Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 109 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 06:56
jadjong schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:38:
Het interieur wordt verwarmd of gekoeld tot de temperatuur waarbij je de vorige keer de auto afgesloten hebt, mits je de klimaatzooi op auto hebt staan. Als je nog stoel of stuurverwarming hebt kan je instellen dat die bij een bepaalde temperatuur aan gaan, dit gebeurd dan ook als je via de telefoon de motor start.
Dat is juist mijn vraag: ik heb dus een diesel wagen zonder stoel of stuurverwarming. Mijn klimaatinstellingen staan altijd op Auto. Ik heb het deze ochtend opnieuw gedaan en zeker 20min laten draaien door de auto te starten via de app. Binnen was het nog zeer koud en er kwam geen lucht uit de ventilatie.

Toen ik mijn middendisplay aanzette terwijl de auto draaide, zag ik dat de temperatuur op OFF stond. Pas wanneer ik mijn auto effectief startte door de startknop te draaien, verscheen er de ingestelde 23 graden op de display. Dus het lijkt erop dat de auto sowieso niet verwarmd wordt omdat de temperatuur op OFF staat. Wanneer ik de auto manueel start in de auto zelf, dan komt er direct lucht uit de ventilatieroosters.

@PcDealer Ik heb al de handleiding gelezen vooraleer ik de vraag stelde, maar er staat daar niet in dat de auto verwarmd wordt of iets omtrent.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:14
Dat is niet zoals het hoort, maar waarom...

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 06:56
Ik ga eens passeren bij de dealer want volgens mij heeft het te maken met de preconditionering die niet meer werkt. Ik krijg telkens de melding dat klimaatparkeren niet beschikbaar is terwijl het in het begin wel gewerkt heeft..

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:43

Aight!

'A toy robot...'

Hier nog andere oude D5 rijders?

Ik kreeg van onze vrienden van de belastingdienst een brief dat ik extra moet betalen, geloof dat het neerkomt op 15-20 euro per maand extra omdat ik een vervuilende auto rij.

Toch maar eens kijken naar een V70 op LPG of benzine. Rij nu maar rond de 20.000 km ipv 55.000 km. Volgens de garage is mijn auto niet meer waard dan €1000,- en voor export.

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:36
Oh, is dat zo? Vanwege uitstoot?

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:30
Aight! schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:00:

Ik kreeg van onze vrienden van de belastingdienst een brief dat ik extra moet betalen, geloof dat het neerkomt op 15-20 euro per maand extra omdat ik een vervuilende auto rij.

Toch maar eens kijken naar een V70 op LPG of benzine. Rij nu maar rond de 20.000 km ipv 55.000 km. Volgens de garage is mijn auto niet meer waard dan €1000,- en voor export.
serieus? Dan kunnen wij ook wel een brief verwachten voor onze S40 2.0D uit 2004....
Heb trouwens niks gelezen over deze maatregel.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

You save everyone, but who saves you?

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

TWCRay schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:02:
Oh, is dat zo? Vanwege uitstoot?
Ja vanaf 2020 zouden ze toch vervuilde auto's met een bepaalde uitstoot extra laten betalen.
Red devil schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:03:
[...]

serieus? Dan kunnen wij ook wel een brief verwachten voor onze S40 2.0D uit 2004....
Heb trouwens niks gelezen over deze maatregel.
https://www.anwb.nl/exper...nbelasting-oudere-diesels

Maar er komt ook een maatregel om je auto in te ruilen geloof ik. Maar dat zal wel bar weinig zijn voor een oude Volvo. Ik zit pas op de 568.000 km, wil graag tot de 600.000 door en dan mag ie met pensioen :P

• TWCRay
https://www.rijksoverheid...motor/fijnstoftoeslag-mrb

Ik ontspring de dans met 0,033 mg/km. (C200 cdi, 2002)

• Red devil
16. Aanpassen van de fijnstoftoeslag
De Wet uitwerking Autobrief II regelt een wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 (Wet MRB 1994) zodat een fijnstoftoeslag voor dieselpersonenauto’s en dieselbestelauto’s met een fijnstofuitstoot van meer dan 5 milligram per kilometer (mg/km) gaat gelden. De inwerkingtreding van die wijziging geschiedt op een bij koninklijk besluit te bepalen tijdstip. Bij de implementatie van genoemde wijziging is naar voren gekomen dat de regeling op enkele onderdelen een aanvulling behoeft.

S40 2.0D => Uitstoot deeltjes (licht) = 0.02 g/km = 20 mg / km > 5 mg /km

damn :-(

• TWCRay
Oh poep. Ik ontspring de dans dus niet -O-

Naja, voor die 200€ extra koop ik niks anders, dus voorlopig blijf ik dieselen.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Hahaha ja dat is waar! En een diesel rijdt best chill vindt ik!

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Aight! schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:06:
[...]

Ja vanaf 2020 zouden ze toch vervuilde auto's met een bepaalde uitstoot extra laten betalen.

[...]

https://www.anwb.nl/exper...nbelasting-oudere-diesels

Maar er komt ook een maatregel om je auto in te ruilen geloof ik. Maar dat zal wel bar weinig zijn voor een oude Volvo. Ik zit pas op de 568.000 km, wil graag tot de 600.000 door en dan mag ie met pensioen :P
Die opkoopregeling is toch al lang van de baan? Daarnaast krijg je haast niets voor je auto, geloof dat het op zo'n 1500 euro uit zou komen.

Ik rij zelf trouwens een D5 uit 2007 met roetfilter en EGR rommel, volgens RDW.nl een emissieklasse 4 motor.
Zal mij aan de kont roesten hoor, 400Nm dieselpower is waar het mij om draait! :9

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 26-11-2019 09:17]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

Vanavond de verplaatste meeting bij Volvocars Nederland.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Bonswah85 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:14:
[...]

Die opkoopregeling is toch al lang van de baan? Daarnaast krijg je haast niets voor je auto, geloof dat het op zo'n 1500 euro uit zou komen.

Ik rij zelf trouwens een D5 uit 2007 met roetfilter en EGR rommel, volgens RDW.nl een emissieklasse 4 motor.
Zal mij aan de kont roesten hoor, 400Nm dieselpower is waar het mij om draait! :9
Voor die 1500 euro mag de overheid hem best hebben :P. Had mijn garage gevraagd wat de V70 nog waard zou zijn, maximaal €1000,- zeiden ze met de nieuwe milieu eisen. Lekker hoor, 400Nm dat wilt wel.

Maar voor die €260 euro per jaar extra blijf ik ook nog wel even doortuffen in de roffel D5 :P.
Rij nu 20.000-25.000 km per jaar, dus nog wel prima voor een diesel. Het gemak van een station is ook wel handig :D gooi er alles in.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gisteren EUR 1.575,00 gestort gekregen van TVM. Ik neem aan inclusief de expertisekosten van EUR 75,00. Helaas geen onderbouwing van het bedrag of rapport van de schade expert ontvangen.

