Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 52 Laatste
Acties:
  • 454.992 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 15:03
Jazsie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Ik gebruik Spa Line Foam Down en dat spul werkt goed tegen het schuim!

Hoevaak maak je de filters schoon? troebel (wit) water betekent gewoon dat je meer moet filteren.

Ik deed (voordat ik ZFP pomp had) om de dag filter wisselen en 27/4 filteren.
Ik controleer ze meestal na gebruik van de spa, vervangen na 3 & 5 dagen (hangt ook af van al dan niet intensief gebruik van de spa) Ik spoel ze dan af en laat de filters drogen. Ik heb de filters es bekeken en deze zagen er terug wat bruin uit, soort slijmachtige substantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jur gen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Ik heb die van mij met 2 laagjes zwembadzeil geplakt met vijverfolie lijm. Eerste laag zat er prima op, vanavond ga ik hem aansluiten, kijken of ie heel blijft.
een foto verslag is leuk .. :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Greg1983 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:43:
[...]

Ik controleer ze meestal na gebruik van de spa, vervangen na 3 & 5 dagen (hangt ook af van al dan niet intensief gebruik van de spa) Ik spoel ze dan af en laat de filters drogen. Ik heb de filters es bekeken en deze zagen er terug wat bruin uit, soort slijmachtige substantie.
Vaker je filters wisselen (schoonmaken). Wat je ziet is gewoon vuil. Uiteraard 27/4 filteren.

Ik deed rouleren met 4 filters.... 1 erin, 2 in het "schoonmaak water", 1 droog.

Dat ging goed maar moest wel vaak, vrijwel iedere dag (Spa wordt hier haast iedere dag gebruikt) na gebruik filter wisselen om het water schoon en helder te houden...

Nu heb ik zfp, 10x beter :)

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:09:
[...]

Vaker je filters wisselen (schoonmaken). Wat je ziet is gewoon vuil. Uiteraard 27/4 filteren.

Ik deed rouleren met 4 filters.... 1 erin, 2 in het "schoonmaak water", 1 droog.

Dat ging goed maar moest wel vaak, vrijwel iedere dag (Spa wordt hier haast iedere dag gebruikt) na gebruik filter wisselen om het water schoon en helder te houden...

wat ook helpt is de papieren filter/cartridge te vervangen met "kussen' vulling" . oftewel watten DIY kan je het papier weg halen .. watten eromheen doen en een nylonkous van de vrouw "lenen" deze filteren net iets fijner

en/of bij de uitblaas mond een sok eraan doen ..

voordat je hem aanzet gewoon de borstel over elk oppervlak halen en na een uur filterne nog een keer doen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Jazsie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:09:
[...]

Dus toch na gebruik spa die E-3D filters kuisen en terug plaatsen?

Een zandfilterpomp i.c.m. de jacuzzi die we nu hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaFamily2020
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-07-2020
Plenkske schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Dit kan vanalles zijn... ik heb geen ervaring met vlokmiddel maar het lijkt alsof het daarmee erger wordt. Is dat middel wel het goede middel ? Heb je het water getest ?

Welk filtermiddel in je pomp gebruik je ? Is dat middel nog goed, of wellicht al te oud ?
Komt de vieze substantie niet uit je filter (dus inlaat zwembad) ? Wellicht verkeerde stand pomp of iets met leidingen verkeerd / vies ?
Dek je het zwembad af als het regent ?

Een continue stofzuiger zou wellicht handig zijn bij een groter zwembad, hoe groot is je zwembad ?

Veel vragen zoals je ziet... puur om alles uit te sluiten.
- Controleer je pomp - filtermiddel
- Probeer zoveel mogelijk troep uit je zwembad te halen met schepnet / stofzuiger
- Test je zwembad water en afhankelijk van de waardes doe je er chloor of ph- of ph+ in. Zorg dat eerst je ph en alkaliteit op order is, voor je met chloor verder gaat.
Dankjewel voor de reactie:
Zwembad is vrij groot: rond met diameter 5.49 cm * 1.32 cm hoogte, met zandfilter
ph: 7.2
Chloor: CR:6.5 CL:3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaFamily2020
AquaFamily2020 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:20:
[...]

Zwembad is vrij groot: rond met diameter 5.49 cm * 1.32 cm hoogte, met zandfilter
Enig advies voor type stofzuiger ?
En zou water er beter volledig uitgehaald worden, of gewoon bijgevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaFamily2020
vso schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:37:
[...]

[...]

Zwembad inhoudxxxx liter
Chloorx ppm
pHx ppm
Zoutx ppm / nvt
Toegevoegd chloortype en hoeveelheid
Zwembad is vrij groot: rond met diameter 5.49 cm * 1.32 cm hoogte, met zandfilter: inhoud rond de 26 000l
Zout: geen idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
AquaFamily2020 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:20:
[...]

je water waardes zien er goed uit

je hebt vlokmiddel toegevoegd, maar heb je de pomp ook uit gezet ? laat het geheel bezinken.. en nadat er bezinksel op de bodem ligt gebruik de slang/stofzuiger met een sok erin om de boel op te zuigen ..

backwash/waste is het schoonspoelen van de filter, welk filter medium zit erin ? er zijn stappen na dit die je moet volgen om weer in spoel stand te gaan (rinse voor paar minuten ofzo dacht ik zie handleiding ZFP)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
3 weken op vakantie geweest. Vriendin twee keer blokjes chloor bij laten vullen, water zag er perfect uit. Hoera, lang leve mijn automatisch ingestelde ZFP, die 2x 1,5 uur per dag gefilterd heeft. Chloor was zelfs aan de hoge kant, dus vandaag zonder afdekzeil lekker wat rondgepompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Greg1983 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Dus toch na gebruik spa die E-3D filters kuisen en terug plaatsen?

Een zandfilterpomp i.c.m. de jacuzzi die we nu hebben :?
Yep.

zfp kan erop, het is maar hoe handig je bent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Jazsie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:25:
[...]

Yep.

zfp kan erop, het is maar hoe handig je bent :).
Ai niet zo :-( ik veronderstel dat er wat aanpassingen moeten gebeuren, lang leve plug & play 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 12:18
Greg1983 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Ai niet zo :-( ik veronderstel dat er wat aanpassingen moeten gebeuren, lang leve plug & play 7(8)7
Mwah valt mee hoor. Mooi is anders maar geeft wel mogelijkheden voor een ZFP, WP en/of solarmatten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qURFsrykvVCFj8ClES0uW5M5Cy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3zVrb8ajHU8M12nojzuQMjUq.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
vso schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:43:
[...]

een foto verslag is leuk .. :)
Het heeft exact 3 minuten gewerkt. Klote matten, ik ga me ook richten op een collector met tyleen dit weekend. Lees er alleen maar goede berichten over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbVF5p-y9w3Y88vBdAEgarS5LdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN83opGfsdIIlEdNSmxHyf0s.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaFamily2020
vso schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:33:
[...]

je water waardes zien er goed uit

je hebt vlokmiddel toegevoegd, maar heb je de pomp ook uit gezet ? laat het geheel bezinken.. en nadat er bezinksel op de bodem ligt gebruik de slang/stofzuiger met een sok erin om de boel op te zuigen ..

backwash/waste is het schoonspoelen van de filter, welk filter medium zit erin ? er zijn stappen na dit die je moet volgen om weer in spoel stand te gaan (rinse voor paar minuten ofzo dacht ik zie handleiding ZFP)
thx voor het antwoord!

moet de pomp echt uitgeschakeld ? zou de filter het vuil niet dienen tegen te houden?
glaszand als medium: het spoelen een paar minuutjes, en de backwash ook een paar minuutjes (?), de stofzuiger is aangesloten op de filter (zijn continu rijdende modellen aangewezen?)
ik laat de filter 12u per dag draaien,
hoeveel keer moet je die backwash doen? meerdere malen per dag in deze situatie?

