Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

-tom-562 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Bij volvotune kunnen ze 'm kietelen maar zo'n 180pk
Dat heb ik idd laten doen. Tevreden mee! En 300 euro ofzo.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-12 21:20

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Ik heb nu sinds een week een S60, MY2002, met de 2.4 5cil turbo. Heerlijke auto, erg blij mee. Echter, het lukt me niet om STC uit te schakelen. Het lampje in het knopje brandt groen, en er zijn geen gerelateerde foutmeldingen aanwezig (wel eentje voor het airbagsysteem, waarschijnlijk is de radio een keertje los geweest). Lang indrukken, kort indrukken, vaak indrukken, er gebeurt gewoon helemaal niks. Ook geen melding dat het systeem uitgeschakeld is. Er zijn ook geen zekeringen doorgebrand. Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen en hoe het op te lossen is?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
Mx. Alba schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:59:
Vanmorgen om 04:30... DING DONG! .... DING DONG! .... *klop klop klop klop* DING DONG! *klop klop klop*... Uiteindelijk word ik wakker en strompel ik naar de deur. Ik kijk door het spionnetje.

Vier politieagenten.

WTF?

Deur open... "Goedemorgen meneer, sorry dat we u wakker maken, maar is dit van u?"

"Dit" was de complete neus van mijn V40...

[Afbeelding]

Die was dus een kilometer verderop op een fietspad gevonden.

Kennelijk heeft "men" dus weer geprobeerd om mijn koplampen te stelen. Dit keer van onderaf, door de voorbumper van de auto af te slopen. Niet gelukt, want de koplampen zaten nog netjes op hun plek. Maar waarom ze dan daarna met de bumper aan de wandel zijn gegaan en die een kilometer verderop hebben achtergelaten? Who knows!

Een paar uur later bij het autoschadebedrijf bleek dat de schade groter was dan ik dacht... Want de neus is aan de bovenkant los gezaagd of los geknipt. De hele neus moet dus vervangen worden. Bij een Formule 1 wagen is dat 5 seconden werk, maar bij een Volvo kost het twee weken om het ding geleverd te krijgen. Ze hebben dus de neus weer provisorisch vastgemaakt met 9 hechtingen aan de bovenkant: gaatjes boren en tierips er doorheen.

[Afbeelding]

Staat wel stoer, zo'n piratenlitteken over z'n neus! :D
Watttttt? Gewoon eraf gezaagd? Ik las al eerder over die koplampen. Zelf heb ik een V60 D6 met xenon. Of heb jij hele nieuwe units ofzo? Niet normaal. En wat een schade! Wellicht in een busje ingeladen. En daar even snel gekeken en toen gedumpt? Je zou zeggen een stuk ermee lopen valt wel op.

Overigens om de vraag te beantwoorden wat moeten ze ermee? Bij mij was mijn airbag eens gestolen. Ben toen op ‘onderzoek’ gegaan.
Blijkt dat in het Oostblok ze legaal schadeauto’s opkopen die in NL/DE etc het repareren niet meer waard zijn. Koetswerk kunnen ze heel goedkoop daar door goede experts laten maken(iig optisch). Echter koplampen en airbags hebben ze nog steeds nodig. Die worden dan op bestelling gejat. Alles in elkaar zetten. Dan via Duitsland naar NL laten importeren en je hebt weer een mooie auto voor weinig.

[ Voor 12% gewijzigd door meermarco op 16-06-2019 20:34 ]

Verwijderd

ybos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:24:
[...]

Is dat zo, de 2.4 140PK geknepen :?
Is dat een ingrijpende/dure actie om er een 170pk van te maken :?
Indicatie qua prijs en wie dat kan doen?

(tuning is soms ook wel dat de motor efficienter gaat draaien, werd hij ook nog zuiniger :? )
Toen ik in een grijs verleden op zoek was naar mijn eerste V70 heb ik op een dag een proefrit gemaakt in zowel de 140 als 170pk, ik moet zeggen dat ik weinig verschil kon merken.
Uiteindelijk toch maar voor een T5 gegaan omdat de rest allemaal te sloom was als je eenmaal met zo'n beest hebt gereden, en toen alsnog laten opfokken naar 300pk ;)

tegenwoordig een 185pk D5 die misschien niet zo spannend is als de T5 maar wel de meest comfortabele 5cilinder die ik heb gereden. (plus een stukje zuiniger ;))

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-12 21:53
Mx. Alba schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Beide denk ik. Die units kosten duizend euro per stuk dus ik kan wel geloven dat daar een levendige zwarte markt voor is!
En het lullige is dat de LED koplampen niet eens gaan werken op de eerdere V40 modellen die toen nog niet met LED leverbaar waren. Zelfs xenonlampen werken niet op elke V40. Dat is afhankelijk van de uitvoering van je CEM. Zonder juiste kennis een hele dure gok. Heb al 2 mensen moeten teleurstellen zo. Op MP een goedkoop setje gescoord en dan de verkeerde CEM hebben. Zo blijft de handel wel bestaan....

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat spul werkt alleen ter vervanging bij schade, niet als cosmetische upgrade.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aha, interessante info. Maar dan nog is de schade-markt kennelijk voldoende om een "leuke" zwarte markt gaande te houden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• cupra4
jadjong schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:51:
Dat spul werkt alleen ter vervanging bij schade, niet als cosmetische upgrade.
Nee hoor. Alleen zul je wel even je huiswerk moeten doen. Als je een CEM-High hebt werkt het gewoon. CEM-low werkt niet. Bij een recente Volvo is nagenoeg alles te upgraden met onderdelen van nieuwere modellen. Uitgezonderd de LED lampen waarvan de pin bezetting zelfs anders is.

