Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:44

Bonswah85

Koffie!

Tommie12 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

Dus die koper krijgt alvast een rekening van bijna 1000€ van de garage (distributieriem, grote beurt, paar prutsen).
Maar die auto is straks nog altijd 19jaar oud, en mag alvast in België in een paar steden niet meer binnen.
gezien de 'handige harry' in zijn post denk ik dat de koper dit zelf gaat doen, en dan kom je met 300 euro al een heel eind.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:51
Bonswah85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:58:
[...]

Als ik je lijstje zo bekijk dan is je ETM niet het eerste waar ik aan zou denken. Testen kan natuurlijk altijd maar het zou mij verbazen als je ook maar 1 punt van deze waslijst weg krijgt door je ETM te vervangen.
Buiten het uitvallen van de motor heb je toch geen symptomen die kunnen wijzen op een slechte ETM? (slecht stationair, motor pakt niet op of bokt, rijdt kut op bepaalde toeren etc.) En voor zover ik weet moeten die ETMs ingeleerd worden (gekoppeld aan ECU) zonder dit te doen rijdt de auto overigens wel maar kun je nog meer eigenaardigheden verwachten :) (weet niet of dit zelf te doen is of dat dit via een dealer moet)

Als je dan toch wild moet gaan gokken dan zou ik je accu eerst eens bekijken, slechte accu kan een hoop duistere problemen veroorzaken. (zo schoot mijn automaat in een noodloop tijdens het rijden dankzij een slechte accu)
Nee, daar waren we ook al achter. Het alarm is nu losgekoppeld (wordt gereviseerd), kon ook ervoor zorgen voor storingen. Loopt nu beter stationair en zingt niet meer. Vanavond het brandstoffilter vervangen, kijken of dat nog verschil uitmaakt. Vida gaf in elk geval de ETM niet aan. Er is ondertussen ook een of ander goedje in de tank gegooid voor de brandstoftoevoer schoon te maken.

Zit wel een kleine vertraging tussen gas geven en daadwerkelijke actie en bokte af en toe in de lage toeren (rond de 1200), wat wel weer lijkt op ETM. Tevens een slechte motorsteun, welke wordt vervangen. Ik rij er zelf weinig mee (is van mijn vriendin), kwam er ook achter dat ie op hoge snelheid een beetje trilde en wat naar links trok, dus vrijdag uitlijnen.

Maar, in elk geval, alleen al door het alarm los te koppelen loopt de motor een stuk beter. Accu zal ik onthouden / testen.

Edit: gisterochtend wilde ie met een warme motor pas na 4x aanslaan...gisteravond met een warme motor sloeg ie direkt weer aan.... :?

TWCRay wijzigde deze reactie 30-10-2019 10:34 (3%)
Reden: meer info :-)

• Edwinniwde
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 09-11 07:42
Je hebt dan ook een foutmelding op je temp sensor.....

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:44

franssie

Save the albatross

Nou moe - kreeg vandaag een melding dat ik de batterij van mijn sleutel/remote moet vervangen. Ik had de laatste tijd wel het gevoel dat de accu niet goed oplaadde maar soit, er zit dus nog een batterijtje in de knipper van de V70 uit 2012.

Vervangen lijkt simpel en de CR2430 zijn besteld (gelijk maar beide doen) maar waarom heeft Volvo geen accu in die dingen zoals Ford en co wel gewoon doen (en dus ook gewoon echt waterdicht zijn) :? 8)7

edit: video voor hen die hier ook tegenaanlopen

franssie wijzigde deze reactie 30-10-2019 19:12 (4%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:53

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn motor werd vandaag niet echt warm (midden van de meter) na 89 km. Of moet ik dan harder dan 120 rijden? Verwarming was ook niet toppie wat ik gewend was. Dat is toch redelijk motortermp onafhankelijk na enige kilometers?

