Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 106 ... 109 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:41

-tom-562

Oliesjeik

Wok schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:58:
@ybos Ik zou hem bijna ophalen om dienst te doen als verhuiswagen komende zomer :P
(maar ik ga voor de grote stukken sowieso een verhuisbedrijf inschakelen, dus de rest kan wel in een aanhanger achter mijn S60 :+ )

Wel een behoorlijk kale uitvoering trouwens :? Zie je toch niet vaak in NL, zo zónder stoelverwarming en met handbediende airco i.p.v. climate control... Ik denk dat dit vooral een mooie low budget vakantiekar is :)

@Aight! Ik zit in Eindhoven en beschik ook over VIDA met DICE, mocht @Schlumpie niet in de buurt zitten.
Je ziet dat vaker bij Volvo's uit Duitsland. Die missen vaak de climate control en zelfs de cruise control 8)7

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:06
B3rtj3666 schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:37:
[...]

Eerste keer problemen EGR klep was bij 68K, tweede keer bij 145K.
Toch niet de EGR, bleek de turbo regelklep te zijn..

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:38
renegrunn schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:22:
[...]

Toch niet de EGR, bleek de turbo regelklep te zijn..
Valt dus gelukkig mee.

• Solaire
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09:19
Aight! schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:29:
[...]

Eindhoven is wel wat dichter bij, woon zelf in Breda namelijk!
Ik woon ook in Breda en heb een Dice liggen + VIDA ;)

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:04

PcDealer

HP ftw \o/

Volgende week vrijdag naar de Volvo meeting bij het Nationaal Militair Museum. Aansluitend met korting naar binnen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

Mach

Elysium Hoplite Forever

Mach schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:18:
[...]

Dat is inderdaad ook een prima optie.
Ik bump mezelf even voor een update.
Vier weken geleden met de auto naar de dealer geweest voor de openstaande terugroepacties. Die van het spruitstuk en egr koeler. Op mijn verzoek heeft de dealer ook nog onderzoek gedaan naar de lekkage (systeem nogmaals onder druk gezet). Ook de dealer kon op zich geen bijzonderheden zien.

Echter, na de terugroepactie geen druppel koelvloeistof verlies meer gehad (knock on wood)

Ze hebben dus ook iets met de egr koeler gedaan en als ik het internet mag geloven kan ook via de egr koeler koelvloeistof lekken. Het lijkt erop (nogmaals knock on wood) dat als collateral voordeel ook de lekkage is opgelost.

Klinkt dat logisch ?

DUGG

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-04 12:00

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

Pfff... mag de persoon die voor mij het onderhoud van mijn V70 classic deed volgend jaar mee in de zak van Sinterklaas?

De AB begint steeds slechter te worden. Kan ook na 21 jaar trouwe dienst, maar voor de zekerheid wil ik dat het slot in de deur dan ook werkt. Dat draait prima, maar er gebeurt dan niets. Is een bekend probleem wanneer de deur open is geweest, en niet helemaal goed teruggemonteerd is, dan is de pin van de cilinder niet in het gat van het slot geleid bij het monteren. Als je alleen de AB gebruikt kom je daar ook niet snel achter.

Ik van het weekend het deurpaneel er afgehaald, MIST die pin compleet! Bedankt autobeun!

Gelukkig had iemand van het 850 forum er nog een liggen, dus die komt per post mijn kant op... hopelijk heeft de beun niets van de bevestiging afgebroken....

Ik vond het trouwens verdomd lastig om het slot uit de deur te krijgen. Mijn Haynes manual zegt dat ik met een schroevendraaier een beugeltje langs het slotmechanisme moet kunnen leiden, maar bij mij lijkt het wel iets anders te zitten, met een soort draai-dopje dat in een U-sleuf valt. Ik heb hem er uiteindelijk ook niet helemaal uitgekregen. Was ook niet nodig om tot de conclusie te komen dat die pin mist, maar zodra ik die heb zal hij er wel helemaal uit moeten. Iemand een idee hoe dat handig te doen is?

[Voor 23% gewijzigd door EMP op 23-12-2019 14:19]

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:04

jgj82

Ja, maar = nee

Mach schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:28:
[...]

Ik bump mezelf even voor een update.
Vier weken geleden met de auto naar de dealer geweest voor de openstaande terugroepacties. Die van het spruitstuk en egr koeler. Op mijn verzoek heeft de dealer ook nog onderzoek gedaan naar de lekkage (systeem nogmaals onder druk gezet). Ook de dealer kon op zich geen bijzonderheden zien.

Echter, na de terugroepactie geen druppel koelvloeistof verlies meer gehad (knock on wood)

Ze hebben dus ook iets met de egr koeler gedaan en als ik het internet mag geloven kan ook via de egr koeler koelvloeistof lekken. Het lijkt erop (nogmaals knock on wood) dat als collateral voordeel ook de lekkage is opgelost.

Klinkt dat logisch ?
Dat is zeer wel mogelijk. Misschien interne lekkage die nu opgelost is. Plus dat ze waarschijnlijk het koelwater afgelaten hebben om de modificatie te doen en het systeem daarna weer hebben gevuld. Misschien iets nu beter vast/dicht gedraaid. In elk geval fijne “collateral damage“!

Ryzen 9 3900X | Sapphire Vega 64 EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | Intel 660P 2TB

• Blueone
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Ik rijd nu een tijdje in een Volvo v60 (my2015) met originele standkachel. Als ik stap als de standkachel aan staat of heeft gestaan zijn de ramen aan de binnenkant erg beslagen, het trekt na een paar minuten rijden weg maar het lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Tijdens het rijden of zonder standkachel heb ik overigens helemaal geen last van beslagen ramen.

Weet iemand waardoor dit effect ontstaat?

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:49

Get!em

Oh die ja!

Te veel vocht, opgewarmde lucht en dat tegen de koude ruiten.
Rij je met airco aan of zonder?

Met airco aan kan je het effect hebben dat je na je rit wat condensatie krijgt op de koude delen, bijv op de vloer onder de stoelen waar ook ventilatie zit. Dit vocht warm je wel op, en verdampt, maar condenseert weer tegen je koude ruiten.
Tijdens het rijden warm je verse lucht op. Bij standkachel alleen je interne circulatie.

Ik rij zonder airco, en heb geen last van gecondenseerde ruiten, behalve bij korte ritten. Maar als ik nu interne circulatie aan zet, zit het ook helemaal dicht.