• cupra4
Mx. Alba schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:57:
Aha, interessante info. Maar dan nog is de schade-markt kennelijk voldoende om een "leuke" zwarte markt gaande te houden.
Helaas wel ja... zelf ff een beugeltje fixen en met popnagels of iets vastzetten is de enige oplossing. En goed alarm met motorkapslot.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 21:25

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

cupra4 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:20:
[...]

Helaas wel ja... zelf ff een beugeltje fixen en met popnagels of iets vastzetten is de enige oplossing. En goed alarm met motorkapslot.
Het probleem is natuurlijk dat ze dat soort dingen pas zien als ze al flinke schade aangericht hebben. De afgelopen 2x hebben ze de koplampen niet te pakken gekregen, maar de vorige keer wel een ruit ingetikt en nu dus de hele neus gedemonteerd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

caspervc schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:01:
[...]

Daarom ben ik voor een Momentum gegaan met halogeen koplampen. Nix aan t handje..

Helaas zijn de Xenon en de LED lampen gewild. Voor in t Oostblok of in de Wietteelt schijnt. (LED doet veel licht en weinig warmte... ) hier in Utrecht gaat met V40s en S/V60s ook met golven. Je kan dr niets aan doen...
Raampje intikken, deur open en motorkap open. Stekkers los(knippen), borgpin eruit, en T30 schroef eruit en lamp eruit.. Helaas is t zo makkelijk.

En dan zie je dit (gelukkig niet mijne)
[Afbeelding]
Maar hoe kom je vanuit het ruitje achter de C stijl bij de motorkapvergrendeling dan?

Revive the guild!

• jadjong
  • Niet online
cupra4 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:18:
[...]

Nee hoor. Alleen zul je wel even je huiswerk moeten doen. Als je een CEM-High hebt werkt het gewoon. CEM-low werkt niet. Bij een recente Volvo is nagenoeg alles te upgraden met onderdelen van nieuwere modellen. Uitgezonderd de LED lampen waarvan de pin bezetting zelfs anders is.
DIe V40 is nog C1 platform, geen SPA.

• Ypuh
  • Laatst online: 21:03
Iemand enig idee wat een 60dkm beurt voor een S40 ongeveer kost bij de dealer? Is dat een 'grote' beurt?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:13
Jelte,89 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:00:
[...]

Maar hoe kom je vanuit het ruitje achter de C stijl bij de motorkapvergrendeling dan?
Eerst de deur open, en dan is het makkelijk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• cupra4
jadjong schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:15:
[...]

DIe V40 is nog C1 platform, geen SPA.
Klopt. Kun je prima van upgrades voorzien. Als het zelfs lukt om een TFT cluster uit een P3 >2014 in een S80 uit 2006 te zetten en het werkt ook nog, wat bedoel je dan precies? Bijna alles is mogelijk. Heb er zelf meer dan voldoende ervaring mee. Heb opties in mijn 2011 die Volvo pas vanaf 2014 aanbood.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]

(tuning is soms ook wel dat de motor efficienter gaat draaien, werd hij ook nog zuiniger :? )
Heeft mijn zwager gedaan bij zijn S60 met 2.4 140pk. Het verschil tussen de 140pk en 170pk zit enkel in de ECU, door deze om te wisselen heb je het extra vermogen beschikbaar. Wel wordt aangeraden om het gasklephuis ook meteen te reinigen aangezien de gasklep daarna verder open gaat en kan blijven steken vanwege vervuiling.

Verwacht overigens geen wonderen, de 30pk extra komen er alleen in het hogere toerengebied bij (waar de 140pk versie zo lui is).

🖥️ | 🚗

• jadjong
  • Niet online
cupra4 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Klopt. Kun je prima van upgrades voorzien. Als het zelfs lukt om een TFT cluster uit een P3 >2014 in een S80 uit 2006 te zetten en het werkt ook nog, wat bedoel je dan precies? Bijna alles is mogelijk. Heb er zelf meer dan voldoende ervaring mee. Heb opties in mijn 2011 die Volvo pas vanaf 2014 aanbood.
Die TFT werkte de laatste keer nog niet 100%, standkachel stond niet in het menu en sommige meters kwamen niet tot leven. Daarnaast moet je een TFT vinden met ongeveer gelijke kilometerstand.
Ik ben wel benieuwd hoe je de led koplampen werkend maakt als de auto daar origineel niet mee uitgerust is, incl hoogteregeling, actieve bochtenverlichting en automatisch groot licht.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

Ypuh schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:17:
Iemand enig idee wat een 60dkm beurt voor een S40 ongeveer kost bij de dealer? Is dat een 'grote' beurt?
Naar de website en dan onder service.

LinkedIn WoT Cash Converter

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:47
Jelte,89 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:00:
[...]

Achterdeur open -> voordeur open -> motorkap open

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• jadjong
  • Niet online
Heb liever dat ze de ruit uit de deur slaan, die is veel goedkoper te repareren dan dat driehoekje achterin.

• cupra4
jadjong schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Die TFT werkte de laatste keer nog niet 100%, standkachel stond niet in het menu en sommige meters kwamen niet tot leven. Daarnaast moet je een TFT vinden met ongeveer gelijke kilometerstand.
Ik ben wel benieuwd hoe je de led koplampen werkend maakt als de auto daar origineel niet mee uitgerust is, incl hoogteregeling, actieve bochtenverlichting en automatisch groot licht.
Kilometerstand is niet van belang. Wordt uit de CEM gehaald. Ik heb ze erin gehad met meer dan 3 ton en na start stond de goede stand erin. ECO en Power meter werken inderdaad niet als je een auto ouder dan MY2012 hebt.

