Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01:07
Helgie schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:41:
Ha mensen, sinds kort ben ik een Volvo-rijder. Een S80 van '07 met de D5. Fijne auto :) Nu kom ik van een VAG-auto af, en daar had ik VCDS voor. Kan je praktisch alles mee aanpassen. Nu heb ik even zitten googlen, maar ik kom er niet helemaal uit: is er een equivalent van VCDS voor Volvo? Voor de vorige auto was dat namelijk erg handig.
jadjong schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:37:
vida is het softwarepakket en DICE is de adapterkabel. Helaas ali illigale tot auto's van MY2015-en een half. Alles daar boven moet met het officiele pakket wat webbased is en ruim 6K per jaar aan abonnementskosten heeft.

Je kan met deze software alleen uitlezen, testen en resetten. Aanpassing zoals bij VAG waar de fancy knipperlichten van een A4 in een Polo gebouwd kunnen worden is er bij Volvo niet bij. Bij elke aanpassing die je wilt doen checkt de software op basis van het chassisnummer hoe de auto uit de fabriek is gerold. Als er bijvoorbeeld geen verwarmde stoelen origineel in zaten krijg je die achteraf ook nooit werkend krijgen. Bij Vida tot 2014 ging dit met een offline database op DVD, daarna online.
Je kan bij Volvo alles inbouwen wat er op Ebay te vinden is, maar softwarematig activeren is onmogelijk. "computer says no". Het is niet zo dat je handmatig wat bitjes kunt verzetten, er wordt in Zweden een nieuwe image voor je gecompileerd en die wordt naar de auto gestuurd.

Er is een Tjech die zijn eigen pakketje gebouwd heeft (Vdash) om toch wat functies toe te kunnen voegen, hij heeft al die verschillende images onderschept en ontleed. Volvotech/service uit Elst werkt daar mee. 1x naar de dealer en je staat helaas weer op factory default.

• Helgie
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19-10 20:51

Helgie

Misantroop

Harrie schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:46:
[...]

Google eens op "vida dice". Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is dat het Vcds equivalent.
Bedankt, allebei :) Heb weer wat materie om in te duiken, ben benieuwd of ik het allemaal werkend kan krijgen.

• Rudolfus
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:56
Volvotech zit in Schiedam. Je bedoeld Volvotune...

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

(o\ | /o)

Alweer bijna een week in het bezit van mijn XC90 uit 2004, het rijdt werkelijk heerlijk. Eerlijk gezegd moet ik wel bekennen dat het niet heel veel comfortabeler is dan mijn V70 (die nu dus naar mijn vrouw is gegaan), wat mijn inziens wel weer bewijst dat een V70 (in dit geval uit 2004) toch ook wel echt een fijne auto is.

Er zitten 20" velgen onder, het is verbazingwekkend hoe snel je aan die aanblik gewend bent. Mijn eerste idee was om ze te verkopen zodra de auto op mijn naam stond, maar inmiddels vind ik het wel ok staan en rijd ik de bandjes lekker op. Het setje velgen voor de winter heeft gelukkig een normalere maat (dit zijn de originele XC velgen).

Eerder deze week heb ik al wat cosmetische zaken opgelost (nieuw spiegeglas, deuk in het voorscherm er grotendeels uit geduwd, stoelkap vervangen). Komend weekend kan ik hopelijk nog wat kleine parkeerdeukjes er uit trekken.

Vandaag trouwens bevestiging van de Zweedse garage gekregen over het uitgevoerde onderhoud (distributieriem was inderdaad vervangen), dus ik ben weer blij. Vanmiddag mag ik dan even de automaat laten spoelen zodat die ook weer helemaal top is.

Het verbruik is trouwens wel fors, ik ben het nog een beetje aan het ontdekken, maar het zit rond de 1 op 9 á 9,5. Al met al erg blij met mijn nieuwe aanwinst!

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:20
dr.lowtune schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:03:
Het verbruik is trouwens wel fors, ik ben het nog een beetje aan het ontdekken, maar het zit rond de 1 op 9 á 9,5. Al met al erg blij met mijn nieuwe aanwinst!
Das best zuinig! Of is het een diesel?

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

(o\ | /o)

Red devil schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Das best zuinig! Of is het een diesel?
Het is een benzine, 2.5T met de 5-traps automaat.

• Red devil
dr.lowtune schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:06:
[...]

Het is een benzine, 2.5T met de 5-traps automaat.
Prima toch? Wat voor V70 had je? Met mijn V70 T5 uit 2004 (wel modeljaar 2005) met 6 versnellingen haalde ik meestal 1 op 10, soms 1 op 11. Met de huidige XC90 1 op 7 (6 traps automaat en v8) ...

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

(o\ | /o)

Red devil schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Prima toch? Wat voor V70 had je? Met mijn V70 T5 uit 2004 (wel modeljaar 2005) met 6 versnellingen haalde ik meestal 1 op 10, soms 1 op 11. Met de huidige XC90 1 op 7 (6 traps automaat en v8) ...
De V70 die ik heb heeft de 2.4 motor, softwarematig gekieteld door volvotune. Daarmee reed ik 1 op 12,5 (handgeschakeld). Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de V70 wel veel harder reed dan met deze XC90 (135 vs 110 km/u op de snelweg). De XC90 kan prima comfortabel hard rijden, maar ik zit er zo relaxed in dat ik ook relaxter rijd...

Die V8 :9~ :9~ :9~ :9~ Maar dan heb je met jouw verbruik denk ik ook wel een fluwelen voetje, want dat kan veel extremer lijkt me (hoewel ik op diverse plekken wel heb gelezen en gehoord dat de T6 onzuiniger is dan de V8)

• Red devil
dr.lowtune schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:24:
[...]

De V70 die ik heb heeft de 2.4 motor, softwarematig gekieteld door volvotune. Daarmee reed ik 1 op 12,5 (handgeschakeld). Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de V70 wel veel harder reed dan met deze XC90 (135 vs 110 km/u op de snelweg). De XC90 kan prima comfortabel hard rijden, maar ik zit er zo relaxed in dat ik ook relaxter rijd...

Die V8 :9~ :9~ :9~ :9~ Maar dan heb je met jouw verbruik denk ik ook wel een fluwelen voetje, want dat kan veel extremer lijkt me (hoewel ik op diverse plekken wel heb gelezen en gehoord dat de T6 onzuiniger is dan de V8)
klopt! Alhoewel, ik doe niet echt mijn best om het zuinig te houden, maar niet al te gekke dingen. Afgelopen reis naar Oostenrijk met 1500 kg caravan was het 1 op 6 heenweg, 1 op 6.5 terugweg. Het verbruik onder normale omstandigheden (13.5l per 100 km) is bijna precies wat de fabrieksopgave opgeeft, dus wat dat betreft mag ik niet klagen :-). T6 is idd niet zuiniger en vanwege de 4 traps automaat af te raden. De 3.2 is in de praktijk overigens even (on)zuinig als de V8, dus daarom gekozen voor V8.
Ga je nog naar volvotune met de XC90?

• dr.lowtune
  • Nu online

dr.lowtune

(o\ | /o)

Red devil schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

klopt! Alhoewel, ik doe niet echt mijn best om het zuinig te houden, maar niet al te gekke dingen. Afgelopen reis naar Oostenrijk met 1500 kg caravan was het 1 op 6 heenweg, 1 op 6.5 terugweg. Het verbruik onder normale omstandigheden (13.5l per 100 km) is bijna precies wat de fabrieksopgave opgeeft, dus wat dat betreft mag ik niet klagen :-). T6 is idd niet zuiniger en vanwege de 4 traps automaat af te raden. De 3.2 is in de praktijk overigens even (on)zuinig als de V8, dus daarom gekozen voor V8.
Ga je nog naar volvotune met de XC90?
Dat is wel het idee, wil de boordcomputer graag op Nederlands hebben staan en de tuning is ook best lekker natuurlijk. Hij gaf aan dat je maximaal 5% zuiniger kan rijden, als ik van 2 a 3% uit ga heb ik het binnen 2 jaar terugverdiend ;) (met extra koppel en vermogen als bonus).

