gezien de 'handige harry' in zijn post denk ik dat de koper dit zelf gaat doen, en dan kom je met 300 euro al een heel eind.Tommie12 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:56:
[...]
Dus die koper krijgt alvast een rekening van bijna 1000€ van de garage (distributieriem, grote beurt, paar prutsen).
Maar die auto is straks nog altijd 19jaar oud, en mag alvast in België in een paar steden niet meer binnen.
Nee, daar waren we ook al achter. Het alarm is nu losgekoppeld (wordt gereviseerd), kon ook ervoor zorgen voor storingen. Loopt nu beter stationair en zingt niet meer. Vanavond het brandstoffilter vervangen, kijken of dat nog verschil uitmaakt. Vida gaf in elk geval de ETM niet aan. Er is ondertussen ook een of ander goedje in de tank gegooid voor de brandstoftoevoer schoon te maken.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:58:
[...]
Als ik je lijstje zo bekijk dan is je ETM niet het eerste waar ik aan zou denken. Testen kan natuurlijk altijd maar het zou mij verbazen als je ook maar 1 punt van deze waslijst weg krijgt door je ETM te vervangen.
Buiten het uitvallen van de motor heb je toch geen symptomen die kunnen wijzen op een slechte ETM? (slecht stationair, motor pakt niet op of bokt, rijdt kut op bepaalde toeren etc.) En voor zover ik weet moeten die ETMs ingeleerd worden (gekoppeld aan ECU) zonder dit te doen rijdt de auto overigens wel maar kun je nog meer eigenaardigheden verwachten(weet niet of dit zelf te doen is of dat dit via een dealer moet)
Als je dan toch wild moet gaan gokken dan zou ik je accu eerst eens bekijken, slechte accu kan een hoop duistere problemen veroorzaken. (zo schoot mijn automaat in een noodloop tijdens het rijden dankzij een slechte accu)
Zit wel een kleine vertraging tussen gas geven en daadwerkelijke actie en bokte af en toe in de lage toeren (rond de 1200), wat wel weer lijkt op ETM. Tevens een slechte motorsteun, welke wordt vervangen. Ik rij er zelf weinig mee (is van mijn vriendin), kwam er ook achter dat ie op hoge snelheid een beetje trilde en wat naar links trok, dus vrijdag uitlijnen.
Maar, in elk geval, alleen al door het alarm los te koppelen loopt de motor een stuk beter. Accu zal ik onthouden / testen.
Edit: gisterochtend wilde ie met een warme motor pas na 4x aanslaan...gisteravond met een warme motor sloeg ie direkt weer aan....
[ Voor 3% gewijzigd door TWCRay op 30-10-2019 10:34 . Reden: meer info :-) ]
Nou moe - kreeg vandaag een melding dat ik de batterij van mijn sleutel/remote moet vervangen. Ik had de laatste tijd wel het gevoel dat de accu niet goed oplaadde maar soit, er zit dus nog een batterijtje in de knipper van de V70 uit 2012.
Vervangen lijkt simpel en de CR2430 zijn besteld (gelijk maar beide doen) maar waarom heeft Volvo geen accu in die dingen zoals Ford en co wel gewoon doen (en dus ook gewoon echt waterdicht zijn)
edit: video voor hen die hier ook tegenaanlopen
Vervangen lijkt simpel en de CR2430 zijn besteld (gelijk maar beide doen) maar waarom heeft Volvo geen accu in die dingen zoals Ford en co wel gewoon doen (en dus ook gewoon echt waterdicht zijn)

edit: video voor hen die hier ook tegenaanlopen
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 30-10-2019 19:12 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mijn motor werd vandaag niet echt warm (midden van de meter) na 89 km. Of moet ik dan harder dan 120 rijden? Verwarming was ook niet toppie wat ik gewend was. Dat is toch redelijk motortermp onafhankelijk na enige kilometers?
@PcDealer Midden van de meter is meestal de juiste temperatuur. Bedoel je dat je dat niet haalde? Meestal zijn dit soort eerste koude ochtenden het eerste moment dat je er achter komt dat je thermostaat kapot is en open blijft staan, waardoor de motor niet op temperatuur kan komen. En omdat de verwarming gebruik maakt van de warmte van de motor zul je dat ook merken, ja.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Meter bleef op het eerste kwart staan. Verwarming helemaal naar rechts gedraaid. Met weinig of veel fanspeed maakte niet uit. Maar uit was voor mij helemaal niet te doen.kraats schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:57:
@PcDealer Midden van de meter is meestal de juiste temperatuur. Bedoel je dat je dat niet haalde? Meestal zijn dit soort eerste koude ochtenden het eerste moment dat je er achter komt dat je thermostaat kapot is en open blijft staan, waardoor de motor niet op temperatuur kan komen. En omdat de verwarming gebruik maakt van de warmte van de motor zul je dat ook merken, ja.
Verwijderd
Geen idee wat er in te leren valt, heb ze al zo vaak vervangen. Is gewoon een dom onderdeel in het geheel. Enige wat die doet is wat die van de boordcomputer doorgegeven krijgt of aan de boordcomptuer doorgeeft. Vroeger bepaalde je pedaal simpelweg hoe ver luchttoevoer open stond, nu regelt deze klep dat. Beschouw dit ding als een sensor, dus een LMM kun je ook gewoon hersenloos vervangen. Doet ook niks intelligents. Deze klep ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:58:
[...]
Als ik je lijstje zo bekijk dan is je ETM niet het eerste waar ik aan zou denken. Testen kan natuurlijk altijd maar het zou mij verbazen als je ook maar 1 punt van deze waslijst weg krijgt door je ETM te vervangen.
Buiten het uitvallen van de motor heb je toch geen symptomen die kunnen wijzen op een slechte ETM? (slecht stationair, motor pakt niet op of bokt, rijdt kut op bepaalde toeren etc.) En voor zover ik weet moeten die ETMs ingeleerd worden (gekoppeld aan ECU) zonder dit te doen rijdt de auto overigens wel maar kun je nog meer eigenaardigheden verwachten(weet niet of dit zelf te doen is of dat dit via een dealer moet)
Als je dan toch wild moet gaan gokken dan zou ik je accu eerst eens bekijken, slechte accu kan een hoop duistere problemen veroorzaken. (zo schoot mijn automaat in een noodloop tijdens het rijden dankzij een slechte accu)
Even uitlezen met VIDA. De temperatuurmeter op je dashboard gebruikt een andere temperatuursensor die de ECU gebruikt.PcDealer schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:42:
Mijn motor werd vandaag niet echt warm (midden van de meter) na 89 km. Of moet ik dan harder dan 120 rijden? Verwarming was ook niet toppie wat ik gewend was. Dat is toch redelijk motortermp onafhankelijk na enige kilometers?