Voor wat betreft de lampen: die extra zaken gaan niet allemaal werken, maar dat boeit de meesten niets. Die willen led en veel licht voor de auto. Maar alles is achteraf in te bouwen, kost alleen meer tijd en geld, iets wat velen toch niet doen. Volgens mij is ABL wel te activeren met software. Staat er bij mij gewoon tussen.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-12 10:10

superwashandje

grofheid alom

[...]

heb het ook laten doen maar merk niet echt dat hij er zuiniger van is gaan rijden (rij wel op lpg :P).
Ik ben er ook niet van overtuigd dat het achteraf wel helemaal de prijs waard is voor iedereen. bij normaal gebruik merk ik er namelijk weinig van bij deze niet-turbo variant. je merkt het vooral als je verder doortrekt vanaf de 3k toeren ongeveer. De versies met turbo schijnen er meer van te merken ook bij lagere toerentallen maar daar heb ik geen ervaring mee :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

caspervc schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:09:
[...]

Achterdeur open -> voordeur open -> motorkap open
Uiteraard snap ik dat, maar bestuurders raampje intikken lijkt me toch makkelijker... Het scheelt je 2 deuren open doen, En het is ook nog niet makkelijk om vanaf dat kleine ruitje de grendel te vinden, die zit vrij ver naar voren van de deur. Dus je moet en ver met je hand/arm naar binnen door een kleine opening met scherpe glasscherven.

:?

Revive the guild!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-12 18:44
Zijn er al gegevens over de betrouwbaarheid van moderne Volvo's? Daarmee bedoel ik, Volvo's sinds de
nieuwste XC90. Alleen 2.0L viercilinders met hoog specifiek vermogen (T6 en T8 met name). Is dat blok in de kern bulletproof? Wellicht in T4 en T5 overengineered? De vijfcilinders waren eerder bijzonder betrouwbaar. Het is bekend dat de kleine turboblokjes gemiddeld genomen minder betrouwbaar zijn dan de grote blokken van vroegah.

Moderne Volvo's zijn een heel stuk hipper, en de volgende vuistregel is van toepassing op vrijwel elk Europees consumentenprodukt: "als het hip is, is de kwaliteit laag". Tenzij de prijs buitensporig hoog is. Dat komt doordat iets dat hip is niet goed hoeft te zijn om goed te verkopen. En dan volgt uit het moderne Westerse efficiëntie-denken (alles zo goedkoop mogelijk, Lean, Six Sigma blabla) dat kwalitatieve hoogwaardigheid niet nodig is. Echte kwaliteit qua auto's vind je vooral in Japan en Korea, daar heerst gelukkig een heel andere cultuur.

• caspervc
  • Laatst online: 21:47
Jelte,89 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Uiteraard snap ik dat, maar bestuurders raampje intikken lijkt me toch makkelijker... Het scheelt je 2 deuren open doen, En het is ook nog niet makkelijk om vanaf dat kleine ruitje de grendel te vinden, die zit vrij ver naar voren van de deur. Dus je moet en ver met je hand/arm naar binnen door een kleine opening met scherpe glasscherven.

:?
Veel luxe versies van de V40 hebben dubbel glas voor stilte en veiligheid. Behalve dat ene ruitje 😉. Kleiner maakt ook minder herrie...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

caspervc schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Veel luxe versies van de V40 hebben dubbel glas voor stilte en veiligheid. Behalve dat ene ruitje 😉. Kleiner maakt ook minder herrie...
Dat is optie en niet een pakket.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dieken Taffert schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:27:
En dan volgt uit het moderne Westerse efficiëntie-denken (alles zo goedkoop mogelijk, Lean, Six Sigma blabla) dat kwalitatieve hoogwaardigheid niet nodig is. Echte kwaliteit qua auto's vind je vooral in Japan en Korea, daar heerst gelukkig een heel andere cultuur.
Uhm, afvallen op Lean en Six Sigma en dan juist de auto's met het toppunt van betrouwbaarheid die dat ook toepassen... Zelfs uitgevonden.

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-12 18:44
PcDealer schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Uhm, afvallen op Lean en Six Sigma en dan juist de autos met het toppunt van betrouwbaarheid die dat ook toepassen... Zelfs uitgevonden.
Geheel offtopic, maar dit verdient wel reactie:
Lean en Six Sigma is de Westerse vertaling van the Toyota Way, gericht op efficiëntie. Wat in wezen maar een deel is van "the Toyota Way".

Bovendien is er dan ook nog een manier waarop die methodologie in het Westen wordt gebruikt, waarbij een cruciaal deel vaak vergeten wordt, namelijk investeren in je menselijk kapitaal, omdat dat geld kost. We hebben liever een griote flexibele schil, waar je snel vanaf kunt En dat je management er is om te faciliteren, dat doet het management in NL niet graag, dat wil gefaciliteerd worden. Lean/Six Sigma in NL is een slap aftreksel van the real thing (qua Lean/SS), wat een slap aftreksel is van the Toyota Way...

• Ypuh
  • Laatst online: 21:03
Fantastische reactie deze. Lean is gewoon een afstammeling van TPS? Toyota Production System.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:58

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Dan zal ik mij hier ook maar aanmelden met mijn 'nieuwe' aanwinst!

Nieuwe wagen
Van buiten en binnen als nieuw. BEvalt tot nu toe erg goed :)

Merkte dat ik wel alle ramen dicht kan doen bij het sluiten van de deuren, maar niet het openen van de ramen bij het openen... Deels jammer, kan niet alles hebben :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:00
Merkte dat ik wel alle ramen dicht kan doen bij het sluiten van de deuren, maar niet het openen van de ramen bij het openen... Deels jammer, kan niet alles hebben :P
Knopje op de afstandsbediening ingedrukt houden (10 sec ongeveer) dan gaan alle ramen open. Mooie auto!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:58

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

TacoTaco schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:32:
[...]

Knopje op de afstandsbediening ingedrukt houden (10 sec ongeveer) dan gaan alle ramen open. Mooie auto!
Hmm.... Maar even proberen dan, dacht dat ik dit al geprobeerd had. En bedankt! :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou in december 2018 moest de aircopomp vervangen worden in de V60 twin engine.
nu 5000 km verder: Weer de melding "Hybridre systeem, service vereist".