Bij de V70 heeft Volvotune behoorlijk effect gehad in ieder geval.

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-10 10:03
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe tweedehands auto en twijfel daarbij nog tussen de mitsubitsi outlander PHEV en de Volvo V60 D6.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de V60 D6 uit 2014/2015?
Ik ben dan voornamelijk benieuwd naar hoe vaak de auto in de garage staat,
hoe snel de banden slijten,
hoe ver je komt op een volle accu
en wat het diesel verbruik is wanneer de accu leeg is.

Ik heb al het een en ander geprobeerd te zoeken op internet maar krijg erg wisselende verhalen...

• Red devil
yakmak schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:28:
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe tweedehands auto en twijfel daarbij nog tussen de mitsubitsi outlander PHEV en de Volvo V60 D6.

Ik heb al het een en ander geprobeerd te zoeken op internet maar krijg erg wisselende verhalen...
Schijnt iets te zijn met aircocompressor ofzo? Die gaan bij veel V60 exemplaren om de haverklap kapot.

• yakmak
Red devil schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:52:
[...]

Schijnt iets te zijn met aircocompressor ofzo? Die gaan bij veel V60 exemplaren om de haverklap kapot.
Klopt, maar die kon volgens mij kosteloos (preventief) vervangen worden.

• Red devil
yakmak schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:54:
[...]

Klopt, maar die kon volgens mij kosteloos (preventief) vervangen worden.
Ja maar volgens mij gaan die nieuwe exemplaren ook weer kapot, komt geen einde aan. Althans dat is wat ik ervan onthouden heb. Als ik jou was zou ik alle D6 reviews een lezen op Autoweek.

• yakmak
Red devil schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Ja maar volgens mij gaan die nieuwe exemplaren ook weer kapot, komt geen einde aan. Althans dat is wat ik ervan onthouden heb. Als ik jou was zou ik alle D6 reviews een lezen op Autoweek.
hmm das minder, bedankt voor de tip. Ik ga ze even na.

• Arjan
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

mijn ervaring tot op heden D6 2013, my14:
- garage 1x per jaar, ik hoop dat het zo blijft, maar dat is echt met elke auto weer gokken.
- banden gaan bijna 50k mee, veel meer dan verwacht, ik gok dat dit erg van rijstijl afhankelijk is
- accu ~ 40km, afhankelijk van rijstijl / temperatuur
- diesel ~ 1/16@140 1/20@110

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• yoekel
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-10 18:04
Arjan schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:36:
[...]

- garage 1x per jaar, ik hoop dat het zo blijft, maar dat is echt met elke auto weer gokken.
- banden gaan bijna 50k mee, veel meer dan verwacht, ik gok dat dit erg van rijstijl afhankelijk is
Hier met een 2015-model ongeveer zelfde n=1 ervaring, en daar bovenop:

- Aircopomp of dergelijke idd zonder enig morren onder garantie vervangen omdat het een bekend probleem was
- Airbag in storing na wat heftig toeteren toen ik werd afgesneden, moest hele unit worden vervangen

Verder een heerlijke auto om mee te rijden, enerzijds het elektrisch rijden in de stad en anderzijds een fijne diesel daarbuiten.

• Red devil
yakmak schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

hmm das minder, bedankt voor de tip. Ik ga ze even na.
Hier nog handige poll: https://www.volvo-forum.n...1&fup=1631120#real1631120

• yakmak
Arjan schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:36:
[...]

yoekel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Hier met een 2015-model ongeveer zelfde n=1 ervaring, en daar bovenop:

- Aircopomp of dergelijke idd zonder enig morren onder garantie vervangen omdat het een bekend probleem was
- Airbag in storing na wat heftig toeteren toen ik werd afgesneden, moest hele unit worden vervangen

Verder een heerlijke auto om mee te rijden, enerzijds het elektrisch rijden in de stad en anderzijds een fijne diesel daarbuiten.
Dat klinkt erg goed, bedankt voor de reacties. Wel jammer van de aircopomp, maar goed dat deze onder garantie is vervangen.
Daar wel veel problemen, maar wel veel uit 2016 en daarvoor. Hopelijk zijn de meeste dingen nu opgelost :?

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-10 14:35

-tom-562

Oliesjeik

Let er wel op dat de MRB voordeeltjes gaan verdwijnen. Dan heb je dus een diesel die dik 2 ton weegt :P vandaar dat ze nu allemaal zo goedkoop worden aangeboden

-tom-562 wijzigde deze reactie 08-08-2019 12:06 (21%)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• yakmak
-tom-562 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:06:
Let er wel op dat de MRB voordeeltjes gaan verdwijnen. Dan heb je dus een diesel die dik 2 ton weegt :P vandaar dat ze nu allemaal zo goedkoop worden aangeboden
Ja daar reken ik idd ook op helaas. Weet jij of het al definitief is? Ik kan er namelijk echt helemaal niets over vinden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

yakmak schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

Ja daar reken ik idd ook op helaas. Weet jij of het al definitief is? Ik kan er namelijk echt helemaal niets over vinden.
Volgens de site van de Rijksoverheid blijft het voordeel t/m 2020.
Volgens mij is kan je dan beter een normale diesel kopen

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• jadjong
Die aircopomp ga je spijt van krijgen. Dat ding kapt er op random momenten mee en als de stand van de maan net niet goed staat kan je ook niet meer rijden. Wachten op sleepdienst, gezeur met vervangend vervoer als de pomp niet snel genoeg op voorraad is en daarna heb je een auto waarvan je weet dat het ding er binnenkort mee kapt op een moment dat het jou niet uit komt.
Ik zie af en toe auto's voorbij komen die al zeven keer de hele riedel doorlopen hebben. Eerste pomp deed het vier jaar, de rest een jaar of week.
Dan nog een wazige softwarebug die de 12v accu leeg laat lopen tijdens het laden van de 400v accu. Sta je met twee lege accu's....
Ik zou een gewone V60 kopen.

• cupra4
  • Laatst online: 09-10 08:47
-tom-562 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:24:
Afgelopen week is mijn DICE unit binnen gekomen van Aliexpress. Die werkt perfect :) meteen de stoelverwarming wat warmer gezet :P
Binnenkort ga ik m'n S80 ook zelf chippen, +35pk en +65Nm :P
Hoe ga je dat doen met je Dice?

Volvohelp.nl

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

cupra4 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:31:
[...]

Hoe ga je dat doen met je Dice?
Met V-dash, dat is o.a. de software welke ze ook gebruiken bij Volvotune

• FightingFalcon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-10 13:17
Deze topic wat beginnen volgen ... Vanaf vrijdag de eerste maal een Volvo rijder. Ben eens benieuwd naar de V90 D3 3 Inscription.

Na jarenlang Audi en BMW gereden te hebben toch wel eens benieuwd naar deze wagen ...

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02:30

PcDealer

HP ftw \o/

FightingFalcon schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:15:
Deze topic wat beginnen volgen ... Vanaf vrijdag de eerste maal een Volvo rijder. Ben eens benieuwd naar de V90 D3 3 Inscription.

Na jarenlang Audi en BMW gereden te hebben toch wel eens benieuwd naar deze wagen ...
Geen proefrit gehad?

LinkedIn WoT Cash Converter

• cupra4
  • Laatst online: 09-10 08:47
-tom-562 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Dat is inderdaad de enige mogelijkheid.