• Bakkenist
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 02-04 16:08

Same here.

Ik rijd een XC70 D5 uit 2004 en ontving deze brief ook... een "Fijnstof toeslag" van 15% van m'n MRB. Ik betaal 160 euro MRB per maand, dus die toeslag komt neer op 24 euro per maand. :/

Ik tik echter de 30.000 a 40.000 km wel aan op jaarbasis, dus ik blijf lekker in deze bak rijden. Heerlijke wagen, met nu 365.000 km op de teller dus die mag nog wel een paar jaar mee!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
MadMarky schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:57:
[...]

Wat voor een V60 is het eigenlijk? Vooral diesels hebben lang nodig om enigszins warm te worden, daar hoef je met 10min stationair nog niet veel van te verwachten.
Gines schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:31:
[...]

Dat is juist mijn vraag: ik heb dus een diesel wagen zonder stoel of stuurverwarming. Mijn klimaatinstellingen staan altijd op Auto. Ik heb het deze ochtend opnieuw gedaan en zeker 20min laten draaien door de auto te starten via de app. Binnen was het nog zeer koud en er kwam geen lucht uit de ventilatie.
[...]
Ik denk dat je beter een standkachel kunt laten installeren. Al dat stationair "warmdraaien" levert niets op zoals je hebt gemerkt en het is ook nog eens erg slecht voor het milieu. Een onbelaste diesel warmt nauwelijks op en is ook juist het meest vervuilend wanneer deze nog niet op bedrijfstemperatuur is.

PC | BMW Z3 Coupe

• TWCRay
Hebben jullie die brief via mijn overheid of via de post gekregen? Ik heb namelijk nog niks gehad (das prima hoor ;) )

@PcDealer hoe nu verder? Heb je al iets op het oog?

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 04-04 21:06

Mijne komt over 2 weken te koop. maar wel ervaren met 4,5 ton op de klok.
Mag voor minder weg dan jouwe moet opbrengen maar heeft wel wat liefde nodig.
Distributie zou wel gedaan mogen worden en ze heeft een hekel aan kou. De schakelkast in de passagiersdeur doet het pas na 20min, dus die moet even vervangen worden door een sloopexpemplaar.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

TWCRay schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:59:
Hebben jullie die brief via mijn overheid of via de post gekregen? Ik heb namelijk nog niks gehad (das prima hoor ;) )

Via de post! Met zo een mooie blauwe enveloppe :p
ybos schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:48:
[...]

Mijne komt over 2 weken te koop. maar wel ervaren met 4,5 ton op de klok.
Mag voor minder weg dan jouwe moet opbrengen maar heeft wel wat liefde nodig.
Distributie zou wel gedaan mogen worden en ze heeft een hekel aan kou. De schakelkast in de passagiersdeur doet het pas na 20min, dus die moet even vervangen worden door een sloopexpemplaar.
Hoezo verkoop je hem als ik vragen mag? 450.000 km is ook wel netjes!

Moet zeggen ondanks de leeftijd en km stand rijdt mijn V70 nog prima! Fijnste auto die ik tot nu heb gehad!

[Voor 48% gewijzigd door Aight! op 29-11-2019 18:53]

• TWCRay
Hmm, de post app gecontroleerd, maar ik heb niks gemist qua brieven. Mooi, mijn oude C200 CDI is veilig.

Qua Volvo (daarom volg ik ook dit topic ;) ) loopt dr auto weer goed, alleen nog steeds af en toe uitval in bochten en moeilijk starten. Het wijst nu nog naar de brandstoftoevoer (en pomp). Ondertussen al heel wat vervangen, maar iedere keer loopt de auto weer iets beter. (V70 2.4 benzine)

• ybos
Aight! schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:52:
[...]

Hoezo verkoop je hem als ik vragen mag? 450.000 km is ook wel netjes!

Moet zeggen ondanks de leeftijd en km stand rijdt mijn V70 nog prima! Fijnste auto die ik tot nu heb gehad!
Aanschaf tesla model 3 (zakelijk). Die auto is zakelijk zo aantrekkelijk dat het bijna dom is om niet te doen. Anders had ik de volvo gewoon naar de 5 ton gereden.

Tot nog toe ook mijn fijnste auto ooit. Ik hoop serieus dat de tesla (vooral qua stoelen) niet gaat tegenvallen :X
Loopt nog als een zonnetje, onvoorstelbaar. En rond de 2700 toeren die heerlijke 5 cilinderbrom op de achtergrond, prima bak :Y

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat is de grootste klacht van m'n broer over zijn Tesla 3: na een aantal weken nog steeds slapeloze nachten door de rugpijn. De lendesteun zit echt veels te laag en een fijne zitpositie krijgt 'ie maar niet gevonden. :X Voor de rest niets dan lof over de auto (op wat schoonheidsfoutjes na, maar dat schijnen ze allemaal te hebben).

Volvotips.com

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

ybos schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:33:
[...]

Aanschaf tesla model 3 (zakelijk). Die auto is zakelijk zo aantrekkelijk dat het bijna dom is om niet te doen. Anders had ik de volvo gewoon naar de 5 ton gereden.

Tot nog toe ook mijn fijnste auto ooit. Ik hoop serieus dat de tesla (vooral qua stoelen) niet gaat tegenvallen :X
Loopt nog als een zonnetje, onvoorstelbaar. En rond de 2700 toeren die heerlijke 5 cilinderbrom op de achtergrond, prima bak :Y
Ja Tesla is wel top! En zakelijk al helemaal. Maatje van me heeft een X, blijft toch wel een fijne auto!

Google maps als navigatie is bij alles een +1. Vraag me alleen af wat zoiets doet bij 500.000 km! Volvo heeft zich daar al in bewezen vroeger, al ben ik benieuwd of die nieuwe generatie daar aan kan meten. Die nieuwe XC90(D5 of T8) met 500.000 km vrijwel probleemloos?

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:15

-tom-562

Oliesjeik

Mwa, ik vind dat nogal overdreven altijd :P De meeste Volvo's halen niet 500.000km 'probleemloos' :P dan zit er echt wel een bak geld aan onderhoud in. Of het is zo'n afgeleefd hok waar van alles mis mee is

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:33

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

ybos schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:33:
[...]

Noem mij maar dom. Maar hij is zo lelijk en slecht gebouwd dat ik hem niet hoef.

Porsche Taycan is wat dat betreft een betere keuze. Oke appels met peren maar die is best “gunstig geprijst”.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

-tom-562 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 07:09:
Mwa, ik vind dat nogal overdreven altijd :P De meeste Volvo's halen niet 500.000km 'probleemloos' :P dan zit er echt wel een bak geld aan onderhoud in. Of het is zo'n afgeleefd hok waar van alles mis mee is
Onderhoud heb je bij elke oude auto denk ik toch? En als je veel rijdt heb je ook veel onderhoud nodig :p

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aight! schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:44:
[...]