Dus gisteren uit laten lezen: wederom de aircopomp.
Gaat nu weer vervangen worden.

Ze krijgen het onderdeel maar niet op orde lijkt wel...

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 25-06-2019 09:57 ]

Youtube: DashcamNL

• cupra4
dfrenner schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:55:
Nou in december 2018 moest de aircopomp vervangen worden in de V60 twin engine.
nu 5000 km verder: Weer de melding "Hybridre systeem, service vereist".

Dus gisteren uit laten lezen: wederom de aircopomp.
Gaat nu weer vervangen worden.

Ze krijgen het onderdeel maar niet op orde lijkt wel...
Denk dat je blij mag zijn met 2 pompen. Er zijn er die er al 6 of 7 vervangen hebben gekregen.

• Tommie12
jadjong schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:57:
Heb liever dat ze de ruit uit de deur slaan, die is veel goedkoper te repareren dan dat driehoekje achterin.
Ik zal er volgende keer rekening mee houden. Liefst links of rechts?
:o

• jadjong
  • Niet online
Rechts is makkelijker met stofzuigen.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12 20:35
cupra4 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Denk dat je blij mag zijn met 2 pompen. Er zijn er die er al 6 of 7 vervangen hebben gekregen.
Naar mijn weten heeft @dfrenner hem niet nieuw uit de showroom meegekregen, maar een jaar terug oid als goede 2e hands gekocht/geleased. Dus wat de vorige eigenaar aan aircopomps heeft vervangen willen we misschien niet weten :X

Volvo heeft overigens wel een tijd terug gezegd dat de huidige de laatste zonder problemen zou moeten zijn.

Gamertag: timmie271

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
timmie271 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Naar mijn weten heeft @dfrenner hem niet nieuw uit de showroom meegekregen, maar een jaar terug oid als goede 2e hands gekocht/geleased. Dus wat de vorige eigenaar aan aircopomps heeft vervangen willen we misschien niet weten :X

Volvo heeft overigens wel een tijd terug gezegd dat de huidige de laatste zonder problemen zou moeten zijn.
Gefeliciteerd!

Klopt, mei 2018 geleased.
December 2018 defecte aircopomp en nu weer...

Youtube: DashcamNL

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:43
Weet iemand toevallig hoe je in een C30 de spiegels automatisch in kan laten klappen? De optie om L en R in te houden vanbinnen zit er ook niet op? Is het dan een kwestie van een aftermarket motortje erin bouwen? iemand suggesties/tips/ervaringen?

• Shaggy
  • Laatst online: 19-12 20:10

Shaggy

Misantroop pur sang

Nou, ik heb gisteren de airco laten schoonmaken en vullen, zalig fris windje weer met dit weer. Voor de gein geïnformeerd bij de Volvo dealer alhier, €218,- zou dit gaan kosten... nu bij de lokale garage voor €69 klaar, helemaal compleet :)

Making an ass of myself since the 70's

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

shaggy8675 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:35:
Nou, ik heb gisteren de airco laten schoonmaken en vullen, zalig fris windje weer met dit weer. Voor de gein geïnformeerd bij de Volvo dealer alhier, €218,- zou dit gaan kosten... nu bij de lokale garage voor €69 klaar, helemaal compleet :)
Aircocheck + reiniging + service €149,- (lopende actie)

Check en reinigen €49,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aircocheck- en reiniging € 49
Uw Volvo fris en u alert

Een vervuilde airco zorgt voor een bedompte lucht in uw auto: onfris en onveilig. Met onze aircocheck- en reiniging garanderen wij u het perfecte interieurklimaat. Dus boek onze aircocheck en -reiniging, dan blijft uw interieur altijd lentefris, óók in de zomer. En u alert en scherp achter het stuur.
;)

• jadjong
  • Niet online
Door die reiniging rijd je inderdaad lekker scherp en alert. Wat een stank geeft dat de eerste week.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Dit is het mailtje wat ik kreeg van van Roosmalen Volvo TIlburg.

"Geachte heer,

U heeft onlangs een chat gevoerd met een collega met de vraag wat airco bijvullen kost.

Dit is geen kwestie van bijvullen, het systeem moet leeg gehaald worden dan afgeperst worden met stikstof en daarna gevacumeerd en gevuld worden.

Dit gehele proces kost € 218,00 incl. btw.

Hopend u voldoende geinformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
Serviceadviseur

servicevanroosmalen@roosmalen.nl
www.roosmalen.nl"

• cupra4
Mooi verhaal dit, maar ze maken gebruiken van dezelfde airco vul machine. Slangen eraan, waardes invoeren en een half uurtje later is ie klaar als er geen lek is. Maar dealers hanteren nu eenmaal een andere marge en werkplaatstarieven dan de garage op de hoek.
shaggy8675 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:23:
Dit is het mailtje wat ik kreeg van van Roosmalen Volvo TIlburg.

"Geachte heer,

U heeft onlangs een chat gevoerd met een collega met de vraag wat airco bijvullen kost.

Dit is geen kwestie van bijvullen, het systeem moet leeg gehaald worden dan afgeperst worden met stikstof en daarna gevacumeerd en gevuld worden.

Dit gehele proces kost € 218,00 incl. btw.

