Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-02 08:51
Arjan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:44:
@cupra4 is er ook een versie met 'echte' lane assist dan? Die van mij heeft de optie, maar staat permanent uit omdat het niets anders is dan een stom geluidje als je een beetje uit je rijbaan wijkt. Verder helemaal eens met het advies om voor een volledig aangeklede versie te gaan :)
Klopt. Echte Lane Assist krijg je pas in MY2018 of zo. Maar ze noemen het wel zo. Het is inderdaad een irritant geluidje. Als je je analoge cluster voor een digitale vervangt is het geluid zachter _/-\o_

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien begrijp ik jullie verkeerd, maar m'n 2014 versie van lane-assist doet wel meer dan een geluidje. Het is niet autonoom rijden, maar hij kan m wel terug tussen de lijntjes duwen als je uit je baan 'drijft', je voelt het stuur trekken dan.

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb de RTTI functie (real time traffic in navigatie) gisteren laten installeren in mijn V60 van 2015... Helaas, toen ik het thuis wilde uitproberen bleek het wel geinstalleerd (ik kon het aanvinken in de navigatie), alleen nu is mijn hele internet verbinding stuk. Ik kan niet meer via bluetooth hotspot een internet verbinding leggen via mijn smartphone. Dit kon voorheen wel. Ook de Apps werken niet meer in Sensus. Het bolletje blijft maar ronddraaien.
Op het volvo-forum en ook in dit topic al verschillende verhalen gelezen van mensen waar bleek dat er nog een update uitgevoerd moest worden, maar de dealer zegt dat er geen update meer is, omdat dit in feite de laatste update was. Ze gaan nu maandag proberen te software opnieuw in te laden. Ik hoop dat het helpt.
Iemand hier ook ervaring mee?

Blender....

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:23
Andre21 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:12:
Ik heb de RTTI functie (real time traffic in navigatie) gisteren laten installeren in mijn V60 van 2015... Helaas, toen ik het thuis wilde uitproberen bleek het wel geinstalleerd (ik kon het aanvinken in de navigatie), alleen nu is mijn hele internet verbinding stuk. Ik kan niet meer via bluetooth hotspot een internet verbinding leggen via mijn smartphone. Dit kon voorheen wel. Ook de Apps werken niet meer in Sensus. Het bolletje blijft maar ronddraaien.
Op het volvo-forum en ook in dit topic al verschillende verhalen gelezen van mensen waar bleek dat er nog een update uitgevoerd moest worden, maar de dealer zegt dat er geen update meer is, omdat dit in feite de laatste update was. Ze gaan nu maandag proberen te software opnieuw in te laden. Ik hoop dat het helpt.
Iemand hier ook ervaring mee?
Moet je bij Volvo zowel voor live traffic alsmede voor de dataverbinding betalen? 8)7

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Steven.w schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:15:
[...]

Moet je bij Volvo zowel voor live traffic alsmede voor de dataverbinding betalen? 8)7
OnCall, de dienst om je auto terug te vinden, de standkachel aan te zetten of om een bestemming in de auto te zetten gaat via een ingebouwde sim. Dat is alles wat je met app kan doen. Hier betaal je 60 per twee jaar voor.
Multimedia zoals spotify of de browser op de center console gaat via een losse sim die je er zelf in moet doen.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Saus schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:26:
Misschien begrijp ik jullie verkeerd, maar m'n 2014 versie van lane-assist doet wel meer dan een geluidje. Het is niet autonoom rijden, maar hij kan m wel terug tussen de lijntjes duwen als je uit je baan 'drijft', je voelt het stuur trekken dan.
Inderdaad, je kunt de sterkte daarvan aanpassen en ook uitzetten. Bij wegwerkzaamheden met aangepaste stroken en op alle 60-wegen (vanwege de belijning zonder rijstroken en fietssuggestiestroken ) in NL wil je het uithebben.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Steven.w schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:15:
[...]

Je betaald voor de installatie van de live traffic applicatie. Omdat deze af fabriek nog niet bestond. Die optie is er pas 2 jaar later gekomen. Voor de rest betaal je natuurlijk altijd voor een data verbinding.
Overigens heb ik geen on-call. Ik heb ook niet de mogelijkheid om een simcard ergens te plaatsen. De data verbinding loopt via tethering op m'n SmartPhone

Blender....

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 14:55
RTT Heeft bij mij nog nooit goed gewerkt. Als je al een paar minuten in de file staat krijg ik pas een melding dat er vertraging is, terwijl TomTom GoogleMaps dit al veel eerder aangeven.

Ik mag van de week naar de garage; accu's vonden de warmte niet zo leuk een paar weken terug (40+ graden op de snelweg) en nu is er een storing aan het hybride- en klimaatsysteem.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-02 12:33
Ballebek schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:37:
RTT Heeft bij mij nog nooit goed gewerkt. Als je al een paar minuten in de file staat krijg ik pas een melding dat er vertraging is, terwijl TomTom GoogleMaps dit al veel eerder aangeven.
Komt mij naar voren alsof bij jou de verkeersinformatie via TMC wordt binnengehaald.
Hoe krijgt jouw systeem internet? via oncall of bluetooth/wifi tethering?

Zelf heb ik mijn V40 geen oncall dus internet gedeeld via bluetooth, soms wanneer ik aan het bellen ben komt de file/verkeersinfomatie niet meer door naar de navi

Ik heb destijds een Automate scriptje gemaakt welke bluetooth tethering aan/uit zet bij het verbinding maken/verbreken met de auto.
Indien gewenst kan ik deze delen.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

pin_point schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:23:
[...]

Ik heb destijds een Automate scriptje gemaakt welke bluetooth tethering aan/uit zet bij het verbinding maken/verbreken met de auto.
Indien gewenst kan ik deze delen.
Dat heb ik ook gedaan, maar dan met Tasker. Maar dat is het probleem niet. Dat werkte altijd goed. Echter sinds de installatie van rtti komt er geen internet verbinding meer tot stand. De bluetooth pairing werkt wel gewoon.

Blender....

• pin_point
  • Laatst online: 28-02 12:33
Andre21 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:16:
[...]

Dat heb ik ook gedaan, maar dan met Tasker. Maar dat is het probleem niet. Dat werkte altijd goed. Echter sinds de installatie van rtti komt er geen internet verbinding meer tot stand. De bluetooth pairing werkt wel gewoon.
Veranderd het bluetooth icoon op het scherm na een poosje wel van grijs naar wit?

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

pin_point schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:20:
[...]

Veranderd het bluetooth icoon op het scherm na een poosje wel van grijs naar wit?
Nee dat deed het niet.. Het bleef uiteindelijk grijs.
Maar het is vanmorgen opgelost. Ze hebben de applicatie nog een keer geinstalleerd (uurtje wachten), en daarna was het in orde.

Blender....

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:34
Thomox schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:36:
Misschien dat iemand hier me enig advies kan geven over de aanschaf van een Volvo V40/50/60.

Welke motoren zijn goed? Welke moet ik mijden?

Op dit moment rijd ik (maar voornamelijk mijn vriendin) zo'n vier jaar in een Peugeot 107. Die heb ik toendertijd samen met haar aangeschaft omdat zij dagelijks zo'n 75km rijdt. Ik had een oude Volvo 440 en deze heb ik weggedaan omdat het benzineverbruik nogal hoog was. De Peugeot 107 was daarbij een verademing.

Nu zijn we op het punt gekomen dat een grotere auto wel fijn zou zijn.

Budget is vastgesteld op €10.000
Liever niet ouder dan de 107, die is uit 2009.
liever niet meer gelopen dan 150.000km
Kleur 'neutraal', dat wil zeggen zwart, grijs, donkerblauw, etc.
automaat vinden we prettig, maar handbak is ook prima.

een must:
- airco
- cruisecontrol
- >100 pk
- radio met bluetooth carkit

nice to have:
- stoelverwarming
- bliepers in de bumper

Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden...
Iets meer dan 'n maandje later, maar ondertussen wel een auto gekocht. Vrijdag gaan we 'm ophalen.

Het is een champagne gekleurde V70 uit 2007 geworden (2008 model) met een 2.5T blok (212k gelopen). :9

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Thomox schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:32:
[...]

Iets meer dan 'n maandje later, maar ondertussen wel een auto gekocht. Vrijdag gaan we 'm ophalen.

Het is een champagne gekleurde V70 uit 2007 geworden (2008 model) met een 2.5T blok (212k gelopen). :9
Gefeliciteerd! Heb je er ook een plaatje bij?

• -tom-562
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

Thomox schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:32:
[...]

Mooi man, ook met misschien wel het lekkerste Volvo motorblok ooit geleverd :P

Vaak bu'j te bang!