Ik las dat er ook vlokmiddel bestaat, dat je in de filterkooi kan plaatsen (dus niet in het water van het zwembad) : zou dit beter zijn, dan hoef je het niet op te zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
AquaFamily2020 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:57:
[...]

thx voor het antwoord!

moet de pomp echt uitgeschakeld ? zou de filter het vuil niet dienen tegen te houden?
glaszand als medium: het spoelen een paar minuutjes, en de backwash ook een paar minuutjes (?), de stofzuiger is aangesloten op de filter (zijn continu rijdende modellen aangewezen?)
hoeveel keer moet je die backwash doen? meerdere malen per dag in deze situatie?

Ik las dat er ook vlokmiddel bestaat, dat je in de filterkooi kan plaatsen (dus niet in het water van het zwembad) : zou dit beter zijn, dan hoef je het niet op te zuigen?
Je moet vlokmiddel zijn werk laten doen, dus pomp uitschakelen zoals @vso zegt.

Backwashen is enkel nodig wanneer de druk omhoog begint te lopen. De meesten doen het eind van het seizoen maar afhankelijk van hoe vies/groot/vaak je bad is gebruikt kan je het vaker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Greg1983 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Zie foto van @Ljsvv, goed voorbeeld. En het valt opzich mee hoor. Maar ik weet niet hoe handig je bent ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Jur gen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:00:
[...]

Het heeft exact 3 minuten gewerkt. Klote matten, ik ga me ook richten op een collector met tyleen dit weekend. Lees er alleen maar goede berichten over.
[Afbeelding]
Hmmz, lijkt mij meer dat er dan niet de juiste lijm is gebruikt... Aan ander kant, wat wil je van zo een mat met die prijs ;).

Goed excuus om nu wat meer te investeren en goed te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:17:
[...]

Je moet vlokmiddel zijn werk laten doen, dus pomp uitschakelen zoals @vso zegt.

Backwashen is enkel nodig wanneer de druk omhoog begint te lopen. De meesten doen het eind van het seizoen maar afhankelijk van hoe vies/groot/vaak je bad is gebruikt kan je het vaker doen.
Erhm ik zou even verwijzen naar de handleiding v.h vlokkenmiddel ;) ik ben wel vaker fout geweest :+

kortom PTFCDI, Watch the Youtube video, there is an app for that, of RTFM

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 31-07-2020 04:30 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jur gen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:00:
[...]

[Afbeelding]
ik zou voor EPDM gaan maar goed als Tyleen de weg is die je in wilt slaan ...ga je gang.

ik blijf erbij
- lange lengte buis = verlies van verwarmings energie ..
of
je water blijven koken in de hoop dat het 200 graden haalt .. (zal eerder verdampen maar goed)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34
AquaFamily2020 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:57:
[...]

thx voor het antwoord!

Zowel pomp aan als pomp uit werkte bij mij goed.
Ik vond alleen pomp aan prettiger omdat er dan meer troep in het filter terechtkomt en je dus minder hoeft op te zuigen van de bodem. Dan gaat er dus ook minder troep opnieuw zweven tijdens het stofzuigen.
Wat ik deed:
Pomp uit --> vlokmiddel door het water mixen --> half uurtje wachten --> pomp 24u aan --> Laatste troep opzuigen --> kraakhelder water

Maar goed, dit is mijn ervaring en geen wetenschap :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
Ik zag in de laatste update van Home Assistant dat ze ondersteuning hebben voor Poolsense.

https://www.proautomation.co/poolsense-no-more-green-pools/

Dit draadloze apparaatje houd je waterkwaliteit in de gaten en werkt met een app en dus met home assistent.

Ik heb contact met de fabrikant in Zuid Afrika opgenomen en over 2 weken hebben ze een distributiepunt in NL. ik ben best geinteresseerd. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
Ljsvv schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Mwah valt mee hoor. Mooi is anders maar geeft wel mogelijkheden voor een ZFP, WP en/of solarmatten:

[Afbeelding]
Ziet er mij een wirwar van slangen uit :?
Dat zijn gewoon extra slangen of staat er daar ergens nog een extra pomp die ik niet zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
dwarsdrijver schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:05:
Ik zag in de laatste update van Home Assistant dat ze ondersteuning hebben voor Poolsense.

https://www.proautomation.co/poolsense-no-more-green-pools/

Dit draadloze apparaatje houd je waterkwaliteit in de gaten en werkt met een app en dus met home assistent.

Ik heb contact met de fabrikant in Zuid Afrika opgenomen en over 2 weken hebben ze een distributiepunt in NL. ik ben best geinteresseerd. Wat denken jullie?
Lijkt erg op astral blueconnect die @Dennahz heeft tot de sigfox verbinding toe ..

Vraag me af hoe intressant deze gaat zijn prijs technisch.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Greg1983 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:48:
[...]

Ziet er mij een wirwar van slangen uit :?
Dat zijn gewoon extra slangen of staat er daar ergens nog een extra pomp die ik niet zie?
denk het wel

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
vso schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Lijkt erg op astral blueconnect die @Dennahz heeft tot de sigfox verbinding toe ..

Vraag me af hoe intressant deze gaat zijn prijs technisch.
Prijs is omgerekend 150 euro... Zal nog wat bij komen als ze hier gaan verkopen ivm import en belastingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Prijs is omgerekend 150 euro... Zal nog wat bij komen als ze hier gaan verkopen ivm import en belastingen.
Dus 200,- en dus net zo duur als het de astra blueconnect

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik heb ook al eens zitten kijken naar zo'n ding, maar voor een zoutwaterbad is die Astral al € 429,-. Plus dat je na 2 seizoenen de sensor moet vervangen á € 119,95!
Maar dat is, volgens mij, met alle ORP-meters het geval: die sensoren moeten elke paar jaar vervangen worden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
maikel schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:11:
Ik heb ook al eens zitten kijken naar zo'n ding, maar voor een zoutwaterbad is die Astral al € 429,-. Plus dat je na 2 seizoenen de sensor moet vervangen á € 119,95!
Maar dat is, volgens mij, met alle ORP-meters het geval: die sensoren moeten elke paar jaar vervangen worden. ;(
Neen hoor, je hebt er ook die langer mee gaan. Alleen tja, ook deze zijn niet goedkoop... en ook moeten ze uit eindelijk vervangen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazsie op 31-07-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Net als de temperatuur sensor die veel gebruikt wordt zou je ook zelf probes kunnen kopen om ph en chloor (via "orp" volgens mij) te meten. De orp probes zijn daarbij het duurste...
Het is leuk speelgoed maar het heeft mijns inziens alleen nut als je ook automatisch doseert.

Als je chloor bv met een drijver op peil houdt dan zorg je gewoon dat je op tijd kijkt of er nog wat in zit, en anders gooi je er chloor blokje(s) bij. In het begin heb ik vaak gemeten met meet strips omdat ik nog geen ervaring had, maar de laatste weken nog amper omdat het water gewoon goed blijft met de dosering die ik steeds heb.

Temperatuur sensor ga ik volgend jaar waarschijnlijk wel toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:43:
Net als de temperatuur sensor die veel gebruikt wordt zou je ook zelf probes kunnen kopen om ph en chloor (via "orp" volgens mij) te meten. De orp probes zijn daarbij het duurste...
Het is leuk speelgoed maar het heeft mijns inziens alleen nut als je ook automatisch doseert.