[Voor 16% gewijzigd door Get!em op 23-12-2019 18:02]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Morgen naar de eindejaarsmeeting van Volvo-forum en meteen met het gezin naar het Nationaal Militair Museum (schreef ik reeds). Iedereen heeft er zin in.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:30
PcDealer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:23:
Morgen naar de eindejaarsmeeting van Volvo-forum en meteen met het gezin naar het Nationaal Militair Museum (schreef ik reeds). Iedereen heeft er zin in.
Museum is de moeite waard!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ybos schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:18:
[...]

Museum is de moeite waard!
Dochter heeft maar een doel: in de zelf te berijden rupsvoertuigen.

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
Museum is erg gaaf, een hele dag door rondgestruind met de zoons. Ben je alweer voorzien van een Volvo @PcDealer ?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TWCRay schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:33:
Museum is erg gaaf, een hele dag door rondgestruind met de zoons. Ben je alweer voorzien van een Volvo @PcDealer ?
Ik heb dezelfde nog. Wel iemand gevonden met de juiste kleur deuren (denk ik).

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:34
Volvo V60 2012

Ik heb vreemd probleem, en kan tot nu toe niet goed soortgelijks vinden via zoekmachines.

- Auto is vergrendeld
- Na ontgrendelen kunnen alle deuren behalve achterdeur (achter de bestuurder) open.
- Ik klik van binnen open zonder de deur te openen en ik kan buitenaf de deur openen.
- Ik doe het dicht en ik kan weer openen.
- Ik vergrendel en ontgrendel de auto en ik kan de deur nog steeds openen.
- Ik vergrendel en wacht paar min
- Ik ontgrendel de auto en kan de deur NIET openen.

Hoe kan ik het beste troubleshooten en het oplossen?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Silver7 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:18:
Ik heb vreemd probleem, en kan tot nu toe niet goed soortgelijks vinden via zoekmachines.

Slotmechanisme :?

Terug van het Nationaal Militair Museum. Leuke dingetjes daar staan heur. Iedereen vond het leuk :)
Veel S60 R's gezien op P5 voor de eindejaarsmeeting van Volvo-forum.

Vlak de Volvo niet uit!

[Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 27-12-2019 22:28]

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:04

jgj82

Ja, maar = nee

Silver7 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:18:
Volvo V60 2012

- Auto is vergrendeld
- Na ontgrendelen kunnen alle deuren behalve achterdeur (achter de bestuurder) open.
- Ik klik van binnen open zonder de deur te openen en ik kan buitenaf de deur openen.
- Ik doe het dicht en ik kan weer openen.
- Ik vergrendel en ontgrendel de auto en ik kan de deur nog steeds openen.
- Ik vergrendel en wacht paar min
- Ik ontgrendel de auto en kan de deur NIET openen.

Iemand met een VIDA en Dice zoeken. Waarschijnlijk een probleem met je deurmodule.

Ryzen 9 3900X | Sapphire Vega 64 EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | Intel 660P 2TB

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:44

Aight!

'A toy robot...'

PcDealer schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:19:
[...]

Slotmechanisme :?

Terug van het Nationaal Militair Museum. Leuke dingetjes daar staan heur. Iedereen vond het leuk :)
Veel S60 R's gezien op P5 voor de eindejaarsmeeting van Volvo-forum.

Vlak de Volvo niet uit!
[YouTube: Terug-Blik op de Weg 005]
Wat reden ze vroeger ook alweer? Die V70n T5 AWD? of toch een snelle D5?

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:27
Alleen ooit een V60 D5, de rest allemaal T5/6.

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:03
Iemand hier ervaringen met de xc40 phev xc60 phev of het nieuwe model v60 phev? Wat zijn jullie ervaringen tov de vorige v60 d6 bijvoorbeeld. Voors en tegens? Ben een beetje aan het rondkijken naar een opvolger voor de v60 d60 mid/eind 2020. Zoek tegen die tijd een tweedehands. De phev is ideaal voor mij. Woon-werk electrisch. De rest diesel (straks dan benzine) en een veilige auto. De kofferbak mag wel ietsje ruimer. Maar dat is straks dus ook al opgelost. Kortom: iemand eigen ervaringen?

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03-04 16:02
meermarco schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:14:
Iemand hier ervaringen met de xc40 phev xc60 phev of het nieuwe model v60 phev? Wat zijn jullie ervaringen tov de vorige v60 d6 bijvoorbeeld. Voors en tegens?
Ik heb nu een V60 Twin Engine en na 4 jaar en 120k is de accucapaciteit flink teruggelopen. Ik haal nog maar ongeveer 30km ipv van de eerst bijna 50km. Zelf wil ik als opvolger een V60 T6 twin engine maar nog geen kans gehad om proef te rijden (wel de gewone T6 AWD en een T5 als leenauto) of het B&W geluid te horen.

De Polestar 2 heeft ook wel mijn aandacht overigens...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• meermarco
Bedankt. Ik heb zelf de d6 nu(2013)Maar van de 50 in het begin haal ik nog steeds hetzelfde na 170k. Is het pakket later dan juist minder goed geworden?

• BekSide
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:46
Goedemiddag,

Zojuist ben ik eigenaar geworden van een tweedehands (2015) V60 D6 hybride. Echter totaal niet bij nagedacht.... maar ik heb nu dus een kabel waarmee ik de auto helemaal niet kan opladen, ik heb er een nodig welke gewoon het stopcontact in kan bij mij thuis......

Iemand van jullie enig idee welke ik dan nodig heb, ik zie er staan van €450,-!? Dat is wel een beetje een tegenvaller.

Ben wel van plan om de electro motor te gaan gebruiken gezien binnenkort ook zonnepanelen aangelegd zullen worden bij mij thuis.

Fijne jaarwisseling en dank vast!

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:38
BekSide schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:27:
Goedemiddag,

Zojuist ben ik eigenaar geworden van een tweedehands (2015) V60 D6 hybride. Echter totaal niet bij nagedacht.... maar ik heb nu dus een kabel waarmee ik de auto helemaal niet kan opladen, ik heb er een nodig welke gewoon het stopcontact in kan bij mij thuis......

Iemand van jullie enig idee welke ik dan nodig heb, ik zie er staan van €450,-!? Dat is wel een beetje een tegenvaller.

Ben wel van plan om de electro motor te gaan gebruiken gezien binnenkort ook zonnepanelen aangelegd zullen worden bij mij thuis.

Fijne jaarwisseling en dank vast!
Ik denk dat je hier vindt wat je zoekt. https://www.vstore.nl/laadkabel-twin-engine/

• Uberprutser
meermarco schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:20:
Bedankt. Ik heb zelf de d6 nu(2013)Maar van de 50 in het begin haal ik nog steeds hetzelfde na 170k. Is het pakket later dan juist minder goed geworden?
Of omdat ik vooral electrisch rij (voorjaar/zomer 3000km op een tank diesel).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• meermarco
Ja dat doe ik ook. Nou ja. Wellicht heb ik mazzel. Maar idd wel iets om rekening mee te houden.