Maar als je kachel niet warm wordt is er idd kans dat je thermostaat open blijft staan
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Er zit een stukje software in de ETM, als dit niet overeenkomt met wat de ECU verwacht dan kun je problemen krijgen. Je kunt dus best geluk hebben dat er een match is, of dat de mismatch niet voor merkbare problemen zorgt. Maar het is niet zonder reden dat de hele wereld met zijn nieuwe ETM langs de dealer gaat voor een stukje software.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:53:
[...]
Geen idee wat er in te leren valt, heb ze al zo vaak vervangen. Is gewoon een dom onderdeel in het geheel. Enige wat die doet is wat die van de boordcomputer doorgegeven krijgt of aan de boordcomptuer doorgeeft. Vroeger bepaalde je pedaal simpelweg hoe ver luchttoevoer open stond, nu regelt deze klep dat. Beschouw dit ding als een sensor, dus een LMM kun je ook gewoon hersenloos vervangen. Doet ook niks intelligents. Deze klep ook niet.
Buiten dit, zoals ik al eerder heb aangegeven kun je prima rijden met een niet ingeleerde ETM. De auto zal gewoon starten en als je mazzel hebt merk je er dus helemaal niets van.
Sommige moet je nog even overtuigen dat ze een gasklep zijn en geen koffiemolen, daar is ETM reload voor in vida(9438290). Na het vervangen nog even de adaptatie resetten zodat de ECM niet blijft hangen in de haperende parameters van het vorige onderdeel.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:53:
[...]
Geen idee wat er in te leren valt, heb ze al zo vaak vervangen. Is gewoon een dom onderdeel in het geheel. Enige wat die doet is wat die van de boordcomputer doorgegeven krijgt of aan de boordcomptuer doorgeeft. Vroeger bepaalde je pedaal simpelweg hoe ver luchttoevoer open stond, nu regelt deze klep dat. Beschouw dit ding als een sensor, dus een LMM kun je ook gewoon hersenloos vervangen. Doet ook niks intelligents. Deze klep ook niet.
Dat komt wel heel erg overeen met wat ik (gisteren- en ) vanochtend ervoer, zie hier.PcDealer schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:42:
Omdat je verder niet aangeeft wat voor type/bouwjaar etc. je precies hebt kan ik er verder ook niet veel meer over zeggen.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Op de terugweg wel goede verwarming, maar ook de toen de temp niet tot het midden wat normaal gesproken wel is op een gegeven moment. Gisteren op de heenweg wel 10 l E10 bij Esso erin gedaan om te voorkomen dat de tank leeg zou zijn. Gisteravond weer vol gedouwd met V-Power zoals gewoonlijk.EMP schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:46:
[...]
Dat komt wel heel erg overeen met wat ik (gisteren- en ) vanochtend ervoer, zie hier.
Omdat je verder niet aangeeft wat voor type/bouwjaar etc. je precies hebt kan ik er verder ook niet veel meer over zeggen.
2001 S60 met B5244S en automaat.
[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 01-11-2019 00:12 ]
Verwijderd
Nou helaas ben ik weer Volvo loos...
De V60 twin engine moest voor onderhoud en de leasemaatschappij vind 2000 euro te veel, voor de laatste maanden contract. Dus per direct eruit en nu een huur Kia Ceed...
Voorlopig ook geen Volvo meer, Tesla is onderweg.
Volvo dealer Leiderdorp altijd perfect door geholpen en met het verlaten van het pand, voelde het gewoon als afscheid nemen. Mooi dat de dealer je zo’n gevoel kan geven! Ik hoop ooit weer terug te komen bij de Volvo club! Voor nu, tot ziens!
De V60 twin engine moest voor onderhoud en de leasemaatschappij vind 2000 euro te veel, voor de laatste maanden contract. Dus per direct eruit en nu een huur Kia Ceed...
Volvo dealer Leiderdorp altijd perfect door geholpen en met het verlaten van het pand, voelde het gewoon als afscheid nemen. Mooi dat de dealer je zo’n gevoel kan geven! Ik hoop ooit weer terug te komen bij de Volvo club! Voor nu, tot ziens!
Klinkt ook als een kapotte thermostaat. Als je het zelf wilt fixen kost dat je een tientje aan onderdelen en een half uurtje werk. Een garage zal het ook voor weinig voor je kunnen doen.PcDealer schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:11:
[...]
Op de terugweg wel goede verwarming, maar ook de toen de temp niet tot het midden wat normaal gesproken wel is op een gegeven moment. Gisteren op de heenweg wel 10 l E10 bij Esso erin gedaan om te voorkomen dat de tank leeg zou zijn. Gisteravond weer vol gedouwd met V-Power zoals gewoonlijk.
2001 S60 met B5244S en automaat.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Zou het aan de vrieskou liggen? Vandaag lekker warm.EMP schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:33:
[...]
Klinkt ook als een kapotte thermostaat. Als je het zelf wilt fixen kost dat je een tientje aan onderdelen en een half uurtje werk. Een garage zal het ook voor weinig voor je kunnen doen.
Dat zou zomaar kunnen, meestal merk je thermostaatproblemen pas laat in de herfst of vroeg in de winter.
Gewoon vervangen, die dingen kosten de wereld niet.
Ik heb onze vriend al een e-mail gestuurd vanwege de beurt die er aan zit te komenBart-Willem schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:58:
Dat zou zomaar kunnen, meestal merk je thermostaatproblemen pas laat in de herfst of vroeg in de winter.Gewoon vervangen, die dingen kosten de wereld niet.
Zo auto weer APK en een grote beurt! Gaat die 600.000 km er eindelijk eens? Zit nu op 565.000 maar rij een stuk minder dan voorheen door een baan wissel!
Ze vertelde dus dat mijn startmotor raar deed, ik merkte dat hij soms niet meteen aansloeg (ik dacht dat door de nieuwe accu kwam). Dus die moest worden vervangen, vroeg of dat nog de originele was en dat was hij. 16 jaar oud, best netjes
Ze vertelde dus dat mijn startmotor raar deed, ik merkte dat hij soms niet meteen aansloeg (ik dacht dat door de nieuwe accu kwam). Dus die moest worden vervangen, vroeg of dat nog de originele was en dat was hij. 16 jaar oud, best netjes
Heeft iemand anders sinds kort ook een probleem met het synchroniseren van je call history van een iPhone naar Volvo? (V40 MY2018 in mijn geval)
Na de update naar iOS 13 is mijn call list helemaal leeg in het dashboard schermpje, terwijl mijn telefoon wel gewoon via bluetooth gekoppeld is. Contactenlijst is wel gewoon gevuld, alleen de belhistorie dus helemaal leeg.
Erg irritant, aangezien ik die belhistorie meestal gebruik om mensen (terug) te bellen.