Als je chloor bv met een drijver op peil houdt dan zorg je gewoon dat je op tijd kijkt of er nog wat in zit, en anders gooi je er chloor blokje(s) bij. In het begin heb ik vaak gemeten met meet strips omdat ik nog geen ervaring had, maar de laatste weken nog amper omdat het water gewoon goed blijft met de dosering die ik steeds heb.

Temperatuur sensor ga ik volgend jaar waarschijnlijk wel toevoegen :)
Ook mijn beleving..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

maikel schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:11:
Ik vind het niet duidelijk hoe het verschil tussen zout zit. Is het een must vanwege het zout (titanium onderdelen bijvoorbeeld) , of is het puur een extra dat je ook je zout kunt meten. Dat laatste eb ik namelijk geen 200 euro extra voor over ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Koffie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Ik vind het niet duidelijk hoe het verschil tussen zout zit. Is het een must vanwege het zout (titanium onderdelen bijvoorbeeld) , of is het puur een extra dat je ook je zout kunt meten. Dat laatste eb ik namelijk geen 200 euro extra voor over ;)
Volgens mij vergt het wel wat andere onderdelen. Toen ik laatst naar zelfbouw oplossingen aan het zoeken was kwam ik ook tegen dat sommige onderdelen te snel slijten bij bepaalde chemicaliën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Plenkske schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:37:
[...]

Volgens mij vergt het wel wat andere onderdelen. Toen ik laatst naar zelfbouw oplossingen aan het zoeken was kwam ik ook tegen dat sommige onderdelen te snel slijten bij bepaalde chemicaliën.
Er zijn maar 2 onderdelen die ik ken en dat is een warmtepomp en wellicht de RVS trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Er zijn maar 2 onderdelen die ik ken en dat is een warmtepomp en wellicht de RVS trap.
de trap moet je met een IG regelmatig vervangen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Koffie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

De "zout" variant kan inderdaad ook zout waarde meten en de gewone niet. Zout sensor is niet goedkoop dus die prijs verschil is er ook naar.
vso schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

En waarom zou dat nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:19:
De "zout" variant kan inderdaad ook zout waarde meten en de gewone niet. Zout sensor is niet goedkoop dus die prijs verschil is er ook naar.
sorry maar "moet" ff sarcastisch reageren ..;) hoop wel dat je de humor ervan ziet

Hoi kapitein "overduidelijk" .. :+ denk dat @Koffie die conclusie ook al getrokken had .. maaruh bedankt voor het melden
En waarom zou dat nodig zijn?
dat vraag ik me dus af .. maar dit is wat ik begreep uit koffie zijn verhaal. moet deze eens in de x tijd vervangen worden ?? dan lijkt me het geen RVS ofzo

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Phoe het is goed warm buiten, volle zon erop ook nog.

Tuin afwerken gaat nu wel stuk trager hehe.... lig liever in het bad (als dat kon).
vso schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

sorry maar "moet" ff sarcastisch reageren ..;) hoop wel dat je de humor ervan ziet

Hoi kapitein "overduidelijk" .. :+ denk dat @Koffie die conclusie ook al getrokken had .. maaruh bedankt voor het melden

[...]

dat vraag ik me dus af .. maar dit is wat ik begreep uit koffie zijn verhaal. moet deze eens in de x tijd vervangen worden ?? dan lijkt me het geen RVS ofzo
Eh? Ik geef enkel bevestiging op de vraag van @Koffie. Er zit geen titanium onderdelen of dergelijke namelijk, zout sensor is de reden voor de hogere prijs.

Zout tast metaal aan zo ook RVS. Er zijn verschillende soorten RVS. De een is beter bestand tegen zout dan de ander. Normaal hoef je een RVS trap die voor zwembaden (zout) gemaakt zijn niet te vervangen mits het water balans goed in orde blijft. Doe jij er 10x meer zout in dan tja, antwoord hier op weet je al denk ik ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RVS A4 is bestand tegen zout water. RVS A2 is dat niet.

[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 01-08-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vso schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

Nee, maar vanwege het zout heb ik wel war oppervlakkig roest op de trap rond de waterlijn.
Jazsie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:19:
[...]
1 zoutsensor rechtvaardig geen verschil van 200+ euro.

Ze spelen het heel mooi in de uitleggen dat je bij een zout zwembad automatisch de zoutversie 'moet' nemen. Maar als het puur en alleen voor een extra sensor is, dan is dat het simpelweg niet waard.
Een beetje marketing afdeling gooit er een lulverhaal over extra onderdelen en behuizing special tegen zout en dat je geen garantie hebt in een zout bad bla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:03:
Phoe het is goed warm buiten, volle zon erop ook nog.

Tuin afwerken gaat nu wel stuk trager hehe.... lig liever in het bad (als dat kon).

[...]

Eh? Ik geef enkel bevestiging op de vraag van @Koffie. Er zit geen titanium onderdelen of dergelijke namelijk, zout sensor is de reden voor de hogere prijs.

Zout tast metaal aan zo ook RVS. Er zijn verschillende soorten RVS. De een is beter bestand tegen zout dan de ander. Normaal hoef je een RVS trap die voor zwembaden (zout) gemaakt zijn niet te vervangen mits het water balans goed in orde blijft. Doe jij er 10x meer zout in dan tja, antwoord hier op weet je al denk ik ;).
pff hap niet zo :)

zoals @BounceMeister terecht opmerkt er zitten verschillen tussen ..

@Koffie je hebt wat langer ervaring met IG dus was zoiezo nieuwsgierig naar je antwoord :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Koffie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Nee, maar vanwege het zout heb ik wel war oppervlakkig roest op de trap rond de waterlijn.

[...]

1 zoutsensor rechtvaardig geen verschil van 200+ euro.

Ze spelen het heel mooi in de uitleggen dat je bij een zout zwembad automatisch de zoutversie 'moet' nemen. Maar als het puur en alleen voor een extra sensor is, dan is dat het simpelweg niet waard.
Een beetje marketing afdeling gooit er een lulverhaal over extra onderdelen en behuizing special tegen zout en dat je geen garantie hebt in een zout bad bla bla.
Klopt, maar zo spelen ze het wel :)

200+ eur verschil is inderdaad veel, daar niet van.
vso schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

@Koffie je hebt wat langer ervaring met IG dus was zoiezo nieuwsgierig naar je antwoord :)
Ik hap niet? En idd "zoals @BounceMeister terecht opmerkt er zitten verschillen tussen .. "
>> dat zei ik toch ook al? :? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazsie op 01-08-2020 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vso schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:02:
[...]