• R2D2
  • Niet online
Mach schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:54:
[...]

Thx. De meta keuze is nu inderdaad beperkt tot een D2 120pk of een d4. Met mijn budget lijkt een dergelijke D2 te kunnen met een kilometrage van rond de 90k. Een d4 zit dan rond de 120kkm. Ik ga binnenkort eens kijken of ik beide varianten kan proefrijden. Rationeel zeg ik de D2 120pk is voldoende. Mijn reptielenbrein zegt iets anders >:)
Ik heb alleen ervaring met de 1.6 D2 en het is alles behalve een strepentrekker... houd dat dus vooral in je achterhoofd want daar is na aanschaf weinig meer aan te doen ;)

De 1.6 D2 is echter wel een betrouwbare wagen en vlot zat voor in het dagelijkse verkeer (het gros van de auto's om je heen moet het met minder PK's doen). Nu heeft de 1.6 D2 onder Volvisten niet een hele beste naam want het is tenslotte geen echte Volvo motor maar een frans brouwsel van Peugeot

Nu is dat vaak gebaseerd op "ik heb van horen zeggen" en ervaringen gebaseerd op de 16 klepper 1.6 welke voor 2010 (zo even uit het blote hoofd) in de C30, V50 e.d. werden gelepeld en niet op de 8 kleps variant. Die laatste is namelijk wat versimpeld ten opzichte van zijn voorganger waardoor ie een stuk betrouwbaarder is geworden en er eigenlijk weinig meer op het blok aan te merken is. Het enige jammere is het kleine olie carter waardoor je oliewissels ook echt op tijd uit moet voeren en niet nog even 5K door moet gaan rijden als het service lampje gaat branden.

De nieuwe 2 liter daarentegen heeft de nodige problemen gekend na de lancering, olieverbruik, EGR's die problemen geven, turbo's die de geest geven, koelvloeistofverbruik e.d. Dat is dus OOK iets om in het achterhoofd te houden.

Ik kocht mijn D2 Summum met 74K op de teller (volledig dealer onderhouden e.d.), bouwjaar 2013 en alles er op en er aan trouwens een klein jaar geleden zonder inruil voor iets meer dan 11K, een mooie D2 vinden voor jou budget zal dus geen onmogelijke opgave zijn.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:40

superwashandje

grofheid alom

-tom-562 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:57:
[...]

Mooi man, ook met misschien wel het lekkerste Volvo motorblok ooit geleverd :P
geen ervaring mee maar lekkerder dan de 2.3 of 2.4 T? maakt dat uberhaupt (veel) uit?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Thomox
Ik kan nog geen foto's plaatsen...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 14:55
pin_point schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:23:
[...]

Komt mij naar voren alsof bij jou de verkeersinformatie via TMC wordt binnengehaald.
Hoe krijgt jouw systeem internet? via oncall of bluetooth/wifi tethering?
Zowel een eigen SIM erin gehad, als dat ik OnCall heb + via bluetooth tethering.

Ik heb het al een tijd geleden opgegeven en heb al wat jaren TomTom Go op mijn mobiel en dat bevalt mij prima. Alleen op lange afstanden heb ik de ingebouwde navigatie nog aan zodat ik niet per ongeluk langs de afslag knal als ik net de andere kant op moet zoals normaal (en richting Berlijn ga ipv Munchen) 8)7

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn B5244S gaat deze week de 353.000 km halen. Vorige week nieuwe ollie gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 17-07-2019 20:14 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52

Mach

[END]Avengers

R2D2 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:18:
[...]

Ik heb alleen ervaring met de 1.6 D2 en het is alles behalve een strepentrekker... houd dat dus vooral in je achterhoofd want daar is na aanschaf weinig meer aan te doen ;)

De 1.6 D2 is echter wel een betrouwbare wagen en vlot zat voor in het dagelijkse verkeer (het gros van de auto's om je heen moet het met minder PK's doen). Nu heeft de 1.6 D2 onder Volvisten niet een hele beste naam want het is tenslotte geen echte Volvo motor maar een frans brouwsel van Peugeot

Nu is dat vaak gebaseerd op "ik heb van horen zeggen" en ervaringen gebaseerd op de 16 klepper 1.6 welke voor 2010 (zo even uit het blote hoofd) in de C30, V50 e.d. werden gelepeld en niet op de 8 kleps variant. Die laatste is namelijk wat versimpeld ten opzichte van zijn voorganger waardoor ie een stuk betrouwbaarder is geworden en er eigenlijk weinig meer op het blok aan te merken is. Het enige jammere is het kleine olie carter waardoor je oliewissels ook echt op tijd uit moet voeren en niet nog even 5K door moet gaan rijden als het service lampje gaat branden.

De nieuwe 2 liter daarentegen heeft de nodige problemen gekend na de lancering, olieverbruik, EGR's die problemen geven, turbo's die de geest geven, koelvloeistofverbruik e.d. Dat is dus OOK iets om in het achterhoofd te houden.

Ik kocht mijn D2 Summum met 74K op de teller (volledig dealer onderhouden e.d.), bouwjaar 2013 en alles er op en er aan trouwens een klein jaar geleden zonder inruil voor iets meer dan 11K, een mooie D2 vinden voor jou budget zal dus geen onmogelijke opgave zijn.
Dank voor je uitgebreide reactie.

De problemen met de 2:liter betreffen als ik het goed heb gelezen de d4 versie.

Ik heb de meta keuze gemaakt om een D2 2 liter te zoeken. Ook na een gesprekje met mijn garagist. Die is nu op zoek naar een mooi exemplaar met mijn naam erop :)

DUGG

• jadjong
  • Niet online
Mach schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:41:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie.

De problemen met de 2:liter betreffen als ik het goed heb gelezen de d4 versie.
Alle 2.0 1969 modellen zijn in de basis hetzelfde en hebben dan ook dezelfde problemen. Uitzondering daarop zijn de turbo, bij D2 en D3 is dat een enkele met VNT techniek en bij D4 & D5 een dubbele conventionele.

• Mach

Mach

[END]Avengers

jadjong schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Alle 2.0 1969 modellen zijn in de basis hetzelfde en hebben dan ook dezelfde problemen. Uitzondering daarop zijn de turbo, bij D2 en D3 is dat een enkele met VNT techniek en bij D4 & D5 een dubbele conventionele.
Dat impliceert dat alleen de 1.6 een “veilige” koop zou zijn. Of zie ik dat verkeerd?

DUGG

• R2D2
  • Niet online
Mach schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:57:
[...]

Dat impliceert dat alleen de 1.6 een “veilige” koop zou zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Blok van de 2 liter 4 cilinder D2, D3 en D4 is grotendeels gelijk aan elkaar, de oude D3, D4 (van voor 2015 geloof ik zo uit het blote hoofd) zijn er ook nog als 5 cilinder te krijgen.

Daarnaast is geen enkele occasion een veilige koop, je moet domweg geluk hebben en er in ieder geval de moeite voor hebben gedaan om alles binnen je mogelijkheden aan ellende uit te sluiten. Een 1.6 D2 welke nooit op tijd zijn beurten heeft gehad en 's ochtends linea recta met 130 de snelweg op wordt gestuurd zal er slechter vanaf komen dan een D4 welke altijd netjes warm gereden wordt en af en zo af en toe eens uit mag razen op de duitse autobahn ;)

Daarnaast is het slim niet alles zomaar voor absolute waarheid aan te nemen van monteurs e.d. Geen Volvo monteur zal namelijk toe gaan geven dat de 1.6 van PSA eigenlijk helemaal geen slechte motor is... nee die leggen liever op iedere slak zout en dikken het allemaal nog wat extra aan want ja het is PSA. Als je ziet waar dat blok door de jaren heen allemaal in is beland hebben we het niet over een paar honderduizenden auto's maar over een paar miljoen auto's. Daarnaast is de nuance vaak heel belangrijk, de 16 klepper van het PSA blok zou ik ook met een boogje omheen lopen, de 8 klepper daarentegen is een prima blok, net als de 1.5DCi van Renault om maar een voorbeeld te noemen.

Feit is dat alles veelal valt of staat met onderhoud, zoek een auto welke aantoonbaar en op tijd al het onderhoud heeft gehad en laat je niet verblinden door de eerste de beste auto welke je aangeboden word. Die fout heb ik ook gemaakt en dat bleek achteraf een schadebak te wezen (onderdelen met een sticker er op waar het onderdeelnummer op staat zitten nooit op onderdelen welke af fabriek gemonteerd worden bijvoorbeeld).