Na de update naar iOS 13 is mijn call list helemaal leeg in het dashboard schermpje, terwijl mijn telefoon wel gewoon via bluetooth gekoppeld is. Contactenlijst is wel gewoon gevuld, alleen de belhistorie dus helemaal leeg.
Erg irritant, aangezien ik die belhistorie meestal gebruik om mensen (terug) te bellen.
Gisterochtend op de A27 richting Vianen...

PcDealer in "Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 396"

PcDealer in "Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 396"
Mensen kunnen ineens niet meer rijden als het donker is en het is wat regen gevallen.TWCRay schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:34:
Ai, das shit! Hoe is het gekomen?
Voor een simpele - boem- nog best wat schade.
Mwa, als ik het zo lees, als vrachtwagenchauffeur verwacht je natuurlijk ook niet dat er iemand met krap aan 80 km/h achter een andere vrachtwagen zit te plakken
Vaak bu'j te bang!
Nee, ik was daar natuurlijk in een keer met 150 aan komen snellen. Hij had me allang moeten zien als ie af en toe spiegelt. Ik kon ook geen kant op.-tom-562 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:02:
Mwa, als ik het zo lees, als vrachtwagenchauffeur verwacht je natuurlijk ook niet dat er iemand met krap aan 80 km/h achter een andere vrachtwagen zit te plakken
Vanochtend bij het starten van mijn V60 D6 de melding "fout in hybride systeem, service vereist" Na de auto nogmaals te starten was de melding weer weg. Ik ben van plan van de week even naar de garage te gaan om hem uit te laten lezen, maar ben benieuwd of iemand hier ervaringen met deze melding heeft en weet wat het kan zijn?
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Is dat niet die aircopomp die aan de lopende band kapot gaat voor dit model...?yakmak schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:39:
Vanochtend bij het starten van mijn V60 D6 de melding "fout in hybride systeem, service vereist" Na de auto nogmaals te starten was de melding weer weg. Ik ben van plan van de week even naar de garage te gaan om hem uit te laten lezen, maar ben benieuwd of iemand hier ervaringen met deze melding heeft en weet wat het kan zijn?
Toch raar dat je dit zoveel hoort. Mijn vader heeft een V60 D6 toen hij uitkwam (2013) momenteel staat de Km stand boven de 200k en is de aircopomp nog nooit vervangen. Wel is de dynamo een keer vervangen in de garantie periode terwijl de oude "nog" niet stuk was. Deze hebben ze toen vervangen omdat de garantie periode bijna af was. De Volvo werkt nog steeds zeer goed en gaat voorlopig ook niet weg. Onderhoudskosten vallen tot nu toe ook nog steeds erg mee. Hij wordt ook nog steeds dealer onderhouden en krijgt netjes al zijn beurtjes.Tjoekie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:14:
[...]
Is dat niet die aircopomp die aan de lopende band kapot gaat voor dit model...?
Over de D6, ik heb inmiddels een paar maal gehad dat ik na een laadsessie met een lege accu en batterij stond. Als de startaccu (bijna) leeg is dan krijg je de mooiste meldingen op het scherm, waaronder meldingen over het hybride systeem aangezien hij de aircopomp niet wil aanzwengelen ivm lage batterijspanning. Waarom ik na een laadsessie met een lege batterij stond is mij echter nog niet bekend. Ik probeer er tegenwoordig op te letten dat ik de auto in pure modus niet helemaal leeg rijdt. Dit ivm de startaccu die niet wordt bijgeladen in pure modus.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Het zal ook ongetwijfeld wel meevallen en dus niet elke V60 zal er last van krijgen. Het is echter wel een hardnekkig probleem dat veel vaker voorkomt dan de incidentele pechgevallen die je altijd wel zult hebben.joshje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:25:
[...]
Toch raar dat je dit zoveel hoort. Mijn vader heeft een V60 D6 toen hij uitkwam (2013) momenteel staat de Km stand boven de 200k en is de aircopomp nog nooit vervangen. Wel is de dynamo een keer vervangen in de garantie periode terwijl de oude "nog" niet stuk was. Deze hebben ze toen vervangen omdat de garantie periode bijna af was. De Volvo werkt nog steeds zeer goed en gaat voorlopig ook niet weg. Onderhoudskosten vallen tot nu toe ook nog steeds erg mee. Hij wordt ook nog steeds dealer onderhouden en krijgt netjes al zijn beurtjes.
Men is inmiddels van mening dat de pomp stuk gaat door vervuiling en dat ze de afgelopen jaren steeds een nieuwe hebben geplaatst zonder eerst de vervuiling op te lossen. Dat verklaart waarom de ene pomp het eeuwige leven heeft en de ander na zes maanden alweer op het kerkhof ligt. Sommige dealers hebben een spoelmachine op de kop getikt waarmee het leidingwerk schoon wordt gespoeld zodat restanten van de defecte pomp niet in de nieuwe eindigen. Nu afwachten of dit over een jaar echt te oplossing blijkt te zijn.
Daar ben ik het zeker mee eens. Op een borrel bij de lancering van de XC40 waren ook veel V60 D6 rijders en meerdere hadden daar al de airco pomp laten vervangen. Ik heb toen ook gesproken met iemand waarbij de pomp al 7x vervangen was in 150k kmTjoekie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:30:
[...]
Het zal ook ongetwijfeld wel meevallen en dus niet elke V60 zal er last van krijgen. Het is echter wel een hardnekkig probleem dat veel vaker voorkomt dan de incidentele pechgevallen die je altijd wel zult hebben.

Idem hier na iOS 13 icm een MY2015 V40. Van de week werkte het (per ongeluk?) ineens een keer wel, nu weer niet. Vrij vervelend idd.max2k9 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:25:
Heeft iemand anders sinds kort ook een probleem met het synchroniseren van je call history van een iPhone naar Volvo? (V40 MY2018 in mijn geval)
Ik hoop niet dat dat het geval is, heb daar weinig zin inTjoekie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:14:
[...]
Is dat niet die aircopomp die aan de lopende band kapot gaat voor dit model...?
Ah dat kan het verklaren, ik was vergeten mijn laadpaal aan te zetten en ik had mijn accu inderdaad leeg gereden. Ik ga daar eens op letten!Arjan schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:53:
Over de D6, ik heb inmiddels een paar maal gehad dat ik na een laadsessie met een lege accu en batterij stond. Als de startaccu (bijna) leeg is dan krijg je de mooiste meldingen op het scherm, waaronder meldingen over het hybride systeem aangezien hij de aircopomp niet wil aanzwengelen ivm lage batterijspanning. Waarom ik na een laadsessie met een lege batterij stond is mij echter nog niet bekend. Ik probeer er tegenwoordig op te letten dat ik de auto in pure modus niet helemaal leeg rijdt. Dit ivm de startaccu die niet wordt bijgeladen in pure modus.
Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?