Onderhoud heb je bij elke oude auto denk ik toch? En als je veel rijdt heb je ook veel onderhoud nodig :p
Ja, maar dan is het dus onzinnig om te zeggen dat een Volvo 'makkelijk' 500.000 km kan halen. Als je er maar geld in blijft pompen dan kan je met een Fiat Panda ook 500.000 rijden :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• ybos
Tylen schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 08:15:
[...]

Noem mij maar dom. Maar hij is zo lelijk en slecht gebouwd dat ik hem niet hoef.

Porsche Taycan is wat dat betreft een betere keuze. Oke appels met peren maar die is best “gunstig geprijst”.
Tussen dom en bijna dom zit nog best een gat he...

Lelijk: Objectief (maar ben met je eens, de model 3 is niet de mooiste auto ooit)

Slecht gebouwd: allang niet meer. Er zijn inderdaad een flink aantal zaken die niet horen te gaan zoals je zou mogen verwachten, helemaal eens.

Maar als je zakelijk kijkt, is het gewoon reuze interessant:
in mijn geval:
aanschaf 52k
Btw eraf, dikke 10k milieusubsidie (netto ruim 5k), afschrijven over 5 jaar en de auto kost maar zo de helft. Daarnaast in exploitatie stukken goedkoper dan mijn youngtimer (scheelt snel 350-450 ex btw per maand). Dan kost de auto over 5 jaar ineens nog maar een 10k of iets dergelijks. Stel dat hij over 5 jaar nog 10k waard is, dan ben ik toch redelijk spekkoper. Is hij minder waard, neem ik hem misschien over naar prive, maar dan ga ik eerst even de rekenmachine raadplegen.

Porsche Taycan vs Model 3, porsche begint vanaf 108K tegen 48K. Dat is inderdaad serieus appels met peren vergelijken :Y Daarnaast flink verschil in bijtelling ook nog.

• TWCRay
Potverdikkie, toch de brief zojuist mogen ontvangen.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

ybos schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:24:
[...]

Tussen dom en bijna dom zit nog best een gat he...

Lelijk: Objectief (maar ben met je eens, de model 3 is niet de mooiste auto ooit)

Slecht gebouwd: allang niet meer. Er zijn inderdaad een flink aantal zaken die niet horen te gaan zoals je zou mogen verwachten, helemaal eens.

Maar als je zakelijk kijkt, is het gewoon reuze interessant:
in mijn geval:
aanschaf 52k
Btw eraf, dikke 10k milieusubsidie (netto ruim 5k), afschrijven over 5 jaar en de auto kost maar zo de helft. Daarnaast in exploitatie stukken goedkoper dan mijn youngtimer (scheelt snel 350-450 ex btw per maand). Dan kost de auto over 5 jaar ineens nog maar een 10k of iets dergelijks. Stel dat hij over 5 jaar nog 10k waard is, dan ben ik toch redelijk spekkoper. Is hij minder waard, neem ik hem misschien over naar prive, maar dan ga ik eerst even de rekenmachine raadplegen.

Porsche Taycan vs Model 3, porsche begint vanaf 108K tegen 48K. Dat is inderdaad serieus appels met peren vergelijken :Y Daarnaast flink verschil in bijtelling ook nog.
Maak nu hetzelfde sommetje eens voor de Porsche ;) ben wel benieuwd ;) (De gewone 4S, zit je rond de 110K)

• ybos
Tylen schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:37:
[...]

Maak nu hetzelfde sommetje eens voor de Porsche ;) ben wel benieuwd ;) (De gewone 4S, zit je rond de 110K)
Los van het feit of het sommetje goed uitvalt, die kan ik gewoon niet betalen :P

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TWCRay schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:59:

Ik heb een paar in mijn favorieten op Autotrack en Marktplaats staan. Zowel S60 als S80. Tevens Volvo-forum.

• Red devil
TWCRay schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:26:
Potverdikkie, toch de brief zojuist mogen ontvangen.
Idem!

• TWCRay
Naja, ik riep dat ik voor die 200€ niks anders kon kopen... heeft de auto net echt de geest gegeven. Ik mag ook op zoek @PcDealer: laat een mooie voor me over :)

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:38

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Weet iemand of een V50 (2009) te retrofitten zou zijn met cruise control? Ik heb de 'keuze' om zo goed als kostenloos over te stappen van een ford fiesta 2009 naar een V50 2009.
Beiden zijn de "eco" versie van destijds, 1.6D dus. Voornaamste wat me tegenhoudt is dat ik écht gewend ben geraakt aan mijn cruise control. De oude fiesta heeft ook een GPS opgebouwd aan de raamstijl (kabels weggewerkt). Maar dat zou toch gewoon een kwestie moeten zijn van een stroomkabel te voorzien en de antennekabel weg te werken. Denk ik?

Redenen om het wel te doen is dat de V50 euro 5 is en mijn fiesta maar euro 4 ( zelfde co uitstoot maar start-stop functie) en in België kan ik vanaf volgend jaar Gent, Brussel en Antwerpen niet meer in. Tenzij ik lekker betaal (zou me voor jaarabbo 2.000 euro kosten...)
O ik heb intussen een kleine hummel en de extra kofferruimte zou zeker van pas komen.

• JaICTDronten
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 03-04 15:14

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Hi all, ik heb advies nodig voor onze Volvo. Betreft een Volvo V70 uit 2009 met een 2.0 liter diesel motor. 175k op de teller.

We hebben de volgende storingen gehad de afgelopen 3 weken;

Alle waarschuwingslampjes op de dashboard gaan branden voor ongeveer een seconden. Moter valt uit. Auto is niet gelijk te starten. Je moet de auto dus stoppen. Als je gelukt hebt start hij daarna gelijk weer. Als je pech hebt wil hij niet starten en bokt de auto, zonder van zijn plek te komen, maar de motor slaat niet aan. Als hij bokt dan slaat de naald van de toerenteller uit tot 500 a 1000k toeren. Na 20 a 30 seconden is hij weer te starten. De volgende waarschuwing staat dan op het scherm;

- DSTC Service vereist
- Motorsysteem service vereist

Bovenstaande gebeurt spontaan. De laatste keer stond de auto op CC. Dus dit gebeurde niet bij gas/remmen/sturen/schakelen. Daarnaast gaat er soms op het dashboard 4 lampjes branden, 2x oranje en 2x rood. Het gaat zo snel dat niet te zien is welke dat zijn. Verder blijft alles werken zoals het hoort.