LinkedIn WoT Cash Converter

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

@PcDealer Midden van de meter is meestal de juiste temperatuur. Bedoel je dat je dat niet haalde? Meestal zijn dit soort eerste koude ochtenden het eerste moment dat je er achter komt dat je thermostaat kapot is en open blijft staan, waardoor de motor niet op temperatuur kan komen. En omdat de verwarming gebruik maakt van de warmte van de motor zul je dat ook merken, ja.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

kraats schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:57:
@PcDealer Midden van de meter is meestal de juiste temperatuur. Bedoel je dat je dat niet haalde? Meestal zijn dit soort eerste koude ochtenden het eerste moment dat je er achter komt dat je thermostaat kapot is en open blijft staan, waardoor de motor niet op temperatuur kan komen. En omdat de verwarming gebruik maakt van de warmte van de motor zul je dat ook merken, ja.
Meter bleef op het eerste kwart staan. Verwarming helemaal naar rechts gedraaid. Met weinig of veel fanspeed maakte niet uit. Maar uit was voor mij helemaal niet te doen.

• mdo8
  • Laatst online: 10-11 13:53
Bonswah85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:58:
[...]

Als ik je lijstje zo bekijk dan is je ETM niet het eerste waar ik aan zou denken. Testen kan natuurlijk altijd maar het zou mij verbazen als je ook maar 1 punt van deze waslijst weg krijgt door je ETM te vervangen.
Buiten het uitvallen van de motor heb je toch geen symptomen die kunnen wijzen op een slechte ETM? (slecht stationair, motor pakt niet op of bokt, rijdt kut op bepaalde toeren etc.) En voor zover ik weet moeten die ETMs ingeleerd worden (gekoppeld aan ECU) zonder dit te doen rijdt de auto overigens wel maar kun je nog meer eigenaardigheden verwachten :) (weet niet of dit zelf te doen is of dat dit via een dealer moet)

Als je dan toch wild moet gaan gokken dan zou ik je accu eerst eens bekijken, slechte accu kan een hoop duistere problemen veroorzaken. (zo schoot mijn automaat in een noodloop tijdens het rijden dankzij een slechte accu)
Geen idee wat er in te leren valt, heb ze al zo vaak vervangen. Is gewoon een dom onderdeel in het geheel. Enige wat die doet is wat die van de boordcomputer doorgegeven krijgt of aan de boordcomptuer doorgeeft. Vroeger bepaalde je pedaal simpelweg hoe ver luchttoevoer open stond, nu regelt deze klep dat. Beschouw dit ding als een sensor, dus een LMM kun je ook gewoon hersenloos vervangen. Doet ook niks intelligents. Deze klep ook niet.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:09

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:42:
Mijn motor werd vandaag niet echt warm (midden van de meter) na 89 km. Of moet ik dan harder dan 120 rijden? Verwarming was ook niet toppie wat ik gewend was. Dat is toch redelijk motortermp onafhankelijk na enige kilometers?
Even uitlezen met VIDA. De temperatuurmeter op je dashboard gebruikt een andere temperatuursensor die de ECU gebruikt.
Maar als je kachel niet warm wordt is er idd kans dat je thermostaat open blijft staan

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:44

Bonswah85

Koffie!

mdo8 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:53:
[...]

Geen idee wat er in te leren valt, heb ze al zo vaak vervangen. Is gewoon een dom onderdeel in het geheel. Enige wat die doet is wat die van de boordcomputer doorgegeven krijgt of aan de boordcomptuer doorgeeft. Vroeger bepaalde je pedaal simpelweg hoe ver luchttoevoer open stond, nu regelt deze klep dat. Beschouw dit ding als een sensor, dus een LMM kun je ook gewoon hersenloos vervangen. Doet ook niks intelligents. Deze klep ook niet.
Er zit een stukje software in de ETM, als dit niet overeenkomt met wat de ECU verwacht dan kun je problemen krijgen. Je kunt dus best geluk hebben dat er een match is, of dat de mismatch niet voor merkbare problemen zorgt. Maar het is niet zonder reden dat de hele wereld met zijn nieuwe ETM langs de dealer gaat voor een stukje software.

