet, het blijft er wel in achter en je bent dan dus eigenlijk je roetfilter aan het vullen en ook de rest van de motor aan het vervuilen. Alleen al om die reden zou ik vanuit economisch oogpunt zeker premium diesel overwegen, nog los van wat nu precies het effect op het verbruik is.
Verwijderd
En daarom regenereren ze toch?Yucon schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:08:
Wel of niet premium verschilt in ieder geval tussen diesel en benzine. Bij benzine gaat het voornamelijk om additieven. Bij diesel is dat anders; in m'n V50 zag ik in ieder geval heel duidelijk aan de rookpluim of er normale diesel of premium diesel inzat. Achterliggende oorzaak is dat premium diesel over het algemeen via een Gas To Liquids proces gemaakt. Op die manier heb je synthetische brandstof waar alle vervuiling uit is.
Nu had ik geen roetfilter en zag je het allemaal dus wat beter. Maar juist daarom zou ik ook premium brandstof
gebruiken als ik wel een diesel met roetfilter had.. Ook al zie je het niet, het blijft er wel in achter en je bent dan dus eigenlijk je roetfilter aan het vullen en ook de rest van de motor aan het vervuilen. Alleen al om die reden zou ik vanuit economisch oogpunt zeker premium diesel overwegen, nog los van wat nu precies het effect op het verbruik is.
Verwijderd
Vul je de automaat bij met euro95? Dacht dat er ATF en varianten in een automaat horen.PcDealer schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:07:
Op 95 pakt mijn automaat moeilijker op bij lage toeren. Loopt beter op 98. Tank al tijden V-Power trouwens.
Klopt, maar dat blijft niet eeuwig goed gaan. Ze branden het niet 100% weg waardoor ze vroeg of laat verstopt raken. En 'laat' is in dit geval niet heel erg laat. Het wordt gewoon als een slijtagedeel gezien.
[ Voor 14% gewijzigd door Yucon op 24-10-2019 14:46 ]
Verwijderd
Een redblock die moeilijk doet wat je er in gooit? Die rijden zelfs op E100 benzine als het moet.jadjong schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 06:02:
Ik had ooit een 740 die ging haperen op 'goedkope rommel' en lekker door reed op brandstof van Shell. Sindsdien alleen nog maar bij de gele pomp gestaan, ander spul voelt een beetje als vreemd gaan.Ze zijn inmiddels ook de goedkoopste van het dorp dus dat maakt de keus helemaal makkelijk.
Verwijderd
n=1 maar bij mijn D5 gaat het al 350.000km goed op doodnormale diesel. Daarnaast ga je mij niet wijsmaken dat een roetfilter niet om dezelfde reden naar de knoppen gaat op premium diesel.Yucon schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:46:
[...]
Klopt, maar dat blijft niet eeuwig goed gaan. Ze branden het niet 100% weg waardoor ze vroeg of laat verstopt raken. En 'laat' is in dit geval niet heel erg laat. Het wordt gewoon als een slijtagedeel gezien.
Not sure if troll….Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:44:
[...]
Vul je de automaat bij met euro95? Dacht dat er ATF en varianten in een automaat horen.
Verwijderd
Een automaat schakelt niet anders door welke brandstof dan ook. Of je hebt een kickdown kabel of het wordt elektronisch geregeld. In beide gevallen komt er geen brandstof bij kijken.
Of, iets heel geks, de motor reageert anders in de lage toeren waardoor de automaat dus ook anders reageert. Of althans de auto als geheel een ander gevoel geeft.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:58:
[...]
Een automaat schakelt niet anders door welke brandstof dan ook. Of je hebt een kickdown kabel of het wordt elektronisch geregeld. In beide gevallen komt er geen brandstof bij kijken.
Is ook afhankelijk van het motorvermogen. Door een set slechte LPG injectoren miste ik wat vermogen omdat 1 cilinder niet lekker liep. Dan wil je automaat alvast opschakelen en de koppelomvormer "locken" maar dan komt de automaat er achter dat het motortoerental te ver/hard zakt door een gebrek aan vermogen dat wél verwacht wordt icm de stand van de gasklep. De vervolgstap is weer de koppelomvormer los gooien en het daarmee het toerental verhogen. Dan krijg je een beetje een twijfelende bak. Dat is nu weer mooi opgelost met een ander set LPG injectoren.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:58:
[...]
Dus als die motor om wat voor reden onderin het toerenbereik wat minder goed loopt kan dit ook weer effect hebben op de versnellingsbak. Dit is namelijk een complex geheel van motor vermogen, kickdown en het brein wat het soepele eindresultaat moet geven. (bij oudere automaat bakken)
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Volgens mij loopt zo'n antiek red block nog op petroleum aangelengd met water als het zou moetenVerwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:48:
[...]