Verwijderd
Probleem is vooral de huidige koeltemiddel. Zelf rij ik nog een auto met een R12 systeem, daar heb je amper onderhoud aan. Is veel smerender en veel efficienter. Kost ook minder energie en daardoor hoeft de pomp ook veel minder hard te werken. Rij die auto al 13 jaar en nog nooit iets aan gedaan en de vorige eigenaar heeft de auto 8 jaar gehad en ook niks aan het systeem hoeven te doen.
Ook een oude R12 koelkast is veel efficienter. Heb er thuis in de schuur nog een staan voor feestjes. Die leverd koud bier in 4 uurtjes. Lukt je met een moderne koelkast niet.
Ook een oude R12 koelkast is veel efficienter. Heb er thuis in de schuur nog een staan voor feestjes. Die leverd koud bier in 4 uurtjes. Lukt je met een moderne koelkast niet.
Koelmiddel smeert niet. Er wordt, met het koelmiddel, een voorgeschreven hoeveelheid smeermiddel toegevoegd. Voor het systeem in mijn S80 is er een advies om de hoeveelheid smeermiddel te verdubbelen tov de bij produktie opgegeven hoeveelheid.
Wat een onzin. Een nieuwe koelkast koelt juist veel beter. Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken en we zijn verbaasd hoe koud onze drankjes zijn ten opzichte van de oude koelkast. En nog eens een stuk stiller ook en het verbruik ligt veel lager dan die oude.Verwijderd schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:52:
Het toestel helemaal uit de lijst met bluetooth devices verwijderen en opnieuw toevoegen heeft het probleem bij mij opgelost.bzzzt schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:19:
[...]
Idem hier na iOS 13 icm een MY2015 V40. Van de week werkte het (per ongeluk?) ineens een keer wel, nu weer niet. Vrij vervelend idd.
Afgelopen week een brief van volvo ontvangen om een afspraak te maken met mijn dealer in verband met de recente terugroepactie van V40 d2 modellen. Spruitstuk zal worden gecontroleerd, sensoren schoongemaakt en er zal een software update plaatsvinden.
DUGG
Da's een hele downgrade, succes met je Kia. Inderdaad fijne dealert in Leiderdorp, ik heb er in totaal 3 auto's in onderhoud gehad, zelfs 1 auto daar gekocht en altijd blij geweest met hun service. Duidelijke communicatie, vriendelijke mensen en elk jaar een kerstboom.Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 01:42:
Nou helaas ben ik weer Volvo loos...
Verwijderd
Bij mij is vaker de sircopomp vervangen. Volvo Nederland zou onder coulance de kosten op zich moeten nemen. Let even op dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.yakmak schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:39:
Één keer kreeg ik de melding waarna de auto niet meer startte na een keer uit en aan zetten. Hij werd toen afgesleept.
De andere keer kwam en ging de melding en ben ik uit voorzorg naar de dealer gereden.
Haha dank je.Steenvoorde schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:37:
[...]
Da's een hele downgrade, succes met je Kia. Inderdaad fijne dealert in Leiderdorp, ik heb er in totaal 3 auto's in onderhoud gehad, zelfs 1 auto daar gekocht en altijd blij geweest met hun service. Duidelijke communicatie, vriendelijke mensen en elk jaar een kerstboom.
Uiteindelijk is het prima te doen hoor. En het wachten valt ook mee. Vanmiddag wordt de Tesla afgeleverd.
Het is gewoon een hele andere manier van rijden. Met de D6 gebruikte je eigenlijk maar 10% van je gaspedaal. Bij de Kia zit je continu met het pedaal op de bodem.
Het is jammer dat Volvo geen Polestar doet in Nederland. En de v40 komt te laat voor 4% bijtelling. En los van die twee zaken, mist Volvo een snellaad netwerk. Vooral dat laatste was doorslaggevend voor zorgeloze vakanties.
Ik ben heel benieuwd wat de komende jaren gaat brengen.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2019 05:25 ]
Wat bedoel je daarmee?Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 05:18:
[...]
Het is jammer dat Volvo geen Polestar doet in Nederland.
Je kan hier (in NL) gewoon Polestar tuning krijgen, en wat de Polestar 2 betreft is NL een van de eerste landen die in aanmerking kwam/komt voor de bestellingen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nee, waarom zouden ze, het is een ander merk. Maar goed, dan snap ik alsnog je punt niet. Never mindVerwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:35:
[...]
Volvo verkoopt hem niet, de Polestar 2...
Verwijderd
Omdat ik denk dat de Polestar 2 één van de betere alternatieve is voor de Model 3...Reinier schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:43:
[...]
Nee, waarom zouden ze, het is een ander merk. Maar goed, dan snap ik alsnog je punt niet. Never mind
Ik had verwacht dat Volvo Polestar zou verkopen, net als Renault, Dacia in dezelfde showrooms verkoopt.
Geen idee hoe de bedrijvenstructuur bij Volvo en Polestar precies zit.
OK. Volgens mij wordt de Polestar 2 online verkocht en in boetiek-achtige showrooms. Hij staat op mijn shortlist voor eind volgend jaar. Jammer van de 8% bijtelling (effectief iets van 12%
).
Verwijderd
Snap ik, ik was zeer te spreken over de looks. Erg gaaf op de video's!'Reinier schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:23:
OK. Volgens mij wordt de Polestar 2 online verkocht en in boetiek-achtige showrooms. Hij staat op mijn shortlist voor eind volgend jaar. Jammer van de 8% bijtelling (effectief iets van 12%).
Maar €60k is eigenlijk iets boven budget, waardoor ik een eigen bijdrage betaal.
Met 4% dit jaar is dat nog erg goed te doen, volgend jaar met 8% is het een stuk minder interessant...
Daarom toch maar voor de Model 3 gekozen... Met "pijn in mijn hart" afscheid genomen van de Volvo...
Ik zie Polestar en Volvo een beetje als één, of is dat onterecht?
Ja en nee; Polestar 2 heeft vooral aan het exterieur veel Volvo overeenkomsten. Maar de auto's worden geproduceerd in China (Geely). Verkoop van P2 gebeurt (vooralsnog) alleen online; dus de Volvo garage in lopen voor een offerte is er niet bij. Als de geruchten kloppen zijn ze wel bezig om een select aantal Volvo garages op te leiden voor onderhoud. Daarmee zouden Tesla "praktijken" niet aan de orde zijn.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:32:
[...]
Snap ik, ik was zeer te spreken over de looks. Erg gaaf op de video's!'
Maar €60k is eigenlijk iets boven budget, waardoor ik een eigen bijdrage betaal.
Met 4% dit jaar is dat nog erg goed te doen, volgend jaar met 8% is het een stuk minder interessant...
Daarom toch maar voor de Model 3 gekozen... Met "pijn in mijn hart" afscheid genomen van de Volvo...
Ik zie Polestar en Volvo een beetje als één, of is dat onterecht?