Hopend u voldoende geinformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
Serviceadviseur

servicevanroosmalen@roosmalen.nl
www.roosmalen.nl"

• jadjong
  • Niet online
Dat is ook prima als ze het lulverhaal weg zouden laten.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

jadjong schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:16:
Dat is ook prima als ze het lulverhaal weg zouden laten.
Juist dit ja.
Dat ze andere tarieven hanteren als merkdealer kan ik prima inkomen, ondanks het significante prijsverschil. Maar die interessante praat over hoeveel werk het allemaal wel niet zou zijn, daar vraag ik niet om... 8)7

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:00
Vandaag de trouwe V70 over de 425.000 gereden. Benieuwd hoe lang hij nog trouw doortokkelt :)

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:43
Ik heb sinds dinsdag een C30 gekocht. Maar ik wil graag een sleuteletui van Volvo zelf. Nu heb ik bijna alle dealers (letterlijk bijna alle dealers) gebeld maar zij hebben er geen meer en kunnen deze ook niet bestellen. Weet iemand waar je deze kunt bestellen via een aftermarket shop of buitenland?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jeanke117 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:15:
Ik heb sinds dinsdag een C30 gekocht. Maar ik wil graag een sleuteletui van Volvo zelf. Nu heb ik bijna alle dealers (letterlijk bijna alle dealers) gebeld maar zij hebben er geen meer en kunnen deze ook niet bestellen. Weet iemand waar je deze kunt bestellen via een aftermarket shop of buitenland?
Misschien hier:
Onderdelen:
https://www.scandcar.nl/
https://www.parts4swedes.nl/ (voor onbepaalde tijd gesloten)
https://www.vstore.nl/
https://www.involve.nl
https://nordicar.nl/
https://vparts.se
https://t5parts.nl/

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12 10:04

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:06

TheFruitNerd

iets met fruit

Deze week een nieuwe V40 in gebruik mogen nemen. Ik kom van een V50 af, dan is dit wel heel erg fijn hoor! Zeker de laatste modellen die ramvol opties zitten met o.a. LED koplampen; en er was licht!
Het enige wat me een beetje tegenvalt aan de T3 is de eerste versnelling, die is behoorlijk traag. Is dat omdat het blok nog ingereden moet worden of misschien een software instelling?

V40

[ Voor 17% gewijzigd door TheFruitNerd op 05-07-2019 15:29 ]

- B.L.A.A.T. -

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

• -tom-562
  • Laatst online: 18:59

-tom-562

Oliesjeik

Je doet het stereotype Volvo rijder wel eer aan zo, 85 km/h op de snelweg :') :P

Vaak bu'j te bang!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 13:24
TheFruitNerd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:17:
Deze week een nieuwe V40 in gebruik mogen nemen. Ik kom van een V50 af, dan is dit wel heel erg fijn hoor! Zeker de laatste modellen die ramvol opties zitten met o.a. LED koplampen; en er was licht!
Het enige wat me een beetje tegenvalt aan de T3 is de eerste versnelling, die is behoorlijk traag. Is dat omdat het blok nog ingereden moet worden of misschien een software instelling?

[Afbeelding: V40]
Heb een v50 1.6d gehad, nu een v70. Wegligging van de 50 vond ik lekker strak in de bochten. Anders dan deze sloep. Maar onlangs een v40 t3 geartronic met 12k op de teller als leen meegekregen, en ik had het idee dat het onderstel vergelijkbaar was? V50 was een simpele kinetic en deze 40 een momentum. Dus geen sportonderstellen oid. Verschil dat ik wel merkte was de 17inch velgen onder de 40. Behoorlijk stuiterig!

De 70 d3 is een zorgenkindje. 2 jaar terug gekocht uit 2013 met 170k op de teller. Eerste jaar alleen losgeschoten turboslang gehad maar tweede jaar gecupte banden, trekt naar rechts, alle elektronica achter kaduuk, laten nog een keer 12v zekering eruit en nu zij we aan het zoeken welke draagarm rubber de problemen veroorzaakt van het trekken. Inmiddels al 4x uitgelijnd en 2x gebalanceerd en een velg laten richten :(

Ow ja en een lekkend slangetje dat afgedicht moest worden met een klem.

[ Voor 19% gewijzigd door Lynx op 05-07-2019 19:36 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:00:
Je doet het stereotype Volvo rijder wel eer aan zo, 85 km/h op de snelweg :') :P
Wat is het stereotyype dan? Ik zag genoeg geen al te oude Mercedessen en andere merken op de rechterbaan.

@Lynx waarom vergelijk je een grote auto met twee middenklassers?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volvo's zijn voor oude mannen die pijp roken en op sandalen lopen, en het daarbij passende rijgedrag hebben. Dat stereotype

Vaak bu'j te bang!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

-tom-562 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:13:
Volvo's zijn voor oude mannen die pijp roken en op sandalen lopen, en het daarbij passende rijgedrag hebben. Dat stereotype
Dat was Saab en is nu Opel een Toyota

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Lynx
PcDealer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:21:
[...]

Wat is het stereotyype dan? Ik zag genoeg geen al te oude Mercedessen en andere merken op de rechterbaan.

@Lynx waarom vergelijk je een grote auto met twee middenklassers?
Dan heb ik het mogelijk verkeerd gezegd. Ik vergelijk de 70 niet met de 40/50. Geef alleen maar aan dat die totaal anders rijd. Ging meer om de overeenkomst tussen de 40/50 aangezien ze beiden op hetzelfde onderstel staan. Al is dat tussen 2006 en 2019 natuurlijk wel enigszins...doorontwikkeld.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:22
Thomox schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:36:
Misschien dat iemand hier me enig advies kan geven over de aanschaf van een Volvo V40/50/60.

Welke motoren zijn goed? Welke moet ik mijden?
2.4(i), smeuiige 5 cylinder met veel power, weinig lawaai en als je hem hoort klinkt hij fijn.
Alles minder (=4 cylinders) maakt redelijk veel toeren op snelweg, als je daar mee kunt leven zijn het prima motoren.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:13:
Aha. Ik rook niet en heb geen sandalen. Noem me maar Captain Slow.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Red devil schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:50:
[...]