Ik ben er toen heel goed mee weg gekomen om de handelaar toen de keuze te geven dat hij OF mij het volledige bedrag terug kon storten OF dat ik de Fiod / Belastingdienst even op de hoogte zou brengen van de BTW fraude welke meneer veelvuldig pleegde, hij koos eieren voor zijn geld ;)

De V40 welke ik vervolgens aanschafte was nog eens 1000 euro goedkoper, had alle opties op het panorama dak en de achteruitrijcamera na, vol in het leer, 18" ipv 16" velgen e.d. en nog eens 10K aan km's minder gelopen ook.

Gun jezelf de tijd om een mooie te vinden, je wordt dood gegooid met V40's en de diesels zijn momenteel gewoon erg lekker geprijsd als je ziet wat je er aan auto voor terug krijgt.

Oh en het word pas echt duur als je hem laat onderhouden bij de dealer, ik mocht vorige maand 1500 euro af tikken voor remmen + schijven rondom, multiriem (distributieriem komt volgend jaar) + een beurtje waar men nog een kwart liter ruitenspruiervloeistof op de bon durft te zetten ook :+

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PcDealer schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:14:
Mijn B5244S gaat deze week de 353.000 km halen. Vorige week nieuwe ollie gehad.
Fantastisch blok. In de woorden van de doorsnee verkoper: "ik heb 'm zelf ook"....Met 356k op de teller 8)

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-02 08:32
@R2D2 er zijn wel een paar trucjes die je kan toepassen om risico te verkleinen. Ten eerste, lees je goed in het specifieke model en de dingetjes waar je op kunt letten.

Als je van een garage koopt, bel dan niet van tevoren en “overval” ze met je bezoek. Dan kunnen ze niet alvast de motor hebben laten warmdraaien.

Als je van een particulier koopt die de auto lang in zijn bezit heeft gehad, laat diegene dan eerst een stukje erin rijden. Dan krijg je een idee van zijn rijstijl. Volgens mij is rijstijl veel crucialer nog dan onderhoud. Onderhoudshistorie is ook lastig te checken, tenzij er echt overal facturen van aanwezig zijn.

• Mach

Mach

[END]Avengers

R2D2 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Gun jezelf de tijd om een mooie te vinden, je wordt dood gegooid met V40's en de diesels zijn momenteel gewoon erg lekker geprijsd als je ziet wat je er aan auto voor terug krijgt.
Dat doe ik zeker. Ga niet over 1 nacht ijs. Heb zelf wisselende ervaringen met 2e hands. Mijn huidige citroen c3, 1.6 HDI was een uitstekende koop (knock on wood) en heeft, zoals gezegd 245k op de teller, zonder grote problemen. Daarvoor reed ik 2 Alfa's 147 (benzine) en daar heb ik genoeg problemen mee gehad. Duurde even voordat ik genezen was van Italiaans :)

DUGG

• R2D2
  • Niet online
Mach schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:54:
[...]

Dat doe ik zeker. Ga niet over 1 nacht ijs. Heb zelf wisselende ervaringen met 2e hands. Mijn huidige citroen c3, 1.6 HDI was een uitstekende koop (knock on wood) en heeft, zoals gezegd 245k op de teller, zonder grote problemen. Daarvoor reed ik 2 Alfa's 147 (benzine) en daar heb ik genoeg problemen mee gehad. Duurde even voordat ik genezen was van Italiaans :)
Uit welk jaar is de C3? Want de D2 1.6 is gelijk qua blok als de C3 8 kleps variant, dan zou je al die jaren al een kwart V40 1.6D gereden hebben ;-).

Bak e.d. wordt overigens niet gedeeld dus ondanks dat ze dezelfde motor zouden kunnen hebben rijdt het heel anders. Onderstel van een V40 is wat dat betreft een stuk beter en een doorontwikkelde variant van de Ford Focus welke in zijn klasse bekend staat als uitstekend sturend.

Wat dat betreft was de eerste V40 D2 een samenraapsel van diverse fabrikanten met een Volvo logo op de gril ;-).

Wat betreft Alfa’s... ik ken het. In mijn zoektocht naar een V40 heb ik stiekem ook nog zitten kijken naar een Brera. In een grijs verleden ooit eens leeg gelopen op een Z3 M en aangezien ik dat slecht uitgelegd kreeg bij de vrouw de Alfa destijds maar laten staan en voor een uiterst burgerlijke V40 gekozen als vervanger voor de Megane.

Megane was overigens ook een bijzonder fijne auto met de 1.5 Dci welke me in de 180K km’s die ik er mee weg heb getikt (eindstand was 220K toen ik hem weg deed) nooit in de steek heeft gelaten en waar ik ook nooit grote reparaties aan heb gehad.

Huidige V40 heb ik in een jaar tijd al weer een kleine 40.000 km bij op gereden en bij de laatste beurt was het even schrikken maar het ging alleen om de standaard slijtage delen.

[ Voor 27% gewijzigd door R2D2 op 18-07-2019 18:14 ]

• Mach

Mach

[END]Avengers

R2D2 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:06:
[...]

Uit welk jaar is de C3? Want de D2 1.6 is gelijk qua blok als de C3 8 kleps variant, dan zou je al die jaren al een kwart V40 1.6D gereden hebben ;-).

Bak e.d. wordt overigens niet gedeeld dus ondanks dat ze dezelfde motor zouden kunnen hebben rijdt het heel anders. Onderstel van een V40 is wat dat betreft een stuk beter en een doorontwikkelde variant van de Ford Focus welke in zijn klasse bekend staat als uitstekend sturend.

Wat dat betreft was de eerste V40 D2 een samenraapsel van diverse fabrikanten met een Volvo logo op de gril ;-).

Wat betreft Alfa’s... ik ken het. In mijn zoektocht naar een V40 heb ik stiekem ook nog zitten kijken naar een Brera. In een grijs verleden ooit eens leeg gelopen op een Z3 M en aangezien ik dat slecht uitgelegd kreeg bij de vrouw de Alfa destijds maar laten staan en voor een uiterst burgerlijke V40 gekozen als vervanger voor de Megane.

Megane was overigens ook een bijzonder fijne auto met de 1.5 Dci welke me in de 180K km’s die ik er mee weg heb getikt (eindstand was 220K toen ik hem weg deed) nooit in de steek heeft gelaten en waar ik ook nooit grote reparaties aan heb gehad.

Huidige V40 heb ik in een jaar tijd al weer een kleine 40.000 km bij op gereden en bij de laatste beurt was het even schrikken maar het ging alleen om de standaard slijtage delen.
Mijn citroen komt uit 2012 dus inderdaad kwart volvo al :)
Ik ga deze week eens een paar proefritten maken in een D2 120pk en een D2 115 pk.
Begrijp ik goed dat jij uiteindelijk voor de 1.6 bent gegaan?

DUGG

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Afgelopen week is mijn DICE unit binnen gekomen van Aliexpress. Die werkt perfect :) meteen de stoelverwarming wat warmer gezet :P
Binnenkort ga ik m'n S80 ook zelf chippen, +35pk en +65Nm :P

Vaak bu'j te bang!

• R2D2
  • Niet online
Mach schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Mijn citroen komt uit 2012 dus inderdaad kwart volvo al :)
Ik ga deze week eens een paar proefritten maken in een D2 120pk en een D2 115 pk.
Begrijp ik goed dat jij uiteindelijk voor de 1.6 bent gegaan?
Klopt, ik ben uiteindelijk bewust voor de 1.6 gegaan om diverse redenen.

1 - Het blok staat slecht bekend, echter zoals ik al eerder aanhaalde is dat een historisch iets. De 16 klepper had de nodige kwalen en heeft daardoor een naam gekregen die niet heel erg best is. Die 1.6 16 klepper is ook in veel Volvo's beland zoals de V50, C30 e.d. en dat pakte vaak niet heel best uit. De 8 kleppen is echter een evolutie (als je versimpeling zo mag noemen) van de 16 klepper en heeft eigenlijk geen van de bekende problemen... maar kreeg als erfenis van zijn voorganger wel zijn slechte naam mee.

Net als bij de Megane welke ik hiervoor reedt zie je dat terug in de prijs, de 1.6 D2 is aanmerkelijk goedkoper dan de 2.0 D2 met een vergelijkbare km stand / uitrusting. Qua prestaties zijn ze echter gelijk waardoor je daar geen groot verschil in zal gaan merken. Ik heb toen dus voor de opties gekozen in plaats van een groter blok wat geen betere prestaties levert binnen mijn budget.