Mijn vader heeft nog nooit zijn trap hoeven te vervangen. En foto's van de bouw daarvan zijn nog met een fotorolletje gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Mijn vader heeft nog nooit zijn trap hoeven te vervangen. En foto's van de bouw daarvan zijn nog met een fotorolletje gemaakt ;)
_/-\o_ _O- _O-

Erhm je bedoeld wellicht de tijd dat 8mm, vhs en betamax nog een ding was :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:33
Weet iemand toevallig nog ergens zwembadslang te koop 32 of 38 mm? Tegen redelijke prijs? Kom ivm andere opzet weer wat tekort helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Kingsolo op 02-08-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:58
Kingsolo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:30:
Weet iemand toevallig nog ergens zwembadslang te koop 32 of 38 mm? Tegen redelijke prijs? Kom ivm andere opzet weer wat tekort helaas.
Is dit nog redelijk https://www.toppy.nl/prod...-38mm-per-1,60-meter.html

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Zijn er mensen die ervaring hebben met het reinigen van hun filter door het in de vaatwasser te wassen? Betreft een bestway type I filter in een klein pompje, welke elke nacht 6 uur draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
Kingsolo schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:30:
Check even de hornbach

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
MalleEppie71 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:50:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het reinigen van hun filter door het in de vaatwasser te wassen? Betreft een bestway type I filter in een klein pompje, welke elke nacht 6 uur draait.
terwijl je er een nieuwe inzet:

1 ) een aparte afwas borstel en de kraan om het ergste vuil eraf te krijgen
2 ) Als je een container kan vinden (afsluitbaar), gooi er ammoniak/chloor of dasty in .. en laat het weken
3 ) voordat je hem gaat verwisselen spoel je hem af

repeat per week oid ..

stap 1 is vaak meer dan genoeg .. wees je er wel van bewust dat zwembad chloor 5x zo geconcentreerd is dan je "huishoud" schoonmaak middel .. dus iets meer erbij jassen mag best (ipv een dopje)
en zet de emmer met filter NIET in de zon.. dan krijg je alsnog "alg" !

de vaatwasser "kan" maar voegt weinig toe .. je wilt immers het gefilterde vuil ervanaf hebben..

https://www.obelink.nl/interline-cartridge-filter-kam.html versus 0,50 cent afwasborstel .. jou keuze

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat je iig NIET moet doen is proberen uit te koken .. been there, done that. Hint: het plastic zal smelten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
Koffie schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:22:
[...]

Wat je iig NIET moet doen is proberen uit te koken .. been there, done that. Hint: het plastic zal smelten :/
Haha, dus ook geen kookwas in de vaatwasser ;)
Het experiment loopt nu, ben benieuwd wat ik morgen in de vaatwasser aantref.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Wanneer ik met een afwasborstel langs het cartridgefilter ga, lijkt het juist te beschadigen. De tuinslang instellen op de stand met een paar dunne harde stralen werkt het beste (douchekop kan ook). Daarna zet ik het filter in water met een flinke hoeveelheid bleekwater en laat dat een paar dagen staan. Daarna afspoelen,
laten drogen in de zon en hij is weer helemaal wit. Eerst gebruikte in biotex, maar chloor lijkt beter te werken.

Ik heb inmiddels een stuk 125mm afvoerbuis met een schroefdop gemaakt, waar precies twee filters in passen. Die staat in de schuur lekker te weken met chloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Of als je lui bent ga je voor dit:
https://www.toppy.nl/prod...ter-cleaning-systeem.html

Wel prijzig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Productief weekend qua zwembad.

Heb een drietal solarbollen nu lekvrij op elkaar aangesloten. De afdichtingsrubbertjes bleken verstaft of te ontbreken en dan lekt het natuurlijk :P
Ik pomp het water rond in de solarbollen met een vijverpompje en kom dan op circa 1.400 liter per uur. Wellicht niet genoeg voor een zwembad van 12 á 13.000 liter, maar toch het water van vrijdag tot zondag van 19 naar 24 graden gekregen. In de loop van deze week een nieuwe poging.
Aansluiten op de zandfilterpomp kan ook, maar heeft wat meer voeten in de aarde aangezien een deel bestaat uit vaste PVC buizen, wordt vervolgd.

Het schoonmaken van het zwembad was ook nog een puntje van aandacht. 1,5 maand geleden het bad gevuld, toen was het warm en was het schoonmaken bij te houden. Afgelopen weken niets aan het zwembad gedaan behalve het zandfilter 4 uur per dag zijn werk laten doen. Ondanks het afdekzeil toch wel wat rommel op de bodem van het bad.
Ook hier het vijerpompje misbruikt. Slang op de in- en uitgang en op de uitgangslang een sportsok, in no-time de ergste rommel opgezogen.
Later vond ik in de schuur in de doos met zwembadspul (achtergelaten door de vorige bewoners) nog een simpele veger/stofzuiger welke aan te sluiten is op de tuinslang. Ook dat werkte prima voor het fijnere zand wat op de bodem lag.

De vorige bewoners hebben v.w.b. het zwembad van alles achtergelaten, daardoor tot op heden nog geen cent uitgegeven aan het zwembad en sinds het vullen kraak helder en praktisch geurloos water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 09-09 11:34
B-Real schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:47:
Productief weekend qua zwembad.

Heb een drietal solarbollen nu lekvrij op elkaar aangesloten. De afdichtingsrubbertjes bleken verstaft of te ontbreken en dan lekt het natuurlijk :P
Ik pomp het water rond in de solarbollen met een vijverpompje en kom dan op circa 1.400 liter per uur. Wellicht niet genoeg voor een zwembad van 12 á 13.000 liter, maar toch het water van vrijdag tot zondag van 19 naar 24 graden gekregen. In de loop van deze week een nieuwe poging.
Aansluiten op de zandfilterpomp kan ook, maar heeft wat meer voeten in de aarde aangezien een deel bestaat uit vaste PVC buizen, wordt vervolgd.

Het schoonmaken van het zwembad was ook nog een puntje van aandacht. 1,5 maand geleden het bad gevuld, toen was het warm en was het schoonmaken bij te houden. Afgelopen weken niets aan het zwembad gedaan behalve het zandfilter 4 uur per dag zijn werk laten doen. Ondanks het afdekzeil toch wel wat rommel op de bodem van het bad.
Ook hier het vijerpompje misbruikt. Slang op de in- en uitgang en op de uitgangslang een sportsok, in no-time de ergste rommel opgezogen.
Later vond ik in de schuur in de doos met zwembadspul (achtergelaten door de vorige bewoners) nog een simpele veger/stofzuiger welke aan te sluiten is op de tuinslang. Ook dat werkte prima voor het fijnere zand wat op de bodem lag.

De vorige bewoners hebben v.w.b. het zwembad van alles achtergelaten, daardoor tot op heden nog geen cent uitgegeven aan het zwembad en sinds het vullen kraak helder en praktisch geurloos water :)
Dat is dan ook wel een flink bad :P in vergelijking, met een weekend als die we nu hadden hoef ik niet eens verwarming te gebruiken. Mijn bad was donderdag al 24 graden, vrijdag rond de 28/29. En zaterdag was deze ook nog 25 graden zonder er ook maar iets aan te doen.

Maar ik heb dan ook "maar" 4kuub O-)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Laatst online: 02-07-2023
Sinds een ruime week maakt mijn Intex cartridge pomp flink meer herrie dan normaal. Heb alles al ontlucht, verwarmingsmatten ertussenuit, getest zonder filter om zo weinig mogelijk weerstand te hebben. Maar dat heeft allemaal geen invloed.

Ik vrees een beetje dat hij langzaam zijn einde tegemoet gaat. Maar met de komende mooie dagen wil ik nog heel graag dat hij het volhoudt.

Voor volgend jaar staat al een ZFP in de planning, als die op dit moment normaal verkrijgbaar zouden zijn voor normale prijzen dan had ik de knoop al doorgehakt en die nu gekocht. Het enige betaalbare wat ik zie is een 8m3 LEO Filterset bij wildkamp (iemand ervaringen met dit merk?) maar 8m3 is een beetje teveel overkill en liever heb ik er 1 met ingebouwde tijdklok. En omdat deze momenteel beschikbaar is voor een redelijke prijs vraag ik me af wat het addertje is :+

Iemand tips om te checken of te doen met mijn huidige pomp om het probleem met het lawaai op te lossen? Of moet ik er gewoon een kist omheen maken om het lawaai te dempen en hopen dat hij het rest van het seizoen nog blijft werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14

The Executer

Lekker belangrijk!