Volvohelp.nl

• FightingFalcon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-10 13:17
Helaas niet, het is een overname van een firmawagen ...

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19-10 16:21
FightingFalcon schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:37:
[...]

Helaas niet, het is een overname van een firmawagen ...
Het is geen snelheidsmonster kan ik je alvast vertellen met 150pk en 1800kilo oid :+

Maar als je dat achterwege laat dan is het een heerlijke kilometervreter (y)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-10 20:22

Bonswah85

Koffie!

-tom-562 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

*maakt notitie dat Tom over een DICE en V-dash beschikt. 8)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08:19
Na een half jaar Koos Volvoloos geweest te zijn mag ik me weer hier melden. Morgen weer eigenaar van een V70 2.4 uit 2001 met net geen 3 ton op de klok. Auto rijdt goed, alleen qua uiterlijk en interieur mag er het een en ander aan gaan gebeuren. Aangezien de prijs goed was besloten het gebakje te nemen. Morgen eerst es een to-do-lijstje maken :-)

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Het duurde even, maar ik heb de knoop doorgehakt; voor de zaak een Volvo S60 T4 R-Design besteld in Bursting Blue met als optie de Park Assist Line en als accessoire de Polestar Engineered Software.

Ik heb nog even gedacht aan een Renault ZOE (het enige elektrische alternatief dat ik mocht rijden), maar uiteindelijk besloten vanaf 2020 alleen nog maar zakelijk te gaan rijden. Ik heb uiteindelijk jaren niet bijgeteld en dat is me meer dan prima bevallen destijds (de ongemakkelijke dagen los ik vanaf 2020 gewoon anders op; of meerijden, of een keer op de motor, etc).

Ik heb alleen de bestelling gedaan met 18" velgen, de wagenpark beheerder rekent bij ons een toeslag op 19". Dit omdat er helaas een hoop collega's zijn die hun partner (althans, dat hoop ik voor ze) "stoeprand-velg-racer" laten spelen. Daarmee zijn er gewoon teveel kosten aan 19" velgen t.o.v. de 18" versies. Wel aangegeven dat ik altijd alles netjes inlever én dat ik gewoon op een oprit parkeer thuis (dus niet langs de stoep), dus of hij er nog eens over wilde denken.

Zin in :).

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:18

Heb de dec 2013 variant. Summum. Erg tevreden. Reeds ruim 25.000 zelf erbij gereden. Enkel naar de garage voor de Apk en regulier onderhoud. Heerlijke wagen. Haal zo’n 45-49 km electrisch op pure. Op diesel bij een lange vakantiereis gemiddeld 1/19.5 zonder electrisch laden.

• TWCRay
Zo, de V70 staat te shinen op de oprit. Zojuist een lijstje gemaakt met wat te doen, veel in het interieur oa de deurpanelen vervangen, binnenspiegel, armsteun etc.

Exterieur wat builtjes en krasjes, es kijken of we er wat van kunnen maken

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

fredkroket schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:03:

Ik heb alleen de bestelling gedaan met 18" velgen, de wagenpark beheerder rekent bij ons een toeslag op 19". Dit omdat er helaas een hoop collega's zijn die hun partner (althans, dat hoop ik voor ze) "stoeprand-velg-racer" laten spelen. Daarmee zijn er gewoon teveel kosten aan 19" velgen t.o.v. de 18" versies. Wel aangegeven dat ik altijd alles netjes inlever én dat ik gewoon op een oprit parkeer thuis (dus niet langs de stoep), dus of hij er nog eens over wilde denken.

Zin in :).
Vanmorgen op het parkeerdek een plaatsje uitgezocht naast een andere Volvo. Vind ik gewoon geinig :z
Toen ik instapte om naar huis te keren, kwam de eigenaar ook aangelopen.

Ik zeg tegen hem: "Zo zo, 20" wielen en een Inscription?"
- "Ja, 2017 V90 D4 uit Duitsland gehaald, scheelt een stuk. Volvo vraagt de hoofdprijs voor originele, bijna EUR 4.000,00."
"Ja, after markets, ik zag het al. 2017... die van mijn wordt bijna 18 :+ "

• yakmak
Dank allemaal voor de hulp, ik ga komende dinsdag kijken nar een V60 D6 uit 2014 met 220.000 op de teller. Ik ben benieuwd!

• groenhou
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:15
Nu bijna 2 maanden de gelukkige eigenaar van een Volvo V40 T3 Polar+ Sport, heerlijke wagen! Toch jammer dat dit model geen vervolg meer krijgt :)

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-10 20:19
TWCRay schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:21:
Zo, de V70 staat te shinen op de oprit. Zojuist een lijstje gemaakt met wat te doen, veel in het interieur oa de deurpanelen vervangen, binnenspiegel, armsteun etc.

Exterieur wat builtjes en krasjes, es kijken of we er wat van kunnen maken

[Afbeelding]
Mooi hoor. Ik heb zelf een V70 uit 2002 met 295 K op de teller. Rij daar al sinds 2008 mee rond en bevalt prima. Twee jaar geleden viel het dashboard uit en is gerepareerd. Maar verder alleen normaal onderhoud. Distributieriem en uitlaatdemper zijn net vervangen. Ben nog wel naar een oplossing aan het zoeken om via bluetooth connectie tussen mijn telefoon en de radio te maken voor audio. Doe dat nu via een adapter in de cassettespeler.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

groenhou schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:42:
Nu bijna 2 maanden de gelukkige eigenaar van een Volvo V40 T3 Polar+ Sport, heerlijke wagen!
Mooie simpele grote velgen. Ik hou er van. Bursting blue is de kleur van de wagen?

• groenhou
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:15
PcDealer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:17:
[...]

Mooie simpele grote velgen. Ik hou er van. Bursting blue is de kleur van de wagen?
Yes, kleur is Bursting Blue; valt lekker op tussen al dat zwart/grijs ;)

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-10 11:31

bokkow

appleflap

Ik kom er niet uit dus ik stel de vraag hier maar eens. Er zit een gleufje in in ieder geval de XC90, XC60 en V90 naast fysieke media knoppen maar voor zover ik kan beoordelen kan hier geen micro SD kaartje of iets dergelijks in want er zitten twee kleine metalen pinnetjes die dit voorkomen. Waar kan dit gleufje voor zijn?

De handleiding noemt het nergens ook al is het wel afgebeeld en ga er maar eens naar zoeken via google; wat voor zoekterm zou je gebruiken? Ik kan het niet gevonden krijgen...

Edit:
Hier kun je heel lichtjes die twee pinnetjes net achter het gleufje zien:

Lijkt me niet dat hier een kaartje in kan?

bokkow wijzigde deze reactie 14-08-2019 11:14 (23%)

• kevinwalter
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-10 18:58
Interieur temperatuursensor! :-)

kevinwalter wijzigde deze reactie 14-08-2019 11:27 (3%)

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-10 11:31

bokkow

appleflap

Je hebt gelijk! Met die zoektermen in de hand was het nog wel even zoeken maar hierbij de bevestiging:
https://www.volvocars.com...climate-control---sensors

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09:14

Mach

Elysium Hoplite Forever

groenhou schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:49:
[...]

Yes, kleur is Bursting Blue; valt lekker op tussen al dat zwart/grijs ;)
Inderdaad. Daarom heb ik ook gekozen voor donkerblauw.
Mooie velgen inderdaad!!