Wat hier waarschijnlijk los van staat maar in de afgelopen weken ook beide 1 keer gebeurt is;
- Auto staat op CC en zonder actie van de bestuurder laat hij deze los
- Auto reageert bij het op slot doen van de auto niet op de sleutel. Dit werkt pas weer als de sleutel in het contact geweest is en hij gestart is.

Hij is bij de garage geweest en die hebben hem uitgelezen. Ik weet nog niet welke fouten ze hebben gezien maar ze hebben de nokkenas sensor vervangen. Het probleem is hiermee niet opgelost.

Van de week ga ik terug naar de garage. Heeft er nu al iemand tips of ervaringen?
Misschien iets wat ik zelf al kan uitzoeken of advies over een goede Volvo specialist omgeving Flevoland?

Groet!

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Hou oud / is de conditie van je accu? Als die minder wordt kan dit, zeker als het kouder wordt zoals afgelopen dagen, voor een hoop rare kuren zorgen.

• JaICTDronten

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Onbekend. Zat er al in bij aanschaf. iig een jaar oud. Kan ik dit controleren?
Starten doet hij, ook met de koude weer van de afgelopen dag, prima.

• jadjong
JaICTDronten schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:17:
Onbekend. Zat er al in bij aanschaf. iig een jaar oud. Kan ik dit controleren?
Starten doet hij, ook met de koude weer van de afgelopen dag, prima.
Met een accutester…..

Zitten alle massapunten nog wel stevig vast? Jouw beschrijving klinkt als een opeenstapeling van fouten. Soms is dan ook alles defect, maar vaak maakt er een kabel slecht contact waardoor alles denkt dat het zelf stuk is.

• JaICTDronten

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Check. Een accutester heb ik niet. Hiervoor zal ik morgen de ANWB laten komen. Die doen dat gratis ter preventie.

De massapunten zal ik nakijken.

Ik lees op internet ook de - los halen en een paar seconden op de + houden zodat alles gerest wordt. Als ik dit doe gaan alle foutcodes dan ook uit het systeem? Dit is niet wenslijk omdat de garage hem vast weer wilt uitlezen.

[Voor 43% gewijzigd door JaICTDronten op 01-12-2019 19:57]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@JaICTDronten die foutcodes gaan er niet uit. Ik gaf al eerder aan dat kortsluiting mij niet de juiste weg lijkt. Bovendien is een kwartier accu los voldoende. Zie ook je handleiding.

• jadjong
En vooral aan de handleiding houden, anders heb je er weer een paar codes bij. :P

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:31

Mach

Elysium Hoplite Forever

Mij V40 d2 heeft helaas een dingetje, namelijk licht koelvloeistof verbruik. Paar 100 ml per 4 weken of zo. Niet veel maar niet de bedoeling van een gesloten systeem lijkt mij zo.

Bij de lokale volvo dealer een eerste onderzoek laten doen, namelijk systeem druk zetten en zoeken naar de usual suspects (slangen, waterpomp, radiateur etc) maar niks aangetroffen. Geen plasvorming of externe residu. Er is ook geen sprake van overdruk of smurrie in de oliedop, dus koppakking lijkt ook het probleem niet te zijn.

Als ik dan Google, dan lees ik wat incidentele horrorverhalen over scheurtjes in de cilinderwand maar om echt inwendige problemen te vinden is uitvoeriger onderzoek nodig, met een endoscoop.

Nu zit er nog vier maanden Bovag garantie op de auto dus ik kan uiteraard terug naar het verkopende autobedrijf. Maar (wantrouwig als ik ben) vraag ik mij af of ik dat inwendige onderzoek toch niet beter bij de Volvo dealer kan laten doen. Kost een paar uur en dus een paar knaken maar dan heb ik gevoelsmatig wel een objectiever/onpartijdiger resultaat dan wanneer ik dit door het verkopende autobedrijf laat doen (die is overigens op de hoogte van het probleem, al gemeld).

Heb ik teveel mijn aluhoedje op of niet ?

DUGG

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:06
@Mach Laat hem eerst door het verkopende autobedrijf nakijken, als dit niets oplevert kun je altijd nog naar de Volvo dealer gaan. Je moet ook bij de verkoper zijn voor eventuele garantie.

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 31-03 08:54
Update over mijn probleem met mijn V60 ("storing hybridesysteem. service vereist!")
De garage vond geen enkele foutmelding en natuurlijk trad de melding ook niet op wanneer hij bij de garage was. De volgende ochtend had ik de melding weer... Gelijk maar een afspraak gemaakt om de auto een week bij de garage te laten om het probleem te laten onderzoeken ;(

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:31

Mach

Elysium Hoplite Forever

Batsgeit schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:57:
@Mach Laat hem eerst door het verkopende autobedrijf nakijken, als dit niets oplevert kun je altijd nog naar de Volvo dealer gaan. Je moet ook bij de verkoper zijn voor eventuele garantie.
Dat is inderdaad ook een prima optie.

DUGG

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:24

Get!em

Oh die ja!

Mach schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:33:
Mij V40 d2 heeft helaas een dingetje, namelijk licht koelvloeistof verbruik. Paar 100 ml per 4 weken of zo. Niet veel maar niet de bedoeling van een gesloten systeem lijkt mij zo.
1 van de “horror” was mijn auto. V40 d4 VEA

Zelfde type symptomen, maar daarbij ook extra luchtdruk in het koevloeistof systeem.
Na lang zoeken en veel bezoekjes bleek het “scheurtjes in motorblok”. Gezien het om lease ging en ook nog binnen 2 jaar en <100.000km heeft Volvo gehele motorblok vervangen.

Ook ik had steeds bijgevuld, maar melding met te laag vloeistof peil kwam steeds vaker.

—-
Huidig net weer opgelost probleem met Mijn eigen privé v60 was trouwens ook koelvloeistof: retourslang was lek, spoot eruit onder druk. Reservoir was binnen 2 minuten half leeg.
Bleek een steenmarter aan het werk te zijn geweest. stom geintje.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:38

Yucon

*broem*

Hadden jullie deze gezien? Het gaat om een V60. Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets eerder heb gehoord, al zal het vermoedelijk wel incidentele pech zijn.
Hybride auto uitgebrand na kortsluiting

Een hybride auto in Horn is vrijdagavond volledig vernield na een autobrand en het bijbehorende bluswerk.

De eigenaar zette zijn auto tegen 19:00 uur op zijn oprit aan de Kerkstraat, maar ontdekte kort daarna dat de auto in brand stond.

Accupakket
De brandweer kwam om de wagen te blussen. Omdat het vermoeden bestond dat kortsluiting de oorzaak was van de brand, is het voor de brandweer protocol om ook het accupakket los te koppelen. Daarvoor werd met zware apparatuur ook de achterkant van de auto opengebroken.