Buiten dit, zoals ik al eerder heb aangegeven kun je prima rijden met een niet ingeleerde ETM. De auto zal gewoon starten en als je mazzel hebt merk je er dus helemaal niets van.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:23
mdo8 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:53:
[...]

Sommige moet je nog even overtuigen dat ze een gasklep zijn en geen koffiemolen, daar is ETM reload voor in vida(9438290). Na het vervangen nog even de adaptatie resetten zodat de ECM niet blijft hangen in de haperende parameters van het vorige onderdeel.

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:50

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

PcDealer schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:42:
Dat komt wel heel erg overeen met wat ik (gisteren- en ) vanochtend ervoer, zie hier.
Omdat je verder niet aangeeft wat voor type/bouwjaar etc. je precies hebt kan ik er verder ook niet veel meer over zeggen.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

EMP schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:46:
[...]

Dat komt wel heel erg overeen met wat ik (gisteren- en ) vanochtend ervoer, zie hier.
Omdat je verder niet aangeeft wat voor type/bouwjaar etc. je precies hebt kan ik er verder ook niet veel meer over zeggen.
Op de terugweg wel goede verwarming, maar ook de toen de temp niet tot het midden wat normaal gesproken wel is op een gegeven moment. Gisteren op de heenweg wel 10 l E10 bij Esso erin gedaan om te voorkomen dat de tank leeg zou zijn. Gisteravond weer vol gedouwd met V-Power zoals gewoonlijk.

2001 S60 met B5244S en automaat.

PcDealer wijzigde deze reactie 01-11-2019 00:12 (20%)

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 23:07
Nou helaas ben ik weer Volvo loos...
De V60 twin engine moest voor onderhoud en de leasemaatschappij vind 2000 euro te veel, voor de laatste maanden contract. Dus per direct eruit en nu een huur Kia Ceed...

Voorlopig ook geen Volvo meer, Tesla is onderweg.

Volvo dealer Leiderdorp altijd perfect door geholpen en met het verlaten van het pand, voelde het gewoon als afscheid nemen. Mooi dat de dealer je zo’n gevoel kan geven! Ik hoop ooit weer terug te komen bij de Volvo club! Voor nu, tot ziens!

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:50

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

PcDealer schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:11:
[...]

Op de terugweg wel goede verwarming, maar ook de toen de temp niet tot het midden wat normaal gesproken wel is op een gegeven moment. Gisteren op de heenweg wel 10 l E10 bij Esso erin gedaan om te voorkomen dat de tank leeg zou zijn. Gisteravond weer vol gedouwd met V-Power zoals gewoonlijk.

2001 S60 met B5244S en automaat.
Klinkt ook als een kapotte thermostaat. Als je het zelf wilt fixen kost dat je een tientje aan onderdelen en een half uurtje werk. Een garage zal het ook voor weinig voor je kunnen doen.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

EMP schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:33:
[...]

Klinkt ook als een kapotte thermostaat. Als je het zelf wilt fixen kost dat je een tientje aan onderdelen en een half uurtje werk. Een garage zal het ook voor weinig voor je kunnen doen.
Zou het aan de vrieskou liggen? Vandaag lekker warm.

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat zou zomaar kunnen, meestal merk je thermostaatproblemen pas laat in de herfst of vroeg in de winter. :P Gewoon vervangen, die dingen kosten de wereld niet. :P

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:58:
Dat zou zomaar kunnen, meestal merk je thermostaatproblemen pas laat in de herfst of vroeg in de winter. :P Gewoon vervangen, die dingen kosten de wereld niet. :P
Ik heb onze vriend al een e-mail gestuurd vanwege de beurt die er aan zit te komen :)

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:01

Aight!

'A toy robot...'

Zo auto weer APK en een grote beurt! Gaat die 600.000 km er eindelijk eens? Zit nu op 565.000 maar rij een stuk minder dan voorheen door een baan wissel!