- B.L.A.A.T. -
Verwijderd
Ik werd vrijdag wel gebeld door Volvo, voor de elektrische XC40.TheFruitNerd schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:51:
[...]
Ja en nee; Polestar 2 heeft vooral aan het exterieur veel Volvo overeenkomsten. Maar de auto's worden geproduceerd in China (Geely). Verkoop van P2 gebeurt (vooralsnog) alleen online; dus de Volvo garage in lopen voor een offerte is er niet bij. Als de geruchten kloppen zijn ze wel bezig om een select aantal Volvo garages op te leiden voor onderhoud. Daarmee zouden Tesla "praktijken" niet aan de orde zijn.
Alleen mevrouw wist bar weinig inhoudelijk te vertellen over de auto...
Ik heb toch het idee dat een SUV wat minder efficient is als EV.
Doe mij maar een V60 EV met iets van 100kWh
Ik neem aan dat ze er voor ging zorgen dat dit in productie ging?Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:54:
[...]
Doe mij maar een V60 EV met iets van 100kWh
Haha, als je Tesla er nu al is dan snap ik dat het wel te doen was. Ik vind die Tesla's persoonlijk niet zo mooi, maar ik denk dat ze heerlijk rijden.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2019 @ 05:18:
[...]
Haha dank je.
Uiteindelijk is het prima te doen hoor. En het wachten valt ook mee. Vanmiddag wordt de Tesla afgeleverd.
Het is gewoon een hele andere manier van rijden. Met de D6 gebruikte je eigenlijk maar 10% van je gaspedaal. Bij de Kia zit je continu met het pedaal op de bodem.
Het is jammer dat Volvo geen Polestar doet in Nederland. En de v40 komt te laat voor 4% bijtelling. En los van die twee zaken, mist Volvo een snellaad netwerk. Vooral dat laatste was doorslaggevend voor zorgeloze vakanties.
Ik ben heel benieuwd wat de komende jaren gaat brengen.
Maar goed, ik zag juist veel reclames voorbij komen over die Polestar 2 - volgens mij kon die gewoon in Nederland besteld worden. Erg mooie machines, maar ook erg duur. Ik kan het in ieder geval niet betalen..
Veel plezier met je Tesla!
Er is weer een update voor het sensus navigatiesysteem (die met het wereldbolletje).
Software-informatie
Gepubliceerd 15/11/2019
Versie 31676580
Software-informatie
Gepubliceerd 15/11/2019
Versie 31676580
@PcDealer , hoe loopt het met de afhandeling? Blijft de S60 rijden?
Morgen wegbrengen naar een autoschadeherstelbedrijf voorgesteld door de verzekeraar van de tegenpartij en dan komt de schade expert. Kennelijk had ik dat eerst moeten regelen en dan het schadeformuier invullen met het geschatte schadebedrag. Aan de andere kant staat daarop dat het meteen na de gebeurtenis opgestuurd moet worden. Ik vind het wel goed zo. Even afwachten.TWCRay schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:18:
@PcDealer , hoe loopt het met de afhandeling? Blijft de S60 rijden?
Ben wel benieuwd of er nog een tussen Volvo komt wbt de oude V40 en de huidige nieuwe XC40. Wat ik begreep van de dealer was daar wel sprake van, maar echt info kon hij nog niet geven...
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Thanks - nu nog Sensus update software wat ook op MacOS Catalina werkt (32-bits app momenteel)...boers706 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:35:
Er is weer een update voor het sensus navigatiesysteem (die met het wereldbolletje).
Software-informatie
Gepubliceerd 15/11/2019
Versie 31676580
in mijn geval (voordat ik gedwongen werd op zoek te gaan naar een volvoPcDealer schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:26:
[...]
Morgen wegbrengen naar een autoschadeherstelbedrijf voorgesteld door de verzekeraar van de tegenpartij en dan komt de schade expert. Kennelijk had ik dat eerst moeten regelen en dan het schadeformuier invullen met het geschatte schadebedrag. Aan de andere kant staat daarop dat het meteen na de gebeurtenis opgestuurd moet worden. Ik vind het wel goed zo. Even afwachten.
iet anders: is er een mogelijkheid om achter de precieze kleur(code) van je volvo te komen? papieren zeggen grijs maar het is een soort van zilver iets. Gaat me meer om evt andere onderdelen te kunnen bestellen in dezelfde kleur.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
@superwashandje Ja, de kleurcode staat op het plaatje/sticker waar ook je chassisnummer op staat.
Voorbeelden:

Voorbeelden:

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Daar loop ik nu ook tegen. Thuis enkel een iMac, en op het werk een windows laptop, maar waarvan de USB geblokkeerd is....renegrunn schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:21:
[...]
Thanks - nu nog Sensus update software wat ook op MacOS Catalina werkt (32-bits app momenteel)...
Nu doe ik enkel de update van Benelux, D en F via de telefoondata, maar dat duurt telkens wel een tijdje.
Ik heb overigens een mail naar Volvo gestuurd, en meer dan "we werken er aan met hoge prioriteit" zeggen ze niet.
Op dat antwoord heb ik terug geschreven dat ik graag een datum zou kennen, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen.
Heb jij die vraag al gesteld via de VOLVO website? Ben benieuwd of je hetzelfde antwoord krijgt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik dacht dat de Polestar 2 zo rond dezelfde prijs zou liggen als de Tesla 3. De launch edition wordt misschien wat duurder, maar die is dan ook "full option".Steenvoorde schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:48:
[...]
Haha, als je Tesla er nu al is dan snap ik dat het wel te doen was. Ik vind die Tesla's persoonlijk niet zo mooi, maar ik denk dat ze heerlijk rijden.Ooit zal ik ook overstappen op 100% elektrisch, maar mijn V70 heb ik pas 2 jaar en die zal zeker nog wel even doorrijden. Mijn vorige V40 had ook bijna 4 ton op te teller.
Maar goed, ik zag juist veel reclames voorbij komen over die Polestar 2 - volgens mij kon die gewoon in Nederland besteld worden. Erg mooie machines, maar ook erg duur. Ik kan het in ieder geval niet betalen..
Veel plezier met je Tesla!
Ik moet binnen 3 jaar een nieuwe lease, ik hoop echt dat die dan in mijn budget past.
ah cool ga ik daar even naar kijken. thanks!Wok schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:56:
@superwashandje Ja, de kleurcode staat op het plaatje/sticker waar ook je chassisnummer op staat.