• BekSide
Dank, ga er nog even dieper induiken wat slim is, of wellicht direct een laadpaal laten monteren of idd opladen via een stekker als deze. Dank!

Iemand nog ideeën of deze misschien ook voldoende is?
https://www.laadkabelwink...ype-2-naar-schuko-10a-10m

Scheelt toch €100,-

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Aight! schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:03:
[...]

Wat reden ze vroeger ook alweer? Die V70n T5 AWD? of toch een snelle D5?
Elke keer als ik oudere fragmenten zie in wegmisbruikers/stoppolitie/whatever met een T5 dan krijg ik direct heimwee naar mijn oude T5. Er zit zo'n heerlijke sweet spot in dat geluid ergens tussen de 2500-4000rpm <3

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:14

franssie

Save the albatross

BekSide schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:04:
[...]
<>
Iemand nog ideeën of deze misschien ook voldoende is?
https://www.laadkabelwink...ype-2-naar-schuko-10a-10m

Scheelt toch €100,-
Volgens specs zou ie moeten werken. Sowieso handig om zo een kabel te hebben lijkt mij om bijna overal op te kunnen laden? Bij permanentere installatie buiten zou ik de shuko vervanbgen door een CEE (europa) stekker.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• BekSide
franssie schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:43:
[...]

Volgens specs zou ie moeten werken. Sowieso handig om zo een kabel te hebben lijkt mij om bijna overal op te kunnen laden? Bij permanentere installatie buiten zou ik de shuko vervanbgen door een CEE (europa) stekker.
Dank voor reactie! Heb via een bekende een thuislader op de kop kunnen tikken! van ''Mennekes'' 13A / 250.
Nu heb ik hem bij hem thuis getest, werkte prima.

Bij mijzelf in stopcontact en blijft het logo rood en laadt hij niet op. heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? kan er nergens iets over vinden!

Dit dus:
https://tweakers.net/ext/f/Fp2MFFu2I7cyxwZTWIPQ4A8h/thumb.png

[Voor 11% gewijzigd door BekSide op 02-01-2020 21:09]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bonswah85 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:07:
[...]

Elke keer als ik oudere fragmenten zie in wegmisbruikers/stoppolitie/whatever met een T5 dan krijg ik direct heimwee naar mijn oude T5. Er zit zo'n heerlijke sweet spot in dat geluid ergens tussen de 2500-4000rpm <3
Haha. Als ik op de snelweg rij, de kickdown gebruik en dé roffel hoor, dan roep ik nog vaak "we klokken hem even af" :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• jadjong
BekSide schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:06:
[...]

Dank voor reactie! Heb via een bekende een thuislader op de kop kunnen tikken! van ''Mennekes'' 13A / 250.
Nu heb ik hem bij hem thuis getest, werkte prima.

Bij mijzelf in stopcontact en blijft het logo rood en laadt hij niet op. heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? kan er nergens iets over vinden!

Dit dus:
[Afbeelding]
Werkende randaarde?

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12:51
Zijn er meer mensen die geen meldingen krijgen via de app Volvo On Call? (Bv auto ontgrendeld)

• BekSide
Dit was inderdaad het probleem! Opgelost dus👍👍

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
meermarco schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:14:
Iemand hier ervaringen met de xc40 phev xc60 phev of het nieuwe model v60 phev? Wat zijn jullie ervaringen tov de vorige v60 d6 bijvoorbeeld. Voors en tegens? Ben een beetje aan het rondkijken naar een opvolger voor de v60 d60 mid/eind 2020. Zoek tegen die tijd een tweedehands. De phev is ideaal voor mij. Woon-werk electrisch. De rest diesel (straks dan benzine) en een veilige auto. De kofferbak mag wel ietsje ruimer. Maar dat is straks dus ook al opgelost. Kortom: iemand eigen ervaringen?
Hier alleen met XC60 T8 gereden, V60 T6/T8 was er op dat moment nog niet :)

Qua rijden is het vele malen rustiger dan de oude V60 D5/D6 (ja daar zat nog een 5 cilinder in dus die maakt sowieso beter geluid :P) echter zijn die nieuwe 4 cilinder benzinemotor heerlijk stil en vlot met 250/320pk. Hou er alleen rekening mee dat het qua verbruik op brandstof alleen niet veel beter is geworden. De huidige V60/XC40/XC60 T5 rijden rustig 1 op 8 bij een beetje doorrijden. Je moet bijna je best doen om 1 op 11 te halen...

Qua accu is de nieuwe weer net even een stuk beter en als het goed is zijn de accupakketten ook nog een tandje groter geworden. Ipv de oude 10,4kWh nu 11,6kWh al was dat al standaard op de nieuwe S60/V60 :)
Uberprutser schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:24:
[...]

Ik heb nu een V60 Twin Engine en na 4 jaar en 120k is de accucapaciteit flink teruggelopen. Ik haal nog maar ongeveer 30km ipv van de eerst bijna 50km. Zelf wil ik als opvolger een V60 T6 twin engine maar nog geen kans gehad om proef te rijden (wel de gewone T6 AWD en een T5 als leenauto) of het B&W geluid te horen.

De Polestar 2 heeft ook wel mijn aandacht overigens...
T6 AWD vol benzine is niet meer leverbaar maar nu als hybride leverbaar (die je dus wilt).

B&W is pas sinds kort leverbaar dacht ik en het lastige daaraan is dat het een weinig gekozen optie is. Qua geluid zal het vrijwel vergelijkbaar zijn met de XC60/XC90/V90 en dat is om van te smullen :9 In de S60/S90 is het laag wat minder vanwege het ontbreken van de open subwoofer.

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• BekSide
Mag ik hier nog een vraagje stellen waar misschien direct antwoord op is!
Heb al een en ander gegoogled kom er echter niet uit helaas.

Is het mogelijk achteraf nog Adaptive cruise & Volvo on call in te laten bouwen in een v60 2015?

• jadjong
Nee

• meermarco
timmie271 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:08:
[...]

Hier alleen met XC60 T8 gereden, V60 T6/T8 was er op dat moment nog niet :)

Qua rijden is het vele malen rustiger dan de oude V60 D5/D6 (ja daar zat nog een 5 cilinder in dus die maakt sowieso beter geluid :P) echter zijn die nieuwe 4 cilinder benzinemotor heerlijk stil en vlot met 250/320pk. Hou er alleen rekening mee dat het qua verbruik op brandstof alleen niet veel beter is geworden. De huidige V60/XC40/XC60 T5 rijden rustig 1 op 8 bij een beetje doorrijden. Je moet bijna je best doen om 1 op 11 te halen...