Mr_DD schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:25:
Sinds een ruime week maakt mijn Intex cartridge pomp flink meer herrie dan normaal. Heb alles al ontlucht, verwarmingsmatten ertussenuit, getest zonder filter om zo weinig mogelijk weerstand te hebben. Maar dat heeft allemaal geen invloed.

Ik vrees een beetje dat hij langzaam zijn einde tegemoet gaat. Maar met de komende mooie dagen wil ik nog heel graag dat hij het volhoudt.

Voor volgend jaar staat al een ZFP in de planning, als die op dit moment normaal verkrijgbaar zouden zijn voor normale prijzen dan had ik de knoop al doorgehakt en die nu gekocht. Het enige betaalbare wat ik zie is een 8m3 LEO Filterset bij wildkamp (iemand ervaringen met dit merk?) maar 8m3 is een beetje teveel overkill en liever heb ik er 1 met ingebouwde tijdklok. En omdat deze momenteel beschikbaar is voor een redelijke prijs vraag ik me af wat het addertje is :+

Iemand tips om te checken of te doen met mijn huidige pomp om het probleem met het lawaai op te lossen? Of moet ik er gewoon een kist omheen maken om het lawaai te dempen en hopen dat hij het rest van het seizoen nog blijft werken?
Een ratelende Intex/CRP is eigenlijk niet op te lossen (mogelijk met een nieuwe rotor, maar dat heb ik nog niemand zien doen). Die van ons heeft 2 seizoenen al ratelend volgehouden, dus direct vervangen is niet perse nodig als je beetje fatsoenlijke flow hebt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MalleEppie71
Experiment geslaagd, filter komt mooi wit en schoon uit de vaatwasser, zonder vervormd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin3
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MalleEppie71 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:37:
[...]

Experiment geslaagd, filter komt mooi wit en schoon uit de vaatwasser, zonder vervormd te zijn.
Heeft die zijn filter eigenschappen/kwaliteit behouden in je experiment?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Ik ben benieuwd hoe hoog de temperatuur van het water de komende week wordt. Hier in zuidoost brabant word het een week (of nog meer) 30+ en een aantal dagen 35+.
Ik laat in ieder geval vanaf nu het afdekzeil eraf zodat het wat meer afkoelt (snachts). Solar zeil erop totdat we gaan zwemmen...
En ik denk ook wat meer het chloor in de gaten houden, paar keer testen kan geen kwaad :)

In ieder geval wens ik iedereen veel zwem plezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:18:
Ik ben benieuwd hoe hoog de temperatuur van het water de komende week wordt. Hier in zuidoost brabant word het een week (of nog meer) 30+ en een aantal dagen 35+.
Ik laat in ieder geval vanaf nu het afdekzeil eraf zodat het wat meer afkoelt (snachts). Solar zeil erop totdat we gaan zwemmen...
En ik denk ook wat meer het chloor in de gaten houden, paar keer testen kan geen kwaad :)

In ieder geval wens ik iedereen veel zwem plezier !
Het water krijg je met mooi weer wel naar 40 graden of hoger .. als je setup goed is. ik moet hem met een "slecht' werkende opzet wel eens uit zetten ..

en daar komt ook mijn punt .. 32/34 is wel max warm water wat je wilt hebben op hete dagen .. eerder 30 dan hoger ..

zeker met broeierige dagen dan is te warm water echt niet lekker

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
vso schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

Het water krijg je met mooi weer wel naar 40 graden of hoger .. als je setup goed is. ik moet hem met een "slecht' werkende opzet wel eens uit zetten ..

en daar komt ook mijn punt .. 32/34 is wel max warm water wat je wilt hebben op hete dagen .. eerder 30 dan hoger ..

zeker met broeierige dagen dan is te warm water echt niet lekker
Met deze zonnige/warme dagen wordt ons zwemwater erg makkelijk warm inderdaad. Met alleen een solar zeil. Met extra solar verwarming en "goede setup" wordt het inderdaad een eitje om té warm water te krijgen.

En ik ben het met je eens betreft de max temperatuur. Wij vinden tot nu toe 28-30 het fijnste, om ook nog te kunnen afkoelen. Vandaar ook mijn opmerking over het afdekzeil in de nacht. Als het water niet kan afkoelen dan is op een gegeven moment de temperatuur gelijk als de temperatuur buiten, of nog hoger zelfs. En dan is het ook niet meer "even lekker afkoelen in het zwembad" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

Met deze zonnige/warme dagen wordt ons zwemwater erg makkelijk warm inderdaad. Met alleen een solar zeil. Met extra solar verwarming en "goede setup" wordt het inderdaad een eitje om té warm water te krijgen.

En ik ben het met je eens betreft de max temperatuur. Wij vinden tot nu toe 28-30 het fijnste, om ook nog te kunnen afkoelen. Vandaar ook mijn opmerking over het afdekzeil in de nacht. Als het water niet kan afkoelen dan is op een gegeven moment de temperatuur gelijk als de temperatuur buiten, of nog hoger zelfs. En dan is het ook niet meer "even lekker afkoelen in het zwembad" ;)
ik heb maar 1 keer meegemaakt dat het bad en buiten temp zo warm was dat het om 04:00 nog "lekker' was ..

over afkoelen voor de rest met of zonder afdekzeil maak ik me nooit zorgen :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:23

Ad Hox

N/A

Heeft iemand al eens zo'n solarbol op een opblaasbare jacuzzi aangesloten? Kon het in dit topic niet terugvinden via de search.

Ik heb een Netspa Aspen van 700 liter, en met deze zonnige dagen lijkt me dat wel leuk om uit te proberen. Vind ze alleen niet heel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Ad Hox schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:21:
Heeft iemand al eens zo'n solarbol op een opblaasbare jacuzzi aangesloten? Kon het in dit topic niet terugvinden via de search.

Ik heb een Netspa Aspen van 700 liter, en met deze zonnige dagen lijkt me dat wel leuk om uit te proberen. Vind ze alleen niet heel goedkoop.
Ja hoor, @Ljsvv Heeft dit uitgebreid getest met een intex solar mat, staat nog een foto van paar pagina's terug mbt zijn "slangen" aanslutingen.

Overigens zou ik niet voor een solar bal gaan maar voor een mat.

@Ljsvv kan je daar meer over vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
vso schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:19:
[...]
terwijl je er een nieuwe inzet:

1 ) een aparte afwas borstel en de kraan om het ergste vuil eraf te krijgen
2 ) Als je een container kan vinden (afsluitbaar), gooi er ammoniak/chloor of dasty in .. en laat het weken
3 ) voordat je hem gaat verwisselen spoel je hem af

repeat per week oid ..
Ik doe zelf stap 1 inderdaad. Werkt prima. Zat voor mijn spa nog wel te kijken naar van die wattenbollen maar mijn Mspa lite heeft geen plastic kap meer die over het filter heen klikt. Je klikt het filter vast en meer niet. Zo'n plastic kap kun je opvullen met wattenbollen of een cartridge filter. Maar goed voor nu volstaat de afwasborstel methode nog prima. Dasty kan ik altijd nog proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ljsvv
Ad Hox schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:21:

Klopt inderdaad, ik heb een 795 liter spa, en met behulp van een solarmat kun je prima de temperatuur verhogen.

Grote nadeel wat ik ondervonden heb is dat de Intex matten in ieder geval niet heel duurzaam zijn, die van mij is na diverse lijmpogingen nu helemaal klaar. Wat dat betreft is EPDM een betere keuze.
Ook is het zo dat je eigenlijk deze zomer te weinig mooi weer gehad hebt om de temperatuur alleen op de solarmatten constant te houden. De temperatuur die je s'nachts kwijtraakt daar moet je toch weer een flink aantal uurtjes voor pompen met zon op de mat. Daarnaast wil ik graag s'avonds er nog even in, met de bubbels aan raak je veel temp kwijt die er s'avonds natuurlijk zonder zon niet meer terug inkomt.