DUGG

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:24

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

kevinwalter schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:12:
[...]
Voorbeeld: Als jij in het Verkeer & Vervoer forum hier een topic aan maakt van hoe rot de regels zijn hier op tweakers, wordt dat topic ook gewoon verwijderd door de moderators.
Hier maken we zo’n topic om feedback te geven juist voor je aan: Verkeer & Vervoer feedback

Modbreak:Verder heeft deze hele discussie over het reilen en zeilen van andere Volvo communities en met name de mensen daarachter hier vrij weinig te zoeken, dus hier gaat zo even de bezem door.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TWCRay
@coenox , wellicht is Grom een oplossing voor je. Dit is mijn 2e V70, vorige (5 jaar geleden, 120.000 km mee gereden) was een diesel. Het rijdt echt heerlijk, zo’n V70, alleen een draaicirkel van een vrachtwagen

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

Vraagje.

In mijn nieuwe 2e hands v40 (zie hierboven 😁) zit ook volvo on call.

Ik heb uiteraard (nog) geen abonnement daarvoor maar ik neem aan dat ik dat online kan verkrijgen (ik heb de verleng pagina) al gevonden.

Ik vroeg mij alleen af of volvo on call de moeite waard is? Wat zijn de USP’s ?

DUGG

• jadjong
Voor een account aanmaken moet je even langs de dealer, die koppelt dan ook de auto aan jouw account. Daarna inloggen op de telefoon en je hebt plezier.
Standkachel aanzetten.
Motor alvast starten als je een automaat hebt.
Rittenadministratie
Deuren op slot doen als je dat vergeten bent, inclusief melding daarvan.

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

jadjong schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:19:
Voor een account aanmaken moet je even langs de dealer, die koppelt dan ook de auto aan jouw account. Daarna inloggen op de telefoon en je hebt plezier.
Standkachel aanzetten.
Motor alvast starten als je een automaat hebt.
Rittenadministratie
Deuren op slot doen als je dat vergeten bent, inclusief melding daarvan.
Thx. Dus wel verplicht langs de dealer ?

DUGG

• Orion-Pax
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 05-10 20:10
Vandaag mijn eerste volvo besteld, een tweedehands V60 D6 hybride uit 2014.
Vrijdag kan ik hem ophalen :)

Mijn Output!

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19-10 01:07

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Ik heb last van een rammel bij het optrekken, iemand een idee wat dit kan zijn?

YouTube: Rammelend geluid bij het optrekken

Als je gas geeft in park of neutraal hoor je het niet.

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

• TWCRay
Vandaag bij Auto Rima deurpanelen (beige, leder) (huidige laat het stof van los), een armsteun (die brak af toen ik er eergisteren naar keek) en een binnenspiegel gehaald.. langzaam gaan we de V70 van een uitgewoond hok naar een keurige gezinsauto ombouwen.

Nu de panelen es goed schoonmaken

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

En nog een vraagje (komen er vast nog wel een paar) :)

Heb nu mijn eerste 500 kilometer erop zitten, en wat een verademing ten opzichte van mijn C3, hoewel dat ook een fijne auto was.

Ik zit wat te experimenteren met de 6e versnelling (nooit eerder gehad) maar ik heb het gevoel dat bij een snelheid van 120 k/u (cc) de 5e versnelling met ongeveer 2,1k toeren zuiniger is dan de 6e versnelling met ongeveer 1.9 toeren. Vind ik gevoelsmatig niet logisch, want ik dacht dat een 6e versnelling daar juist voor bedoeld was.

Of zie ik dat niet goed ?

DUGG

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mach schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:24:
Ik zit wat te experimenteren met de 6e versnelling (nooit eerder gehad) maar ik heb het gevoel dat bij een snelheid van 120 km/u (cc) de 5e versnelling met ongeveer 2,1k toeren zuiniger is dan de 6e versnelling met ongeveer 1.9 toeren. Vind ik gevoelsmatig niet logisch, want ik dacht dat een 6e versnelling daar juist voor bedoeld was.
Misschien staan de kleppen langer open bij 1.900 toeren om de luchtweerstand te kunnen overbruggen?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Welke kleppen? De kleppen in de cilinderkop gaan altijd even lang open (inherent aan een motor met nokkenas bediende kleppen)

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

Ik ben a-technisch, dus geen idee. Maar het viel mij gewoon op. Weliswaar op nog niet al te lange stukken snelweg, maar bij 120 k/u in 5 was het verbruik ong. 1 op 21 (schommelend) en bij 120 j/u in 6 rond de 1 op 20 en zelfs er soms onder.

Empirisch nog niet helemaal een verantwoord onderzoek :) maar ik zal ook eens gaan testen bij hogere snelheden.

DUGG

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon een wat langer stuk rijden, in de 6 moet het ding gewoon zuiniger zijn.

• Solaire
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-10 20:20
Hangt van heel veel factoren af of een hoge versnelling inderdaad zuiniger is. Onder andere het koppel wat je beschikbaar hebt op lage toeren, of er een turbo aanwezig is, en dan wil het ook nog van het type turbo afhangen. En van de weg... als deze iets stijl loopt wilt dat soms ook beter in een lagere versnelling. Kortom: als er weinig verschil in toeren zit zal het niet heel veel uitmaken als je naar gemiddeld verbruik kijkt.

Ik heb zelf de 1.6 D2, wat een totaal ander blok is, maar ik kan beamen dat ook die soms zuiniger is in een lagere versnelling. Evenals de Totoya Yaris 1.3 benzine van mijn vriendin overigens. Het 'nieuwe rijden' doe ik dan ook niet aan en ik rijd zuiniger dan de meeste mensen die dat wel doen :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kan inderdaad geen @-tom-562 variabele kleptiming vinden voor de dohc D4204T8.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:52:
Ik kan inderdaad geen @-tom-562 variabele kleptiming vinden voor de dohc D4204T8.
Ook met variabele kleptiming gaan de kleppen niet langer open. Technisch gezien is het trouwens variabele nokkenas timing

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:05
Weet iemand van jullie waarmee je het beste de leren stoelen/bekleding kunt onderhouden? Ik ben vanmorgen even bij de karwei geweest maar als je daar op de flesjes van HG kijkt lijkt me dat net wat te agressief.

Het gaat om de zwarte bekleding van een V60 uit 2016.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-10 10:16
boers706 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:45:
Weet iemand van jullie waarmee je het beste de leren stoelen/bekleding kunt onderhouden? Ik ben vanmorgen even bij de karwei geweest maar als je daar op de flesjes van HG kijkt lijkt me dat net wat te agressief.

Ik gebruik gewoon water met dreft.
Werkt prima.

En als het leer te droog wordt, gewoon Nivea of een body lotion. Vet is vet....

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nivea werkt idd goed bij droog leer. Ik gebruik dat of een grote pot blank zadelvet (voor paardenzadels)

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volgens de oude geleerden: groene zeep! :P

Volvotips.com

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:05
Bedankt voor de tips :)

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Orion-Pax schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:29:
Vandaag mijn eerste volvo besteld, een tweedehands V60 D6 hybride uit 2014.
Vrijdag kan ik hem ophalen :)
Veel plezier. Tip: vaak laden. Rijden meteen op Pure drukken. En als het warm is of beslagen wel A-C aanzetten. Ik haal zo’n 45-50km. Voor de rest gewoon genieten. Ben er erg tevreden over! (PL)

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-10 15:21
boers706 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:45:

Wil je het helemaal volgens Volvo doen, dan hebben ze natuurlijk ook een setje hiervoor :P
https://www.vstore.nl/onderhoud/leerverzorging/

Alles is terug te redeneren naar 4

• TWCRay
Zo, alle panelen vervangen. Kleine klus, groot plezier. Van lelijke, vuile loshangende panelen naar lederen panelen. Klein kleurverschil, maar dat is nihil.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TWCRay schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:29:
Zo, alle panelen vervangen. Kleine klus, groot plezier. Van lelijke, vuile loshangende panelen naar lederen panelen. Klein kleurverschil, maar dat is nihil.
Ik heb dat ook. Maar eens het internet afstruinen...

Wat is het zoekwoord op de site?