Niemand raakte gewond, van de auto is weinig overgebleven.
https://www.1limburg.nl/h...sluiting?context=topstory

• TWCRay
He, das om de hoek. Mijn hond en ik hebben niks gemerkt.

Ik heb gisteren mijn Mercedes geruild voor een tankdop voor de Volvo (MB was overleden). Lijkt erop dat het uitvallen van de auto nu verdwenen is... Deze week goed testen

• Joindry

Joindry

Joindry schreef op zondag 1 december 2019 @ 08:34:
Weet iemand of een V50 (2009) te retrofitten zou zijn met cruise control? Ik heb de 'keuze' om zo goed als kostenloos over te stappen van een ford fiesta 2009 naar een V50 2009.
Beiden zijn de "eco" versie van destijds, 1.6D dus. Voornaamste wat me tegenhoudt is dat ik écht gewend ben geraakt aan mijn cruise control. De oude fiesta heeft ook een GPS opgebouwd aan de raamstijl (kabels weggewerkt). Maar dat zou toch gewoon een kwestie moeten zijn van een stroomkabel te voorzien en de antennekabel weg te werken. Denk ik?

Redenen om het wel te doen is dat de V50 euro 5 is en mijn fiesta maar euro 4 ( zelfde co uitstoot maar start-stop functie) en in België kan ik vanaf volgend jaar Gent, Brussel en Antwerpen niet meer in. Tenzij ik lekker betaal (zou me voor jaarabbo 2.000 euro kosten...)
O ik heb intussen een kleine hummel en de extra kofferruimte zou zeker van pas komen.
Schopje, één week geleden, iemand?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joindry schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:29:
[...]

Ik zou even mailen naar volvoservice.eu, als die het niet kunnen, dan kun je er vanuit gaan dat het niet mogelijk is.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Als het een optie was op de V50 zou het moeten kunnen. Misschien nieuw stuur met de optie er op, de juiste bekabeling en deze laten inleren. Garage gebeld?

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Ooit gelezen dat het alleen kan als de voorbereiding de is. (Lees: bekabeling naar stuur). Dan zou het zijn als pcdealer zegt en je enkel een stuur plaatst met de juiste knoppen en mogelijk software inleren.

• ITsEZ
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 03-04 17:07

ITsEZ

parttime all-rounder

meermarco schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Veel plezier. Tip: vaak laden. Rijden meteen op Pure drukken. En als het warm is of beslagen wel A-C aanzetten. Ik haal zo’n 45-50km. Voor de rest gewoon genieten. Ben er erg tevreden over! (PL)
Je bericht is van een tijdje geleden maar ik quote het toch maar even ;)
Ik ben van plan om een v60 hybrid 2013 te halen, heb jij ook eentje uit dezelfde serie en hoe bevalt de accu?
Merk je dat de capaciteit veel is afgenomen sinds aanschaf en wat is het aantal kilometers dat je ongeveer met dit weer (rond het vriespunt) haalt? Alvast bedankt :)

What you see is always what you get.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lynx schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:37:
Ooit gelezen dat het alleen kan als de voorbereiding de is. (Lees: bekabeling naar stuur). Dan zou het zijn als pcdealer zegt en je enkel een stuur plaatst met de juiste knoppen en mogelijk software inleren.
Dat software inleren is vaak juist het probleem (dat moet altijd). Dat kan alleen de dealer (als ze het überhaupt al willen doen), of een specialist zoals b.v. Volvoservice

• Joindry

Joindry

-tom-562 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:30:
[...]

Ik zou even mailen naar volvoservice.eu, als die het niet kunnen, dan kun je er vanuit gaan dat het niet mogelijk is.
Mailtje gestuurd, even afwachten.
PcDealer schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:15:
[...]

Als het een optie was op de V50 zou het moeten kunnen. Misschien nieuw stuur met de optie er op, de juiste bekabeling en deze laten inleren. Garage gebeld?
Garage leek niet happig om er aan te beginnen. Wilden me liever een nieuwe verkopen :F

• Blueone
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Ik las onlangs dat de volvo D4 motor uit 2014/2015 (4 cilinder) nogal wat olie kan gaan verbruiken. Is dit daadwerkelijk bij iedere motor van die leeftijd of zijn het slechts enkele gevallen waarbij dit het geval is. Ik heb het helaas pas gezien nadat ik de auto heb gekocht, in eerst instantie was ik het niet tegengekomen. Zijn de probleemmotoren te herkennen aan serienummers of iets dergelijks?

• jadjong
[...]

Cruisecontrol is een officiele optie/accessoire. Knoppen er in, hier en daar kabeltje er bij knutselen en software door de dealer later laden. Als je weet waar je mee bezig hebt 45 minuten werk.
Blueone schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:05:
Ik las onlangs dat de volvo D4 motor uit 2014/2015 (4 cilinder) nogal wat olie kan gaan verbruiken. Is dit daadwerkelijk bij iedere motor van die leeftijd of zijn het slechts enkele gevallen waarbij dit het geval is. Ik heb het helaas pas gezien nadat ik de auto heb gekocht, in eerst instantie was ik het niet tegengekomen. Zijn de probleemmotoren te herkennen aan serienummers of iets dergelijks?
Compleet random. Het is afhankelijk van rijstijl, onderhoud en gebruikte olie. De afvoer van olie bij de clinderwanden komt vol te zitten met prut en daardoor blijft olie aan de wand hangen wat dan weer mee naar boven wordt gesleept en vervolgens verbrandt. Die prut komt door een luie rijstijl met korte ritjes, niet tijdig olie wisselen of gewoon de verkeerde olie er in kieperen. Iemand die dagelijks 400km rijdt en er elke 20k de juiste OW20 in gooit kan geen problemen hebben terwijl degene die maandelijks nog geen 400km rijdt en 0w30 ook wel een mooie kleur fles vindt met 100k de motor kan vervangen.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

jadjong schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:15:
terwijl degene die maandelijks nog geen 400km rijdt en 0w30 ook wel een mooie kleur fles vindt met 100k de motor kan vervangen.
Dan is die auto bijna 21 jaar ;).

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:37
Blueone schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:05:
Wij hebben als motorcode D4204T14, En we hebben hem vorig jaar gekocht met 42.000 km, en hij heeft nu bijna 80.000 gelopen zonder olie te gebruiken. Het is natuurlijk wel zo dat mijn vrouw er voor haar werk mee naar Zwolle rijdt, 110 km per dag, dus de motor wordt goed warm. Het onderhoud is gewoon om de 30.000 kilometer en niet bij een Volvo dealer. En ook geen Castrol olie maar wel 0w20.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

boers706 schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:49:
[...]

Wij hebben als motorcode D4204T14, En we hebben hem vorig jaar gekocht met 42.000 km, en hij heeft nu bijna 80.000 gelopen zonder olie te gebruiken.
Misschien is dat steeds aangevuld bij de oliewissel?