Al bij al, het gaat zeker. Enkel met solarmatten gaat dit voor een spa geen oplossing zijn, een " hybride" oplossing met Elektrische verwarming of WP icm solarmatten is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Intex ZFP 4m3/h maar vind dat deze best wat (monotone) herrie maakt. Hij staat bij mij 'gewoon' in de open lucht maar het feit dat'ie best geluid maakt zorgt ervoor dat het aan hebben staan eigenlijk wat vervelend is.

Hebben jullie dezelfde ervaringen? En zo ja, hoe hebben jullie dat opgelast? Doos eromheen bouwen met isolatiemateriaal of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
triet schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:12:
Ik heb een Intex ZFP 4m3/h maar vind dat deze best wat (monotone) herrie maakt. Hij staat bij mij 'gewoon' in de open lucht maar het feit dat'ie best geluid maakt zorgt ervoor dat het aan hebben staan eigenlijk wat vervelend is.

Hebben jullie dezelfde ervaringen? En zo ja, hoe hebben jullie dat opgelast? Doos eromheen bouwen met isolatiemateriaal of iets dergelijks?
Yep, bekisting/ombouw of dergelijke bouwen doet al wonderen. Staan foto's van in deze topic (goed zoeken).

Bij mij was het voldoende dat ik er na geen isolatie/dempent materiaal heb hoeven toevoegen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
...

Doos eromheen bouwen met isolatiemateriaal of iets dergelijks?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLj0g0vGTjqynLVkrNwWiVFbz7U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MzBTMfxnXTKiaEDrGuhahXFo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajt0Hd-8MZIZHLU77nP5ENKBldY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K66AryKZM7CJPQ0r3akJ3NJv.jpg?f=user_large

Kistje leent zich uitstekend voor wat isolatiemateriaal aan de binnenkant, hoewel niet nodig bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin3
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

In de schuur plaatsen en deur dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ljsvv schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:31:
[...]

[Afbeelding]
Hey,
Een beetje off-topic, maar “rammelt” jouw Spa pomp ook best wel hard? Het klinkt bij mij net alsof die of valse lucht aanzuigt, of er een schroef los zit. Beide niet het geval en zodoende vind in hem nog best wel luid in zijn brom.

Verder staat die hier nu voor het derde jaar op rij op, de wand is lek geraakt, geen idee hoe, maar nu blaas ik hem om de twee dagen even bij. Verwarmen naar 38 graden doe ik “gewoon” via stroom. Heb wel dat de pomp standaard om de 2.5 dagen stopt met circuleren. Weer op het schermpje aan drukken en het is goed (dus geen overbelasting op de groep, of testknop in hoeven drukken).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
Kecin schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Hey,
Een beetje off-topic, maar “rammelt” jouw Spa pomp ook best wel hard? Het klinkt bij mij net alsof die of valse lucht aanzuigt, of er een schroef los zit. Beide niet het geval en zodoende vind in hem nog best wel luid in zijn brom.

Verder staat die hier nu voor het derde jaar op rij op, de wand is lek geraakt, geen idee hoe, maar nu blaas ik hem om de twee dagen even bij. Verwarmen naar 38 graden doe ik “gewoon” via stroom. Heb wel dat de pomp standaard om de 2.5 dagen stopt met circuleren. Weer op het schermpje aan drukken en het is goed (dus geen overbelasting op de groep, of testknop in hoeven drukken).
Hier geen last gehad toen ik in bezit was van een Intex Spa.
Wel maakte de filterpomp een heel laag brom geluid. Goed te horen in de avond/nacht.

Filter pomp stopt inderdaad na dacht ik 2-3 dagen. Had ik ook "last" van. Staat volgens mij ook in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja, eens. Heb zelf de 6m³/h variant, maar vond dat ie veel te veel lawaai maakte. Zeker als het buiten volledig stil was. Aangezien ik zelf de handigste niet ben, heeft m'n schoonvader een mooie kist voor me gemaakt voor om de pomp heen. Zelf even een flinke laag verf overheen gegooid en de pomp erin gezet.

Heb er nog geen isolatie in zitten, maar het scheelt nu al super veel. Voorheen was de ZFP stukken luider dan de warmtepomp en nu hoor ik eigenlijk alleen de warmtepomp. (En die is eigenlijk echt wel stil :p)

Morgen nog even isoleren. Echt super tevreden. Raar dat een houten kist al zoveel geluid kan tegenhouden.

Na een kleine 2 weken thuisgekomen.... was het zwembad een hele hoop water verloren. Bleek dat er ergens een slang (of liever gezegd: rubber) niet helemaal goed zat bij de zwembadpomp :X

Whoops :+ Zal de hele uitleg besparen, maar het had erger gekund :p Blij dat ik besloten heb de pomp verder niet aan te zetten... het water zag er verder echt nog prima uit. Had er ook behoorlijk wat chloor ingeknikkerd van te voren gelukkig :Y) Tuinslang er 2 uurtjes ingehad en het is weer op niveau.

Alle rubbers van de pomp vervangen en nu even 24h filteren en opwarmen :Y) Al zal de WP de komende dagen wss weinig te doen hebben d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 05-08-2020 23:07 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Gisteren (woensdag) een zwembad die groen was leeg gepompt met een dompel pomp .. (niet van die mij)

het verhaal gaat als volgt:
zwembad 2m x 1m x 50 (2 kuub) met CRP

- dekzeil word er vol enthousiast afgetrokken door "vrienden" (groen alg water erop) .. tot onvrede v.d eigenaar..
- gelijk 6 quickchloor erin gemikt en pomp aan ..
- water helaas was al helemaal groen ..
- 1ste (volgende) dag later water nog steeds groen
- 2de dag mijn dompelpomp geleent en bad leeg getrokken (binnen een uur :) )

Wat me wel opviel was dat de badwanden niet glad was .. dus zijn chloor overdaad was wel effectief .. maar de vriend wilde niet wachten logisch met deze hete dagen .. kids kunnen niet baden.

nu vraag ik me eigenlijk wel af .. zou een ZFP dit alg meuk weggehaald kunnen hebben ? de crp filter was nauwelijks groen .

of zou de "sok' methode beter zijn ... (uitstromend water extra filteren oid ..)

ik moet zelf zeggen dat ik wisselende ervaringen heb op dit vlak ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:56

MarcoKL

That's a huge b*tch!

vso schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 01:37:
Gisteren (woensdag) een zwembad die groen was leeg gepompt met een dompel pomp .. (niet van die mij)

het verhaal gaat als volgt:
zwembad 2m x 1m x 50 (2 kuub) met CRP

- dekzeil word er vol enthousiast afgetrokken door "vrienden" (groen alg water erop) .. tot onvrede v.d eigenaar..
- gelijk 6 quickchloor erin gemikt en pomp aan ..
- water helaas was al helemaal groen ..
- 1ste (volgende) dag later water nog steeds groen
- 2de dag mijn dompelpomp geleent en bad leeg getrokken (binnen een uur :) )

Wat me wel opviel was dat de badwanden niet glad was .. dus zijn chloor overdaad was wel effectief .. maar de vriend wilde niet wachten logisch met deze hete dagen .. kids kunnen niet baden.

nu vraag ik me eigenlijk wel af .. zou een ZFP dit alg meuk weggehaald kunnen hebben ? de crp filter was nauwelijks groen .

of zou de "sok' methode beter zijn ... (uitstromend water extra filteren oid ..)

ik moet zelf zeggen dat ik wisselende ervaringen heb op dit vlak ..
Ha ik had vorige week t zelfde, gooide zo al t regenwater in t bad. had gelijk kleine wormpjes, groenig en viezigheid (alg?). Heb er wat extra chloor in gegooid en flink zitten pompen met zfp 6m. (met zand)
Dag erna was t weer helder :-) maar goed ik heb een 4 kuub en het was niet super groen, maar je zag wel iets.