PcDealer wijzigde deze reactie 16-08-2019 16:44 (5%)

• TWCRay
Heb ik ook gedaan, maar kon niks vinden op MP es. Neem es contact op met Auto Rima, zij hebben ze vast wel.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TWCRay schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:45:
Heb ik ook gedaan, maar kon niks vinden op MP es. Neem es contact op met Auto Rima, zij hebben ze vast wel.
Antwoord via PM ontvangen.

PcDealer wijzigde deze reactie 16-08-2019 16:47 (13%)

• vanDaal
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 07:55

vanDaal

-ismeereentje

Onze V70 2.4 uit 2004 met 460K op de teller gaan we niet meer laten repareren (oa stuurhuis moet vervangen worden), dus we zijn op zoek naar een nieuwe.

We willen gaan voor een V60 diesel uit 2011-2015. Morgen ga ik proefrijden in een D4 uit 2015. Zijn er nog specifieke aandachtspunten waar ik op moet letten?A

>> Landscape Photography! << >> PVOutput <<

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Ben absoluut geen expert, maar uit eigen ervaring weet ik dat die D4's nog weleens van een drupje olie houden. En aangezien ze hele dunne 0w20 voorschrijven wil het nog weleens sneller gaan.

Collega moest iedere 2000km 0,5 liter erbij gooien, anderen alleen bij een onderhoudsinterval. Qua rijstijl reed de oliegebruiker volkomen normaal, dus daar zal het niet aan hebben gelegen.

Ik zou eens vragen hoevaak er olie bijmoet.

• jadjong
D4 kan ook een 2.0 met vijf cilinders zijn. Als de motor 1969cc is en er zit een 8 traps automaat aan vast heb je de nieuwe VEA diesel en die kunnen soms olie vreten. Maar als ze dat niet doen heb je een fijnere combinatie dan het oude blok met 6 traps gokautomaat. :P

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:37:
Als de motor 1969cc is en er zit een 8 traps automaat aan vast heb je de nieuwe VEA diesel en die kunnen soms olie vreten.
Deze combi heb ik nu zelf. Maar het valt mee met de olie (nog niet zo erg als ik hierboven noemde), alleen worden de intervallen van bijvullen wel langzaam kleiner. Neem niet aan dat daar iets aan te doen is?

• jadjong
Helaas geen standaard oplossing.

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

Vandaag bij de Volvo dealer geweest (Bluekens in Breda) voor het activeren van mijn Volvo on Call account. Dat ging netjes en soepel.
Stond ook nog een systeem-software update open dus die hebben ze ook nog even gedraaid.

Ik wilde ook een update/upgrade voor RTTI maar dat mislukte helaas. Volgens Bluekens was mijn auto daarvoor niet geschikt. Jammer, maar ik twijfel een beetje aan deze conclusie :)

Als ik op de Volvo site kijk (https://www.volvocars.com...rmatie-in-realtime-rtti), dan zie ik voor RTTI :

Dit artikel is van toepassing op
Model/modeljaar

S60 en S60 Cross Country, V60, V60 Cross Country en XC60 geproduceerd tussen 2013 week 46 en 2016 week 45 met Sensus Navigation als optie en met Sensus Connect-upgrade beschikbaar april 2017

Alle auto's geproduceerd tussen 2014 week 20 en 2016 week 45 met Sensus Navigation als optie en met Sensus Connect-upgrade beschikbaar april 2017 (kan verschillen per markt en model/modeljaar)

Alle auto's geproduceerd 2016 week 46 en later met de optie Sensus Navigation zijn standaard voorzien van RTTI

Het gaat in mijn geval om een V40 bouwjaar 2016.

Dus volgens mij is de 2e zin van toepassing, dan wel de 3e zin.

Echter, ik heb alle instellingen doorgelopen maar ik zie nergens de "standaard" instelling voor RTTI dus veronderstel ik dat mijn auto in ieder geval voor week 45 in 2016 is geproduceerd.

Als ik het dan goed begrijp, zou de Sensus Connect upgrade dus gewoon beschikbaar moeten zijn.

De vraag is, zie/begrijp ik het verkeerd, of zit Bluekens in dit geval toch fout ?

Als dat laatste aan de orde is, hoe kan ik ze dan het beste overtuigen om het nog een keer te proberen en wat moeten ze dan doen ? :)

DUGG

• jadjong
Laat ze maar aanwijzen hoe je die functie uitschakelt, als dat niet lukt kunnen ze gelijk de update installeren. :P

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

jadjong schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:29:
Laat ze maar aanwijzen hoe je die functie uitschakelt, als dat niet lukt kunnen ze gelijk de update installeren. :P
Die update hebben ze geprobeerd te installeren, maar dat mislukte kennelijk. Had op dat moment geen tijd meer om nader met de beste man in gesprek te gaan, maar als ik de "eisen" zoals op de volvo site beschreven zijn, goed begrijp, zal ik vragen om het nog eens te proberen dan wel inderdaad precies uit te leggen, welk gebrek mijn auto heeft waardoor het niet kan :)

DUGG

• GrimScythe
  • Laatst online: 08-10 12:28

GrimScythe

Game Addict

Ik heb een vraag, helaas is van de week gebeleken dat de auto die mij verkocht is (v40 uit 2014) een schadeauto is.
Dit is naar voren gekomen door een defect aan de motor regel eenheid, intercooler slang en mistlicht (deze was met kit vasgemaakt en van buitenaf niet te zien)

Al met al heeft het mij een flinke cent gekost om het in orde te krijgen (~ €3600).

Wat zijn mijn rechten hierin?
Voor mij voelt het nu namelijk alsof ik ben opgelicht, er is door de verkoper hierover niets vermeld en in de onderhoudshistorie is dit ook niet terug te vinden.

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Had je van tevoren een aankoopinspectie gedaan? Ik zou hoe dan ook de verkopende partij op de hoogte brengen en/of in gebreke stellen wegens het verzwijgen van een verborgen gebrek. Je staat sowieso heel sterk als de verkoper een professionele partij is (in dat geval is een aankoopkeuring en/of onderzoeksplicht minder leidend omdat een professionele verkoper/handelaar/dealer deze minpunten wist of behoorde te weten).

Volvotips.com

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:26
Ik las dat er wellicht een jonger broertje van de XC40 gaat komen? Dat zou dan, lijkt mij, de meer opvolger van de huidige v40 gaan worden. Qua prijs zit er nu toch nog wel een groot verschil tussen beide.

Voor mij persoonlijk net een te groot verschil om die stap, qua lease, te kunnen maken. Zou mooi zijn als er nog een nieuw model gaat komen zo tussen 30k kaal en 40k full options.

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

GrimScythe schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:45:
Ik heb een vraag, helaas is van de week gebeleken dat de auto die mij verkocht is (v40 uit 2014) een schadeauto is.
Dit is naar voren gekomen door een defect aan de motor regel eenheid, intercooler slang en mistlicht (deze was met kit vasgemaakt en van buitenaf niet te zien)

Al met al heeft het mij een flinke cent gekost om het in orde te krijgen (~ €3600).

Voor mij voelt het nu namelijk alsof ik ben opgelicht, er is door de verkoper hierover niets vermeld en in de onderhoudshistorie is dit ook niet terug te vinden.
Particulier of bij een bedrijf gekocht? Wellicht is in dat laatste geval nog wat te regelen met garantie ?

DUGG

• fredkroket
  • Niet online
Mach schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:04:
Vandaag bij de Volvo dealer geweest (Bluekens in Breda) voor het activeren van mijn Volvo on Call account. Dat ging netjes en soepel.
Stond ook nog een systeem-software update open dus die hebben ze ook nog even gedraaid.