2.4(i), smeuiige 5 cylinder met veel power, weinig lawaai en als je hem hoort klinkt hij fijn.
Alles minder (=4 cylinders) maakt redelijk veel toeren op snelweg, als je daar mee kunt leven zijn het prima motoren.
Sowieso zou ik altijd de voorkeur geven voor de turbo versies, die rijden veel fijner, en verbruiken nauwelijks meer benzine 8)

Vaak bu'j te bang!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:22
-tom-562 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:42:
[...]

Sowieso zou ik altijd de voorkeur geven voor de turbo versies, die rijden veel fijner, en verbruiken nauwelijks meer benzine 8)
Klopt, ik heb ook de T5 gehad (in een V70) en die verbruikte nauwelijks meer dan zijn atmosferische broertjes (mede door 6 bak). De T5 in V50 is wel wat zeldzamer dan de 2.4(i).

• timmie271

Nope 1e versnelling is gewoon traag... Heb genoeg van die V40's gereden waaronder de V40CC T5 met 8traps automaat. En zelfs die had er last van. Daar zul je dus doorheen moeten bijten :Y

En dat is sinds vorige week ook afgelopen, omdat mijn stage afgelopen is en ik mijn diploma mag ophalen dinsdag :)

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 06-07-2019 13:43 ]

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12 20:36

Mach

[END]Avengers

Volvo wannahave signing in en heeft hulp/tips nodig😁

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een 2e hands v40 diesel, bouwjaar 2014 of 2015, met circa 100k-120k op de teller. Budget is circa 12k inclusief inruil.

Ik vraag mij alleen af of ik het best voor de 1.6 of de 2.0 versie kan gaan. Zowel qua power en/of betrouwbaarheid.

Rij nu een Citroen c3 1.6 hdi diesel.

Thx

DUGG

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

timmie271 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:42:
En dat is sinds vorige week ook afgelopen, omdat mijn stage afgelopen is en ik mijn diploma mag ophalen dinsdag :)
Feli! Blijf je nog wel enigszins Volvo betrokken?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• jadjong
  • Niet online
[b]Mach in "Het grote Volvo topic - Deel 8"
Ik vraag mij alleen af of ik het best voor de 1.6 of de 2.0 versie kan gaan. Zowel qua power en/of betrouwbaarheid.

Thx
Als die C3 het goed doet heb je al een antwoord. :+

• timmie271
kraats schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:45:
[...]
Feli! Blijf je nog wel enigszins Volvo betrokken?
Bedankt! :)

Zal wel proberen up to date ermee te blijven, maar de echte nieuwtjes vanuit de dealer krijg ik niet meer mee in ieder geval :P

• Mach

Mach

[END]Avengers

jadjong schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Als die C3 het goed doet heb je al een antwoord. :+
Die doet het prima maar is wel een paar honderd kilo lichter

DUGG

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Aandelen Geely gedumpt op de beurs geven ze aan op RTLZ omdat de verkopen in China tegenvallen.

• Lynx
Mach schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:58:
Volvo wannahave signing in en heeft hulp/tips nodig😁

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een 2e hands v40 diesel, bouwjaar 2014 of 2015, met circa 100k-120k op de teller. Budget is circa 12k inclusief inruil.

Thx
De 1.6 is zuinig en in mijn ervaring bij normal gebruik en regelmatig onderhoud betrouwbaar. en bovendien afdoende om vlot mee te komen. maar particulier is er geen enkele reden om niet voor de D4 te gaan. vrijwel net zo zuinig, nieuwere techniek en simpelweg meer "over".

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lynx schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:17:
[...]

De 1.6 is zuinig en in mijn ervaring bij normal gebruik en regelmatig onderhoud betrouwbaar. en bovendien afdoende om vlot mee te komen. maar particulier is er geen enkele reden om niet voor de D4 te gaan. vrijwel net zo zuinig, nieuwere techniek en simpelweg meer "over".
Er is ook nog een 2.0 D2 die in feite gelijk is aan de D4, alleen dan met een turbo minder en wat andere software. Wellicht ook interessant als je niet om 190PK verlegen zit en iets geld wilt besparen. Bij normaal rijgedrag zijn ze allemaal ongeveer even zuinig.

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:00

Gefeliciteerd! Ik rij sinds 12 april in dezelfde versie. Gewoon inrijden met verschillende toerentallen en snelheden dan wordt ie vanzelf vlot. Ik ben in elk geval zo weg bij het stoplicht :)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hier een 2012 T4 met de 1.6 motor, weet dus niet of de bakverhoudingen helemaal hetzelfde zijn. Kan wel beamen dat de eerste en vooral 2e versnelling best lang zijn, maar als je vlot wilt rijden is dat op te lossen door voldoende toeren te maken ;)

🖥️ | 🚗

• jadjong
  • Niet online
Die 1.6 is van Ford met dubbele koppeling automaat. De T3 i. (nu) een 1.5 met ouderwetse koppelomvormer automaat.

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 09-07-2019 16:12 ]

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:06

TheFruitNerd

iets met fruit

MadMarky schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Hier een 2012 T4 met de 1.6 motor, weet dus niet of de bakverhoudingen helemaal hetzelfde zijn. Kan wel beamen dat de eerste en vooral 2e versnelling best lang zijn, maar als je vlot wilt rijden is dat op te lossen door voldoende toeren te maken ;)
Ik heb automaat, wat heel fijn is ik wil zeker niet klagen, maar dan kan je niet met de koppeling spelen helaas :9

- B.L.A.A.T. -

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:11
Ik moet zeggen dat het heel lang duurde eer dat ik me niet meer stoorde aan de 1ste en 2de versnelling van de D2 bij de V40. Deze zijn veel te kort naar mijn goesting. Pas vanaf de 3de versnelling kan je een beetje snelheid gaan maken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:21:
Ik moet zeggen dat het heel lang duurde eer dat ik me niet meer stoorde aan de 1ste en 2de versnelling van de D2 bij de V40. Deze zijn veel te kort naar mijn goesting. Pas vanaf de 3de versnelling kan je een beetje snelheid gaan maken.
Maar jij hebt een Lambo LP670 SV...