• jadjong
[...]

Wij hebben als motorcode D4204T14, En we hebben hem vorig jaar gekocht met 42.000 km, en hij heeft nu bijna 80.000 gelopen zonder olie te gebruiken. Het is natuurlijk wel zo dat mijn vrouw er voor haar werk mee naar Zwolle rijdt, 110 km per dag, dus de motor wordt goed warm. Het onderhoud is gewoon om de 30.000 kilometer en niet bij een Volvo dealer. En ook geen Castrol olie maar wel 0w20.
Doe die olie maar op de helft van de 30k en dan zal je er nog lang plezier van hebben. Onderhoudsintervallen van 30k zijn bedacht voor klanten die binnen hun (lease) periode zo min mogelijk willen betalen. Als het ding de vier jaar/180k haalt is het goed en daarna mag hij bij de volgende eigenaar uit elkaar vallen.
PcDealer schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:50:
[...]

De drempel voor die auto's om te zeuren is +/- een halve liter, ik vind het geen slechte score als de auto minder dan een halve liter per 30k verbruikt.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Joindry schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:59:
[...]

Garage leek niet happig om er aan te beginnen. Wilden me liever een nieuwe verkopen :F
Zoek een specialist.

• meermarco
  • Laatst online: 09:01
ITsEZ schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:01:
[...]

Ik ben van plan om een v60 hybrid 2013 te halen, heb jij ook eentje uit dezelfde serie en hoe bevalt de accu?
Merk je dat de capaciteit veel is afgenomen sinds aanschaf en wat is het aantal kilometers dat je ongeveer met dit weer (rond het vriespunt) haalt? Alvast bedankt :)
De mijne is van dec 2013. De accu bevalt prima. Heb de auto zelf via PL pas sinds mid 2018. Dus weet niet of dat toen al minder was dan in 2013.
Merk dat er nu wel wat kleine dingetjes komen: storing motor. Uiteindelijk iets van een filter en bougies. Nieuwe banden, nieuwe remblokken. En nieuwe slangen voor de vloeistoffen. Valt bij mij allemaal binnen de PL.

Ik zal de mijn sheets van verbruik even opsturen via PM

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:37
PcDealer schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:50:
[...]

Geen idee, nadat de melding van dat een beurt nodig was hebben we hem weg gebracht voor een beurt. Nadeel is wel dat er geen peilstok is om het oliepeil te controleren en zoals ik begrepen heb peilt de computer automatisch en toont het gemiddelde.

• yakmak
ITsEZ schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:01:
[...]

Ik rij de V60 nu ongeveer 3 maanden. Heb er een uit begin 2014. Accu doet het prima, ik red er ongeveer 35 kilometer mee met temperaturen rond het vriespunt. ik houdt dan wel letterlijk alle electrische apparatuur aan, dus het zou wss een stuk beter kunnen. Wel heb ik wat vreemde storingen, storing "hybride systeem" maar auto rijd dan gewoon en storing verdwijnt na ongeveer 10 seconden en eigenschappen rempedaal gewijzigd die na een herstart van de auto weer weg is...

Verder wel een heel lekkere auto om in te rijden.

• meermarco
  • Laatst online: 09:01
Heb je wellicht nog garantie? Dat zijn wel
Storingen die ik zou laten nakijken. Die hybridesysteem icm rem kan een dure zijn. Echter: ik heb hem ook een keer gehad. Wat bleek: niet de rem volledig ingetrapt bij automaat uit de P halen en starten. Want heb het daarna nog eens kunnen oproepen. Als dat het is, is het onschuldig idd.

• yakmak
meermarco schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:56:
Heb je wellicht nog garantie? Dat zijn wel
Storingen die ik zou laten nakijken. Die hybridesysteem icm rem kan een dure zijn. Echter: ik heb hem ook een keer gehad. Wat bleek: niet de rem volledig ingetrapt bij automaat uit de P halen en starten. Want heb het daarna nog eens kunnen oproepen. Als dat het is, is het onschuldig idd.
Ja ik heb idd garantie, hij gaat 2 januari naar de garage. Dan willen ze hem een week houden om het te onderzoeken.

De remproblemen hebben ze al een keer naar gekeken, niets kunnen vinden dus mijn hele reminrichting schoongemaakt en olie ververst. Ik denk niet dat de rem niet volledig intrappen het is. De melding komt al gelijk bij het opstarten van de auto. motor springt ook gelijk aan en pure stand reageert dan niet. Gebeurd volgens mij enkel bij warm weer, heb de melding al een tijd niet meer gehad.

Ik hoop dat ze iets vinden, maar de garage is vastbesloten om het probleem te verhelpen. Dat is wel fijn.

• yakmak
Helaas heeft waarschijnlijk de aircopomp het gister begeven. tijden een lange rit verscheen de melding dat de airco service nodig heeft. Bij het opnieuw starten van de auto na mijn afspraak verscheen de melding: "Storing hybride systeem, service spoed" en vervolgens de melding "check elektrische systemen, druk na 60 seconden opnieuw op de start knop". De auto weigerde daarbij te starten ;(

ANWB gebeld en die kon weinig voor me doen dus is mijn auto weggesleept en wordt hij vandaag bij de garage afgeleverd ;w

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Helaas ook problemen ondervonden met onze jonge V60 D4 (45k op de teller). Reed vorige week naar Oostenrijk, en op een bepaald moment bij het inhalen haperde de automaat (horten en stoten), en sindsdien gaat 'ie regelmatig in de noodloop (verminderd vermogen) voor ongeveer 5 seconden. Kan gelukkig donderdag al terecht voor uitlezen, maar iemand een idee in de zin van dat klink bekend?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

renegrunn schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:05:
Kan gelukkig donderdag al terecht voor uitlezen, [...]
Bij elke specialist die ik in de tijd ben tegengekomen sinds ik Volvo rijd, ben ik gewoon op de bonnefooi langsgeweest en zonder kosten geholpen voor alleen uitlezen.

• B3rtj3666
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 04-04 17:10
renegrunn schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:05:
Helaas ook problemen ondervonden met onze jonge V60 D4 (45k op de teller). Reed vorige week naar Oostenrijk, en op een bepaald moment bij het inhalen haperde de automaat (horten en stoten), en sindsdien gaat 'ie regelmatig in de noodloop (verminderd vermogen) voor ongeveer 5 seconden. Kan gelukkig donderdag al terecht voor uitlezen, maar iemand een idee in de zin van dat klink bekend?
Is hoogstwaarschijnlijk EGR klep. Ik heb ook 'n D4. Twee keer problemen met de EGR klep gehad (160K op de teller) met dezelfde symptomen.
Heb de EGR klep laten uitprogrammeren! :X

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Tussen de 45-50k km en D4 VEA? Komt me bekend voor....... :X (EGR)

• MadMarky
  • Niet online
[...]