Ik wilde ook een update/upgrade voor RTTI maar dat mislukte helaas. Volgens Bluekens was mijn auto daarvoor niet geschikt. Jammer, maar ik twijfel een beetje aan deze conclusie :)

Als ik op de Volvo site kijk (https://www.volvocars.com...rmatie-in-realtime-rtti), dan zie ik voor RTTI :

Dit artikel is van toepassing op
Model/modeljaar

S60 en S60 Cross Country, V60, V60 Cross Country en XC60 geproduceerd tussen 2013 week 46 en 2016 week 45 met Sensus Navigation als optie en met Sensus Connect-upgrade beschikbaar april 2017

Alle auto's geproduceerd tussen 2014 week 20 en 2016 week 45 met Sensus Navigation als optie en met Sensus Connect-upgrade beschikbaar april 2017 (kan verschillen per markt en model/modeljaar)

Alle auto's geproduceerd 2016 week 46 en later met de optie Sensus Navigation zijn standaard voorzien van RTTI

Het gaat in mijn geval om een V40 bouwjaar 2016.

Dus volgens mij is de 2e zin van toepassing, dan wel de 3e zin.

Echter, ik heb alle instellingen doorgelopen maar ik zie nergens de "standaard" instelling voor RTTI dus veronderstel ik dat mijn auto in ieder geval voor week 45 in 2016 is geproduceerd.

Als ik het dan goed begrijp, zou de Sensus Connect upgrade dus gewoon beschikbaar moeten zijn.

De vraag is, zie/begrijp ik het verkeerd, of zit Bluekens in dit geval toch fout ?

Als dat laatste aan de orde is, hoe kan ik ze dan het beste overtuigen om het nog een keer te proberen en wat moeten ze dan doen ? :)
Heb je al geprobeerd de kaarten te downloaden en zelf de upgrade te doen? Moet volgens mij gewoon lukken bij jouw model.

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 08:10
GrimScythe schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:45:

Ik heb hetzelfde gehad (mijne was een jaartje ouder), ik heb de auto toen terug gebracht en ge-eist dat het volledige aankoopbedrag linea recta naar mijn rekening overgemaakt zou gaan worden.

Ik kocht destijds een hele nette V40 met de nodige opties (26-ZRP-5, voor het geval iemand hem ooit mocht tegen komen... loop er met een boogje omheen),

Van binnen en van buiten een hele nette auto. Vlak voor de vakantie gekocht, echter tijdens de vakantie vielen me een aantal zaken op.

- Tijdens het tanken was het onmogelijk er fatsoenlijk diesel te tanken, de helft kwam weer naar buiten en de hendel van de slang kon minimaal in geknepen worden. Er zat dus iets niet helemaal lekker bij de vulhals van de tank.

- Het raampje achter bij de C stijl van de auto had een rare kit rand, daar was ooit een keer een andere ruit in gezet. Hoeft niets raars te betekenen, kan ook gewoon een inbraak zijn geweest.

- Terug van vakantie de auto eens gepolijst, toen werd duidelijk met de inspectielamp dat de auto ooit deels is overgespoten rondom de C stijl waar ook de ruit was vervangen en waar toevalligerwijs ook de vulopening voor de diesel zat... 1 en 1 is bij mij 2. Op dat moment ben ik dus grondig verder gaan zoeken.

Wat bleek, met een simpel magneetje bleek al snel dat er rondom de C stijl nogal wat plamuur gebruikt was en aangezien de auto toch weer toe was aan onderhoud maar even langs de dealer gereden en hem daar op de brug gezet.

In eerste instantie zag de monteur niets vreemds, ja de naad van de klep was niet perfect maar als je er tien op een rij zet zitten ze allemaal net iets anders. Opvalllend was wel dat er een haarscheurtje in de lak van het scharnier van de achterklep zat.

Inmiddels was er ook een werkplaatsorder aangemaakt voor het onderhoud en de meneer van de administratie kwam me even doodleuk vertellen dat er een mooie rode met koeienletters geschreven melding naar boven kwam op mijn auto dat alle garanties ingetrokken waren op de auto. Ik heb toen meteen Volvo NL gebeld om te vragen wat er mee aan de hand was geweest... en dat kon Volvo nergens terug vinden. Men kon terug vinden dat de garanties ingetrokken waren maar hoe, wie, wat en waarom was nergens terug te vinden (vond men bij Volvo ook raar).

Vervolgens verzekeringsmaatschappij gebeld, auto is nergens terug te vinden als schade auto. Via via het kenteken eens na laten trekken door iemand bij de politie, en op een parkeer schade na kwam de auto niet voor in het systeem maar die schade had wel aan de andere kant van de auto gezeten dan waar mij het één en ander op was gevallen.

Inmiddels stond de auto op de brug en waren alle bodemplaten verwijderd, daar bleek al snel dat de diesel tank er ooit eens onderuit is geweest en er aan de achterzijde het nodige was bijgewerkt. Probleem was alleen, zo netjes als dat aan de buitenkant was gedaan... zo slecht was het aan de niet zichtbare delen gedaan.

Ook aan de voorkant bleek de auto ooit schade gehad te hebben, weliswaar weer helemaal netjes rechts maar de nodige onderdelen met stickers en op de plekken die niet in het zicht zaten miste nog wel eens een boutje of moertje.

Ik heb toen de auto linea recta van de brug af laten halen en ben terug gereden naar de verkoper en heb hem de keuze gegeven om OF direct de gehele aankoopsom terug te storten op mijn rekening OF ik zou de belastingdienst even tippen wat betreft de BTW fraude die meneer pleegde (hij liep namelijk nogal te goochelen met de inruil waarde van mijn auto en boekte iets heel anders in dan hij me daadwerkelijk wilde geven voor de auto) en werk maken van het feit dat hij mij een schadebak had verkocht terwijl hij bij hoog en laag beweerde dat er nooit schade aan de auto was geweest.

Het heeft me wat bluffen gekost en ik was in staat om de auto door de voorpui heen te jagen maar uiteindelijk het volledige bedrag terug gestort gekregen al ging dat niet van een leien dakje (bij uitstappen stond de verkoper met nog 2 anderen direct in mijn nek te hijgen met de boodschap "wat is er dan wel niet mis met deze auto").

Bij aankoop heb ik de auto overigens wel grondig geïnspecteerd, een proefrit gemaakt van bijna een uur en alles voor zover mogelijk na geprobeerd te checken in online databases... nergens kwam wat naar voren bij de auto (reed verder ook prima) maar ingetrokken garanties door Volvo (en dat doen ze niet als een auto fatsoenlijk hersteld is) en beunhazen werk op de niet zichtbare plekken gaven mij niet echt een heel lekker gevoel.

Geen idee hoe lang je de auto dus al hebt maar ik zou er zeker werk van maken wanneer je hem bij een bedrijf gekocht hebt. Als ze wisten dat het om een schadeauto ging (en dat weten ze echt wel) hadden ze dat namelijk ook moeten melden bij verkoop wanneer je er naar gevraagd had.

• renegrunn
  • Laatst online: 09:07
Mach schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:04:

Ik heb precies hetzelfde gehad, na een keer terug te gaan is het wel gelukt. Onze auto heeft bouwjaar 2017, maar het zat er niet op. Volgens de dealer wel, dus in eerste instantie weer naar huis gegaan. Een paar weken later toch weer geprobeerd bij de Dealer, en het duurde in totaal bijna een uur, omdat ze 2 of 3 pogingen hebben ondernomen totdat het lukte.
fredkroket schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:28:
[...]

Heb je al geprobeerd de kaarten te downloaden en zelf de upgrade te doen? Moet volgens mij gewoon lukken bij jouw model.
Hij doelt op het installeren / activeren van RTTI (Real Time Traffic Information), niet de kaarten zelf.

renegrunn wijzigde deze reactie 20-08-2019 08:25 (16%)

• fredkroket
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:23:
[...]
Hij doelt op het installeren / activeren van RTTI (Real Time Traffic Information), niet de kaarten zelf.
Te vluchtig gelezen op mijn telefoon... Excuses.