• Mach

Mach

[END]Avengers

Tjoekie schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:53:
[...]

Er is ook nog een 2.0 D2 die in feite gelijk is aan de D4, alleen dan met een turbo minder en wat andere software. Wellicht ook interessant als je niet om 190PK verlegen zit en iets geld wilt besparen. Bij normaal rijgedrag zijn ze allemaal ongeveer even zuinig.
Thx. De meta keuze is nu inderdaad beperkt tot een D2 120pk of een d4. Met mijn budget lijkt een dergelijke D2 te kunnen met een kilometrage van rond de 90k. Een d4 zit dan rond de 120kkm. Ik ga binnenkort eens kijken of ik beide varianten kan proefrijden. Rationeel zeg ik de D2 120pk is voldoende. Mijn reptielenbrein zegt iets anders >:)

DUGG

• Lynx
Luister naar dat reptielenbrein. Het heeft veeeeeeel meer ervaring :p

Praktisch gezien kunnen we wel blijven roepen dat "meer niet nodig hebt" maar ik ben zelf van de 1.6d naar een kleine 200pk gegaan en ja, je rijd hard maar dat deed ik in de 1.6 ook wel. Echter dat extra vermogen geeft me nu wel een extra optie om even snel voor een vrachtwagen te komen. Of om even vlot een slingerende c1 in te halen. Afgezien dat het leuk is, vind ik het buitengewoon praktisch.

[ Voor 74% gewijzigd door Lynx op 09-07-2019 20:05 ]

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:15
Goedenavond allen!

Ik zit met een vraag waar jullie
Missschien in kunnen helpen.

Momenteel rijd ik een s80 uit 2008. Deze vind ik toch wel wat oud worden en toe aan iets nieuws en veiliger weer.

Nu is mijn oog gevallen op een v60 uit 2014 met 140.000 op de teller de hybride versie. Deze hebben zo enorm veel afgeschreven waarschijnlijk vanwege de belasting wijzigingen dat mij dit wel Heel aantrekkelijk lijkt.
Deze auto’s gaan nu voor rond de 16.000€ met bijna 300pk en werkelijk alles erop en eraan.

Paar dingen die ik mij realiseer: de wegenbelasting zal tot 2021 €86 per maand zijn. Daarna het dubbele.

Ik rijd slechts hele korte stukjes thuis wat waarschijnlijk veel elektrisch zal kunnen dus. Grote stukken zoals vakantie heb ik dan weer het voordeel van de dieselmotor?

Het alternatief zou zijn een BMW 5 touring. Echter betaal ik daar nu direct 25.000€ voor en heb dan in principe na 4 jaar de hele v60 afgeschreven.

Zijn er hier mensen die hier wellicht nog adviezen in hebben? Van de v60 hybride afblijven? Of juist meepakken?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BekSide schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:21:
Zijn er hier mensen die hier wellicht nog adviezen in hebben? Van de v60 hybride afblijven? Of juist meepakken?
Je geeft niet aan waarom je twijfelt tussen de BMW (niet hybride) en de Volvo. Laten we daarmee beginnen. Immers, je schrijft zelf dat je een heel stuk electrisch zou kunnen rijden en dus geen brandstofkosten. Ook van de touring geen MRB kosten opgegeven.

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:15
PcDealer schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:28:
[...]

Je geeft niet aan waarom je twijfelt tussen de BMW (niet hybride) en de Volvo. Laten we daarmee beginnen. Immers, je schrijft zelf dat je een heel stuk electrisch zou kunnen rijden en dus geen brandstofkosten. Ook van de touring geen MRB kosten opgegeven.
Klopt,

Ikzelf ben eigenlijk wel een Volvo liefhebber. Echter vind ik de BMW wel een dusdanig mooie auto dat deze ook in mijn lijstje voorkomt.

De twijfel komt vooral doordat de Volvo hybride wel helemaal aangekleed is en deels elektrisch voor deze €17.000,- ongeveer.

Het is meer mijn verbazing dat de Volvo dusdanig veel afgeschreven heeft in de 4 jaar Tijd.

De BMW zal €80,- in belasting gaan kosten.
Echter kost deze nu dus ruim €25.000,- in aanschaf.

Ik denk dus dat als ik voor de BMW kies ik na een 4 jaar de volledige Volvo heb afgeschreven.
Echter verwacht ik ook dat de Volvo vanaf 2021 met de nieuwe belasting regels erg hard zal gaan zakken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BekSide schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:43:
[...]

Het is meer mijn verbazing dat de Volvo dusdanig veel afgeschreven heeft in de 4 jaar Tijd.

Ik denk dus dat als ik voor de BMW kies ik na een 4 jaar de volledige Volvo heb afgeschreven.
Wat boeit de afschrijving? Zeker in vergelijking met de BMW? En als het veel is afgeschreven zal dat op een gegeven moment toch minder worden, lijkt mij. Wat zou de BMW aan afschrijving doen dan?

Graag volledig vergelijken zodat je een echt advies kan krijgen.

Daarnaast vermoed ik dat hybride auto's een hogere restwaarde hebben dan non-hybride omdat die toekomstbestendiger zijn (zegt de leek).

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Gisteren de V70 maar weer eens helemaal gepoetst en de bumpers weer eens mooi zwart gemaakt. Dan is het toch nog steeds een prachtige auto om naar te kijken. Helaas krijgt de V70 binnenkort een nieuwe eigenaar..................mijn vrouw :P

Ik heb mijzelf een XC90 cadeau gedaan, een exemplaar van bijna 15 jaar oud en met 175k op de teller (dus nog niet eens ingereden). Uiteraard met de 2.5T motor. Dit exemplaar heeft de kleur "magic blue", wat mooi in ons huidige wagenpark past (V70 = Dawn Blue, Kever cabrio = Marina blau). Nu alleen het wachten, duurt lang....waarschijnlijk staat hij eind juli/begin augustus op kenteken. Hebben jullie nog tips hoe ik deze wachttijd door kan komen?