Qua accu is de nieuwe weer net even een stuk beter en als het goed is zijn de accupakketten ook nog een tandje groter geworden. Ipv de oude 10,4kWh nu 11,6kWh al was dat al standaard op de nieuwe S60/V60 :)

[...]

T6 AWD vol benzine is niet meer leverbaar maar nu als hybride leverbaar (die je dus wilt).

B&W is pas sinds kort leverbaar dacht ik en het lastige daaraan is dat het een weinig gekozen optie is. Qua geluid zal het vrijwel vergelijkbaar zijn met de XC60/XC90/V90 en dat is om van te smullen :9 In de S60/S90 is het laag wat minder vanwege het ontbreken van de open subwoofer.
1:11 bij opletten en zuinig rijden is wel dramatisch op benzine. (Qua kosten). Met de D6 haal ik op enkel diesel alsnog 1:17 1:18. Hoopte makkelijk zonder electra alsnog wel 1/15. Bedankt.

• timmie271
  • Nu online
meermarco schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:25:
[...]

1:11 bij opletten en zuinig rijden is wel dramatisch op benzine. (Qua kosten). Met de D6 haal ik op enkel diesel alsnog 1:17 1:18. Hoopte makkelijk zonder electra alsnog wel 1/15. Bedankt.
Weet natuurlijk niet wat je huidige rijstijl is, maar die 2 liter blokken met 250pk zijn niet zo zuinig als de meesten hopen. Maar dan zou je eigenlijk even zo'n auto mee moeten hebben voor een hele dag en dan kijken wat jou verbruik ermee is. Dat verschilt al per persoon natuurlijk.. De meeste verhalen over die D6 zijn namelijk ook 1 op 12/13, maar ook daar ligt het dus weer compleet aan de bestuurder als jij op 18 weet te halen.

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 12:32
timmie271 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:35:
[...]

Weet natuurlijk niet wat je huidige rijstijl is, maar die 2 liter blokken met 250pk zijn niet zo zuinig als de meesten hopen. Maar dan zou je eigenlijk even zo'n auto mee moeten hebben voor een hele dag en dan kijken wat jou verbruik ermee is. Dat verschilt al per persoon natuurlijk.. De meeste verhalen over die D6 zijn namelijk ook 1 op 12/13, maar ook daar ligt het dus weer compleet aan de bestuurder als jij op 18 weet te halen.
1 op 10/11 haalde ik inderdaad ook al met mijn V70 T5 260@300 pk.
Maar alles is relatief, ik zou nu tekenen voor die verbruikscijfers :-) (nu 1:7 met XC90V8)

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 02-04 15:18
Mijn V70 D5 uit 2007 van het weekend verkocht. Aangezien het derde kindje onderweg is op zoek naar wat groters :)

Hoe is een XC90 (07-13) m.b.t. onderhoud?

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Red devil
Wobbit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:13:
Mijn V70 D5 uit 2007 van het weekend verkocht. Aangezien het derde kindje onderweg is op zoek naar wat groters :)

Mijn XC90 2007 was dealer onderhouden. Weinig issues. Wel is AWD beetje zorgenkindje. Eerst sensor vervangen, nu waarschijnlijk oliepomp. Verder rijdt de auto prima, is gewoon wat minder snel weg bij stoplicht als je vol gas gaat :-)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:04

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Kak, afgelopen week bij het laden van de dakkoffer op de hendel voor de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel gaan staan. Plastic omhulsel van die hendel afgebroken :(

Ah well, hij moet binnenkort toch voor zijn eerste APK, maar eens even checken met de leasemij of ik dat ding ook meteen kan laten fixen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Wobbit
Red devil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:16:
[...]

Mijn XC90 2007 was dealer onderhouden. Weinig issues. Wel is AWD beetje zorgenkindje. Eerst sensor vervangen, nu waarschijnlijk oliepomp. Verder rijdt de auto prima, is gewoon wat minder snel weg bij stoplicht als je vol gas gaat :-)
Okay, en de V8 rijd heerlijk ga ik vanuit? Aangezien ik nu ook naar werk kan met de fiets ben ik ook van plan een V8 aan te schaffen.

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• timmie271
  • Nu online
Red devil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:00:
[...]

1 op 10/11 haalde ik inderdaad ook al met mijn V70 T5 260@300 pk.
Maar alles is relatief, ik zou nu tekenen voor die verbruikscijfers :-) (nu 1:7 met XC90V8)
Die XC90 T5/T8/D5 zijn er niet veel zuiniger op geworden hoor. Gemiddelde D5 haalt 1 op 9 :+
En dan zijn het nog maar 2 liter blokken ipv 4.4 V8 :P

• Red devil
Wobbit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:27:
[...]

Okay, en de V8 rijd heerlijk ga ik vanuit? Aangezien ik nu ook naar werk kan met de fiets ben ik ook van plan een V8 aan te schaffen.
Rijdt prima, al mis ik wel een beetje de turbo van mijn T5. De auto is met AWD in de start wel iets sneller.
Al is het natuurlijk wel een zeecontainer op wielen. Maar ik heb nu 4 kids en caravan dus komt het goed van pas? Heb je ook >3 kids? Anders zou ik lekker een XC60 of XC70 nemen. S80 is ook niet verkeerd, niet duur en rijdt vorstelijk.
timmie271 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Die XC90 T5/T8/D5 zijn er niet veel zuiniger op geworden hoor. Gemiddelde D5 haalt 1 op 9 :+
En dan zijn het nog maar 2 liter blokken ipv 4.4 V8 :P
D5 1 op 9? Damn, dat is ook niet mals. Maar ik gok dat die blokken op lange afstanden wel iets zuiniger zijn. Ik haal dan ongeveer 1:9.

• Wobbit
Red devil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:45:
[...]

Rijdt prima, al mis ik wel een beetje de turbo van mijn T5. De auto is met AWD in de start wel iets sneller.
Al is het natuurlijk wel een zeecontainer op wielen. Maar ik heb nu 4 kids en caravan dus komt het goed van pas? Heb je ook >3 kids? Anders zou ik lekker een XC60 of XC70 nemen. S80 is ook niet verkeerd, niet duur en rijdt vorstelijk.

[...]

D5 1 op 9? Damn, dat is ook niet mals. Maar ik gok dat die blokken op lange afstanden wel iets zuiniger zijn. Ik haal dan ongeveer 1:9.
De derde is onderweg. Maar ik weet hoe het gaat als we een weekendje met zijn allen weggaan. Fietsje moet mee dit moet mee dat moet mee. Kortom, altijd een volle bak. Als ik ergens een hekel aan heb is het te weinig ruimte :9.

• Red devil
Wobbit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:47:
[...]