• Yucon
  • Registratie: december 2000

Yucon

*broem*

R2D2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:09:
[...]

en ik was in staat om de auto door de voorpui heen te jagen
Ik krijg nu een nogal beeldende fantasie waar je dat probeert en de auto zelf op het laatste moment de rem aantrekt _O-

Wat een rotverhaal.

• GrimScythe
  • Laatst online: 08-10 12:28

GrimScythe

Game Addict

De auto is 8 maanden geleden aangeschaft via een bedrijfje dat ex-lease opkoopt.
Van buiten is de auto helemaal in orde en valt er niets te zien, de intercooler slang was defect (de manier hoe wijst op schade, aldus volvo) het blijkt dat het linker mist achterlicht volledig gekit is en de connector bij de mortorregeleenheid niet goed zat en is gaan roesten. Al met al komt het neer op een 3600-3700.
Garantie van het bedrijfje dat hem verkocht is er helaas niet maar dat ben ik gewent bij verkopers van ex-lease.
Ik ben nu aan het nagaan of deze van de schade afwist en of er uberhaupt ergens bekent is dat deze schade heeft gehad.
Ik heb contact gehad met RDW, onderhoudsmaatscvhappij van het leasebedrijf en alle andere die op de onderhoudshistorie vermeldt staan. Tot nu toe zonder succes.

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

renegrunn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:23:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad, na een keer terug te gaan is het wel gelukt. Onze auto heeft bouwjaar 2017, maar het zat er niet op. Volgens de dealer wel, dus in eerste instantie weer naar huis gegaan. Een paar weken later toch weer geprobeerd bij de Dealer, en het duurde in totaal bijna een uur, omdat ze 2 of 3 pogingen hebben ondernomen totdat het lukte.

[...]
Bij welke dealer heb jij het gedaan ?
En was het ook bekend waarom het de eerst keren niet lukte, zoals een gammel update-proces of zo :)

DUGG

• renegrunn
Mach schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Bij welke dealer heb jij het gedaan ?
En was het ook bekend waarom het de eerst keren niet lukte, zoals een gammel update-proces of zo :)
Ja die indruk kreeg ik wel. Ze kwamen mij eerst vertellen dat ze ergens tegenaan liepen, en het 'anders' gingen proberen. Tijdje later was het klaar. Was bij Volvo Zaandam.

• mrCowboyBunny
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-10 20:27
Recent begonnen met rondkijken op o.a. autoscout24.nl en gaspedaal, naast lokale dealers, naar een Volvo 40. Reeds een proefrit gemaakt in een Volvo V40 D2 uit 2018 om een beetje een gevoel te krijgen bij het merk. Ik heb nog niet eerder Volvo gereden; rij nu een Seat Ibiza (private lease), hiervoor VW Up! (private lease).

Naar verwachting over een aantal maanden (geen haast zit nu nog met een leasecontract dat nog een maand of 6 loopt, eventueel af te kopen) een Volvo V40 aanschaffen. Vermoedelijk gaat het een D2 worden, maar opties voor een D4 staan nog open. Welk type D2 (Nordic+. Polar, etc.), heb ik vooralsnog geen voorkeur voor. Is voornamelijk afhankelijk van de opties, waarbij bijv. een panoramadak is leuk maar niet verplicht. Bluetooth voor media moet er sowieso in, maar volgens mij zit dat er standaard op. Budget is 15k.

Het idee is om een Volvo uit 2015 of 2016 aan te schaffen, max. 120k aan kilometers en onderhoudshistorie bekend, om ongeveer 5 tot 6 jaar met de auto te rijden. Aanschaf in ieder geval niet via een particulier.
Ik rij momenteel 25k per jaar waardoor de wagen over 6 jaar rond de 280/300k heeft gelopen. Dat zou, met geluk en goed onderhoud, geen probleem moeten zijn heb ik mij laten vertellen.

Ik ben nu wat verschillende occasions naast elkaar aan het zetten om een beeld te krijgen qua kosten: wegenbelasting, onderhoud per jaar, schatting van de brandstof en de afschrijving.

De gegevens die ik nu globaal heb:
1) Volgens de ANWB, via de onderhoudscalculator, zou ik uit moeten gaan van +- € 150,- p/m aan onderhoud (banden, carrosserie & diverse, reparatie en onderhoud).
2) Volgens de Volvo onderhoudscalculator ligt het bedrag stuk lager (alles op een hoop & gedeeld door alle maanden = +- € 55), maar daar komen banden (en mogelijk nog andere zaken?) nog bij.
3) Volgens de Volvo dealer in Leeuwarden gaf aan dat de beurten bij hen varieren tussen de +- € 400,- en € 1000,-. Dit komt ook wel overeen met de prijzen van de Volvo site.

Zelf zit ik te denken om het onderhoud voor nu te schatten op € 1100,- per jaar. Jaarlijkse beurt / elke +- 30k bij de Volvo dealer en de banden mogelijk daar ook, of elders - dat moet ik nog even bekijken. Is € 1100,- naar jullie ervaring absurd hoog of wellicht te laag? Het is puur even om een (goede) indicatie te krijgen. Liever iets te hoog ingeschat, dan achteraf enorm schrikken van de hoge kosten.

De restwaarde, en daarmee ook het berekenen van de afschrijving, van de auto vind ik last in schatten. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Aan wat voor restwaarde moet ik ongeveer denken als ik over +- 5/6 jaar een Volvo V40 met 250k tot 300k op de teller heb staan? Natuurlijk is dat afhankelijk van de opties en de staat van de auto. De restwaarde zal vast iets hoger zijn dan € 500,-.

Occasions die ik recent heb bekeken:Al is een V60 ook niet helemaal uitgesloten, i.v.m. een mogelijke uitbreiding in het gezin over een paar jaar én we hebben nu 2 (kleine) honden. De V60's zijn alleen gelijk zo duur in de wegenbelasting.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voglens mij schrijven die dingen behoorlijk af. Een V40 D2 was echt een leaseknaller, dus die zullen (begint nu al) de markt te overspoelen.
Restwaarde met 300k op de teller? Bij inruil 2500 euro? Particuliere verkoop iets meer.

• Mach

Mach

Elysium Hoplite Forever

mrCowboyBunny schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:15:
Recent begonnen met rondkijken op o.a. autoscout24.nl en gaspedaal, naast lokale dealers, naar een Volvo 40. Reeds een proefrit gemaakt in een Volvo V40 D2 uit 2018 om een beetje een gevoel te krijgen bij het merk. Ik heb nog niet eerder Volvo gereden; rij nu een Seat Ibiza (private lease), hiervoor VW Up! (private lease).

Naar verwachting over een aantal maanden (geen haast zit nu nog met een leasecontract dat nog een maand of 6 loopt, eventueel af te kopen) een Volvo V40 aanschaffen. Vermoedelijk gaat het een D2 worden, maar opties voor een D4 staan nog open. Welk type D2 (Nordic+. Polar, etc.), heb ik vooralsnog geen voorkeur voor. Is voornamelijk afhankelijk van de opties, waarbij bijv. een panoramadak is leuk maar niet verplicht. Bluetooth voor media moet er sowieso in, maar volgens mij zit dat er standaard op. Budget is 15k.

Het idee is om een Volvo uit 2015 of 2016 aan te schaffen, max. 120k aan kilometers en onderhoudshistorie bekend, om ongeveer 5 tot 6 jaar met de auto te rijden. Aanschaf in ieder geval niet via een particulier.
Ik rij momenteel 25k per jaar waardoor de wagen over 6 jaar rond de 280/300k heeft gelopen. Dat zou, met geluk en goed onderhoud, geen probleem moeten zijn heb ik mij laten vertellen.