• Tommie12
Goedenavond allen!

Momenteel rijd ik een s80 uit 2008. Deze vind ik toch wel wat oud worden en toe aan iets nieuws en veiliger weer.

Nu is mijn oog gevallen op een v60 uit 2014 met 140.000 op de teller de hybride versie. Deze hebben zo enorm veel afgeschreven waarschijnlijk vanwege de belasting wijzigingen dat mij dit wel Heel aantrekkelijk lijkt.
Deze auto’s gaan nu voor rond de 16.000€ met bijna 300pk en werkelijk alles erop en eraan.

Paar dingen die ik mij realiseer: de wegenbelasting zal tot 2021 €86 per maand zijn. Daarna het dubbele.

Ik rijd slechts hele korte stukjes thuis wat waarschijnlijk veel elektrisch zal kunnen dus. Grote stukken zoals vakantie heb ik dan weer het voordeel van de dieselmotor?

Het alternatief zou zijn een BMW 5 touring. Echter betaal ik daar nu direct 25.000€ voor en heb dan in principe na 4 jaar de hele v60 afgeschreven.

Er zijn wel een paar technische issues met die V60 hybride.
Kijk dat ook maar eens na.

Met die korte stukjes, en een dieselmotor die telkens amper warm wordt, daar kan je nog meer problemen mee verwachten. Je kan ook verwachten dat die in 2021 helemaal waardeloos worden als de taks nog eens verdubbelt.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dr.lowtune schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:03:
Nu alleen het wachten, duurt lang....waarschijnlijk staat hij eind juli/begin augustus op kenteken.
Geïmporteerd dus?
Hebben jullie nog tips hoe ik deze wachttijd door kan komen?
Op vakantie gaan naar Zweden...

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:48
Lynx schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:17:
[...]
Niet dat ze zo slecht zijn, maar ik hoor altijd 'er kunnen er twee stuk' als iemand 'dubbele turbo' zegt...

• Lynx
Goedenavond allen!

Letterlijke woorden bij een volvo dealer "ze willen nogal eens vlot nieuwe batterijen nodig hebben en dan ben h 15k verder. Oftewel totaal loss ". Voor mij genoeg om niet te doen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Voor de Mitsubishi Outlander PHEV II zou het vervangen van de batterypack EUR 5.000,00 all-in...

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PcDealer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:25:
[...]

Geïmporteerd dus?

[...]

Op vakantie gaan naar Zweden...
Geimporteerd.....uit Zweden.....;)

Ik ging eigenlijk voor een zilveren exemplaar kijken, want donkere kleur met donker interieur is bijna niet fatsoenlijk te krijgen zoals ik 'm wil (of veel te duur, of veel te hoge km). Toevallig had hij er net eentje staan die wel naar mijn zin was (en die nog op kenteken moet komen).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dr.lowtune schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:10:
[...]

Ik ging eigenlijk voor een zilveren exemplaar kijken, want donkere kleur met donker interieur is bijna niet fatsoenlijk te krijgen zoals ik 'm wil (of veel te duur, of veel te hoge km). Toevallig had hij er net eentje staan die wel naar mijn zin was (en die nog op kenteken moet komen).
Toch niet die V70 specialist die in Kassa was?

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PcDealer schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:48:
[...]

Toch niet die V70 specialist die in Kassa was?
Zou je me wat meer op weg willen helpen? Want als ik op V70 Specialist Kassa Google zie ik niet direct op wie je doelt... (Mag ook in dm)

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Ah dankjewel, nee, daar komt 'ie niet vandaan. Heb wel meteen even een carfax rapportje gekocht maar de km stand is gewoon eerlijk, gelukkig maar.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Oei....eye opener deze ochtend. In mijn zoektocht naar de XC90 was er een aantal weken geleden eentje via een verkoper/importeur op marktplaats die me wel aan stond.

Kwam in het speciale app-groepje voorbij voor een scherpe prijs, zwart, mooie km-stand....was binnen 5 minuten verkocht en niet aan mij. Had daar stevig de balen in....toen...

Gisteravond toen ik mijn aankoop ging checken besloot ik ook die wagen even te checken (kenteken was mij immers bekend). Wat bleek, de wagen staat in Zweden bekend met een km-stand die 10000km hoger ligt (en dat was 8 maanden geleden zo geregisteerd).....Verschil zal dus nog wel groter zijn....

Moraal van dit verhaal: doe je onderzoek als je een (import) auto koopt.

Die specifieke wagen is trouwens onderweg naar een Nederlands autobedrijf voor zover ik weet en zal (educated guess) voor een serieus bedrag verkocht worden.

• cupra4
Er zijn over het algemeen weinig problemen met de accupacks. De Volvo dealer praat je graag een dramatisch verhaal aan. Waar wel serieuze problemen mee zijn is de airco pomp. Deze gaat regelmatig kapot maar wordt door de dealer onder coulance vervangen. Er rijden D6-en rond met al 7 vervangen pompen. Maak dus goede afspraken met je dealer hierover.

Verder zijn ze vaak rijk uitgerust, kijk vooral naar de "leuke" opties als schuifdak, Premium Sound, BLIS, Lane Assist, ACC enzovoort.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@cupra4 is er ook een versie met 'echte' lane assist dan? Die van mij heeft de optie, maar staat permanent uit omdat het niets anders is dan een stom geluidje als je een beetje uit je rijbaan wijkt. Verder helemaal eens met het advies om voor een volledig aangeklede versie te gaan :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1 ... 99 ... 140 Laatste