Deze week ligt ie nog goed bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Gisteravond heerlijk in het bad gelegen met een watertemperatuur van 27 graden.
Zojuist even snel gekeken, het water is vannacht afgekoeld naar 23 graden. De minimum temperatuur buiten was 13-14 graden, maar dit was maar heel kort. Het koelt ook langzaam af. De komende nachten wordt deze minimum nog hoger, en dus zal het zwembad water ook niet veel afkoelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
Het zal vast niet, maar weet iemand nog een adresje waar je een skimmer kan halen? Dacht eerst dat ik het niet nodig had, maar het aantal troep wat op het water drijft elke keer begint een beetje vervelend te worden :P Gemak dient de mens zeg maar

-edit-
van cranenbroek zal wel een van de enige restende winkels zijn denk ik?

[ Voor 14% gewijzigd door hollandnick op 06-08-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
hollandnick schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:03:
Het zal vast niet, maar weet iemand nog een adresje waar je een skimmer kan halen? Dacht eerst dat ik het niet nodig had, maar het aantal troep wat op het water drijft elke keer begint een beetje vervelend te worden :P Gemak dient de mens zeg maar

-edit-
van cranenbroek zal wel een van de enige restende winkels zijn denk ik?
Wellicht een Heuts vestiging, als het voor je in de buurt is ?
De laatste keer dat ik daar was viel me de voorraad erg mee, er was veel meer dan ze nog op hun webshop hadden. Apart magazijn dus.
Ook kan je ze even bellen en vragen of product X nog bij vestiging Y op voorraad is. Ik werd erg goed geholpen daarmee en kon daardoor naar de dichtstbijzijnde vestiging rijden en alles daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik heb zelf ook van die solarmatten maar heb ze nog helemaal niet gebruikt anders wordt het water veel te warm. Ik merk zelf dat het water al snel opwarmt en die van mij is toch met aardig wat water gevuld (5m x 3m x 1.22m a 13.5kuub) Enige wat ik gebruik is het zeil zodat er geen troep in komt van de bomen. Het is toch veel lekkerder als het water kouder is dan de temperatuur buiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ljsvv
Kecin schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Hey,

Jup, bromt en ratelt hier. Ik lees heel veel problemen met een impeller die speling krijgt op den duur bij deze pompen. Dat zou het zomaar eens kunnen zijn.

Is het niet zo dat het bad gewoon lucht afblaast door middel van de overdruk ventiel? Bij mij is het bad hard als de zon erop staat en s’avonds voelt hij wat slapper aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ninjaman schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:43:
Ik heb zelf ook van die solarmatten maar heb ze nog helemaal niet gebruikt anders wordt het water veel te warm. Ik merk zelf dat het water al snel opwarmt en die van mij is toch met aardig wat water gevuld (5m x 3m x 1.22m a 13.5kuub) Enige wat ik gebruik is het zeil zodat er geen troep in komt van de bomen. Het is toch veel lekkerder als het water kouder is dan de temperatuur buiten?
Mijn kids hebben een nadere mening, alles onder de 28 komen ze er na een uur bibberend en blauw uit.
Zal niet met deze temperaturen maar als t ietsje minder is maar wel zonnig, of net de 1e dag dat het zonnig is

Heb 2 solarmatje op 4 kuub en ik vind t prima, maar toch volgend jaar denk ik een betere oplossing. epdm bijv..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
Plenkske schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:32:
[...]

Wellicht een Heuts vestiging, als het voor je in de buurt is ?
De laatste keer dat ik daar was viel me de voorraad erg mee, er was veel meer dan ze nog op hun webshop hadden. Apart magazijn dus.
Ook kan je ze even bellen en vragen of product X nog bij vestiging Y op voorraad is. Ik werd erg goed geholpen daarmee en kon daardoor naar de dichtstbijzijnde vestiging rijden en alles daar kopen.
Heuts heb ik nog niet voorbij zien komen, thx! Ga ik daar ook eens informeren O-) Ze liggen beide bij elkaar dus 1u20min enkele reis :X maargoed dat ik een lease auto heb en tegenwoordig veel thuis werk

[ Voor 9% gewijzigd door hollandnick op 06-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:28
MarcoKL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

Mijn kids hebben een nadere mening, alles onder de 28 komen ze er na een uur bibberend en blauw uit.
Zal niet met deze temperaturen maar als t ietsje minder is maar wel zonnig, of net de 1e dag dat het zonnig is

Heb 2 solarmatje op 4 kuub en ik vind t prima, maar toch volgend jaar denk ik een betere oplossing. epdm bijv..
Dit kan ik me goed voorstellen heb zelf nog geen kids dus dat verklaard het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:12
Gisteren druk bezig geweest om m'n zwembad schoon te maken, hele seizoen nog niet echt gedaan. En het viel mij op dat de bodem zo goed als schoon was, en dat het skimmermandje redelijk vol zat. Dus die heeft zijn werk goed gedaan! Daarna ging ik de skimmer even loskoppelen om te controleren of de zwembad inlaat/uitlaat? (de zuiger :+ ) niet vol zat. En daar zag ik dat alle gaten vol zaten met troep. De skimmer had dus behoorlijk wat zooi door gelaten, en mogelijk had ik het mandje wat vaker moeten legen :+
Nu zit ik een beetje te kijken, en mij lijkt het wel handig om een 'sok' in de skimmermand te plaatsen als extra filter. Ik had deze al gevonden, hebben mensen hier ervaring met dit soort sokken?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ninjaman schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Dit kan ik me goed voorstellen heb zelf nog geen kids dus dat verklaard het :+
ik zocht een excuus om een bad te kopen :P en een zfp en solar matten en.. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

@triet hier een voorbeeldje van het verschil in geluid met de kist.

Scheelt aanzienlijk. Heb vannacht alles gewoon laten draaien zonder me zorgen te hoeven maken over het geluid. Vandaag zal ik nog wat isolatie toevoegen om het nog stiller te maken.

Heb overigens spijt van die rubberen 'tegeltjes', dacht dat ze steviger waren... volgend jaar leg ik er gewone speeltegels onder. Dit alles is een beetje een test setup voor het vaste (houten) zwembad dat we volgend jaar willen gaan plaatsen.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
hollandnick schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:12:
[...]