De derde is onderweg. Maar ik weet hoe het gaat als we een weekendje met zijn allen weggaan. Fietsje moet mee dit moet mee dat moet mee. Kortom, altijd een volle bak. Als ik ergens een hekel aan heb is het te weinig ruimte :9.
Ah ja de ruime is wel lekker maar onze V70 had eigenlijk evenveel ruimte. Maar ik weet hoe dat gaat in een weekendje weg, je bent idd zo zwanger en hop nr 4. Dan is een 7 zitter wel zo fijn.

• Wobbit
Red devil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:51:
[...]

Ah ja de ruime is wel lekker maar onze V70 had eigenlijk evenveel ruimte. Maar ik weet hoe dat gaat in een weekendje weg, je bent idd zo zwanger en hop nr 4. Dan is een 7 zitter wel zo fijn.
Ik ga morgen kijken naar een Chevy Tahoe 8)

• timmie271
  • Nu online
Red devil schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:45:
[...]
Dat is wat de boordcomputer in ieder geval aangaf bij al die XC90's 10,8L per 100km :+

De benzineblokken waren ook niet echt beter. Maar ja ze waren dan ook niet gebouwd voor zuinig rijden in de XC90 :P

• Uberprutser
meermarco schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:25:
Lange afstanden doe ik ook 1:20 (naar Berlijn en terug bijvoorbeeld). Het is zonde dat ze geen grotere accu in de V60 T6/T8 hebben gepropt zodat je 100 - 125km kan halen. Dat zou ideaal zijn!

• TWCRay
Wobbit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Ik ga morgen kijken naar een Chevy Tahoe 8)
Damn. Ik ben voor de bewuste keuze gegaan met de 3e op komst :-( (Prius Wagon)

Gelukkig rij ik nu zelf met de V70 ipv mijn vriendin, na 1 week zelf Prius gereden te hebben de auto’s geruild, zij de Prius, ik de Volvo. :Y

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wobbit schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:13:

Nog groter? Wij hebben drie kinderen (12, 4 en 2jaar) waarvan de kleintjes nog in stoeltjes zitten. Ik ga niet beweren dat die van 12 heel riant zit, maar het gaat goed genoeg in de V70. Die van 4 is bijna 1,10 en dan kan hij op de ingebouwde zittingverhoger en hebben ze beide weer wat meer bewegingsruimte.

Ondanks dat wens ik je veel succes met de nieuwe wagen. Zo'n Tahoe is niet mijn ding, maar ruim is het zeker!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Red devil
PaT schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:56:
[...]

Nog groter? Wij hebben drie kinderen (12, 4 en 2jaar) waarvan de kleintjes nog in stoeltjes zitten. Ik ga niet beweren dat die van 12 heel riant zit, maar het gaat goed genoeg in de V70. Die van 4 is bijna 1,10 en dan kan hij op de ingebouwde zittingverhoger en hebben ze beide weer wat meer bewegingsruimte.

Ondanks dat wens ik je veel succes met de nieuwe wagen. Zo'n Tahoe is niet mijn ding, maar ruim is het zeker!
Idem, drie kids ging prima in de V70. Was veel te krap in de S40.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

timmie271 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:19:
[...]

Dat is wat de boordcomputer in ieder geval aangaf bij al die XC90's 10,8L per 100km :+

De benzineblokken waren ook niet echt beter. Maar ja ze waren dan ook niet gebouwd voor zuinig rijden in de XC90 :P
Bij welke snelheid :?
TWCRay schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:02:
[...]

Gelukkig rij ik nu zelf met de V70 ipv mijn vriendin, na 1 week zelf Prius gereden te hebben de auto’s geruild, zij de Prius, ik de Volvo. :Y
Als jullie slim zijn de Prius voor stadsverkeer en daarbuiten de V70.

• TWCRay
Idd @PcDealer, mijn vriendin rijdt er circa 10km per dag mee, stadsverkeer. Ik rij 150 km per dag met de V70, Autobahn...en morgen kan ik ‘m weer ophalen, staat nu voor groot onderhoud stil. Zin in!

• timmie271
  • Nu online
Alles tussen de 0 en 130 in.

Zelf stukken van 130km gereden met een T8 en ook toen was het verbruik bij lege accu 1 op 10.... Maar vergis je niet hoeveel wind zo'n ding opvangt he.

Maar je kunt het beste voor jezelf een dag met zo'n dingen rijden om te bepalen (alles op 0 zetten en rijden). Anderen zijn niet representatief voor de gemiddeldes die jij misschien weet neer te zetten. Het is alleen voor het globale plaatje.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag op en neer naar Amersfoort gereden om een auto te bekijken. Blijkt dat "motor maakt bijgeluiden" echt betekent "de motor tikt, waarschijnlijk kleppen". :(

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij Serva Amersfoort binnen te lopen en Vos Zaltbommel. Toch weer twee tips van specialisten die bij ze inkopen.

• TWCRay
Hou die S60 toch ;)

• franssie
  • Laatst online: 14:14

franssie

Save the albatross

PcDealer schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:44:
Vandaag op en neer naar Amersfoort gereden om een auto te bekijken. Blijkt dat "motor maakt bijgeluiden" echt betekent "de motor tikt, waarschijnlijk kleppen". :(
Jammer van de rit dan ...
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij Serva Amersfoort binnen te lopen en Vos Zaltbommel. Toch weer twee tips van specialisten die bij ze inkopen.
Serva Amsersfoort heb ik mijn huidige V70 tweedehands gekocht. Ben achteraf niet van onder de indruk hoe ze deze opleverden. Toch wat dingetjes die pas na de volgende APK naar boven kwamen, geen halszaken maar wel het niveau handelaar ipv dealer.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zit er steeds meer aan te denken. De handelaar zei dat de schade op de deuren tientjes werk is. Hij zei me dezelfde schade op zijn deur had en voor EUR 60,00 weg was uitgedrukt.

• TWCRay
Als je er verder nog vrij tevreden mee bent, die paar tientjes. Ik weet niet waar je nu naar op zoek bent (welke prijsklasse), maar vaak is de staat van onderhoud ook weer de grote vraag.

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:29:
[...]

Zit er steeds meer aan te denken. De handelaar zei dat de schade op de deuren tientjes werk is. Hij zei me dezelfde schade op zijn deur had en voor EUR 60,00 weg was uitgedrukt.
Lijkt me nogal kwats als ik die schade zo zag. Het is echt een vouw toch? Dat krijg je er niet zomaar uit.

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:49:
[...]

Lijkt me nogal kwats als ik die schade zo zag. Het is echt een vouw toch? Dat krijg je er niet zomaar uit.
De uitdeuker was er niet dus ik kan het niet verifiëren.