Het enige nadeel aan de 1.6 is zijn kleine olie carter. Omdat de 1.6 zo'n klein carter heeft is het van belang dat de olie tijdig ververst wordt volgens de intervallen want

A) door de kleine hoeveelheid is de vervuiling sneller op een bepaald niveau

B ) Als het regeneratie proces van de auto veelvuldig wordt afgebroken (oftewel, je rijdt nooit lange stukken) dan bestaat de kans dat niet verbrande diesel in de olie terecht komt waardoor het oliepeil stijgt, een te hoog oliepeil vind het blok ook niet tof (dus daarom altijd tussen min en max peilen en niet die halve liter er bij knikkeren zodat ie mooi op max staat).

Daarnaast is het blok in zoveel auto's weg gestopt dat structurele problemen met het blok (en dan bedoel ik dus ook echt het blok en niet de lekkende koppelingscilinders en massvliegwielen die het soms ook voorkomen maar echt Ford / Volvo gerelateerd zijn)al lang en breed bekend zouden moeten zijn toen ik de mijne kocht een jaar geleden. Als je ook gaat zoeken naar auto's op marktplaats met eenzelfde motor als de D2 kom je ze meer dan genoeg tegen met km standen boven de 4 ton (indicator, geen garantie).

2 - Ik had ook wat eerste hand ervaringen van mensen met het 2.0 VEA blok en daar waren de problemen wel van wat serieuzere aard. Lekken van koelvloeistof, olieverbruik, kapotte EGR / koelers, kapotte turbo's. Dt wordt veelal wel onder garantie vervangen binnen de eerste paar jaar en als je lease rijder bent zal het je helemaal een rotzorg zijn maar als je die bedragen zelf iedere keer moet ophoesten is het onderhand voordeliger een 911 te gaan rijden ;)

Ik was dus op zoek naar een comfortabele auto die niet belachelijk groot hoefde te zijn (90% van de tijd rijdt ik alleen), relatief zuinig en voornamelijk betrouwbaar. Ik rijd iedere dag met het ding naar mijn werk en heb geen zin in gedoe met de daily driver en ik was niet perse op zoek naar een strepentrekker omdat ik nog altijd op zoek ben naar een leuke Porsche Boxter voor dat soort werk.

Dat het uiteindelijk een V40 is geworden kwam door de vrouw, die vond het prima als ik een nieuwe auto kocht, als het maar wel een V40 was... kon ik mee leven, zolang ze zelf maar lekker haar eigen Fiesta pakt! De vrouw d'r auto is namelijk een rijdende container waar altijd het lampje van de reserve brand en als ik ergens de pest aan heb... :+

Uiteindelijk is het deze geworden, een summum, goed in de opties (incl waardeloze parkeer functie) en bij aankoop een km stand van ik geloof 78K. Auto heeft me incl een half jaar garantie zo uit het blote hoofd +/_11K gekost.

Afbeeldingslocatie: https://forum.carclean.com/attachments/img_1487-jpeg.112378/
Afbeeldingslocatie: https://forum.carclean.com/attachments/img_1472-jpeg.112380/
Afbeeldingslocatie: https://forum.carclean.com/attachments/img_1500-jpeg.112381/

Foto's zijn van na het polijsten / aanbrengen coating vorig jaar. Voorbumper is in de tussentijd vervangen voor een nieuw exemplaar aangezien ik een Das voor de auto kreeg welke vergat zijn hand uit te steken. Beest was pak hem beet een kilo of 13 zwaar en dat vinden de bumpers niet zo heel tof. En omdat er bij Volvo ook het een en ander aan sensoren in zit betekend dat dus ook meteen een hagelnieuwe bumper e.d.

Gelukkig was ik all-risk verzekerd en kost aanrijding met wild je geen schadevrije jaren en dus via een omweg meteen van de steenslag af op de bumper welke er al op zat toen ik hem kocht. :+

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 20-07-2019 14:56 ]

• Mach

Mach

[END]Avengers

R2D2 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:50:
[...]

Klopt, ik ben uiteindelijk bewust voor de 1.6 gegaan om diverse redenen.

1 - Het blok staat slecht bekend, echter zoals ik al eerder aanhaalde is dat een historisch iets. De 16 klepper had de nodige kwalen en heeft daardoor een naam gekregen die niet heel erg best is. Die 1.6 16 klepper is ook in veel Volvo's beland zoals de V50, C30 e.d. en dat pakte vaak niet heel best uit. De 8 kleppen is echter een evolutie (als je versimpeling zo mag noemen) van de 16 klepper en heeft eigenlijk geen van de bekende problemen... maar kreeg als erfenis van zijn voorganger wel zijn slechte naam mee.

Net als bij de Megane welke ik hiervoor reedt zie je dat terug in de prijs, de 1.6 D2 is aanmerkelijk goedkoper dan de 2.0 D2 met een vergelijkbare km stand / uitrusting. Qua prestaties zijn ze echter gelijk waardoor je daar geen groot verschil in zal gaan merken. Ik heb toen dus voor de opties gekozen in plaats van een groter blok wat geen betere prestaties levert binnen mijn budget.

Het enige nadeel aan de 1.6 is zijn kleine olie carter. Omdat de 1.6 zo'n klein carter heeft is het van belang dat de olie tijdig ververst wordt volgens de intervallen want

A) door de kleine hoeveelheid is de vervuiling sneller op een bepaald niveau

B ) Als het regeneratie proces van de auto veelvuldig wordt afgebroken (oftewel, je rijdt nooit lange stukken) dan bestaat de kans dat niet verbrande diesel in de olie terecht komt waardoor het oliepeil stijgt, een te hoog oliepeil vind het blok ook niet tof (dus daarom altijd tussen min en max peilen en niet die halve liter er bij knikkeren zodat ie mooi op max staat).

Daarnaast is het blok in zoveel auto's weg gestopt dat structurele problemen met het blok (en dan bedoel ik dus ook echt het blok en niet de lekkende koppelingscilinders en massvliegwielen die het soms ook voorkomen maar echt Ford / Volvo gerelateerd zijn)al lang en breed bekend zouden moeten zijn toen ik de mijne kocht een jaar geleden. Als je ook gaat zoeken naar auto's op marktplaats met eenzelfde motor als de D2 kom je ze meer dan genoeg tegen met km standen boven de 4 ton (indicator, geen garantie).

2 - Ik had ook wat eerste hand ervaringen van mensen met het 2.0 VEA blok en daar waren de problemen wel van wat serieuzere aard. Lekken van koelvloeistof, olieverbruik, kapotte EGR / koelers, kapotte turbo's. Dt wordt veelal wel onder garantie vervangen binnen de eerste paar jaar en als je lease rijder bent zal het je helemaal een rotzorg zijn maar als je die bedragen zelf iedere keer moet ophoesten is het onderhand voordeliger een 911 te gaan rijden ;)

Ik was dus op zoek naar een comfortabele auto die niet belachelijk groot hoefde te zijn (90% van de tijd rijdt ik alleen), relatief zuinig en voornamelijk betrouwbaar. Ik rijd iedere dag met het ding naar mijn werk en heb geen zin in gedoe met de daily driver en ik was niet perse op zoek naar een strepentrekker omdat ik nog altijd op zoek ben naar een leuke Porsche Boxter voor dat soort werk.

Dat het uiteindelijk een V40 is geworden kwam door de vrouw, die vond het prima als ik een nieuwe auto kocht, als het maar wel een V40 was... kon ik mee leven, zolang ze zelf maar lekker haar eigen Fiesta pakt! De vrouw d'r auto is namelijk een rijdende container waar altijd het lampje van de reserve brand en als ik ergens de pest aan heb... :+

Uiteindelijk is het deze geworden, een summum, goed in de opties (incl waardeloze parkeer functie) en bij aankoop een km stand van ik geloof 78K. Auto heeft me incl een half jaar garantie zo uit het blote hoofd +/_11K gekost.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Foto's zijn van na het polijsten / aanbrengen coating vorig jaar. Voorbumper is in de tussentijd vervangen voor een nieuw exemplaar aangezien ik een Das voor de auto kreeg welke vergat zijn hand uit te steken. Beest was pak hem beet een kilo of 13 zwaar en dat vinden de bumpers niet zo heel tof. En omdat er bij Volvo ook het een en ander aan sensoren in zit betekend dat dus ook meteen een hagelnieuwe bumper e.d.

Gelukkig was ik all-risk verzekerd en kost aanrijding met wild je geen schadevrije jaren en dus via een omweg meteen van de steenslag af op de bumper welke er al op zat toen ik hem kocht. :+
Dat is een mooi exemplaar.

De reden waarom ik aan de 2 liter denk is niet zozeer het extra vermogen, want dat is inderdaad verwaarloosbaar.