Een redblock die moeilijk doet wat je er in gooit? Die rijden zelfs op E100 benzine als het moet.
Vaak bu'j te bang!
Je zou het moeten testen zonder dat je zelf weet wat er in zit om buyers bias te vermijden.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik trek ellende aan. Sommige dingen gaan stuk door er alleen maar aan te denken.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:48:
[...]
Een redblock die moeilijk doet wat je er in gooit? Die rijden zelfs op E100 benzine als het moet.
Zou hilarisch vinden als iemand erachter gaat komen of dat inderdaad mogelijk is-tom-562 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:26:
[...]
Volgens mij loopt zo'n antiek red block nog op petroleum aangelengd met water als het zou moeten
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Misschien ga ik er niks van merken. En dat is ook prima natuurlijk.Tommie12 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:57:
Denk je nu echt dat je zelf een verschil gaat merken?
Je zou het moeten testen zonder dat je zelf weet wat er in zit om buyers bias te vermijden.
Master MiloTouchdomex schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:28:
[...]
Zou hilarisch vinden als iemand erachter gaat komen of dat inderdaad mogelijk is
Die is op dit moment nog otherwise occupied
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ronduit indrukwekkendVerwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:56:
[...]
n=1 maar bij mijn D5 gaat het al 350.000km goed op doodnormale diesel. Daarnaast ga je mij niet wijsmaken dat een roetfilter niet om dezelfde reden naar de knoppen gaat op premium diesel.
3 weken geleden is ie gereset en een andere LMM gemonteerd, glasklephuis was schoon. Nu krijg ik het volgende lijstje:
CEM-1A53 - Communication with the passenger door module (PDM). Signal missing CEM-6A01 - Rear left door unlocked. Signal too high. Intermittent fault CEM-6A04 - Rear right door locked. Signal too low. Intermittent fault CEM-6A03 - Rear left door locked. Signal too low. Intermittent fault
ECM-980F - Air flow. Faulty flow
ECM-1300 - Mass air flow (MAF) sensor. Faulty power supply
ECM-1200 - Intake air temperature (IAT) sensor inlet. Signal too high
ECM-9818 - Brake vacuum. Too low vacuum
ECM-150A - Mass air flow (MAF) sensor. Lower limit
PDM-E003 - Configuration fault. Faulty communication
PDM-0040 - Outside temperature sensor. Signal too high
PDM-0025 - Door mirror motor. Disconnected
CCM-0003 - Blower fan motor passenger compartment temperature sensor. Faulty signal CCM-0005 - Evaporator temperature sensor. Signal too high
CCM-0008 - Blower fan motor passenger compartment temperature sensor. Signal too low UEM-0004 - Siren. Communication fault
AUM-41FF - Amplifier, sub-antenna. Signal missing. Intermittent fault
Weer wat te doen..
Verwijderd
De Toyota Yaris (automaat) had een versleten koppeling (nog geen 100d km gereden

Nu zijn ze weer terug naar een S40 '03 1.8 automaat. Foto's volgen
De S40 1.8 (handbak) die ze hadden staat nu bij ons voor de deur en heeft afgelopen week (zonder meerwerk) zijn APK gehad.
[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 25-10-2019 09:26 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Verwijderd
Tja dat is ook geen automaat te noemen, elektronische geschakelde koppeling. Een echte automaat is moeilijk kapot te krijgen, mij nog niet gelukt. Of het nu eentje uit een Volvo 740 van 1985 is, een Mercedes uit 1975 of een BMW E39 uit 2000. Allemaal zijn oerdegelijk._Apache_ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:24:
Na een kleine 2 jaar geen Volvo gereden te hebben, zijn mijn schoonouders weer terug naar het merk.
De Toyota Yaris (automaat) had een versleten koppeling (nog geen 100d km gereden).
Nu zijn ze weer terug naar een S40 '03 1.8 automaat. Foto's volgen
De S40 1.8 (handbak) die ze hadden staat nu bij ons voor de deur en heeft afgelopen week (zonder meerwerk) zijn APK gehad.