Ze vertelde dus dat mijn startmotor raar deed, ik merkte dat hij soms niet meteen aansloeg (ik dacht dat door de nieuwe accu kwam). Dus die moest worden vervangen, vroeg of dat nog de originele was en dat was hij. 16 jaar oud, best netjes :p

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

• max2k9
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-11 14:08
Heeft iemand anders sinds kort ook een probleem met het synchroniseren van je call history van een iPhone naar Volvo? (V40 MY2018 in mijn geval)

Na de update naar iOS 13 is mijn call list helemaal leeg in het dashboard schermpje, terwijl mijn telefoon wel gewoon via bluetooth gekoppeld is. Contactenlijst is wel gewoon gevuld, alleen de belhistorie dus helemaal leeg.
Erg irritant, aangezien ik die belhistorie meestal gebruik om mensen (terug) te bellen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gisterochtend op de A27 richting Vianen...

PcDealer in "Het Grote Kleine Mededelingentopic - deel 396"

• TWCRay
Ai, das shit! Hoe is het gekomen?

• TouchOfInsanity
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:18
TWCRay schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:34:
Ai, das shit! Hoe is het gekomen?
Mensen kunnen ineens niet meer rijden als het donker is en het is wat regen gevallen.
Voor een simpele - boem- nog best wat schade.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:09

-tom-562

Oliesjeik

Mwa, als ik het zo lees, als vrachtwagenchauffeur verwacht je natuurlijk ook niet dat er iemand met krap aan 80 km/h achter een andere vrachtwagen zit te plakken ;)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:02:
Mwa, als ik het zo lees, als vrachtwagenchauffeur verwacht je natuurlijk ook niet dat er iemand met krap aan 80 km/h achter een andere vrachtwagen zit te plakken ;)
Nee, ik was daar natuurlijk in een keer met 150 aan komen snellen. Hij had me allang moeten zien als ie af en toe spiegelt. Ik kon ook geen kant op.

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-11 14:09
Vanochtend bij het starten van mijn V60 D6 de melding "fout in hybride systeem, service vereist" Na de auto nogmaals te starten was de melding weer weg. Ik ben van plan van de week even naar de garage te gaan om hem uit te laten lezen, maar ben benieuwd of iemand hier ervaringen met deze melding heeft en weet wat het kan zijn?

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
yakmak schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:39:
Vanochtend bij het starten van mijn V60 D6 de melding "fout in hybride systeem, service vereist" Na de auto nogmaals te starten was de melding weer weg. Ik ben van plan van de week even naar de garage te gaan om hem uit te laten lezen, maar ben benieuwd of iemand hier ervaringen met deze melding heeft en weet wat het kan zijn?
Is dat niet die aircopomp die aan de lopende band kapot gaat voor dit model...?

• joshje
  • Laatst online: 21:05
Tjoekie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:14:
[...]

Toch raar dat je dit zoveel hoort. Mijn vader heeft een V60 D6 toen hij uitkwam (2013) momenteel staat de Km stand boven de 200k en is de aircopomp nog nooit vervangen. Wel is de dynamo een keer vervangen in de garantie periode terwijl de oude "nog" niet stuk was. Deze hebben ze toen vervangen omdat de garantie periode bijna af was. De Volvo werkt nog steeds zeer goed en gaat voorlopig ook niet weg. Onderhoudskosten vallen tot nu toe ook nog steeds erg mee. Hij wordt ook nog steeds dealer onderhouden en krijgt netjes al zijn beurtjes.

• Arjan
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Over de D6, ik heb inmiddels een paar maal gehad dat ik na een laadsessie met een lege accu en batterij stond. Als de startaccu (bijna) leeg is dan krijg je de mooiste meldingen op het scherm, waaronder meldingen over het hybride systeem aangezien hij de aircopomp niet wil aanzwengelen ivm lage batterijspanning. Waarom ik na een laadsessie met een lege batterij stond is mij echter nog niet bekend. Ik probeer er tegenwoordig op te letten dat ik de auto in pure modus niet helemaal leeg rijdt. Dit ivm de startaccu die niet wordt bijgeladen in pure modus.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
joshje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:25:
[...]