• TWCRay
Bart-Willem schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:49:
[...]

Buiten de tijd, ex btw kan veel hè.

Zojuist de V70 opgehaald, groot onderhoud gehad, auto rijdt weer super d:)b

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:38
Vandaag samen met mn broer een V50 opgehaald voor hem. Mooie bak en rijd lekker.
We kwamen er alleen niet achter hoe we via bluetooth muziek konden afspelen. Bellen gaat prima, en er zit ook een USB en AUX aansluiting in, maar even spotify aanzetten bleek lastig. Iemand hier een idee?

don't mind me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
  • Nu online
Pindakaas schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:50:
Vandaag samen met mn broer een V50 opgehaald voor hem. Mooie bak en rijd lekker.
We kwamen er alleen niet achter hoe we via bluetooth muziek konden afspelen. Bellen gaat prima, en er zit ook een USB en AUX aansluiting in, maar even spotify aanzetten bleek lastig. Iemand hier een idee?
Weet je zeker dat die mogelijkheid er ook op zit? Soms is Bluetooth alleen voor bellen namelijk. Weet even niet meer hoe het in elkaar zat, maar als je op mode klikt komt Bluetooth dan ook in het scherm langs? Zo niet dan zit die optie er dus niet in en zal je het met aux moeten doen..

• Shaggy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Mooie aanschaf een V50, maar ik ben bevooroordeeld ;)

Vandaag even naar Volvotune in Elst geweest. Aangezien mijn V50 nog in de Zweedse taal stond. Prima geholpen, 15 min en stonden weer buiten met een mooie NL versie op de boordcomputer. Hoef ik niet meer met Google Translate op pad :)

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:38
timmie271 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:30:
[...]

Weet je zeker dat die mogelijkheid er ook op zit? Soms is Bluetooth alleen voor bellen namelijk. Weet even niet meer hoe het in elkaar zat, maar als je op mode klikt komt Bluetooth dan ook in het scherm langs? Zo niet dan zit die optie er dus niet in en zal je het met aux moeten doen..
Komt alleen AUX en USB voorbij. Geen bluetooth dus. Bestaat daar ook geen trucje voor? Vreemd toch dat er wel bluetooth op zit maar dan alleen voor bellen..

don't mind me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
  • Nu online
Pindakaas schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:15:
[...]

Komt alleen AUX en USB voorbij. Geen bluetooth dus. Bestaat daar ook geen trucje voor? Vreemd toch dat er wel bluetooth op zit maar dan alleen voor bellen..
Dat vermoeden had ik al. Er was wel een optie met A2DP dacht ik, want ik heb ze wel gezien met de mogelijkheid tot muziek via Bluetooth. Helaas is daar geen trucje voor via dit systeem (tenzij een andere tweaker die wel weet)....

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je zou een simpele bluetooth-aux receiver kunnen bestellen op Aliexpress. Die druk je in je AUX (stroom pak je ergens anders vanaf, b.v. sigarettenaansteker o.i.d.) en dan stream je daarmee muziek af. Nadeel is alleen dat je stuurwielbediening niet werkt, althans niet voor 'next/back' en zo

• timmie271
  • Nu online
-tom-562 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 12:28:
Je zou een simpele bluetooth-aux receiver kunnen bestellen op Aliexpress. Die druk je in je AUX (stroom pak je ergens anders vanaf, b.v. sigarettenaansteker o.i.d.) en dan stream je daarmee muziek af. Nadeel is alleen dat je stuurwielbediening niet werkt, althans niet voor 'next/back' en zo
Maar dan zie ik geen verschil met gewoon aux pakken. Je belmogelijkheid in de auto gooi je dan ook gelijk weg met zo'n losse Bluetooth dongle.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
timmie271 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:21:
[...]

Dat vermoeden had ik al. Er was wel een optie met A2DP dacht ik, want ik heb ze wel gezien met de mogelijkheid tot muziek via Bluetooth. Helaas is daar geen trucje voor via dit systeem (tenzij een andere tweaker die wel weet)....
Blijft nog steeds een mooie en fijne auto de v50 :)
Muziek via bluetooth is als ik het goed heb onthouden alleen bij modeljaar 2012 standaard mogelijk.
Bij de overige bouwjaren kun je alleen bellen via Bluetooth.

Gelukkig is er al een aantal jaren een oplossing te koop:

https://www.v-division.com/v50/v50-2007-2012/aux2bt

Hierbij vervang je de aux aansluiting door deze dongle.
Je moet hierbij wel het volgende nummer op je mobiel selecteren, dit kan niet via de knoppen op je stuur.

Spotify werkt trouwens ook goed via een ipod op de usb aansluiting met de high performance of premium radio heb je dan goed geluid in je auto.

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TWCRay schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 21:58:
[...]

Buiten de tijd, ex btw kan veel hè.
Dan nog, je moet echt heel veel geluk hebben wil zoiets binnen een half uur-3 kwartier eruit te halen zijn. Maar als ik me niet vergis heeft Pcdealer over 4 panelen schade door een vrachtwagen die hem van de weg drukte. Handelaren roepen altijd dat het maar tientjeswerk is, tótdat je iets wil inruilen: dan zijn die tientjes ineens duizendjes. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +9Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:40

auto660

1991 240 GL Brick

Ik kan mij hier ook weer melden. :) Ik heb nu 3 jaar lang een knalgele Volvo S40 2.0 uit 2001 gereden op LPG maar het begon toch wel weer te kriebelen om wat anders te gaan rijden. Ik heb altijd al een zwak gehad voor oudere auto's, en ik heb begrepen dat recyclen goed is voor het milieu... :p Dus is het een Volvo 240 GL uit '91 geworden. Er staat nog geen ton op de teller en hij heeft de afgelopen jaren alleen maar op stalling gestaan.

Uiteraard meteen het dashboard vol met van die kleine analoge metertjes gestopt en hem een grote beurt gegeven. Wel spannend om een oudere auto als daily te hebben, want de S40 moet dan ook weer weg. Al moet ik zeggen dat de 240 prima rijdt. Binnenkort ga ik er wel weer LPG in bouwen want met ruim 20.000km per jaar scheelt dat aardig wat geld.

https://tweakers.net/ext/f/ZBzivitVghPqCLtCHV4Wo3u3/full.jpg

[Voor 3% gewijzigd door auto660 op 05-01-2020 18:51]

The DFI magics are still whizzing around...|Ryzen 3 1200@3.8GHz, Asrock B450M PRO4, 16GB@2933MHz DDR4, RX560 4GB, 256GB SSD, 250W Apevia PSU | Je voelt je lekkerder in een Volvo

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Bart-Willem twee deuren en een achterscherm :)

Gefeliciteerd @auto660 mooie waggie. Heel weinig km's! Ongeveer een kwart van mijn stand.

[Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 05-01-2020 19:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blueone
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:00:
Te veel vocht, opgewarmde lucht en dat tegen de koude ruiten.
Rij je met airco aan of zonder?

Met airco aan kan je het effect hebben dat je na je rit wat condensatie krijgt op de koude delen, bijv op de vloer onder de stoelen waar ook ventilatie zit. Dit vocht warm je wel op, en verdampt, maar condenseert weer tegen je koude ruiten.
Tijdens het rijden warm je verse lucht op. Bij standkachel alleen je interne circulatie.

Ik rij zonder airco, en heb geen last van gecondenseerde ruiten, behalve bij korte ritten. Maar als ik nu interne circulatie aan zet, zit het ook helemaal dicht.
Ik heb nu een tijdje de airco uitgehad, het lijkt nu inderdaad zo te zijn dat de ramen niet meer beslaan als de standkachel aan staat :o , goede tip :)

• nuffy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02-04 12:54
Pindakaas schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:15:
[...]

Standaard muziek streamen kan alleen op de 2011/2012 modellen . Oplossing is het eerder aangegeven volvotech kastje dat over de aux uitgang werkt . Dit werkt zeer goed en nog belangrijker ; het behoud van kwaliteit ( dus geen ali rommel ) en de stroom komt via 12v plug achter de armsteun ( 15 min werk ) . Er is inmiddels een V2 van het kastje waarmee de stuurcontrols wel zouden werken echter wel aan de prijs .

ik heb nog een kastje V1 over dus mocht je interesse hebben stuur maar een PM

• TWCRay
Bart-Willem schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:19:
[...]

Dan nog, je moet echt heel veel geluk hebben wil zoiets binnen een half uur-3 kwartier eruit te halen zijn. Maar als ik me niet vergis heeft Pcdealer over 4 panelen schade door een vrachtwagen die hem van de weg drukte. Handelaren roepen altijd dat het maar tientjeswerk is, tótdat je iets wil inruilen: dan zijn die tientjes ineens duizendjes. :+
Uhm...6 tientjes staat vaak gelijk aan 3u beunen hier in de regio.

Qua inruilen heb je gelijk, ging laatst met iemand mee die een auto wilde inruilen, handelaar viel over wat kleine onvolkomenheden, toen ik ‘m wees op de hagelschade in het dak van de te kopen auto viel ‘t allemaal wel mee 7(8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

Wok

Dakloos...

auto660 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:48:
[..] Binnenkort ga ik er wel weer LPG in bouwen want met ruim 20.000km per jaar scheelt dat aardig wat geld.

[Afbeelding]
Mooie kar! :)

Maak wel eerst even een rekensom voor jezelf! Die 240 ga je namelijk geen G3-keuring voor krijgen en dan betaal je echt een heel stevige meerprijs in de wegenbelasting. Waar ik woon, betaal je voor die 240 op benzine €169 per kwartaal aan MRB en op LPG (zónder G3-keuring) maar liefst €365!

Gecombineerd met een investering van grofweg €1800 voor LPG-inbouw, ben je al snel twee jaar verder voordat je daadwerkelijk financieel voordeel hebt...

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• timmie271
  • Nu online
m@fkeez schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:15:
[...]

Blijft nog steeds een mooie en fijne auto de v50 :)
Reed ook heerlijk :Y Vooral die T5 :9
Muziek via bluetooth is als ik het goed heb onthouden alleen bij modeljaar 2012 standaard mogelijk.
Bij de overige bouwjaren kun je alleen bellen via Bluetooth.
Wou zeggen er waren wel een paar V70/C30/V50 die het konden, maar die waren dus al 2012+. Heb niet overal opgelet in die 2 jaar bij de Volvo/Ford dealer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:40

auto660

1991 240 GL Brick

Wok schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Mooie kar! :)

Maak wel eerst even een rekensom voor jezelf! Die 240 ga je namelijk geen G3-keuring voor krijgen en dan betaal je echt een heel stevige meerprijs in de wegenbelasting. Waar ik woon, betaal je voor die 240 op benzine €169 per kwartaal aan MRB en op LPG (zónder G3-keuring) maar liefst €365!

Gecombineerd met een investering van grofweg €1800 voor LPG-inbouw, ben je al snel twee jaar verder voordat je daadwerkelijk financieel voordeel hebt...
Bedankt voor de tip. Het is inderdaad jammer dat de auto niet in aanmerking komt voor het G3 voordeel ondanks dat hij gewoon dezelfde motor, motormanagement en uitlaatgasbehandelingssystemen heeft als de 940 die wel op G3 mag... Afijn, de rekensom die ik maak is als volgt:

- Verbruik op LPG 1:8,5 / Benzine 1:10
- Prijs LPG €0,65 / Benzine €1,65
- Brandstofkosten per km LPG €0,0765 / Benzine €0,165
- Voordeel per KM LPG: €0,0885
- MRB per kwartaal LPG €316 / Benzine €138
- Extra MRB LPG: €178
- Omslagpunt = 178/0,0885 = 2.011km per kwartaal = 8.044km per jaar

Dan moet je natuurlijk nog wel de LPG installatie terugverdienen, die kost als je hem zelf inbouwt nog maar rond de €700 inclusief keuring. Dat heb ik al eerder gedaan met de S40. Daarbij komen er nog wel onderhoudskosten bij voor de LPG installatie en mogelijk een koprevisie op de lange termijn. Maar aangezien wij een eigen bedrijf hebben wat toevallig een motorenrevisie is, kost dat hooguit een weekendje werk en de materiaakosten. Ook valt de extra MRB mee omdat de auto niet zo heel zwaar is, die weeg maar 1185 Kg ledig en blijft ook in dezelfde belastingschaal met het extra gewicht van de LPG installatie mits ik er geen 100 liter bom in leg. :P

Al rijd je 10K km per jaar dan is het kleine financiele voordeel de extra moeite niet waard, maar met 20K km per jaar haal je er al aardig wat voordeel uit.

The DFI magics are still whizzing around...|Ryzen 3 1200@3.8GHz, Asrock B450M PRO4, 16GB@2933MHz DDR4, RX560 4GB, 256GB SSD, 250W Apevia PSU | Je voelt je lekkerder in een Volvo

• Wobbit
TWCRay schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:02:
[...]

V70 verkocht, welkom Chevy Tahoe! :) Dit keer een auto gekocht met mijn hart en ik moet zeggen ben zo blijf als een klein kind :*)

https://i.ibb.co/JxFkP8C/chevy1.jpg
https://i.ibb.co/Vtc0DLy/chevy3.jpg
https://i.ibb.co/XDVF9yp/chevy4.jpg

• Red devil
Wobbit schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:55:
[...]