Voorbeelden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Schadeformulier moet altijd z.s.m. opgestuurd worden. Dat staat er op. Ik heb dat naar mijn verzekeraar gedaan die het doorstuurde naar de tegenpartij. De dag erna heb TVM gebeld ter bevestiging van ontvangst van de site stukken en toen vroegen ze wanneer ik tijd had voor de schade expert. Ik zei afgelopen maandag. Meteen gevraagd waar dat kon. Elke garage. Ik had liever een partij die met hen contact had en dat bleek ABS Coppens. Daar een afspraak gemaakt. Mooi dat is dan geregeld.superwashandje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:35:
[...]
in mijn geval (voordat ik gedwongen werd op zoek te gaan naar een volvo) moest het schadeformulier meteen geregeld en opgestuurd worden en de schade expert regelde het schadebedrag en alles met de verzekeraar. lijkt me ook logischer dan dat jij daar nog weer tussenin moet zitten. de verzekeraar regelt toch ook de schade expert?
Toen kwam ik maandag om 08:00 daar aan. Geen afspraak bekend... Nou goed, ben maar huiswaarts gekeerd in de veronderstelling dat het wel goed zou komen. Thuis gebeld naar TVM om te verifiëren dat ik toch echt een afspraak voor de schade expert die maandag had en dat was zo. Daarna ABS gebeld om dat door te geven ter bevestiging. Toen was de expert al geweest. Oh ja, ik mag bij het afhalen van de auto EUR 75,00 aftikken. &#--€&@! waarom wordt dat niet van tevoren gezegd!? Toen ik daar wat van zei ter plaatse was ene meneer not amused: "Wie betaalt dan zijn loon, bla bla bla?" Anyway op de factuur stond binnen 14 dagen, maar in feite werd de auto gegijzeld. TVM zou het wel vergoeden zoals ze eerder aangaven, maar het gaat mij om het principe. Ik ben maar een gewone automobilist.
Ik heb nog niets van de expert gehoord en heb nu zijn mobiele nummer waarop niet wordt opgenomen.
Verwijderd
Op je iMac een VM aanslingeren met Windows? We zitten hier immers op GoT heTommie12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:00:
[...]
Daar loop ik nu ook tegen. Thuis enkel een iMac, en op het werk een windows laptop, maar waarvan de USB geblokkeerd is....
Nu doe ik enkel de update van Benelux, D en F via de telefoondata, maar dat duurt telkens wel een tijdje.
Ik heb overigens een mail naar Volvo gestuurd, en meer dan "we werken er aan met hoge prioriteit" zeggen ze niet.
Op dat antwoord heb ik terug geschreven dat ik graag een datum zou kennen, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen.
Heb jij die vraag al gesteld via de VOLVO website? Ben benieuwd of je hetzelfde antwoord krijgt.
Dan moet ik alsnog een Windows licentie gaan betalen....Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:19:
[...]
Op je iMac een VM aanslingeren met Windows? We zitten hier immers op GoT he
Verwijderd
https://www.g2a.com/en/mi...CQvkQAvD_BwE&gclsrc=aw.dsTommie12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:19:
[...]
Dan moet ik alsnog een Windows licentie gaan betalen....
15 euro en je bent van het gedonder af
OT: Dat gun ik Microsoft niet. Ben destijds met Vista zo getraumatiseerd dat ik het zelf niet in huis wil. (maar stiekem op het werk toch vind dat Windows 10 niet zo slecht is).Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:25:
[...]
https://www.g2a.com/en/mi...CQvkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
15 euro en je bent van het gedonder af
En eerlijk, Catalina en IOS13 vind ik nu zowat de Vista van Apple.
Nooit zo veel patches gezien, en zo veel dingen die niet direct in orde waren.
Ik vind de software van de VOLVO Sensus ook niet zo top. De navi is (zelfs met online traffic info) echt niet zo goed als Google, Apple of Waze Maps.
Er zijn straten in Antwerpen die nu al een jaar dicht zijn door werken, en Volvo weet dat nog altijd niet.
Dus, vroeger gebruikte ik nog regelmatig de Sensus navigatie, nu is dat voor 90% gewoon Waze via Carplay.
De enige reden om die updates te doen is om van die herinneringen af te geraken.
Verwijderd
OT: ben het helemaal met je eens wat betreft Vista-Catalina, de meest halfbakken OS X die ik in de afgelopen 15 jaar heb meegemaaktTommie12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:31:
[...]
OT: Dat gun ik Microsoft niet. Ben destijds met Vista zo getraumatiseerd dat ik het zelf niet in huis wil. (maar stiekem op het werk toch vind dat Windows 10 niet zo slecht is).
En eerlijk, Catalina en IOS13 vind ik nu zowat de Vista van Apple.
Nooit zo veel patches gezien, en zo veel dingen die niet direct in orde waren.
Ik vind de software van de VOLVO Sensus ook niet zo top. De navi is (zelfs met online traffic info) echt niet zo goed als Google, Apple of Waze Maps.
Er zijn straten in Antwerpen die nu al een jaar dicht zijn door werken, en Volvo weet dat nog altijd niet.
Dus, vroeger gebruikte ik nog regelmatig de Sensus navigatie, nu is dat voor 90% gewoon Waze via Carplay.
De enige reden om die updates te doen is om van die herinneringen af te geraken.
Je kunt Windows toch als een soort van trial installeren, dus zonder key?Tommie12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:19:
[...]
Dan moet ik alsnog een Windows licentie gaan betalen....
https://www.howtogeek.com...stall-and-use-windows-10/
Dat is me te veel gedoe voor enkel die update. Ik gebruik sensus gewoon te weinig om mijn computer daarvoor overhoop te halen.MichelatNL schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:04:
[...]
Je kunt Windows toch als een soort van trial installeren, dus zonder key?
https://www.howtogeek.com...stall-and-use-windows-10/
Terug over VOLVO: deze dagen apprecieer ik zo het winter pro pakket. Auto is mooi voorgewarmd als ik instap, en niks ruiten krabben meer....
Wat houdt je tegen om de update op je werk te doenTommie12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:31:
[...]
(maar stiekem op het werk toch vind dat Windows 10 niet zo slecht is).

Destijds ook gedaan, mede ook met het argument: het is mijn gereedschap (lease auto) van het werk, dus ook werk-middelen gebruiken om de update te doen.
Dan leen je toch gewoon een usb stick met de update bij de garage?Tommie12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:00:
[...]
Daar loop ik nu ook tegen. Thuis enkel een iMac, en op het werk een windows laptop, maar waarvan de USB geblokkeerd is....
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ja, dat kan , maar ik heb een hekel aan langsgaan bij de garage.AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:58:
[...]
Dan leen je toch gewoon een usb stick met de update bij de garage?
Voor een gewoon onderhoud hebben we de pick-up service. Auto wordt gewoon opgehaald en teruggebracht op de werkplek.
Ik ben 2 keer in die garage geweest. De eerste keer om de bestelling te bespreken, en de tweede keer om de auto op te halen.
Ik hoop daar de volgende 4 jaar buiten te blijven.
Ik heb de handmatige variant:Tommie12 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:17:
[...]