Toch raar dat je dit zoveel hoort. Mijn vader heeft een V60 D6 toen hij uitkwam (2013) momenteel staat de Km stand boven de 200k en is de aircopomp nog nooit vervangen. Wel is de dynamo een keer vervangen in de garantie periode terwijl de oude "nog" niet stuk was. Deze hebben ze toen vervangen omdat de garantie periode bijna af was. De Volvo werkt nog steeds zeer goed en gaat voorlopig ook niet weg. Onderhoudskosten vallen tot nu toe ook nog steeds erg mee. Hij wordt ook nog steeds dealer onderhouden en krijgt netjes al zijn beurtjes.
Het zal ook ongetwijfeld wel meevallen en dus niet elke V60 zal er last van krijgen. Het is echter wel een hardnekkig probleem dat veel vaker voorkomt dan de incidentele pechgevallen die je altijd wel zult hebben.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Men is inmiddels van mening dat de pomp stuk gaat door vervuiling en dat ze de afgelopen jaren steeds een nieuwe hebben geplaatst zonder eerst de vervuiling op te lossen. Dat verklaart waarom de ene pomp het eeuwige leven heeft en de ander na zes maanden alweer op het kerkhof ligt. Sommige dealers hebben een spoelmachine op de kop getikt waarmee het leidingwerk schoon wordt gespoeld zodat restanten van de defecte pomp niet in de nieuwe eindigen. Nu afwachten of dit over een jaar echt te oplossing blijkt te zijn.

• joshje
  • Laatst online: 21:05
Tjoekie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:30:
[...]

Het zal ook ongetwijfeld wel meevallen en dus niet elke V60 zal er last van krijgen. Het is echter wel een hardnekkig probleem dat veel vaker voorkomt dan de incidentele pechgevallen die je altijd wel zult hebben.
Daar ben ik het zeker mee eens. Op een borrel bij de lancering van de XC40 waren ook veel V60 D6 rijders en meerdere hadden daar al de airco pomp laten vervangen. Ik heb toen ook gesproken met iemand waarbij de pomp al 7x vervangen was in 150k km :X

• bzzzt
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-11 15:32
max2k9 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:25:
Heeft iemand anders sinds kort ook een probleem met het synchroniseren van je call history van een iPhone naar Volvo? (V40 MY2018 in mijn geval)

Na de update naar iOS 13 is mijn call list helemaal leeg in het dashboard schermpje, terwijl mijn telefoon wel gewoon via bluetooth gekoppeld is. Contactenlijst is wel gewoon gevuld, alleen de belhistorie dus helemaal leeg.
Erg irritant, aangezien ik die belhistorie meestal gebruik om mensen (terug) te bellen.
Idem hier na iOS 13 icm een MY2015 V40. Van de week werkte het (per ongeluk?) ineens een keer wel, nu weer niet. Vrij vervelend idd.

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-11 14:09
Tjoekie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:14:
[...]

Ik hoop niet dat dat het geval is, heb daar weinig zin in ;(
Arjan schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:53:
Over de D6, ik heb inmiddels een paar maal gehad dat ik na een laadsessie met een lege accu en batterij stond. Als de startaccu (bijna) leeg is dan krijg je de mooiste meldingen op het scherm, waaronder meldingen over het hybride systeem aangezien hij de aircopomp niet wil aanzwengelen ivm lage batterijspanning. Waarom ik na een laadsessie met een lege batterij stond is mij echter nog niet bekend. Ik probeer er tegenwoordig op te letten dat ik de auto in pure modus niet helemaal leeg rijdt. Dit ivm de startaccu die niet wordt bijgeladen in pure modus.
Ah dat kan het verklaren, ik was vergeten mijn laadpaal aan te zetten en ik had mijn accu inderdaad leeg gereden. Ik ga daar eens op letten! _/-\o_