Dan heeft ie in het verleden gemiddeld zo'n 10K per jaar gereden wat nou niet echt veel is voor een diesel. Dan zou je al weer kunnen denken aan korte stukjes rijden en (te) lang wachten met een oliewissel, want een beurt is immers pas bij 30K.

Lage kilometerstanden zijn niet altijd een zegen bij een tweedehands auto en al helemaal niet bij diesels.

PC | BMW Z3 Coupe

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
B3rtj3666 schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:48:
[...]

Is hoogstwaarschijnlijk EGR klep. Ik heb ook 'n D4. Twee keer problemen met de EGR klep gehad (160K op de teller) met dezelfde symptomen.
Heb de EGR klep laten uitprogrammeren! :X
Get!em schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:58:
Tussen de 45-50k km en D4 VEA? Komt me bekend voor....... :X (EGR)
Echt? Na zo weinig km al? Heb het met onze vorige XC60 ook gehad na 160k, maar al na 45? Ik rij enkel lange afstanden, en best stevig. Nouja we gaan het zien...

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Ik reed met die auto ook alleen lange afstanden en prima op tempo (afgezien van de files) (80k km in 1,5jaar).
Maar goed, het blijft gokken zo achter het toetsenbord, dus je garage moet uitzoeken wat het echt is.

[Voor 4% gewijzigd door Get!em op 16-12-2019 14:10]

• B3rtj3666
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 04-04 17:10
renegrunn schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:51:
[...]

[...]

Echt? Na zo weinig km al? Heb het met onze vorige XC60 ook gehad na 160k, maar al na 45? Ik rij enkel lange afstanden, en best stevig. Nouja we gaan het zien...
Eerste keer problemen EGR klep was bij 68K, tweede keer bij 145K.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-04 22:07
Heb zelf net een grote reparatie gehad aan de Volvo V60. Gekocht in maart 2019 met 17.000km, Nu bij de 53.000 waren mijn remblokken op en de schijven hierdoor beschadigd. niks gemerkt verder, ook geen sensor die dit blijkbaar aangeeft. Gene Coulance of niks, ook niet van de verkopende Volvo Dealer (die had namelijk volgens mijn Volvo dealer bij verkoop moeten aangeven dat de remblokken eerder vervangen moesten worden....

En nu lees ik hier wat over die EGR kleppen? Hoe gaat Volvo om met een jonge V60 met zo weinig kilometers. Coulance of volle rekening?

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Remblokken achter is inderdaad een bekend ding. Door het gewicht van de V60 (1600kg minimaal), zie je dat de remblokken achter bij veel bochtenwerk sneller slijten.

EGR en coulance vanuit eigendomssituatie kan ik je niet vertellen, voorheen alleen lease gehad. Huidige (eigen) V60 is een T3, dus geen last van EGR :z

• jadjong
Raikkonen_WC schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:00:
Heb zelf net een grote reparatie gehad aan de Volvo V60. Gekocht in maart 2019 met 17.000km, Nu bij de 53.000 waren mijn remblokken op en de schijven hierdoor beschadigd. niks gemerkt verder, ook geen sensor die dit blijkbaar aangeeft. Gene Coulance of niks, ook niet van de verkopende Volvo Dealer (die had namelijk volgens mijn Volvo dealer bij verkoop moeten aangeven dat de remblokken eerder vervangen moesten worden....

En nu lees ik hier wat over die EGR kleppen? Hoe gaat Volvo om met een jonge V60 met zo weinig kilometers. Coulance of volle rekening?
Als het goed is ben je met 47k(30k na aankoop) weer bij de garage geweest of ben je tussendoor bij 30k voor onderhoud ergens geweest. Niemans die toen wakker was?

• ybos
Daar istie dan :P
Iemand voor relatief weinig geld nog een V70 youngtimer die nog prima een jaartje mee kan voor niet al teveel geld :?

https://link.marktplaats.nl/m1493677030

• Schlumpie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01:05

Schlumpie

Professioneel prutser

Dames! Heren! Vanaf vandaag beschik ik over een VIDA, mocht ik iemand blij maken met het uitlezen van zijn/haar wagen, wees welkom! :)

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Schlumpie schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:54:
Dames! Heren! Vanaf vandaag beschik ik over een VIDA, mocht ik iemand blij maken met het uitlezen van zijn/haar wagen, wees welkom! :)
Welke regio zit je? Laatst had ik iets raar met mijn V70, had haast, dus reed vol gas weg, ik merkte dat hij niet goed op pakte (alsof de turbo niet aansloeg). Op het dashbord stond motor service vereist, vermogen was ook weg. Misschien eens een keer laten uitlezen wat de fout zou zijn geweest.

Toen maar even de auto aan de kant gezet en opnieuw gestart. Voorzichtig gas gegeven en toen deed alles weer normaal. Snap er niks van, misschien had de turbo te weinig lucht of zo? (kan dat?)

Had een half jaar terug of zo ook de melding motor service vereist, bleek dat een of andere luchtslang een scheur erin had zitten.
ybos schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:32:
Iemand voor relatief weinig geld nog een V70 youngtimer die nog prima een jaartje mee kan voor niet al teveel geld :?

Wow, ik zou graag mijn V70 D5 willen weg doen voor eentje op LPG. Ik rij minder KM's dan eerst en die stomme extra belasting :P. Helaas is het geen automaat anders had ik zeker wel interesse!

Ow en geen airco zie ik en geen stoelverwarming, dat zijn toch wel twee dingen die ik wil hebben :P

[Voor 28% gewijzigd door Aight! op 17-12-2019 22:01]

• Wok
  • Laatst online: 00:05

Wok

Dakloos...

@ybos Ik zou hem bijna ophalen om dienst te doen als verhuiswagen komende zomer :P
(maar ik ga voor de grote stukken sowieso een verhuisbedrijf inschakelen, dus de rest kan wel in een aanhanger achter mijn S60 :+ )

Wel een behoorlijk kale uitvoering trouwens :? Zie je toch niet vaak in NL, zo zónder stoelverwarming en met handbediende airco i.p.v. climate control... Ik denk dat dit vooral een mooie low budget vakantiekar is :)

@Aight! Ik zit in Eindhoven en beschik ook over VIDA met DICE, mocht @Schlumpie niet in de buurt zitten.

[Voor 11% gewijzigd door Wok op 17-12-2019 22:01]

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• Schlumpie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01:05

Schlumpie

Professioneel prutser

Aight! schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:58:
[...]

Welke regio zit je? Laatst had ik iets raar met mijn V70, had haast, dus reed vol gas weg, ik merkte dat hij niet goed op pakte (alsof de turbo niet aansloeg). Op het dashbord stond motor service vereist, vermogen was ook weg.