Wat ik dacht/begreep is dat de 2 liter vanwege de grootte van het blok wat minder belast wordt en daardoor wat minder zou slijten bij een vergelijkbaar gebruik als de 1.6. Nu is mijn technisch vernuft verwaarloosbaar dus brabbel ik onzin 😳😁

Als dat zo is zou een 1.6 mij ook prima passen. Ik rijd circa 30k per jaar en voornamelijk snelweg maar mijn strepentrekkende leeftijd is al lang gepasseerd.

DUGG

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dan zal normaliter dat grotere blok op de snelweg zuiniger zijn @Mach

Vorige week gemiddeld 6,2 l / 100 km gereden op 1 tank = 1:16,13. Dat kan beter.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 20-07-2019 17:44 ]

• R2D2
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:20:
Dan zal normaliter dat groter blok op de snelweg zuiniger zijn @Mach

Vorige week gemiddeld 6,2 l / 100 km gereden op 1 tank. Dat kan beter.
Vanaf dag 1 gerekend (een klein jaartje nu dus) rijdt ik 1:20,1 gemiddeld. Ik ben een redelijke doorrijder volgens anderen (vind het zelf nog wel mee vallen :+ ) en rijdt voornamelijk snelweg.

Dagelijkse route bestaat uit A2 met de bekende trajectcontrole dus netjes 105km/u + een stuk A1 waar ik netjes 140km/u rijdt.

Volgens mij doet een vriend van me die de nieuwe 4cil 2.0 heeft het niet heel veel beter maar zal eens vragen wat zijn gemiddelde is aangezien hij voor een groot deel dezelfde route aflegt doordeweeks.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

R2D2 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:30:
Vanaf dag 1 gerekend (een klein jaartje nu dus) rijdt ik 1:20,1 gemiddeld.
Mooi :)
Ik ben een redelijke doorrijder volgens anderen (vind het zelf nog wel mee vallen :+ )
Ik begrijp die eufemismen niet vooral niet in combinatie met afzwakkende woorden als "redelijk".
Dagelijkse route bestaat uit A2 met de bekende trajectcontrole dus netjes 105km/u + een stuk A1 waar ik netjes 140km/u rijdt.
Op de teller of gps? Afhankelijk daarvan, is het netjes of niet. M.a.w.: al dan niet te hard.

• Mach

Mach

[END]Avengers

Toch wel bijzonder dat je op AutoScout24 voor een 13k-15k zowel een d21.6, D2 2 en een D4 uit 2014 of 2015 met rond 60k tot 80k op de teller kan vinden. Tuurlijk met hier en daar wat verschillen in opties en zo, maar een duidelijk prijsvoordeel tussen de D2 1.6 en bijvoorbeeld een d4 is er niet echt.

Maakt de keuzestress er niet makkelijker op 😑

DUGG

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-02 20:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 25% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:53 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• jadjong
  • Niet online
Kunstof spruitstuk met agressieve EGR is vragen om problemen als je het niet af en toe schoom maakt.
Niet gelijk in paniek naar de dealer rennen want die heeft er voorlopig nog geen oplossing voor.

[ Voor 32% gewijzigd door jadjong op 20-07-2019 22:40 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:23
Alweer? https://www.ad.nl/auto/vo...ns-brandgevaar~a49e47f88/

Of hebben ze gewoon de omvang van het probleem in eerste instantie onderschat?

Ik wacht de brief wel af...

Edit: gaat inderdaad om een ander probleem.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 15:53
We wachten de brief maar even af inderdaad, was al aan het rondkijken om mijn V40 D4 te vervangen voor een groter model maar wacht nu eerst even de actie af.

• R2D2
  • Niet online
Niet slecht inderdaad, volgens mij vrij gemiddeld als ik dit zo zie Spritmonitor
Ik begrijp die eufemismen niet vooral niet in combinatie met afzwakkende woorden als "redelijk".
Omdat de 1.6 diesel zich nou eenmaal niet leent om zich te laten rijden als een scheurijzer icm met mijn dagelijkse route ('s ochtends A28 en binnendoor naar Breukelen, 's middags A2 + A1) het voornamelijk aansluiten in het forenzen treintje is.

In het weekend als ik vrij baan heb wil het nog wel eens gebeuren dat de snelheid wat overschreden wordt op de snelweg. (nee ik ben niet roomser dan de paus).
Op de teller of gps? Afhankelijk daarvan, is het netjes of niet. M.a.w.: al dan niet te hard.
Teller, (on-board navigatie geeft dezelfde snelheid aan maar ik betwijfel of die GPS aan houd). De telefoon met navigatie en / of flitsmeister waar ik het op zou kunnen controleren ligt eigenlijk standaard in de kofferbak (in de jaszak) of in de middenconsole maar gaat standaard op "niet storen" als ie connect met de BT van de auto.

Ik wil dat ding eigenlijk niet in mijn buurt hebben als ik aan het rijden ben, alleen maar afleiding en ik wordt geen betere bestuurder als ik aan het bellen ben in de auto dus die gaat uit gewoonte aan de kant.
Mach schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 21:18:
Toch wel bijzonder dat je op AutoScout24 voor een 13k-15k zowel een d21.6, D2 2 en een D4 uit 2014 of 2015 met rond 60k tot 80k op de teller kan vinden. Tuurlijk met hier en daar wat verschillen in opties en zo, maar een duidelijk prijsvoordeel tussen de D2 1.6 en bijvoorbeeld een d4 is er niet echt.

Maakt de keuzestress er niet makkelijker op 😑
Jouw budget ligt dus heel iets hoger als wat ik een jaar geleden had (ik mikte op 13K max, liever ergens tussen de 11 - 12K dan was het eerste jaar onderhoud ook gedekt in de begroting). Toen was de markt overigens ook overspoeld door de 14% / 1.6 D2 versies ivm einde lease contracten dus dat zal allicht iets gescheeld hebben.

Voor mij was ook een vereiste dat de auto "in de buurt" gekocht kon worden, mocht er dan een keer iets mis zijn wil ik niet terug moeten naar een dealer aan de andere kant van het land voor een reparatie.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 09:31

Yucon

*broem*

Het kan toeval zijn geweest, maar uitgerekend gisteren op de A2:

Afbeeldingslocatie: https://www.1limburg.nl/sites/default/files/public/styles/media-paragraph/public/autobrand_geleen_1.jpg?itok=6ZY0_To-

https://www.1limburg.nl/m...en?context=latestarticles

• jadjong
  • Niet online
Het blok met problemen is nooit geleverd in die XC90.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 15:16

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Voor degene die niet op de brief willen wachten maar wel willen weten of hun Volvo ook onder de terugroepactie valt: https://ovi.rdw.nl/

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

superwashandje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:13:
[...]

geen ervaring mee maar lekkerder dan de 2.3 of 2.4 T? maakt dat uberhaupt (veel) uit?
Reply gemist :P
2.3 (T5) is wat hoogtoeriger, en levert meer vermogen, dat is ook een HPT (high pressure turbo).
De 2.4T is de voorloper van de 2.5T en zijn allebei LPT's (Low Pressure Turbo), leveren dus minder topvermogen, maar wel een hele mooie (supervlakke!) koppelkromme, de 2.5T heeft zijn maximale koppel al beschikbaar bij 1500 rpm. Verschil tussen de 2.4T en 2.5T is dat de 2.5T op zowel de inlaat- als de uitlaatnokkenas variabele nokkenastiming heeft. De 2.4T alleen op de uitlaatzijde. De 2.5T heeft maar 10pk meer maar wel meer koppel, en dan ook nog meer onderin.

Vaak bu'j te bang!

• jadjong
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:53:
[...]

2.3 (T5) is wat hoogtoeriger, en levert meer vermogen, dat is ook een HPT (high pressure turbo).
De 2.4T is de voorloper van de 2.5T en zijn allebei LPT's (Low Pressure Turbo), leveren dus minder topvermogen, maar wel een hele mooie (supervlakke!) koppelkromme, de 2.5T heeft zijn maximale koppel al beschikbaar bij 1500 rpm. Verschil tussen de 2.4T en 2.5T is dat de 2.5T op zowel de inlaat- als de uitlaatnokkenas variabele nokkenastiming heeft. De 2.4T alleen op de uitlaatzijde. De 2.5T heeft maar 10pk meer maar wel meer koppel, en dan ook nog meer onderin.
Alle drie leveren op 1700rpm 250nm. De 2.4T levert 280nm vlakke curve vanaf 2000 rpm en de T5 330nm vanaf 2000 rpm. De 2.5T is een beetje vreemde eend want die heeft een bultje extra koppel (net diesel) maar is verder gelijk aan de 2.4T.
Ik snap die voorliefde van heel veel mensen voor de 2.4T vanwege zijn lage koppel niet want absoluut gezien presteert de T5 hetzelfde en heb je vanaf 3000rpm nog een beetje extra lol. 8)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 09:31

Yucon

*broem*

jadjong schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:31:
Het blok met problemen is nooit geleverd in die XC90.
nou je het zegt, ik had hem als xc60 herkend :$

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Yucon schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:49:
[...]

nou je het zegt, ik had hem als xc60 herkend :$
Het was nog vroeg toen je 'm postte :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

jadjong schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:27:
[...]