Ik ben nu wat verschillende occasions naast elkaar aan het zetten om een beeld te krijgen qua kosten: wegenbelasting, onderhoud per jaar, schatting van de brandstof en de afschrijving.

De gegevens die ik nu globaal heb:
1) Volgens de ANWB, via de onderhoudscalculator, zou ik uit moeten gaan van +- € 150,- p/m aan onderhoud (banden, carrosserie & diverse, reparatie en onderhoud).
2) Volgens de Volvo onderhoudscalculator ligt het bedrag stuk lager (alles op een hoop & gedeeld door alle maanden = +- € 55), maar daar komen banden (en mogelijk nog andere zaken?) nog bij.
3) Volgens de Volvo dealer in Leeuwarden gaf aan dat de beurten bij hen varieren tussen de +- € 400,- en € 1000,-. Dit komt ook wel overeen met de prijzen van de Volvo site.

Zelf zit ik te denken om het onderhoud voor nu te schatten op € 1100,- per jaar. Jaarlijkse beurt / elke +- 30k bij de Volvo dealer en de banden mogelijk daar ook, of elders - dat moet ik nog even bekijken. Is € 1100,- naar jullie ervaring absurd hoog of wellicht te laag? Het is puur even om een (goede) indicatie te krijgen. Liever iets te hoog ingeschat, dan achteraf enorm schrikken van de hoge kosten.

De restwaarde, en daarmee ook het berekenen van de afschrijving, van de auto vind ik last in schatten. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Aan wat voor restwaarde moet ik ongeveer denken als ik over +- 5/6 jaar een Volvo V40 met 250k tot 300k op de teller heb staan? Natuurlijk is dat afhankelijk van de opties en de staat van de auto. De restwaarde zal vast iets hoger zijn dan € 500,-.

Occasions die ik recent heb bekeken:Al is een V60 ook niet helemaal uitgesloten, i.v.m. een mogelijke uitbreiding in het gezin over een paar jaar én we hebben nu 2 (kleine) honden. De V60's zijn alleen gelijk zo duur in de wegenbelasting.
ik denk dat je de eerste jaren met 1100 euro aardig uitkomst. Let wel dat bij 120k of 150k de distributieriem vervangen moet worden. Dat komt vrij snel aan de beurt als je een auto rond de 110-220k koopt.

Ik heb de afgelopen maanden ook autoscout afgestruind naar een mooie v40. Ik begon inderdaad met ong hetzelfde budget en wensenlijstje als jij. Uiteindelijk iets boven mijn budget uitgekomen voor een v40 uit 2016 met 85k op de teller en in een mooie inscription / r-design uitvoering. Ook nog in een mooie blauwe kleur, dus net ff wat anders dan de zwarte of grijze modellen waarover je struikelt. Waar ik uiteindelijk nog het meest blij mee ben is de lichte lederen bekleding en het panorama dak. De auto is van binnen niet zo ruim dus een licht interieur maakt de auto frisser en gevoelsmatig ruimer. Ergens hier boven in het topic staan wat foto’s van mijn exemplaar en als bonus: :)

Overigens richt ik op 4 a 5 jaar rijplezier en dan circa 250k max aan kilometers

DUGG

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Svala dus.
mrCowboyBunny schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:15:
Recent begonnen met rondkijken op o.a. autoscout24.nl en gaspedaal, naast lokale dealers, naar een Volvo 40.
[...]
Occasions die ik recent heb bekeken:
[list]
Aaaaaah, een V40 MY 2012 of nieuwer.
Waarom die 120k km?
Al is een V60 ook niet helemaal uitgesloten, i.v.m. een mogelijke uitbreiding in het gezin over een paar jaar én we hebben nu 2 (kleine) honden. De V60's zijn alleen gelijk zo duur in de wegenbelasting.
Wat is duur?

• jadjong
Banden moet niet bij de dealer laten doen. Ik betaalde ooit 326.- per band bij een onverwachte wissel, daar kon je er toen twee van kopen bij de groene of rode bandenboer.

• mrCowboyBunny
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-10 20:27
-tom-562 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:09:
Restwaarde met 300k op de teller? Bij inruil 2500 euro? Particuliere verkoop iets meer.
Dat komt redelijk in de buurt met het bedrag waar ik nu vanuit ben gegaan: tussen € 1500,- en € 2000,- (afhankelijk van de occasion die ik op het oog heb).
Mach schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:28:
[...]
Ik denk dat je de eerste jaren met 1100 euro aardig uitkomst. Let wel dat bij 120k of 150k de distributieriem vervangen moet worden. Dat komt vrij snel aan de beurt als je een auto rond de 110-220k koopt.

Ik heb de afgelopen maanden ook autoscout afgestruind naar een mooie v40. Ik begon inderdaad met ong hetzelfde budget en wensenlijstje als jij. Uiteindelijk iets boven mijn budget uitgekomen voor een v40 uit 2016 met 85k op de teller en in een mooie inscription / r-design uitvoering.
Check, volgens de Volvo onderhoudscalculator is de beurt bij 150k een prijzige met zo'n € 1000,-, waar inderdaad de distributieriem staat vermeld.
Mach schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:28:
[...]
Overigens richt ik op 4 a 5 jaar rijplezier en dan circa 250k max aan kilometers
Dat is ook een goede. Ik ga nog even kijken wat de afschrijving/restwaarde ongeveer is als je de V40 bij max. 250k verkoopt.
De 120k is niet de harde grens; als er een leuke auto met 130k staat dan is dat ook niet een showstopper hoor. Maar bij 120k zou ik, in theorie, zelf 5 a 6 jaar kunnen rijden waardoor het totaal KM's op 250k/275k komt. Als 3 jaar met de auto zou willen rijden, dan zou de max. 120k wel aangepast kunnen worden naar bijv. 180k.

Ik ben mij er overigens van bewust dat de auto bij +- 300k niet stopt met functioneren hoor. Alleen gezien de onderhoudscalculator van Volvo bij 300k er mee stopt en ik waarschijnlijk naar 4/5 jaar sowieso wel weer wat anders/nieuwers wil rijden, ben ik uit gegaan van +- 120k.
Ik meende mij te herinneren dat de wegenbelasting zo'n € 60 á € 70 p/m duurder zou uitvallen. Dus ben daar, en wellicht met toen nog iets andere filters op autoscout, niet verder naar gaan kijken. Ik heb net nog een keer de wegenbelasting bekeken en bij de occasion die ik net vergeleek, scheelt dat qua wegenbelasting +- € 25,-. Dat valt dan wel weer te overzien. Terug naar de tekentafel om de keuzes te herzien :P
jadjong schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:05:
Banden moet niet bij de dealer laten doen. Ik betaalde ooit 326.- per band bij een onverwachte wissel, daar kon je er toen twee van kopen bij de groene of rode bandenboer.
Dat is behoorlijk aan de prijs. Ik zag al meerdere mensen, o.a. hier, die aangeven dat de banden bij de dealer prijzig zijn. Die ervaring hoef ik dan niet per se :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mrCowboyBunny schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:27:
[...]
Alleen gezien de onderhoudscalculator van Volvo bij 300k er mee stopt en ik waarschijnlijk naar 4/5 jaar sowieso wel weer wat anders/nieuwers wil rijden, ben ik uit gegaan van +- 120k.
Dat is bij mijn auto ook. Echter, het zijn herhalende intervallen waarvan je zo het patroon moet kunnen doorgronden. Overigens zullen de prijzen bij de specialist de 1/3 tot de helft zijn van wat Volvo Cars Nederland voorrekent.

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True