• mdo8
  • Laatst online: 10-11 13:53
Probleem is vooral de huidige koeltemiddel. Zelf rij ik nog een auto met een R12 systeem, daar heb je amper onderhoud aan. Is veel smerender en veel efficienter. Kost ook minder energie en daardoor hoeft de pomp ook veel minder hard te werken. Rij die auto al 13 jaar en nog nooit iets aan gedaan en de vorige eigenaar heeft de auto 8 jaar gehad en ook niks aan het systeem hoeven te doen.

Ook een oude R12 koelkast is veel efficienter. Heb er thuis in de schuur nog een staan voor feestjes. Die leverd koud bier in 4 uurtjes. Lukt je met een moderne koelkast niet.

• Hermarcel
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Koelmiddel smeert niet. Er wordt, met het koelmiddel, een voorgeschreven hoeveelheid smeermiddel toegevoegd. Voor het systeem in mijn S80 is er een advies om de hoeveelheid smeermiddel te verdubbelen tov de bij produktie opgegeven hoeveelheid.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:55
mdo8 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:52:
Ook een oude R12 koelkast is veel efficienter. Heb er thuis in de schuur nog een staan voor feestjes. Die leverd koud bier in 4 uurtjes. Lukt je met een moderne koelkast niet.
Wat een onzin. Een nieuwe koelkast koelt juist veel beter. Wij hebben sinds kort een nieuwe keuken en we zijn verbaasd hoe koud onze drankjes zijn ten opzichte van de oude koelkast. En nog eens een stuk stiller ook en het verbruik ligt veel lager dan die oude.

• max2k9
  • Laatst online: 15-11 14:08
bzzzt schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:19:
[...]

Idem hier na iOS 13 icm een MY2015 V40. Van de week werkte het (per ongeluk?) ineens een keer wel, nu weer niet. Vrij vervelend idd.
Het toestel helemaal uit de lijst met bluetooth devices verwijderen en opnieuw toevoegen heeft het probleem bij mij opgelost.

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:48

Mach

Elysium Hoplite Forever

Afgelopen week een brief van volvo ontvangen om een afspraak te maken met mijn dealer in verband met de recente terugroepactie van V40 d2 modellen. Spruitstuk zal worden gecontroleerd, sensoren schoongemaakt en er zal een software update plaatsvinden.

DUGG

• Steenvoorde
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 11-11 16:49
BlakHawk schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 01:42:
Nou helaas ben ik weer Volvo loos...
De V60 twin engine moest voor onderhoud en de leasemaatschappij vind 2000 euro te veel, voor de laatste maanden contract. Dus per direct eruit en nu een huur Kia Ceed...

Voorlopig ook geen Volvo meer, Tesla is onderweg.

Volvo dealer Leiderdorp altijd perfect door geholpen en met het verlaten van het pand, voelde het gewoon als afscheid nemen. Mooi dat de dealer je zo’n gevoel kan geven! Ik hoop ooit weer terug te komen bij de Volvo club! Voor nu, tot ziens!
Da's een hele downgrade, succes met je Kia. Inderdaad fijne dealert in Leiderdorp, ik heb er in totaal 3 auto's in onderhoud gehad, zelfs 1 auto daar gekocht en altijd blij geweest met hun service. Duidelijke communicatie, vriendelijke mensen en elk jaar een kerstboom. ;)

• BlakHawk
yakmak schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:39:
Bij mij is vaker de sircopomp vervangen. Volvo Nederland zou onder coulance de kosten op zich moeten nemen. Let even op dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.

Één keer kreeg ik de melding waarna de auto niet meer startte na een keer uit en aan zetten. Hij werd toen afgesleept.

De andere keer kwam en ging de melding en ben ik uit voorzorg naar de dealer gereden.
Steenvoorde schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:37:
[...]