Heuts heb ik nog niet voorbij zien komen, thx! Ga ik daar ook eens informeren O-) Ze liggen beide bij elkaar dus 1u20min enkele reis :X maargoed dat ik een lease auto heb en tegenwoordig veel thuis werk
Heuts is de grootste inkoper van Intex zelfs. Magazijnen van lokale vestigingen en internet zijn allemaal apart. Voorheen kon er wel besteld worden vanuit andere magazijnen maar het kan zijn dat ze daar inmiddels mee gestopt zijn gezien het veel voorraadproblemen gaf. (Als in voorraad wordt via online bestellingen weggenomen maar de specifieke artikelen liggen op het moment van bestelling nog in een winkel waardoor ze lokaal worden bijgeboekt omdat je geen nee verkoop aan klant kan geven die het al in zijn karretje geladen heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Scrtz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Heuts is de grootste inkoper van Intex zelfs. Magazijnen van lokale vestigingen en internet zijn allemaal apart. Voorheen kon er wel besteld worden vanuit andere magazijnen maar het kan zijn dat ze daar inmiddels mee gestopt zijn gezien het veel voorraadproblemen gaf. (Als in voorraad wordt via online bestellingen weggenomen maar de specifieke artikelen liggen op het moment van bestelling nog in een winkel waardoor ze lokaal worden bijgeboekt omdat je geen nee verkoop aan klant kan geven die het al in zijn karretje geladen heeft).
Cool :) Ze zijn (helaas) maar tot 17:30 open dus moet even kijken wanneer ik tijd heb en werk dit toe laat. Maar ga er zeker even langs, thx voor de extra info :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Nu online
hollandnick schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Cool :) Ze zijn (helaas) maar tot 17:30 open dus moet even kijken wanneer ik tijd heb en werk dit toe laat. Maar ga er zeker even langs, thx voor de extra info :*)
Heuts is officiële Intex "dealer". Goede zaak die ook normale prijzen vragen.
Zou inderdad bij beiden een kijkje nemen. Het is wel middenzomer dus hoop dat je het kan krijgen.
Bij onze vestiging (Zuid Limburg) is alles rond deze tijd uit verkocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Lekfrustratie!! Na een eerder mislukt avontuur met een oud, ingebouwd (betegeld) zwembad zijn we voor de makkelijke weg gegaan (althans, dat dachten we) en hebben we een kant en klaar zwembad gekocht.

Bij de Cranenbroek hebben we voor een prikkie een Jilong 366cm zwembad met pomp gekocht. Een Intex/Bestway kloon zo op het eerste gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rH9q1wKlHRnMWic5ttwaOkJMOqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8ewjC3YKwUdNs2WTj4pt4SZ.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas was hij lek op een naad. Een deel van het water over kunnen pompen in een ander zwembadje, en via garantie een andere liner gekregen.

Deze is al een stuk beter, maar bij het vullen leek het er toch op dat ook deze weer lek is. Niet heel erg, maar elke seconde een druppel (en hij is pas kwart a derde vol).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNv4yWMvw7zTGJIYXbFkA3Wvb50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27xCGhol1RoIcofdKWkOSmqO.jpg?f=fotoalbum_large

Het is de kruising van een verticale naad aan de onderkant.

Wat moeten we hier nou mee? Weer omruilen kan wellicht, maar is er niet een manier om dit enigszins te repareren of stoppen (zonder het zwembad leeg te hoeven laten lopen).

We zijn er vooral bang voor dat door de grotere druk het lek straks groter wordt, en we wéér al het water weg moeten laten lopen... :') plus, we willen graag kunnen afkoelen met de warmte straks O+

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
EMP schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:21:
Lekfrustratie!! Na een eerder mislukt avontuur met een oud, ingebouwd (betegeld) zwembad zijn we voor de makkelijke weg gegaan (althans, dat dachten we) en hebben we een kant en klaar zwembad gekocht.

Bij de Cranenbroek hebben we voor een prikkie een Jilong 366cm zwembad met pomp gekocht. Een Intex/Bestway kloon zo op het eerste gezicht.

[Afbeelding]

Helaas was hij lek op een naad. Een deel van het water over kunnen pompen in een ander zwembadje, en via garantie een andere liner gekregen.

Deze is al een stuk beter, maar bij het vullen leek het er toch op dat ook deze weer lek is. Niet heel erg, maar elke seconde een druppel (en hij is pas kwart a derde vol).

[Afbeelding]

Het is de kruising van een verticale naad aan de onderkant.

Wat moeten we hier nou mee? Weer omruilen kan wellicht, maar is er niet een manier om dit enigszins te repareren of stoppen (zonder het zwembad leeg te hoeven laten lopen).

We zijn er vooral bang voor dat door de grotere druk het lek straks groter wordt, en we wéér al het water weg moeten laten lopen... :') plus, we willen graag kunnen afkoelen met de warmte straks O+
Zaten er geen reparatie sets bij? En is de prijs nou echt zoveel goedkoper dan een "kwalitatief beter merk" zoals Intex of Bestway?

Ik kom de zwembaden steeds vaker tegen, ook bij de albertheijn voor best redelijke prijzen. :P Of was die van jou echt zo spotgoedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Hebben jullie met die kisten om de pompen geen last van een oververhitte pomp? Ik heb twee jaar geleden ook een kist om mijn pomp gebouwd en deze geisoleerd, maar na een tijdje pompen schakelde de pomp zichzelf steeds uit omdat deze te warm werd. Met het deksel open, ging het wel goed.
Inmiddels heb ik de kist weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:58
maikel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:30:
Hebben jullie met die kisten om de pompen geen last van een oververhitte pomp? Ik heb twee jaar geleden ook een kist om mijn pomp gebouwd en deze geisoleerd, maar na een tijdje pompen schakelde de pomp zichzelf steeds uit omdat deze te warm werd. Met het deksel open, ging het wel goed.
Inmiddels heb ik de kist weer verwijderd.
Ik heb er geen problemen mee, maar die van mij staat wel altijd in de schaduw. Misschien is dat het?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

hollandnick schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Zaten er geen reparatie sets bij? En is de prijs nou echt zoveel goedkoper dan een "kwalitatief beter merk" zoals Intex of Bestway?

Ik kom de zwembaden steeds vaker tegen, ook bij de albertheijn voor best redelijke prijzen. :P Of was die van jou echt zo spotgoedkoop?
Veel is gewoonweg al uitverkocht (ook de Bestway die we bij die winkel op het oog hadden), dus dat we deze bij de winkel meteen mee konden nemen was de hoofdreden voor ons om deze te kopen. We hebben trouwens €61,50 betaald voor het zwembad van 366x76 compleet met de pomp en filter.

Na een half uurtje is het handdoekje wat we er onder gelegd hebben maar een beetje nat, dus het lijkt enorm mee te vallen met de hoeveelheid water die er uit komt. We kijken het nog even rustig aan, en als hij vol is, plakken we er een reparatiesticker op voor de zekerheid. Er zitten namelijk inderdaad reparatie-stickers in de doos :*)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Daniel. schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Ik heb er geen problemen mee, maar die van mij staat wel altijd in de schaduw. Misschien is dat het?
Die van mij stond inderdaad wel een deel van de dag (ochtend en vroeg in de middag) in de zon. Maar het werd sowieso ook al warm in de kist door de pomp zelf, heb ik 't idee. Nu was die ook niet heel ruim, dus dat zal ook al invloed hebben gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door maikel op 07-08-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
hollandnick schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:03:
Had je nog voorraad gevonden ergens? ik ben ook op zoek. Zelfs op aliexpress heeft niemand ze (een soort vergelijkbaar achtig iets :P ) op korte termijn leverbaar.

Gaat om een intex/32mm aansluiting

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Donaldinho schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Had je nog voorraad gevonden ergens? ik ben ook op zoek. Zelfs op aliexpress heeft niemand ze (een soort vergelijkbaar achtig iets :P ) op korte termijn leverbaar.

Gaat om een intex/32mm aansluiting
Nee heb het te druk gehad met werk, dus ik ben van plan morgen een tripje richting het zuiden te maken :P Wel lekker vroeg zodat ik de rest van de dag weer kan genieten van het weer en het (schone) zwembad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
Check, ik heb nog wat marktplaats aanbieders geprobeerd maar die denken ook allemaal miljonair te worden met hun zwembad spulletjes.

to be continued

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Pagina: 1 ... 50 ... 52 Laatste

Dit topic is gesloten.