Alle drie leveren op 1700rpm 250nm. De 2.4T levert 280nm vlakke curve vanaf 2000 rpm en de T5 330nm vanaf 2000 rpm. De 2.5T is een beetje vreemde eend want die heeft een bultje extra koppel (net diesel) maar is verder gelijk aan de 2.4T.
Ik snap die voorliefde van heel veel mensen voor de 2.4T vanwege zijn lage koppel niet want absoluut gezien presteert de T5 hetzelfde en heb je vanaf 3000rpm nog een beetje extra lol. 8)
2.5T levert 320Nm bij 1500 rpm :P

Vaak bu'j te bang!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-tom-562 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:53:
[...]

maar is de 2.5 er ook in een T5 variant geleverd? die ben ik nog niet tegen gekomen. ik vroeg het meer omdat ik mijn 2.4 140 pk (180 na volvotune) ergens komende week zal gaan omruilen voor een 2.4 T5 :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• jadjong
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:55:
[...]

2.5T levert 320Nm bij 1500 rpm :P
Dat zegt Volvo. Op de band lijkt het een beetje tegen te vallen. >:)
superwashandje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:58:
[...]

maar is de 2.5 er ook in een T5 variant geleverd? die ben ik nog niet tegen gekomen. ik vroeg het meer omdat ik mijn 2.4 140 pk (180 na volvotune) ergens komende week zal gaan omruilen voor een 2.4 T5 :)
In de V50 lag een 2.5 T5.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-02 20:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:53 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-02 09:03
Crowdfunding actie en door naar t miljoen :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jezus was een levensgevaarlijk hok :X. En wat een knakenrijder die kerel. Te beroerd om fatsoenlijk onderhoud te plegen

Vaak bu'j te bang!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 17:26

Wok

Dakloos...

@-tom-562 Inderdaad :X Tegelijkertijd toont het ook aan hoe goed/degelijk de Volvo's van toen zijn, dat zelfs zulke knakenrijders ze niet dood krijgen. _o_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:49

Youk

Volvo For Life

Hier ook zo'n knakenrijder ...

Of toch niet. Heb zelf een 850 uit 1994. Heb onlangs nog de 4 remschijven met blokken vervangen. En een ophangbeugel van de uitlaat. Vorig jaar ook al de bumpersteunen achteraan en nog wat andere dingen.

Ben er vandaag mee naar de keuring gegaan (jullie APK) en de wagen is er weer door gekomen zonder opmerking. _/-\o_ O+

Het is misschien niet de mooiste, maar het rijdt toch zo zalig! <3

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

Topicstarter
Jij vervangt het nog door nieuw spul, dat is de reden waarom ik en bv @Bart-Willem Volvo Forum en dat soort fora helemaal uitgekotst hebben. 2e hands remblokken, gebeun en ellende en echt een auto mechanisch gewoon helemaal op rijden...

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Of figuren die enkel de remblokken aan 1 kant vervangen: "zou ik de blokken die voor linksvoor zijn terug kunnen brengen??" :')

Volvotips.com

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:49

Youk

Volvo For Life

De schijven en blokken voor achteraan zelfs via de dealer gekocht. Deze was goedkoper dan bijvoorbeeld scandix (voor wat betreft origineel Volvo).

En ja, ik wil wel dat het goed is. Maar liefst wel zo goedkoop mogelijk. Zo heb ik voor de draagarmen speciaal gezocht op Lemförder omdat ik weet dat zij één van de fabrikanten zijn die origineel produceren, maar deze dan zonder het Volvo logo op de doos genomen.

Volvo Classic Club Belgium

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:02:
Jij vervangt het nog door nieuw spul, dat is de reden waarom ik en bv @Bart-Willem Volvo Forum en dat soort fora helemaal uitgekotst hebben. 2e hands remblokken, gebeun en ellende en echt een auto mechanisch gewoon helemaal op rijden...
Wtf? 2e hands remblokken? Waarom? Die dingen kosten nieuw een paar tientjes, weet je ook meteen zeker dat ze niet onder de smeer of andere troep zitten....
Bart-Willem schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:13:
Of figuren die enkel de remblokken aan 1 kant vervangen: "zou ik de blokken die voor linksvoor zijn terug kunnen brengen??" :')
Dit is een grapje, toch? :/ (zo nee, dan zou je iemand een verbod moeten kunnen geven op sleutelen aan een auto).

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Omdat er serieus zulke knakenrijders bestaan, dat zijn dan ook van die figuren die denken dat zo'n knaken Volvo 940/850 het summum van autorijden is :') :p 'laatste echte Volvo 11!!!1!', 'geen moderne elektronica!!11!'

Vaak bu'j te bang!

• Touchdomex
  • Laatst online: 00:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:30:
Omdat er serieus zulke knakenrijders bestaan, dat zijn dan ook van die figuren die denken dat zo'n knaken Volvo 940/850 het summum van autorijden is :') :p 'laatste echte Volvo 11!!!1!', 'geen moderne elektronica!!11!'
960 rijdt beter en een 1st gen V90 al helemaal :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

dr.lowtune schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Wtf? 2e hands remblokken? Waarom? Die dingen kosten nieuw een paar tientjes, weet je ook meteen zeker dat ze niet onder de smeer of andere troep zitten....

[...]

Dit is een grapje, toch? :/ (zo nee, dan zou je iemand een verbod moeten kunnen geven op sleutelen aan een auto).
Helaas geen grap, ik kan wel uren anekdotes vertellen over knakenrijders, beunhazen en thuissleutelaars-die-er-niets-van-bakken! :+

Volvotips.com

• jadjong
  • Niet online
Bart-Willem schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:57:
[...]

Helaas geen grap, ik kan wel uren anekdotes vertellen over knakenrijders, beunhazen en thuissleutelaars-die-er-niets-van-bakken! :+
Kom maar!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:57:
[...]

Please do! Of is dat een nieuw topic waard?

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 24-07-2019 14:59 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn dagteller 2 is het klokje rond. 1.055 km op een 70l tank and counting. Er passen maar 3 cijfers. Ik zou volgens de boardcomputer nog 190 km hebben te gaan. Reservelampje is nog niet aan. Ik kan dus de 89 km rit naar huis aanvangen vanmiddag :)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PcDealer schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:45:
Mijn dagteller 2 is het klokje rond. 1.055 km op een 70l tank and counting. Er passen maar 3 cijfers. Ik zou volgens de boardcomputer nog 190 km hebben te gaan. Reservelampje is nog niet aan. Ik kan dus de 89 km rit naar huis aanvangen vanmiddag :)
En dat met een 2.4L benzineblok?!?! Hoe dan?!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dr.lowtune schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:30:
[...]

En dat met een 2.4L benzineblok?!?! Hoe dan?!
Gemiddeld 6,2 l / 100 km. Dat rij ik @ 100 km/u op de teller.
Ik hoop nog onder de 6 te komen, maar dan moet ik heen en terug op alle werkdagen @ 85 km/u rijden. Dan moet ik zeker op tijd klaar zijn om te vertrekken 's ochtends. Gisteren had ik de verkeerde afslag en vanmorgen 15 minuten te laat vertrokken.

@dr.lowtune het is 1155 km geworden met nog ongeveer 7 liter to spare (65 l getankt)

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 25-07-2019 23:02 ]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PcDealer schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:53:
[...]

Gemiddeld 6,2 l / 100 km. Dat rij ik @ 100 km/u op de teller.
Ik hoop nog onder de 6 te komen, maar dan moet ik heen en terug op alle werkdagen @ 85 km/u rijden. Dan moet ik zeker op tijd klaar zijn om te vertrekken 's ochtends. Gisteren had ik de verkeerde afslag en vanmorgen 15 minuten te laat vertrokken.

@dr.lowtune het is 1155 km geworden met nog ongeveer 7 liter to spare (65 l getankt)
Dat haal ik bij lange na niet! (maar op mijn traject rij ik bijna het hele stuk 140.....) Misschien toch maar eens wat rustiger rijden.....