Da's een hele downgrade, succes met je Kia. Inderdaad fijne dealert in Leiderdorp, ik heb er in totaal 3 auto's in onderhoud gehad, zelfs 1 auto daar gekocht en altijd blij geweest met hun service. Duidelijke communicatie, vriendelijke mensen en elk jaar een kerstboom. ;)
Haha dank je.
Uiteindelijk is het prima te doen hoor. En het wachten valt ook mee. Vanmiddag wordt de Tesla afgeleverd.

Het is gewoon een hele andere manier van rijden. Met de D6 gebruikte je eigenlijk maar 10% van je gaspedaal. Bij de Kia zit je continu met het pedaal op de bodem.

Het is jammer dat Volvo geen Polestar doet in Nederland. En de v40 komt te laat voor 4% bijtelling. En los van die twee zaken, mist Volvo een snellaad netwerk. Vooral dat laatste was doorslaggevend voor zorgeloze vakanties.

Ik ben heel benieuwd wat de komende jaren gaat brengen.

BlakHawk wijzigde deze reactie 11-11-2019 05:25 (37%)

• Reinier
  • Laatst online: 23:57
BlakHawk schreef op maandag 11 november 2019 @ 05:18:
[...]
Het is jammer dat Volvo geen Polestar doet in Nederland.
Wat bedoel je daarmee?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:49

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je kan hier (in NL) gewoon Polestar tuning krijgen, en wat de Polestar 2 betreft is NL een van de eerste landen die in aanmerking kwam/komt voor de bestellingen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• BlakHawk
Volvo verkoopt hem niet, de Polestar 2...

• Reinier
BlakHawk schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:35:
[...]

Volvo verkoopt hem niet, de Polestar 2...
Nee, waarom zouden ze, het is een ander merk. Maar goed, dan snap ik alsnog je punt niet. Never mind :)

• BlakHawk
Reinier schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:43:
[...]

Nee, waarom zouden ze, het is een ander merk. Maar goed, dan snap ik alsnog je punt niet. Never mind :)
Omdat ik denk dat de Polestar 2 één van de betere alternatieve is voor de Model 3...
Ik had verwacht dat Volvo Polestar zou verkopen, net als Renault, Dacia in dezelfde showrooms verkoopt.

Geen idee hoe de bedrijvenstructuur bij Volvo en Polestar precies zit.

• Reinier
OK. Volgens mij wordt de Polestar 2 online verkocht en in boetiek-achtige showrooms. Hij staat op mijn shortlist voor eind volgend jaar. Jammer van de 8% bijtelling (effectief iets van 12% :( ).

• BlakHawk
Reinier schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:23:
OK. Volgens mij wordt de Polestar 2 online verkocht en in boetiek-achtige showrooms. Hij staat op mijn shortlist voor eind volgend jaar. Jammer van de 8% bijtelling (effectief iets van 12% :( ).
Snap ik, ik was zeer te spreken over de looks. Erg gaaf op de video's!'
Maar €60k is eigenlijk iets boven budget, waardoor ik een eigen bijdrage betaal.

Met 4% dit jaar is dat nog erg goed te doen, volgend jaar met 8% is het een stuk minder interessant...

Daarom toch maar voor de Model 3 gekozen... Met "pijn in mijn hart" afscheid genomen van de Volvo...

Ik zie Polestar en Volvo een beetje als één, of is dat onterecht?

• TheFruitNerd
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12

TheFruitNerd

iets met fruit

BlakHawk schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:32:
[...]

Snap ik, ik was zeer te spreken over de looks. Erg gaaf op de video's!'
Maar €60k is eigenlijk iets boven budget, waardoor ik een eigen bijdrage betaal.

Met 4% dit jaar is dat nog erg goed te doen, volgend jaar met 8% is het een stuk minder interessant...

Daarom toch maar voor de Model 3 gekozen... Met "pijn in mijn hart" afscheid genomen van de Volvo...