Terug over VOLVO: deze dagen apprecieer ik zo het winter pro pakket. Auto is mooi voorgewarmd als ik instap, en niks ruiten krabben meer....
- naar buiten met een sprayflacon vriezerontdooier of aangelengde antivries
- spray de ijsvrij te maken oppervlakken onder
- ga naar binnen en ga verder met aankleden/brood smeren, spullen bij elkaar pakken
- gooi de spullen in de auto
- met de krabber slechts lichtjes over de oppervlakken
- auto starten
- profit
Top, ik heb nog een krabber in de aanbieding. Lichte gebruikssporen, lage prijs.PcDealer schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:16:
[...]
Ik heb de handmatige variant:
- naar buiten met een sprayflacon vriezerontdooier of aangelengde antivries
- spray de ijsvrij te maken oppervlakken onder
- ga naar binnen en ga verder met aankleden/brood smeren, spullen bij elkaar pakke
- gooi de spullen in de auto
- met de krabber slechts lichtjes over de oppervlakken
- auto starten
- profit
Behalve mijn stoel en stuur, dus dan maar geen standkachel en gewoon 5 minuten stationair draaien...Tommie12 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:17:
[...]
Dat is me te veel gedoe voor enkel die update. Ik gebruik sensus gewoon te weinig om mijn computer daarvoor overhoop te halen.
Terug over VOLVO: deze dagen apprecieer ik zo het winter pro pakket. Auto is mooi voorgewarmd als ik instap,
Ja, dat lukt ook met de app.loewie1984 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:40:
[...]
Behalve mijn stoel en stuur, dus dan maar geen standkachel en gewoon 5 minuten stationair draaien...
Als je dan weg rijdt, dan zie je de eerste 200m een gemiddeld verbruik van 250l/100km.
Net gesproken met de schade expert: EUR 1.500,00 schade, economisch total loss, TVM keer uit.superwashandje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:35:
[...]
in mijn geval (voordat ik gedwongen werd op zoek te gaan naar een volvo) moest het schadeformulier meteen geregeld en opgestuurd worden en de schade expert regelde het schadebedrag en alles met de verzekeraar. lijkt me ook logischer dan dat jij daar nog weer tussenin moet zitten. de verzekeraar regelt toch ook de schade expert?
Ik wacht het oordeel van TVM rustig af.
is dat voor jou ook economisch total loss? ga je op zoek naar iets anders dan? of laat je toch (gedeeltelijk) repareren?PcDealer schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:50:
[...]
Net gesproken met de schader expert: EUR 1.500,00 schade, economisch total loss, TVM keer uit.
Ik wacht het oordeel van TVM rustig af.
Of van collega met een VOLVO auto in dezelfde MY.AllSeeyinEye schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:58:
[...]
Dan leen je toch gewoon een usb stick met de update bij de garage?
Ik leende mijn USB stick gewoon uit aan meerdere collega's. Binnen een week met woon/werk had iedereen de update gehad.
Ja, allemaal Apples thuis, en ik was degene die de stick uitleende. Op een week lukt dat niet omdat velen maar af en toe op kantoor zijn.Get!em schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:25:
[...]
Of van collega met een VOLVO auto in dezelfde MY.
Ik leende mijn USB stick gewoon uit aan meerdere collega's. Binnen een week met woon/werk had iedereen de update gehad.
Ik weet dat de solenoids van de automaat niet meer doen wat ze moeten doen en daardoor een bonk bij P>D en heeft het moeite met stadswerk. Oranje transmissielamp brand dan ook continu, maar de melding verdwijnt op den duur. Repareren is een complete revisie (à EUR 2.500,00), nieuw brein (EUR 800,00-900,00?) of een tweedehands automaat (EUR 600,00 + uren).superwashandje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:16:
[...]
is dat voor jou ook economisch total loss? ga je op zoek naar iets anders dan? of laat je toch (gedeeltelijk) repareren?
Ik denk dat vervanging de voorkeur zal gaan hebben.
@PcDealer jij ook hier?Get!em schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:57:
Nog meer mensen naar Volvo event woensdag?

Was een andere datum zag ik laatst toch in Beesd? Was verzet in elk geval.
Ja, dan hebben we het over een andere. Dit was in Louwman museum met Volvo Niham. André kuipers op bezoek.

[ Voor 42% gewijzigd door Get!em op 20-11-2019 22:42 ]
Vanochtend weer eens op afstand gestart (remote start, dus stationair niet standkachel of parking climate) en waar eerst de stoel en stuurverwarming gewoon mee aan gingen, stonden ze nu expliciet op of, terwijl het stuur wel warm was en de stoel niet.
In het verleden warmden beide gewoon op. Ik vermoed dat ik de instelling in de zomer heb aangepast i.v.m. het koelen van de auto (airco) en dan ga je natuurlijk niet je stuur en stoel voorverwarmen.
Geen idee waar ik het nu weer moet zoeken (in de app op de iphone of de boordcomputer van de auto zelf).
Ik rij een XC40 btw.
iemand een idee?
In het verleden warmden beide gewoon op. Ik vermoed dat ik de instelling in de zomer heb aangepast i.v.m. het koelen van de auto (airco) en dan ga je natuurlijk niet je stuur en stoel voorverwarmen.
Geen idee waar ik het nu weer moet zoeken (in de app op de iphone of de boordcomputer van de auto zelf).
Ik rij een XC40 btw.
iemand een idee?
Ik denk pagina 199 van de handleiding (MY18).loewie1984 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:47:
Automatische inschakeling van elektrische stoelverwarming voorin activeren en deactiveren
Ik rij een XC40 btw.
iemand een idee?
Ik dacht dat het in de boordcomputer van de auto zat onder verwarming en verluchting.loewie1984 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:47:
Vanochtend weer eens op afstand gestart (remote start, dus stationair niet standkachel of parking climate) en waar eerst de stoel en stuurverwarming gewoon mee aan gingen, stonden ze nu expliciet op of, terwijl het stuur wel warm was en de stoel niet.
Ik rij een XC40 btw.
iemand een idee?
(dus even naar beneden vegen vanaf de top)
Standkachel is wel top.
Deze morgen was mijn auto de enige in de straat die niet wit was...
Ik heb een Volvo V60 my2020 zonder standkachel. Deze ochtend had ik eens mijn auto op afstand gestart zonder klimaatverwarming. Na 10min stapte ik naar de auto maar vanbinnen was het nog zeer koud en mijn ruiten waren nog allemaal 'wit' door de vrieskou. Wat is het nut in mijn geval van afstandstart?
Daarnaast eens getest of klimaatparkeren werkt, niet dus. Ik krijg constant de melding 'klimaatparkeren tijdelijk niet beschikbaar'. Zowel via de app als wanneer ik deze in de auto wil starten. Misschien eens langs de dealer gaan wat er fout gaat.