• ybos
Even een vraagje aan de heren(/dames/overig) ervaringsdeskundigen:

Mijn V70 uit 2003 loopt sinds enkele dagen op vaste snelheden wat onregelmatig.
Dus 70-80 in vierde versnelling constant is zo nu en dan wat schokkerig, 120 in 5 ook.
140 op cruise is geen probleem, en accelereren gaat prima.
Zowel op LPG als benzine, dus verwacht geen probleem in de brandstofaanvoer.
Zowel bougies als luchtfilter zitten er 35-40k KM in dus dat is wel weer tijd om te vervangen.

Enig idee :?

• jadjong
  • Niet online
Zitten alle bougies nog vast?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bougies moeten elke 60k.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-02 22:27
Bougies en luchtfilter kan je vervangen. Zo duur zijn die dingen niet.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 23:46

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

superwashandje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:58:
[...]

Haha! Jij bent ook bij Obbe geweest dus.

Dit heb ik ook laten doen met mijn B5244S5. Wat vond je van het verschil? Ik vond het zeer goed merkbaar, meer dan ik van te voren had verwacht.

• ybos
Jeanke117 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:36:
Bougies en luchtfilter kan je vervangen. Zo duur zijn die dingen niet.
Ga ik ook sowieso doen, misschien neem ik de bougiekabels ook we meteen mee, misschien slaan die wel door.

Edit: spul besteld, we gaan t zien :)

[ Voor 6% gewijzigd door ybos op 28-07-2019 10:20 ]

• Kolbe
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-02 08:12
ybos schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Ga ik ook sowieso doen, misschien neem ik de bougiekabels ook we meteen mee, misschien slaan die wel door.

Edit: spul besteld, we gaan t zien :)
Soms lekt er wat olie bij de olievuldop (zit ook een slangetje van de carterventilatie) en staan enkele bougies in de olie, kan ook voorkomen.

Verder.. Heerlijke wagens om aan te werken. Pas nog even multiriem en spanrollen vervangen. Enkel basisgereedschap nodig en maximaal 30 minuten werk. Spanrollen voelden met 3 ton op de klok ook nog prima trouwens maar voor de betrouwbaarheid even een heel Gates setje er op gezet, ze waren toch 24 jaar oud.

[ Voor 34% gewijzigd door Kolbe op 28-07-2019 11:04 ]

• ybos
Kolbe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:01:
[...]

Soms lekt er wat bij de olievuldop en staan enkele bougies in de olie, kan ook voorkomen.
Dat is goeie! Ik heb van de week gevuld en wat gemorst, thanks! _/-\o_

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

AtomicShockwave schreef op zondag 28 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Haha! Jij bent ook bij Obbe geweest dus.

Dit heb ik ook laten doen met mijn B5244S5. Wat vond je van het verschil? Ik vond het zeer goed merkbaar, meer dan ik van te voren had verwacht.
Haha ja, het verschil is wel te merken maar ik merk het vooral pas vanaf ongeveer 4000 rpm en daar kom ik normaal niet heel vaak. Ik weet niet zeker of ik het nog een keer zou doen.

Nu wel aan het overwegen om nog eens langs te gaan voor mijn huidige B5244T5.
Iemand hier ervaring met hoeveel verschil in verbruik dit zou maken?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wil op termijn vooraan de remmerij vervangen. Nu heb ik gezien dat Brembo vervangende OE sets heeft, maar ook Maxi en Extra. Beetje Polestar Engineered-achtig lijkt mij leuk en het verschil in kosten t.o.v. origineel Volvo leek op het eerste gezicht minimaal.

Nu heb ik gelezen dat bepaalde series pet zijn en andere wel goed. Wat is de consensus hier? Ook @Chevy454 auto goeroe :)

Ook iemand ervaring met Öhlins vering en schokbrekers?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:19:
Ik wil op termijn vooraan de remmerij vervangen. Nu heb ik gezien dat Brembo vervangende OE sets heeft, maar ook Maxi en Extra. Beetje Polestar Engineeres-achtig lijkt mij leuk en het verschil in kosten t.o.v. origineel Volvo leek op het eerste gezicht minimaal.

Nu heb ik gelezen dat bepaalde series pet zijn en andere wel goed. Wat is de consensus hier? Ook @Chevy454 auto goeroe :)

Ook iemand ervaring met Öhlins vering en schokbrekers?
Als je wilt upgraden gewoon upgraden naar 302mm (of 305, weet niet precies) schijven van de turbo motoren, heb je alleen andere brackets nodig en kan je de originele klauwen houden. Jij hebt de kleine schijven (286mm o.i.d.). Of als je gek wilt doen, schijven + brackets van een XC90, 320mm schijven krijgn je dan.
En Öhlins, leuk, als je genoeg centjes hebt :+ Beetje overkill voor jou S60 denk ik (setje kost denk ik meer dan de dagwaarde van de gemiddelde S60 :D), zou dan eerder set Bilstein dempers + veren gaan.

Vaak bu'j te bang!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@-tom-562 Bilstein it is, kost ook geen kont.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-02 12:11
-tom-562 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Als je wilt upgraden gewoon upgraden naar 302mm (of 305, weet niet precies) schijven van de turbo motoren, heb je alleen andere brackets nodig en kan je de originele klauwen houden. Jij hebt de kleine schijven (286mm o.i.d.). Of als je gek wilt doen, schijven + brackets van een XC90, 320mm schijven krijgn je dan.
En Öhlins, leuk, als je genoeg centjes hebt :+ Beetje overkill voor jou S60 denk ik (setje kost denk ik meer dan de dagwaarde van de gemiddelde S60 :D), zou dan eerder set Bilstein dempers + veren gaan.
V50 is 320mm als je de T5 AWD hebt, XC90 is 336mm, met volgens mij dezelfde remklauwen
Kunnen ze die keurmeester die deze auto zo goed heeft gekeurd de laatste keer, ook meteen zijn keurmeesterschap afpakken? Die dingen die je hier ziet zijn niet van een paar maandjes, dat gaat er bij mij niet in...

[ Voor 67% gewijzigd door Orion84 op 14-08-2019 14:44 . Reden: Verwijderde off-topic post quote en reactie daarop weggehaald ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer geniet weer van Volvo Drive Magazine ;)

• Kolbe
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-02 08:12
Porsche Cayenne/VW Touareg heeft ook mooie klauwen voor 330mm schijven, als je echt overboard wil gaan - en met de hoeveelheid van die eerste generatie op de weg en richting sloop zijn die klauwen/bootankers ook betaalbaar.
Maar das een heel verhaal opzich om daar naar om te bouwen, heb een setje liggen voor mn 240 maar dat duurt nog wel even voordat ik er aan toe kom de klauwen netjes te reviseren, beugels te regelen/maken en alles te swappen.

Voor de 850 en V70-1 is die 302mm set best aardig en goedkoop te swappen. Op de t5 thuis hadden we de kleine set (280mm iirc) en die was met stevig gebruik toch wel snel op de limiet, zal ook wel gelegen hebben aan matige kwaliteit aftermarket die er eens op is gekomen. Nu 302mm er op en dat is stukken beter (Ring tested), goed zat voor het huidige gebruik (2e auto).

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MartijnAbel schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:15:
[...]

V50 is 320mm als je de T5 AWD hebt, XC90 is 336mm, met volgens mij dezelfde remklauwen

[...]

Kunnen ze die keurmeester die deze auto zo goed heeft gekeurd de laatste keer, ook meteen zijn keurmeesterschap afpakken? Die dingen die je hier ziet zijn niet van een paar maandjes, dat gaat er bij mij niet in...
Ik wist de maten niet meer exact. Volgens mij heb je voor XC schijven wel altijd minimaal 17" velgen nodig. Bij de 302/305mm schijven heb je minimaal 16" velgen nodig. Overigens zou ik mij ook niet blind staren op alleen de diameter. Een setje goede remblokken, nieuwe remolie en eventueel staal omvlochten remleidingen helpen ook al voor een veel beter doseerbare/krachtigere remmen

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 14-08-2019 14:43 . Reden: Verwijderde Off-topic zut uit quote gehaald ]

Vaak bu'j te bang!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kolbe schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:52:

Voor de 850 en V70-1 is die 302mm set best aardig en goedkoop te swappen. Op de t5 thuis hadden we de kleine set (280mm iirc) en die was met stevig gebruik toch wel snel op de limiet, zal ook wel gelegen hebben aan matige kwaliteit aftermarket die er eens op is gekomen.
Ik gebruik de remmen zo min mogelijk, maar wel wanneer het telt maximale vertraging. Daarnaast lijkt het me wel mooi.
-tom-562 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:36:
[...]

Ik wist de maten niet meer exact. Volgens mij heb je voor XC schijven wel altijd minimaal 17" velgen nodig. Bij de 302/305mm schijven heb je minimaal 16" velgen nodig.
Ik heb Tethys velgen = 17".