Ik zie Polestar en Volvo een beetje als één, of is dat onterecht?
Ja en nee; Polestar 2 heeft vooral aan het exterieur veel Volvo overeenkomsten. Maar de auto's worden geproduceerd in China (Geely). Verkoop van P2 gebeurt (vooralsnog) alleen online; dus de Volvo garage in lopen voor een offerte is er niet bij. Als de geruchten kloppen zijn ze wel bezig om een select aantal Volvo garages op te leiden voor onderhoud. Daarmee zouden Tesla "praktijken" niet aan de orde zijn.

- B.L.A.A.T. -

• BlakHawk
TheFruitNerd schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:51:
[...]

Ja en nee; Polestar 2 heeft vooral aan het exterieur veel Volvo overeenkomsten. Maar de auto's worden geproduceerd in China (Geely). Verkoop van P2 gebeurt (vooralsnog) alleen online; dus de Volvo garage in lopen voor een offerte is er niet bij. Als de geruchten kloppen zijn ze wel bezig om een select aantal Volvo garages op te leiden voor onderhoud. Daarmee zouden Tesla "praktijken" niet aan de orde zijn.
Ik werd vrijdag wel gebeld door Volvo, voor de elektrische XC40.
Alleen mevrouw wist bar weinig inhoudelijk te vertellen over de auto...

Ik heb toch het idee dat een SUV wat minder efficient is als EV.

Doe mij maar een V60 EV met iets van 100kWh >:)

• TouchOfInsanity
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:18
BlakHawk schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:54:
[...]

Doe mij maar een V60 EV met iets van 100kWh >:)
Ik neem aan dat ze er voor ging zorgen dat dit in productie ging? ;)

• Steenvoorde
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 11-11 16:49
BlakHawk schreef op maandag 11 november 2019 @ 05:18:

[...]

Haha dank je.
Uiteindelijk is het prima te doen hoor. En het wachten valt ook mee. Vanmiddag wordt de Tesla afgeleverd.

Het is gewoon een hele andere manier van rijden. Met de D6 gebruikte je eigenlijk maar 10% van je gaspedaal. Bij de Kia zit je continu met het pedaal op de bodem.

Het is jammer dat Volvo geen Polestar doet in Nederland. En de v40 komt te laat voor 4% bijtelling. En los van die twee zaken, mist Volvo een snellaad netwerk. Vooral dat laatste was doorslaggevend voor zorgeloze vakanties.

Ik ben heel benieuwd wat de komende jaren gaat brengen.
Haha, als je Tesla er nu al is dan snap ik dat het wel te doen was. Ik vind die Tesla's persoonlijk niet zo mooi, maar ik denk dat ze heerlijk rijden. :) Ooit zal ik ook overstappen op 100% elektrisch, maar mijn V70 heb ik pas 2 jaar en die zal zeker nog wel even doorrijden. Mijn vorige V40 had ook bijna 4 ton op te teller.

Maar goed, ik zag juist veel reclames voorbij komen over die Polestar 2 - volgens mij kon die gewoon in Nederland besteld worden. Erg mooie machines, maar ook erg duur. Ik kan het in ieder geval niet betalen.. ;)

Veel plezier met je Tesla! :)

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:44
Er is weer een update voor het sensus navigatiesysteem (die met het wereldbolletje).

Software-informatie
Gepubliceerd 15/11/2019
Versie 31676580

• TWCRay
@PcDealer , hoe loopt het met de afhandeling? Blijft de S60 rijden?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TWCRay schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:18:
@PcDealer , hoe loopt het met de afhandeling? Blijft de S60 rijden?
Morgen wegbrengen naar een autoschadeherstelbedrijf voorgesteld door de verzekeraar van de tegenpartij en dan komt de schade expert. Kennelijk had ik dat eerst moeten regelen en dan het schadeformuier invullen met het geschatte schadebedrag. Aan de andere kant staat daarop dat het meteen na de gebeurtenis opgestuurd moet worden. Ik vind het wel goed zo. Even afwachten.

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True