Toen maar even de auto aan de kant gezet en opnieuw gestart. Voorzichtig gas gegeven en toen deed alles weer normaal. Snap er niks van, misschien had de turbo te weinig lucht of zo? (kan dat?)

Had een half jaar terug of zo ook de melding motor service vereist, bleek dat een of andere luchtslang een scheur erin had zitten.
Ik woon in Amsterdam, ben overdag in 's Graveland en twee keer per week in de avond in Hilversum.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• ybos
Wok schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:58:
@ybos Ik zou hem bijna ophalen om dienst te doen als verhuiswagen komende zomer :P
(maar ik ga voor de grote stukken sowieso een verhuisbedrijf inschakelen, dus de rest kan wel in een aanhanger achter mijn S60 :+ )

Wel een behoorlijk kale uitvoering trouwens :? Zie je toch niet vaak in NL, zo zónder stoelverwarming en met handbediende airco i.p.v. climate control... Ik denk dat dit vooral een mooie low budget vakantiekar is :)
Tjah, wat is kaal voor een auto uit 2001/2002 :?
Het was tot nog toe mijn meest luxe auto ooit 8) :P

• Wok

Wok

Dakloos...

ybos schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:00:
[...]

Tjah, wat is kaal voor een auto uit 2001/2002 :?
Het was tot nog toe mijn meest luxe auto ooit 8) :P
Exemplaren zonder stoelverwarming kom je inderdaad nog wel vaker tegen in NL, maar zonder climate control is toch wel uitzonderlijk...

• ybos
Wok schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:04:
[...]

Exemplaren zonder stoelverwarming kom je inderdaad nog wel vaker tegen in NL, maar zonder climate control is toch wel uitzonderlijk...
Collectors item dus. Ga ff de vraagprijs omhoog schroeven :+ 8)

• Niet online
ybos schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:32:

...Bougiekabels...preventief vervangen
Bougiekabels op een Volvo 5 cilinder? :9

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-04 22:07
jadjong schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:20:
[...]

Als het goed is ben je met 47k(30k na aankoop) weer bij de garage geweest of ben je tussendoor bij 30k voor onderhoud ergens geweest. Niemans die toen wakker was?
Toen ik hem kocht is er een beurt geweest, waardoor ik pas 30.000km verder een beurt nodig had. Echter heeft de verkoper in kwestie, geen melding gemaakt dat de remblokken tussentijds gecontroleerd moesten worden....

• menno3274
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 01-04 17:46
Bonswah85 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:54:
[...]

[...]

Vorig weekend nog vervangen, maar dan een ouder model S70 '97 ;)

• Niet online
menno3274 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:27:
[...]

Vorig weekend nog vervangen, maar dan een ouder model S70 '97 ;)
Oja klopt, die hadden ook 5 cilinders maar dan met kabels.
Of is de V70n nog geleverd met die oudere blokken? In dat geval heb ik helemaal niets gezegd

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 18-12-2019 09:31]

• menno3274
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 01-04 17:46
Bonswah85 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:30:
[...]

Oja klopt, die hadden ook 5 cilinders maar dan met kabels.
Of is de V70n nog geleverd met die oudere blokken? In dat geval heb ik helemaal niets gezegd
Zover ik weet de n niet inderdaad, die hebben ook de penbobines. Ik heb nog een aparte bobine.

• ybos
Bonswah85 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:54:
[...]

[...]

Verrek, dat is waar ook. ik had ze wel besteld maar was voor t ouwe model. scherp!

Zijn nieuw de kliko ingegaan. bedenk me nu dat ik ze hier ook wel had kunnen weggeven |:(

[Voor 15% gewijzigd door ybos op 18-12-2019 10:29]

• jadjong
Raikkonen_WC schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:18:
[...]

Toen ik hem kocht is er een beurt geweest, waardoor ik pas 30.000km verder een beurt nodig had. Echter heeft de verkoper in kwestie, geen melding gemaakt dat de remblokken tussentijds gecontroleerd moesten worden....
Dan waren ze met 47k (6k geleden) vervangen. Of lees ik het verkeerd?

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

[b]Wok schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:58:[/b

@Aight! Ik zit in Eindhoven en beschik ook over VIDA met DICE, mocht @Schlumpie niet in de buurt zitten.
Eindhoven is wel wat dichter bij, woon zelf in Breda namelijk!

• Wok

Wok

Dakloos...

@Aight! Tussen Kerst en Oud&Nieuw ben ik vrij, dus stuur me maar ff DM als je die week je auto uitgelezen wilt hebben. :)

• JaICTDronten

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
JaICTDronten schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:59:
Hi all, ik heb advies nodig voor onze Volvo. Betreft een Volvo V70 uit 2009 met een 2.0 liter diesel motor. 175k op de teller.

We hebben de volgende storingen gehad de afgelopen 3 weken;

Alle waarschuwingslampjes op de dashboard gaan branden voor ongeveer een seconden. Moter valt uit. Auto is niet gelijk te starten. Je moet de auto dus stoppen. Als je gelukt hebt start hij daarna gelijk weer. Als je pech hebt wil hij niet starten en bokt de auto, zonder van zijn plek te komen, maar de motor slaat niet aan. Als hij bokt dan slaat de naald van de toerenteller uit tot 500 a 1000k toeren. Na 20 a 30 seconden is hij weer te starten. De volgende waarschuwing staat dan op het scherm;

- DSTC Service vereist
- Motorsysteem service vereist

Bovenstaande gebeurt spontaan. De laatste keer stond de auto op CC. Dus dit gebeurde niet bij gas/remmen/sturen/schakelen. Daarnaast gaat er soms op het dashboard 4 lampjes branden, 2x oranje en 2x rood. Het gaat zo snel dat niet te zien is welke dat zijn. Verder blijft alles werken zoals het hoort.

Wat hier waarschijnlijk los van staat maar in de afgelopen weken ook beide 1 keer gebeurt is;
- Auto staat op CC en zonder actie van de bestuurder laat hij deze los
- Auto reageert bij het op slot doen van de auto niet op de sleutel. Dit werkt pas weer als de sleutel in het contact geweest is en hij gestart is.

Hij is bij de garage geweest en die hebben hem uitgelezen. Ik weet nog niet welke fouten ze hebben gezien maar ze hebben de nokkenas sensor vervangen. Het probleem is hiermee niet opgelost.

Van de week ga ik terug naar de garage. Heeft er nu al iemand tips of ervaringen?
Misschien iets wat ik zelf al kan uitzoeken of advies over een goede Volvo specialist omgeving Flevoland?

Groet!
Misschien een beetje laat maar ik dacht laat ik de oplossing nog eens plaatsen...
Het Gasklephuis is vervangen en dit heeft de problemen opgelost.
Pagina: 1 ... 105 ... 109 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True