Zijn er ergens B4 sets te koop, of moet ik alles los in mijn mandje gooien?

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 28-07-2019 16:20 ]

• Thomox
Iemand ervaring met Pirelli P Zero 235/40 R18 95Y banden onder een V70?

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:07
Arghhh levering van mijn nieuwe v60 opgerekt van wk38 naar wk46 😡 vanwege slecht kunnen leveren van getint glas... hebben meer daar last van?

• Mach

Mach

[END]Avengers

Omdat dit topic behulpzaam is geweest bij het bepalen van mijn keuze voor mijn eerste volvo hier de eerste foto’s van de v40 D2 120pk inscription (2016 bouwjaar en 88k op de teller) die ik vandaag heb gekocht. Over een weekje mag ik hem ophalen. Can’t wait :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rPGVmg9WpX9b6mMv9ZtpYfwR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6xhyfq7UXk9383nTZlT5WxFb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1kfzmteZqiRDdDI724n68osH/full.jpg

DUGG

• R2D2
  • Niet online
@Mach hele nette wagen... jaloers op je led koplampen, die mis ik wel op mijn V40.

Lichte interieur ook erg mooi, had het op mijn vorige V40 ook en het heeft gewoon wat chiques. Ik was er alleen even van genezen toen de kleine met boterham pindakaas achterin ging en dan is zwart leer wat praktischer :+

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:49
Mach schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:42:
Omdat dit topic behulpzaam is geweest bij het bepalen van mijn keuze voor mijn eerste volvo hier de eerste foto’s van de v40 D2 120pk inscription (2016 bouwjaar en 88k op de teller) die ik vandaag heb gekocht. Over een weekje mag ik hem ophalen. Can’t wait :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi, donkerblauw met licht interieur op Mannan velgen. Zoveel beter dan een grijze Rdesign met zwart interieur wmb. Veel sjieker. Hij lijkt wel wat op mijne ;) Ik heb alleen half blond leer en half zwart interieur. O+

[ Voor 18% gewijzigd door caspervc op 05-03-2024 10:29 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Mach

Mach

[END]Avengers

R2D2 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:06:
@Mach hele nette wagen... jaloers op je led koplampen, die mis ik wel op mijn V40.

Lichte interieur ook erg mooi, had het op mijn vorige V40 ook en het heeft gewoon wat chiques. Ik was er alleen even van genezen toen de kleine met boterham pindakaas achterin ging en dan is zwart leer wat praktischer :+
Thx. Ben inderdaad voornamelijk gevallen voor het lichte interieur. Mijn kleine dame is gelukkig al niet meer zo klein en smeert geen pindakaas meer over mijn (of haar) spullen. :+
caspervc schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Mooi, donkerblauw met licht interieur op Mannan velgen. Zoveel beter dan een grijze Rdesign met zwart interieur wmb. Veel sjieker. Hij lijkt wel wat op mijne ;) Ik heb alleen half blond leer en half zwart interieur. O+

[Afbeelding]

[Afbeelding: V40]
Klopt helemaal. Was zelfs “bang” dat ie te chique zou zijn voor mij :) maar het maakt het interieur zoveel lichter en dus gevoelsmatig ruimer.

Was ook aangenaam verrast door de vlotheid van de 120pk. Twijfelde eerst of dat voor zo’n “zware” auto genoeg zou zijn.

De led verlichting en velgen zijn een mooie bonus die niet eens op mijn verlanglijstje stonden. Net als het panoramadak met elektrisch sunroof en de harman kardon sound installatie.

Heb een weekje of 4 vrij fanatiek gegrasduind op autoscout maar deze stak er binnen mijn budget toch wel met kop en schouders bovenuit. Dus net voor mijn vakantie de knoop maar door gehakt. Nu eerst een weekje van de zon genieten en dan deze automobiel eens goed gaan verkennen :)

DUGG

• R2D2
  • Niet online
caspervc schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Zoveel beter dan een grijze Rdesign met zwart interieur wmb.
En bedankt hé :+ Al heb ik dan weer geen rDesign maar dan wel dezelfde Mannan velgen. Maar je hebt gelijk hoor, grijs van buiten en zwart van binnen is vrij saai... mocht er ooit een opvolger komen voor de huidige V40 en ik bij Volvo blijven qua merk wil ik een Rebel Blue.

Ben wel aan het kijken naar andere velgen, vorige eigenaar heeft toch wat stoeprandjes geraakt waardoor ze niet bijzonder mooi meer zijn.

Zit nu dus naar de Boret Y titanium te kijken, misschien zelfs een maatje groter (18”) dan wat er nu onder zit al vraag ik me dan ook wel weer af of dat niet al teveel ten kosten gaat van het comfort aangezien er ook al een sport onderstel onder schijnt te zitten (lekker overbodig bij een D2 maar dat terzijde).

[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 31-07-2019 21:36 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

R2D2 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:06:

Eten in de auto is bij mij verboden en kauwgom helemaal uit den boze.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:49
PcDealer schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:04:
[...]

Eten in de auto is bij mij verboden en kauwgom helemaal uit den boze.
Ach juist daarom zijn we voor leer gegaan. Liever pindakaas of kots van leer af poetsen dan uit stof boenen. O-)
Valt me trouwens wel op dat een licht interieur veel minder opwarmt in de zon dan het zwarte nepleer in de oude Peugeot..

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-02 22:51
R2D2 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:34:
[...]

En bedankt hé :+ Al heb ik dan weer geen rDesign maar dan wel dezelfde Mannan velgen. Maar je hebt gelijk hoor, grijs van buiten en zwart van binnen is vrij saai... mocht er ooit een opvolger komen voor de huidige V40 en ik bij Volvo blijven qua merk wil ik een Rebel Blue.

Ben wel aan het kijken naar andere velgen, vorige eigenaar heeft toch wat stoeprandjes geraakt waardoor ze niet bijzonder mooi meer zijn.

Zit nu dus naar de Boret Y titanium te kijken, misschien zelfs een maatje groter (18”) dan wat er nu onder zit al vraag ik me dan ook wel weer af of dat niet al teveel ten kosten gaat van het comfort aangezien er ook al een sport onderstel onder schijnt te zitten (lekker overbodig bij een D2 maar dat terzijde).
Het sport-onderstel is 'zuiniger', vandaar dat het eronder zit. Ik heb zelf een D2 met de 16", en een keer in de 18" gereden, maar ik vind de grotere banden wel minder comfortabel rijden. Zelf zou ik het niet aanraden als je veel rijdt.

Die van jou ziet er nog erg mooi uit, daar ga je nog wel even plezier mee beleven (ik geniet nu al een jaar bijna iedere dag van die van mij)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cyleo schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:23:
[...]

Het sport-onderstel is 'zuiniger', vandaar dat het eronder zit.
Je bedoelt omdat de auto lager op de weg ligt?

• ybos
ybos schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:03:
[...]

Dat is goeie! Ik heb van de week gevuld en wat gemorst, thanks! _/-\o_
Nou, dat was het dus niet. M'n volvo verbruikt best wat olie en 2 van de 5 bougies waren flink vervuild.
Nieuwe pitten erin en hij loopt weer als een zonnetje.

Ik had ook nieuwe bougiekabels besteld want die slaan nog weleens door. Blijkt dat de V70 geen bougiekabels heeft |:(
Volgens de site van autodoc wel dus ik heb ze blind besteld.
Blijkt dus dat ze voor de 2.5 20V motor zijn.
Dus, als ik nog iemand blij kan maken met een setje gratis bougiekabels, doe maar ff een pb :)

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Ha mensen, sinds kort ben ik een Volvo-rijder. Een S80 van '07 met de D5. Fijne auto :) Nu kom ik van een VAG-auto af, en daar had ik VCDS voor. Kan je praktisch alles mee aanpassen. Nu heb ik even zitten googlen, maar ik kom er niet helemaal uit: is er een equivalent van VCDS voor Volvo? Voor de vorige auto was dat namelijk erg handig.

Hypocrites must die

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Harrie

NederVlaming

Helgie schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:41:
Ha mensen, sinds kort ben ik een Volvo-rijder. Een S80 van '07 met de D5. Fijne auto :) Nu kom ik van een VAG-auto af, en daar had ik VCDS voor. Kan je praktisch alles mee aanpassen. Nu heb ik even zitten googlen, maar ik kom er niet helemaal uit: is er een equivalent van VCDS voor Volvo? Voor de vorige auto was dat namelijk erg handig.
Google eens op "vida dice". Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is dat het Vcds equivalent.
Pagina: 1 ... 100 ... 140 Laatste