Die verrotte gasklephuizen zijn volgens mij t/m 2001/2002 een issue (magneti marelli gasklephuizen). Let er iig op dat je ze niet zomaar kan wisselen maar dat je ze in moeten leren bij de dealerVerwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:17:
Welk jaar, gasklephuis kun je niet zien of die defect is. De slechte modellen tot ca 2004 hebben elektronisch probleem. Nieuwe worden niet gemaakt dus dat wordt een gereviseerde. Heb nog een sloper staan, persoonlijk een nieuwe op laten zetten in 2010. Mag t testen stuur maar pm, bestel wel een pakking.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Hoeft niks ingeleerd te worden, heb die dingen al diverse malen vervangen. Zit geen intelligentie in. Gewoon eraf en volgende erop.-tom-562 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:29:
[...]
Die verrotte gasklephuizen zijn volgens mij t/m 2001/2002 een issue (magneti marelli gasklephuizen). Let er iig op dat je ze niet zomaar kan wisselen maar dat je ze in moeten leren bij de dealer
Vaak bu'j te bang!
@Verwijderd , dank voor het aanbod, je hebt pm
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 21% gewijzigd door Kapotto op 26-10-2019 16:36 ]
Auto's van >15 jaar zijn virtueel waardeloos, en dan is het "wat de zot er voor geeft". Ik kan geen foto's of omschrijving zien, want je ad is verlopen.Kapotto schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:28:
Een vraagje aan de Volvo waarde specialisten, ik ben mijn Volvo V40 aan het verkopen omdat we van twee naar een auto gaan. De auto is niet in perfecte staat, zie https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr . Is het een realistische verkoopprijs?
Je probeert 1000€ te krijgen, en blijkbaar lukt de verkoop niet zo vlot.
Normaal zijn dit auto's die de boot op gaan naar Afrika. De vereisten zijn dan dat die plaats heeft voor een koelkast binnenin, en dat die zelf de boot op kan rijden. De rest is bijzaak.
Probeer eens met 500€, en kijk dan of je meer reactie krijgt.
Bedankt voor je reactie, het is inderdaad niet zo simpel om zo een oude auto te verkopen. Gelukkig is er een handige harry omgekomen, die heeft voor een relatief laag bedrag (700 euro) de auto gekocht. Het geen de verkoop lastig maakte was dat de grote beurt en distributieriem moest gedaan worden.Tommie12 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:48:
[...]
Auto's van >15 jaar zijn virtueel waardeloos, en dan is het "wat de zot er voor geeft". Ik kan geen foto's of omschrijving zien, want je ad is verlopen.
Je probeert 1000€ te krijgen, en blijkbaar lukt de verkoop niet zo vlot.
Normaal zijn dit auto's die de boot op gaan naar Afrika. De vereisten zijn dan dat die plaats heeft voor een koelkast binnenin, en dat die zelf de boot op kan rijden. De rest is bijzaak.
Probeer eens met 500€, en kijk dan of je meer reactie krijgt.
Toch wel jammer dat die weg is, zo een 2L met automaat reed zalig zeker in een file.
Verwijderd
Als ik je lijstje zo bekijk dan is je ETM niet het eerste waar ik aan zou denken. Testen kan natuurlijk altijd maar het zou mij verbazen als je ook maar 1 punt van deze waslijst weg krijgt door je ETM te vervangen.TWCRay schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:10:
Naja, als het inleren is dan zal ik het vast wel met de DiCE en vdash kunnen, ga ik vanuit
@Verwijderd , dank voor het aanbod, je hebt pm
Buiten het uitvallen van de motor heb je toch geen symptomen die kunnen wijzen op een slechte ETM? (slecht stationair, motor pakt niet op of bokt, rijdt kut op bepaalde toeren etc.) En voor zover ik weet moeten die ETMs ingeleerd worden (gekoppeld aan ECU) zonder dit te doen rijdt de auto overigens wel maar kun je nog meer eigenaardigheden verwachten
Als je dan toch wild moet gaan gokken dan zou ik je accu eerst eens bekijken, slechte accu kan een hoop duistere problemen veroorzaken. (zo schoot mijn automaat in een noodloop tijdens het rijden dankzij een slechte accu)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2019 07:59 ]
Dus die koper krijgt alvast een rekening van bijna 1000€ van de garage (distributieriem, grote beurt, paar prutsen).Kapotto schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:10:
[...]
Bedankt voor je reactie, het is inderdaad niet zo simpel om zo een oude auto te verkopen. Gelukkig is er een handige harry omgekomen, die heeft voor een relatief laag bedrag (700 euro) de auto gekocht. Het geen de verkoop lastig maakte was dat de grote beurt en distributieriem moest gedaan worden.
Toch wel jammer dat die weg is, zo een 2L met automaat reed zalig zeker in een file.
Maar die auto is straks nog altijd 19jaar oud, en mag alvast in België in een paar steden niet meer binnen.