Daarnaast eens getest of klimaatparkeren werkt, niet dus. Ik krijg constant de melding 'klimaatparkeren tijdelijk niet beschikbaar'. Zowel via de app als wanneer ik deze in de auto wil starten. Misschien eens langs de dealer gaan wat er fout gaat.
Langer wachten totdat de motor wel warm genoeg is om zijn restwarmte het interieur in te pompen. In de zomer kan je de motor starten om alvast de koeling in gang te zetten.Gines schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:19:
Ik heb een Volvo V60 my2020 zonder standkachel. Deze ochtend had ik eens mijn auto op afstand gestart zonder klimaatverwarming. Na 10min stapte ik naar de auto maar vanbinnen was het nog zeer koud en mijn ruiten waren nog allemaal 'wit' door de vrieskou. Wat is het nut in mijn geval van afstandstart?
Wtf, hoezo ga je niet naar een door jezelf uitgekozen schadebedrijf? En heb je nou zelf een schatting gedaan van de schade? Niet echt handig allemaal.PcDealer schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:26:
[...]
Morgen wegbrengen naar een autoschadeherstelbedrijf voorgesteld door de verzekeraar van de tegenpartij en dan komt de schade expert. Kennelijk had ik dat eerst moeten regelen en dan het schadeformuier invullen met het geschatte schadebedrag. Aan de andere kant staat daarop dat het meteen na de gebeurtenis opgestuurd moet worden. Ik vind het wel goed zo. Even afwachten.

Maar hoe weet die of die nu moet verwarmen of niet? Want als ik de auto binnenstap, dan staat de verwarming op OFF en kan ik deze pas aanzetten wanneer ik de auto effectief start door de startknop te draaien. Ik heb alleszins 10min gewacht vooraleer de auto binnen te stappen en merkte niks van beetje warmte binnen.jadjong schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:32:
[...]
Langer wachten totdat de motor wel warm genoeg is om zijn restwarmte het interieur in te pompen. In de zomer kan je de motor starten om alvast de koeling in gang te zetten.
Het interieur wordt verwarmd of gekoeld tot de temperatuur waarbij je de vorige keer de auto afgesloten hebt, mits je de klimaatzooi op auto hebt staan. Als je nog stoel of stuurverwarming hebt kan je instellen dat die bij een bepaalde temperatuur aan gaan, dit gebeurd dan ook als je via de telefoon de motor start.
Wat voor een V60 is het eigenlijk? Vooral diesels hebben lang nodig om enigszins warm te worden, daar hoef je met 10min stationair nog niet veel van te verwachten.Gines schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:16:
[...]
Maar hoe weet die of die nu moet verwarmen of niet? Want als ik de auto binnenstap, dan staat de verwarming op OFF en kan ik deze pas aanzetten wanneer ik de auto effectief start door de startknop te draaien. Ik heb alleszins 10min gewacht vooraleer de auto binnen te stappen en merkte niks van beetje warmte binnen.
PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8"Bart-Willem schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:41:
[...]
Wtf, hoezo ga je niet naar een door jezelf uitgekozen schadebedrijf? En heb je nou zelf een schatting gedaan van de schade? Niet echt handig allemaal.
Een onbelaste motor wordt niet echt warm.jadjong schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:32:
[...]
Langer wachten totdat de motor wel warm genoeg is om zijn restwarmte het interieur in te pompen. In de zomer kan je de motor starten om alvast de koeling in gang te zetten.
Lees je de handleiding een keer door?Gines schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:16:
[...]
Maar hoe weet die of die nu moet verwarmen of niet? Want als ik de auto binnenstap, dan staat de verwarming op OFF en kan ik deze pas aanzetten wanneer ik de auto effectief start door de startknop te draaien. Ik heb alleszins 10min gewacht vooraleer de auto binnen te stappen en merkte niks van beetje warmte binnen.
PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8"
Duidelijk. Maar dat je de taxatie moet betalen is eigenlijk heel normaal, dat bedrag krijg je terug op het moment dat je daar de reparatie laat doen. Het is ook best wat werk om te taxeren, je bent er gauw een uur zoet mee (vaak wel langer), plus de tijd die je kwijt bent aan de schade-expert die je te woord moet staan en moet overtuigen van de berekening. Dat is afgelopen jaren alleen maar erger geworden (en kost in de praktijk meer tijd), dus dan valt de 75 Euro eigenlijk wel mee (meeste bedrijven rekenen rond de 100 Euro). Persoonlijk zou ik niet de moeite doen om dat bedrag te gaan verhalen als je niet van plan bent om de schade daar te laten repareren.
Ik ben een leek en TVM vond het niet normaal. De rekening heb ik dan ook ingediend. Niemand heeft mij van tevoren op de hoogte gesteld. Ik heb ook geen idee wat er voor dat bedrag is gebeurd. De auto is in elk geval niet verplaatst van waar ik het heb geparkeerd.Bart-Willem schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:48:
[...]
Duidelijk. Maar dat je de taxatie moet betalen is eigenlijk heel normaal, dat bedrag krijg je terug op het moment dat je daar de reparatie laat doen. Het is ook best wat werk om te taxeren, je bent er gauw een uur zoet mee (vaak wel langer), plus de tijd die je kwijt bent aan de schade-expert die je te woord moet staan en moet overtuigen van de berekening.
Vreemd, want vrijwel alle verzekeraars zijn ervan op de hoogte dat dit de normale gang van zaken is. Om schade te bekijken hoeft een auto ook niet verplaatst te worden: ze bekijken de schade, nemen foto's en dan begint het echte tijdrovende werk: alle onderdelennummers bij elkaar zoeken, prijzen opzoeken (in veel gevallen zelfs opvragen bij dealers), dat als 1 geheel vormen en dan een rapport ervan fabriceren. En dan nog in conclaaf met de schade-expert of het redelijk is of niet.PcDealer schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:10:
[...]
Ik ben een leek en TVM vond het niet normaal. De rekening heb ik dan ook ingediend. Niemand heeft mij van tevoren op de hoogte gesteld. Ik heb ook geen idee wat er voor dat bedrag is gebeurd. De auto is in elk geval niet verplaatst van waar ik het heb geparkeerd.
Normaal gesproken meldt een schadebedrijf het wel, maar als je bijvoorbeeld de sleutels bij de balie afgeeft en persoon A neemt het aan en is vervolgens niet bepaald op de hoogte omdat je telefonisch met persoon B gesproken hebt, dan wil dat wel eens misgaan.
Het zou in de agenda moeten staan, dat was niet het geval.Bart-Willem schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:34:
[...]
Normaal gesproken meldt een schadebedrijf het wel, maar als je bijvoorbeeld de sleutels bij de balie afgeeft en persoon A neemt het aan en is vervolgens niet bepaald op de hoogte omdat je telefonisch met persoon B gesproken hebt, dan wil dat wel eens misgaan.