V70 verkocht, welkom Chevy Tahoe! :) Dit keer een auto gekocht met mijn hart en ik moet zeggen ben zo blijf als een klein kind :*)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
lekker geparkeerd pik! :+
Wat zit er nou in het vooronder? Ik neem aan een V8? Heeft hij een LPG installatie? Of sta je net als ik ook elke 500 km 70 liter benzine te tanken.

• Wobbit
Red devil schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:19:
[...]

lekker geparkeerd pik! :+
Wat zit er nou in het vooronder? Ik neem aan een V8? Heeft hij een LPG installatie? Of sta je net als ik ook elke 500 km 70 liter benzine te tanken.
Ik had hem voor de lol naast de Touareg van mijn vader gezet, leek wel een dinky toys. >:)

Ligt een 5.3 Liter Vortec V8 in en loopt op benzine :D

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We kregen vandaag van de mailing dat in onze V70nn voor 239 euro DAB+ ingebouwd kan worden. De prijs is zo aantrekkelijk (woorden van de dealer, ik vind het een hoop geld voor 'radio') omdat de auto er al op voorbereid is.

Weet iemand hoe dat zit? Zit de DAB+ module er al in en is het een kwestie van een softwareupdate voor het bedieningsscherm of zit dit anders in elkaar?

• jadjong
Dab-ding wordt gemonteerd onder de dubbele laadvloer. Vroeger kon dat alleen als het vanaf fabriek was voorbereid, tegenwoordig zijn de extra draden die missen in de kabelboom ook los verkrijgbaar. Sommige modellen moet er nog een raam gewisseld worden omdat de antenne anders mist. Daarna nog software wisselen zodat de radio standaard DAB kiest, tenzij de ontvangst kut is. Dat laatste vind ik ook gelijk het minpunt, DAB heeft nog niet de dekkingsgraad die ik zou willen hebben als vervanger voor FM. Tune-in via internet is betrouwbaarder en overleeft door de buffers zelfs een kleine tunnel.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PaT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:01:
We kregen vandaag van de mailing dat in onze V70nn voor 239 euro DAB+ ingebouwd kan worden. De prijs is zo aantrekkelijk (woorden van de dealer, ik vind het een hoop geld voor 'radio') omdat de auto er al op voorbereid is.

Weet iemand hoe dat zit? Zit de DAB+ module er al in en is het een kwestie van een softwareupdate voor het bedieningsscherm of zit dit anders in elkaar?
Het lijkt mij sterk dat de module er al in zit.

Is er ergens een overzicht van hoe die modelreeks werkte van de V70? Classic, N, kennelijk ook nog NN. Geen idee.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Classic, wat eigenlijk gewoon een 850 was tot 2000. V70 (2e generatie tot 2008). V70n en V70nn zijn hetzelfde model. Die laatste is het model van 2013 na de facelift van de V70n.

Wikipedia: Volvo V70

Edit: bijna goed, zie hieronder. ;)

[Voor 53% gewijzigd door PaT op 08-01-2020 19:07]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De V70N is het model tot 2008 (P2 onderstel). De NN is dat nieuwere model (Ford onderstel) :P

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

Wok

Dakloos...

PaT schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:56:
Classic, wat eigenlijk gewoon een 850 was tot 2000. V70 (2e generatie tot 2008). V70n en V70nn zijn hetzelfde model. Die laatste is het model van 2013 na de facelift van de V70n.

Wikipedia: Volvo V70
Dat is niet helemaal juist ;)

In de Volvo-wereld wordt met V70N juist het P2-model bedoeld (het model tot 2008). De V70NN is het P3-model (vanaf 2007; het Ford-tijdperk).

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• Meubelmaker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:16
PaT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:01:
Koopje! Mijn "aanbieding" was 695 Euro voor een V40 2014 MY2015! Waarschijnlijk geen DAB voorbereiding aanwezig?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Klopt, in een V70 groep op Facebook kwam dit verschil ook al naar voren. In de mijne ligt de bekabeling blijkbaar al, kwestie van DAB Module erin en software updaten.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:54

rally

Deyterra Consultancy

Ik rij sinds kort in een Volvo V60 - D5 uit 2015.

Volgens Finniken heeft deze 163 + 27 PK, maar volgens mijn collega's zou deze 250+ PK moeten hebben.
Hij is niet heel langzaam met 6.9s naar de 100Km/h.

Maar wie moet ik nu geloven? Finniken of mijn collega's? Ben alleen nieuwschierig. Verder rijd hij heerlijk (alleen de navigatie is even wennen)

http://www.deyterra.com

• Falcon
  • Laatst online: 13:37

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

rally schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:23:

Volgens Finniken heeft deze 163 + 27 PK, maar volgens mijn collega's zou deze 250+ PK moeten hebben.

Maar wie moet ik nu geloven? Finniken of mijn collega's? Ben alleen nieuwschierig. Verder rijd hij heerlijk (alleen de navigatie is even wennen)
Bij de specialist langs en op de rollerbank?

"You never come second by putting other people first"

• jadjong
rally schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:23:

https://www.media.volvoca...-special-edition-in-genve

• Red devil
Mijn vorige T5 met 260 pk stock zou volgens mij met 260 pk in 6.8 sec naar de 100 moeten.
Dus als jij nu al 6.9 doet, zou ik eerder rond de 250 pk denken dan 190... maar wie weet liggen de versnellingsbak ratios heel anders dan in mijn T5...

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:54

rally

Deyterra Consultancy

Falcon schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:27:
[...]

Bij de specialist langs en op de rollerbank?
Is een optie :P :+

Bedankt voor de feedback allen. Kenteken is overigens HN-369-P

@jadjong Daar lijkt de auto waar ik nu in rij heeeel erg op
@Red devil Dat klinkt i.i.g. gelijkwaardig qua performance.

Hij "voelt" i.i.g niet langzaam :9 Heerlijke wagen!

http://www.deyterra.com

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-04 13:26
Ik rij al jaren Volvo en momenteel een V60 uit 2014.
Vandaag iets raars meegemaakt met mijn auto. Tijdens het rijden had ik ineens een hele korte koppeling. Ik kon hem nog maar een paar cm intrappen. Schakelen ging nog net en omdat ik nog maar een paar km van huis ben eerst even naar huis gegaan voor ik naar de garage zou gaan.

Thuis even het pedaal terug getrokken en het probleem was ineens opgelost. Een rondje gereden en niks meer aan de hand.
Iemand soortgelijke issues wel eens ervaren? En wat kan dit zijn? Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 106 ... 109 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True